(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 شهریور 1390- شماره 20020

اعتراض مردمي به حضور ورزشكاران اسرائيلي در تركيه
شيعيان بحرين خواستارانحلال پارلمان شدند
رابرت فيسك : آمريكا هنوز درباره 11 سپتامبر دروغ مي گويد
تسخير سفارت اسرائيل پاسخ مردم مصر به خيانت كمپ ديويد
شمارش معكوس انقلابيون ليبي براي حمله گسترده به زادگاه قذافي
شعار تظاهركنندگان در اردن به رابطه با رژيم صهيونيستي پايان دهيد
مردم يمن: نهادهاي بين المللي همكاري با رژيم عبدالله صالح را قطع كنند
مذاكرات مخالفان بشاراسد با نماينده مدودف در مسكو
امضاي قرارداد امنيتي ميان واشنگتن و كابل



اعتراض مردمي به حضور ورزشكاران اسرائيلي در تركيه

انجمن حمايت از قربانيان كشتي مرمره آبي با صدور بيانيه اي نسبت به حضور ورزشكاران رژيم صهيونيستي در چارچوب مسابقات قهرماني بسكتبال ليگ ملت هاي اروپا در كشورشان اعتراض كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه واكيت تركيه، انجمن حمايت از قربانيان كشتي مرمره آبي با صدور بيانيه اي نسبت به حضور دو تيم بسكتبال رژيم صهيونيستي در چارچوب مسابقات قهرماني بسكتبال ليگ ملت هاي اروپا در كشورشان اعتراض كردند.در اين بيانيه آمده است كه تا زماني كه مقامات رژيم صهيونيستي محاصره نوار غزه را لغو نكرده و درباره جنايت خود حساب پس ندهند، مايل به ديدن ورزشكاران اين رژيم در تركيه نيستند.در اين بيانيه تاكيد شده است كه افكار عمومي تركيه با حضور صهيونيست ها در كشورشان مخالف هستند.

 



شيعيان بحرين خواستارانحلال پارلمان شدند

جمعيت الوفاق بحرين با برگزاري تظاهراتي گسترده خواستار لغو انتخابات ميان دوره اي، انحلال پارلمان و ايجاد راهكاري سياسي درباره بحران موجود در اين كشور شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از شبكه الجزيره، جمعيت الوفاق، بزرگترين گروه شيعه مخالف در بحرين تظاهراتي را در شمال اين كشور با هدف انحلال پارلمان، لغو انتخابات ميان دوره اي و ايجاد راهكار سياسي براي حل بحران كنوني در كشور سازماندهي كرد.شركت كنندگان در اين تظاهرات با در دست داشتن پلاكاردهايي خواسته هاي خود را مبني بر انجام اصلاحات سياسي و قانون اساسي و آزادي بازداشت شدگان سياسي بيان كردند.
تظاهركنندگان شعارهايي عليه دولت سر دادند و اعلام كردند: هرگز از خاك سرزمين مان دست نمي كشيم.

 



