(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 شهریور 1390- شماره 20017

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هم آهنگي در تقاطع فتنه (يادداشت روز)
برنامه ريزي ايران براي افزايش سطح مبادلات با آمريكاي لاتين به 600 ميليون دلار
سردار وحيدي: شكايت ايران از روسيه طبق قرارداد اس-300 است
كيهان و خوانندگان
بوقلمون (گفت و شنود)
موزيلا گزارش داد هكرهاي ايراني به سايت هاي موساد سيا و MI6 نفوذ كرده اند
حاضريم به قانون برگرديم اما كسي به ما محل نمي گذارد (خبر ويژه)
ارتش سايبري ايران با يك تير چند نشان را با هم زد (خبر ويژه)
ديدم گلوله به طرفم مياد جا خالي دادم! (خبر ويژه)
اولي كه تداركچي است، دومي را جدي نگيريد بقيه هم دنبال عفوند (خبر ويژه)
ايران رقيبي نامتعارف براي آمريكاست (خبر ويژه)
در پاسخ به يادداشت روز كيهان باهنر: من هم معتقدم سران فتنه مستحق اشد مجازات هستند



هم آهنگي در تقاطع فتنه (يادداشت روز)

چند سالي است كه همه و حتي دشمن ترين دشمنان اذعان مي كنند باد به پرچم اسلام و ايران افتاده است. اين شوكت و اقتدار و عزت را دوست و دشمن همه مي فهمند اما مهم اين است كه از اين «رونق اقتدار» چه دركي بايد داشت و چه نتايجي را استخراج كرد؟ آيا بايد غرور و بي عملي و بي پروايي و اسراف در فرصت ها و غفلت از چالش ها را نتيجه گرفت يا نه، به ضرورت مجاهدت و احتياط و اعتدال و دقت بيشتر اهتمام داشت؟ در واقع «نعمت اقتدار» را چگونه بايد تحليل كرد و چه معامله اي با اين نعمت داشت؟ شايد تأني در ابعاد اين پرسش ها بتواند ما را به فهم بيانات اخير رهبر فرزانه انقلاب در خطبه هاي عيدفطر رهنمون سازد كه هم از انتخابات به عنوان نعمت الهي ياد كردند و فرمودند «از نعمت الهي انتخابات پاسداري كنيد» و هم در عين حال تذكر دادند كه «انتخابات هميشه در كشور ما تا حدودي يك حادثه چالش برانگيز است... مراقب باشيد اين چالش به امنيت كشور صدمه نزند. انتخابات كه مظهر حضور مردم است، مظهر مردم سالاري ديني است، بايد پشتوانه امنيت ما باشد. نبايد اجازه داد كه اين چيزي كه ذخيره امنيت است، پشتوانه امنيت است، به امنيت ما صدمه وارد كند.»
انتخابات به عنوان جشن مردم سالاري را بايد در متن تحولات مهم منطقه اي و جهاني ديد. آنجا كه 85 درصد واجدان حق رأي در يك كشور در آغاز دهه چهارم پيروزي انقلاب خود پاي صندوق هاي رأي مي روند و 8 ماه بعد اكثريت قريب به اتفاق همان ها جنبش اجتماعي-سياسي 9 دي را رقم مي زنند، بي ترديد سلسله انقلاب ها را از همسايگان تا صدها فرسنگ دورتر استارت زده اند و بلاشك در نقطه مقابل، مستكبران وقتي به خوبي مي كاوند كه اين همه ضربات پي درپي را از كدام كانون خورده اند، به سرچشمه الهام بخش همه اين اتفاقات برمي گردند. بنابراين تعاملات سياسي در ايران و از جمله انتخابات، دركانون توجهات جهاني دوستان و دشمنان ملت ايران قرار مي گيرد. سال 86 هنوز انتخابات مجلس هشتم برگزار نشده بود كه مقامات انگليسي- از جمله جان ساورز رئيس بعدي سازمان جاسوسي اين كشور- علناً گفتند «دو انتخابات مهم مجلس و رياست جمهوري طي 2 سال آينده در ايران برگزار مي شود. اين انتخابات مي تواند سرنوشت بسياري از تحولات جهاني از جمله چالش هسته اي را رقم بزند و بايد با چكاندن ماشه فشارها به مردم ايران فهماند كه مقاومت، هزينه بردار است». آنها در تحميل هزينه به ملت ايران فقط به تحريم بسنده نكردند بلكه كوشيدند جشن مردم سالاري را به آتش آشوب و فتنه گري نيز بيالايند. اين، سناريوي مهندسي شده دشمن بود و البته ابزار و امكانات آن را طيف هايي از دوست نمايان در گروه هاي سياسي داخلي تدارك كردند، كه خود داستاني مفصل است. فتنه زشت سيمايي كه آن ايام صورت آراست و به دلبري از ظاهرپرستان برخاست، صرف نظر از ابعاد خارجي و مهندسي شده پروژه، حاوي ابعاد نفساني و روان شناختي بود و وجود همين ابعاد است كه با جلوه ها و بروز هاي متنوع مي تواند فرصت هاي سياسي ظهور اقتدار ملت ايران را - از جمله در انتخابات و ساير سرفصل هاي سياسي- تبديل به چالش كند.
خداوند در اين باره از قاعده اي عجيب كه البته قابل پيشگيري است خبر مي دهد و مي فرمايد: «هنگامي كه زياني به انسان مي رسد ما را به پهلو يا نشسته يا ايستاده مي خواند اما زماني كه آن شر و زيان را از او برطرف كرديم، چنان عمل مي كند كه گويا هرگز ما را در آن ضرر به ياري نخوانده است. و اين چنين براي اسراف كاران، رفتارشان زينت داده شده است» (آيه 12 سوره يونس). كافي است برگرديم و ببينيم در انواع انتخابات مجلس يا رياست جمهوري سي وچند سال گذشته، شماري از حاضران چه تبختر و تفاخرهايي به خرج دادند و چگونه از خود متشكر شدند و چه سرمستي ها و خوشي هايي كه زير دلشان نزد! كساني جانب ادب به جا آوردند و با خدمتگزاري بي منت، شكر نعمت كردند و ديگراني كفران نعمت نمودند و خدا هم پس كله شان زد. اما فارغ از اينكه سرنوشت هر يك از رجال و طوايف سياسي پس از اين شكر يا كفران نعمت چه مي شود، مسئله مهم تر، سرنوشت اجتماعي است. هشدار الهي بايد تا ابد، آويزه گوش همه اهل خرد باشد آنجا كه مي فرمايد «آيا ديدي كساني را كه نعمت خداوند را به كفر تبديل كردند و قوم خويش را شايسته خانه هلاكت و دوزخ ساختند؟» (آيه 28 سوره ابراهيم). آري مي شود بسياري از پديده هاي انساني در عين اينكه نعمت هستند تبديل به چالش و حتي نقمت و مصيبت شوند. اينجاست كه راه سطحي نگران و ظاهربين ها با ژرف انديشان و راه بردگان به باطن امور از هم جدا مي شود.
طايفه اول- از جمله در عرصه سياست- به افراط و تفريط مي افتند. اگر ناكام و محروم بمانند، دچار نوعي از افسردگي و بي عملي و رها كردن امور ناشي از يأس و نااميدي مي شوند و اگر هم كامي از قدرت و ثروت و منصب و موقعيت بگيرند، باز دچار نوعي از خواب خرگوشي، بي عملي و طغيان ناشي از اميد موهوم (غرور) مي شوند چندان كه صاحب مغرور آن باغ پرآب و بركت گفت. «داخل باغ خويش شد در حالي كه ستمگر بر خويش بود. گفت گمان نمي كنم كه هرگز اين باغ نابود شود و پايان پذيرد.» اين توهم توأم با تبرج و تفاخر از كجا آمد؟ از خودمتشكر بودن و يك باور متناقض. «گمان نمي كنم كه قيامت برپا شود و اگر به سوي پروردگارم بازگردانده شوم، به يقين [!؟] جايگاهي بهتر از اين خواهم يافت.» (آيات 35و 36 سوره كهف). عين همين اخلاق خودفريبانه و منطق سفسطه اندود را خداوند در آيات 48 تا 50 سوره فصلت متذكر مي شود. «انسان از خواستن خير خسته نمي شود و اگر شري به او برسد، پس بسيار مأيوس و كافر مي شود. و اگر پس از آسيبي، رحمتي را به او بچشانيم، مي گويد اين، به خاطر شايستگي و استحقاق من بوده و گمان نمي كنم قيامت برپا شود. و اگر به سوي پروردگارم بازگردانده شوم، براي من نزد او پاداش هاي نيك است. ما كافران را از اعمالي كه انجام داده اند، باخبر خواهيم كرد و به يقين از عذاب شديد به آنها خواهيم چشاند.» اين روش و مرام سطحي نگران است. استاد آتش در خرمن زدن و از نردبان موهوم هيجان هاي نفساني بالا رفتن و سپس فسردن و پشيماني بي حاصل و يأس مطلق و كولي دادن هاي جديد به ابليس چندان كه جناب برسيسا كرد.
اما طايفه دوم به رسم پارسايي، نزد خويش متهم به كم كاري هستند و به تعبير اميرمؤمنان عليه السلام «لايرضون من اعمالهم القليل و لايستكثرون الكثير، فهم لانفسهم متهمون و من اعمالهم مشفقون. از اعمال اندك خود راضي نمي شوند و عمل فراوان خود را فراوان نمي شمارند، بنابراين خود را متهم مي كنند (و به خاطر خود، نزد خود متهم هستند) و از اعمال خويش نگرانند». اگر خير و خدمتي به دستشان جاري شود كه صرفاً توفيق و نعمت ديگري از جانب خدا و شايسته امتنان و فروتني بيشتر مي دانند و اگر كم گذاشته اند و خود را بدهكار مي يابند، كه باز جاي طغيان نيست بلكه اقتضاي آن، تلاش و تحرك و مجاهدت بيشتر است. اين گروه به اعتبار احتياط و مراقبت، به رفتارهاي پرخطر و نعمت سوز نزديك نمي شوند و چه درحال توانگري و چه در وضعيت محدوديت و محروميت، به ورطه غرور يا يأس سقوط نمي كنند، چنان كه جماعت هايي در آغاز دهه 60 يا دهه هاي 70 و 80 سقوط كردند. اين بي احتياطي را با بسامدها و نوسان هاي متفاوت در برخي دولت ها و ادوار مجلس مشاهده كرده ايم. آدمي آنجا كه پرده يأس يا غرور بر ديدگانش كشيده مي شود، پا در تاريكي جهل مي گذارد و «جاهل را نمي يابي مگر در افراط (زياده روي) يا تفريط (كم كاري)». يا به مردم و زمين و زمان بد مي گويد و از همه باورهاي خود برمي گردد چون به منصب و مسند نرسيده، و يا از پيروزي خود كه صرفاً ايستگاه و منزل است نه مقصد- و طريقيت دارد نه موضوعيت- الهه و بتي مي تراشد براي خودپرستي و تكاثر قدرت و زدن ركوردهاي تازه رأي و محبوبيت! از خاطر مي برد كه آن ساعت صفر نامزدي، كدام شعارهاي نيكو و آرمان هاي پسنديده را آويزه جان و زبان ساخته بود. كم نبودند آنها كه در همين سي وچند ساله پس از انقلاب از ياد بردند كه چرا به رأي مردم توفيق يافته اند به صندلي هاي قرمز و سبز تكيه بدهند. شگفتا كه آدمي چه استعداد شگرفي در سوزاندن فرصت ها و گم كردن راه يا هدف دارد! هدف كه شهرت و محبوبيت و زدن ركورد رأي نبود، بود؟! آيا مي شد عشرت طلبي و برآوردن همه خواهش ها را با تعصب خدمت و ديانت و مردم دوستي يكجا جمع كرد؟ نمي شد و به شهادت همه تاريخ- و از جمله همين 30سال در مقاطعي- نشد. آنجا كه روكش توهم و تخيل و عجب، قضاوت ها و ارزيابي هاي ما را انباشت، در هويت حركت ها نيز خدشه افتاد. و اين گونه كه شد، فلان آقاي مدعي احياي خط امام، از اردوگاه رذالت پيشگاني سردرآورد كه حرمت عاشوراي حسيني را شكسته بودند اما آقاي مدعي همان ها را مردمان خداجو مي خواند و... كم نبوده اند از اين جماعت در طوايف سياسي گوناگون.
اميرمؤمنان(ع) ذيل آيه «الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا» فرمود «همانا گفتيد پروردگار ما الله است، پس استقامت كنيد بر كتاب و مسير فرمان او و بر همان راه شايسته عبادت خداوند، و از دايره فرمانش خارج نشويد و در آن بدعت نياوريد و از آن سرپيچي ننماييد» (خطبه 617 نهج البلاغه) و خاضعانه دعا كرد «از پروردگار سبحان مي خواهيم ما و شما را از كساني قرار دهد كه هيچ نعمتي آنها را مست و مغرور نمي كند و هيچ عنايتي آنها را از اطاعت پروردگار باز نمي دارد و پس از فرا رسيدن مرگ [به خاطر آن مستي و سرپيچي] سزاوار ندامت و اندوه نمي شوند» (خطبه26 نهج البلاغه)
آنچه خودي ها و اغيار (دوستان و دشمنان انقلاب) را در تقاطع فتنه به هم مي رساند تا حتي بدون هماهنگي، هم آهنگ شوند- چه رسد كه هم آهنگي ها در برخي مواقع با هماهنگي قبلي بود- همين سكه دوروي خود بسندگي و از خود متشكر بودن است؛ گاه به شكل غرور و زماني به صورت نااميدي و تشبث به انواع دستاويزها بدون پرسش از حرمت يا حليت آن جلوه گر مي شود. اگر اين شعار قرآني امام علي و امام حسين عليهم السلام كه «ما كنت متخذ المضلين عضدا. من گمراهان را به ياري نمي گيرم» همواره پرچم راهنما بود، نه ابوالحسن بني صدر و آيت الله سيدكاظم شريعتمداري و آيت الله منتظري در آن ورطه ها مي افتادند و نه دولت هاي سازندگي و اصلاحات و عدالت- البته با شدت و ضعف هاي متفاوت- دچار آسيب هاي پديد آمده مي شدند. امروز هم جبهه افسرده و مستأصل استكبار به همراه پياده نظام ازهم پاشيده آن، در نهايت يأس به سر مي برند الا اينكه روي «نفوذ» در فضاي انشقاق و تفرقه و مجادله و گروكشي، و استفاده از «فضا»ها و «فاصله»هاي ايجاد شده به دست جبهه خودي اميد بسته اند. فرقي نمي كند اين فضا و فاصله را اطرافيان رئيس جمهور و رئيس مجلس و شهردار درست كنند يا گروه ها و رسانه ها و نشريات مدعي اصولگرايي. جشن مردم سالاري را بايد با بستن راه هاي رخنه و به عنوان نعمتي الهي پاسداري كرد.
محمد ايماني

