(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 شهریور 1390- شماره 20017

رادان: خريد و فروش شوكر، افشانه و باتوم منع قانوني دارد
ارسال نهمين و دهمين محموله كمك هاي هلال احمر به سومالي
صدور400 هزار برگ جريمه در طرح تابستانه
افتتاح بانك سلول هاي بنيادي جنيني رويان
دستگيري يكي ديگر از عاملان سرقت بانك سپه كرمانشاه
كنجكاوي كودكانه به مرگ مغزي ختم شد
احكام همدستان قاتل داداشي صادر شد
انتقاد شديد شوراي شهر از تخلفات در شهرداري مردم مخالف فروختن شهر هستند
7 نفر از روستائيان شهرستان سراب باحمله خرس قهوه اي و گرگ وحشي مصدوم شدند
دوربين طلافروشي عامل شناسايي سارقان در زنجان
زلزله راور كرمان را لرزاند
حوادث كوتاه از كشور
اسلام ستيزي در اسپانيا
وضو براي لمس تلفن همراه
تگزاس همچنان مي سوزد
چاقوكشي در اتوبوس



رادان: خريد و فروش شوكر، افشانه و باتوم منع قانوني دارد

جانشين فرمانده ناجا فروش هرگونه آلات و ادوات نظامي و انتظامي از قبيل شوكر، افشانه و باتوم را غيرقانوني اعلام كرد.
رادان در گفت وگو با ايسنا درخصوص ممنوعيت خريد و فروش لباس نظامي، انتظامي و ادوات دفاع شخصي تاكيد كرد: قانون براي دارندگان، حمل كنندگان و استفاده كنندگان از اين گونه وسايل مجازاتي در نظر گرفته است.
وي افزود: در مورد خريد و فروش لباس نظامي، انتظامي و ادوات دفاع شخصي كه در سطح شهر به فروش مي رسد با اشاره به برگزاري جلسه اي در معاونت امنيتي وزارت كشور گفت: در اين جلسه دستورالعملي در زمينه فروش البسه و علائم نظامي و انتظامي مصوب شد كه در صورت ابلاغ اين دستورالعمل، مشكلات در اين حوزه كاهش مي يابد.
رادان افزود: مرجعي در پليس وظيفه تشخيص آن را دارد كه چه كساني مي توانند از شوكر، افشانه و ديگر ادواتي دفاع شخصي استفاده كنند كه علاوه بر تشخيص و تاييد اين مهم آموزش هاي لازم در مورد نحوه استفاده از آن نيز به اين افراد ارائه مي شود.
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه مردم در صورت اطلاع از فعاليت اين گونه افراد موضوع را به مركز فوريت هاي پليس (110) اعلام كنند كه تا با آنان برخورد شود گفت: كساني كه از اين وسايل استفاده كرده يا آن را تهيه مي كنند در زمره افرادي هستند كه از وسايل انتظامي سوءاستفاده مي كنند.
رادان با بيان اينكه يكي از راه هاي برخورد با اين گونه افراد استفاده نكردن و عدم دريافت از اين افراد است گفت: استفاده كنندگان وقتي از محافل مخفي اين ابزار را تهيه مي كنند بايد بدانند كه نوع استفاده هم غيرمجاز است.

 



ارسال نهمين و دهمين محموله كمك هاي هلال احمر به سومالي

نهمين و دهمين محموله كمك هاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران ديروز براي مردم قحطي زده سومالي ارسال شد.
به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر، اين محموله ها شامل 80 تن اقلام غذايي، دارويي و زيستي بوده است.
كمك هاي ديروز جمعيت هلال احمر به مردم سومالي شامل شيرخشك، حبوبات، پتو، موكت، داروهاي آنتي بيوتيك و مولتي ويتامين بود كه به دليل كمبودهاي شديد غذايي، دارويي و زيستي به اين كشور ارسال شد.
برپايه اين گزارش، همچنين با حضور «ظاهر رستمي» دبيركل جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران، ششمين اردوگاه امدادي و اسكان اضطراري اين جمعيت به عنوان مركز فرماندهي عمليات جمعيت هلال احمر در سومالي با ظرفيت گنجايش هزار خانوار در موگاديشو ديروز آغاز به كار كرد.

 



