(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 مرداد 1390- شماره 19993

يادداشت خبرنگار
راه اندازي واحد توليد لوله هاي بدون درز منطقه آزاد اروند
سرمايه گذاري پنج هزار ميليارد ريالي قزاقستان درمعدن طلاي ساري گوني قروه
دامداران گنبدكاووس بيش از سه ميليارد ريال تسهيلات مي گيرند
قنات هاي كاشان اعتبار بيشتري مي خواهند
انتخاب ساري به عنوان پايلوت بررسي بيماريهاي نادر كشور
براي اولين بار در شهر اهواز؛ در ماه رمضان 8 ايستگاه افطار برپا مي شود
ساخت نيروگاه زباله سوز با كمك نيكوكار بابلي
كوتاه از ورزش شهرستانها



يادداشت خبرنگار

دالان هاي حادثه خيز به نام خيابان در خرم آباد
شريان هاي حمل و نقل از مهم ترين زيرساخت هاي مورد نياز مردم به حساب مي آيند و براين اساس به عنوان وظيفه محوري متوليان امور تلقي مي شوند.
درخرم آباد مركز استان لرستان اين مهم مورد غفلت قرارگرفته و به همين دليل نه فقط بافت هاي قديمي شهر بلكه در مناطق نوساز نيز به لحاظ عدم رعايت اصول مهندسي و معماري معابر، بروز حوادث رانندگي امنيت خاطر سرنشينان را سلب كرده است.
درحالي كه متوليان شهرها و حتي قصبه هاي كشور با نشست و برخاست ها تصميمات گره گشا در امور روزمره مردم اتخاذ مي كنند در ديار ما خرم-آباد مركز لرستان عكس قضيه صادق است. نمونه اش هم اينكه مسئولان امور استان و شهرستان به جاي تشريك مساعي و اتخاذ شيوه هاي گره گشا در اداره امور ترافيك، در اقداماتي عجيب با تبعيت محض از مدير ارشد وقت با احداث زيرگذر ميدان امام حسين(ع) موجب سردرگمي و افزايش نامتعارف مسير تردد وسايل نقليه شده اند. نمونه ديگر، در همين بلوار شهيد رفيع پور كه به بند ناف بسياري از دستگاههاي اداري، اجرايي و حتي متولي شهرسازي استان وصل است به جاي اجراي كارهاي اساسي علمي با انسداد تقاطع ها و ايجاد دوربرگردان هاي نامتعارف در جوار اين تقاطع ها، اوضاع و احوال را براي رانندگان ها و سرنشينان وسايل نقليه اي كه از دوربرگردان استفاده مي كنند و يا مستقيم ادامه مسير مي دهند بسيار ناامن و حادثه خيز كرده اند. انسان هنگام عبور از اين معابر به رأي العين عزرائيل را مقابل چشمانش مجسم مي كند تا آنجا كه ناهنجاري بافت معابر خرم آباد منجر به ايجاد اختلال رفتاري دربسياري از رانندگان و عابران شده است و دركنار برخورد ناخواسته و تحميلي خودروها در تقاطع ها و دوربرگردان هاي غيراستاندارد و... كه چه بسا برخي از رانندگان عاصي از اين وضع، اعصاب از كف داده و ناخواسته رخ به رخ مي كند.
امروزه در مركز استان لرستان سرعت گير هاي غيراستاندارد، چاله چوله هاي فراوان، عدم استفاده از برخي تقاطع ها و انسداد آنها در جاي جاي خيابان هاي خرم آباد كه به مثابه جگر زليخا، صدها پاره شده اند و درحسرت چشيدن طعم آسفالت مناسب و رنگ خط كشي به سوءتغذيه مبتلا هستند همسو با معضلات فوق الذكر دست به دست هم داده اند و بلاي جان خودروها و سرنشينان آنها در مركز لرستان شده اند و كسي هم ككش نمي گزد كه نه فقط شهروندان محكوم الحال بلكه افراد كم سن و سال و ميهماناني كه گذرشان به اين ديار افتاده در دالان هاي وحشت به نام خيابان كه هر وجبش آبستن حادثه اي است در چه شرايطي بسر مي برند.
به هرحال اميد مي رود مسئولان امور در راستاي چاره انديشي براي حل اين معضلات نسبت به تسريع در اجراي تقاطع غيرهمسطح چهارراه هاي مسدودشده ناصرخسرو و... كه از مصوبات پيشين كميته عمران خرم آباد است اهتمام ورزند و نسبت به رفع معضلات جانفرساي مركز استان جبران مافات اقدامات نسنجيده متوليان پيشين اين خطه را بكنند.
خرم آباد- خبرنگاركيهان

