(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 27 شهریور 1390- شماره 20026

حديث دشت عشق
شرايط ناخوشايند پيروزي پس از دربي خبري از بركناري و استعفا نيست!
اخبار كوتاه از فوتبال
نشست ويژه وزارت ورزش و جوانان با فدراسيون هاي ورزشي
اصلي ترين رقيب بهداد مصدوم شد سليمي : از شنيدن اين خبر خوشحال نشدم
آغاز اردوي تيم ملي كانوپولو براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا
در مرحله دوم رقابت هاي قهرماني آسيا تيم ملي بسكتبال ايران با كره جنوبي، مالزي و لبنان همگروه شد
وقتي ملي پوشان در اردو حاضر نمي شوند تقابل ادامه دار سپاهان و تيم ملي هندبال
لغو اعزام تيم ملي ژيمناستيك به ژاپن
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «ابوالفضل زينلي»
هر كه خاك تو نشد عزت و جاهش ندهند

دست تقدير الهي در اولين روز فصل سبز آفرينش در تاريخ 1/1/1346 رقم خورد و خانه را غرق در سرور و شادماني كرد. طلبه شهيد ابوالفضل زينلي در ميان عطر دل انگيز صلوات، چشم به جهان هستي گشود و گوش جانش به زمزمه عرفاني اذان و اقامه منور گشت.
دوران شيرين كودكي را در دامان پرمهر مادر طي كرد و راهي دبستان كاشانچي سابق و سپس مدرسه راهنمايي شد و با سپري كردن اين دوران، مقطع دبيرستان را آغاز نمود.
جذبه دلرباي ساقي ميكده علوم ناب محمدي(ص)، ابوالفضل را نيز حجره نشين حوزه علميه «آيت الله يثربي» كرد و در دل خطاب به مولايش چنين مي سرود:
به غباري كه ز كويت در رخم مانده قسم
هر كه خاك تو نشد، عزت و جاهش ندهند
ايشان با كسب علم و معنويت و تهذيب نفس، در ميان خانواده و اطرافيان شخصيت والايي پيدا كرده و اهل مناجات و نماز اول وقت و احترام به پدر و مادر بود. در برگزاري مراسم مذهبي در مساجد و هيئت ها نقش بسزايي داشت و به خانواده شهدا سركشي مي كرد.
بعد از سه سال خوشه چيني از خرمن علوم اهل بيت(ع)، براي لبيك گفتن به فرمان آفتاب عالمتاب انقلاب و مشق علمي اندوخته هاي خويش، راهي جبهه هاي سراسر نور شد و با حضور در عمليات هاي مختلف از جمله كربلاي5 درحالي كه شلمچه رنگ و بوي الهي و چشم انتظاري يوسف فاطمه(س) به خود گرفته بود، در اين عمليات رزمي نمايان كرد و سرانجام قرعه وصال يار به نامش رقم خورد و كبوتر جانش تا بي نهايت پرواز كرد. پيكر مطهرش سيزده سال در سرزمين خونين شلمچه، ميهمان ملائك بود و سپس در تاريخ 20/4/78 به سوي خانواده رجعت كرد و پس از تشييع باشكوه در جوار امام زاده هادي(ع) به خاك سپرده شد.

 



شرايط ناخوشايند پيروزي پس از دربي خبري از بركناري و استعفا نيست!

