(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 مرداد 1390- شماره 19993

حديث دشت عشق
آغاز هفته دوم ليگ برتر فوتبال بازگشت مربيان به شهر خاطره ها
اخبار كوتاه از فوتبال
ترومن شاگردان سابقش را شكست داد تيم بسكتبال ايران با شكست آغاز كرد
شكست تيم واليبال جوانان در رقابت هاي قهرماني جهان
آغاز تمرينات تيم ملي تكواندو بعداز ماه مبارك رمضان
ديدار انتخابي ملي پوشان لغو شد
جام پيت لاسينسكي- لهستان نعمت پور دوبنده تيم ملي را از دست داد
نشست دوساعته وزير باعلي آبادي و افشارزاده قول ويژه عباسي براي رفع مشكلات
كاظمي نژاد و باقري اولين خط خورده هاي تيم ملي وزنه برداري



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمد حاجي زاده»
فتح سنگر ايمان
آخرين روزهاي شهريور 1347 بود كه مشهدي عبدالله، همان مرد با خداي بيدگلي كودكش را روي دست گرفت و او را محمد ناميد. نبوغش از همان ابتدا آشكار بود.
تحصيلاتش را تا مقطع راهنمايي به پايان رسانيد و آنگاه با شور و علاقه راهي مدرسه علميه آيت الله يثربي شد.از آن طرف در بيدگل هيئت و جلسه قرآن هم تشكيل مي داد و به كودكان و نوجوانان،قرآن و معارف مي آموخت.
درتب و تاب جنگ، به فرمان امام (ره) گردن نهاد و چهار مرتبه در ميادين دفاع مقدس حاضر شد و دربازگشت، دروس عقب مانده را جبران مي كرد. درعمليات والفجر 8 شركت جست و حماسه ها آفريد. درجبهه، امام جماعت بود و احكام خدا را براي رزمندگان بيان مي نمود. تحصيلاتش را تا اتمام لمعتين رسانده بود كه درآخرين اعزام در كربلاي 4 و كربلاي 5 پس از رزمي دليرانه كه خاكريز دشمن را فتح كرده بودند، خمپاره اي كه گويي سفير ملكوت بود دركنارش فرود آمد و تركشي قلبش را دريد و خون سرخش بر زمين گرم شلمچه جاري گرديد.
طلبه بسيجي شهيد «محمد حاجي زاده»، سال 1347 در بيدگل متولد شد و 24/10/1365 درعمليات كربلاي 5 (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



