(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 شهریور 1390- شماره 20020

غذاهاي سرخ كرده و پرچرب سيستم ايمني بدن را ضعيف مي كند
روشهاي مراقبت از پوست چروكيده
امان از دست اين خون آشامهاي مزاحم
چرا ليپوساكشن ليزري كم خطرتر است؟
شهرهاي شناور واقعي مي شوند



غذاهاي سرخ كرده و پرچرب سيستم ايمني بدن را ضعيف مي كند

مصرف غذاهاي حاوي چربيهاي اشباع مانند چربيهاي گوشت، غذاهاي سرخ كرده و پرچربي سبب ضعف سيستم ايمني بدن مي شود.
دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت اعلام كرد: كلسترول زياد در بدن باعث افزايش چربي شده و خطرات زيادي از جمله چاقي را به دنبال دارد بنابراين براي سلامت بدن بايد از غذاهايي كه سطح كلسترول بالايي دارند پرهيز شود همچنين چربي بالا از علل ابتلا به سرطان سينه، روده بزرگ و پروستات است.بنابراين گزارش، مواد غذايي بي شماري وجود دارند كه با وجود اينكه سرشار از كلسترول بوده و براي بدن مضر هستند مورد استفاده افراد قرار مي گيرند، كره و گوشت چرب و بستني از اين دسته غذاها هستند. مصرف غذاهاي سنگين، پرچرب، ادويه دار، چاي، قهوه، غذاهاي سرخ كردني، چاشني ها، پياز و نوشابه ها نيز تاثير زيادي در ايجاد رفلاكس معده دارند.اين گزارش حاكي ست، افزايش ميزان پروتئين در غذاي مصرفي سبب افزايش هيجان و استرس مي شود و توصيه مي شود افراد مصرف غذاهاي حيواني به ويژه گوشت قرمز را كاهش دهند.بنابر اعلام دفتر بهبود تغذيه جامعه، مصرف بيش از حد نمك نيز سبب افزايش فشار خون و عدم ثبات هيجاني مي شود و نمك پتاسيم در اين خصوص مي تواند جايگزين بهتري براي نمك سديم باشد همچنين مصرف شكر نيز تامين كننده انرژي در كوتاه مدت بوده سبب افزايش فعاليت برخي غدد و تحريك پذيري، كاهش تمركز و افسردگي مي شود.اين گزارش مي افزايد: مصرف زياد شكر بار زيادي به غده لوز المعده براي توليد انسولين نيز وارد مي كند كه احتمال پيشروي به سوي ديابت را افزايش مي دهد و به افراد توصيه مي شود ميزان قند خون را ثابت نگه دارند و در مصرف شكر احتياط كنند.

 



