(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 شهریور 1390- شماره 20017

ميانجيگري سازمان ملل براي حل بحران سياسي يمن
سفير آمريكا : به اين زودي از افغانستان نمي رويم
افشاگري دختر پادشاه سابق عربستان از فساد دربار آل سعود
يك سنگر ديگر قذافي فرو ريخت قبايل شهر «بني وليد» تسليم شدند
قرارداد فروش 67 موشك اسرائيل به كره جنوبي امضا شد
تركيه روابط نظامي و تجاري با رژيم صهيونيستي را به حال تعليق درآورد
چهارمين جلسه محاكمه مبارك امروز برگزار مي شود
گردهمايي نمايندگان 113 كشور در سالگرد تأسيس جنبش عدم تعهد
يك فرماندار افغان بر اثر انفجار بمب كشته شد
اعتصاب غذاي 200 زنداني سياسي در بحرين
استاد دانشگاه ايتاليا: ملت فرانسه بايد جلو جاه طلبي هاي ساركوزي را بگيرد
چها رسوي پنج قا ره
دبيركل اتحاديه عرب امروز به دمشق مي رود
اعتراض جنبش حماس به آتش زدن مسجد نابلس
ژنرال پترائوس رئيس جديد سيا
تروريست هاي موساد يك دانشمند عراقي را به شهادت رساندند



ميانجيگري سازمان ملل براي حل بحران سياسي يمن

سازمان ملل متحد با ارائه طرحي جديد خواستار حل مسالمت آميز بحران اين كشور شد.
يك مسئول يمني اعلام كرد كه سازمان ملل متحد طرحي با عنوان «نقشه راه» ارائه داده كه در آن علي عبدالله صالح براي پايان دادن به بحران سياسي در اين كشور بايد قدرت را به معاونش واگذار كند.
اين مسئول يمني كه خواست نامش فاش نشود گفت، حزب حاكم يمن به درخواست عبد ربه منصور هادي معاون رئيس جمهور طي روزهاي آينده «نقشه راه» پيشنهادي سازمان ملل را بررسي مي كند. در اين طرح يك دوره انتقالي سه تا شش ماهه براي انتقال قدرت به معاون رئيس جمهور پيشنهاد شده در حالي كه در طرح پيشنهادي شوراي همكاري خليج فارس يك دوره يك ماهه پيشنهاد شده بود. در اين طرح همچنين ايجاد دولت آشتي ملي، بازسازي نهادهاي نظامي و آماده سازي انتخابات رياست جمهوري پيش بيني شده است.

 



سفير آمريكا : به اين زودي از افغانستان نمي رويم

سفير آمريكا در افغانستان با چرخشي آشكار از موضع قبلي كاخ سفيد، اعلام كرد كه سال 2014 پايان مهلت حضور نيروهاي آمريكايي در افغانستان نيست.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «رايان كراكر» اعلام كرد؛ سال 2014 ميلادي به منزله پايان مهلت حضور نظاميان آمريكايي در افغانستان نيست. اين اظهارات، چرخشي آشكار نسبت به موضع قبلي و رسمي دولت كاخ سفيد است. سال گذشته ميلادي «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا، قول داده بود كه تا تابستان 2011 (تابستان جاري) نيروها را از افغانستان خارج كند. اما، بعد از آن، اوباما تاريخ عقب نشيني را تا سال 2014 عقب كشيد. ولي الان سفير آمريكا در افغانستان با اظهاراتش، اين وعده را نيز نقض كرده است. به اعتقاد كارشناسان، كاخ سفيد درصدد احداث پايگاه هاي نظامي دايمي در افغانستان است .

