(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 27 شهریور 1390- شماره 20026

مفهوم تعبد در برابر ولايت فقيه را بايد از بسيجيان بياموزيم
استاندار گيلان: ايران تا 2 سال آينده به خودكفايي در توليد برنج دست مي يابد
انتقاد نماينده مردم از سياست هاي دوگانه آبي وزارت نيرو
آيت الله رسولي محلاتي: بنياد مسكن انقلاب اسلامي ايفاگر نقش مهم توسعه بخش روستايي
آب محلات از سر شاخه هاي دز تأمين مي شود
باغ پرندگان كرمانشاه افتتاح شد
نيروگاه منتظر قائم كرج هيچ گونه آلودگي زيست محيطي ندارد
تدريس بعضي دروس به زبان انگليسي در جزيره كيش
كوتاه از ورزش شهرستانها



مفهوم تعبد در برابر ولايت فقيه را بايد از بسيجيان بياموزيم

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار گفت: مفهوم تعبد در برابر ولايت فقيه را بايد از بسيجيان بياموزيم.
هادي ابراهيمي، در جلسه ستاد گراميداشت هفته دفاع مقدس و دهه كرامت، به نقش بي بديل، ماندگار و اثرگذار جوانان غيور مازندراني در دوران جنگ تحميلي اشاره كرد و گفت: نام لشكر قهرمان 25 كربلا براي هميشه اعصار و نسل ها مي درخشد.
وي افزود: هر سال بايد در هفته گراميداشت دفاع مقدس با شهدا و ايثارگران تجديد ميثاق كرد و پيام اين رويداد را براي جوانان تبيين كرد تا انگيزه دفاع هشت ساله از سرزمين ايران اسلامي براي نسل جديد روشن شود.
ابراهيمي اداي تكليف در پي انجام فرمان مرجع و امام راحل را عامل حضور مردان و زنان كشورمان در هشت سال نبرد با رژيم بعثي عراق اعلام كرد و در عين حال گفت: مفهوم تعبد در برابر ولايت فقيه را بايد از بسيجيان مان بياموزيم و آن را الگوي خود قرار دهيم.
معاون سياسي امنيتي استاندار خواستار تدوين برنامه هاي هفته دفاع مقدس براساس نياز مخاطبين جوان جامعه شد و افزود: هنر بايد در گراميداشت اين مناسبت به كارگيري شود تا در ميان مردم و جوانان الهام بخش و جريان ساز شود.

 



استاندار گيلان: ايران تا 2 سال آينده به خودكفايي در توليد برنج دست مي يابد

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان در جريان برگزاري كارگاه منطقه اي اولويت هاي تحقيقاتي برنج كشورهاي آسياي غربي و مركزي در رشت گفت: ايران در تلاش است تا 2 سال آينده به خودكفايي در توليد برنج دست يابد.
مهدي سعادتي افزود: در حال حاضر باتوجه به شرايط اقليمي كشور، سالانه افزون بر 600 هزار هكتار از اراضي كشاورزي 16 استان كشور بيش از 3 ميليون تن شلتوك برنج توليد مي شود كه نياز غذايي 80 درصد از جمعيت كشور را تامين مي كند.
وي با اشاره به اقدامات زير ساختي انجام شده در شاليزارهاي برنج بخصوص در شمال كشور و تلاش محققان داخلي و حمايتهاي دولت از اين بخش تصريح كرد: در اين راستا ايران در تلاش است تا 2 سال آينده به خودكفايي توليد برنج دست يابد.
وي گفت: گيلان مي تواند در اجراي طرح خودكفايي برنج و رشد صنايع تبديلي شاليكاران تاثيرگذار باشد.
در اين كارگاه كه با حضور معاون سازمان همكاري اقتصادي و بانك توسعه اسلامي و نيز معاون تحقيقات موسسه تحقيقات بين المللي برنج، هم چنين رئيس دفتر سازمان خواربار جهاني در ايران و ساير مسئولان داخلي به مدت 2 روز در رشت برگزار شد نمايندگاني از كشورهاي تركيه، آذربايجان، قزاقستان، قرقيزستان، تاجيكستان و عراق حضور داشتند.