رابرت فيسك : آمريكا هنوز درباره 11 سپتامبر دروغ مي گويد

سياستمداران و كارشناسان بين المللي همزمان با دهمين سالگرد حملات 11 سپتامبر بر ساختگي بودن اين حملات تاكيد كردند.
همزمان با فرا رسيدن دهمين سالگرد حملات 11 سپتامبر، اظهارنظرها درباره توطئه بودن اين حادثه همچنان ادامه دارد.
در همين رابطه «رابرت فيسك» نويسنده و تحليل گر مطرح انگليس با انتشار مقاله اي نوشت، در اين 10 سال، جهان شاهد كشته شدن هزاران فرد بي گناه به خاطر حملاتي بود كه اساس آن دروغ است.
«فيسك» افزود: آمريكا در طول اين سال ها (از سال 2001) همچنان بر دروغگويي، خيانت و شكنجه عليه جبهه مخالف خود ادامه داده است.
در اين مقاله همچنين آمده: واشنگتن حتي قبل از جنگ عراق و وقوع حملات 11 سپتامبر، مقدمات حمله به عراق را چيده بود و وجود تسليحات كشتار جمعي در اين كشور نيز حقه اي بيش نبود. وي سپس با بر شمردن يكسري شواهد تصريح كرد آمريكا همچنان در حال دروغ بافي در مورد حملات 11 سپتامبر است.
«ماهاتيرمحمد»، نخست وزير پيشين مالزي نيز همزمان با دهمين سالگرد حادثه 11 سپتامبر در وبلاگ خود نوشت: ظاهرا آمريكا قصد ندارد به دروغ پردازي هاي خود در مورد اين حادثه پايان دهد.
وي در ادامه با اشاره به خبر چند روز پيش «فرانس پرس» نوشت: همان طور كه اين خبرگزاري فرانسوي اعلام كرد، اكنون ديگر براي آمريكايي ها كشته شدن 3000 نفر بر اثر حادثه 11 سپتامبر هراس انگيز نيست بلكه آنها به شدت دنبال يافتن عامل واقعي اين اتفاق هستند. بسياري از مردم اين كشور پس از گذشت اين همه سال متوجه شده اند كه دولتمردان خود پشت اين توطئه قرار دارند.
«حيدر جمال»، رئيس كميته اسلامي روسيه نيز در گفت وگو با خبرگزاري ايرنا گفت: 11 سپتامبر برنامه اي از پيش طراحي شده با هدف فراهم آوردن دستاويز لازم براي اجراي طرح خاورميانه بزرگ بود.
وي با اعلام اينكه «سازمان امنيتي آمريكا در اجراي انفجار برج هاي دو قلوي مركز تجارت جهاني شركت داشتند» تصريح كرد: واشنگتن از مدت ها پيش براي تسلط بر جهان اسلام نقشه مي كشيد و دقيقا براي همين منظور طرح خاورميانه بزرگ در دوران جرج بوش كليد خورد.
«حيدر جمال» در ادامه ضمن اعلام اينكه «آمريكا براي كنترل منابع عظيم نفت و گاز خاورميانه حملات 11 سپتامبر را طراحي واجرا كرد هشدار داد» هيچ بعيد نيست سازمان هاي جاسوسي اين كشور رويداد مشابه ديگري را در آينده براي اهداف شوم ديگر طراحي و اجرا كنند.»
همزمان خبر مي رسد، در آستانه سالگرد اين رويداد، بسياري از شهرهاي آمريكا بويژه نيويورك و واشنگتن به حال آماده باش كامل درآمده اند. وزيرخارجه، مشاور امنيت ملي، وزير امنيت داخلي و رئيس كميته امنيت داخلي آمريكا در سنا هر يك به صورت جداگانه نسبت به وقوع حملات تروريستي در اين روز به مردم آمريكا هشدار دادند.
مقامات آمريكايي ادعا مي كنند، «ايمن الظواهري» براي انتقام، قصد انجام انفجارهاي تروريستي در شهرهاي آمريكا را دارد.
گزارش ها و تصاوير منتشر شده نشان مي دهد، هزاران نيروي امنيتي و پليس مسلح آمريكا همراه با سگ هاي آموزش ديده در خيابان ها، محله ها، فرودگاه ها، ايستگاه هاي مترو و... مستقر شده اند.به اعتقاد بسياري از تحليلگران، اين اقدامات آمريكا بيشتر با هدف ايجاد يك جو رواني براي القاي واقعي بودن حملات 11 سپتامبر صورت مي گيرد چرا كه با گذشت 10 سال از اين حادثه، نظرسنجي ها نشان مي دهد، امروزه بسياري از مردم آمريكا نيز معتقدند حادثه 11 سپتامبر يك توطئه داخلي بوده است.
خبر آخر اينكه، روزنامه ديلي ميل نوشت، 92 درصد مردم افغانستان نمي دانند حملات 11 سپتامبر چيست. و در مورد آن چيزي نشنيده اند.

