(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 26 مرداد 1390- شماره 20002

بنيادي: كتاب شيوه حفظ قرآن كريم آماده چاپ شد
مديرعامل سازمان تاكسيراني خبر داد ثبت نام از خودروهاي شخصي براي سرويس مدرسه
گرماي هوا فروكش كرد
مترو مسير 20 دقيقه اي را 2 ساعته پيمود
مناسب سازي منازل معلولان و جانبازان تهراني تا پايان امسال
عمل جراحي بسيار نادر در زنجان
دارا خبر داد مهرماه آغاز ثبت نام طرح مسكن مهر دانشجويان
كشف 60 هزار عدد قرص و آمپول نيروزا در نايين
حوادث كوتاه از كشور
آغاز تدوين فهرست غذاهاي سالم در وزارت بهداشت
دستگيري عربده كش هاي خيابان ايران
با پرداخت 232 ميليارد تومان بدهي بدهكاران محقق شد آزادي بيش از 9 هزار زنداني جرائم غيرعمد
اعتراض به آلودگي كارخانه سيمان 10مجروح به جا گذاشت
با تلاش آتش نشان ها جوان 30 ساله از خودكشي منصرف شد
پدر قسي القلب
گزارش هاي تاسف بار از سومالي



بنيادي: كتاب شيوه حفظ قرآن كريم آماده چاپ شد

مشاور وزير و مديركل امور دفتر قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از آماده بودن كتاب شيوه حفظ قرآن كريم براي چاپ خبر داد.
محمد بنيادي با اشاره به تأكيدات مقام عظماي ولايت در سال 90 مبني بر تربيت 10 الي 15ميليون حافظ قرآن و مأموريت كميسيون آموزش عمومي قرآن به آموزش و پرورش گفت: تمامي مدارس كشور مكلف شده اند 20 درصد از دانش آموزان هر استان را پس از استعداديابي تحت آموزش حداقل براي حفظ 2 جزء قرآن كريم قرار دهند.
وي تلاش در جهت تحقق مطالبات رهبري را واجب خواند و تأكيد كرد: در همين راستا كتاب «شيوه حفظ قرآن كريم» در پايان ماه مبارك رمضان چاپ و بين مديران مدارس ابتدايي و راهنمايي به منظور توجيه آن ها براي مديريت كلاس هاي حفظ قرآن توزيع مي شود.
بنيادي تصريح كرد: در نيمه اول شهريورماه بخشنامه حفظ قرآن به صورت دقيق و با جزئيات كامل به مديران مدارس سراسر كشور ارسال مي شود.
مديركل دفتر قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش، مدارس قرآن را حركتي مبتني بر سيطره قرآن در حوزه آموزش و پرورش، خانواده و جامعه اسلامي خواند و اظهار كرد: اين تغييرات از بدو ورود دكتر حاجي بابايي شكل گرفته است و اساسنامه آن نيز به تمامي مديران و مدرسان مدارس قرآني در سراسر كشور ارسال شده است.وي اعلام كرد: مديران مدارس در صورت صلاحديد مي توانند اين كتاب را به تعداد دانش آموزان مدرسه خود تهيه و در اختيار آنان قرار دهند.

 



