(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 26 مرداد 1390- شماره 20002

حديث دشت عشق
ديداري از جنس سرخابي ها در گيلان استقلال سومين پيروزي متوالي را مي خواهد
اخبار كوتاه از فوتبال
گزارشي از مشكلات كشتي گيران پيش از سفر به استانبول
27 روز تا مسابقات جهاني و 6 ماه حقوق عقب افتاده
ايران خواستار ميزباني مسابقات تنيس آسيا - اقيانوسيه
سناريويي كه براي باشگاه ذوب آهن نوشته شده است
انحلال برخي از تيم هاي ورزشي نصف جهان
اولتيماتوم سازمان ليگ واليبال به 2 تيم ليگ برتري
بازگشايي در آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك پس از يك سال و نيم
10 هزار نفر براي مراسم افتتاحيه و اختتاميه لازم است بازي هاي المپيك لندن - 2012



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «قاسمعلي برزكار»
گلي كه پرپر عشق خدا شد
سال 1344 در شرق شهر خورشيد كودكي به دنيا آمد كه او را قاسمعلي ناميدند. وي از پدري اهل خوراسگان و مادري از روستاي اسپارت از توابع اصفهان متولد و از كودكي با تعاليم انسان ساز اسلام و فرهنگ شريف اهلبيت (ع) آشنا شد.
در دوران شكوهمند مبارزات عليه رژيم شاه همراه با ديگر برادران خود در خوراسگان در مبارزات انقلابي شركت و نقش خود در پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي را ايفا نمود. راه علم را تا اخذ سيكل در روستاي دستجا از توابع شرق اصفهان ادامه داد.
پس از آن با هجوم بعثيان متجاوز به خاك پاك ايران اسلامي، قاسمعلي عزم خويش را جزم كرد و با آنكه سن و سال زيادي نداشت به خيل عظيم بسيجيان روح الله پيوست و عازم جبهه هاي حق عليه باطل شد و در راه دفاع از ارزش هاي امام و انقلاب از هيچ كوششي فروگذار نكرد.
قاسمعلي برزكار تا قبل از شهادت در همه عمليات هاي انجام شده توسط رزمندگان اسلام شركت كرد و سرانجام در اوج آرامش و ايمان و با تأسي به سيدالشهداء و جوانان شهيد كربلا همچون علي اصغر و علي اكبر در عمليات محرم و منطقه عين خوش پس از اصابت گلوله و در حاليكه تانك دشمن متجاوز از روي پاهايش عبور مي كرد به شهادت رسيد.

 



