(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 26 مرداد 1390- شماره 20002

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين درس آموختني است (يادداشت روز)
رايزني ديپلماتيك ايران براي افزايش كمك هاي بين المللي به سومالي
پازل (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
بيانيه وزارت خارجه روسيه درباره سفر صالحي به مسكو :
صالحي و لاوروف درباره مسايل منطقه اي بين المللي و هسته اي مذاكره مي كنند
 4 شاخص براي افزايش تعداد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي
انجمن روزنامه نگاران ايراني يا صنف مواجب بگير رسانه هاي دولتي بيگانه؟! (خبر ويژه)
تاج زاده: اصلاح طلبان با هم اختلاف دارند و نمي توانند تصميم واحدي بگيرند (خبر ويژه)
سازمان منافقين يا فتنه سبز كدام دريوزه تر است؟! (خبر ويژه)
دست اين سازمان به خون 180 هزار نفر آلوده است (خبر ويژه)
برخي سخنگويان جنبش سبز نفوذي جمهوري اسلامي هستند (خبر ويژه)
اوباما روي شيب تند منحني سقوط (خبر ويژه)
چنار و منار و چاخان و پاخان آقا اردشير (خبر ويژه)



اين درس آموختني است (يادداشت روز)

طي دو، سه ماه گذشته موضوع امنيت اجتماعي و بحث و گفت وگو درباره بروز ناهنجاري هاي اجتماعي از جمله مواردي بوده كه در رسانه ها انعكاس پررنگي داشته است.
در پي وقوع چند رويداد دلخراش همچون حادثه خميني شهر، پرونده پل مديريت، قتل يك ورزشكار و ضرب و جرح چند آمر به معروف و ناهي از منكر حجم قابل توجهي از مطالب مطبوعات و رسانه ها در قالب هاي مختلف گزارش، يادداشت، مقاله، خبر و... به اين قبيل موضوعات اختصاص پيدا كرد.
در اين ميان نوك پيكان انتقادات شديداللحن رسانه ها و ارباب جرايد به سوي دستگاه قضايي و نيروي انتظامي متمركز شد.
اكنون با گذشت زمان فرصت مناسبي است تا ماجرا و موضوعات بعدي آن مورد مطالعه و واكاوي قرار بگيرد چه اينكه به تعبير پرمغز امام جواد(ع)؛ گذشت زمان پرده از رازهاي نهفته برمي دارد. (مسند الامام الجواد-ص225) و اينچنين است كه اين واكاوي و تامل مي تواند حاوي درس هايي براي آينده باشد؛
1- ترديدي نيست كه بسياري از رسانه ها و مطبوعات كشور در راستاي رسالت رسانه اي و مطبوعاتي شان و در دالان قانون حركت مي كنند اما نكته حائز اهميت و با ظرافت اين است كه گاهي اوقات ناخواسته در گرداب بزرگ نمايي ها، سياه نمايي ها و فضاسازي هاي غيراخلاقي و مسموم قرار مي گيرند.
در قضاياي اخير و مورد اشاره ماجرا به وسعت و عمقي نبود كه امنيت كشور و آحاد شهروندان و مردم را به مخاطره اندازد.
هرچند حوادث و بروز ناهنجاري هاي اجتماعي ياد شده در صدر نوشته بسيار مذموم و تلخ و ناگواراست و موارد كم آنها هم زياد است ولي نكته و دقت كليدي در اين است كه آيا با چند رويداد انگشت شمار شاخص ناامني بحراني شده است؟
آيا در شرايطي كه دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي به دنبال اقتدار زدايي از نظام هستند و از الگوهاي نرم براي كليد زدن پروژه هاي ناامني اجتماعي با هدف شوم نارضايتي فراگير اجتماعي استفاده مي كنند رسانه ها و مطبوعات نبايد نسبت به تشخيص موضوع، احتياط بيشتري به خرج دهند؟
2- از سوي ديگر، رسانه هاي دشمنان جمهوري اسلامي با در اختيار داشتن بودجه هاي هنگفت و كلان در صدد هستند تا با شگردها، ترفندها و دسيسه هاي رسانه اي از هر موضوعي ولو مسايل كاملا اجتماعي بهره برداري سياسي خودشان را عليه كشورمان انجام دهند هر چند كه ناكام مانده و طرفي نبسته اند.
يك نمونه بارز و مدل برملا شده در اين زمينه «بي.بي.سي» است، همين اواخر خرداد ماه گذشته بود كه يكي از فعالان گروهك ملي- مذهبي به نام «هدي صابر» درگذشت. بي بي سي به مانند هميشه فرصت را غنيمت دانست تا از اين موضوع بهره برداري سياسي خودش را انجام دهد. در برنامه اي به بهانه درگذشت فرد ياد شده بي بي سي او را «الگوي زنان خانه دار ايراني»! معرفي مي كند و اين در حالي است كه «هدي صابر» نام خانوادگي او بود و نام كوچكش «رضا» بوده است. اين نمونه به وضوح نشان مي دهد رسانه اي چون بي بي سي تنها به دنبال بازتاب و انعكاس پررنگ سياسي درگذشت هدي صابر بوده و دچار چنين گافي مي شود. كمي تامل و تحقيق مي توانست جلوي اين سوژه مضحك بي بي سي را بگيرد.
3- متاسفانه در داخل كشورمان بعضي از رسانه ها و مطبوعات به گونه اي عمل مي كنند كه اگر گفته شود ناخواسته به گماردگي دشمنان تابلودار نظام تبديل شده اند ساده لوحي است.
هر چند مدعي كار حرفه اي گري و پوشش اخبار و به اصطلاح روشنگري هستند اما واقعيت ها حكايت از آن دارد كه ماموريت ديگري بر عهده گرفته اند.
در جريان همين ناهنجاري هاي اجتماعي متاسفانه برخي از رسانه ها و نشريات آنچنان به پوشش چند خبر محدود ضرب و جرح، قتل و تجاوز به عنف در مقياس كشوري پهناور چون ايران اسلامي با جمعيتي بالغ بر 75 ميليون پرداختند كه گويا گستره اي از ناامني ها و بحران هاي اجتماعي به صورت شيوع يافته در كشور فراگير شده است!
از ابتداي بروز اين چند حادثه و رويداد تلخ، دستگاه قضايي و نيروي انتظامي نيز مورد هجمه شديد و نامنصفانه اي قرار گرفتند و تمامي ادعاها و بازتاب مسئله دار اتفاقات به گونه اي بود كه اين حوادث تداوم مي يابد و نيروي انتظامي و دستگاه قضايي نيز در انجام وظايف خطير و حساس شان ناتوان بوده و در ادامه نيز ناكام خواهند ماند!
4- هجوم سنگين رسانه اي عليه نيروي انتظامي و قوه قضائيه در پي حوادث و رويدادهايي چون حادثه خميني شهر، پل مديريت، قتل روح الله داداشي، مجروح كردن يك روحاني و يك طلبه بسيجي آمر به معروف در حالي بود كه اكنون مشخص شده نيروي انتظامي و دستگاه قضايي در انجام وظايف شان پيرامون اين اتفاقات بنابر اصل انصاف و عدالت كارنامه قابل دفاعي دارند.
در تمامي اين پرونده ها متهمان و عاملان اصلي در يك فاصله زماني كوتاه دستگير شدند كه اگر واقعاً فضاي ناامني در جامعه آنچنان بود كه برخي رسانه ها به جاي حقيقت نمايي، سياه نمايي كردند پليس نبايد اين اقتدار را مي داشت كه در فاصله كوتاهي عاملان اصلي را بازداشت نمايد.
به عنوان نمونه در پرونده قتل داداشي، متهم اصلي در كمتر از 48 ساعت شناسايي و دستگير مي شود.
گفتني است كه متهمان اصلي پرونده خميني شهر، پل مديريت و ضارب روحاني آمر به معروف نيز دستگير و بازداشت شده اند.
از سوي ديگر؛ علي رغم تمامي انتقادات تند و تيز عليه دستگاه قضايي، اين قوه توانسته با اقتدار و با رعايت سرعت، دقت و قاطعيت به پرونده هاي مورد اشاره و از اين قبيل رسيدگي قضايي نمايد.
باز هم به عنوان نمونه خاطرنشان مي شود در خصوص پرونده قتل روح الله داداشي تنها پس از 20 روز مراحل تحقيقات مقدماتي، قرار مجرميت و صدور كيفر خواست و اولين جلسه دادگاه انجام شده است.
يا در پرونده پل مديريت در حالي كه جنايت در تاريخ 15 تير رقم خورده در تاريخ 22 تير - يعني ظرف يك هفته- پرونده عامل جنايت با اتمام تحقيقات مقدماتي و صدور قرار مجرميت و سپس كيفر خواست به دادگاه ارسال مي شود.
اكنون سؤال اين است كه چرا رسانه ها و مطبوعاتي كه هر روزه به دستگاه قضايي حمله كرده و اين قوه را پيشاپيش به تعلل و كوتاهي و غفلت متهم مي كردند اينك كه بسياري از ادعاهاي آنها رنگ باخته است گزارش، يادداشت و يا مطلبي درباره اقدامات شايسته دستگاه قضايي منتشر نمي كنند؟
البته ناگفته پيداست كه چه نيروي انتظامي و چه دستگاه قضايي داراي ضعف ها و مشكلاتي هستند و بدون شك كسي ادعا ندارد كه نمره اين نهادها و دستگاه ها 20 است اما سخن بر سر اين است كه چرا برخي از مطبوعات و رسانه ها از دايره انصاف و عدالت خارج مي شوند؟
5- در نظام جمهوري اسلامي مطبوعات و رسانه ها طبق قانون اساسي و قانون مطبوعات و ديگر قوانين موضوعه مرتبط از يكسو از حق آزادي برخوردارند و از سوي ديگر اين تكليف را بر عهده دارند كه موازين اسلامي و حقوق عمومي و حقوق خصوصي را رعايت نمايند. در همين چارچوب مطبوعات و رسانه ها وظيفه دارند در راستاي رسالت مطبوعاتي شان و روشنگري افكار عمومي، «انتقادات سازنده» خودشان را مطرح نمايند.
سؤال اينجاست كه آيا مخدوش كردن سيماي نيروي انتظامي و يا دستگاه قضايي در راستاي انتقاد به اصطلاح سازنده است كه عده اي از مطبوعات و رسانه ها كماكان بر رويه پراشتباه شان مبني بر بزرگ نمايي حوادث و بدبيني نسبت به ارگان ها و نهادهاي مربوطه پافشاري مي كنند؟! بديهي است كه در آسيب شناسي اطلاع رساني رسانه ها و مطبوعات پيرامون حوادث و ناهنجاري هاي اجتماعي ملاك «قانون» است و مرز سليقه ها و الزامات قانوني بايد رعايت شود.
6- و بالاخره بايد گفت، متأسفانه يكي از آسيب هاي جدي در عرصه رسانه و مطبوعات كه دامنگير بعضي از رسانه ها شده است نگاه تاجرمدارانه به موضوع رسانه و خبر است.
با اين توضيح كه قطع نظر از جماعتي رسانه اي كه به گماردگي دشمنان بيروني نائل شده اند! در فضاي رسانه ها، برخي ها تنها به «تجارت»! مي انديشند.
ناگزير بايد مطلب حكيمانه اي را از آيت الله جوادي آملي بيان كنيم ايشان در سخناني در تميز مفهوم «عدل» با «اعتدال» بيان مي فرمودند؛ «فرق اساسي عدل و اعتدال آن است كه در عدل هر چيزي در جاي خود قرار مي گيرد لذا نقصي ندارد اما اعتدال از سنخ تقاضا و عرضه است» اين حكيم فرزانه تصريح مي كردند؛ «اعتدال نظير تقاضا و عرضه اي است كه تجارت جهاني به عهده دارد، چرا فلان كالا در ايام فروردين گران مي شود؟ چون تقاضا زياد است چرا مسافرخانه يا وسايل حمل و نقل در ايام زيارتي يا فروردين گران مي شود چون تقاضا زياد است؛ اين اعتدال هست ولي «ظلم» است چون مردم زياد محتاجند ما بايد گران تر بدهيم. قانون تقاضا و عرضه، قانون اعتدال و تعادل است يعني هر چه كه آنها بخواهند ما برابر آن قيمت را بايد ببريم بالا! اين «عدل» نيست. عدل آن است كه آنچه را شما خريديد يك سود معقولي ببري چه فروردين و چه غيرفروردين»
و بعد نكته اي كه فرمودند اين است كه؛اگر رسانه هاي گروهي اين چنين بيانديشند اينها «متعادلند»، نه «عادل»!
متأسفانه در فضاي پرالتهاب رسانه اي گاهي اوقات، برخي از رسانه ها فقط به دنبال جذب خواننده هستند و احساس مي كنند چون تقاضا براي درج و انتشار اخباري پرهيجان ولو كذب يا دست كم فاصله دار با واقعيت وجود دارد در مسيري غير از «عدل» و حقيقت گرفتار مي شوند آنهم به اسم حرفه اي بودن و كار ژورناليستي!
حسام الدين برومند

