(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 شهریور 1390- شماره 20019

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نشانه گيري سه جانبه دشمن (يادداشت روز)
هوش -گفت و شنود
كيهان و خوانندگان
جمعي از كارشناسان با تأييد اظهارات رئيس دستگاه قضا:
جريان انحرافي به حاشيه امن مفسدان اقتصادي تبديل شده است
جان بولتون: تمام عمليات هاي اطلاعاتي آمريكا عليه ايران شكست خورده است
معاون ستاد ارتش آمريكا: تنها راه توقف برنامه ايران اشغال نطنز و اراك است كه امكان ندارد
توني بلر: هر چه در خاورميانه مي كشيم زير سر ايران است (خبر ويژه)
چرا در خارج از كشور هم كسي براي شوراي سبز تره خرد نمي كند؟! (خبر ويژه)
فهرست برخي حماقت هاي غرب در خاورميانه به روايت وزير سابق انگليس (خبر ويژه)
گروهك هاي ضد انقلاب: مجمع روحانيون نان به نرخ روز مي خورد (خبر ويژه)
كدام اپوزيسيون!؟ يك مشت عقب افتاده دور هم جمع شده ايم! (خبر ويژه)



نشانه گيري سه جانبه دشمن (يادداشت روز)

مشاركت فعال مردم در صحنه و به خصوص مشاركت در چارچوب حقوقي كه از سوي نظام هاي سياسي تنظيم مي شوند، مهمترين علامت بالندگي يك حكومت و سر زندگي مردمي كه آن حكومت را به وجود آورده اند، به حساب مي آيد. تحليل گران مسايل اجتماعي نيز همواره چنين مشاركتي را نشانه استقرار و دوام يك نظام سياسي به حساب آورده اند. در عين حال از زماني كه مسئله افكار عمومي و اقناع ذهني شهروندان به عنوان يك عنصر مهم در «قدرت ملي» ارزيابي شده- كه سابقه آن به حدود 50 سال قبل برمي گردد- مشاركت فعال مردم در اداره جامعه و اقناع فكري آنان نسبت به روايي يك سيستم حكومتي از اهميت مضاعفي برخوردار شده است.
مشاركت مردم، رضايت توده ها و اقناع آنان نسبت به سياست هاي نظام از همان ابتدا در متن انقلاب اسلامي و نظام برآمده از آن و انديشه رهبري نظام به نحو كاملاً بارزي وجود داشته است.
«با مردم بودن» و «مردم با نظام بودن» دو موضوع كليدي در انديشه و عمل حضرت امام خميني-ره- و انديشه وعمل حضرت امام خامنه اي- دامت بركاته- و به تبع آن در انقلاب و نظام وجود داشته و همواره ساري و جاري بوده است. حضرت امام در آغاز دوره ميان سالي و زماني كه كتاب شريف «اربعين حديث» را مي نوشتند- اوايل دهه 1320- در ذيل حديثي درباره عجب، نجوايي عارفانه از يكي از عرفاي بزرگ- مرحوم نجم الدين- با ديدي همگرايانه به نگارش درآورده است. در آن نجوا آمده بود: «خداوندا اگر مرا مخير گرداني كه در بهشت سكني گزيده و با توانگران باشم و يا در جهنم ساكن شده و با فقرا و تهي دستان باشم، من دومي را اختيار مي كنم» اين اوج اعتقادي است كه يك نفر مي تواند درباره مؤانست با توده هاي مستضعف جامعه داشته باشد و بررسي سيره عملي حضرت امام در نجف، پاريس و تهران نيز كاملاً از پايبندي به چنين اعتقادي حكايت مي كند صد البته امام رضوان خدا را در همراهي با توده هاي جامعه مي دانستند و از اين رو مي فرمودند: «خدا نياورد آن روزي كه سياست ما پشت كردن به مستضعفان باشد و...» از رهبر معظم انقلاب نيز مطالب مشابه و سيره كاملاً مشابهي ديده شده و مي شود، سلوك مثال زدني حضرت آقا با انسانهاي بي نام و نشان در سفرهاي ايشان به شهرستان ها و سخت گيري شديد ايشان به اطرافيان در مسايل مالي همه از اين موضوع حكايت مي كنند.
بازتاب اين انديشه، سنت و سيره در عرصه حكومت داري، محوريت توده هاو محدوديت خواص مي باشد در اين انديشه و سيره توده مردم به عنوان صاحبان واقعي حق و به تعبير حضرت امام «ولي نعمت» مورد اقبال و توجه حكومت مي باشند و پشتيباني حكومت از حقوق و نظرات آنان- تا آنجا كه با حق الهي تصادم نداشته باشد- و صبوري حكومت در برابر گزينش هاي اجتماعي كه در مواردي با كژي و ناآراستگي نيز همراه است، همه تائيدي بر اين ديدگاه است. موارد زير ابعاد اين موضوع را روشن تر مي كند: 1- در طول حدود 22 سالي كه از رهبري حضرت امام خامنه اي- دامت بركاته- مي گذرد، ايشان همواره در برابر تحليل ها و درخواست هايي كه مبتني بر «مشاركت غيرهيجاني» يا «مشاركت تضمين شده» يا «مشاركت طيف هاي خاص و نه عموم» بوده، ايستاده اند و انتخابات را يك حق عمومي و حكومت را موظف به پاسداري از اين حق عمومي دانسته اند.
در دوره هايي بعضي از رؤساي دولت ها با بيان و- احياناً- انگيزه اي خيرخواهانه از رهبر معظم انقلاب خواسته اند كه از باز شدن دايره انتخابات صرف نظر كرده و به يك انتخابات با نتايج پيش بيني شده و طبعاً در دايره اي خاص رضايت بدهند كه رهبري زير بار نرفته و فرموده اند صندوق هاي راي امانت مردم نزد ماست و ما وظيفه صيانت از آن را داريم. در عمل هم رهبر معظم انقلاب، نتايج آراء مردم را پذيرفته و در جهت كمك به منتخب مردم حركت كرده اند به گونه اي كه در طول تاريخ انقلاب، رهبري- به اعتبار راي مردم- بزرگترين و مؤثرترين حامي دولت يا مجلس منتخب مردم بوده اند.
2- رهبر معظم انقلاب اسلامي در يكي از ديدارهاي 6-5 سال اخير با اعضاي شوراي نگهبان- نقل به مضمون- فرمودند يكي از عواملي كه تاكنون اين انقلاب و نظام را در مقابل توطئه هاي خارجي حفظ كرده است همين انتخابات و مشاركت انبوه مردم در آن بوده و بدون ترديد بدون آن ما قادر به حفظ نظام نبوديم. با اين وصف كاملاً واضح است كه از منظر رهبري انقلاب- در گذشته و حال- مردم و انتخابات نقش بي بديلي در حفظ و استواري و پايداري انقلاب و نظام داشته و از سوي ديگر درجه اعتماد رهبري به مردم را كاملاً نشان مي دهد.