 



راه اندازي واحد توليد لوله هاي بدون درز منطقه آزاد اروند

آبادان- خبرنگار كيهان:
سرمايه گذاران چيني و ايراني با حضور در منطقه آزاد اروند در اين خصوص به مذاكره پرداختند.
معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد اروند از مذاكره با سرمايه گذاران چيني و ايراني به منظور راه اندازي واحد توليدي لوله هاي مغزي و بدون درز در اين منطقه خبر داد.
سيدعليرضا موسوي گفت: در اين راستا هفت سرمايه گذار چيني و ايراني وابسته به شركت هاي RTC ايران و WM چين با حضور در منطقه آزاد اروند در اين خصوص به مذاكره پرداختند.
به گفته وي محصولات اين واحد توليدي براي عمليات حفاري در مناطق نفت خيز استفاده مي شود.
او با اشاره به وجود مناطق نفت خيز در استان خوزستان و استان هاي همجوار افزود: راه اندازي كارخانه لوله هاي بدون درز و مغزي در منطقه آزاد اروند موجب تأمين بخشي از نياز كشور به اين نوع لوله ها خواهد شد.

 



سرمايه گذاري پنج هزار ميليارد ريالي قزاقستان درمعدن طلاي ساري گوني قروه

سنندج-خبرنگاركيهان:
قزاقستان درمعدن طلاي ساري گوني (داش كسن) قروه پنج هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري مي كند.
استاندار كردستان در ديدار با سفير كشور قزاقستان در جمهوري اسلامي ايران گفت:شركت «ايران اوراسيا گلد» كه يك شركت ايراني و قزاقستاني است به زودي با سرمايه گذاري پنج هزار ميليارد ريال كار استخراج طلا از معدن ساري گوني (داش كسن) قروه را آغاز مي كند.
عليرضا شهبازي افزود: اگر روند پيشرفت دراين معدن مطلوب باشد ساير معادن طلاي كردستان هم به اين شركت واگذاري خواهد شد.
وي تصريح كرد:مشاركت قزاقستان در اجراي استخراج طلا از معدن ساري گوني سر آغاز توسعه روابط اقتصادي دوكشور است و با توجه به استعدادهاي فراوان دركردستان قزاقستان خواهد توانست در ساير بخش ها نيز مشاركت كند و ضمن استحكام روابط دو جانبه در راه توسعه و پيشرفت استان كردستان گام بردارد.
استاندار كردستان گفت: با توجه به اشتراكات مذهبي، فرهنگي و تاريخي دو كشور ايران و قزاقستان مشاركت در استخراج طلا از معدن ساري گوني سر فصل جديدي از مناسبات را به وجود خواهد آورد.
سفير قزاقستان دراين ديدار گفت: اگر پروانه بهره برداري معدن ساري گوني قروه به زودي صادر شود، شركت قزاقستاني اجراي استحصال و استخراج طلا از اين معدن را آغاز خواهد كرد.
بغداد امير بيف جمهوري اسلامي ايران را يك كشور قدرتمند در منطقه دانست وگفت: در ديدار با رئيس جمهور ايران خواستار افزايش روابط دو كشور در سطوح بالايي شده است.
وي افزود: فصل جديدي از روابط بين دو كشور ايجاد شده و مناسبات اقتصادي دو كشور درحال حاضر در سطح بسيار مطلوبي قراردارد.
سفير قزاقستان خواستار افزايش سطح قرارداد اين معدن از 5/14 ميليون تن ذخيره قطعي به 52 ميليون تن ذخيره احتمالي شد و گفت: شركت ايران اوراسياگلد بيش از پنج هزار ميليارد ريال درمعدن ساري گوني سرمايه گذاري خواهد كرد.
گفتني است ظرفيت معدن طلاي ساري گوني (داش كسن) قروه 5/18 تن طلاي خالص است و از پنج سال پيش از امتناي شركت انگليسي «ريوتينتو» به صورت تعطيل درآمده و نزديك به يك هزار و 500 كارگر آن بيكار شده اند.