 



رايزني ديپلماتيك ايران براي افزايش كمك هاي بين المللي به سومالي

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان از رايزني هاي ديپلماتيك ايران با كشورهاي مختلف براي ارسال كمك هاي فوري به مردم قحطي زده سومالي خبر داد.
«رامين مهمانپرست» ديروز در نشست خبري هفتگي خود با رسانه هاي داخلي و خارجي درباره اقدامات دستگاه ديپلماسي كشور براي كمك به مردم سومالي گفت:در رابطه با وضعيت اسف بار سومالي بايد اشاره كرد كه مردم مسلمان اين كشور در شرايط بدي به سر مي برند و فرمايشات رهبرانقلاب نيز دراين خصوص حائز اهميت است كه بايد با همت انسان دوستي قابل توجه ملت ايران به كمك وضعيت مردم سومالي شتافت.
وي با بيان اينكه اقدامات خوبي در اين زمينه صورت گرفته اما كافي نيست، بيان داشت: اميدواريم مردم به صورت يكپارچه كمك هاي خود را در اين ماه مبارك رمضان به مردم سومالي اختصاص دهند، چرا كه مردم سومالي در يكي از سخت ترين شرايط به سر مي برند و با مرگ مبارزه مي كنند.
سخنگوي وزارت خارجه عنوان كرد رايزني با ساير كشورها و رايزني با سازمان همكاري اسلامي نيز در دستور كار است و اميدواريم قدم هاي جدي در خصوص سومالي برداشته شود و كمك هاي اساسي به مردم اين كشور صورت بگيرد.
وي در ادامه درخصوص اظهارات نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي مبني بر اينكه ايران بزرگترين تهديد عليه اسرائيل است و آمريكا بايد سيستم گنبد آهنين در اختيار اين رژيم قرار دهد گفت: در رابطه با اظهارات مقامات رژيم صهيونيستي مبني بر اينكه ايران را خطر اصلي مي دانند بايد اشاره كرد كه آنها وضعيت خود را بحراني مي بينند و اين وضعيت قابل پيش بيني است كه با بيداري اسلامي در منطقه و حضور و مشاركت مردم در اداره كشورهاي خود و حركت به سمت استقلال و قطع وابستگي به غرب صهيونيست ها خود را در تنگنا احساس مي كنند و تصور آنها اين است كه اين بيداري ها با انگيزه انقلاب اسلامي صورت گرفته و به همين دليل ايران را تهديد اصلي مي دانند.
مهمانپرست افزود: صهيونيست ها به دليل تجاوزات و اشغالگري حق دارند نگران باشند و دائما به فكر وابستگي هرچه بيشتر به غرب و آمريكا باشند.
وي تصريح كرد: راه حل مسئله فلسطين اين است كه صهيونيست ها به اشغالگري و جنايات و تجاوز پايان دهند و سرزمين فلسطين به صاحبان اصلي اش برگردانده شود و با رفع اشغالگري و ناامني، تهديد از بين مي رود.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي همچنين در پاسخ به سوالي در رابطه با سفر دبير شوراي امنيت روسيه به تهران و ارائه پيشنهاد گام به گام روسيه در خصوص موضوع هسته اي ايران بيان داشت: اين طرح به صورت كامل و رسمي دريافت نشده است.
وي درباره سفر صالحي به مسكو همزمان با سفر دبير شوراي امنيت ملي روسيه به ايران، نيز گفت: اهميت رابطه دو كشور بزرگ ايران و روسيه ايجاب مي كند كه رايزني هاي مستمري بين دو كشور برقرار باشد و در طي اين رايزني ها به همكاري هاي مهمي كه مي تواند در رابطه با مسائل دو جانبه، منطقه اي و موضوعات بين المللي داشته باشيم، رسيدگي كنيم و به نظر مي آيد اين مقدار از تبادل هيئت ها بين دو كشور در مسير طبيعي روابط است و بايد سطح تبادل هيئت ها نيز افزايش يابد.
دستگيري نفر دوم گروهك پ.ك.ك صحت ندارد
سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه در پاسخ به سوالي درباره دستگيري نفر دوم گروهك پ.ك.ك، گفت: خبر دستگيري نفر دوم گروهك تروريستي پ.ك.ك توسط دستگاه هاي امنيتي ايران، صحت ندارد. متاسفانه خبرگزاري هايي كه نسبت به انتشار اين خبر اقدام كردند دقت كافي نداشتند و پس از بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد كه اين خبر صحت ندارد.