مديرعامل سازمان تاكسيراني خبر داد ثبت نام از خودروهاي شخصي براي سرويس مدرسه

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران با اشاره به ارسال نرخ هاي پيشنهادي كرايه سرويس مدارس به شوراي شهر گفت: تصميم گيري درباره قيمت كرايه سرويس مدارس برعهده شوراي شهر است.
فضل الله اسلامي با بيان اينكه ثبت نام از متقاضيان سرويس مدارس همچنان ادامه دارد، اظهار كرد: سال گذشته 14 هزار خودرو به اين امر اختصاص يافت و امسال نيز، پيش بيني مي شود كه حداقل همين تعداد براي سرويس مدارس ثبت نام كنند.
وي با اشاره به ضرورت رعايت ضوابط معاينه فني توسط رانندگان متقاضي خدمت در قالب سرويس مدارس، اظهار كرد: خودروهاي شخصي كه متقاضي فعاليت به عنوان سرويس مدرسه هستند، بايد از شرايط لازم برخوردار باشند و گواهي هايي نظير عدم اعتياد و عدم سوءپيشينه خود را ارائه كنند.
به گفته اسلامي پس از بررسي صلاحيت خودروهاي شخصي متقاضي فعاليت به عنوان سرويس مدرسه، در صورت احراز شرايط لازم برچسب ويژه اي براي خودروها صادر خواهد شد كه با اين برچسب، توسط ناظران سازمان تاكسيراني، آموزش و پرورش و پليس راهنمايي و رانندگي شناسايي مي شوند.
به گزارش ايسنا، مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران با بيان اينكه اولويت ثبت نام براي سرويس مدارس با ون و ديگر خودروهاي داراي ظرفيت بالاست، خاطرنشان كرد: تا حد امكان براي دبيرستان هاي دخترانه، از رانندگان زن استفاده مي شود.

 



گرماي هوا فروكش كرد

مشاور دفتر پيش بيني سازمان هواشناسي گفت: تا پايان هفته اغلب نقاط كشور شاهد كاهش 2 درجه اي دما خواهند بود.
پرويز رضازاده در گفت وگو با برنا با بيان اين مطلب افزود: در چند روز آينده به استثناي مناطق شمال غرب و دامنه هاي البرز، بارش در نقاط ديگر كشور پيش بيني نشده است. بر اين اساس بارش باران به صورت پراكنده فقط در دامنه هاي البرز خواهد بود و استان ها را درگير نخواهد كرد.
وي درباره وضعيت هواي پايتخت گفت: امروز دما در تهران در بالاترين وضعيت به 39 درجه سانتي گراد خواهد رسيد، كه پيش بيني مي شود از روز جمعه دماي هوا با كاهش 3 درجه اي به 36 درجه سانتي گراد برسد.
مشاور دفتر پيش بيني سازمان هواشناسي با اشاره به اينكه گرد و خاك آسمان عراق را در برگرفته است، خاطرنشان كرد: موج جديد گرد و غبار كه در كشور عراق تشكيل شده است، به ايران نفوذ نخواهد كرد اما در جنوب شرقي كشور در استان سيستان و بلوچستان گرد و خاك با منشأ داخلي به صورت جزيي وجود دارد.
رضازاده گفت: تا پايان هفته تغييرات دمايي قابل توجهي در هيچ يك از استان هاي كشور پيش بيني نمي شود، با اين وجود از روز چهارشنبه اغلب نقاط كشور شاهد كاهش 2درجه اي دما خواهد بود.

 



مترو مسير 20 دقيقه اي را 2 ساعته پيمود

وردآورد- خبرنگار كيهان:
مترو تهران- كرج كه ساعت سه و نيم بعدازظهر دوشنبه از ايستگاه صادقيه به سمت ايستگاه گلشهر (كرج) حركت كرده بود، ساعت پنج و نيم بعدازظهر به ايستگاه وردآورد رسيد.
بعدازظهر روز دوشنبه مردمي كه براي عزيمت از تهران به سمت كرج، مترو را براي سفر خود به عنوان يك وسيله نقليه عمومي ايمن، مطمئن و با برنامه انتخاب كرده بودند، به دليل تأخير نيم ساعته در حركت اوليه قطار از مبدأ ايستگاه صادقيه، و حركت لاك پشتي و توقفات طولاني مدت در مسير به شدت ناراضي بودند. چرا كه فاصله 20 دقيقه اي تا ايستگاه وردآورد را 2 ساعته پيموده بودند. آنان نسبت به تكرار اين مشكل انتقاد داشتند و آن را ناشي از سوءمديريت در مترو و عدم احترام به حقوق خود مي دانستند.
براساس اين گزارش برخي از مسافران كه معطلي در ايستگاه صادقيه، گرماي هوا، پيمايش 2 ساعته يك مسير 20 دقيقه اي تا ايستگاه وردآورد، كلافه شان كرده بود، قبل از رسيدن به ايستگاه وردآورد با گشودن درهاي قطار و خروج از آن و عبور از حصارهاي محافظ اطراف ريل مترو، به كنار بزرگراه شهيد فهميده (تهران- كرج) رفتند تا با استفاده از خودروهاي عبوري خود را به مقصد برسانند.
اين قطار علاوه بر تاخير دو و نيم ساعته در حركت از مبدأ و تا رسيدن به ايستگاه وردآورد، حدود نيم ساعت هم در ايستگاه وردآورد متوقف شد و سپس به راه خود ادامه داد.

