(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 26 مرداد 1390- شماره 20002

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گزارش الاخبار از سفر وزير امور خارجه تركيه به تهران پاسخ قاطعي كه داود اوغلو در تهران شنيد
رهبر انقلاب در ديدار شعراي پيشكسوت و جوان تبيين فرمودند
بيداري اسلامي منطقه را به گفتمان روز تبديل كنيد
از سوي زوج جوان قائم شهري صورت گرفت آغاز زندگي مشترك در جوار مزار شهيد گمنام
احمدي نژاد در گفت وگوي تلفني با چاوز: آينده متعلق به ملت هاي آزاده جهان است
ايران خواستار استقرار نيروهاي عراقي در مرز كردستان شد
رئيس سازمان انرژي اتمي : نيروگاه بوشهر تا پايان ماه رمضان با 40 درصد توان راه اندازي مي شود
وزيرخارجه مصر: روابط قاهره - تهران در حال گسترش است
روزه داران سوماليايي با خاك افطار مي كنند !
آهني: ايران به زودي در آرژانتين سفير خواهد داشت
هدف ايران در افق چشم انداز حوزه فناوري دفاعي، قرار گرفتن جزو 5 كشور برتر دنيا است
نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس: 110 هزار ميليارد ريال به بخش كشاورزي اختصاص يافت
آموزش و پرورش اعلام كرد اول شهريور آخرين مهلت ثبت نام دانش آموزان در مدارس
كاهش 7 متري آب درياچه اروميه
توسط هنرمند سيرجاني صورت گرفت معرق كاري زيارت عاشورا در قالب تمثال امام خميني
رهاسازي نوعي كفشدوزك در 250 هكتار اراضي بابل
اشغال 10 هزار شغل در بندر لنگه توسط اتباع بيگانه
نايب رئيس اتحاديه توليدكنندگان و بافندگان كشور: سازمان ملي فرش و صنايع بافتني ايران تاسيس شود
معاون صدا و سيما: تمام شبكه هاي تلويزيوني و راديويي كشور ديجيتالي مي شوند
فرودگاه بندرلنگه آماده تأمين سوخت هرگونه هواپيما
صدا و سيماي البرز زندگي آيت الله طالقاني را مستند سازي مي كنند



گزارش الاخبار از سفر وزير امور خارجه تركيه به تهران پاسخ قاطعي كه داود اوغلو در تهران شنيد

روزنامه الاخبار در گزارشي اعلام كرد كه وزير امور خارجه تركيه در جريان سفر چندي پيش خود به تهران، پاسخ سخت و قاطعي از جمهوري اسلامي ايران درباره تحولات ضد سوري آنكارا دريافت كرده است.
«احمد داود اوغلو» در يك ماه گذشته پس از رايزني هاي فشرده كشورش با آمريكا سفري دوره اي به چند كشور از جمله ايران و سوريه را آغاز كرد تا سياست كشورش عليه سوريه شدت بيشتري بگيرد.
داود اوغلو يكشنبه 19 تيرماه گذشته (10 ژوئيه) وارد تهران شد و با استقبال علي اكبر صالحي همتاي ايراني خود رو به رو شد تا مذاكرات خود را با مقامات تهران درباره سوريه آغاز كند.
روزنامه الاخبار لبنان در اين باره نوشت: وزير خارجه تركيه در مذاكرات خود با مقامات ايراني در پشت درهاي بسته كلام سخت و قاطعي از تهران شنيد.
الاخبار اعلام كرد كه وزير خارجه تركيه در سفر اخير خود به ايران تلاش كرد مهارت هاي ديپلماتيك خود را به كار بگيرد تا بتواند ايراني ها را متقاعد كند تا حمايت خود را از بشار اسد بردارند زيرا چنين امري مي توانست از سرسختي مواضع بشار اسد بكاهد و وي را به سازش بكشاند.
دمشق هم اكنون به بهانه ناآرامي هايي كه بيش از چهار ماه پيش در اين كشور به دليل فعاليت گرو هك هاي مسلح آغاز شده است، تحت فشار شديد آمريكا و كشورهاي غربي و همچنين فشار تركيه و عربستان سعودي قرار دارد ولي بشار اسد در سخنان اخير خود به مناسبت سالروز تشكيل نيروهاي مسلح در سوريه، تاكيد كرد و به فشارها تن نخواهد داد.
الاخبار همچنين اعلام كرد، منابعي كه اخبار ديدارها و مذاكرات داود اوغلو را دنبال كردند، گفتند كه داود اوغلو پاسخي سخت شنيد و مشاهده كرد كه تهران بشدت هرگونه اقدامي كه بشار اسد را هدف قرار بدهد، رد مي كند. در آن زمان رسانه هاي ايراني اخباري منتشر كردند مبني بر اينكه فضاي مذاكرات داود اوغلو با مقامات تهران كاملا مثبت و همراه با توافق بوده است. در حالي كه داود اوغلو قرار بود پس از اين سفر به سوريه برود، اميدوار بود كه برگه هاي برنده اي همراه خود به دمشق ببرد ولي آنچه در تهران شنيد و قبلا نيز اين هشدار را شنيده بود كه [تهران] مجبور است پايگاه هاي آمريكايي در تركيه را هدف بگيرد اگر اين پايگاه ها عليه سوريه اقدامي كنند، مقامات آنكارا را به اين يقين رساند كه نزديك شدنشان به موضوع سوريه غلط بوده است و مي بايست براي بازگرداندن آرامش به مناسبات دمشق-آنكارا تلاش كند.
اين منابع به الاخبار اعلام كردند كه چنين موضوعي در سفر داود اوغلو به سوريه روشن بود زيرا تاكيد كرد كه حامل پيام هيچ كس براي دمشق نيست و تركيه خواستار امنيت سوريه است. وي در اين سفر اعلام كرد كه سوريه با هدايت بشار اسد پس از اجراي اصلاحات، كشورش در جهان عرب نمونه خواهد شد.