 



پازل (گفت و شنود)

گفت: يكي از كاربران «فيس بوك» نوشته است «حالا فهميديم حق با كيهان بود كه مي گفت آمريكا از «فيس بوك» و «توئيتر» براي بهره كشي از اپوزيسيون استفاده مي كند.»
گفتم: چطور مگر؟!
گفت: نوشته است؛ وقتي ما از اين سايت ها براي مبارزه با جمهوري اسلامي استفاده مي كرديم آمريكا برايمان هورا مي كشيد ولي حالا كه ناراضيان انگليسي از اين سايت ها براي مقابله با دولت انگليس استفاده مي كنند، آمريكايي ها دنبال تعطيل كردن آن هستند.
گفتم: البته از «فيس بوك» و «توئيتر» جمهوري اسلامي هم براي شناسايي پياده نظام آمريكا و اسرائيل و انگليس استفاده مي كرد.
گفت: همين كاربر نوشته است؛ «ما خيلي احمق بوديم كه دير متوجه شديم.»
گفتم: آدم خل و چلي يك پازل مخصوص كودكان را حل كرده بود. از او پرسيدند، چقدر طول كشيد تا آن را حل كردي؟ جواب داد 2 سال، با تعجب پرسيدند 2 سال؟! و يارو گفت؛ تازه من خيلي هنر كردم چون روي پازل نوشته بود 3 تا 5 سال!!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤پيش بيني رهبر معظم انقلاب درباره اروپا امروز در انگلستان در قلب اروپا كه خودش را مدعي دموكراسي مي داند محقق شده است. كشورهاي ديگر اروپايي هم منتظر باشند كه نوبت آنها هم خواهد رسيد.
مصدق-تهران
¤يكي از هنرمندنماها كه چندي پيش وقتي لندن نشين شد و مورد تقدير استعمار پير قرار گرفت اعلام كرد من قبل از اينكه از دريافت جايزه خوشحال باشم از اينكه در يك كشور آزاد و دموكرات هستم خوشحالم! خواستم به اين بيگانه پرست بگويم ما هم آن كشور آزاد و دموكرات را با استفاده از اسب و سگ و نيروهاي مسلح در ورود به خانه هاي مردم لندن و اخراج از خانه و زندگي در حوادث اخير ديديم و زندگي در كشور آزاد و دموكرات را درك كرديم.
عليمرداني
¤پيشنهاد مي كنم كه عكس هاي بيشتري از اعتراضات مردمي انگلستان را چاپ كنيد و از شهرداري ها هم تقاضا مي كنم كه در برخي ايستگاه ها و خطوط، نمايشگاهي از اين عكس ها داير كنند.
جمشيدي - شيراز
¤آقاي جوانفكر در سرمقاله روزنامه ايران انتقادهاي منتقدين به ويژه نامه خاتون را تشديد اتهامات بي اساس بر عليه دولت مردمي دكتر احمدي نژاد عنوان كرده است. اول اين كه انتقاد از ويژه نامه يا روزنامه چه ربطي به اتهام به دولت دارد. دوم: اكثر ملت و متدينين و حاميان دولت پر كار دكتر احمدي نژاد منتقد كساني هستند كه رئيس جمهور 70 ميليوني را سپر بلاي خطاهاي خود قرار داده اند. سوم: تهيه كنندگان نشريه اكنون در برابر اصولگرايان و متدينين همان راهي را ادامه مي دهند كه در انتخابات نهم و دهم اصلاح طلبان مردم را تهديد مي كردند كه اگر دكتر احمدي نژاد پيروز شود وسط خيابان براي زن و مرد ديوار حائل مي كشند و همانند ادبيات كنوني جريان انحرافي، اصولگرايان واقعي را اقتدارگرا مي ناميدند.
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤در ويژه نامه خاتون روزنامه ايران تبليغ لباس هاي دانشجويان چند كشور خارجي شده بود. وقتي بنده ايراني هستم و با فرهنگ و تمدن ايراني بزرگ شده ام چرا بايد لباس بيگانگان براي ما الگو و تبليغ بشود. در ضمن بنويسيد قيمت تمام شده اين ويژه نامه رايگان از سه هزار تومان بالا مي زند. اين هزينه ها از كدام بودجه و با مجوز چه كسي صرف اين امور مي شود؟
گلرنگي از قم
¤دولت هاي غربي كه با خيزش هاي اسلامي اخير كارد به استخوانشان رسيده است مي خواهند همه ناراحتي ها و كينه خود را بر سر سوريه خالي كنند و به زعم خودشان با آسيب زدن به تكيه گاه مقاومت لبنان و فلسطين همه شكست هاي خودشان را جبران كنند.
يك هم وطن
¤ از جناب مهندس ضرغامي كه خود يك فرد انقلابي است انتظار مي رود و توقع دلسوزان نظام از ايشان اين است كه با ساخت برنامه ها و سريالهاي آموزنده جامعه را همچون معلم هدايت نمايند نه اينكه با ساخت سريالهايي به لودگي و هدايت جوانان به سمت بي بند و باري اخلاقي و دهن كجي به حجاب و عفاف و بددهني سوق دهند. سريالهاي ماه مبارك را ملاحظه نماييد و بعد به قضاوت بنشينيد.
يك تهراني
¤اگر قانون جمع آوري ماهواره خوب و كامل اجرا نشود دامنه فسادهاي اخلاقي به طور تصاعدي گسترش مي يابد و آثار سوء آن دامنگير همه افراد جامعه مي شود. آيا غير از اين است كه شكل بسياري از جنايات و انحرافات كنوني هيچ سابقه اي در فرهنگ ما ندارد و ارمغان تبليغات چنين رسانه هايي است.
8495---0911
¤تعرفه هاي پليس +10 بسيار سرسام آور افزايش يافته است، آيا مرجعي كه بتواند كنترل و نظارتي بر اين مسئله داشته باشد وجود ندارد.
يك شهروند-اسلام شهر
¤پرداخت قبوض آب و برق و گاز و تلفن از طريق بانكداري الكترونيك براي سنين بالايي كه از سواد كمتري هم برخوردار هستند بسيار دشوار است. لطفا در اين رابطه تدابيري بينديشيد.
يك شهروند
¤انتظار داشتيم افزايش بي رويه قيمت كالاها به خاطر هدفمند كردن يارانه ها در ماه مبارك رمضان كنترل و تنظيم شود اما متاسفانه چنين بخش مهمي از اين طرح مغفول مانده است. علاوه بر اين، حق عائله مندي ما كه مصوبه هيئت وزيران بود قطع شده است.
يك هموطن
¤چه لزومي دارد، در حالي كه شهرداري به پيمانكاران خود بدهكار است و عدم پرداخت اين بدهي ها به روند كارها صدمه زده است، مراسم و برنامه هاي پرهزينه در برخي پارك هاي تهران برگزار شود.
عليخاني
¤به دستور شهرداري تهران، شركت خودرو سرويس شرق وابسته به شهرداري منحل شده است در حالي كه 4 هزار راننده در اين شركت امرار معاش مي كردند. از مسئولان تقاضاي رسيدگي دارم.
يك راننده شهرداري
¤دفاتر الكترونيك شهرداري جوابگو نيستند. از طرفي هم به مراجعات مستقيم شهروندان به حوزه شهري منطقه 17 جواب نمي دهند پس مردم براي حل مشكلاتشان چه كار بايد بكنند؟
5203---0912
¤وقتي تمام واحدهاي گذرانده شده در رشته كارشناسي عمران براي پيوسته و ناپيوسته يكي است چرا بايد دانشجويي كه از طريق ناپيوسته مدرك گرفته نتواند در آزمون محاسبات نظام مهندسي شركت كند و فقط اين امكان براي دانشجويان پيوسته فراهم باشد.
3533---0913
¤برخي از مغازه هاي اغذيه فروش مثل رستوران ها و ساندويچ فروشي ها در شهرستان اهواز فرقي با قبل از ماه مبارك رمضان نكرده اند به اين معنا كه افراد در طول روز داخل اين مغازه ها به خوردن غذا مشغول هستند و هيچ مسئولي هم جلوگيري نمي كند. وضعيت حجاب هم كه در اين شهر به غصه جانكاهي تبديل شده است.
شيري
¤چند ماه قبل سردار رادان در مصاحبه با رسانه ملي كشور اعلام كرد نيروي انتظامي با پديده بد پوششي و بي حجابي برخورد خواهد كرد. ولي بنده كه به عنوان يك شهروند هر روز در داخل شهر در تردد هستم چنين برخوردي را نمي بينم. مضاف بر اينكه روزه خواري علني برخي افراد لاابالي نيز بر معضلات گذشته اضافه شده است. به عنوان مثال در پارك سوار آزادي در داخل مغازه هاي اغذيه فروشي خيلي راحت غذا خورده مي شود.
ستاري
¤ يك عكس درباره افطار با شهيدان را در تاريخ يكشنبه 16 مرداد چاپ كرده ايد كه صميمانه تشكر مي كنم. اما اين عكس نكته اي داشت كه اميدوارم دفعات بعد دقت بيشتري بكنيد.
اين عكس نشان مي دهد، بزرگواراني كه بر سر مزار شهدا در حال افطار كردن هستند كفش هايشان را روي قبور ديگر شهدا گذاشته اند كه به نظر مي رسد در شأن شهدا نيست و نبايد چنين عكسي انتخاب مي شد.
عباس تميزي- اصفهان
¤ اگر آمار چند سال اخير كشته شده هاي كوهدشت لرستان را بگيريد خواهيد ديد كه بيش از 50% آنها براثر حوادث جاده اي جان خود را از دست داده اند وضعيت بد جاده هاي اين شهر حوادث ناگواري را در طول سال رقم مي زند از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي شود عنايت ويژه اي به جاده هاي اين شهر داشته باشند.
403:0919
¤ شهرداري بليت استخرهاي زير نظر خود را 100درصد افزايش داده است. بليت استخري كه قبلا هفت هزار تومان بود الان 14 هزار تومان دريافت مي كنند، چرا.
نبوي
¤ اخيراً سازمان جهادكشاورزي با برخي از بيمارستان ها قرارداد نبسته است و باعث شده كه بسياري از بازنشسته ها به سختي بيفتند. به طوري كه براي عمل جراحي بايد پول پرداخت كنند و بعداً خودشان دنبال بيمه بدوند تا بتوانند بخشي از مخارج درمان را تأمين كنند. در حالي كه قبلا اين طور نبود. تقاضا مي كنم مسئولان نسبت به اين موضوع رسيدگي عاجل كنند.
بيگدشتي- رشت
¤ حذف 4 صفر از واحد پول ملي كه توسط هيئت دولت تصويب شده است، در حقيقت نقطه عطفي است در جهت ارتقاء ارزش پول ملي و هدفمندسازي مضاعف توليد و اشتغالزايي.
مهدي گودرزي- اصفهان
¤ از مسئولان فرهنگي كشور تقاضا مي كنم كه به دنبال احياي امر به معروف و نهي از منكر در سطح جامعه باشند.
قاسمي- استان اصفهان