صدور400 هزار برگ جريمه در طرح تابستانه

رئيس پليس راه كشور گفت: در طرح تابستانه 487 هزار و 384 فقره برگ جريمه براي نبستن كمربند ايمني سرنشين عقب و 20 هزار قبض جريمه براي سبقت غير مجاز صادر شد.
سرهنگ محمدرضا مهماندار، ديروز در نشست خبري افزود: در طرح تابستانه براي انضباط بخشي 487 هزار و 384 فقره برگ جريمه براي نبستن كمربند ايمني سرنشين عقب صادر شد و بيش از يك ميليون و 300 مورد نيز در اين زمينه تذكر داده شد. همچنين براي سبقت غيرمجاز بالغ بر 20 هزار قبض جريمه صادر شده است.
وي ادامه داد: با توجه به مجوزي كه قانون جديد در زمينه برخورد با تجاوز به حريم راست و چپ براي ما قائل شده 65 هزار و 395 دستگاه توقيف و 59 هزار و 226 دستگاه موتورسيكلت متوقف شد و نهايتاً 578 جلد گواهينامه به دليل كسب نمرات منفي ضبط شد.
مهماندار تصريح كرد: 3 هزار و 815 مورد به دليل سرعت بيش از 50 كيلومتر از حد مجاز با اعمال قانون روبرو شدند و 636 هزار و 727 مورد به دليل سرعت كمتر از 50 كيلومتر از حد مجاز مورد جريمه قرار گرفتند.
وي به علل تصادفات در بازه زماني آغاز طرح تابستانه اشاره كرد و گفت: 7/26 درصد از تصادفات به دليل عدم توجه به جلو، 4/22 درصد به دليل تخطي از سرعت مطمئنه، انحراف و تجاوز به چپ و راست 5/19 درصد، عدم رعايت حق تقدم 2/16 درصد، خستگي و خواب آلودگي 7 درصد و نهايتاً 2/8 درصد به ساير موارد اختصاص يافته است.
فرمانده پليس راه كشور گفت: از نظر سهم خودرويي در تصادفات سواري و وانت 56 درصد، موتورسيكلت 3/24 درصد، وسايل نقليه باربري 8/11 درصد، عابرين پياده 2/6 درصد و وسايل مسافربري 7/1 درصد بوده است.
مهماندار ادامه داد: بيشترين ساعات حوادث از شروع طرح تابستانه تاكنون از ساعت 16 تا 20 با 32 درصد تصادفات منجر به جرح و فوت، 12 تا 16 با 25 درصد، 20 تا 24، 16 درصد، 8 تا 12 ظهر 16 درصد، 4 بامداد تا 8 صبح 6 درصد و نهايتاً 24 تا 4 صبح 5 درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده است.
وي به ركوردزني يك بنز در سرعت بالا اشاره كرد و گفت: در جاده اصفهان- شيراز بنزي با سرعت 208 كيلومتر توقيف و اعمال قانون شد و همچنين در همين محور يك اتوبوس بدون سرنشين با 193 كيلومتر سرعت توسط مأمورين توقيف شد.
وي به برخوردهاي پليس راهنمايي و رانندگي با متخلفين تعطيلات عيد نوروز اشاره كرد و گفت: 3 هزار و 226 دستگاه به دليل انجام دو تخلف همزمان توقيف، 2 هزار و 37 دستگاه موتورسيكلت و 192 جلد گواهينامه اخذ و حائز نمره منفي شدند.
رئيس پليس راه كشور ادامه داد: 18 هزار و 800 مورد به دليل عدم بستن كمربند عقب جريمه و به 66 هزار و 413 نفر تذكر داده شد.
وي ادامه داد: به طور متوسط در هر ساعت در اين تعطيلات 45 دستگاه توقيف شد كه مدت زمان اين توقيف از يك ساعت تا 72 ساعت بوده است.
به گزارش فارس مهماندار اذعان داشت: 700 هزار نمره منفي به رانندگان در اين چند روز اختصاص يافت كه بيش از 53 هزار نمره آن مربوط به سرعت غير مجاز است.
سرهنگ مهماندار اذعان داشت: در دوره تعطيلات عيد فطر ما علاوه بر دوربين هاي نظارتي خود از دوربين هاي راهداري بهره برديم كه از طريق آن 1500 تا 2 هزار فقره قبض جريمه صادر شد و با رانندگاني كه سبقت غير مجاز داشتند، برخورد لازم را انجام داديم.
وي ادامه داد: اين روند از هم اكنون در دستور كار ما قرار دارد و با متخلفان برخورد جدي خواهد شد.
فرمانده پليس راه كشور ادامه داد: ما در حوزه برون شهري در 4 ماه اول سال براساس آمار پزشكي قانوني با كاهش 700 نفري تلفات روبرو بوديم كه متأسفانه اين آمار در تعطيلات عيد فطر با رقم 148 نفر فوتي جاي تأمل بسياري دارد.
وي ادامه داد: بيشتر حوادث رخ داده در اين ايام به دليل شتابزدگي رانندگان و خستگي آنها بوده است. مهماندار اذعان داشت: در همين دوره 4 روزه 456 فقره تصادف جرحي با 769 نفر مجروح داشتيم.
وي به مسافران پاياني تابستاني توصيه كرد: با صبر و شكيبايي در جاده ها رانندگي كنند چرا كه پليس با تخلفاتي همچون سبقت و سرعت غيرمجاز برخورد شديدي خواهد كرد.
وي خاطرنشان كرد: هيچ راننده اي به توانايي خود در بيدار ماندن نبايد اعتماد كند و سرنشينان بايد راننده را تحت نظر داشته باشند.
فرمانده پليس راه كشور در ادامه بحث طرح تابستاني به اولويت هاي پليس راهنمايي و رانندگي اشاره كرد و گفت: ما ساعت كاري رانندگان وسايل نقليه عمومي را با جديت كنترل خواهيم كرد و سرعت آنها با GPS تحت كنترل قرار خواهد گرفت.
وي به ضرورت معاينه فني خودروهاي عمومي نيز اشاره كرد و گفت: شركت هاي مسافربري مي بايست به معاينه فني خودروها توجه داشته باشند و اسامي مسافران را با صورت وضعيت اعلام كنند چرا كه پليس راهنمايي و رانندگي با جديت اسامي مسافران را با صورت وضعيت تطابق خواهد داد و راننده اي حق سوار كردن مسافر خارج از اين ليست را ندارد.
مهماندار همچنين گفت: كساني كه گواهينامه ب 1 برايشان صادر شده مجوز رانندگي را تا يك سال در جاده هاي كشور ندارند و در صورتي كه تخلفي در اين صورت مشاهده شود گواهينامه آنها اخذ و فرد خاطي مي بايست براي دريافت گواهينامه مجدداً ثبت نام نمايد.
وي در خصوص نحوه نظارت پاسگاه ها بر اتوبوس و رانندگان حمل بار نيز گفت: به صورت پايلوت برخي پاسگاه ها براي كنترل اتوبوس و تعدادي ديگر براي كنترل كاميون ها و كاميونت ها اختصاص يافته اند كه در اين ميان پاسگاه هاي كنترل كننده اتوبوس ها موظف شده اند تا از بسته شدن كمربند تمام سرنشينان آگاهي يابند در غير اين صورت اتوبوس اجازه حركت از پاسگاه را نخواهند داشت و راننده جريمه خواهد شد.

