(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 مرداد 1390- شماره 19996

تربيت 2 ميليون دانش آموز حافظ قرآن تا پايان سال 90
بازگشت رشته هاي حذف شده به دانشگاه علامه
رحيمي: 80 درصد مدارس ابتدايي كشور يك نوبته شدند
معافيت يكي از فرزندان خانواده هاي مفقودالاثر
عيادت مسئولان نيروهاي مسلح از سرباز فداكار
44 پايگاه انتخاب رشته كنكور 90 براي دانش آموزان تهراني
از 31 شهريور خودروي روآ شماره گذاري نمي شود
بارش باران در سواحل شمالي
انتقاد شوراي شهر از قاليباف شهردار تهران پاسخگوي شوراي شهر نيست
شهادت 5 مأمور نيروي انتظامي
افزايش 60درصدي سرانه بهداشت و درمان زندانيان
قرائت قرآن با خط بريل
محكوم به حبس ابد هرمزگاني دوباره دستگير شد!
اجراي طرح ضربتي جمع آوري متكديان در شرق تهران
آتش سوزي 6 باب مغازه و منزل در قائم شهر
مهار آتش سوزي تانكرهاي عراقي در جاده ترانزيت شوش- اهواز



وزير آموزش و پرورش وعده داد
تربيت 2 ميليون دانش آموز حافظ قرآن تا پايان سال 90

وزير آموزش و پرورش وعده داد كه تا پايان سال 90 بالغ بر 2 ميليون نفر حافظ قرآن تربيت كند.
حميدرضا حاجي بابايي در همايش مركزي اردوهاي راهيان نور درس آمادگي دفاعي در سازمان بسيج مستضعفين با اعلام اينكه براي مقابله با جنگ نرم بايد جوانان را واكسينه كنيم و اين وظيفه خطير همگان است گفت: اردوهاي راهيان نور يك تكليف براي ما است و اي كاش مي توانستيم در يك سال كل دانش آموزان را به اردوهاي راهيان نور ببريم تا تقويت روحي شوند.
وي اضافه كرد: در صورتي كه در اين كشور شرايطي مانند دفاع مقدس ايجاد شود قطعا اين دانش آموزاني كه به اردوهاي راهيان نور رفته اند به جبهه هاي نبرد خواهند شتافت.
وزير آموزش و پرورش با اعلام اينكه نوع كار تعليم و تربيت بايد از جنس اردوهاي راهيان نور باشد تصريح كرد: در وزارت آموزش و پرورش قصد داريم به سمتي حركت كنيم كه 2 ميليون حافظ قرآن تربيت شود و براي مقطع ابتدايي مصوب كرديم هر هفته يك ساعت كلاس انس با قرآن برگزار شود و در دوره راهنمايي نيز طرح همگام با قرآن همگاني شود تا دانش آموزان انس به قرآن پيدا كنند و دچار هيچ مشكلي نشوند.
حاجي بابايي با اشاره به اينكه آمريكا كينه اي سنگين از بسيج، سپاه و يادآوران دفاع مقدس دارد خاطرنشان كرد: آن ها مي خواهند به اين قشر صدمه بزنند و ريشه هاي هم بستگي جامعه با آن ها را قطع كنند و ما بايد به هر كجا كه آمريكا قصد ضربه زدن به آن را دارد بيشتر توجه كنيم.

 



بازگشت رشته هاي حذف شده به دانشگاه علامه

قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور از بازگشت رشته هاي حذف شده دانشگاه علامه طباطبايي به دفترچه انتخاب رشته خبر داد.
ابراهيم خدايي در گفت وگو با مهر با اعلام اين خبر افزود: 30 كد رشته اي كه اخيرا اعلام شده بود از رشته هاي موجود در دانشگاه علامه طباطبايي حذف شده اند مجددا به اين دانشگاه بازگشته است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته كنكور 90 در صورت تمايل مي توانند نسبت به انتخاب آن از دفترچه اقدام كنند.
وي گفت: براساس هماهنگي هاي به عمل آمده توسط معاونت آموزشي وزارت علوم، سازمان سنجش آموزش كشور و دانشگاه علامه طباطبايي، براي مساعدت در پذيرش داوطلبان كنكور 90 مقرر شد رشته هاي حذف شده برگردند.
طباطبايي افزود: اين افزايش ظرفيت به شرط كاهش 10 درصدي از ظرفيت هاي پذيرش مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه علامه انجام شده و تقريبا همه ظرفيت حذف شده بازگردانده شد.
خدايي با بيان اينكه دانشگاه علامه طباطبايي به هيچ عنوان امكان واگذاري خوابگاه دانشجويي، به هيچ يك از پذيرفته شدگان دوره هاي روزانه و شبانه را ندارد، افزود: رشته هاي مديريت دولتي، مديريت بازرگاني، اقتصاد بازرگاني علوم اقتصادي، روانشناسي، حسابداري، مديريت دولتي، مديريت بازرگاني، اقتصاد بازرگاني، اقتصاد صنعتي و علوم اقتصادي به دفترچه انتخاب رشته براي گزينش در دانشگاه علامه طباطبايي اضافه شده اند. وي خاطرنشان كرد: 885 نفر در اين ظرفيت جديد پذيرفته مي شود.

