(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 شهریور 1390- شماره 20020

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آب نديده هاي آبي شده ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
جاري -گفت و شنود
آماده باش سرويس هاي اطلاعاتي غرب براي مقابله با حملات سايبري ايران
هشدار مهمانپرست به انقلابيون ليبي درباره سوءاستفاده شركت هاي نفتي آمريكايي و اروپايي
2 فرمانده گروهك پژاك به اسارت نيروهاي سپاه درآمد
تصويب بيانيه جنبش عدم تعهد در حمايت از برنامه هسته اي ايران
همه چيز به نفع ايران در جريان است (خبر ويژه)
آقاي خاتمي رنگ عوض نكن! نظام هيچكدام از ما را نمي پذيرد (خبر ويژه)
بيخود به دلمان صابون زده ايم تحولات منطقه به نفع ايران است (خبر ويژه)
حيف كه ما آمريكايي ها قدر دولت خاتمي را ندانستيم (خبر ويژه)
تايم: آمريكا در منزوي ترين جايگاه بعد از جنگ دوم جهاني قرار دارد (خبر ويژه)
مشكل اقتصاد آمريكا را بايد با چاه هاي نفت عراق و سركيسه كردن عربستان حل كنيم! (خبر ويژه)
شرط بگذاريم اما حواسمان باشد كه قطعا در انتخابات شركت مي كنيم (خبر ويژه)



آب نديده هاي آبي شده ! (يادداشت روز)

