(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 شهریور 1390- شماره 20020

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نايب رئيس مجلس: تبعيت از فرمايشات رهبري چراغ راه عبور از شرايط سخت جنگ نرم است
پرواز جنگنده هاي ايراني صاعقه در رزمايش فدائيان حريم ولايت
باقري لنكراني: منشور اصولگرايي جامعتين محور قابل اعتمادي براي ائتلاف است
برگزاري جلسه سران قوا به ميزباني آملي لاريجاني
مشاور امنيت ملي بوش: بيانيه تهران با زمينگير شدن آمريكا در عراق جبران شد
نجات يك كشتي ايراني از چنگ دزدان دريايي
جزايري: حادثه 11 سپتامبر كار آمريكايي ها بود
سردار نقدي: حركت انقلابي مصر براي تسخير سفارتخانه رژيم صهيونيستي برگرفته از حماسه 13آبان است
سفير ايران در اندونزي: بيداري تمام دنياي اسلام در حال روي دادن است
بنزين سوپر با اكتان 100 در شازند توليد شد
ساعت 18 امروز نتايج آزمون كارشناسي ارشد علوم پزشكي اعلام مي شود
كمك ميليوني زائران امامزادگان سمنان به مردم سومالي
رئيس دفتر مناطق محروم كشور: اعتبارات مناطق محروم كشور افزايش مي يابد
به ميزباني آذربايجان غربي پانزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي برگزار مي شود
معصومي: مطالعات ژئوتكنيك پيش از صدور پروانه ساختمان در حريم گسل الزامي است
دادستان كل كشور: پژاك از سوي آمريكا و غرب هدايت و پشتيباني مي شود
تا سال آينده انجام مي شود افتتاح آسمان نماي سه بعدي اراضي عباس آباد
شركت 20 كشور در جشنواره بين المللي امسال فيلم كودك و نوجوان
اخبار ادبي و هنري



نايب رئيس مجلس: تبعيت از فرمايشات رهبري چراغ راه عبور از شرايط سخت جنگ نرم است

شهاب الدين صدر تبعيت از فرمايشات مقام معظم رهبري را چراغ راه و راهنماي عبور از جنگ نرم دانست.
وي در سخناني در جمع اعضاي جامعه اسلامي فرهنگيان كشور در تهران گفت: يكي از ترفندهاي دشمنان در جنگ نرم، تغيير دادن گروههاي مرجع مردم جامعه است. در اتفاقات مختلف شاهد بوده ايم كه برخي از جريان ها براي اثرگذاري بر روي افكار مردم از برخي گروههاي مرجع استفاده تبليغي كرده اند، بنابراين بايد به گروههاي مرجع مردمي توجه لازم صورت گيرد تا در نزد افكار عمومي خدشه اي به جايگاه آنها وارد نشود و ابزار دست دشمنان قرار نگيرند.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: دشمن در چند سال اخير و پس از جنگ سرد عليه كشور، دست به جنگ نرم عليه ما زده كه عبور از اين شرايط مشكل تر و پيچيده تر از شرايط قبلي است و نيازمند اطاعت كامل از ولي فقيه زمان حضرت آيت الله خامنه اي و توجه به ظرايف خاص دوران خود دارد.
وي تبعيت از فرمايشات رهبر معظم انقلاب را چراغ راه و راهنماي عبور از شرايط سخت جنگ نرم دانست و اضافه كرد: جامعه اسلامي فرهنگيان مي تواند با تبيين رهنمودهاي رهبر انقلاب در اين حوزه خدمت بزرگي به انقلاب ارائه كند.
صدر با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب كه «شاخص براي ما شخص امام خميني(ره) و آرمانهاي انقلاب اسلامي است»، گفت: همين شاخص ها بارها توسط حضرت آيت الله خامنه اي تبيين و ارائه شده و چراغ راه ما است و در پيروي از اين شاخص ها به هيچ وجه نبايد تعللي صورت گيرد، چرا كه امروز جهت و شاخص براي ما مقام معظم رهبري است.
رئيس فراكسيون بيداري اسلامي مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين كه «يكي ديگر از شاخص هاي مطرح شده از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي كه براساس سيره و روش حضرت امام خميني(ره) است، جاذبه و دافعه بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي بود» گفت: طرد منافقين و متحجران از سوي حضرت امام خميني(ره) و راهي كه ايشان در اين موضوع ترسيم كردند براي جلوگيري از ايجاد ابهام در جامعه بود تا فضاي غبارآلود و غيرشفاف و مسايل پس از آن در كشور ايجاد نشود. ايشان مرزبندي شفاف خود را با جريان ها و تفكرات مختلف روشن كرد كه به عنوان شاخص در شرايط امروز هم بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به تذكرات رهبر معظم انقلاب درباره خطر فتنه سال 88، افزود: ايشان در اين دو سال بارها به خطرات شكل گيري و ادامه اين فتنه به شكل هاي مختلف تذكر داده اند و به صورت شفاف مرزها و مواضع خودشان را با اين جريان مطرح كردند، بنابراين جهت براي كساني كه داعيه اطاعت از فرمايشات و رهنمودهاي ولي فقيه زمان را دارند در برابر كساني كه جريان فتنه 88 را رهبري كردند يا از آن حمايت نمودند و يا به هر شكلي حتي با سكوت معنادار خود آب به آسياب دشمن ريختند مشخص است و اگر قرار باشد از كنار اين مسايل به راحتي رد شويم در واقع راه و مسير تبيين شده از سوي رهبري را طي نكرده ايم.
صدر ادامه داد: گاهي برخي افراد و جريان ها با وجود اين مرزبندي شفاف عنوان مي كنند كه برخورد با افراد موثر در فتنه 88 مصلحت نيست. اما بايد گفت كه اين مصلحت را شخص مقام معظم رهبري تشخيص مي دهند.
وي تصريح كرد: امروز همان خطي كه فتنه سال 88 ترسيم كرد و بلوايي كه پس از آن ايجاد شد و آسيب هاي شديدي به نظام وارد كرد، به اشكال مختلف سعي مي كنند دوباره برگردند و در مسايل مهم و اساسي كشور موثر باشند و نبايد به اين مسايل بي توجهي و غفلت كرد.
نايب رئيس مجلس گفت: ما با ضدانقلاب صحبتي نداريم و از آرمانها و شاخص هاي انقلاب كوتاه نخواهيم آمد و با كسي عهد اخوت نبسته ايم چرا كه بسياري از افراد در ابتداي انقلاب اسلامي همراه ما بودند و پس از پيروزي انقلاب مقابل مسير حضرت امام(ره) و رهبري قرار گرفتند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين كه «مرزبندي شفاف با فتنه 88 و جريان انحرافي براي تمام نيروهاي انقلاب ضروري است» عنوان كرد: چنانچه از شاخص رهبري و ولي فقيه در اين مسير پيروي نشود ممكن است در مواجهه با عده اي كه اكنون در زمره نامحرمان انقلاب قرار گرفته اند، دچار اشتباه شويم.