3- انتخابات بايد در يك بستر مردمي برگزار شود و در يك بستر مردمي از آن حفاظت گردد. بر اين اساس در رخدادهايي كه پس از انتخابات سال 88 پيش آمد و دشمنان تلاش كردند تا انتخابات را به ضد خود يعني ديكتاتوري تبديل كنند و ديكتاتورها را به قدرت برسانند- آ نگونه كه در فاصله سالهاي 1299تا 1357 با دو كودتا رژيم ديكتاتوري را به ملت ما تحميل كردند- رهبر معظم انقلاب مستقيماً به مردم مراجعه كرده و با كمك مردم و نه قدرت نظامي يا... فتنه را خاموش كردند به گونه اي كه پس از دو سال همان عناصري كه بر آتش فتنه بنزين مي پاشيدند زبان باز كرده و گفتند اگر اين حوادث در هر كشور غربي و... اتفاق افتاده بود، تعداد كشته ها از هزار نفر فراتر مي رفت ولي رهبري با كمك مردم، هزينه هاي فتنه را پايين آورده و در نهايت آن را از ميان برداشتند.
در واقع در اين حوادث، رهبر انقلاب به بهترين وجه و محكم ترين استدلال از رأي مردم صيانت كرده و در برابر حجم سنگيني از مطالبه ابطال آراء ايستادند و اجازه تكرار ديكتاتوري و حكومت ديكتاتورها را ندادند.
4- انتخابات براي نظام جمهوري اسلامي يك رخداد جانبي نيست بلكه هويت نظام و جنبه «جمهوريت» آن به انتخابات و آراء مردم وابسته است ضمن آن كه ماهيت نظام و راهبردهاي اصلي آن را «اسلام ناب محمدي(ص)» تعيين مي نمايد با اين وصف مواجهه دشمن با انتخابات و رأي مردم علي الاصول مواجهه با خود نظام جمهوري اسلامي است.
دشمن گمان مي كند و همواره اين گمان باطل در او وجود داشته است كه «مي توان انتخابات را وسيله تضعيف نظام و موقعيت ايران در عرصه سياسي قرار داد.» دشمنان شناخته شده سالها گمان مي كردند با دامن زدن به جو نااميدي در ميان مردم، مي توان از حضور آنان در پاي صندوق رأي كاست و در نهايت نظام را از حمايت شهروندانش محروم كرد. اين تجربه در طول 32 سال گذشته همواره با شكست مواجه گرديده است. مشاركت مردم بخصوص در دهه اخير سير صعودي هم پيدا كرده و به 85 درصدي هم رسيده است كه در كل دنيا- و در طول 100 سال اخير- بي سابقه و يك «پديده بي نظير» تلقي مي شود.
دشمنان خارجي انقلاب و ايران به مدد فتنه گران داخلي به يك تجربه و نظريه جديد رسيده اند «مي توان با دامن زدن به عدم سلامت انتخابات، جناح هاي شكست خورده در انتخابات را در مقابل نظام قرار داد» در واقع در اين تجربه، نظام سلطه از يك سو چشم به بعضي از گروه ها و افراد معنون اين گروه ها دوخته كه بستر مخالف خواني عليه نظام را فراهم مي كنند و از سوي ديگر به يك موج احساسي در متن جامعه چشم دوخته است با اين تحليل كه مردمي كه كانديداي آنان رأي نياورده احساس غبن و شكست مي كنند و از آنجا كه اين احساس زخمي قابليت تحريك دارد، مي توان از اين ظرفيت براي تضعيف اعتبار و احيانا ساقط كردن نظام سياسي استفاده كرد يعني استكبار جهاني مي گويد با مردم و عليه آنان مي توان يك بازي را مديريت كرد به گونه اي كه تا راي دهندگان بفهمند كه چه كلاهي سرشان رفته، نظام را ساقط يا ضعيف كرده باشيم. صد البته اين خيال باطلي بيش نيست ولي خيال باطلي كه وجود دارد.
5- اگر نگاهي به تبليغات دشمن در مورد انتخابات پيش روي مجلس نهم- اسفند 90- بياندازيم مي بينيم كه از هم اكنون روي تحريم انتخابات متمركز شده اند و سلامت انتخابات را زير سؤال مي برند- نمونه هاي هر روزه آن را مي توان در رسانه هاي آمريكا، اروپا، رژيم صهيونيستي، رژيم سعودي و... مشاهده كرد- اين جهت گيري روشن سياسي مي تواند از آماده سازي يك برنامه خبر دهد. برنامه اي كه از يك سو خود انتخابات و از سوي ديگر نتايج آن را نشانه رفته است.
در انتخابات هاي جمهوري اسلامي همواره سه نكته مورد توجه و اذعان بوده است 1- مشاركت انبوه شهروندان و نساب بالاي آراء 2- سلامت انتخابات به لحاظ بحث صيانت از آراء 3- امنيت و آرامش انتخابات. از مجموعه تبليغات سياسي دشمن برمي آيد كه اين هر سه اكنون در حال نشانه گيري از سوي دشمن مي باشد: دشمنان با دروغ پردازي روي شرايط داخلي ايران كاهش مشاركت را نشانه رفته اند، با تسليح روزانه گروه ها كه نشانه هاي آن كاملا قابل رويت است، سلب امنيت از انتخابات را مد نظر دارند و از سوي ديگر با تمركز روي سلب صلاحيت فتنه گران وانمود مي كنند كه انتخابات آينده ايران نه ملي كه جناحي خواهد بود. و حال آن كه فتنه گران مقتداي هيچ جناحي در انقلاب نيستند و منعي هم براي مشاركت فعال جناح هاي انقلاب وجود ندارد. با اين وصف نوعي درايت مردمي و نيز درايت نظام براي مواجهه با توطئه هاي دشمنان ضرورت دارد.
6- انتخابات در هر نظامي مخصوصا نظام هايي- مثل جمهوري اسلامي- كه برپايه انتخابات شكل گرفته و با آن استمرار مي يابند، يكي از اصلي ترين عناصر امنيت- و به تعبير رهبر معظم انقلاب در ديدار چند سال پيش با شوراي نگهبان، مهمترين عنصر نگه دارنده نظام در برابر توطئه ها- مي باشد. دشمنان درصدد هستند از طريق خود اين انتخابات و از طريق تبديل آن به ضد خود مهمترين عامل بقاء نظام را از آن سلب كنند براين اساس دشمناني كه از طريق تهاجم نظامي، تهاجم فرهنگي، تحريم اقتصادي، اهرم هاي سياسي، ترورها و... به نتيجه نرسيده اند مي خواهند اين نتيجه را در يك بستر توده اي رقم بزنند. اما جداي از اين كه اين توطئه با هوشياري شهروندان حتما راه به جايي نخواهد برد در عين حال جاي اين سؤال را باقي مي گذارد كه چه كساني قرار است اين بستر را براي حركت براندازانه دشمنان فراهم نمايند آيا همان كساني كه فتنه 88 و پيش از آن ماجراي 78 را به وجود آوردند يا اين كه نيروهاي جديدي كه اين روزها روي فرهنگ انقلاب و معارف دين كليد كرده و آنها را آماج حمله قرار داده اند، قرار است ايفاگر ماموريتي شوند؟ يا تركيبي از اين دو؟ پاسخ هرچه باشد يك هوشياري ملي نياز است آنگونه كه حضرت امام خامنه اي- دامت بركاته- در خطبه هاي عيد فطر مطالبه فرمودند.
سعدالله زارعي