سرويس ورزشي -
هفته هفتم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر هر چند با شكست تراكتور سازي آغاز شد اما برتري استقلال مقابل پيروزي آن هم براي سومين بار متوالي باعث شد تا بحران در تيم سرخپوش پايتخت يك بار ديگر به اوج خود برسد.
حالا ديگر همه پل ها خراب شده است. وقتي بنيان و اساس تيمي كج باشد نتيجه اي بهتر از اين هم نبايد براي آن تصور كرد و البته كه هواداران ميليوني اين تيم بايد خوشحال باشند كه استقلال به اين تيم ضعيف فقط دو گل زد و فرصت هاي زيادي را به راحتي از دست داد.
7 مسابقه، 6 امتياز!
اگر از بدبين ترين هوادار پيروزي پيش از فصل هم پرسيده مي شد كه تيمش تا هفته هفتم چند امتياز كسب مي كند هرگز عدد 6 را پيش بيني نمي كرد اما پيروزي توانست اين كار را عملي كند. اين 6 امتياز هم در شرايطي به دست آمده كه شاگردان استيلي فقط در دو مسابقه مقابل تيم هاي نفت آبادان و ذوب آهن نمايش خوبي داشتند و در ساير مسابقات بازي ها چنگي به دل نزدند.
فرصت دادن و صبور بودن يكي از ويژگي هاي موفقيت است اما اينكه چطور فرصت داده و چطور از اين موقعيت استفاده شود نكته مهمي است كه گويي مسئولان پيروزي از آن غافل هستند.
اين حق هوادار اين تيم است بداند چه زماني قرار است اين تيم شكل واقعي خود را پيدا كند و هر بازي ضعف هايش كمتر از مسابقه قبلي شود. وعده هاي بي اساس و بدون اينكه زحمتي پشت آن باشد كمكي به شرايط فعلي اين تيم مي كند؟ عذرخواهي هم اين هوادار را تسكين نمي دهد.
رمز موفقيت استقلال
استقلال روز جمعه ، فوتبال زيبا و جذابتري را به نمايش گذاشت و از همان دقايق آغازين، نبض بازي را در اختيار گرفت ودر پايان برتري اش را با پيروزي دو بر صفر به حريف ديرينه اش تحميل كرد.
مهمترين عامل برتري آبي پوشان در كنار داشتن مهره هاي خوب و تأثيرگذار، كادر فني اين تيم بود كه با بازي خواني حريف سنتي، به خوبي مهره چيني كرد و از آن مهم تر تعويض هاي درست و به جايي انجام داد.
در اين باره بايد گفت، با بازگشت منتظري، خط دفاعي استقلال صلابت خود را به دست آورد، ولي در پيروزي، استيلي مربي جوان اين تيم، نشان داد براي اين كه جايگاهي در جمع مربيان بزرگ داشته باشد، راه زيادي در پيش دارد؛ چه بسا در هفته هاي آتي، نتيجه نگيرد بايد محترمانه از اين تيم برود، چون براي هيچ يك از هواداران پيروزي ، رتبه پانزدهم هضم شدني نيست.
استيلي: استعفا نمي دهم
حميد استيلي سرمربي تيم فوتبال پيروزي يك روز پس از شكست در دربي مي گويد به كارش در پيروزي ادامه مي دهد و اين كه مي ماند يا نمي ماند به تصميم باشگاه بستگي دارد.
سرمربي پيروزي با اشاره به اين كه برد و باخت ها در فوتبال تمام مي شود گفت: به هر حال بازي با استقلال هميشه شرايط خاصي دارد و متاسفانه بازيكنان ما احساسي بودند. استيلي با بيان اين كه استعفا نمي دهم و به كار خودم ادامه خواهم داد، گفت: ماندن يا نماندن من به باشگاه مربوط است. من به عنوان يك مربي حرفه اي به كار خودم ادامه مي دهم و به كار خودم اعتقاد دارم. 100 درصد ما در هفته هاي آينده نتيجه مي گيريم.
مديريت و كاشاني
و سرانجام به مديريت باشگاه مي رسيم. روزي كه هواداران پيروزي از روي سكوها نام علي دايي را فرياد مي زدند خيلي ها اين تصور برايشان پيش آمد كه اين هواداران سرمربي سابق خود را مي خواهند. نگاه اوليه هم همين را مي گفت اما هر چه از ليگ گذشته بيشتر پي برده ايم كه هوادار از نام دايي براي اعتراض به كاشاني و سياست هاي او استفاده كرده است.
براي هوادار پيروزي باخت در دربي با هر مربي سخت و ناراحت كننده است. اين طور نيست كه هوادار با شكست هاي پيروزي در دربي با علي دايي خوشحال بوده اما با استيلي ناراحت است. شكست هميشه تلخ و گزنده است اما نام دايي فرياد زده مي شود تا كاشاني به خود آيد؛ آيا به خود آمدني در كار هست؟

 