 



رهبر انقلاب در ديدار شعراي پيشكسوت و جوان تبيين فرمودند
بيداري اسلامي منطقه را به گفتمان روز تبديل كنيد

رهبر معظم انقلاب اسلامي تأكيد كردند برانداخته شدن بنيان سنت هاي طاغوتي و نظام سلطه توسط ملت ايران، اين ملت را به اسوه و الگوي ملت ها تبديل كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي دوشنبه شب در ديدار با جمعي از شاعران جوان و پيشكسوت به بيداري اسلامي ايجاد شده در منطقه اشاره و خاطرنشان كردند:
اين بيداري اسلامي، اثر گرفته از حركت عظيم ملت ايران بود چرا كه انقلاب اسلامي، تحولي بنيان برافكن براي سنت هاي طاغوتي و نظام سلطه بود و اين تحول، ملت ايران را به اسوه و الگوي ملت ها تبديل كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با بيان اينكه شعرا بايد با درك ويژگي هاي اين زمان به لوازم الگو بودن ملت ايران پاي بند باشند، بر ضرورت تعميق معرفت ديني و اسلامي در شعر معاصر تأكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار حركت كلي در شعر كشور را «پيش رونده» توصيف و خاطرنشان كردند: دوره، كنوني دوره اوج و شكوفايي مجدد شعر فارسي را نويد مي دهد.
رهبر انقلاب اسلامي در مقايسه شعر امروز كشور با دوره دويست ساله اوج سبك هندي، «تعداد و كميت شعرا» و نيز «نوآوري در مضمون اشعار» را دو شباهت برجسته اين دو دوره برشمردند.
ايشان تعداد شعراي جوان و پيشكسوت كشور را بي سابقه خواندند و افزودند: انقلاب اسلامي، معارف و هنر را به متن مردم و جامعه آورد و اگر همين روش 30 ساله ادامه يابد تعداد شعراي ما به مراتب بيشتر از تمام دوران هاي گذشته خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي در بيان دومين ويژگي شعر كنوني كشور خاطرنشان كردند: در هيچ دوره اي سابقه ندارد كه اين همه مضمون نو و حرف هاي تازه در شعر راه پيدا كند و طبيعي است كه هر زمان مضمون نو پديد آيد به دنبال آن تركيب جديد ساخته مي شود و زبان شعر به تدريج پخته تر و استوارتر مي شود.
ايشان ظهور قله هاي بي نظير شعر فارسي را نيازمند زمان و تلاش بيشتر دانستند و با تمجيد از مضمون مناسب و شجاعت در شعر جوانان به آنان توصيه كردند: «توقف درجا» و «احساس به منزل رسيدن» سكون آور و خستگي آفرين است لذا با تلاش بيشتر، خود را به اوج شعر نزديك كنيد.
ايشان با يادآوري معرفت و حكمت شعراي گذشته ايران مانند فردوسي، سعدي، مولوي، حافظ و جامي، ديوان اين شعرا را سراسر معرفت عميق و پيچيده دانستند و افزودند: انس با قرآن، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه از لوازم دستيابي به معرفت ديني است كه موجب شفافيت و نورانيت دل و زدودن زنگار ترديد و نگراني مي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي لطافت روحي شاعر را زمينه ساز درك بهتر معارف و معنويت دانستند و با اشاره به فرصت هاي گران بهاي ماه مبارك رمضان و نورانيت حاصل از روزه داري خاطرنشان كردند: براي كسب معرفت ديني بايد به سراغ نگاه عالمانه و فني رفت و از ابداعات «غيرعالمانه و من درآوردي» پرهيز كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس به تبيين هويت شعر انقلاب پرداختند و افزودند: در واقع اين شعر، ميدان دار ارائه گفتمان و ارزش هاي انقلاب اسلامي است لذا نبايد برخي هيجانات و تألمات شاعرانه بر اصل اين هويت اثر بگذارد و آن را در شعر، مغلوب كند.
ايشان با اشاره به گستردگي معارف اسلام و انقلاب خاطرنشان كردند: شاعران انقلاب از اين درياي پرفيض بهره ببرند و آن را به عنوان وظيفه منعكس كنند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: با پيروزي انقلاب اسلامي برخي شعراي وابسته به دربار و داراي تفكرات چپ با انقلاب ملت ايران قهر كردند كه البته همين موضوع، زمينه ساز جوشش زيبا و پرفيض شعر جوانان انقلابي شد.
ايشان با اشاره به ضرورت پاسداشت گفتمان انقلاب اسلامي افزودند: شعراي انقلاب بايد مراقب باشند در پرداختن به شعر اعتراضي، به زبان مخالفان اصل حركت آزادي خواهانه و انقلابي ملت ايران نزديك نشوند.
مطلع اين ديدار گفتگوي صميمي شعرا و اهالي فرهنگ و ادب با رهبر انقلاب اسلامي بود و سپس حاضران نمازجماعت مغرب و عشا را به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه و روزه خود را همراه با ايشان افطار كردند.
قبل از بيانات رهبر انقلاب اسلامي هم تعدادي از شعرا، سروده هاي خود را با مضامين اخلاقي، ديني، سياسي، انقلابي، بيداري اسلامي و اجتماعي قرائت كردند.

 