 



رحيمي: 80 درصد مدارس ابتدايي كشور يك نوبته شدند

مديركل دفتر ابتدايي وزارت آموزش و پرورش از يك نوبته شدن 80 درصد مدارس كشور خبر داد و گفت: اما تلاش ها در مكان شهرهايي مانند تهران همچنان ادامه دارد.
عليرضا رحيمي در گفت وگو با مهر درباره فعاليت دوره پيش دبستاني با توجه به اينكه هم اكنون ظرفيت همه كلاس ها به دوره ابتدايي تعلق گرفته است، افزود: به مدارس ابتدايي بخش نامه شده است كه اگر فضاي خالي در نوبت صبح ندارند، كلاس هاي پيش دبستاني را به نوبت عصر انتقال دهند.وي ادامه داد: آموزش و پرورش همچنان به برگزاري دوره پيش دبستاني و شركت كودكان در اين دوره تأكيد دارد و تمام موانع در اين خصوص را برطرف مي كند.
مديركل دوره ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: دستورالعمل پيش دبستاني به زودي به مدارس ارسال مي شود و مديران مدارس بايد از آن پيروي كنند.

 



معافيت يكي از فرزندان خانواده هاي مفقودالاثر

يكي از فرزندان و يا يكي از برادران خانواده هاي مفقودالاثر از خدمت دوره ضرورت معاف مي شود.
سازمان وظيفه عمومي در اين باره اعلام كرد: برابر دستورالعمل ايثارگران و امدادجويان در سال جاري يكي از فرزندان يا يكي از برادران خانواده هاي مفقودالاثر از خدمت دوره ضرورت معاف مي شود.
همچنين، در خانواده هاي مفقودالاثر كه قبلا يكي از فرزندان آنان از معافيت فوق استفاده كرده ولي به دليل فوت يا مهاجرت تا پايان سال 89 نزد خانواده اش نيست، فرزند ديگرشان از خدمت دوره ضرورت معاف مي شود.
اين سازمان منظور از مهاجرت فرزند مفقودالاثر را سكونت وي در خارج از حوزه استحفاظي فرمانداري شهرستان محل سكونت خانواده مفقودالاثر (پدر يا مادر) اعلام كرد.

 