¤ روستاي اراء در يكصد كيلومتري جنوب ساري واقع شده 7 شهيد تقديم انقلاب اسلامي نموده است با اينكه آب شرب يكي از نيازهاي اصلي هر مجموعه انساني است متأسفانه اين روستا يك روز در ميان فقط يك ساعت آب شرب دارد. از مسئولين استان استمداد مي كنيم.
8110:0912
¤ قرار بود كه طلبه سيرجاني در برنامه راز شركت نمايد كه با فشارهاي وارده به آقاي نادر طالب زاده اين برنامه در ماه مبارك رمضان لغو شد. شايسته است پي گيري شود تا اين برنامه اجرا گردد.
8323:0913
¤ از مسئولين بويژه شهردار محترم ايذه درخواست مي شود باتوجه به درخواست مردم نسبت به تكميل پارك صخره اي كه دو سال است به صورت نيمه تمام با كلي هزينه صورت گرفته رها شده اقدام نمايند.
مهري نيا
¤ چرا نيروهاي فني با مدرك بالاي ديپلم و سابقه 17 الي 18 سال يا بايد تسويه حساب نمايند و يا به صورت پيمانكاري به خدمت خود ادامه دهند؟
مگر ابلاغ دولت نبود كه نيروهاي بالاي 5 سال سابقه بايد استخدام شوند. حال ما استخدام را هم نخواستيم همان قراردادي را بپذيرند. از مسئولين درخواست پي گيري و اقدام لازم را داريم.
نوري از ساري
¤ فرمانداري ورامين اخيراً اقدام به جمع آوري بازار روزهاي سنتي ورامين شهرك خيرآباد خيابان 7تير نموده است اين اقدام باعث نارضايتي اكثر اهل محل شده است چرا كه قيمت هاي ميوه هاي ارايه شده در اين بازارهاي سنتي بسيار مناسب تر از بازار و مغازه هاي اطراف اين خيابان بود. از فرمانداري محترم ورامين درخواست مي شود به خواسته هاي مردم توجه نمايند.
جمعي از اهالي خيرآباد ورامين
¤ جاده منتهي به روستاي خيرآباد شهرستان خمام استان گيلان براي لوله كشي حفاري شده و بلاتكليف رها شده است وقت بارندگي گل و لاي و آب جمع شده مانع تردد افراد مي شود و واقعاً زندگي اين روستائيان را مختل مي كند. از فرماندار و بخشدار شهرستان خمام درخواست عاجزانه داريم كه اين مشكل روستاي خيرآباد را مرتفع نمايند.
جمعي از اهالي روستاي خيرآباد
¤ در شهرك 22بهمن منطقه21 مدت يك سال است كه آب آشاميدني مردم را به بهانه نداشتن فشارشكن هدر مي دهند و اسراف مي كنند اين در حالي است كه آب منازل، فشار كافي ندارد. از مسئولين سازمان آب و فاضلاب تهران درخواست مي شود اين مشكل را حل كنند.
صفوي
¤ شركت ساختماني النجم خليج فارس در شهرستان گچساران تعداد صد واحد از يك مجتمع آپارتماني را با مبلغ سه ميليون توماني طبق قرارداد تحويل 18ماهه پيش فروش نموده است اما با گذشت 7 سال هيچ اقدامي صورت نگرفته است و متأسفانه مراجع قضايي و دستگاه هاي دولتي نيز به اين امر رسيدگي ننموده اند از مسئولين مي خواهيم تكليف اين صد نفر را كه 7 سال است چشم انتظارند روشن نمايند.
4143:0936
¤ كجاي برنامه هاي جشنواره تابستاني كيش كه از شبكه سه سيما پخش شد با ماه مبارك رمضان همخواني داشت؟
4205---0918
¤ ما بر سر پيمان خميني همه هستيم
با خامنه اي عهد ولايت همه بستيم
ياران سفركرده ما نيك بدانيد
تا شام ابد بر سر پيمان الستيم
دكتراحمدي فوق تخصص جراحي پلاستيك و ترميمي
¤ دست بسيج را در نهي از منكر جامعه بسته اند. با قوانين دست و پاگيرگذشته نمي توان با مزاحمت هاي اراذل و اوباش برخورد كرد و به اصلاح جامعه پرداخت.
7157---0938
¤ ارزش كار خانواده هايي كه رضايت مي دهند اعضاي بدن فرد دچار مرگ مغزي شده خودشان به نيازمندان اهدا شود از كار خانمي كه فرد اسيدپاش به صورتش را بخشيد كمتر نيست. چرا در اين مورد تبليغات نمي شود كه اين فرهنگ باارزش و جذاب و خداپسندانه عموميت پيدا كند.
خطيرنژاد
¤ پيشنهاد مي شود كه عزيزان ستاد امر به معروف و نهي از منكر با ارائه جزئيات و كليه اطلاعات و آموزش هاي لازم در اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر كليه عزيزان بسيجي خصوصا در پايگاههاي ادارات، وزارتخانه ها و زيرمجموعه هاي تحت پوشش در سراسر كشور را ياري كنند.
سليمان بلغار
¤ مشاركت 85درصدي مردم در انتخابات 88 پاسخ مستدل و مستحكمي است به سخنان كساني كه از نارضايتي و قهر مردم و خانه نشيني انقلابيون حرف مي زنند. و بايد گفت كه اگر هركس در هر مرتبه اي باشد و درست عمل نكند به جاي سرزنش ديگران بايد خود را سرزنش كند.
6333---0911
¤ از مسئولان نظارتي وزارت بهداشت و درمان تقاضا مي كنم كه بر توزيع و عرضه داروها در داروخانه ها بازرسي نامحسوس داشته باشند تا ببينند كه دربرخي از اين داروخانه ها چه خبر است. بنده ديروز به يك داروخانه نزديك پل ساوه مراجعه كردم. مسئولان داروخانه مي خواستند يكي از اقلام داروها را آزاد حساب كنند كه بنده معترض شدم و ايشان در پاسخ تأكيد كرد كه دراين رابطه بخشنامه اي دريافت نكرده ايم. و اين درحالي است كه به يك داروخانه ديگر در نزديكي همان داروخانه مراجعه كردم و دارو را به قيمت دولتي دريافت كردم.
يك شهروند- تهران
¤ چرا برخي روزنامه هاي داخلي خبرهاي مربوط به اعتراضات مردم انگليس عليه حاكمان خود را تيتر صفحه اول خود نمي كنند. اگرچه پاسخ مشخص است. كسي به ارباب و ولي نعمت خود پشت نمي كند.
عليمرداني
¤ بنده چند روز پيش در بيمارستان لقمان الدوله شاهد ماجرايي بودم كه اميدوارم با رسيدگي مسئولان هيچ وقت چنين اتفاقي نيفتد. چندتن از مراجعين كه طبعا مريض بدحال داشتند به آقايي كه داراي مسئوليت در بيمارستان نشسته بود و با كامپيوتر ورق بازي مي كرد معترض شدند و وي به جاي عذرخواهي و سرويس دهي با توهين به معترضين، با صراحت گفت خوب كاري مي كنم كه ورق بازي مي كنم و... وي كاري كرد كه رئيس بيمارستان به جاي او عذرخواهي كرد و كار مراجعين را راه انداخت.
يك خانم شهروند
¤ در حالي كه اعتراضات خونين در كشور انگلستان تيتر اول اكثر خبرگزاري ها و روزنامه هاي دنيا و داخل كشور مي شود ولي متأسفانه برخي از روزنامه هاي داخلي معلوم الحال كه قبلا هم وابستگي شان به كشورهاي بيگانه مثل انگليس مشخص بود نه تنها اين حادثه مهم را تيتر اول روزنامه هايشان نمي كنند بلكه به عنوان خبر خنثي و بي ارزش در صفحات داخلي چاپ مي كنند. به نظر بنده بهترين فرصت براي مردم است كه به راحتي بتوانند گروه هاي سياسي وابسته داخلي را بشناسند.
غياثي- تهران
¤ چند روز است كه سيستم عابربانك انصار قطع است. از مسئولان متصدي و كاركنان مجموعه هيچ كس جوابگو نيست. از بانك مركزي تقاضا مي كنم كه مسئولان اين بانك را وادار به پاسخگويي كنند.
صارمي
¤ مي خواستم از مسئولان راهور سؤال كنم كه آيا گروهبان ها و استوارهايي كه همراه افسران راهنمايي و رانندگي هستند مي توانند رأسا برگ جريمه بنويسند.
آزاد
¤ از آموزش و پرورش استان گيلان تقاضا دارم، طبق وعده اي كه درخصوص راه اندازي رشته علوم انساني در استعدادهاي درخشان داده شده است عمل كرده و اين وعده را هرچه زودتر تحقق بخشند.
موسوي- رشت
¤با توجه به اينكه تجرد و بيكاري يكي از معضلات اصلي جامعه است پيشنهاد مي شود مسئولين گزينش و استخدام ها ترتيبي اتخاذ كنند كه به جاي استخدام خانم ها، آقايان مجرد و بيكار را استخدام كنند كه هم مشكل بيكاري كاهش مي يابد و هم با تشكيل زندگي بخشي از ناهنجاري هاي جامعه كاسته شود.
8214---0919
¤چرا مسئولين جلوي چاپ كاتالوگ هاي انواع كرم و لوازم آرايشي حاوي تصاوير مبتذل را نمي گيرند. از كيهان درخواست مي شود پيگيري كند.
خادم
¤چرا بايد پزشكاني كه رزيدنت و انترن ندارند و تمام كارهاي بيمار را خودشان انجام مي دهند با پزشكاني كه اين امكانات در اختيار آنها گذاشته شده به يك اندازه از حقوق و مزايا برخوردار باشند.
4061---0917
¤ رابطه آزاد دختر و پسر نامحرم در برنامه هاي توليدي سيما به يك امر عادي تبديل شده است. جالب اينكه اين تم، مضمون فيلم ها و سريال هاي مخصوص شب هاي ماه مبارك رمضان نيز شده است.
6654--0914
¤ سال گذشته كه مادرم فوت كرد براي گرفتن خدمات و تسهيلات بيمه مدارك لازم را تحويل بيمه تأمين اجتماعي مستقر در خيابان بلوار كشاورز رو به روي پارك لاله دادم. ولي اعلام كردند قبلاً چك به حساب فرد ديگري صادر شده است. در پي گيري ها معلوم گرديد شخصي با هويت معلوم با همكاري برخي از كاركنان بيمه اين پول را به جيب زده است. خلاصه تا الان كه با شما تماس گرفته ام در گرفتن حق خود به جايي نرسيده ام. مي گويند از كسي كه اين پول را گرفته شكايت كن. مثل اين است كه پول مردم در بانك به سرقت برود مسئولين بانك به جاي اينكه جوابگوي سپرده گذاران باشند، به آنها بگويند كه از سارقين شكايت بكنند. معلوم است كه نتيجه اي ندارد. خواستم هشدار بدهم كه اين وضعيت براي فرد ديگري پيش نيايد.
مكري
¤ حقوق مددجويان متأهل بهزيستي نصف حقوق مددجويان متأهل كميته امداد مي باشد. دليل اين تفاوت چيست؟
4643---0936
