(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 شهریور 1390- شماره 20019

I.S.I اسلامي تشكيل دهيد
موضع گيري دانشجويان نسبت به اظهارات ساركوزي
كدام حقوق بشر؟!
صلاحي در همايش اساتيد بسيجي خبر داد: تشكيل كارگروه جنگ نرم در سازمان بسيج اساتيد
4 استاد ايراني در جمع يك درصد برترين دانشمندان جهان در علوم زيستي
نامه 52 انجمن اسلامي خطاب به آملي لاريجاني
«شيمون پرز»به عنوان تروريست بين المللي در دادگاه جهاني محاكمه شود



I.S.I اسلامي تشكيل دهيد

بياييد روي ايجاد يك مركز I.S.I اسلامي فكر كنيد و در اين خصوص با كشورهاي اسلامي وارد مذاكره شويد. ما خوشبختانه در بين كشورهاي اسلامي، پيشرفته هستيم. البته ايجاد اين مركز اسلامي معنايش اين نيست كه رابطه خود را با مجلات I.S.I در دنيا قطع كنيم؛ نه، اين مركز را هم به وجود بياوريم تا متعلق به خودمان باشد؛ اين هم بشود يك مرجع معتبر. از اين كارها هرچه بيشتر بكنيد، ان شاء الله به پيشرفت كشور بيشتر كمك خواهيد كرد.
بيانات مقام معظم رهبري در ديدار وزير علوم و رؤساي دانشگاه ها 17/10/83

 



موضع گيري دانشجويان نسبت به اظهارات ساركوزي
كدام حقوق بشر؟!