از سوي زوج جوان قائم شهري صورت گرفت آغاز زندگي مشترك در جوار مزار شهيد گمنام

قائم شهر-خبرنگار كيهان:
زوج جوان قائم شهري در سالروز خجسته ميلاد كريم اهل بيت(ع) در جوار مزار شهيد گمنام پيوند زندگي مشترك خود را جشن گرفتند.
به گزارش خبرنگار ما از قائم شهر همزمان با خجسته سالروز ميلاد با سعادت امام حسن مجتبي(ع) زوج جوان قائم شهري آيين عقد ازدواجشان را در جوار مزار شهيد گمنام برگزار كردند.
جشن پيوند زندگي اين زوج جوان اگرچه از لحاظ شكلي و ظاهري بسيار ساده به نظر مي رسيد اما به لحاظ محتوايي، محل برگزاري و نحوه اجرا از ارزش ها، قداست و زيبايي هاي معنوي والايي برخوردار بود. طوريكه در ديگر آئين هاي رايج ازدواج كمتر مشاهده مي شود.
كوثر جعفري دانشجوي تربيت بدني دانشگاه شمال و مهدي احمدي فارغ التحصيل رشته مهندسي مكانيك دانشگاه امام حسين(ع)، عروس و داماد اين جشن با شكوه بودند؛ كه ترويج فرهنگ ايثار و فداكاري و بستن عهد و پيمان با آرمان هاي شهدا و استعانت و بهره گيري از عنايات شهدا را از اهداف اصلي برپايي جشن ازدواجشان بر گلزار شهيد گمنام در حوزه علميه امام صادق(ع) «كوتنا» قائم شهر اعلام داشتند تا با اين پيمان اعتقادي و ديني، زندگي مشتركشان را با معنويتي مضاعف آغاز كنند.
گفتني است؛ جشن ازدواج زوج جوان قائم شهري بر مزار مطهر شهيد گمنام كه به پيشنهاد عروس خانم و با موافقت آقا داماد برگزار شد؛ نشان از نقش معنويت، صداقت وفاداري و توجه به ارزش هاي معنوي در يك زندگي مشترك دارد.
بنابراين گزارش در اين مراسم جشن ضمن مولودي خواني به مناسبت فرخنده ميلاد كريم اهل بيت امام حسن مجتبي(ع)، عروس و داماد روزه دار و حاضران اين مراسم ساده ياد همه شهيدان به ويژه شهداي گمنام انقلاب اسلامي را گرامي داشتند.
لازم به ذكر است مهريه عروس تعداد 14 سكه بهار آزادي به نيابت از 14 معصوم(ع) و يك سفر حج عمره است.

 



احمدي نژاد در گفت وگوي تلفني با چاوز: آينده متعلق به ملت هاي آزاده جهان است

رؤساي جمهوري ايران و ونزوئلا در مكالمه اي تلفني تقويت و استحكام هرچه بيشتر روابط دوكشور و دو ملت را در مسير مبارزه مشترك با امپرياليسم ونظام ناعادلانه مورد تأكيد قرار دادند.
دكتر محمود احمدي نژاد در گفت وگوي تلفني با هوگو چاوز، همتاي ونزوئلايي خود با ابراز خرسندي از بهبود شرايط جسمي و آرزوي سلامتي كامل براي او گفت: از اين كه سلامتي تان را به دست آورده ايد، خدا را شاكريم و اميدواريم همواره سالم، سرحال و قدرتمند باشيد.
رئيس جمهور اقتدار هوگو چاوز و ملت ونزوئلا را اقتدار همه آزاديخواهان جهان دانست و گفت: چاوز فرياد بلند ملت هاي آزاده جهان است و خرسنديم از اينكه اين فرياد همچنان بلند و رساست.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، احمدي نژاد با بيان اين كه آينده متعلق به ملت هاي آزاده جهان است، گفت: ايران و ونزوئلا در راه پر افتخار مبارزه با امپرياليسم و برقراري عدالت همواره و در هر شرايطي در كنار هم خواهند بود.
هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا نيز در اين تماس تلفني ضمن تشكر از احوالپرسي دكتر احمدي نژاد گفت: ايران و ونزوئلا در همكاري مشترك و با هماهنگي همه آزاديخواهان مي توانند توطئه هاي امپرياليسم و مزدورانش را عليه ملت هاي آزاده و مستقل خنثي كنند.
وي همچنين افزايش هر چه بيشتر سطح مناسبات اقتصادي دو كشور را مورد تأكيد قرار داد و گفت: تقويت روزافزون مناسبات دو كشور به نفع دو ملت و تمام ملت هاي آزاده و مستقل جهان است.

 



فرمانده مرزباني كشور خبر داد
 ايران خواستار استقرار نيروهاي عراقي در مرز كردستان شد

فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي ايران از درخواست كشورمان براي استقرار نيروهاي دولت مركزي عراق در مركز كردستان خبر داد.
سردار «حسين ذوالفقاري» ديروز در نشستي خبري در خصوص آخرين وضعيت گروهك تروريستي پژاك گفت: در آخرين مذاكراتي كه با مسئولان عراقي داشتيم آنها اين گروهك را تروريستي دانسته و فعاليت آن را غيرمجاز اعلام كردند. دولت مركزي عراق با فعاليت اين گروهك مخالف است اما نيروهاي محلي اقليم كردستان عراق حضور لازم را در مرز ندارند. از دولت عراق خواسته ايم تا نيروهاي دولت مركزي در حوزه اقليم كردستان حضور پررنگ تري داشته باشند. متاسفانه شاهد تساهل و تسامح دولت اقليم در برابر پژاك هستيم اين در حالي است كه براساس شنيده ها آنها برخي از قسمت هاي اين منطقه را در اختيار پژاك قرار داده اند. بيشتر درگيري هاي ايران و پژاك در نقطه صفر مرزي در داخل كشور خودمان است و از اين بابت روستانشينان كرد نبايد نگران باشند.
وي همچنين با اشاره به درگيري يك ساعته ماموران مرزباني با باقي مانده گروهك تروريستي جندالشيطان تصريح كرد: دوشنبه شب ماموران مرزباني هنگ ميرجاوه در يك درگيري يك ساعته موفق شدند دو شرور را به هلاكت رسانده و از آنها 15 كوله پشتي داراي آب و غذا و دو قبضه سلاح كشف و ضبط كنند.
براساس اظهارات مرزبانان احتمالا 20 شرور كه وابسته به گروه تروريستي جندالشيطان بودند قصد تعرض به جاده و انجام عمليات تروريستي را داشتند.
سردار ذوالفقاري در ادامه با اشاره به افزايش 4 درصدي كشف مواد مخدر در مرزها اظهار داشت: در 4 ماهه نخست امسال ماموران موفق شدند 21 تن انواع مواد مخدر را در مرزهاي كشور كشف و ضبط كنند. همچنين در اين مدت كشف سلاح رشد 135 درصدي را نشان مي دهد. بيشترين سلاح هاي كشف شده در مرز عراق بوده و عمدتا از مرزهاي غربي وارد كشور مي شود.
وي ادامه داد: كشف مشروبات الكلي در اين مدت رشد 95 درصدي داشته اين در حالي است كه قاچاق سوخت 11 درصد كاهش يافت. در 4 ماهه نخست امسال هلاكت اشرار 8 درصد افزايش يافت اين در حالي است كه شهادت نيروها در درگيري با اشرار 16 درصد كاهش داشت. همچنين در اين مدت كشف تجهيزات گيرنده ماهواره با كاهش 40 درصد روبرو بود.