 



پرواز جنگنده هاي ايراني صاعقه در رزمايش فدائيان حريم ولايت

در دومين مرحله از رزمايش بزرگ هوايي فدائيان حريم ولايت 3 كه روز گذشته آغاز شد جنگنده هاي صاعقه پروازهاي تمريني خود را آغاز كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ارتش، اميرسرتيپ دوم خلبان حسين چيت فروش، سخنگوي رزمايش فدائيان حريم ولايت گفت: در اين مرحله طبق برنامه ريزي قبلي جنگنده هاي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي در قالب دسته هاي مختلف پروازي اقدام به پرواز تمريني خود براي ورود به مرحله سوم و اصلي رزمايش مي كنند.
وي اظهار داشت: جنگنده هاي صاعقه، F4 و F5 در اين مرحله از مناطق مختلف كشور براي آشنايي با منطقه جغرافيايي منطقه عمومي رزمايش پرواز دارند.
چيت فروش افزود: از جمله شاخصه هاي اصلي اين رزمايش تجمع مدل هاي غربي و شرقي هواپيماهاست و خلبانان پايگاه هاي مختلف كشور ضمن آشنايي با يكديگر از تجربيات مفيد خود در زمينه ناوبري اين هواپيماها استفاده مي كنند.
وي با اشاره به اينكه مدل هاي نشست و برخاست اين هواپيماها با يكديگر متفاوت است گفت: پراندن و نشاندن هواپيماها نيازمند تجربيات خاصي است كه با تبادل نظر خلبانان و بهره گيري از توانمندي هاي هم در اين رزمايش براي آنان مقدور مي شود.
سخنگوي رزمايش فدائيان حريم ولايت 3 اضافه كرد: هواپيماهاي تاكتيكي و ترابري C130 نيز در اين رزمايش حضور دارند و با بارريزي تجهيزات اقدام به پشتيباني از نيروها مي كنند.
وي همچنين روحيه خلبانان را بالا توصيف كرد و گفت: در اين رزمايش خلبانان آماده شهادت با بهره گيري از تمام اندوخته هاي علمي و نظامي به پرواز درمي آيند و براي مواجهه با هرگونه تهديد و خطر احتمالي آمادگي لازم را دارند.
امروز دومين روز از مرحله دوم اين رزمايش بزرگ هوايي برگزار خواهد شد.
سقوط هواپيماي نظامي ربطي به رزمايش ندارد
روز گذشته يك فروند هواپيماي آموزشي نظامي به دليل نقص فني در آسمان تبريز سقوط كرد ولي خلبان آن با مهارت خود، هواپيما را پيش از سقوط از مناطق مسكوني دور كرده بود.
به گزارش ايسنا اين هواپيماي آموزشي نظامي تك سرنشين پيش از سقوط با مهارت خلبان به يك نقطه غيرمسكوني هدايت شده بود و بدين ترتيب اين حادثه حداقل خسارات مالي را بر جاي گذاشت. خلبان نيز با استفاده از چتر نجات جان سالم به دربرده و هيچكس ديگر نيز صدمه جاني نديده است.
نيروي هوايي ارتش مهارت خلبان ايراني اين هواپيما را قابل تقدير دانسته و اظهار كرده است كه اين خلبان با هدايت بي نظير خود هواپيما را از منطقه مسكوني عبور داده و به منطقه اي كه هيچكس نبوده، هدايت كرده است.
مسئولان نيروي هوايي ارتش همچنين خاطر نشان كرده اند كه هواوفضا همواره آبستن سانحه است و هزاران اتفاق در آن مي افتد و اين مساله ربطي به رزمايش ندارد. اين اتفاقات هميشه و در همه جا مي افتد و هواو فضا همواره از اين اتفاقات داشته است.

 



باقري لنكراني: منشور اصولگرايي جامعتين محور قابل اعتمادي براي ائتلاف است

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي، منشور اصولگرايي جامعتين و رهنمودهاي رؤساي هر دو جامعه را محور بزرگ و قابل اعتمادي براي ائتلاف دانست.
دكتر كامران باقري لنكراني، در پاسخ به اين سؤال كه برخي مدعي هستند آيت الله مهدوي كني از مواضع جبهه پايداري ناراحت است؛ نظر شما در اين خصوص چيست؟ تصريح كرد: آيت الله مهدوي كني ركني از اركان انقلاب هستند و نظرات ايشان براي جبهه پايداري مهم و اثرگذار است و قطعاً در تصميمات جبهه نوع نگاه ايشان هم تأثير مي گذارد ولي در اينجا چند نكته وجود دارد؛ اول اينكه عده اي مي خواهند شخصيت وزين ايشان را مصادره و براي اهداف كوچك خودشان هزينه كنند.
وي ادامه داد: خود آيت الله مهدوي كني فرمودند كه در مسائل جزئي دخالت نمي كنند و بر كليات كار نظارت مي كنند كه خود اين مسئله فرصتي است و به نوعي نقطه قوت محسوب مي شود كه يك شخصيت ارزشمند مثل ايشان و آيت الله يزدي وارد صحنه شدند و هدايت كلي كار را برعهده گرفتند و ما بايد اين مسئله را به فال نيك بگيريم.
عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي به «فارس» گفت: از سوي ديگر بعضي ها مي خواهند منويات خود را منتسب به آيت الله مهدوي كني كنند كه به نظر من اين هم كار درستي نيست.
باقري لنكراني گفت: آيت الله مهدوي كني شخصيتي هستند كه در 30 سال گذشته در مقاطع مختلف موضع گيري هايي كرده اند كه در طي اين مدت حتي برخي افراد ايشان را به دليل اين موضع گيريها متهم هم مي كردند ولي حالا مي گويند ما با ايشان هستيم و سعي مي كنند كه حرف خودشان را به نام ايشان قالب كنند كه اين مسئله در هيچ جا پذيرفتني نيست و مردم هم چنين چيزي را قبول نخواهند كرد.
عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي ادامه داد: ما فكر مي كنيم آن چيزي كه جامعتين به عنوان منشور اصولگرايي ابلاغ كرده و همچنين رهنمودهاي رؤساي هر دو جامعه مي تواند محور بزرگ و قابل اعتمادي براي ائتلاف باشد.

