(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 شهریور 1390- شماره 20017

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس مجلس خبرگان: بيداري اسلامي در منطقه نتيجه رهبري آيت الله خامنه اي است
پيام تسليت مراجع تقليد جهان تشيع در سالروز تخريب قبور ائمه بقيع
فرمانده كل سپاه: در آستانه عصر جديدي هستيم كه انقلاب اسلامي پرچمدار آن است
هاآرتص: توسل به ترور عليه ايران ناشي از عصبانيت عدم تاثير تحريم هاست
رئيس جمهور با واگذاري سازمان تامين اجتماعي به دولت مخالفت كرد
به دستور رئيس جمهور كالا در مبادي قانوني معطل نخواهد شد
در همدان صورت گرفت اهداي خودرو پدر 3 شهيد به قحطي زدگان سومالي
طرح ممنوعيت روبوسي به شوراي فرهنگ عمومي برازجان مي رود
پيكر هنرمند پيشكسوت و بسيجي خوزستاني تشييع شد
اخبار ادبي و هنري



رئيس مجلس خبرگان: بيداري اسلامي در منطقه نتيجه رهبري آيت الله خامنه اي است

سرويس سياسي-
دهمين اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري با حضور اكثريت اعضا و رياست آيت الله مهدوي كني روز گذشته در محل ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي آغاز به كار كرد.
در مراسم افتتاحيه اين اجلاس، رئيس مجلس خبرگان طي سخناني به موضوعات داخلي و خارجي پرداخت.
آيت الله محمدرضا مهدوي كني با تأكيد بر اينكه اصل اساسي نظام جمهوري اسلامي كه امام(ره) آن را بنيان نهادند ولايت فقيه است گفت: اصل ولايت مورد قبول همه فقهاست چرا كه بدون آن نظام اسلامي برقرار نمي شود. حتي آنهايي كه خارج از كشور هستند، اگر مسلمان و شيعه باشند، حتماً بايد با ولايت ارتباط داشته باشند تا بتوانند زندگي مشروعي را دنبال كنند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري امتياز امام(ره) را در تشكيل نظام اسلامي بر پايه ولايت فقيه دانست و اظهار داشت: ايشان ولايت را به صورت ساختاري قابل قبول در دنياي كنوني عرضه كردند؛ شايد اگر امام در 300 سال قبل حضور داشتند نظام ولايي را كه عرضه مي كردند به اين شكل نبود كه تشكيك قوا در آن وجودداشته و با هم هماهنگ باشند.
وي يادآور شد: تجربه امام(ره) از زمان مشروطه و پس از آن موجب شد تا نظام قابل قبولي را به وجود آوردند كه در واقع اگر به آن عمل شود، بهترين نظام در دنياست.
آيت الله مهدوي كني در ادامه سخنانش به تعيين رهبري آيت الله خامنه اي از سوي مجلس خبرگان پس از رحلت امام(ره) اشاره كرد و با تأكيد بر اين كه حضرت آيت الله خامنه اي در طي 22 سال رهبري داهيانه خود نظام را با اين همه مشكلات حفظ كرده اند، گفت: چنين كاري، كار ساده اي نيست اما ايشان وارد گود شدند و با تمام مشكلات و دشمنان داخلي و خارجي انقلاب اسلامي را به جايي كه اكنون قرار داريم، رسانده اند.
وي با بيان اينكه اين روند به الگويي براي بيداري اسلامي در برخي از كشورها تبديل شده است، خاطرنشان كرد: بيداري اسلامي متأثر از رهبري داهيانه مقام معظم رهبري و انقلاب اسلامي ايران است.
وي در ادامه سخنان خود پيرامون تحولات منطقه با بيان اينكه گرچه برخي ها مي گويند خارجي ها در اين خيزش هاي منطقه دخالت كرده اند، اظهار داشت: شكي نيست كه خارجي ها هم از اين حركت ها استفاده مي كنند. در ايران نيز مي خواستند چنين استفاده هايي را ببرند اما حركت عمومي ملت ايران جلوي دخالت هاي آنها را گرفت.
رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: حركت ها و خيزش هاي اسلامي شكل گرفته در منطقه بيشتر متأثر از حركت انقلاب اسلامي است و مربوط به يك نفر نمي شود؛ آمريكا مي خواهد در اين كشورها دخالت كند و بهترين دليل بر عدم دخالت آمريكا در اين خيزش ها اين است كه در هر كشوري يك شكل برخورد نمي كند. براي مثال رفتار آمريكا در بحرين، سوريه و مصر با يكديگر متفاوت است و اين رويكردهاي گوناگون نشان مي دهد كه يك حركت عمومي و مردمي در منطقه شكل گرفته است.
آيت الله مهدوي كني تأكيد كرد: ما در مجلس خبرگان اين توجه را به همه برادرانمان در كشورهاي مسلمان منطقه مي دهيم كه بيدار باشند مبادا كه دشمنان، انقلاب آنان را مصادر كنند و اگر واقعاً اين گونه شود به ضرر مردم خواهد بود. اگر دشمنان را از در بيرون كنيد از پنجره وارد مي شوند و مثل ما نيستند كه تا حرفي به آنها بزنند زود قهر كنند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خود به مسئله انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: ما امسال مسئله انتخابات را پيش رو داريم و بنده به عنوان رئيس مجلس خبرگان كه در جايگاه پدري قرار دارم يك سري مسائل را در اين خصوص عرض مي كنم.
آيت الله مهدوي كني تصريح كرد: به دليل سليقه هاي گروهي و فردي نبايد صفا و صميميتي را كه انقلاب براي ما به وجود آورده از بين برد؛ منظور ما از وحدت، وحدت فلسفي و سياسي نيست. بلكه وحدتي است كه امام راحل نيز آن را مطرح مي كردند. مثل وحدت حوزه و دانشگاه و منظور اين است كه ما يك مشتركاتي داريم كه در قانون اساسي ولايت و اسلام است.
وي با بيان اينكه در قرآن علاوه بر اينكه بر بحث وحدت تأكيد شده هيچ گاه دعوت به عدم اختلاف نيز نشده است چرا كه تضارب آرا منشأ تفاهم است، اظهار داشت: اگر بنا بر براندازي و مخالفت با نظام و رهبري باشد در واقع تنازع است.