ديداري از جنس سرخابي ها در گيلان استقلال سومين پيروزي متوالي را مي خواهد

هفته چهارم ليگ برتر فوتبال با انجام شش ديدار در شهرهاي مختلف امشب به پايان مي رسد و در مهمترين ديدار، استقلال در تهران ميزبان نماينده شيراز است.
مهمترين ديدار روز دوم از هفته چهارم ليگ برتر فوتبال را دو تيم استقلال تهران و فجر سپاسي شيراز برگزار مي كنند.
آبي پوشان تهراني كه در سه هفته ابتداي ليگ برتر توانسته اند با كسب دو پيروزي و يك تساوي در جايگاه دوم جدول رده بندي ليگ قرار بگيرند، چهارشنبه شب براي كسب سومين پيروزي پياپي خود در خانه به مصاف نماينده تازه صعود كرده شيراز مي روند.
اين ديدار مي تواند براي دروازه بان اول استقلال كه اين فصل با هياهوي زياد به جمع آبي پوشان ملحق شده است، يادآور خاطرات سال هاي گذشته باشد. مهدي رحمتي سال هاي ابتدايي دروازه باني اش را در فجر سپاسي شيراز سپري كرده است.
استقلال هفته گذشته در كرمان به يك پيروزي ارزشمند دست پيدا كرده است تا در برابر فجر سپاسي با روحيه بالايي به ميدان برود. مربي تيم فوتبال استقلال در باره وضعيت شاگردانش گفت: پس از بازي سختي كه در كرمان انجام داديم و برد شيريني كه به دست آورديم بازيكنان از نظر روحي شرايط خوبي دارند. از نظر بدني هم در اين بازي نشان دادند كه بدنسازي خوبي را انجام دادند و براي بازي با فجر آماده هستند.
در ديگر ديدار مهم روز چهارشنبه، داماش گيلان ميزبان تراكتورسازي تبريز است. شاگردان مهدي دينورزاده كه فصل جديد را با يك تساوي و يك شكست آغاز كرده بودند در سومين هفته توانستند فجرسپاسي شيراز را شكست دهند و جايگاه خود را در جدول رده بندي بهبود بخشند.
در سوي ديگر سرخپوشان تبريزي قرار دارند كه فصل يازدهم را با شكست خانگي برابر صباي قم آغاز كردند، اما پس از آن با دو پيروزي متوالي خود را قامت يك مدعي در ليگ برتر معرفي كردند. شاگردان قلعه نويي بسيار اميدوارند كه امسال با حضور قدرتمند در ليگ برتر به آرزوي ديرينه شان يعني صعود به ليگ قهرمانان آسيا دست پيدا كنند. آن ها در مسير رسيدن به اين آرزو و در چهارمين گام تيم امير عابديني را پيش رو دارند.
برنامه كامل ديدارهاي امشب به اين شرح است:
¤ استقلال - فجر شهيد سپاسي شيراز (ورزشگاه آزادي تهران؛ ساعت 30:22)
¤ داماش گيلان- تراكتورسازي تبريز (ورزشگاه عضدي رشت؛ ساعت 22)
¤ ذوب آهن - فولاد خوزستان (ورزشگاه فولادشهر اصفهان؛ ساعت 22)
¤ صباي قم- سايپا كرج (ورزشگاه يادگار امام قم؛ ساعت 22)
¤ نفت تهران- راه آهن (ورزشگاه دستگردي تهران؛ ساعت 22)
¤ شهرداري تبريز- سپاهان اصفهان (ورزشگاه يادگار امام تبريز؛ ساعت 22)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دربي پايتخت؛ ساعت 30:18 روز 25 شهريور
برنامه هفته ششم تا نهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر كشور از سوي سازمان ليگ اعلام شد. طبق اين برنامه جدال تيم هاي پيروزي و استقلال در چارچوب هفته هفتم روز جمعه 25 شهريور ساعت 30:18 دقيقه در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود.همچنين طبق اعلام سايت پيروزي، قرار بود ديدار اين تيم با ذوب آهن در هفته ششم به دليل حضور تيم اصفهاني در ليگ قهرمانان آسيا به تاريخ ديگري موكول شود كه ظاهراً سازمان ليگ با اين مساله مخالفت كرده است.
استيلي: پيروزي به من اولتيماتوم نداده است
استيلي سرمربي تيم پيروزي گفت: باشگاه پيروزي هيچ اولتيماتومي به من نداده و قراردادم 2 ساله است. مديريت روي حساب و كتاب با بنده قرارداد امضا كرده و فكر مي كنم اين فرصت را به من بدهند تا تيم را هماهنگ كنم. استيلي در ادامه درباره جو استاديوم ها كه در بازي هاي اخير كاملا به ضرر پيروزي بوده است، عنوان كرد: در بازي هاي اخير جو ورزشگاه كار ما را خراب كرده است، اين هم به خاطر اين بود كه در گل زني مشكل داشتيم. اگر مي توانسيتم در بازي ها گل اول را بزنيم جو ورزشگاه تا اين حد عليه مان نمي شد. ولي متاسفانه همه فورواردهاي ما با مشكل مصدوميت مواجه هستند.
