(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 مرداد 1390- شماره 19993

در اصفهان انجام شد اهداي اعضاي بدن 5 مرگ مغزي به بيماران نيازمند
در 3 ماهه نخست امسال آب، برق و گاز 692 قرباني گرفت
جنايات جديد آژانس هاي اطلاعاتي انگليس
دستگيري شرورهاي منطقه چيتگر
تخفيف 5 تا 15 درصدي كالاهاي ميادين ميوه و تره بار
دستگيري مديرعامل يك موسسه مالي در همدان
اتمام تحقيق و تفحص از سازمان نوسازي
خانه تاريخي نواب صفوي در اصفهان آتش زده شد
هواشناسي: تهران خنك مي شود
دستگيري سارق مانيتورهاي قطار
استقرار ايستگاه هاي صلواتي جديد در بهشت زهرا(س)
راه اندازي 5 مركز رسيدگي به شكايات قبوض جريمه
پس از 72 ساعت عمليات جسد يكي از دو چاهكن پيدا شد
حوادث كوتاه از كشور
محاكمه عاملان كشتار كاترينا
شيرخواران سوماليايي رها مي شوند!



در اصفهان انجام شد اهداي اعضاي بدن 5 مرگ مغزي به بيماران نيازمند

اصفهان - خبرنگار كيهان:
اقدام خداپسندانه خانواده هاي 5 بيمار مرگ مغزي در اصفهان، به بيماران نيازمند جاني دوباره بخشيد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان «ابوالفضل كاشفي» پسر بچه 6 ساله و «فاطمه انصاري» دختر بچه 20 ماهه به ترتيب در اثر سقوط از ارتفاع و سانحه تصادف دچار مرگ مغزي شدند.
اين دو نفر پس از انجام مراحل تاييد مرگ مغزي شان در مركز آموزشي درماني الزهرا(س) مورد عمل جراحي برداشت اعضا قرار گرفتند و دو كليه و كبد آنها به بيماران نيازمند عضو اهدا شد.
بنابراين گزارش، «محمدرضا گلي» 24 ساله بيمار ديگري بود كه در اثر سانحه رانندگي دچار مرگ مغزي شد. وي پس از انتقال از بيمارستان شهيد آيت ا... صدوقي به مركز آموزشي درماني الزهرا(س) مورد عمل جراحي برداشت اعضاء قرار گرفت و دو كليه وي در اين مركز به دو بيمار نيازمند پيوند زده شد و كبد و پانكراس اين بيمار نيز براي پيوند به بيمارستان نمازي شيراز منتقل شد.
«احمد خلفي» جوان 27 ساله نيز كه در اثر بروز سانحه رانندگي دچار مرگ مغزي شده بود پس از انتقال از بخش ICU بيمارستان شهيد اشرفي خميني شهر به مركز آموزشي درمان چمران و تاييد مرگ مغزي وي مورد عمل جراحي برداشت اعضا قرار گرفت و دو كليه و كبد وي به بيماران نيازمند عضو اهدا شد.
اين گزارش حاكيست، دو كليه و كبد «حسن عباسي» 50 ساله نيز كه در اثر تصادف دچار مرگ مغزي شده بود به بيماران نيازمند عضو اهدا شد.

 