مهدوي كني با بيان اينكه اصولگرايان بايد به نظر جمعي پايبند باشند، اظهار داشت: همواره اختلاف سليقه وجود دارد و براي كشور مفيد است اما بايد نظر جمع را محترم شمرد مثلاً در مجلس نيز اختلاف نظر بين نمايندگان به وجود مي آيد. اما نظر جمع را بايد محترم شمرد و همه علماي گروه و دانشگاهيان بايد اين نصيحت پدرانه را بپذيرند. هرگاه در كشور اختلافي به وجود آمده خارجي ها بيشتر استفاده مي كنند اما هرگاه كه ما با هم بوده ايم آنها كنار كشيده اند.
سخنان ناطقين مجلس خبرگان
در اجلاس ديروز مجلس خبرگان رهبري چند تن از اعضاي اين مجلس به ايراد نطق پيش از دستور پرداختند.
آيت الله ابوالقاسم خزعلي نماينده خبرگان رهبري از خراسان، به عنوان اولين ناطق در دهمين اجلاس خبرگان رهبري، با تشكر از اعضاي اين مجلس براي حضور در اين اجلاسيه به اهميت اسلوب قرآن كريم اشاره كرد.
وي گفت: در 86 سوره قرآن كريم كه در مكه نازل شده است، حتي يك بار هم خطاب «يا أيها الذين آمنوا» نيامده است. اين خطاب، تنها در سوري كه در مدينه نازل شده است، آمده است كه اين موضوع از اهميت فوق العاده اي برخوردار است و نكته مهمي كه در اين خطاب قرآني وجود دارد، وجود گروه هاي ايماني در جامعه اسلامي است.
وي در ادامه به رهبري حكيمانه مقام معظم رهبري در پشت سرگذاشتن بحران ها و قضاياي بعد از انتخابات رياست جمهوري در سال 88 اشاره كرد.
خزعلي با اشاره به «سخن مرحوم مدرس كه گفته بود سياست ما عين ديانت ماست» گفت: ديانت ما ركن است.
انتقاد به «خاتون» و بعضي برنامه هاي بي محتواي
صدا و سيما
همچنين نماينده استان فارس درمجلس خبرگان رهبري به شدت از «برنامه هاي بي محتواي صدا و سيما» و همچنين انتشار برخي نشريات در راستاي تمسخر عفاف و حجاب، انتقاد كرد.
آيت الله احمد بهشتي در نطق پيش از دستور خود در اولين روز اجلاس دهم خبرگان ملت، به انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي و اهميت نقش حضور مردم در اين عرصه اشاره و نامزدهاي پيروز در انتخابات آينده را به كار كردن براي مردم دعوت كرد.
وي وظيفه اصلي نمايندگان مجلس را مبارزه با فقر، تورم و رفع گرفتاري دانست و تأكيد كرد: مجلس اصولگرا مجلسي است كه براي رفع گرفتاري هاي جامعه تلاش كند.
نماينده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنانش اصولگرايي را به معناي التزام عملي و اعتقادي به قانون اساسي و مخصوصاً ولايت مداري و يكي از راه هاي موفقيت در عرصه انتخابات را حفظ وحدت در جامعه دانست.
آيت الله بهشتي سپس به موضوع عفاف و حجاب و اهميت اين مسئله اشاره كرد و با انتقاد از «كساني كه به اين موضوع مهم نمي پردازند بلكه آنرا مورد تمسخر قرار مي دهند»، انتشار برخي نشريات در اين راستا را محكوم كرد.
وي بر نقش هنر اسلامي در ايجاد فضاي ديني در جامعه تأكيد كرد و پخش برخي برنامه هاي بي محتوا از صدا و سيما را مورد انتقاد جدي قرار داد.
نماينده استان فارس در مجلس خبرگان رهبري در ادامه به طرح تفكيك جنسيتي در دانشگاه ها اشاره كرد و از برنامه هاي دانشگاه قم براي اجراي اين طرح در دانشگاه ها خبر داد.
انتقاد از ايجاد كنندگان
فتنه 88 و جريان انحرافي
در همين حال، حجت الاسلام والمسلمين سيدعبدالهادي حسيني شاهرودي نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان ضمن «انتقاد از ايجاد كنندگان فتنه 88 و جريان انحرافي» از رياست حوزه علميه قم، رياست و اعضاي جامعه مدرسين، اعضاي شوراي نگهبان و علماي بلاد خواست تا بر برگزاري دروس فقه با رويكرد ولايت فقيه به اين مهم، اهميت بيشتري معطوف دارند.
وي با اشاره به دروس خارج فقه حوزه علميه قم، از تعداد بي شمار اين دروس ابراز خرسندي كرد و از مدرسين خواست به موضوع ولايت فقيه بيشتر بپردازند.
حسيني شاهرودي، حمايت حزب الله و مردم متدين از ولايت را ستود و آن را يك شور مقدس خواند.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين محمد بهرامي نماينده مردم كرمان در مجلس خبرگان رهبري، با اشاره به اقتدار نظام جمهوري اسلامي، حفظ استمرار آن را مورد تأكيد قرار داد و از همگان خواست تا در اين راستا تلاش كنند.
وي در نطق خود در دهمين اجلاس خبرگان رهبري، به جايگاه و نقش ولايت فقيه در نظام اسلامي اشاره كرد و از عملكرد برخي از افراد شاخص از جمله بعضي از رؤساي جمهور انتقاد كرد.
نماينده مردم كرمان در دوره چهارم مجلس خبرگان سپس از جايگاه والاي قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران سخن گفت و بر نقش برجسته ولايت فقيه در قانون اساسي تأكيد كرد.
بهرامي از اعضاي مجلس خبرگان خواست تا با توجه به چنين جايگاه والا و برجسته اي در قانون اساسي براي عرضه آن در جامعه تلاش بيشتر كنند.
گفتني است؛ روز گذشته رئيس مجلس خبرگان رهبري در ابتداي سخنان خود در صحن مجلس خبرگان با اشاره به غيبت برخي اعضاي مجلس خبرگان گفت: برخي از آقايان به دليل كسالت و بيماري نتوانستند در جلسه امروز حاضر شوند و اگر لازم باشد اسامي آنها را در انتهاي جلسه اعلام مي كنيم.