 



افتتاح بانك سلول هاي بنيادي جنيني رويان

بانك سلول هاي بنيادي جنيني با حضور معاون علمي، فناوري رئيس جمهور در پژوهشگاه رويان افتتاح شد.
نسرين سلطانخواه در مراسم افتتاحيه گفت: تاسيس اين بانك در پژوهشگاه رويان حاصل زحمات چندين ساله دانشمندان اين پژوهشگاه است و در طول زمان نمود بيشتري خواهد يافت.
وي ادامه داد: پس از شناسنامه كردن سلول هاي وارد شده به اين بانك مي توان آنها را در اختيار محققان و پژوهشگران كشور براي توسعه، تحقيق و پژوهش در اين زمينه قرار داد.
سلطانخواه به اهميت نخبه پروري در پژوهشگاه رويان در حوزه تخصصي خاص اشاره كرد و افزود: رويان بايد محلي براي تكثير و افزايش نخبگان باشد.
موفقيت پژوهشگاه رويان در ترميم ضايعات نخاعي
دكتر حميد گورابي، رئيس پژوهشگاه رويان نيز در اين مراسم از افتتاح بانك سلول هاي بنيادي جنيني و غيرجنيني خبر داد.
وي توليد اولين رده سلولهاي بنيادي جنيني، تاسيس شركتهاي دانش بنيان و ايجاد اولين بانك خصوصي بند ناف را از جمله فعاليتهاي اين پژوهشگاه دانست و اظهار داشت: ايجاد اولين بانك خون بند ناف در راستاي تعهدات پژوهشگاه بوده است.دكتر گورابي با اشاره به موفقيت هاي اين پژوهشگاه يادآور شد: با اجراي پروژه هايي در زمينه ترميم ضايعات نخاعي با استفاده از سلولهاي بنيادي در فاز آزمايشگاهي به موفقيت هاي خوبي دست يافتيم.
وي در عين حال خاطرنشان كرد: علي رغم موفقيت هايي كه در زمينه ترميم ضايعات نخاعي به دست آورديم ولي كميته اخلاق تاكنون اجازه استفاده از نتايج اين تحقيقات را در مدلهاي انساني نداده است.
گورابي با اشاره به كاربردهاي سلولهاي بنيادي يادآور شد: از اين سلولها مي توان در ترميم ضايعات چشمي و قلبي نيز استفاده كرد.

 



دستگيري يكي ديگر از عاملان سرقت بانك سپه كرمانشاه

رئيس پليس آگاهي استان كردستان از دستگيري يكي ديگر از عاملان سرقت بانك سپه كرمانشاه خبر داد.
به گزارش ايرنا، سرهنگ علي احمدي تبار روز دوشنبه در اين زمينه گفت: به دنبال تعقيب يكي از عاملان سرقت مسلحانه بانك سپه كرمانشاه در سنندج، ماموران پليس آگاهي كردستان مراتب را به طور ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران عمليات ويژه مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي شهرستان سنندج در جريان يك عمليات مشترك با ماموران پليس آگاهي استان كرمانشاه، پس ا ز شناسايي مخفيلگاه متهم، بامداد ديروز متهم اين پرونده را با هويت جعلي سيد علي حسيني و نام واقعي (ع-الف) در اقدامي غافلگيرانه دستگير كردند.
سرهنگ احمدي تبار تصريح كرد: ماموران پليس آگاهي كردستان در بازرسي از مخفيگاه اين متهم يك قبضه سلاح جنگي از نوع كلت كمري، يك عدد خشاب با 29 عدد فشنگ جنگي، تعداد 30 قوطي انواع مشروبات الكلي و تعدادي مدارك جعلي كه متهم از آنها سوءاستفاده مي كرده را كشف كردند.
وي افزود: متهم پس از دستگيري با تشكيل پرونده قضايي و قرار بازداشت موقت تحويل ماموران پليس آگاهي استان كرمانشاه شد.
گفتني است در مرداد ماه امسال تعدادي سارق مسلح به هنگام دستبرد به بانك سپه كرمانشاه، ضمن به شهادت رساندن سه نفر از ماموران حمل پول و يكي از كاركنان وظيفه نيروي انتظامي، وجوهي را به سرقت بردند.

