(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 شهریور 1390- شماره 20017

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس سازمان انرژي اتمي: ايران همكاري بيشتر با آژانس را نمي پذيرد
براي اولين بار اعلام شد برخورد قاطع نيروي هوايي ارتش با يك تهديد در درياي خزر
سپاه: محتواي درخواست آتش بس يكطرفه گروهك تروريستي پژاك روشن شود
سخنگوي وزارت خارجه: سفر نماينده روسيه در ناتو به ايران با درخواست طرف روسي انجام مي شود
خواجه سروي: وزير علوم شخصا پيگير حفاظت از دانشمندان ايراني است
صالحي: نيروگاه بوشهر يك سال از سوي روسيه گارانتي مي شود
اقدام مهم دولت براي مبارزه با قاچاق: 31 معبر ورودي كالا به كشور غيرقانوني اعلام شد
آزادي 76 ايراني بازداشت شده درعراق در جريان سفر مالكي به تهران
روانبخش: نظر جبهه پايداري منطبق بر نظر آيت الله مهدوي كني است
رئيس هيات علماي جبل عامل لبنان: ايران ركن اصلي منطقه در آزادسازي ملت هاست
ستاد بازسازي عتبات عاليات: بي صبرانه منتظر بازسازي قبور ائمه مطهر بقيع هستيم
مقدم فر: ايجاد انشقاق در بين اصولگرايان هدف مشترك جريان فتنه و گروه انحرافي است
يك فرمانده انتظامي: گروهي از عوامل سازمان تروريستي القاعده در استان كرمان دستگير شدند
حزب نهضت اسلامي تاجيكستان از ايران براي اجراي پروژه هاي عمراني قدرداني كرد
پس از رفع توقيف هفته نامه 9 دي از هفته آينده منتشر مي شود



رئيس سازمان انرژي اتمي: ايران همكاري بيشتر با آژانس را نمي پذيرد

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: ايران از گذشته تاكنون همكاري كاملي با آژانس داشته است و تكليف بيشتري را نمي پذيرد.
فريدون عباسي ديروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اين كه شما اعلام كرده ايد در صورت لغو تحريم ها و وارد نشدن آژانس به بحث مطالعات ادعايي، ايران حاضر به همكاري كامل با آژانس است، منظور شما از همكاري كامل با آژانس چيست؟ گفت: ما هميشه با آژانس از گذشته تاكنون همكاري كامل داشته ايم و در حال حاضر اين همكاري هاي كامل ادامه دارد و بيش از حدي است كه بعضا در استانداردهاي آژانس وجود دارد و اطلاعاتمان را در اختيار آژانس قرار داده ايم.
عباسي در پاسخ به اين كه همكاري كامل، اجراي پروتكل الحاقي را هم شامل مي شود؟ گفت: خير، همكاري ما در حد استاندارد و مقررات آژانس است به شرط آنكه حقوق مان را رعايت كنند و تكليف بيشتري را نمي پذيريم.

 