 



مناسب سازي منازل معلولان و جانبازان تهراني تا پايان امسال

معاون اجتماعي بسيج شهرداري تهران گفت: مناسب سازي منازل معلولان و جانبازان هم اكنون به صورت پايلوت در مناطق 14 و 15 در حال اجراست.
به گزارش فارس سيد نقيب افزود: تا پايان سال مناسب سازي تمامي منازل معلولان و جانبازان سطح شهر توسط بسيج شهرداري تهران به انجام مي رسد.
وي با اشاره به ابلاغيه محمدباقر قاليباف شهردار تهران مبني بر مناسب سازي معابر شهر تهران براي جانبازان و معلولان، اظهار كرد: در اين راستا قاليباف وظيفه مناسب سازي منازل جانبازان و معلولان شهر تهران را به بسيج شهرداري محول كرده اند تا همان گونه كه معابر براي آنها آماده مي شود، منازلشان نيز مناسب سازي شود.
نقيب ادامه داد: هم اكنون مناسب سازي منازل معلولان و جانبازان به صورت پايلوت در مناطق 14 و 15 آغاز شده كه طي آن در منطقه 14 مناسب سازي منازل معلولان و در منطقه 15 مناسب سازي منازل جانبازان در حال انجام است.

 



عمل جراحي بسيار نادر در زنجان

زنجان-خبرنگار كيهان:
عمل جراحي بسيار نادري بر روي تومور بين دو چشم كه استخوان فرونتال و اوربيت چپ را درگير كرده بود، در بيمارستان آيت الله موسوي با موفقيت انجام شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان دكتر سيد نجات حسيني فوق تخصص جراحي پلاستيك در مورد سابقه انجام اين عمل گفت: اين عمل در سطح دنيا به عنوان موردي گزارش شده است و جزو عمل هاي بسيار پيشرفته و علمي بوده است.
وي با اشاره به نرمال شدن ظاهر بيمار پس از انجام عمل و خارج شدن تومور خاطرنشان كرد: بعد از خارج شدن تومور پيشاني بيمار توسط پروتزهايي بازسازي مي شود.
حسيني افزود: برداشتن تومور بين دو چشم كه استخوان فرونتال و اوربيت چپ را درگير كرده بود بدليل حجيم بودن تومور خارج كردن آن نيز بسيار حساس بود و به همين دليل از دكتر محبوبي متخصص مغز و اعصاب نيز كمك و مشورت گرفته شده است.
وي گفت: هدف اصلي ما انجام علمي ترين و پيشرفته ترين عمل جراحي است بدليل اينكه در خارج كردن اين تومور چشم و مغز بيمار آزاد مي شود كه بايد بعد از خروج تومور، پيشاني بيمار توسط استخوان و پروتزهايي بازسازي شود.
حسيني در مورد سابقه انجام اين عمل نيز افزود: اين عمل در سطح دنيا به عنوان موردي گزارش شده است.