وي از آيت الله يزدي به عنوان يكي از اعضايي كه به علت بيماري نتوانست در جلسه روز سه شنبه حاضر شود، نام برد و براي آنها آرزوي سلامتي كرد.
اجلاس دو روزه مجلس خبرگان رهبري امروز نيز ادامه خواهد يافت.
مصلحي:وزارت اطلاعات اجازه نمي دهد انتخابات مجلس نهم دچار انحراف شود
وزير اطلاعات از ائتلاف علني و عمدتاً مخفي جريان فتنه با جريان انحرافي خبر داد و تأكيد كرد كه اين وزارتخانه نخواهد گذاشت انتخابات 12 اسفند به انحراف كشيده شود.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي كه ديروز به عنوان ميهمان ويژه دهمين اجلاسيه رسمي دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري سخن مي گفت، اظهار داشت: دشمنان در رويارويي با نظام دو استراتژي را دنبال مي كنند كه استراتژي اول خودش داراي دو شاخه «تهاجم به ارزش ها، هويت ديني و فرهنگ اسلامي» و «تحريم هاي اقتصادي و سياسي» است.
وي همچنين مبارزه با نظام اسلامي كه با استفاده از ابزارهاي نرم و سخت صورت مي گيرد را استراتژي دوم دشمن در جهت مبارزه با نظام عنوان كرد.
وزير اطلاعات با تأكيد بر نقش وزارت اطلاعات در حراست و حفاظت از دستاوردهاي نظام، از جنگ سخت اطلاعاتي نظام با دشمنان خبر داد.
مصلحي در ادامه از برخي اظهارنظرهاي كارشناسانه كه در بعضي موارد حتي موجب از بين رفتن تلاش هاي صورت گرفته مي شود، انتقاد كرد و خواستار آن شد كه مسئولان اين نكات امنيتي را در سخنان و مصاحبه هاي خود رعايت كنند.
وزير اطلاعات در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به بيداري اسلامي و انقلاب هاي به وجود آمده در منطقه، نقش انقلاب اسلامي را در اين راستا از اهميت فوق العاده اي برخوردار دانست و بيداري اسلامي را آغاز مبارزه با نظام سلطه قلمداد كرد.
مصلحي همچنين به موضوع انتخابات اشاره و به ارائه تحليلي در اين خصوص پرداخت.
وي روحيه سربازان گمنام امام زمان(عج) را از سطح بالايي برخوردار دانست و اين روحيه بالا را نشان از ولايت مداري نيروهاي اين وزارتخانه خواند.
وزير اطلاعات همچنين از ائتلافات علني و عمدتا مخفي جريان فتنه با جريان انحرافي براي مقابله با خط اصلي نظام و انقلاب اسلامي خبر داد و در تحليل اين ائتلافات، آنها را از پيچيده ترين مسائلي دانست كه نظام با آنها روبه روست.
مصلحي در عين حال متذكر شد كه وزارت اطلاعات از سطح بالاي هوشياري برخوردار است و نخواهد گذاشت اين جريانات، انتخابات 12 اسفند (انتخابات مجلس شوراي اسلامي) را به انحراف بكشانند.»
وزير اطلاعات گفت: جريان فتنه و جريانات انحرافي هر دو با ويژگي هاي مشتركي در راستاي تقابل جدي با نظام و ولايت فقيه تحركاتي را دارند.
وي با بيان اينكه اين تحركات با تلاش براي القاي فصل الخطاب نبودن ولايت فقيه و تقسيم بندي فرامين رهبري به حكومتي و غيرحكومتي سياست خود را دنبال مي كند. متذكر شد: از نگاه اين جريانات، به دست گرفتن كرسي رياست جمهوري و كرسي هاي مجلس تنها راه تغيير نظام است و لذا مدتي است كه با روش هاي گوناگون جذب مردم در حال شكل گيري است.
مصلحي ادامه داد: بزرگنمايي مشكلات مردم، ايجاد هراس در بين توده هاي مردم، اتخاذ سياست تساهل و تسامح، علاقه مندي جدي در خصوص رابطه با آمريكا به نحو پررنگ در عملكرد اين جريانات كاملا هويداست.
وي تصريح كرد كه همچنين اين جريان ها مي كوشند تا با گفتمان اصلاح طلبانه، تمامي نيروهاي نظام (اصلاح طلبان) را به گونه اي جذب كنند و از اين رو، اين گروه ها در حال شكل دادن لايه هاي مختلف براي جذب نخبگان هستند.
« از برنامه هاي اين جريانات، مقابله با سياست هاي مقام معظم رهبري، تاكيد بر ملي گرايي افراطي، تاكيد بر شبه مدرنيسم، تاكيد بر ناكارآمد بودن اسلام و تاكيد بر ناكارآمدي روحانيت است.»
مصلحي همچنين احساس بي قدرتي و عجز افراد بر تاثيرگذاري در تصميمات، احساس بي معنايي سياسي، ايجاد حس بي اعتمادي به حاكميت، بهره گيري از مواضع دو پهلو و لغزنده و اتخاذ گرايشات غربي را از ديگر برنامه هاي اين جريان ها براي تاثيرگذاري بر نخبگان برشمرد.
وي رويكرد منفعلانه اين جريانات با مسئله بيداري اسلامي را از ديگر اهداف آنها دانست.
وزير اطلاعات در ادامه سخنان خويش به موضوع تغيير نسل و شكل گيري نسلي كه از نظر زماني با اهداف انقلاب فاصله دارد، پرداخت و اظهار داشت: اين گروه ها با سوءاستفاده از بي اطلاعي نسل جديد از مسائل انقلاب به تهي كردن ذهن نسل جديد از انديشه هاي حضرت امام و مقام معظم رهبري در بين اين نسل مي پردازند.
مصلحي به پروژه القاي حواس پرتي جمعي از سوي اين جريانات اشاره كرد و از اهداف كوتاه مدت و بلندمدت اين قضايا خبر داد.
وي همچنين از تاكتيك مظلوم نمايي جريان اصلاحات پرده برداشت و از فريب برخي از افراد خودي در اين مسئله ابراز تاسف كرد.
مصلحي تبيين انحرافي از ولايت فقيه كه آن را دچار نسبيت گرايي كرده را از ديگر برنامه هاي اين گروه ها دانست.
وي همچنين از شيوه هاي استحاله فرهنگي خبر داد و از برنامه شبكه هاي ماهواره اي براي ايجاد استحاله فرهنگي در بين تفكرات گوناگون جامعه خبر داد.
مصلحي وجود شبكه هاي مختلف در راستاي ذائقه هاي مختلف افراد جامعه را در راستاي اين اهداف برشمرد.