 



هوش -گفت و شنود

گفت: هيچ فكر كردي كه اگر 3هزار ميليارد تومان اختلاس از بانك صادرات را تبديل به اسكناس هزار توماني كنند، طول آن 480 ميليون كيلومتر مي شود!
گفتم: تو هيچ فكر كردي كه با اين 3هزار ميليارد تومان مي توان از رستوران برج ميلاد 30 ميليون بستني طلايي 400هزار توماني خريد!
گفت: «جن» هم جن هاي قديم، خيلي كه زور مي زدند دو تا النگو و يك انگشتر بلند مي كردند.
گفتم: مرد حسابي! بحث «جن» براي رد گم كردن است. بعضي ها وقتي از كنار جن رد مي شوند، جن از ترس، بسم الله، اعوذبالله مي گويد!
گفت: پس چطور، اين همه سازمان هاي بازرسي و نظارت و حراست و دم و دستگاه عريض و طويل مديريت بانك ها و... متوجه اختلاس به اين بزرگي و هنگفتي نشده اند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! از يارو پرسيدند متوجه شدي كه ديشب زلزله اومد؟ گفت آره! پرسيدند؛ بيدار بودي؟ گفت؛ نه! خوابيده بودم. پرسيدند از راديو و تلويزيون شنيدي؟ گفت؛ نه! پرسيدند؛ توي روزنامه خوندي؟ جواب داد نه! پرسيدند؛ پس از كجا متوجه شدي؟ يارو گفت؛ يك اسكناس هزار تومني تو جيب شلوارم بود. صبح كه بلند شدم، ديدم تبديل به پول خرد شده فهميدم ديشب زلزله شديدي اومده!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
از رزمندگان سپاهي شركت كننده در سركوب گروهك ضد انقلاب پژاك در منطقه شمال غرب كشور بابت پاكسازي منطقه و وارد آوردن ضربات اساسي و كاري به ضد انقلاب و نوكران آمريكا تقدير و تشكر مي كنيم. اعضاي اين گروهك ها بايد تسليم جمهوري اسلامي ايران بشوند و امان نامه دريافت بكنند يا نيست و نابود بشوند و اثري از آنان در منطقه باقي نماند.
8071---0190
¤ آيا توهين به نيروهاي مسلح يك كشور نيست كه گروهكي به نام پژاك به نظام پيشنهاد آتش بس بدهد. رد اين پيشنهاد اقدام بسيار درستي بود، چرا كه پذيرش آن مساوي با به رسميت شناخته شدن اين گروهك مزدور مي باشد.
9305---0639
¤ كارمند آموزش و پرورش هستم و مشكل مسكن دارم. دوست دارم براساس طرح انتقال كارمندان دولت از كلانشهرها به شهرهاي كوچك به يكي از شهرهاي پيراموني منتقل بشوم ولي دوستان مي گويند خيلي از وعده هاي دولت در خصوص واگذاري تسهيلات به كارمندان در اين طرح عملي نشده در نتيجه منصرف شده ام. مقصر كيست؟ بنده يا دولت؟
صفدري
¤ مردم براي حل مشكلات اقتصادي و غيراقتصادي خود چگونه به كساني اعتماد كنند كه در ايام فتنه سكوت كرده اند. وحدت با هركسي ضامن پيروزي نيست.
ايراني
¤ چند شب قبل به اتفاق خانواده در پارك ارم بودم. وضعيت حجاب خانم ها بسيار نامناسب بود . بي تفاوتي مسئولين مربوطه جان دلسوزان انقلاب و نظام را به لب رسانده است.
4569---0912
¤ ياد و خاطره شهداي گرانقدر 17 شهريور و حماسه سازاني كه ميدان ژاله با خون مقدسشان به ميدان شهدا تبديل شد و پيروزي انقلاب اسلامي را تسريع كردند گرامي مي داريم و از خداوند متعال درخواست مي كنيم ما را ميراث داران آن عزيزان سفر كرده قرار دهد نه ميراث خواران. از شهردار محترم تهران هم انتظار مي رود تنديسي از شهداي گرانقدر در اين ميدان كه ديگر به صورت ميدان ديده نمي شود نصب نمايند تا آيندگان و جوانان هيچگاه آن روز خدا و خاطرات رشادت ها و جانفشاني هاي شهدا را فراموش نكنند.
يوسف حيدري
¤ در مركز شيراز، سر چهارراه زند چند نفر كه قيافه تابلويي دارند مدام تبليغ آلات قمار و سي دي هاي مبتذل را مي كنند. جالب اينكه چند متر دورتر نيروهاي انتظامي مستقر هستند و برخوردي با اين جماعت كه كارشان ترويج فساد است نمي كنند.
3212---0917
¤ مسئولين نيروي انتظامي اسلامشهر در خصوص بسته شدن خيابان اين منطقه به مدت يك ساعت از سوي اراذل و اوباش آن هم در روز روشن و ساعت پرترافيك چه پاسخي دارند؟
3419---0935
¤ از شهرداران محترم كشور سؤال مي كنم چه لزومي دارد كه در كل كشور تمام پياده روها به جاي موزائيك و يا آسفالت با هزينه هاي ميلياردي نسبت به سنگفرش نمودن غيرضروري پياده روها آن هم با بي دقتي و عدم محكم كاري اقدام مي شود؟ آيا نمي شود به جاي صرف ميلياردها تومان در اين كار به ساخت مسكن همت گمارده مي شد و با بازپرداخت اقساط مسكن مجدداً به كار خير ديگري مبادرت مي ورزيدند آيا فردا پاسخي منطقي و محكمه پسند در دادگاه عدل الهي دارند؟
جمعي از هموطنان ايراني
¤ در دولت آقاي احمدي نژاد چه خبر شده كه يكي نشريه خاتون با هدف تضعيف حجاب برتر بيرون مي دهد، ديگري حذف عبارت ارشاد اسلامي از نام وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي را پيشنهاد مي كند و آن ديگري در مورد سوريه مواضع عجيب و غريب مي گيرد.
7150---0935
¤ امام راحل(ره) فرمايشي قريب به اين مضمون داشتند كه امر كشاورزي به معناي واقعي مبارزه با آمريكاست. لازم است مسئولين در سال جهاد اقتصادي ميلياردها متر مكعب آب مازاد رودهاي مازندران را كه به دريا مي ريزد براي مصارف شرب، صنعت و كشاورزي به شهرستان گرگان هدايت كنند.
1233---0911
¤ با توجه به شلوغي صفهاي سي ان جي در رشت از مسئولين درخواست مي شود فكري براي افزايش جايگاههاي سوخت سي ان جي اين شهر بنمايند.
6650---0919
¤ شركت (م) بعد از ماه مبارك رمضان قيمت شير را از 650 تومان به 750 تومان افزايش داده است و در كيفيت وكميت آن هيچ تغييري نداده است آيا اين افزايش قيمت قانوني است؟ چه كسي پاسخگوست.
3530---0912
¤ 17 سال پيش و قبل از بازنشستگي از سهام سرمايه گذاري وزارت نيرو به اتفاق همسرم 150 سهم خريداري نمودم و با گذشت 17 سال هيچ خبري از اين سهام نداريم از مسئولين وزارت نيرو درخواست مي شود وضعيت اين سهام ها را اعلام نمايند.
آب پيكر، بازنشسته شبكه آبياري گيلان
¤ از مسئولين استان گيلان بويژه فرماندار و شهردار محترم درخواست مي شود نسبت به روكش آسفالت و ترميم خيابانهاي شهر رشت اقدام لازم را بنمايند.
بسياري از خيابانها از آسفالت مناسب برخوردار نيستند.
محمدي
¤ چرا خط تلفن ثابت در شهر كاشان (راوند) يك روزه واگذار نمي شود؟ و مسئولين مخابرات امروز و فردا مي كنند.
7747---0913
¤ شهرداري پرديس نسبت به خدمات شهري به فاز 4 پرديس كوتاهي مي كند به گونه اي كه هيچ اقدامي در راستاي مناسب سازي فضا انجام نداده است.
يك شهروند پرديسي
¤ از مسئولين محترم سازمان بهزيستي درخواست مي شود نسبت به واريز نمودن كمك هزينه ازدواج معلولين اقدام نمايند.
0392---0918
¤ با توجه به آمار تصادفات بالاي جاده اي و سطح شهرها كه اغلب نيز رانندگان جوان هستند و برخي اوقات نيز در تصادفات پا به فرار مي گذارند بايد نيروي انتظامي در مورد روال آموزشگاههاي رانندگي و آئين نامه هاي آزمون تجديدنظر كند.
2052---0916
¤ ازمسئولان سوال مي كنم اگر سازمان بازنشستگي كشوري از بازنشستگان طلبكار بود به سرعت اقدام نمي كرد؟ اگر طلب ما را چند سال قبل بابت تفاوت لايحه خدمات كشوري پرداخت مي كرديد ما قدرت خريد 6 سكه را داشتيم ولي حالا 5/1 سكه مي توانيم بخريم. اين گونه ضررها را چگونه مي توانيم جبران كنيم؟
5494---0913
¤ از اول امسال تا الان بيش از ده مرتبه وعده اعلام اسامي آموزشياران استخدامي را در روزنامه هاي كثيرالانتشار و چند سايت خبري داده اند ولي هيچ بار عملي نشده است عرض مي كنم چرا با احساسات يك عده جوان بازي مي كنند.
3591---0912
¤ ما جانبازان دلمان به اين خوش بود كه سالي يك بار با بليت نيم بهاء مي توانيم به زيارت امام رضا(ع) به مشهد مقدس برويم ولي گويا دولت دستور داده كه براي سفرهاي زيارتي تمام بهاء را از مشتريان بگيرند. از طرف ديگر به جانبازان شهرستاني كه براي درمان به تهران مي آيند، مجوز ورود به طرح ترافيك داده نمي شود. خلاصه به مرور زمان جانبازان را به حاشيه مي برند.
0553-0911