اظهارات اخير ساركوزي واكنش هاي متعددي را در پي داشته است. دانشجويان نيز همگام با ساير مجامع سياسي كشور اين اظهارات را محكوم كرده اند. جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه خليج فارس بوشهر يكي از اين تشكل هاي دانشجويي است كه با انتشار نامه اي خطاب به سفير فرانسه اظهارات اخير ساركوزي را مايه تأسف و بيانگر اغتشاشات فكري و تخيل رمان گونه وي دانسته است. دانشجويان عضو اين تشكل دانشجويي همزمان نامه سرگشاده اي را خطاب به جين ماريوت
-كاردار سفارت انگليس در ايران- به مناسبت فرارسيدن سالروز شهادت رئيس علي دلواري منتشر كرده اند و در آن به بازخواني جنايات رژيم سلطنتي انگليس در بوشهر پرداخته و خواستار پاسخگويي وي شده اند. متن اين دو نامه به شرح زير است:
خانم جين ماريوت
كاردار محترم سفارت انگليس در تهران
نظر به نامه نگاري هاي صورت گرفته در فضاي رسانه اي كشور، ميان دانشجويان و شما و نيز نظر به فرا رسيدن سالروز شهادت اسطوره مقاومت جنوب(شهيد رئيس علي دلواري) در برابر استعمار انگليس، بر خود لازم دانستيم، بخشي از جنايات دولت متبوعتان در استان بوشهر را يادآوري كنيم.
خواستيم در برابر چشمان افكار عمومي به يادتان آوريم كه شما و دولتمردان انگليسي هرگز از كشتار و تجاوزات بي شمارتان، در جنوب ايران و استان بوشهر همچون ديگر نقاط جهان عذر خواهي نكرده ايد و بالعكس كه مشي چپاولگرانه و متجاوزانه خود را نه تنها در برابر مردم مستضعف جهان همچون عراق و افغانستان كه حتي در برابر مردم خودتان نيز با قدرت تمام ادامه مي دهيد. هر چند از دولتي كه نوجوان 11 ساله ملت خود را به جرم اعتراض، به 18 ماه زندان محكوم مي كند، نمي توان توقع داشت كه به واسطه كشتار ساير ملل، از آنها عذرخواهي كند.
دولت انگليس بارها جنوب ايران و بوشهر را مورد تهاجم قرار داده است كه در اين ميان سه تهاجم از ساير دفعات گسترده تر بوده اند.
تهاجم نخست انگليس به خاك ايران و بندر بوشهر) در 1217 شمسي ( 1254 قمري/1838 ميلادي) با مقاومت جانانه مردم بوشهر و تنگستاني ها، به اخراج متجاوزين از بندر بوشهر منجر شد و در ادامه نيروهاي انگليسي از فقدان نيروي دريائي آن روز ايران سوء استفاده كرد و به مدت 5 سال جزيره خارك را اشغال كرد. آيا مي دانيد بهانه آن روز دولتمردان شما براي تجاوز به خاك بوشهر چه بود؟
تحت فشار قرار دادن دولت مركزي ايران و منصرف نمودن آن از حفظ هرات( از توابع ايران آن روز). اين اقدام دخالت در امور ايران بود.
تهاجم دوم دولت انگليس به خاك ايران(و بندر بوشهر) در 1236شمسي (1273 قمري/ 1857 ميلادي) صورت گرفت.
اين بار نيز تنگستاني ها و بوشهري هاي مؤمن مسلمان با فتواي علما به جهاد پرداختند و اگر چه ابتدا در جنگي نابرابر( 400 نفر مجاهد در برابر 8000 نظامي انگليسي) شهداي بسياري تقديم كرديم اما مقاومت جانانه برازجاني ها، انگليسي ها را مجبور به عقب نشيني و ترك خاك ايران در فاصله كمتر از سه ماه از آغاز تهاجم خود كرد.
آيا مي دانيد بهانه آن روز دولتمردان شما براي تجاوز به خاك بوشهر چه بود؟ باز هم ايجاد مانع در كار دولت مركزي ايران براي حفظ يكي از توابع آن روز خود(هرات).
تهاجم سوم دولت انگليس به خاك ايران (و بندر بوشهر) همزمان با جنگ جهاني اول در 1294 شمسي (1333 قمري/ 1915 ميلادي) صورت گرفت.
رشادت ها و دلير مردي هاي سرداران شهيد ولايتمداري همچون شهيد رئيسعلي دلواري و شهيد زائر خضرخان اهرمي و شهيد غضنفر السلطنه برازجاني و شهيد شيخ حسين چاه كوتاهي و هزاران زن و مرد و پير و جواني كه با فتاوي علماي منطقه به جهاد پرداخته بودند سبب شد تا نيروهاي متجاوزتان پس از 59 روز عقب نشيني كنند.