 



برنامه ريزي ايران براي افزايش سطح مبادلات با آمريكاي لاتين به 600 ميليون دلار

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به حجم مبادلات اقتصادي بين ايران و كوبا گفت: اميدوارم در اين سفر حجم مبادلات تجاري و اقتصادي في مابين را از 60 ميليون دلار به 10برابر افزايش دهيم.
محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور صبح روز گذشته پيش از عزيمت به دو كشور كوبا و اكوادور، روابط ايران با اين دو كشور آمريكاي لاتين را روابطي صميمي و رو به گسترش خواند و از آمادگي كشورمان براي گسترش روابط در زمينه هاي مختلف از جمله سياسي، اقتصادي و فرهنگي خبر داد.
محمدرضا رحيمي با بيان اينكه دو كشور كوبا و اكوادور پيوسته به دنبال بيداري، عدالت خواهي و استقلال طلبي بوده اند، اظهار داشت: كشورهاي آمريكاي لاتين زماني به عنوان حياط خلوت آمريكا محسوب مي شدند اما امروز ملت هاي اين كشورها از سياست هاي استكبار جهاني به تنگ آمده و از هر فرصتي براي نشان دادن مخالفت خود استفاده مي كنند.
معاون اول رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه ايران همواره از ديرباز ارتباطات سياسي، اقتصادي و فرهنگي خوبي با كوبا داشته است، گفت: اين ارتباطات در دولت نهم و دهم بسيار بيشتر شده و امروز نيز اين روابط در بخش هاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي و همكاري هاي بين المللي در حال گسترش است.
رحيمي ادامه داد: ملت كوبا همواره به دنبال مبارزه با زياده خواهي كشورهاي زورگو بودند و مسئولين جمهوري اسلامي ايران نيز با توجه به آرمانهاي امام خميني(ره) و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب درصدد هستند روابط خود را از هر حيث با كشورهاي آمريكاي لاتين و بويژه ملت هاي آزاديخواه اين كشورها ارتقا دهند.
معاون اول رئيس جمهور همچنين با اشاره به حجم مبادلات اقتصادي بين دو كشور تصريح كرد: امروز مبادلات اقتصادي ميان ايران و كوبا رقم قابل توجهي نيست اما با مذاكراتي كه پيش از اين سفر با مقامات كشور كوبا صورت گرفته اميدوارم در اين سفر بتوانيم حجم مبادلات تجاري و اقتصادي في مابين را از 60 ميليون دلار به 10برابر افزايش دهيم.
معاون اول رئيس جمهور در ادامه بحث و تبادل نظر در خصوص همكاري هاي نفتي و گازي با كشور اكوادور را از مهمترين اهداف سفر به اين كشور برشمرد و گفت: با توجه به اينكه اكوادور يك كشور نفتي است و جمهوري اسلامي ايران از پيشرفت هاي متعددي در صنعت نفت برخوردار است مي تواند به توسعه زيرساخت هاي نفتي اين كشور كمك كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، وزراي نيرو و صنعت، معدن و تجارت به عنوان روساي كميسيون مشترك ايران- كوبا و ايران- اكوادور معاون اول رئيس جمهور را در اين سفر همراهي مي كنند.

 