1- اوايل دهه 60 بود. دوست متعهدي كه چند سال در زندان سياسي رژيم طاغوت با يكديگر هم بند بوديم، شهردار يكي از شهرهاي بزرگ كشور شده بود. در تماسي كه با هم داشتيم گفت؛ قرار است هفته آينده به عنوان سخنران قبل از خطبه هاي نمازجمعه براي مردم صحبت كند و نظر نگارنده را درباره موضوع سخنراني آن روز خود جويا شده بود. مي گفت با برخي ديگر از دوستان هم مشورت كرده و به اين نتيجه رسيده است كه درباره تفاوت هاي بنيادين جمهوري اسلامي ايران با ساير نظام هاي حكومتي جهان براي مردم سخنراني كند و به امتيازات برجسته نظام اسلامي در مقايسه با نظام هاي امپرياليستي و ماركسيستي- كه آن روزها هنوزش نفسي مي آمد!- اشاره كند. از حق نگذريم در تبيين موضوع ياد شده، از توانايي ها و مطالعات در خور توجهي برخوردار بود و از اين روي، پيشنهاد ساير دوستان دور از انتظار و بي حساب به نظر نمي رسيد. اما، نگارنده برخلاف پيشنهاد ساير دوستان به آقاي شهردار عرض كردم؛ بهتر است درباره چاله چوله هاي شهر، آب گرفتگي معابر به هنگام بارندگي، چگونگي جمع آوري زباله و مسائل ديگري از اين دست با مردم صحبت كني و راه كارهايي را كه براي مقابله با مشكلات شهري و يا ارتقاء شرايط شهرنشيني در دست اجرا داري، با آنان در ميان بگذاري... البته دوست عزيز ما، از اين پيشنهاد ابرو در هم كشيد و كمي تا قسمتي هم اوقاتش تلخ شد و بعد از چند ماه، شهردار محترم و پاكدستي بود كه به علت ناكارآمدي از كار بركنار مي شد!
2- اين روزها، ماجراي اختلاس نجومي و 3هزار ميلياردتوماني از بانك صادرات كه بي سابقه ترين نمونه فساد اقتصادي نام گرفته است به اصلي ترين موضوع مورد بحث در رسانه ها و محافل سياسي و اقتصادي داخل و خارج كشور تبديل شده و اين بحث داغ، اما تأسف آور و آزاردهنده، كماكان درصدر اخبار ونظرها و كانون توجه افكارعمومي جاي دارد. مسئولان ذيربط و دست اندركار ماجرا طي چند روز اخير درباره اين اختلاس بزرگ توضيحات قطره چكاني و جسته گريخته اي ارائه كرده اند كه صدالبته ناكافي بوده و در مواردي بر ترديدها نيز افزوده است. نوشته پيش روي اما در پي بازگو كردن مكانيسم و چگونگي انجام اين «دزدي بزرگ» نيست و موضوع ديگري را در همين زمينه دنبال مي كند. اگرچه اشاره به اين نكته را ضروري مي دانيم كه برخلاف ادعاي برخي از مسئولان، كشف اوليه ماجرا، اواسط مردادماه امسال نبوده است و كيهان در تاريخ 25 خرداد ماه سال جاري - نزديك به 2 ماه قبل از تاريخ مورد اشاره- طي يادداشتي با عنوان «علف هاي هرز» و با ارائه چند نمونه مستند نسبت به سوء استفاده هاي مالي كلان و نجومي كه در پوشش تأسيس بانك هاي خصوصي در حال وقوع است هشدار داده و ضمن آن با صراحت به سوء استفاده كلاني كه در بانك خصوصي «آريا» در حال وقوع است اشاره كرده بود. در بخشي از آن يادداشت آمده بود؛ «...چندي است كه بازي جديد «بانك بازي» از سوي يك جريان نفوذي، آن هم در مقابل چشمان سه قوه به راه افتاده است. در اين بازي، حلقه هاي پيدا و پنهان اين گروه انحرافي در مركزيت سيستم پولي و مالي كشور با اعطاي مجوزهاي طلايي براي افراد وابسته به خود كه نگاهي به كارنامه فعاليت آنها نشان مي دهد برخي از آنان در رديف بزرگترين بدهكاران به نظام بانكي كشور هستند، در جهت منافع شخصي و گروهي خود حركت مي كنند.
پس از آنكه بانك هاي خصوصي چون «تات»، «آريا» و «گردشگري» با چنين ماهيتي تأسيس و به لطف حمايت هاي بي حساب و كتاب ليدرهاي جريان انحرافي در كمترين زمان و با بيشترين رانت در عرصه اقتصادي كشور مشغول به فعاليت شدند، اين روزها خبر تأسيس بانك ديگر وابسته به اين گروه به گوش مي رسد. اين بار بانك «شرق»! بانكي كه مجوز آن به دليل آنكه يكي از عمده سهامدارانش، خود در رديف بدهكاران بزرگ به نظام بانكي است متوقف شده بود، به يكباره صادر مي شود و همانطور كه گفته شد خبر تصويب تاسيس و حتي ارسال پرونده بانك به بورس جهت اعطاي مجوز پذيره نويسي مخفي نگاه داشته مي شود.»
در بخش ديگري از همان يادداشت آمده بود؛ «به عنوان نمونه و تنها يك نمونه، چندي پيش به دستور رئيس كل بانك مركزي قرار بود 350 بازرس از سوي اين بانك، فعاليت هاي برخي بانك ها و مؤسسات مالي را بررسي و گزارش كنند، اما با كارشكني هايي كه صورت گرفت، اين موضوع منتفي و طرح بازرسي كه از يك بانك خصوصي آغاز شده بود، به دليل به خطر افتادن منافع باند انحرافي و آشكار شدن احتمالي بسياري از تخلفات در بانك هاي منتسب به اين گروه متوقف شد.
بديهي است كه ادامه اين رويه از يك سو و شرايط ويژه كشور و مشكلات و محدوديت هاي منابع ذخاير ارزي از سوي ديگر، موجب بروز تهديدي جدي در سيستم پولي و اقتصادي كشور شده كه در اين ميان صدور مجوزهاي طلايي براي افراد خاص و عمليات سوداگرانه و سودجويانه بانك هاي جديدالورود در بازارهايي همانند ارز و مسكن كه بي ثباتي در نرخ ارز و گراني قيمت مسكن و به دنبال آن، افزايش هزينه هاي دولت را در پي داشته است، تا چه اندازه حيات سيستم پولي و مالي كشور را به خطر انداخته است.»
3- وقتي در يك تشكيلات منسجم و «نظام هماهنگ»، خللي پديد مي آيد، اين نارسايي و خلل با بروز نشانه ها و علامت هايي همراه است كه هرچند ممكن است براي همگان قابل درك نباشد ولي مديران سيستم، با مشاهده اولين نشانه ها- پالس ها- به وجود نارسايي و خلل پي برده و مقابله با آن را در اولويت كاري خود قرار مي دهند. اختلاس مورد اشاره از نوع سوءاستفاده هاي - في المثل- ده و بيست و صد ميليوني نبوده است كه احتمال مخفي ماندن آن از نگاه مسئولان مربوطه، از جمله، رئيس بانك مركزي، روساي بانك صادرات و ساير بانك هايي كه در اين ماجرا دست داشته اند، سازمان بازرسي كل كشور، مجلس شوراي اسلامي، دستگاه قضايي و مخصوصا بازرسان و ناظران دولت، پنهان مانده باشد. اختلاسي در مقياس نجومي 3هزار ميليارد تومان به يقين در مراحل اوليه خود با نشانه ها و پالس هايي همراه بوده است كه مسئولان و دست اندركاران اقتصادي و نظارتي كشور- با عرض پوزش- نمي توانند دريافت اين نشانه ها را انكار كنند و در صورت انكار بايد گفت به عدم صلاحيت و توانايي خود براي تصدي پست هاي اقتصادي و نظارتي اعتراف كرده اند! و در هر دو حالت «بي كفايتي» و يا- خداي نخواسته- «بي توجهي»! قابل بازخواست و پي گرد قانوني هستند. نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و ثروت عمومي آن، گوشت قرباني نيست كه هركس از راه رسيد، تكه اي از آن را بردارد! خون صدهاهزار شهيد پاي آن ريخته شده و ميليون ها انسان مومن و شريف براي پيروزي و تداوم آن رنج برده و خون دل خورده اند. بنابراين، قرار نيست «آب نديده ها» ادعاي «آبي بودن» كنند و كنج عافيت گزيده ها «بر سر سفره» آفتابي شوند! چگونه و با كدام منطق عقلي و علمي مي توان ادعاي بي خبري برخي مسئولان محترم درباره اختلاس 3هزار ميليارد توماني از بانك صادرات را پذيرفت و حال آن كه طي چند ماه گذشته، نشانه هاي فراواني از وقوع اين اختلاس نجومي در دست و قابل درك بوده است و به عنوان نمونه، كيهان از مدت ها قبل با ارائه شواهد و اسنادي به آن اشاره كرده بود. گفتني است بعد از گزارش كيهان در باره بانك هاي خصوصي ياد شده- از جمله بانك آريا كه يكي از پوشش هاي اختلاس مورد اشاره بوده است- برخي از مسئولان محترم در تماس با كيهان، گلايه مي كردند كه «چرا جانب احتياط را نگه نداشته ايد»! و به زعم خود هشدار دلسوزانه مي دادند كه «آيا فكر نمي كنيد همين گزارش ها و يادداشت ها موجب فرار سرمايه ها شود»! و هيچكدام از آنها- تاكيد مي شود كه هيچكدام- به خاطر شريف و محترمشان نگذشت كه اين نشانه ها نياز به بررسي و تحقيق دارد!