 



افشاگري دختر پادشاه سابق عربستان از فساد دربار آل سعود

دختر پادشاه پيشين عربستان با افشاي زدوبندهاي موجود در دربار آل سعود از حكام آن انتقاد كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «بسمه بنت سعود» طي روزهاي اخير به افشاگري فساد موجود در خاندان آل سعود پرداخت و اين اظهارات وي در رسانه هاي عربي بازتاب گسترده اي يافته است.
بر اساس اين گزارش، رسانه هاي عربي طي دو روز گذشته به طور گسترده اظهارات بسمه بنت سعود دختر پادشاه پيشين عربستان را عليه آل سعود كه دو هفته پيش نيز رژيم حاكم را مورد انتقاد قرار داده بود، پوشش دادند.
شاهزاده بسمه در اظهارات جديد خود گفت: در حالي كه بسياري از مردم شهر مكه مكرمه در فقر به سر مي برند، ما (خاندان آل سعود) غرق در ساخت ويلا و تفرجگاه هاي مجلل براي خود هستيم.
وي در ادامه افشاگري هاي خود از فساد مالي 80 ميليارد ريالي عربستان (400 ميليون دلار) در طرح توسعه خانه خدا پرده برداشت و متذكر شد: در پروژه اخير توسعه بيت الله الحرام و نيز ساخت ساعت مكه به عنوان بزرگترين ساعت جهان بيش از 80 ميليارد ريال (واحد پول سعودي) به جيب شركت هاي ژاپني، آمريكايي، فرانسوي، چيني و غيره سرازير شد.
شاهزاده بسمه كه دختر «ملك سعود بن عبدالعزيز آل سعود» شاه قبلي عربستان است، خاطرنشان كرد: اگر در خيابان هاي مكه مكرمه دور بزنيم، به راحتي مي توان تعداد زياد افراد فقير و نيازمند را مشاهده كرد كه آمار آنان باورنكردني و شكم هاي آنان خالي است، درحالي كه ما به ساخت برج، كاخ، ويلا و غيره ادامه مي دهيم.
وي با انتقاد از ساخت و ساز در اطراف خانه كعبه يادآور شد: با ساخت وسازها و برج هاي موجود، معنويت از اين مكان مقدس كاسته شده و نماي ديني و اسلامي آن را از بين برده است.
اين در حالي است كه آمار بيكاري در عربستان با وجود ثروت و درآمد فراوان نفتي آن روز به روز افزايش يافته است و به مرز يك ميليون و 200 هزار نفر رسيده است.
فارغ التحصيلان دانشگاه هاي عربستان طي روزهاي اخير در نامه اي به پادشاه و وليعهد عربستان، خواستار حل فوري آن شدند.

 