 



انتقاد نماينده مردم از سياست هاي دوگانه آبي وزارت نيرو

شهركرد- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي از سياست هاي دوگانه وزارت نيرو در قبال طرح انتقال آب استان چهارمحال و بختياري به اصفهان انتقاد كرد.
نورالله حيدري دستنايي طرح هاي انتقال آب بين حوضه اي در چهارمحال و بختياري را ويرانگر خواند و تاكيد كرد: هيچ كس در استان مخالف انتقال آب مازاد نيست، اما بايستي اجراي طرح هاي انتقال آب بين حوضه اي به صورت كارشناسي، علمي، بدون چالش و داراي كمترين آسيب به منابع آب هاي زيرزميني اين استان باشند.
وي از وجود تبعيض هاي فراوان در وزارت نيرو خبر داد و افزود: افزون بر سه سال است كه طرح هاي چهارمحال و بختياري با اعتبارات ميليوني اجرايي نمي شود ولي طرح هاي اصفهان با اعتبارات ميلياردي، آن هم در چهارمحال و بختياري اجرايي مي شود.
حيدري دستنايي آب را مزيت چهارمحال و بختياري و استفاده صحيح از آن را باعث رفع مشكل بيكاري در استان بيان كرد و افزود: هيچ كدام از مصوبات وزارت نيرو مربوط به سفرهاي رئيس جمهور و هيئت دولت به اين استان به طور كامل اجرايي نشده است.
نماينده مردم شهرستان هاي فارسان، اردل، كيار و كوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي پنهان كاري مسئولان اصفهان را مشكل ديگر در اجراي طرح هاي انتقال آب بين حوضه اي برشمرد و گفت: در صورتي كه برخي مطبوعات انعكاس اخبار يك طرفه در مورد زاينده رود و متهم كردن چهارمحال و بختياري را متوقف نكنند، به مراجع ذي صلاح اعلام شكايت مي كنيم.
وي با انتقاد از مديريت وزير نيرو گفت: حتي معاونان وزير هم به حرف آقاي نامجو وزير نيرو گوش نمي كنند و به همين علت ها تلاش براي استيضاح وي در مجلس شوراي اسلامي ادامه دارد.
وي ارائه گزارش محمود احمدي نژاد (رئيس جمهور) به عنوان مدير آب چهارمحال و بختياري به مردم استان را ضروري خواند و تاكيد كرد: تصميم رئيس جمهور در ابتدا درست بوده اما پس از گرفتن اين تصميم وي را منصرف كرده اند.
نماينده مردم شهرستان هاي فارسان، اردل، كيار و كوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي به پخش برخي شايعات نسبت به تبليغاتي بودن دفاع نمايندگان مردم چهارمحال و بختياري در مجلس از منابع و طرح هاي آبي استان اشاره و افزود: در صورتي كه وزارت نيرو پنج اصل را رعايت كند، من تعهد كتبي مبني بر عدم حضورم در صحنه انتخاباتي را امضاء مي كنم.
وي نخستين اصل مورد تقاضا را سهيم شدن چهارمحال و بختياري در مطالعات، انتقال و بهره برداري طرح هاي انتقال آب برشمرد و افزود: انجام مطالعات صحيح در مورد منابع آبي دومين اصل مورد تقاضا به شمار مي رود.
گفتني است؛ احمدي نژاد رئيس جمهور در دور اول سفرهاي استاني به استان چهارمحال و بختياري براي رفع نگراني مردم استان در اين مورد خود را در جمع مردم به عنوان مدير آب استان معرفي كرده بود.

 



آيت الله رسولي محلاتي: بنياد مسكن انقلاب اسلامي ايفاگر نقش مهم توسعه بخش روستايي

سنندج-خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور در سنندج گفت: بنياد مسكن به عنوان يكي از نهادهاي خدمات رسان مولود انقلاب اسلامي، نقش مهمي در توسعه كشور به ويژه بخش روستايي داشته است.
آيت الله سيدهاشم رسولي محلاتي كه در مراسم معارفه و توديع مديركل و نماينده ولي فقيه بنياد مسكن انقلاب اسلامي كردستان سخن مي گفت افزود: پيروزي انقلاب اسلامي علاوه بر اينكه معنويت و آزادگي را در جهان ترويج داد، پيشرفت و شكوفايي اقتصادي را هم دنبال كرد به طوري كه امروزه شاهد پيشرفت هاي چشمگيري در حوزه هاي مختلفي در كشور هستيم.
رئيس بنياد مسكن كشور نيز در اين مراسم گفت: بنياد مسكن در تلاش است با مطالعه و بررسي، در راستاي حل مشكلات مردم و نيازهاي محرومان گام بردارد و تلاش خود را براي محووميت زدايي از سيماي مناطق روستايي ادامه دهد.
عليرضا تابش افزود: بنياد مسكن انقلاب اسلامي نقش ارزنده اي در عمران و آباداني مناطق محروم و روستاهاي كشور دارد و در اين رابطه با اجراي طرح مقاوم سازي مسكن روستايي كارنامه درخشاني از خود برجاي گذاشته است.
وي از اجراي طرح نيازسنجي بنياد در بخش مسكن روستايي خبر داد و افزود: بنياد مسكن با مطالعه و تعيين نيازهاي مسكن محرومان و همچنين بهسازي و نوسازي مسكن، موضوع ضريب امنيت بناهاي روستايي را در برابر حوادث غيرمنتظره طبيعي افزايش داده است.
وي در ادامه سخنان خود به تصميمات اتخاذ شده در راستاي بهسازي و نوسازي مسكن شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت اشاره كرد و افزود: بانك ها بايد در اين زمينه همكاري هاي لازم را انجام دهند.