 



رئيس سازمان انرژي اتمي : نيروگاه بوشهر تا پايان ماه رمضان با 40 درصد توان راه اندازي مي شود

رئيس سازمان انرژي اتمي اعلام كرد كه مرحله اول نيروگاه اتمي بوشهر تا پايان ماه مبارك رمضان راه اندازي مي شود .
دكتر فريدون عباسي در گفت وگو با شبكه العالم در پاسخ به پرسشي درباره زمان راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر، گفت: ما طبق برنامه اي كه پيش بيني كرده بوديم مي بايست اواخر ماه مبارك رمضان يك مرحله پيش راه اندازي را انجام مي داديم كه هم اكنون آمادگي لازم صورت گرفته و اگر كارها طبق روال پيش برود اين مهم انجام خواهد شد و نيروگاه با توان 40 درصد در مرحله اول به مدار خواهد پيوست.
وي افزود: رسانه ها معمولا دنبال تاريخ دقيق براي راه اندازي نيروگاه هستند و من اعلام مي كنم ما مطابق يك شرح فعاليت و برنامه زمانبندي پيش مي رويم .
عباسي به مراحل راه اندازي نيروگاه بوشهر اشاره كرد و افزود: چون نيروگاه نياز به راه اندازي در مراحل مختلف دارد و آزمايش هاي لازم بايد انجام شود ما نمي بايست پرسنل متخصص خود را درگير مسائل حاشيه اي درباره مثلا تاريخ دقيق راه اندازي نيروگاه كنيم تا آنها در راه اندازي دچار استرس نشوند .
وي تصريح كرد كه مختصصان ما نبايد درباره تاريخي كه معمولا رسانه ها در باره راه اندازي نيروگاه برق هسته اي بوشهر دنبال مي كنند، تحت فشار قرار بگيرند و احيانا از مسايل ايمني نيروگاهي عدول شود.
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: تاكيد مسئولين نظام بر اين است كه ايمني نيروگاه را در بالاترين حد ممكن رعايت كنيم بخصوص بعد از اينكه افكار عمومي جهاني يك مقدار تحت تاثير اتفاقي كه در نيروگاه برق اتمي فوكوشيما ژاپن افتاد، قرار گرفته است .
وي تصريح كرد: ما با وجود اين كه تاكنون ايمني ها را در حد استاندارد بالاي آژانس رعايت كرده ايم باز هم تاكيد داريم كه اگر مسائل ريزتري هم وجود دارد كه در مورد نيروگاه ها قبلا عدول مي شده و رعايت نمي شده آنها را هم رعايت كنيم .
عباسي افزود: طبق موازين و برنامه كاري قرار ما اين بود كه در آخر ماه رمضان پيش راه اندازي صورت بگيرد يعني به حدود 40 درصد قدرت راكتور كه دست پيدا كرديم برق را به شبكه به صورت آزمايشي وصل كنيم .
رئيس سازمان انرژي اتمي اظهار داشت: هماهنگي هاي لازم با وزارت نيرو و شبكه توزيع برق كشور در اين زمينه صورت گرفته است و آمادگي لازم وجود دارد و تنها مختصري آزمايش ها باقي مانده است كه آنها بايد انجام شود .
وي خاطرنشان كرد: اگر ما بتوانيم آزمايش هاي مختصر باقي مانده را نيز در ماه مبارك رمضان به انجام برسانيم حتما در آخر ماه مبارك پيش راه اندازي و اتصال به شبكه را خواهيم داشت .

 



وزيرخارجه مصر: روابط قاهره - تهران در حال گسترش است

وزير خارجه مصر در جديدترين اظهارنظر درباره مناسبات كشورش با ايران تأكيد كرد كه اين مناسبات هم اكنون برقرار است و فرقي ميان دفتر حافظ منافع با سفارت نيست.
«محمد كامل عمرو» با اشاره به مناسبات كشورش با ايران تأكيد كرد كه روابط دو كشور اكنون برقرار است و دو كشور داراي دفاتر حافظ منافع هستند و فرقي ميان اين دفتر با سفارت نيست.
به گزارش رسانه هاي مصري، كامل عمرو در ادامه با اشاره به اينكه مصر به دنبال توسعه مناسبات خود با همه كشورهاست، افزود كه موضوع گسترش مناسبات مصر با ايران يا هر كشوري ديگر تابع دو عامل خواهد بود كه اولي عدم دخالت در امور داخلي است بويژه اينكه مصر در امور داخلي هيچ كشور دخالت نمي كند و دوم اين است كه امنيت خليج (فارس) آسيبي نبيند كه اين براي مصر بسيار مهم است.
وزيرخارجه مصر همچنين با اشاره به عضويت مصر و ايران در جنبش غيرمتعهدها تأكيد كرد كه رايزني ها ميان اعضاي اين جنبش كه ايران ومصر نيز عضو آن هستند ادامه دارد.
وي با اشاره به موضوع سوريه نيز بار ديگر با تأكيد بر پايان يافتن خشونت در سوريه، اعلام كرد كه مشكل سوريه راهكار نظامي ندارد و بايد از طريق گفت وگو اين بحران حل و فصل شود.

 



روزه داران سوماليايي با خاك افطار مي كنند !