 



دامداران گنبدكاووس بيش از سه ميليارد ريال تسهيلات مي گيرند

گنبدكاووس-خبرنگاركيهان:
به منظور اجراي طرح تامين «تليسه» يارانه دار در شهرستان گنبد كاووس، سه ميليارد و 300 ميليون ريال به دامداران متقاضي تسهيلات داده مي شود.
رئيس اداره امور توليدات دامي جهاد كشاورزي گنبد كاووس ضمن اعلام اين مطلب افزود: تسهيلات در نظر گرفته شده براي تامين هر راس تليسه (گوساله آماده توليد مثل) 33 ميليون ريال است كه اين ميزان وام با كارمزد 4 درصد و مدت بازپرداخت آن پنج سال است.
عليرضا ميرشكار گفت: اين طرح براي واحدهاي دامداري اين شهرستان در مدت پنج سال اجرا مي شود.
ميرشكار تاكيد كرد: در نخستين سال اجراي اين طرح با تقاضاي پنج نفر از دامداران متقاضي موافقت شده كه پرونده هاي متقاضيان به بانك ارسال و در حال اقدام است.
وي گفت: هدف از اجراي اين طرح جايگزيني گوساله ماده آماده توليد مثل با گاوهاي بومي كم بازده است.

 



قنات هاي كاشان اعتبار بيشتري مي خواهند

كاشان- خبرنگاركيهان:
كارشناس امور آب و خاك جهاد كشاورزي كاشان گفت: اعتبارات بخش آب و خاك جهاد كشاورزي پاسخگوي مرمت و بازسازي قنات هاي اين شهرستان نيست.
علي محلوجي در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ميزان اعتبار سال گذشته جهادكشاورزي اين شهرستان 15 ميليارد و 21 ميليون ريال و سهم بخش آب و خاك دراين بودجه 14 ميليارد و 520 ميليون ريال بوده است.
وي ميزان اعتبار اختصاص يافته به مرمت و بازسازي قنات ها را تنها 2ميليارد و 913 ميليون ريال اعلام كرد و افزود: اين درحالي است كه اين ميزان اعتبار، سالانه كمتر از 10 درصد قنات هاي شهرستان را پاسخگوست.
وي با بيان اينكه 628 رشته قنات در شهرستان كاشان وجود دارد تأكيد كرد: بودجه سال گذشته صرف مرمت و بازسازي 45 رشته قنات شد درحالي كه ما براي مرمت 50 رشته قنات برنامه ريزي كرده بوديم.

 



مديرعامل بنياد بيماريهاي نادر ايران خبر داد
انتخاب ساري به عنوان پايلوت بررسي بيماريهاي نادر كشور

ساري- خبرنگاركيهان:
مديرعامل بنياد بيماريهاي نادر ايران گفت: شهرستان ساري به عنوان اولين شهرستان در طرح پايلوت بيماري هاي نادر كشور انتخاب شد.
علي داووديان در گفت وگو با كيهان گفت: بنياد بيماري هاي نادر در بخش هاي رفاهي، خدماتي، درماني، تشخيصي و آزمايشگاهي براي اولين بار در كشور به مراقبت و نگهداري بيماري هاي ناشناخته مي پردازد.مديرعامل بنياد بيماري هاي نادر افزود: براي اولين بار اطلس بيماري هاي نادر كشور توسط 20 دانشجو و پزشك تهيه و در انتشارات دانشگاه مازندران به چاپ خواهد رسيد.
وي اظهارداشت: در اطلس بيماري نادر بيش از 58 بيماري مشخص شده است؛ كه اين بنياد بيش از هزار و 300 بيمار را سرويس پزشكي داده است.
داووديان گفت: تعداد بيماراني كه دراين بنياد سازماندهي شده بيش از 10 هزارنفر بوده كه تا پايان سال جاري به 20 هزار نفر خواهند رسيد.
مديرعامل بنياد بيماري هاي نادر كشور از بيمه بيماران نادر در كشور خبر داد و گفت: براي اولين بار در كشور اين بنياد مي تواند براي بيماران نادر به صورت انفرادي بيمه خدمات درماني و تكميلي صادركرده تا بيماران بتوانند از مزاياي بيمه اي جهت درمان استفاده كنند.وي با اشاره به اهداي سلامت كارت براي بيماران نادر كشور يادآورشد: «سلامت كارت نادر» كارتي چندمنظوره است كه به سيستم بانكي شتاب متصل بوده و تمام خدمات بانكي و غيربانكي را تحت پوشش قرار خواهد داد.