براي اولين بار اعلام شد برخورد قاطع نيروي هوايي ارتش با يك تهديد در درياي خزر

امير چيت فروش براي اولين بار از برخورد قاطع نيروي هوايي ارتش با يك تهديد دريايي در منطقه درياي خزر خبر داد.
امير خلبان حسين چيت فروش سخنگوي رزمايش بزرگ نيروي هوايي ارتش صبح ديروز در نشست خبري كه به منظور تشريح برنامه هاي رزمايش مدافعان حريم ولايت 3 برگزار شد، براي اولين بار از برخورد قاطع نيروي هوايي ارتش با يك تهديد در عرصه درياي خزر خبر داد.
چيت فروش همچنين تصريح كرد: پس از اينكه در سال 82 ما با تهديدي در عرصه درياي خزر روبرو شديم، بلافاصله تدابير لازم انديشيده و مركز فرماندهي آماده شد به طوري كه كشورهاي غربي به سرعت از كرده خود پشيمان شده و تسليم شدند.
وي تاكيد كرد: اينها نشاندهنده آمادگي نيروي هوايي ارتش براي مقابله با هرگونه تهديدي عليه سرزمين اسلامي ما است.
سومين رزمايش
فداييان حريم ولايت
سومين رزمايش بزرگ فداييان حريم ولايت از سوي نيروي هوايي ارتش در تبريز و در منطقه شمال غرب كشور روز گذشته آغاز شد و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.
امير سرتيپ خلبان محسن دره باغي جانشين فرمانده نيروي هوايي ارتش، امير سرتيپ دوم خلبان سيدمحمد علوي معاون عمليات نيروي هوايي ارتش و امير سرتيپ دوم خلبان حسين چيت فروش سخنگوي سومين رزمايش فداييان حريم ولايت پيش از ظهر ديروز در يك نشست خبري به تشريح ابعاد، جزئيات، اهداف و چگونگي برگزاري اين رزمايش پرداختند.
امير سرتيپ دره باغي در اين نشست خبري اظهار كرد: نيروي هوايي به عنوان يك نيروي واكنش سريع وظيفه دارد كه از نيروهاي سطحي پشتيباني كند و بر همين اساس در رزمايش هاي مختلفي كه در طول سال از سوي نيروهاي ديگر انجام مي شود به عنوان يك نيروي پشتيبان حضور فعال دارد و ماموريت هاي خاص خود را انجام مي دهد. نيروي هوايي ارتش همچنين يك رزمايش اختصاصي نيز براي خود دارد كه صرفا آفندي است و بر همين اساس سومين رزمايش بزرگ فداييان حريم ولايت از روز سه شنبه شروع شده است.
فعال شدن تمام پايگاه هاي هوايي
جانشين فرمانده نيروي هوايي ارتش با بيان اين كه «اين رزمايش در چهار مرحله انجام خواهد شد» افزود: در مرحله اول گسترش نيروها از پايگاه هاي سراسر كشور به منطقه رزمايش را اجرا خواهيم كرد كه اين مرحله سه روز به طول خواهد انجاميد. در اين رزمايش تمام پايگاه هاي هوايي كشور اعم از بندرعباس، بوشهر، دزفول، شيراز، اصفهان، همدان، مهرآباد و تبريز حضور خواهند داشت.
رهاسازي مهمات واقعي
وي با بيان اين كه «مرحله دوم رزمايش از شنبه به مدت سه روز با انجام تمرين ها، پروازهاي تاكتيكي و رهاسازي مهمات مشقي انجام خواهد شد» اظهار كرد: سومين مرحله از اين رزمايش كه اصلي ترين مرحله آن محسوب مي شود از روز 22 شهريور آغاز خواهد شد. اين مرحله از رزمايش با انجام پروازهاي تاكتيكي و رهاسازي مهمات واقعي و جنگي اعم از موشك هاي هوا به هوا، هوا به زمين اجرا مي شود و طي اين مرحله جنگنده هاي مختلف نيروي هوايي ارتش به سمت اهداف ثابت و متحرك شليك خواهند كرد. در صورت مساعد بودن وضعيت جوي و آب و هواي منطقه، اين مرحله از رزمايش به مدت سه روز به مرحله اجرا در خواهد آمد. مرحله پاياني رزمايش نيز با بازگشت نيروها به پايگاه هاي مبداء همراه خواهد شد.

 



خطاب به دولت اقليم كردستان عراق مطرح شد
سپاه: محتواي درخواست آتش بس يكطرفه گروهك تروريستي پژاك روشن شود

نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اطلاعيه اي خواستار روشن شدن محتواي درخواست آتش بس يك طرفه گروهك تروريستي پژاك شد.
در پي شدت عمليات هاي قرارگاه حمزه سيدالشهداء عليه مقرهاي اشرار و تروريست ها در منطقه شمال غرب كشور طي چند روز گذشته و اعلام آتش بس يك طرفه از سوي گروهك تروريستي پژاك در مورخ 14/6/90 نيروي زميني سپاه در اطلاعيه اي تاكيد كرد: از آنجا كه محتواي آتش بس يك طرفه اعلام شده توسط گروهك تروريستي پژاك روشن و مشخص نيست، ضروري است دولت اقليم كردستان عراق كه واسطه اين اقدام بوده است، هرچه سريعتر نسبت به شفاف سازي منظور آتش بس اعلامي اقدام لازم را به عمل آورد.
اين اطلاعيه مي افزايد: بديهي است پس از مشخص شدن محتواي آتش بس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نظر رسمي خود را اعلام خواهد كرد.
نيروي زميني سپاه در پايان اطلاعيه خود با اشاره به لزوم برقراري امنيت كامل در مرزهاي جمهوري اسلامي ايران بر اصرار خود در تخليه كامل نقاط مرزي توسط اشرار، ضد انقلاب و عوامل گروهك تروريستي پژاك تاكيد كرده است.