آغاز هفته دوم ليگ برتر فوتبال بازگشت مربيان به شهر خاطره ها

شب نخست از هفته دوم يازدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر در شرايطي برگزار مي شود كه امير قلعه نويي بازگشتي زودهنگام به اصفهان خواهد داشت و علي دايي نيز كه با پيروزي جام قهرماني را از انزلي چي ها برده بود به اين شهر مي رود.
هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از امشب با برگزاري پنج ديدار در شهرهاي مختلف آغاز مي شود و دوشنبه شب با انجام پنج ديدار ديگر به اتمام مي رسد. در زير اشاره اي گذرا به ديدارهاي مهم روز نخست از هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور خواهيم داشت:
ملوان- راه آهن
يكي از حساس ترين ديدارهاي هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور بازي ملوان بندرانزلي- راه آهن تهران است. نقطه حائز اهميت اين بازي بازگشت علي دايي به انزلي و رويارويي او با تيمي است كه فصل گذشته همراه با پيروزي جام قهرماني حذفي را از دستش درآورد. با گذشت 58 روز از آن تاريخ دايي باز هم به انزلي مي رود اما اين بار نه با تيم پيروزي بلكه به عنوان سرمربي راه آهن. او كه تيمش در هفته نخست ليگ برتر به زحمت از ذوب آهن يك امتياز گرفته است در انديشه كسب امتياز از قوي سپيد انزلي است. قوي سپيد هم در هفته اول يك امتياز از پيروزي گرفت اما مشخص بود كه هنوز به آمادگي صددرصد نرسيده. بازي امشب يك بازي انتقامي براي انزلي چي هاست تا تلافي شكست در فينال جام حذفي را سر دايي درآورند.
ذوب آهن- تراكتورسازي
اين بازي فرصت تقابل منصور ابراهيم زاده و امير قلعه نويي است. اين دو كه روزگاري با هم هدايت تيم ملي فوتبال كشورمان را برعهده داشته اند، طي فصول گذشته بارها با يكديگر روبه رو شده اند كه در اين بين سهم پيروزي هاي منصور بيش از امير بوده است. اين بازي البته يك بازي خاص براي امير قلعه نويي است. او كه با سپاهان طي دو فصل گذشته قهرمان ليگ برتر شده است، اين فصل روي نيمكت تراكتورسازي مي نشيند. اين مربي كه هنوز كارت بازيش از سوي سازمان ليگ صادر نشده، بازگشتي زودهنگام به ديار نصف جهان خواهد داشت و رو در روي تيمي مي ايستد كه در بازي برگشت فصل گذشته طلسم باخت هاي سپاهان در شهرآوردهاي اصفهان را مقابل آن تيم شكست و بالاخره برنده شد. بايد ديد امير در اين بازي دشوار مي تواند، تراكتور را روشن كند يا همچنان تيمش قعرنشين جدول خواهد ماند.
شاهين- پيروزي
بدون شك حساس ترين ديدار روز نخست از هفته دوم و يا شايد كل ديدارهاي اين هفته همين ديدار شاهين بوشهر- پيروزي باشد. اتفاقات جالب توجه اين بازي يكي، دو تا نيست. بازگشت حميد استيلي به بوشهر و رويارويي او با تيم سابقش، ديدار حميد درخشان با تيمي كه روزگاري سرمربي اش بوده و اين فصل مورد اعتماد مسئولان اين باشگاه قرار نگرفت، ديدار پيروزي با تيمي كه فصل گذشته در ديدارهاي رفت و برگشت موفق به شكستش شده است و...
همه اينها نشان مي دهد بازي امشب شاهين و پيروزي كه تا نخستين ساعات روز دوشنبه به طول مي انجامد، يك بازي خاص و ويژه است.
تيم حميد استيلي ليگ را با يك تساوي مقابل ملوان آغاز كرد. تيم او نمايش بدي مقابل ملوان نداشت اما صداي اعتراض هواداران به نوع بازي سرخپوشان خيلي زود بلند شد و صداي تشويق علي دايي بلندتر از فرياد حمايت از پيروزي و حميد استيلي شد. تمامي اتفاقات ديدار پيروزي- ملوان نشان داد، حميد استيلي و تيمش كار دشواري در ليگ يازدهم دارند و شايد اگر تيم آنها هر چه زودتر به پيروزي نرسد، اعتراض ها بيشتر و كشنده تر شود. بازي با پيروزي براي شاهين هم از اهميت ويژه اي برخوردار است. درخشان كه در پايان ديدار با فولاد در هفته اول ليگ با اطمينان از پيشرفت هفته به هفته تيمش مي گفت به دنبال آن است كه در مصاف با پيروزي آنهم مقابل هواداران بوشهري پيروزي را جشن بگيرد.
مسابقه شاهين بوشهر- پيروزي يك بازي ويژه براي حميدهاي نسل هاي گذشته سرخ پوشان است كه بايد ديد كداميك از آنها فاتح از اين ديدار بيرون خواهند آمد.
برنامه ديدارهاي هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
يكشنبه: 16/5/90
¤ ملوان بندرانزلي- راه آهن تهران (ساعت 22)
¤ ذوب آهن اصفهان- تراكتورسازي تبريز (ساعت 22)
¤ شهرداري تبريز- سايپا البرز (ساعت 22)
¤ مس سرچشمه- فولاد خوزستان (ساعت 22)
¤ شاهين بوشهر- پيروزي تهران (ساعت 30:22)
دوشنبه- 17/5/90
¤ صنعت نفت آبادان- فجر سپاسي شيراز (ساعت 22)
¤ صباي قم- سپاهان اصفهان (ساعت 22)
¤ نفت تهران- مس كرمان (ساعت 22)
¤ استقلال تهران- داماش گيلان (ساعت 30:22)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