 



براي اولين بار در شهر اهواز؛ در ماه رمضان 8 ايستگاه افطار برپا مي شود

اهواز- خبرنگاركيهان:
براي اولين بار در شهر اهواز به مناسبت ايام ماه مبارك رمضان در 8 نقطه از شهر ايستگاه افطار برپا مي شود.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري در خصوص برنامه هاي ماه مبارك رمضان گفت: امسال همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري ايستگاه افطار در 8 نقطه مركزي و پرتردد از شهر اهواز راه اندازي مي كند.
در اين ايستگاهها همزمان با اذان مغرب و زمان افطار از روزه داراني كه در خيابان هاي شهر حضور دارند و امكان افطار در منزل برايشان وجود ندارد پذيرايي ساده و مختصري صورت مي گيرد.
اين ايستگاهها از آغاز تا پايان ماه مبارك رمضان به مدت 30 شب در شهر اهواز فعال خواهند بود.

 



ساخت نيروگاه زباله سوز با كمك نيكوكار بابلي

بابل- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي از توليد و ساخت نيروگاه زباله سوز با كمك يك خير بابلي خبر داد.
نماينده مردم بابل درمجلس شوراي اسلامي در همايش نكوداشت حسن طيبي خير بابلي و نايب رئيس شوراي اسلامي شهر بابل اظهارداشت: نوع دوستي و كمك به همنوعان ريشه در فطرت انسانها داشته و تأكيدات ائمه معصومين(ع) و آموزه اي ديني مويد اين مهم است كه بايد تكريم از انسان هاي خير جزيي از وظيفه مسئولان و مردم باشد.
علي كريمي فيروزجايي افزود: با تلاش و پيگيري مسئولان ذي ربط بحث زباله در حال حل شدن است و قدم هاي اساسي دراين باره برداشته شده است.
وي بيان داشت: بحث زباله بسيار نگران كننده است و شيرابه آن روستاهاي اطراف اين شهرستان را تهديد مي كند كه با تلاش طيبي اين مشكل درحال رفع شدن است و هم اكنون مقدمات تملك زمين حدفاصل بابل و بابلسر انجام شده كه با احداث نيروگاه زباله سوز حدفاصل اين دو شهر زباله بابل و بابلسر به نيروگاه منتقل شده و از زباله هاي موجود برق توليد مي شود.
كريمي افزود: بحث زباله فاجعه زيست محيطي است كه اگر به آن توجه نشود درچندسال آينده به مرحله انفجار مي رسد.
كريمي بيان داشت: بايد قدرداني از مفاخر به صورت سنت درآمده و پايه ريزي شود و اين سنت حسنه در زمان حيات اين مفاخر صورت گيرد.وي با تقدير از برگزاركنندگان اين همايش اظهارداشت: فرهنگ تجليل از چهره هاي ماندگار كه در قيد حيات هستند بايد درجامعه نهادينه شود تا جوانان با الگوگيري از آنها مسير درست زندگي را پيدا كنند.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