 



فرار صهيونيست ها از قاهره
 تسخير سفارت اسرائيل پاسخ مردم مصر به خيانت كمپ ديويد

جوانان مسلمان و انقلابي مصر شش ماه پس از سرنگوني رژيم مبارك، در يك حركت انقلابي و در پاسخ به خيانت «انور سادات» در امضاي پيمان «كمپ ديويد» ، سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره را به تصرف خود درآوردند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران تن از مردم مصر پس از برگزاري نمازجمعه و تخريب ديواربتني حائل مقابل سفارت رژيم صهيونيستي، ساختمان آن را به تصرف خود درآورده و به اسناد و مدارك مهم سه دهه روابط قاهره و تل آويو دست يافتند.
براساس اين گزارش، انقلابيون مصري پس از اينكه وارد لانه جاسوسي اسرائيل در قاهره شدند، پرچم آن را به زير كشيده و اقدام به آتش زدن آن كردند.
انقلابيون مصري در داخل ساختمان لانه جاسوسي اسرائيل به مدارك و اسناد مهم آن دست يافتند، اما هنوز اطلاعات دقيقي در اين مورد به دست نيامده است.
براساس يكي از اسناد بدست آمده از سفارت كه توسط انقلابيون به بيرون پرتاب شده بود، اسرائيل از وزارت امورخارجه مصر، براي صدور مجوز حمل سلاح توسط پرسنل خود، درخواست فوري كرده بود.
به گفته شاهدان عيني بسياري از اين اسناد و مدارك داراي طبقه بندي به كلي سري به زبان عبري و عربي است و نشان دهنده فعاليت گسترده اسرائيل در مصر بعد از انقلاب است.
گزارش شاهدان عيني حاكي است، پس از اينكه جوانان خشمگين مصري عزم تصرف سفارت رژيم صهيونيستي در غروب روز جمعه كردند، پليس و نيروهاي امنيتي مصر با پرتاب گاز اشك آور و شليك مستقيم گلوله تلاش كردند مانع از ورود آنها به لانه جاسوسي اسرائيل شوند، اما نمازگزاران مصري با سر دادن شعار الله اكبر شروع به درگيري با پليس و تخريب ديوار بتني آن كردند.
برپايه گزارش هاي دريافتي بر اثر زد خورد پليس و مردم در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي بيش از 1000 نفر زخمي شدند و دو نفر نيز قرباني گلوله هاي شليك شده از سوي ماموران امنيتي شدند. همچنين يك نفر از تظاهركنندگان بر اثر استنشاق گاز اشك آور در مقابل سفارت اسرائيل جان خود را از دست داد.
گزارش ها حاكي است، انقلابيون مصري، چندين خودروي پليس اين كشور را به آتش كشيدند و تعدادي از افراد پليس را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. «عمرعطيه» جوان شجاع مصري كه توانسته بود براي دومين بار پرچم رژيم صهيونيستي را به زير بكشد، گفت: از خدا خواسته بودم تا مرا در پايين كشيدن پرچم اسرائيل ياري كند و برايم مهم نبود كه آيا خطري جانم را تهديد مي كند يا نه و با اين كار خود مي خواستم، دشمناني كه برادرانم را در مرزهاي مصر يا فلسطين اشغالي مي كشند، تنبيه كنم.
فرار ديپلمات هاي اسرائيلي
شاهدان عيني از محل سفارت اسرائيل در قاهره گفتند كه با دخالت كماندوهاي ارتش مصر و با پوشش امنيتي و استقرار ده ها خودرو زرهي، اسحاق ليوانون سفير رژيم صهيونيستي و 80 تن از كاركنان سفارت از ساختمان آن تخليه و به فرودگاه قاهره انتقال داده شدند پايگاه اطلاع رساني «القدس العربي» روز شنبه نوشت: سفير رژيم اسرائيل در ساعات اوليه صبح روز شنبه به همراه خانواده خود، قاهره را به سمت تل آويو ترك كرد.
فرار مجدد ليوانون به اسرائيل در حالي صورت مي گيرد كه وي هفته گذشته براي ترميم روابط تيره مصر و رژيم صهيونيستي وارد قاهره شده بود.
«ايهود باراك» وزير جنگ اسرائيل نيز در بيانيه اي مرتبط با گفت وگوهاي وي با «لئون پانتا» وزير دفاع آمريكا و «دنيس راس» فرستاده كاخ سفيد گفت كه وي از اين دو نفر خواسته است تا از سفارت در مقابل تظاهركنندگان حفاظت كنند.
اعلام حالت فوق العاده
شبكه خبري الجزيره اعلام كرد: وزارت كشور مصر حالت فوق العاده در اين كشور اعلام و تعطيلي هاي ويژه نيروهاي پليس را لغو كرد.
