(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 شهریور 1390- شماره 20020

دانش آموزان شرق تهران با دوچرخه به مدرسه مي روند
وزير بهداشت:مردم تخلفات داروخانه ها را اطلاع دهند
با هدف ترويج فرهنگ شهادت يادواره شهرداران آسماني برگزار مي شود
تهران باراني مي شود
ادهم: اصلاحيه اساسنامه مدارس نمونه دولتي به امضاي رئيس جمهور رسيد
آغاز المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي كشور
در اثر آلودگي هوا پرنده ها از آسمان مشهد قهر كرده اند
اهداي اعضاي يك كودك 5 ساله به 3 بيمار ديگر
كشف 12 ميليون ريال چك پول تقلبي در گيلانغرب
سيل در جنوب برزيل قرباني گرفت
مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم: 50 دانشگاه كشور در برابر اعتياد آسيب پذير هستند
كارخانه نمدبافي خيابان قزوين آتش گرفت
12 تا 15 مهر كنگره بين المللي راينولوژي ايران برگزار مي شود
ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني علمي كاربردي آغاز شد
كشف3 سنگ قبر و يك شير سنگي در كيار چهار محال و بختياري
سومين كشتي اقيانوس پيماي ايران امروز به آب انداخته مي شود



دانش آموزان شرق تهران با دوچرخه به مدرسه مي روند

شهردار منطقه 8 در آستانه آغاز سال تحصيلي جديدو بازگشايي مدارس، از توزيع رايگان يك هزار دستگاه دوچرخه در بين دانش آموزان ساكن شرق تهران خبر داد.
محمدمهدي شادالوئي با اعلام اين مطلب گفت: در سال گذشته تعداد 300 دستگاه دوچرخه بين دانش آموزان توزيع شد كه اين تعداد در سال جاري با تعامل با آموزش و پرورش منطقه به هزار دستگاه افزايش يافت.
وي با اشاره به توزيع رايگان دوچرخه در بين دانش آموزان ممتاز مدارس منطقه 8، افزود: به منظور توسعه و ترويج فرهنگ دوچرخه سواري در سفرهاي درون شهري، دانش آموزان ممتاز با ارائه معرفي نامه از طرف مدرسه محل تحصيل مي توانند به صورت رايگان دوچرخه دريافت كنند.
شادالوئي گفت: منطقه 8 به خوبي توانست 65 كيلومتر مسير دوچرخه، 46 خانه دوچرخه و تعداد دوچرخه ها را از هزار دستگاه به 1700 دستگاه دوچرخه افزايش دهد.
وي از برنامه هاي شهرداري منطقه 8 براي افزايش مسيرهاي ويژه دوچرخه خبر داد و افزود: پيش بيني كرده ايم در سال جاري با رعايت ضوابط ايمني، نسبت به افزايش مسيرهاي دوچرخه در سطح منطقه اقدام كنيم.

 