¤ زميني با متراژ 5/48متر با 4 دهنه مغازه دارم كه به علت فرسودگي 2باب از مغازه ها سقفشان فرو ريخته است. براي تعمير اقدام نمودم كه شهرداري منطقه 12 مانع انجام كار است و اعلام مي دارد كه بايد ابتدا به خريد پاركينگ اقدام نماييد و بعد براي ساخت مغازه. قبلاً شهرداري خود اقدام به فروش پاركينگ مي نمود ولي حالا خود فرد بايد اقدام نمايد و حالا از كجا و از كي بايد پاركينگ بخرم خدا مي داند؟ هرچه با شوراي شهر كه ظاهراً باني تصويب چنين قانوني است تماس گرفتم موفق نشدم با اعضاي آن صحبت كنم لذا از اين عزيزان درخواست مي شود در تصويب قوانين راه حل نيز ارايه نمايند تا افراد سرگردان بين محل كار و شهرداري نشوند- مغازه ام خ 17شهريور- صفاي غربي است.
جعفر وياستار
¤ از مسئولين صداوسيما درخواست مي شود نسبت به نقد برنامه هاي شبكه هاي فارسي زبان خارجي همت گمارند تا مردم به ماهيت پليد اين شبكه ها و كاركنان و كارشناسان وابسته به صهيونيست ها بيشتر آشنا شوند.
5084-0911
¤ اخيراً عكس كفشي را در اينترنت ديدم كه زير آن كلمات مقدس (ا...، محمد(ص)، اسلام) نوشته شده است و در بازار ايران به فروش مي رسد. چرا هيچ نظارتي بر واردات اين قبيل كالاها نيست؟!
احمدزاده
¤ شايسته است دانشمندان و نخبگان با استدلال و منطق پاسخ شبهه افكني سايت هاي وهابيت نسبت به شيعه را بدهند و نگذارند يكطرفه به قاضي بروند.
1593-0939
¤ از مسئولين استان خوزستان درخواست مي شود به وضعيت بهداشت محيط و عدم انجام كارهاي عمراني روستاي مجنون از توابع شهرستان اميديه رسيدگي كنند. چرا پس از 32سال از انقلاب بايد اين روستا اين قدر محروم باشد.
شريفي
¤ توجيه آقاي ضرغامي رئيس محترم صداوسيما درمورد چهره آرايش كرده خانم هاي مجري رسانه ملي قابل قبول نيست. وقتي سيستم تصويربرداري به صورت ديجيتالي است فرقي نمي كند چهره آرايش كرده باشد يا نباشد. بي جهت تنظيمات فني را بهانه كارشان نكنند.
7538-0919
¤ بعد از گذشت چند ماه از تاريخ ثبت نام براي زيارت عتبات عاليات قرار شد اول شهريور امسال عازم كربلا بشوم ولي لحظه آخر جلوي فرزند نابيناي مادرزادي بنده را به بهانه اينكه سربازي نرفته گرفتند. هرچه دليل آورديم و التماس كرديم نتيجه نداشت. جواب دل شكسته اين جوان و خانواده او و همچنين هزينه هاي از دست رفته را چه كسي مي دهد؟
7422-0919
¤ لطفاً چاپ كنيد نمادهاي ماسوني و شيطان پرستي به چه دليل در ايستگاه هاي مترو به نمايش گذاشته شده است. هدف دست اندركاران از اين نوع اقدامات چيست؟
2878-0919
¤ وزير محترم آموزش وپرورش اگر به بهانه نداشتن بودجه با بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان مخالف است پس چرا معلمين داراي 25سال سابقه خدمت مشروط به دريافت 25روز حقوق مي توانند بازنشسته بشوند. آيا مشكل فقط در پنج روز حقوق است؟
1330-0919
¤ در روز يكشنبه مورخ31/6/90 در برنامه اردي بهشت آقاي مجري با يك خانم دكتر درمورد موضوع يائسگي و عادت ماهيانه زنان (دوره قاعدگي) گفت وگو مي كردند. عرض مي كنم آيا نمي شد كه در اين نوع برنامه ها كه اختصاص به زنان دارد هم مجري برنامه و هم متخصص مدعو هردو خانم باشند.
9623-0912
¤ از جانبازان قطع عضو و همچنين ناراحت از ناحيه اعصاب و روان و شيميايي بالاي 55درصد هستم از روزنامه كيهان بابت گزارشي كه يكشنبه 13 شهريورماه درخصوص مشكلات ما جانبازان چاپ كرده بود تشكر مي كنم.
4053-0916
¤ براي اطلاع از وضعيت خودم در نتايج اعلام شده كارشناسي ارشد دانشگاههاي دولتي به سايت سازمان سنجش مراجعه كردم با كمال تعجب با يك صفحه سفيد در نمايشگر مواجه شدم. براي پيگيري قضيه به ساختمان سازمان سنجش رفتم متأسفانه خيلي بد برخورد كردند و هيچ مسئوليتي را نمي پذيرند.
1457-0939
¤ چند ماه قبل به دليل تخلفات ساختماني همسايه ام واقع در خيابان شهيدمطهري كرج به شهرداري و مقامات ذي صلاح شكايت كردم و در نهايت پس از كارشناسي لازم حكم تأمين خسارت را دريافت نمودم ولي به دليل گم شدن مدارك و اسناد مربوط به اين شكوائيه در شهرداري منطقه يك كرج پي گيري هاي خسته كننده من بي ثمر ماند و هيچ كس نيز پاسخگو نيست. از مسئولين استان البرز درخواست رسيدگي دارم.
خانواده يك شهيد از كرج
¤ بعضي از داروخانه هاي سطح شهر شرم و حياء را كنار گذاشته و به شكل هاي مختلف و مستقيم تبليغ وسايل جلوگيري از بارداري مخصوص مردان و همچنين داروهاي تقويت جنسي مي كنند. وقتي با فرزند ده ساله ام به يكي از اين داروخانه ها مراجعه كردم واقعاً خجالت كشيدم و نمي دانستم به سؤال او در اين مورد چه جوابي بدهم.
عزيزي
¤ از مجلس، دولت و شهرداري ها انتظار مي رود براي زمين هاي متروكه داخل شهرها كه به محل جمع آوري زباله تبديل شده اند تصميمي بگيرند و اجازه ندهند چهره شهرها ناخوشايند بشود.
2773-0913
¤ متكديان معلول پاكستاني با زن و فرزندانشان به طرز رقت انگيزي در جاده هاي منتهي به اهواز زيرنور مستقيم آفتاب در حرارت بالاي 50 درجه به سر مي برند از مسئولين درخواست رسيدگي داريم.
5928-0916
¤ دانشگاه آزاد واحد جاسب قبل و بعد از شب قدر و احيا امتحان برگزار كردند! چرا اين قدر بي تدبيري؟!
9654-0937
¤ تا كي بايد شاهد كشتار بي رحمانه و مظلومانه مردم بي دفاع فلسطين باشيم؟ از رهبر عزيزمان مي خواهيم اجازه دهند درس فراموش نشدني به صهيونيست هاي غاصب بدهيم؟
1752-0911
¤ از رئيس محترم قوه قضائيه درخواست مي شود متهمين قتل ها بويژه قاتلين شهدا را پس از دستگيري با چهره هاي موجه در برابر چشم خانواده هاي داغدارشان حاضر نكنند كه داغ آنها را افزايش دهند. در گذشته متهم حداقل موهاي سر و صورتش را كوتاه مي كردند كه بتوان او را از غيرمتهمين تشخيص داد ولي اگر امروز به دادگاه ها نظري بيفكنيد ملاحظه خواهيد كرد كه هيچ تفاوتي بين متهم و شاكيان وجود ندارد قاتل شهيد علي محمدي دانشمند هسته اي كه از عوامل موساد نيز هست با يك چهره موجه در برابر دوربين ظاهر شد كه دل خيلي از ما را به درد مي آورد.
جانباز و آزاده حسين صالحي
¤ مگر خواسته طلبه سيرجاني خيلي ناممكن است كه هيچ مسئولي با وي روبه رو نمي شود و به خواسته هاي وي توجهي نمي كند.
5834-0912
¤ يكي از مسائلي كه امروزه باري را بر بار مشكلات جوانان افزوده مهريه هاي سنگين است كه متأسفانه با رواج فرهنگ اشرافي به دهك هاي پايين جامعه نيز رسوخ پيدا كرده است. از امام صادق(ع) نقل است كه فرمودند مكروه است مهريه زن از ديه يك انسان بيشتر باشد. شايسته است با فرهنگ سازي از طريق صدا و سيما و مطبوعات جوانان ما با معارف اسلامي بيشتر آشنا شوند و تحت تأثير احساسات تصميم هاي غلط و مشكل سازي براي زندگي نگيرند.
اصالت منش
¤ مرحوم آيت الله العظمي بهجت فرموده بودند: خدا كند شغل نافع به حال خود را تشخيص دهيم و تثبيت در آن پيدا كنيم و در آن ثابت قدم باشيم و هر روز فكر تازه اي در سر نداشته باشيم و هر لحظه به رنگي نباشيم.
4170-0919
¤ از رياست محترم جمهوري درخواست مي شود با كساني كه در جهت خدمات رساني به مردم محروم و ستاد راهبردي جنوب استان كرمان سنگ اندازي مي كنند برخورد نمايد.
1217-0913
¤ با گذشت چهار ماه از كسر حق بيمه طلايي از فرهنگيان لرستان متأسفانه بيمه ايران از صدور كارت طفره مي رود و پاسخ درستي به مراجعين نمي دهد و خسارات پزشكي را هم پرداخت نمي كند از مسئولين درخواست رسيدگي داريم.
8710-0916
¤ اخيراً براي كاري به سازمان تربيت بدني رفتم ديدم زماني كه افراد را پاس مي دهند به اين اتاق و آن اتاق، اكثر مسئولان آنجا دكتر خطاب مي شوند. تعجب كردم كه اين همه دكتر در سازمان تربيت بدني چه كار مي كنند؟!
پيكر
¤ از پليس راهور درخواست مي شود نسبت به جريمه سنگين بر اتوبوسها و ميني بوسها و كاميونهايي كه در داخل شهرها هوا را آلوده مي كنند اقدام نمايد.
0142-0913
¤ همان طوري كه در دوران اصلاحات شاهد اهانت به ارزشها و مقدسات بوديم اكنون نيز شاهد اهانت عوامل سخيف جريان انحرافي به مقدسات هستيم اين نشانگر اتحاد عقيدتي جريان اصلاحات و جريان انحرافي است.
9776-0914
