(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 شهریور 1390- شماره 20019

انتقاد چمران از نرخ بالاي بيمه كارگران ساختماني
ترافيك مهر توسط بالگردهاي پليس كنترل مي شود
اعلام آدرس مراكز معاينه فني تاكسي ها تا تخفيف 85درصدي
شرط اجرايي شدن بيمه طلايي فرهنگيان بازنشسته به حد نصاب رسيدن اعضاست
آب پاكي روي دست متخلف مديرعامل شركت آب معدني در لرستان هفت ميليون جريمه شد
نتايج كنكور سراسري امشب منتشر مي شود
مدير عامل مترو:قطار مترو تا پايان مهر به «تجريش» مي رسد
روباه در لانه مرغ ها به دام افتاد
رئيس جديد سازمان بهزيستي منصوب شد
هراس مادران باردار از وضع حمل در بيمارستان قشم
برخورد مرگبار پيكان با كاميون
مهار آتش سوزي در پاركينگ طبقاتي ميدان جمهوري
فرمانده نيروي انتظامي كشور: آمار جرائم خشن در پنج ماهه اخير كاهش يافته است
دومين فراري زندان اصفهان دستگير شد
افتتاح بيش از 90 پروژه عمراني، ترافيكي و اجتماعي در منطقه 14
حوادث كوتاه از كشور



در جلسه شوراي عالي استان ها مطرح شد
انتقاد چمران از نرخ بالاي بيمه كارگران ساختماني

رئيس شوراي عالي استان ها از نرخ بالاي بيمه كارگران ساختماني انتقاد كرد و آن را عامل تشديد ساخت و سازهاي غيرمجاز دانست.
مهدي چمران در نطق پيش از دستور چهل و هشتمين اجلاس شوراي عالي استان ها با تاكيد بر اين كه نرخ بيمه كارگران ساختماني پس از تصويب مجلس شوراي اسلامي به 30برابر ميزان قبلي رسيده است گفت: اين مبلغ در دوران تصدي گري و مسئوليت صادق محصولي بر وزارت رفاه و تامين اجتماعي به نصف كاهش يافت، اما باز هم ميزان آن بسيار بالا و از توان مردم خارج است و در حال حاضر حتي يك نفر در كشور وجود ندارد كه از اين مبلغ شاكي نباشد.
وي افزود: به دنبال تصويب يك فوريت در مجلس شوراي اسلامي هستيم تا ميزان بيمه كارگران ساختماني كه بايد توسط مردم پرداخت شود، كاهش يابد.
رئيس شوراي عالي استان ها در ادامه با بيان اين كه در حال حاضر بدهي سازمان هاي وابسته به شهرداري به بيمه هاي اجتماعي رقم بسيار بالايي است، عنوان كرد: شركت هايي مانند شركت اتوبوسراني كه درآمدزايي ندارند، توان پرداخت بيمه هاي خود را ندارند و اين موضوع سبب شده مبلغ بدهي هايشان افزايش يابد و مشمول جريمه گردد و به ميزان بدهي اين شركت ها به سازمان هاي بيمه اي دامن زده شده و براي حل آن بايد تدابيري انديشيده شود.
در اين اجلاس همچنين انتخابات هيئت رئيسه شوراي عالي استان ها هم برگزار شد و مهدي چمران با 73 راي در چهل و هشتمين جلسه شوراي عالي استان ها براي يك سال ديگر در رياست اين شورا ابقا شد.
همچنين حجت الله تاج محمدي- نماينده استان خراسان رضوي با 45 راي به عنوان نايب رئيس و حسن فدايي- نماينده استان تهران با 40 راي به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

 