 



پيام تسليت مراجع تقليد جهان تشيع در سالروز تخريب قبور ائمه بقيع

سرويس شهرستان ها :
همزمان با هشتم شوال سالروز تخريب قبور ائمه بقيع به دست وهابيون افراطي و خرافي مراجع تقليد شيعه اين خاطره غم انگيز و مصيبت بار را به پيروان اهلبيت (ع) تسليت عرض كردند به گزارش رسا آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد، در دومين روز از درس خارج فقه خوددر مسجد اعظم قم، سالروز تخريب قبور بقيع را تسليت گفت .
اين مرجع تقليد اظهار داشت: در آن زمان از تمام كشورهاي اسلامي به اين عملكرد وهابي ها اعتراض شد؛ ولي اين قوم لجوج اعتنا نكردند و حتي برخي تصميم داشتند بارگاه پيامبر را هم ويران كنند .
وي ادامه داد: وهابي ها زماني كه هجوم جهان اسلام را فوق العاده ديدند از تخريب بارگاه پيامبر(ص) دست نگه داشتند.
حضرت آيت الله مكارم شيرازي دليل اصلي تخريب قبور بقيع را تفسير خرافي وهابي ها از احكام اسلامي خواند و اظهار داشت: اساس بحث هاي اسلامي را توحيد و شرك تشكيل مي دهد؛ ولي وهابي ها تفسير خرافي براي اين دو مسائل دارند كه اين تفسير بيگانه از اسلام است و در اين مساله اين گروه اندك يك طرف قرار دارند و تمام جهان اسلامي شيعي و سني در طرف ديگر قرار دارند .
وي ادامه داد:وهابي ها براساس برداشت نادرستي كه دارند هر پديده نو و تازه را بدعت مي دانند برهمين اساس با نوآوري مخالفت مي كنند.
اين مرجع تقليد افزود : بنابراين اگر تفسير نادرست وهابي ها را در اسلام جاري كنيم بايد تمام شؤن اجتماعي را حرام بدانيم.
سالروز تخريب قبور ائمه بقيع به نام روز «بقيع»نامگذاري شود
همچنين به گزارش مهر، حضرت آيت الله صافي گلپايگاني در پيامي، خواستار نامگذاري هشتم شوال سالروز تخريب قبور ائمه بقيع به دست وهابيون به نام روز«بقيع» و اقامه عزاداري شد.
تخريب قبور ائمه بقيع قلوب صدها ميليون محب اهل بيت را جريحه دار ساخت به گزارش رسا ـ حضرت آيت الله حسين نوري همداني نيز در پيامي به مناسبت سالروز تخريب قبور ائمه بقيع آورده است: هشتم شوال قلوب صدها ميليون شيعه و اهل سنت را جريحه دارساخت.
اين مرجع تقليد ضمن محكوم كردن اين عمل جنايتكارانه آورده است: خاطره غم انگيز ومصيبت بار تخريب قبور ائمه بقيع (ع) در خاطر مسلمانان بيدار كه محبت اهل بيت پيغمبر (س) را براي خود - از آنجا كه گوش شنوا و دل حق پذير در برابر حديث ثقلين و امثال آن دارند- افتخار مي دانند تجديد مي شود.
در پيام آيت الله نوري همداني آمده است : ما ضمن محكوم كردن اين عمل جنايتكارانه و تخريب توهين آميز تمام آثار اسلامي كه در عربستان و غير آن وجود دارد اين مطلب را به فرقه وهابيت كه با پيش گرفتن راه عناد و لجبازي هرگز در صحنه هاي مناظره با منطق و برهان حضور پيدا نمي كنند تا از تفرقه و اختلاف ميان مسلمانان دست بردارند و به برادر كشي و ايجاد فساد خاتمه بدهند، اعلان مي كنيم كه امروز كه روز بيداري اسلامي است و مسلمانان بيدار روز به روز با اتحاد و تصميم و استقامت خود قدرت بيشتري پيدا مي كنند و مرزهاي مخالفين را يكي بعداز ديگري درهم مي شكنند و سرلوحه كار خود را«واعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا» قرارداده اند حق خود را كه همه آثار اسلامي متعلق به همه مسلمانان جهان است احقاق خواهند كرد و اختلاف افكنان و مخالفان طريقه اهل بيت (ع) را به خاك سياه خواهند نشاند.