¤ روزنامه... ارگان جريان انحرافي در تاريخ 17/5/90 در صفحه 12 كاريكاتوري چاپ كرد كه به طور آشكار به نيروهاي امنيتي و انتظامي توهين مي كرد چرا هيأت نظارت عكس العملي نشان نداد؟
مجتبي گروسي از مشهد
¤ از وزارت بهداشت و مركز استاندارد ايران درخواست مي شود نسبت به روند بسته بندي خرماها نظارت كنند. متأسفانه بسته بندي هاي ارايه شده نه علامت استاندارد دارد و نه تاريخ مصرف و به جاي اينها واژه هاي خارجي متعدد در آنها درج شده و گويا اين دو نهاد هيچ وظيفه اي در اين خصوص ندارند.
6563---0935
¤ كارمندان برخي از بانك هاي دولتي كند عمل كردن خودشان در راه انداختن مشتري را به خراب بودن سيستم رايانه نسبت مي دهند. اگر چنين است پس چرا در بانك هاي خصوصي اين اتفاق نمي افتد يا بسيار نادر پيش مي آيد.
حيدري نيك
¤ رسم قدرداني از آزادگان فقط شعار دادن نيست، مسئولين امر لطف كنند ماده 13 قانون حمايت از آزادگان را به اجرا بگذارند.
1975---0912
¤ امام خميني(ره) از مسئولين مي خواهند كه نگذاريد پيشكسوتان انقلاب در پيچ و خم زندگي به فراموشي سپرده شوند. جانبازان كه مشكل درماني دارند و بيمه ايران بودند متأسفانه بيمه آنها ابطال و براي بستري و درمان خود در بيمارستان هاي خصوصي بايد هزينه هاي سنگيني بپردازند كه از عهده خانواده خارج است. نمونه آن جانباز شيميايي علي اصغر لك است كه به علت ابطال «بيمه ايران» او بيمارستان عرفان براي بستري شدنش پانصد هزار تومان پول مطالبه مي كند و خانواده به علت نداشتن علي رغم نياز پزشكي از بستري شدن منصرف مي شود.
همين جانباز براي ثبت نام فرزندش در مدرسه نجمه شهرري مبلغ 440 هزار تومان پرداخت مي كند و فرزند يك فرهنگي 240 هزار تومان؟! شما را به خدا مشكل اين جانبازان را با بيمه ايران حل نماييد.
همسر جانباز
¤ آنچه در جامعه و دستگاه هاي دولتي مشاهده مي شود حكايت از ضعف دولت در امور فرهنگي دارد. غيرت ملي ما ايرانيان ايجاب مي كند نگذاريم كشور از اين جهت آسيب ببيند.
3419---0935
¤ دولتمردان استكبار جهاني خاصه انگليس خبيث براي مداخله و مزاحمت در كشورهاي مستقل در تماس با اراذل و اوباش آن كشورها به فتنه گري مي پردازند لذا ضمن سركوب نظامي، اقشار ستمديده جامعه خود را اراذل و اوباش مي خوانند. از طرف ديگر هر كدام از اين دولتمردان در دادگاه هاي كشورشان داراي پرونده هاي فساد اخلاقي و مالي فراوان و خود در زمره اراذل هستند. به اين جهت اين نسبت را به مردم كشور خود مي دهند كه بايد به اثبات آن اقدام نمايند به هر حال به نظر نمي رسد با استقرار نظاميان و پليسي كردن خيابان ها و سركوب مردم خود بتوانند بر ما غلبه پيدا كنند تا چندي ديگر آتشفشان خشم همين مردم كه آنها را اوباش خوانده اند فوران كرده و آتش زير خاكستر آنها كاخ هاي ظلم شان را در خود مي سوزاند.
طالعي
¤ به اصلاح طلبان توصيه مي كنم كه عبرت بگيرند از حوادثي كه براي اربابانشان به ويژه انگليس فتنه گر رخ داد و الا آتش قهر الهي دامن آنها را هم خواهد گرفت.
عليمرداني
¤ ملت عزيز و فهيم ايران بايد براي وجود نعمت رهبري كه خداوند برايمان ارزاني داشته سجده شكر به جاي آورند چرا كه با دقت و تيزبيني و هوشياري و آينده نگري، قدرتمندانه نظام را پيش مي برند و از حوادث گوناگون كشتي انقلاب را به ساحل مي رسانند.
عليمرداني
¤ از شهرداري محترم منطقه 12 درخواست مي شود نسبت به نصب پل عابر پياده برقي در خيابان اميركبير- تقاطع سعدي جنوبي اقدام نمايند همچنين پل روگذر براي عبور خودروهاي درحال حركت از سعدي جنوبي به سمت اكباتان براي كاهش بار ترافيكي.
حيدري
¤ از پليس راهور منطقه 14 و 12 درخواست مي شود به جاي توقيف موتوسيكلت هاي فاقد كلاه ايمني نسبت به توقيف موتوسيكلت هايي اقدام كند كه از خيابان اميركبير عبور مي كنند با دو تخلف بزرگ يكي استفاده از مسير ويژه شركت واحد و ديگري خلاف مسير قانوني حركت كردن يعني از غرب به سمت شرق و چهارراه سرچشمه حركت كردن و اين هم بي انصافي است كه به جاي جريمه فقدان كلاه ايمني موتوسيكلت توقيف شود.
جمعي از موتورسواران قانون پذير
¤ بزرگ ترين منحرفان داخلي همين فتنه گران و افراطيون مدعي اصلاح طلبي هستند كه با شعار دروغين تقلب در انتخابات بزرگترين خيانت را در حق ملت ايران روا داشتند و بزرگ ترين منحرفين خارجي نيز دولت آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي مي باشند كه به نام حقوق بشر بيشتر جنايت و كشتار را در حق ملت هاي مظلوم منطقه اعمال نمودند.
علي نژاد
¤ چهار سال قبل با كلي مشكلات مبلغ دو ميليون تومان تهيه كردم و براي ثبت نام منزل به حساب مسكن مهر تعاون بعثت تبريز واريز نمودم پس از گذشت 4 سال اعلام مي كنند به علت عدم تحويل زمين رايگان از سوي دولت پس از دريافت پول خود به مراكز ديگري براي ثبت نام اقدام كنيد. از وزير محترم راه و شهرسازي و مدير محترم تعاون و رفاه درخواست مي شود بفرماييد پس از 4 سال از چه طريقي اقدام به ثبت نام براي منزل كنيم؟! و چند سال ديگر منتظر بمانيم؟!
2892---0935
¤ اي كاش مي شد از فساد اداري در اداره تعزيرات حكومتي استان برخورد آنها با ارباب رجوع گزارشي تهيه مي شد.
0623---0919
¤ چرا بايد مسئول باشگاه بانوان شهرستان گنبد كاوس يك مرد باشد؟ و كليه ورزش هاي بانوان را تماشا كند؟ متأسفانه گاهي به علت پايان سانس خانم ها و عدم خروج آنها از سالن، آقايان وارد سالن مي شوند. از مسئولين استان گلستان درخواست رسيدگي داريم.
0165---0911
¤ رسانه ملي در تاريخ 21/5/90 بسته هاي افطاري شهرداري را پخش مي كرد كه اين شيوه توزيع مغاير عزت يك مسلمان بود.
0359---0912
¤ اردوغان به جاي همپيماني با اوباما در تحريم بيشتر سوريه خوب است نگاهي به خواسته هاي مردم بحرين، يمن، مصر و... بكند. واقعا جاي تعجب دارد كه تركيه فريب دسيسه هاي آمريكا را مي خورد.
5683---0912
¤ از قشر كارگر جزيره تفتيده و سوزان خارك هستم؛ جواني نيازمند كه براي تأمين هزينه زندگي دوري از خانواده را پذيرفته و اقدام به اضافه كاري در شيفت استراحت مي كند تا بخشي از مشكلات خود و خانواده را مرتفع نمايد. ولي آيا سزاوار است كه 25درصد اضافه كاريهايم را بابت ماليات پرداخت نمايم؟!
0783:0917
¤ تمام چراغ هاي روشنايي اتوبان امام علي(ع) در طول روز شنبه
8/5/90 و برخي روزهاي گذشته روشن بود اين يعني هدر دادن بيت المال و دهن كجي به صرفه جويي!
5414:0919
¤ در اصفهان خيلي از كلاس هاي آموزش و پرورش 45 نفره است. عرض بنده اين است كه به كارگيري روش هاي نوين تدريس با استفاده از ابزار جديد آموزش مانند كامپيوتر چگونه در اين كلاس ها با اين حجم دانش آموز امكان پذير است؟
4173:0913
¤ اگر چنانچه مسئولين شهرسازي استان خوزستان در خصوص تغيير كاربري و مسكوني شدن زمين هاي واقع شده در مركز شهر قله تل با شهرداري همكاري داشته باشند مشكل بي مسكن بودن خيلي از شهروندان حل مي شود و نجات پيدا مي كنند.
4734:0916
¤ شهرستان مقدس مشهد 28294 هكتار مساحت دارد و مساحت اصفهان 17068 هكتار است. از لحاظ جمعيت نيز مشهد نزديك به 3ميليون نفر جمعيت در خود جاي داده و جمعيت اصفهان يك ميليون و 700 هزار نفر يعني نصف جمعيت مشهد است با اين وصف چرا بايد بيشتر صنايع و كارخانه ها و كارگاههاي توليدي مهم فقط در اصفهان متمركز شود؟
6158:0936
¤ در سلامت و صداقت كيهان و كيهاني ها همين بس كه رسانه هاي بيگانه و ضدانقلاب داخل و خارج همه از روشنگريهاي آن ناراحت و عصباني مي شوند و در هراس هستند.
7873:0912
¤ دوران دفاع مقدس آن قدر نكات ناگفته و جالب دارد كه حالا حالاها نوبت به داستان سرايي هاي تخيلي و نامربوط مثل موضوع سريال تلويزيوني «نابرده رنج» نمي رسد.
7873:0912
¤ در بيمه هاي تأمين اجتماعي هر زمان كه بابت سهام عدالت مراجعه كرده ايم وعده سه ماه بعد را مي دهند. جالب اينكه نامه ها را نخوانده وعده آينده را مي دهند. آيا مراجعين حق دارند از اين شيوه برخورد ناراحت و عصباني بشوند يا خير.
نظري
¤ از بزرگان اصول گرا انتظار داريم افراد داراي مواضع چند پهلو و كساني را كه در جريان فتنه سكوت اختيار كردند در ميان خود راه ندهند. چرا كه ثابت كرده اند خيلي راحت بر سر اصول معامله مي كنند.
0850:0911
¤ در شيلات گلستان بعضي از كاركنان حراست در برخورد با صيادان غيرمجاز سختي هاي زيادي مي كشند و با مشكلات عديده اي مواجه مي شوند. در مقابل انتظار دارند كه به خاطر اين وظيفه شناسي مورد تشويق قرار بگيرند ولي متأسفانه به اين مسئله توجه نمي شود و مورد بي مهري قرار مي گيرند.
7741:0935
¤ ساعات پخش برنامه هاي شبكه استاني اصفهان شبانه روزي شده چقدر خوب است كيفيت اين برنامه ها نيز بالا برود.
0142:0913
 