ترافيك مهر توسط بالگردهاي پليس كنترل مي شود

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از ممنوعيت ورود موتورسيكلت ها، اتوبوس ها و كاميون ها به داخل تونل هاي پايتخت از اول مهرماه خبر داد.
سردار حسين رحيمي، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينكه در هفته اول مهرماه استفاده از آرم هاي طرح ترافيك روزانه ممنوع است، گفت: قطعا ماموران پليس در محدوده اجراي طرح ترافيك با رانندگان متخلف و فاقد آرم برخورد مي كنند.
وي با اشاره به اين كه طرح زوج و فرد در پايتخت از 30:6 تا 19 و طرح ترافيك از 30:6 تا 17 اجرا مي شود گفت: براساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي، ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد علاوه بر ثبت 4 امتياز منفي براي راننده خودرو، به ازاي هر ساعت 13 هزار تومان جريمه نيز در پي خواهد داشت.
رئيس راهور تهران با اعلام اينكه پيش بيني مي شود بار ترافيك مهرماه امسال با افزايش حدود 25 درصدي مواجه باشد، افزود: بر اين اساس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با بكارگيري تمام توان اجرايي و استفاده از نيروهاي كمكي در دانشكده راهور و بالگردهاي پليس در قالب گشت هوايي پليس راهور تهران تلاش مي كند تا ترافيك مهرماه براي شهروندان روان تر شده و آزار دهنده نشود.
وي با اعلام خبر ممنوعيت تردد موتورسيكلت ها و كاميون ها و اتوبوس ها از داخل تونل هاي پايتخت گفت: اجراي اين طرح كه هم اكنون در تونل توحيد آغاز شده است از ابتداي مهرماه در تمامي تونل هاي پايتخت به مرحله اجرا گذاشته مي شود و بر اين اساس ماموران پليس در ورودي و خروجي تونل ها مستقر شده و با متخلفان برخورد مي كنند.
رئيس راهور تهران تصريح كرد: در اين خصوص تابلوهاي هشدار دهنده، پيش از خروجي تونل ها نصب مي شود تا رانندگان در اين خصوص آگاه شوند.
وي با توصيه به اوليا در خصوص استفاده از سرويس مدارس خصوصا در هفته اول مهرماه گفت: يكي از علل عمده بار ترافيك در هفته اول مهرماه استفاده اوليا از خودروهاي شخصي براي رساندن فرزندانشان است كه از هفته هاي بعد با بكارگيري سرويس هاي مدارس اين مشكل كاهش مي يابد.
رئيس راهور تهران با اشاره به هماهنگي هاي لازم صورت گرفته بين تاكسيراني، اتوبوسراني و آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص سرويس مدارس گفت: بر اين اساس توافق نامه اي به امضا رسيده لذا هيچ گونه مشكلي در خصوص تامين سرويس مدارس در سال جديد تحصيلي وجود ندارد. لذا اولياي دانش آموزان از هم اكنون مي توانند با مراجعه به مدارس فرزندانشان نسبت به ثبت نام و استفاده از سرويس اقدام كنند.
مهندس وحيد نوروزي، معاون اجرايي سازمان ترافيك شهرداري تهران نيز از قطع فروش آرم هاي طرح ترافيك روزانه و هفتگي در هفته اول مهرماه خبر داد و به ايسنا گفت: بر اساس موافقت پليس راهور تهران و در راستاي كنترل حجم بار ترافيك در محدوده مركزي شهر، فروش آرم هاي طرح ترافيك روزانه در هفته اول مهرماه ممنوع شد كه در اين راستا سيستم ثبت نام براي آرم هاي طرح ترافيك در اين مدت قفل شده است.
وي با اشاره به تلاش شهرداري و پليس راهور تهران براي كنترل و كاهش بار ترافيك پايتخت خصوصا در هفته اول مهرماه تصريح كرد: بر اين اساس برنامه هاي گسترده اي توسط معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران به مرحله اجرا گذاشته مي شود كه اولويت آن ايمن سازي اطراف مدارس پايتخت است.
معاون اجرايي سازمان ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه استفاده از اتوبوس و مترو براي دانش آموزان و دانشجويان در هفته اول مهرماه رايگان است، گفت: اين افراد مي توانند با نشان دادن كارت شناسايي از اين تسهيلات رايگان استفاده كنند.