4- اختلاس نجومي 3هزار ميليارد توماني به يقين نمي تواند بدون زد و بند غارتگران با برخي از مسئولان و دست اندركاران- هرچند در سطوح مديران مياني- صورت پذيرفته باشد و سؤال اين است كه مديران زد و بند كننده چه كساني بوده اند؟! ممكن است گفته شود كه برخي از مديران مياني نظير رئيس فلان شعبه بانك در فلان استان با دريافت مثلا چند ميليارد تومان زمينه اين اختلاس نجومي را فراهم كرده اند. بسيار خوب! ولي تجربه نشان داده است كه اينگونه مديران مياني با توجه به حقوق معمولي خود، بعد از دريافت اولين رشوه كلان به فكر پاكسازي رد پاها و سرنخ ها مي افتند ولي اخبار موثق موجود حكايت از آن دارد كه ماجراي اختلاس 3هزار ميليارد توماني طي مدتي نسبتا طولاني صورت پذيرفته است بنابراين چرا مديران مياني مورد اشاره به فكر فرار نبوده اند؟ و پشت آنها براي ادامه بي ترس و واهمه ماجرا به كجا گرم بوده است؟! رديابي اين سرنخ ها و كشف نقاط و كانون ها و يا افراد پشت صحنه اختلاس كه دشوار نيست! موسس بانك «آريا» را چه كسي يا چه كساني براي دريافت وام هاي كلان و نجومي معرفي كرده اند؟ افراد معرفي كننده از چه جايگاه و مسئوليتي برخوردار بوده اند كه برخي از مسئولان بلندپايه جرأت مخالفت با دستور آنها را نداشته اند؟! آيا معرفي كنندگان اصلي در برخي ديگر از مراكز اقتصادي و يا مبادلات مالي كلان، رد پاي سوءاستفاده هاي مشابه ندارند؟! ماجرا به آساني قابل كشف است. داستان معما گفتن كسي است كه پرسيد «اين كدام ميوه است كه زرد است، شيرين است، دراز است، موز است»!
دو هفته قبل، رياست محترم قوه قضائيه به نمونه هايي از سوءاستفاده هاي كلان مالي اشاره كرده و گفت «دستگاه هاي اجرايي گاهي مانع تراشي مي كنند و گاهي هم صاحبان قدرت مانع تراشي مي كنند» و افزود «من براي حفظ حرمت اين افراد تا به حال سخن نگفته ام» كه بايد پرسيد اين اشخاص محترم!! چه كساني هستند و «صاحبان كدام قدرت»اند كه «حفظ حرمت آنها» واجب است! و اكنون كه اين «افراد محترم»! حرمت نظام اسلامي را پاس نداشته اند، از حضرت آيت الله آملي لاريجاني كه به تقوي و درايت شهره هستند انتظار نمي رود حرمت آنان را بر حرمت جمهوري اسلامي ايران و منافع ملي و خواست توده هاي مظلوم و مستضعف ترجيح بدهند. كه به يقين نمي دهند.
5- در اين باره اگرچه گفتني هاي ديگري نيز هست ولي مي گذاريم و مي گذريم و در خاتمه، به صدر اين وجيزه بازمي گرديم با اين توضيح ضروري كه در مواردي، سخنان خارج از موضوع شماري از مسئولان، مانند دوست شهردار نگارنده، از روي دلسوزي و براي روشنگري درباره مسائلي است كه هرچند به آنها مربوط نيست ولي بيان آن را ضروري مي دانند. اما برخي از اظهارنظرهاي خارج از حوزه مسئوليت نيز مي تواند براي مشغول كردن افكار عمومي و ذهن مسئولان به مسائل فرعي و حاشيه سازي با هدف، فعاليت پنهان در عرصه هاي ديگر باشد.
حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤آيا اين حق ما نيست كه در مقابله با عملياتي كه شبكه هاي تروريستي اسرائيل عليه دانشمندان كشورمان مي كنند ما هم افرادي از آن ها را ترور بكنيم. پس چرا اين كار را نمي كنيم.
حسن قمي پور
¤توليدكنندگان لباس هاي مستهجن بدانند كه به دليل ترويج زمينه هاي بدحجابي و بي عفتي در جامعه اسلامي بيشترين گناه را نصيب خود مي كنند.
سليمان بلغار
¤از نمايندگان اصولگراي مجلس تقاضا مي كنم كه پس از پايان تعطيلات، رئيس دستگاه ديپلماسي را به خاطر پيروي از ديدگاه هاي جريان انحرافي درخصوص بيداري اسلامي كشورهاي منطقه مورد سوال قرار دهند.
يك هم وطن
¤مي خواستم بپرسم كه مسئول مستقيم نظارت بر توليد و عرضه كيف ها و دفترچه هاي مدارس كدام نهاد است. يكي از معضلات امروز ما عكس هايي است كه روي دفترچه ها و كيف هاي مدارس چاپ مي شود و به هيچ وجه با فرهنگ و اخلاق جامعه ما منطبق نيست. لطفا رسيدگي كنيد.
محمود بسط زاده
¤امروز كه براي خريد يك داروي ام اس به بازار مراجعه كردم مبلغ 420 هزار تومان پول پرداخت كردم. در حالي كه اين دارو به مبلغ 175 هزار تومان عرضه مي شد. مسئولا بهداشت و درمان بايد توجه داشته باشند اين دارو بايد هر ماه تجديد شود. تقاضا مي كنم كه تدابيري بينديشند.
يك شهروند
¤از روابط عمومي صدا و سيما انتظار مي رفت در برنامه هايي كه به قصد تجليل از تهيه كنندگان و بازيگران سريال ها در صدا و سيما برگزار مي شود نظر مخالفين و علت مخالفت آنان با سريال هاي به مناسبت ماه رمضان را هم مطرح كنند تا دست اندركاران تهيه اين سريال ها در جريان باشند كه مردم از صميم قلب راضي به حيف و ميل بيت المال در اين رسانه ملي نيستند.
علي اصغر نيك آيين و يك شهروند ديگر
¤آقاي بهمني رئيس كل بانك مركزي چندي پيش گفته بود آن دسته از كساني كه داوطلب تسويه حساب پيش از موعد وام خود از بانك مسكن باشند در اين صورت، مبلغ پرداخت شده از اصل وام خواهد بود و سودي در قبال آن كسر نخواهد شد. اما بانك مسكن ضمن تكذيب اين موضوع تاكيد مي كند كه چنين بخشنامه اي به دست ما نرسيده است. لطفا آقاي بهمني پاسخگو باشد.
احمدي
¤مي خواستم بپرسم، مستمري بگير با 4 سر عائله با حقوق 200 هزار تومان چگونه زندگي خودش را اداره كند.
مقنيان-همدان
¤براي ارتقاي پايه مهندسي خود در دوره اي كه در دانشگاه امير كبير برگزار شده بود شركت كردم و مثل بقيه نفري 72 هزار تومان هم شهريه پرداخت كرديم. دوره كه به پايان رسيد در امتحان ارديبهشت ماه هم شركت كرديم و قبول شديم. چهار ماه است كه براي اخذ مدرك به نظام مهندسي مراجعه مي كنيم اما كل دوره اي را كه گذرانده ايم، زير سوال برده و تاكيد مي كنند كه استاد آن دوره مجوز براي برگزاري اين دوره را نداشته است. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
مدحي پور-كرج
¤حدود 2 هفته از پايان ماه رمضان مي گذرد اما هنوز سبد كالاي بازنشستگان تحويل نشده است. اقلا درخصوص معوقه هاي سال 86 اين قشر كه 2 سال پرداخت نشده است، اقدامي صورت دهند.
خانم كمالي
¤چرا پليس راهنمايي و رانندگي به هيچ عنوان با اتوبوس هاي شركت واحد كاري ندارد. نه تنها جريمه نمي كند حتي تذكر لساني هم به آنها نمي دهد. آيا واقعا قانوني در اين مورد وجود دارد كه پليس با آنها برخورد نكند؟
صعباتي
¤مي خواستم بپرسم كه چرا شهرداري به فكر اراضي اطراف پل مديريت نيست در حالي كه مي تواند اين اراضي را تبديل به يك پارك عمومي بسيار بزرگ و يك فضاي سبز بكند.
قاسم زاده
¤سال 89 براي سازمان نوسازي مدارس استان كرمان كار كرده ام اما اضافه كاري و پاداش بنده را پرداخت نمي كنند به آموزش و پرورش مراجعه مي كنم مي گويند برو سازمان نوسازي. سازمان نوسازي هم حواله مي دهد به آموزش و پرورش.
مرتضي فيروزي
¤ اي كاش شوراي محترم نگهبان به نمايندگاني كه در خانه ملت كارنامه درخشاني ندارند و با نمره منفي خدمت 4 ساله را به پايان برده اند نيز اجازه فعاليت انتخاباتي براي دور بعدي نمي داد.
حمزه ملكي از خرم آباد
¤ از مسئولين درخواست مي شود تكليف افرادي را كه 7 ماه پيش در آزمون استخدامي نهاد كتابخانه ها قبول شده اند را روشن كنند.
9130-0939
¤ از يك منبع معتبر تقاضا داريم مشخص كند كه آيا اصلاً قرار است مصلي تهران يك روزي افتتاح بشود و آن روز كي خواهد بود.
1571-0912
¤ برخي از دولتي ها به جاي اينكه دغدغه وضعيت تيم هاي فوتبال قرمز و آبي را داشته باشد بهتر است فكري براي كنترل قيمت ها بكند كه شهروندان در اداره زندگي مشكل پيدا نكنند.
8516-0919
¤ شرط سني ورود به دانشگاه رضوي خراسان براي مقطع تحصيلي كارشناسي ارشد باعث شده كه فرزند بنده با اينكه رتبه اول ورودي اين دانشگاه را كسب كرده به خاطر 8 ماه اختلاف سن از پذيرش و ثبت نام او جلوگيري بشود و دانشگاه در اين مورد سازمان وظيفه عمومي را مقصر و مسئول مي داند.
9005-0913
¤ ترانس ورودي برق روستاي اميرنان از توابع طالقان ظرفيت جواب دهي به نسبت خانوارهاي ساكن روستا را ندارد در نتيجه شب ها معابر و كوچه هاي روستا در تاريكي فرو مي روند و اذيت مي شويم. از مسئولين امر مي خواهيم با مساعدت و همكاري خويش اين مشكل را برطرف كنند.
6727-0912

