(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 شهریور 1390- شماره 20017

حديث دشت عشق
بليت لندن در ازاي فتح ديوار چين اميد آسمانخراش هاي ايران به كسب افتخاري ديگر
ايران ميزبان مسابقات فوتبال مدارس آسيا
هاشمي نايب رئيس دوم فدراسيون فوتبال مدارس آسيا شد
آغاز اردوي شبانه روزي تيم ملي واليبال
اخبار كوتاه از فوتبال
فدراسيون دووميداني وعده داد حضور برترين مربيان جهان در ايران براي حدادي ، مرادي و موسوي
انتقاد مدير تيم هاي ملي كشتي از نداشتن كرسي در فيلا
صنعتكاران: تمام دنيا عليه ما اعمال نفوذ مي كنند
رئيس سازمان ليگ صحبت هاي تاج را رد كرد
جمعه آخرين مهلت اعلام هيات مديره سرخابي
براي شركت در كاپ آسيايي 13 ركابزن فردا راهي تايلند مي شوند



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «حسن اسماعيلي»
امت حزب الله ، امام را دريابيد
«اي امت حزب الله، بيائيد امام را دريابيم. اگرچه ذهن و فكر ما كوتاه تر از آن است كه بتواند اين پير خوش سيما را دريابد ولي بيائيد صادقانه تا آنجائي كه مي توانيم به عظمت و بزرگي اين نعمت خداداد بينديشيم؛ باشد كه قدر چنين رهبري را بدانيم و به نصيحت هاي اين قائد بزرگ گوش فرا دهيم و با جان و دل به آنها عمل كنيم كه سعادت دنيا و آخرت ماست.»
بسيجي شهيد «حسن اسماعيلي»، سال 1343 در خوراسگان متولد شد و در 11/8/1361 در عمليات محرم (منطقه عين خوش) به شهادت رسيد.

 



بليت لندن در ازاي فتح ديوار چين اميد آسمانخراش هاي ايران به كسب افتخاري ديگر

تنها 9 روز به جام ملت هاي آسيا باقي مانده و ملي پوشان اين روزها را در انديشه قهرماني سپري مي كنند.
بسكتباليست هاي ايراني بايد پرواز كنند و در كشور رقيب جام را بالاي سر ببرند. هدف المپيك لندن و رقيب تيم هاي آسيايي است، هيچ جاي نگراني وجود ندارد و همه آماده قهرماني هستند.
آخرين روزهاي باقي مانده به رقابت هاي بسكتبال قهرماني آسيا در حال سپري شدن هستند و سربازان بسكتباليست ايران خود را براي دفاع از عنوان قهرماني خود آماده مي كنند تا بالا بردن جام قهرماني در خانه حريف بليت لندن را نيز بگيرند. شايد خيلي ها راه را آسان مي دانند، اما مطمئناً دشوار بودن رسيدن به اين هدف بزرگ براي بسكتبالي كه در روزهاي اخير حتي براي برپايي يك تمرين بايد تمرين ديگر تيم هاي ملي را تعطيل مي كرد بر كسي پوشيده نيست.
تيم ملي بسكتبال ايران پس از دو قهرماني در جام ملت هاي آسيا، سه قهرماني در جام «ويليام جونز» و سابقه حضور در المپيك و جام جهاني امروز به عنوان تيمي شناخته مي شود كه در آسيا نام و آوازه اش لرزه به تنه حريفاني همچون چين و لبنان مي اندازد. اين تيم كاري با بسكتبال آسيا كرد كه سرمربي چين اعتراف به تحقير برابر ايران كند.
جامعه ورزشي ايران توقعي جز قهرماني از بسكتبال ندارد، اما كسي به توقع اين رشته ورزشي نيز توجهي كرده است؟ بسكتبال پايه ايران در هاله اي از ابهام قرار دارد و پس از اين كه نوجوانان در غرب آسيا در بين چهار تيم سوم شدند. اين وضعيت آشكار شد، اما مهمترين مسأله امروز بسكتبال ايران دفاع از عنوان قهرماني در خانه اصلي ترين حريف است، از اين رو سربازان ايراني براي فتح ديوار چين عازم سرزمين چشم بادامي ها مي شوند.
تيم بسكتبال ايران كه در ماه هاي اخير فراز و فرودهاي زيادي را پشت سر گذاشته، جدا از هر انگيزه ديگري تنها به دنبال اثبات شايستگي هايشان هستند. صمد نيكخواه بهرامي، مهدي كامراني، حامد حدادي و تمامي ملي پوشان اين روزها به دنبال تمام كردن حرف هاي ديگران هستند.
ايران روز حركتش را جمعه اعلام كرده تا در روزي كه همه استراحت مي كنند بسكتباليست هاي ايران براي بالا بردن پرچم سه رنگ ايران عازم كشور سرخ شوند.
ديروز آخرين تمرين تيم ملي پيش از اعزام به چين بود. ملي پوشان بايد دو روز كنار خانواده باشند و پس از آن پرواز كنند به خاور دور. جايي كه چشم تمامي ايراني ها از بيست و چهارم شهريور به ساق هاي قدرتمند ملي پوشان است.
در پايان بايد اشاره اي هم به اسامي 16 نفر از بازيكنان حاضر در اردوي ملي بسكتبال داشته باشيم كه به احتمال فراوان 12 نفر نخست اين ليست به رقابت هاي جام ملتهاي آسيا در ووهان چين اعزام خواهند شد: صمد نيكخواه بهرامي، حامد حدادي، حامد سهراب نژاد، مهدي كامراني، آرن داودي، ارسلان كاظمي، مهراد آتشي، جواد داوري، سعيد داورپناه، حامد آفاق، اوشين ساهاكيان، اصغر كاردوست، روزبه ارغوان، موسي نبي پور، رضا لطفي و محمد زارعي.