 



اعلام آدرس مراكز معاينه فني تاكسي ها تا تخفيف 85درصدي

سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران با همكاري ستاد معاينه فني خودرو براي خدمت رساني و رفاه حال تاكسيداران اقدام به برقراري معاينه فني تاكسي ها با استفاده از 85درصد تخفيف نموده است.
بنابر گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران كليه تاكسيرانان شهر تهران مي توانند با همراه داشتن كارنامه و كارت خودرو به مراكز معاينه فني در تهران مراجعه و نسبت به انجام معاينه فني تاكسي خود و دريافت برچسب مربوطه مبادرت كنند.
آدرس مراكز معاينه فني به شرح زير مي باشد:
1- مركز بيهقي، ميدان آرژانتين، پارك سوار بيهقي، ضلع شمال شرقي
2- مركز سراج، ميدان رسالت، خيابان فرجام، خيابان سراج، جنب پمپ گاز
3- مركز الغدير، يافت آباد، بلوار الغدير، روبروي بيمارستان شهداء يافت آباد
4- مركز شكوفه، بزرگراه آزادگان، ضلع شمالي ميدا جهاد، خيابان شهيد كاظمي، خيابان شكوفه
5- مركز نيايش، ميدان پونك، تقاطع اشرفي اصفهاني و نيايش، خيابان يكم
6- مركز آبشناسان، بزرگراه آبشناسان، تقاطع شاهين شمالي
7- مركز چمران، بزرگراه شهيد رجايي، بعد از پل شهيد آويني، خيابان معاينه فني
8- مركز خاوران، جاده خاوران، بعد از خاورشهر، روبروي مركز تعويض پلاك
9- مركز دماوند، بعد از سه راه تهرانپارس، بعد از ساختمان ايرتويا، روبروي بيمه ايران

 



شرط اجرايي شدن بيمه طلايي فرهنگيان بازنشسته به حد نصاب رسيدن اعضاست

بيمه طلايي فرهنگيان بازنشسته در صورتي اجرايي خواهد شد كه حداقل 900 هزار بازنشسته فرهنگي در آن ثبت نام كرده باشند.
نامدار عبداللهيان مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ثبت نام 624 هزار فرهنگي بازنشسته در طرح «بيمه طلايي»، گفت: براساس قوانين بيمه اي، اين طرح در صورت حضور حداقل 70 درصد جامعه هدف، معادل 900 هزار فرهنگي بازنشسته و افراد تحت تكفل آنها اجرايي مي شود.
قرارداد ما با «شركت بيمه آتيه سازان حافظ» بر مبناي آمار يك ميليون و300 هزار نفري فرهنگيان بازنشسته و افراد تحت تكفل آنها امضا شده است و اين قرارداد نيز بر اساس قوانين بيمه اي، با مشاركت حداقل 70درصد جامعه هدف (900 هزار نفر از فرهنگيان بازنشسته و خانواده هايشان) عملياتي مي شود.
عبداللهيان تصريح كرد: با وجود آنكه سايت بيمه آتيه سازان حافظ 2بار براي ثبت فرهنگيان باز شده است اما فقط 624 هزار نفر ثبت نام كرده اند، در حالي كه شركت بيمه گر معتقد است كه ارائه خدمات به بازنشستگان با اين تعداد و با اين نرخ چندان امكانپذير نيست.
عبداللهيان اضافه كرد: در اين شرايط بايد نرخ تعرفه افزايش يابد يا برخي از خدمات حذف شود كه بر اين اساس، در يك كميته مشترك در حال بررسي موضوع هستيم و بازنشستگان فرهنگي نيز منتظر باشند تا نتيجه اعلام شود.
وي با بيان اينكه احتمال دارد، سايت مجددا براي ثبت نام فرهنگيان بازنشسته باز شود، تصريح كرد: تا پيش از عملياتي شدن طرح، نبايد هيچ حق بيمه اي از فيش حقوقي فرهنگيان كسر شود.
مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به تمديد قرارداد بيمه تكميلي (بيمه طلايي) فرهنگيان شاغل از ارديبهشت ماه امسال، گفت: امسال براي 2 ميليون نفر از فرهنگيان شاغل و افراد تحت تكفل آنها، كارت بيمه طلايي صادر و در ميان آنها توزيع شده است.
عبداللهيان با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن حدود يك ميليون و800 هزار نفر از فرهنگيان شاغل و افراد تحت تكفل آنها در طرح بيمه طلايي در سال گذشته، گفت: در سال جديد حق بيمه طلايي فرهنگيان 13 هزار و577تومان است كه نيمي از آن از سوي فرهنگي بيمه شده و باقي مانده آن از سوي آموزش و پرورش پرداخت مي شود.
وي خاطرنشان كرد: فرهنگياني كه احتمالا تاكنون كارت جديد نگرفته اند، افراد جديدي هستند كه به دنبال توافق اخير ما با بيمه ايران تا تاريخ 31مردادماه ثبت نام كرده اند و پس از اين تاريخ، پروسه پالايش اطلاعات و صدور كارت براي آنها 2 تا 3 هفته طول مي كشد.