سردار وحيدي: شكايت ايران از روسيه طبق قرارداد اس-300 است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تصريح كرد: شكايت از روسيه براساس مفاد قرارداد تحويل سيستم هاي پدافند موشكي «300-S» انجام شده است.
سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درخصوص ابراز شگفتي سخنگوي وزارت خارجه روسيه از تصميم تهران براي شكايت از كشورش درباره قرارداد تحويل سيستم هاي پدافند موشكي «300-S» اظهار داشت: اين موضوع جزء مفاد قرارداد امضاء شده بين ايران و روسيه بوده است و اتفاق عجيبي در اين خصوص نيفتاده است.
وي تصريح كرد: براساس مفاد قرارداد تحويل سيستم هاي پدافند موشكي «300-S» اگر طرفين نسبت به اجراي قرارداد به ابهامي برخورد كردند بايد آن را به داوري احاله دهند تا به موضوع رسيدگي شود.
بنابر اين گزارش، محمدرضا سجادي سفير ايران در روسيه چندي پيش اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران به علت لغو يكطرفه قرارداد خريد سامانه دفاع ضد موشكي «300-S» از طرف روسيه به ديوان بين المللي كيفري (ICC) شكايت كرده است.
وي با بيان اينكه بهانه روسيه براي تحويل ندادن سامانه «300-S» به ايران، قطعنامه شوراي امنيت بوده است، افزود: يكي از مقامات روسيه كه در اين رابطه به ايران سفر داشت گفته است كه اگر(ICC) تشخيص داد كه تحويل «300-S» به ايران مغاير قطعنامه نيست، روسيه اين سامانه را به ايران تحويل خواهد داد.
الكساندر لوكاشويچ سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه پس از آن اعلام كرد كه روسيه از تصميم تهران براي شكايت از روسيه درباره قرارداد تحويل سيستم هاي پدافند موشكي «300-S» متحير شده است.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ بهترين جهاد براي قوه قضائيه در سال جهاد اقتصادي بازگرداندن اموال غارت شده مردم توسط جريان فتنه و جريانات انحرافي است. آن ها اين اموال را با بحران آفريني در حوزه هاي سياسي و اجتماعي به غارت برده اند.
نوربالا- تهران
¤ چرا دولت در برابر تحولات سريع و برق آساي منطقه بدون موضع و كاملاً انفعالي عمل مي كند؟
8934---0912
¤ شايسته است كيهان گزارشي از سنگ فرش هاي تهران كه اجرا شده تهيه نمايد كه گويا با آب دهان آنها را به هم وصل كرده اند واقعاً از نظر نگهداري صفر است و پس از مدتي شهردار ديگري بايد كار را از نو شروع كند اين همه گرد و خاك و مزاحمت براي مردم فقط براي نشان دادن تغيير و تحول ظاهري؟! چه كسي پاسخگوي اين همه هزينه هاي گزاف و بيهوده است كه در بعضي از خيابان ها مصداق روشن اسراف است و هيچ لزومي براي تعويض وجود نداشته است.
جمعي از شهروندان تهراني
¤ كشور تركيه از يك طرف سفير رژيم صهيونيستي را اخراج مي كند ولي از طرف ديگر كنار ايران درهاي خود را روي ناتو كه ميليون ها مسلمان را به خاك و خون كشيده باز كرده است و يا به دشمني و تهديد كشور سوريه بلند مي شود. به هر حال مسئولين كشورمان بايد نسبت به اين كشور همسايه با احتياط زياد و دورانديشي برخورد بكنند.
2786---0936
¤ چرا بايد با يك اظهارنظر شتابزده درباره نرخ ديه تا مدت ها افكار عمومي جامعه دچار تشويش بشود و فرسايش روحي بوجود بيايد. آيا پس از سالها آزمون و خطا وقت آن نشده كه جلوي اين قبيل سوءمديريت ها گرفته بشود؟
8516---0919
¤ شير از كالاهاي مورد نياز اوليه هر انسان مي باشد اما نه تنها قيمت آن به خاطر حذف يارانه از 150 تومان به 550 تومان رسيده است بلكه 100 گرم هم از وزن آن كم شده است. چرا دولتمردان به اين موضوع رسيدگي نمي كنند.
ابراهيمي- كرج
¤ از شهرداري تهران درخواست مي شود به جاي ترويج رفاه طلبي و فروش بستني چهارصد هزار توماني و غذاهاي رنگين كمي هم به فكر رفع آلودگي تونل توحيد و دست اندازهاي خيابان ها و نارضايتي شهروندان از شهرداري ها باشد.
9141---0912
¤روستاي هاشمك در 50 كيلومتري تهران و از توابع دماوند فاقد لوله كشي آب شرب و گاز مي باشد.
اكبري
¤در يكي از روزهاي دهه سوم ماه مبارك رمضان امسال تعدادي از يك تيم سينمايي به همراه يكي از كارگردانان معروف در بلوار مرزداران بساط فيلم برداري خود را پهن كرده بودند. چيزي كه باعث تعجب بنده و ساير ساكنين اين محله شد روزه خواري علني اين جماعت بود. انگار نه انگار كه ماه رمضان است و بايد حرمت آن حفظ شود. وقتي فرهنگ سازان چنين باشند بايد براي فرهنگ كشور نگران بود.
تفرشي
¤رئيس محترم بانك مركزي چندي قبل اعلام نمود كساني كه وام مسكن دريافت نموده اند اگر بخواهند زودتر از موعد تسويه حساب نمايند پرداختي اقساط آنها از اصل وام كسر مي گردد ولي اين مطلب را بانك مسكن نمي پذيرد و مي گويد از سود وام دريافتي كسر مي گردد از رئيس محترم بانك مركزي درخواست مي شود دستورالعملي را براي اجراي سخن قبلي خود به بانك مسكن ابلاغ نمايد.
احمدي
¤چرا اين قدر در اعطاي مدارك حوزوي با دانشگاهي تفاوت وجود دارد. طلبه اي با ديپلم پس از 6 سال تحصيل در حوزه به او مدرك كارداني اعطا مي شود؟ در صورتي كه به همين منوال اگر تا كارشناسي ارشد پيش برود فرد به چهل سالگي مي رسد و آنوقت بايد براي استخدام اقدام كند كه جايي با اين سن او را استخدام نخواهند كرد؟
عبداللهي
¤از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي شود جلوي اجحاف بانك ... در تقسيط وام مسكن مهر شيروان خراسان شمالي را بگيرند همه بانكها اقساط وام مسكن مهر را 170 هزار تومان تعيين مي نمايند ولي اين بانك چهار صد هزار تومان؟ بارها از طريق استان پي گيري كرديم ولي نتيجه اي حاصل نشد.
جمعي از دريافت كنندگان وام مسكن مهر
¤وزير محترم راه و شهرسازي قول داده بودند با 8-7 ميليون و وام مسكن مهر جوانان صاحب منزل مي شوند ولي با واريز مبلغ ده ميليون تومان بايد فكر پول انشعابات، پكيج و كابينت و هم باشيم براي مزدوجين جديد واقعا دشوار است. خوب است فكري به حال ما شود.
محمدي
¤انتظار داريم وزارت اطلاعات كانون اصلي مفاسد اقتصادي و گرانفروشي در جامعه را شناسايي و با آنان برخورد نمايد. والا برخورد با معلول نتيجه اي نخواهد داشت.
4061---0917
¤با تشكر از شوراي محترم شهر تهران به خاطر تصويب نامگذاري دو خيابان پايتخت كشور به نام هاي 9 دي و نام سرباز فداكاري كه در حال خدمت رساني به شهروندان دچار حادثه شد و از دنيا رفت. اميدواريم هرچه زودتر اين كار صورت بگيرد و شاهد مزين شدن اين دو خيابان به اين دو نام باشيم.
3397---0912
¤ كدام يك از نمايندگان محترم مجلس با حقوق ماهيانه 330 هزار تومان مي توانند زندگي بكنند كه چنين مبلغي را براي حقوق ما كارگران تصويب كرده اند.
9916---0911
¤ با تبليغات فراواني كه از شركت تفلون ... صورت گرفت چند عدد از ظروف چدني آن را به خيال اينكه توليد داخل است خريدم ولي بعد متوجه شدم كه همه ساخت كشور چين مي باشد و اين شركت فقط وارد كننده است. بنويسيد اين كار نوعي فريبكاري و غش در معامله است و اشكال دارد.
2939---0919
¤ بعضي از مسافريني كه به شهر مقدس مشهد مي آيند به نظر مي رسد اين شهر را با شهرهاي كنار دريا اشتباه گرفته اند. چرا كه رعايت خيلي از شئونات اخلاقي را نمي كنند. بعضي از خانم ها فقط جلوي حرم كه مي رسند تا حدودي حجاب خودشان را درست مي كنند.
6158---0936
¤ در بيمارستان امام رضا(ع) در شهرستان مشهد اين جمله «وظيفه من نيست» به كرات از زبان كاركنان بيمارستان شنيده مي شود. اگر چنانچه يك گروه بازرس براي تهيه گزارش به اين مركز درماني اعزام شود و پاي درد دل بيماران و همراهان بيمار بنشينند شايد تا حدودي وضعيت بهبود پيدا كند.
9671---0915
¤ در فروشگاههاي رسانه هاي تصويري فيلم هاي ارزشي و با محتوا با قيمت بالا عرضه مي شوند. به عنوان مثال فيلم ارزشي را با قيمت 2500 تومان تهيه كردم. با اين وضعيت مردم چگونه جذب برنامه هاي فرهنگي مفيد بشوند.
9912---0919
پاسخ شركت آب و فاضلاب استان مازندران
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 27/5/90 در خصوص قطع آب خيابان شهيد سراج بهشهر در روزنامه به آگاهي مي رساند: به دليل خشكسالي پياپي سالهاي اخير و پايين آمدن سطح آب سفره هاي زير زميني و منابع تأمين ناشي از آن سبب كاهش شديد آبدهي چاهها در استان مازندران بخصوص شهرستان بهشهر شد كه اين امر قطع احتمالي و يا كمبود فشار آب در بعضي از مناطق اين شهرستان را در پي داشته است كه شركت آب و فاضلاب مازندران به منظور رفع اين مشكل نسبت به اجاره دو حلقه چاه اقدام نمود كه در حال حاضر با بهسازي، تعريض منصوبات و نصب يك دستگاه كلرزني مايعي 50 ليتر در ثانيه به ظرفيت تأمين آب آشاميدني اين شهرستان افزوده شد و از اواخر مرداد ماه اين مشكل با مصرف درست و با همكاري شهروندان عزيز برطرف شده است.»
¤ با توجه به وضعيت قحطي زده مردم مسلمان سومالي پيشنهاد مي كنم يك ماه يارانه افراد به صورت داوطلبانه براي اين مردم مظلوم منظور شود.
0276---0915
¤ آموزشگاه (ماهان) واقع در خيابان ولي عصر(عج) در روز شهادت مولا علي(ع) ساعت 8 صبح كلاس درس گذاشته است كه بيانگر بي اطلاعي مسئولين آموزشگاه از شب احياء در كشورمان است.
1899---0912
¤ اي كاش به همان اندازه كه به ويژه نامه خاتون حساس هستيم كه بايد باشيم به تبليغات صدا و سيما هم حساس مي شديم كه در پيام هاي بازرگاني به هيچ عنوان از خانم چادري خبري نيست.
1395---0917
¤ شهردار تهران گفتند من دوست دارم خبرنگاران مرا نقد كنند به ايشان بگوييد بسياري از تغييرات در پياده رو ها و جدول ها هيچ نيازي به تغيير نداشته اند چرا اسراف كاري مي كنيد و پول بيت المال را هدر مي دهيد مثل تغيير جدول سالم شهرك غرب و تغيير موزائيك هاي سالم پياده رو خيابان جيحون پايين تر از خيابان آزادي.
علي زماني
¤ فكر مي كنم اگر هزينه يك نوبت از افطاري دادن هاي رايگان شهرداري اختصاص به كامل كردن تعمير پياده رو بلوار الغدير در يافت آباد جنوب تهران پيدا مي كرد جاي دوري نمي رفت و شهروندان روزه دار بيشتر خوشحال مي شدند.
6201---0912
¤ وزارت ارشاد معافيت مشاغل سخت را در بيمه خبرنگاران اعمال نمي كند. اين مشكل چگونه بايد حل بشود؟ چرا مسئولين امر پاسخگو نيستند؟
1237---0913
¤ براي بنده و خيلي ها سؤال شده كه چرا رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام سركوب شيعيان عربستان توسط آل سعود را محكوم نمي كند و تاكنون در اين مورد موضع گيري نداشته است. كساني كه در اين مورد آگاهي دارند علت آن را براي ما روشن كنند.
5013---0914
¤ دو برادر و يك خواهر هستيم كه همه به يك نوع درد و بيماري مبتلا شده ايم. خواهرم دياليزي است و درحال حاضر پوست و استخوان شده و با مرگ مبارزه مي كند، برادرم معلول و در منزل خانه نشين شده خود بنده هم بيماري شديد اعصاب و روان دارم كه مرتب بايد قرص مصرف بكنم. در ضمن هر دو ماه يك بار مبلغ 43 هزار تومان مستمري از بهزيستي كرج دريافت مي كنم. ناچار هستم از طريق روزنامه شما از افراد خير و نيكوكار درخواست كمك بكنم.
عالي نژاد
¤ در اوايل انقلاب وقتي گروهك نفاق رجوي از حضرت امام خميني(ره) درخواست ملاقات كردند امام در جواب فرموده بودند اگر يك درصد احتمال مي دادم كه راستگو هستند خودم به ملاقات آنها مي آمدم با گذشت زمان پرده نفاق از چهره آنان كنار رفت و پيش بيني امام در مورد ماهيت اين گروهك درست از آب درآمد. كار به جايي كشيده شد كه روي مردم كوچه و بازار اسلحه كشيدند و تا توانستند كشتند آخر هم به صدام دشمن متجاوز پناهنده شدند. بنده تعجب مي كنم كه گروهي با اين جنايت و سابقه مزدوري براي بيگانگان چگونه بايد ادامه حيات داشته باشد و تعدادي انسان مريض از آنها حمايت بكنند.
عليمرداني
¤ از مردم فهيم كشورمان مي خواهم كه از خريد اجناس و كالاهايي كه تاريخ توليد و انقضاء و ديگر مشخصات روي آن گويا به شكل عمدي مخدوش و ناخواناست خودداري نمايند. با اين كار جلوي فعاليت غيرقانوني آنها گرفته خواهد شد.
محمود بليغيان
¤ اي كاش به جاي برخي افطاري هاي غيرضروري و ريخت و پاش ها هزينه آن به مردم فقير و قحطي زده سومالي كه 12 ميليون نفرند اهدا مي شد و اي كاش سازمان ها و مسئولين جلوي اين افطاري دادن ها را مي گرفت.
6878---0912
¤ از مسئولان تقاضا مي كنم كه نظارتي بر توزيع احكام مديريتي در شهر قروه كردستان داشته باشند. متأسفانه در اين شهر توزيع مديريت ها در ميان اشخاصي بعضا به خاطر ارتباطات سببي و نسبي افراد است تا لياقت ها و توان هاي بالقوه آنان.
اصغر ضيايي- سريش آباد كردستان
¤ بنده فارغ التحصيل فوق ليسانس تاريخ هستم و مدت 3 سال است كه به دنبال كار هستم ولي هنوز موفق به پيدا كردن كار نشده ام.
رضايي- قم
¤ معلمان بازنشسته كه عمر خود را براي فرهنگ كشور در طبق اخلاص گذارده اند هنوز منتظر مطالبات معوقه سال 1386 خود هستند آيا دولت محترم نمي خواهد به اين امر رسيدگي كند.
بيژن غفاري- تهران
¤ از دولت محترم درخواست مي كنيم كه تدابيري بينديشند تا سنوات داوطلبانه حضور در جبهه بسيجيان مشمول سختي كار شود.
نجفي