 



سخنگوي وزارت خارجه: سفر نماينده روسيه در ناتو به ايران با درخواست طرف روسي انجام مي شود

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان، سفر نماينده روسيه در مقر ناتو به ايران را در چارچوب روابط دوجانبه عنوان كرد.
رامين مهمان پرست در واكنش به خبر منتشره از سوي خبرگزاري ريانووستي روسيه درخصوس سفر آتي نماينده دائم روسيه در پيمان ناتو به كشورمان و متعاقب آن ارائه گزارش درباره برنامه موشكي جمهوري اسلامي ايران به رئيس جمهور روسيه از سوي وي اظهار داشت: سفر آقاي راگوزين، نماينده روسيه در مقر ناتو در چارچوب روابط دوجانبه و با توجه به سطح همكاري هاي راهبردي و منطقه اي دو كشور و بنا به اظهار تمايل طرف روسي صورت مي گيرد.
وي افزود: بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه اي و تحولات بين المللي در ملاقات نامبرده با مقامات كشورمان در دستور كار قرار داشته و اين سفر منحصر به بررسي موضوع خاصي نمي باشد.

 



خواجه سروي: وزير علوم شخصا پيگير حفاظت از دانشمندان ايراني است

معاون فرهنگي اجتماعي وزير علوم از پيگيري موضوع حفاظت از دانشمندان ايراني از سوي كامران دانشجو خبر داد.
غلامرضا خواجه سروي در حاشيه حضور در مراسم چهلم شهيد رضايي نژاد در جمع خبرنگاران در خصوص علل حضورش در اين مراسم كه از سوي خبرنگاري مطرح شد، گفت: اكنون در مراسم يكي از دانشمندان ايراني شركت كرديم تا زحمات وي را پاس بداريم.
وي ادامه داد: شهيد رضايي نژاد يكي از دانشمندان نخبه كشور بود كه اكنون به شهادت رسيده است، وظيفه يكايك دانشگاهيان اين است كه با پاسداشت شهيدان جهاد علمي باشند و دين خود را به شهدا ادا كنند.
به گزارش فارس، خواجه سروي با بيان اين كه دستگاه هاي مختلف مرتبط با بحث امنيت دانشگاه ها وظيفه خود را انجام مي دهند، خاطرنشان كرد: وزير علوم شخصا اين قضيه را پيگيري مي كند تا امنيت دانشمندان تا آنجا كه به دانشگاه ها مربوط مي شود، تامين شود.

 