 



آب محلات از سر شاخه هاي دز تأمين مي شود

اراك- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي گفت: بخشي از آب شهر محلات در آينده نزديك از سرشاخه هاي «دز» تأمين مي شود.
خليلي افزود: سهميه آب از سرشاخه هاي «دز» و انتقال آن به شهر محلات 27ميليون مترمكعب در سال است كه طي روزهاي گذشته عمليات اجرايي آن انجام شده است. وي با اشاره به اين كه سرچشمه محلات با كاهش آبدهي مواجه شده بود و گفت: با اجراي يك پروژه از محل منابع آب هاي زيرزميني با حفر و تجهيز يك حلقه چاه در منطقه «دره سا» محلات، به شهرهاي محلات و باقرآباد دركمتر از يك روز آبرساني شد. مديرعامل شركت آبفا اظهارداشت؛ شهرهاي خمين، دليجان و ساوه نيز از سرشاخه هاي «دز» سهميه دارند كه به زودي آب مورد نياز اين شهرها از اين محل تامين مي شود.

 



باغ پرندگان كرمانشاه افتتاح شد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
نخستين باغ پرندگان كرمانشاه در ضلع غربي كمربندي كرمانشاه افتتاح شد.
در مراسم افتتاح باغ پرندگان كرمانشاه كه با حضور تني چند از مسئولان استان برگزار شد، اميد قليچي مديرعامل باغ پرندگان كرمانشاه طي سخناني گفت: باغ پرندگان كرمانشاه در فضاي دوهكتار ساخته شده كه در مجموع دو هزار قطعه پرنده در 130گونه مختلف را در خود جاي داده است.
مديرعامل باغ پرندگان كرمانشاه در ادامه تصريح كرد: 90درصد پرندگان اين باغ وارداتي و عموما از آمريكاي جنوبي و آسياي شرقي خريداري شده اند.
اميد قليچي در بخشي از سخنانش گفت: مهمترين گونه هاي موجود باغ پرندگان كرمانشاه را پرنده سندباد، قوي مشكي و انواع مختلف مرغ و خروس كه در دنيا موجود بوده تشكيل داده است.
وي گفت: اين باغ مجهز به پانسيون و بيمارستان تخصصي پرندگان نيز هست.
مديرعامل باغ پرندگان كرمانشاه در خاتمه اظهار داشت: به زودي واحد تكثير پرندگان زينتي راه اندازي خواهد شد و تمامي گونه پرندگان تكثير شده قابل فروش خواهند بود.

 



به گفته مديركل حفاظت محيط زيست استان البرز نيروگاه منتظر قائم كرج هيچ گونه آلودگي زيست محيطي ندارد

كرج- خبرنگار كيهان:
نيروگاه منتظر قائم فرديس كرج در شرايط كنوني هيچگونه آلودگي زيست محيطي ندارد.
مديركل حفاظت محيط زيست استان البرز با رد برخي خبرها در مورد آلايندگي شديد نيروگاه منتظر قائم گفت: اين نيروگاه حرارتي از دو انرژي گاز و سوخت مازوت در ايام مختلف سال استفاده مي كند كه در فصل گرما از گاز و در ايام پاياني فصل پاييز و زمستان به علت بالا رفتن مصرف گاز و قطع سهميه اين نوع سوخت از سوي شركت گاز، مازوت و سوخت فسيلي جايگزين مي شود.
حسن پسنديده اظهار داشت: آلودگي اين نيروگاه در ماه هاي سردسال به علت استفاده از سوخت مازوت و فسيلي رخ مي دهد كه با توجه به قرار گرفتن آن در محدوده شهري، شركت گاز بايستي به اين نيروگاه سهميه ويژه اختصاص دهد.
اين مسئول تصريح كرد: بحث آلودگي فصل دو زمان خاصي ندارد و هميشه بايد استانداردهاي محيط زيست براي حفظ حقوق شهروندان و سلامتي آنان مورد توجه قرار گيرد.