 



دارا خبر داد مهرماه آغاز ثبت نام طرح مسكن مهر دانشجويان

مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم از آغاز ثبت نام طرح مسكن مهر دانشجويان از مهر ماه سال جاري خبر داد.
جليل دارا، مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در گفت وگو با فارس با بيان اينكه در راستاي تقويت وضعيت رفاهي و ايجاد فضاي مناسب تر براي تحصيل، طرح هايي در زمينه مسكن دانشجويان در نظر گرفته شده است، افزود: فلسفه طرح هاي مسكن دانشجويان تسهيل ازدواج براي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتراست.
مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم با بيان اينكه در حال حاضر تعداد خوابگاه هاي دانشجويان متاهل به هيچ وجه پاسخگوي نياز جامعه دانشجويي نيست، گفت: مي توان به جاي واگذاري 2 تا 3 ساله خوابگاه هاي دانشجويان متاهل، اين خوابگاه ها را 6 تا 7 ساله به دانشجويان واگذار كرد.
وي با بيان اينكه مي توان براي دانشجوياني كه در استان خود تحصيل مي كنند مسكن مهر را در نظر گرفت، گفت: در اين زمينه وزير علوم هماهنگي هاي لازم را با رياست جمهوري انجام داده است.
دارا گفت: وزارت علوم ضمن تشكيل كميته اي در راستاي استفاده دانشجويان از تسهيلات مسكن مهر، مذاكراتي نيز با وزارت مسكن داشته است و اميدواريم ثبت نام طرح مسكن مهر دانشجويان از مهر ماه آغاز شود.

 