صالحي: نيروگاه بوشهر يك سال از سوي روسيه گارانتي مي شود

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت كه مراسم بهره برداري مقدماتي نيروگاه اتمي بوشهر با حضور سرگئي اشماتكف وزير انرژي روسيه، دوشنبه هفته آينده در محل اين نيروگاه برگزار خواهد شد.
علي اكبر صالحي روز سه شنبه در آستانه پيش راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر ، اين نيروگاه را از جمله افتخارات كشور دانست و افزود: به منظور شركت در مراسم بهره برداري مقدماتي اين نيروگاه، اشماتكف وزير انرژي روسيه روز شنبه يا يكشنبه آينده به ايران خواهد آمد.
وي كه با ايرنا گفت وگو مي كرد، در ادامه گفت: احتمال دارد رييس سازمان انرژي اتمي روسيه نيز در مراسم پيش راه اندازي شركت كند و انشاءالله روز دوشنبه، شاهد وصل شدن نيروگاه بوشهر به شبكه برق سراسري كشور خواهيم بود تا اين انتظار 35 ساله به پايان برسد.
وزير امور خارجه اظهار داشت: ما در جهان اسلام و بين 57 كشور اسلامي پس از پاكستان دومين كشوري هستيم كه صاحب نيروگاه هسته اي مي شويم.
وي با ذكر اين نكته كه ايران جز اولين كشورها از نظر قدرت نيروگاهي اتمي در جهان اسلام است، اظهار داشت: قدرت دو نيروگاه هسته اي پاكستان در مجموع 500 مگاوات است، اين در حالي است كه نيروگاه بوشهر به تنهايي 1000 مگاوات قدرت دارد.
وزير امور خارجه در بخش ديگري از اين گفت وگو با بيان اينكه در ابتدا توليد برق در نيروگاه بوشهر با قدرت 40 درصد انجام مي شود و پس از بهره برداري مقدماتي مدتي از شبكه سراسري برق منفصل خواهد شد، ادامه داد: قدرت نيروگاه به دلايلي مدتي پايين آورده و مجدد بالا برده مي شود.
صالحي با بيان اينكه نيروگاه پس از مرحله پيش راه اندازي براي مدتي به شبكه وصل بوده و برق توليد خواهد كرد، گفت: مجبور هستيم دوباره آن را از شبكه جدا كرده و مجدد تست هاي لازم را انجام دهيم تا پس از چند ماه آينده به صددرصد قدرت برسد.
وزير امور خارجه با تاكيد بر اينكه نيروگاه يك سال تحت گارانتي روس ها خواهد بود تا صدصدرصد زيرنظر و با گارانتي آنها كار كند، گفت: هر چند اكنون مهندسان ايراني تحت نظارت روس ها در حال كار كردن هستند اما بعد از اين مدت نيروگاه به طور رسمي به مهندسان ايراني واگذار خواهد شد.
صالحي در ادامه با بيان اينكه بخشي از هزينه هاي صرف شده براي نيروگاه بوشهر قبل از انقلاب اسلامي و بقيه هزينه ها مربوط به بعد از انقلاب است، تصريح كرد: با وجود اينكه به طول انجاميدن راه اندازي نيروگاه بوشهر سبب از دست دادن برق هسته اي كه مي توانست توسط اين نيروگاه توليد شود، شده؛ اما تجربه گرانبهايي عايد ما شد كه توانستيم هم از صنعت غرب و هم تكنولوژي شرق بهره مند شويم.
صالحي همچنين يادآور شد: در جريان راه اندازي كه از شهريور سال گذشته تاكنون انجام شد، همان زمان اعلام كرديم كه راه اندازي نيروگاه ها به طور معمول در جهان 9 ماه تا يكسال طول مي كشد و نيروگاه بوشهر نيز طي يكسال راه اندازي شد.
وزير امور خارجه با بيان اينكه طي يكسال راه اندازي مشكلاتي به وجود آمد كه به تجربه مهندسان ايراني افزوده شد، گفت: سوخت را به قلب رآكتور منتقل كرديم و قلب راكتور را بستيم كه فرايند بستن و بازكردن قلب راكتور نياز به تجربه اي بسيار دارد.
وي ادامه داد: مهندسان ايراني، توانستند بار دوم در قلب راكتور را باز كنند سوخت را بيرون آورده و شستشو دهند كه ممكن بود چنين فرصتي هيچگاه به دست نيايد و در نهايت جمهوري اسلامي ايران به معدود كشورهاي جهان داراي نيروگاه هسته اي با اين حجم و چنين ابعاد، پيوست.
صالحي خوداتكايي ايران در تكنولوژي هسته اي و در عرصه هاي مختلف همچون كاربرد پزشكي، صنعتي و كشاورزي را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: غني سازي،توليد آب سنگين، طراحي راكتورهاي تحقيقاتي، توليد راديو دارو و بسياري عرصه هاي ديگر را مهندسان ايراني در نورديده اند.
وزير امور خارجه با بيان اينكه رقم هزينه شده براي نيروگاه هزار مگاواتي بوشهر بسيار كمتر از هزينه اي است كه براي ساخت و راه اندازي نيروگاهي جديد با اين تكنولوژي در زمان فعلي نياز است، گفت: اما به لطف الهي توانستيم نيروگاه بوشهر را با قيمت بسيار مناسبي به سرانجام برسانيم به طوري كه جبران خسارت هاي قبل از انقلاب نيز شد.

 



اقدام مهم دولت براي مبارزه با قاچاق: 31 معبر ورودي كالا به كشور غيرقانوني اعلام شد

دولت در اقدامي مهم و به منظور مبارزه با قاچاق كالا، 31 معبر ورودي مرزي را كه از آنها به عنوان مبادي واردات كالاهاي قاچاق به كشور ياد مي شد، غيرقانوني اعلام كرد.
اين معابر بازارچه هاي مرزي غيرفعالي بودند كه در طول سال هاي اخير به دليل سوءاستفاده قاچاقچيان از برخي مرزنشينان به معابر اصلي واردات كالاهاي قاچاق تبديل شده بودند.
بيشترين تعداد اين معابر در استانهاي هرمزگان با 10 معبر و استانهاي اردبيل و آذربايجان غربي هر كدام با سه معبر واقع شده است.
براساس اين مصوبه دولت كه با درخواست رئيس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز به تصويب رسيده است، ورود و خروج كالا خارج از مرزها و بازارچه هاي رسمي تحت هر عنوان، قاچاق كالا تلقي و با متخلفان برابر قانون رفتار مي شود.
طبق مصوبه دولت فهرست بازارچه هاي مرزي كه از اين پس غيرقانوني هستند، شامل جلفا در آذربايجان شرقي، اشنويه و كوزه وش در آذربايجان غربي، گرمي، بيله سوار و پارس آباد در اردبيل، بازارچه ايران و قطر، كنگان و گناوه در استان بوشهر، دوغارون، سنگان و خواف در خراسان رضوي، باشماق در استان كردستان، پرسه سو در استان خراسان شمالي، بازارچه خرمشهر در استان خوزستان، ميل 46 و پسابندر در سيستان و بلوچستان، خسروي و تيله در استان كرمانشاه، پل يا اينچه برون در استان گلستان، آستارا در گيلان، جاسك، تياب، هرمز، كنگ، كوهستك، ابوموسي، سيريك، بندرلنگه، كرگان يا ميناب و شيو يا پارسيان در استان هرمزگان و دهلران در استان ايلام هستند.
همچنين طبق مصوبه دولت سرپرستان خانوارهاي ساكن در روستاهاي مرزي استان هاي كردستان، آذربايجان غربي، كرمانشاه و سيستان و بلوچستان مي توانند با استفاده از كارت مبادلات مرزي هر دو ماه يكبار و هر بار تا سقف پانزده ميليون ريال اقدام به ورود كالا از مرزها و بازارچه هاي رسمي كنند اما صرفا روستاهاي مشمول اين تسهيلات بايستي در شعاع (20) كيلومتري مرز بوده و فهرست كالاهاي مشمول واردات نيز در كارگروهي با مسئوليت وزارت كشور و باحضور نمايندگان ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، گمرك جمهوري اسلامي ايران و استانداري استان مربوط تعيين شود.
اين مصوبه طي روزهاي اخير با شماره 116689،ت45059 هـ به استانداري هاي كشور ابلاغ شده است.