¤ چند وقتي است كه در برخي معابر و اماكن عمومي، پارك ها و مغازه هاي شهر همدان جسارت قماربازي با پاسور و نرد گسترش يافته است حتي در شب شهادت مولاي متقيان(ع) شاهد چنين رفتار زشتي بودم. از نيروي انتظامي درخواست برخورد با اين هنجارشكني ها را دارم.
1151---0918
¤ آن آقايي كه از مديريت بر چهار ديواري منزلش عاجز است بايد هم در ويژه نامه خاتون چنين نظريه مسخره اي را درباره حجاب برتر ارائه كند.
6333---0911
¤ به آقاي احمدي نژاد بفرماييد اكثر بانواني كه به شما رأي دادند همان كساني اند كه با چادر مشكي و به قول آقاي كلهر متكبرانه پاي صندوق هاي رأي حاضر شدند و واقعا متأسفم كه يك روزنامه تمام دولتي چون ايران چنين مطالب موهني را چاپ و منتشر مي كند.
يك خانم هموطن
¤ از اقشار متمول جامعه درخواست مي شود در برابر امتحان الهي كه كمك به مردم قحطي زده سومالي است همت كنند و سربلند از اين آزمون بيرون آيند تا در زمره نيكوكاران باشند.
4643---0936
¤ كرايه تاكسي هاي برون شهري خط بهمن به آباده به يكباره 33درصد افزايش يافت چرا افزايش حقوق 10درصد است ولي افزايش كرايه ها 33درصد از فرمانداري محترم آباده درخواست مي شود واكنش نشان دهند.
2595---0917
¤ در برنامه ماه عسل 26مرداد به مناسبت ورود آزادگان قهرمان به كشور با 2 آزاده عزيز برنامه اجرا مي شد در حين صحبت يكي از آزادگان عزيز اعلام شد وقت برنامه تمام شده چطور گاهي
7-6 دقيقه پيام بازرگاني پخش مي شود ولي چند لحظه تا اتمام سخن ميهمان برنامه وقت نيست؟ ما حاضريم هزينه پيام بازرگاني را بدهيم تا سخنان امثال اين عزيزان به اتمام برسد.
6605---0911
¤ سقوط يك فرشته كه گويا توسط يك كارگردان غيرمتعادل و احتمالا داراي مشكلات رواني ساخته شده بدترين سريال بعد از انقلاب است.
9857---0912 و چند تماس مشابه
¤ ليسانس رياضي دارم با تمام سختي ها فارغ التحصيل شدم ولي از كار خبري نيست بدتر از همه هيچ كجا وام خوداشتغالي هم نمي دهند نه صندوق مهررضا(ع) و نه كميته امداد. از مسئولين امر درخواست مساعدت دارم.
محمد از شاهرود- بسطام
¤ از واحد برق منطقه فردوسي درخواست مي شود نسبت به عدم احساس مسئوليت واحد روشنايي معابر خود واكنش نشان دهد. سه سال است كه با اين واحد تماس گرفته مي شود كه برق بن بست نواب ضلع شمالي خيابان انقلاب بعد از خيابان شريعتي شبانه روز روشن است ولي هيچ اقدامي صورت نگرفته است.
ابيانه
¤ شهرداري كرج اخيرا براي احداث شبكه فاضلاب اقدام به كندن خيابان ها نموده است و متأسفانه كارگران آن كه اغلب افغاني هستند در ملأ عام اقدام به روزه خواري با پهن كردن سفره مي كردند. شايسته بود مسئولين شهرداري از اين منكر بين جلوگيري مي كردند.
يك شهروند از حصارك كرج
¤ خيابان شهيد مخبر شمالي منشعب از بلوار شهيد محلاتي فاقد تابلوي شناسايي است. چندين مرتبه به عوامل مربوط در شهرداري منطقه 14 يادآوري كرده ايم ولي متأسفانه ترتيب اثر نمي دهند چرا؟
شاه محمدي
¤ 21 ماه خدمت سربازي خود را در سال هاي 59 تا 61 در جبهه بوده ام. اكنون كه براي گرفتن تسهيلات مراجعه مي كنم مي گويند حقوق و مزايا فقط به كساني كه داوطلبانه به جبهه رفته اند تعلق مي گيرد مگر غير از اين است كه ما هم به اين آب و خاك خدمت كرده ايم.
شيرازي
¤ آقاي علي مطهري گفته است سكوت كنندگان در مورد حادثه كهريزك از مردودين هستند. گويا ايشان فراموش كرده اند كه به دستور مقام معظم رهبري بازداشتگاه كهريزك جمع آوري شد و عوامل حادثه نيز محاكمه شدند و به مجازات رسيدند. چرا ايشان در مورد سكوت كنندگان در اصل فتنه كه بعضا با فتنه گران همراهي كرده اند موضع نمي گيرد.
سوري
¤ ساعت سر در ايستگاه متروي امام خميني نزديك به 8 ماه است خراب است. يك بار هم از مسئول مربوطه خواهش كرده ام كه آن را تعمير يا تنظيم كنند. اما متأسفانه تا اين لحظه هيچ اقدامي صورت نگرفته است.
پيكر- تهران
¤ هر زمان كه براي آزمايش به بيمارستان شهرستان رامشير مراجعه مي كنيم مي گويند آزمايشگاه خراب است. از زمان خدمات دهي مجدد آن كه سؤال مي كنيم جواب سربالا مي دهند. شهروندان با اين گونه رفتارهاي غيرمسئولانه بيمارستان چه بكنند؟
5491---0916
¤ در پايانه خاوران برخي از راننده ها و حتي مسئول خط شهري خيلي راحت و علني روزه خواري مي كردند و متأسفانه حرمت اين ماه عزيز را نگه نمي داشتند. چرا مسئولين امر نظارت و كنترل نمي كنند؟
2303---0912
¤ بيش از 12 سال از تاريخ واگذاري آپارتمانهاي شهرك شهيد بروجردي (حميديه- سعيديه) مي گذرد ولي از صدور و تحويل سند آنها هيچ خبري نيست و مرتب به تعويق مي اندازند. لطفا بنويسيد مسئولين امر به خواسته ساكنين اين شهرك رسيدگي بكنند.
4124---0912
¤ افراد دوره گردي كه براي خريد ضايعات هر روز ساعت 8 صبح درخيابان ها و كوچه ها راه مي افتند با استفاده از بلندگو از شهروندان سلب آسايش مي كنند چرا شهرداري و نيروي انتظامي با همكاري يكديگر به اين امر سامان نمي دهند؟
4294---0938
¤ وقتي روابط عمومي بعضي از دستگاهها و سازمانها خود را ملزم به پاسخگويي به شكايات و مشكلات مردم نمي دانند مقامات بالاتر بايد تدبيري بينديشند كه در زير مجموعه آنان رفتارهاي غيرمسئولانه مشاهده نشود.
8496---0937
¤ نزديك ميدان هروي مقابل مسجد امام حسن عسگري(ع) زمين بزرگي قرار دارد كه 24 متر از سطح خيابان گودبرداري و مدت 8 ماه است كه به حال خود رها شده است. با توجه به اينكه در مجاورت اين زمين گودبرداري شده يك ساختمان مسكوني 20 واحدي قرار دارد و امكان ريزش مي رود بارها به شهرداري هشدار داديم اما متأسفانه هيچ توجهي به موضوع نشد.
يكي از اهالي
¤ يك خودرو نيسان ديزل صفر از نمايندگي خريداري كرده ام 2ماه است كه به خاطر انواع و اقسام نواقص و عيوب ماشين به نمايندگي ها مراجعه مي كنيم اما كسي نيست كه رسيدگي كند. فقط اين را ياد گرفته اند كه بگويند عيوب عنوان شده جزو گارانتي نيست و يا اينكه مي گويند قطعات نداريم.
حسين سهيلي
¤ متأسفانه بعضا شاهد هستيم كه در برخي نهادها و سازمان ها وقتي مي خواهيم با مديري صحبت كنيم، منشي يا روابط عمومي ها به جاي مديران تصميم مي گيرند و نظر مي دهند و هرطور كه خودشان بخواهند مراجعين را دست به سر مي كنند.
شهيدي
¤ طرح ماجراي اهانت آميز خاتون در روزنامه ايران تكرار سناريوهاي تهوع آور ديگر است خطاب به طراحان و سناريونويسان اين جريان انحرافي بنويسيد به انتهاي جاده فتنه رسيده اند و زندگي بدتر از مرگ رو به روي آنها است. چاره اي ندارند كه سرشان را به سنگ بكوبند. پس چه بهتر كه خودشان را از اين باتلاق كه گير افتاده اند نجات بدهند و از مردم عذرخواهي كنند شايد كه از گناه و عذاب آنان كاسته شود.
محمودي
¤ ويژه نامه «خاتون يك» روزنامه ايران منتسب به دولت، برائت نامه و توجيه خيانت هاي جريان انحرافي در رواج بي حجابي در دولت هاي نهم و دهم است. جريان انحرافي قصد دارد ايران را براساس استفاده ناصحيح از رباعيات خيام و اشعار حافظ اداره كند، نه براساس اسلام.
يك هم وطن
¤ بنده از دادستان محترم تهران به شدت درخواست دارم كه با دقت و جديت تمام به بررسي ويژه نامه موهن «خاتون يك» كه دست اندركاران روزنامه ايران عليه حجاب و چادر منتشر كرده اند بپردازند و متخلفين را به سزاي اعمال خود برسانند.
يك هم وطن
¤ تشكيل دولت فلسطيني كه بخواهد ناتو به رهبري آمريكا حفظ امنيت آن را برعهده بگيرد يعني تشكيل يك اسرائيل ديگر.
يك خانم شهروند
¤ چرا ايران از كشور دوست و برادر سوريه كه اين روزها مورد حقد و كينه استكبار جهاني و صهيونيست قرار گرفته حمايت جدي نمي كند، چرا با اقتدار اين كشور را كمك نمي كنند.
يك هم وطن
¤ قوه قضائيه اگر در قبال ويژه نامه خاتون در مقابل دست اندركاران روزنامه ايران كوتاه بيايد بايد در آينده نزديك شاهد توهين هاي ديگري در مقابل مبارزه اسلام با ناهنجاري هاي ديگر مثل شرب خمر و مفاسد ديگر باشيم.
رضا تاجيك- تهران
¤ هستند بسياري از پزشكان كه نه چشم داشتي به مبلغ و ويزيت درمان بيماران دارند و نه توقع تشكر و تمجيد، بلكه هدفشان جلب رضاي الهي است.
سليمان بلغار
¤ از رئيس جمهور محترم خواهش مي كنم كه دستور پرداخت معوقات جانبازان را به بنياد شهيد صادر كنند و ديگر اينكه چرا سود سهام عدالت جانبازان را تاكنون پرداخت نكرده اند.
علي حامدي- جانباز 45 درصد
¤ نرخ كرايه تاكسي به شدت افزايش يافته است و متاسفانه شوراي شهر و سازمان تاكسيراني به انتقادات مردم در اين زمينه كه از طريق مطبوعات منعكس مي شوند هيچ توجهي نمي كنند. از مسئولان شهري درخواست رسيدگي به اين موضوع را دارم.
فواد كاسب- تهران
¤ در برخي از خيابان هاي تهران به دليل حفاري هايي كه انجام شده است سهل انگاري پيمانكاران شهرداري در به كار بردن آسفالت مناسب باعث شده است كه امروز شاهد فرورفتگي هايي در كف خيابان باشيم. از مسئولان شهرداري و پيمانكاران درخواست رسيدگي به اين موضوع را داريم.
باقر احمدي- تهران
¤ از استاندار و مسئولان استاني كرمانشاه مي خواهم پاسخ دهند كه چرا به داد مردم شهرك ظفر اين شهر نمي رسند.
طاهري
¤ از رئيس جمهور محترم تقاضا مي شود حال كه در ايجاد اشتغال براي بيكاران جامعه به نتايج پيش بيني شده نرسيده اند حداقل اجازه عزيمت جوانان جوياي كار به كشورهاي منطقه را صادر كنند.
يك شهروند
¤ از مسئولان قوه قضائيه خواهش مي كنم مراقب اوضاع باشند و اين طور نباشد كه يك دفعه خبري مبني بر اينكه يك ماموريت ديگر دانشگاهي هم به خانم فائزه هاشمي داده شود و ايشان هم مانند برادرشان از حضور در دادگاه استنكاف كنند.
يك شهروند- مشهد
¤ چرا شهرداري نسبت به خانه هايي كه به عنوان مسكوني اجاره داده مي شود ولي از آن به عنوان واحد تجاري استفاده مي شود هيچ نظارت و برخوردي نمي كند.
اميد روحاني- تهران
¤ سردار رحيمي معتقدند كه كنترل كامل تمام خيابان ها در اختيار ماست و هيچ مشكلي با ترافيك نداريم. از ايشان خواهش مي كنم سري به بلوار قصر فيروزه، بلوار قائم بزنند تا ببينند كه نمايشگاه هاي ماشين در اين منطقه چه جولاني مي دهند و چطور ترافيك در ترافيك ايجاد كرده اند.
عباسي از تهران
¤ از رئيس جمهور محترم تقاضا مي كنم موضع صريح خود را نسبت به جريان انحرافي و عملكرد روزنامه ايران اعلام كند.
نظرعلي
¤ از دستگاه قضايي خواهش مي كنم به خاطر خون شهيدان هم كه شده با جريان انحرافي، روزنامه ايران و ويژه نامه مبتذل «خاتون يك» به شدت برخورد كند.
يك شهروند
¤مي خواستم بگويم كه صفحه به صفحه ويژه نامه خاتون روزنامه ايران مبتذل و توهين به اسلام و مقدسات و حجاب زنان ايراني است و نبايد به سادگي از كنار آن عبور كرد. دستگاه قضايي و دادستان بايد با دست اندركاران روزنامه ايران برخورد كنند. البته اين گونه توهين ها و جسارت ها از سوي اين روزنامه مسبوق به سابقه است نبايد يادمان برود يك بار هم در اين روزنامه به هم وطنان آذري ما توهين شد و استان هاي آذري نشين را با چالش روبه رو كرد.
يك هم وطن
¤ هر دل كه شود پاره زغم دوختني نيست
اسرار جنون جان من آموختني نيست
اين دل به جز از عشق علي دوختني نيست
ما يك دلگان خاك كف پاي حسينيم
سيدزاهد
¤ ادعاي برخورد پليس در اصفهان با بدحجابان به طنز شباهت بيشتري دارد تا واقعيت. بهتر است خبرنگاران از وضع رفت و آمد بدحجابان در خيابانها و معابر برايتان چند عكس بفرستند تا خود به قضاوت بنشينيد.
2215-0910
¤ با توجه به شرارت برخي افغاني هاي مقيم قم شايسته است مسئولين استان بويژه نيروي انتظامي ضمن برخورد شديد و سريع نسبت به بازگرداندن آنها به كشورشان اقدام كنند.
0589-0912
¤ 45 سال است ساكن منزلي در قائم شهر هستيم كه فاقد سند است نه توان رفتن به جاي ديگر داريم و نه اجازه ساخت اين منزل كلنگي را به ما مي دهند. متأسفانه مسئولين اوقاف هم پاسخگوي مشكل ما نيستند. واقعاً زندگي در اين مخروبه برايمان دشوار است فكري براي ما كنيد.
5693-0919
¤ در دور اول سفرهاي استاني رياست محترم جمهور به استان ما بنده نيز مثل بسياري از مردم به ايشان نامه نوشتم و درخواستي را مطرح نمودم. اكثر مردم پاسخهاي خود رابا كمك رياست جمهوري دريافت كردند ولي تا به حال پاسخي به نامه ها داده نشده است. با شماره اي كه براي پيگيري اعلام نموده بودند، تماس گرفتم ولي نتيجه اي حاصل نشد. از مسئولين دفتر رياست جمهوري درخواست پاسخ به نامه خود را دارم.
فريدي
¤ مهدي(عج) جان! سؤالي ساده دارم از حضورت
من آيا زنده ام وقت ظهورت؟
اگر كه آمدي من رفته بودم
اسير سال و ماه و هفته بودم
دعايم كن دوباره جان بگيرم
بيايم در ركاب تو بميرم
جمال مهدي(عج) موعود صلوات
منتظمي
¤ از اثرات فتنه 88 آشكار شدن بسياري از واقعيات موجود در جامعه و شخصيت ها و خانواده هايشان بود كه مثل اختاپوسي بر انقلاب چنگ انداخته بودند.
1648-0915
¤ چرا در خبر 30:20 اخبار مربوط به مقام معظم رهبري يا پخش نمي شود و يا به عنوان چندمين خبر انتخاب مي شود آيا واقعاً تعمدي در كار است يا بحث ديگري است.
مصطفي سفر و جمعي از طلاب
 



