(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 19 شهریور 1390- شماره 20019

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر معظم انقلاب طي سخنان مهمي در تبيين مباني نظام اسلامي مطرح كردند:
كوتاه آمدن از اصول،انعطاف نيست انحراف است
تجديد ميثاق اعضاي خبرگان با آرمان هاي امام راحل
آيت الله جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
منحرفان و فتنه گران با توبه هاي مصلحتي و فريبكارانه نمي توانند مردم را فريب دهند
 رونمايي از 32 طرح تحقيقاتي و كشاورزي در كرج
تظاهرات همبستگي نمازگزاران تهراني با مردم مظلوم بحرين
مراسم سي و دومين سالگرد ارتحال آيت الله طالقاني برگزار شد
ايجاد نخستين شهر سلامت كشور در تهران
جمع آوري زكات در كشور3 برابر افزايش يافت
تشييع پيكر مطهر شهدا در درگيري با گروهك پژاك
توضيحات وزير راه و شهرسازي درباره حادثه فرودگاه مشهد
مديركل راه و شهرسازي استان البرز آزادراه تهران - كرج دو طبقه مي شود
بهره برداري از بزرگترين باند امداد هوايي كشور در مشهد
شهادت فرمانده توپخانه سپاه اصفهان به دست تروريست هاي پژاك
اخبار ادبي و هنري



رهبر معظم انقلاب طي سخنان مهمي در تبيين مباني نظام اسلامي مطرح كردند:
كوتاه آمدن از اصول،انعطاف نيست انحراف است

رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي خبرگان با تشريح معناي صحيح ولايت مطلقه فقيه، نسبت به انحراف و كوتاه آمدن از اصول و مباني نظام هشدار دادند.
حضرت آيت الله خامنه اي صبح پنج شنبه در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان، با اشاره به سابقه بسيار ديرين فقه سياسي در فقه شيعه خاطرنشان كردند: با وجود اين سابقه عميق و ريشه دار، «نظام سازي براساس فقه اسلامي» تا قبل از امام راحل عظيم الشأن سابقه نداشته است و آن بزرگوار، اول كسي است كه در مقام نظر و عمل، يك نظام سياسي را بر مبناي مردمسالاري ديني و ولايت فقيه، مطرح و ايجاد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي پس از بيان اهميت بي بديل و تاريخ ساز اقدام امام خميني در نظام سازي سياسي، افزودند: تحقق اهداف كلان مادي و معنوي اين نظام، بطور طبيعي به زمان طولاني نياز دارد و به همين علت، در كوتاه مدت و ميان مدت ممكن است اين تصور در ذهن برخي پيش آيد كه حفظ و پايبندي به اصول و مباني نظام، مانع از دسترسي به پيشرفت و محقق شدن اهداف شده است.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين نگاه صحيح به اين چالش بزرگ، به صبر پرعظمت امام در تحمل فشارها و دشواري ها اشاره كردند و افزودند: امام، هيچ گاه چه در مسائل داخلي و چه در مسائل خارجي از مباني و اصول، كوتاه نيامد و ضمن پيگيري اهداف، همواره به هويت نظام، كاملاً وفادار بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، پيگيري توأمان هر دو طرف اين چالش، يعني حفظ هويت نظام و دستيابي به پيشرفت هاي مادي و معنوي را راه حل مسئله دانستند و خاطرنشان كردند: بايد اين واقعيت را يك اصل مهم و قطعي دانست كه حفظ اصول نظام و پيشرفت و تعالي كشور، هم جهت و سازگارند و نبايد به خاطر برخي مشكلات به قناعت حداقلي اكتفا كرد و از اصول كوتاه آمد.
ايشان، حفظ هويت نظام و پيگيري همزمان روند تحقق اهداف مادي، علمي، فرهنگي، اقتصادي، سياسي و اجتماعي را كاري مهم، پيچيده و سخت برشمردند و خاطرنشان كردند: پيشرفت هاي امروز كشور كه در سايه حفظ اصول به دست آمده با وضع ايران در اول انقلاب قابل مقايسه نيست و اين حقيقت نيز نشان مي دهد كه پيشرفت و تعالي جامعه، با حفظ اصول و هويت نظام امكان پذير است، ضمن اين كه نصرت الهي نيز تنها در پرتو وفاداري به مباني اسلام، شامل حال ملت و كشور خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي در دومين نكته از سخنان شان در جمع اعضاي مجلس خبرگان، به تبيين لزوم تصحيح و تكميل مستمر مسير حركت نظام پرداختند.
ايشان، نظام سازي را امري جاري و نه دفعي و يكباره خواندند و افزودند: اصلاح و تكميل مسير حركت، جزو متمم نظام سازي است و بايد با رصد و بررسي مداوم، اشتباهات را تصحيح، نواقص را رفع و نظام سازي را تكميل كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، در ادامه همين بحث، موضوع ولايت مطلقه فقيه را ناظر به بحث نظام سازي و اصلاح حركت نظام دانستند و افزودند: بعد مهمي از مفهوم اطلاق كه ابتدا در قانون اساسي نبود و امام به ولايت فقيه منضم و اضافه كردند به همين مسئله بازمي گردد.
رهبر انقلاب فرمودند: ولايت مطلقه فقيه يعني انعطاف پذيري دستگاه ولايت، و معناي اين مسئله اين است كه مجموعه دستگاه هاي تصميم ساز و تصميم گير كه رهبري در رأس آنها قرار دارد به طور دائم با انتخاب آنچه درست تر و كامل تر است، خود را بطور مدام متحول كنند و با تكميل نظام سازي، كشور را به پيش ببرند.
ايشان با اشاره به تناقض ذاتي فهم دشمنان از مفهوم ولايت مطلقه فقيه افزودند: آنها مي گويند ولايت مطلقه يعني كشور براساس ميل فقيه عادل حركت كند در حالي كه فقيهي كه عادل است نمي تواند به ميل خود عمل كند.
رهبر انقلاب در تعبير ديگري افزودند: مطلقه يعني در دست كليددار اصلي نظام، حالت انعطافي وجود دارد كه مي تواند هر جا لازم شود مسير را تصحيح و تكميل كند.
ايشان در تشريح تفاوت برداشت ها از مفهوم انعطاف پذيري در بحث ولايت فقيه افزودند: برداشت خطرناكي كه بايد از آن برحذر بود اشتباه گرفتن انعطاف با انحراف و كوتاه آمدن در مقابل فشارهاي بيروني است.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه تأكيد كردند: نبايد به خاطر فشارهاي سياسي- تبليغاتي دشمنان قسم خورده اسلام و ايران، در هيچ مسئله اي، از اصول و مباني كوتاه آمد و در چارچوب هاي غربي حركت كرد، چرا كه اين مسئله تجديدنظر و انحراف است نه انعطاف.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين برداشت صحيح از انعطاف پذيري، پاسخ به روز به مسائل تازه در عرصه هاي مختلف اقتصادي، سياسي، اجتماعي و ديگر زمينه ها اشاره كردند: به عنوان مثال در بحث بانكداري اسلامي و يا موارد ديگر، مسائل تازه اي بروز مي كند كه فقه مكلف است آنها را حل كند.
حضرت آيت الله خامنه اي با انتقاد از برآورده نشدن انتظار ايشان در ايجاد كرسي هاي آزاد فقهي در حوزه علميه قم افزودند: بايد در حوزه، «درس هاي خارج استدلالي قوي»، مخصوص فقه حكومتي، وجود داشته باشد تا درباره مسائل و چالش هاي نو به نو بحث فقهي شود و سپس نتايج اين مباحث در اختيار نخبگان و روشنفكران دانشگاهي و غيردانشگاهي قرار گيرد تا آنها را به فرآورده هايي قابل استفاده براي افكار عمومي تبديل كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه سخنانشان درباره آثاري كه نظام سازي امام خميني مي تواند در بر داشته باشد به حوادث عظيم ماههاي اخير در مصر، تونس، ليبي و يمن اشاره كردند و افزودند: ديكتاتورهاي متكي به آمريكا و غرب يكي پس از ديگري سرنگون مي شوند و آينده ملت ها در معرض احتمالات گوناگوني است كه بايد اين احتمالات را به طور دقيق تحت نظر داشت.
رهبر انقلاب، در اختيار گرفتن زمام امور تحولات جاري منطقه را به دست نخبگان ديني، يكي از احتمالات مطرح دانستند اما افزودند: بازگشت عوامل نظام هاي ديكتاتوري سابق با ظاهري متفاوت و نيز خطر بسيار بزرگ استقرار نظام هاي وابسته به غرب تحت پوشش دموكراسي و آزادي در اين كشورها، از ديگر مسيرهاي محتمل است.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند در اين اوضاع و احوال پيچيده، طرح موضوع مردمسالاري ديني مي تواند به كمك ملت هاي منطقه بشتابد و به عنوان هديه و يادگار امام خميني نيازهاي آنان را برطرف سازد و با روشن كردن آينده ملت هاي منطقه، نگذارد دشمنان از خلأهاي موجود استفاده كنند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين در بخش ديگري از سخنانشان، ماه مبارك رمضان امسال را براي مردم ايران و نظام اسلامي پربركت تر و باصفاتر از گذشته خواندند و افزودند: حضور باطراوت و شوق آفرين انبوه جوانان، نوجوانان و ديگر قشرهاي ملت مؤمن ايران در جلسات تلاوت قرآن و مراسم ذكر و دعا و نيايش، حضور سياسي آگاهانه و معتقدانه در مراسم روز جهاني قدس و حالت خشوع و تضرع ملت در عيد سعيد فطر، همه و همه نشانه هاي رحمت و لطف الهي است و اين باران فضل الهي جز با اخلاص و ايمان و اعتقاد عميق ملت به مباني اسلام، با هيچ انگيزه ديگري، قابل تحقق نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي، با استناد به آيات قرآني نصرت مؤمنين را تجلي نصرت الهي به نظام اسلامي خواندند و افزودند: ايمان ملت و ياري آنان، زمينه كارهاي بزرگ را براي نظام اسلامي فراهم مي كند.
ايشان، با اشاره به انواع وسايلي كه دشمنان با اتكاء به آنها انحراف اخلاقي جوانان را دنبال مي كنند افزودند: با همه اين اقدامات، مردم به توفيق الهي، از ايمان راسخ برخوردارند و وجود جوانان با ظواهر متفاوت در مراسم معنوي، نشان مي دهد كه نسل جوان دل در گرو محبت الهي دارد و همين محبت شيرين، نصرت مؤمنين و نصرت پروردگار را به همراه آورده و خواهد آورد.
در ابتداي اين ديدار آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: در دو روز برگزاري اجلاس، سخنرانان، مطالب خوبي در خصوص موضوعات فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي بيان كردند كه از دلسوزي آنان براي انقلاب و كشور نشأت مي گيرد.
آيت الله هاشمي شاهرودي عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان هم در گزارشي از دو روز نشست خبرگان ملت گفت: خبرگان منتخب ملت در بيانيه پاياني نشست بر حفظ وحدت و حضور حداكثري در انتخابات و نيز رصد توطئه هاي دشمن و جريان فتنه و پرهيز از طرح مسائل تنش زا در كشور تاكيد كردند.