اين روزها داستان مرگ و گرسنگي مسلمانان سومالي سوژه داغ رسانه ها شده است. انعكاس تصاوير و اخباري كه حتي اشك خبرنگاران غربي را نيز درآورده است.
گرسنگان سوماليايي با وجود آنكه از خيلي وقت پيش گرسنه هستند و اغلب بيمار و ناتوانند، همچنان روزه مي گيرند.
شبكه فرانس 24 اعلام كرده اوضاع 12 ميليون گرسنه سوماليايي به قدري وخيم است كه از شدت گرسنگي در برخي مناطق خاك مي خورند.
در حالي كه مثلث شوم خشكسالي، گرسنگي و جنگ داخلي مسلمانان را از هر طرف احاطه كرده است شيوع بيماري كشنده وبا به جمع قاتلان مردم اين كشور قحطي زده افزوده شده است.
گزارش اخير منتشر شده از سوي سازمان بهداشت جهاني نشان مي دهد، وبا جان مردم را تصاعدي مي گيرد. به طوري كه به كاركنان بسياري از موسسات حقوق بشر كه در زمينه كمك رساني به مردم در آستانه مرگ سومالي كمك مي كنند، شوك وارد كرده است.
به گفته «ميشل ياو» از كارشناسان سازمان بهداشت جهاني، تاكنون حدود 5 هزار نفر به اسهال شديد مبتلا شده اند و 180 نفر نيز بر اثر وبا مرده اند.
گفته مي شود اصلي ترين دليل شيوع وبا در سومالي نوشيدن آبهاي آلوده است.
در حال حاضر مردم سومالي به شدت به پروتئين، چربي و حبوبات و برنج نياز دارند. شما مردم نيكوكار مي توانيد كمك هاي نقدي خود را به شماره حساب 99999 جمعيت هلال احمر نزد بانك ملي شعبه مركزي و يا به شماره حساب 0199999999003 سيبا نزد همين بانك واريز كنيد
در ضمن كميته امداد امام خميني(ره) نيز شماره حساب ريالي 5555 و ارزي 333 بانك ملي ايران قابل واريز در تمامي شعب را آماده دريافت كمك هاي نقدي اعلام نموده است.
در صورت تمايل كمك هاي غيرنقدي خود را مي توانيد به پايگاه هاي داوطلبان صندوق هاي هلال احمر، مساجد منتخب و پايگاه ها و شعب جمعيت هلال احمر اهدا نماييد.

 



آهني: ايران به زودي در آرژانتين سفير خواهد داشت

معاون وزير امور خارجه كشورمان ابراز اميدواري كرد كه با رفع سوءتفاهمات موجود در روابط تهران و بوئنوس آيرس، ايران به زودي در آرژانتين سفير معرفي خواهد كرد.
«علي آهني» در گفت وگو با روزنامه «فوليا دسان پائولو» كه پرتيراژترين روزنامه برزيل است در خصوص نزديكي مجدد ايران و آرژانتين كه در نتيجه سوءتفاهم هاي دهه 90 ميلادي در بوئنوس آيرس آسيب ديده بود، گفت: موانعي از طرف مقامات قضائي آرژانتين براي جلوگيري از ظاهر شدن حقيقت وجود دارد. از جمله اينكه همان اول ديپلمات هاي ايراني را متهم كردند و اين بي اساس است.
وي در اين باره افزود: ما اين تراژدي را محكوم كرده ايم و نسبت به قربانيان هم ابراز همدردي كرده ايم. همچنين براي يافتن مجرمان آمادگي همكاري داريم. اين موضوع به روابط ما با آرژانتين صدمه زده است و اين كشور تنها كشوري در منطقه آمريكاي لاتين است كه ما در آن كاردار داريم و نه سفير. انشاء الله به زودي دوباره سفير خواهيم داشت.
وي در پاسخ به كنايه آميز خواندن انتقاد ايران از دولت انگلستان به علت اعمال فشار بر اعتراضات اخير گفت: انگلستان بارها در مورد ايران مواضعي را در پيش گرفته كه غيرعادلانه بوده است. انگليسي ها هميشه خواسته اند به ما در مورد اينكه چگونه بايد به حقوق بشر احترام گذاشت، درس بدهند و حالا خود آنها هستند كه در مقابل اعتراضات، برخلاف آنچه كه مي گويند، عمل مي كنند.
وي در اين باره افزود: در تلويزيون تصاويري ديديم كه نگران كننده است و از انگلستان مي خواهيم كه با ملايمت عمل كند.
معاون وزير خارجه كشورمان درباره علت حمايت ايران از اعتراضات اعراب و در عين حال موضع گيري به نفع دولت سوريه اظهار داشت: در مصر و بحرين اعتراضات صلح آميز بودند ولي با خشونت سركوب شدند، در حالي كه در سوريه تظاهرات خشونت آميز هستند و تاكنون بيش از 1500 نفر از نيروهاي پليس كشته شده اند. اطلاع داريم كه عناصري در پس اين اعتراضات از خارج كمك مي گيرند و دخالت موساد آشكار است.

 



وزير دفاع تاكيد كرد:
هدف ايران در افق چشم انداز حوزه فناوري دفاعي، قرار گرفتن جزو 5 كشور برتر دنيا است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه هدف ما در افق چشم انداز حوزه فناوري دفاعي، قرار گرفتن جزو 5 كشور برتر دنيا است،گفت:بامشاركت شبكه بزرگ همكاران صنعتي بخش خصوصي، صنعت دفاعي به جهش هاي خيره كننده اي دست يافته است.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي در نخستين همايش شبكه بزرگ همكاران صنعتي وزارت دفاع طي سخناني با اشاره به مشاركت فعال بخش خصوصي در پروژه هاي مختلف دفاعي تصريح كرد كه پيشرفت ها و دستاوردهاي وزارت دفاع در حوزه هاي مختلف مرهون همكاري موثر شبكه همكاران صنعتي بخش خصوصي است.
سردار وحيدي با بيان اينكه امروز كشور ايران به فضا دست يافته و در اعماق دريا، زمين و هوا، حرفي براي گفتن دارد و از توانمندي و اقتدار برخوردار است، تاكيد كرد: اين دستاوردها با مشاركت خانواده بزرگ وزارت دفاع كه شبكه همكاران صنعتي بخش خصوصي ، بخش مهمي از آن قلمداد مي شود، محقق شده است.
وزير دفاع با اشاره به بازديد از فعاليت هاي بخش خصوصي در حوزه دفاعي گفت: توانمندي هاي اين بخش واقعاً فوق العاده و تحسين برانگيز است.
سردار وحيدي تاكيد كرد: در درازمدت در نظر داريم درصد قابل توجهي از توليدات بخش دفاع را به شبكه بزرگ همكاران صنعت در بخش خصوصي واگذار كنيم زيرا معتقد هستيم كه برآيند هسته هاي دانا و شبكه هاي بزرگ توانا منجر به اقتدار دفاعي و بازدارندگي خواهد شد.
وزير دفاع با بيان اينكه «اعتماد» از اقتضائات مهم جلب همكاري بخش خصوصي با وزارت دفاع به شمار مي رود ، گفت: اين اعتماد در سطحي قرار گرفته كه امروز در آغاز هر پروژه جديد، نقش بخش خصوصي به صورت برجسته و فراگير در آن تعريف مي شود.
سردار وحيدي افزود: در افق چشم انداز در حوزه فناوري دفاعي، قرار گرفتن جزو 5 كشور برتر دنيا هدف ما است كه دستيابي به اين مهم جز با همكاري شبكه بزرگ همكاران صنعتي قابل تحقق نيست.