 



آزادي 76 ايراني بازداشت شده درعراق در جريان سفر مالكي به تهران

روزنامه الوطن كويت از آزادي بيش از 70 ايراني بازداشت شده در عراق در جريان سفر نوري المالكي به ايران خبر داد.
اين روزنامه، قرار است در جريان سفر قريب الوقوع نخست وزير عراق به ايران 76 زنداني ايراني كه بنابر اتهامات گوناگون در عراق بازداشت شده بودند، به تهران بازگردانده شوند كه تصميم آزادي اين افراد در راستاي اجراي توافقنامه هاي امضا شده ميان دو كشور است كه اين توافقنامه ها از طرف عراقي از سوي حسن الشمري، وزير دادگستري اين كشور امضا شده است.
در همين حال، سليم الجبوري، رييس كميسيون حقوق بشر پارلمان عراق و از اعضاي فهرست العراقيه در گفت وگو با اين روزنامه از طرف ايراني خواست تا بر اساس اصل تعامل متقابل به اجراي توافقنامه تبادل زندانيان بپردازد.
وي گفت: اين كميسيون اطلاعاتي را از خانواده هاي زندانيان ايراني در عراق به دست آورد كه بيانگر شرايط دشوار فرزندان شان است كه تعداد آنها به بيش از 300 تن مي رسد و به دليل ورود غيرقانوني به عراق بازداشت شدند.
الجبوري ادامه داد: تاكنون دولت عراق به درخواست هاي اين كميسيون براي انتقال اين افراد به كشورشان براي گذراندن باقي دوران حبس پاسخي نداده است. هم چنين هيچ يك از مسوولان طي سفرشان به تهران به اين مساله انساني نپرداختند.

 



روانبخش: نظر جبهه پايداري منطبق بر نظر آيت الله مهدوي كني است

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي تأكيد كرد كه نظر ما درباره عدم حضور مرتبطان با فتنه و جريان انحرافي و همچنين ساكتين در برابر فتنه در مركز تصميم گيري اتحاد اصولگرايان، دقيقاً منطبق با نظر آيت الله مهدوي كني است.
حجت الاسلام قاسم روانبخش با بيان اينكه آيت الله مصباح يزدي براي مقابله با گسترش انحرافات حاصل شده از فتنه و جريان هاي انحرافي جبهه پايداري را شخصاً تأسيس كردند، افزود: اينكه آيت الله مصباح يزدي از تاسيس جبهه پايداري حمايت كرده باشند، درست نيست چرا كه استاد شخصاً اين جبهه را تاسيس كرده اند.
روانبخش گفت: آيت الله مهدوي كني فرموده بودند افرادي بايد در ليست اصولگرايان قرار بگيرند كه با جريان انحرافي و جريان فتنه اعلام موضع داشته باشند و در حقيقت آيت الله مهدوي كني مواضع و مطالبه جبهه پايداري را تأييد كردند و از اين جهت ما قدردان ايشان هستيم.
وي كه با فارس گفت وگو كرده، افزود: حرف ما اين است كه چرا برخي ها كه با سكوت خود به آتش فتنه دميدند و به «اين عمار» رهبري در دوران فتنه پاسخ نگفتند بايد در جبهه اصولگرايي تصميم گير باشند در حالي كه آيت الله مهدوي كني همانند جبهه پايداري حضور اين نوع فكر را در جبهه اصولگرايي رد مي كند.
عضو جبهه پايداري با بيان اينكه جبهه پايداري تلاش مي كند تا با اصلاح ساز و كار اهداف آيت الله مهدوي كني را براي وحدت اصولگرايان به كرسي بنشاند، اظهار داشت: جبهه پايداري معتقد است ساز و كار فعلي 8+7 منتج به عملي شدن رهنمون هاي آيت الله مهدوي كني نخواهد شد و تناسب لازمي بين اين ساز و كار و اهداف آيت الله مهدوي كني وجود ندارد. بنابراين از 8+7 خواسته است تا ساز و كاري را ترتيب بدهد كه فتنه گران و منحرفان در خروجي آن نباشند.