 



ايران ميزبان مسابقات فوتبال مدارس آسيا
هاشمي نايب رئيس دوم فدراسيون فوتبال مدارس آسيا شد

قائم مقام وزير آموزش و پرورش ايران با كسب اكثريت آراء در سي و نهمين مجمع فدراسيون فوتبال مدارس آسيا در كشور تايلند به عنوان نايب رئيس دوم اين فدراسيون انتخاب شد.
با برگزاري سي و نهمين مجمع فدراسيون فوتبال مدارس آسيا كه روز يكشنبه در شهر «اوبان راچاتي» تايلند برگزار شد، ايران بالاخره در فدراسيون فوتبال مدارس آسيا صاحب كرسي خود شد و كيومرث هاشمي با كسب قاطع آرا موفق شد جايگاه نايب رئيسي دوم فدراسيون فوتبال مدارس آسيا را به مدت دو سال براي آموزش و پرورش ايران به ارمغان آورد. همچنين در اين مجمع ايران به عنوان ميزبان چهلمين دوره مسابقات فوتبال مدارس زير 18 سال آسيا و اولين ميزبان تاريخ فوتسال قهرماني مدارس آسيا در سن زير 18 سال انتخاب شد كه هر دوي اين رقابت ها در شهريور سال 91 برگزار خواهد شد.
در همين مجمع جلال چراغپور كارشناس برجسته فوتبال و مربي با سابقه تيم ملي فوتبال كشورمان به عضويت كميته فني فدراسيون فوتبال مدارس آسيا درآمد.

 