 



جاري -گفت و شنود

گفت: اين روزها برخي از تحليل گران آمريكايي و انگليسي به گونه اي تلويحي و گاه با صراحت به مدعيان اصلاحات پيشنهاد مي كنند كه زمينه بازگشت خود به نظام را فراهم كنند!
گفتم: آفتابه ندزديده اند كه قابل گذشت باشد! وطن فروشي كرده اند، آدم كشته اند، با آمريكا و اسرائيل و انگليس براي مقابله با نظام همكاري كرده اند، با بهايي ها و منافقين و سلطنت طلب ها ائتلاف كرده اند و ده ها جنايت ديگر مرتكب شده اند.
گفت: امروزه بايد گفت آرزو بر پير و پاتال هاي وطن فروش عيب نيست! ولي كار گروه هاي ضد انقلاب خارج نشين خنده دار است كه در مقايسه با سران و عوامل فتنه خيلي بيشتر از مرحله پرت هستند.
گفتم: چطور مگر؟!
گفت: به سران و عوامل فتنه اعتراض مي كنند كه چرا در پي توبه و بازگشت به نظام هستند! يكي از اين گروه ها نوشته است؛ غرب نبايد روي كساني كه قصد توبه دارند حساب كند!
گفتم: حيوونكي ها!... خانمي يك چك را به بانك برد. مسئول باجه پرسيد؛ نقد مي خواهيد يا به حساب جاري شما بريزم! و خانم با دستپاچگي گفت؛ نه آقا! مرده شور جاري منو ببرن، جاريم كيه؟ بريز به حساب خودم!
 



آماده باش سرويس هاي اطلاعاتي غرب براي مقابله با حملات سايبري ايران

هفته نامه آلماني اشپيگل از حمله سنگين و البته موفق هكرهاي ايراني در فضاي مجازي به سرويس هاي جاسوسي سازمان سياي آمريكا، ام.آي6 انگليس و موساد اسرائيل خبر داد.
اين هفته نامه در گزارشي كه سه روز پيش به قلم « ماتياس كرمپ» منتشر شد، از يك عمليات سنگين و پيچيده سايبري خبر داده و اعلام كرد، حمله كنندگان با آثاري كه عمداً از خود بر جاي گذاشته اند، ايراني هستند.
در اين گزارش آمده است: «هكرهاي ناشناس توانسته اند بيش از پانصد گواهينامه ديجيتالي وب براي خود صادر كنند سپس با اين گواهينامه ها، خود را بعنوان (ابرجستجوگر اينترنتي) گوگل ، سازمان جاسوسي سيا و يا حتي سامانه مجازي اينترنتي فيس بوك جا بزنند.»
نويسنده در ادمه با اشاره به ماجراي شركت ديجي نوتار، شركت صادركننده هلندي گواهينامه هاي ديجيتالي، ادامه مي دهد: « در ابتدا فرض بر اين بود كه تنها يك گواهينامه مربوط به شركت گوگل جعل شده باشد اما بازرسان سرانجام دريافتند مهاجمان مزبور، بيش از پانصد گواهينامه امنيتي براي خود صادر كرده اند و با معرفي كردن خويش با هويتهاي بيگانه، در مراودات اينترنتي ضمن اتصال به شبكه اينترنت، داده هاي كاربران را (بطور پنهاني) در اختيار مي گيرند.»
اين گواهينامه ها اساسا مسئوليت حفظ امنيت و فضاي اعتماد را در شبكه اينترنت برعهده دارند. در واقع پروتكل اس.ال.ال ، مجموعه قوانيني است كه برقراري ارتباطات ايمن ميان سرويس دهنده (سرور) و سرويس گيرنده (كاربر) را تضمين مي كند. اين گواهينامه ها كه تنها چند شركت (در جهان) مسئوليت توزيع و عرضه آنها را عهده دارند، هويت كاربر يك پايگاه اينترنتي را براي يك مرورگر اينترنتي مورد تاييد قرار مي دهند و نفوذ هكرهاي ايراني به اين لايه امنيتي مي تواند مخاطرات فراواني براي شبكه هاي جاسوسي سايبري غرب و عوامل داخلي آنان ايجاد كند.
به نوشته اشپيگل؛ «در اين حمله، مهاجمان اين فرصت را داشتند كه نرم افزارهاي بيشتري را نصب كنند و سرورهاي متعددي را به خدمت گيرند. چند هفته بعد از اين اتفاق يعني دهم ژوئيه، حمله كنندگان، عمليات اصلي خود را انجام دادند. آنها توانستند ظرف مدت ده روز، آزادانه و بي زحمت، حداقل 531 گواهينامه تقلبي صادر كنند. ماتياس كرمپ، خبرنگار هفته نامه آلماني اشپيگل با اعلام اينكه ابرجستجوگرهاي شناخته شده اينترنتي نظير گوگل ، ياهو و آ.او.ال ، سرويس هاي جاسوسي نظير سياي آمريكا، ام.آي.6 انگلستان و موساد اسرائيل، درگاههاي بروز رسان شركت مايكروسافت ، صفحاتي كه توانايي بارگذاري از طريق مرورگر فايرفاكس را دارند، سامانه هاي اجتماعي مجازي نظير فيس بوك و توييتر و سامانه ارتباطي اسكايپ جزء مهمترين پايگاههاي اينترنتي هستند كه در فهرست پايگاههاي آسيب ديده از ناحيه حملات اخير هكرها ثبت شده اند، خاطر نشان كرد: اين فهرست بخوبي از اين واقعيت حكايت دارد كه مهاجم در نظر داشته است قربانيان خود را از تمامي پايگاه هاي (ممكن) رصد كند.»
در همين راستا، هفته گذشته گويا نيوز -پايگاه اينترنتي وابسته به سازمان سيا- هشدار داد دست كم چند هفته است كه تمام اطلاعات، رمز عبور، متن نامه ها، فايل هاي الصاقي، مكالمات اسكايپ، آرشيو ايميل و چت ها، وبلاگ وردپرس، كامنت ها و... جريان هاي ضدانقلاب در فضاي مجازي تحت اشراف و كنترل كامل ارتش سايبري ايران است.
از همين رو بود كه جان بولتون كه يكي از ضد ايراني ترين سياستمداران آمريكايي است، چند روز پيش در برنامه هارد تارك شبكه تلويزيوني بي بي سي، گفت: «اطلاعات منتشر شده توسط آژانس بين المللي انرژي اتمي نشان مي دهد عمليات هاي ويژه انجام شده عليه برنامه هسته اي ايران، هيچ تاثيري روي آن نگذاشته است.»
بدون شك يكي از مصاديق اين عمليات هاي ويژه، جنگ سايبري دو طرف است كه ويروس استاكس نت را مي توان يكي از معروف ترين آنها دانست.