همچنين در پي اشغال سفارت اسرائيل، «عصام شرف» نخست وزير موقت مصر، نشست ويژه اي را با وزيران خود برگزار و ستاد بحران را در هيئت دولت مستقر كرد.
خبرگزاري «شرق الاوسط» (خبرگزاري دولتي مصر) گزارش داد: وزارت كشور همه مرخصي ها را لغو كرده است و نيروهاي امنيتي به حال آماده باش درآمده اند.
همچنين نيروهاي امنيتي مصر ده ها تن از جوانان مصري را به جرم حمله به سفارت اسرائيل بازداشت و به نقاط نامعلومي منتقل كردند.
از سوي ديگر، دولت مصر تلاش وسيعي را به كار برده است تا وانمود كند، افرادي خارج از مصر در حمله به سفارت رژيم صهيونيستي دخالت داشته اند.
براساس آخرين گزارش ها، اوضاع در منطقه اطراف سفارت اسرائيل در قاهره تقريبا در كنترل نيروهاي امنيتي است، زيرا تعداد بسيار زيادي از نيروهاي پليس به همراه زرهپوش و تجهيزات نظامي فراوان به اين منطقه اعزام شدند و ساختمان سفارت را از هر دو طرف تحت كنترل خود درآوردند و منطقه به طور كامل بسته شده است.
تظاهرات روز جمعه مصر كه به تظاهرات اصلاح مسير انقلاب نامگذاري شده بود، به دعوت احزاب، گروه ها و تشكل هاي انقلاب 25 ژانويه سازماندهي و برگزار شده بود و راهپيمايي ميليوني با همين هدف در مناطق مختلف اين كشور به خصوص ميدان التحرير قاهره برپا شد، اما بسياري از جوانان تصميم گرفتند مستقيما به سراغ سفارت اسرائيل بروند و آن را به تصرف خود درآورند تا به سه دهه روابط ننگين تحت لواي پيمان كمپ ديويد پايان دهند.
واكنش به اشغال
لانه جاسوسي اسرائيل
اشغال لانه جاسوسي رژيم صهيونيستي در قاهره با واكنش هاي مختلفي در جهان مواجه شد.
«باراك اوباما» رئيس جمهور سياهپوست آمريكا در نخستين ساعات اشغال سفارت اسرائيل در قاهره نگراني شديد خود را از اين موضوع و احتمال در خطر قرار گرفتن جان جاسوسان اسرائيلي اعلام كرد.
در بيانيه اي كه ازسوي كاخ سفيد صادر شد، باراك اوباما در خصوص حمله به سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره هشدار داد و به نتانياهو نخست وزير صهيونيست اسرائيل گفت: آمريكا سعي دارد، مناقشات را طوري حل وفصل كند كه به درگيري بيشتر در منطقه منجر نشود.
همچنين «هيلاري كلينتون» وزيرخارجه آمريكا از «محمد كمال عمرو» وزير امورخارجه مصر خواست، تا اين كشور به كنوانسيون وين در رابطه با حفاظت از اماكن ديپلماتيك پايبند باشد.
در همين حال بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل گفت: از وقوع فاجعه در مصر جلوگيري كرديم و آنچه كه براي سفارت اسرائيل در قاهره رخ داد، بسيار خطرناك است، اما ما توانستيم مانع وقوع فاجعه شويم.
به گفته كارشناسان مسائل خاورميانه، منظور نخست وزير اسرائيل از جلوگيري از فاجعه، زنده ماندن و فرار سفير و كاركنان سفارتخانه در قاهره بوده است.
دفتر نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز با صدور اطلاعيه اي درباره سفر اتباع اين رژيم به صحراي سينا در مصر و اردن و تونس هشدار داد.
«ايهود باراك» وزير جنگ اسرائيل نيز خواستار كمك آمريكا پس از اعتراضات مردم مصر شده است.
تظاهرات ميليوني تحت عنوان «اصلاح مسير انقلاب» كه به اشغال سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره منجر شد در واقع واكنش مردم به خيانت انورسادات در امضاي قرارداد ننگين كمپ ديويد است.
مردم مصر پس از انقلاب 25 ژانويه بار ديگر خواستار لغو اين قرارداد و قطع رابطه با اسرائيل شده بودند.
مصر به عنوان اولين كشور عربي در سال 1979 قرارداد كمپ ديويد را با اسرائيل به امضا رساند. از آن تاريخ مردم مصر بارها به اين قرارداد اعتراض كرده و خواستار لغو آن شده اند.
خبر ديگر اينكه، همزمان با تظاهرات مردم مقابل سفارت رژيم اشغالگر اسرائيل، صدها تظاهركننده مصري با تجمع در مقابل سفارت عربستان، تلاش كردند تا آن را به تصرف خود درآوردند، اما پليس و نيروهاي امنيتي مانع از ورود آنها به داخل سفارت شدند.