 



آب پاكي روي دست متخلف مديرعامل شركت آب معدني در لرستان هفت ميليون جريمه شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
گرانفروشي مدير يك شركت آب معدني در لرستان، هفت ميليون و 158 هزار تومان جريمه روي دستش گذاشت.
مديركل تعزيرات حكومتي لرستان افزود: ماموران بازرسي و نظارت سازمان بازرگاني استان اصفهان در بازرسي از نمايندگي فروش و بخش توليدات اين شركت در آن استان را به دليل عدم درج قيمت بر روي بسته هاي آب معدني، عدم رعايت ضوابط قيمت گذاري و گرانفروشي تحت پيگرد قانون قرار دادند.
داريوش جودكي افزود: با توجه به استقرار شركت توليدكننده در استان لرستان، پرونده تشكيل شده در اختيار تعزيرات حكومتي اين استان قرار گرفت و مبلغ هفت ميليون و 158 هزار تومان به عنوان جريمه براي متخلف در نظر گرفته شد.

 



نتايج كنكور سراسري امشب منتشر مي شود

سايت سازمان سنجش كشور امشب قبولي هاي آزمون سراسري سال 90 دانشگاهها و موسسات آموزش عالي را منتشر مي كند.
دكتر محمدحسين سرورالدين رئيس سازمان سنجش گفت: نتايج نهايي كنكور 90 تا آخر وقت امشب اعلام خواهد شد و 586 هزار نفر در اين دوره در دانشگاه ها پذيرفته مي شوند.
وي در گفتگو با مهر افزود: با پذيرش 586 هزار نفر، پرونده كنكور 90 بسته مي شود و نتايج شنبه شب اعلام مي شود.
وي يادآور شد: داوطلبان كنكور سراسري سال 90 مي توانند با درج كد داوطلبي، شماره پرونده و يا شماره پيگيري با ورود به سايت سازمان سنجش آموزش به نشاني wwwsanjeshorg از نتيجه آزمون خود مطلع شوند.
يك ميليون و 213 هزار و 787 نفر در 5 گروه علوم رياضي، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان هاي خارجي در روزهاي 9 تا 11 تيرماه با هم به رقابت پرداختند كه با احتساب تعداد حاضرين در جلسه 5/09 درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده اند و در نهايت 66 درصد كل داوطلبان در مراكز آموزش عالي پذيرفته مي شوند.