 



رئيس هيات علماي جبل عامل لبنان: ايران ركن اصلي منطقه در آزادسازي ملت هاست

رئيس هيات علماي جبل عامل لبنان گفت: ايران ركن اصلي منطقه در آزادسازي ملت ها و ايجاد استقلال براي آنهاست.
علامه عفيف النابلسي در ديدار با غضنفر ركن آبادي، سفير ايران در بيروت با تاكيد بر اين كه ايران ركن اصلي در مقابله با قدرت هاي غربي و در راس آن آمريكا و اسرائيل است و تضمين كننده وحدت امت اسلامي، شكوفايي و پيشرفت آن به شمار مي رود، بيان كرد: شكي نيست كه كاهش پروژه هاي استكباري در منطقه و به قهقرا رفتن قدرت هاي حامي و هم پيمانان استكبار و پيشرفت پروژه هاي اسلامي همگي به فضل ايران و گروه هاي مقاومت در منطقه است.
به گزارش سايت النشره لبنان، وي در ادامه از اقدام خصمانه برخي نظام هاي عربي و همچنين برخي گروه ها عليه ايران ابراز تاسف كرد و افزود: امت اسلام امروز از فاجعه مذهبي مزمني رنج مي برد، كساني هستند كه نمي خواهند مسلمانان از اين رنج رهايي يابند و مي كوشند كه اين بيماري را همچنان در بين مسلمانان حفظ كنند تا اين امت راه دستيابي به شكوفايي، پيشرفت و امنيت را پيدا نكند و همچنان اسرائيل به عنوان ستون كشورهاي متحد و پايدار براي آنها در منطقه باقي بماند.
رئيس هيات علماي جبل عامل لبنان در ادامه با تاكيد بر اين كه وقتي ايران از گزينه وحدت حمايت مي كند خواهان ايجاد امنيت و صلح در تمام منطقه است، گفت: زماني كه ايران در برابر اسرائيل مقاومت مي كند و خواهان برچيده شدن آن است به اين معنا است كه خواهان ريشه كن شدن فساد است.

 



ستاد بازسازي عتبات عاليات: بي صبرانه منتظر بازسازي قبور ائمه مطهر بقيع هستيم

به مناسبت فرا رسيدن سالروز تخريب قبور ائمه در بقيع به دست وهابيون مرتعج، ستاد بازسازي عتبات عاليات طي بيانيه اي اعلام كرد بي صبرانه براي بازسازي قبور مطهر امامان در كوتاهترين زمان آمادگي دارد.
متن اين بيانيه به شرح زير است:
هشتم شوال ياد آور سالروز يورش وحشيانه عمال كورباطن وهابي به قبرستان بقيع، مدفن 4 ستاره درخشان آسمان امامت و ولايت است. در هشتم شوال 1343 هجري قمري يعني حدود 90 سال پيش وهابيون با تسلط بر مدينه از آنجا كه استمرار رابطه شيعيان شيفته اهل بيت از طريق تجمع و عرض ارادت به امامان معصوم را خطري عظيم براي تفكرات دشمنان اسلام به ويژه استعمارگران دين ستيز كه در قالب مكتب بي پايه و اساس وهابيت به ميدان آمده بود مي دانستند، بر آن شدند تا با حمله به قبرستان بقيع و تخريب صحن و سراي پيشوايان نور و رحمت به زعم باطل خود مانع نفوذ و گسترش اسلام ناب محمدي (ص) كه در تعاليم شيعه متجلي بوده شوند.
لذا با بغض و كينه علاوه بر تخريب و يكسان كردن گنبد هاي قبور امام حسن مجتبي(ع)، امام زين العابدين(ع)، امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) با خاك آثار منقوش بر روي سنگ قبر ها را نيز از بين برده و باعث شدند در طول 9 دهه، شيعيان جهان هر بار كه به زيارت بقيع مي روند با قلوبي شكسته و چشماني اشكبار لعن و نفرين خود را نثار حكام ددمنش وهابي كرده و نابودي آنان را آرزو كنند.
حال كه به لطف خدا و بيداري جهان اسلام و سقوط عمال وابسته به استكبار جهاني و شروع شمارش معكوس براي نابودي مابقي رژيم هاي سر سپرده فراهم گرديده، ستاد بازسازي عتبات عاليات كه بعد از نابودي ديكتاتور عراق با بازسازي و توسعه اعتاب مقدسه به زيباترين شكل چشم جهانيان را خيره نمود بي صبرانه منتظر است تا با پاك شدن سرزمين وحي از حاكمان وهابي آل سعود؛ به لطف خدا و كمك عاشقان و شيفتگان اهل بيت عصمت و طهارت و با بهره گيري از وجود متخصصين و هنرمندان متعهدي كه مهمترين انگيزه شان باورهاي ديني و عشق به اسلام و ارادت قلبي به عترت پيامبر عظيم الشان مي باشد با آمادگي كامل به بازسازي قبور مطهر امامان پرداخته و در كوتاه ترين زمان يا بازسازي صحن و سراي ائمه هدي گل لبخند را بر لبان همه علاقمندان به خاندان رسالت بنشاند.