بيانيه وزارت خارجه روسيه درباره سفر صالحي به مسكو :
صالحي و لاوروف درباره مسايل منطقه اي بين المللي و هسته اي مذاكره مي كنند

وزارت امور خارجه روسيه اعلام كرد كه علي اكبر صالحي در مسكو با سرگئي لاوروف درباره مسايل مهم دوجانبه و منطقه اي و بين المللي مذاكره مي كنند .
دفتر مطبوعاتي وزارت امور خارجه روسيه گزارش داد: علي اكبر صالحي وزير امور خارجه ايران روز سه شنبه( ديشب) براي بازديد كاري وارد مسكو مي شود و انتظار مي رود در پايتخت روسيه مسايل مربوط به برنامه هسته اي ايران را با سرگئي لاوروف، همتاي روسي خود مورد بحث قرار دهد .
بنا بر گزارش خبرگزاري نووستي، در اطلاعيه وزارت امور خارجه روسيه آمده است: دو طرف مسايل مربوط به گسترش مناسبات دوجانبه و هم چنين موضوعات مهم منطقه اي و بين المللي از جمله حل و فصل مسايل مربوط به برنامه هسته اي ايران را مورد بحث قرار مي دهند .
سفر وزير امور خارجه ايران تا روز 17 اگوست (26 مرداد) به طول مي انجامد .
بنا بر اين گزارش، سفارت ايران در مسكو اعلام كرده است كه صالحي قصد دارد مسايل مربوط به بالا بردن سطح روابط دوجانبه، مسايل منطقه، مسايل جهاني و هم چنين پيشنهاد اخير روسيه درباره فعاليت هسته اي صلح آميز ايران را مورد بررسي قرار دهد .
سرگئي لاوروف ـ وزير امور خارجه روسيه ـ در ماه جولاي پيشنهاد حل و فصل گام به گام مساله هسته اي ايران را مطرح كرد.

 



رئيس ستاد انتخابات كشور اعلام كرد
 4 شاخص براي افزايش تعداد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي

رئيس ستاد انتخابات كشور اعلام كرد كه شاخص هايي چون جمعيت، وسعت، همگرايي ها و مرزي بودن ملاك افزايش تعداد نمايندگان در انتخابات آينده مجلس است.
«سيد صولت مرتضوي» در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه در بحث انتخابات مجلس نهم شوراي اسلامي به صورت مرتب با شوراي نگهبان، جلسه برگزار مي كنيم، از برگزاري جلسات وزارت كشور با فرمانداران و استانداران خبر داد و گفت: در حال طراحي براي برگزاري اين جلسات هستيم.
وي همچنين در خصوص جزئيات لايحه افزايش نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز اظهار كرد: شاخص هايي چون جمعيت، وسعت، محدوديت استان ها همچنين مباحث سياسي استان ها از جمله مرزي بودن، قوميت ها و همگرايي ها ملاك افزايش تعداد نمايندگان بوده است و در همين راستا 20 استان اولويت بندي شده اند.
مرتضوي گفت: در صورت قانوني شدن اين لايحه 20 نفر به تعداد نمايندگان اضافه خواهد شد و تعداد حوزه هاي انتخابيه از 207 حوزه به 223 حوزه افزايش پيدا مي كند.

