(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 شهریور 1390- شماره 20019

حديث دشت عشق
تساوي پيروزي در نصف جهان تراكتورسازي با شكست استقلال صدرنشين شد
اخبار كوتاه از فوتبال
نامه تامل برانگيز رئيس عزل شده به فدراسيون جهاني شناي ايران را تعليق كنيد !
تيم ملي كشتي فرنگي ايران راهي استانبول شد
مقام هشتمي حدادي در مسابقات دووميداني زوريخ
ادامه تغييرات در كاراته نايب رئيس فدراسيون و سرمربي تيم ملي بركنار شدند
سالن بسكتبال؛ جايزه قهرماني بلندقامتان در آسيا
سرپرست دووميداني از بدهي 5 ميلياردي اين فدراسيون خبر داد
3 فيناليست در المپيك خواهيم داشت



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمدعلي جنتراني»
بي پلاك و پا و پوتين
شهيد والامقام و گمنام جاويدالاثر، محمدعلي جنتراني، به عشق كسب معارف اهل بيت(ع) عازم حوزه علميه گرديد و در مدرسه ذوالفقار اصفهان در محضر استادان فاضل كسب فيض كرد. اين ورود مصادف بود با اوج گيري نهضت اسلامي كه او نيز به همراه ساير طلاب در تظاهرات نقش داشت. او براي گذراندن زندگي در كار كشاورزي و دامداري به پدر كمك مي كرد و سطح تحصيلاتش را با همت والا به رسايل و مكاسب رسانيد.
معنويت او در ميان طلاب زبانزد بود، به دنيا و مظاهر آن رغبتي نداشت، چنانكه بيش از نصف شهريه خود را انفاق مي كرد، عشق خاصي به امام عصر(عج) داشت و پياده روي هاي او به جمكران حكايت از اين عشق شگرف دارد. او بارها در ميادين عملياتي جنوب و غرب شركت كرد و علاوه بر تبليغ احكام اسلام، سلاح بر كف با متجاوزين بعثي جنگيد. در عمليات هاي بيت المقدس، رمضان، محرم، والفجر و خيبر حضور داشت و سرانجام در عمليات بدر به كاروان شهيدان پيوست و پيكر پاكش در منطقه جنوب ميهمان خاك هاي گرم آن ديار شد.طلبه بسيجي شهيد «محمدعلي جنتراني»، سال 1341 در اصفهان متولد شد و در 22/3/1363 در عمليات بدر جاويدالاثر شد.

 