صعود به اشترانكوه
اوز- خبرنگار كيهان: بانوان كوهنورد لارستان در يك برنامه هفت روزه به قله 4150 متري سن بران اشترانكوه صعود كردند. اين افراد در قالب گروه هاي كوهنوردي شهيد عباس دوران و چكامه به آلپ ايران صعود كردند. پرستو هيجوان و ساجده اكبر پورفرد دو بانوي صعودكننده هستند.
پياده روي بانوان روستايي
خرم دره- خبرنگار كيهان: همايش پياده روي بانوان با حضور بيش از 600 نفر در روستاي سوكهريز خرم دره برگزار شد.
در اين مراسم كه به همت اداره تربيت بدني، شورا و دهياري روستاي سوكهريز از توابع شهرستان خرم دره برگزار شد پس از پايان همايش به قيد قرعه به بيش از 30 نفر از شركت كنندگان جوايز ارزنده اي اهدا شد.
درخشش دانشجويان فوتباليست شهركرد
شهركرد- خبرنگار كيهان: تيم فوتبال دانشجويان دانشگاه شهركرد با كسب عنوان قهرماني مسابقات فوتبال دانشجويان دانشگاه هاي منطقه 3 كشور به المپياد ورزشي سال 91 دانشجويان كشور راه يافت. اين مسابقات با حضور تيم هايي از دانشگاه هاي شهركرد، اصفهان، صنعتي اصفهان و قم به ميزباني دانشگاه شهركرد برگزار شد.
¤ در مسابقات قهرماني واليبال دانشجويان پسر منطقه 3 دانشگاه هاي كشور كه به ميزباني دانشگاه كاشان برگزار شد، تيم واليبال دانشجويان پسر دانشگاه شهركرد به مقام سوم دست يافت و تيم هاي دانشگاه هاي صنعتي اصفهان و كاشان در اين مسابقات به ترتيب مقام هاي اول و دوم را از آن خود كردند.
بدمينتون بازان فارس اول شدند
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات بدمينتون نونهالان دختر كشور با شركت 24 تيم از سراسر كشور در ساوه برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات در دوبل آزاد، نسيم مونسان و رومينا طالبي از البرز مقام نخست را بدست آوردند.
در بخش انفرادي هم زهرا كهريزي از البرز در سكوي نخست ايستاد در رده بندي تيمي؛ تيم فارس در سكوي نخست قرار گرفت و سمنان دوم و البرز و تهران (مشتركا) سوم شدند.
راهيابي به جام حذفي
¤ مسابقات فوتبال جام حذفي استان مركزي كه از چندي پيش آغاز شده بود با برتري تيم فوتبال «پومر ساوه» پايان يافت.
تيم «پومر ساوه» با اين پيروزي جواز حضور در مسابقات جام حذفي كشور را بدست آورد.
همدان ميزبان جشنواره ورزشي بسيجيان
همدان- خبرنگار كيهان:جشنواره ورزشي بسيجيان كشور تحت عنوان «ميلاد ثارالله» در همدان برگزار شد.
اين جشنواره از 30 تيرماه تا اول مردادماه با حضور 27 استان كشور به ميزباني بسيج سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان در 4 رشته ورزشي برگزار شد و در رشته دووميداني تيم هاي همدان، آذربايجان شرقي و مركزي به ترتيب عنوان هاي اول تا سوم را كسب كردند.
در رشته كشتي پهلواني تيم هاي كردستان، خراسان رضوي و مازندران به برتري رسيدند.
در رشته پينگ پنگ نيز تيم هاي همدان، تهران و اصفهان در جايگاه اول تا سوم ايستادند.
همچنين تيم اصفهان مقام نخست مسابقات باستاني و هنرهاي فردي را كسب كرد و تيم هاي كرمان و همدان به ترتيب دوم و سوم شدند.
برگزاري مسابقات شنا در خوانسار
خوانسار- خبرنگار كيهان:نهمين دوره مسابقات شنا كاركنان شركت تهيه و توليد موادمعدني ايران بمدت سه روز در خوانسار برگزار شد.
در فينال اين دوره از مسابقات كه در رده هاي سني پنج گانه و در مواد كرال سينه، كرال پشت و قورباغه در استخر سرپوشيده شناي رسالت به ميزباني هيئت شناي خوانسار و مجتمع طلاي موته برگزار شد.
تيم هاي سنگ آهن مركزي بافق و شركت چادر ملو به ترتيب مقام هاي اول و دوم تيمي را كسب و تيم هاي ذغال سنگ طبس و سنگ آهن گل گهر سيرجان مشتركا در سكوي سوم مسابقات قرار گرفتند و تيم مجتمع طلاي موته به عنوان بهترين تيم از نظر اخلاق و رفتار ورزشي معرفي شد. به نفرات و تيم هاي برتر كاپ قهرماني، لوح يادبود و مدال قهرماني اهدا شد.
ورزش در كاشان رايگان مي شود
كاشان- خبرنگار كيهان:معاون مديركل و رئيس تربيت بدني كاشان گفت: در راستاي تحقق يكي از اصول 16 گانه اصل سوم قانون اساسي ورزش در اين شهرستان رايگان مي شود.
حسين حيدريان در جمع خبرنگاران، اين اصل را شامل ارائه خدمات رايگان ورزشي به ورزشكاران دانست.
وي يادآور شد: اين اداره براي اجراي اين طرح از ستاد اوقات فراغت، آموزش و پرورش و بسيج خواسته تا فضاهاي بلااستفاده اي كه مي تواند به وسايل ورزشي تجهيز شود را به تربيت بدني معرفي كند تا نسبت به تجهيز آن به وسايل ورزشي اقدام شود.