بوقلمون (گفت و شنود)

گفت: يكي از خانم هاي مدعي اصلاحات به برخي ديگر از اصلاح طلبان اعتراض كرده كه «چرا به ما مي گوئيد با نام ديگري در انتخابات شركت كنيم»؟!
گفتم: خب! برايشان دلسوزي كرده كه به جرم وطن فروشي و همكاري با موساد و آتش زدن مسجد و ائتلاف با منافقين و بهايي ها و ده ها جرم ديگر، رد صلاحيت نشوند.
گفت: اين خانم اصلاحاتچي گفته؛ «ما بوقلمون صفت نيستيم كه هر روز با يك نام وارد صحنه شويم»!
گفتم: راست ميگه! اصلا اينها نبودند كه يك مدت تابلوي خط امام را بلند كردند، بعد گفتند خط امام(ره) بايد به موزه تاريخ برود و تابلوي دوم خرداد را انتخاب كردند و بعد، تابلوي دموكراسي خواهي و بعد تابلوي تغيير و بعد تابلوي اصلاحات و بعد فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 و....!!
گفت: بابا اي ول! صد رحمت به بوقلمون!
گفتم: يارو مي گفت؛ ننه ما، پلو پخته بود، شفته شد، كسي نخورد، پلوي شفته رو براي شام، تبديل به كوفته برنجي كرد، باز هم هيچكس نخورد، با مشت كوبيد روي كوفته و اونو تبديل به كتلت كرد، باز هم كسي نخورد، مي خواست تبديل به كوفته قل قلي كند كه چشمش به پنجره افتاد و ديد چندتا جوجه بوقلمون همراه مامانشون پشت پنجره دارند نگاه مي كنند و مامان بوقلمون ها به بچه هاش ميگه؛ خاك تو سرتون! ياد بگيرين!