اخبار كوتاه از فوتبال

28 بازيكن در اردوي تيم ملي
كارلوس كي روش 28 بازيكن را به اردوي دو روزه تيم ملي فوتبال دعوت كرد.اسامي بازيكنان دعوت شده به اردوي دو روزه تيم ملي به اين شرح است: عليرضا حقيقي، سوشا مكاني، حامد لك ، خسرو حيدري، مازيار زارع، حنيف عمران زاده، احسان حاج صفي، حميدرضا علي عسگر، پژمان منتظري، رضا نورمحمدي، مهرداد پولادي، شجاع خليل آزاد، ميلاد فخرالديني ، آندرانيك تيموريان، علي كريمي، مجتبي جباري، سامان آقازماني، بختيار رحماني، محسن مسلمان، حسين بادامكي ، فرهاد مجيدي، كريم انصاري فرد، ميلاد ميداودي، جواد كاظميان، غلامرضا رضايي، آرش افشين، ايمان موسوي و محمد نزهتي.
دايي: فعلا حرفي نمي زنم
سرمربي تيم فوتبال راه آهن گفت: از شكست پيروزي ناراحت شدم اما فعلا قصد ندارم در اين مورد صحبت كنم. در شرايط فعلي ترجيح مي دهم كه در خصوص اين باخت حرفي نزنم. اگر در روزهاي بعدي لازم باشد در اين مورد حرف هايم را خواهم گفت.
پيوس: سه بازيكن پيروزي در دربي كارشكني كردند
مهاجم اسبق پيروزي مدعي است كه سه نفر از بازيكنان اين تيم در دربي 71 كارشكني كرده اند. فرشاد پيوس اظهار كرد: در بازي هاي دربي كه حضور داشتم يا ديده ام، پيروزي را اين همه ضعيف نديده بودم. مهاجم پيشين پيروزي ادامه داد: در بين همه بازيكنان پيروزي روي هم رفته چهار بازيكن درست و حسابي هم در نمي آيد چرا كه اين تيم ضعف هاي بسياري دارد. به جرات مي گويم سه بازيكن اين تيم اصلا در حد و اندازه اين تيم نيستند و در كار اين تيم كارشكني مي كنند و يكي از اين بازيكنان باعث شكست اين تيم شد. به نظرم پيراهن پيروزي براي تن چند بازيكن اين تيم گشاد است.
لغو ديدار مس كرمان و سپاهان
سازمان ليگ برتر فوتبال از تغيير يك ديدار در هفته هشتم خبر داد.
بنا به درخواست باشگاه فولاد مباركه سپاهان مبني بر لغو ديدار مس كرمان و فولاد مباركه در هفته هشتم، سازمان ليگ برتر با درخواست اين باشگاه به دليل حضور تيم فولاد مباركه در رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا موافقت كرد. تاريخ ديدار فوق متعاقبا اعلام مي شود.
دوري يك ماهه محمد از ميادين
عليرضا محمد كه در بازي با استقلال، در يك صحنه با مصدوميت روبرو و مجبور شد زمين مسابقه را ترك كند، پس از مراجعه به بيمارستان و عكس هاي مربوطه متوجه شد كه با شكستگي از ناحيه آرنج روبرو شده است. عليرضا محمد با اين مصدوميت سه تا چهار هفته از ميادين دور خواهد بود.
مصدوميت 90 تماشاگر در هفتادويكمين دربي پايتخت
مسئول روابط عمومي اورژانس تهران گفت: در جريان هفتادويكمين دربي استقلال و پيروزي 90 نفر مصدوم شدند. حسن عباسي با اعلام اين خبر افزود: 80 نفر از مصدومان در همان محل توسط عوامل اورژانس مستقر در ورزشگاه مداوا شدندو 10 مصدوم ديگر توسط عوامل اورژانس به بيمارستان هاي سينا، لقمان، امام خميني، حضرت رسول و فياض بخش منتقل شدند.
به گفته عباسي صدمه اي ناشي از ضرب و جرح بين تماشاگران به اورژانس اعلام نشده و مصدوميت افراد اغلب ناشي از مسموميت و افت فشار به دليل ازدحام جمعيت بود.
بسته شدن پرونده هفته هفتم ليگ برتر
پرونده هفته هفتم رقابت هاي ليگ برتر امروز با برگزاري دو ديدار بسته مي شود. طبق برنامه اعلام شده از سوي فدراسيون فوتبال امروز در اصفهان تيم سپاهان از داماش گيلان پذيرايي مي كند و در بوشهر دو تيم شاهين و ذوب آهن به مصاف يكديگر مي روند. دو تيم اصفهاني به واسطه حضور در ليگ قهرمانان آسيا دو روز ديرتر از تيم هاي ديگر به ميدان مي روند.