¤ از فيلم سازان و هنرمندان عزيز كشورمان مي خواهم در مورد شهادت 290 مسافر بي گناه ايرباس (هواپيماي مسافربري) كه توسط آمريكاي جنايتكار سرنگون شد فيلمي تهيه و پخش كنند تا جوانان كشورمان بيشتر آشنا شوند و حاميان فتنه گر آمريكايي 88 نيز شرمشان بيايد.
8214- 0919
¤ مشاهده صحنه هاي روزه خواري علني در معابر عمومي شيريني اين ماه عزيز را به كام ما روزه داران تلخ مي كند چرا مسئولين قوه قضائيه و نيروي انتظامي به گفته هاي خود در خصوص برخورد با روزه خواري هاي علني عمل نمي كنند.
6447-0912
¤ در بعضي از فيلم ها تبليغ بد از حجاب برتر صورت مي گيرد. به عنوان مثال در سريالي كه شب هاي ماه رمضان از شبكه يك سيما پخش مي شد مادر خانواده در داخل منزل چادر به سر بود و عجيب تر اينكه چادر مشكي نيز به سر داشت.
5772-0913
¤ از شهرداري تهران تقاضا داريم در كنار قدم هاي مفيدي كه براي عمران، آبادي و زيباسازي پايتخت كشور برداشته فكري هم براي تحويل سندهاي واحدهاي مسكوني شهرك شهيد باقري در منطقه 22 شهرداري بكند.
8360-0912
¤ حضرت علي(ع) مصلحت نظام را در اين ديد كه با افراد زياده طلب مثل طلحه و زبير كه دست به ايجاد ناامني زده بودند برخورد كند ولي مسئولين قضائي ما در رابطه با آقازاده فراري به خارج كه در فتنه 88 دست در ناامني هاي تهران داشت مصلحت را در اين ديده اند كه با ايشان برخورد نشود. چرا؟
6915-0913
¤ دو ماه مي شود كه از طريق سامانه تلفن 137 شهرداري پيگير تأمين روشنايي زيرپل شهيد محلاتي در تقاطع خيابان 17 شهريور هستم. ولي متأسفانه ترتيب اثر نمي دهند.
يك شهروند تهراني
¤ محله كوي پزشكان شهرستان بروجرد منطقه مسكوني تازه احداث شده اي است كه شهرداري تصميم دارد با ديوار چيني راه ارتباطي اين محله به داخل شهر را از طريق بلوار 12 متري گلستان قطع كند. با اين كار شهرداري، ساكنين شهرك كاملاً در بن بست قرار مي گيرند. تقاضا داريم شما مطبوعات موضوع را منعكس كنيد بلكه جلوي چنين كاري گرفته شود.
گودرزي
¤ با نزديك شدن به زمان انتخابات مجلس مشاهده مي شود كه حاميان فتنه در گوشه و كنار اقدام به موضع گيري در جهت همراهي با نظام مي كنند. گويا فراموش كرده اند كه دو سال پيش تا براندازي نظام پيش رفتند. عرض بنده با اعضاي محترم شوراي نگهبان است كه تحت هيچ شرايطي اجازه ندهند چنين افرادي براي انتخابات تأييد صلاحيت بشوند. چرا كه نشان داده اند هرگاه فرصت پيدا كنند به انقلاب و نظام ضربه مي زنند.
عليمرداني
¤ فردي با نام زيباكلام كه خود را جزء اصلاح طلبان مي داند مصاحبه كرده و در اين مصاحبه كار سفارتخانه هاي انگليس و آمريكا را در ديگر كشورها كاري قانوني و در جهت انجام وظيفه دانسته است.او به همين دليل به كار سفارتخانه انگليس در تهران در ايام فتنه 88 هيچ اشكالي وارد ندانسته است. آيا ايشان توقع دارد كه جاسوس انگليس برچسب جاسوس روي سينه خودش بچسباند و با اين برچسب ميان مردم برود و كار خودش را انجام بدهد.
منصوري
¤ پس از سخنان رئيس جمهور عدالت محور مبني بر تغيير وضعيت نيروهاي شركتي در كل كشور در دانشگاه پيام نور تا به حال هيچ نوع وضعيتي حاصل نشده است و نيروهاي شركتي همچنان از حقوق اوليه خودشان محروم هستند. لطفاً براي رضاي خدا پي گيري فرماييد.
جمعي از نيروهاي شركتي دانشگاه پيام نور
¤ از خبازي ها مي خواهيم كه نان را همچون گذشته كيلويي بفروشند تا جلوي تخلف و كم فروشي گرفته شود.
3590-0919
¤ در برنامه جشن رمضان از هر آهنگي هرچند مبتذل كه حالت غنا دارد استفاده شد. در ضمن حركت هاي اضافي مجري برنامه شكل رقص و حركت موزون به خود گرفته بود، آيا حق داريم سؤال بكنيم كه ما را دارند به كجا مي برند؟
9071-0919
¤ مسكن مهر شهرستان بجستان بعد از مرحله سفت كاري متوقف شده و كاري در آن صورت نمي گيرد. بنويسيد تكليف كساني كه ثبت نام كرده و پول پرداخت كرده اند با نداشتن سرپناه چه مي شود.
بجستاني
¤ دولت مي تواند با تشكيل يك گروه علمي تكنولوژي ساخت داروها را در اختيار شركت هاي داخلي قرار داده و از طريق خريد داروهاي ساخت داخل و همچنين استخدام نيروهاي جديد براي تكميل كادر درماني همه افراد جامعه را تحت پوشش بيمه قرار بدهد.
ايراني
¤ به راستي اوضاع و احوال وخيم فعلي انگلستان و همچنين رژيم صهيونيستي و بعد هم آمريكا نمود واقعي و عيني اين آيه شريفه قرآن است كه مي فرمايد: «والله خير الماكرين». فراموش نمي كنيم كه همين مثلث خونخوار جهاني قصد داشت با ايجاد فتنه و آشوب هاي خياباني نظام مقدس جمهوري اسلامي را متزلزل كند ولي اكنون به لطف خدا به چاهي افتاده اند كه براي ما كنده بودند.
يك شهروند
¤كيهان نقد بسيار خوب و مستدلي از فيلم هاي «ورود آقايان ممنوع» و سيزده 59 كرده است. حال سؤال بنده اين است كه چرا صداوسيما اين دست فيلم هاي مشكل دار را تبليغ مي كند و توجه به اثر سوء اين فيلم ها ندارد.
آسيوند از اروميه
¤ مبلغ كرايه اي كه ما رانندگان تاكسي در شهرستان ساري از مسافرين مي گيريم نرخ سال88 است كه تاكنون افزايش پيدا نكرده است كار ما هم مدام جر و بحث با مسافرين شده است. از فرماندار جديد تقاضا داريم به مشكل ما رانندگان تاكسي رسيدگي كند.
خداداري
¤ يكي از اتهامات حسني نامبارك انعقاد قرارداد ننگين گاز با رژيم صهيونيستي است. آيا سزاوار نيست دولت اصلاحات نيز براي قراردادهايي مثل كرسنت و... كه به ثمن بخس نفت به شركت هاي صهيونيستي چندمليتي فروخته شد محاكمه شوند؟! آيا مسئوليني كه به علل بي تعهدي چاي را در انبارها نگهداري كردند و امروز شاهد كود شدن آن هستيم نبايد محاكمه شوند؟ آيا وزارت بازرگاني و بازرسي كل كشور نبايد وارد عمل شوند و با عوامل آن همه هدر رفتن زحمات كشاورزان چايكار برخورد نمايند؟ چطور براي دزدي يك شلوار فرد دستگير و محاكمه مي شود ولي ميلياردها تومان پول ملت هدر مي رود و گويا هيچ كس هم مقصر نيست؟
سعدياني
¤ از مسئولان شركت واحد درخواست مي كنم كه نسبت به احداث خط آزادي به سمت فرحزاد كه فاقد اتوبوس در اين مسير مي باشد اقدام لازم بفرمايند.
حبيبيان
¤ آموزش و پرورش در بخشنامه اي استخر مجموعه ورزشي شهيد چمران را فقط براي استفاده آموزش و پرورش قرار داده است، در صورتي كه قبلا اهالي محل نيز از اين استخر استفاده مي كردند و ظرفيت و گنجايش لازم را هم داشت. چرا جوانان حكيميه را از اين امكانات محروم كرده اند.
عباس شكرالهي
¤ مترو ايستگاه ميرداماد فاقد پله برقي است. از مسئولان مترو خواهش مي كنم كه براي آسايش سالمندان هم كه شده تدابيري براي مجهز كردن اين ايستگاه به پله برقي بينديشند.
زواره اي
¤ مدتي است كه شهرداري منطقه 14 اقدام به جمع كردن موزائيك ها و كف پوش پياده روهاي منطقه از جمله بلوار زمزم شرقي كرده است. آيا بهتر نبود هزينه هاي سنگين اين كار كه خيلي هم ضروري به نظر نمي رسد صرف محل هاي مورد نياز براي اين كار شود.
ميرباقري
¤ به برخي مسئولين شهرداري پيشنهاد مي كنم به جاي سخنراني در برج ميلاد در روز بارندگي تهران دوشنبه 7/6/90 اگر سطلي بر دست مي گرفتيد و آبهاي استخرهاي وسط خيابانهاي تهران را تخليه مي كرديد صواب بيشتري داشت.
رئيسي
¤ از نيروي انتظامي و شهرداري درخواست مي شود اگر قدرت جمع آوري مزاحمين صوتي وانت بارها را نداريد حداقل نسبت به جمع آوري بلندگوها و جريمه هاي سنگين آنها اقدام نمائيد صبح، ظهر و شب در وقت استراحت و غيراستراحت با صداهاي گوش خراش آسايش را از مردم مي گيرند.
يك شهروند تهراني
¤ پسرم مشكل شنوايي دارد به هر مدرسه اي كه مي روم به بهانه اي از ثبت نام او خودداري مي نمايند. آن قدر از اين مدرسه به آن مدرسه رفته ام كه خسته شده ام چرا اين قدر ما را زجر مي دهند كه از مدرسه رفتن بچه ها بيزار مي شويم.
3210-0935
¤ هزينه كلاسهاي فوق برنامه مدارس شاهد هر ساله توسط آموزش و پرورش تأمين مي شد اما امسال آن را برعهده اوليا قرار داده اند. خواستم از مسئولين بپرسم كه فرق مدارس شاهد و دولتي در چيست؟
نكوكرداران
¤ واقعا صداوسيما براساس چه منطقي وسط يك سريال 8 دقيقه آگهي پخش مي كند.
يك شهروند