 



تجديد ميثاق اعضاي خبرگان با آرمان هاي امام راحل

صبح پنج شنبه ، رئيس و اعضاي مجلس خبرگان با حضور در حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) ضمن اهداي گل، قرائت فاتحه و اقامه نماز، با آرمانهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي تجديد ميثاق كردند.
آيت الله مهدوي كني كه در همين مراسم صحبت مي كرد، در جمع اعضاي خبرگان اظهار داشت: حضرت امام در انقلاب، به اسلام، قرآن، اهل بيت و مردم بسيار اهميت مي دادند زيرا ميثاق ايشان با مردم باصداقت بود و مردم هم با صداقت امام راحل را دوست مي داشتند.
وي با تاكيد بر اينكه خبرگان رهبري، در عمل و قول عهد مي بندد مسير امام و شهدا را دنبال كند، گفت: آرزو مي كنيم پس از مودت اهل بيت(ع) با مودت امام راحل باقي بمانيم و با مودت ايشان از دنيا برويم و راه مستقيم او را ادامه دهيم و از مسير امام راحل منحرف نشويم.
رئيس مجلس خبرگان رهبري ابراز اميدواري كرد: مشكلات كشور برطرف شود و دولت، مجلس و قواي ديگر كه در خدمت به اسلام و نظام هستند موفق باشند و بركات بر اين ملت نازل شود.
آيت الله مهدوي كني مجلس خبرگان رهبري را ميراث پربركت امام راحل دانست و افزود: رهبري انقلاب از اركان اول نظام است و خبرگان هم به همان اندازه اهميت دارد بنابراين سالي دو بار اجلاسيه خبرگان برگزار مي شود و اعضاي اين مجلس براي تجديد پيمان به حرم مطهر امام راحل مشرف مي شوند.
وي با بيان اينكه خدمت مسئولان به مردم موجب شادي روح امام راحل مي شود، گفت: حضرت امام با عزت وارد كشور شدند و وقتي هم كه از دنيا رفتند با عزت به ديار باقي شتافتند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري براي فرزندان امام راحل حاج آقا مصطفي و حاج احمد آقا آرزوي علو درجات كرد و افزود: خانواده امام راحل هميشه در ميان ما مقدس و محترم هستند و ما هم به آنها احترام مي گذاريم و انشاءالله ما هم در مسير اهل بيت و امام راحل موفق باشيم.

 



آيت الله جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
منحرفان و فتنه گران با توبه هاي مصلحتي و فريبكارانه نمي توانند مردم را فريب دهند