 



كنجكاوي كودكانه به مرگ مغزي ختم شد

محمد مهدي كودك 12 ساله اي كه پس از تقليد از سريال «5 كيلومتر تا بهشت» اقدام به خودكشي كرد تا روحش بتواند از نظر دوستانش درباره او آگاه شود، خبر داد.
او در نبود والدينش و در حضور برادر 6 ساله اش روسري مادر را به ميله بارفيكس داخل اتاق بست و ناخواسته حلقه داري درست كرد و گردنش را داخل آن قرار داد كه ناگهان زير پايش خالي شد و در برابر چشمان برادر خردسالش حلق آويز شد.
طبق گفته هاي پزشكان مهدي بر اثر نرسيدن اكسيژن دچار مرگ مغزي شد و مهره دوم گردنش نيز به شدت آسيب ديد.
بعد از اين حادثه دلخراش با رضايت خانواده محمد مهدي دو كليه او براي پيوند به بيمارستان امام خميني(ره) و كبد وي نيز به بيمارستان نمازي در شيراز منتقل مي شود.

 



احكام همدستان قاتل داداشي صادر شد

متهمان رديف دوم و سوم پرونده قتل قوي ترين مرد ايران از سوي دادگاه به حبس و شلاق محكوم شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني نيروي انتظامي، اين دو متهم، افرادي هستند كه شب حادثه همراه عامل جنايت بودند اما در جريان قتل روح الله داداشي نقشي نداشتند.
نيمه شب 25 تيرماه امسال زماني كه روح الله داداشي همراه يكي از دوستانش سوار بر خودروي خود از خيابان گلشهر كرج مي گذشت، قرباني حادثه اي شد كه سرنشينان يك خودروي پرايد مشكي آن را رقم زدند.
به دنبال اين جنايت، عامل اصلي قتل كه نوجواني 17 ساله به نام عليرضا بود، در دادگاه كيفري استان البرز محاكمه و به قصاص محكوم شد.
بنابراين گزارش، پرونده 2 متهم ديگر نيز به دليل اينكه در قتل نقشي نداشتند به دادگاه عمومي و جزايي استان البرز ارسال و جلسه محاكمه آنها در شعبه 101 دادگاه برگزار شد.
در جلسه محاكمه پس از اخذ آخرين دفاع از متهمان، قاضي دادگاه ختم جلسه را اعلام و متهم رديف دوم را به اتهام شركت در نزاع منجر به قتل به 3 سال حبس و تحمل 80 ضربه شلاق و متهم رديف سوم به اتهام مصرف مشروبات الكلي به 80 ضربه شلاق محكوم كرد.

 