وزير بهداشت:مردم تخلفات داروخانه ها را اطلاع دهند

دكتر وحيد دستجردي در حاشيه نشست دفتر تحكيم وحدت، درباره تخلفات برخي داروخانه ها، گفت: از مردم درخواست مي شود تخلفات داروخانه اي را به وزارت بهداشت منعكس كنند. وزارت بهداشت اين تخلفات را بررسي مي كند و نتيجه حتي به پلمب داروخانه متخلف منجر مي شود.
وي ادامه داد: البته نظارت و بازرسي از داروخانه ها وظيفه ماست و اين نظارت بايد به طور جدي تر پيگيري شود. از دانشجويان رشته هاي داروسازي دعوت مي شود كه به عنوان ناظر با وزارت بهداشت قرارداد ببندند.
دكتر دستجردي همچنين با اشاره به تغييرات صورت گرفته در قيمت برخي داروها در سال جاري گفت: قيمت داروها در يك كميته سه نفره كه دو نفر آنها از وزارت بازرگاني و سازمان حمايت از مصرف كنندگان و يك نفر از سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت، بررسي شده است. البته نظر وزارت بهداشت بر عدم گراني قيمت ها بوده كه بر اين اساس تعدادي از داروها ارزانتر شد، برخي تغيير نكرد و تعداد كمي به دليل مباحث مربوط به هدفمندي يارانه ها، افزايش قيمت مختصري داشته است.
وي درباره شيوع بيماري وبا در كشور گفت: شيوع اين بيماري تا حد زيادي كنترل شده و علت آن ورود و خروج غيرقانوني اتباع بيگانه از مرزها و همچنين آبياري برخي مزارع صيفي و سبزيجات با آب فاضلاب بوده است.
دستجردي همچنين به ايسنا گفت: برخي از آب چاه ها كه زير نظر بخش خصوصي بوده و ضدعفوني نشده اند نيز باعث بروز آلودگي در مزارع بوده است. اين چاهها اكنون توسط وزارت نيرو پلمب شده اند و بخش خصوصي در اين زمينه توبيخ شده است.
وي در پايان با تاكيد بر جلوگيري از ورود غيرمجاز اتباع بيگانه گفت: درخواست ما از مردم شست وشوي كامل سبزيجات و منع رفتن به رستوران ها تا اطلاع ثانوي است. در صورت رعايت اصول بهداشتي مشكلي گريبانگير مردم نخواهد بود.

 



با هدف ترويج فرهنگ شهادت يادواره شهرداران آسماني برگزار مي شود

فرمانده مركز بسيج شهرداري تهران از برگزاري يادواره شهرداران آسماني در 23 شهريور ماه خبر داد و گفت: اين مراسم به منظور بزرگداشت ياد و خاطره 147 شهيد شهرداري تهران با هدف اشاعه و تروج فرهنگ شهادت برگزار مي شود.
به گزارش مهر، امير جعفري درباره برپايي يادواره شهداي شهرداري تهران با عنوان «شهرداران آسماني» كه توسط مركز مقاومت بسيج شهرداري تهران، روز چهارشنبه 23 شهريور ماه سال جاري در وزارت كشور برگزار مي شود، گفت: اين مراسم به منظور بزرگداشت ياد و خاطره 147 شهيد شهرداري تهران با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ شهادت و تجليل از خانواده هاي محترم شهداء با حضور مسئولان كشوري و لشگري برگزار خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه برپايي اين مراسم پيرو فرمايشات رهبر معظم انقلاب صورت مي گيرد تصريح كرد: بعضي از شهداي سرافراز ما بحمدالله شهرت همگاني دارند اما برخي نيز گمنام اند در حاليكه قطعا نزد اهل آسمانها مشهورند و ملائكه خدا خوب آنها را مي شناسند، و ما سعي كرديم در «يادواره شهداي آسماني» بيشتر به اين شهدا پرداخته و آنان را براي عموم شهروندان به نحو مناسب معرفي كنيم.
جعفري افزود: در پايان اين مراسم به رسم يادبود و قدرداني، تنديس و هدايايي به خانواده هاي معظم شهداء تقديم مي شود.

 



تهران باراني مي شود

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از احتمال بارندگي در پايتخت خبر داد.
عبدالرضا اميدوار در گفتگو با مهر افزود: همچنين از اواسط هفته جاري كاهش دماي 2 تا 3 درجه اي براي تهران پيش بيني مي شود.
به گفته وي از صبح امروز كاهش دما در استانهاي اردبيل، آذربايجان شرقي و غربي و سواحل مازندران همراه با بارش پراكنده باران در اين نواحي است.
اميدوار اظهار داشت: تا پايان هفته جاري يك توده مرطوب از نوار شمالي كشور عبور مي كند و به همين دليل تا پنج شنبه در استانهاي اردبيل، گيلان و مازندران و از عصر يكشنبه تا پنج شنبه در استان گلستان آسمان ابري همراه با بارش متناوب باران خواهد بود.
به گفته وي، در اين مدت در برخي نقاط استانهاي آذربايجان شرقي، ارتفاعات البرز و خراسان شمالي بارش پراكنده باران و رعد و برق رخ مي دهد.
اميدوار تصريح كرد: بارش طي اين مدت و سپس در روزهاي سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه در استانهاي اردبيل و گيلان و مازندران از شدت بيشتري برخوردار است و درياي خزر نيز تا چهارشنبه مواج است.