كشف 60 هزار عدد قرص و آمپول نيروزا در نايين

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مأموران فرماندهي انتظامي نايين در بازرسي از دو دستگاه اتوبوس نزديك به 60 هزار عدد انواع قرص و آمپول نيروزا كشف كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان نايين در اين باره اظهار داشت: مأموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي شهيد شرافت اين فرماندهي حين كنترل خودروهاي عبوري به دو دستگاه اتوبوس مشكوك و آنها را متوقف كردند.
سرهنگ محمد علي يوسلياني افزود: در بازرسي از خودروي اول مأموران تعداد 54 هزار عدد قرص و از اتوبوس دوم نيز 2 هزار و 670 عدد آمپول نيروزا كشف كردند.
وي با بيان اينكه در مجموع تعداد 56 هزار و 670 عدد قرص و آمپول نيروزا در اين عمليات ها كشف و ضبط شده است، اضافه كرد: در اين رابطه دو نفر به اتهام قاچاق مواد نيروزا دستگير شدند.
وي با بيان اينكه كالاهاي كشف شده تحويل اداره گمرك استان شده است، گفت: متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف تجهيزات ماهواره اي
همدان - خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهر بهار گفت: ماموران نيروي انتظامي كلانتري 11 و ماموران پليس اطلاعات شهرستان بهار در يك عمليات غافلگيرانه پليسي، تعداد يك هزار و 695 دستگاه انواع تجهيزات ماهواره اي را در يك منزل كشف و ضبط كردند.وي افزود: در اين رابطه فردي به نام «ذكريا - ح» به همراه فرزندش دستگير شد.
قاچاقچي عتيقه در دام پليس
قائم شهر - خبرنگار كيهان: رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قائم شهر گفت: يگان حفاظت از ميراث فرهنگي با همكاري ماموران آگاهي قائم شهر موفق شدند يك قاچاقچي اشياء عتيقه را در حين فروش آثار باستاني دستگير كنند.
محسن باستاني افزود: اين قاچاقچي مي خواست 13 قلم اشياء تاريخي شامل خنجرها،كاسه ها، پيه سوزهاي مفرغي و سفالي، مهرسنگي، دهانه افسار اسب به همراه ظروف سفالي متعلق به دوره اسلامي و هزاره اول قبل از ميلاد را بفروش برساند.
دستگيري سارق اينترنتي
اروميه- خبرنگار كيهان: رئيس اداره اطلاع رساني فرماندهي نيروي انتظامي آذربايجان غربي گفت: يك سارق كه از طريق اينترنت اقدام به برداشت 15 ميليون ريال از حساب يك شهروند در مهاباد كرده بود توسط ماموران نيروي انتظامي شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ جديدي افزود: اين متهم پس از دستگيري و اعتراف به جرم خود تحويل مراجع قضايي شد.
انهدام باند سارقان منازل
آمل - خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان آمل گفت: دو سارق سابقه دار پس از آزادي از زندان با همدستي دو نفر ديگر اقدام به سرقت از منازل شهروندان مي كردند توسط ماموران نيروي انتظامي دستگير شدند. سرهنگ محمدصادق پهلوان افزود: در بازرسي از مخفيگاه اين سارقان مقاديري اموال مسروقه كشف و ضبط شد.
سرقت با رمز دوم
كرمان - فارس: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان رودبار گفت: فردي با مراجعه به دفتر خدمات اينترنتي با دادن رمز دوم حساب خود به كاربران اينترنت قصد واريز پول به حساب دانشگاه را داشت. اين فرد بعد از چند روز متوجه برداشت مبلغ 29 ميليون و 500 هزار ريال از حسابش توسط افراد ناشناس شد.دادمولا كردستاني افزود: در تحقيقات پليس مشخص شد كاربران دفتر خدمات اينترنتي محل ثبت نام دانشگاه با دراختيار داشتن رمز دوم كارت عابربانك مالباخته مبلغ 29 ميليون و 500 هزار از حساب وي برداشت و به حساب ديگري در شهرستان برازجان واريز كرده اند.وي گفت: سه سارق در اين رابطه دستگير و به جرم خود اعتراف كردند.
توقيف محموله تجهيزات ماهواره اي
تبريز - فارس: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان ميانه اظهار داشت: برابر گزارش واصله از سوي منابع مردمي مبني بر عبور يك دستگاه كاميون حامل بار تجهيزات ماهواره اي از حوزه استحفاظي ميانه به مقصد تهران رسيدگي به موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.وي تصريح كرد: ماموران با ايجاد ايستگاه ايست بازرسي موفق شدند كاميون مورد نظر را توقيف و 2 هزار و 200 دستگاه تجهيزات گيرنده ماهواره اي را كشف كنند.فرمانده انتظامي شهرستان ميانه گفت: محموله كشف شده توقيف و متهم با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شد.
تصادف پرايد با شتر
بندرعباس - فارس: رئيس پليس راه هرمزگان گفت: در سانحه رانندگي كه در محور ميناب به طرف جاسك رخ داد يك دستگاه پرايد كه حامل سه سرنشين بود با يك نفر شتر برخورد كرد كه در اين سانحه راننده پرايد در دم جان خود را از دست داد و دو نفر ديگر سرنشين خودرو مزبور به بيمارستان انتقال يافتند.

 



آغاز تدوين فهرست غذاهاي سالم در وزارت بهداشت

معاون سازمان غذا و دارو ازتدوين فهرست غذاهاي سالم و ابلاغ آن به دستگاه هاي اجرايي ظرف دو ماه آينده خبر داد.
بهروز جنت افزود: مطابق قانون برنامه توسعه پنجم وزارت بهداشت ملزم شده است تا فهرست مواد وفرآورده هاي غذايي سالم، ايمن و سبد غذايي مطلوب را براي گروه هاي سني مختلف تدوين و اعلام كند، جلسات اجراي اين مصوبه قانوني با همكاري سازمان غذا و دارو و دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت شروع شده است و مسير خود را طي مي كند.
وي ادامه داد: تدوين فهرست غذاهاي سالم و ايمن در وزارت بهداشت آغاز شده و به صورت مرحله به مرحله اعلام مي شود، ا كنون فهرست فرآورده هاي گوشتي -پروتئيني و لبني سالم و ايمن تهيه شده كه درجلسه آينده شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي كه با حضور رئيس جمهوري يا معاون اول وي و تعدادي از وزرا تا 2 ماه آينده تشكيل مي شود، تصويب و به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ مي شود.