 



جمعي از كارشناسان با تأييد اظهارات رئيس دستگاه قضا:
جريان انحرافي به حاشيه امن مفسدان اقتصادي تبديل شده است

سرويس سياسي-
شماري از صاحب نظران با اشاره به اظهارات اخير رئيس قوه قضائيه مبني بر مانع تراشي برخي دستگاه ها در برخورد با مفسدان اقتصادي، جريان انحرافي را حاشيه امن اين مفسدان معرفي كردند.
در همين ارتباط يك عضو هيئت رئيسه مجلس با بيان اينكه دولت پيش از برخورد قضايي با مفسدين اقتصادي، درون خود بايد با آنها برخورد اداري كند، خاطرنشان كرد: اگر قوه مجريه افراد متهم به فساد اقتصادي را بركنار نكند و در عين حال نيز با همه وجود از آنها دفاع كرده و اجازه ندهد قوه قضائيه به اتهامات آنها رسيدگي كند، نشان دهنده انحراف جدي آنها در مسير مبارزه با مفسدان اقتصادي است.
محمد دهقان تأكيد كرد: متأسفانه اين دولت نيز با وجود تمام شعارهايي كه در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي و عدالت خواهي داده، دچار اين بليه شده است.
وي با اشاره به اينكه بي سابقه ترين مفاسد اقتصادي در حال حاضر توسط برخي افراد قدرتمند درون اين دولت صورت مي گيرد، اظهار داشت: ما هيچ گاه فساد اقتصادي 3 هزار ميلياردي نداشته ايم اما امروز اين نوع فساد بسيار پيچيده شده است و بنابراين برخورد با آنها نيز بايد پيچيده باشد.
دهقان ادامه داد: همانگونه كه در اخبار نيز منتشر شد يك جريان انحرافي در درون دولت درصدد است يك شركت عظيم اقتصادي مربوط به دولت را با يك عمليات پيچيده حقوقي به تصاحب خود درآورد كه البته با پيگيري قوه قضائيه جلوي اقدام آنها گرفته شد.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر ما قبل از آنكه دچار فساد اقتصادي باشيم، به يك نفاق پيچيده مبتلا هستيم؛ يعني برخي افراد كه منتسب به جريان انحرافي هستند شعارهاي تند مبارزه با مفاسد را داده اند اما در عين حال بيشترين فساد در حوزه مربوط به خود آنها شكل مي گيرد.
دهقان با بيان اينكه هميشه افرادي در درون دولت ها از مزايا استفاده مي كردند و اين بار نيز يك جريان انحرافي، درون دولت شكل گرفته و از امكانات آن سوء استفاده مي كند، تصريح كرد: متأسفانه اين جريان قدرتمند بوده و دچار فساد فرهنگي، اعتقادي و اقتصادي نيز است و از اين رو رويكردش فرار رو به جلو است.
عضو كميسيون حقوقي مجلس به اظهارات رئيس قوه قضائيه در مانع تراشي دستگاه هاي اجرايي در برخورد با مفسدان اشاره كرد و افزود: اين حرف كاملاً صحيح است، برخي افرادي كه بيشترين شعار مبارزه با فساد را داده اند و با همين شعارها در جامعه محبوبيت كسب كردند، تحت تاثير جريان انحرافي بيشترين مانع تراشي را در راه مبارزه با فساد اقتصادي انجام مي دهند و قوه قضائيه نيز در اين زمينه مصلحت انديشي كرده است.
وي تأكيد كرد: مانع تراشي برخي از مقامات اجرايي وابسته به جريان انحرافي در برخورد با مفاسد اقتصادي حقيقت دارد و برخي افراد در اين زمينه حتي تهديد كرده اند كه اگر با جريان انحرافي برخورد شود اداره كشور را رها مي كنيم و همين مواضع موجب مصلحت انديشي قوه قضائيه شده است.
رئيس كميسيون ويژه اصل 44 مجلس هم در خصوص اينكه چرا دولتي كه داعيه دار برخورد با مفاسد اقتصادي بوده است در حال حاضر به نوعي ركود در اين زمينه دچار شده است، خاطرنشان كرد: وجود جريان انحرافي در اين مسئله مؤثر است و يكي از ايراداتي كه به جريان انحرافي در ماه هاي گذشته وارد شده، بي تفاوتي، بي انضباطي ها و ورود آنها به رانت ها و مفاسد اقتصادي است.
حميدرضا فولادگر بيان داشت: آن دسته از مفسدان اقتصادي كه از سوي جريان انحرافي حمايت مي شوند، به ايستادگي در مقابل قوه قضائيه در برخورد با مفسدان دامن مي زنند در حالي كه نظام و سيستم قضايي بايد بسيار قوي تر از اين باشد كه به دليل وجود چند مفسد وابسته به جريان انحرافي بخواهد در اين بحث كوتاه آيد.
در اين ارتباط جواد آرين منش نيز با بيان اينكه اگر دولت همكاري لازم را در برخورد با مفاسد اقتصادي نداشته باشد و اطلاعات دقيقي در اين زمينه در اختيار قوه قضائيه قرار ندهد و در عين حال داعيه دار برخورد با مفاسد اقتصادي نباشد، انجام كار به تنهايي از سوي قوه قضائيه مقدور نيست، افزود: بنابراين دولت بايد اطلاعات مربوط به مفسدين را براي رسيدگي قضايي در اختيار قوه قضائيه قرار دهد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس يادآور شد: معرفي برخي نهادهاي اجرايي كه مانع برخورد با مفاسد اقتصادي از سوي قوه قضائيه هستند حداقل انتظار مردم است.
وي در خصوص راهكارهاي برون رفت دولت از ركود در برخورد با مفاسد اقتصادي، عنوان كرد: دولت در ماه هاي اول سال گرفتار برخي حواشي پيرامون جريان انحرافي شد كه اين امر فعاليت دولت را تحت الشعاع قرار داد بنابراين به علت عدم تحرك لازم در زمينه تحقق شعار جهاد اقتصادي، جهش دولت در برخورد با مفاسد و عدم تحقق كامل فرصت هاي شغلي، آنها بايد در نيمه دوم سال با تلاش مضاعف وعده هايي كه در زمينه تحول اقتصادي و ايجاد 5/2 ميليون فرصت شغلي به مردم داده اند، جبران كنند كه اين امر مستلزم جدا شدن دولت از حاشيه ها و حمايت هاي مجلس است.

 



جان بولتون: تمام عمليات هاي اطلاعاتي آمريكا عليه ايران شكست خورده است

نماينده اسبق آمريكا در سازمان ملل اذعان كرد كه تمام عمليات هاي اطلاعاتي اين كشور عليه برنامه هسته اي ايران شكست خورده است.
جان بولتون كه يكي از ضد ايراني ترين سياستمداران آمريكايي است، روز دوشنبه 14 شهريور 1390 (5 سپتامبر 2011) در برنامه هارد تارك شبكه تلويزيوني بي بي سي، گفت: «اطلاعات منتشر شده توسط آژانس بين المللي انرژي اتمي نشان مي دهد عمليات هاي ويژه انجام شده عليه برنامه هسته اي ايران، هيچ تاثيري روي آن نگذاشته است.»
بولتون كه با استيفن ساكور، مجري اين برنامه گفت وگو مي كرد، ادامه داد: «آنچه ما مي توانيم با توجه به اطلاعاتي كه از طريق آژانس بين المللي انرژي اتمي در اختيار همگان قرار داده شده، بگوييم اين است كه به رغم ويروس (رايانه اي) استاكس نت، و ساير تلاش هاي مخفيانه، ميزان توليد اورانيوم غني سازي شده در ايران در سال 2010 ميلادي، افزايش يافته است. تلاش هاي ايران براي راه اندازي تاسيسات جديد نيز مضاعف شد.
همچنين قابليت ايران براي توليد مقادير كافي اورانيوم با غناي بالا، به منظور سلاح هاي هسته اي به حدي رسيده كه احتمالا ايران مي تواند اين مقادير اورانيوم با خلوص زياد را در مدت حدود دو ماه توليد كند. از همين رو، اين اقدامات مخفيانه و سري، هر چه بوده، شكست خورده است.»
ساكور در ادامه از بولتون پرسيد: يكي از اين خطرات، كه شما نيز به آن اشاره كرديد، ايران است. آيا اين باور شما است كه اقدامات انجام شده از طريق سازمان ملل، آژانس بين المللي انرژي اتمي، و صحبت در مورد تحريم هاي بيشتر، هرگز نمي تواند با مشكلات مربوط به بلندپروازي هاي هسته اي ايران برخورد (موثر) داشته باشد؟
بولتون پاسخ داد: «به نظر من هيچ مدركي وجود ندارد كه چنين برنامه اي (كه شما به آن اشاره كرديد) قادر باشد ايران را از دستيابي به سلاح هاي هسته اي باز دارد. مثلا به مورد كره شمالي نگاه كنيد، كه كشوري است كه تقريبا بيش از هر كشور ديگر جهان تحت تحريم و انزوا قرار دارد. اين در حالي است كه همين كشور تاكنون دو آزمايش بمب هسته اي انجام داده و برنامه هسته اي اش نيز كماكان ادامه دارد. كره شمالي به احتمال زياد، همكاري نزديك با ايران دارد. لذا، هيچ شاهدي وجود ندارد كه مذاكرات ايران را قانع خواهد كرد كه از تلاش هاي 20 ساله خود دست بردارد.»
وي سپس با اشاره به آنچه «تجربه 10 ساله خود در پرونده هسته اي ايران» مي خواند گفت: «اكنون احتمال بسيار زياد وجود دارد كه ايران به جنگ افزار هسته اي به مراتب زودتر، نه ديرتر، دست يابد، و هنگامي كه اين اتفاق بيافتد دنيا به صورت غيرقابل بازگشتي، تغيير خواهد كرد.»
در بخش ديگري از اين گفت وگو مجري از بولتون درباره موثرترين شيوه مهار ايران سوال كرد و او كه همواره طرفدار حمله نظامي به ايران بوده، جواب داد: «به نظر من لزومي ندارد كه در سوريه يا ايران چكمه هاي سربازان آمريكايي به خاك اين كشورها گذاشته شود، تا بتوان به سرنگوني رژيم هاي اين دو كشور كمك كرد، بلكه شما نياز داريد تلاش هاي بيشتري در حمايت از صرفا دادن شعار (عليه حكومت هاي اين دو كشور) توسط مخالفان انجام بدهيد.»

 



معاون ستاد ارتش آمريكا: تنها راه توقف برنامه ايران اشغال نطنز و اراك است كه امكان ندارد

معاون ستاد مشترك ارتش آمريكا گفت تنها راه متوقف كردن برنامه هسته اي ايران، اشغال نظامي نطنز و اراك است كه البته اين كار هم به دليل هزينه بالاي آن امكانپذير نيست.
بنا بر گزارش روزنامه الوطن عربستان در روز دوشنبه 5 سپتامبر 2011 ژنرال جيمز كارترايت هفته گذشته گفته است. «تنها راه پايان دادن به برنامه هسته اي ايران اشغال نظامي برخي از تاسيسات هسته اي اين كشور به ويژه راكتورهاي اراك و نظنز است؛ اما اين امر به دليل پيامدهايي كه براي آمريكا خواهد داشت به ويژه هزينه زيادش امكان پذير نيست.» اين جديدترين اظهارنظر يك مقام آمريكايي است كه تاكيد مي كند حمله نظامي به عنوان يك «گزينه» براي مقابله با برنامه هسته اي ايران روي ميز آمريكا قرار ندارد.
روزنامه سعودي الوطن سپس جمله اي از جفري وايت نقل مي كند كه همانند كارترايت تاكيد كرده امكان حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران وجود ندارد. وي كه پيش از اين يكي از تحليلگران سياه بود، مي گويد: «يك رويكرد و تصوري وجود دارد مبني بر اين كه حمله هوايي به تاسيسات ايران امري ساده يا ممكن است، اما اين تصور با واقعيت تطابق ندارد، زيرا هرگونه حمله هوايي عواقب بسيار سختي را به دنبال خواهد داشت.»
در اين زمينه يك تحليلگر نظامي در تهران گفت اظهارات كارترايت نشان دهنده دو چيز است. نخست اينكه آمريكا قادر به حمله نظامي به ايران نيست و دوم اينكه جز حمله نظامي راه ديگري را كه قاطعانه به برنامه هسته اي ايران پايان دهد نمي شناسد. بنابراين، نتيجه اين است كه جامعه نظامي آمريكا خود را براي پذيرش يك ايران هسته اي آماده مي كند.