 



فرمانده كل سپاه: در آستانه عصر جديدي هستيم كه انقلاب اسلامي پرچمدار آن است

فرمانده كل سپاه با اشاره به تحولات جهان گفت: انقلاب اسلامي ايران تحول بزرگي را در دنيا آغاز كرد و اثرات خود را چه در جوامع اسلامي و چه غير اسلامي گذاشته است.
سردار سرلشكر «محمدعلي جعفري» روز سه-شنبه در مراسم يادواره بزرگداشت شهداي ترور كاركنان دولت در سالن اجلاس سران، افزود: جهان در آستانه ورود به عصر جديدي قرار دارد كه از پيروزي انقلاب اسلامي ايران آغاز شده است.
وي تصريح كرد: ايران سال ها است كه وارد عصر جديد شده است، عصري كه ايمان، توحيد، معنويت و ارزش هاي الهي در آن وجود دارد.
فرمانده كل سپاه پاسداران، مهم ترين تفاوت شهدا با ساير افراد را در مجاهدت در راه دين و خدا عنوان كرد و گفت: در نظام جمهوري اسلامي ايران اين مجاهدت در عرصه هاي مختلف وجود دارد.
سردار جعفري با يادآوري فرمايشات امام خميني(ره) در شهادت شهيدان رجايي، باهنر و مطهري گفت: اين هنر امام راحل بود كه با مقايسه حوادث ناگوار در انقلاب اسلامي با حوادث صدر اسلام مسير و راه را براي ملت ايران و خانواده هاي شهدا ترسيم مي كردند.
سردار جعفري با بيان اين كه با پيروزي انقلاب اسلامي عصر جديدي در جهان آغاز شده است، اظهار داشت: دوران عصر ماشيني در حال سپري شدن است هر چند كه استفاده از فناوري هاي روز براي بشر يك امر بديهي است و كسي آن را رد نمي كند.
فرمانده كل سپاه پاسداران همچنين گفت: بايد باور كنيم كه شرايط زمان و جهان و عوامل حاكم بر همه عرصه ها در حال دگرگوني است.
انقلاب ايران
الگوي انقلاب هاست
سردار جعفري در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به الگوپذيري ساير انقلاب ها از انقلاب اسلامي ايران گفت: اين تأثيرپذيري براي دنياي استكبار تلخ و ناگوار است، آنها تمام تلاش رسانه اي خود را به كار مي برند تا ارتباط انقلاب اسلامي با اين انقلاب ها را قطع كنند.
رهبري ما را قدرتمند كرده است
رئيس سازمان انرژي اتمي هم در يادواره شهداي ترور با بيان اين كه تحميل جنگ 8 ساله، ترور نظام انقلاب اسلامي بود كه از خارج و داخل كشور صورت مي گرفت، گفت: نتيجه جنگ تحميلي در درگير كردن مديريت ارشد كشور در جنگ و اتلاف منابع مالي و انساني بود، اما همه اين حوادث موجب شد تا افراد و مديران زيادي در اين دوران ساخته شوند؛ چرا كه در دوران جنگ، معنويت در جامعه ما بالا بود.
فريدون عباسي كه خود چندي پيش از تروري نافرجام جان سالم به در برد گفت: از نتايجي كه تاكنون در كشور به دست آمده است مي توان نتيجه گرفت رهبري واحد مي تواند ما را قدرتمند سازد.
عباسي با اشاره به اقدام دشمنان در حذف فيزيكي افراد متفكر، عالم و حركت ساز و داراي توان رهبري و مجهز به معنويت و دينداري گفت: اين اقدامات حركت هاي جديدي است كه صورت مي گيرد؛ چون مي خواهند روند رو به رشد و سريع كشور را در زمينه هاي علمي و فني كند كنند و در جامعه علمي رعب و وحشت ايجاد كنند تا افراد را به همكاري نكردن در پروژه هاي راهبردي كشور سوق دهند.
وي گفت: با وجود تحريم هايي كه عليه ايران صورت گرفته است و ايجاد وحشت در كشور بسياري از افراد دانشگاهي ما آمده اند و آماده همكاري بيش از گذشته شده اند و حاضرند در نقاط دورافتاده كارخانه هاي ما را اداره كنند تا مبادا توليد كشور در زمينه هاي مختلف پايين آيد. معتقدم در مقابل هر تهديدي در هر مقطعي كه كشور را تهديد كند، همه مردم با هم در دفاع از كشور همدل خواهند بود.
سردار همداني فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ هم در اين يادواره با اعلام اينكه 12هزار ايراني پس از انقلاب قرباني ترور شده اند تاكيد كرد: ايران اولين و بزرگترين قرباني تروريسم است.
وي خطاب به شركت كنندگان در اين يادواره افزود: ديروز فرزندان شما را كه از جبهه برمي گشتند، ترور مي كردند و امروز رزمندگان عرصه علمي و دانشمندان هسته اي ما را ترور مي كنند.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ ادامه داد: شهدايي مثل استاد مطهري، شهيد مظلوم بهشتي و شهداي دانشمند هسته اي از جمله نخبگان ايراني هستند كه ترور شده اند.
وي در ادامه تاكيد كرد: امروز ما موظف هستيم عمق جنايات منافقين را براي آشنايي نسل جوان تبيين كنيم.
شايان ذكر است اولين يادواره شهداي ترور كاركنان دولت در سي امين سال آغاز ترورها و جنگ مسلحانه منافقين عليه جمهوري اسلامي روز سه شنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد.

 