 



برگزاري جلسه سران قوا به ميزباني آملي لاريجاني

روساي سه قوه پشت درهاي بسته چهار ساعت بحث و گفت و گو كردند.
اين نشست كه ظهر روز شنبه در دفتر آيت الله آملي لاريجاني آغاز شده بود، به مدت چهار ساعت به طول انجاميد و پس از پايان اين نشست، روساي قواي قضاييه، مجريه و مقننه با اتمام جلسه بدون حضور در جمع خبرنگاران محل جلسه را ترك كردند.
بر اساس اين گزارش، علي رغم هماهنگي هاي صورت گرفته براي حضور خبرنگاران به جهت پوشش خبري اين نشست و انتشار محورهاي جلسه، هيچ كدام از سران سه قوه حاضر به حضور در جمع خبرنگاران و تشريح دستاورد هاي اين نشست نشدند.
پس از اتمام اين جلسه رئيس قوه قضاييه، دكتر محمود احمدي نژاد و دكتر علي لاريجاني را تا خروجي محل برگزاي نشست بدرقه و پاسخگويي به سوالات خبرنگاران را به زمان ديگري موكول كرد.

 



مشاور امنيت ملي بوش: بيانيه تهران با زمينگير شدن آمريكا در عراق جبران شد

مشاور امنيت ملي جرج بوش زمينگير شدن آمريكا در عراق را عامل از سرگيري برنامه هسته اي ايران دانست.
استفن هادلي، مشاور امنيت ملي جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا در اظهارنظري نادر، زمين گير شدن و شكست آمريكا در مديريت پرونده عراق پس از اشغال نظامي اين كشور را عامل اصلي رشد چشمگير برنامه هسته اي ايران اعلام كرد.
هادلي كه چهره اي بسيار متنفذ است و كمتر در رسانه ها ظاهر مي شود، روز پنج شنبه 17 شهريور 1390 (8 سپتامبر 2011) به الجزيره انگليسي گفت كه عقيده دارد آنچه حتي بيش از پيدا نشدن سلاح هاي كشتار جمعي در عراق به اعتبار آمريكا لطمه زد، زمين گير شدن در اين كشور بين سال هاي 2004 تا 2006 بود كه باعث شد ايران قدرت بسياري به دست بياورد.
هادلي كه در آستانه حادثه 11 سپتامبر با الجزيره گفت و گو كرده، اظهار داشت: «اين نظر كل جامعه اطلاعاتي سراسر جهان بود كه صدام تسليحات كشتار جمعي دارد اما در نهايت معلوم شد كه اين طور نبود. گرچه اين مسئله تا حدودي به وجهه آمريكا در سطح بين المللي لطمه زد اما آنچه كه بيش از همه اعتبار آمريكا را خدشه دار كرد سالهاي 2004 تا 2006 بود كه آمريكا در عراق زمين گير شد و نمي توانست موج ستيزه جويي و خشونت هاي قومي را كنترل كند».
وي در ادامه به تاثير اين موضوع بر برنامه هسته اي ايران پرداخت و گفت: «اين مسئله باعث شد تا كشورهايي نظير ايران به اين نتيجه برسند كه ديگر نياز نيست خيلي درباره آمريكا نگران باشيم و به همين علت هم ايران دوباره به برنامه هسته اي خود بازگشت، برنامه اي كه تا امروز ادامه دارد».
يك كارشناس مرتبط با پرونده هسته اي ايران در تهران، اين اظهارات هادلي را بسيار مهم ارزيابي كرد.
وي گفت: «زماني آمريكا يي ها عقيده داشتند كه تصميم به حمله به عراق يكي از عواملي بود كه ايران را وادار كرد تا در برنامه هسته اي خود كوتاه بيايد و در بيانيه تهران به 3 كشور اروپايي امتياز بدهد».
اين كارشناس ادامه داد: «حتي اين جمله از انگليسي ها نقل شده است كه ميوه حمله به عراق را در تهران چيديم. ولي اظهارات جديد هادلي نشان مي دهد مسئله اصلي تري كه آمريكايي ها تا امروز به آن اشاره نكرده اند اين است كه اگر هم روزي بيانيه تهران را به مثابه ترس ايران از حمله غربي ها به عراق تحليل كرده باشند، خيلي زود دريافته اند كه اين حمله در واقع خدمتي به برنامه هسته اي ايران بوده است چرا كه آشكار شدن ضعف هاي آمريكا در صحنه عراق ايران را به سرعت دادن برنامه هسته اي خود تشويق كرد».

 



معاون عمليات نيروي دريايي ارتش خبر داد
نجات يك كشتي ايراني از چنگ دزدان دريايي

در تازه ترين رويارويي ناوگروه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با پديده تروريسم دريايي، يك فروند كشتي ايراني از چنگ دزدان دريايي نجات پيدا كرد.
معاون عمليات نيروي دريايي ارتش با اعلام اين خبر، اظهار داشت: هشت فروند قايق تندروي دزدان دريايي به طور همزمان قصد نزديك شدن به يك كشتي ايراني در حوالي جزيره ابوعلي در تنگه باب المندب (در موقعيت 7/148 شمالي، 49/0422 شرقي) را داشتند كه با دلاورمردي دريادلان نيروي دريايي از هدف شوم خود بازماندند.
دريادار دوم سيدمحمود موسوي اضافه كرد: تيم عمليات ويژه نيروي دريايي ارتش با هوشياري، آمادگي و اجراي به موقع و سريع آتش توانست قايق هاي دزدان دريايي را متواري كند و كشتي ايراني را به سلامت از منطقه خطر عبور دهد.
براساس اين گزارش، اين بيست و يكمين درگيري دريادلان ارتش با پديده شوم تروريسم دريايي است كه در تمام اين موارد دزدان دريايي با ناكامي مواجه شدند.

 