اين تهاجم در حالي صورت پذيرفت كه دولت ايران آن روز در جنگي كه شما اروپائي ها به راه انداخته بوديد، اعلام بي طرفي كرده بود.
چگونه ادعاي آزادي خواهي تان را باور كنيم وقتي قيام مشروطه خواهان بوشهري و تنگستاني(همزمان با تبريز) كه به رهبري سيد مرتضي اهرمي(علم الهدي) از علماي جنوب و به فرماندهي شهيد رئيسعلي دلواري صورت پذيرفت را با به توپ بستن خانه عالم مبارز و تبعيد وي به كربلا، در هم كوبيديد و هرگز عذرخواهي نكرديد.
خانم ماريوت! بدين وسيله تشكل جامعه اسلامي دانشجويان دفتر بوشهر به عنوان بخش كوچكي از جنبش دانشجويي ولايتمدار بوشهر و به نمايندگي از همه مردان، زنان، مجاهدان و علمائي كه از 170 سال پيش تا كنون بواسطه دخالت ها و تهاجمات مستقيم و غير مستقيم دولت متبوعتان صدمات مادي و معنوي فراواني را ديده اند، دستگاه ديپلماسي دولت انگليس را به بر آوردن مطالبات ذيل ملزم مي داند:
1) عذر خواهي رسمي از مردم ولايتمدار استان بوشهر و نيز علماي استان و در رأس ايشان آيت الله صفائي بوشهري(نماينده ولي فقيه در استان) و آيت الله حسيني بوشهري(نماينده ي مردم استان در مجلس خبرگان) به عنوان جانشينان خلف علماي مجاهد نهضت مقاومت 170 ساله مردم ولائي استان و نيز عذرخواهي از بسيج مستضعفين استان بوشهر به نمايندگي از مجاهدان مسلمان 170 سال نبرد با استعمار انگليس در بوشهر.
2) پرداخت غرامت به دليل تهاجم به خاك استان بوشهر ، كشتار مردان و زنان و كودكان استان، تبعيد بسياري از علما و مجاهدين بوشهري به هند و عراق و بحرين.
3) تعهد نسبت به عدم ادامه سياست هاي مداخله جويانه خود در امور جمهوري اسلامي ايران كه نمونه ي آن را در سال 88 ديديم و ديگر كشورهاي منطقه و جهان.
4) تعهد نسبت به عدم تبعيت كوركورانه از ابر مستكبر زمان آمريكاي جهان خوار .
در پايان تصوير شهيد رئيسعلي دلواري (نماد مقاومت جنوب ايران در برابر استعمار پير انگليس) را به شما تقديم مي كنيم.
آقاي برونو فوشه
سفير محترم فرانسه در تهران
در بدو امر لازم مي دانيم به ذكرعلت همراه شدن نامه ي به حضرتعالي و نامه به كاردار سفارت انگليس در تهران بپردازيم.
1) اين كه دولت فرانسه از دير باز هم مسلك دولت انگليس و امپراتوري استعمارگر بريتانيا بوده و هم اكنون نيز حامي سياست هاي ضد بشري آمريكاي جهان خوار و صهيونيزم بين الملل است.
2) نطق اخير آقاي نيكلاي ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه كه در آن به تهديد جمهوري اسلامي به تهاجم پيش دستانه پرداخته بود.
نظام اسلامي ايران آبياري شده با خون مجاهدين مسلمان از 1400 سال پيش تا كنون است و ملت مسلمان ايران در راستاي تحقق اهداف متعالي خود همچون پدران و مادران متدين خويش دست متجاوز را قطع خواهد كرد.
البته ما بعنوان بخشي از دانشجويان مسلمان ايراني، به لزوم همدردي با مصيبت ديدگان به عنوان بخشي از اخلاق پسنديده مسلمين و نگرفتن حرج بر گزاره هاي غير عقلاني انسان هاي تحت فشار رواني، اعتقاد داريم.
حرجي بر رئيس جمهور فرانسه جناب آقاي نيكلاي ساركوزي نيست كه بحران اقتصادي، دامنگير اقتصاد كشورش گشته و فشار رواني ناشي از بيداري اسلامي در منطقه و جهان، فكر ايشان را همچون ديگر سران سلطه، مغشوش ساخته است.
اين فشارهاي فكري و البته مسائل خانوادگي ايشان ممكن است كه حافظه تاريخي و جغرافيائيشان را نيز دچار اختلال كرده باشد.
ايشان ممكن است در فضاي مغشوش ذهني خويش، خود را با ناپلئون بناپارت و ايران اسلامي را با اميرنشين هاي پروس قرن 19 اشتباه گرفته باشند.