اخراج 12 بازيكن استقلال با حكم كميته فني
با دستور معاون فني باشگاه استقلال تهران، 12 بازيكن اين تيم كنار گذاشته شدند. وجود برخي ابهامات در موردنحوه جذب 12 بازيكن در تيم هاي جوانان و اميد استقلال سبب شد كه با حكم حسن روشن از حضور اين بازيكنان در تمرينات و بازي هاي استقلال ممانعت به عمل آيد تا در مورد آنها تصميم گيري شود. معاون فني باشگاه استقلال مدعي شده كه اين 12 بازيكن با پرداخت پول به مسئولان آكادمي اين باشگاه پيراهن آبي پوشان را برتن كرده اند.
بازگشت پيكان به قزوين
باشگاه پيكان تهران كه پس از ليگ دهم از قزوين به تهران كوچ كرد، مجددا به قزوين بازمي گردد تا بازي هاي خود را در ليگ دسته اول در اين شهر برگزار كند. اين تصميم در حالي اتخاذ شده است كه باشگاه پيكان تمام قراردادهاي اعضاي خود را در هيات فوتبال تهران به ثبت رسانده و حتي 20 درصد از رقم قرارداد بازيكنان را نيز پرداخت كرده است. نكته جالب توجه در انتقال پيكان به قزوين آن است كه بنا بر ادعاي پيكاني ها مسئولان ورزشي قزوين حمايتي از اين تيم نداشتند و حتي در هفته هاي پاياني ليگ دهم نيز استقبالي از بازي هاي اين تيم به عمل نمي آمد.
مصدوميت تيموريان، قهر جباري
آندرانيك تيموريان هافبك تيم فوتبال استقلال تهران مصدوم شد تا حضورش در بازي امروز آبي پوشان در هاله اي از ابهام قرار گيرد. خبر ديگر از استقلال اينكه مجتبي جباري هافبك اين تيم نيز به واسطه عدم دريافت مطالبات مالي خود قهر كرده و 2 روز در تمرينات اين تيم شركت نكرد. در طول چند سال گذشته اين براي چندمين بار است كه شماره هشت آبي پوشان چنين رفتارهايي را از خود نشان مي دهد اما هر بار با مماشات مسئولان باشگاه استقلال مواجه شده است.
انتقاد روماريو از قيمت بليت هاي جام جهاني
روماريو گلزن قهار تيم ملي فوتبال برزيل در دهه 90 كه به همراه اين تيم قهرماني جام جهاني 1994 را بدست آورد، با بيان اينكه تنها ثروتمندان مي توانند از جام جهاني 2014 كه به ميزباني اين كشور برگزار مي شود، لذت ببرند، گفت: قيمت بليت بازي ها خنده دار است. جام جهاني برزيل براي مردم اين كشور نخواهد بود. مردم برزيل كه فوتبال را دوست دارند و آن را عاشقانه دنبال مي كنند، از طبقات پايين جامعه هستند.
حل مشكلات مالي ملوان تا پايان هفته
سرپرست باشگاه ملوان از پرداخت 30 درصد مطالبات كادر فني و بازيكنان تيم فوتبال اين باشگاه تا پايان هفته خبر داد. بهمن صالح نيا گفت: طبق توافقي كه بين منطقه آزاد انزلي و نيروي دريايي انجام شده 80 درصد تعهدات مالي بر عهده منطقه آزاد و 20 درصد نيز به نيروي دريايي محول شده است. طي روزهاي گذشته مراحل اداري پرداخت پول به ملواني ها انجام شده و طبق مذاكره اي كه با رئيس هيئت مديره منطقه آزاد انزلي داشتم ايشان قول مساعد دادند كه تا پايان هفته با پرداختهايي كه صورت مي گيرد مشكلات مالي تيم ملوان حل شده و 30 درصد معوقات كادر فني و بازيكنان اين تيم پرداخت مي شود.
آبي پوشان به دنبال مدافع آلماني
با مصدوميت پژمان منتظري و احتمال دوري اين بازيكن از چند مسابقه باشگاه استقلال به اين مسئله پي برده كه بايد هر چه زودتر براي جذب مدافع خارجي اقدام كند. پيش از اين مسئولان اين تيم با مديربرنامه هاي ابراهيم سعيد مدافع ملي پوش مصر مذاكراتي داشته اند اما اين بازيكن هنوز جوابي به استقلالي ها نداده است. با اعلام نظري جويباري معاون باشگاه استقلال، در صورتي كه ابراهيم سعيد پاسخي به اين تيم ندهد آنها رايزني براي حضور يك مدافع آلماني كه سابقه بازي در كارلسروهه آلمان را دارد، آغاز مي كنند.