جزايري: حادثه 11 سپتامبر كار آمريكايي ها بود

معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه اكنون اسناد ثابت مي كند حادثه 11 سپتامبر كار آمريكايي ها بوده است.
سردار سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايري در سخناني به مناسبت سالگرد حادثه 11 سپتامبر در جمع دانشجويان و اساتيد برجسته علوم سياسي كشور اعلام كرد: اسناد زيادي وجود دارد كه تمامي آن ها دست داشتن هيات حاكمه ايالات متحده آمريكا و سيستم هاي ابرسرمايه اي جهاني در خلق حادثه 11 سپتامبر 2001 را به اثبات مي رساند و آن چه تاكنون مانع شده كه مردم اين كشور سران جنايتكار خود را به پاي ميز محاكمه بكشانند نفوذ رسانه هاي صهيونيستي است كه مع الاسف اجازه نمي دهند مردم آمريكا با حقايق دردناك و پشت پرده، رژيم حاكم بر ايالات متحده آشنا بشوند.
وي گفت: اين اسناد بيانگر آن است كه هيئت حاكمه آمريكا در راه رسيدن به جهاني تك قطبي و تثبيت و تسلط قدرت مطلق خود بر جهان نيازمند ايجاد يك شوك بزرگ جهاني بود و حادثه 11 سپتامبر در حقيقت موضوعي بود كه آمريكا با سوار شدن بر امواج احساسات قصد داشت از طريق آن اهداف اقتدارگرايانه خود را دنبال كند كه در راس استراتژي سلطه آمريكا شكل دهي خاورميانه جديد قرار داشت.
وي افزود: آمريكايي ها و صهيونيزم جهاني بدين وسيله قصد داشتند با يك جهش بزرگ و با ايجاد تغييرات جغرافيايي و سياسي و فرهنگي حداقل براي يكصد سال آينده سلطه خود را بر مهمترين منطقه جهان تثبيت كنند هرچند آمريكايي ها در راه تسلط خود عمليات هايي را از فيليپين تا جيبوتي و افغانستان و عراق و فلسطين و لبنان انجام داده اند. ليكن ناكامي تاريخي رژيم اشغالگر قدس در برابر حزب الله لبنان و مبارزين فلسطيني و مشكلات عديده آمريكا ناشي از لشكركشي به عراق و افغانستان از يك طرف و مقاومت هايي كه در برابر زياده خواهي هاي آمريكا در اقصي نقاط جهان شكل گرفته، شكست هاي اساسي را براي اين راهبرد رقم زده است.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور تصريح كرد: آمريكا نه تنها به آرمان باطل خود مبني بر سلطه بر منطقه خاورميانه به منظور اعمال مديريت بر ساير قدرت هاي موجود، دست نيافت، بلكه با گذشت يك دهه، آمريكايي ها در حال اخراج نهايي از خاورميانه هستند و هر روز كه مي گذرد با مشكلات و دشواري هاي جديدي در سياست خارجي و سياست داخلي مواجه مي شوند.
وي اظهار داشت: مردم آمريكا و ساير جوامع بايد از هيئت حاكمه رژيم آمريكا سوال كنند، با وجود دستگاه هاي عريض و طويل اطلاعاتي و امنيتي آمريكايي و اروپايي و ساير رژيم هاي وابسته به بلوك اقتدارگرايان، چرا تا امروز نتوانسته ابعاد اين حادثه را به طور روشن و شفاف در اختيار افكار عمومي قرار بدهد و در عوض تلاش مي كند با استفاده از پروپاگاندا و امپرياليسم خبري، رسانه اي و با نمادسازي از كشورهاي اسلامي به عنوان دشمن و جوامع تروريستي صرفا به فرافكني بپردازد.
وي افزود: اسلام هراسي اصلي ترين و در راس استراتژي سيستم هاي استكباري، قرار دارد. آمريكا با خلق اين حادثه بزرگ قصد داشت با سياه نمايي از اسلام و مسلمانان، جلوي نفوذ روحي و معنوي اسلام را سد كند و از اقبال سراسري مردم غيرمسلمان جهان به اين دين الهي جلوگيري كند؛ چرا كه ليبرال دمكراسي به سرعت در معرض ورشكستگي قرار گرفته بود.
وي گفت: تنها يك رويداد بزرگ كه با استفاده از عنصر رسانه به يك ابر رويداد مبدل شد مي توانست مانع چنين اتفاقي بشود؛ لذا هنوز گرد و خاك انفجار ساختمان هاي تجاري فرو ننشسته بود كه تبليغات عليه اسلام و مسلمانان آغاز شد و انگشت اتهام و مجرميت به سمت اسلام نشانه روي گرديد، اين در حالي بود كه در آن زمان هنوز هيچ چيز حتي در حد حدس و گمان نيز مشخص نبود.
وي تاكيد كرد: روند جابجايي قدرت در جهان در ريل جديدي قرار گرفته است و بدون ترديد ايدئولوژي الهي برتر، جايگزين مكاتب مادي موجود خواهد شد و از آن جا كه اين پديده با فطرت انسان ها سازگار است، قدرت هاي استكباري رو به افول قادر به جلوگيري از آن نيستند و آمريكا بايد بپذيرد دوران امپراطوريش بسر آمده است.

 



سردار نقدي: حركت انقلابي مصر براي تسخير سفارتخانه رژيم صهيونيستي برگرفته از حماسه 13آبان است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين حركت انقلابي مردم قاهره در تسخير سفارتخانه رژيم صهيونيستي را برگرفته از حماسه 13آبان و يادآور غيرت انقلابي دانشجويان ايران اسلامي دانست.
سردار محمدرضا نقدي در گفت وگويي، با تاكيد بر اسلامي بودن خيزش ملت هاي منطقه در همه ابعاد و جوانب، ابراز داشت: تجديدنظرطلبان و منحرفان بدانند، خيزش مردم منطقه يك حركت كاملا اسلامي است كه هدفش تحقق حاكميت جهاني اسلام است. استفاده از عناوين مجعول براي اين انقلاب ها القائات آمريكا و صهيونيزم است كه استكبار آن را در سطح بين الملل تبليغ مي كند و متاسفانه عده اي نيز مغرضانه يا ناخودآگاه آن را تكرار مي كنند.
وي با يادآوري تحقير آمريكا توسط دانشجويان فاتح لانه جاسوسي گفت: اين حركت استثنايي مردم قاهره، برگرفته از حماسه 13آبان و يادآور غيرت انقلابي دانشجويان ايران اسلامي است كه شجاعانه هيبت پوشالي استكبار جهاني را درهم كوبيدند. البته اين بار مردم قاهره نجابت كرده و كسي را به گروگان نگرفتند اما صهيونيست ها مطمئن باشند در صورت بازگشت به مصر، ديوارهاي فولادي نيز نمي تواند مانع مردم مصر شود.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين، با استثنايي و راهبردي خواندن حركت مسلمانان انقلابي مصر براي تسخير سفارتخانه رژيم صهيونيستي، افزود: به پاس حركت انقلابي مردم مصر در تسخير لانه جاسوسي رژيم صهيونيستي، بسيجيان عزيز و ملت هشيار ايران در مساجد و حسينيه هاي كشور سجده شكر بجا آورده و براي به ثمر رسيدن انقلاب هاي اسلامي ملت هاي منطقه دعا مي كنند.
وي افزود: اراده مردم قاهره در فتح لانه جاسوسي صهيونيست ها بيانگر ماهيت ضدصهيونيستي انقلاب مصر و همه انقلاب هاي منطقه است و در اين مسير مردم اسكندريه، سوئز و بسياري از شهرهاي مهم مصر از اهالي قاهره هم تندتر هستند.
نقدي در خصوص اهميت حركت مردم مصر خاطرنشان كرد: اهميت و نتايج فتح لانه جاسوسي صهيونيزم در قاهره از اهميت پيروزي حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه كمتر نيست.
نقدي با اشاره به هدايت گري الهي رهبر انقلاب اظهار داشت: امروز در پرتو رهبري الهي امام خامنه اي شاهد تحقق پي در پي وعده هاي امام خميني(ره) هستيم و واقعا جاي امام و شهدا در اين لحظات تاريخي و استثنايي خالي است.
وي با هشدار به سران كشورهاي استكباري در خصوص تبعات تاخير در قطع ارتباط با رژيم صهيونيستي گفت: اگر دولت هاي جهان به ويژه كشورهاي اسلامي تصميم نهايي را براي طرد رژيم نژادپرست صهيونيستي نگيرند؛ به زودي ملت ها در فتح لانه جاسوسي صهيونيست ها به مردم قاهره اقتدا كرده و تصميم نهايي را براي محو اين رژيم نژادپرست خواهند گرفت.
رئيس سازمان بسيج تاكيد كرد: اين قرن، قرن حاكميت ملت هاست و ملت ها اسلام را مي خواهند.
وي همچنين با انتقاد از بازي دونبش و رفتار متناقض دولت تركيه خاطرنشان كرد: دولت تركيه هرچه سريع تر سفارت رژيم اشغالگر قدس را تعطيل كند و نگذارد مردم تركيه تصميم در اين زمينه را راسا اتخاذ كنند.