خطيب موقت نمازجمعه تهران تاكيد كرد: اگر فتنه گران احياناً توبه هاي مصلحتي و فريبكارانه مي كنند به آنها اعلام مي كنيم كه بين خود و خدايشان توبه كنند. اقدام عليه نظام اسلامي گناه كوچكي نيست و مقابله با اسلام و پيامبر است.
به گزارش فارس، آيت الله احمد جنتي خطيب نمازجمعه تهران در خطبه دوم نمازجمعه، با تقدير و تشكر از ملت ايران براي حضور در برنامه هاي ماه مبارك رمضان و شب هاي احيا، گفت: برگزاري اين گونه برنامه ها و حضور مردم كشورمان است كه اين كشور را از گزند دشمنان نگه داشته و امنيت آن را برپا داشته است.
وي همچنين از حضور پرشور مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس و نماز عيد سعيد فطر قدرداني كرد و افزود: ملت ايران به خوبي با مردم قحطي زده سومالي همراه بودند و با كمك هاي خود از اين مردم قحطي زده حمايت كردند. ملت ايران با اين اقدامات خود افتخاري براي مردم دنيا هستند و اين امر نشان مي دهد كه اسلام دين رأفت است. در بحث كمك به مردم قحطي زده سومالي از رهبر معظم انقلاب، دولت تا مردم همراه بودند.
آيت الله جنتي با توجه به فرا رسيدن آغاز سال تحصيلي، مردم كشورمان را به حضور پرشور در جشن عاطفه ها دعوت كرد.
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي سالروز رحلت آيت الله طالقاني، آيت الله قدوسي و شهيد محراب مدني را تسليت گفت و خاطرنشان كرد: در سالگرد تخريب بارگاه هاي ائمه بقيع هستيم و تأثر خود را اعلام مي كنم. لعنت خدا بر كساني كه نتوانستند حتي يك زيارتگاه را تحمل كنند و در شهر مدينه دست به جنايت زدند.
عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروهاي امنيتي كشورمان در برخورد با گروهك تروريستي پژاك تقدير و تشكر كرد و گفت: اين گونه اقدامات نشان مي دهد كه نظام اسلامي قدرت برخورد با تروريست ها را دارد و كماكان با آنها برخورد خواهد كرد.
خطيب نمازجمعه ديروز تهران به اجلاس اخير مجلس خبرگان رهبري اشاره كرد و گفت: اجلاس اخير خبرگان رهبري بسيار خوب، با معنويت و با آرامش برگزار شد و در اين اجلاس سخنراني هاي منطقي و از روي دلسوزي توسط اعضاي مجلس خبرگان رهبري انجام شد.
آيت الله جنتي افزود: اعضاي مجلس خبرگان رهبري در اين اجلاس دغدغه هاي خود را به خصوص در مورد حجاب و عفاف در كشور مطرح كردند و همچنين درباره بحث تفكيك جنسيتي مطالبي را طرح كردند كه از جمله آن اين بود كه چه اشكالي دارد در دانشگاه ها دانشجويان دختر و پسر جدا باشند.
وي با بيان اينكه اعضاي مجلس خبرگان رهبري در اين اجلاس به وحدت مردم تأكيد بالايي داشتند، تأكيد كرد: در اين اجلاس و در بحث انتخابات آتي، مطالبي مطرح شد و اعضاي خبرگان رهبري نگراني هايي داشتند مبني بر اينكه منحرفان براي رسيدن به مقاصد سياسي خود مي خواهند اذهان عمومي را مشوش كنند كه انتقادهاي بجايي بود و اين موارد در حضور رهبر معظم انقلاب مطرح شد و قرار شد اين موضوع به صورت مكتوب خدمت رهبر معظم انقلاب تقديم شود.
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي با تشكر از آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري و اعضاي اين مجلس براي برگزاري مطلوب اجلاس اخير، خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان به بحث فقه اشاره كردند و تأكيد داشتند كه امام خميني(ره) با استفاده از فقه اسلامي، نظام سازي كردند.
آيت الله جنتي با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان مطالب مهمي در خصوص ولايت فقيه بيان داشتند، اظهار داشت: ولي فقيه با حفظ موازين اسلامي اگر نياز به حركت جديد، رشد و پيشرفتي باشد بايد تحول آفرين باشد.
وي با بيان اينكه وضعيت همواره ثابت نيست و براساس شرايط بايد تغييراتي ايجاد شود كه كليددار نظام بايد در مقاطعي از التهاب ها جلوگيري كند، خاطرنشان كرد: رهبري در سخنانشان به رفع شبهه ولايت فقيه، ديكتاتوري است پرداختند و تأكيد داشتند كه ولايت فقيه ضدديكتاتوري است و ولي فقيه عادل با ديكتاتوري مقابله مي كند.
خطيب نمازجمعه تهران تأكيد كرد: رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي عيد سعيد فطر به چالش هاي انتخابات آتي پرداختند و در اين خصوص بايد مواظب باشيم و نياز به دقت لازم است تا اوضاع آرام و با امنيت كشور به مخاطره نيافتد.
آيت الله جنتي با اشاره به اينكه عده اي براي رسيدن به مقاصد خود در عرصه انتخابات ورود پيدا كرده اند، اظهار داشت: فتنه گران و منحرفان در اين خصوص فعاليت دارند و فكر مي كنند مي توانند مردم را فريب دهند و ملت ايران گذشته آنان را فراموش مي كنند.
وي با بيان اينكه فتنه گران در اقدامات گذشته خود دست به حركت هاي براندازانه زدند و مردم اين اقدامات آنان را فراموش نمي كنند، تصريح كرد: فتنه گران فكر مي كنند براساس تعارفات مي توانند مطالبي را بيان كنند و مردم آن را بپذيرند. مردم 9 دي همان مردم امروز و آينده هستند و اجازه نمي دهند فتنه گران در پست هاي نظام اسلامي حضور داشته باشند.
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي تأكيد كرد: اگر اين قشر از جريان ها احياناً توبه هاي مصلحتي و فريبكارانه مي كنند، به آنها اعلام مي كنيم كه بين خود و خدايشان توبه كنند. اقدام عليه نظام اسلامي گناه كوچكي نيست و مقابله با اسلام، پيامبر و نظام اسلامي است.
آيت الله جنتي با اشاره به اينكه نظام اسلامي ايران زير نظر ولي فقيه و نايب امام زمان(عج) هدايت مي شود، گفت: فتنه گران با چه رويي دوباره مي خواهند در عرصه هاي نظام حضور پيدا كنند و با مردم مواجه شوند. اين قشر از جريان ها خود، نظام اسلامي و مردم را به زحمت نيندازند.
وي افزود: معمولا در انتخابات اختلاف ها و درگيري هايي به وجود مي آيد كه طبيعي است اما اين اختلاف ها نبايد موجب تنش در جامعه شود. هركس حق دارد براي اينكه به خانه ملت راه پيدا كند، از طريق اقدامات مشروع و معقول فعاليت كند اما نبايد از حدود تجاوز كند.
خطيب نمازجمعه ديروز تهران با تاكيد بر اينكه نبايد تقواي سياسي و انتخاباتي را كنار گذاشت، تصريح كرد: براي اينكه كسي را از صحنه انتخابات خارج كرد، نبايد آبرويش را برد و اين اقدام بي تقوايي را نشان مي دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود به بحث هاي خارجي اشاره كرد و گفت: از كشور تركيه به جهت اخراج سفير رژيم صهيونيستي از اين كشور و قطع روابط اقتصادي تشكر مي كنيم اما از سويي ايجاد سپر دفاع موشكي ناتو در تركيه يعني حضور نظامي ناتو در منطقه كه امنيت منطقه را بر هم مي زند و مشكلاتي براي مردم منطقه ايجاد مي كند و اين اقدام از تركيه اسلامي بعيد است.
آيت الله جنتي با بيان اينكه تركيه هم مي خواهد هم غربي، هم شرقي و هم اسلامي باشد، اظهار داشت: اين كشور قصد دارد مسلمانان و غيرمسلمانان از اقداماتش راضي باشند كه كار مشكلي است.
وي در خصوص وضعيت كشور ليبي گفت: كار ليبي رو به اتمام است و جلاد اين كشور در حال حاضر سرگردان است و بالاخره مشخص مي شود در كجا پنهان شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: ليبي 7 ميليون جمعيت دارد و كشوري اسلامي است. مردم اين كشور روحيه اسلامي، مذهبي، ضدغربي و ضد سعودي دارند كه اين جاي تشكر دارد.
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي با بيان اينكه 95 درصد زنان ليبي محجبه هستند، اظهار داشت: اميدواريم كه هرچه زودتر در كشور ليبي آرامش برپا شود و حكومت اسلامي در اين كشور شكل بگيرد. نخبگان اين كشور بايد مراقب باشند كه شهداي تقديم شده به انقلابشان به نفع دشمن تمام نشود و زمام كار را به دست خود بگيرند.
وي افزود: مقام معظم رهبري در بحث ليبي تاكيد دارند كه بايد مردم سالاري ديني را به ليبي عرضه كرد، چون تجربه آن را داريم.
آيت الله جنتي با تاكيد بر اينكه مردم سالاري مبتني بر اسلام و نه شرقي و غربي بايد در ليبي حاكم شود، تصريح كرد: اگر مقاومت مردم ليبي ادامه داشته باشد، خداوند نيز با آنان همراه خواهد بود.
عضو مجلس خبرگان رهبري در خصوص وضعيت كشور بحرين، گفت: در روز عيد سعيد فطر حكومت بحرين جوان 14 ساله اي را به شهادت رساند كه اين گونه شهادت ها تلخ اما به نفع اسلام است و شهادت اين نوجوان موج جديدي را در كشور بحرين ايجاد كرد و نشان داد كه ديگر مردم اين كشور عقب نشيني نخواهند كرد.
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي با بيان اينكه 17 شهريور در تاريخ كشورمان براي همه حجت و معتبر است، گفت: رژيم پهلوي در اين روز مردم كشورمان را به گلوله بست اما نتيجه اين اقدامات مقاومت و استقامت بيشتر بود.
وي در ادامه گفت: آيت الله شيخ عيسي قاسم از علماي بحرين اخيرا از سوي وزارت دادگستري اين كشور تهديد شده است، در حالي كه وي پيگير حقوق مردم اين كشور است و چرا بايد از سوي حكومت بحرين تهديد شود؟ در اين خصوص علماي ايراني و حوزه نجف اشرف اعتراضاتي داشته اند.
آيت الله جنتي در پايان خاطرنشان كرد: اگر آسيبي به شيخ عيسي قاسم وارد شود، تظاهرات در بحرين 10 برابر خواهد شد و تير خلاصي خواهد بود كه به جان حكومت آل خليفه نشانه مي رود.
خطيب نمازجمعه تهران همچنين در خطبه اول با اشاره به مسئله حقوق بشر و متهم كردن احكام اسلامي از سوي دشمنان به نقض اين حقوق در وقايع تاريخ اسلامي اظهار داشت: دشمنان اسلام در مقابله با دين خدا، اسلام را به استفاده از زور شمشير و خشونت در ترويج خود متهم كردند.
وي ادامه داد: در دوران گذشته طوري عليه اسلام تبليغ شد كه اسلام را دين ضداخلاق معرفي كردند و الان نيز اسلام را با تروريسم به جامعه معرفي مي كنند. بنابراين مي بينيم كه مظلوميت كه اديان، انبياء و آيات الهي داشتند قابل تصور نيست.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه بالاترين حق پايمال شده، حق خدا بر بندگان است، خاطرنشان كرد: اين مظلوميت با توهين به اسلام و سياه نمايي عليه آن تا امروز ادامه پيدا كرده به گونه اي كه مي بينيم مسلمانان را تروريست معرفي و به نقض حقوق بشر متهم مي كنند البته اين اتهامات از سوي كساني مطرح مي شود كه تاريخ شان پر از ظلم و ستم است و در آينده نيز اين گونه خواهد بود.
آيت الله جنتي با قرائت قسمت هايي از انجيل و تورات به مقايسه اين دو با قرآن پرداخت و تصريح كرد: اگر مباحث مربوط به احترام به انسان ها را مقايسه كنيم كه در قرآن و تورات و انجيل چگونه است، خواهيم ديد كه آن چيزي كه ادعا مي كنند درست نيست و اگر يك دهم مباحث موجود در تورات و انجيل در اسلام بود، چقدر جار و جنجال مي كردند.
وي اعدام دزدان، قاچاقچيان، مفسدين في الارض و فحشاگران را دليل اتهام نقض حقوق بشر به اسلام دانست و خاطرنشان كرد: بنده همه كساني كه در كشورهاي غيراسلامي نسبت به اسلام سوءظن دارند را به خواندن قرآن و احاديث دعوت مي كنم.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در دوران حاكميت بني اميه و بني عباس در جنگ ها جنايات زيادي صورت گرفت؛ چرا كه اينها مقيد به احكام قرآن نبودند و كارها را براساس هواي نفس شان انجام مي دادند، بنابراين ما بايد اين را به ديگران بفهمانيم كه حساب اينها با اسلام جدا است.
آيت الله جنتي تاكيد كرد: اگر كسي مي خواهد نسبت به اسلام حرفي بزند، تاريخ جنگ هاي پيامبر(ص) و اميرالمومنين علي(ع) را بخواند و اگر كسي اشكالي به اينها دارد به آن جواب مي دهيم.