تساوي پيروزي در نصف جهان تراكتورسازي با شكست استقلال صدرنشين شد

سرويس ورزشي -
هفته ششم رقابت هاي ليگ برتر با توقف پيروزي ، شكست استقلال و برتري تراكتورسازي تبريز به پايان رسيد .
هفته ششم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه ها از عصر پنج شنبه با برگزاري چهار ديدار آغاز شد كه طي آن تيم فجر شهيد سپاسي در ورزشگاه حافظيه شيراز مقابل ميهمان خود سپاهان با نتيجه 3 بر 2 به برتري رسيد، مس سرچشمه نخستين پيروزي فصل جاري را دشت كرد و با هدايت اصغر شرفي از سد شاهين بوشهر گذشت و تيم هاي پيروزي تهران و راه آهن شهرري نيز به ترتيب در مصاف با ذوب آهن اصفهان و شهرداري تبريز به نتيجه تساوي 2 - 2 رضايت دادند.
در مهمترين بازي پنجشنبه و در اصفهان جدال تيم هاي ذوب آهن و پيروزي با تساوي دو - دو به پايان رسيد. ذوب آهن كه كمتر از يك هفته ديگر بايد در دور رفت از مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در سوون كره جنوبي به مصاف تيم سوون سامسونگ برود، در اين بازي شروعي خوب داشت و با گل دقيقه 2 اسماعيل فرهادي از ميهمان خود پيش افتاد. بعد از اين گل پيروزي سراپا حمله شد و بارها تا آستانه گلزني پيش رفت اما اين حملات حداقل تا پايان نيمه اول ثمري در بر نداشت و تيم ذوب آهن با برتري يك بر صفر به رختكن رفت.
پيروزي در دقايق آغازين نيمه دوم بالاخره مزد حملات پردامنه خود را گرفت و در دقيقه 49 توسط علي كريمي به گل تساوي رسيد. اين گل از آتش حملات پيروزي كاهش نداد و اين تيم همچنان حمله مي كرد اما بدشانسي و البته دروازه باني آماده چون شهاب گردان مانع از به ثمر رسيدن گل برتري سرخپوشان شد تا اينكه در دقيقه 79 شاگردان ابراهيم زاده به گل دوم رسيدند.
در لحظاتي كه پيروزي به دروازه ذوب آهن حمله مي كرد، روي ارسال بلند حسين ماهيني از جناح راست، «هوگو ماچادو» سر ضرب با شوتي محكم دروازه پيروزي را براي مرتبه دوم فرو ريخت.
پس از اين گل پيروزي بي محابا حمله مي كرد و به دروازه ذوب آهن فشار مي آورد تا اينكه در دقيقه 3+90 روي ارسال حسين بادامكي از جناح راست و ضربه سر رضا نورمحمدي به گل تساوي رسيد. اين بازي در نهايت با نتيجه تساوي 2-2 به اتمام رسيد و دو تيم به تقسيم امتياز رضايت دادند.
اما در ادامه ديدارهاي هفته ششم ليگ برتر روز گذشته نيز 5 ديدار برگزار شد كه در حساس ترين آنها تيم تراكتورسازي موفق شد استقلال را در حضور بيش از 90 هزار تماشاگر شكست دهد. در اين ديدار زيبا فرهاد مجيدي(19) و مجتبي جباري ( 65) براي استقلال گل زدند و سيدمحمدحسيني(41) ، احمد آل نعمه (3 + 45) و رودريگو ( 83) گل هاي تراكتورسازي را به ثمررساندند. اين شكست نخستين باخت آبي پوشان در ليگ برتر بود. اما نكته مهم اين بازي نشستن امير قلعه نويي روي نيمكت تراكتورسازي بود؛ او كه با استقلال چند عنوان قهرماني را بدست آورده بود برابر تيم سابق خود انگيزه هاي زيادي داشت و در نهايت به خواسته خود كه همان پيروزي بود دست يافت. تراكتورسازي با اين برد و باكسب 15 امتياز صدرنشين تازه ليگ برتر شد. لازم به يادآوري است نتايج ديدار تيم هاي فولاد - نفت آبادان و صباي قم - ملوان به دليل دير برگزار شدن در شماره بعدي روزنامه به چاپ خواهد رسيد.
نتايج ساير ديدارهاي هفته ششم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤فجر سپاسي شيراز 3-سپاهان اصفهان 2
گل ها: مهدي رجب زاده(1+45-پنالتي) و مهدي نظري(81) و عباس كاظميان(1+90) براي فجر سپاسي ، اميد ابراهيمي(19) و احمد جمشيديان(53) براي سپاهان
¤شهرداري تبريز2- راه آهن شهرري 2
گل ها: جعفر بذري(77) و محمد رضا زينال خيري(89) براي شهرداري، اميد عاليشاه(14) و ميرهاني هاشمي (19) براي راه آهن
¤مس سرچشمه رفسنجان يك-شاهين بوشهر صفر
گل: علي سامره(15)
¤ داماش گيلان 1- مس كرمان 1
گل: محمد غلامي ( 24) براي داماش - مهرداد پولادي (74) براي مس كرمان
¤ نفت تهران 2 - سايپا البرز صفر
گل: سيد ايمان موسوي (29) و محمد حسين مهرآزما (90)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