داوران ايراني ديدار آرژانتين - نيجريه را قضاوت مي كنند
كميته داوران كنفدراسيون فوتبال آسيا يك گروه از داوران ايراني را براي قضاوت ديدار دوستانه آرژانتين - نيجريه انتخاب كرد.
براساس اعلام كميته داوران فدراسيون فوتبال قضاوت ديدار دوستانه آرژانتين - نيجريه را سعيد بخشي زاده بر عهده خواهد داشت. بخشي زاده را در امر قضاوت اين بازي داوود رفعتي و سعيد علي نژاديان همراهي خواهند كرد. محسن قهرماني نيز داور چهارم ديدار دوستانه آرژانتين - نيجريه خواهد بود.
اين ديدار دوستانه در تاريخ 15 شهريور 90 در داكا پايتخت بنگلادش برگزار مي شود.
مدافع ملي پوش عراق رسماً به فولاد پيوست
مدافع تيم ملي عراق روز گذشته با عقد قراردادي رسماً به تيم فوتبال فولاد خوزستان پيوست.
سامال سعيد، مدافع ملي پوش تيم ملي عراق روز گذشته پس از مذاكره با مسئولان باشگاه ليگ برتري فولاد خوزستان با اين تيم به توافق رسيد و قراردادش را امضا كرد.
اين قرارداد در حالي منعقد شد كه در مورد مبلغ آن خبري منتشر نشده است. سعيد ضمن تأييد اين خبر به صداي عراق گفت: در آمادگي كامل به سر مي برم و در صورتي كه مراحل اداري كار به سرعت طي شود مي توانم فولاد را در ديدار هفته دوم اين تيم در ليگ برتر مقابل مس سرچشمه همراهي كنم.
فابرگاس با آرسنال به پرتغال نرفت
«سسك فابرگاس» براي بازي دوستانه مقابل بنفيكا تيم آرسنال را در سفر به پرتغال همراهي نكرد.
بارسلونا جمعه شب پيشنهادي 32 ميليون يورويي (قابل ارتقا تا 38 ميليون يورو) را به مسئولان آرسنال براي به خدمت گرفتن سسك فابرگاس ارائه كرد اما تيم ليگ برتري، آن را نپذيرفت. آرسنالي ها براي فروش فابرگاس خواهان مبلغ 45 ميليون يورو شده اند.
حضور تيموريان و يوسفي در هاله اي از ابهام
حضور تيموريان و يوسفي در تركيب استقلال در ديدار مقابل داماش گيلان در ابهام قرار دارد.
طبق اعلام كادر پزشكي استقلال، به دليل مصدوميت آندرانيك تيموريان در بازي با سپاهان وضعيت اين بازيكن براي بازي با داماش هنوز مشخص نيست. اين بازيكن بايد MRI بگيرد سپس پزشك اين تيم وضعيت او را براي بازي كردن مشخص كند. محسن يوسفي نيز تا زماني كه آزمايش MRI نگيرد ميزان مصدوميتش مشخص نمي شود. ديگر مصدوم استقلال اسماعيل شريفات است. اين بازيكن با توجه به محروميت فرصت لازم براي درمان خود از ناحيه كشاله ران را دارد.
فريدون زندي هم فعلا بايد تمرينات سبك انجام دهد و نمي تواند استقلال را مقابل داماش همراهي كند.
مجيدي : شايد در جام جهاني خداحافظي كنم
فرهاد مجيدي كاپيتان استقلال در گفتگويي در پاسخ به اين سوال كه چه موقعي از فوتبال خداحافظي مي كندگفت:زمان خاصي براي خداحافظي در نظرم نيست اما شك نكنيد كه هر موقع احساس كنم نمي توانم براي تيم مثمرثمر باشم بدون اعلام قبلي زمين را مي بوسم و پيراهنم را به جايگاه تماشاگران انداخته و از فوتبال خداحافظي مي كنم. شايد هم در جام جهاني 2014 در برزيل خداحافظي كردم. من وقتي كه 18 سالم بود و توسط آقاي مايلي كهن به تيم ملي دعوت شدم همه كارشناسان شگفت زده شدند كه چطور يك جوان از تيم اميد بهمن به تيم ملي راه يافته. به نظر من بايد تلاش كرد تا كارشناسان شگفت زده شوند، كاري كه در گذشته هم بخوبي انجام دادم.
فدراسيون فوتبال بحرين زير حرفش زد
در حالي كه فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا به درخواست فدراسيون فوتبال بحرين براي تغيير مكان بازي با ايران پاسخ منفي داده اند، بحريني ها مي گويند از ابتدا هم درخواستي براي برگزاري اين بازي در كشور سومي را مطرح نكرده بودند!
به نوشته روزنامه القبس كويت، فدراسيون فوتبال بحرين درخواست اين فدراسيون از فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا براي برگزاري ديدار اين تيم مقابل تيم ملي ايران به مكاني بيطرف را رد كرد.
فدراسيون فوتبال بحرين مي گويد براي بازي 11 اكتبر با ايران در ورزشگاه آزادي درخواستي از فيفا و AFC براي انتقال اين بازي يا اتخاذ تدابير ويژه امنيتي نداشته ايم.