 



شمارش معكوس انقلابيون ليبي براي حمله گسترده به زادگاه قذافي

پس از تصرف شهر «بني وليد»، شمارش معكوس براي حمله انقلابيون به زادگاه ديكتاتور ليبي آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «مختار شوخوب»، سخنگوي نظاميان شوراي ملي انتقالي ليبي ديروز از تصرف شهر بني وليد به دست انقلابيون خبر داد. به گفته وي، پيشروي انقلابيون به داخل شهر با تيراندازي متقابل هواداران «معمر قذافي» همراه بود و اين درگيري در مناطق مختلف شهر ساعت ها ادامه داشت. اين سخنگو همچنين اعلام كرد مقاومت هاي پراكنده همچنان ادامه داردو «سيف الاسلام» فرزند قذافي فرماندهي هواداران ديكتاتور در اين شهر را بر عهده دارد.
پس از تصرف بني وليد در 160 كيلومتري طرابلس، نيروهاي انقلابي به سمت شهر سرت روانه شدند و حلقه محاصره اين شهر را تنگ تر كردند. برخي منابع نيز از ورود انقلابيون به بعضي مناطق سرت خبر دادند. نيروهاي انقلابي در اين حمله، از پشتيباني هوايي ناتو نيز برخوردار هستند. سرت 450 كيلومتر با پايتخت ليبي فاصله دارد.
براساس گزارش هاي رسيده، درگيري ها در اطراف سرت، مرگ 12 نفر از نيروهاي انقلابي و جراحت شماري ديگر را درپي داشت.
علاوه بر سرت، شهر «سبها» نيز همچنان در كنترل هواداران قذافي است.
مقاومت هواداران قذافي در بني وليد و سرت، نشان مي دهد كه آنها هنوز توان مقابله با پيشروي انقلابيون را از دست نداده اند. هواداران قذافي در اين درگيري ها حتي با موشك هاي گراد نيز انقلابيون را هدف قرار دادند.
جشن آزادي
به گزارش واحد مركزي خبر، صدها هزار نفر از مردم ليبي عصر جمعه با تجمع در ميدان شهداي طرابلس، آزادسازي پايتخت توسط انقلابيون را جشن گرفتند. شمار شركت كنندگان در اين تجمع كه پس از نماز جمعه برگزار شد، حدود يك ميليون نفر گزارش شده است.
شركت كنندگان با در دست داشتن پرچم استقلال ليبي، شعارهايي عليه رژيم قذافي سر دادند به نشانه اظهار خوشحالي، اقدام به تيراندازي هوايي كردند. بر اساس گزارش هاي منتشره، اوضاع طرابلس و شهرها و مناطق مجاور آن به تدريج درحال بهبود است و با رسيدن كشتي ها و هواپيماهاي حامل كمك هاي انساني و موادغذايي به طرابلس، بسياري از مشكلات مردم در زمينه برق و آب و سوخت حل شده است، اما كمبود دارو همچنان احساس مي شود.
ساير رويدادها
¤ هلند دوميليارد دلار از اموال مسدود شده ليبي را آزاد كرد.
¤ علي اوجعلي، سفير جديد ليبي در واشنگتن كار خود را آغاز كرد.
¤ انگليس پيش نويس قطعنامه لغو تحريم هاي ليبي را به شوراي امنيت مي برد.
¤ روسيه از ناتو خواست در مسئله ليبي به چارچوب تصميمات سازمان ملل و منشور اين سازمان پايبند بماند.