 



مقدم فر: ايجاد انشقاق در بين اصولگرايان هدف مشترك جريان فتنه و گروه انحرافي است

يك كارشناس مسائل استراتژيك گفت: جريان فتنه و جريان انحرافي در انتخابات آتي، رقابت اضلاع درون اصولگرايان را به عنوان جريان اصيل انقلاب مورد هدف قرار داده و براي ايجاد انشقاق و گسست در اصولگرايان تلاش مي كنند.
حميدرضا مقدم فر در جمع اعضاي شوراي بسيج دانشجويي دانشگاه هاي سراسر كشور در دانشگاه فردوسي مشهد برگزار شد، اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي عيد فطر مطالب مهمي در خصوص انتخابات پيش رو فرمودند كه بايد با جدي گرفتن آن اجازه ندهيم اتفاقات سال 88 تكرار شود.
وي تصريح كرد: در اول فروردين 88 حضرت آيت الله خامنه اي در جمع زائرين بارگاه رضوي هشدارهاي مهمي در خصوص فتنه پيش روي انتخابات فرمودند كه اگر مسئولان اين نصايح را جدي مي گرفتند فتنه 88 به وجود نمي آمد و حضرت آقا با درايت و تيزبيني خبر از فتنه اي دادند كه عده اي قصد تشكيك در سلامت انتخابات رياست جمهوري در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را دارند.
وي اظهار كرد: حدود يك هفته بعد از سخنان آقا در سال 88 بنا به توصيه آقاي هاشمي رفسنجاني كميته صيانت از آراء تشكيل شد و بهزاد نبوي و علي اكبر محتشمي پور در اجلاس حزبي اين جريان، مديريت اين كميته را عهده دار شدند.
وي افزود: تشكيل كميته صيانت از آراء توهين به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بود.
مقدم فر با اشاره به انتخابات پيش رو كه داراي ويژگي هاي مهمي است و يكي از آنها اين است كه انتخابات دو وجهي در دوره هاي پيشين به چند وجهي پيچيده تبديل شده است، تصريح كرد: ويژگي دوم اين است كه جرياناتي مانند جريان فتنه و جريان انحرافي در اين انتخابات با چراغ خاموش حركت مي كنند و رقابت و ايجاد اختلاف و چالش درون اصولگرايان به عنوان جريان اصيل انقلاب را هدف خود قرار داده و براي ايجاد گسست در اصولگرايان تلاش مي كنند.
وي گفت: جريان فتنه نخستين جرياني است كه بايد در انتخابات پيش رو بشناسيم و آنها براي اين انتخابات برنامه هاي زيادي دارند و با سه رويكرد قصد دارند وارد انتخابات مجلس شوند.
مقدم فر ادامه داد: عده اي از فتنه گران نظير موسوي، كروبي، زندانيان امنيتي و جريان هاي خارج نشين با شعار تحريم آمده اند كه به دنبال مشروعيت زدايي از نظام هستند.
وي رويكرد مشاركت مشروط را از ايده هاي خاتمي، مجاهدين انقلاب و حزب منحل شده مشاركت دانست كه هدف شان از اين رويكرد امتياز گرفتن از نظام از طريق چانه زني است و خواهان مشروعيت براي خودشان هستند و خواهان امتيازاتي نظير آزادي زندانيان ضد امنيت ملي، رفع حصر خانگي موسوي و كروبي هستند.
عضو شوراي سياست گذاري خبرگزاري فارس افزود: مشاركت فعال نيز رويكرد ديگري است كه بخشي از اصلاح طلبان و حزب كارگزاران آن را دنبال مي كنند و هدف شان ايجاد گسست در بين اصولگرايان است.
مقدم فر گفت: فتنه گران به دنبال بازگشت به قدرت هستند و اين هدف را به عنوان يك راهبرد از طريق انتخابات آتي مجلس دنبال مي كنند.
وي اظهار كرد: گروه انحرافي كه اين روزها از آن ياد مي شود جريان نيست در واقع حلقه اي چهار پنج نفره هستند كه نمي توان نام جريان را بر آنها گذاشت.
عضو شوراي سياست گذاري خبرگزاري فارس افزود: اخيراً يكي از عناصر گروه انحرافي اعلام كرده كه در جذب جريان خاكستري و جذب بدنه اجتماعي جريان فتنه از طريق بحث حجاب، ماهواره و رابطه با آمريكا موفق بوده است.
مقدم فر به برنامه هاي گروه انحرافي در اين راستا اشاره كرد و گفت: تداوم چالش قوه مجريه با ساير قوا از برنامه هاي اين گروه است و قصد دارند در دور جديد سفرهاي استاني افراد خودشان با عنوان نخبگان را به مردم شهرستان ها معرفي كنند و بين 130 تا 150 نماينده را به مجلس بفرستند.