استيلي: بايد ذوب آهن رابا اختلاف گل شكست مي داديم
سرمربي تيم فوتبال پيروزي با ابراز رضايت از عملكرد شاگردانش در ديدار هفته ششم رقابتهاي ليگ برتر برابر ذوب آهن اصفهان گفت: مي توانستيم ذوب آهن را با اختلاف گل شكست دهيم اما قدر شانس هاي خود را ندانستيم تا تنها يك امتياز از اين بازي نصيب مان شود.
حميد استيلي ضمن بيان اين مطلب با انتقاد از قضاوت محمود رفيعي در ديدار ذوب آهن - پيروزي گفت: داوري در نتيجه بازي تاثيرگذار بود. او به راحتي از كنار پنالتي كه در نيمه دوم روي غلامرضا رضايي رخ داد، گذشت. رضايي در پايان بازي به من گفت، حتي بازيكن ذوب آهن نيز پذيرفته كه خطاي پنالتي كرده است. من اطمينان دارم كه غلامرضا دروغ نمي گويد.
دايي: عسگري فقط حرف مي زند!
سرمربي تيم فوتبال راه آهن شهر ري پس از كسب تساوي برابر شهرداري تبريز، خودخواهي بازيكنانش را دليل از دست دادن دو امتياز در اين ديدار عنوان كرد. علي دايي اظهار داشت: ما اين بازي را خوب شروع كرديم و در نيمه اول كاملا سرتر از حريف بوديم و توانستيم دو گل بزنيم اما در نيمه دوم، بازيكنان ما از فرصتهايي كه به دست آوردند، نتوانستند استفاده كنند كه اگر خودخواهي بازيكنانم نبود، مي توانستيم سه امتياز كامل بازي را كسب كنيم.وي با اعتراض به تصميم داور در صحنه اخراج بازيكن شهرداري كه منجر به از دست رفتن موقعيت گلزني براي تيم راه آهن شد، تاكيد كرد: در حاليكه مهاجم تيم ما در دقيقه 90 با گلر حريف تك به تك شده، كمي آن طرف تر داور بجاي آوانتاژ دادن، خطاي بازيكن شهرداري را اعلام مي كند و بازي متوقف مي شود كه چنين تصميمي را شما نمي توانيد در هيچ جاي دنيا ببينيد.دايي همچنين با انتقاد از عملكرد كميته داوران، اظهار داشت: آقاي عسگري بازي ما را نمي بيند اما مقابل ما جبهه مي گيرد و خيلي حرف مي زند.
برگزاري اردوي تيم ملي در اواخر شهريورماه
مدير امور رسانه اي تيم ملي فوتبال كشورمان از برپايي اردوي كوتاه مدت اين تيم طي روزهاي 28 و 29 شهريورماه خبر داد و گفت: در اين اردو برخي بازيكنان تيم اميد و ساير نفراتي كه كمتر در تيم ملي حضور داشته اند مورد آزمايش قرار مي گيرند. والي زاده با اعلام اين خبر افزود: هدف سرمربي و كادر فني تيم ملي از برگزاري اين اردو، دعوت از برخي بازيكنان تيم اميد و ساير بازيكناني است كه كمتر در تيم ملي حضور داشته اند تا مورد آزمايش قرار گيرند. والي زاده همچنين اعلام كرد كه اردوي تيم ملي براي برگزاري ديدار رفت مقابل بحرين در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 در قاره آسيا از روز نهم مهرماه در تهران تشكيل مي شود. اين ديدار روز 19 مهر در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد.
بخشش ورزشكاران محروم سياسي بحرين
رژيم آل خليفه براي آرام كردن فضاي ناآرام ورزشي اين كشور قصد دارد تمام ورزشكاران محروم اين كشور را ببخشد.
يك منبع موثق سياسي بحرين گفت كه دولت تمام ورزشكاران، مربيان، داوران و روساي باشگاه ها را كه در تظاهرات سياسي اخير اين كشور بر عليه نظام آل خليفه شركت كرده بودند، بخشيد و آن ها مي توانند به فعاليت ورزشي خود ادامه دهند. وي افزود: كميته المپيك بحرين روز پنجشنبه با حضور شيخ ناصر بن حمد آل خليفه رييس شوراي عالي جوانان و ورزش و رييس كميته المپيك بحرين و تعدادي از چهره هاي سياسي و ورزشي سرشناس، نشستي را با روساي باشگاه ها ترتيب داد و در آن تصميم گرفتند كه تمام افرادي را كه به علت شركت كردن در تظاهرات ماه هاي اخير اين كشور از فعاليت هاي ورزشي محروم شده بودند، بخشيده شوند.