 



تدريس بعضي دروس به زبان انگليسي در جزيره كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
موسسه آموزشي علوم و فنون كيش براي نخستين بار در كشور برخي از دروس را در مدارس كيش به زبان انگليسي تدريس مي كند.
بنابراين گزارش، به منظور بالا بردن كيفيت خدمات فرهنگي و آموزشي و توسعه در اين خصوص، موسسه آموزشي علوم و فنون در جزيره كيش برخي از دروس فارسي را به انگليسي در مدارس الغدير كيش تدريس مي كند.
شايان ذكر است: در مقطع ابتدايي دروس رياضي و علوم، در مقطع راهنمايي دروس رياضي، علوم و اجتماعي و در مقطع دبيرستان دروس رياضي- فيزيك- شيمي و زيست شناسي از جمله كتاب هايي هستند كه به زبان انگليسي تدريس خواهند شد.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

تربيت بدني قهرمان جام رمضان تنيس روي ميز
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات جام رمضان تنيس روي ميز شهرستان خمين با قهرماني تيم تربيت بدني پايان يافت.
در اين دوره از مسابقات كه با شركت 40 ورزشكار برگزار شد، تيمهاي پيشگام و شركت نفت به ترتيب دوم و سوم شدند.
در بخش انفرادي هم، محسن ايرانشاهي اول شد، كردامين عربي در جايگاه دوم قرار گرفت و علي رضايي و حسين عربي هم مشتركاً سوم شدند.
برترين هاي تنيس روي ميز اراك
¤ مسابقات انفرادي تنيس روي ميز جام رمضان اراك با شناخت نفرات برتر پايان يافت.
در اين دوره از مسابقات كه با شركت 16 ورزشكار برگزار شد، فرهاد دلاورنژاد مقام نخست را بدست آورد. سعيد نظام آبادي دوم و عليرضا آبايي و حميد مرادي (مشتركاً) سوم شدند.
رقابت كاراته كاهاي اراك
مسابقات كاراته جام رمضان اراك با شركت 60 كاراته كا برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، تيم پنجم مرداد(ب)، به مقام نخست دست يافت و تيم هاي پتروشيمي و كبريا به ترتيب دوم و سوم شدند.
ائلوين قهرمان فوتبال دسته يك بناب
بناب- خبرنگار كيهان: با اتمام مسابقات فوتبال دسته يك شهرستان بناب كه با حضور 12تيم و 26 بازي در سه گروه 4تيمي تحت عنوان «يادواره شهداي بناب» در مجموعه ورزشي شهيد بهشتي بناب پيگيري مي شد، تيم «ائلوين» به مقام قهرماني دست يافت و «وحدت چلقائي» مقام دوم را كسب كرد. اين دو تيم به ليگ برتر مسابقات فوتبال شهرستان بناب راه يافتند. تيم ائلوين با 15گل زده بهترين خط حمله مسابقات را از آن خود كرد و تيم استقلال روشت كوچك با 4گل خورده بهترين خط دفاعي مسابقات شناخته شد.
بهره برداري از مجموعه ورزش هاي رزمي
¤ با بهره برداري از مجموعه ورزش هاي رزمي شهرستان بناب در دو طبقه هر 3سالن مصوب سفرهاي استاني رئيس جمهوري در اين شهر تحقق يافت و سرانه ورزشي شهرستان به نيم متر افزايش يافت. اين مجموع در 1350 متر مربع زيربنا و با اعتباري افزون بر 5ميليارد و 450 ميليون ريال اعتبارات استاني به بهره برداري رسيد.
توسعه ورزش رايگان
خوانسار- خبرنگاركيهان:رئيس اداره تربيت بدني خوانسار از توسعه ورزش رايگان و افزايش مكان هاي ورزشي در اين شهرستان خبر داد.
اسد آقا اسدي گفت: اماكني كه جهت اجراي اين طرح درنظر گرفته شده است از اعتبارات فرهنگي استان اصفهان تجهيز خواهدشد.
وي ورزش هاي رزمي، كاراته، كشتي، ژيمناستيك، ايروبيك، تنيس روي ميز و دارت را از جمله رشته هاي ورزشي در اين طرح عنوان و اضافه كرد: اين طرح با پايگاه هاي بسيج آغاز و طبق تفاهم نامه بايد حداقل 200نفر از ورزشكاران تحت بيمه ورزشي قرار گيرند.