يك سنگر ديگر قذافي فرو ريخت قبايل شهر «بني وليد» تسليم شدند

انقلابيون ليبيايي از توافق با معتمدان شهر «بني وليد» براي ورود بدون درگيري به اين شهر خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس، شبكه هاي تلويزيوني «پرس تي وي» و «الجزيره»، اعلام كردند، سران قبايل و معتمدان شهر بني وليد آمادگي خود را براي تحويل اين شهر به انقلابيون اعلام كردند. اين منابع به جزئيات بيشتري در اين مورد اشاره نكردند. گفته مي شود كه انقلابيون وارد بني وليد شده اند. خبرها همچنين حاكي است «سيف الاسلام» و «سعدي» دو فرزند «معمر قذافي»، ديكتاتور فراري ليبي، از تاريكي شب استفاده كردند و از بني وليد به مقصد نامعلومي گريخته اند.
بني وليد در فاصله 150كيلومتري جنوب طرابلس قرار دارد و يكي از چهار شهر در كنار «جفرا»، «سبها» و «سرت» است كه در كنترل هواداران قذافي قرار دارد.
از مناطق «ام الخنفس» و «الهراوه» در بخش هاي شمالي ليبي نيز خبر رسيد كه درگيري در اين مناطق ميان هواداران قذافي و انقلابيون از سر گرفته شد.
از سوي ديگر برخي از خانواده هاي ليبيايي كه چند روز در مناطق صحرايي سرگردان شده و در محاصره قرار گرفته بودند، با كمك انقلابيون توانستند به اماكن امن منتقل شوند.
به اعتقاد كارشناسان، از اوضاع چنين برمي آيد كه آتش جنگ به اين زودي در ليبي فروكش نخواهد كرد، تا طرف قوي تر بتواند سلطه خود را بر كشور بگستراند.
هواداران قذافي در نيجر
به گزارش واحد مركزي خبر، يك كاروان متشكل از خودروهاي زرهپوش و حامل حدود 200 تن از نيروهاي ويژه قذافي، وارد خاك «نيجر» شدند.
به گفته شاهدان، شخص قذافي و سيف الاسلام در اين كاروان حضور ندارند، اما قرار است كه به آن بپيوندند.
خبرهاي ديگر حاكي است كه قذافي و سيف الاسلام درصدد هستند تا از دولت بوركينافاسو درخواست پناهندگي كنند. بوركينافاسو قبلا براي اعطاي پناهندگي به قذافي اعلام آمادگي كرده بود.
در اين حال به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «موسي ابراهيم»، سخنگوي ديكتاتور فراري ليبي، دوشنبه اعلام كرد: قذافي در سلامتي كامل به سر مي برد و در حال طراحي و سازماندهي عمليات براي دفاع از ليبي است.
موسي ابراهيم به كانال تلويزيوني «الراي» سوريه گفت: ما هنوز قدرتمنديم و پسران قذافي در حال انجام وظايف خود براي دفاع و قرباني شدن در راه كشورشان هستند. سخنگوي قذافي گفت: ما براي ليبي و تمام اعراب مي جنگيم و مقاومت مي كنيم. موسي ابراهيم حاكمان جديد ليبي را عاملان ناتو ناميد و آنها را به ارتكاب جنايت، تجاوز، قتل و غارت متهم كرد. وي افزود: ليبي هرگز سقوط نخواهد كرد و قبايل شايسته و لايق اين كشور در حال دفاع از وطن هستند و تا آزادي همه شهرها و بازپس گرفتن آنها از كساني كه به اين شهرها تجاوز كرده اند، به مبارزه ادامه مي دهد.
ساير رويدادها
¤ «عبدالعاطي العبيدي» كه هفته گذشته توسط مخالفان قذافي دستگير شد، فاش كرد كه ماموران جاسوسي انگليس تا چند ماه قبل با قذافي همكاري مي كرده اند.
¤ اتحاديه اروپا اعلام كرد، القاعده شمال آفريقا به تسليحات، از جمله موشك هاي زمين به هواي موجود در انبار سلاح هاي قذافي دست يافته است.
¤ سخنگوي شوراي امنيت سازمان ملل اعلام كرد، اين شورا جمعه آينده در مورد ليبي تشكيل جلسه مي دهد. در اين جلسه قرار است براي اعزام هيئتي از سازمان ملل به ليبي جهت كمك به مقامات جديد اين كشور، تصميم گيري شود.
¤ دبير كل ناتو گفت، اين سازمان تا زماني كه لازم باشد، به عمليات نظامي خود در ليبي ادامه مي دهد.

 



قرارداد فروش 67 موشك اسرائيل به كره جنوبي امضا شد

منابع خبري از انعقاد قرارداد فروش 67 موشك پيشرفته رژيم صهيونيستي به كره جنوبي خبر دادند.
به گزارش پايگاه خبري «عرابيل»، مسئولان كره جنوبي در روزهاي اخير، قراردادي را براي خريد 67 موشك پيشرفته با صنايع نظامي رژيم صهيونيستي منعقد كردند.
براساس گزارش اين پايگاه خبري صهيونيستي، ارزش قرارداد منعقده بين صنايع نظامي اسرائيل و كره جنوبي بيش از 43 ميليون دلار تخمين زده شده است.
يك منبع بلندپايه كره جنوبي كه خبر امضاي اين قرارداد را فاش كرد و گفت: قرارداد خريد 67 موشك پيشرفته در ماه ژوئيه گذشته با اسرائيل منعقد شده است.
از سوي ديگر، شركت تسليحات سازي رافائل اسرائيل اعلام كرد: موشك هاي فروخته شده به كره جنوبي از نوع «سبابك» است كه توانايي هدف قرار دادن دقيق اهداف پنهان در 25 كيلومتري خود را دارد.
مقامات كره جنوبي ادعا مي كنند، موشك هاي خريداري شده، براي استفاده در مرز با كره شمالي مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 