 



هشدار مهمانپرست به انقلابيون ليبي درباره سوءاستفاده شركت هاي نفتي آمريكايي و اروپايي

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان به انقلابيون ليبي توصيه كرد كه رويه اي را دنبال كنند كه منجر به استقلال واقعي اين كشور و قطع نفوذ كشورهاي خارجي شود.
وي در گفت وگو با ايسنا افزود: در ليبي هم نيروهاي آمريكايي و پس از آن نيروهاي ناتو عمليات نظامي را در داخل اين كشور انجام دادند. تعداد زيادي از مردم بي گناه جان خود را از دست دادند و صدمه هاي جدي ديدند و در حالي كه قذافي از صحنه ليبي پنهان شده و انقلابيون توانسته اند تسلط شان را در پايتخت قطعي كنند و در حالي كه نهادهاي مردمي براي اداره كشور به وجود نيامده شاهد سرازير شدن شركت هاي نفتي آمريكا و اروپا به ليبي هستيم. اين نشان مي دهد كه آنها تامين منافع شركت هاي خود در زمينه انرژي را به وضعيت ثباتي كه بايد در اين كشور ايجاد شود و شكل نهادهاي جديد جايگزين مشخص شده باشد ترجيح مي دهند. مهمانپرست در ادامه گفت: حضور نيروهاي خارجي يا مسئله را پيچيده تر مي كند يا اهداف اصلي آنها را از اين دخالت به شدت با ترديد مواجه مي كند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان ادامه داد: انقلابيون اگر مي خواهند نتيجه تلاش ها و همتي كه مردم در تغيير سيستم حكومتي خود داشته را شاهد باشند بايد در عمل رويه اي را دنبال كنند تا منجر به استقلال واقعي اين كشور، قطع وابستگي ها و تشكيل نهادهاي مردمي و حضور مشاركت همه قشرهاي مختلف مردم در اداره كشور خودشان باشد. اگر قرار باشد مجددا كشورهاي خارجي بخواهند دخالت كنند، حضور داشته باشند و يا نظرات خود را تحميل كنند آن استقلالي كه مورد نظر مردم است محقق نمي شود.
دستيار ويژه وزير امور خارجه با بيان اينكه يكي از كارهاي بسيار مهم و اولويت دار ما در ليبي پيگيري وضعيت امام موسي صدر است، گفت: با مستقر شدن انقلابيون در ليبي اميدواريم هرچه سريع تر ثبات در ليبي ايجاد شود و با استقرار يك نهاد مردمي براي اداره اين كشور امكان پيگيري موضوعات مختلفي از جمله مسئله بسيار مهم وضعيت امام موسي صدر در دستور كار قرار گيرد و ما بتوانيم هرچه زودتر اخباري را كه بيانگر آخرين وضعيت ايشان باشد را به اطلاع مردم كشورمان و مسلمانان جهان كه مشتاقانه پيگير اين مسئله هستند اعلام كنيم.

 



2 فرمانده گروهك پژاك به اسارت نيروهاي سپاه درآمد

9 نفر از افراد پژاك به اسارت درآمده اند كه 2 نفر آنها از فرماندهان اين گروهك هستند.
سردار ناصر شعباني از مسئولين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به اقدامات عملياتي سپاه عليه گروهك پژاك در شمال غرب كشور تلفات اين گروهك را بسيار سنگين دانست و افزود: اخيرا جانشين اين گروهك تروريستي اعلام آتش بس يكطرفه كرده كه اين امر نشان دهنده عمق تلفات آنهاست.
شعباني همچنين ادامه داد: 9 نفر از افراد اين گروهك به اسارت نيروهاي سپاه درآمده اند كه دو نفر آنها از فرماندهان پژاك هستند.
وي به اعترافات دستگيرشدگان اشاره كرد و گفت: اعترافات اين اشخاص كمك زيادي به شناسايي عقبه هاي اين گروهك تروريستي و يافتن مكان هاي ذخيره سلاح و مهمات آنها خواهد داشت و ان شاءالله در آينده شاهد بيان دستاوردهاي مهم سپاه از زبان خود آنها خواهيم بود.

 



در وين صورت گرفت
تصويب بيانيه جنبش عدم تعهد در حمايت از برنامه هسته اي ايران

بيانيه كشورهاي عدم تعهد در حمايت از برنامه هسته اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران به تصويب رسيد.
كشورهاي جنبش عدم تعهد عصر جمعه پس از برگزاري چندين جلسه گروه كاري طي نشست سفراي اين جنبش حمايت خود را از برنامه هسته اي صلح آميز ايران اعلام كردند.
اين بيانيه قرار است در اجلاس آتي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي از سوي رئيس جنبش عدم تعهد (سفير مصر) قرائت شود.
جنبش عدم تعهد در بيانيه اخير خود از جمهوري اسلامي ايران جهت دعوت از معاون مديركل براي بازديد از تاسيسات هسته اي ايران بعنوان يك اقدام اعتمادساز تقدير بعمل آورده است.
اجلاس آتي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي روز دوشنبه 21 شهريور در مقر آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين برگزار مي شود.