 



شعار تظاهركنندگان در اردن به رابطه با رژيم صهيونيستي پايان دهيد

هزاران تظاهر كننده اردني با رد اصلاحات سياسي و اقتصادي پيشنهاد شده در اين كشور، لغو قرارداد صلح با رژيم صهيونيستي را خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از روزنامه عربستاني الرياض، هزاران تظاهركننده اردني با برپايي تظاهراتي در برخي از شهرهاي اين كشور، اصلاحات قانوني پيشنهاد شده از سوي ملك عبدالله دوم، پادشاه اردن را رد كردند و آن را ناكافي دانستند.
تظاهركنندگان با سر دادن شعارهاي ضد صهيونيستي، به حكومت اردن هشدار دادند كه مراقب باشد تا با سرنوشتي همانند ديگر كشورهاي عربي مواجه نشود.
اين تظاهرات در حالي برگزار مي شود كه پارلمان اردن هم اكنون در حال بررسي پيشنهادهاي اصلاح قانون اساسي از جمله تشكيل يك دادگاه قانون اساسي و نيز منحصر شدن فعاليت دادگاه هاي امنيت ملي به مسائلي چون جاسوسي و خيانت هاي بزرگ و تروريسم است.
در امان پايتخت اردن تظاهرات گسترده اي از مقابل مسجد جامع الحسيني در مركز اين شهر آغاز شد و تظاهركنندگان از تعلل مقامات اين كشور در اجراي اصلاحات سياسي و اقتصادي انتقاد كردند و بركناري دولت و نيز انحلال پارلمان را خواستار شدند.
تظاهركنندگان با دست نشانده خواندن پارلمان كنوني شعار مي دادند كه اين پارلمان يك پارلمان مردمي نيست و اعضاي آن از طرف حكومت انتخاب شدند.
تظاهركنندگان همچنين با شعار عليه فساد حاكم در اردن خواهان بازگرداندن ثروت هاي ملي به اين كشور و نيز آزادي زندانيان سياسي خصوصاً زندانيان وابسته به سازمان هاي اسلامي شدند.
در برخي از شهرهاي ديگر اردن نيز تظاهرات گسترده اي برگزار شد و تظاهركنندگان قطع روابط با رژيم صهيونيستي را خواستار شدند و از وضعيت اقتصادي كشور به شدت انتقاد كردند.
تظاهركنندگان همچنين خواستار لغو توافق نامه صلح 1994 با رژيم صهيونيستي شدند و آن را يك رسوايي بزرگ در حق ملت و دولت اردن دانستند.در اين تظاهرات، مردم خشمگين با گروه هاي ديگري كه در حمايت از دولت به خيابان ها آمده بودند، درگير شدند اما با دخالت پليس و نيروهاي امنيتي اردن اين درگيري پايان يافت و برخي از تظاهركنندگان دستگير شدند.

 



مردم يمن: نهادهاي بين المللي همكاري با رژيم عبدالله صالح را قطع كنند

سرويس خارجي-
انقلابيون يمني با برگزاري تظاهرات تحت عنوان «پيروزي نزديك است» اعلام كردند كه كوتاه نمي آيند و تا پيروزي انقلاب به تظاهرات ادامه خواهند داد.
صدها هزار تن از مردم يمن با برگزاري تظاهرات تحت عنوان «پيروزي نزديك است» خواستار سرنگوني نظام علي عبدالله صالح و محاكمه نزديكان وي شدند.
مردم شهرهاي صنعا، تعز، الحديده، اب، عدن، سعدا و شهرهاي ديگر يمن يكپارچه فرياد مي زدند: ديكتاتور يمني بايد سرنگون شود. پيروزي انقلابيون حتمي است، سران نظام بايد محاكمه شوند، دخالت بيگانگان در كشور محكوم است.
تظاهركنندگان همچنين تأكيد داشتند كه 33 سال كشور گروگان يك خانواده بوده است و ديگر ديكتاتوري و اعمال زور كافي است و بايد اين خانواده از قدرت سرنگون و محاكمه شود.
انقلابيون يمني از مجامع و نهادهاي بين المللي خواستند تا هرگونه همكاري با نظام صالح را قطع كنند.
شوراي ملي يمن نيز نسبت به درگير كردن كشور و ايجاد فتنه و خشونت و درگيري هاي مسلحانه از سوي باقيمانده هاي نظام عبدالله صالح هشدار داد.
اين شورا همچنين از انقلابيون خواست به روش هاي صلح آميز خود تا رسيدن به اهداف انقلاب ادامه دهند و پايدار و با ثبات باشند.
شوراي ملي يمن نسبت به خطر در اختيار گذاشتن سلاح به طرفداران عبدالله صالح از سوي برخي كشورها هشدار داد و اعلام كرد كه اين كشورها بايد در جهت رفع نيازهاي ضروري و انساني مردم يمن اقدام كنند.
از سوي ديگر، صنعا و ديگر شهرهاي يمن روز گذشته شاهد پيوستن شمار زيادي از قبايل يمن به انقلابيون بود.
ارتش حامي انقلاب نيز بار ديگر بر التزام خود بر حمايت از انقلاب اين كشور تأكيد كرد.
يكي از نيروهاي ارتش انقلاب يمن گفت، نظاميان و افسران ارتش منطقه شمال غربي يمن به حمايت خود از انقلاب و مقابله با هر نوع اقدامي عليه انقلابيون ادامه مي دهند.