در 3 ماهه نخست امسال آب، برق و گاز 692 قرباني گرفت

سازمان پزشكي قانوني از جان باختن 692 نفر در اثر غرق شدگي، گاز گرفتگي و برق گرفتگي در 3 ماهه نخست سال جاري خبر داد.
سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد كه در سه ماهه اول سال جاري 172 نفر در اثر برق گرفتگي جان خود را از دست دادند.
بر اين اساس بيشترين تعداد برق گرفتگي با 44 نفر در استان تهران اتفاق افتاده است و پس از آن خوزستان با 15 نفر، دومين استاني است كه بيشترين آمار برق گرفتگي در سه ماهه اول را داراست و چهار محال بختياري و مركزي دو استاني هستند كه در آنها هيچ مورد مرگ ناشي از برق گرفتگي گزارش نشده است.
بر اين اساس در مدت مشابه سال گذشته نيز 172 نفر دچار برق گرفتگي شدند كه هيچ كاهش يا افزايشي در ميزان تلفات ديده نمي شود.
مرگ 302 نفر
در اثر غرق شدگي
بنابراين گزارش همچنين براساس آمارهاي سازمان پزشكي قانوني، در فصل بهار، 302 نفر بر اثر غرق شدگي جان خود را از دست داده اند كه بر اين اساس 22 درصد از غرق شدگي ها در استان خوزستان روي داده است و مازندران و استان فارس دو استاني هستند كه در آنها 39 و 24 نفر در سه ماهه اول امسال غرق شدند.
همچنين در مدت مشابه سال قبل، 277 نفر بر اثر غرق شدگي جان خود را از دست داده اند كه 9 درصد رشد نشان مي دهد.
رشد 50 درصدي مرگ
با گاز
همچنين براساس گزارش آمارهاي پزشكي قانوني در سه ماهه نخست سال جاري 218 نفر بر اثر گازگرفتگي جان خود را از دست داده اند كه از اين ميان 71 نفر زن و 147 نفر مرد بوده اند.
اين در حالي است كه در سه ماهه نخست سال گذشته تنها 145 نفر بر اثر گازگرفتگي جان خود را از دست داده اند كه با توجه به آمارهاي به دست آمده از سه ماهه نخست سال جاري مي توان شاهد رشد 3/50 درصدي مرگ با گاز بود.
بر اين اساس استان تهران و البرز با 86 مورد گاز گرفتگي در صدر استان هاي بيشترين متوفيان ناشي از گازگرفتگي قرار دارند.

 



جنايات جديد آژانس هاي اطلاعاتي انگليس

يك روزنامه غربي در گزارشي با اشاره به شكنجه زندانيان توسط آژانس هاي اطلاعاتي انگليس از روشهاي وحشتناك دولت بريتانيا براي جمع آوري اطلاعات از افراد بازداشت شده در سراسر جهان پرده برداشت.
به گزارش مهر، گاردين در سند فوق محرمانه اي فاش كرد افسران سازمان امنيت داخلي انگليس موسوم به MI5 و سرويس امنيت خارجي بريتانيا موسوم به MI6 اطلاعاتي را از زندانيان در خارج از كشور با توسل به شكنجه بدست آورده اند.
دولت انگليس در 10 سال گذشته به افسران ارشد اين كشور اجازه داده براي كسب اطلاعات از زندانيان از طريق توسل به شكنجه اقدام كنند.
افسران ارشد اطلاعاتي انگليس در عين حال درباره علني شدن اين جنايت و تبعات آن ابراز نگراني كرده و ادعا كردند: افشاي سياست مخفي انگليس در شكنجه زندانيان مي تواند تاثير منفي را بر امنيت ملي و وجهه آژانس هاي امنيتي بگذارد و تهديدها درباره حملات تروريستي نيز افزايش مي يابد.اين سند همچنين فاش كرد شكنجه مخفيانه تا زمان بازنويسي دوباره به دستور دولت ائتلافي در اواخر جولاي اجرا شد. اين سياست در ابتدا در ژانويه 2002 در افغانستان اجرايي شد و به افسران MI6 و MI5 اجازه داده شده بود تا از زندانيايي كه توسط اعضاي ارتش آمريكا مورد بدرفتاري قرار گرفته اند، بازجويي كنند.
در اين سند فوق محرمانه آمده است كه احتمال شكنجه غيرقانوني زندانيان و اقدامات ناشايست آژانس هاي اطلاعاتي وجود دارد و اين اقدامات بدون كسب مجوز از يك مقام عاليرتبه صورت نمي گيرد.

 