 



با حضور رئيس جمهور انجام شد
 رونمايي از 32 طرح تحقيقاتي و كشاورزي در كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان پنج شنبه از 32 طرح تحقيقاتي- كشاورزي در كرج رونمايي كرد.
استاندار البرز با بيان اين مطلب اظهار داشت: تكميل اين 32 طرح تحقيقاتي- كشاورزي توسط پژوهشگران موسسه تحقيقات اصلاح و بذر در كرج صورت گرفته است.
عيسي فرهادي، اين طرح ها را شامل بهبود و اصلاح روش هاي كاشت و برداشت محصول، اصلاح نهال و بذر، مبارزه با آفات، افزايش برداشت محصول و نيز تركيب ارقام جديد محصولات كشاورزي با بهره گيري از دانش روز برشمرد.
به گزارش ايرنا رئيس جمهور در آيين رونمايي اين 32 طرح تحقيقاتي- كشاورزي گفت: بدون صنعت مي توان زندگي كرد اما بدون كشاورزي هرگز، از اين رو كشاورزي هميشه در اولويت كشور خواهد بود همان گونه كه در اولويت همه دنيا است.
احمدي نژاد با بيان اين كه بايد شيوه هاي جديد آبياري به سرعت گسترش يابد، گفت: بدون اين كه انقلابي در بخش كشاورزي ايجاد شود با اصلاح گونه هاي گياهي و آبياري مي توانيم توليد كشاورزي را به سه برابر افزايش دهيم.
وي با اشاره به اين نكته كه محققان گفته اند كار تحقيقاتي در بخش كشاورزي 25 سال به طول مي انجامد، گفت: بايد شرايطي فراهم كنيم كه در محيط آزمايشگاهي كار تحقيقاتي به جاي 25 سال، پنج سال به طول انجامد.
احمدي نژاد همچنين در مورد توليد كشاورزي اظهار داشت: توليد محصولات كشاورزي از 87 ميليون تن در سال 85 به 107 ميليون تن در سال جاري افزايش يافته است و هدف گذاري براي امسال توليد 116 تا 117 ميليون تن محصول كشاورزي است.
وي با بيان اين كه سهم ايران از توليدات كشاورزي 75 صدم درصد در جهان است، خاطرنشان كرد: اگر نسبت جمعيت را در نظر بگيريم بايد توليد كشاورزي 1/1 دهم درصد باشد در واقع بايد 5/1 برابر محصولات موجود توليد كنيم.