 



دستگيري عربده كش هاي خيابان ايران

پليس تهران از دستگيري افراد شروري كه بامداد دوشنبه نسبت به تخريب تعدادي خودرو در خيابان ايران اقدام كرده بودند خبر داد.
چهار شرور اوايل بامداد روز دوشنبه به منزل يك زن معلوم الحال در خيابان ايران مراجعه كرده و پس از آن كه اين افراد در خانه را به روي آنان باز نمي كند ضمن عربده كشي اقدام به تخريب خودروهاي محل كرده و سپس از آن محل متواري مي شوند.
مركز اطلاع رساني پليس تهران با اشاره به اينكه در پي اطلاع پليس از اين موضوع ماموران سريعا به خانه اين زن مراجعه كردند، اعلام كرد: در اين عمليات ماموران پليس، زن معلوم الحال را به همراه يك مرد در محل دستگير كردند.
همچنين ماموران پليس با شناسايي افراد شرور، در كمتر از 12ساعت از وقوع حادثه اين افراد را دستگير كردند.
افراد دستگير شده پس از طي مراحل مربوطه تحويل مراجع قضايي مي شوند.

 



با پرداخت 232 ميليارد تومان بدهي بدهكاران محقق شد آزادي بيش از 9 هزار زنداني جرائم غيرعمد

سنندج- خبرنگار كيهان:
مديرعامل ستاد ديه كشور گفت: سال گذشته 9 هزار و 577 نفر زنداني جرائم غيرعمد با مجموع بدهي 232 ميليارد تومان در كشور آزاد شدند.
بنا به همين گزارش، خيرين و افراد نيكوكار كردستاني در مجتمع فرهنگي هنري فجر سنندج جمع شدند تا با همراهي و همكاري ستاد ديه استان و شركت در جشن گلريزان، براي حمايت و آزادسازي زندانيان و محكومان جرائم غيرعمد كمك كنند.
«اسدالله جولايي» مديرعامل ستاد ديه كشور در جشن گلريزان سنندج افزود: بدهي 9 هزار و 577 نفر زنداني جرائم غيرعمد بالغ بر 232 ميليارد تومان بود كه با كمك ستاد ديه و مشاركت مردم خير و افراد نيكوكار تأمين شد.
جولايي گفت: در سال 88 نيز توسط ستاد ديه و با همكاري مردم نيكوكار و خير كشور سه هزار و 779 نفر زنداني جرائم غيرعمد به آغوش خانواده هايشان بازگشتند.
وي با بيان اينكه ستاد ديه در 21 سال پيش توسط شهيد لاجوردي تأسيس شد افزود: از آغاز به كار اين ستاد تاكنون بيش از 51 هزار نفر از زندانيان جرائم غيرعمد در زندان هاي سراسر كشور آزاد شده اند.

 



اعتراض به آلودگي كارخانه سيمان 10مجروح به جا گذاشت

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
اعتراض به آلودگي كارخانه سيمان در روستاي سرخه ده سفلي خرم آباد 10مجروح به جا گذاشت.
به گفته يكي از اهالي، ساكنان اين روستا در اعتراض به آلودگي اين واحد توليدي و درخواست از مسئولان براي انتقال آن به نقطه اي ديگر تجمع كردند كه منجر به درگيري با ماموران و مجروح شدن بيش از 10نفر از اهالي شد.
وي افزود: يكي از مجروحان به علت شدت جراحات وارده در بيمارستان بستري است و تعداد ديگري نيز از بيم دستگيري از مراجعه به بيمارستان خودداري كردند. به گزارش مركز اطلاع رساني پليس به دنبال تجمع گسترده اهالي، تخريب حصار واحد توليدي، ايجاد درگيري فيزيكي و سنگ پراني به ماموران، نيروها وارد عمل شدند كه ضمن متفرق كردن تجمع كنندگان، تعداد شش نفر را دستگير كردند و تلاش براي دستگيري ديگر عوامل تجمع ادامه دارد.