دستگيري شرورهاي منطقه چيتگر

با همت نيروهاي بسيج حوزه 205 ، دو شروري كه مدت طولاني با خفت گيري ساكنان منطقه چيتگر را عاصي كرده بودند دستگير كردند.
6 مرداد سال جاري، 2 تن از اراذل و اوباش منطقه چيتگر كه مدت طولاني با خفت گيري موجب آزار و اذيت شهروندان آن منطقه شده بودند، به همت نيروهاي بسيج حوزه 205 دستگير و تحويل بازپرسي ناحيه 18داده شدند.
در اين راستا عليرضا الهامي، فرمانده حوزه 205 بسيج گفت: 2 تن از اراذل و اوباش كه به «رحيم بودا» و «هادي كرگدن» معروف بودند، مدتي طولاني ساكنان شهرك چيتگر را با خفت گيري مورد آزار و اذيت قرار مي دادند.
وي ادامه داد: زماني كه با نيروهاي خود براي دستگيري آنها اقدام كرديم، آن دو نفر با به همراه داشتن، سلاح سرد (قمه) از تعدادي جوان ساكن اين منطقه مقداري پول و تلفن همراه ربوده بودند.
اين فرمانده بيان كرد: با همت نيروهاي ما، آنها با وجود اينكه سلاح سرد داشته و مست بودند، دستگير و به شعبه 3 بازپرسي ناحيه 18 تحويل داده شدند.
به گزارش فارس الهامي افزود: پزشك قانوني مست بودن اين 2 نفر با مشروبات الكلي را تأييد كرده است و در حال حاضر با دستگيري اين 2 شرور، آرامش به شهرك چيتگر بازگشته است.

 



تخفيف 5 تا 15 درصدي كالاهاي ميادين ميوه و تره بار

سازمان ميادين ميوه و تره بار به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان در قالب طرح ضيافت، كالاهاي خود را با تخفيف 5 تا 15 درصدي به شهروندان ارائه مي دهد.
به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان با توجه به هماهنگي هاي به عمل آمده با وزارت بازرگاني، سازمان بازرگاني استان تهران و شركت هاي عرضه كننده مواد غذايي و لبني و كالاهاي فرآوري شده صنعتي فعال در ميادين و بازارهاي تحت پوشش سازمان، برخي اقلام و كالاهاي پرمصرف با اعمال تخفيف عرضه مي شود.
محصولات و فرآورده هاي لبني به استثناء شير تعزيراتي و كره در اماكن تحت اختيار شركت به سامان بازار پگاه و اتحاديه شركت هاي تعاوني توليدي فرآورده هاي لبني كشور با 10 درصد تخفيف، انواع خرما بسته بندي و فرآورده هاي آن، انواع رشته، ماكاراني و ورميشل، انواع چايي، انواع كمپوت، كنسرو، سس و رب گوجه فرنگي، انواع شوينده هاي بهداشتي 5 تا 10 درصد تخفيف، انواع دستمال كاغذي با 15 درصد تخفيف، انواع سوسيس و كالباس با 8 درصد تخفيف و انواع عسل، مربا و حلوا ارده، انواع روغن خوراكي، انواع حبوبات بسته بندي و انواع برنج بسته بندي با 5 درصد تخفيف عرضه مي شود.

 



دستگيري مديرعامل يك موسسه مالي در همدان

با تلاش سربازان گمنام امام زمان«عج» مديرعامل موسسه مالي و اعتباري احسان الزهرا همدان دستگير شد.
به گزارش شنبه ايرنا يك مقام آگاه گفت: مديرعامل موسسه مالي و اعتباري احسان الزهراي همدان پس از بحران مالي در اين موسسه در انظار عمومي حاضر نشد و همين امر باعث نگراني سپرده گذاران در اين موسسه شد.
وي افزود: فرد ياد شده توسط سربازان گمنام امام زمان در استان ديگري دستگير و هم اكنون تحت بازجويي و بررسي كارشناسان است.
اين مقام آگاه اظهار داشت: مقامات استان پيگير مطالبات سپرده گذاران در اين موسسه هستند.
موسسه احسان الزهرا همدان از حدود دو ماه پيش با مشكل پرداخت مطالبات سپرده گذاران روبه رو شد.
اين مقام آگاه گفت: جزئيات اين خبر متعاقبا اعلام خواهد شد.

 