 



ادهم: اصلاحيه اساسنامه مدارس نمونه دولتي به امضاي رئيس جمهور رسيد

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش از امضاي اصلاحيه اساسنامه مدارس نمونه دولتي مصوب اين شورا توسط رئيس جمهور خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، مهدي نويد ادهم افزود: با توجه به تجربه موفق تشكيل مدارس نمونه دولتي در سال هاي قبل و استقبال خوب مردم از اين مدارس و همچنين با توجه به فضاي تحول آفرين حاكم بر آموزش و پرورش، اساسنامه اين مدارس در شوراي عالي آموزش و پرورش مورد بازبيني قرار گرفت.
وي ادامه داد: براي تامين نيازهاي اين مدارس و استفاده بيشتر از مدل اداره مدارس به شيوه نمونه دولتي، بندهايي از اساسنامه مدارس نمونه دولتي مورد بازنگري قرار گرفت و در جلسه اخير شوراي عالي آموزش و پرورش به تصويب و امضاي رئيس جمهور رسيد.
نويد ادهم با اعلام اين كه اساسنامه جديد براي اجرا به استان ها ابلاغ خواهد شد، خاطرنشان كرد: در سال تحصيلي جديد مدارس نمونه دولتي با امكانات و اختيارات بيشتر و براساس اساسنامه جديد تشكيل مي شود و به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

 



آغاز المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي كشور

سومين المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي كشور جمعه شب كار خود را با رقابت 500 دانشجو از 42 دانشگاه آغاز كرد.
مراسم افتتاحيه اين دوره از المپياد در مركز همايش هاي رازي با سخنان دكتر كامران سلطاني عربشاهي، دبير المپياد علمي دانشجويان برگزار شد. وي در اين مراسم با اشاره به چهار حيطه اي كه در اين دوره ارائه شد، گفت: حيطه استدلال باليني با موضوع طب سرپايي، حيطه تفكر علمي در علوم پايه با موضوع علوم اعصاب، حيطه مديريت در نظام سلامت با موضوع حاكميت باليني و حيطه نوآورانه با موضوع اخلاق پزشكي در اين دوره ارائه شده است.
سلطاني عربشاهي اظهار داشت: در بخش استدلال باليني اوراق امتحاني با نرم افزار تصحيح مي شود و برنامه ارزشيابي جامع المپياد نيز از طريق پرسشنامه اجرا خواهد شد.
دبير علمي سومين المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي، فرآيند المپياد را فارغ از رقابتهاي سخت و محلي براي تبادلات علمي و پيوندهاي دوستي برشمرد.
به گزارش مهر، آزمون هاي بخش انفرادي المپياد از ديروز 19 شهريور آغاز شد و پس از آن آزمون هاي گروهي برگزار مي شود. در بخش آزمون هاي گروهي، 6 گروه دانشگاهي كه ميانگين نمرات نفرات آنها بالاترين ميزان باشد به مرحله گروهي راه مي يابند. نتايج نفرات و گروه هاي برتر پس از پايان آزمون هاي گروهي، در روز 24 شهريورماه اعلام خواهد شد.