انتقاد شديد شوراي شهر از تخلفات در شهرداري مردم مخالف فروختن شهر هستند

شوراي شهر در جلسه ديروز خود با انتقاد شديد از شهرداري به خاطر ساخت و سازهاي غيرمجاز از تصويب طرح تفصيلي جديد تا 15روز ديگر خبر داد.
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران با انتقاد از افزايش ساخت و سازهاي غيرمجاز در برخي مناطق پايتخت گفت: مردم دوست ندارند شهرشان را بفروشيد و پولش را خرج ساخت بزرگراه نيايش يا جشن هاي شادي كنيد.
حمزه شكيب در جلسه علني صبح ديروز شوراي شهر با اشاره به ساخت و سازهاي غيرمجاز در منطقه 3، گفت: پيش از اين، اين تخلفات محدود به منطقه يك مي شد اما در حال حاضر به ساير مناطق نيز تسري پيدا كرده است.
وي با اشاره به ساخت ساختماني در منطقه ديباجي گفت: اين گزارش كه توسط اهالي محل به شورا ارايه شده نشان مي دهد كه در زميني كه براساس طرح تفصيلي جزء پلاك هاي ارزشمند روستايي است و اجازه ساخت بيش از دو يا سه طبقه ندارد، 9 طبقه و 145 واحد ساخت و ساز شده است.
شكيب با بيان اينكه ما ميلياردها تومان هزينه مشاور براي تدوين طرح تفصيلي داده ايم، گفت: چرا پروانه ساخت هايي كه صادر مي شود مطابقتي با اين طرح ندارد.
رئيس كميسيون عمران شورا ادامه داد: پروانه اين ساختمان در 18 ارديبهشت ماه سال جاري صادر شده و بلافاصله ساخت و ساز آغاز و در حال حاضر به طبقه همكف رسيده است.
وي به دو ساختمان ديگري كه در اين منطقه برخلاف طرح تفصيلي ساخته شده است اشاره كرد و گفت: چرا به ساختماني كه در همسايگي اش 5 طبقه ساخته شده اجازه ساخت 11 طبقه مي دهند. در حالي كه براساس طرح تفصيلي اين منطقه ويلايي و اجازه دو طبقه تراكم دارد. متاسفانه اين گونه پروانه ها به صورت برق و باد نيز ساخته مي شود.
چرا شهر فروشي مي كنيد
مردم راضي نيستند
شكيب تاكيد كرد: چرا شهرفروشي مي كنيم. چرا طرح تفصيلي و ملاك عمل را در صدور پروانه هاي ساخت ملاك قرار نمي دهيم. وي ادامه داد: درآمد شهر را براي چه مي خواهيم؟ مطمئن باشيد مردم راضي نيستند شهرشان را بفروشيم و پولش را خرج تونل نيايش يا احداث بزرگراه صدر كنيم يا جشن هاي شادي راه بياندازيم.
رئيس كميسيون عمران شورا ادامه داد: اين شهر ارزشمند است و ما براي ساخت و ساز در آن بايد طبق برنامه عمل كنيم.
در همين حال مهندس چمران رئيس شورا گفت: در جلسه آينده شورا گزارشي از ساخت و سازهاي غيرقانوني در مناطق 1 و 2 و 6 ارايه مي شود. اما در عين حال متاسفانه پروانه ساخت هاي بسياري برخلاف طرح تفصيلي جديد و قديم داده مي شود كه گاهي ما را دچار ياس مي كند.
معاون شهرداري:
تخلف به معني فروش نيست
هيربد معصومي معاون شهرسازي شهردار تهران هم در پاسخ به شكيب و مهندس چمران با بيان اينكه در سال گذشته 20 هزار پروانه ساخت داده شده است، گفت: در شهرداري تهران نيز مانند ساير دستگاه ها ممكن است تخلفي انجام شود اما آنچه مهم است مقايسه اين ميزان تخلف در ساير دستگاه ها است و امكان دارد در اين 20 هزار پروانه ساخت 2 تا 5 درصد تخلف حاصل شود اين به معني فروش شهر نيست. من از رئيس كميسيون عمران شوراي شهر بارها خواسته ام اگر با چنين مواردي برخورد كرد مرا مطلع كند تا از ساخت و ساز جلوگيري كنيم.وي ادامه داد: در شهر تهران 14 هزار بافت ناپايدار وجود دارد اگر زلزله اي در شهر اتفاق بيافتد چه كسي پاسخگو است؟ ما در شهرداري در حال نوسازي شهر تهران هستيم.
معصومي تصريح كرد: 600 كيلومتر محدوده شهر تهران است كه 4 برابر ساير كلانشهرها است كه احتمال خطا در اين وسعت كار وجود دارد. وي با اشاره به تاخير در ابلاغ طرح تفصيلي شهر تهران گفت: اگر با امضاي من امكان اين ابلاغ وجود داشت من همين امروز اين كار را انجام مي دادم اما بايد كل اين طرح در كميسيون ماده 5 به تصويب برسد كه به زودي اين ابلاغ صورت مي گيرد.
چمران نيز در واكنش به سخن معصومي گفت: ما از اعضاي كميسيون ماده 5 خواسته ايم به طور شبانه روز روي اين طرح كار كنند و 15 روز ديگر كل طرح تفصيلي در كميسيون ماده 5 به تصويب خواهد رسيد.
تخلفات تبديل به امنيت ملي
شده است
مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران هم در سخناني ضمن انتقاد شديد از ساخت و سازهاي غيرمجاز تصريح كرد: اگر جلوي ساخت و سازهاي غيرمجاز در مرتضي گرد واقع در منطقه 19 گرفته نشود در آينده نزديك به يك بحران اجتماعي تبديل خواهد شد.
وي كه در نطقي خارج از دستور سخن مي گفت به ساخت و سازهاي غيرمجاز حريم شهر تهران در منطقه 19 اشاره كرد و گفت: متاسفانه هيچگونه جلوگيري از روند ساخت و سازهاي غيرمجاز در اين محدوده صورت نمي گيرد.
ممانعت، منافع چه كساني را
به خطر مي اندازد
بيادي تصريح كرد: نمي دانم منافع چه كساني در خطر است كه جلوي اين ساخت و سازها گرفته نمي شود ولي كساني كه در حال سوءاستفاده هستند و پول هاي ميلياردي از اين راه به دست مي آورند آدم هاي فقيري نيستند بلكه آنهايي كه در آن نقطه ساكن مي شوند فقير محسوب مي شوند.
وي ادامه داد: آنجايي كه هيچ مهندس ناظري ندارد چه كساني پشت پرده هستند كه براي هيچ كس وقعي قائل نيستند؛ مگر شهرداري منطقه 19 چقدر اختيار دارد؟ متاسفانه منطقه 19 هم ديگر هيچ كاري نمي كند و آن نقطه كه خارج از ضوابط در حال شكل گرفتن است و 50 سال ديگر هم نمي توان برايش كاري كرد.
مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران هم با تاييد اظهارات بيادي گفت: بنده حرف شما را كاملا قبول دارم اما حدود 20 روز گذشته با وزير كشور در اين رابطه صحبت كرديم.
مي خواهند همه چيز را
انتخاباتي ببينند
بيادي در ادامه اظهارات چمران گفت: همه چيز را مي خواهند انتخاباتي ببينند هر سال تا حرفي مي زنيم به انتخابات ربطش مي دهند ولي اين موضوع چه ربطي به انتخابات دارد.چمران به اظهارات خود ادامه داد و گفت: مرتضي گرد يك ده است و دهيار هم ندارد. در مقطعي هم كه شهردار منطقه 19 به آنجا رفته بود حكم آوردند و دستگيرش كردند، ما كتبا اين موضوع را براي وزير كشور ارائه خواهيم داد.
اساسنامه شركت شهربان
تصويب شد
بنابراين گزارش شوراي شهر تهران در جلسه ديروز خود همچنين اصلاح اساسنامه شركت شهربان را به تصويب رساند.
رسول خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر با آغاز به كار اين شركت از اين پس اجرايي شدن آراي كميسيون ماده 100 از طريق اين شركت پيگيري خواهد شد.
به گفته خادم پيش از اين بسياري از آراي صادر شده از سوي كميسيون ماده 100 عملياتي نشده و بر زمين مانده بود.خادم ادامه داد: جمع آوري و ارائه مستندات لازم جهت تشكيل پرونده تخلفاتي و اعلام آن به مراجع قانوني و همچنين پيگيري اجراي آراي كميسيون هاي ماده 100 صرفا در تخريب و رفع آثار تخلف از ديگر وظايف اين شركت است.