 



سفير ايران در اندونزي: بيداري تمام دنياي اسلام در حال روي دادن است

سفير جمهوري اسلامي ايران در اندونزي درخصوص موج بيداري اسلامي گفت: اين بيداري تنها محدود به آفريقا و كشورهاي عربي نيست بلكه در تمامي دنياي اسلام در حال روي دادن است.
محمود فرازنده سفير جمهوري اسلامي ايران در مصاحبه با مجله ديپلماسي چاپ وزارت امور خارجه اندونزي درخصوص موج بيداري اسلامي و تحولات اخير در شمال آفريقا و كشورهاي عربي خاورميانه گفت: اين بيداري تنها محدود به منطقه ذكر شده نيست بلكه در تمامي دنياي اسلام در حال روي دادن است.
وي افزود: اين يك شرايط حساس براي دنياي اسلام است كه به شكل طغيان بر عليه دولتهاي دست نشانده عربي متبلور شده است بايد از رويكرد جامعي به منظور فهم صحيح اين پديده استفاده كرد.
سفير ايران تصريح كرد: در حال حاضر ما با دو نظر نسبت به اين تحولات مواجه هستيم يكي نظر افراد مستقل و ديگري نظر مغرضانه كه توسط قدرتهاي سلطه گر مطرح مي شود. قدرتهاي سلطه گر اصرار دارند كه مسائل اقتصادي و مشكلات اجتماعي شامل بيكاري موجب ناآرامي ها در خاورميانه و شمال آفريقا شده است. براي بحث در اين خصوص ما به يك رويكرد روشن كه بتوان از نظر تئوري آن را ثابت كرد نياز داريم.
وي با بيان اينكه هويت دليل اصلي اين ناآرامي هاست كه موجب بيداري ملي شده است گفت: بعد از حادثه 11 سپتامبر ما شاهد يك جنگ اعلام نشده بر عليه اسلام بوديم هر چند آن را مبارزه با تروريسم خواندند. ما هيچگاه موضوعي تحت عنوان افراط گرايي و بنيادگرايي در اسلام نداشته ايم. بنيادگرايي يعني رجوع مستقيم به متن و كتاب. در اسلام منبع اصلي قرآن و سنت است و انديشمندان مسلمان همواره در طول تاريخ قرآن را براساس مقتضيات زمان تفسير نموده اند.
فرازنده عنوان كرد: ما افراط گرا نداريم زيرا اسلام دين تعادل و ميانه روي است لذا تاكتيك اصلي دشمنان تحميل و وارد كردن خشونت، تخطي و افراط گرايي در داخل اسلام است. مسلمانان جهان به روشني اين پيام را دريافت كرده اند كه عقايد آنها در معرض حمله قرار گرفته است و با تعريف جديدي يعني مسلمان خوب و مسلمان بد روبرو شده اند. اين خط كشي ها و تعاريف اولين بار در سخنراني رئيس جمهور آمريكا ظاهر شد كه «شما يا با ما هستيد و يا تروريست ها».
سفير ايران در اندونزي با بيان اينكه در پديده بيداري اسلامي، اندونزي كشور بسيار مهمي محسوب مي شود گفت: اندونزي بيشترين جمعيت مسلمان دنيا را در خود جاي داده است. ما مي توانيم به جاي مخدوش كردن چهره گروه هاي اسلامي به جرم افراط گرايي، به يكديگر در درك بيشتر مفاهيم پايه اي اسلام كمك نمائيم.

 



بنزين سوپر با اكتان 100 در شازند توليد شد

مديرعامل شركت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي كشور از توليد موفق بنزين سوپر با اكتان 100 طي ده روز گذشته در پالايشگاه شازند خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا ضيغمي شامگاه جمعه با اعلام اين خبر كه در حاشيه بازديد از واحد 12 طرح توسعه پالايشگاه امام خميني شازند گفت: واحد 12 (CCR) از شب عيد سعيد فطر به طور آزمايشي وارد مدار بهره برداري قرار گرفت كه در مدت ده روز اخير سربلند از آزمايشات بيرون آمد.
وي با بيان اين كه واحد توليد بنزين پالايشگاه امام خميني شازند در آينده اي نزديك با حضور مقامات ارشد كشوري مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت افزود: با بهره برداري رسمي از اين واحد ظرفيت توليد بنزين كشور از 5 ميليون در روز به 8 ميليون ليتر در روز افزايش خواهد يافت و اين پاسخي ديگر بر بي اثر بودن تحريمهاي ايران است.
ضيغمي با اشاره به پيشرفت قابل قبول طرح توسعه پالايشگاه بيان داشت: بايد با برنامه ريزي دقيق و موشكافانه بستر لازم براي بهره برداري از اين طرح تا پايان سال جاري مهيا شود.
مديرعامل پالايشگاه امام خميني شازند نيز در اين بازديد گفت: تكميل واحد 12 طرح توسعه پالايشگاه شازند مطابق استانداردهاي كيفي و ايمني در كمترين زمان و توليد محصولات باكيفيت از مشخصات منحصر به فرد اين پروژه است.
علي نوربخش افزود: براي افتتاح اين واحد در مجموع يك هزار و 400 ميليارد ريال هزينه شده است.