 



در اثر آلودگي هوا پرنده ها از آسمان مشهد قهر كرده اند

استاد اكولوژي دانشگاه فردوسي مشهد گفت: دشت مشهد داراي پرنده هاي بسيار متنوعي بوده است كه در حال حاضر تنها تعداد كمي از آنها در شهر مشهد باقي مانده است.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي گروه مشاوران جوان شهرداري مشهد، مژگان ثابت تيموري در كارگاه اكوپارك اظهار داشت: پرندگان ريه هاي كوچكي دارند و آلودگي هواي مشهد به ويژه در بخش هاي مركزي و پرترافيك سبب كمبود اكسيژن مورد نياز آنها براي پرواز شده و منجر به مرگ يا دور شدن آنها از شهر شده است، از طرف ديگر قطع درختان و گسترش آپارتمان نشيني، زيستگاه اين پرندگان را در شهر از بين برده است.
ثابت تيموري افزود: ديگر مردم مانند گذشته براي پرنده ها غذا نمي ريزند و خرده نان هاي سفره را راهي سطل هاي زباله مي كنند كه سبب شده تا يافتن دانه براي پرنده ها به ويژه در فصل سرما سخت شده و پرندگان از گرسنگي و سرما از بين مي روند.
وي ادامه داد: اين شرايط سبب شده است تا دشت مشهد كه زيستگاه طبيعي پرنده هاي زيادي بوده است، در حال حاضر اين جانداران زيباي آسمان خود را از دست بدهند و آواي گوش نواز آنها را در صبحگاهان ديگر نشنويم.
اين مدرس دانشگاه به كاشت گياهان دارويي در سطح شهر اشاره كرد و اظهار داشت: هر چند اين گونه ها زيبايي خاص خود را دارند اما بايستي مردم آموزش ببينند تا از گياهان دارويي كشت شده در معابر حاشيه خيابان ها استفاده دارويي نداشته باشند چرا كه آلودگي هوا و خاك در اين گياهان تجمع بيشتري داشته و ممكن است خطرآفرين باشد؛ اما گياهان دارويي كشت شده در معابر پرتردد، به دليل تجمع و رسوب بسيار زياد آلاينده ها، به هيچ وجه قابل استفاده نيست.

 



اهداي اعضاي يك كودك 5 ساله به 3 بيمار ديگر

اعضاي بدن ابوالفضل ميرانصاري، كودك پنج ساله اي كه طي حادثه دلخراش رانندگي به ضربه مغزي دچار شده بود، به سه بيمار اهدا شد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي، پس از انجام اقدامات لازم پزشكي اين كودك تحت عمل جراحي قرار گرفت ولي بهبود حاصل نشد و به مرگ مغزي دچار شد.برپايه اين خبر، توسط واحد پيوند عضو دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي با خانواده بيمار رايزني شد و پس از كسب رضايت خانواده، بيمار به مشهد اعزام شد.
ميرانصاري در بيمارستان مشهد تحت عمل جراحي پيوند اعضا قرار گرفت و كبد وي به نوجوان 16 ساله شيرازي، يك كليه به كودك 8 ساله مشهدي و كليه بعدي به نوجوان 16 ساله اهل سرخس پيوند داده شد.

 



كشف 12 ميليون ريال چك پول تقلبي در گيلانغرب

كرمانشاه-خبرنگاركيهان:
بيش از 12 ميليون ريال چك پول تقلبي در شهرستان گيلانغرب كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه گفت: به دنبال اعلام مركز فوريت هاي پليس 110 شهرستان گيلانغرب مبني بر ارائه تعدادي چك پول تقلبي توسط سرنشينان يك دستگاه سواري پژو به تعدادي از شهروندان، بلافاصله موضوع در دستور كار ماموران انتظامي شهرستان قرار گرفت.
سرتيپ كريم كشوري افزود: ماموران انتظامي استان كرمانشاه با اجراي طرح مهار در محورهاي مواصلاتي شهرستان و پس از مدتي تعقيب و مراقبت، خودرو مورد استفاده متهمان را كه زن و مردي ميانسال بودند شناسايي و متوقف كردند. در بازرسي هاي به عمل آمده از متهمان و خودرو مورد استفاده آنان، در مجموع مبلغ 12 ميليون و 500 هزارريال چك پول تقلبي كشف و ضبط شد.
كشوري با اشاره به دستگيري سارقان يك باب مغازه فروش گوشي تلفن همراه تصريح كرد: با تلاش ماموران كلانتري 13 كرمانشاه و با پيگيري ماموران پليس آگاهي، چهار متهم كه اقدام به سرقت 160 دستگاه گوشي تلفن همراه كرده بودند، دستگير و پس از اعتراف به بزه انتسابي، تحويل مراجع قضايي شدند.