به گفته وي فضاهاي ورزشي معرفي شده به تربيت بدني در صورتي به وسايل ورزشي مجهز مي شوند كه حداقل 9 ماه از سال به طور كامل در اختيار مردم و ورزشكاران باشد و ورزشكار آن داراي كارت بيمه ورزشي باشد.
برتري ورزشكار كيش
كيش- خبرنگار كيهان:محمدرضا صادق پور ورزشكار رشته اسكواش كيش در مسابقات PSA اسكواش در گرگان موفق شد به مقام سوم اين مسابقات دست يابد. رقابت نهايي اين مسابقات بين صادق پور و ورزشكار كويتي برگزار شد. كشورهاي پاكستان، كويت، ايران، مصر، اردن و قطر دراين مسابقات شركت كرده بودند.
شناگران كيش درخشيدند
¤ در مسابقات شناي قهرماني كشور كه در كرمانشاه برگزار شد سرتيپ كمانگر پور ورزشكار كيشي به مقام دوم رشته 800 متر آزاد و مقام دوم رشته 200 متر كرال پشت نائل آمد. همچنين پيام محمد غريب ديگر شناگر كيش در رشته 800 متر آزاد مقام چهارم را كسب كرد.
مسابقات تيراندازي در زنجان
زنجان- خبرنگار كيهان:مسابقات قهرماني تيراندازي با كمان استان زنجان با حضور 35 شركت كننده در دو بخش بانوان و آقايان از شهرستان هاي زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده در زنجان در پايان اين مسابقات در رشته كامپوند آقايان مرتضي نجفلو، غلامرضا شربياني و حسن شهبازي به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند و در رشته ريكرو حسن محمدي اصل، رو ح الله صدركريمي و ميثم موسوي به ترتيب اول تا سوم شدند.
همچنين در رشته ريكرو بانوان سعيده نيساري، ليلا صباغي و مهسا رفيعي به ترتيب در سكوهاي اول تا سوم قرار گرفتند.
تيرانداز زنجاني قهرمان شد
¤مسابقات قهرمان كشوري تيراندازي با كمان درهمدان برگزار شد.
اين رقابت ها با حضور 20 استان و 250 ورزشكار برگزار شد كه تيم زنجان با تركيب غلامرضا شربياني، مرتضي نجفلو، حسن شهبازي، سيدرضا سنگي، سيدميثم موسوي، پريسا براتچي و سارا يوسف زاده به مصاف حريفان خود رفت كه در خاتمه پريسا براتچي در رشته كامپوند به مقام قهرماني دست يافت و سارا يوسف زاده نيز چهارم شد.
بانوان تنيس باز زنجان نايب قهرمان شدند
¤ تيم تنيس بانوان استان زنجان با كسب عنوان نايب قهرماني در ليگ دسته يك كشور كه در كرمانشاه برگزار شد، به ليگ برتر صعود كرد.
اين تيم كه متشكل از شهزاد شاه نظري، شراره شاه نظري، پروين گوراني، الهام ابراهيمي و سميه شكوري بود به عنوان نايب قهرماني ليگ دسته يك تنيس كشور دست يافت و با كسب اين عنوان به رقابت هاي ليگ برتر كشور صعود كرد و اين تيم بازي خود را در اين ليگ از آبان ماه سال جاري آغاز خواهد كرد.
نونهالان زنجان مدال گرفتند
¤ تيم وزنه برداري زنجان در مسابقات قهرماني كشور نونهالان به يك مدال طلا و يك برنز دست يافت.
مسابقات وزنه برداري قهرمان كشوري نونهالان به مدت هشت روز در دو رده سني 10-11 سال و 12-13 سال در اراك برگزار شد. دراين مسابقات در مجموع 600 ورزشكار از 24 استان حضور يافته بودند كه در خاتمه در رده سني 10-11 سال حامد مقدم در وزن 29 كيلوگرم به يك نشان طلا و در رده سني 12-13 سال حسين سلطاني در وزن 32كيلوگرم به يك نشان برنز دست يافت.
قهرماني تيم هاي سه گانه زنجان
در دور اول مسابقات ليگ برتر سه گانه كشور كه در رشت برگزار شد، تيم هاي شهرداري زنجان و مقاومت بسيج زنجان به مقام هاي برتر تيمي و انفرادي دست يافتند.
در پايان اين مسابقات كه در دو رده سني جوانان و بزرگسالان برگزار شد، در رده سني جوانان در بخش تيمي، تيم شهرداري زنجان اول شد و در بخش انفرادي مهدي رحمتي و حامد خوش خطي به ترتيب مقام هاي اول و سوم را كسب كردند.
گفتني است در رده سني بزرگسالان تيم مقاومت بسيج زنجان به مقام اول دست يافت و تيم شهرداري زنجان نيز نايب قهرمان شد و در بخش انفرادي فرشاد بادفر از تيم مقاومت بسيج زنجان به مقام قهرماني، آرش علي بخشي فر از تيم مقاومت بسيج زنجان به مقام نايب قهرماني و محمد عسگري خاتوني از تيم شهرداري زنجان به مقام سومي دست يافتند.
پياده روي بانوان اراكي
اراك- خبرنگار كيهان: همايش پياده روي عمومي بانوان اراك در پارك اميركبير اين شهر برگزار شد. معرفي الگوي برتر حجاب و عفاف به قشرهاي مختلف بانوان به ويژه دختران جوان ورزشكار، از مهم ترين اهداف برگزاري اين همايش بود.
برگزاري مسابقات بدمينتون در اراك
¤ مسابقات بدمينتون انتخابي نونهالان دختر استان مركزي در اراك برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، هما پشمينه پوش از ساوه به مقام نخست دست يافت و زهرا آزادخاني و پرنيا ملبوبي هر دو از اراك به ترتيب دوم و سوم شدند.
اراك در كاراته قهرمان شد