 



توني بلر: هر چه در خاورميانه مي كشيم زير سر ايران است (خبر ويژه)

نخست وزير سابق رژيم انگليس خواستار براندازي عليه جمهوري اسلامي شد و تصريح كرد اگر رژيم سياسي ايران به عنوان دشمن شماره يك غرب تغيير نكند، هيچ اميدي نسبت به آينده خاورميانه نخواهد داشت.
توني بلر كه در كنار بوش ميراث دار شكست سنگين آمريكا و انگليس در قشون كشي به افغانستان و عراق محسوب مي شود و مورد طعنه گسترده محافل سياسي و رسانه اي غرب قرار دارد، در مصاحبه با روزنامه تايمز، صريحاً خواستار تغيير رژيم و براندازي در ايران شد و گفت: مادام كه رژيم اسلامي ايران تغيير نكند، من به هيچ وجه نسبت به آينده خاورميانه خوش بين نخواهم بود.
وي مدعي شد: مداخلات جمهوري اسلامي در عراق و افغانستان يكي از دلايل عمده ادامه جنگ و خونريزي در اين دو كشور بوده است و ده سال پس از يازدهم سپتامبر حكومت اسلامي ايران همچنان به پشتيباني اش از گروه هاي تروريستي و ارتجاعي ادامه مي دهد.
بلر مي افزايد: قدرت و شمار نيروهاي اسلامگراي افراطي دست كم گرفته شده است. نيروهاي اسلامگراي افراطي از سازماندهي و عزم بالايي در انجام عمليات تروريستي برخوردارند. توني افزوده است پيروزي بر اسلامگرايي و تروريسم اسلامي مستلزم يك نسل تلاش است.
وي مي گويد: آمريكا و انگليس تا به حال موفق به ايجاد ثبات در افغانستان و عراق نشده اند.
بلر ايران را دشمن شماره يك غرب توصيف كرده است.
يادآور مي شود بوش و بلر در سال 2001 به بهانه ماجراي 11 سپتامبر، قشون كشي وحشيانه به افغانستان را تحت عنوان آغاز جنگ هاي صليبي عليه 24 كشور اسلامي آغاز كردند و از ايجاد خاورميانه جديد با محوريت رژيم صهيونيستي خبر دادند اما تشكيل جبهه مقاومت اسلامي به رهبري جمهوري اسلامي ايران و پيروزي هاي تدريجي اين جبهه در عراق و لبنان و فلسطين، باعث مهندسي معكوس طرح خاورميانه جديد شد تا آن جا كه ملت هاي مسلمان منطقه در كشورهاي مصر و تونس و يمن و بحرين و ليبي و... از 8 ماه پيش، دست به انقلاب عليه رژيم هاي وابسته آمريكا و غرب زدند.

 



چرا در خارج از كشور هم كسي براي شوراي سبز تره خرد نمي كند؟! (خبر ويژه)

اين شوراي هماهنگي سبز كه مي خواهد بقيه را هماهنگ كند اصلاً معلوم نيست سرش كجاست و ته اش به كجا مي رود.
يك پايگاه اينترنتي وابسته به شماري از عناصر خارج نشين ضدانقلاب با درج مطلب فوق نوشت: از همان روز نخست كه پس از حصر خانگي موسوي و كروبي، شوراي هماهنگي راه سبز در خارج از كشور اعلان موجوديت نمود، حرف ها و حديث ها درباره اين شورا شروع شد و هرگز هم خاتمه نيافت. هر چقدر هم با مواضع موسوي و كروبي مخالف باشيم و اصلاح طلبي را محكوم نماييم اين دو با هويت هاي واقعي خودشان بدون هيچگونه پرده پوشي بيانيه صادر مي كردند. شوراي هماهنگي به گفته خودش به دلايل امنيتي از اعلام نام اعضا خودداري مي كند. چنين تشكيلاتي اگر حتي وجود خارجي نيز داشته باشد با پنهان كردن نام خود چگونه مي تواند از ديگران بخواهد خارج از فضاي مجازي و اسامي مستعار اعتراض خود را اعلام كنند؟
خودنويس مي افزايد: اين شورا با تكيه بر سخنگوي خود اردشير امير ارجمند مي خواهد راه سبز اميدي را هماهنگ كند كه اصلاً معلوم نيست سرش كجاست و تهش به كجا مي رود. نهايت فعاليتش ايجاد موضوع داغ در بالاترين و ساير شبكه هاي اجتماعي و چمباتمه زدن مقابل كامپيوترها و هورا كشيدن براي موافقين و فحاشي به مخالفين است. اگر اين راه سبز است كه بايد فاتحه آن را از همين حالا بخوانيم.
نويسنده تحليل با تاكيد بر جدي نگرفتن شوراي تك نفره امير ارجمند مي نويسد: شايد به همين دليل بود كه فراخوان هاي شورا براي راهپيمايي سكوت يا گفتن الله اكبر بر فراز بام ها عملاً با شكست مواجه شد. در داخل كشور مي توانيم بگوييم حكومت سركوب مي كند ولي در خارج از كشور كه سركوب هاي جمهوري اسلامي بي معني است. چرا هيچ كس از شوراي هماهنگي و فراخوان هايش استقبال نمي كند؟ شورا دچار بيانيه نويسي و شعار زدگي شده است. اين شورا يكبار براي هميشه بيايد و اعلام كند جزيي از خود نظام است كه براي از ميان بردن اپوزيسيون برانداز و حفظ لابي اصلاح طلبان تشكيل شده است. تكيه بر «تكثر گرايي» هم براي تشكيلاتي كه از اعلام نام اعضاي خود هراس دارد نيز مضحك و بدون معني است.
خاطرنشان مي شود منابع رسانه اي وابسته به ضد انقلاب هفته گذشته متن يكي از اسناد وزارت خارجه آمريكا (منتشره توسط سايت ويكي ليكس) را درباره اردشير اميرارجمند بازتاب دادند كه طي آن تأكيد شود «نامبرده از ايران گريخته و در تركيه با ديپلمات هاي آمريكايي در تماس بوده و خواستار حمايت پنهاني واشنگتن از جنبش سبز شده است». برخي تحليل گران معتقدند انتشار اين متن توسط خود اميرارجمند صورت گرفته تا اتهام نفوذي بودن وي در ميان اپوزيسيون را منتفي كند. برخي محافل ضدانقلاب از اميرارجمند به عنوان مدحي شماره 2 و نفوذي سيستم امنيتي جمهوري اسلامي در ميان گروه هاي مخالف نام مي برند و به غلط تحركات يك سال اخير وي در جهت فشل كردن مخالفان را سندي روشن در اين زمينه مي دانند.

 



فهرست برخي حماقت هاي غرب در خاورميانه به روايت وزير سابق انگليس (خبر ويژه)

يك وزير سابق در دولت انگليس، غرب را به منفعت طلبي در قبال مردم ليبي متهم كرد و گفت اگر ناتو به اين روند فرصت طلبي ادامه دهد، فاجعه ديگري رخ خواهد داد.
كلرشورت وزير پيشين توسعه بين المللي در مصاحبه با بي بي سي گفت: اگر ناتو بخواهد واقعيت هاي ليبي را به نفع خود تمام كند، فاجعه ديگري رخ خواهد داد. دولت هاي غربي تلاش مي كنند دست بالا را در اين كشور داشته باشند و اين احمقانه است، چون نهايتاً يك ليبي آزاد و قدرتمند و شفاف زماني شكل مي گيرد كه بتواند قراردادهاي تجاري اش را به شكل قانوني به شركتهايي كه خودش مي خواهد بدهد. اين به نفع همه خواهد بود. هم مردم ليبي و هم مردم جهان. اما قدرتهاي حريص تلاش خواهند كرد از وضعيت ليبي به نفع خود استفاده كنند. پس همه چيز به مردم ليبي بستگي دارد.
وي اظهار داشت: اگر خاورميانه نفت نداشت سرنوشت كاملاً متفاوتي پيدا مي كرد. اين بدان معنا نيست كه هر تصميمي در مورد خاورميانه گرفته مي شود لزوماً به خاطر نفت هست. اما علاقه به تحكيم روابط با كشورهاي منطقه مثل عربستان، اصلي ترين دليلش دستيابي به منابع انرژي است. فراموش نكنيم كه وضعيت عربستان به لحاظ حقوق بشر، دموكراسي و حقوق زنان از بسياري از جهات در تضاد با چيزهايي است كه غرب مدافع آنهاست. با اين حال علاقه غرب به دوستي با عربستان نشان مي دهد كه نفت عامل مهمي است.
كلر شورت افزود: خاورميانه تحت تأثير تراژدي فلسطين و اسرائيل است. البته اين مناقشه به خاطر نفت نيست، اما فكر مي كنم اگر علاقه به بالكانيزه كردن منطقه وجود نداشت اين مساله هم مي توانست به شكل ديگري حل شود. وقتي كه اين منطقه دچار تفرقه باشد قدرت خود را هم از دست خواهد داد. و خارجي ها راحت تر مي توانند كارهايشان را پيش ببرند. قوانين بين المللي در خاورميانه رعايت نمي شود. اگر رعايت مي شد اسرائيل نمي توانست اراضي فلسطيني را غصب كند و لازم نبود غرب از ديكتاتورها حمايت كند. به نظرم اگر دخالت خارجي نبود اين منطقه مي توانست كشورهايي با ثبات و مردماني راضي داشته باشد. به نظرم سياست هاي غرب احمقانه است و منجر به پيدايش گروههايي مثل القاعده مي شود. اگر غرب از ارزش هايي كه اعتقاد دارد، حمايت مي كرد (مثل حقوق بشر) مي توانستيم خاورميانه اي بهتر و روابطي بهتر داشته باشيم.»
همزمان با مصاحبه كلرشورت، متن نامه معاون سازمان سيا به موسي كوسا وزير خارجه و رئيس سابق سازمان امنيت ليبي در رسانه ها منتشر شد. در نامه استفن كاپس كه مربوط به همكاري هاي اطلاعاتي آمريكا با رژيم قذافي است، آمده است: «موساي عزيز خوشحالم كه مي توانم برداشتن گامي ديگر را در جهت تأسيس پايگاه دايمي سيا در ليبي پيشنهاد كنم. ما مدت ها قبل درباره برداشتن اين گام صحبت كرديم و همكاري ليبي در بخش سلاح كشتار جمعي و ديگر بخش ها مانند شروع همكاري سازمان هاي امنيت ما نشان داد كه ما اكنون مي توانيم اين گام را برداريم(...) ما علاقه منديم كه در بازجويي تروريست هايي كه ما اخيراً براي شما فرستاديم شركت كنيم. به اين خاطر من دو همكارم را به ليبي مي فرستم و ممنون خواهم شد اگر اين ها امكان بازجويي مستقيم اين افراد را پيدا كنند. اگر تو موافق هستي من اين دو همكار را در 25 مارس خواهم فرستاد. استف».