 



سيل در جنوب برزيل قرباني گرفت

مقامات برزيلي اعلام كردند بارش باران هاي شديد و جاري شدن سيل در جنوب برزيل، موجب مرگ سه نفر و تخليه بيش از 63 هزار نفر از ساكنان محلي شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، بارش شديد باران در سه روز پياپي موجب جاري شدن سيل در ايالت سالتا كارتاينا در جنوب برزيل شده است و مقامات در 32 شهر و منطقه اين ايالت حالت فوق العاده اعلام كردند.
برخي شهرهاي اين ايالت تقريبا به طور كامل زير آب رفته و سطح آب رودخانه ها بالا آمده است.
براساس اين گزارش، سيل زندگي 790 هزار نفر از مردم 60 شهر و منطقه را تحت تاثير قرار داده است.
سه سال پيش، 150 نفر بر اثر سيل در جنوب برزيل جان باختند.

 



مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم: 50 دانشگاه كشور در برابر اعتياد آسيب پذير هستند

مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم از آسيب پذيري 50 دانشگاه كشور در برابر شيوع مصرف مواد مخدر ميان دانشجويان خبر داد.
دكتر جليل دارا مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم تاكيد كرد: كار پيمايشي در زمينه شيوع مصرف مواد مخدر در دانشجويان و اينكه شيوع مصرف مواد در دانشگاه ها در دختران بيشتر است يا پسران در دست انجام است.
وي كه در گفت وگو با مهر سخن مي گفت تاكيد كرد: با توجه به همكاري كه با ستاد مبارزه با مواد مخدر داريم كلاس هاي پيشگيري در زمينه آسيب هايي كه از ناحيه مواد مخدر مي توانند دانشگاه را تهديد كنند براي 50 دانشگاه دولتي به طور جدي برگزار مي شوند.
وي با بديهي دانستن اينكه درگيري برخي دانشگاه ها با آسيب هاي اجتماعي ناشي از مواد مخدر بيشتر از ساير دانشگاه ها باشد، در پاسخ به اينكه آيا وضعيت شهري كه يك دانشگاه در آن واقع شده است بر ميزان درگيري اين دانشگا ه با مسئله مواد مخدر تاثير دارد، گفت: دانشگاه هم يك بخشي از جامعه است و قطعا اين تاثيرها وجود دارد.
جليل دارا با يادآوري اينكه درمان دانشجوياني كه گرفتار مصرف مواد مخدر شده اند بر عهده دفاتر مشاوره در دانشگاه ها است گفت: عمده كار حوزه معاونت فرهنگي در حوزه مواد مخدر ناظر بر بسترسازي در زمينه آموزش هاي پيشگيرانه است تا دانشجويان در اثر بي اطلاعي به اين نوع آسيب ها مبتلا نشوند.
مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم افزود: از ستاد مبارزه با مواد مخدر مي خواهيم با توجه به اينكه دولت بودجه اي به اين ستاد اختصاص مي دهد دانشگاه هاي بيشتري را در زمينه اقدامات پيشگيرانه تحت پوشش قرار دهد.

 