 



انجمن روزنامه نگاران ايراني يا صنف مواجب بگير رسانه هاي دولتي بيگانه؟! (خبر ويژه)

اقدام شماري از عناصر فراري وابسته به اپوزيسيون براي راه اندازي يك تشكل شبه صنفي با شرط گذاري قابل تامل همراه بود.
ماجرا از آنجا بودار شد كه موسسان گروه مجعولي موسوم به «انجمن بين المللي روزنامه نگاران ايراني» در شرايط عضويت خود خواستار ارائه قرارداد كاري شده اند. سايت ايران گلوبال در اين باره نوشت: واقعيت اين است كه در ميان صدها نفري كه به شكل حرفه اي در خارج از كشور به كار روزنامه نگاري مشغولند تنها تعداد بسيار اندكي از آنان از راه خبرنگاري، حقوق و يا دستمزد دريافت مي كنند و داراي قرارداد كاري اند. در حالي كه بسياري از روزنامه نگاران با انگيزه آزادي خواهي در كنار شغل واقعي خود به كار روزنامه نگاري مشغولند بطور مثال مديران، گردانندگان، گزارشگران و نويسندگان راديو، تلويزيون هاي ماهواره اي و همچنين توسط يكصد سايت اول اپوزيسيون روزانه ده ها هزار نفر مخاطب در دنياي «ديجيتال» دارند. اما از ديد اين چند نفر هيئت موسس يعني خانم نوشابه اميري و آقايان عليرضا نوري زاده، احمد رافت، نيك آهنگ كوثر، هوشنگ اسدي، كامبيز فروهر و روزبه ميرابراهيمي كه همگي در برابر كار پول دريافت مي كنند و قرارداد كاري با بنگاه هاي خبري دولت ها دارند عضو روزنامه نگاران «انجمن ايرا» محسوب مي شوند و بقيه فاقد شرايط عضويت شناخته مي گردند، چرا كه بطور مثال آنان قرار كاري با صداي آمريكا، راديو فردا، دويچه وله، راديو فرانسه، سايت روز و راديو زمانه ندارند.
در واقع موسسان گروه مذكور، تلاش داشته اند صنف مواجب بگيران ايراني در رسانه هاي دولتي آمريكا و انگليس وفرانسه و آلمان را تحت حمايت بگيرند.





 



تاج زاده: اصلاح طلبان با هم اختلاف دارند و نمي توانند تصميم واحدي بگيرند (خبر ويژه)

عضو دوزيست حزب مشاركت و سازمان مجاهدين اذعان كرد كه اگر افراطيون تاكنون نتوانسته اند پروژه تحريم انتخابات را به اجرا بگذارند، اختلاف در ميان جبهه اصلاح طلبان است.
سايت «كلمه» مصاحبه اي را از تاج زاده مربوط به زمان مرخصي وي منتشر كرد. تاج زاده در اين مصاحبه مي گويد: علت اينكه ما تاكنون نتوانستيم به سمت عدم شركت در انتخابات برويم، اين بود كه اختلاف زيادي در جبهه اصلاح طلبان وجود داشت بويژه بخش هايي بودند كه به هر دليلي معتقد به شركت در انتخابات بودند. اين مساله باعث مي شد ما نتوانيم نيرويمان را متمركز كنيم و استراتژي واحدي براي عدم شركت در انتخابات در پيش بگيريم. چرا كه عدم شركت در جايي ممكن است كه يك جناح با تماميت خود بتواند تصميم بگيرد و به محض اين كه دو قسمت شود، شمشير دو دم جناحي كه با عدم شركت مي خواهد حكومت را مجبور كند تا به انتخابات آزاد تن دهد، بسيار كند مي شود و رژيم از آن بخشي كه مي خواهد در انتخابات شركت كند، استفاده مي كند. به نظر من اين نخستين انتخاباتي است كه كل جبهه اصلاحات مي تواند در آن شركت نكند.
وي اصلاح طلباني را كه بخواهند در انتخابات شركت كنند، تهديد به رسوا شدن كرد و در اظهاراتي سرتاپا تناقض گفت: درباره انتخاباتي آزاد در يك جمله، هركسي كه در چارچوب قانون اساسي بخواهد فعاليت كند، با هر گرايش و اعتقاد و انديشه اي بايد حق داشته باشد در انتخابات شركت كند و نماينده مردم باشد، مگر اينكه راي اكثريت را نياورد. اگر از من بپرسند آيا سكولارها هم حق دارند، مي گويم تركيه به عنوان يك مدل درست، دموكراسي را با اسلام سازگار كرد و الگوي عملي ارائه داد. در ايران هم بايد به رقابت با سكولارها بپردازيم. بنابراين انتخابات آزاد يعني اين كه صلاحيت هركس كه مي خواهد در چارچوب قانون اساسي فعاليت كند رد نشود.
وي توضيح نمي دهد كه چگونه هم مي توان در «چارچوب قانون اساسي» وارد فعاليت انتخاباتي براي ورود به حاكميت شد و هم در عين حال معتقد به جدايي دين از سياست و سكولاريسم بود كه ذاتا در تعارض با «جمهوري اسلامي» قرار دارد. اين همان روش منافقانه و شترمرغي بود كه طيفي از افراطيون متظاهر به اصلاح طلبي از سال 76 تا سال 88 به كار بستند.
تاج زاده درباره شركت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم و فهرست 30نفره ياران خاتمي نيز كه با شكست مطلق مواجه شد، گفته است: در مجلس هشتم در تهران بايد ليست حداقلي معرفي مي كرديم، نه سي نفر را ليست مي داديم و چهره هاي ناشناخته را معرفي مي كرديم. با اين كار جناح مقابل را هم به اتحاد رسانديم، در حالي كه اگر 5 نفر از چهره هاي اصلي خود را معرفي مي كرديم، آنان به چند بخش تقسيم مي شدند.

 



سازمان منافقين يا فتنه سبز كدام دريوزه تر است؟! (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون، تحرك محسن كديور و برخي همراهان وي براي نزديكي به دولت آمريكا و جايگزيني با گروهك منافقين را به باد انتقاد گرفت.
«اخبار روز» در مطلبي به قلم يكي از عناصر جدا شده منافقين، دريوزگي آمريكا به هر بهانه را مورد تخطئه قرار داد و نوشت:بزرگ ترين و رسمي ترين تروريست جهان (آمريكا) كه- به طور خاص الخاص- تروريست نژاد پرست بنيادگراي مرتجع جنايتكاري به نام دولت اسرائيل را نيز در پناه خود گرفته است، اين روزها در ارتباط با نگاه داشتن يا بيش از اين نگاه نداشتن نام سازمان مجاهدين در «ليست سياه» خود يا همان ليست معروف سازمان هاي از نظر او تروريست، در حال تصميم گيري است. همزمان پاره اي از عناصر مشكوك و بدتر از مشكوك، به همراه بعضي از كساني كه خود را حامي «جنبش سبز» مي نمايانند، دست به دامان هر كس و ناكسي در آمريكا شده اند تا مانع خروج نام سازمان از ليست سياه شوند. رسوايي عمل اينان، آشكارتر از آن است كه نيازي به توضيح يا توصيف يا تشريح داشته باشد.
نويسنده تاكيد مي كند: آويزان شدن سران راه گم كرده سازمان مجاهدين خلق، به دامان كثيف ترين و نابكارترين جناح امپرياليسم، نمي تواند توجيه كننده آويزان شدن گروهي ديگر كه متاسفانه نام جنبش را نيز با رفتار خود آلوده مي كنند، به دامان جناح ديگر امپرياليسم، و خواهش و تمنا از او براي نگاه داشتن نام سازمان مجاهدين در ليست تروريستي خود باشد. آن كس كه به نيروي توده ها متكي است، خود را به اين جناح و آن جناح امپرياليسم نمي آويزد. نه براي زمينه سازي تجاوز نظامي به ايران به اميد شكستن تغاري و ريختن ماستي و بقيه قضايا؛ و نه براي گدايي و دريوزه گري با در دست گرفتن كاسه شكسته اي كه او براي نهان كردن بند زدگي هايش، بر آن رنگ سبز زده است. لكه ننگ اين دريوزگان بسيار سياه است.
گفتني است هفته گذشته افرادي نظير كديور، جهانبگلو، حقيقت جو، مهرزاد و بروجردي اقدام نامه مشتركي را با برخي مقامات اطلاعاتي سابق آمريكا نظيرجان ليمبرت و گري سيك امضا كردند كه هر چند در ظاهر از آمريكا مي خواست سازمان منافقين را از فهرست گروه هاي تروريستي خارج نكند، ضمنا خواستار تمركز واشنگتن بر حمايت از فتنه سبز شده بود.

 



دست اين سازمان به خون 180 هزار نفر آلوده است (خبر ويژه)

مشكل سازمان مجاهدين (منافقين) فقط اين نيست كه آنها تروريست هستند بلكه آنها مرتكب جنايت عليه بشريت هم شده اند.
سايت بالاترين با انتشار تحليل فوق نوشت: سازمان مجاهدين خلق [منافقين] با اكثر گروه هايي كه در ليست «سازمان هاي تروريستي» وزارت امور خارجه آمريكا قرار دارند يك تفاوت عمده دارد كه آن طور كه بايد و شايد به آن پرداخته نشده است. آن هم اينكه اين سازمان در كنار مبادرت به اعمالي كه منجر به قرار گرفتنش در اين فهرست شده است، مظنون به ارتكاب جناياتي نيز هست كه در قوانين بين المللي بالاترين و جدي ترين جرائم محسوب مي شوند. آن طور كه شواهد و اسناد نشان مي دهد، سازمان متهم است كه در تعقيب و پيشبرد سياست هاي دولت صدام در عراق، در سركوب وسيع و سيستماتيك شيعيان و اقليت كرد آن كشور- به ويژه در اوايل دهه 90 ميلادي- نقش بسزايي داشته است. سركوبي كه مطابق منابع گوناگون بين 100هزار تا 180 هزار نفر تلفات و حدود دو ميليون آواره عراقي بر جاي گذاشته است و پرونده هاي مرتبط با آن كماكان در دادگاه هاي عراق توسط بازماندگان قربانيان در حال پيگيري است.
بالاترين افزود: به عبارت ديگر، سازمان هم به دليل اقدامات و خط مشي خشونت آميزش يك سازمان تروريستي محسوب مي شود و هم - علاوه بر آن- به دليل جناياتي كه سرانش در كنار نيروهاي دولت سابق عراق مرتكب شده اند، متهم به ارتكاب «جنايت عليه بشريت» است. ساير گروه هايي كه در ليست وزارت امور خارجه آمريكا قرار دارند الزاما با چنين اتهامات سنگيني از منظر حقوق بين الملل مواجه نيستند و بسياري از رهبران آنها حداكثر متهم به اين هستند كه در پيگيري اهداف سياسي شان به روش ها و ابزار «تروريستي» متوسل شده اند. اين ويژگي سازمان يك مسئله جزئي و قابل اغماض نيست. بلكه نكته بسيار مهمي است كه بايد بيش از اين مورد توجه مقامات آمريكايي و رسانه هاي اين كشور قرار بگيرد.
يادآور مي شود هم اكنون تلاش هايي در جريان است تا سازمان منافقين را از فهرست گروه هاي تروريستي وزارت خارجه آمريكا خارج كند.