 



همه چيز به نفع ايران در جريان است (خبر ويژه)

برخي كشورها به تدريج با ايران هسته اي كنار آمده اند.
روزنامه ايتاليايي ايل خوليو درباره اين خبر نوشت: گذشت زمان، بحران اقتصادي جهاني و جنگ هاي مختلف، به نفع ايران عمل مي كند و به نظر مي رسد اكنون در سايه انقلاب در كشورهاي مختلف عربي، قدرت ها با ايده ايران هسته اي كنار مي آيند.
ايل فوليو با اشاره به راه اندازي نيروگاه بوشهر پس از مدت ها خلف وعده از جانب روسيه نوشت: مسكو در سالهاي گذشته به دفعات به ايران وعده راه اندازي نيروگاه هسته اي را داده و به آن عمل نكرده بود و در ماههاي گذشته در حالي كه ايران در يك قدمي راه اندازي نيروگاه قرار داشت، نيروگاه بوشهر مورد حمله ويروس رايانه اي استاكس نت قرار گرفت.
روزنامه ايتاليايي مي نويسد: اما در يك سال اخير رويدادهاي مختلف خاورميانه باعث شد كه مسئله هسته اي ايران به فراموشي سپرده شود. در حالي كه امكان تبديل شدن ايران به قدرت هسته اي همچنان يكي از مهمترين مشكلات اسرائيل به شمار مي رود، دولت هاي ديگر در ماههاي اخير ترجيح دادند به مسائل ديگري بپردازند.
اين روزنامه نوشت: گذشت زمان، بحران اقتصادي جهاني و جنگ هاي مختلف، به نفع تهران عمل مي كند و گويي در حاشيه بهار اعراب، برخي ها با ايده ايران هسته اي كنار آمده اند.

 



آقاي خاتمي رنگ عوض نكن! نظام هيچكدام از ما را نمي پذيرد (خبر ويژه)

يك شبكه هماهنگي رسانه اي گروهك هاي ضدانقلاب، تمايل خاتمي براي دور زدن موسوي و كروبي و حضور در انتخابات را وقاحت خواند.
بالاترين با بيان اينكه «درباره خاتمي ديگر هيچ ابهامي باقي نمانده» نوشت: شرم بر تو آقاي خاتمي كه در جواب درخواست موسوي براي عدم حضور در انتخابات مي گويي بنده فقط به وظيفه خود عمل خواهم كرد.
اين شبكه وابسته به اپوزيسيون مي نويسد: عجب روزگار غريبي است، در اين 2 سال چه چيزها كه نديديم و نشنيديم. از اين خوشحالم كه جنبش سبز توانست چهره واقعي همه را نشان دهد. آقاي خاتمي هنوز هم باورش برايم سخت است كه اين حرف را زده باشيد، اما اگر چنين باشد آيا اسم اين كار را مي شود به جز وقاحت گذاشت؟» «خبرآنلاين؛ دختر ميرحسين موسوي اخيرا با خاتمي ديدار كرده است. وي به نقل از پدرش به خاتمي گفته شما بايد انتخابات مجلس را تحريم كنيد و خاتمي هم كه سخت طرفدار حضور در انتخابات است در پاسخ گفته بنده فقط به وظيفه خود عمل خواهم كرد.»
بالاترين افزود: چه كارهايي كه شيريني پست و مقام با آدم نمي كند! آقاي خاتمي گيرم از روي ميرحسين كه الان 7 ماه است در حصر است خجالت نكشيديد، آيا خون ريخته شده ندا رو هم فراموش كرديد؟ از روي سينا آرامي خجالت نكشيدي. براي تو آمده بود، فكر مي كرد كه تو هم سبز هستي، خبر نداشت كه تو هر روز رنگ عوض مي كني. ما هم نمي دانستيم، اما حال فهميديم. آقاي خاتمي، شما و دوستان گراميتان آزاديد كه در هر انتخابات شركت كنيد، حيف كه بعضي سودجو تو را سبز مي دانند و باعث بدنامي ما مي شوند. درود بر موسوي و كروبي باغيرت، يك تار گنديده آنها به صد تا مثل امثال شما مي ارزد.
در همين حال مجتبي واحدي سردبير فراري آفتاب يزد كه خود را مشاور كروبي معرفي مي كند، ضمن تخطئه اصلاح طلبان نوشت: حاكميت با چه زباني به شما بگويد كه تصميم خود را درباره شما گرفته است. براي بسياري از تحليلگران سياسي روشن نيست كه اصرار برخي از اصلاح طلبان براي سخن گفتن درباره انتخابات به خاطر چيست؟

 



بيخود به دلمان صابون زده ايم تحولات منطقه به نفع ايران است (خبر ويژه)

غرب از نظام حاكم بر ايران به شدت ناراضي است اما در عين حال پيش بيني وقوع اتفاقي شبيه كشورهاي عربي در ايران كاملا به خطاست.
اين مطلب را محمد برقعي از وابستگان به گروهك ملي- مذهبي كه در واشنگتن اقامت دارد، در واكنش به اظهارات لئون پانه تا وزير جديد دفاع آمريكا(رئيس سابق سازمان سيا) عنوان كرد. پانه تا مدعي شده بود «وقوع انقلاب در ايران حتمي است و تنها عامل زمان مهم است. ما بايد در حمايت از مخالفان در ايران قدم برداريم و در عين حال مطمئن شويم كاري نمي كنيم كه اقدامات اپوزيسيون را تضعيف كند.»
برقعي در واكنش به پيش بيني پانه تا تصريح كرد: اين كه ايشان پيش بيني مي كند در چند سال آينده اتفاقي در ايران بيفتد، كاملا بر خطاست آنچه مي گويد حاصل عدم اطلاع ايشان از ايران و پاسخگويي به جو حاكم به ويژه در كنگره آمريكاست.
وي كه خود از فعالان اپوزيسيون در ايام معطوف به فتنه سبز بود، اضافه كرد: به هيچ وجه نشانه فروريزي در نظام ايران را نمي بينم و آن را تحليل درستي نمي دانم.
برقعي درباره تحريم هاي اقتصادي غرب به بهانه برنامه هسته اي ايران نيز تصريح كرد: من سالهاست كه مي گويم برنامه اتمي ايران ابزاري است براي در فشار گذاشتن ايران. آنچه مسلم است، غرب از نظام حاكم بر ايران به شدت دلخور و ناراضي است و از هر ابزاري براي فشار به ايران استفاده مي كند. مسئله اتمي هم بهانه اي در اين جهت است.
برقعي در زمينه فضاسازي منفي عليه ايران در آمريكا نيز به نقش طيف هايي از گروه هاي اپوزيسيون اشاره كرد و گفت: يك عامل لابي نيروهاي اپوزيسيون است كه خواستار سرنگوني هستند مانند مجاهدين خلق و سلطنت طلبان كه فعال ترين بخش اپوزيسيون در آمريكا به شمار مي روند. عامل مهم ديگر اسرائيل است كه تمام انرژي خود را در تيره كردن روابط دو طرف متمركز كرده است.
عضو گروهك ملي- مذهبي با رد مقايسه انقلاب هاي مردمي در كشورهاي عربي و فتنه سبز در ايران گفت: كشورهاي عربي در وضعيت انقلاب 57 ما قرار دارند اما ايران اين مسير را حداقل در كوتاه مدت نخواهد رفت.