كارخانه نمدبافي خيابان قزوين آتش گرفت

با مشاركت 3 ايستگاه آتش نشاني شعله هاي آتش كارخانه نمدبافي در خيابان قزوين مهار شد.
رضا يادگاري معاون منطقه 5 عمليات آتش نشاني تهران زمان وقوع اين حادثه را ساعت 10 صبح ديروز اعلام كرد و گفت: با توجه به وسعت آتش سوزي ايستگاه هاي 70، 85 و 33 روانه محل حادثه در خيابان قزوين بعد از سه راه آذري شدند و شعله هاي آتش را كه در يكي از سالن هاي توليد اين كارخانه رخ داده و به سرعت دو دستگاه بزرگ «كاردينگ» را دربر گرفته بود مهار كنند.
يونس عظيمي پور فرمانده آتش نشانان ايستگاه 70 نيز گفت: آتش سوزي تقريبا همه سوله را دربر گرفته بود و شعله هاي آتش همراه با دود غليظ از پشت بام، پنجره ها و در ورودي آن به بيرون زبانه مي كشيد.
وي با اعلام اين كه هيچ يك از كارگران در اين حادثه آسيبي نديده اند، افزود: در جريان اين آتش سوزي به دو دستگاه بزرگ توليد خسارت جدي وارد شد و چند تن از محصولات توليد شده و نيز مواد اوليه از جمله اكريليك در آتش سوخت و از بين رفت.
اين فرمانده آتش نشاني گفت: خوشبختانه با تلاش همه جانبه آتش نشانان تعداد زيادي از ماشين آلات و ديگر تاسيسات كارخانه و نيز سالن هاي توليد از اين آتش سوزي مصون ماند.
وي درباره علت رخداد اين حادثه نيز گفت: كارشناسان پيشگيري منطقه بررسي هاي خود را براي مشخص كردن علت اصلي بروز اين آتش سوزي آغاز كرده اند اما با توجه به شواهد موجود، احتمال مي رود آتش سوزي بر اثر رعايت نكردن اصول ايمني و نداشتن حفاظ ايمني مناسب بر روي الكتروموتورهاي يكي از دستگاه هاي توليد رخ داده باشد كه شعله وري مواد قابل اشتعال را به دنبال داشته است.
وي يادآور شد: اين كارخانه سال گذشته نيز در اثر آتش سوزي متحمل خسارت سنگين شده بود.

 



12 تا 15 مهر كنگره بين المللي راينولوژي ايران برگزار مي شود

سومين كنگره بين المللي راينولوژي ايران 12 تا 15 مهرماه با همكاري آكادمي جراحي پلاستيك صورت اروپا در مركز همايش هاي رازي تهران برپا مي شود.
دكتر محمود سوادكوهي، دبير اجرايي اين كنگره با اعلام خبر فوق گفت: در كنگره امسال انجمن راينولوژي ايران، سه نفر از دانشگاه «جان هاپكينز» آمريكا و سخنراناني از كشورهاي فرانسه، بلژيك، ايتاليا، تركيه و مصر حضور دارند.
وي ادامه داد: اين كنگره شامل چهار بخش در زمينه راينولوژي، راينوپلاستي، جراحي هاي پلاستيكي و ترميمي، سر و صورت و گردن و روش هاي غيرجراحي جوان سازي صورت و درمان بيماري هاي پوستي است.
به گفته دكتر سوادكوهي در بخش راينولوژي، بيماري هاي مختلف سينوسي، تومورهاي بيني و قاعده جمجمه، پيشرفت هاي جديد در عفونت ها و تومورهاي بيني و سينوسي و همچنين قاعده جمجمه و آلرژي مورد تبادل اطلاعات پزشكي قرار مي گيرد.
وي افزود: در بخش راينوپلاستي، پيشرفت ها، تكنيك ها و روش هاي صحيح انتخاب بيماران، بررسي عوارض و هشدار نسبت به عوارض احتمالي جراحي ها به داوطلبان و متقاضيان اعمال جراحي زيبايي به شكل صحيح اطلاع رساني خواهد شد.
دبير اجرايي سومين كنگره بين المللي راينولوژي ايران ادامه داد: در بخش جراحي هاي پلاستيك و ترميمي سر و گردن، روش هاي جراحي براي جوان سازي صورت، نحوه برخورد صحيح با سرطان هاي پوستي سر و گردن، نحوه بازسازي ضايعات مربوط به ناحيه فوق كه به علت ضربه يا برداشتن تومورها ايجاد مي شود با استفاده از روش هاي پيشرفته ترميمي ارايه خواهد شد.
وي از روش هاي غير جراحي براي جوان سازي صورت و همچنين درمان بيماري هاي پوستي در اين نواحي نام برد و تصريح كرد: تزريق بوتاكس، چربي و ژل، بهره گيري از روش ليزر و ديگر روش هاي جديد از قبيل «مزوتراپي» (تزريق داروها و ويتامين ها در نواحي زير پوست براي برطرف كردن چربي اضافه و تحريك براي ساختن كلاژن)، بررسي مزايا و معايب هر يك از روش هاي فوق، تزريق پلاكت و در اين كنگره ميان پزشكان داخل و خارج كشور به بحث و هم انديشي گذاشته خواهد شد.