 



برخي سخنگويان جنبش سبز نفوذي جمهوري اسلامي هستند (خبر ويژه)

«از قرار معلوم جنبش سبز طفل يتيمي است كه هر از چند گاهي تعدادي قيم خودخوانده پيدا مي كند كه به جاي افزودن بر اعتبار آن، از اعتبارش مي كاهند.»
پايگاه اينترنتي خودنويس وابسته به شماري از روزنامه نگاران فراري درجه2 و 3 ضمن انتشار مطلب فوق به نقل از گروه موسوم به «اعلاميه سبز» نوشت: اتحاد همه نيروهاي مخالف رژيم اسلامي يك ضرورت است. در شرايط كنوني همه نيروها از سازمان مجاهدين [منافقين] گرفته تا چپ ها و اصلاح طلبان اصيل به راستي با رژيم مبارزه مي كنند اما تعدادي سخنگوي خودخوانده هم با رنگ سبز تراشيده شده اند كه اكثرا تعدادي خارج نشين بي درد هستند، از راه دور به ناگاه مشغول دل سوزاندن براي جنبش سبز شده و به نسخه پيچي رو آورده اند. لازم به ذكر است تعدادي از ايشان تا قبل از جريانات اين دو ساله رفت و آمدهاي مرتبي به ايران نيز داشته و هم از نعمت زندگي آزاد در خارج از كشور بهره برده اند و در عين حال هر از چند گاهي هواي وطن كرده چرخي نيز در مناطق مرفه نشين تهران زده اند. به نظر مي رسد بيشترين هزينه اي كه اكثر اين سخنگويان خودخوانده در راه جنبش سبز پرداخته اند، بهاي همان بليط هواپيمايي است كه براي رفت و آمد بين تهران و ايالات متحده متقبل مي شده اند.
اين بيانيه خواستار ائتلاف همه مخالفان جمهوري اسلامي از سلطنت طلب مشروطه خواه تا ماركسيست ها و تروريست ها (سازمان منافقين) شده و تصريح مي كند كه فقط دلالان سياسي باعث اختلاف در اين جبهه اپوزيسيون مي شوند.

 



اوباما روي شيب تند منحني سقوط (خبر ويژه)

در حالي كه پيش بيني هاي اقتصادي درباره بازگشت ركود به اقتصاد آمريكا شدت يافته، نظرسنجي ها نشان مي دهد ميزان محبوبيت اوباما در كشور خود به پايين ترين سطح رسيده است.
به گزارش پرس تي وي، پيش بيني ها درباره رشد اقتصادي و فرصت هاي شغلي، گمانه زني ها در مورد شروع دور دوم ركود اقتصادي در آمريكا را بيش از پيش تقويت كرده است. 39 تحليل گر اقتصادي در نظرسنجي كه يو.اس. اي تودي انجام داده است، احتمال سقوط آمريكا به يك دوره ركود ديگر را 30 درصد عنوان مي كنند كه اين آمار در مقايسه با پيش بيني هاي سه ماهه قبل 2 برابر شده است. بر اساس پيش بيني هاي سه ماه گذشته، احتمال سقوط آمريكا به يك دوره ركود ديگر، 15 درصد عنوان شده بود.
اكنون بسياري از تحليل گران پيش بيني مي كنند كه دولت براي خروج كشور از يك دوره ركود ديگر راه دشواري پيش رو دارد چرا كه ديگر ابزارهاي مقابله با اين روند، از جمله پايين آوردن نرخ بهره و ارائه محرك هاي اقتصادي را در اختيار ندارد.
پيش بيني ها حاكي از آن است كه رشد اقتصادي آمريكا در سال آينده از 1/3 درصد به 5/2 درصد كاهش يابد.
همزمان بر اساس نتايج آخرين نظرسنجي اعلام شد محبوبيت اوباما در ميان مردم آمريكا به 39 درصد سقوط كرده كه كمترين ميزان طي 3 سال گذشته است. مطابق نتايج نظرسنجي موسسه گالوپ 54 درصد آمريكايي ها اوباما را ناتوان از تحقق وعده هاي خود مي دانند. 2 ماه پيش به دنبال انتشار خبر ترور بن لادن، محبوبيت اوباما موقتاً به 53 درصد رسيد اما تداوم اتفاقات منفي در حوزه هاي اقتصادي و سياست خارجي باعث شده كه 61 درصد آمريكايي ها از وي رويگردان شوند.

 



چنار و منار و چاخان و پاخان آقا اردشير (خبر ويژه)

چاخان و پاخان هاي رئيس گروهك يك نفره شوراي هماهنگي سبز حتي خبرنگار راديو فردا را نيز به انكار و اعتراض واداشت.
اردشير اميرارجمند در مصاحبه با راديو فردا چندبار با اعتراض و اشكال خبر نگار اين راديو مواجه شد كه معتقد بود هيچ نشانه اي از زنده بودن جنبش سبز وجود ندارد. امير ارجمند در اين مصاحبه اذعان كرد كه محدود كردن ارتباطات موسوي و كروبي با خارج، فتنه گران را از رمق انداخته است اما با اين حال ادعا كرد كه جنبش زنده است. اين ادعا چنان گزاف بود كه خبرنگار به اميرارجمند گفت چه نشانه اي براي زنده بودن جنبش دارد. مشاور فراري موسوي در پاسخ مدعي شد اختلاف عميقي كه در جناح مقابل وجود دارد به علت حضور جنبش است(!) اين ادعا در حالي است كه پيش از فتنه سبز نيز اختلاف هاي سليقه اي مختلف امري رايج در كشور بود و اتفاقاً عمق خباثت دست اندركاران فتنه سبز باعث هوشياري همه طيف ها و تقويت اتحاد در جبهه معتقدان به انقلاب اسلامي شد. به عنوان مثال خط زدن شعار جمهوري اسلامي و ادعاي جمهوري ايراني، يا شعار دادن به نفع آمريكا و رژيم صهيونيستي و حرمت شكني روز عاشورا باعث شد بسياري از چهره هاي سياسي كه مثلا انتقاداتي به برخي اجزاي دولت داشتند، در ماجراي فتنه به ميدان بيايند و عليه اين جريان خائن موضع علني بگيرند.
امير ارجمند در مصاحبه با راديو فردا تلاش كرد خود شوراي هماهنگي كذايي را فعال نشان دهد. وي دو هفته پيش يك نشست محفلي را در پاريس تدارك كرد كه رسانه هاي وابسته به اپوزيسيون از آن به عنوان «مجلس ختم» ياد مي كند. درست به همين دليل هم بود كه خبرنگار راديو فردا، به وي گفت«شورا زماني كه تشكيل شد بنا بود وظيفه انتقال پيام رهبران جنبش را به بيرون ايفا كند و زبان آن ها شود. گذشته از فعاليت ماه هاي نخست شوراي هماهنگي، عملا اين اتفاق نيفتاد. علت اينكه شوراي به تدريج ساكت تر شده و وظيفه اوليه خود را نمي تواند انجام دهد، چيست؟»
امير ارجمند در پاسخ ادعا كرد كه «كار شورا صرفاً بيانيه صادر كردن نيست و ما تلاش خستگي ناپذيري براي هماهنگي انجام داده ايم». وي همچنين درباره سوال خبرنگار كه مي پرسيد چطور با داخل ارتباط برقرار كرده ايد، مدعي شد «مگر شورا خارج از ايران است كه شما اين را مي پرسيد؟»! خبرنگار نيز بلافاصله گفت « به هر حال شما تنها فرد شناخته شده عضو شورا، بيرون از ايران هستيد». با اين حال امير ارجمند از رو نرفته و ادعا كرد شورا متصل به پايگاه مردمي در داخل كشور است(!)
ادعاي گزاف داشتن پايگاه مردمي در حالي است كه آخرين فراخوان هاي زنجيره اي شوراي كذايي از اسفند 89 تا خرداد 90 با بي اقبالي مطلق عمومي مواجه شد و سناريوي نبوغ آميز راهپيمايي سكوت در پياده روهاي شمال شهر تهران، با استهزاي عمومي در فضاي سايبري و مجازي مواجه گرديد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14