تركيه روابط نظامي و تجاري با رژيم صهيونيستي را به حال تعليق درآورد

دولت تركيه تمامي روابط تجاري و نظامي خود را با رژيم صهيونيستي به حالت تعليق درآورد.
به گزارش خبرگزاري رويتر، «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از كاسته شدن از روابط سياسي با اسرائيل، همه روابط تجاري و نظامي خود را با آن به حالت تعليق درخواهيم آورد و براي انجام آن از راه هاي گوناگون بهره خواهيم برد.اردوغان روز سه شنبه همچنين تاكيد كرد كه تركيه، تحريم هاي بيشتري عليه رژيم اشغالگر در آينده اتخاذ خواهد كرد.نخست وزير تركيه از تمايل خود براي سفر به غزه سخن به ميان آورد و گفت: پس از مذاكرات با مقام هاي مصري براي اتخاذ اين سفر تصميم گيري خواهد شد.
رجب طيب اردوغان از حضور پررنگ ناوگان تركيه در درياي مديترانه در آينده نزديك خبر داد.
اين در حالي است كه روابط رژيم صهيونيستي با تركيه پس از خودداري مقام هاي صهيونيست از عذرخواهي به شدت تيره شده است و آنكارا سفير اسرائيل را از خاك خود اخراج كرد.

 



چهارمين جلسه محاكمه مبارك امروز برگزار مي شود

سومين جلسه دادگاه مبارك در ميان تدابير شديد امنيتي و بدون حضور دوربين هاي شبكه هاي تلويزيوني برگزار شد و افسران ارشد وزارت كشور عليه مبارك شهادت دادند.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، در جلسه روز دوشنبه دادگاه كه به رياست «احمد رفعت» برگزار شد، چندين افسر ارشد پليس مصر در جايگاه شهود قرار گرفتند و گفتند كه به آنها دستور داده شده بود با گاز اشك آور و فشار آب با تظاهركنندگان مقابله كنند.
«حسين سعيد محمد مرسي» يكي از شاهدان كه از ژنرال هاي پليس است گفت: در شنود مكالمات بي سيم پليس از ضعف نيروهاي امنيتي محافظ زندان قاهره و وزارت كشور مطلع شده بود و اين موضوع باعث شد كه براي حفاظت از اين ساختمان ها، با استفاده از آمبولانس، تسليحات و مهمات بيشتري به اين مكان ها ارسال شود.
به گفته اين شاهد دادگاه مبارك، به ماموران پليس دستور داده شده بود، تا با هر صورت ممكن مانع از نزديك شدن تظاهركنندگان به ميدان التحرير شوند و نحوه مقابله با معترضان نيز به صلاحديد پليس واگذار شده بود.
براساس اين گزارش، حسني مبارك 83 ساله متهم است، دستور كشتار تظاهركنندگان مخالف خود را در هفته هاي پاياني حكومتش صادر كرده است.
حدود 850 نفر در جريان اعتراضات مردمي در ماه هاي ژانويه و فوريه سال جاري به دست نيروهاي امنيتي و پليس كشته شدند و مبارك اين اتهام را كه وي دستور شليك را صادر كرده است، رد كرد. از ويژگي مهم جلسه روز دوشنبه، حضور افسران ارشد وزارت كشور مصر بود كه براي نخستين بار عليه حسني مبارك شهادت دادند.
اين در حالي است كه چهارمين جلسه محاكمه حسني مبارك، دو فرزند، وزير كشور سابق و شش معاون وي از سوي رئيس دادگاه به امروز (چهارشنبه) موكول شد.

 