 



نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس: 110 هزار ميليارد ريال به بخش كشاورزي اختصاص يافت

نايب رئيس كميسيون آب و كشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت :در بودجه امسال، 110 هزار ميليارد ريال اعتبار به بخش كشاورزي و 30 هزار ميليارد ريال اعتبار نيز به صندوق توسعه كشاورزي اختصاص يافته است.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان بازرگاني سيستان و بلوچستان ، احمد علي كيخا در جمع فعالان بخش خرماي استان در اتاق بازرگاني و صنايع و معادن زاهدان افزود: بخش كشاورزي جزو برنامه هاي اولويت دار چشم انداز توسعه كشور است.
وي اظهار داشت: دولت و مجلس با توجه به تأكيدات رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي كميسيون آب و كشاورزي، به اين بخش نگاه مثبت دارند و تصويب قانون بهره وري كشاورزي در رابطه با توسعه كشاورزي در مجلس شوراي اسلامي نيز براين اساس بوده است.
كيخا گفت: مجلس در بخش كشاورزي به دنبال رسيدن به دو هدف عمده افزايش توليد و رشد درآمد كشاورز از بخش توليد محصولات كشاورزي است.
وي بيان كرد: فعاليتهاي مرتبط با بخش هاي توليد محصولات كشاورزي و درآمد كشاورز بايد به وزارتخانه مرتبط با آن واگذار شود كه طرح يك فوريتي آن در مجلس تصويب شده است و ادغام برخي وزارتخانه ها نيز برهمين اساس انجام گرفته تا تصميم گيري ها را آسان تر كند.

 



آموزش و پرورش اعلام كرد اول شهريور آخرين مهلت ثبت نام دانش آموزان در مدارس

آموزش و پرورش پايان وقت اداري روز سه شنبه اول شهريور را آخرين مهلت ثبت نام دانش آموزان در مدارس اعلام كرد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش، در بخشنامه اي كه از سوي اداره كل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات و ستاد مركزي نظارت بر ثبت نام مدارس با استناد به مصوبه شوراي معاونان وزارت آموزش و پرورش مبني بر ثبت نام به موقع از دانش آموزان و نظر به تاكيد وزير آموزش و پرورش بر ساماندهي نيروي انساني، فضاهاي آموزشي و جمع آوري اطلاعات مورد نياز ثبت نام همه دانش آموزان دوره هاي مختلف تحصيلي تا پايان وقت اداري روز سه شنبه اول شهريور ماه امسال بايد انجام شود.
اين بخشنامه مي افزايد: به منظور تسهيل در روند جمع آوري اطلاعات مورد نياز شايسته است مراحل ثبت نام مشروط دانش آموزان ميان پايه (به استثناي موارد خاص) و دانش آموزان مشمول امتحانات شهريور ماه انجام شود.

 



كاهش 7 متري آب درياچه اروميه

مدير كل حفاظت از محيط زيست آذربايجان غربي گفت: آب درياچه اروميه 7 متر و 20 سانتيمتر از سطح آب هاي آزاد كاهش يافته است.
حسن عباس نژاد ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اروميه اظهار داشت: حداكثر سطح تراز درياچه اروميه در سال 74 برابر يك هزار و 278 متر و 40 سانتيمتر بود كه اين ميزان در حال حاضر كاهش زيادي پيدا كرده است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر سطح تراز اكولوژيكي درياچه اروميه هفت متر و 20 سانتيمتر از سطح آب هاي آزاد كاهش يافته است، تصريح كرد: سطح تراز دراز مدت درياچه اروميه در مدت 44 سال چهار متر كاهش يافته كه در اين زمينه شاهد هستيم تراز اكولوژيكي درياچه اروميه به يك هزار و 275 مميز 40 سانتيمتر رسيده است.
اين مسئول افزود: سطح تراز اكولوژيكي در آخر تير ماه سال جاري يك هزار و 273 سانتيمتر است كه در اين زمينه شاهد افزايش 18/0 درصدي نسبت به زمان حداقلي هستيم.
عباس نژاد با اشاره به منابع تأمين آب درياچه اروميه، خاطرنشان كرد: نزول آسماني به صورت مستقيم در 5 هزار و 700 كيلومتر مربع از آب درياچه اروميه وارد مي شود و با بارورسازي ابرها مي توان بخش قابل توجهي از آب درياچه اروميه را تأمين كرد.
وي با بيان اينكه چشمه هاي آب موجود در منطقه نيز منابع آبي ديگري براي درياچه محسوب مي شوند، گفت: 21 رودخانه دائمي، هفت رودخانه فصلي و 30 مسيل در تأمين آب درياچه اروميه دخيل هستند.
مدير حفاظت از محيط زيست آذربايجان غربي ابراز داشت: در 30 سال گذشته اراضي كشاورزي اطراف درياچه اروميه از 300 هزار هكتار به 650 هزار هكتار افزايش يافته كه اين افزايش سبب افزايش استفاده از آب رودخانه ها و آب هاي زيرزميني مي شود و اين امر به نوبه خود بحران درياچه اروميه را تشديد مي بخشد.