 



ترومن شاگردان سابقش را شكست داد تيم بسكتبال ايران با شكست آغاز كرد

تيم ملي بسكتبال ايران در نخستين پيكار در جام ويليام جونز برابر فيليپين به ميدان رفت و در پايان با نتيجه 73 بر 59 تن به شكست داد.
ملي پوشان ايران كه پيش از اين قرار بود در نخستين ديدار برابر آفريقاي جنوبي صف آرايي كنند با انصراف تيم آفريقايي به مصاف فيليپيني رفتند كه رايكو ترومن سرمربي سابق تيم ملي را در اختيار دارد.
حسن نوربخش سرپرست تيم ملي در پايان اين ديدار گفت: فيليپين تيم قدرتمندي دارد و از همان ابتدا برتري اش را به ايران تحميل كرد. متاسفانه روز ما نبود و بايد در ديدار آينده عملكرد بهتري داشته باشيم و نتيجه خوبي كسب كنيم. فيليپيني ها از ما شناخت داشتند، ما نيز به نحوه بسكتبال آنها آشنا بوديم اما متاسفانه اين تيم حريف بود كه در انتها به برتري رسيد. تيم ملي ايران امروز در دومين ديدار به مصاف ژاپن مي رود.

 



شكست تيم واليبال جوانان در رقابت هاي قهرماني جهان

تيم واليبال جوانان ايران نخستين ديدار خود در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات قهرماني جهان را به آمريكا واگذار كرد.
ديدار تيم هاي واليبال جوانان ايران و آمريكا در چارچوب مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي قهرماني جهان بامداد ديروز در ريودوژانيرو برزيل برگزار شد كه طي آن شاگردان يوتسا ست كوويچ با نتيجه 3 بر يك متحمل شكست شدند.
واليباليست هاي جوان كشورمان درحالي متحمل اين شكست شدند كه گيم نخست بازي را با پيروزي خود تمام كردند اما در ساير گيم ها نتيجه را به حريف خود واگذار كردند. نتيجه ديدار تيم هاي واليبال ايران و آمريكا به شرح زير است:
¤ ايران يك- آمريكا 3
(25 بر 22)، (20 بر 25)، (15بر 25) و (17 بر 25)

 



آغاز تمرينات تيم ملي تكواندو بعداز ماه مبارك رمضان
ديدار انتخابي ملي پوشان لغو شد

سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: برنامه كادر فني براي حضوري مقتدرانه در المپيك لندن تدوين شده و بعد از ماه مبارك رمضان كار آماده سازي را آغاز مي كنيم.
راض مهماندوست با بيان مطلب فوق افزود: اعضاي تيم ملي مدتها در اردوهاي آماده سازي، مسابقات جهاني و رقابت هاي انتخابي المپيك حضور داشته و نياز به استراحت داشتند به همين دليل تصميم به تعطيلي اردو تا بعداز ماه مبارك رمضان گرفتيم.
سرمربي تيم ملي در مورد ديدار انتخابي در وزن دوم المپيكي گفت: به هيچ عنوان نگفتم كه ديدار انتخابي خواهيم گذاشت. در شرايط كنوني معتمد و كرمي كه موفق به كسب سهميه شدند نفرات اعزامي به المپيك هستند و هيچ تغييري در برنامه خود نداديم.
مهماندوست ادامه داد: من تنها گفتم اگر شرايط به گونه اي پيش برود كه ديدار انتخابي را لازم ديديم، انجام خواهيم داد. بازهم تاكيد مي كنم اگر لازم باشد.