گردهمايي نمايندگان 113 كشور در سالگرد تأسيس جنبش عدم تعهد

مراسم پنجاهمين سالگرد تأسيس «جنبش عدم تعهد» با حضور 113 كشور در پايتخت صربستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها 600 هيئت سياسي از قاره هاي آفريقا، آسيا و آمريكاي لاتين براي شركت در اين مراسم در بلگراد حضور يافتند، تا به رغم چالش هاي شديد سياسي و اقتصادي همچنان وحدت آن را حفظ كنند و به اهداف و آرمان هايش پايبند باشند.
اين گزارش حاكي است در مراسم افتتاحيه اين مراسم در روز دوشنبه، مصر كه رياست دوره اي كنوني جنبش را به عهده دارد، خواستار فعال شدن بيشتر آن شد.
«محمد كامل عمرو» وزير خارجه مصر طي سخناني از اعضاي جنبش عدم تعهد خواست تا به حمايت خود از مسئله فلسطين و تشكيل كشور مستقل فلسطين ادامه دهند.
وي گفت: نشست امروز، پنجاه سال پس از تاسيس اين جنبش، نشان دهنده قدرت آن است و ما بايد تلاش كنيم كه به اهداف اوليه آن جامه عمل بپوشانيم.
جنبش عدم تعهد نيم قرن پيش با پيشنهاد «جمال عبدالناصر» رئيس جمهور وقت مصر، «تيتو» رئيس جمهور سابق يوگسلاوي و «جواهر لعل نهرو» نخست وزير اسبق هند به منظور حفظ بي طرفي كشورهاي عضو در دوران جنگ سرد بين بلوك غرب و شرق تشكيل شد.
«بوريس تاديچ» رئيس جمهور صربستان كه كشورش افتخار ميزباني اين اجلاس را دارد در مراسم افتتاحيه آن يادآور شد: جهان از سال 1961 (سال تأسيس جنبش) تغيير بسياري كرده است، ولي اصول جنبش عدم تعهد به دليل تأكيد بر يكپارچگي ارضي، خلع سلاح، صلح و حقوق بشر، همچنان قوي و پابرجا است.
نشست جنبش عدم تعهد در حالي در بلگراد برگزار شد كه بسياري از صاحبنظران سياسي بر اين باورند كه كارايي و اعتبار گذشته خود را از دست داده است و نقش آن چناني در عرصه سياست جهاني ايفا نمي كند.
اما موافقان آن معتقدند كه با فعال شدن اصول و اهداف اوليه جنبش مي توان توازني ميان كشورهاي فقير و ثروتمند جهان ايجاد كرد و مانع از پايمال شدن حقوق آنها شد.

 



يك فرماندار افغان بر اثر انفجار بمب كشته شد

يك فرماندار افغان به همراه سه محافظش بر اثر انفجار بمب در استان «ننگرهار» افغانستان كشته شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، سخنگوي استاندار «ننگرهار» در شرق افغانستان گفت: فرماندار شهرستان «سيرزاد» اين استان سه شنبه به همراه سه محافظش بر اثر انفجار بمب كنار جاده اي كشته شدند. وي نام فرماندار را «اصيل احمد خان» اعلام كرد. تاكنون هيچ گروهي مسئوليت اين ترور را برعهده نگرفته است.بيشتر شخصيت هاي ترور شده، از چهره هاي خوشنام و جهادي افغانستان هستند. كارشناسان دست هاي پشت پرده خارجي را در اين ترورها دخيل مي دانند.

 



اعتصاب غذاي 200 زنداني سياسي در بحرين

200 زنداني بحريني كه به اتهام مشاركت در تظاهرات مسالمت آميز در بازداشت به سر مي برند دست به اعتصاب غذا زدند.
به گزارش خبرگزاري ها، «نبيل رجب» رئيس انجمن حقوق بشر در بحرين گفت كه تعداد زندانيان مخالف رژيم آل خليفه كه در اعتصاب غذا به سر مي برند 200 نفر هستند.
وي افزود، 12 پزشكي كه در جريان تظاهرات زنداني شده بودند بيش از يك هفته است كه دست به اعتصاب غذا زده اند.
رجب تأكيد كرد، در ميان بازداشت شدگان 24 پزشك و 23 پرستار از بيمارستان سلمانيه هستند و در انتظار محاكمه خود به سر مي برند. رئيس انجمن حقوق بشر در بحرين تصريح كرد، تعداد اعتصاب كنندگان غذا اكنون به 200 تن رسيده كه حال برخي از آنان بسيار وخيم است و به بيمارستان منتقل شده اند.
وي افزود، تعداد ديگري از زندانيان نيز اعلام كردند كه از روز سه شنبه (ديروز) به جمع اعتصاب كنندگان خواهند پيوست.
اعتصاب غذاي زندانيان با استقبال شمار زيادي از مردم بحرين رو به رو شده است. تحصن كنندگان خواسته اصلي خود را آزادي فوري همه زندانيان سياسي به ويژه پزشكان و كاركنان بخش پزشكي و شخصيت هاي سياسي كه به دليل مداواي بيماران و يا شركت در تظاهرات مسالمت آميز به زندان افتاده اند اعلام كردند.
اين در حالي است كه تظاهرات ضد رژيم بحرين در سراسر اين شيخ نشين خليج فارس گسترش يافته و مردم اعلام كردند كه خواستار سرنگوني آل خليفه هستند.
از سوي ديگر رؤساي ستادهاي مشترك ارتش هاي اعضاي شوراي همكاري خليج فارس امروز در ابوظبي پايتخت امارات نشستي فوق العاده برگزار مي كنند تا در مورد تداوم اشغال بحرين توسط ارتش سعودي گفت وگو كنند. يك منبع نظامي در اين باره گفت، يكي از دلايل اين نشست تداوم اشغال بحرين توسط عربستان سعودي است و دليل ديگر آن ايجاد يك پايگاه دائم براي نيروهاي سپر جزيره در بحرين است.