 



نامه تامل برانگيز رئيس عزل شده به فدراسيون جهاني شناي ايران را تعليق كنيد !

رئيس بركنار شده فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو در اقدامي قابل تامل تعليق اين رشته را در ايران خواستار شد!
روز گذشته خبرگزاري ايسنا مدعي شد پس از بركناري اميرحسين آيت اللهي از رياست فدراسيون شنا، شيرجه واترپلو وي با ارسال نامه اي الكترونيكي به رئيس فدراسيون جهاني با اشاره به نحوه بركناري اش از اين فدراسيون تعليق رشته هاي شنا، شيرجه واترپلو ايران را خواستار شده است!
در بخشي از نامه ارسالي آيت اللهي به فدراسيون جهاني آمده است كه دولت ايران من را از سمت رياست فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو عزل كرده، بنابراين از فينا انتظار دارم كه ايران را از شركت در رقابت هاي بين المللي اين رشته محروم كند.
به دنبال اين اتفاق، رئيس فدراسيون جهاني شنا، شيرجه، واترپلو در نامه به محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك ايران اعلام كرده كه چنانچه اظهارات اميرحسين آيت اللهي درباره نحوه بركناري وي صحت داشته باشد، جريمه هايي از جمله تعليق و منع ايران از حضور در ميادين رسمي را به دنبال خواهد داشت.
اين نامه توسط رئيس كميته ملي المپيك به مسئولان ارشد وزارت ورزش و جوانان اعلام شده و وزارتخانه بنا دارد در نامه اي به فدراسيون جهاني شنا اعلام كند كه براساس اساسنامه ملي هر كشوري كه توسط فدراسيون جهاني مربوطه آن رشته به رسميت شناخته شده است و طبق ماده 10 اساسنامه ملي ايران، وزير ورزش و جوانان اختيار دارد نسبت به بركناري يا انتصاب روساي فدراسيون هاي ورزشي اقدام كند. اميرحسين آيت اللهي هفته گذشته به دليل پاره اي از مشكلات بركنار شد.

 



تيم ملي كشتي فرنگي ايران راهي استانبول شد

اعضاي تيم ملي كشتي فرنگي صبح جمعه براي شركت در رقابتهاي جهاني تركيه و گزينشي المپيك لندن عازم استانبول شدند.
شاگردان محمد بنا در حالي صبح ديروز راهي شهر استانبول شدند كه تيم ايران در يك ماه اخير با كنار رفتن حميد سوريان و مشكوك بودن نمونه دوپينگ دو كشتي گير مطرح وزن 96 كيلوگرم با دو شوك روبرو شد، اما سرمربي تيم ملي با اميد به كسب بيشتر سهميه هاي المپيك راهي استانبول شد.
رقابتهاي كشتي فرنگي قهرماني جهان و گزينشي المپيك 2012 لندن روزهاي 20 تا 23 شهريورماه در شهر استانبول برگزار مي شود كه نفرات اول تا پنجم هر وزن جواز حضور در لندن را كسب مي كنند. تركيب تيم ايران در اين رقابتها بشرح زير است:
55 كيلوگرم: محسن حاجي پور
60 كيلوگرم: اميد نوروزي
66 كيلوگرم: سعيد عبدولي
74 كيلوگرم: فرشاد عليزاده
84 كيلوگرم: حبيب اله اخلاقي
96 كيلوگرم؛ قاسم رضايي
120 كيلوگرم: بشير باباجان زاده

 