اتمام تحقيق و تفحص از سازمان نوسازي

رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران گفت: تحقيق و تفحص از سازمان نوسازي تمام شده و نتيجه در كميسيون تحقيق و تفحص داخلي شورا بررسي و به زودي در صحن مطرح مي شود.
رسول خادم با بيان اين كه اطلاعات لازم در خصوص عملكرد سازمان نوسازي جمع آوري شده گفت: تحقيق و تفحص از سازمان نوسازي تمام شده است و پس از بررسي در كميته تحقيق و تفحص شورا در جلسه علني نتايج اعلام و در خصوص اين سازمان تصميم گيري مي شود.
در حالي كه اعضاي شوراي شهر تهران تصميم گيري نهايي در خصوص انحلال و يا عدم انحلال سازمان نوسازي را به ارائه گزارش كميته تحقيق و تفحص موكول كرده اند، مسئولان شهرداري تاكيد دارند انحلال اين سازمان منتفي است.
هيربد معصومي، معاون معماري و شهرسازي شهرداري تهران در اين رابطه، گفت: چندين جلسه در كميسيونهاي شورا درباره بافتهاي فرسوده برگزار شد و پس از آن سعي كرديم كسري ها را رفع كنيم. به همين دليل در اسرع وقت اسناد و مدارك لازم را تهيه و به كميسيون بررسي شوراي شهر ارائه كرديم. در حال حاضر هم منتظر نتيجه بررسي آ نها هستيم.
مديرعامل سازمان نوسازي شهرداري تهران نيز با تاكيد بر اين موضوع كه اين روزها بحثي از انحلال سازمان نوسازي نيست، گفت: بحث تحقيق و تفحص مطرح شده كه با رويكرد مثبت و تعاملي با شوراي شهر اين كار انجام مي شود.
شورا پيگير مطالبات مترو است
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران گفت: شوراي شهر پيگير مطالبات مترو از دولت است اما هنوز بودجه هيچ كدام از دستگاه هاي دولتي تخصيص داده نشده است.
حمزه شكيب با بيان اين كه در حال رايزني براي در اولويت قرار دادن تخصيص بودجه مترو هستيم گفت: متاسفانه هنوز بودجه هيچ كدام از دستگاه هاي دولتي پرداخت نشده است كه بخواهيم پيگير مطالبات مترو باشيم اما مذاكراتي انجام شده كه مترو از اولين دستگاههايي باشد كه اعتباراتش را دريافت مي كند.
وي با بيان اين كه سال گذشته دولت 75 درصد از بودجه اختصاص يافته به مترو را پرداخت كرد گفت: سال گذشته سهم دولت 54 ميليارد تومان بود كه 42 ميليارد آن پرداخت شد كه اميدواريم امسال صددرصد اين رقم پرداخت شود.
به گزارش مهر رئيس كميسيون عمران شورا ادامه داد: در بودجه امسال شهرداري پيش بيني شده كه در صورت تاخير در پرداخت ها شهرداري از منابع جايگزين هزينه ها را پرداخت كند و در صورت تامين اعتبار از سوي دولت دوباره اعتبارات بازگردانده شود.

 



خانه تاريخي نواب صفوي در اصفهان آتش زده شد

پژوهشگر اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان از بروز آتش سوزي در خانه تاريخي نواب صفوي خبر داد.
به گزارش روز شنبه روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان، «مهدي فقيهي» اظهار داشت: اين خانه كه تاكنون چندين بار مورد تعرض و تخريب ازسوي برخي افراد سودجو قرار گرفته بود، به آتش كشيده و بخش هايي از آن نابود شد.
وي گفت: به گفته يكي از ساكنان محل چند روز پيش افرادي ناشناس وارد ساختمان شده و اين خانه را به آتش كشيدند كه با حضور به موقع ماموران آتش نشاني اين حريق مهار شد.
وي يادآور شد: در اين اتفاق در و پنجره هاي گره چيني بنا به كلي از ميان رفت و تزئينات اطراف حياط و دو اتاق سه دري آن در آتش سوخت كه با ادامه اين روند در آينده اي نزديك، شاهد ويران شدن يكي ديگر از خانه هاي تاريخي در شهر اصفهان خواهيم بود.
فقيهي افزود: خانه نواب صفوي از جمله آثار تاريخي و ارزشمندي است كه در ضلع جنوبي خيابان ابن سينا و در بافت تاريخي محله دردشت و در ابتداي غربي كوچه مسجد آقانور قرار دارد و در سال 1384 در فهرست آثار تاريخي اصفهان به ثبت رسيده است.
هم اكنون اين خانه متروكه شده و محل تجمع اراذل و اوباش شده است.