 



با تلاش آتش نشان ها جوان 30 ساله از خودكشي منصرف شد

جواني كه با رفتن بر روي سقف سايبان پل عابر پياده در خيابان فدائيان اسلام تهديد به خودكشي كرده بود با تلاش آتش نشانان از تصميم خود منصرف شد.
اين جوان 30 ساله شب دوشنبه با رفتن بر روي سقف سايبان پل عابر پياده در خيابان فدائيان اسلام، بعد از بزرگراه آزادگان تهديد به خودكشي كرد و شهرونداني كه شاهد ماجرا بودند در تماس با سامانه 125 از آتش نشانان كمك خواستند.
ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران در پي تماس شهروندان بلافاصله ساعت 32:20 دقيقه گروه نجات 2 را به محل اعلام شده اعزام كرد.
به گفته عباس خصالي فرمانده نجاتگران، جواني كه قصد خودكشي داشت و اختلافات خانوادگي را دليل اين تصميم خود اعلام كرد با تهديد و پرخاشگري سعي داشت از نزديك شدن نجاتگران به خود جلوگيري كند.
وي افزود: گروهي از نجاتگران تشك مخصوص نجات را زير پل عابر پياده آماده كردند و گروه ديگري از آنان براي ايمن سازي نرده هاي فلزي وسط خيابان را برداشتند.
نجاتگران همچنين پس از گفتگوهاي فني و كارشناسانه با اين جوان كه رضا نام دارد وي را از انجام تصميمش براي خودكشي منصرف كردند و با پايين آوردن او از بالاي پل به نگراني خانواده او و شهروندان حاضر در محل پايان دادند.

 



پدر قسي القلب

«جرمي لي رايت» پدر قسي القلب آمريكايي بعد از بريدن سر پسر 7 ساله معلول اش، آنرا جلوي خانه و سر جاده قرار داد تا همسرش هنگام بازگشت به خانه آنرا ببيند.
ديلي ميل نوشت: پليس منطقه «تيبوداكس» در لوئيزيانا بعد از دريافت تلفن اضطراري خود را جلوي خانه اين مرد 30 ساله رساند و با تعجب سر بريده شده پسر بچه بي گناه 7 ساله اي به نام جرمي را مشاهده كرد كه از تنش جدا شده است.جرمي لي رايت 30 ساله كه سالها قبل به دليل دزدي و مواد مخدر بازداشت شده بود، ظاهرا با كارد آشپزخانه در سينك ظرفشويي به جان فرزند معلول خود افتاده و حتي دست و پاي وي را نيز بريده بود.ظاهرا همسر جرمي اتومبيلش را براي تعمير به مكانيكي برده بود و وقتي به خانه برگشت ديد اتومبيلهاي پليس جلوي در خانه اش ايستاده اند وحشت وي را فرا گرفت. اين زن گفت: فرزندش بسيار پدر خود را دوست داشت و حتي بيشتر از مادرش به وي وابسته بود.اسكات سيلوري كه اعترافات اوليه قاتل را ثبت كرده مي گويد قاتل مي خواسته به همسرش اين صحنه مهيب را نشان دهد تا احساس حماقت به وي دست دهد.پليس باقيمانده جسد را در سطل زباله و دست و پاها را كمي دورتر از خانه پيدا كرد و براي تحقيق بيشتر سينك ظرفشويي و آلت قتاله را به آزمايشگاه فرستاد.براساس قوانين ايالت لوئيزيانا هرچند قاتل اعتراف كرده و با پليس نيز همكاري لازم را داشته است، به اعدام محكوم خواهد شد.