 



توسط هنرمند سيرجاني صورت گرفت معرق كاري زيارت عاشورا در قالب تمثال امام خميني

معرق كاري زيارت عاشورا درقالب تمثال امام خميني طي 12روز توسط هنرمند سيرجاني صورت گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس ازسيرجان، معصومه خواجويي دختر روستاي ملك آباد سيرجان طي مدت 12روز ازماه مبارك رمضان توانست معرق كاري زيارت عاشورا را در قالب تمثال حضرت امام خميني انجام دهد.
اين هنرمند خوش ذوق روستايي كه با طراحي بسيار زيبا زيارت عاشوراي حسيني را با مهارت خاص به پايان رسانده است در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اين تابلو با ابعاد 140 در 150 سانتيمتر طراحي كردم.
خواجويي افزود: اين كار حاصل اعتقاد قلبي به ولايت و رهبري است و همانطور كه زير تابلو طراحي شده، آن را به رهبر معظم انقلاب اهدا مي كنم تا شايد بتوانم به محضر معظم له شرف ياب شوم.
وي گفت: از سال سوم راهنمايي تاكنون بدون هيچگونه آموزشي كار معرق كاري را انجام مي دهم و تاكنون دعاي ندبه را درمعرق كاري به مسجد جمكران هديه كردم.
خواجويي بيان كرد: زيارت عاشورا را به حسينيه روستاي خود اهدا كردم و اين بار نيز به عشق ديدار رهبري اين هديه كه حاصل تلاش ماه مبارك رمضان است براي ايشان تدارك ديده ام.

 



رهاسازي نوعي كفشدوزك در 250 هكتار اراضي بابل

بابل- خبرنگاركيهان:
مدير جهاد كشاورزي بابل از رهاسازي كفشدوزك كريپت تالموس در 250 هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان خبر داد.
مهندس مسعود غلامي با بيان اينكه اين رهاسازي با نظارت مديريت جهاد كشاورزي شهرستان صورت گرفته است، افزود: در راستاي اجراي طرح كنترل بيولوژيك افت شپشك اردالود، كارشناسان بخش خصوصي با حضور در روستاهاي تحت پوشش ضمن راهنمايي كشاورزان نسبت به نمونه برداري و بررسي بيولوژي اين آفت اقدام كردند.
وي اظهار اميدواري كرد با اجراي طرح كنترل بيولوژيك و استفاده از يافته هاي جديد علمي و برگزاري كلاس هاي مختلف در حوزه مبارزه بيولوژيكي با آفات مزارع و اراضي كشاورزي، از مصرف سموم دفع آفات كه اثر مخرب زيست محيطي و آلودگي منابع آب و خاك را به همراه دارد؛ جلوگيري شود.

 



اشغال 10 هزار شغل در بندر لنگه توسط اتباع بيگانه

فرماندار بندر لنگه از اشغال 10 هزار فرصت شغلي توسط اتباع بيگانه در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش فارس از بندر لنگه، غلامحسين زارعي در سومين نشست شوراي سلامت شهرستان در سال جاري كه با حضور اعضاي اين شورا تشكيل شد، گفت: ورود اتباع خارجي غيرمجاز مشكلات فراواني در پي دارد و يك تهديد امنيتي به شمار مي رود. وي از اداره كار و امور اجتماعي، نيروي انتظامي و درياباني خواست طي بازديد از تمام كارگاه ها نسبت به شناسايي كارگران غيرمجاز افغاني و پاكستاني اقدام كنند.
زارعي در پايان افزود: اميد است با شناسايي اتباع بيگانه كه 80 هزار فرصت شغلي را در استان هرمزگان و 10 هزار فرصت شغلي در شهرستان بندرلنگه را اشغال كرده اند، سهم جوانان شهرستان از بازار اشتغال بيشتر شود.
در ادامه اين نشست محمد حسيني، مدير شبكه بهداشت و درمان بندرلنگه در مورد بيماري مالاريا در سطح شهرستان آماري را اعلام و افزود: اين بيماري از طريق اتباع خارجي كه در سطح شهر غيرمجاز و بدون مجوز بهداشت و سلامت مشغول كار هستند شيوع پيدا كرده است كه نياز است درخصوص پيشگيري هرچه سريع تر اين بيماري تدبيري انديشيده شود.

 



نايب رئيس اتحاديه توليدكنندگان و بافندگان كشور: سازمان ملي فرش و صنايع بافتني ايران تاسيس شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
نايب رئيس اتحاديه توليدكنندگان و بافندگان كشور، خواستار تاسيس «سازمان ملي فرش و صنايع بافتني ايران» شد.
«اسماعيل چمني» ديروز در تبريز گفت: مركز ملي فرش بايد به سازمان ملي فرش و صنايع بافتني تبديل شده و ارتقا پيدا كند.
وي يادآور شد: اين امر به ارتقاي توان پاسخ دهي به مسائل و مشكلات و چالش ها و نيازهاي حوزه فرش كشور كمك مي كند.
چمني در سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي تاكيد كرد: براي توسعه صنعت فرش، قوانين صنفي مربوط مي بايست اصلاح شود و سياست گذاري واحدي در حوزه فرش اعمال شود.
وي همچنين خواستار تشكيل «فراكسيون قالي» در مجلس شوراي اسلامي شد.
چمني گفت: تشكيل اين فراكسيون، حمايت از فرش و فرشبافان را تقويت مي كند.
وي افزود: مواد اوليه قالي گران است و مشكلاتي در صادرات وجود دارد كه نياز به «فكر» دارد و مسائل قالي ايران، مي بايست بصورت كلان مورد بررسي قرار گيرند.