 



مذاكرات مخالفان بشاراسد با نماينده مدودف در مسكو

نمايندگان نيروهاي سياسي مخالف در سوريه در مسكو با نماينده ويژه رئيس جمهور روسيه در مسائل خاورميانه ديدار و درباره بحران كنوني گفت وگو كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري اينترفكس، نماينده ويژه رئيس جمهور روسيه روز جمعه با برخي نمايندگان نيروهاي سياسي مخالف در سوريه ديدار و گفت وگو كرد.
نماينده مدودف در اين ديدار تاكيد كرد كه روسيه از همه امكانات خود استفاده خواهد كرد تا به حل و فصل بحران سياسي كنوني در سوريه و توقف خشونت ها كمك كند.
اين در حالي است كه ثبنيه شعبان مشاور رئيس جمهور سوريه نيز روز گذشته وارد مسكو شد تا با مقامات روسيه در مورد بحران سياسي كنوني در سوريه ديدار و گفت وگو كند.
گفتني است نمايندگان مخالفان سوريه در ديدار با مقامات روسي از مسكو خواستار اعمال فشار بر بشاراسد رئيس جمهور سوريه براي توقف خشونت ها شدند.
از سوي ديگر، نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب روز گذشته به دمشق رفت تا طرح اتحاديه عرب براي حل وفصل بحران سوريه را به مقامات اين كشور ارائه دهد.
وي هفته اخير هم خواستار سفر به دمشق شده بود كه با مخالفت مقامات سوري سفر وي لغو شد.
دولت سوريه اعلام كرده بود كه حاضر است با مقامات اتحاديه عرب رايزني و گفت وگو كند ولي هيچ طرحي را كه نشان دهنده دخالت در امور داخلي سوريه باشد نخواهد پذيرفت.

 



امضاي قرارداد امنيتي ميان واشنگتن و كابل

يك مقام بلندپايه افغانستان از مذاكرات دو روزه ميان مقامات كابل و واشنگتن در مورد امضاي قرارداد بلندمدت امنيتي في مابين خبر داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «رنگين دادفر سپنتا» مشاور امنيت ملي افغانستان و وزيرخارجه سابق اين كشور، اظهار داشت كه شماري از مقامات كشورش تحت سرپرستي وي در واشنگتن با آمريكايي ها در مورد امضاي قرارداد بلندمدت امنيتي في مابين، گفت وگو كردند. وي گفت كه در اين مذاكرات دوروزه، برخي اختلافات دوطرف بر سر مسائل چالش برانگيز، برطرف شده است.
از مهمترين مباحث طرفين، ايجاد چهار پايگاه بزرگ دائمي از جانب آمريكا در افغانستان است كه مقامات دو كشور قبلا آن را بيان كرده بودند. اما سپنتا بدون هرگونه توضيحي درباره اين موضوع، فقط گفت: افغانستان هرگز اجازه نخواهد داد از خاك اين كشور عليه همسايگان و يا هر كشور ديگري استفاده شود. آمريكا قصد دارد از طريق خاك افغانستان، كشورهاي ايران، روسيه و چين را تحت نظر داشته باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14