 



نشست ويژه وزارت ورزش و جوانان با فدراسيون هاي ورزشي

وزارت ورزش و جوانان بودجه سال 90 فدراسيون هاي ورزشي را نهايي كرد.
درحالي كه شش ماه از سال 90 مي گذرد، وزارت ورزش و جوانان اخيراً اقدام به برگزاري جلسات با فدراسيون هاي ورزشي كرده تا بودجه آن ها را تعيين كند.
البته پيش از اين جلسات براي تعيين بودجه پيشنهادي و مورد نياز فدراسيون هاي ورزشي برگزار شده بود، اما نهايي نشده بود. اين نشست ها به رياست حميد سجادي، معاون ورزشي وزارتخانه و با حضور شوقاني معاون مالي وزارتخانه، رئيس، دبير و خزانه دار فدراسيون ها برگزار مي شود.
در اين نشست ها ابتدا تقويم ورزشي فدراسيون ها، اعزام ها و... مورد بررسي قرار مي گيرد و سپس بودجه نهايي به تصويب مي رسد.
وزارت ورزش و جوانان چندي است كه اين نشستها را به صورت فشرده و روزانه با 2 يا 3 فدراسيون برگزار مي كند تا تكليف بودجه فدراسيون ها در سال 90 هر چه سريع تر روشن شود. تاكنون اين نشست براي فدراسيون هايي مانند وزنه برداري، تكواندو، دووميداني، تير و كمان و... برگزار شده است.
شنيده ها حاكي از اين است كه بودجه سال 90 فدراسيون هاي ورزشي نسبت به سال قبل تغيير چنداني نكرده و مانند دوره گذشته است.

 



اصلي ترين رقيب بهداد مصدوم شد سليمي : از شنيدن اين خبر خوشحال نشدم

اصلي ترين حريف بهداد سليمي در رقابت هاي جهاني وزنه برداري مصدوم شد.
ماتياس اشتاينر قوي ترين مرد جهان و دارنده مدال هاي طلاي دسته فوق سنگين جهان و المپيك از ناحيه چهارسر ران دچار مصدوميت شد و به احتمال فراوان در رقابت هاي جهاني پاريس همراه تيم آلمان در رقابت ها شركت نخواهد كرد. رسانه هاي انگليسي اعلام كردند كه چهار سر ران اشتاينر پاره شده است.
بهداد سليمي كه خود را براي رقابت هاي جهاني آماده مي كند پس از شنيدن اين خبر گفت: اين خبر براي من جاي خوشحالي ندارد، چرا كه من مي خواستم در حضور اين حريف قدرتمندم به مدال طلا برسم. براي من فرقي نمي كرد كه او در رقابت ها باشد يا نه. مهم اين است كه من بتوانم ركوردهاي خودم را بزنم.
كوروش باقري سرمربي تيم ملي ايران نيز گفت: اين خبر براي ما جاي خوشحالي ندارد اما تنها شانسي كه براي ما ايجاد كرده اين است كه سجاد انوشيرواني به مدال جهاني نزديكتر مي شود و يكي از رقيبانش را اين گونه كنار مي زند.

 



آغاز اردوي تيم ملي كانوپولو براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا

تيم ملي كانوپولوي مردان آخرين مرحله اردوي آمادگي خود را از اول مهرماه در درياچه آزادي آغاز خواهد كرد.
اين اردو به منظور آمادگي حضور در مسابقات قهرماني آسيا، از اول مهر ماه در درياچه آزادي آغاز مي شود و تا پيش از شروع مسابقات ادامه خواهد يافت. مسابقات قهرماني آسيا در رشته كانوپولو 8 تا 11 مهر ماه به ميزباني تهران در درياچه آزادي برگزار مي شود. هومن قربان بيدگلي، محمد علي ملايي و علي قدمي از البرز، سالار محسن زاده و مجيد محمدي از گيلان، نريمان منوچهرنيا و محسن شيخلووند از تهران، مهدي مهردادآذر از زنجان و محمد صديق حشمتيان از كرمانشاه نفرات حاضر در اين مرحله از اردو هستند.