رئيس اداره تربيت بدني خوانسار از قرار ندادن فضاي حسينيه ها و مساجد در اين طرح انتقاد كرد و گفت: سالن روستاي خم پيچ نخستين مكان ورزشي روستايي براي اجراي اين طرح انتخاب شده است.
قهرماني تيم فوتسال ابوذر
¤ مسابقات فوتسال جام رمضان در خوانسار با قهرماني تيم ابوذر به پايان رسيد.
اين مسابقات با شركت 16 تيم بمدت يكماه در سالن شهيدرجائي خوانسار برگزار شد.
تيم هاي آرمان و سپاهان مقام هاي دوم و سوم را كسب كردند. در پايان مسابقات امين مظاهري به عنوان بازيكن اخلاق، وحيد منصوري بهترين دروازه بان، مرتضي اورعي فني ترين بازيكن، محمد حاجي زكي، علي نظري و مسعود مؤمني به عنوان مربيان اخلاق و نمونه انتخاب شدند.
درخشش بانوان كونگ فوكار خميني شهر
درچه- خبرنگاركيهان: در مسابقات قهرماني كشور در رشته كونگ فوتوآ نيمه آزاد (مايانا) كه با شركت 580نفر در شهر سقز استان برگزار شد، خميني شهري ها افتخار آفريدند.
در اين مسابقات طوبي رضايي و آرزو قورچاني اول شدند و فاطمه مجيري و فاطمه محمدي عنوان دومي را كسب كردند.
صعود به سوپر ليگ
چناران- خبرنگاركيهان: تيم فوتبال شهيد امامي چناران با غلبه بر حريفان به مسابقات انتخابي سوپر ليگ جوانان استان صعود كرد. اين مسابقات با شركت 4تيم از شهرستان هاي چناران، قوچان، تربت جام و سرخس بمدت 4روز در مجموعه ورزشي تختي چناران برگزار شد كه تيم چناران با 2برد و يك تساوي و كسب 7امتياز به عنوان تيم اول به مرحله سوپر ليگ استان صعود كرد.
حضور واليبال گنبدكاووس در ليگ دسته اول كشور
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: تيم واليبال باشگاه بازرگاني جواهري گنبدكاووس به عنوان نماينده شهرستان در ليگ دسته اول واليبال ايران حضور خواهد داشت.
اين باشگاه در طول دو سال گذشته نماينده شهرستان در ليگ برتر كشور بود كه امسال تصميم گرفت با تركيبي از بازيكنان جوان استان و گنبدكاووس در ليگ دسته اول شركت كند.
همچنين تيم واليبال هاوش گنبدكاووس به عنوان نماينده استان در ليگ برتر واليبال ايران حضور دارد و در اولين ديدار خود 27مهر ماه در تهران به مصاف تيم پيكان خواهد رفت.
برگزاري كلاس مربيگري ژيمناستيك
¤ كلاس مربيگري درجه سه ژيمناستيك آقايان به ميزباني گنبدكاووس برگزار شد.
اين كلاس به درخواست هيئت ژيمناستيك گنبد و موافقت هيئت استان و فدراسيون مربوطه با حضور 45هنرجو از استانهاي گلستان، مازندران و خراسان رضوي با مربيگري مدرس رسمي فدراسيون در محل آكادمي ژيمناستيك كاران شهر برگزار شد. پس از پايان اين كلاس يك دوره كلاس مربيگري براي بانوان نيز به ميزباني شهرستان گنبدكاووس برگزار خواهدشد.
بهره برداري از طرح هاي ورزشي
رشتخوار- خبرنگاركيهان: نماينده خواف و رشتخوار در مجلس گفت: از سهم 1350 ميلياردتومان بودجه ورزشي كشور امسال سهم استان خراسان رضوي بالغ بر 87 ميليارد تومان است.
محمدرضا سجاديان افزود: اين بودجه بايد به سمت احداث پروژه هاي عمراني ورزشي هدايت شود.
وي گفت: متأسفانه بودجه ورزشي و فرهنگي سال گذشته كه بالغ بر 177 ميليارد تومان بود ازسوي دولت تخصيص نيافت.
وي با اشاره به اينكه سرانه ورزشي اين شهرستان اندك است و بايد چندين برابر شود از وضعيت نامطلوب تنها استخر نيمه كاره شنا در اين شهرستان انتقاد كرد و خواستار رفع نقصان اين پروژه شد.
منعمي ر ئيس هيئت ورزش روستايي و معاون مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي دراين جمع گفت: درسال جاري درسطح استان بيش از 400 پروژه ورزشي كلنگ زني و 370 پروژه نيز به بهره برداري رسيده است كه 90 درصد اين پروژه ها روستايي هستند.
درخشش كشتي گير دزفولي درمجارستان