هاآرتص: توسل به ترور عليه ايران ناشي از عصبانيت عدم تاثير تحريم هاست

يك تحليلگر امور امنيتي در اسرائيل متوسل شدن غرب به اقدامات تروريستي و خشن عليه ايران را ناشي از آن دانست كه عدم تاثير تحريم ها غرب را عصباني كرده است.
يوسي ملمان در يادداشتي كه هاآرتص به قلم وي منتشر كرده همچنين هشدار داد كه ايران با استفاده از فرصت تحولات منطقه در حال توسعه برنامه هسته اي خود است. متن كامل اين يادداشت كه روز جمعه 2 سپتامبر 2011 (11 شهريور 1390) منتشر كرده در ادامه مي آيد.
ايران از توجه جهانيان به تحولات كشورهاي عربي به عنوان پوششي براي تسريع مخفيانه برنامه هسته اي خود استفاده مي كند. انحراف افكار عمومي دنيا و تيترهاي خبري جهان به سوي اغتشاشات و ناآرامي هاي اخير در كشورهاي عربي باعث شده تا ايران با خيال راحت تري به افزايش همكاري هاي خود با كره شمالي در زمينه فناوري هسته اي و پيشبرد اهداف هسته اي خود استفاده كند.
به عنوان مثال، فريدون عباسي دواني، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران، در اين هفته اعلام كرد، ايران به غني سازي اورانيوم ادامه خواهد داد. وي افزود، ايران كماكان به غني سازي اورانيوم تا حد 5/3 درصد در تأسيسات نطنز، و تا خلوص 20 درصد در تأسيسات تقويت شده و زيرزميني فردو در نزديكي قم ادامه خواهد داد. وي تأكيد كرد، هدف از توليد اورانيوم با غناي بيست درصد، صرفاً براي استفاده در راكتور هسته اي تهران به منظور توليد ايزوتوپ هاي پزشكي خواهد بود.
تلاش هاي سرويس هاي اطلاعاتي غرب براي ايجاد اخلال در برنامه هسته اي ايران، اخيراً افزايش و تنوع يافته است. علاوه بر فشارهاي ديپلماتيك و تحريم هاي اقتصادي كه تأثيرات چنداني در كند كردن برنامه هسته اي ايران نداشته، چند عمليات خشونت آميز عليه ايران و برنامه هسته اي اين كشور در سال هاي اخير انجام شده است. شركت هاي صوري كه سازمان هاي موساد و سي آي اي بنا كرده اند، به ايران، تجهيزات خراب هسته اي در بازارهاي سياه فروخته اند. حتي ويروس رايانه اي استاكس نت، به سانتريفيوژهاي ايران صدماتي زده است. همچنين، از سال 2007 ميلادي به اين طرف، 5 مورد ترور دانشمندان هسته اي ايران انجام شده كه بعضاً منجر به كشته شدن برخي از اين دانشمندان ايراني شده است.
در عين حال ملاحظه مي كنيم كه مصمم بودن ايران در ادامه برنامه هسته اي اش، كمتر از مصمم بودن رقبا (دشمنانش) در تلاش براي توقف آن نيست.
برخي از نشريات در آلمان، با توجه به اطلاعات محرمانه كه از سرويس هاي اطلاعاتي غرب به دست آورده اند، به افزايش همكاري هاي ميان ايران و كره شمالي در زمينه هاي هسته اي و موشكي اشاره كرده اند. حتي گفته مي شود، كره شمالي، اخيراً برنامه رايانه اي بسيار دقيق براي شبيه سازي انفجار هسته اي به ايران داده است. بر اساس همين اطلاعات محرمانه، مبادلات ميان تهران و پيونگ يانگ، بالغ بر 100 ميليون دلار بوده است. اين منبع افزود، حتي برنامه هاي آموزشي براي كارشناسان ايراني از سوي كره شمالي در زمينه هاي مرتبط با تسليحات هسته اي و موشكي ترتيب داده شده است.
مئير داگان، رئيس سابق سازمان موساد اسرائيل قبلاً پيش بيني كرده بود كه ايران تا سال 2014 الي 2015 ميلادي اولين بمب هسته اي خود را خواهد ساخت. از سوي ديگر، برخي ديگر از كارشناسان و ديپلمات هاي بين المللي بر اين عقيده اند كه ايران ترجيح مي دهد كه بمب هسته اي نسازد، بلكه قابليت هاي خود را براي اين كار آنقدر بالا برد، كه هر زمان اراده كرد و نياز به آن ديد، بتواند در اسرع وقت چنين بمبي را توليد كند. حتي اگر ايران بمب هسته اي بسازد، با اين تصميم دشوار روبرو خواهد شد كه آيا اين موضوع را به عنوان بازدارنده دشمنانش، به طور علني اعلام كند، يا مانند اسرائيل، از سياست ابهام هسته اي و اظهارات دوپهلو در اين زمينه، پيروي كند.

 



رئيس جمهور با واگذاري سازمان تامين اجتماعي به دولت مخالفت كرد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مديرعامل صندوق سازمان تامين اجتماعي از مخالفت رئيس جمهور با واگذاري تامين اجتماعي به دولت خبر داد.
رحمت الله حافظي گفت: پيشنهاد شده بود كه بخش درمان تامين اجتماعي با تغيير نام سازمان بيمه سلامت به دولت واگذار شود كه با مخالفت رئيس جمهوري مواجه شد و در نتيجه سازمان تامين اجتماعي به دولت نخواهد رسيد. وي افزود: از آنجا كه سازمان تامين اجتماعي يك نهاد عمومي و غيردولتي است، نمي شود به دولت واگذار شود چرا كه از نظر شرعي و شوراي نگهبان داراي اشكال است.
حافظي تصريح كرد: واگذاري بخش درمان به دولت با طرح كوچك سازي دولت مغايرت داشت و از سويي در بخش درمان سالانه چهارهزار و 500 ميليون تومان هزينه مي شود كه امكان هزينه اين مبلغ براي دولت ممكن نبود.
وي گفت: اشكال عمده اي كه به اين طرح وارد بود اين كه با واگذاري بخش درمان به دولت، جايگاه ارائه كننده خدمت و ناظر از بين مي رود چرا كه هم اكنون تامين اجتماعي به عنوان نماينده بيمه شده، خدمات را از وزارت بهداشت خريداري مي كند كه چنانچه اين بخش به دولت واگذار مي شد ارائه كننده و ناظر خود دولت بود كه اشكال زيادي را به دنبال داشت.