¤ مسابقات كشتي آزاد و فرنگي و كاراته دانشجويان منطقه سه كشور در اراك برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات كه 92 كشتي گير و 27 ورزشكار كاراته كار شركت داشتند، در كشتي فرنگي اصفهان مقام نخست را كسب كرد. و تيم هاي قم و اراك به ترتيب در سكوي دوم و سوم ايستادند.
در كشتي آزاد هم، اصفهان كاپ قهرماني را به خود اختصاص داد اراك در جايگاه دوم قرار گرفت و شهركرد سوم شد.
در مسابقات كاراته، دانشگاه اراك قهرمان شد، اصفهان و قم به ترتيب عناوين دوم و سوم را به دست آوردند.
احداث ميدان تير در اراك
رئيس هيئت تيراندازي استان مركزي از احداث ميدان تير خفيف در زميني به مساحت 1300 متر در مجموعه ورزشي امام خميني اراك خبر داد.
غلامرضا كريمي افزود: در اين رشته ورزشي يك هزار و 350 نفر از علاقه مندان ساماندهي شده اند.
درخشش دانشجويان كشتي گير شهركرد
شهركرد-خبرنگاركيهان:درمسابقات كشتي آزاد دانشجويان منطقه 3 كشور تيم كشتي آزاد دانشگاه شهركرد به عنوان سومي دست يافت.
اين مسابقات كه به ميزباني دانشگاه اراك برگزار شد، تيم كشتي آزاد دانشگاه شهركرد با كسب 3مقام دومي توسط ابراهيم ميرزائيان مظاهر يگانگي و جواد انگارده و همچنين مقام سومي سجاد قدمي و مقام پنجمي علي رضا رضايي به عنوان تيم سوم منطقه معرفي شد.
قهرماني بسيجيان كشتي گير بناب
بناب-خبرنگاركيهان: تيم كشتي بناب عنوان قهرماني مسابقات استاني كشتي بسيج را از آن خود كرد.
دراين دوره از رقابتها كه با حضور 8 تيم از بسيج شهرستانهاي بناب، جلفا، سراب، مرند، ملكان، اهر، مراغه و اسكو در مجتمع ورزشي بناب برگزار شد، 68 كشتي گير بسيجي به رقابت پرداختند كه در نهايت در نتيجه تيمي تيم كشتي بسيج بناب به مقام قهرماني دست يافت و تيم هاي كشتي بسيج جلفا و مرند به ترتيب عناوين دوم و سوم را از آن خود كردند.
معرفي برترين دانش آموزان ورزشكار
مشهد -خبرنگاركيهان: تيم آمادگي جسماني دانش آموزان پسر مقطع متوسطه خراسان رضوي، در بيست و نهمين دوره مسابقات ورزشي پسران مدارس كشور كه به ميزباني استان مازندران در رامسر برگزار شد توانست به عنوان قهرماني اين دوره از رقابتها نايل آيد.
دراين دوره از مسابقات كه با حدود 15تيم و 120 ورزشكار برگزار شد تيم هاي كرمانشاه و فارس به ترتيب عناوين دوم و سوم راكسب كردند.
وي تصريح كرد: عنوان قهرمان قهرمانان اين مسابقات نيز به ياسين غضنفري از تيم خراسان رضوي اعطا شد.
انتصاب ناظر مدارس فوتبال
اراك -خبرنگاركيهان: بنا به پيشنهاد هيئت فوتبال استان مركزي و طي حكمي از سوي آكادمي ملي فوتبال ايران «محسن صادقي شهر جردي» به عنوان ناظر مدارس فوتبال استان مركزي منصوب شد.
رقابت بانوان كبدي كار كشور در بناب
بناب- خبرنگاركيهان: عنوان قهرماني رقابتهاي كبدي قهرماني جوانان منطقه يك بانوان كشور به تيم كبدي بانوان كرمانشاه رسيد.
دراين دوره از رقابتها كه با حضور تيمهاي اردبيل، كردستان، كرمانشاه، البرز، آذربايجان غربي و آذربايجان شرقي به مدت 2روز و به ميزباني شهرستان بناب برگزار شد. تيم كبدي جوانان كرمانشاه به مقام قهرماني رسيد و تيم آذربايجان غربي عنوان نايب قهرماني را ازآن خود كرد.
گفتني است؛ در پايان رقابتها، تيمهاي كبدي جوانان كرمانشاه و آذربايجان غربي با به دست آوردن عناوين قهرماني و نايب قهرماني جواز حضور در رقابتهاي مرحله نهايي را كسب كردند. و تيم كبدي جوانان آذربايجان شرقي به مقام سوم رسيد.
ساخت سالن ورزشي
برازجان - خبرنگاركيهان: كارساخت سالن ورزشي دهستان زيارت واقع در برازجان با حضور مسئولان اين شهر آغاز شد. اين سالن با اعتبار استاني به مبلغ 531 ميليون تومان و با ظرفيت 500 نفر تا پايان امسال احداث وآماده بهره برداري مي شود.
بهره برداري از مجتمع ورزشي
اهواز -خبرنگاركيهان: مجتمع فرهنگي ورزشي چند منظوره شادگان با سرمايه گذاري شركت ملي نفت و گاز مارون به بهره برداري رسيد. اين مجتمع در قالب سالن ورزشي چند منظوره و زمين چمن به مساحت 4هكتار و اعتباري بالغ بر 30ميليارد ريال احداث شده است، درپايان اين مراسم مديرعامل شركت ملي نفت و گاز مارون و مديركل سازمان تربيت بدني استان خوزستان 42 ميليون تومان بين هيئت هاي ورزشي، 2 ميليون تومان به هنرمندان رزمي كار درمراسم و 2 ميليون تومان به سواركاران شهر شادگان هديه كرد.
درسال جاري يك ميليارد و 600 ميليون ريال اعتبار فرهنگي ورزشي استان سمنان اختصاص يافت كه احداث 5 پروژه ويژه از جمله استخر سرپوشيده شادگان از جمله آنهاست.
برگزاري چهارمين دوره مسابقات كشوري كيوكوشين كاراته شهداي مهر در كرج