 



گزارش هاي تاسف بار از سومالي

تحقيقات سازمان ملل و يك خبرگزاري غربي در سومالي نشان مي دهد بخشي از كمك هاي انساندوستانه ارسال شده به اين كشور از جمله غذا و ديگر مايجتاج ضروري به سرقت مي رود و در بازار به فروش مي رسند.
به گزارش آسوشيتدپرس، افشا شدن اين موضوع كمك هاي انساندوستانه اي را كه در سراسر جهان براي نجات سومالي از وضعيت فعلي در حال انجام است زير سؤال مي برد.
در همين رابطه فائو (برنامه غذاي سازمان ملل) براي اولين بار اعلام كرد كه موضوع سرقت مواد غذايي اهدا شده به قحطي زدگان سومالي را بررسي مي كند. فائو همچنين به شدت هرگونه اقدام براي منحرف كردن مسير امدادرساني به مردم سومالي را محكوم كرد.
به نوشته آسوشيتدپرس، هرچند مسيرهايي كه كاروان هاي امدادرساني براي رسيدن به كمپ هاي موقت آوارگان قحطي زده مي پيمايند امن نيست اما با اين وجود تلاش مي شود تا كمك رساني به اين افراد قطع نشود.در اين ميان، روزنامه نگاران و عكاسان به كمك مردم قحطي زده سومالي آمده اند و با ارائه تصاويري از سرقت مواد غذايي توسط گروههاي مختلف و حتي آژانس هاي مسئول پخش كمك ها در ميان مردم، آنان را مجبور كرده اند تا محموله هاي مسروقه را به مردم بازگردانند.خبرنگار آسوشيتدپرس در گزارش خود مي نويسد: در بازار موگاديشو مي توانيد مواد غذايي را مشاهده كنيد كه هنوز مهر و تمبر كشورهاي ارسال كننده بر روي آنها ديده مي شود و اين نشان مي دهد كه مواد موجود براي مردم گرسنه سومالي ارسال شده و نه براي فروش در بازار .در همين رابطه افراد حاضر در كمپ ها مي گويند: نيروهاي محافظ ما را مجبور مي كنند تا مواد غذايي خود را در اختيار آنها قرار دهيم. در غير اين صورت از اردوگاه بيرون مي شويم.
مشكل ديگري كه مردم قحطي زده سومالي با آن دست به گريبان هستند آن است كه اغلب مناطق قحطي زده تحت كنترل نيروهاي الشباب هستند و به دليل وضعيت بد امنيتي موجود در اين مناطق گروه هاي امدادرساني به هيچ وجه تمايلي براي حضور در اين مكان ها ندارند. در همين رابطه سازمان ملل سه منطقه از سومالي را به عنوان مناطق قحطي زده شناسايي كرده اما به دليل حضور القاعده در اين مناطق امدادرساني به آنها با مشكل روبرو شده و اين در حالي است كه دست كم 450 هزار سوماليايي در مناطق تحت كنترل القاعده زندگي مي كنند. اما از همه بدتر وضعيت كودكان است كه براساس اعلام سازمان ملل تاكنون 29 هزار كودك زير 5 سال سوماليايي بر اثر قحطي جان باخته اند. اين وضعيت در حالي در سومالي حكمفرماست كه هنوز نشستي از سوي نهادهاي بين المللي براي بررسي وضعيت سومالي و كمك به رفع آن انجام نگرفته و در اين ميان فقط چند كشور هستند كه با ارسال كمك به سومالي براي نجات مردم آن تلاش مي كنند.
در برخي خبرها نيز آمده كه «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل متحد با سران كشورهاي ثروتمند عربي تماس گرفته و از آنها براي حل بحران سومالي كمك خواسته اما تا اين لحطه خبري از اقدام اين كشورها براي كمك به سومالي مخابره نشده است و از ميان آنها فقط كويت نسبت به ارسال كمك اقدام كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14