 



7 نفر از روستائيان شهرستان سراب باحمله خرس قهوه اي و گرگ وحشي مصدوم شدند

سرويس شهرستانها-
در اثر حمله يك قلاده خرس قهوه اي و يك گرگ وحشي به ترتيب 4 و 3 نفر از روستائيان توابع شهرستان سراب در آذربايجان شرقي مصدوم و به بيمارستان انتقال يافتند.
به گزارش ايرنا، يك قلاده خرس قهوه اي با حمله به دو روستاي ارديشان و هريس واقع در شهرستان سراب در استان آذربايجان شرقي به ترتيب 3 و يك نفر زخمي شدند.
اين گزارش مي افزايد: پس از دريافت اين خبر، ماموران اداره كل محيط زيست آذربايجان شرقي پس از پنج ساعت تاخير در محل حاضر شدند؛ اما از آنجا كه ماموران نتوانستند آمپول بيهوش كننده را درست شليك كنند، لذا اين اقدام موجب فرار حيوان شد.
بنابراين گزارش سرانجام يكي از شكارچيان محلي با شليك 8گلوله، اين خرس قهوه اي را مورد هدف قرار داد و كشت.
گفتني است؛ وضعيت جسماني يكي از مصدومان اين حادثه كه از ناحيه بالاتنه و ساق پا مورد حمله خرس قرار گرفته وخيم است و به علت شدت جراحات وارده جهت مداوا به تبريز اعزام شده است.
حمله گرگ وحشي به دو روستا از توابع بخش مهربان
به گزارش خبرنگاركيهان از بخش مهربان بعد از حمله خرس وحشي به اهالي 2 روستا در بخش مركزي سراب، اين بار نوبت به يك گرگ وحشي رسيد تا به اهالي روستاهاي قيصريه و اسنق از توابع بخش مهربان حمله كند.
بنابراين گزارش در ميان مصدومان اين حادثه يك نوجوان 12ساله به دليل شدت جراحات وارده و همچنين آسيب ديدن از ناحيه چشم به بيمارستان كودكان تبريز اعزام شد.
مصدومان ديگر حادثه يك جوان 19ساله و يك جوان 38ساله بودند و گرگ وحشي نيز توسط سومين مصدوم حادثه كشته شده است.
گفتني است؛ منطقه مهربان با سه شهر مهربان، شربيان، دوزدوزان و 34 روستاي تابعه تنها بخش شهرستان سراب بعد از بخش مركزي و از مناطق مهم كشاورزي و دامپروري در استان آذربايجان شرقي است.

 



دوربين طلافروشي عامل شناسايي سارقان در زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي استان زنجان گفت: دو سارق كه اقدام به سرقت 11 النگو از يك طلافروشي كرده بودند، با بازبيني فيلم دوربين نصب شده در مغازه شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ «مصطفي طلوعي» درباره جزئيات اين خبر اظهار داشت: فردي با مراجعه به پليس آگاهي از سرقت طلاهايش اعلام شكايت كرد.
رئيس پليس آگاهي زنجان گفت: اين فرد به ماموران اعلام كرد كه چندي پيش دو نفر (خانم و آقا) جهت خريد طلا وارد مغازه وي شده و درخواست خريد چند النگو كردند و بعد از خروج آنها از مغازه متوجه شدم كه 11 النگو به سرقت رفته است.
وي افزود: با اطلاع ماموران از اين سرقت موضوع در دستور كار قرار گرفته و ماموران موفق شدند با بررسي سرنخ هاي موجود و بازبيني فيلم دوربين مغازه سارقان را شناسايي كنند.
طلوعي خاطرنشان كرد: با شناسايي متهمان ماموران آگاهي هر دو متهم را در عملياتي غافلگيرانه دستگير و به پليس آگاهي منتقل كردند.
وي در ادامه گفت: متهمان در بازجويي هاي به عمل آمده به سرقت 11 النگو از مغازه مذكور اعتراف كه از طريق دادسرا روانه زندان شدند.
رئيس پليس آگاهي زنجان در خاتمه از شناسايي و دستگيري پنج سارق ديگر خبر داد و گفت: در روز يكشنبه با تلاش هاي صورت گرفته توسط ماموران، پنج سارق به اتهام سرقت از ساختمان هاي در حال ساخت و سرقت گوشي تلفن همراه شناسايي و دستگير كه پس از اعتراف به سرقت از طريق دادسرا روانه زندان شدند. وي تاكيد كرد از متهمان مقداري اقلام مسروقه نيز كشف شد.