 



ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني علمي كاربردي آغاز شد

ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي از امروز يكشنبه با پذيرش 114هزار نفر آغاز شد.
علي صدر معاون سنجش و خدمات آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي در گفت وگو با مهر، با اعلام اين خبر اضافه كرد: ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي آغاز مي شود و به مدت يك هفته ادامه دارد.
وي گفت: داوطلبان مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني wwwsanjeshorg و يا مراكز پستي سراسر كشور دفترچه ثبت نام را تهيه كنند.
صدر افزود: ثبت نام دوره هاي پودماني كارداني علمي كاربردي در 316 رشته، 3هزار و 317 كد رشته محل و در 557 مركز آموزشي 13 استان كشور انجام مي شود.

 



كشف3 سنگ قبر و يك شير سنگي در كيار چهار محال و بختياري

سرپرست يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهار محال و بختياري از كشف و ضبط چهار اثر تاريخي قديمي در روستاي دستگرد از توابع شهرستان كيار خبر داد.
«حسين بيگي» با اعلام اين خبر اظهار داشت: سه سنگ قبر و يك شير سنگي حين خاكبرداري ساخت گلدسته هاي امامزاده محمد اكبر(ع) روستاي دستگرد در اطراف اين امامزاده كشف شد.
وي افزود: يكي از اين سنگ هاي قبر مربوط به سال 882 قمري است.
بيگي گفت: اشياء كشف شده براي كارشناسي نهايي به اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهار محال و بختياري ارسال شدند.
به گزارش ايرنا روستاي دستگرد امامزاده از توابع شهرستان كيار با 5 هزار نفر جمعيت در فاصله 25 كيلومتري شهر كرد قرار دارد.
گفتني است؛ مقبره امامزاده محمد اكبر فرزند بلافصل امام علي(ع) در اين روستا واقع شده است.

 



سومين كشتي اقيانوس پيماي ايران امروز به آب انداخته مي شود

مراسم به آب اندازي سومين كشتي اقيانوس پيماي ايران با حضور وزير نفت و معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت امروز برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم به آب اندازي سومين كشتي اقيانوس پيماي ايران كه به سفارش شركت كشتيراني ايران به صنايع فراساحل داده شده بود، امروز يكشنبه با حضور مهندس قاسمي وزير نفت و معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت برگزار خواهد شد.
كشتي «ايران-اراك»، نخستين كشتي از پنج فروند كشتي كانتينربر و اقيانوس پيماي سفارش كشتيراني جمهوري اسلامي ايران بود كه سال 88 به ناوگان كشتيراني جمهوري اسلامي ايران پيوست.
كشتي «ايران- اراك»، با حضور رئيس جمهور و با رمز «يازهرا» در مجتمع كشتي سازي و صنايع فراساحل ايران به آب انداخته شد.
كشتي «ايران-شهركرد»، دومين كشتي اقيانوس پيما و كانتينربر ساخت كشور نيز تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
همچنين سومين كشتي اقيانوس پيماي سفارش شركت كشتيراني جمهوري اسلامي داراي مشخصات مشابه ايران اراك و ايران شهركرد بوده و در حال حاضر بدنه اين كشتي به آب اندازي خواهد شد.
دو فروند كشتي نفتكش 35 هزار تني ديگر نيز در مجتمع كشتي سازي و صنايع فراساحل ايران در بندرعباس در دست ساخت است كه اواخر سال آينده ساخت آنها به پايان مي رسد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14