 



گزارشي از مشكلات كشتي گيران پيش از سفر به استانبول
27 روز تا مسابقات جهاني و 6 ماه حقوق عقب افتاده

 



ايران خواستار ميزباني مسابقات تنيس آسيا - اقيانوسيه

فدراسيون تنيس قصد دارد در صورت موافقت مسئولان آسيايي اين رشته برگزار كننده رقابت هاي گروه سوم جام ديويس آسيا - اقيانوسيه در سال 2012 باشد.
رقابت هاي تنيس جام ديوس در گروه سوم آسيا - اقيانوسيه سال شهريورماه سال آينده برگزار مي شود. قرقيزستان، مالزي، بنگلادش، كويت، سوريه، ويتنام و كويت در كنار ايران شركت كنندگان در اين گروه هستند. رقابت ميان اين تيم ها در قالب دو گروه چهار تيمي آغاز شده و سپس تيم هاي برتر هر گروه در مرحله اي بالاتر رقابت هاي خود را دنبال مي كنند. در پايان اين رقابت ها دو تيم به گروه دوم صعود مي كند و دو تيم هم به گروه چهارم سقوط خواهند كرد. مهرماه امسال در مورد درخواست ميزباني ايران تصميم گيري مي شود.
ايران سال گذشته نيز ميزبان گروه سوم مسابقات تنيس جام ديوس آسيا - اقيانوسيه بود كه طي آن موفق به صعود به گروه دوم شد. اما تيم ملي تنيس ايران دو ماه پيش با متحمل شدن شكست در مجموع ديدارهاي برگزار شده مقابل جزاير پاسيفيك از گروه دوم رقابت هاي جام ديوس آسيا - اقيانوسيه سقوط كرد.

 



سناريويي كه براي باشگاه ذوب آهن نوشته شده است
انحلال برخي از تيم هاي ورزشي نصف جهان

موضوع انحلال برخي رشته هاي ورزشي در باشگاه ذوب آهن جدي تر از هر زمان ديگري پيگيري مي شود.
تغيير و تحولات در تركيب هيئت مديره يكي از قديمي ترين باشگاه هاي ورزشي اصفهان سبب شده سناريويي در اين باشگاه نوشته شود كه رشته هايي چون بسكتبال، هندبال، شمشيربازي ، دووميداني، وزنه برداري و واليبال از باشگاه ذوب آهن حذف شود. برخي رشته هاي ورزشي باشگاه ذوب آهن كه حالا گيوتين انحلال را بالاي سر خود احساس مي كنند از جمله رشته هايي هستند كه علاقه مندان بيشماري در نصف جهان دارند. به عنوان نمونه رشته اي چون بسكتبال فعاليت خود را از سال 1347 آغاز كرده و پيش از آنكه باشگاهي به نام ذوب آهن تشكيل شود، جوانان اصفهاني با توپ و سبد آشنا و تيم بسكتبال ذوب آهن را براه انداخته بودند!
با تمام اين تفاسير برخي از مديران ذوب آهن بنا را بر انحلال تعدادي از رشته هاي ورزشي گذاشته اند و قصد دارند تنها با يك تيم فوتبال و انبوهي از هزينه هاي اين تيم به كار خود ادامه دهند.
البته آنگونه كه از برخي محافل به گوش مي رسد، اين سناريو مخالفان جدي در ميان اعضاي هيئت مديره دارد كه مديرعامل باشگاه ذوب آهن يكي از آن افراد است كه بايد به انتظار نشست و ديد سنبه او پر زور خواهد بود يا خير.