 



يك فرمانده انتظامي: گروهي از عوامل سازمان تروريستي القاعده در استان كرمان دستگير شدند

فرمانده انتظامي استان كرمان گفت : پنج نفر از عوامل سازمان تروريستي القاعده در اين استان دستگير شدند.
سردار حسين چناريان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود : اين افراد قصد وارد كردن مقادير زيادي سلاح، مهمات و مواد منفجره به داخل كشور را داشته اند.
وي تصريح كرد: علاوه بر دستگيري اين افراد ، تعدادي اسلحه ومهمات همچنين اسناد و مدارك از آنها كشف و ضبط شده است.
فرمانده انتظامي استان كرمان با بيان اينكه دو نفر از اين افراد غير ايراني هستند، گفت : با توجه به اهميت اين پرونده واينكه اين پرونده بايد در اداره اطلاعات رسيدگي مي شد، اين پرونده در اختيار برادران اطلاعات قرار گرفت.
سردار چناريان اظهار داشت : بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد كه اين افراد قصد انجام عمليات خرابكارانه در داخل كشور داشته اند.
وي افزود : در ادامه وتكميل اطلاعات اخذ شده از اين افراد ، مقاديرديگري از اسلحه، مهمات و چاشني هاي انفجاري در استان سيستان و بلوچستان نيز كشف شد. وي گفت: اين افراد طي دو هفته اخير شناسايي و دستگيرشده اند.

 



حزب نهضت اسلامي تاجيكستان از ايران براي اجراي پروژه هاي عمراني قدرداني كرد

رئيس حزب نهضت اسلامي تاجيكستان در ديدار روز سه شنبه خود با مديركل كشورهاي مشترك المنافع و همسايگان شمال شرق وزارت امور خارجه ايران از دولت و متخصصان جمهوري اسلامي ايران براي اجراي پروژه هاي عمراني در اين كشور قدرداني كرد.
به گزارش خبرگزاري آسياپلوس، صمحي الدين كبيري و محمدحسين مرشدزاده ضمن ارزيابي مثبت نتايج سفر دو روزه محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران به تاجيكستان، آن را گامي در جهت توسعه بيش از پيش بخش هاي مختلف اين كشور عنوان كردند. رييس حزب نهضت اسلامي تاجيكستان از پشتيباني ايران براي كاهش وابستگي هرچه بيشتر اين كشور به انرژي تشكر و از امضاي اسناد ساخت نيروگاه برق آبي عيني توسط مسئولان ايراني ابراز خرسندي كرد. وي تاكيد كرد: همانطور كه تاكنون ايران از توسعه بخش هاي مختلف صنعتي و عمراني در تاجيكستان بخصوص احداث تونل استقلال و نيروگاه سنگ توده 2 حمايت كرده؛ مطمئن هستيم براي اجراي نيروگاه صراغون نيز از هيچ كمك و مساعدتي دريغ نخواهد كرد.

 



پس از رفع توقيف هفته نامه 9 دي از هفته آينده منتشر مي شود

مديرمسئول هفته نامه 9 دي از انتشار مجدد اين هفته نامه از شنبه آينده خبر داد.
حميد رسايي در گفت وگو با فارس با اشاره به صدور حكم قطعي شعبه 34 دادگاه عمومي حقوقي مجتمع قضايي شهيد بهشتي مبني بر نقض حكم هيئت نظارت بر مطبوعات و دستور رفع توقيف از هفته نامه 9 دي اظهار داشت: با توجه به قطعيت راي صادره از اين شعبه، اين حكم قابل اجراست و بر اين اساس اولين شماره هفته نامه «9دي» از شنبه هفته آينده و يا شنبه پس از آن منتشر مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14