دولتمردان فرانسه و ديگر سران دول غربي بخواهند يا نخواهند، ملت مسلمان ايران، بهره مندي از فن آوري صلح آميز هسته اي را حق مسلم خويش مي داند و در اين راه هيچ مانعي را بر نمي تابند. اين ادعاي مضحك از سوي فردي همچون آقاي ساركوزي نيز تنها از تأخير چند ساله ايشان در فهم تحولات جهان خبر مي دهد.
تهديد به عنوان ابزاري براي ممانعت ايران اسلامي از پيگيري حقوق هسته اي اش ، كمي دير شده است و در ثاني امروز دول مستكبر عالم در ضعيف ترين وضعيت خود به لحاظ نظامي به سر مي برند و حمله به قلب معنوي انقلاب هاي اخير در شرايطي كه دول غربي به سربازانشان براي حفظ پايتخت هايشان محتاج ترند، تنها به معناي شروع دومينوئي است كه بي شك پايان خوشي براي دولي همچون فرانسه نخواهد داشت.
چنين اظهاراتي بيشتر نمايش خوش خدمتي دولتمردان اروپائي براي اربابان صهيونيست شان را افشا مي كند.
جناب سفير! به شما به عنوان نماينده دولت فرانسه در ايران مي گوييم كه ما دانشجويان مسلمان بوشهري به عنوان بخش كوچكي از خيل عظيم دانشجويان مسلمان و ولايتمدار ايراني، سال هاست كه صداي حقيقي ملت فرانسه را از حلقوم حقيقت گوي روشنفكران متعهدي همچون روژه گارودي مسلمان و از وراي دست نوشته هاي ماندگار وي چون « آمريكا ستيزي چرا و به چه دليل» شنيده ايم.
جناب سفير! متأسفانه دولتمردان فرانسه نيز همچون ديگر دولتمردان اروپائي از پيمان ماستريخت به اين سو، بيش از پيش از ملت شان فاصله گرفته و به جاي آن سرسپرده و حامي منافع آمريكا و صهيونيزم بين الملل گشته اند. امري كه با افشا شدن ابعاد مختلف آن برملل اروپائي، اعتراضات مردمي را در كشورهاي مختلف قاره سبز به همراه آورده است. بحران اقتصادي كمترين فرآورده سلطه سرمايه داري آمريكائي بر اروپاست.
جناب سفير! آقاي ساركوزي بهتر است به جاي تهديد جمهوري اسلامي به تهاجم پيشدستانه ، ابتدا مشي خود در بندگي آمريكا و رژيم صهيونيستي را كنار گذاشته و سپس براي رهائي ملت خويش از بحران هاي مادي و معنوي موجود، چاره انديشي كنند. البته توصيه مي كنيم كه از مسائل خانوادگي خود نيز غافل نباشند.
آقاي ساركوزي بهتر است به جاي سير در رمان هاي ژول ورن كه اقتضاي نوجواني ايشان بود، نيم نگاهي هم به آراء متفكرين شهير و مستقل فرانسوي بيندازند. يك نسخه از اثر پروفسور مسلمان، روژه گارودي «آمريكا ستيزي چرا » را به شما جهت آشنائي بيش تر با متفكرين و سرمايه هاي ملي فرانسه، هديه مي دهيم. باشد كه با اتكا به داشته هاي خود از وابستگي به صهيونيزم بين الملل و آمريكاي جهان خوار دست برداشته مشي استعماري پيشين خود را كنار بگذاريد.
جناب آقاي فوشه! سايت سفارت فرانسه در تهران شما را مسلط به زبان عربي معرفي نموده است. يك نسخه از قرآن كتاب آسماني مسلمانان و بهترين هديه ممكن يك انسان به همنوعش را به شما هديه مي دهيم تا با مطالعه آن و تبيين آن براي ساير دولتمردان فرانسوي، ايشان را با افق هاي ژرف نگرانه اين راهنماي مسلمين، آشنا ساخته، آن ها را از ابراز نظرات فراتر از توانائي شان بازداريد.
براي ما مسلمانان كه قرآن، به عنوان كامل ترين منشور حقوق بشر را داريم، چنگ زدن به بيانيه حقوق بشر كه مباني انسان محور (و نه خدا محور دارد) و بر گرفته از افق مادي نگرانه تهيه شده و چندين دهه است كه ناكار آمدي آن در بهبود وضع جهان اثبات گشته است، كاري بي مورد مي نمايد.
اما براي شما كه گويا هنوز لااقل در تعارفات ديپلماتيكتان خود را پايبند به بيانيه حقوق بشر مي دانيد، بيانيه مذكور را توصيه مي كنيم تا با مطالعه مجدد آن، آقاي ساركوزي را متذكر سازيد كه لااقل در كلامشان، ذره اي درون مايه عقلاني و پايبندي به بيانيه حقوق بشر كه خودتان تهيه كرديد را لحاظ كند.