 



هواشناسي: تهران خنك مي شود

به گزارش سازمان هواشناسي كشور تهران تا اواسط هفته جاري كاهش دما را تجربه مي كند.
بنابراين گزارش هفته جاري براي نوار شمالي كشور به تناوب افزايش ابر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود كه شدت بارش ها در سواحل جنوبي درياي خزر است.
روند كاهش دمايي كه از روز جمعه در كشور و مناطق شمالي آغاز شده است در تهران با تاخير زماني 10 تا 15 ساعته اتفاق مي افتد به گونه اي كه شيب كاهشي دما تا سه شنبه اين هفته ادامه خواهد داشت ولي از سه شنبه به بعد حالت نرمال خواهد داشت ضمن اينكه در نيمه شمالي كشور نيز اين كاهش دما پيش بيني مي شود همچنين كمترين دماي تهران در روز سه شنبه حدود 36 درجه خواهد بود.
آسمان تهران امروز با وزش باد در بعدازظهر با افزايش ابر در ارتفاعات و رگبار و رعد و برق پيش بيني مي شود و بيشينه و كمينه دماي هواي تهران به ترتيب 37 و 23 درجه سانتيگراد خواهد بود.
در روز دوشنبه آسمان تهران نيمه ابري با وزش باد در ارتفاعات با رگبار باران همراه خواهد بود ضمن اينكه بيشينه و كمينه دماي هواي تهران 36 و 22 درجه سانتيگراد پيش بيني مي شود.

 



دستگيري سارق مانيتورهاي قطار

فرمانده پليس راه آهن كشور از دستگيري سارقان مانيتورينگ قطارهاي مسافري در راه آهن تهران خبر داد.
سردار رحمت اللهي در تشريح اين خبر گفت: در پي شكايت مسئولان شركت «وانيا ريل» طرف قرارداد شركت رجاء و اعلام سرقت مانيتورينگ قطارهاي مسافري تحت پوشش اين شركت، تيم ويژه اي از مأموران تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان آغاز كردند.
وي ادامه داد: مأموران در انجام تحقيقات اطلاعاتي خود به يكي از پرسنل خدماتي اين شركت مظنون و وي را به دايره آگاهي پليس راه آهن احضار كردند.
فرمانده پليس راه آهن كشور گفت: فرد مظنون در بازجويي هاي فني و پليسي به سرقت 20 دستگاه مانيتورينگ و دو دستگاه دي وي دي از قطار شركت «وانيا ريل» اعتراف كرد و گفت: اموال مسروقه را به چند نفر با هويت معلوم فروخته ام.
به گزارش ايسنا رحمت اللهي در خاتمه خاطرنشان كرد: با اعترافات متهم، پليس پس از اخذ دستور قضايي، مالخران اموال مسروقه شناسايي و دستگير و در بازرسي از منزل آنان، اموال مسروقه كشف و به نماينده اين شركت تحويل داده شد.

 



استقرار ايستگاه هاي صلواتي جديد در بهشت زهرا(س)

سرويس اجتماعي
سه ايستگاه صلواتي جديد از سوي سازمان بهشت زهرا(س) در كنار قطعه شهدا مستقر شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، به دنبال جمع آوري ايستگاه هاي صلواتي كه توسط بسيجيان در كنار قطعه شهدا بنا شده بود، ايستگاه هاي جديد به تدريج به متقاضيان واجد شرايط براي خدمت رساني به مردم واگذار مي شود.
بنابر اظهارات يكي از مسئولان سازمان بهشت زهرا(س) با جمع آوري تمامي ايستگاه هاي قديمي كه ظاهر نامناسبي به منطقه داده بود، ايستگاه هاي جديد به بتدريج در مكان هاي از پيش تعيين شده نصب مي گردد.
گفته مي شود تاكنون 3 ايستگاه تحويل متقاضيان شده و 8 ايستگاه ديگر نيز آماده تحويل است.
به گزارش خبرنگار ما متقاضيان بسيجي، جانباز، آزاده و خانواده شهدا در صورت تمايل مي توانند به دفتر سازمان بهشت زهرا مراجعه و فرم مخصوص دريافت ايستگاه صلواتي را پر نمايند.
گفتني است پس از بررسي صلاحيت متقاضيان در كميته فرهنگي اين ايستگاه ها در اختيار آنان قرار خواهد گرفت.