 



موزيلا گزارش داد هكرهاي ايراني به سايت هاي موساد سيا و MI6 نفوذ كرده اند

يك شركت الكترونيكي كه در امر توليد مرورگرهاي وب فعاليت دارد با ارائه گزارشي از نفوذ هكرها به سايت هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي، آمريكا و انگليس خبر داده و مدعي شد كه احتمالا اين هكرها ايراني بوده اند.
به گزارش روزنامه صهيونيستي هاآرتص، «موزيلا» در گزارش خود مي نويسد: اين هكرها با دست كاري تائيديه هاي امنيتي از ياهو، گوگل، توييتر و فيسبوك نيز اطلاعاتي را به سرقت برده اند.
به گزارش موزيلا، اين هكرها كه به احتمال زياد ايراني بوده اند تائيديه هاي امنيتي را از وب سايت هاي موساد، سيا و پورتال اينترنتي اسرائيل برداشت كرده اند.
در اين گزارش همچنين عنوان شده كه هكرها به سايت MI6 نيز نفوذ كرده و در مجموع 531 تائيديه به سرقت رفته است. تائيديه هاي امنيتي به مرورگرها اين اجازه را مي دهند تا بصورت ايمن با سرورها ارتباط برقرار كنند.
هاآرتص اين گزارش را به نقل از شركت موزيلا روايت كرده اما در آن هيچ اشاره اي به دلايل طرح اين ادعا كه ايران در پس نفوذ هكرها به سايت هاي جاسوسي انگليس، رژيم صهيونيستي و آمريكا بوده نكرده است.

 



حاضريم به قانون برگرديم اما كسي به ما محل نمي گذارد (خبر ويژه)

عضو مركزيت حزب منحله مشاركت مي گويد حاكميت حاضر نيست در مقابل فتنه گران كوتاه بيايد و اگر كساني هم از اين حرف ها مي زنند اصلاً رسميتي ندارند.
علي شكوري راد در گفت وگو با روزنامه زنجيره اي آرمان با اين پرسش مواجه شد كه «برخي مي پرسند در سالياني كه اجازه داده شد و يا طبق قانون عمل شد و وارد حاكميت شديد، در آن سال ها چه كرديد كه دوباره مي خواهيد بكنيد؟» وي پاسخ داد «اين، سؤالي جدي است؛ مي پرسند بر فرض انتخابات هم سالم برگزار شود و شما هم بتوانيد وارد مجلس شويد آنجا چه كار خواهيد كرد؟ مامي گوييم؛ نه، مشكلات برطرف نخواهد شد، يعني ما مشكلاتي كه در مجلس ششم داشتيم دوباره در مجلس نهم هم خواهيم داشت ولي خب در مجلس ششم كارهايي صورت گرفت كه همان ها كارهاي بزرگي بود، فرهنگ سازي شد و آگاه سازي صورت گرفت و فشار آورديم به برخي نهادهايي كه يك جانبه عمل مي كنند. به هر حال نتيجه اقداماتي كه در مجلس ششم صورت گرفت آنقدر قابل دفاع است كه ما بگوييم تكرار مجلس ششم هم بهتر از وضع موجود است.
وي آنگاه درباره امكان «مصالحه» با نظام و اينكه چه امتيازي در مصالحه مي توانيد به نظام بدهيد؟»، عمق نفاق مدعيان خط امام(ره) در جبهه اصلاحات را نشان داد و گفت: همان طور كه آقاي خاتمي گفتند نسبت به گذشته گذشت كنيم و از بخشي از جفاها كوتاه بياييم و گذشت كنيم. ببينيد! اجراي بدون تنازل قانون اساسي در حقيقت معنايش اين است؛ ما قانون اساسي را به عنوان ميثاق ملي پذيرفته ايم، كمال مطلوب ما قانون اساسي نيست(1) و فكر نمي كنم كسي در اين كشور پيدا شود از هر دو جناح كه كمال مطلوب خودش را در قانون اساسي پيدا كند. كمال مطلوب ما قانون اساسي نيست ولي ما حاضر هستيم كه در چارچوب همين قانون اساسي حقوق خودمان را پيگيري بكنيم و همين در حقيقت نشان دهنده ظرفيتي است كه دارد بروز پيدا مي كند والا خواسته هايي كه امروز توزيع شده بين طيف هاي جنبش خواسته هايي هستند كه بعضاً راديكال هستند.
شكوري راد پس از اذعان به اينكه طيف متبوع وي قانون اساسي جمهوري اسلامي را قبول ندارد و به دروغ از خط امام و وفاداري به جمهوري اسلامي دم مي زند، با اين پرسش مواجه شد كه «كي اصلاح طلبان را دعوت به حضور در انتخابات كرده است»؟. وي در پاسخ گفت: بخش هايي از جناح راست كه در مجلس هستند و تريبون هايي دارند. البته از آن ور كسي رسماً دعوت نكرده و هيچ نشانه اي نيست. اين دعوت ها رسمي نيست، فقط رسانه اي است و توسط كساني صورت مي گيرد كه اصلاً رسميتي براي اين كار ندارند. آقاي باهنر دعوت مي كند كه نمايندگي رسمي از طرف مجموعه اي ندارد.
شكوري راد درباره تكليف اصلاح طلبان در صورت عدم تحقق شروط خاتمي گفت: در آن صورت در انتخابات شركت نمي كنند. يك بخش هايي هم ممكن است شركت كنند. يعني اگر اصلاح طلب ها خودشان هم با اين علم وارد انتخابات نشوند يك كساني را با اين علم وارد انتخابات خواهند كرد كه اصلاح طلب نيستند ولي علم اصلاح طلبي را بلند خواهند كرد؛ آنها را نمي توانيم كاري كنيم. نمي خواهم اسم ببرم. ما در جريان اصلاح طلب يك سازمان رسمي نداريم كه بتوانم بگويم وقتي اين سازمان رسمي تصميم گرفت همه اجزا تبعيت مي كنند.



 



ارتش سايبري ايران با يك تير چند نشان را با هم زد (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي وابسته به سازمان سيا هشدار داد دست كم چند هفته است كه تمام اطلاعات، رمز عبور، متن نامه ها، فايل هاي الصاقي، مكالمات اسكايپ، آرشيو ايميل و چت ها، وبلاگ وردپرس، كامنت ها و... جريان هاي ضدانقلاب در فضاي مجازي تحت اشراف و كنترل كامل ارتش سايبري ايران است.
گويانيوز از اين اتفاق به عنوان فاجعه DIGINOTAR ياد كرد و آن را مهيب تر از زلزله 9 ريشتري يا انفجار هسته اي توصيف كرد. نيما راشدان از عناصر فراري در اين باره مي نويسد: شركت آمريكايي ديگينوتار و شركت مادر آن (VASCO) تاكنون سكوت مرگبار و خطرآفريني را پيشه كرده اند چرا كه هر نوع توجيه در اين باره به معناي خودكشي يك شركت ارائه كننده خدمات امنيت اينترنتي است. اين شركت مي 2009 هك شده است.
گويانيوز مي افزايد: خطرناك ترين احتمال ممكن، امكان و فرصت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي توليد نرم افزارها و يا تولبارهاي مجاني مختلف با استفاده از گواهينامه هايي بوده، كه ممكن است همين الان روي كامپيوتر كاربران نصب شده باشند. آنها از اجراي اين سناريو اهدافي راهبردي را دنبال مي كنند از جمله، محروم كردن مخالفان از بكارگيري ابزارهاي وب و اعلام اينكه بر همه فعاليت هاي اپوزيسيون اشراف اطلاعاتي داريم و نيز توقف كمك خارجي در حوزه اينترنت به مخالفان.
اين رسانه ضدانقلابي توضيح داد: در سالهاي گذشته، اتحاديه اروپا، دولت هلند، ايالات متحده و دهها و صدها نهاد دولتي و نيمه دولتي خصوصي به ياري نهادهاي فعالان سايبري مخالف آمده اند. كمك هايي در اختيار كاربران براي آموزش استفاده امن از وب و عبور از فيلترينگ قرار گرفته است. سپاه پاسداران تلاش مي كند به صورت غيرمستقيم اين كمك ها را متوقف نمايد. تاكتيك هوشمندانه سپاه اولا دهن كجي به نهادهاي اروپايي- آمريكايي و اعلام بي اثر بودن سرمايه گذاري روي آزادي اينترنت در ايران است و در گام بعدي سپاه مي داند كه نهادهاي غربي براي محافظت از امنيت شخصي كاربران مذكور با محدوديت قانوني مواجه هستند. هدف راهبردي سوم نيز تهديد غرب به انتقام كرم استاكس در قالب تهديد تاسيسات زيربنايي يكي از اعضاي ناتو و اعلام آغاز جهاد سايبري جمهوري اسلامي ايران عليه ناتو، ايالات متحده و غرب مي باشد. ما مي توانستيم از ماه مي 2009 با رصد بلاگهاي امنيت سايبري در داخل ايران و به كمك رسانه هاي فارسي زبان بي بي سي فارسي، صداي آمريكا، راديو فردا و ديگران و سايت هايي نظير بالاترين، نگهبان، سايبر و دهها سايت امنيت اينترنتي باشيم. ما در اين مدت همواره كاربران را به استفاده از فايرفاكس، جي ميل، وردپرس و پروژه تور ترغيب كرده ايم، حال آنكه امروز مي دانيم همه اين ابزارها حداقل از پنج هفته پيش ناامن بوده اند. در اين دور از بازي ما در برابر ماشين عظيم سايبري جمهوري اسلامي كمي غفلت كرديم.