 



اولتيماتوم سازمان ليگ واليبال به 2 تيم ليگ برتري

سازمان ليگ فدراسيون واليبال با ارسال نامه اي به دو تيم مشهد و گنبد از مسئولان آنها خواست ظرف مدت زمان تعيين شده براي تسويه حساب با بازيكنان و مربيان طلبكار فصل گذشته خود اقدام كنند.
سازمان ليگ فدراسيون واليبال بلافاصله پس از برگزاري جلسه قرعه كشي مسابقات ليگ برتر و شركت دادن دو تيم مشهد و گنبد در اين قرعه كشي، به صورت رسمي و مكتوب از مسئولان اين تيم خواست طي مدت زمان تعيين شده نسبت به تسويه حساب با طلبكارانشان و تعيين تكليف خود براي حضور در ليگ برتر اقدام كنند.
سازمان ليگ فدراسيون واليبال به هر يك از تيم هاي مشهد و گنبد به ترتيب 48 ساعت و يك هفته فرصت داده تا بدهي خود را به طلبكاران شان پرداخت كنند. مهلت تعيين شده براي مشهدي ها و گنبدي ها از روز دوشنبه لحاظ شده است.

 



بازگشايي در آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك پس از يك سال و نيم

به دنبال دستور وزير ورزش و جوانان در غربي مجموعه ورزشي انقلاب به عنوان در اصلي آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك پس از گذشت يك سال و نيم باز شد.
فروردين ماه سال گذشته علي سعيدلو- رئيس وقت سازمان تربيت بدني- پس از بازديد از مجموعه ورزشي انقلاب و به دليل اختلافات موجود با رئيس كميته ملي المپيك نسبت به بسته شدن در غربي اين مجموعه به عنوان در اصلي آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك دستور داد كه اين مسئله مشكلات زيادي را براي ورود و خروج كارمندان اين آكادمي و شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي ايجاد كرد.
در آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك طي يك سال و نيم گذشته بسته بود اما محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان به دنبال بازديدي كه از اين آكادمي داشت و اطلاع از گزارش مهرزاد حميدي، رئيس آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك مبني بر مشكلات ورود و خروج مراجعه كنندگان و بخصوص ورزشكاران به اين آكادمي نسبت به انجام رسيدگي هاي لازم براي برطرف شدن مشكل و بازگشايي دوباره در بسته شده دستور داد.

 



10 هزار نفر براي مراسم افتتاحيه و اختتاميه لازم است بازي هاي المپيك لندن - 2012

ستاد برگزاري المپيك لندن كار جستجو براي جذب 10 هزار نفر داوطلب براي كمك به برگزاري مراسمهاي افتتاحيه و اختتاميه المپيك لندن را آغاز كرد.
«داني بويل» و «كيم گاوين»، دو مدير هنري ستاد برگزاري المپيك اعلام كردند كه براي برگزاري مراسم افتتاحيه و اختتاميه به 10 هزار نفر داوطلب در قالب بازيگر، مجري و ... نياز دارد كه كار جذب اين 10 هزار نفر آغاز خواهد شد. ستاد برگزاري اعلام كرده تمام كساني كه بخواهند در اين مراسم حضور داشته باشند بايد تا اول ماه مارس سال 2012 سن قانوني شان بيشتر از 18 سال تمام باشد.
از مراسم افتتاحيه المپيك لندن حداقل يك ميليارد نفر در سراسر جهان به طور زنده ديدن خواهند كرد. متقاضيان براي ثبت نام تا پايان ماه ميلادي جاري فرصت دارند تا به صورت اينترنتي مشخصات خود را براي حضور در اين رقابت ها به صورت داوطلب به ستاد برگزاري رقابت ها ارسال كنند.
سابقه و فعاليت پيشين در اين عرصه هيچ تاثيري در پذيرش داوطلبان نخواهد داشت. بلكه ملاك هايي مانند علاقه و هيجان، شخصيت، انرژي و انگيزه زياد براي پذيرش متقاضيان لحاظ خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14