 



گروهك هاي ضد انقلاب: مجمع روحانيون نان به نرخ روز مي خورد (خبر ويژه)

تحركات چندلايه اعضاي مركزيت مجمع روحانيون براي فاصله گذاري با فتنه سبز، نگراني و خشم شديد شماري از فعالان رسانه اي ضدانقلاب را موجب شد.
ارگان رسمي گروهك ملي- مذهبي، نامه اعتراضي تندي را به امضاي 38 وبلاگ نويس ضدانقلاب و خطاب به شوراي مركزي مجمع روحانيون منتشر كرد. اغلب امضاكنندگان نامه از كشور متواري هستند.
در نامه منتشره با اشاره به اظهارات خاتمي، موسوي خوئيني ها، ابطحي و... كه بوي شانه خالي كردن از مسئوليت فتنه سبز و تندروي هاي موسوي و كروبي را مي دهد، آمده است: در حصر خانگي و در غياب موسوي و كروبي انتظار آن بود كه پرچم بر زمين نماند اما نه تنها حركت مخالفان پشتيبان خود را از دست داده، بلكه سكوتي توام با رضايت نسبت به حصر اين بزرگواران، اهل سياست را دربر گرفته است.
اين نامه مي افزايد: با انتشار شايعه دستگيري موسوي و كروبي، انتظار از تشكل شما به عنوان حامي اين عزيزان، بسيار بيشتر از آني بود كه كرديد. انتظار آن بود كه اقدامي عملي از بزرگترين تشكل روحانيون اصلاح طلب ديده مي شد و اگر اميد به نتيجه اي براي اين اقدام نبود آيا نمي توانستيد با بست نشيني خواستار آزادي رهبران سبز باشيد؟ اما متاسفانه گذر ايام نشان داد كه اعتراض هاي هر از چند شما، از كنايه هايي آن هم در خلوت وب سايت هايتان فراتر نخواهد رفت. شايد برخي استدلال نمايند كه تشكل شما تحت فشار است و فرصت اعتراض سازمان يافته نداريد. اما صحبت هاي مناقشه آميز گاه و بي گاه دبيركل حزب متبوع از جمله طلب بخشش از نظام و سخنان ديگر اشخاص برجسته آن تشكل، از جمله موسوي خوئيني ها گمانه زني هاي اوليه در جدا بودن مسير تشكل شما از راهي كه آقايان موسوي و كروبي در برابر ملت گشودند را قوي تر كرده است. اين نگراني ها زماني رنگ جدي تري به خود مي گيرد كه آقاي موسوي خوئيني ها از رسميت نداشتن جنبش سبز سخن مي گويد؛ گويي براي شركت در انتخابات و در راستاي اجابت پيش شرط نظام درباره اعلام برائت از جنبش سبز، راه مناسب را در پاك كردن جنبش سبز ديده اند. و يا صحبت هايي در حمايت از رهبري ايراد كرده اند كه تماما با مواضع ثبت شده آقايان موسوي و كروبي در تناقض مي باشد. براي ما جاي عجب است كه چگونه وزير سابق كشور (موسوي لاري) مي تواند از اجراي قانون در دوره وزارت خود سخن بگويد؟ آيا انتخابات مجلس هفتم و رياست جمهوري نهم، بر مبناي قانون برگزار شد؟
وابستگان به گروهك هاي التقاطي در ادامه نامه خود تصريح كرده اند: انتظار از اعضاي شما به عنوان افرادي كه داعيه اخلاق گرايي در سياست را داريد، آن است كه صادقانه برخورد كنيد. هيچ شخص و گروهي، موظف و مكلف به حمايت از جنبش سبز نيست. هيچ حزب و دسته اي را نمي توان با استفاده از زور، به شركت يا عدم شركت در انتخابات، مجبور كرد. اما اخلاقي تر آن است كه در چنين حالتي، از اعتبار خود و تشكل متبوع تان مايه بگذاريد و نه سران جنبش سبز.
نويسندگان متواري اين نامه مي افزايند: امضاكنندگان، ضمن اعتراض شديد به رويه تشكل متبوع شما در چند ماهه پس از بازداشت سران جنبش سبز، و موضع گيري هايي كه بيشتر بوي منفعت گرايي شخصي و حزبي دارد، تا مصلحت گرايي جمعي، از شما مي خواهند كاري نكنيد تا شايعاتي كه درباره خشنود بودن برخي از بازداشت موسوي و كروبي به گوش مي رسيد، درباره شما مصداق پيدا نمايد. اگر بنا به هر دليلي راه آينده خود را خارج از اسلوب هايي كه موسوي و كروبي ترسيم كرده اند، مي دانيد، از حساب جنبش سبز، خرج منفعت طلبي هاي گروهي خود ننماييد و به صراحت اعلام نماييد كه راه و حساب آن مجمع، سوا از راه موسوي و كروبي است.
عناصر همسو با گروهك نهضت آزادي در پايان اين نامه نوشته اند: بديهي است همگان به توان شما در همراهي آگاهي دارند، لذا انتظار از شما بسان انتظار از موسوي و كروبي در حضورهاي خياباني نيست- چرا كه آن زمان كه هنوز به وجود جنبش سبز اذعان داشتيد، همراهي نكرديد، اكنون كه گويا وجودش را نيز به رسميت نمي شناسيد، همراهي فيزيكي تان پيشكش- ولي انتظار از تشكل شما بيشتر از آن خواهد بود كه چند جمله دوپهلو در سايت هاي خود بگذاريد.
يادآور مي شود ميرحسين موسوي به تازگي در ديدار با فرزندان خود و در اظهاراتي- كه معطوف به تحرك كساني چون خاتمي و موسوي خوئيني ها براي بازگشت به عرصه انتخابات و فعاليت سياسي در كشور بود- اعلام كرده است «با توجه به تداوم وضع فعلي نمي توان اميدي به انتخابات و شركت در آن داشت». گفته مي شود موسوي به شدت از تنها ماندن در فضاي سياسي و انگشت نما شدن هراسان است.

 



كدام اپوزيسيون!؟ يك مشت عقب افتاده دور هم جمع شده ايم! (خبر ويژه)

«اپوزيسيون ايراني؟ كدام اپوزيسيون؟ اپوزيسيوني وجود ندارد». پايگاه اپوزيسيوني ايران گلوبال درباره پرسش آميخته به تحليل فوق نوشت: سرنوشت اپوزيسيون بي شك آميخته به تصاوير ابهام و هراس است. آنچه به نام اپوزيسيون چه وجوه حقيقي و چه مجازي آن تظاهر دارد، مجموعه اي از نيروها را شكل مي دهد كه پذيراي دموكراسي نيستند و سي و چند سال است كه خود در بستر پيشابلوغ سياسي اسير شده اند و وعده هاي سرانجام ناپذير را تكرار مي كنند. اپوزيسيون رژيم، دروني از هم گسيخته دارد.
در ادامه اين تحليل تصريح شده است اين اپوزيسيون نه ملي است و نه در انديشه همايش همدلي هاست، تنها مي خواهد بماند. اگر بر قواي درون و ملي گرايي و يا هر زبان انديشه همسوي ديگر در گفتار پا مي فشارد، يا در اوهام است و يا دروغ مي گويد چشم و دستش به سوي بارگاه جهاني است كه اين روزها فصل يخبندان ناموس سياسي را رنگ نموده و قلندرانه به تاراج نفت در كشورهاي عربي، نام رهايي اهدا مي كند. اين اپوزيسيون هرگز به سازماندهي درون گسيخته خود نمي انديشد و پاي مصممي در چنين ميداني نمي نهد. برزخي است كه سي و اندي سال گريبان ما را گرفته و خود مانعي جدي در گذار از نظام اسلامي گرديده است. آيا قرار است سرنوشت سياسي ما با اين برزخ و ماندگاري بختك وارش رقم زده شود؟ بي شك نمي توان بدين فرآيند باور آورد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14