روشهاي مراقبت از پوست چروكيده

وقتي صحبت از محصولات ضدچروك و ديگر محصولات زيبايي به ميان مي آيد برخي از آنها زياد خوب نيستند. اگر واقعا بدانيد كه چه موادي را در كرم هاي ضدچروك استفاده مي كنند هيچ وقت از آنها استفاده نمي كنيد.
يكي از اين مواد رايج، اوره است. اوره سازنده اصلي ادرار است؛ محصول زايدي كه از حيوانات و گياهان ترشح مي شود. اين ماده در اصل براي نرم كردن پوست زبركف و پاشنه پا استفاده مي شد اما اينكه چرا از اين ماده در كرم هاي ضدچروك استفاده مي شود جاي سؤال دارد.
عناصر نرم كننده ديگري وجود دارند كه بسيار خوشايندترند؛ براي مثال ميوه گل ساعتي يكي از اينهاست. عصاره ميوه گل ساعتي حاوي اسيدهاي چرب ضروري براي پوست است كه پوست تان را مانند مخمل نرم مي كند. البته شركت هاي توليدكننده مواد آرايشي ترجيح مي دهند از مواد شيميايي مصنوعي استفاده كنند؛ زيرا برايشان ارزان تمام مي شود. پيدا كردن محصولي كه تماما از عصاره طبيعي توليد شده باشد كار دشواري است. بسياري از اين شركت ها با نامگذاري محصولات شان به عنوان تركيبات گياهي سعي در فريب مشتريان خود دارند، در حالي كه اين محصولات فقط حاوي مقادير زيادي نگهدارنده هاي مصنوعي و تركيبات شيميايي هستند. اين شركت ها حتي از اوره گياهي نيز استفاده مي كنند.
اگر به دنبال كرم موثر و در عين حال سالمي براي ازبين بردن چروك هاي پوست تان هستيد، به محصولات متفاوتي نياز داريد. بهترين روش، استفاده از مكمل هاي رژيم غذايي است. بدن شما روزانه نيازمند ميزان خاصي از مواد غذايي سالم است. ما از كمبود اين مواد در غذاي روزانه مان آگاهي داريم و به خاطر همين روزانه مولتي ويتامين مصرف مي كنيم. كرم ضد چروك نيز بايد حاوي چنين چيزهايي باشد. پوست عضوي از بدن انسان است و هيچ دليلي وجود ندارد كه از اوره براي لطافت آن استفاده شود.سه عامل باعث چروكي پوست مي شود: رژيم غذايي، سبك زندگي و آسيب راديكال هاي آزاد.شما مي توانيد رژيم غذايي تان را كنترل كنيد و نيز مي توانيد سبك زندگي تان را با نكشيدن سيگار و دوري از اتاقهاي پر از دود تا حدي كنترل نماييد، ولي كنترل آسيب راديكال آزاد بدون كمي تلاش مشكل است. بهترين كرم هاي ضد چروك با داشتن آنتي اكسيدان ها كمك اساسي را به پوست ايفا مي كنند. با افزايش سن، آنتي اكسيدان هاي موجود در پوست كاهش مي يابد، بنابراين كرم ضد چروك بايد حاوي آنتي اكسيدان هاي طبيعي بوده و از راديكالهاي آزاد پوست محافظت كند.
ويتامين E و كوآنزيم Q10 آنتي اكسيدان هاي رايجي هستند، ولي پپتيدهاي پروتئيني آمينواسيد نيز شامل فعاليت آنتي اكسيداني مي باشند. تازه ترين و بهترين كرم هاي ضد چروك داراي پپتيد پروتئيني فعالي به نام كراتين كنشي هستند كه كاملا منحصر بفرد ند.
به طور معمول يك مولكول آنتي اكسيدان با يك راديكال آزاد برخورد كرده و هر مولكول كراتين كنشي باعث آزادسازي ميليونها آنتي اكسيدان مي شود كه اين كار باعث بهبودي آسيب ها و چروك هاي صورت مي شود.
مصرف مداوم اين كرمها چين و چروك صورت را ازبين برده و باعث سفتي پوست مي شوند و به اين ترتيب پوست درخشش طبيعي خود را باز مي يابد. هر فردي بسته به شرايط سني خود مي تواند از اين كرم ها استفاده كند.

 