 



به دستور رئيس جمهور كالا در مبادي قانوني معطل نخواهد شد

اروميه - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران گفت؛ با دستور رئيس جمهور، كالا در مبادي قانوني معطل نخواهد شد و گمرك و سازمان استاندارد تنها مسئولان واردات و صادرات كالا هستند.
نظام الدين برزگري در ديدار با استاندار آذربايجان غربي كه در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: با دستور رئيس جمهور از اين پس فقط گمرك و سازمان استاندارد مسئولان واردات و صادرات كالا هستند و اگر كالايي كه وارد كشور مي شود خلاف واقع باشد با اصلاح قانون، مجازات هاي قانوني براي بازرگان در نظر گرفته خواهد شد.وي با اشاره به اينكه به دستور رئيس جمهور، كالا در مبادي قانوني معطل نخواهد شد گفت: كنترل هاي نمونه اي واردات كالا همچنان در مبادي رسمي ادامه خواهد داشت اما بيشتر بازرسي هاي سازمان استاندارد در بازار است.
وي واردات كالاي بي كيفيت از مبادي غيررسمي را از بزرگترين معضلات اين بخش دانست و افزود: با اين تصميم هيچ كالايي نبايد خارج از محدوده گمرك وارد شود و واردات كالاي بي كيفيت هم كاهش مي يابد.
استاندار آذربايجان غربي نيز در اين ديدار اظهار داشت: در آذربايجان غربي به لحاظ برخورداري از بازارچه هاي مرزي و گمركات مختلف و همچنين روند رو به رشد صنايع استان، استاندارد از اهميت خاصي برخوردار است.
جلال زاده اظهار داشت: امروز در استان شاهد روند رو به رشد صنايع و افزايش حجم توليدات كالاهاي صنعتي هستيم كه با توجه به مصوبه سال گذشته دولت مبني بر اينكه كليه كالاهاي صنعتي توليد داخل و كالاهاي صنعتي وارداتي به كشور مشمول استاندارد مي شوند لازم است كه در اين راستا فعاليت بيشتري صورت گيرد. بنا بر اين گزارش در ادامه اين ديدار «جلاير» به عنوان رئيس جديد اداره استاندار صنعت آذربايجان غربي معرفي شد.

 



در همدان صورت گرفت اهداي خودرو پدر 3 شهيد به قحطي زدگان سومالي

خودروي پدر 3 شهيد در همدان به قحطي زدگان سومالي اهدا شد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان همدان در گفت وگو با ايرنا گفت: خانواده شهيدان تيموري با مراجعه به اين جمعيت يك دستگاه خودروي پيكان مدل 83 متعلق به مرحوم رحمان تيموري پدر اين سه شهيد را همراه با اسناد مربوطه در اختيار جمعيت هلال احمر استان همدان قرار دادند.
حميد ره انجام تصريح كرد: هزينه اين خودرو پس از فروش براي كمك به مردم قحطي زده سومالي به حساب 99999 واريز مي شود.
وي ضمن تقدير از اين حركت خيرخواهانه گفت: پدر شهيدان تيموري زماني هم كه در قيد حيات بود از هيچ تلاشي در جهت كمك به ايتام و نيازمندان دريغ نمي كرد.
ره انجام با اشاره به كمك هاي مردمي استان همدان گفت: تا پايان روز عيد سعيد فطر مردم استان مبلغ يك ميليارد و 789 ميليون ريال به صندوق هاي جمع آوري كمك اين جمعيت وجه نقد واريز كردند.

 



طرح ممنوعيت روبوسي به شوراي فرهنگ عمومي برازجان مي رود

برازجان - خبرنگار كيهان:
فرماندار برازجان طرح ممنوعيت روبوسي را به شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان مي برد.
غلامحسين خسروي در نشست شوراي اداري برازجان با بيان اينكه روبوسي موجب گسترش بيماري ميان مردم مي شود اظهار داشت: هنگامي كه مردم يا مسئولان به يكديگر مي رسند بايد از روبوسي كردن خودداري و تنها به دست دادن اكتفا كنند.
وي افزود: اكنون رسم شده كه افرادي براي دريافت هديه يا لوح تقدير در مقابل مسئولان يا اشخاص ديگر قرار مي گيرند اقدام به روبوسي مي كنند اين در حالي است كه بدن برخي از آنان آلوده به عرق است و همين مسئله ممكن است به بروز بيماري بويژه در استان هاي گرمسير منجر شود يا فردي دچار سرماخوردگي باشد و اين روبوسي موجب انتقال بيماري مي شود.
خسروي تاكيد كرد: طرح ممنوعيت روبوسي را به شوراي فرهنگ عمومي برازجان خواهم برد و براي تصويب آن موضوع را مورد پيگيري قرار خواهم داد.

 



پيكر هنرمند پيشكسوت و بسيجي خوزستاني تشييع شد

اهواز- خبرنگار كيهان:
پيكر حاج منصور واحدي هنرمند پيشكسوت و بسيجي خوزستاني كه به دليل عارضه قلبي دار فاني را وداع گفت و به همرزمان شهيدش پيوسته بود، ديروز توسط مردم تشييع شد.
مرحوم حاج منصور واحدي در طول 30 سال خدمت صادقانه اش در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان، خدمات ارزنده اي در عرصه هاي مختلف هنري و فرهنگي از خود به يادگار گذاشت.
وي در ايام دفاع مقدس، طرح استفاده از پيشاني بند مزين به نام ائمه اطهار(عليهم السلام) را مطرح كرد كه مورد استقبال قرار گرفت و در جبهه هاي حق عليه باطل اجرايي شد.
اين چهره فرهنگي- هنري استان خوزستان در زمان حيات خود، همكاري تنگاتنگي بين نهادهاي انقلابي از جمله بسيج، سپاه، ارتش، جهاد سازندگي و بنياد شهيد و جانبازان ايجاد كرده بود.
پيكر هنرمند متعهد و انقلابي استان خوزستان پس از تشييع، در قطعه هنرمندان بهشت آباد به خاك سپرده شد.
حاج منصور واحدي در سال 1326 در استان خوزستان متولد شد و در طول 64 سال زندگي سراسر فراز و نشيب خود هيچگاه لحظه اي آرام نگرفت و هميشه دغدغه كار فرهنگي هنري را در سر داشت تا جايي كه همسر آن مرحوم نيز گفت: منصور خودش را وقف كرده بود و همواره خود را از مردم مي دانست و معتقد بود بايد به مردم خدمت كرد. شهناز بهرامي افزود: حتي برخي شب ها ساعت دو بامداد به خانه مي آمد و گاهي موقع خواب به يكباره يادش مي آمد كه چراغي از دفتر كارش روشن مانده و دوباره به اداره بازمي گشت تا آن را خاموش كند و مي گفت: اينها حق مردم است و نبايد بيت المال را زير پا گذاشت.