 



مدير عامل مترو:قطار مترو تا پايان مهر به «تجريش» مي رسد

مدير عامل شركت متروي تهران از آغاز بهره برداري از ايستگاه مترو تجريش در خط يك تا پايان مهرماه خبر داد.
هابيل درويش، ايستگاه تجريش را يكي از منحصر به فردترين ايستگاه هاي متروي تهران دانست و افزود: ايستگاه تجريش به دليل موقعيت و همچنين ميزان مسافر، وضعيت ويژه اي دارد و تاكنون چنين ايستگاهي با اين ويژگي ساخته نشده است.
درويش با اشاره به مشكلات خاص ايستگاه متروي تجريش اظهار كرد: اين منطقه داراي آب هاي زير زميني و ريزش هاي خاصي است و به دليل موقعيت جغرافيايي آن اقدامات خاصي در اين زمينه صورت گرفته است كه خوشبختانه مراحل بحراني آن به پايان رسيده است به طوري كه عمليات سفت كاري تمام شده و در مرحله نازك كاري قرار دارد.
مدير عامل متروي تهران در ادامه تأكيد كرد: با افتتاح ايستگاه كهريزك در خط يك و پس از افتتاح ايستگاه تجريش، اين خط شمالي- جنوبي مترو به طور كامل به بهره برداري مي رسد.
وي همچنين با اشاره به وضعيت خط 3 متروي تهران نيز، گفت: خط 3 مترو نيز به خوبي در حال پيشروي است و هفت كيلومتر آن تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.
به گفته مديرعامل متروي تهران، در صورت تأمين اعتبار، بقيه خط 3 مترو و همچنين 11 كيلومتر از خط 6 نيز كه با يك دستگاه تي بي ام در حال حفر است تا پايان سال 92 افتتاح خواهد شد.

 



روباه در لانه مرغ ها به دام افتاد

روباهي كه در لانه مرغ ها پنهان شده بود توسط آتش نشانان منطقه شوش به دام افتاد.
آتش نشانان ايستگاه 37 به محض اطلاع از اين حادثه براي امدادرساني به محل حادثه در يك كارگاه سنگبري در خيابان شوش اعزام شدند.
آتش نشانان با استفاده از تجهيزات ويژه، روباه را به دام انداختند و با خارج كردن آن از لانه مرغ ها، آرامش را به كارگاه بازگرداندند.

 



رئيس جديد سازمان بهزيستي منصوب شد

دكتر همايون هاشمي به عنوان رئيس سازمان بهزيستي كشور منصوب شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بهزيستي كشور طي حكمي از سوي وزير كار، تعاون و رفاه، دكتر همايون هاشمي به عنوان رئيس اين سازمان منصوب گرديد.

 



يازدهمين مادر جزيره طي 15 ماه اخير جان باخت
هراس مادران باردار از وضع حمل در بيمارستان قشم

قشم- خبرنگار كيهان:
يازدهمين مادر قشمي در مدت 15 ماه اخير، پس از زايمان در بيمارستان جان داد كه همين امر باعث وحشت ديگر مادران باردار قشمي شده است.
صفورا ايماني فرزند سليمان 27 ساله اهل و ساكن بندر تاريخي لافت كه براي اولين بار لذت مادر شدن را تجربه مي كرد، متاسفانه به علت عوارض حاملگي و مشكلات حين زايمان و نبود امكانات مناسب در بيمارستان فاطمه زهرا(س) شهر قشم پس از به دنيا آوردن فرزند دخترش، جان باخت.
اين گزارش مي افزايد، مرگ و مير بعد از زايمان باعث شده كه تعداد مراجعان به بيمارستان و مراكز درماني در اين شهرستان كاهش يابد و خانواده هايي كه بضاعت مالي بالايي دارند به مركز استان مراجعه مي كنند و آنهايي كه به مركز استان دسترسي ندارند به ناچار و از ترس مرگ به ماماهاي محلي روي آورده اند كه اين امر نيز از نظر بهداشتي عواقب جبران ناپذيري را به دنبال خواهد داشت.
تا چندي پيش اتاق مراقبت پس از بيهوشي در بيمارستان موجود نبود كه پس از مرگ و ميرهاي پي درپي و متعدد و اعتراض خانواده هاي قشمي، اين اطاق هرچند دير راه اندازي شده است اما باز جاي بسي تشكر دارد.
قشم با توجه به جمعيت 130هزار نفري خود، رتبه اول مرگ و مير پس از زايمان كشور را به خود اختصاص داده است.