مقام هشتمي حدادي در مسابقات دووميداني زوريخ

احسان حدادي قهرمان پرتاب ديسك ايران و آسيا در مرحله فينال مسابقه اين ماده در دايموند ليگ دووميداني جهان در زوريخ در مكان هشتم ايستاد.
مرحله فينال رقابتهاي دووميداني ليگ الماس (دايموند ليگ) جهان پنجشنبه شب، با برگزاري فينال مواد مردان و زنان در زوريخ سوئيس برگزار شد. در فينال نهايي ماده پرتاب ديسك مردان، احسان حدادي قهرمان و ركورددار آسيا در اين ماده با پرتابي به ميزان 62 متر و 67 سانتي متر در رده هشتم ايستاد.
حدادي كه هفته پيش در مسابقات دووميداني قهرماني جهان در دايگو كره جنوبي مدال برنز اين ماده را از آن خود كرده بود، در فينال پرتاب ديسك ليگ الماس در پرتاب اول ديسك را به ميزان 61 متر و 38 سانتي متر پرتاب كرد. پرتاب هاي دوم، سوم و ششم حدادي خطا شد. پرتابگر كشورمان در پرتاب پنجم ركورد 62 متر و 67 سانتي متر را به ثبت رساند و با همين ركورد در رده هشتم ايستاد.
در فينال اين مسابقات «رابرت هارتينگ» دارنده مدال طلاي مسابقات دووميداني قهرماني جهان در دايگو كره جنوبي با پرتاب 67 متر و 2 سانتي متري خود اول شد «ويرجينوس الكنا» از ليتواني با 66 متر و 69 سانتي متر دوم و «زولتان كواگو» از مجارستان با 65 متر و 58 سانتي متر سوم شد.
احسان حدادي در مرحله اول اين رقابت ها در دوحه قطر با ركورد 64 متر و 16 سانتي متر در رده چهارم قرار گرفت. حدادي در مسابقات مرحله لندن اين رقابت ها با ركورد 54 متر و 76 سانتي متر در رده سوم ايستاد.
رقابت هاي دووميداني ليگ الماس (دايموند ليگ) جهان در سال 2011 در شهرهاي دوحه قطر، شانگهاي چين، رم ايتاليا، ارگون آمريكا، اسلووني، نيويورك آمريكا، لوزان سوئيس، پاريس فرانسه، بيرمنگهام انگليس، موناكو فرانسه، استكهلم، لندن و زوريخ برگزار شده است. مرحله نهايي برخي از مواد دايموند ليگ دووميداني در بروكسل برگزار خواهد شد.

 



ادامه تغييرات در كاراته نايب رئيس فدراسيون و سرمربي تيم ملي بركنار شدند

با حكم رئيس فدراسيون كاراته، نايب رئيس اين فدراسيون در بخش مردان و سرمربي تيم ملي اميد از كار بركنار شدند.
رئيس فدراسيون كاراته كه در روزهاي ابتدايي سالجاري سيروس يزداني كه مسئوليت نايب رئيسي را برعهده داشت را به عنوان سرپرست سازمان ليگ منصوب كرده بود، چند هفته قبل دهقان را به جاي وي در راس سازمان ليگ قرار داد و عصر چهارشنبه نيز از مسئوليت نايب رئيسي فدراسيون وي را كنار گذاشت. اين در حالي است كه سيروس يزداني با راي اعتماد مجمع به عنوان نايب رئيس انتخاب شده بود. قانوني تر آن بود كه وي با تشكيل مجمع دلايل خود را براي بركناري نايب رئيس به مجمع ارائه دهد. از سوي ديگر مجيد عبدالحسيني كه چند ماه قبل كار خود را به عنوان سرمربي تيم ملي اميد آغاز كرده بود روز پنجشنبه توسط پناهي بركنار شد. از اين پس تا پايان مسابقات قهرماني جوانان و اميد جهان، عليرضا كتيرايي سرمربي تيم هاي نوجوانان، جوانان و اميد خواهد بود.
پيش از اين دو افسانه باقري نايب رئيس بانوان و آرام فدايي رئيس كميته داوران از مسئوليت هاي خود كنار گذاشته شده بودند.