 



تظاهرات همبستگي نمازگزاران تهراني با مردم مظلوم بحرين

تظاهركنندگان تهراني با اعلام حمايت از آيت الله شيخ عيسي قاسم از مراجع و رهبران شيعيان انقلاب بحرين، طي بيانيه اي به حاكمان بحرين و اشغالگران سعودي هشدار دادند كه با درك پيام انقلاب و مطالبات به حق مردم، اعم از شيعه و سني از سرنوشت ديكتاتورهاي حاكم بر تونس، مصر و ليبي عبرت بگيرند.
به گزارش فارس، نمازگزاران تهراني كه بعد از نماز جمعه اين هفته تهران، در اعتراض به قتل عام مسلمانان بحريني توسط نيروهاي رژيم آل سعود و آل خليفه تظاهرات كرده بودند، با صدور بيانيه اي ضمن اعلام حمايت از انقلابيون بحريني، نسبت به برخورد وحشيانه با معترضان، اعتراض كردند.
تظاهركنندگان در پايان بيانيه اي در محكوميت اشغالگران كشور بحرين صادر كردند كه برخي از قسمت هاي آن به شرح زير است:
با گذشت بيش از شش ماه از انقلاب مردمي و اعتراضات گسترده مردم مسلمان و مظلوم بحرين عليه رژيم آل خليفه و مقاومت و ايستادگي قابل تحسين آنان برابر جنايات متعدد دولت مستبد اين كشور مانند شكنجه، حبس، اخراج، مجروحيت و شهادت ده ها تن از انقلابيون بحريني اقدام اخير وزير دادگستري بحرين در تهديد آيت الله شيخ عيسي قاسم از مراجع و رهبران شيعيان بحرين انقلاب مردمي اين كشور را وارد مرحله جديدي كرده است.
بي ترديد روحانيت متعهد و عالمان مجاهد همواره پرچم عزت و استقلال كشورهاي اسلامي بوده اند و تعرض به آنان همواره موجب اعتراض و تنفر مسلمانان قرار گرفته است. متأسفانه حاكمان جنايتكار بحرين به جاي آنكه توصيه ها و نسخه هاي نجات بخش علما و روحانيون را نصب العين خود قرار دهند با تهديد و ارعاب اين عالم جليل القدر و مجاهد نستوه وارد مرحله خطرناكي در مصاف با ملت مسلمان اين كشور بويژه شيعيان شده است.
شركت كنندگان در اين تظاهرات مردمي، به حاكمان بي خرد و جبار بحرين هشدار مي دهيم با درك پيام انقلاب و مطالبات به حق مردم اين كشور اعم از شيعه و سني از سرنوشت ديكتاتورهاي حاكم بر تونس، مصر و ليبي و وضعيت وخيم حاكم جلاد يمن عبرت گرفته و هر چه سريع تر زمام امور را به مردم بسپارند. اين تنها راهي است كه مي تواند آنها را از آتش قهر و كينه انقلابي ملت مسلمان بحرين رهايي بخشد.
در پايان اين بيانيه آمده است: ملت ايران با اداي احترام و تكريم نسبت به شهداي انقلاب بحرين، به ملت مسلمان و مظلوم اين كشور اطمينان مي دهد كه با آرمان هاي بلند حركت مقدس آنان همصدا و همراه است.

 



با سخنان معاون اول قوه قضاييه
مراسم سي و دومين سالگرد ارتحال آيت الله طالقاني برگزار شد

آيين سي و دومين سالگرد ارتحال مجاهد نستوه آيت الله سيد محمود طالقاني عصر پنج شنبه در فرهنگسراي جلال آل احمد شهرستان طالقان برگزار شد.
به گزارش ايرنا، شمار زيادي از مردم و مسئولان استان البرز و شهرستان طالقان با شركت در اين آيين ياد و خاطره مجاهد نستوه آيت الله طالقاني را گرامي داشتند.
در اين مراسم معاون اول قوه قضاييه با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم آيت الله طالقاني گفت: اين شخصيت وارسته در انديشه، اخلاق و عمل، نماد و جلوه انسانيت بود.
وي افزود: چگونگي تفسير قرآن براي خدمت به جامعه انساني از دغدغه هاي اين عالم بزرگ بود و از اين طريق جوانان را با قرآن آشنا كرد.
وي بيان داشت: آيت الله طالقاني بزرگترين افتخارش اين بود كه بگويد من شاگرد قرآن هستم. حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي افزود: مشكلات و دردهاي مردم و محرومان، آزادي، انديشه پاك و استقلال مردم مهمترين نگراني هاي آيت الله طالقاني بود و ديگرخواهي ايشان در پرتو خداخواهي بود و آن مرحوم به خاطر آزادي مردم متحمل شكنجه هاي فراوان در زندان هاي ستمشاهي شد.
وي اظهار داشت: امروز ولايتمداري، آزادي خواهي، استقلال طلبي و درد دين و مردم به عنوان ميراث گرانقدر مرحوم آيت الله طالقاني در جامعه اسلامي پويا و زنده است و اينك بيداري جهان اسلام مرهون حركت هاي امام خميني(ره) و ياران امام از جمله آيت الله طالقاني است.
رئيسي گفت: انديشه هاي علماي بزرگي همچون آيت الله طالقاني سبب شده تا جامعه اسلامي در مقابل تهاجم فرهنگي بيگانگان در عرصه هاي مختلف نظام اسلامي و ديني حضور فعال داشته باشد. معاون اول قوه قضاييه افزود: موضع شفاف و صريح آيت الله طالقاني، دوستداران انقلاب را در سراسر دنيا اميدوار كرد و موجب نااميدي دشمنان شد.

 



ايجاد نخستين شهر سلامت كشور در تهران

معاون عمراني استانداري تهران از ايجاد شهر سلامت در تهران خبر داد و گفت: در شهر سلامت مواد دارويي كمياب و مورد نياز مردم توليد مي شود.
محمدرضا محمودي در گفتگو با مهر با اعلام اين خبر افزود: ايجاد شهر سلامت در تهران از طرحهاي دانشگاه تهران است كه در جلسه اخير كارگروه سلامت استان مطرح و بررسي شد و قرار است با همكاري مدير كل منابع طبيعي زمين هايي را به اين منظور شناسايي و استعداديابي كنند و اقدامات اوليه آغاز شود.
معاون عمراني استانداري تهران با اشاره به ويژگي هاي شهر سلامت گفت: اين شهر از منظر زيست محيطي آلودگي ندارد و تمام انرژي هاي مورد استفاده در آن پاك است و سيستم هاي فاضلاب آن تسويه خانه دارد، سرانه فضاي سبز در شهر سلامت نيز بالا است.
محمودي ادامه داد: در شهر سلامت مواد دارويي كمياب و مورد نياز مردم توليد مي شود و اين شهر مجهز به مجتمع درماني نيز هست.
وي ايجاد مركز توريسم درماني را يكي ديگر از ويژگي هاي شهر سلامت دانست و گفت: البته اين موضوع را در كارگروه گردشگري نيز دنبال مي كنيم ولي در شهر سلامت نيز يك نمونه از آن وجود دارد كه قطعاً مي تواند در جذب توريسم موثر باشد.
در صورت تصويب اين طرح، اولين شهر سلامت در كشور راه اندازي مي شود.