 



ساعت 18 امروز نتايج آزمون كارشناسي ارشد علوم پزشكي اعلام مي شود

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت از اعلام نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد رشته هاي علوم پزشكي از ساعت 18امروز خبر داد.
جبرائيل نسل سراجي با اشاره به اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد رشته هاي علوم پزشكي از ساعت 18 امروز از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني wwwsanjeshpir گفت: در اين آزمون 4هزار و 131 داوطلب پذيرفته شده اند.
وي با بيان اين كه برخي از دانشگاه ها براي پذيرش دانشجوي كارشناسي ارشد در رشته جديد مجوز دريافت كرده اند، اظهار كرد: بر اين اساس در اين رشته ها حدود 09 دانشجو پذيرفته مي شوند و داوطلباني كه تمايل دارند در اين رشته ها پذيرفته شوند بايد از روز سه شنبه 22 شهريورماه با ورود به سايت مركز سنجش آموزش پزشكي اعلام آمادگي كنند.
سراجي از اعلام نتايج پذيرفته شدگان اين دسته از رشته محل هاي جديد و تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد در 21 مهرماه خبر داد و افزود: ثبت نام پذيرفته شدگان اين آزمون از روز شنبه 62 شهريورماه آغاز مي شود.

 



كمك ميليوني زائران امامزادگان سمنان به مردم سومالي

زائران حرم هاي مطهر امامزادگان سمنان به مردم سومالي كمك كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان با اعلام اين خبر افزود: زائران حرم مطهر حضرت يحيي(ع) و حضرت علي بن جعفر(ع) سمنان بالغ بر 108 ميليون ريال به مردم سومالي كمك كردند.
از اين مبلغ، حدود 82 ميليون ريال در امامزاده يحيي(ع) و حدود 25 ميليون ريال در امامزاده علي بن جعفر(ع) سمنان جمع آوري شده است.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان افزود: بنا داريم برنامه هاي فرهنگي در بقاع سطح استان را افزايش داده تا در اجراي نيات رهبر معظم انقلاب بقاع متبركه را به قطب فرهنگي تبديل كنيم.

 



رئيس دفتر مناطق محروم كشور: اعتبارات مناطق محروم كشور افزايش مي يابد

اليگودرز-خبرنگاركيهان:
اعتبارات مناطق محروم كشور از جمله استان لرستان افزايش مي يابد.
رئيس دفتر مناطق محروم كشور در بازديد از شهر جديد شول آباد عنوان كرد و افزود: با هدف توسعه متوازن و نيز بهره مندي همه مردم از امكانات، اعتبارات مناطق محروم كشور افزايش مي يابد.
جليل بشارتي با اشاره به تلاش مسئولان و عنايت ويژه رئيس جمهور به مناطق محروم، شهر شدن شول آباد را آغاز محروميت زدايي از بخش ززوماهرو عنوان كرد و افزود: در اليگودرز دو بخش محروم «بشارت» و «ززوماهرو» وجود دارد كه بيشترين تلاش را براي توسعه و پيشرفت آنها انجام خواهيم داد.

 



به ميزباني آذربايجان غربي پانزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي برگزار مي شود

ساري-خبرنگار كيهان:
مدير كانون پرورش فكري مازندران گفت: پانزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با موضوع قصه و قصه گويي برگزار مي شود.
قاسم عزيززاده گرجي به كيهان گفت: پانزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي كانون پرورش فكري در سه بخش پايان نامه دانشجويي، بخش نشر، ترجمه و تاليف و بخش تشكل هاي فعال در زمينه ترويج فرهنگ قصه و قصه گويي 5 الي 10 بهمن ماه سال جاري در استان آذربايجان غربي برگزار مي شود.
وي درخصوص اهداف برگزاري اين جشنواره اظهار داشت: هدف از برگزاري اين جشنواره توسعه و ترويج قصه گويي بر پايه اعتلاي ارزش هاي انساني، توجه ناشران، نويسندگان، مترجمان، دانشگاه و دانشگاهيان به اهميت قصه و قصه گويي مي باشد.
مدير كانون پرورش فكري مازندران در ادامه درخصوص شرايط و مقررات اين جشنواره افزود، در بخش پايان نامه دانشجويي، دانشجويان و فارغ التحصيلان كه پايان نامه مرتبط با موضوع جشنواره دارند كه در قالب كتاب به چاپ نرسيده باشد مي توانند شركت كنند و در بخش نشر، ترجمه و تاليف، فعالان اين عرصه كه آثاري مرتبط با قصه و قصه گويي را به چاپ رسانيده باشند مي توانند در اين جشنواره اثر ارائه كنند.
اين مقام مسئول درخصوص مقررات بخش تشكل هاي فعال تاكيد كرد: تمام سازمان ها، موسسات، تشكل ها و انجمن هاي مردم نهاد مي توانند كارنامه فعاليت هاي خود را كه ارتباط مستقيمي با ترويج قصه و قصه گويي داشته باشد به همراه اسناد و مدارك مورد نياز به دبيرخانه ارسال كنند.
وي افزود: مهلت ارسال آثار به دبيرخانه تا تاريخ 30/7/90 بوده و زمان اعلام نتايج بخش هاي نشر و تشكل هاي فعال در تاريخ 25/9/90 و زمان اعلام نتايج بخش پايان نامه در تاريخ 25/10/90 مي باشد. گرجي با اعلام آمادگي كانون پرورش فكري مازندران در اين جشنواره افزود، كليه آثار ارسالي در دفتر استان جهت داوري اوليه توسط كارشناسان و داوران كانون بررسي و آثار منتخب به دبيرخانه جشنواره در تهران جهت حضور در جشنواره منطقه اي ارسال مي شود.

 



معصومي: مطالعات ژئوتكنيك پيش از صدور پروانه ساختمان در حريم گسل الزامي است

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران از الزامي شدن مطالعات ژئوتكنيك براي صدور پروانه ساختمان ها در حريم گسل زلزله خبرداد.
هيربد معصومي، گفت: در مناطق داراي حريم، سازندگان موظف هستند تا براي دريافت پروانه ساخت، نتيجه مطالعات ژئوتكنيك را ارائه و براساس آن سازه را طراحي كنند.
وي افزود: مالكان املاكي كه بر روي حريم گسل قرار دارند، بايد ابتدا مشاوري را براي تحقيقات ژئوتكنيك آن ملك داشته باشند تا بررسي هاي لازم در مورد وضعيت ملك صورت گيرد و براساس نتايج تحقيقات، سازه را طراحي كرده و بعد از اين مرحله پروانه ساخت صادر مي شود.
معصومي با تاكيد بر اهميت اين موضوع گفت: اين اقدام براي همه ساختمان هايي كه در مناطق داراي حريم قرار دارند الزامي است.
معاون شهرداري تهران تصريح كرد: ساختمان هاي بلند مرتبه و حائز اهميتي كه در ساير مناطق وجود دارد حتي اگر آن منطقه در حريم گسل نباشد نيز بايد براساس مطالعات ژئوتكنيك به طراحي سازه بپردازند و صدور مجوز براي اين ساختمان ها نيز بر اين اساس صورت مي گيرد.
معصومي با بيان اين كه مقاوم سازي ساختمان ها از دغدغه هاي شهرداري است، افزود: همه اين تلاش ها به دليل آن است كه ساختمان ها ايمن ساخته شوند و شهري با ساختمان هاي مقاوم در برابر هرگونه آسيب احتمالي داشته باشيم.
وي با اشاره به وجود 14 هزار هكتار بافت ناپايدار در تهران، گفت: تهران داراي 3270 هكتار بافت فرسوده و 14 هزار هكتار بافت ناپايدار است و شهرداري با اقداماتي كه انجام داده سعي دارد تا اين ميزان را به حداقل برساند.