امان از دست اين خون آشامهاي مزاحم

اگر از نيش حشرات كلافه شده ايد يا واقعا نمي خواهيد به آشپزخانه اي براي پشه هاي حريص و گرسنه تبديل شويد، مي توانيد با چند راهكار طبيعي سلاح اين موجودات موذي و نامرئي را بي اثر كنيد.
به گزارش ايسنا، اگر از خودتان پرسيده ايد كه چرا طبيعت اين خون آشام هاي مزاحم را در خود پرورش مي دهد بايد بدانيد كه همين طبيعت راه هاي مقابله با آنان را نيز در خود دارد.
پايگاه اينترنتي «كامن سنس» در مقاله جديدي اين ترفندهاي طبيعي براي مقابله با كاهش خارش محل نيش حشرات را توصيح داده است كه عبارتند از:
-پس از نيشن زدن پشه به محضي كه توانستيد روي محل گزيدگي را سركه سيب بماليد. اگر گزيدگي در بيشتر قسمت هاي بدن شما ايجاد شده مي توانيد داخل وان حمام را از آب گرم پر كنيد و داخل آن دو تا سه فنجان سركه سيب بريزيد و درون وان مدتي قرار بگيريد.
-مي توانيد قسمت داخلي پوست موز را روي محل نيش پشه قرار دهيد تا به سرعت خارش پوست متوقف شود.
-براي بهبود گزيدگي هاي بزرگ كه موجب تورم و خارش شديد پوست مثل كهير مي شوند خميري از جوش شيرين و آب تهيه كنيد و سپس اين خمير را به آرامي روي محل گزيدگي قرار دهيد.
-قرار دادن يك برش تازه از پياز روي محل گزيدگي به مدت چند دقيقه مي تواند خارش پوست را برطرف كند البته پس از بهبودي، پوست خود را آب بكشيد.
-گاهي اوقات خمير دندان با طعم نعناع هم مي تواند مفيد باشد و قرار دادن آن روي محل گزيدگي تورم و خارش محل گزيدگي را كاهش مي دهد.
-اگر بر اثر گزيدگي يا خارش زياد پوست شما خراشيده شده مقدار كمي ليمو يا آب ليمو را روي محل خراشيدگي قرار دهيد تا زخم ايجاد شده بهبود يابد و عفونت نكند. شايد اين كار اندكي موجب سوزش شود اما تاثير زيادي دارد.

 



چرا ليپوساكشن ليزري كم خطرتر است؟

در ليپوساكشن ليزري از ليزر براي حل كردن چربي ها، قبل از برداشت آنها استفاده مي شود در نتيجه باعث تسهيل ساكشن چربي از طريق لوله اي انعطاف پذير به نام كانولا مي شود.
ليزرهايي كه در ليپوساكشن ليزري مورد استفاده قرار مي گيرند، قادر به تحريك توليد الاستين و كلاژن هستند و به فرايند التيام زخم كه در نهايت موجب صاف، سفت و محكم تر شدن پوست مي شوند كمك مي كنند. ليپوساكشن ليزري نيازي به بيهوشي عمومي ندارد. چون از ليزرهاي حرارتي استفاده مي شود. از اينرو بيمار در طول عمل كاملاً بهوش است.
بيهوشي عمومي مي تواند عوارض جانبي داشته باشد، اما مي توان در ليپوساكشن ليزري از بروز اين عوارض پيشگيري كرد.
احتمال آسيب كمتر
معمولاً هنگامي كه جراحان قصد دارند بيشتر از صرفاً بافت چربي، پوست را برش دهند، به بيماران خود مي گويند كه به بيهوشي عمومي نياز دارند؛ يعني اينكه ممكن است به طور اتفاقي به بافت هاي مجاور نيز آسيب وارد شود. از سوي ديگر، فناوري ليزر قادر به متمايز كردن چربي از ساير بافت هاي ديگر است. از اين رو با استفاده از اين روش احتمال آسيب به بافت ها و نياز به بيهوشي عمومي به حداقل مي رسد. اين ليزرها همچنين مي توانند چربي را حل و در نتيجه ساكشن را آسانتر و امكان انجام ليپوساكشن با كانولايي بسيار باريك تر را ميسر كنند.
هرچه كانولا باريك تر باشد، برش محل جراحي نيز كوچك تر خواهد بود. در برخي موارد برش جراحي آن قدر كوچك است كه نيازي به بخيه در پايان عمل وجود ندارد.
كاهش خونريزي و عفونت
به علت اينكه ليزر متصل به كانولا، امكان سريع تر و آسان تر پيش رفتن فرايند ساكشن را فراهم مي كند، جراح را قادر مي سازد با دقت بسياري مانور دهد و در نتيجه از برداشته شدن بيش از حد چربي موضع جلوگيري شود. اين نوع ليزرها همچنين به مسدود شدن قسمت هاي در حال خونريزي و بسته شدن زخم كه احتمال عفونت را كاهش مي دهد و همچنين بهبود حال عمومي بيمار، كمك مي كنند.
پيشگيري از
پيامدهاي بد و ناخوشايند
از آنجايي كه ليزر قادر به تحريك توليد الاستين و كلاژن است، در كل باعث مي شود تا نتيجه ليپوساكشن ليزري در مقايسه با جراحي هاي سنتي، بهتر باشد. بسياري از بيماران پس از انجام جراحي ليپوساكشن از افزايش الاستيسيته و قابليت ارتجاعي پوستشان خبر مي دهند. عموماً بيماران دچار افتادگي رو به پيشرفت و شل شدن پوست و جوشگاه هاي مشهود، به علت تخليه مقادير زيادي چربي از موضع مربوطه نمي شوند.
نگراني در مورد سوختگي هاي ليزري
بسياري از مردم فكر مي كنند كه به علت كاربرد ليزر در ليپوساكشن ليزري، احتمال سوختگي با خود ليزر بسيار زياد است.
البته تمامي جراحي ها خطراتي را به همراه دارند. اما انرژي ليزري استفاده شده در ليپوساكشن ليزري آن قدر كم است كه در جراحي خطري ايجاد نمي كند و بعيد است جراحي كه متخصص استفاده از فناوري ليزري در جراحي ليپوساكشن است و از مهارت كافي در اين زمينه برخوردار است، بيمارانش را با ليزر بسوزاند.