 



جمع آوري زكات در كشور3 برابر افزايش يافت

دبير ستاد احياي زكات كشور از افزايش سه برابري جمع آوري زكات در سال جاري نسبت به سال قبل خبر داد.
«حسين نبي لو» روز پنج شنبه در دامغان افزود: امسال قريب 180 ميليارد ريال زكات جمع آوري شده است و جمع زكات سال گذشته 60 ميليارد ريال بوده است.
وي گفت: با استفاده از زكات امسال اجراي پنج هزار و 200 پروژه در كشور تعريف شده است.
وي با اشاره به اجراي سه هزار و 800 پروژه با استفاده از زكات در روستاهاي كشور در سال قبل گفت: از اين تعداد دو هزار طرح به دليل تحقق نيافتن سهم دولت نيمه تمام مانده است.
وي با اشاره به تصويب و تاييد قانون زكات در مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان ابراز اميدواري كرد: با اجراي اين قانون ميزان زكات جمع آوري شده در كشور افزايش يابد.
وي گفت: 60درصد از زكات جمع آوري شده در كشور صرف كارهاي عام المنفعه مي شود.
دبير ستاد اجراي زكات كشور گفت: سمنان در رديف پنج استان برتر در جمع آوري زكات در كشور است.

 



روز پنج شنبه با حضور مردم شهيدپرور ايران اسلامي صورت گرفت
تشييع پيكر مطهر شهدا در درگيري با گروهك پژاك

سرويس شهرستانها-
پيكر مطهر 7 تن از شهداي درگيري هاي اخير سپاه پاسداران با گروهك تروريستي پژاك روز پنجشنبه با حضور مردم شهيدپرور در شهرستان هاي اصفهان، اسلام آباد غرب، انديمشك، شوش، صحنه و نكا تشييع و به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرنگار كيهان در اصفهان پيكر پاك شهيد «محمد محرابي پناه»، در انديمشك پيكر مطهر شهيد «مجتبي بابايي زاده» و در شهرستان شوش پيكر پاك شهيد «علي بريهي» كه در درگيري با گروهك تروريستي و ضد انقلاب پژاك به فيض عظيم شهادت رسيده بودند، بر دوش مردم شهيدپرور تشييع و به خاك سپرده شدند.
همچنين به گزارش خبرگزاري ايرنا در شهرستان اسلام آباد غرب پيكر پاك شهيد «ادهم رسته نيا» در شهرستان نكا نيز پيكر مطهر شهيد «محمد منتظرقائم» و در شهرستان صحنه نيز پيكر پاك مطهر شهيدان سرباز وظيفه «رامين پيري سرابي» و «ميثم ويسي» كه در درگيري هاي اخير سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با گروهك تروريستي پژاك به درجه رفيع شهادت نائل آمده بودند در ميان حضور گسترده مردم انقلابي و شهيدپرور تشييع و در گلزار شهداي اين شهرستان ها به خاك سپرده شدند.

 



توضيحات وزير راه و شهرسازي درباره حادثه فرودگاه مشهد

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه قبول دارم عمر ناوگان حمل و نقل هوايي ايران بالاست، از دستور رئيس جمهور براي پرداخت تسهيلات به اين بخش از محل صندوق توسعه ملي خبر داد.
علي نيكزاد در جمع خبرنگاران درباره حادثه اخير هوايي در فرودگاه مشهد، گفت: فرودگاه مشهد به تجهيزات كامل ناوبري مجهز است و دو برابر ظرفيت فعلي براي پرواز گنجايش دارد، ضمن آنكه به جز هما باقي شركت هاي هواپيمايي خصوصي هستند و مسئوليت پروازها با آنهاست.
وي با بيان اينكه قبول داريم عمر ناوگان هوايي بالاست، اظهار داشت: بايد عمر ناوگان هوايي كاهش پيدا كند كه براي اين امر به دستور رئيس جمهور از محل صندوق توسعه ملي تسهيلاتي در اختيار شركتها قرار مي گيرد تا براي خريد هواپيماهاي جديد اقدام كنند و البته اقداماتي هم در اين زمينه انجام شده كه به زودي اعلام مي شود.
وزير راه و شهرسازي با اعلام دليل حادثه اخير هوايي در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد و تركيدگي چرخ هواپيما، بيان كرد: سرعت گيرهايي براي هواپيماهاي جنگنده در فرودگاهها وجود دارند كه متاسفانه خلبان به اشتباه از روي اين سرعت گيرها عبور كرده بود كه اين امر منجر به تركيدن چرخ هواپيما شد.
نيكزاد درباره ساخت آزادراه حرم تا حرم، گفت: ساخت اين آزادراه از تهران تا سمنان توسط قرارگاه خاتم در حال اجراست و از سبزوار تا باغچه و از باغچه تا مشهد هم در حال ساخت است، ضمن آنكه 20درصد از سرمايه گذاري از سوي قرارگاه خاتم، 30 درصد از سوي بانك ملي و مابقي آن هم از سوي دولت تامين شده است.
وي افزود: از آنجايي كه قانونگذار به ما اجازه داده كه در پروژه ها اشخاص حقيقي با سرمايه گذاري 50درصدي حضور پيدا كنند و اصل و سود سرمايه خود را از محل دريافت عوارض به دست بياورند، بنابراين در تلاش هستيم كه از بخش خصوصي براي ساخت اين آزادراه كمك بگيريم، ضمن آنكه اگر بخش خصوصي تمايل داشته باشد 50درصد ديگر سرمايه گذاري را هم به بخش خصوصي مي سپاريم.
وزير راه و شهرسازي درباره ادامه آزادراه شهيد همت و تعريض اتوبان كرج براي كاهش ترافيك در پل فرديس، بيان كرد: براي اين منظور 2 پروژه افتتاح مي شود؛ اول اينكه در حال حاضر 3 خط رفت و 3 خط برگشت در آزادراه تهران- كرج داريم كه يك طرحي است كه اين اتوبان 2طبقه شود و طرح ديگر اينكه در هر طرف يك خط ديگر اضافه شود.
نيكزاد افزود: پروژه ديگر براي مسافراني است كه قصد توقف در كرج را ندارند و مي خواهند به سمت هشتگرد و يا شهر ديگري بروند كه براي اين منظور از روي اتوبان در محل تقاطع 5/5كيلومتري آزادراه شهيد همت كنارگذري ساخته مي شود تا ترافيك مسير كاهش يابد.
وزير راه و شهرسازي افزود: افزايش ظرفيت اين اتوبان از 6 خط به 10 خط هم براي كنترل كيفيت براي كوتاه مدت هم جوابگوست كه پس از اجراي آن براي بلندمدت هم راه حلي انديشيده مي شود.
نيكزاد درباره تخلف برخي از تعاوني ها براي عدم ثبت نام زنان سرپرست خانوار در مسكن مهر كه همسران از كارافتاده دارند، گفت: در هر مسكن مهر كشور كه از متقاضي در مورد اطلاعات شخصي سؤالي پرسيده شود، خلاف قانون است و درآمد يك خانوار ارتباطي به دريافت مسكن مهر آنها ندارد، زيرا هر خانواده اي كه شرايط مسكن مهر را دارد در خانه اي زندگي مي كند و توان پرداخت اجاره را دارد.
وي افزود: پرداخت 158 هزار تومان در هر ماه براي خانه اي 75 متري از عهده آنها برمي آيد و اگر به دليل از كارافتادگي و درآمد كم از ثبت نام يك خانواده واجد شرايط جلوگيري شود خلاف قانون است و فرد مي تواند به وزارت راه و شهرسازي مراجعه كرده و اعلام شكايت كند.
وزير راه و شهرسازي در ادامه از آغاز عمليات اجراي قطعات دو و سه آزادراه تهران- شمال از ماه آينده خبر داد و گفت: مسير قطعات دو و سه اين پروژه نيز احتمالا نسبت به مسير مطالعه شده قبلي تغيير مي كند.
نيكزاد در خصوص آزادراه تهران- شمال، اظهار داشت اين آزادراه 121 كيلومتر است كه قطعه چهار آن از مرزن آباد به چالوس به طول 22كيلومتر در سال جاري به بهره برداري مي رسد و قطعه اول از تهران تا شهرستانك 33 كيلومتر است كه سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد؛ اين دو قطعه توسط بنياد مستضعفان در حال ساخت است.
وي خاطرنشان كرد: طبق بررسي هاي انجام شده وزارت راه و شهرسازي و به دليل طولاني شدن زمان اجراي پروژه قطعات دو و سه اين آزادراه كه داراي طول 68 كيلومتر است، طي توافق با بخش خصوصي و بنياد، مقرر شد با كنسرسيومي از كساني كه قبلا در اين كشور امتحان خود را براي اجراي پروژه ها پس داده اند، براي اجراي قطعات دو و سه قرارداد ببنديم.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: اين افراد همان افرادي هستند كه پروژه هاي مهمي را نظير خرم آباد- پل زال، آزادراه تهران- پرديس، آزادراه ساوه- همدان و از اين قبيل انجام داده اند.