 



دادستان كل كشور: پژاك از سوي آمريكا و غرب هدايت و پشتيباني مي شود

دادستان كل كشور گفت: اقدامات خرابكارانه اي كه در مناطق مرزي غرب كشور روي مي دهد از سوي آمريكا و غرب هدايت و پشتيباني مي شود.
به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در مراسم بيست و چهارمين سالگرد سردار «حسين بصير» و 350 شهيد شهرستان فريدونكنار گفت: اقدامات خرابكارانه و تهديدهاي بي پايه و اساسي كه در مناطق مرزي غرب كشور رخ مي دهد، توسط گروه هاي سازمان يافته اي با عنوان پژاك است كه از سوي آمريكا و غرب هدايت و پشتيباني مي شوند.
وي با تأكيد بر اينكه اقدامات خرابكارانه آمريكا و همپيمانان غربي وي، قبل از پيروزي انقلاب آغاز و در قالب متوقف كردن نظام جمهوري اسلامي و انقلاب نوپاي ايران همچنان در قالب برنامه هاي جديد از سوي آنان ادامه دارد، يادآور شد: دشمنان ايران اسلامي پس از پيروزي انقلاب، تصور غلطي در ذهن خود مي پروراندند كه اين انقلاب دوام چنداني نخواهد داشت و در كنگره آمريكا نقشه پيشگيري از تثبيت نظام جمهوري اسلامي را مي كشيدند.
محسني اژه اي به اقدام ديگر استكبار عليه جمهوري اسلامي در دهه هاي گذشته اشاره كرد و گفت: در دهه هاي گذشته دشمن با پشتيباني از مهره هاي دسته دوم و سوم خود در كشور، اقدامات تفرقه افكنانه اي را در برخي شهرها و روستاها و نقاط مرزي طرح ريزي كرد.
وي افزود: قصد آنان از اين طراحي ها شعله ور كردن درگيري ها و پخش شايعه ها در محيط هاي كوچكتر، ادعاهاي تقسيم حوزه جغرافيايي، درگيريهاي خياباني توسط مردم و تعميم آن در سطح وسيع تر آن در كل كشور بوده است.
دادستان كل كشور گفت: عوامل استكبار در خارج و عوامل خود فروخته داخل با تشكيل حرب هاي ضد انقلاب در سال هاي بعد اقدامات خود را با پشتيباني غرب در كشور تقويت كردند كه نمونه آن گروه پژاك در غرب كشور است.
محسني اژه اي با بيان اينكه اعمال تحريم با زور و قلدري تمام از سوي آمريكا و غرب در سال هاي اخير بر ضد كشور ادامه پيدا كرد و در اين اقدام تجهيزات نظامي را در اختيار ايران نگذاشتند و دارايي هاي كشورمان را بلوكه كردند، اضافه كرد: با همه اين اقدامات و جنگ نابرابر عراق با پشتيباني بيشتر كشورهاي حامي آمريكا عليه ايران هيچ يك از سازمانها و نهادهاي بين المللي مدافع حقوق بشر اقدامي نكردند و فقط سكوت كردند.

 



تا سال آينده انجام مي شود افتتاح آسمان نماي سه بعدي اراضي عباس آباد

مديرعامل شركت نوسازي اراضي عباس آباد از بهره برداري آسمان نماي سه بعدي در اين اراضي تا يك سال آينده خبر داد.
بهنام اتابكي با اشاره به موقعيت اين آسمان نما در اراضي عباس آباد گفت: سطح اين محوطه كه در حاشيه جنوبي بزرگراه شهيد همت واقع شده است حدود 11 هزار متر مربع پيش بيني شده است و در اين پارك، كالبد و فضاي آسمان نما با معماري يك كره فضايي به قطر 30 متر جانمايي شده است.
وي با بيان اين كه در اين كره سفر به كهكشان نمايش داده مي شود، گفت؛ قرارگيري اين كره در حاشيه بزرگراه شهيد همت بهترين ديد و منظر شهري براي رويت اين مجموعه از بزرگراه شهيد همت، شهيد مدرس و شهيد حقاني را به وجود مي آورد.
اتابكي در ادامه با اشاره به ويژگي هاي اين آسمان نماي سه بعدي گفت: پلانتاريوم يا همان آسمان نما، تالاري است كه در آن نمايي از ستارگان، سياره ها و ديگر پديده هاي آسماني براي اهداف آموزشي يا سرگرمي نمايش داده مي شود و داراي گنبدي است كه بينندگان زير آن مي نشينند و تصويري از آسمان را كه با پروژكتور مخصوصي بر سقف گنبد مي افتد نگاه مي كنند.
مديرعامل شركت نوسازي اراضي عباس آباد تصريح كرد: در مركز گنبد آسمان نما يك پروژكتور قرار دارد كه شامل پروژكتورهاي جداگانه اي براي خورشيد، ماه، سيارات و ستارگان است و اين پروژكتورها توسط موتورهاي دقيقي به حركت در مي آيند و در صورت لزوم سرعتشان را سريع و يا آرام مي كنند.
به گفته اتابكي مي توان اين پروژكتورها را طوري ساخت كه آسمان شب را در هر زماني در گذشته يا آينده نشان دهند.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد
شركت 20 كشور در جشنواره بين المللي امسال فيلم كودك و نوجوان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به رشد 100درصدي فيلم هاي توليد شده حوزه كودك و نوجوان كشور در سال جاري گفت: در جشنواره امسال 20 كشور شاخص دنيا در عرصه فيلمسازي شركت خواهند كرد.
دكتر محمد حسيني در آيين افتتاح دفتر جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان در موزه هنرهاي اصفهان مشكل و ضعف جشنواره فيلم كودك و نوجوان در دوره هاي گذشته را انحصاري بودن و اختصاص آن به شركت كننده ها و هنرمندان دانست و اضافه كرد: در بيست و پنجمين دوره جشنواره فيلم كودك و نوجوان، فيلم هاي جشنواره در 25 استان كشور و با محوريت استان اصفهان برگزار مي شود.
دبير بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان نيز اظهار داشت: در اين دوره فيلم هاي جشنواره در 25 استان و 250 نقطه محروم كشور به نمايش درمي آيند كه اين كار براي نخستين بار است كه در سطح جهان انجام مي شود.
احمد ميرعلايي با اشاره به اين كه پيام اين دوره از جشنواره، «نشاط و شادابي براي كودكان، اميد و تعالي براي نوجوانان و مهرباني و همدلي براي خانواده هاست»، افزود: تعداد فيلم هايي كه در بخش داخلي اين جشنواره شركت داده شده اند 15 اثر است كه استقبال بيشتر شركت كنندگان را از اين بخش نسبت به كل دو دوره گذشته نشان مي دهد.
بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان از 23 تا 27آبان ماه سال جاري در شهر اصفهان برگزار مي شود.
سقائيان نژاد شهردار اصفهان در خصوص افتتاح دفتر دبيرخانه جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان در اصفهان افزود: اميدواريم اين دفتر در اصفهان نهادينه شود و اتاق فكري براي دبيرخانه جشنواره باشد تا فقط به يك هفته برگزاري آن محدود نشويم و دبيرخانه دائمي در اصفهان تشكيل شود و همچنين يك سينما هم به كودكان و نوجوانان اختصاص پيدا كند.