 



برخورد مرگبار پيكان با كاميون

برخورد شديد پيكان با يك دستگاه كاميون مرگ سه تن را رقم زد.
علي سميعي، معاون منطقه دو عمليات آتش نشاني تهران با اعلام اينكه حادثه ساعت 37/14 روز پنجشنبه رخ داده است، گفت: شدت برخورد پيكان سواري با عقب كاميون به حدي بود كه راننده و هر دو سرنشين آن در اتاقك درهم پيچيده خودرو گرفتار شده بودند.
به گفته وي، انتشار سريع گاز و نشت بنزين همچنين ايجاد جرقه باعث انفجار و بروز آتش سوزي در خودرو شده بود.
سميعي افزود: آتش نشانان آتش سوزي خودرو را مهار و خاموش كردند.
به گفته وي، مردم حاضر در محل پيش از رسيدن آتش نشانان يكي از سرنشينان را از خودرو خارج كرده بودند و آتش نشانان نيز با استفاده از تجهيزات ويژه نجات، دو سرنشين ديگر را از خودرو درهم پيچيده خارج كردند كه عوامل اورژانس پس از معاينه مرگ هر سه نفر را اعلام كردند.

 



مهار آتش سوزي در پاركينگ طبقاتي ميدان جمهوري

آتش سوزي وسيع در انبار پاركينگ طبقاتي در خيابان جمهوري با تلاش آتش نشانان مهار شد.
فتح الله تيموري معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران كه در محل آتش سوزي حضور داشت گفت: آتش سوزي در بالكن طبقه اول اين پاركينگ كه محل نگهداري لوازم بهداشتي بود رخ داده و آتش در حال سرايت به ديگر نقاط بود.
وي افزود: آتش نشانان ايستگاههاي 46 و يك بي درنگ با استفاده از دستگاههاي تنفسي و چند رشته لوله آبرساني به مقابله با آتش سوزي پرداختند و در كوتاه ترين زمان ممكن آن را مهار و از سرايت شعله ها به نقاط ديگر همچنين بروز خسارت بيشتر جلوگيري كردند.
علت اين آتش سوزي هنوز مشخص نشده است و كارشناسان علت يابي سازمان آتش نشاني در حال بررسي اين حادثه هستند.

 