 



استاد دانشگاه ايتاليا: ملت فرانسه بايد جلو جاه طلبي هاي ساركوزي را بگيرد

يك استاد دانشگاه هاي ايتاليا، رئيس جمهور فرانسه را فردي جاه طلب دانست و اعلام كرد كه دولت پاريس قصد دارد با اتكا به نيروهاي اتمي خود، قدرت استعماري سابقش را احياء كند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، پروفسور «ماسيمو سانتي» گفت: نيكلا ساركوزي سعي دارد فرانسه را بار ديگر تبديل به يك قدرت استعماري و جايگزين آمريكا در منطقه مديترانه، خاورميانه و آفريقا بكند. دسانتي كه رياست كميته تربيت براي صلح ايتاليا را نيز بر عهده دارد، افزود: دولت فرانسه با جاه طلبي هايي كه دارد خطري براي صلح جهاني و بشريت است.
وي با تأكيد بر اينكه فرانسه به عنوان عضو دائم شوراي امنيت و با قدرت دائمي، حتي در داخل سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) نيز از داشتن نقشي مستقل به عنوان يك قدرت بزرگ دفاع مي كند، گفت: فرانسه در واقع تهديدكننده صلح جهاني است و خطري بالقوه براي بشريت محسوب مي شود. وي گفت: يا بررسي رويدادهاي اخير مي بينيم كه اين كشور در عرصه بين المللي سياست هاي دخالت جويانه دارد، از تلاش براي دخالت در انقلاب تونس گرفته تا دخالت مستقيم در ليبي از طريق تحريك و مسلح كردن گروه هاي مزدور؛ همه فاكتورها مؤيد اين موضوع است كه فرانسه در عرصه صلح و ثبات بين المللي، گام برنمي دارد. دسانتي به سياست دخالت جويانه فرانسه در ليبي اشاره كرد و گفت: اين تلاش ها براي دستيابي به چاه هاي نفت ليبي است؛ نفتي كه فرانسه پس از ملي شدن صنعت نفت به دنبال انقلاب ليبي در سال 1969 از دست داده بود. رئيس كميته تربيت براي صلح ايتاليا گفت: تمام اين مورد نشان مي دهد كه فرانسه از مقاصد جنگجويانه اش عقب نشيني نخواهد كرد. ساركوزي در نشست بين المللي اخير در پاريس درباره حمايت از ليبي جديد و در حضور «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل، كشورها را تهديد و پيشنهاد حمله پيشگيرانه احتمالي را مطرح كرد. دسانتي گفت: اين درحالي است كه فرانسه، آمريكا و ساير متحدين اروپايي ناتو، داراي تقريبا تمامي كلاهك هاي هسته اي بوده و با زيردريايي هاي هسته اي و موشك هاي اتمي و كلاهك هاي متعدد، جهان را تهديد مي كنند. وي افزود: فرانسه قبل از اينكه ايران را تهديد كند- كشوري كه بارها اعلام كرده است كه قصد ساخت بمب را ندارد و تنها مي خواهد استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي داشته باشد و آژانس بين المللي انرژي هسته اي نيز آنرا تأييد كرده است- مي بايست تمامي سلاح هاي كشتار جمعي و هسته اي خود را نابود كند. وي گفت: من اميدوارم ملت فرانسه بيدار شود و در برابر اين هذيان گويي هاي ساركوزي واكنش نشان دهد.