 



راه اندازي 5 مركز رسيدگي به شكايات قبوض جريمه

جانشين رئيس پليس راهور تهران گفت: 5 مركز رسيدگي به شكايت قبوض جريمه در تهران راه اندازي شده و از اين پس اين مراكز به اعتراضات رانندگان رسيدگي مي كنند.
به گزارش مهر سرهنگ جلال بذرافشان اظهار داشت: برابر قانون قبلي راهنمايي و رانندگي قبوض جريمه پس از صدور به مدت يك ماه مهلت پرداخت دارند و با گذشت اين مدت مبلغ جريمه دو برابر مي شد اما در قانون جديد برابر ماده 5 اخذ جرايم رانندگي، مهلت پرداخت قبوض به دو ماه افزايش يافت.
وي ادامه داد: رانندگان در صورتي كه نسبت به قبض جريمه اعتراض دارند مي توانند به پليس +10 به عنوان مسئول رسيدگي به اعتراضات مراجعه كرده و مدارك خود را به اين دفاتر ارائه كنند. پس از رسيدگي به درخواست راننده در صورتي كه وي باز هم اصرار به اعتراض داشته باشد با ذكر دلايل به واحدهاي رسيدگي به اعتراضات در ادارات راهور مراجعه مي كنند.

 



پس از 72 ساعت عمليات جسد يكي از دو چاهكن پيدا شد

آتش نشانان پس از 72 ساعت عمليات جسد يكي از كارگران چاهكن را كه در عمق 12 متري چاهي گرفتار شده بود يافتند.
فتح الله تيموري معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران با اعلام اين خبر افزود: نجاتگران با حفر و استفاده از يك حلقه چاه جديد و مقاوم سازي آن شب جمعه موفق شدند جسم بي جان يكي از چاهكن ها را از زير خاك درون چاه بيرون آورند كه امدادگران اورژانس حاضر در محل مرگ او را تاييد و اعلام كردند.اين دو كارگر چاهكن شامگاه سه شنبه هنگام حفر يك حلقه چاه در پاركينگ ساختمان، در عمق 12 متري با ريزش ديواره هاي چاه دچار حادثه و گرفتار شدند.به گزارش فارس فتح اله تيموري تصريح كرد: وجود 4 حلقه چاه كه به شكلي غير اصولي در كف ساختمان حفر شده و فوندانسيون ناايمن ساختمان كه روي قنات قديمي قرار دارد همچنين سست بودن خاك باعث شده كه كل ساختمان در شرايط ناايمن قرار گيرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