آغاز اردوي شبانه روزي تيم ملي واليبال

مرحله جديد اردوي تيم ملي واليبال از روز پنج شنبه آغاز مي شود تا تمرينات اين تيم به مدت 10 روز و به صورت شبانه روزي پيگيري شود.
در اين مرحله از تمرينات و براي نخستين بار از سالن 12 هزار نفري آزادي به عنوان محل تمرين اردونشينان تيم ملي واليبال استفاده خواهد شد.
قرار است تمام بازيكنا ن اعزامي به تورنمنت هاي اسلووني و اسلواكي همراه با علي حسيني (ليبرو) كه از بند مصدوميت رها شده است در اين مرحله تمرينات شركت داشته باشند. هتل آكادمي فوتبال نيز به عنوان محل استقرار بازيكنا ن تيم ملي واليبال در نظر گرفته شده است.
تيم ملي واليبال براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا آماده مي شود كه 30 شهريور ماه تا 8 مهرماه در تهران برگزار خواهد شد. چهار تيم برتر اين رقابت ها به مسابقات انتخابي المپيك صعود مي كنند.
تمديد فصل نقل و انتقالات ليگ برتر
سازمان ليگ فدراسيون واليبال فصل نقل و انتقالات رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور را براي بازيكنان داخلي و خارجي تمديد كرد.
پيش از اين 12 شهريور ماه به عنوان آخرين مهلت براي نقل و انتقال بازيكنان داخلي شركت كننده در رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور و 12 مهرما ه نيز به عنوان آخرين زمان جابجايي بازيكنان خارجي اين مسابقات اعلام شده بود اما سازمان ليگ هر يك از اين مهلت هاي تعيين شده را براي مدت هشت روز تمديد كرد. فصل جديد مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از 27 مهرماه آغاز خواهد شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ناكامي هاي فدراسيون فوتبال تمامي ندارد
تيم فوتبال ساحلي ايران با پذيرش سومين شكست خود در دور مقدماتي رقابت هاي فوتبال ساحلي جهان در ايتاليا، از صعود به جمع هشت تيم برتر اين رقابت ها بازماند .
تيم ايران كه در گروه نخست اين رقابت ها مقابل تيم هاي ايتاليا و سوئيس متحمل شكست شده بود، در آخرين ديدار مرحله گروهي با حساب 5 بر 3 مقابل سنگال شكست خورد و از دور مسابقات كنار رفت.
پيروزي برزيل مقابل غنا در حضور رونالدينيو
تيم فوتبال برزيل در ديداري دوستانه كه در انگلستان برگزار شد مقابل غنا به برتري رسيد.
به گزارش خبرگزاري مهر، تيم برزيل در اين ديدار كه در ورزشگاه «كراون كاتج» برگزار شد با تك گل دقيقه 45 «ليندرو داميائو» مقابل غنا به برتري رسيد. اين پيروزي در حالي حاصل شد كه «دانيل اوپار» از غنا در دقيقه 33 به دليل دريافت دومين كارت زرد از زمين اخراج شده بود و تيم آفريقايي 10 نفره به كار خود ادامه مي داد.
نكته جالب توجه در اين ديدار بازگشت رونالدينيو به تركيب تيم برزيل بود. اين بازيكن كه با نظر دونگا از تركيب برزيل براي حضور در رقابت هاي جام جهاني 2010 خط خورد، در اين ديدار نمايش خوبي داشت و در فاصله 10 دقيقه به پايان بازي در آستانه به ثمر رساندن گل هم قرار گرفت كه واكنش دروازه بان غنا مانع از آن شد.
ترابيان رفت، جمالي سرپرست كميته بين الملل شد
هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال عباس ترابيان را از سمت سرپرستي كميته بين الملل فدراسيون كنار گذاشت و اميد جمالي را به جاي وي معرفي كرد.
حكم جمالي بعد از ظهر روز دوشنبه به امضا رسيد. وي هم اكنون با تيم ملي فوتبال ساحلي در ايتاليا به سر مي برد و در صورت پذيرش حكمش مي تواند به طور رسمي فعاليتش را در كميته بين الملل آغاز كند.
عباس ترابيان در حال حاضر به عنوان رئيس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال و سرپرست تيم ملي فعاليت دارد.
بستري شدن سرپرست پيروزي در بيمارستان
محمود خوردبين سرپرست پيروزي به دليل عارضه كمر در بيمارستان بستري شد .
خوردبين پس از اينكه عصر روز گذشته ورزشگاه درفشي فر را ترك كرد به شدت دچار عارضه كمر درد شد و به بيمارستان لاله انتقال يافت. پس از اين موضوع پزشكان به خوردبين اعلام كردند كه نياز به عمل جراحي دارد
وي به همين دليل پيروزي را در سفر به اصفهان براي بازي روز پنجشنبه با ذوب آهن همراهي نخواهد كرد .
بازيكن دوپينگي ملي پوش نيست
رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال با اعلام اينكه نمونه مثبت اعلام شده مربوط به هفته هاي پاياني اعلام شده مربوط به فصل گذشته است، گفت: بازيكني كه مرتكب عمل دوپينگ شده ملي پوش نيست.
احمد هاشميان درباره مثبت اعلام شدن آزمايش دوپينگ يكي از بازيكنان ليگ برتري گفت: پرونده در كميسيون بدوي مطرح مي شود و هر وقت اين موضوع قطعي شود از طريق سايت رسمي فدراسيون اعلام خواهد شد.
آرسن ونگر دو جلسه محروم شد
كميته انضباطي اتحاديه فوتبال اروپا با تقاضاي باشگاه آرسنال مبني بر بازنگري در حكم محروميت دو جلسه اي آرسن ونگر مخالفت كرد.
ونگر پيش تر به دليل اينكه مقامات يوفا را به جانبداري از بارسلونا متهم كرده بود يك جلسه محروم شده بود اما از آنجا كه در ديدار با اودينزه بر خلاف مقررات از طريق تلفن همراه با دستيار خود ارتباط برقرار كرده بود، دو جلسه ديگر به محروميت اين مربي اضافه شد.