 



چها رسوي پنج قا ره

چين تهديد نيست
چين اعلام كرد كه قدرت نظامي اين كشور تهديدي عليه كشورهاي ديگر نيست و اين كشور هرگز وارد رقابت هاي تسليحاتي نخواهد شد.
دولت چين همچنين اعلام كرد كه اين كشور در بهبود وضعيت امنيتي در عرصه بين المللي مشاركت مي كند ولي تهديدي عليه هيچ كشوري نيست.
جنبش فاجعه آفرين
برهان الدين رباني رئيس شوراي عالي صلح افغانستان شبه نظاميان طالبان را يك گروه فاجعه آفرين خواند.
وي در گردهمايي جوانان در كابل گفت، عملكرد طالبان به بدنامي علماي ديني منجر شده است.
مذاكره پشت درهاي بسته
نخست وزير لبنان به دور از تبليغات رسانه اي با هيئت اعزامي دادگاه بين المللي رفيق حريري ديدار كرد.
در اين ديدار احتمالاً بخش جديدي از اتهامات و نتيجه تحقيقات در رابطه با ترور رفيق حريري بررسي شده است.
گزارش وقيحانه!
حزب الله لبنان گزارش سازمان ملل در مورد حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي غزه را شرم آور و وقيحانه توصيف كرد.
در بيانيه حزب الله آمده است، در اين حمله وحشيانه 9 تبعه ترك به شهادت رسيدند ولي در گزارش سازمان ملل اشاره اي به اين حادثه تروريستي نشده است.
تركيه را از دست داديم!
روزنامه اسرائيلي هاآرتص نوشت، سياست هاي دولت راستگراي نتانياهو باعث شد كه تركيه را نيز همچون مصر و اردن از دست دهيم. اين روزنامه افزود، تيرگي روابط اسرائيل و تركيه حاصل سياست هاي نتانياهو است و او عامل تمام بدبختي هاي اسرائيل است.

 



دبيركل اتحاديه عرب امروز به دمشق مي رود

دبيركل اتحاديه عرب به همراه طرحي جديد براي حل بحران سوريه امروز وارد دمشق مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، نبيل العربي امروزبراي ديدار با بشار اسد رئيس جمهور و وزير خارجه سوريه وارد دمشق خواهد شد و گفته مي شود طرحي با خود دارد كه براي حل بحران سوريه ارايه خواهد كرد.
روزنامه الحيات متن طرح اتحاديه عرب را اعلام كرد كه از جمله مواد مهم آن پايان دادن به خشو نت ها و برگزاري انتخابات رياست جمهوري در سال 2014 است. در اين طرح ضمن رد مداخله مستقيم يا غيرمستقيم از سوي كشورهاي ديگر از دولت سوريه خواسته شده تمامي خسارت هاي وارده را به شهروندان پرداخت كند. زندانيان سياسي را آزاد و اصلاحات موردنظر مخالفان را هر چه سريع تر اجرا كند.
برخي مقامات سوريه اين طرح را مداخله گرايانه خوانده اند. پيشتر دولت دمشق موضع گيري اتحاديه عرب در قبال سوريه را محكوم كرده بود.

 