فرمانده نيروي انتظامي كشور: آمار جرائم خشن در پنج ماهه اخير كاهش يافته است

شيراز- خبرنگار كيهان:
خوشبختانه آمار جرائم خشن، سرقت هاي مسلحانه، گروگان گيري و تجاوز به عنف در پنج ماهه اخير در استان فارس كاهش چشمگيري داشته است.
اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي در مراسم معارفه فرمانده جديد انتظامي فارس با بيان اين مطلب گفت: ايجاد امنيت مطلوب كه حاصل تلاش تمام پرسنل ناجاست، افتخاري مهم براي نيروي انتظامي محسوب مي شود.
وي افزود: اكنون با تدابير صورت گرفته شاهد رشد 50 درصدي نيروي انساني در پليس استان و نيز كاهش 40 درصدي جرايم در اين استان هستيم.
احمدي مقدم به مشاركت مردم در تامين امنيت اشاره كرد و افزود: براي ايجاد امنيت مطلوب، بايد علاوه بر كارهاي انتظامي و امنيتي فعاليت هاي فرهنگي را نيز سرلوحه كارهاي خود قرار دهيم و بدون ترديد دستگاه هاي فرهنگي و مذهبي مي توانند نقش به سزايي در اين خصوص داشته باشند.
وي به طرح آمايش پنج ساله ناجا اشاره كرد و گفت: سعي خواهيم كرد براساس اين سند در راستاي توسعه نقاط قوت ناجا حركت كنيم. وي با اشاره اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در كشور افزود: اينگونه طرح ها در هر دوره اي مورد بازنگري قرار مي گيرد و براساس شناسايي نقاط قوت و ضعف، فعاليت ها ادامه پيدا مي كند.
«حسين صادق عابدين» استاندار فارس نيز در اين مراسم امنيت را لازمه هرگونه توسعه و پيشرفتي دانست و گفت: استان فارس در بحث جرايم خشن با كاهش خوبي مواجه شده است كه بايد در جهت مطلوب تر شدن اين جايگاه تلاش بيشتري صورت گيرد.
گفتني است در اين مراسم سردار «سيروس سجاديان» به عنوان فرمانده جديد انتظامي استان فارس معرفي شد.

 



دومين فراري زندان اصفهان دستگير شد

رئيس كل دادگستري استان اصفهان از دستگيري دومين فراري زندان مركزي اصفهان در مسجد سليمان خبر داد.
غلامرضا انصاري در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با بيان اينكه شش زنداني صبح روز جمعه 10تير 1390 با حفر تونل از زندان دستگرد در استان اصفهان فرار كرده اند، اظهار داشت: نفر نخست اين پرونده كه طراح اصلي فرار از زندان بود سه روز بعد از فرار توسط ماموران پليس آگاهي اصفهان در خوزستان در عملياتي غافلگيرانه در رودخانه دز شهرستان دزفول در حال شنا دستگير شد.
وي افزود: يكي ديگر از افراد فراري روز گذشته در كرمانشاه دستگير شده است.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان اضافه كرد: زنداني فراري دستگير شده به جرم سرقت مسلحانه به 27 سال حبس محكوم شده بود.
وي در ارتباط با چگونگي فرار اين افراد از زندان تصريح كرد: اين افراد شب ها با استفاده از آبكش و اجسام تيز اقدام به حفر تونل كرده و خاك آن را با استفاده از كيسه و ملافه به داخل چاه مي ريختند.
انصاري بيان داشت: اين زندانيان فراري، اصفهاني نبوده و اغلب اين افراد به اتهام سرقت مسلحانه و يك نفر هم به اتهام مشاركت در قتل در زندان به سر مي بردند.

 