دزفول- خبرنگاركيهان: مجتبي مرادي كشتي گير دزفولي توانست با برتري در كشتي رده بندي وزن 100 كيلوگرم رقابتهاي كشتي آزاد نوجوانان قهرماني جهان در مجارستان مقابل حريفي قدر از كشور هند، براي اولين بار درتاريخ كشتي آزاد، خوزستان را صاحب مدال جهاني كند.
مجتبي مرادي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتايج 6-صفر و 3برصفر سعيد گاميدوف از جمهوري آذربايجان را شكست داد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي در ديدار نيمه نهايي با نتايج صفر-1 و 2-2 مغلوب آدام كان از آمريكا شد و به ديدار رده بندي راه يافت.
وي در اين ديدار با نتايج 3-1، 2-3 و 1- صفر كاوار ماندپ از هند را شكست داد و به مدال باارزش برنز دست يافت.
دراين مسابقات تيم كشتي آزاد نوجوانان ايران با كسب 69 امتياز به مقام قهرماني مسابقات كشتي آزاد نوجوانان جهان در مجارستان دست يافت.
برگزاري مسابقات ورزشي بين سربازان
اهواز- خبرنگاركيهان: ششمين دوره مسابقات ورزشي سربازان وظيفه زندان هاي خوزستان با حضور بيش از 120 نفر در قالب 12 تيم به ميزباني تربيت بدني اداره كل زندان هاي خوزستان درمحل سالن ورزشي انقلاب اهواز برگزارشد.
در پايان اين مسابقات كه طي دو روز انجام شد در رشته فوتسال تيم طلوع امنيت از كانون اصلاح و تربيت، تيم فوتسال فجر زندان دزفول و تيم اروند از اداره زندان احمدآباد آبادان به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را از آن خود كردند. به تيم هاي برتر جوايزي اهداشد.
همچنين در رشته تنيس روي ميز سيد نعمت الله موسوي فرد از زندان دزفول، سلمان بشكار از زندان مسجدسليمان و رضا بويري از كانون اصلاح و تربيت به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
برپايي كلاس داوري فوتبال
فيروزآباد فارس- خبرنگاركيهان: يك دوره كلاس آموزش داوري فوتبال در شهرستان فيروزآباد فارس برگزارشد. دراين كلاس مربيگري درجهC آسيا 25 نفر از علاقه مندان جوان به مدت چهار روز شركت كردند كه 4 نفر از آنان زنان بودند.
پايان مسابقات فوتسال فيروزآباد
¤ مسابقات فوتسال قهرماني جام رمضان 90 يادواره سرداران شهيد نادر و ايرج كرمپور و 10 شهيد فوتباليست فيروزآباد با حضور 12 تيم در رده سني نونهالان، 6 تيم در رده سني نوجوانان، 7 تيم در رده سني جوانان و 20 تيم بزرگسال برگزارشد و با قهرماني تيم هاي الف دررده سني نونهالان و تيم صدرا در رده سني نوجوانان و تيم نيرو الف در رده سني جوانان وتيم ريحانه گستر در رده سني بزرگسالان به پايان رسيد.
همچنين تيم هاي سايپا الف و مسجدالرضا در بخش نونهالان، تيم هاي رهروان شهدا و سايپا دربخش نوجوانان، تيم هاي علم و ادب و ولي عصر در رده سني جوانان و تيم هاي سالار و مسجدالرضا در رده سني بزرگسالان به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
ايذه قهرمان تنيس روي ميز
هفتكل- خبرنگار كيهان
تيم تربيت بدني ايذه، قهرمان رقابت هاي تنيس روي ميز استان خوزستان شد.
در اين مسابقات كه با حضور 8 تيم، انقلاب اهواز، تربيت بدني هاي بهبهان، الف و ب ايذه، شوشتر، گتوند، دزفول و ملي حفاري اهواز برگزار شد، 80 ورزشكار با هم به رقابت پرداختند كه در پايان تيم تربيت بدني الف ايذه قهرمان شد و ملي حفاري اهواز و انقلاب اهواز مقام هاي دوم و سوم اين رقابت ها را به دست آوردند.
برگزاري مسابقات دو صحرانوردي
يك دوره مسابقه دو صحرانوردي در باغ ملك برگزار شد.