زمين لرزه در خوزستان
تهران - ايرنا:مركز لرزه نگاري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اعلام كرد زلزله اي به بزرگي 4 ريشتر (در مقياس امواج دروني زمين) صبح شنبه حوالي ملاثاني واقع در استان خوزستان را لرزاند.
هنوز گزارشي از تلفات و يا خسارت هاي احتمالي اين زمين لرزه مخابره نشده است.
تصادفات مرگبار در گلستان
¤ كردكوي - ايرنا: نيروي انتظامي استان گلستان اعلام كرد: يك دستگاه رنو سپند عصر جمعه در محور كردكوي به بندرتركمن با يك دستگاه تريلر برخورد كرد كه در اثر آن راننده و سه سرنشين خودروي رنو در دم جان خود را از دست دادند.افسر كارشناس تصادفات پليس راه استان گلستان بي احتياطي و عدم رعايت حق تقدم از سوي راننده رنو را علت اصلي وقوع اين حادثه عنوان كرد.
دستگيري قاتل افغاني
قزوين - فارس: رئيس پليس آگاهي استان قزوين گفت: بدنبال قتل يك جوان افغاني در حوالي روستاي قرقنسين از توابع بخش اسفرورين ماموران پليس آگاهي شهرستان تاكستان به 6 تبعه افغاني مظنون شدند. در جريان تحقيقات ماموران يكي از مظنونان، به قتل اعتراف كرد. براساس اين تحقيقات قتل مزبور با انگيزه ناموسي صورت گرفته است.
انهدام دو شركت هرمي
يزد-خبرنگار كيهان: اعضاي دو شبكه هرمي به اتهام دو ميليارد ريال كلاهبرداري در يزد شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل اطلاعات استان يزد، اين دو شبكه هرمي با راه اندازي شركت به نام هاي تجارت بين الملل ارمغان خليج فارس و پارميس تجارت پارسيان از 150 نفر كلاهبرداري كرده بودند.در همين رابطه 4 نفر دستگير، 5 نفر احضار و دو شركت غيرقانوني فوق تعطيل شدند.
كشف خانه فساد
¤ماموران اداره امنيت اخلاقي پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان يزد از تردد تعدادي دختر و پسر و تشكيل خانه فساد در منزلي در يزد مطلع شدند.ماموران ضمن هماهنگي با مقام قضائي طي عملياتي غافلگيرانه از منزل بازرسي و تعداد 10 قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره، 21 عدد سي دي غيرمجاز، يك عدد قليان، يك قبضه خنجر بزرگ و مقاديري مشروبات الكلي كشف و ضبط كردند.
در اين خصوص 8 نفر (4 نفر مرد و 4 نفر زن) دستگير و به پليس اطلاعات انتقال و پس از تشكيل پرونده، متهمان به مرجع قضايي معرفي شدند.
دستگيري 73 متهم
اصفهان-خبرنگار كيهان: ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان خميني شهر اصفهان با اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي 72 نفر را به اتهام جرايم مختلف در سطح شهرستان شناسايي و دستگير كردند.
سرهنگ حسن ياردوستي افزود: اين افراد به اتهام حمل سلاح سرد، تهيه و توزيع مواد مخدر، سرقت و تهيه و توزيع تجهيزات دريافت از ماهواره دستگير شده اند.
آدم ربا به دام پليس افتاد
سرويس شهرستان ها: متهمي كه با همدستي 3 نفر ديگر به آدم ربايي اقدام كرده و پس ا ز دستگيري همدستانش فرار كرده بود توسط ماموران پليس آگاهي يزد در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد. به گزارش اداره اجتماعي پليس ناجا، اين متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.
دستگيري سارق مسلح
رئيس پليس آگاهي استان خوزستان از دستگيري سارق مسلحي خبر داد كه به سرقت از يكي از بانك هاي شهرستان اهواز اقدام كرده بود. سرهنگ محسني گفت: بدنبال وقوع سرقت مسلحانه از بانكي ماموران آگاهي با اثربرداري فني از محل وقوع جرم و بازبيني فيلم دوربين مدار بسته بانك و انجام چهره نگاري موفق شدند سارق مسلح را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه وي را دستگير و از مخفيگاهش يك قبضه كلت كمري، 6 عدد فشنگ و ساير وسايل مربوط به سرقت كشف و ضبط كنند. وي افزود: اين متهم با صدور قرار قانوني روانه زندان شد.
صدور 61 بيمه نامه جعلي
¤ماموران پليس آگاهي همدان موفق شدند شخصي را كه در نمايندگي خود اقدام به صدور 61 فقره بيمه نامه جعلي كرده بود شناسايي و دستگير كنند.
اين متهم در قبال اخذ 80 تا 100 هزار تومان به جعل بيمه خودرو اقدام مي كرد كه مجوز نمايندگي وي از سوي بيمه مركزي باطل و با صدور قرار قانوني روانه زندان شد.
غرق شدن جوان مازندراني
محمودآباد-فارس: يك جوان 27 ساله آملي با توجه به نبود نظارت مناسب در ساحل خشت سر محمودآباد در ايام ماه رمضان كه شنا كردن ممنوع است، غرق شد.به گفته شاهدان عيني اين جوان با توجه به اينكه اين منطقه جزء منطقه طرح نبوده و به دليل عدم نظارت نيروي انتظامي به شنا مشغول بود.
جمع آوري يك تن فرآورده غير بهداشتي
بيرجند-فارس: رئيس شبكه دامپزشكي بيرجند از ضبط و جمع آوري مقدار يك تن فرآورده خام دامي غيربهداشتي از مراكز عرضه سطح شهرستان بيرجند طي ماه گذشته خبر داد.
وي افزود: اين مقدار فرآورده غيربهداشتي شامل مرغ، ماهي، تخم مرغ و گوشت قرمز از 34 مركز عرضه فرآورده ها كشف و معدوم شد.رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان بيرجند با اشاره به آغاز طرح نظارت بهداشتي دامپزشكي در ايام ماه مبارك رمضان خاطرنشان كرد: اكيپ هاي سيار دامپزشكي در دو شيفت كاري صبح و بعدازظهر نظارت و بازرسي بهداشتي از مراكز عرضه فرآورده هاي خام دامي شهرستان را برعهده دارند.