 



اخبار ادبي و هنري

لغو مجوز پخش و تبليغ فيلم هاي ايراني
در شبكه هاي ماهواره اي
شبكه هاي ماهواره اي غيررسمي، هيچ مجوزي براي پخش و تبليغ فيلم هاي توليد داخل كشور ندارند.
به گزارش خبرنگار كيهان، مديران تعدادي از شبكه هاي ماهواره اي غيررسمي مدعي شده اند كه با اجازه يا پرداخت پول به تهيه كننده هاي فيلم هاي توليد داخل، اقدام به نمايش آن ها مي كنند.
اين در حالي است كه براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اين گونه شبكه ها، هيچ مجوزي براي اين كار ندارند و تهيه كننده ها نيز نمي توانند فيلم هاي خود را در اختيار شبكه هاي ماهواره اي بگذارند.
گفتني است، اتحاديه تهيه كننده هاي سينماي ايران با تنظيم شكواييه اي عليه شبكه هاي ماهواره اي نمايش دهنده فيلم هاي توليد داخل، فردا دوشنبه 21 شهريور به مناسب روز ملي سينما اين شكواييه را جهت اقدام قانوني به نهاد قضايي كشور تقديم مي كند.
فيلم «شيخ ياسين» با همكاري ايران، مصر و فلسطين
ساخته مي شود
يك روزنامه مصري اعلام كرد، فيلم سينمايي «شيخ ياسين» به عنوان نخستين همكاري مشترك ايران، مصر و فلسطين ساخته خواهد شد.
به گزارش فارس، روزنامه الاهرام مصر اعلام كرد گروه فرهنگي مصري كه اخيرا از ايران بازديد كرده است براي ساخت فيلمي درباره شهيد شيخ احمد ياسين به عنوان نخستين كار مشترك مصر، ايران و فلسطين به توافق رسيده اند. براساس اين گزارش، مدير مركز گسترش سينماي مستند و تجربي ايران با نگارش فيلمنامه اين اثر توسط «بشير الديك» فيلمنامه نويس مصري موافقت كرده است.
گفتني است، شهيد شيخ احمد ياسين، رهبر جنبش مقاومت اسلامي فلسطين بود كه در سال 2004 توسط رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد.
اشعار بيداري اسلامي به سه زبان منتشر خواهد شد
اشعاري كه با موضوع بيداري اسلامي به كنگره شعر دفاع مقدس مي رسد، در قالب يك كتاب به سه زبان منتشر خواهند شد.
مصطفي محدثي خراساني، دبير بيستمين كنگره شعر دفاع مقدس به فارس گفت: قرار شده در جشنواره امسال بر بخش بيداري اسلامي تمركز بيشتري شود. در اين راستا، شاعران بيشتر به ارائه اثر بپردازند تا در نهايت اين آثار را در كتابي سه زبانه به زبان هاي فارسي، انگليسي و عربي منتشر كنيم.
وي افزود: اين كنگره در مرحله نخست در مراكز استان ها از آغاز مهر تا پايان بهمن سال جاري به تناوب و متناسب با آمادگي و شرايط استان ها برگزار خواهد شد.
پوسترهاي رضوي به خارج مي روند
آثار برتر جشنواره پوستر رضوي در نمايشگاه هاي خارج از كشور عرضه مي شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي ايلام گفت: آثار برگزيده اولين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي (طراحي پوستر، تنديس و فراخوان) امام رضا(ع) از سري برنامه هاي نهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) در نمايشگاه هاي خارج از كشور به نمايش درمي آيد.
حسين ملكي اظهار داشت: تاكنون حدود 200 اثر بر اساس محورهاي تعيين شده از جمله شخصيت امام رضا(ع)، آداب زيارت زائران حرم مطهر رضوي و تاريخ، ابنيه و آثار حرم مطهر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده و مرحله داوري آثار دهه آخر شهريور صورت مي گيرد.
داستان زندگي تنها شهيد زن قيام 17 شهريور
منتشر مي شود
داستان زندگي تنها شهيد زن قيام 17 شهريور سال 1357 توسط راضيه تجار نوشته مي شود.
به گزارش خبر آنلاين، تجار قرار است زندگي نامه داستاني شهيد محبوبه دانش آشتياني را با توجه به فعاليت ها و مبارزات انقلابي او بنويسد. اين زندگي نامه داستاني با هدف آشنايي نوجوانان با شخصيت ها و قهرمانان انقلاب اسلامي نوشته مي شود و قرار است سوره مهر آن را منتشر كند.
محبوبه دانش آشتياني در خانواده اي مذهبي در سال 1340 در تهران متولد مي شود و همزمان با تحصيل، به مبارزه عليه رژيم شاه مي پردازد و با برادر و خواهران خويش در تظاهرات ها حضور مي يابد تا اينكه سرانجام هم زمان با قيام مردم در 17 شهريور 57 او كه همراه با خانواده خود در تظاهرات شركت كرده بود، در ميدان شهدا (ژاله) توسط مزدوران رژيم از ناحيه سر هدف اصابت گلوله قرار مي گيرد و به شهادت مي رسد. همچنين پدر و نامزد او نيز بعدها به شهادت مي رسند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14