 



زلزله راور كرمان را لرزاند

زمين لرزه اي به بزرگي
4/4 ريشتر دوشنبه شب حوالي راور كرمان را لرزاند.
به گزارش ايرنا، شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اعلام كرد: اين زلزله در ساعت 23 و 14 دقيقه و 57 ثانيه به وقوع پيوست.
محسن صالحي رئيس ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه كرمان گفت: اين زمين لرزه هيچ خسارتي در پي نداشت.
وي ادامه داد: برخي از مردم شهرستان راور دوشنبه شب گذشته را براي احتياط در فضاي باز و خارج از محيطهاي بسته به استراحت پرداختند.
وي افزود: محل وقوع اين زمين لرزه در فاصله 10 كيلومتري شهر راور بوده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 10 هزار ليتر گازوئيل قاچاق
بندرجاسك- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان بندرجاسك با اشاره به اجراي طرح ضربتي جمع آوري گيرنده هاي ماهواره اي گفت در سطح اين شهرستان 196 ديش و 99 دستگاه ال ان بي جمع آوري شده است. سرهنگ جهانشير جوادي زاده از كشف 10 هزار ليتر گازوئيل قاچاق از پنج دستگاه وانت نيسان كه در حال تخليه به مخازن يك فروند لنج بودند خبر داد.
كوله بارهاي حامل ترياك
زاهدان- خبرنگار كيهان: فرمانده هنگ مرزي زابل گفت: ماموران اين هنگ هنگام كنترل نوار مرزي و گذرگاه هاي عبوري به 4 نفر مشكوك شدند كه قصد ورود به داخل كشور را داشتند. سرهنگ مرادقلي افزود: افراد مزبور به اخطار ماموران توجهي نكردند و با رها كردن كوله بارهاي خود به سمت افغانستان فرار كردند. به گفته مرادقلي از قاچاقچيان 82 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط شد.
سارق به دام پليس افتاد
گرگان- خبرنگار كيهان: در پي سرقت متعدد وسايل و لوازم داخل خودرو اكيپي از ماموران اداره مبارزه با سرقت آگاهي استان گلستان، تحقيقاتي جهت شناسايي و دستگيري سارقان را آغاز كردند. در تحقيقات اوليه صورت گرفته، ماموران يكي از سارقان حرفه اي را حين سرقت يك دستگاه موتورسيكلت دستگير و متهم پس از تحقيقات فني صورت گرفته به 5 فقره سرقت موتور و 19 فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو اعتراف كرد. متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.
كشف 20 هزار دستگاه تجهيزات ماهواره اي
¤ فرمانده نيروي انتظامي گلستان از تشديد طرح جمع آوري تجهيزات گيرنده ماهواره در استان گلستان خبر داد و گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 20 هزار و 971 دستگاه تجهيزات گيرنده ماهواره توسط ماموران انتظامي گلستان كشف شد.
وي همچنين گفت: ماموران انتظامي در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و اخلاقي موفق به كشف بيش از 40 هزار حلقه لوح فشرده غيرمجاز شدند.
معدوم سازي سبزي هاي آلوده
كرج- خبرنگار كيهان: رئيس بهداشت محيط مركز بهداشت كرج از معدوم كردن يك تن و 600 كيلوگرم انواع سبزي و صيفي غيربهداشتي در اين منطقه خبر داد.
جعفر بيگلو در اين خصوص گفت: اين ميزان سبزي و صيفي در اجراي طرح ضربتي بهداشت محيط منطقه يك كرج از رستوران ها، مطبخ ها و اغذيه فروشي هاي منطقه جمع آوري شد.

 



اسلام ستيزي در اسپانيا

شهردار منطقه سالت بارسلونا اعلام كرد تا زماني شهردار است در اين منطقه صداي اذان مسلمانان پخش نمي شود.
به گزارش فارس، «خائومه توراماده» شهردار منطقه سالت واقع در بارسلونا اطمينان داد كه تا زماني كه وي در اين شهرداري است، در اين منطقه صداي اذان مسلمانان پخش نخواهد شد.
وي اين اظهارات را يك روز پس از اعلام شهرداري مبني بر توقف صدور مجوز به مراكز مذهبي براي يك سال در منطقه تورميرونا ايراد كرده است.اين تصميم مورد مخالفت شوراي مذهبي (مسيحي كاتولينا) قرار گرفته و از اين جهت آزادي مذاهب كه در قانون اساسي ذكر شده را نقض كرده و خواستار لغو آن شده است.
اين شورا اعلام كرده است در صورتي كه شهردار بارسلونا حرفهايش را پس نگيرد، اقدام قانوني خواهد كرد.