عيادت مسئولان نيروهاي مسلح از سرباز فداكار

جمعي از مسئولان نيروهاي مسلح با حضور در بيمارستان شهداي هفتم تير تهران از سرباز فداكار نيروي زميني ارتش عيادت كردند.
سردار موسي كمالي رئيس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي به همراه امير سيدعلي فيروزي جانشين معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح و امير فهميده معاون نيروي انساني نزاجا با حضور در بيمارستان شهداي هفتم تير تهران از سرباز فداكار نيروي زميني ارتش گروهبان وظيفه وحيد جمشيدي كه در بخش مراقبت هاي ويژه بستري است، عيادت كردند.
در اين ديدار سردار كمالي ضمن دلجويي از خانواده اين سرباز فداكار اظهار داشت: در صورت مساعد بودن شرايط جسمي مصدوم، آماده انتقال وي به بيمارستان هاي نيروهاي مسلح هستيم.
همچنين امير فيروزي در اين ديدار با اشاره به فداكاري اين سرباز وظيفه، گفت: گروهبان وظيفه وحيد جمشيدي اسوه و الگوي ايثار براي همه ملت ايران است و ما اين اقدام شجاعانه را ارج مي نهيم.
فهميده نيز تصريح كرد: وحيد جمشيدي فرزند غيور ما است كه لباس دفاع از اين سرزمين را پوشيده و در مرخصي هم به وظيفه خود عمل مي كند.
وي در ادامه با اشاره به عملكرد خوب مسئولين در رسانه ها در بازتاب فداكاري اين الگو و اسوه براي گسترش فرهنگ ايثار از مسئولين كادرپزشكي و درماني بيمارستان شهداي هفتم تير تشكر كرد.
در اين ديدار مبلغ 10ميليون ريال از محل صندوق بيمه ارتش به خانواده اين سرباز فداكار پرداخت شد و قول مساعد جهت پيگيري قانوني حقوق وي داده شد.
قاسمي يكي از پزشكان بيمارستان نيز حال عمومي اين گروهبان وظيفه را رضايت بخش اعلام و خاطرنشان كرد: آسيب فراواني به ارگان هاي اصلي بدن وي شامل سر و گردن، قفسه سينه، شكم و همچنين ضايعات شديدي به نخاع وي وارد شده است.
وي با ابراز اميدواري به بهبود حال بيمار تأكيد كرد: بيمارستان شهداي هفتم تير بزرگترين و مجهزترين بيمارستان كشور در زمينه سوانح تصادفات است و از هرگونه اقدام در بهبود اين مصدوم مضايقه نخواهد كرد.
وحيد جمشيدي گروهبان وظيفه نيروي زميني ارتش در 26تير ماه در پنج كيلومتري عوارضي اتوبان تهران- قم با اقدام فداكارانه براي نجات چهار سرنشين خودروي واژگون شده كه نيازمند كمك فوري بودند، خود دچار سانحه تصادف شده و در بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان هفتم تير بستري شد.

 



44 پايگاه انتخاب رشته كنكور 90 براي دانش آموزان تهراني

اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران، در كنكور سراسري امسال 44 پايگاه انتخاب رشته براي دانش آموزان تهراني اختصاص داد.
انتخاب رشته كنكور سراسري سال 90 از ديروز سه شنبه 18 مردادماه آغاز شده است و تا پايان روز 24مردادماه ادامه خواهد يافت و هر داوطلب تنها يك بار مجاز به انتخاب رشته از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش خواهد بود.
دانش آموزان (داوطلبان) مجاز به انتخاب رشته بايد در اين مهلت با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني wwwsanjeshorg نسبت به انتخاب رشته هاي مورد نظر براساس دفترچه شماره 2 آزمون سراسري اقدام كنند.
اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران از هفته گذشته اسامي پايگاه هاي انتخاب رشته آزمون سراسري امسال را منتشر كرده است؛ بر اين اساس 44 پايگاه انتخاب رشته در مناطق 91گانه آموزش و پرورش شهر تهران تعيين شده است كه دانش آموزان تهراني مي توانند براي اطلاع از نشاني و ساير جزئيات اين پايگاه ها به پايگاه اطلاع رساني اين اداره كل به نشاني wwwtehraneduir، بخش «دريافت فايل» مراجعه كنند.
براساس اين گزارش، دانش آموزان تهراني در كنكور سراسري امسال 24 درصد رتبه هاي تك رقمي و 45 درصد رتبه هاي اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

 



از 31 شهريور خودروي روآ شماره گذاري نمي شود

معاون فني مهندسي و خدمات ترافيك راهور ناجا با بيان اين كه 31 شهريور سال جاري آخرين مهلت توليد روآ است گفت: خودرو روآ از اين تاريخ به هر منظوري شماره گذاري نمي شود.
سرهنگ عليرضا جهانگيري افزود: از 31 شهريور راهور ناجا به اين خودرو خدمات نخواهد داد.
وي گفت: برابر شيوه نامه هاي جاري و اطلاع رساني هاي قبلي قرار بر اين بود كه تبديل پلاك موتورسيكلت ها به پلاك ملي از بازه زماني سال 89 شروع و در تير ماه سال 90 پايان يابد اما با توجه به ماه مبارك رمضان به آن دسته از افرادي كه موفق به تعويض پلاك موتورسيكلت خود نشده اند يك فرصت دو ماهه داده شد تا نسبت به تعويض پلاك مراجعه كنند.
وي، اول مهر ماه سال جاري را آخرين مهلت براي دارندگان موتورسيكلت ها اعلام كرد و گفت: برآوردها نشان مي دهد بيش از 6 ميليون و 500 هزار موتورسيكلت در كشور موجود است اما برآورد پليس اين است كه حدود 3 ميليون و 500 هزار موتورسيكلت شرايط تردد داشته باشند.
جهانگيري گفت: استفاده از موتورسيكلت فقط براي حمل يك سرنشين و با زين اضافه دو سرنشين مجاز است و در غير اين صورت حمل بار و مسافر خلاف مقررات راهنمايي و رانندگي است و در عين خطرناك بودن به سازمان يا كسي مجوزي در اين ارتباط ارائه نمي شود.
به گزارش ايرنا، وي با تاكيد بر عدم رضايت بخش بودن وضعيت موتورسيكلت هاي موجود در كشور هشدار داد: در صورت تغيير نيافتن ساختار موتورسيكلت ها از سوي سازندگان اين وسيله نقليه، پليس در اين خصوص تصميم جدي اتخاذ مي كند.