 



محاكمه عاملان كشتار كاترينا

هيئت منصفه يك دادگاه فدرال در آمريكا 5 افسر سابق پليس را به خاطر تيراندازي به 6 نفر غيرمسلح در پي وقوع طوفان كاترينا در سال 2005 در نيواورلئان مجرم شناخت.
به گزارش برنا به نقل از بي بي سي، در جريان اين واقعه دو نفر از افراد غير مسلح كشته شدند. بنا به گزارش دادگاه 4 افسر پليس را در نقض حقوق شهروندي مجرم شناخت، اما از اتهام قتل تبرئه كرد و اكنون ممكن است به حبس ابد محكوم شوند. اين 4 نفر به همراه يك افسر بازنشسته ديگر همچنين در مورد پنهانكاري و تلاش براي موجه جلوه دادن كشتار مجرم شناخته شدند. يكي از اين افسران در دفاع از خود گفت كه با شنيدن رواج جرم و جنايت پس از وقوع طوفان شوكه شده بود!

 



شيرخواران سوماليايي رها مي شوند!

يك كارشناس مسائل سومالي از فاجعه انساني خبر داد و گفت: مادران سوماليايي به دليل قحطي و خشك شدن شيرشان فرزندان خود را كنار جاده ها رها مي كنند.
محمد عبدالرحمان به فارس گفت: برخي زنان سوماليايي فرزندان خود را در حاشيه جاده ها رها مي كنند تا از شدت گرسنگي بميرند. زيرا هيچ غذايي براي اطعام كودكان خود ندارند و شيرشان به كلي خشك شده است.در حالي كه سازمانهاي بين الملل از وضع كمك رساني به سومالي به شدت ناراضي هستند، شبكه تلويزيوني الجزيره از حمله به سه كاميون حامل كمك هاي غذايي در موگاديشو پايتخت سومالي خبر داد.در اين حمله 7 نفر از جمله يك نظامي كشته و 12 غيرنظامي ديگر زخمي شدند.
محمود الجزايري گزارشگر اين شبكه در گزارشي در اين زمينه افزود: قحطي و گرسنگي ميليون ها نفر را در سومالي و كشورهاي همسايه اين كشور تهديد مي كند. اين شديدترين قحطي در اين منطقه و دهه گذشته است. برآورد سازمانهاي بشردوستانه تاكيد مي كند اين قحطي تاكنون منجر به مرگ ده ها هزار نفر شده است و تنها 30 هزار كودك در سه ماه گذشته جان خود را از دست داده اند. 12 ميليون سوماليايي و كشورهاي همسايه به شدت نيازمند غذا هستند. گزارشهاي سازمان ملل تاكيد مي كند؛ بيش از 3 ميليون و 200 هزار سوماليايي به كمك هاي انساني براي نجات زندگي خود نيازمندند.
برنامه جهاني غذا هر روز بر دادن غذا به 85 هزار سوماليايي كه در 23 اردوگاه در اطراف موگاديشو مستقرند نظارت دارد. منطقه قحطي زده به سه منطقه جديد در جنوب سومالي گسترش يافته است.
گزارشگر اين شبكه تصريح كرد: در اين اردوگاه ها ارائه كمك هاي هرچند اندك مي تواند جان بسياري از سوماليايي ها را نجات دهد. برنامه جهاني غذا اعلام كرد به يك ميليون سوماليايي قحطي زده مناطق اين كشور دسترسي ندارد چرا كه گروه الشباب اجازه نمي دهد بيشتر اين سازمان هاي امدادرسان وارد اين منطقه شوند. اما گروه الشباب اعلام كرد «اعلام سازمان ملل در وجود قحطي در سومالي دروغ است و اين سازمان اوضاع سومالي را سياسي كرده است چرا كه در اين كشور قحطي وجود ندارد و تنها خشكسالي است.»
همچنين سازمان هاي بين المللي از كمبود كمك هاي بين المللي گله دارند. سازمان ملل اعلام كرده است به دو ميليارد و 400 ميليون دلار ديگر براي نجات قحطي زدگان نيازمند است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14