 



فدراسيون دووميداني وعده داد حضور برترين مربيان جهان در ايران براي حدادي ، مرادي و موسوي

فدراسيون دووميداني براي ادامه تمرينات وعده مربيان برتر جهاني را به ستارگان خود در مسابقات جهاني كره جنوبي داده است.
مسابقات جهاني كره جنوبي كه به نوعي المپيك دووميداني به شمار مي رود در حالي براي تيم ملي ايران به پايان رسيد كه كسب مدال برنز از سوي احسان حدادي به عنوان نخستين مدال جهاني دووميداني ايران ثابت كرد كه اين رشته پايه با وجود پشت سر گذاشتن سونامي ورزش (هم در فدراسيون و هم در سازمان تربيت بدني سابق) همچنان به پشتوانه ستارگان خود كه بدون امكانات و حمايت هم افتخارآفرين هستند، هنوز زنده است. پس از موفقيت حدادي، آشتياني سرپرست فدراسيون دووميداني خبر از رايزني فدراسيون براي به خدمت گرفتن يكي از بهترين مربيان جهان براي هدايت تمرينات حدادي خبر داد، اما نكته جالب اين كه مربيان برتر در هر رشته اي در آستانه المپيك با تيم هاي خود قرارداد دارند و بيكار نيستند.
آشتياني در ادامه از رايزني دبير فدراسيون با مربيان خارجي در خصوص سجاد مرادي خبر داد و افزود: مرادي براي ادامه تمريناتش راهي آفريقا خواهد شد تا با يكي از 2 مربي مطرح دوي هاي نيمه استقامت و در كنار برترين دونده ها تمرين كند.
براساس اين گفته ها همچنان 2 گزينه «جامه» سوداني مربي «كاكي خميس» و «سعيد گورني» الجزايري براي هدايت تمرينات مرادي مدنظر هستند.
سرپرست فدراسيون دووميداني در پايان با اشاره به عملكرد مطلوب كاوه موسوي در كره جنوبي گفت: اكثر مربياني كه در «دايگو» شاهد تمرينات موسوي بودند بر اين باور هستند كه وي پتانسيل ركوردهاي بالاي 75 متر را دارد، اما بايد برنامه تمريناتش را تغيير دهد.
وي افزود: به اين منظور به دنبال يكي از برترين مربيان چكش جهان براي تمرينات موسوي هستيم تا بتواند خود را پيش از المپيك آماده كند.
به نظر مي رسد فدراسيون براساس گفته هاي سابق موسوي «يوري سديچ» اوكرايني را در نظر دارد ، اما بايد ديد وي و ساير مربيان مدنظر با شرايط فدراسيون دووميداني ايران حاضر به همكاري خواهند شد يا خير.
آشتياني از اعزام موسوي به اردوي مجارستان نيز خبر داد و عنوان كرد فدراسيون محدوديتي براي اعزام ورزشكاران المپيكي خود به اردوهاي برون مرزي ندارد.
اين در حالي است كه بهرام افشارزاده دبير كميته ملي المپيك نيز از نبود محدوديت براي استخدام مربيان خارجي و عقد قرارداد سخن گفته است. حال بايد ديد كه فدراسيون دووميداني به چه ميزان خواهد توانست اين وعده ها را برآورده كند.