 



سالن بسكتبال؛ جايزه قهرماني بلندقامتان در آسيا

وزير ورزش و جوانان قول ساخت خانه بسكتبال را به ملي پوشان داد، اما در ازاي قهرماني آنها در جام ملت هاي آسيا.
تيم ملي بسكتبال ايران در نشست دوستانه با عباسي وزير ورزش و جوانان، به گفت وگو با يكديگر پرداختند. وزير آموزش و پرورش در اين نشست دوستانه اظهار داشت: به نظر من وضعيت كنوني بسكتبال بسيار مناسب و راه پيشرفت نيز وجود دارد. در اين سال ها نمادهاي متفاوتي از درخشش ملي پوشان ديديم كه قدرت بسكتبال ايران را نشان مي دهد. وي افزود: من همين جا قول مي دهم شما قهرمان آسيا شويد و من در كنار هداياي قهرماني شما براي بسكتبال سالن استاندارد آماده خواهم كرد. در همين هنگام صمد نيكخواه بهرامي، كاپيتان بسكتبال ايران با خنده در پاسخ به صحبت وزير ورزش و جوانان گفت: همه روساي سازمان تربيت بدني به ما گفتند قهرمان شويد سالن مي سازيم، اما ما قهرمان شديم و هيچ اتفاقي نيفتاد. حامد حدادي نيز در ادامه گفت ما پنج شش سال است كه قهرمان آسيا هستيم. عباسي نيز در پاسخ به كاپيتان تيم ملي گفت: گذشته را فراموش كنيد و اجازه ندهيد كه اتفاق هايي كه افتاده است روحيه را از شما بگيرد، ما در كنار شما هستيم و اميدوارم كه قهرمان شويد و به خواسته هايتان برسيد.

 



سرپرست دووميداني از بدهي 5 ميلياردي اين فدراسيون خبر داد
3 فيناليست در المپيك خواهيم داشت

سرپرست فدراسيون دووميداني با بيان اينكه تا به امروز 5 سهميه براي المپيك 2012 لندن كسب شده است، گفت: پيش بيني مي كنيم كاروان ورزشي ايران در رشته دو و ميداني با 12 ورزشكار عازم اين رقابت ها شود.
محمدرضا كاظمي آشتياني افزود: از 5 سهميه كسب شده براي المپيك 2012، چهار سهميه در رقابت هاي برون مرزي به دست آمده است.
وي با تأكيد بر اينكه كسب مدال در رقابت هايي همچون المپيك بسيار دشوار و مستلزم برنامه ريزي هاي بلندمدت است، تصريح كرد: بدون شك رشته دووميداني با بهترين نفرات به اين رقابت ها مي رود، ولي با اين وجود قول هيچ مدالي را نمي دهيم، اما به طور حتم شاهد حضور 3 ورزشكار در مرحله فينال خواهيم بود. اين مقام مسئول با تأكيد بر اينكه برگزاري رقابت هاي متعدد داخلي باعث خستگي ورزشكاران و عدم نتيجه گيري مطلوب در رقابت هاي برون مرزي مي شود، اظهار كرد: برگزاري مسابقات قهرماني باشگاه هاي كشور مي تواند ورزشكاران را در شرايط مسابقه قرار دهد، به همين خاطر مرحله اول اين مسابقات از 31 شهريورماه امسال آغاز خواهد شد.
سرپرست فدراسيون دووميداني از بدهي 5 ميليارد توماني اين فدراسيون خبر داد و خاطرنشان كرد: خوشبختانه تا به امروز همه اين مبلغ پرداخت شده است و اين در حالي است كه نتوانسته ايم اعتباري به هيأت هاي سراسر كشور تخصيص دهيم؛ هر چند هفته گذشته اعتبار اندكي به حساب هيأت ها واريز شد، اما معتقديم اين ميزان اعتبار براي هيأت هايي كه قصد دارند دست فدراسيون را در همه حال بگيرند، كافي نيست.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14