 



ديدم گلوله به طرفم مياد جا خالي دادم! (خبر ويژه)

يكي از عوامل آمريكا در آشوب هاي خياباني تيرماه 1378، با فرصت طلب خواندن احمد باطبي، ترويج كنندگان وي را به خيانت نسبت به اپوزيسيون جمهوري اسلامي متهم كرد و دلايلي را به ادعاي خود برشمرد.
امير عباس فخرآور كه در ايران با نشرياتي چون خرداد و مشاركت همكاري داشت و پس از فتنه سال 78 از كشور گريخت، در آمريكا به ملاقات برخي مقامات ضد ايراني دولت بوش رفت.
وي به تازگي در مقاله اي كه پايگاه «خبرنامه سبز» منتشر كرده، نوشابه اميري و مسعود بهنود و ديگر گردانندگان سايت روزنت را به خيانت متهم مي كند و به انتقاد از مصاحبه اميري با احمد باطبي مي پردازد. او در مقاله خود مي نويسد: به برخي دروغ هاي شاخدار باطبي در اين مصاحبه دقت كنيد و خودتان قضاوت كنيد كه آيا جا داشت خانم خبرنگار تذكري به مصاحبه شونده مي داد كه شعور مخاطب را ناديده نگيرد. باطبي مي گويد خاطرات آن روزهاي دستگيري اش يادش نيست! دقيقا نمي داند جلوي كوي دانشگاه تهران بوده است يا دانشگاه تهران!، با رگبار مسلسل دانشجويان را هدف مي گرفتند!، باطبي گلوله اي را مي بيند كه به سمتش مي آيد و سپس جاخالي مي دهد و گلوله به سردر دانشگاه تهران مي خورد و كمانه كرده به دوست باطبي كه كنارش ايستاده است اصابت مي كند كه البته باطبي اسم اين دوستش را هم هيچگاه به خاطر نمي آورد!، سپس باطبي مي بيند كه همه گلوله در استخوان كتف دوستش فرو نرفته است و با انگشت گلوله را درمي آورد!، سؤال من از نوشابه اميري اين است كه آيا تا به حال خودش براي يك بار هم كه شده اين مصاحبه را با دقت خوانده است؟ آيا از كس ديگري هم در كوي دانشگاه شنيده است كه رگبار مسلسل روي دانشجويان گرفته باشند؟ آيا امكان دارد كسي گلوله را ببيند و جاخالي بدهد؟ و از همه مهمتر اينكه آيا در طول تاريخ علم پزشكي شنيده است كه كسي از روي لايه هاي پوست، زير پوست و عضلات بتواند گلوله اي را كه در استخوان فرو رفته ببيند و سپس با انگشتش گلوله را دربياورد؟ باطبي مي گويد كه پيراهن خوني، پيراهن همين دوست گلوله خورده اش بوده است كه وي پس از خارج كردن گلوله با انگشتش پيراهنش را درآورده و روي زخم مي گيرد و خون روي پيراهن از همين جا آمده است؟! راستي چرا خانم خبرنگار از باطبي نمي پرسد كه پس جاي سوراخ گلوله چرا روي اين پيراهن ديده نمي شود؟ باطبي پيراهن را بالا برده و در برابر نور خورشيد گرفته است و پيراهن كاملا سالم است و جاي گلوله در آن نيست! البته اين مصاحبه تنها جايي نيست كه باطبي دروغهاي شاخدار مي گويد. باطبي بارها و بارها در صداي آمريكا از اين خالي ها بسته است.
فخرآور با بيان اينكه باطبي نه تنها دانشجو و مبارز راه آزادي نبود بلكه حتي نتوانست ديپلم دبيرستان بگيرد و ترك تحصيل كرد، مي افزايد: او در زمان حادثه كوي دانشگاه تهران در كلاسهاي فوق برنامه تابستاني كه موسسه جهاد دانشگاهي برقرار مي كند شركت مي كرد و در يكي از همين روزها وقتي از كلاس بيرون آمد با جمعيت دانشجويان مواجه شد و براي ترساندن آنان تي شرت خون آلودي را كه در گوشه خيابان افتاده بود بالاي دست برد. در اين هنگامه، جمشيد بايرامي كه مشغول تهيه عكس از اعتراضات دانشجويان بود، عكسي گرفت كه مسير زندگي باطبي را تغيير داد. باطبي اشتباها در بين انبوه دانشجويان بازداشت شده قرار گرفت و به زندان افتاد. در همان ساعات اوليه با التماس به نگهبانها مي گفت كه عضو فعال بسيج است و اشتباهي دستگير شده است ولي چند روزي طول كشيد تا تحقيقات انجام دهند و آزاد شود. در آستانه آزادي عكس جمشيد بايرامي در هفته نامه اكونوميست منتشر شد و حكم آزادي باطبي معلق ماند. پس از آن باطبي كه سطح پايين دانش عمومي و تزلزل شخصيتي اش كاملا آشكار بود به شكار آسان نيروهاي اطلاعاتي تبديل شد تا در نقش خبرچين وزارت اطلاعات ايفاي نقش كند. به واسطه اين خوش خدمتي هم زندان را برايش آسان كردند به گونه اي كه مرخصي هاي فراوان و طولاني مدت دريافت مي كرد. آذرماه سال 1383 پس از ازدواج سوم از سوي قاضي، دو سال مرخصي ازدواج دريافت كرد و توانست با توصيه عمادالدين باقي در همين ايام مرخصي در سازمان آگهي هاي روزنامه شرق و سپس با سفارش ايرج جمشيدي در روزنامه آسيا حقوق بگير شود. پس از فراري شدن اينجانب و حضور موفق و پرصدايم در واشنگتن [!] باطبي از زندان آزاد شده و با حمايت وزارت اطلاعات به آمريكا سفر مي كند تا پروژه تخريب اينجانب و كنفدراسيون دانشجويان ايراني را دنبال كند.
فخرآور به استناد كتاب خاطرات اكبر محمدي تصريح كرد كه اين مهره فعال در فتنه سال 78، 20 بار از باطبي به عنوان نفوذي و خبرچين ياد كرده است. وي همچنين با انتشار عكس هاي تفريح و خوشگذراني و علافي باطبي در آمريكا، عكس 30 تن از عناصر مخالف را بازدداشت شده را منتشر كرد و تصريح نمود كه اين عده توسط احمد باطبي لو داده و دستگير شده اند.
خاطرنشان مي شود فخرآور خود در محافل ضدانقلاب به عنوان نفوذي سيستم امنيتي جمهوري اسلامي شناخته مي شود و بازگشت برادر وي به ايران بر ابهام ها در اين باره افزوده است.

 



اولي كه تداركچي است، دومي را جدي نگيريد بقيه هم دنبال عفوند (خبر ويژه)

ارگان حلقه لندن براي چندمين بار به معاون خاتمي در دوران رياست جمهوري وي حمله كرد.
جرس درباره اظهارات هفته گذشته ابطحي نوشت: ابطحي عزيز را زياد جدي نگيريد. در شرايطي كه هزينه فعاليت سياسي به طور ثانيه اي افزايش مي يابد، نمي توان از افرادي مثل ابطحي انتظار داشت بيش از اين جسارت به خرج دهند و درگير لفاظي هاي سياسي شوند.
جرس توضيح نداد كه چرا گنده گويي هاي مداوم برخي دست اندركاران فتنه را «لفاظي سياسي» ارزيابي مي كند اما نوشت: به هر حال امثال ابطحي عزيز را اگر ياراي مقاومت و ايستادن بر حرف اولشان بود، هنوز مانند خيلي هاي ديگر در زندان بودند. ابطحي دوست داشتني را زياد جدي نگيريم.
خاطرنشان مي شود ابطحي در اظهارات تازه خود تصريح كرده بود اصلاح طلبان بيشترين ضربه را از جنبش سبز خوردند و به سمت راديكاليسمي رفتند كه خلاف اصلاح طلبي بود.
در همين حال سايت روزنت با اشاره به آزادي برخي از افراد دستگير شده در فتنه سال 88، نوشت: بايد پذيرفت كه بالاخره بخشي از آزاد شدگان كه عموماً از بازداشت شده هاي كف خيابان هستند، دست به نوشتن عفو زده و تقاضاي عفو كرده اند. اما مسئله اي كه هست اينكه آقاي خاتمي در ازاي آزاد نشدن خيلي از بازداشت شدگان چه موضعي مي گيرد. ايشان و دوستانشان با چه رويكردي به دنبال حضور در انتخابات هستند آيا جز اين است كه آقاي خاتمي پس از هشت سال رياست جمهوري اذعان مي كند كه تداركاتچي بوده است؟ آيا جز اين است كه مجلس ششم با تمام شجاعت هاي نمايندگان آن حتي در تحصن، در عمل و نتيجه ناموفق بوده است؟

 



ايران رقيبي نامتعارف براي آمريكاست (خبر ويژه)