 



هواشناسي پيش بيني كرد
بارش باران در سواحل شمالي

سازمان هواشناسي طي 2روز آينده براي سواحل شمالي، برخي مناطق شمال غرب و خراسان شمالي، آسمان ابري در برخي ساعات بارش باران پيش بيني كرد.
به گزارش فارس، تحليل آخرين اطلاعات هواشناسي نشان دهنده عبور امواج تراز مياني جو از نوار شمالي كشور طي 2 روز آينده است.
بر همين اساس در سطح زمين طي همين مدت توده هواي خنك كماكان در اين منطقه استقرار دارد و از اين رو طي 2 روز آينده در سواحل شمالي، برخي مناطق شمالغرب و خراسان شمالي، آسمان ابري و در برخي ساعات بارش باران و در مناطقي همراه با رگبار و رعد و برق پيش بيني مي شود.
همچنين از اواخر امروز بارش در اين مناطق كاهش مي يابد و در 3 روز آينده شمال سيستان و بلوچستان در بعضي ساعات وزش باد و گردوخاك خواهد داشت.
آسمان تهران فردا پنجشنبه صاف تا كمي ابري خواهد بود و بيشينه و كمينه هوا به 37 و 23 درجه سانتيگراد خواهد رسيد.

 



انتقاد شوراي شهر از قاليباف شهردار تهران پاسخگوي شوراي شهر نيست

سرويس اجتماعي -
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران با انتقاد شديد از پاسخگو نبودن شهردار تهران در مقابل شوراي شهر گفت: شهردار تهران بايد درباره ميزان فروش تراكم به شورا پاسخ دهد.
به گزارش كيهان حمزه شكيب در جلسه ديروز شوراي شهر تهران گفت: نزديك يك سال است كه در موضوع ميزان فروش تراكم از شهرداري سوال پرسيده ايم ولي پاسخي نمي دهند.
وي با اشاره به سوال حسن بيادي نائب رئيس شوراي شهر در زمينه زمين هاي چهار دانگه نيز گفت؛ در اين موضوع نيز شهرداري تهران پاسخي نداده است.
سخنگوي شوراي شهر نيز با اشاره به پاسخگو نبودن شهردار تهران در مقابل شوراي شهر گفت: ظرفيت هاي قانوني شورا فقط در حد سوال از شهرداري نيست و آنها نيز اين را مي دانند پس بهتر است شهرداري براي پيشبرد آرام امور با شوراي شهر همكاري كند.
خسرو دانشجو افزود: شورا براساس قانون ظرفيت هايي دارد كه يكي از آنها طرح سوال است و وقتي مطرح مي شود شهرداري موظف به پاسخگويي است.
نامگذاري خيابان
به نام راشل كوري
در جلسه ديروز شوراي اسلامي شهر تهران نامگذاري خيابان 27 منطقه 6 به نام شهيده راشل كوري تصويب شد.