 



حيف كه ما آمريكايي ها قدر دولت خاتمي را ندانستيم (خبر ويژه)

«شكست در بهبود روابط با ايران، مهم ترين اشتباه سياست خارجه آمريكا پس از 11 سپتامبر 2001 بود».
خبرگزاري اينترپرس در سالگرد حادثه 11 سپتامبر و به قلم بارباراسالوين نوشت: اگر دولت بوش به پيشنهاد دولت وقت ايران پاسخ مثبت داده بود، مي توانست متحدي قدرتمند عليه القاعده بيابد، در استقرار دموكراسي و صلح در عراق با آرامش بيشتري عمل كند، از انگيزه هاي ايراني ها براي دست يافتن به تسليحات هسته اي بكاهد و با صلح اعراب و اسرائيل مخالفت نكند چرا كه برخي مقامات وقت ايراني با آمريكا همدلي كردند. دولت خاتمي به شدت از اقدامات آمريكا به منظور بركناري دولت طالبان و ايجاد دولتي جديد در افغانستان حمايت مي كرد، اما در عوض پاداش اين دولت، محور شرارت ناميده شدن همراه صدام در عراق و دولت كره شمالي بود.
خبرگزاري آمريكايي با اشاره به رفتار التماس آميز و يكطرفه اصلاح طلبان مي افزايد: به رغم اين اقدامات نادرست ديپلماتيك آمريكا، تلاش به منظور آشتي با واشنگتن ادامه يافت. ديپلمات هاي ارشد دولت خاتمي و آمريكايي ها از پاييز سال 2001 (پاييز 1380) تا ماه مه 2003 (خرداد و ارديبهشت 1382) ماهانه با يكديگر ديدار مي كردند تا مسائل مربوط به افغانستان و حمله قريب الوقوع به عراق را مورد بررسي قرار دهند.
اينترپرس با اشاره به اينكه مقامات ياد شده ايراني حتي پس از معرفي شدن ايران به عنوان محور شرارت دنبال رابطه گرفتن با آمريكا بودند، نوشت: آمريكا به نامه ديپلماتيك وزارت خارجه خاتمي در مه 2003 پاسخ نداد. طيفي از افراد دولت بوش هراس داشتند كه بهبود روابط، باعث استمرار رژيم ايران شود.
خبرگزاري آمريكايي آنگاه به بدگماني ملت ايران نسبت به رژيم مستكبر آمريكا اشاره كرد و از قول جان ليبرت (گروگان لانه جاسوسي و رئيس سابق ميز ايران در وزارت خارجه) نوشت: ما در قبال ايران سازنده عمل نمي كنيم. ايراني ها نمي توانند به كشوري اعتماد كنند كه اقتصاد آنها را با تحريم ها تحت فشار قرار داده و منتظر سقوط اين كشور است.
خبرگزاري آمريكايي با ابراز افسوس نسبت به ناديده گرفته شدن دريوزگي هاي يكجانبه دولت اصلاحات نوشت: پايان دادن به مذاكرات سال هاي 2000 تا 2003 (1380 تا 1382) اشتباهي جبران ناپذير بود. گفت وگويي كه در افغانستان وجود داشت پاشنه اي از فرصتي بود كه مي توانست به پيشرفت روند ديپلماسي بيانجامد. كاملاً ناممكن است كه شاهد روندي مشابه آن در آينده اي قابل پيش بيني باشيم، زيرا شرايط سياسي در ايران براي هر نوع مذاكره اي معني دار، بشدت نامناسب است.
اينترپرس سرويس افزود: ارتقاي روابط با ايران در زمان خاتمي مي توانست اصلاح طلبان ايراني را تقويت كند و حتي از انتخاب نومحافظه كاري مانند احمدي نژاد جلوگيري كند.
شايان ذكر است شخص جرج بوش پس از پايان دولت اصلاحات با لحني آميخته با تأسف و تأثر گفته بود ما با اصلاح طلبان درباره به پايان بردن برنامه هسته اي ايران به توافق رسيده بوديم اما روي كارآمدن دوباره محافظه كاران (اصولگرايان) اين توافق را بر هم زد.
اين نكته نيز گفتني است كه جريان انحرافي در اقدامي سؤال برانگيز به دنباله روي نسبت به مشي خيانت آميز اصلاح طلبان پرداخته و در مقاطعي تلاش كرد مذاكرات يكسويه و زيانبار با طرف آمريكايي را احيا كند اما موفق نشد.

 



تايم: آمريكا در منزوي ترين جايگاه بعد از جنگ دوم جهاني قرار دارد (خبر ويژه)