اعتراض جنبش حماس به آتش زدن مسجد نابلس

جنبش حماس ضمن محكوم كردن حمله شهرك نشينان صهيونيست به مساجد و آتش زدن آنها، اين اقدام را جنايتكارانه خواند.
به گزارش خبرگزاري قدس، جنبش حماس ضمن محكوم كردن اين اقدام صهيونيست ها اعلام كرد: ما در جنبش حماس خواستار وحدت براي مقابله با اشغالگري اسراييل هستيم و از اتحاديه عرب، سازمان همكاري اسلامي و ساير گروه هاي مدافع حقوق بشر مي خواهيم تا جلوي «جنايات نژادپرستانه» اسراييل را بگيرند.
گفتني است كه گروهي از صهيونيست هاي افراطي صبح روز دوشنبه به مسجد «النورين» واقع در روستاي «قصره» در جنوب شرقي استان نابلس حمله كردند و مسجد را به آتش كشيدند و با پاره كردن قرآن هاي موجود در اين مسجد، مرتكب جنايت ديگري بر ضد اماكن مقدس مسلمانان شدند.
ده ها تن از ساكنان اين منطقه نيز پس از مطلع شدن از اين اقدام صهيونيست ها به سرعت به سوي مسجد شتافته و از گسترش آتش به ديگر طبقات آن جلوگيري كردند.
اين درحالي است كه چند روز قبل نيز صهيونيست ها به مسجد مبارك الاقصي يورش برده و اين مكان مقدس را مورد هتك حرمت قرار داده و با نمازگزاران درگير شدند.
اهانت به مقدسات مسلمانان از سوي صهيونيستهاي افراطي با حمايت كامل نيروهاي امنيتي و ارتش رژيم صهيونيستي صورت مي گيرد و ارتش اسرائيل اين صهيونيست ها را به ادوات جنگي، گاز اشك آور و بمب هاي صوتي هم مجهز كرده است.
اين در حالي است كه مركز پژوهش هاي زمين در شهر الخليل نيز اعلام كرد كه اقدامات اشغالگران صهيونيست مبني بر تخريب، به آتش كشيدن مسجد و يا دخالت در امور مربوط به پخش اذان و اعمال محدوديت براي ورود نمازگزاران به مسجد نقض آشكار قانون بين المللي و معاهدات و توافقنامه هاي بين المللي است كه در آن بر آزادي عبادت تأكيد شده است.
اين مركز در بيانيه خود همچنين تأكيد كرد: اين تجاوزات شهرك نشينان و ارتش رژيم صهيونيستي سياست قديمي است و پيش از اين نيز تجاوزات آشكاري عليه مساجد در اراضي اشغالي فلسطين رخ داده است به گونه اي كه فجايع ملت فلسطين از روز نخست اشغال در سال 1948 اعم از تخريب روستاها و مساجد و غيره همچنان ادامه دارد.

 



ژنرال پترائوس رئيس جديد سيا

ديويد پترائوس ژنرال بازنشسته آمريكايي به عنوان رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا(سيا) آغاز به كار كرد.
به گزارش ايسنا، ديويد پترائوس پس از 37 سال خدمت در ارتش روز گذشته در مراسمي غيرعلني به عنوان رئيس سازمان سيا سوگند ياد كرد.
مقام هاي نظامي آمريكا منتظر هستند تا ببينند اين ژنرال چهار ستاره بازنشسته تا چه اندازه از نفوذ خود در رسانه ها و كنگره براي اعمال سياست هايش استفاده خواهد كرد.
مقام هاي اطلاعاتي آمريكا نيز بيم آن دارند كه پترائوس تحليلگران سازمان اطلاعات مركزي آمريكا را تحت فشار قرار دهد تا ارزيابي خود را از جنگ افغانستان تغيير دهند. پترائوس درباره حضورش در سازمان سيا و انصراف از ارتش اظهار داشت، يكي از دلايلي كه از حضور در ارتش صرف نظر كردم نگراني درباره نظامي سازي اطلاعات جاسوسي آمريكا است.
وي افزود، هيچ برنامه اي براي انتقال افكار نظامي خود به سيا ندارم.
احتمالا رودني اسنيدر كه پيشتر در بخش امنيت ملي كاخ سفيد فعاليت داشته و يكي از اعضاي سيا بوده است رياست دفتر پترائوس را عهده دار شود.

 



تروريست هاي موساد يك دانشمند عراقي را به شهادت رساندند

ترور يك دانشمند شيعه عراقي توسط عوامل رژيم صهيونيستي در كركوك، صدها معترض را به خيابان ها كشاند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ديروز صدها نفر از مردم معترض به ترور يك دانشمند عصب شناس، در خيابان هاي شهر كركوك تظاهرات كردند.
دكتر «يالدرين عباس الدمارچي» دوشنبه گذشته توسط افراد ناشناس از ناحيه سينه هدف گلوله قرار گرفت و شهيد شد. تشييع پيكر اين شهيد كه ديروز انجام شد، به يك تظاهرات اعتراضي از جانب مردم تبديل گرديد. الدمارچي كه به همراه برادرش عازم خانه بود، هدف قرار گرفتند و هر دو به شهادت رسيدند. اين پزشك شهيد، يك شيعه تركمن بود.
عوامل رژيم صهيونيستي طي 9 سال اخير صدها دانشمند عراقي را ترور كرده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14