 



اخبار ادبي و هنري

كتاب «نقشه نقش بر آب» فتنه 88 در كلام رهبري رونمايي مي شود
آيين رونمايي و معرفي كتاب «نقشه نقش بر آب»، مروري بر بيانات حضرت آيت الله خامنه اي درباره فتنه 88، شنبه 19 شهريور در فرهنگسراي ملل برگزار مي شود.
محمدحسين صفار هرندي عضو شوراي عالي امنيت ملي، موسي حقاني رئيس دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران و مهدي محمدي كارشناس مسائل سياسي در آيين معرفي كتاب «نقشه نقش بر آب» حضور خواهند داشت.
كتاب حاضر در پنج فصل، «دهمين انتخابات رياست جمهوري»، «مواضع رهبري پس از انتخابات تا نماز جمعه 29 خرداد»، «حوادث پس از انتخابات»، «كسب بصيرت» و «جنگ نرم» تنظيم شده و فرازهاي مهمي از بيانات مقام معظم رهبري را درباره فتنه 88 دربر مي گيرد.
فردي: آيا شهيد غني پور كمتر از «پتروس» است؟
اميرحسين فردي با انتقاد از ورود ادبيات و فرهنگ خارج از فضاي انقلاب در تدوين كتب درسي، جاي شهداي عرصه فرهنگ و هنر را در كتاب ها خالي دانست.
اين نويسنده حوزه كودك و نوجوان به پانا گفت: به نظر مي رسد كه آموزش و پرورش از زمانه و ساحت ادبيات عقب مانده و همپاي ادبيات معاصر پيش نرفته است.
وي تصريح كرد: شهيد حبيب غني پور نويسنده كودك و نوجوان بود كه تاكنون قريب به 11 جشنواره با نام اين شهيد برگزار شده است؛ وي داستان هاي زيادي براي كودكان و نوجوانان به يادگار گذاشته است. كمترين توقع اين است كه براي پاسداشت ياد او اثر و يا زندگينامه اين شهيد بزرگوار در كتب درسي بيان شود.
نويسنده رمان «اسماعيل» گفت: شهيد شدن يك نويسنده حادثه بزرگي است، يعني اين شهيد ايراني در عرصه فرهنگ كمتر از «پتروس» است؟ به نظر مي رسد در بدنه آموزش و پرورش اعتقادي به اين مسايل وجود ندارد.
فردي ادامه داد: سيستم آموزش و پرورش براي تدوين كتب درسي به فضاهاي خارج از انقلاب توجه دارد در صورتي كه انتظار مي رود الگوهاي مناسبي را در كتاب هاي درسي ارايه كند.
شكايت حوزه هنري از موسسه نشر آثار امام(ره)
مسئول واحد تاريخ شفاهي مركز مطالعات و تحقيقات فرهنگ و ادب پايداري حوزه هنري با توجه به اقدام موسسه نشر امام خميني قم در انتشار كتاب خاطرات سيدتقي موسوي درچه اي گفت: از اقدام موسسه نشر امام خميني(ره) كه به نام شخصيت امام نامگذاري شده است در تعجبم كه چرا بدون اجازه اين كتاب را كه توسط يكي از نويسندگان دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري تدوين شده منتشر كرده اند.
به گزارش پايگاه خبري سوره مهر، پس از انتشار كتاب «سفير هفت هزار روزه»، خاطرات حجت الاسلام والمسلمين سيدتقي موسوي درچه اي و رونمايي از اين كتاب در حوزه هنري خبر رسيد كه گويا كتابي شبيه به همين كتاب از سوي موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(قم) منتشر شده است.
حجت الاسلام سعيد فخرزاده ماجرا را اينگونه تشريح كرد: ما پنج سال روي اين كتاب كار كرديم و وقتي اين كتاب براي اصلاحيه هاي پاياني در اختيار آقاي درچه اي قرار مي گيرد كه ايشان ايرادات متن را ببينند و اصلاح كنند، ظاهرا يك نسخه از اين متن پيش مرحوم درچه اي مي ماند كه او هم به خاطر دوستي اي كه مسئولين واحد خاطرات موسسه نشر آثار امام خميني(ره) داشتند اين نسخه را در اختيار آنها قرار داده اند.
وي ادامه داد: آن ها تنها كاري كه انجام داده اند اين است كه عنوان كتاب را تغيير داده و با اسم مستعار، همين متن را منتشر كرده اند.
حجت الاسلام فخرزاده با بيان اين كه «از اين موسسه در تعجبم كه چرا با اين كه به اسم حضرت امام مزين است اين كار را انجام داده است»، گفت: اين قضيه را از مجراي حقوقي پيگيري خواهيم كرد.
گشايش نمايشگاه «ايران در اشغال»
به مناسبت هفتادمين سالگرد اشغال ايران توسط متفقين، مراسم افتتاح نمايشگاه «ايران در اشغال» ديروز با حضور رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، معاونان، كاركنان اين سازمان و اصحاب رسانه در محل ساختمان گنجينه ملي ايران برگزار شد. در اين مراسم دكتر اسحق صلاحي، رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران عنوان كرد: اين سازمان تلاش دارد سهم خود را براي احقاق حق ملت ايران براي دريافت غرامت هاي ناشي از اشغال ايران در جنگ جهاني دوم ايفا كند.
به گزارش ايبنا، وي با اشاره به اين كه سه هزار و 500 پرونده به استثناي اسناد بريتانيا از مجموعه اسناد منتخب آرشيو ملي در اين نمايشگاه به معرض نمايش درآمده است، افزود: آلبوم هاي تصويري و مستند از جنگ جهاني دوم نيز در اين نمايشگاه ارايه شده است. اين اسناد شامل نارضايتي و ناخرسندي كشورهاي انگلستان، شوروي و آمريكا از حضور اتباع ديگر در ايران، اشتباهات استراتژيك رضا پهلوي، آوارگان لهستاني در ايران، هرج و مرج عليه دولت و اشغالگران، گراني و قحطي نان و گندم و تجاوز به نواميس است. اين نمايشگاه تا 15 مهر براي بازديد عموم آزاد است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14