در اين مسابقه كه در دو رده سني و از روستاي رباط تا روستاي چيدن برگزار شد، محمد اسدي، حسن زنگنه و مصطفي سروستاني در رده سني بزرگسالان و حميد سروستاني، جلال سروستاني و مجيد سروستاني در رده سني نوجوانان به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند و جوايزي به رسم يادبود به آنها اهدا شد.
اصناف قهرمان فوتسال ادارات هفتكل
¤ تيم اصناف و بازاريان قهرمان جام فوتسال ادارات هفتكل شد.
اين مسابقات با حضور 10 تيم از ادارات و ارگان هاي مختلف هفتكل برگزار شد كه در پايان تيم اصناف با شكست شبكه بهداشت و درمان قهرمان شد.
با وجود اينكه از هر تيم مبلغ يك ميليون و 600 هزار ريال براي حضور در اين رقابت ها دريافت شد به جز دو كاپ كم ارزش كه به دو تيم اول داده شد، هيچ گونه جايزه اي به تيم هاي برتر و بازيكنان داده نشد و برخلاف سال هاي قبل از معرفي آقاي گل، بازيكن برتر و تيم با اخلاق هم خبري نبود.
كسب مدال در مسابقات جهاني كشتي فرنگي
¤ نوجوانان فرنگي كار خوزستان 3 مدال ارزشمند مسابقات جهاني مجارستان را كسب كردند.
در اين مسابقات پيام بويري در وزن 63 كيلوگرم و رامين طاهري در وزن 54 كيلوگرم هر دو از ايذه مدال طلا و سعيد كردي از شوش در وزن 50 كيلوگرم مدال برنز را بدست آورد. همچنين علي شريفي در وزن 69 كيلوگرم از اهواز و مسعود مرادي در وزن 76 كيلوگرم از ايذه هم تيم ملي ايران را همراهي كردند.
آذربايجان شرقي قهرمان سيزدهمين دوره مسابقات بين المللي دوچرخه سواري
اراك -خبرنگاركيهان:
سيزدهمين دوره مسابقات بين المللي دوچرخه سواري ميلاد دونور با قهرماني آذربايجان شرقي به پايان رسيد.
مراسم اختتاميه سيزدهمين دوره مسابقات بين المللي دوچرخه سواري بين المللي دوچرخه سواري ميلاد دونور كه به مدت 4 روز دراستان مركزي و به مسافت 481 كيلومتر و در مسير شهرهاي اراك، آستانه، مهاجران، فرمهين و خمين با حضور 5 تيم خارجي و12تيم داخلي و با نظارت نماينده بلژيكي فدراسيون جهاني دوچرخه سواري برگزار شده بود در بيت قديمي امام خميني در خمين برگزار شد.
در مجموع انفرادي اين مسابقات قادر ميزباني از آذربايجان شرقي مقام نخست مسابقات و حسين عليزاده از آذربايجان شرقي و امير زرگري از استان مركزي به ترتيب دوم و سوم شدند. درمجموع امتيازي حسين فاطمي از استان اصفهان با 10امتياز، رسول براتي از استان مركزي با 5 امتياز و مهدي علمايي از استان البرز با 5 امتياز به ترتيب اول تا سوم شدند.
همچنين درمجموع كوهستان قادر ميزباني از استان آذربايجان شرقي با 13 امتياز، مهدي علمايي از استان البرز با 11 امتياز و حسين عليزاده از آذربايجان شرقي با 9 امتياز به ترتيب مقام هاي اول را تا سوم را كسب كردند.
در مجموع تيمي ، تيم آذربايجان شرقي مقام قهرماني مسابقات را كسب كرد و تيم هاي مركزي الف و زنجان به ترتيب دومين و سومين مقام هاي سيزدهمين دوره مسابقات بين المللي دوچرخه سواري ميلاد دونور را به دست آوردند.
به گفته استاندار
آذربايجان غربي
مهد ورزش كشور است
اروميه- خبرنگار كيهان:
استاندار آذربايجان غربي، اين استان را مهد ورزش كشور دانست و افزود: ورزش اين استان موجب افتخار كشور در عرصه بين المللي است و جوانان اين خطه همواره براي ايران افتخار آفريده اند.
وحيد جلال زاده در آيين افتتاحيه پانزدهمين دوره مسابقات ورزشي كاركنان آموزش و پرورش استثنايي كشور، با اشاره به افتخارآفريني ها و كسب مدال در مسابقات مختلف توسط ورزشكاران استان، اعزام 30 نفر از ورزشكاران آذربايجان غربي به مسابقات گوانگجوي چين را يادآور شد و افزود: ورزشكاران ما پتانسيل بالاي استان در ورزش را با كسب مدال هاي رنگارنگ از اين مسابقات نشان دادند.