 



صلاحي در همايش اساتيد بسيجي خبر داد: تشكيل كارگروه جنگ نرم در سازمان بسيج اساتيد

رييس سازمان بسيج اساتيد دانشگاه هاي كشور گفت: در حوزه جنگ نرم در سازمان بسيج اساتيد كارگروهي تشكيل شده است و سعي مي شود تا حداقل هر دانشگاه يك كارشناس و متخصص جنگ نرم داشته باشد.
به گزارش فارس »سهراب صلاحي«، رييس سازمان بسيج اساتيد دانشگاه هاي كشور در سيزدهمين همايش اساتيد بسيجي دانشگاه هاي كشورگفت: تحقق دانشگاه اسلامي از دو منظر براي ما فريضه است. اكنون در مرحله تدوين الگوي نظام اسلامي قرار داريم. انقلاب اسلامي ايران استقلال و تثبيت را پشت سر گذاشته و اكنون محتاج تدوين الگوست.
صلاحي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي ايران بايد به قدرت بين المللي و مرجع علمي جهان تبديل شود، خاطرنشان كرد: ما امروز قدرت بلامنازع منطقه هستيم و 13 برابر رشد متوسط علوم را در دنيا در اختيار داريم اما با مرجع علمي شدن در دنيا فاصله داريم.
رييس سازمان بسيج اساتيد دانشگاه هاي كشور در ادامه تصريح كرد: براي اينكه اساتيد بسيج دانشگاه ها به عنوان ايدئولوگ انقلاب اسلامي در مجامع بين المللي حضور داشته باشند، حلقه هاي علمي صالحين را در اين سازمان تشكيل داديم و به دنبال اين هستيم كه اساتيد را تشويق به تشكيل انجمن هاي علمي كنيم.
صلاحي با اشاره به اينكه دانشجوپروري از وظايف مهم مسئولان دانشگاهي است، اظهار داشت: دانشجويان را بايد از رها شدگي نجات دهيم و اين امر با تشكيل حلقه هاي علمي امكانپذير است.
وي با اشاره به اينكه ايجاد حلقه هاي علمي در دانشگاه ها يك كار روي زمين مانده است كه فقط بسيج مي تواند آن را فعال كند، خاطرنشان كرد: در حوزه جنگ نرم در سازمان بسيج اساتيد كارگروهي تشكيل شده است و سعي داريم نيروهايي تربيت كنيم تا حداقل هر دانشگاه يك كارشناس و متخصص جنگ نرم داشته باشد. رئيس سازمان بسيج اساتيد دانشگاه هاي كشور در ادامه گفت: دوره اول كارگروه جنگ نرم در سازمان بسيج اساتيد با حضور 60 استاد آغاز به كار كرده است.
صلاحي اظهار داشت: كار گروه نخبگان و پيگيري مطالبات مقام معظم رهبري از ديگر فعاليت هاي سازمان بسيج اساتيد است كه امسال با قوت پيگيري خواهد شد.
وي با بيان اينكه كارگروه تحول در علوم انساني از ديگر فعاليتهاي بسيج اساتيد است، خاطرنشان كرد: تا زماني كه مباني علوم انساني در آموزه هاي اسلامي قرار نگيرد، اميد به ايجاد دانشگاه اسلامي محقق نخواهد شد.

 



4 استاد ايراني در جمع يك درصد برترين دانشمندان جهان در علوم زيستي

آخرين گزارش نظام رتبه بندي Essential Science Indicators منتشر شد و بر اساس آن چهار دانشمند برتر ايراني در فهرست يك درصد برترين دانشمندان جهان در حوزه علوم زيست پزشكي قرار گرفتند.
به گزارش مهر، گزارش سپتامبر 2011 نظام رتبه بندي E.S.I اعلام كرده است چهار دانشمند برتر ايراني از جمله «دكتر محمد عبدالهي»، «دكتر محمدرضا زرين دست»، «دكتر احمدرضا دهپور» و «دكتر رضا ملك زاده» كه همگي از اساتيد دانشگاه علوم پزشكي تهران هستند، در فهرست يك درصد برترين دانشمندان جهان در حوزه علوم زيستي قرار گرفتند.
بر اساس اين گزارش، دكتر رضا ملك زاده استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشكي تهران براي اولين بار در فهرست يك درصد برترين دانشمندان جهان در حوزه پزشكي باليني قرار گرفته است همچنين براي اولين بار است كه يك استاد حوزه پزشكي باليني در اين فهرست حضور دارد.
مبناي اين رتبه بندي گردآوري، تجزيه و تحليل اطلاعات يك درصد دانشمندان داراي بيشترين ارجاعات در شاخه هاي موضوعي مشخص در پايگاه ISI Web of Sciences در فاصله 10 ساله اخير است و هر دو ماه يك بار اطلاعات آن به روز مي شود.

 



نامه 52 انجمن اسلامي خطاب به آملي لاريجاني
«شيمون پرز»به عنوان تروريست بين المللي در دادگاه جهاني محاكمه شود

52 انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور در چهلمين روز شهادت شهيد رضايي نژاد و پس از اعلام مجازات جمالي فشي، خواستار اقامه دعوي دستگاه قضايي كشور عليه شيمون پرز به عنوان تروريست بين المللي در مجامع جهاني شدند.
به گزارش خبرنامه دانشجويان ايران، 52 انجمن اسلامي دانشجويان و انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور با انتشار نامه اي سرگشاده خطاب به رييس قوه قضاييه در چهلمين روز شهادت شهيد رضايي نژاد بر شناسايي هرچه سريع تر ديگر عوامل ترورهاي اخير دانشمندان كشور تأكيد كرده و با استناد به اعترافات صريح جمالي فشي عامل ترور شهيد علي محمدي خواستار اقامه دعوي دستگاه قضايي كشور عليه شيمون پرز و ديگر عوامل رژيم صهيونيستي به عنوان تروريست بين المللي در مجامع جهاني شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14