محافل رسانه اي آمريكا معتقدند حمايت هاي كاخ سفيد از رژيم صهيونيستي باعث انزواي همزمان آمريكا و اسرائيل در خاورميانه شده است.
در همين زمينه، مجله تايم خاطرنشان كرد: آمريكا عامل اصلي انزواي بين المللي اسرائيل است. سنت حاكم بر سياست آمريكا در حمايت بي چون و چرا از سياست هاي تل آويو نه تنها عامل اصلي انزواي بين المللي اين رژيم است بلكه باعث منزوي تر شدن هرچه بيشتر خود آمريكا در خاورميانه شده است. در فضاي سياسي آمريكا، همواره به چالش كشاندن اسرائيل به منزله به خطر افتادن بودجه بهداشت و درمان كشور است اما كاخ سفيد نتوانسته راست گراترين دولت در تاريخ اسرائيل را از اجراي سياست هايش كه مخرب ترين ضربه را بر پيكره خود اين رژيم وارد آورده است بازدارد. و اين در حالي است كه تحولات اقتصادي و سياست هاي راديكال آمريكا در يك دهه گذشته بعد از واقعه يازده سپتامبر، واشنگتن را در منزوي ترين جايگاه ممكن بعد از جنگ جهاني دوم در خاورميانه رها ساخته است.
تايم يادآور مي شود: اسرائيل از عذرخواهي از تركيه بابت كشته شدن 9 تبعه اين كشور در حادثه تهاجم به كاروان امدادرساني غزه در سال 2010، خشم تركيه را در پي داشت.
تايم ادامه مي دهد: اين تحول در كنه خود حامل اين واقعيت است كه تركيه ديگر مايل نيست پيرو محض متحدانش در ناتو تحت امر و رهبري آمريكا باشد و ديگر نمي خواهد چشمانش را به روي مسئله فلسطين ببندد.
مجله تايم در پايان نوشت: حمايت بي قيد و شرط آمريكا از اسرائيل بدون توجه به رفتارها و عملكردهاي آن، نه فقط بر پيشرفت كار حل مناقشه فلسطينيان ضربه وارد ساخت بلكه خود اسرائيل را هم با مخاطراتي روبرو ساخت.
تهديد اين مخاطرات به حدي است كه چنانچه مناقشه اسرائيل با فلسطينيان حل نشود آمريكا ناگزير خواهد شد به رغم فضاي موجود، به نفع اسرائيل وارد عمل شده و در سازمان ملل موضوع تشكيل كشور فلسطيني را وتو كند. آمريكا هزينه سنگيني بابت اين حمايت و مداخله سياسي پرداخته است كه شايد مهمترين آن از دست دادن قدرت نفوذ در ميان ديرپاترين متحدانش باشد.

 



مشكل اقتصاد آمريكا را بايد با چاه هاي نفت عراق و سركيسه كردن عربستان حل كنيم! (خبر ويژه)

يك پايگاه خبري با نفوذ در آمريكا اعلام كرد: تصاحب ميادين نفتي عراق راه تقويت اقتصاد آمريكاست!
نيوزمكس درمقاله اي به قلم دونا لد ترامپ (يكي از بزرگترين صاحبان املاك و مستغلات در آمريكا) نوشت: دولت آمريكا به جاي توقف برنامه هاي اجتماعي براي كاهش بدهي و احياي اقتصاد خود بايد ميادين نفت عراق را تصاحب كند.
رئيس بنياد ترامپ نوشت: عراق به مثابه سفره اي باز است و با كوتاه كردن دست ايران(!؟) از ذخاير نفتي 15تريليون دلاري اين كشور، به راحتي مي توان مشكلات اقتصادي و نفتي آمريكا را حل و فصل كرد.
نيوزمكس مي افزايد: نيازي به توقف برنامه هاي اجتماعي نيست. ما مردمي احمق با زمامداراني احمق تر هستيم، كشور به يك رئيس جمهور شايسته نياز دارد و در غير اين صورت، به دردسر خواهد افتاد. دولت باراك اوباما بايد به جاي تزريق بسته هاي كمك به اقتصاد كشور، به ابعاد ديگري نيز توجه كند. اگر آمريكا را درست اداره كنيم، حتي مي توانيم عربستان سعودي را نيز سركيسه كنيم.(!)
ترامپ با اشاره به دوران اشغال كويت از سوي عراق نوشت: ما براي آزاد كردن كويت به آنجا رفتيم و از جان و مال مايه گذاشتيم، عراقي ها را عقب رانديم و كشور را به شيوخ عرب تحويل داديم اما، آنها در ازاي اين كار، هيچ چيز به ما ندادند و حتي امروزه حاضر به سرمايه گذاري در آمريكا نيستند زيرا منافع حكم مي كند كه خود را با بازار آسيا و آهنگ سريع تر رشد اين بازار همسو و هماهنگ كنند.
ترامپ تصريح كرد: آمريكا، كشور پيروز است و نبايد فقط بجنگد و بعد صحنه را ترك كند و زمينه را براي بهره برداري كشوري آماده كند كه از آمريكا متنفر است.
خاطرنشان مي شود سازمان خبري نيوزمكس در سال 1998 از سوي محافظه كاراني نظير ويليام كيسي رئيس وقت سازمان سيا تاسيس شد و به طيف جمهوري خواهان تندرو نزديك است.

 



شرط بگذاريم اما حواسمان باشد كه قطعا در انتخابات شركت مي كنيم (خبر ويژه)

برخي سران جريان اصلاح طلب در جلسه اي گفته اند بايد در تبليغات بيروني اعلام كنيم حضور ما در انتخابات مشروط است ولي در بين خودمان بدانيم كه حضورمان قطعي است و بايد براي حضور قطعي برنامه ريزي كنيم.
به گزارش «نداي انقلاب»، تصميم مذكور مورد اتفاق اكثريت گروه ها در جبهه اصلاحات قرار گرفته است. برخي اخبار حاكي از آن است كه حزب اعتدال و توسعه، ديداري با يكي از چهره هاي سياسي داشته كه وي در اين ديدار آنها را تشويق كرده تا در صحنه باشند. وي افزوده است: اگر من معذوريت نداشتم الان مي گفتم حزب مطلوب من شما هستيد، متحد و منسجم كار كنيد، از پشت صحنه هم من كمك مي كنم.
همچنين شنيده شده عبدا... نوري گفته است بايد به قدرت برگرديم حتي اگر مجبور باشيم جايي عذرخواهي بكنيم ولو اگر برخي از پايگاه هايمان را از دست بدهيم.
اخيرا خاتمي نيز گفته است: ما بايد به نظام برگرديم و به طور جدي وارد انتخابات بشويم.
در همين حال بخشي از اصلاح طلبان با تشكيل گروهي تحت عنوان 1+7 درصدد شركت در انتخابات مجلس نهم با محوريت سيدحسن خميني هستند.
اين گروه تحت عنوان 1+7 كه متشكل از سيدحسن خميني، سيدهادي خامنه اي، محتشمي پور، مجيد انصاري، رسول منتجب نيا، محمدرضا عارف، محسن هاشمي و صادق خرازي مي باشد، درصددند با محوريت سيدحسن خميني در انتخابات مجلس نهم شركت كنند.
تشكل مزبور كه محوريت اصلي در آن با بنياد باران و سپس كارگزاران، مجمع روحانيون مبارز، مجمع پيروان خط امام و حزب اعتمادملي است؛ معتقدند افرادي كه اين گروه از آنها حمايت مي كند از صافي شوراي نگهبان عبور مي كنند، لذا نبايد نقش محوري را به شخص خاتمي داد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14