 



فرماندار ماكو خبر داد
شهادت 5 مأمور نيروي انتظامي

فرماندار ماكو گفت: پنج تن از پرسنل مهندسي نيروي انتظامي در منطقه چالدران به شهادت رسيدند.
حميد احمديان در گفت وگو با فارس در اروميه اظهار داشت: خودروي حامل اين شهيدان در حين برگشت با كمين تروريست ها مابين ميله 198 و 199 مواجه مي شوند و به شهادت مي رسند.
اين حادثه حوالي ساعت 11 دوشنبه روي داد كه طي آن خودروي حامل جان بركفان ناجانيز منهدم شد. يك نفر از اين شهدا افسر، يك نفر درجه دار و سه نفر ديگر هم از سربازان بوده اند.
به دنبال اقدام ضربتي و مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در منطقه سردشت ده ها تن از اشرار و تروريست هاي اين گروهك به هلاكت رسيدند.
در اين عمليات، رزمندگان قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) با هدف پاكسازي مرزي شمال غرب كشور از لوث وجود عوامل ناامني و مزاحمت براي مردم، در يك درگيري شديد در منطقه مرزي آلواتان سردشت، ده ها تن از اشرار و تروريست هاي گروهك موسوم به پژاك را كشته يا زخمي و يا اسير كردند و مواضع آنان نيز منهدم و به تصرف درآمد.
مقادير زيادي ادوات و تجهيزات نظامي اعم از دوشكا، تيربار و بيسيم به همراه اسناد و مدارك مهم از عوامل پژاك به دست نيروهاي سپاه اسلام افتاده است.

 



زنجيره اي خبر داد
افزايش 60درصدي سرانه بهداشت و درمان زندانيان

معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان زندانها گفت: سرانه بهداشت و درمان زندانيان امسال افزايش 60درصدي را شاهد است.
محمدعلي زنجيره اي، معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور در گفت وگو با فارس درباره افزايش سرانه بهداشت و درمان زندانيان با توجه به تصويب بودجه سال 90 گفت: خوشبختانه امسال افزايش خوبي را در بحث سرانه بهداشتي زندانيان شاهد بوده ايم.
وي درباره ميزان اين افزايش نسبت به سال قبل گفت: براساس بررسي هاي انجام شده مشخص شد، سرانه بهداشت و درمان زندانيان افزايش 60درصدي دارد كه رشد چشمگيري داشته است.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان زندانها اين افزايش سرانه از وقوع برخي از بيماريهايي كه در گذشته به دليل كمبود بودجه رخ مي داد پيشگيري خواهد كرد.
وي افزود: خوشبختانه با توجه به بحث هدفمندي يارانه ها معاونت مربوطه در رياست جمهوري همكاري هاي لازم را با سازمان زندانها انجام داد كه باعث شد تاثير هدفمندي يارانه ها بر روند نگهداري زندانيان زياد نباشد.

 



قرائت قرآن با خط بريل

يك نابيناي فلسطيني در كرانه باختري فلسطين قرآن را با خط بريل قرائت مي كند.
به گزارش فارس، يك فلسطيني نابيناي 67 ساله در اردوگاه آوارگان «قدوره» قرآن را با خط بريل قرائت مي كند. قرار است وي قرائت قرآن را در طول ماه مبارك رمضان، روزانه ادامه بدهد.
بنابراين گزارش، وي مجلس قرائت روزانه قرآن كريم را در مسجد بزرگ البيره در رام الله مقر تشكيلات خودگردان فلسطين در كرانه باختري برگزار مي كند.

 



محكوم به حبس ابد هرمزگاني دوباره دستگير شد!

فرمانده انتظامي هرمزگان در خبري جالب توجه از دستگيري مجدد فردي سابقه دار و محكوم به حبس ابد كه دادگاه به دليل حمل هزار و 500 كيلو مواد مخدر اين حكم را براي وي بريده بود، خبر داد.
به گزارش فارس از بندرعباس، محمدعلي آخوندي در حاشيه نشست خبري از دستگيري فردي كه به جرم حمل يك تن و 512 كيلوگرم مواد مخدر به حبس ابد محكوم شده بود، طي روز گذشته خبر داد.
وي در اين رابطه اظهار داشت: مأموران پاسگاه توكهور شهرستان ميناب با انجام كارهاي اطلاعاتي از حضور متهم فراري به نام «محمد-س» در بخش هشت بندي مطلع و با هماهنگي مقام قضايي به محل مورد نظر اعزام شدند.
آخوندي افزود: مأموران پس از حضور در محل با رعايت تمامي موازين شرعي و قانوني وارد مخفيگاه نامبرده شده و در يك اقدام ضربتي و غافلگيرانه وي را دستگير و به پاسگاه انتقال دادند.
فرمانده انتظامي استان هرمزگان در ادامه بيان داشت: از متهم دستگير شده سال گذشته توسط پليس مبارزه با مواد مخدر استان يك تن و 512 كيلوگرم مواد مخدر كشف كه با حكم قضايي شهرستان ميناب به حبس ابد محكوم شده بود.