 



جام پيت لاسينسكي- لهستان نعمت پور دوبنده تيم ملي را از دست داد

بشير باباجان زاده فرنگي كار وزن 120 كيلوگرم كشورمان به مدال نقره رقابتهاي جام پيت لاسينسكي لهستان دست يافت.
در پايان روز نخست اين رقابتها كه در شهر رادوم لهستان آغاز شد بشير باباجان زاده فرنگي كار وزن 120 كيلوگرم كشورمان با چهار پيروزي مقابل كشتي گيراني از گرجستان، آلمان، بلغارستان و آمريكا در ديدار فينال مقابل حريف تركيه اي شكست خورد و به مدال نقره دست يافت. در همين وزن امير قاسمي منجزي از دور رقابتها كنار رفت. بر اين اساس در ديدار وزن 84 كيلوگرم طالب نعمت پور يكي از مدعيان پوشيدن دوبنده تيم ملي با دو شكست مقابل كشتي گيراني از روسيه و بلاروس از دور رقابتها كنار رفت تا دوبنده تيم ملي را به حبيب الله اخلاقي هديه كند.

 



نشست دوساعته وزير باعلي آبادي و افشارزاده قول ويژه عباسي براي رفع مشكلات

بهرام افشارزاده از نشست مشترك دوساعته محمدعباسي و محمدعلي آبادي خبر داد.
دبيركل كميته ملي المپيك درباره مسايل مطرح شده در اين نشست، اظهار كرد: در اين نشست پيرامون بازي هاي المپيك لندن و همكاري مستقيم در فضاي هم بستگي صحبت شد. با حسن نيت عباسي قطعا كارهاي ورزشي خيلي خوب پيش خواهد رفت.
وي از ارائه گزارش كامل درباره اقدامات صورت گرفته براي المپيك به عباسي خبر داد و يادآور شد: عباسي از برنامه هاي كميته استقبال كرد، در مجموع اين نشست فني بود و در فضاي بسيار خوبي برگزار شد. علي آبادي هم مطالبي را در مورد آماده سازي تيم ها براي شركت در بازي هاي المپيك مطرح كرد كه در نهايت عباسي قول ويژه براي همكاري داد و اصرار داشت كه با وحدت و همبستگي به موفقيت خواهيم رسيد.
دبيركل كميته ملي المپيك در پاسخ به اين پرسش كه آيا در اين جلسه درباره مسايل و مشكلات مالي فدراسيون ها صحبتي شد گفت: در اين نشست قرار شد نارسايي هايي كه در چگونگي ارتباط وزارتخانه و كميته وجود داشته برطرف شود و عباسي قول مساعدي براي همكاي دوجانبه و مستقيم داد. درباره مسايل مالي به طور مستقيم حرفي زده نشد، اما قرار شد با همكاري هم مشكلات و موانع را از سر راه ورزش برداريم.
افشارزاده با بيان اينكه براي شركت در نشست سرپرستان يك هفته به لندن خواهد در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اين كه آيا حقوق مربيان ويژه پرداخت شد، خاطرنشان كرد: مرحله سوم بودجه كميته المپيك قرار است از امروز پرداخت شود. به محض دريافت اين پول، حقوق مربيان ويژه به آن ها پرداخت مي شود.

 



كاظمي نژاد و باقري اولين خط خورده هاي تيم ملي وزنه برداري

سرمربي تيم ملي وزنه برداري عليرضا كاظمي نژاد و عماد باقري را از فهرست اردونشينان اين تيم براي پيگيري تمرينات جهت شركت در رقابت هاي قهرماني جهان كنار گذاشت.
اين دو وزنه بردار كه ارديبهشت ماه سال جاري و در مسابقات قهرماني نوجوانان جهان (پرو) با دونده ايران روي تخته رفتند و صاحب مدالهاي نقره و برنز جهان شدند، با نظر كادر فني تيم ملي در ليست نهايي اين تيم جهت حضور در مسابقات جهاني پاريس جايي نخواهند داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14