 



معاون صدا و سيما: تمام شبكه هاي تلويزيوني و راديويي كشور ديجيتالي مي شوند

معاون توسعه و فناوري صدا و سيما گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان امسال همه مراكز استان هاي كشور به سامانه ديجيتال مجهز مي شوند.
به گزارش فارس از تبريز، علي عسكري در مراسم افتتاح پخش ديجيتال شبكه هاي تلويزيوني آذربايجان شرقي بر توسعه پخش ديجيتال برنامه هاي صدا و سيما در سراسر كشور تاكيد كرد.
معاون توسعه فناوري و رسانه صدا و سيما تأكيد كرد: در پخش آنالوگ كمتر از هشت شبكه قابل دريافت بود و مشكلات متعددي وجود داشت و علاوه بر آن با مشكل كمبود پهنا مواجه بوديم.
عسكري شبكه هاي ديجيتال را موجب توسعه شبكه هاي پخش دانست و گفت: در حال حاضر 30 ميليون نفر از مردم كشورمان برنامه هاي صدا و سيما را به صورت ديجيتال دريافت مي كنند.
وي گفت: در آينده نزديك شبكه جديدي به 15 شبكه موجود در استان اضافه خواهد شد و 16 شبكه در آذربايجان شرقي قابل دسترس خواهد بود.
معاون توسعه فناوري و رسانه صدا و سيما با بيان اينكه در حال حاضر هجمه گسترده رسانه اي وجود دارد، گفت: اكثر شبكه هاي ماهواره اي داراي نكات منحرف اخلاقي هستند كه سلامت خانواده ها را تهديد مي كند.
عسگري ادامه داد: با افتتاح پخش ديجيتال در استان كيفيت شبكه ها به صورت محسوسي ارتقا خواهد يافت و نيازي به گيرنده هاي ماهواره اي در منازل نيست.
معاون توسعه و فناوري سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: با برنامه ريزي هاي انجام شده و با رويكرد جهاد اقتصادي تا پايان امسال همه مراكز استان هاي كشور به سامانه ديجيتالي شدن مجهز خواهند شد.
عسگري، توسعه سيگنال رساني و فيبر نوري به ايستگاه ها و افزايش فرستنده هاي پرقدرت را از ديگر برنامه هاي آتي اين معاونت در سال جهاد اقتصادي اعلام كرد.

 



فرودگاه بندرلنگه آماده تأمين سوخت هرگونه هواپيما

جايگاه سوختگيري فرودگاه بندرلنگه كه به عنوان دومين فرودگاه كشور از نظر زمان ساخت به شمار مي رود با حضور مسئولان به بهره برداري رسيد.
به گزارش فارس از بندر لنگه در غرب هرمزگان، فرماندار اين شهرستان غلامحسين زارعي در آيين بهره برداري از جايگاه سوختگيري فرودگاه اين شهر با اشاره به قدمت صد ساله فرودگاه لنگه اظهار داشت: امروز به نوعي يادآور افتتاح فرودگاه بندرلنگه در 100 سال پيش است با اين تفاوت كه در آن زمان اين كار به دست وزير پروازهاي كشور انگليس و كارگزاران و پرسنل عموماً اجنبي در دولت ضعيف قاجار انجام گرفت اما امروز و در اين عمليات تمام مراحل اعم از ساخت، توسعه امكاناتي و كاربرد نيروي انساني متخصص توسط غيور مردان جمهوري اسلامي ايران تحت نظر رهبر معظم انقلاب انجام پذيرفته است.
مدير پخش فرآورده هاي نفتي منطقه هرمزگان نيز با اشاره به راه اندازي اين جايگاه سوخت گيري گفت: اطمينان مي دهيم كه اين جايگاه توان سوخت دهي به هر هواپيمايي را دارد.
عبدالله محبي با اشاره به مشخصات جايگاه سوخت گيري بندرلنگه ادامه داد: اعتباري معادل دو ميليارد و 100 ميليون ريال هزينه پروژه سوخت گيري فرودگاه بندرلنگه از محل اعتبارات دولتي شده است كه اين هديه به مردم نجيب شهرستان بندرلنگه و ساكنان غرب استان هرمزگان كه مطمئناً شايستگي مردم اين شهرستان بيش از اينهاست تقديم مي شود.
محسن اسماعيلي مديرعامل شركت فرودگاه هاي كشور نيز در حاشيه اين مراسم، از آغاز رايزني ها در راستاي راه اندازي پروازهاي خارجي از فرودگاه لنگه به مقصد كشورهاي خليج فارس و تلاش براي مستقيم شدن پرواز تهران به لنگه بدون توقف در فرودگاه شيراز خبر داد.

 



صدا و سيماي البرز زندگي آيت الله طالقاني را مستند سازي مي كنند

صدا و سيماي مركز البرز ساخت مستند بخشي از زندگينامه مرحوم آيت الله طالقاني را در دستور كار قرار داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از روابط عمومي صدا و سيماي استان البرز، در اين مستند براي نخستين بار تصاوير منتشر نشده از مرحوم آيت الله سيدمحمود طالقاني، بخشي از زندگاني و آثار قرآني آن مرحوم در قالب فيلم 30 دقيقه اي با عنوان ابوذر زمان آماده پخش خواهد شد.
فرازي از خطبه هاي پنج نمازجمعه كه توسط مرحوم آيت الله طالقاني ايراد شده است. بخشي از محتواي اين فيلم را تشكيل مي دهد.
فيلم ابوذر زمان توسط بهروز خلجي تهيه و كارگرداني مي شود و تصويربرداري آن برعهده احمد گودرزي و حميد مصلحي است؛ سينا دورانديشان كار مونتاژ فيلم را عهده دار است.
مرحوم آيت الله طالقاني در سال 1280 هجري شمسي در روستاي گليرد شهرستان طالقان استان البرز در خانواده اي اهل علم و فضيلت به دنيا آمد و تحصيلات مقدماتي را در مكتب پدرش مرحوم ابوالحسن آغاز كرد.
مرحوم طالقاني اجازه اجتهاد خود را از مرحوم آيت الله حاج شيخ عبدالكريم حائري اخذ كرد.
در سال 1318 با انتشار اعلاميه اي در محكوميت كشف حجاب دستگير شد. مبارزات سياسي مرحوم آيت الله طالقاني تا پيروزي انقلاب اسلامي ادامه داشت و سرانجام در 19 شهريور 1358 به ديدار معبود شتافت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14