 



شهرهاي شناور واقعي مي شوند

ايده شهرهاي شناور در حال تبديل شدن به واقعيت است و سرمايه گذاراني كه از اين ايده ها پشتيباني مي كنند اميدوارند بتوانند شهرهايي آزاد و رها از حوزه قانوني كشورهاي مختلف جهان را در آب اقيانوسها شناور كنند.
به گزارش مهر، «پيتر تيل» بنيانگذار شركت Paypal حدود يك ميليون و 25 هزار دلار سرمايه گذاري كرده است تا رؤياي شهرهاي آزاد و شناور به حقيقت تبديل شود.
وي با پشتيباني مالي از مؤسسه Seasteading تلاش براي ايجاد جوامع شهري كه بر روي اقيانوسها شناور خواهند بود را آغاز كرده است. اين مؤسسه در سال 2009 رقابت طراحي سه بعدي را برگزار كرد تا به مردم در مصور كردن اين جوامع شناور كمك كند.
چهره شهرهاي شناور آينده
چنين ساختارهايي وزني 12 هزار تن وزن خواهند داشت، انرژي آنها از سوختهاي ديزلي تأمين شده و در هر واحد آن 270 نفر سكونت خواهند داشت.
ايده اصلي اين است كه با اتصال دادن اين ساختارها به يكديگر كلان شهري شناور و مجهز براي سكونت ميليونها انسان به وجود بيايد. اما براي اجراي اين طرح ها يك مشكل بزرگ وجود دارد. «تيل» اميدوار است بتواند اين شهرها را خارج از حوزه قانوني ساحلي كشورهاي موجود در جهان بنا كند.
شايد بتوان اين طرح را برنامه اي آزادي خواهانه ناميد اما تيل اميدوار است هر يك از اين كلانشهرها را با انواع مختلف حكومتي مورد آزمايش قرار دهد. در برخي موارد وي اميدوار به بناي شهرهاي شناوري با بيشترين ميزان رفاه است كه در آن محدوديت كاربرد سلاح كمتر خواهد بود.شهرهاي شناور آزمايشي كه در آنها ساختمانهاي اداري نيز وجود خواهند داشت در اوايل سال آينده در فواصل طولاني از سواحل سن فرانسيسكو در آب رها خواهند شد.
سرمايه گذاراني مانند تيل بر اين باورند كه چنين شهرهايي مي توانند فرصت مناسبي را براي ايجاد احساسات بشردوستانه و ايجاد دموكراسي واقعي به وجود آورد، در حالي كه منتقدان معتقدند اجراي چنين برنامه اي در واقع كابوسي لجستيكي و پيراموني بوده و دور از هر نوع برنامه ر يزي شهري قابل قبول است.
براساس گزارش ديسكاوري، با اين همه به نظر مي آيد اين طرح در حال عبور كردن از مرحله طرح و برنامه و تبديل شدن به پديده اي واقعي در زمان كنوني است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14