 



مديركل راه و شهرسازي استان البرز آزادراه تهران - كرج دو طبقه مي شود

كرج - خبرنگار كيهان:
طرح دو طبقه كردن آزادراه تهران-كرج با سرمايه گذاري بخش خصوصي اجرايي مي شود.
مديركل راه و شهرسازي استان البرز در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: مراحل شناسايي و جذب سرمايه گذار اين طرح اكنون از طريق معاونت اقتصاد حمل ونقل وزارت راه و شهرسازي در دست اقدام است.
سيدعلي رضوي افزود: اجراي طرح كمربند جنوبي و شمالي كرج و اتصال به انتهاي بزرگراه شهيد همت نيز اكنون در دستور كار اداره كل راه و ترابري استان البرز قرار دارد.
وي اظهار داشت: تملك اراضي واقع در اين طرح و رفع معارضان احتمالي آن برعهده شهرداري كرج است.
رضوي تصريح كرد: با اجراي اين طرح خودروهايي كه قصد سفر به محور چالوس را دارند مي توانند از كمربند شمالي و رانندگاني كه به سمت قزوين و استان گيلان در حركتند از كمربند جنوبي استفاده خواهند كرد.
رضوي در پايان گفت: در حال حاضر 5 طرح راه و ترابري در محور كرج - چالوس در زمينه هاي مختلف در حال اجراست.

 



با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي صورت گرفت
بهره برداري از بزرگترين باند امداد هوايي كشور در مشهد

سرويس شهرستان ها-
بزرگترين باند امداد هوايي كشور واقع در بيمارستان سوانح طالقاني مشهد با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ما از قوچان دكتر مرضيه وحيد دستجردي در مراسم افتتاح دانشكده پرستاري قوچان در اين شهرستان گفت: در راستاي خدمت رساني به مردم امسال 1600 پزشك متخصص و فوق تخصص به سراسر كشور اعزام مي شوند.
وي افزود: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته طي 2 سال آينده در كشور، مشكل فقدان و يا كمبود پزشك متخصص حل خواهد شد.
وحيد دستجردي همچنين از اختصاص 3 ميليارد دلار اعتبار از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در خصوص حل مشكلات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خبر داد.
وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي گفت: امسال چهار هزار تخت بيمارستاني جديد به سيستم بهداشت و درمان كشور افزوده خواهد شد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ادامه افزود: امسال حدود 4 هزار تخت بيمارستاني به تخت هاي بيمارستاني كشور اضافه خواهد شد و در همين راستا سال گذشته نيز تعداد 1430 پزشك متخصص براي ارائه خدمات به نقاط مختلف كشور اعزام كرديم كه امسال قرار است اين تعداد به بيش از 1600 پزشك متخصص برسد.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از مشهد 62 خانه بهداشت در روستاهاي استان خراسان رضوي روز پنج شنبه به طور همزمان طي مراسمي با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به بهره برداري رسيد.
به گزارش ايرنا بهره برداري از ساختمان مركزي دانشگاه علوم پزشكي مشهد و پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت از ديگر طرح هايي بود كه توسط دكتر مرضيه وحيد دستجردي افتتاح شد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در حاشيه بهره برداري از اين طرح ها گفت: اين وزارتخانه هم اكنون 350 ميليارد تومان از سازمان بيمه گر در كشور طلبكار است.
به گزارش فارس از مشهد، مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه افتتاح مركز بهداشت توس در جمع خبرنگاران در ارتباط با تعداد بيماران فوت شده مبتلا به وبا اظهار داشت: تاكنون تعداد بيماران فوتي مبتلا به وبا در كشور كمتر از انگشتان يك دست بوده است كه افراد فوت شده اغلب داراي سنين بالاي 85 سال و يا اتباع بيگانه بوده است.
وزير بهداشت ورود غيرقانوني اتباع بيگانه، استفاده از آب هاي تصفيه نشده و چاه و مصرف سبزيجات كشت شده با آبياري چاه را از جمله علل شيوع وبا دانست.
وي افزود: ايران در زمينه كنترل و مقابله با بيماري وبا از وضعيت مطلوبي برخوردار است.

 