كرج- خبرنگاركيهان:
چهارمين دوره مسابقات كشوري كيوكوشين كاراته يادواره شهداي مهر در كرج با حضور 200 نفر از 19 استان كشور و انتخاب 15 اعزامي به مسابقات جهاني برگزارشد.
سيدداوود محمدي نايب رئيس سازمان جهاني و مسئول سبك كيوكوشين در ايران گفت: در مسابقات امسال 19 استان با 200 ورزشكار در رده بزرگسالان شركت داشتند كه از اين ميان 15 نفر در 5 وزن به مسابقات فينال سال آتي ميلادي در اوزاكا اعزام خواهندشد.
وي افزود: در اين مسابقات تيم خراسان رضوي رتبه نخست، استان البرز مقام دوم و استان تهران مقام سوم را كسب كردند.
محمدي گفت: ايران هم اكنون رتبه سوم جهان در رشته كيوكوشين كاراته را داراست و ما درصدد ارتقاي اين رتبه هستيم.
وي افزود: در مسابقات ماه گذشته در فيليپين موفق به كسب دو سهميه كشوري شده ايم و براي حضور در مسابقات ژاپن نيز 10 نفر از ايران انتخاب شدند.
كونگ فوكاران زنجان 5 مدال طلا گرفتند

¤ زنجان- خبرنگار كيهان: تيم كونگ فو استان زنجان در مسابقات قهرمان كشوري سبك جنگاوران كه در كرمانشاه برگزار شد، موفق به كسب پنج طلا، دو نقره و دو برنز شد.
مسابقات قهرمان كشوري كونگ فو سبك جنگاوران در رده هاي سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با حضور نمايندگان ساير استان ها در كرمانشاه برگزار شد.
در پايان اين رقابت ها تيم زنجان با مربيگري رضا كريمي موفق به كسب پنج طلا، دو نقره و دو برنز شد.
وحيد استجلو، عليرضا عزيزي، ميثم سماقي خالصي، مهرداد سماقي خالصي و بهزاد برجي صاحب طلا شدند و ابراهيم بياتي و وحيد وزيري نقره و حسن بيالي و حسن محمدي برنز مسابقات را از آن خود كردند. كاپ اخلاق اين رقابت ها هم به تيم زنجان اهدا شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14