 



اجراي طرح ضربتي جمع آوري متكديان در شرق تهران

شهردار منطقه 8 از اجراي طرح ضربتي جمع آوري متكديان، كارتن خوابها و افراد بي خانمان در شرق تهران خبر داد.
محمد مهدي شادالوئي با اعلام اين مطلب گفت: تعدادي از اين افراد كه در سطح محدوده منطقه 8 پراكنده بودند توسط اهالي محل و كارشناسان مركز رفاه و خدمات اجتماعي شناسايي و با همكاري مأمورين نيروي انتظامي جمع آوري و به مركز نگهداري شفق واقع در كهريزك انتقال يافتند تا پس از تكميل پرونده نسبت به ساماندهي آنها اقدام شود.وي هدف از اجراي اين طرح را ساماندهي متكديان و كارتن خوابها عنوان كرد و افزود: جمع آوري متكديان تأثير به سزايي در كاهش آسيب هاي اجتماعي دارد.
شادالوئي با اشاره به برنامه هاي مركز خدمات اجتماعي منطقه 8 در طول ماه مبارك رمضان گفت: توزيع سبد كالا به خانواده هاي نيازمند، برپايي سفره افطاري ويژه ايتام، توزيع نان صلواتي در سطح محلات محروم و ارائه خدمات حمايتي و سبد ارزاق به خانواده هاي معلولين از جمله برنامه هاي اين مركز در ماه ضيافت الهي است.
به گزارش مهر وي با تأكيد برنامه هاي حمايتي شهرداري منطقه از شهروندان آسيب پذير در ماه رمضان عنوان داشت: زمينه سازي جهت توزيع نذورات مردمي و اعطاي كمك به برخي از مددجويان، برگزاري كارگاه آموزشي در سطح مساجد با موضوع نقش مذهب در كاهش آسيب هاي اجتماعي و با هدف توسعه فضاي معنوي و قرآني در همين راستا اجرا مي شود.

 



آتش سوزي 6 باب مغازه و منزل در قائم شهر

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
در حادثه آتش سوزي دوشنبه شب در قائم شهر 6 باب مغازه و منزل مسكوني در شعله هاي آتش سوختند.
اين حادثه كه مقارن ساعت 30؛22 دقيقه دوشنبه شب واقع در كوچه تير خيابان امام خميني قائم شهر روي داد 3 باب مغازه و 3 واحد مسكوني قديمي به ميزان 70 تا 100 درصد دچار حريق شدند.
به گزارش خبرنگار ما فرسودگي ساختمان ها با سقف چوبي مغازه ها ومنازل قديمي و وجود لوازم و مواد اشتعال زا موجب سرعت دامنه و گستره حريق و خسارات وارده شد. يكي از آتش نشانان به علت شدت حريق در اين حادثه دچار سوختگي شد كه با انتقال به بيمارستان رازي اين شهرستان تحت مداوا قرار دارد.

 



مهار آتش سوزي تانكرهاي عراقي در جاده ترانزيت شوش- اهواز

حادثه آتش سوزي تانكرهاي عراقي حامل مواد سوختي در جاده ترانزيتي شوش- اهواز با تلاش نيروهاي آتش نشاني مهار شد.
بخشدار شاوور به خبرنگار ايرنا گفت: در اين آتش سوزي كه بر اثر برخورد دو تانكر حامل مواد سوختي در كيلومتر 35 جاده شوش به اهواز رخ داد، يكي از تانكرها 100درصد و ديگر تانكر عراقي 60درصد در آتش سوخت.
«عدنان الوان پور» افزود: در اين حادثه شش نفر مجروح شدند كه دو نفر نيروي آتش نشاني در محل مداوا و چهار نفر ديگر شامل رئيس اورژانس 115شوش و دو راننده عراقي و يك نيروي آتش نشاني به علت شدت جراحات وارده به اهواز انتقال يافتند.
الوان پور گفت: با استفاده از تجهيزات و ماشين آلات سنگين، ماموران مشغول پاكسازي جاده از بقاياي تانكرهاي سوخته شدند كه ظرف يك ساعت، اين جاده به طور كامل پاكسازي و دوباره بازگشايي شد.
حادثه برخورد دو تانكر حامل مواد سوختي در جاده ترانزيت شوش- اهواز مقارن ساعت 10 و 45دقيقه ديروز رخ داد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14