 



وضو براي لمس تلفن همراه

در حاليكه جدال سعودي ها درباره رؤيت هلال ماه شوال و عيد سعيد فطر هنوز ادامه دارد، صدور فتوايي جديد درباره ضرورت طهارت قبل از لمس دستگاه هاي الكترونيكي حاوي قرآن، جنجالي جديد در اين كشور به پا كرده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم «شيخ محمدبن صالح المنجد» در فتوايي عجيب تأكيد كرد كه قبل از دست زدن به تلفن همراه يا دستگاه الكترونيكي حاوي قرآن كريم، بايد وضو گرفت.
شيخ المنجد در صفحه خود در شبكه هاي اجتماعي تأكيد كرد كه پس از بحث هاي صورت گرفته با «شيخ عبدالرحمن البراك» به اين نتيجه رسيدند كه در صورت به نمايش درآمدن قرآن روي صفحه دستگاه الكترونيكي، آن دستگاه حكم كتاب قرآن را پيدا مي كند، و در صورت محو شدن آن اين حكم نيز لغو مي شود.پايگاه الوطن در اين باره نوشت، با انتشار اين فتوا، بحث و جدل هاي بسياري بين سعودي ها در ارتباط با اين موضوع آغاز شده به طوري كه برخي تاكيد كرده اند با توجه به اين فتوا اگر تصوير قرآن روي صفحه تلويزيون به نمايش درآيد. تلويزيون نيز حكم كتاب قرآن را پيدا مي كند و فقط بايد با وضو به آن دست زد.

 



تگزاس همچنان مي سوزد

آتش سوزي گسترده در ايالت تگزاس آمريكا كه تاكنون 500 خانه و يك ميليون و 400 هزار هكتار مناطق طبيعي را سوزانده، همچنان ادامه دارد.
به گزارش فارس، ماموران آتش نشاني در تگزاس براي مهار يك آتش سوزي كه در منطقه اي به طول 26 كيلومتر در جريان است و 500 خانه را سوزانده، تلاش مي كنند.مقامات اعلام كردند كه آتش سوزي روز دوشنبه «به طور قابل توجهي گسترش يافته» و اكنون در ناحيه اي به وسعت هزار هكتار در جريان است.شبكه بي بي سي در گزارشي اعلام كرد: «ريك پري» فرماندار تگزاس و از نامزدهاي مرحله مقدماتي انتخابات رياست جمهوري در حزب جمهوريخواه گفت كه محدوده زماني 48 تا 72 ساعت آينده «حياتي» خواهد بود.وي با درخواست از مردم براي توجه به دستورهاي تخليه تصريح كرد كه آتش سوزي هاي اخير در تگزاس بيش از يك ميليون و 400 هزار هكتار مناطق طبيعي را سوزانده است و افزود: «اين تقريباً به اندازه ايالت كانتيكات است.»پري گفت: «من متوجه هستم كه از دست دادن خانه يا دارايي هاي يك عمر زندگي بي نهايت دشوار است، اما جان خود را به خطر نياندازيد.» بنا به گزارشهاي رسيده از شرق تگزاس آتش جان يك زن 20 ساله و فرزند كوچك او را گرفت.تخمين زده مي شود بر اثر آتش سوزي در «بستراپ» در حدود 50 كيلومتري جنوب شرقي شهر آستين، حدود 5 هزار نفر مجبور به ترك خانه هايشان شده اند.«پيشتر «يان آمن» از سازمان هواشناسي تگزاس آتش در بخش مركزي اين ايالت را يك «هيولا» خواند كه صفر درصد مهار شده است.»اين آتش سوزي بزرگترين مورد از ده ها آتش سوزي طبيعي است كه در اين ايالت جريان دارد.

 



چاقوكشي در اتوبوس

رسانه هاي محلي ژاپن اعلام كردند در پي حمله يك مرد چاقو به دست به مسافران اتوبوسي در شمال شرق پايتخت اين كشور 13 تن مجروح شدند.
براساس اعلام پليس ژاپن، اوايل صبح ديروز يك مرد مسلح به چاقو به مسافران در انتظار يك ايستگاه اتوبوس واقع در استان «ايباراكي» در شمال شرق «توكيو» حمله كرد و ابتدا چهار تن را مجروح و سپس با حمله به داخل اتوبوس ديگري سرنشينان اين خودرو را هم با ضربات چاقو مضروب نمود.به گزارش ايسنا، براساس اعلام پليس استان «ايباراكي» 11 تن از مجروحان اين حادثه را دانش آموزان دبيرستاني، محصلان راهنمايي و دو زن مسن تشكيل مي دهند.همچنين وضعيت برخي مجروحان وخيم گزارش شده است. علاوه بر اين، ساير مسافران در وضعيت نامساعد روحي قرار دارند.براساس اعلام خبرگزاري شين هوا و شاهدان عيني، مرد مسلح به چاقو پس از انجام اين حملات محل را ترك كرد، اما در نهايت توسط ماموران پليس دستگير شد.مرد مسلح يك جوان 27 ساله به نام «يوتا ساتيو» است كه بيكار است و تحقيقات در رابطه با انگيزه وي در اقدام به مجروح كردن سرنشينان اتوبوس ادامه دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14