يك موسسه تحقيقاتي آمريكايي اعلام كرد جمهوري اسلامي ايران رقيبي غيرمتعارف براي كاخ سفيد محسوب مي شود و براي مقابله با نفوذ منطقه اي آن بايد به قدرت نرم متوسل شد.
انستيتو خاورميانه در دانشگاه تفنگداران دريايي (مارين كورپس) آمريكا طي گزارشي به قلم مايكل آيزنشتات (مدير برنامه مطالعات امنيتي و نظامي در انستيتو واشنگتن) نوشت: جمهوري اسلامي ايران يك رقيب غيرمتعارف به شمار مي رود كه نيازمند رويكردهاي غيرمتعارف در برنامه ريزي، راهبرد و سياست ها است. اين رويكردها بايد فرهنگ پيچيده ايران، گرايش مذهبي- ايدئولوژيك رژيم و تاريخ سپاه مدرن اين كشور را درنظر بگيرد.
اين تحليل با اشاره به اينكه هيچ چيز در ايران سياه و سفيد نيست و ابهام ها و سايه هاي خاكستري وجود دارد تاكيد مي كند: واشنگتن تمايل داشته است بر دارايي هاي قدرت سخت ايران تمركز داشته باشد. اين در حالي است كه قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران ممكن است ابزار كارآمدتري براي پيشبرد نفوذ ايران در خاورميانه باشد. لازم است كه آمريكا توجه بيشتري به مقابله با قدرت نرم ايران داشته باشد. تمايل واشنگتن اين بوده كه بر دارايي هاي قدرت سخت ايران كه از نظر آمريكا داراي ارزش است متمركز باشد نه دارايي هايي كه براي ايران در يك جنگ آينده ارزشمند است. از اين رو آمريكا منابع زيادي به تقويت دفاع در برابر زرادخانه موشكي ايران اختصاص داده اما فاقد ابزار لازم براي مقابله با نيروهاي ديگر ايران است.

 



در پاسخ به يادداشت روز كيهان باهنر: من هم معتقدم سران فتنه مستحق اشد مجازات هستند

در پي يادداشت روز كيهان دوشنبه 14/6/90 با عنوان «آقاي باهنر! از شما انتظار نمي رفت» كه نقدي دوستانه به بخش هايي از مصاحبه ايشان بود، آقاي باهنر جوابيه اي ارسال داشته اند كه ضمن تشكر از ايشان، متن كامل نامه جناب آقاي باهنر و توضيح كوتاه كيهان از نظرتان مي گذرد.
بسمه تعالي
برادر ارجمند جناب آقاي حسين شريعتمداري
با سلام
مستدعي است حسب رعايت مفاد قانون مطبوعات و حسب ضوابط، مرقومه تقديمي در پاسخ يادداشت دوشنبه حضرتعالي در آن جريده معظم منتشر گردد.
جناب آقاي شريعتمداري؛ همواره به صراحت و شجاعت جنابعالي غبطه خورده و بر خيرخواهي شما يقين دارم. اما درباره يادداشت اخير جنابعالي معتقدم شما برداشت نادرستي از اين گفتگو داشته ايد و البته چون اين يادداشت خطاب به بنده در رسانه ها منتشر گرديد بنده نيز، نكاتي را عرض خواهم كرد. و البته با ادبيات خودم.
- در ارتباط با بيانيه عليه سران فتنه به اطلاع مي رسانم كه بنده از بانيان تهيه اين نامه بودم نه صرفاً امضا كننده آن. اتفاقاً بدليل رويكردي كه در تهيه و جمع آوري امضا براي اين بيانيه داشتيم، همكاران فراكسيون اقليت نيز به جمع امضاكنندگان اين بيانيه پيوستند.
- اما آنچه كه به گمانم براي شما ايجاد سوء تفاهم كرده جريان شعار مرگ بر فتنه گر است. مستحضر باشيد كه بنده معتقد نيستم كه تمام فراكسيون اقليت مجلس و جريان اصلاح طلب معادل جريان فتنه هستند. بنده بارها و از جمله در گفتگوي اخير با خبرگزاري مهر اعلام كرده ام كه معتقدم در مجلس هشتم اصلاح طلب بدخيم نداريم. اما بايد عرض كنم كه متأسفانه گروه محدودي از همكاران مجلسي ما اينگونه نمي انديشند و اتفاقاً شعار مرگ بر فتنه گر ايشان، فراكسيون اقليت مجلس را هم مخاطب خود مي دانست. آنچه از يادداشت شما متوجه شدم، شما هم اينگونه مي انديشيد، اما دليل اعتراض شما را متوجه نمي شوم.
- متأسفانه جنابعالي در يادداشت خود اشاره كرده ايد كه باهنر از سران فتنه حمايت ضمني مي كند اميدوارم كه همواره تقوا را در مراحل مختلف زندگي مد نظر داشته باشيد كه اگر ديگران هم بخواهند خارج از محدوده تقوا اظهار نظر كنند سنگ روي سنگ بند نخواهد شد.
- موضع بنده همواره اين بود و بارها اعلام كرده ام كه اصلاح طلبان مي توانند در رقابت سياسي شركت كنند با چند شرط: اول اعلام برائت صريح از سران فتنه و دوم تعريف دقيق حد و مرز و مفاهيم راهبردي جريان اصلاحات.
- بارها اعلام كرده ام كه سران فتنه به واسطه ايراد تهمت تقلب به نظام، ضربه زدن به اعتماد عمومي، تهديد وحدت ملي و تلخ كردن شيريني حضور 40 ميليوني به كام ملت، بزرگترين جنايت را در حق مردم، نظام و كشور كردند و به همين واسطه مستحق اشد مجازاتند.
- بر اين باورم كه راي 40 ميليوني، راي به نظام بود و اتفاقا 9 دي سال 88 اين واقعيت را نشان داد. اما متاسفانه برخي دوستان در مجلس اصرار بر چيدن ميوه كال داشتند. بايد جهت اطلاع شما عرض كنم كه يكي از همكاران مجلسي، چند روز پس از انتخابات سال 88 مي گفت اين 3 نفر را به من تحويل دهيد، در ميدان قيام اعدام مي كنم هيچ اتفاقي هم نمي افتد. اين گروه معتقد بودند كه بايد فشار بياوريم تا مقامات عاليرتبه نظام هم همراه شوند. و اين حتما در تضاد با تدابير حكيمانه مسئولان ارشد نظام بوده است. باز هم آنچه از يادداشت شما متوجه شدم هم نظر هستيم، اما دليل اعتراض جنابعالي را متوجه نمي شوم.
- متاسفانه برخي از همين دوستان امروز حماسه حضور ملي در دفاع از ولايت در 9 دي را حاميان خود مي دانند و با ادعاي راي چندده ميليوني به دنبال سهم خواهي هستند.
- بنده همچنان بر اين باورم اصرار دارم كه روشنگري توانست جوشش مردمي 9 دي را بوجود آورد و دغدغه آراي 13 ميليوني موسوي مدتهاست مرتفع شده است، اگرچه امروز برخي دغدغه اين آرا را پيدا كرده اند. شما را ارجاع مي دهم به سخنان منتشر شده از جانب رئيس دفتر رئيس جمهور محترم.
- حتما آقاي شريعتمداري مي دانند كه يكي از همين همكاران مجلس از افرادي بودند كه نامه حمايت از ابقاي آقاي مصلحي در جريانات بهار سال 90 را امضا نفرمودند.
- البته هنوز اين سؤال براي بنده باقيست كه چرا ما اصولگرايان به جاي اين كه ذهنيات خود را رو در رو با يكديگر طرح كنيم و در پي تاليف قلوب باشيم غالبا برخلاف اين سير حركت مي كنيم در حالي كه ما بايد بيشتر به اين مسئله پايبند باشيم.
با دعاي خير
محمدرضا باهنر
كيهان: با تشكر از توضيحات برادر عزيزمان جناب آقاي باهنر، اشاره به نكاتي را خالي از فايده نمي دانيم.
الف: در يادداشت كيهان نيز تاكيد شده بود كه آقاي باهنر از امضاكنندگان بيانيه معروف 223 نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي در محكوميت سران فتنه و درخواست اشد مجازات براي آنها بوده اند و اكنون جاي تقدير هست كه ايشان مي فرمايند «نه فقط امضاكننده بلكه از بانيان بيانيه بوده اند».
ب: درباره نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس همانگونه كه آقاي باهنر اشاره كرده اند، ما نيز تمامي آنها را حامي فتنه نمي دانيم و اشاره داشتيم كه برخي از آنان نسبت به فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 اعلام برائت هم كرده اند.
ج: گلايه كرده اند كه كيهان نوشته است ايشان از سران فتنه حمايت ضمني مي كند كه بايد گفت در بند ج از پاراگراف اول يادداشت مورد اشاره، بخشي از اظهارات آقاي باهنر به مثابه حمايت ضمني از سرانه فتنه تلقي شده بود و نه خداي نخواسته، حمايت ايشان از سران فتنه.
د: بخشي از نامه جناب باهنر، به اقدامات غيراصولي و هنجارشكنانه جريان انحرافي و برخي از وابستگان به اين حلقه اختصاص دارد، از جمله آن نماينده مدعي اصولگرايي كه نامه حمايت از ابقاي آقاي مصلحي را امضا نكرده بود. در اين باره با برادر عزيزمان آقاي باهنر هم نظر هستيم و ايشان به يقين مي دانند كه كيهان هويت واقعي جريان انحرافي را براي اولين بار فاش كرد و حتي واژه «انحرافي» نيز از سوي كيهان براي ناميدن جريان مورد اشاره به كار گرفته شده است. بنابراين در گلايه از مواضع و عملكرد جريان انحرافي با آقاي باهنر نظر مشتركي داريم ولي آنان در حد و اندازه اي نيستند كه طرف اشاره در مصاحبه نايب رئيس مجلس باشند و بهترين دليل براي اثبات اين نظر آن كه در مصاحبه آقاي باهنر، هيچكس اين عده را طرف خطاب تلقي نكرد، يعني به حساب نياورد بلكه روي سخن ايشان را متوجه اصولگرايان دانستند و چنين بود كه مصاحبه ياد شده با استقبال و ذوق زدگي مشترك رسانه هاي بيگانه، سايت هاي حامي فتنه و برخي روزنامه هاي زنجيره اي روبرو شد ولي توضيحات آقاي باهنر به يقين چهره فتنه گران را كه به توهم ذوق زده شده بودند، بار ديگر به قيافه هاي خنده دار تبديل مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14