وي ورزش را در كنار كار و فعاليت بسيار مهم و تأثيرگذار ارزيابي كرده و خاطرنشان ساخت: اميدواريم در يك فضاي ورزشي، جوانمردانه و دوستانه، رقابت هاي زيبايي را شاهد باشيم.
وي با اشاره به اينكه استان آذربايجان غربي استاني ورزشي و قهرمان پرور است، ابراز اميدواري كرد: اميدواريم اين ميزباني بستر تحرك و پويندگي بيشتر در ميان جوانان استان شود.
ورزشكاران بيمه نشده البرز شناسايي مي شوند
كرج- خبرنگاركيهان:
رئيس هيئت پزشكي ورزشي استان البرز از شناسايي ورزشكاران بدون بيمه در اين استان خبر داد.
«اشكان ارديبهشت» در گفت وگو با خبرنگاركيهان اظهار داشت: درحال حاضر بيش از 104هزار ورزشكار در رشته هاي مختلف در شهرستان هاي استان البرز تحت پوشش بيمه درماني اين هيئت قرار دارند اين آمار نشان دهنده اين است كه استان البرز جزء استان هاي برتر در زمينه ورزش است.
رئيس هيئت پزشكي- ورزشي استان البرز تصريح كرد: طبق برنامه ريزي مقرر شد تا پايان سال جاري اين تعداد 125هزار ورزشكار افزايش يابد و اين قشر زير پوشش بيمه درماني اين هيئت قرار گيرند.
وي گفت: متوسط پرداخت هزينه ورزش به ورزشكاران بين 130هزار تا 2ميليون تومان است كه در اين زمينه در سال گذشته در مجموع 600ميليون ريال به 550ورزشكار هزينه درمان پرداخت شده است.
ارديبهشت افزود: درصدد هستيم بقيه ورزشكاراني كه در شهرستان هاي استان البرز مشغول به فعاليت هستند شناسايي شوند تا خدمات مذكور نيز به آنها ارائه شود.
پايان رقابتهاي واليبال ساحلي
بناب- خبرنگار كيهان:
هشتمين دوره مسابقات واليبال ساحلي قهرماني كشور در شهرستان بناب برگزار شد.
رسول پورعبدالصمد افزود: اين رقابتها 23 تيم از استانهاي مختلف كشور حضور داشتند.
در هشتمين دوره مسابقات واليبال ساحلي قهرماني كشور براي تيم هاي برتر 80 ميليون ريال جايزه نقدي در نظر گرفته شده بود.
گفتني است؛ رقابتهاي واليبال ساحلي قهرماني كشور تحت عنوان «گراميداشت يادواره سرداران شهيد آذربايجان» از 16 الي 18 شهريور ماه سال جاري به مدت 3 روز در زمينهاي ساحلي بناب برگزار شد.
در پايان مسابقات بيمه كار آفرين قهرمان اين دوره از مسابقات شناخته شد و تيم هاي دانشگاه آزاد اسلامي و كرمان موتور نيز دوم و سوم شدند.
انتظار جوانان
براي افتتاح زمين چمن
گناباد- خبرنگار كيهان:
با گذشت چهار سال از آغاز عمليات مرمت و بازسازي تنها زمين ورزشي شهر بيدخت، جوانان اين شهر همچنان در انتظار افتتاح اين زمين چمن ورزشي لحظه شماري مي كنند.
اين در حالي است كه هم اكنون جوانان ورزشكار اين شهر از همان زمين خاكي خود هم محروم شده اند. تبديل ورزشگاه خاكي بيدخت به زمين چمن مناسب چهار سال پيش به توافق شوراي شهر و تربيت بدني بيدخت رسيد.
اداره كل تربيت بدني خراسان رضوي قول داده است كه با اختصاص اعتبار ساخت اين زمين ورزشي در سال جاري به پايان برسد.
پايان
مسابقات شطرنج بانوان
اراك- خبرنگار كيهان:
مسابقات شطرنج جام رمضان بانوان شهرستان اراك كه با شركت 20 شطرنج باز در محل خانه شطرنج مجموعه شهداي اين شهر جريان داشت پايان يافت.
در اين دوره از مسابقات شايسته شانقي به مقام نخست دست يافت و شقايق محمدي زاده و نيلوفر صالح فرد به ترتيب دوم و سوم شدند.
معرفي رئيس كميته طناب كشي
¤ طي حكمي از سوي رئيس هيئت ورزشهاي روستايي و عشايري استان مركزي، محمد ابراهيم داوودآبادي به عنوان رئيس كميته طناب كشي هيئت ورزشهاي روستايي و عشاير استان منصوب شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14