افتتاح بيش از 90 پروژه عمراني، ترافيكي و اجتماعي در منطقه 14

شهردار منطقه 14 از احداث بيش از 90 پروژه با اعتبار 330 ميليارد ريال در اين منطقه خبر داد.
محمدنژاد در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته 114 پروژه در زمينه هاي مختلف شهري با هزينه اي بالغ بر 800 ميليارد ريال در منطقه 14 شهرداري تهران به بهره برداري رسيد.
وي تصريح كرد: امسال نيز بيش از 90 پروژه با اعتبار 330 ميليارد ريال در بخش عمراني، ترافيكي و اجتماعي افتتاح خواهد شد.
وي با اشاره به تملك 986 ملك معارض در پروژه بزرگراه امام علي(ع) در اين منطقه افزود: بيش از 100 درصد از تملك معارضان بزرگراه امام علي(ع) حد فاصل خيابان پيروزي تا ميدان شهيد محلاتي تا آخر شهريور در اين منطقه انجام مي پذيرد كه كار ساخت اين بخش از بزرگراه تا آخر سال جاري به اتمام مي رسد.
محمدنژاد در خصوص تعريض خيابان پيروزي خاطرنشان كرد: طرح تعريض خيابان پيروزي به طول 4 كيلومتر كه از ابتداي ميدان شهدا آغاز و تا نبش اتوبان بسيج ادامه دارد تاكنون 76 درصد كار انجام شده است و به زودي شاهد 4 باند شدن اين خيابان قديمي خواهيم بود.
وي در ادامه با اشاره به شبكه فاضلاب شهري گفت: منطقه 14 نخستين منطقه اي است كه اين شبكه در آن تكميل شده است و تاكنون با صدور مجوز 120 كيلومتر حفاري به شركت فاضلاب، 97 درصد از سطح منطقه تحت پوشش اين شبكه قرار گرفته است.
محمدنژاد در ادامه از ارايه 20 هزار مجوز انشعاب فاضلاب در سطح منطقه 14 شهرداري تهران خبر داد و افزود: متاسفانه در برخي موارد شاهد سهل انگاري شركت فاضلاب هستيم به طوري كه سبب گلايه مندي شهروندان از فعاليت هاي حفاري شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف انبار تجهيزات ماهواره اي
اصفهان-خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي استان اصفهان اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر نگهداري يك محموله بزرگ از تجهيزات دريافت از ماهواره در يكي از انبارهاي سطح شهر اصفهان ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرتيپ حسن كرمي افزود: در بازرسي از انبار مذكور تعداد 10 هزار و 529 قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره شامل 245 دستگاه ريسيور، هفت هزار و 884 عدد ال ان بي، دو هزار و 400 عدد سوئيچ به صورت آكبند و نو كشف و ضبط شد.
رئيس پليس استان گفت: در اين رابطه يك نفر به نام «قادر-ع» به عنوان متصدي انبار و مالك تجهيزات كشف شده به همراه دو نفر نصاب و توزيع كننده تجهيزات دستگاه و يك دستگاه خودروي سواري نيز توقيف و به پاركينگ منتقل شد.
خسارت 700 ميليون ريالي
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از شبكه هاي تلفن ثابت شركت مخابرات اصفهان، ماموران پايگاه شرق با انجام تحقيقات لازم به فردي در نزديكي يكي از پست هاي مخابراتي مشكوك و وي را دستگير كردند.
«سرهنگ حسين حسين زاده» افزود: متهم كه «عبدالعلي-ح» نام دارد پس از انتقال به پايگاه شرق آگاهي به 12 فقره سرقت اقرار كرد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: طبق گزارش مسئولان شركت مخابرات استان اصفهان ميزان خسارات وارده بر اثر اين سرقت ها به اين شركت بالغ بر 700 ميليون ريال برآورد شده است.
ضبط 1500 سكه تقلبي
بابل -خبرنگار كيهان: مسئول ميراث فرهنگي بابل گفت: فردي كه با فروش سكه هاي تقلبي ا ز مردم كلاهبرداري مي كرد توسط ماموران اين اداره دستگير و به مراجع قضايي معرفي شد. به گفته اين مسئول از متهم يك هزار و 500 سكه تقلبي كشف و ضبط شده است.
سرقت موتورسيكلت با غذا
برازجان-خبرنگار كيهان: دو جوان كه براي تفريح به يكي از روستاهاي برازجان رفته بودند توسط يك فرد مسلح، موتورسيكلت و تلفن همراه و وجوه نقد آنان به يغما رفت. همچنين سارق جوجه كبابي را كه مالباختگان براي غذاي خود تهيه كرده بودند با خويش برد. مالباختگان با شكمي گرسنه گزارش اين دزدي را به نيروي انتظامي محل اطلاع دادند.
69 كيلو كراك در سيلندر گاز
بندرعباس-ايرنا: سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان خمير گفت: ماموران پليس اين شهرستان از سيلندر گاز يك دستگاه خودرو پرايد 69 كيلو و 150 گرم ماده افيوني كراك كشف كردند.
وي افزود: ماموران انتظامي متهم و خودرو حامل اين مواد را براي انجام تحقيقات به مركز پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خمير انتقال دادند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14