 



انتقاد مدير تيم هاي ملي كشتي از نداشتن كرسي در فيلا
صنعتكاران: تمام دنيا عليه ما اعمال نفوذ مي كنند

مدير تيم هاي ملي كشتي گفت: در رقابت هاي جهاني جوانان و نوجوانان خيلي از داوري متضرر شديم و تمام دنيا بر عليه ما در كشتي اعمال نفوذ مي كند.
محمدعلي صنعتكاران درباره حضور تيم هاي ملي كشتي در رقابت هاي جهاني استانبول و گزينشي المپيك لندن عنوان كرد: بچه ها شرايط خوبي دارند، اما همانطور كه همه مي دانند كشتي گرفتن در تركيه خيلي سخت است.
وي درباره احتمال اعمال نفوذ ترك ها در جريان مسابقات جهاني تصريح كرد: در رقابت هاي جهاني جوانان و نوجوانان خيلي از داوري متضرر شديم، تمام دنيا عليه ما در كشتي اعمال نفوذ مي كند. جاي خالي كرسي هاي فيلا در حمايت از كشتي ما در مسابقات جهاني و المپيك حس مي شود.
دارنده نشان طلا و نقره جهان و برنز المپيك درباره نتايج ملي پوشان در رقابت هاي جهاني خاطر نشان كرد: در كشتي نمي شود روي چيزي حساب كرد چون ممكن است تا روز مسابقه و حتي خود روز مسابقه خيلي اتفاقات رخ دهد. كشتي ركورد ندارد كه بتوان پيش بيني كرد. قرعه و شانس يك طرف و قضاوت هاي ناعادلانه هم يك طرف، هر اتفاقي ممكن است روي دهد.

 



رئيس سازمان ليگ صحبت هاي تاج را رد كرد
جمعه آخرين مهلت اعلام هيات مديره سرخابي

رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال تاكيد كرد هيات مديره دو باشگاه استقلال و پيروزي بايد تا جمعه هفته جاري معرفي شوند.
عزيز الله محمدي در واكنش به صحبت هاي مهدي تاج كه گفته بود هيات مديره باشگاه هاي استقلال و پيروزي تا 25 شهريور ماه معرفي مي شوند ، اظهار كرد: اين طور نيست، اسامي هيات مديره دو باشگاه بزرگ تهراني بايد تا جمعه هفته جاري اعلام شود.
وي درباره روند پيگيري تعيين هيات مديره سرخابي هاي پايتخت هم گفت: تا جايي كه مي دانم وزارت ورزش و جوانان كاملا پيگير اين مساله است و آن طور كه گفته شده است تا جمعه تكليف هيات مديره دو باشگاه مشخص مي شود.
محمدي همچنين درباره ادعاي روزنامه منسوب به يكي از دو باشگاه تهراني كه اولتيماتوم سازمان ليگ و AFC را براي تعيين هيات مديره غير واقعي خوانده بود، خاطر نشان كرد: من پاسخ ادعاي اين روزنامه را پيش تر داده ام و باز هم مي گويم هيات مديره پيروزي و استقلال بايد تا جمعه معرفي شوند.
رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال در ادامه و با اشاره به صحبت هايي كه درباره فوتبال ناپاك و دلالي در فوتبال كه اخيرا در رسانه ها مطرح شده است، تصريح كرد: من از چند سال گذشته تاكنون در اين باره هشدار داده ام و حتي منشور اخلاقي نيز از ابتدا با هدف مبارزه با اين مسايل( دلاليسم و فوتبال ناپاك) شكل گرفت.
وي در پايان با ابراز بي اطلاعي از پرونده بازيكن دوپينگي ليگ برتري گفت: با ابلاغيه كميته پزشكي فدراسيون فوتبال از اين پس باشگاه ها ملزم به استفاده از پزشكاني هستند كه مورد تاييد كميته پزشكي باشند.

 



براي شركت در كاپ آسيايي 13 ركابزن فردا راهي تايلند مي شوند

تيم ملي دوچرخه سواري ايران با تركيب 13 ركابزن براي حضور در كاپ آسيايي راهي تايلند مي شود .
مسابقات كاپ آسيايي تايلند از 20 تا 21 شهريور ماه در پيست 333 متري (سيماني) هوامارك شهر بانكوك برگزار خواهد شد .
ابوالفضل زارع زاده، محمد دانشور، علي علي عسگري، احسان خادمي، علي رياحي، محمد زنگي آبادي، عليرضا زهري، مهدي عبادالهي، محمد صادق مظفري، علي خادمي، كاظم نجفي، ريحانه طالبي و فروغ عباسي به عنوان ركابزن،، موسي ربطي به عنوان مدير تيم هاي ملي، ماركوس توماس نيگل به عنوان سرمربي، سعيد حمد ملكي و محمد ابو حيدري به عنوان مربي راهي تايلند خواهند شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14