شهادت فرمانده توپخانه سپاه اصفهان به دست تروريست هاي پژاك

سرويس سياسي-
فرمانده گروه توپخانه و موشكي و پدافند هوايي 15خرداد اصفهان، حين مقابله با گروهك تروريستي پژاك در غرب كشور به شهادت رسيد.
سردار عباسعلي جان نثاري فرمانده گروه توپخانه و موشكي و پدافند هوايي 15خرداد اصفهان در حين انجام ماموريت پاكسازي مناطق غرب كشور از لوث وجود تروريست هاي پژاك، به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
شهيد جان نثاري از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود كه به دليل تخصص در حوزه توپخانه اي، از 5سال گذشته فرماندهي گروه توپخانه و موشكي و پدافند هوايي 15خرداد اصفهان را برعهده داشت.
پيكر سردار شهيد جان نثاري امروز باحضور مسئولين و اقشار مختلف مردم، از ميدان فيض اصفهان به سمت گلستان شهداي اين شهر تشييع و در كنار مزار سردار شهيد احمد كاظمي به خاك سپرده خواهد شد.
آتش بس با گروهك تروريستي معنا ندارد
در همين حال، جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه تصريح كرد كه پژاك يك گروهك تروريستي است و آتش بس با اين گروهك به هيچ وجه معنايي ندارد.
سردار عبدالله عراقي در مراسم تشييع پيكر دو تن از شهداي سپاه در قزوين كه در مقابله با اقدامات تروريستي گروهك پژاك به شهادت رسيدند افزود: گروهك تروريستي پژاك از آتش بس سخن مي گويد ولي بايد بداند كه تا زماني كه از مرزهاي ما خارج نشده اند و پس از آن نيز تا زماني كه خرابكاري و تهديد داشته باشند از آتش بس خبري نيست و پس از آن هم اگر قرار باشد آتش بسي صورت گيرد و ما با كسي مذاكره كنيم؛ طرف مذاكره ما دولت عراق است چرا كه ما هيچ گاه يك گروهك تروريستي همچون پژاك را به رسميت نمي شناسيم.
وي يادآور شد: آنچه براي ما مهم است امنيت عراق و امنيت كشور خودمان است بنابراين تا زماني كه تمام تروريست ها را از تونل ها ولانه هاي موش و روباه شان بيرون نكرده ايم آتش بسي وجود ندارد.
پژاك تابع دستورات آمريكاست
سخنگوي دستگاه قضايي تاكيد كرد كه فعاليت هاي گروهك پژاك با دستورات آمريكا انجام مي شود و آمريكا طرح ريز عمليات هاي پژاك در ايران است.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي، با انتقاد شديد از سكوت جامعه جهاني و حكومت هاي به اصطلاح حافظ و مدافع حقوق بشر در هشت سال دفاع مقدس، بيان داشت: بسيج شناسي، روحانيت شناسي، جهادشناسي، كميته و سپاه شناسي و اسلام شناسي در راس امور برنامه ريزي و فعاليت هاي استكبارجهاني عليه نظام جمهوري اسلامي قرار گرفته است.
حجت الاسلام اژه اي خاطرنشان كرد: غرب درنظر دارد با ايجاد هزاران شبكه ماهواره اي، راديويي، وبلاگ و سايت ها عليه ايران و به ويژه نوجوانان و جوانان كشور كار كند.
وي كه در يادواره شهداي شهرستان فريدونكنار در مصلي قدس نمازجمعه اين شهرستان سخن مي گفت، ادامه داد: برنامه بعدي غرب و استكبار جهاني در مقابل پيشرفت هاي جمهوري اسلامي، نفوذ چهره هاي منافق صفت و ظاهردار عدالت خواه، ايجاد التهاب در فضاي كشور و ترور انديشمندان نظام بوده است.
به گفته محسني اژه اي، ايران هراسي در دستور كار غرب قرار دارد و مي خواهند ايران را چهره اي خطرناك براي كشورهاي منطقه نشان دهند.
سخنگوي قوه قضاييه خاطرنشان كرد: ايران مستقل ترين كشور در سراسر دنيا است و متكي به دستاوردهاي خود هستيم كه با فداكاري شهدا، پايداري مردم، حمايت هاي الهي، حركت در مسير ولايت فقيه، ايمان و بصيرت محقق شده است.
وي گفت: امروز ايران الگوي بسياري از كشورهاي جهاني و انقلابيون سراسر دنيا شده است.
گفتني است؛ طي روزها و هفته هاي اخير، سپاه پاسداران طي عمليات موفقيت آميز در شمال غرب كشور اقدام به پاكسازي گروهك تروريستي پژاك كرده است.

 



اخبار ادبي و هنري

انتقاد يك نويسنده از موسسه نشر آثار امام(ره)
يك نويسنده با بيان اين كه مضمون كتاب «تبسم دوست» به مطالبات و لطايف در كلام امام خميني (ره) اختصاص دارد، گفت: اين اثر حدود چهار سال است كه در موسسه تنظيم آثار امام خميني(ره) بلاتكليف بوده و علت عدم چاپ آن مشخص نشده است.
اسماعيل اميني، نويسنده و شاعر پيشكسوت كشور در گفت وگو با توانا بيان كرد: كتاب «تبسم دوست» را وقتي به موسسه تنظيم آثار امام خميني(ره) سپردم از آن استقبال خوبي كردند اما دليل عدم انتشار آن مشخص نشد.
وي با بيان اين كه كتاب «تبسم دوست» حدود چهار سال است كه براي انتشار به اين موسسه واگذار شده است، اضافه كرد: مطالبات و لطايف در كلام امام خميني(ره) بنا بر اين بوده كه شيوه سخن گفتن فرهيختگان و طبقه خواص با مخاطبان گسترده و عموم مردم را به نمايش بگذارد چرا كه آنها هميشه در اين مورد با مشكل مواجه بودند.
صداگذاري «قلاده هاي طلا»
صداگذاري فيلم سينمايي «قلاده هاي طلا» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي شروع شد. به گزارش مهر، عليرضا علويان صداگذاري اين فيلم را شروع كرده و 30 درصد از مونتاژ فيلم انجام شده است.
بنابراين گزارش، كشور خارجي فيلم تازه طالبي 10 روز ديگر مشخص مي شود و احتمالا گروه به انگليس سفر مي كند تا سكانس هاي باقي مانده اين فيلم فيلمبرداري شود
فيلم «قلاده هاي طلا» به فتنه سال 88 مي پردازد.
وسوسه هاي آخر الزمان در يك نمايشگاه
نمايشگاه «وسوسه هاي آخر الزمان» در يك نمايشگاه به تصوير درمي آيد. اين نمايشگاه با همكاري فرهنگسراي بهمن و لشكر عملياتي 27 محمد رسول الله (گردان خيبر) شامل هشت پلان اصلي و هشت پلان فرعي است. در پلان هاي اصلي نمايشگاه تصاويري از پا به عرصه گذاشتن حضرت آدم تا ظهور حضرت مهدي(عج) در قالب ماكت، دكور و پخش مستند شيطان پرستي در ايران و جهان به تصوير كشيده شده است. در پلان هاي فرعي نمايشگاه هم كارشناسان حقوقي و قضايي حضور دارند و مشاوره رايگان در اختيار بازديدكنندگان قرار مي دهند.
نمايشگاه وسوسه هاي آخر الزمان از 19 تا 30 شهريور هر روز از ساعت 10 تا 18 در محوطه فرهنگسراي بهمن داير مي شود.
محورهاي جشنواره تئاتر مقاومت اعلام شد
گستره موضوعي و اجرايي سيزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس با محوريت «مقاومت و پايداري» از سوي مديريت ارتباطات و رسانه هاي جشنواره اعلام شد.
اين جشنواره در قالب بخش هاي مسابقه صحنه اي، بين الملل، مسابقه آثار عروسكي و كودك و نوجوان، ويژه، مسابقه نمايش نامه نويسي، مسابقه آثار خياباني، نمايش هاي تلويزيوني، توليد نمايش نامه و نمايشنامه خواني به اجرا درمي آيد. موضوع هاي جشنواره تئاتر مقاومت نيز به اين شرح اعلام شده اند: «نگاه متعهدانه و هنرمندانه به انقلاب هشت سال دفاع مقدس با بيان پايداري و رشادت ملت شريف ايران در مواجهه با تهاجم نظامي دشمنان انقلاب اسلامي»، «باز آفريني جلوه هاي حماسي دفاع در برابر هرگونه تهاجم نظامي و فرهنگي استكبار و حفظ و تقويت كرامت و آزادي حقيقي انسان در برابر شرارت- خشونت و هرگونه پليدي و تاريكي»، «تقويت روحيه مقاومت در جوانان با پرداختن به موضوع هايي نشاط آفرين، اميدبخش و غرورانگيز با بيان حقايق و واقعيت هاي انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و پرهيز از هرگونه شعار و تحريف تاريخي آن» و «الگوسازي براي نسل جديد با معرفي واقعي شخصيت هاي تاثيرگذار انقلاب و دفاع مقدس». اين جشنواره از 28 آبان تا سوم آذر برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14