 



در مرحله دوم رقابت هاي قهرماني آسيا تيم ملي بسكتبال ايران با كره جنوبي، مالزي و لبنان همگروه شد

تيم ملي بسكتبال ايران در مرحله دوم رقابت هاي قهرماني آسيا به مصاف تيم هاي كره جنوبي، لبنان و مالزي مي رود.
در چارچوب سومين و آخرين روز مرحله مقدماتي مسابقات بسكتبال قهرماني مردان آسيا ديروز تيم ملي كره جنوبي كه پيش از اين صدرنشين جدول رده بندي گروه A بود در مصاف با هند به برتري 84 بر 53 دست يافت. هندي ها با اين شكست در رده آخر گروه باقي مانند و شانس صعود به مرحله دوم را به طور كامل از دست دادند.
به اين ترتيب تيم هاي كره جنوبي، مالزي و لبنان به عنوان سه تيم برتر گروه A به مرحله دوم صعود كردند و به عنوان حريفان تيم ملي ايران در اين مرحله مشخص شدند. با توجه به شكست قطري ها در دو ديدار گذشته تيم هاي ازبكستان و چين تايپه همراه با ايران از گروه B صعود كنند.
طبق قوانين جديد رقابت هاي بسكتبال قهرماني مردان آسيا، از هر گروه سه تيم برتر به مرحله دوم صعود مي كنند. سه تيم برتر گروه A و B در مرحله دوم مسابقات قهرماني مردان آسيا با يكديگر در گروه E ديدار خواهند داشت. البته نتايج به دست آمده در مرحله مقدماتي در مرحله دوم لحاظ خواهد شد. بنابراين تيم ملي ايران در مرحله دوم فقط به مصاف كره جنوبي، لبنان و مالزي مي رود.
پيروزي قاطع برابر ازبكستان
تيم ملي بسكتبال ايران در سومين ديدارش در مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا با نتيجه قاطع 132 بر 38 تيم ملي ازبكستان را درهم شكست. تيم ملي بسكتبال ايران در آخرين ديدار از مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا ديروز با تركيب جواد داوري، مهدي كامراني، اوشين ساهاكيان، صمد نيكخواه بهرامي و حامد حدادي به مصاف ازبكستان رفت كه در پايان با نتيجه 132 بر 38 به پيروزي رسيد. تيم ايران پيش از اين صعود خود را به عنوان سرگروه به دور دوم قطعي كرده بود.

 



وقتي ملي پوشان در اردو حاضر نمي شوند تقابل ادامه دار سپاهان و تيم ملي هندبال

بازيكنان تيم هندبال سپاهان همچنان غايبان تيم ملي هستند و ريمانيچ تصميم گرفت جايگزيني براي آنها انتخاب كند.
تمرينات تيم ملي هندبال ايران در حالي پيگيري مي شود كه بازيكنان تيم سپاهان همچنان غايبان تمرين محسوب مي شوند. غيبت اين بازيكنان به دليل تصميم مديريت باشگاه سپاهان مبني بر در اولويت قرار دادن باشگاه بر تيم ملي صورت گرفته است.
رايزني هاي مسئولان باشگاه سپاهان با فدراسيون هندبال هم نتيجه چندان مثبتي نداشت و تنها موجب شد تا طرفين در جريان كارهاي يكديگر قرار بگيرند.
در همين راستا مسئولان فدراسيون هندبال تصميم گرفتند براي بازيكنان سپاهان جايگزين انتخاب كنند. البته سرپرست تيم ملي از سپاهاني ها خواسته تا الله كرم استكي، مصطفي ساداتي، سعيد برخورداري و ايمان جمالي را در اختيار تيم ملي قرار دهند و منتظر پاسخ اصفهاني ها است. براي ساير بازيكنان سپاهان هم ريمانيچ جايگزين انتخاب خواهد كرد. پيش از اين سجاد استكي هم در اختيار تيم ملي بود.
تيم ملي هندبال ايران امروز در ديداري دوستانه به مصاف تيم ثامن الحجج سبزوار خواهد رفت.
رقابت هاي انتخابي المپيك 2012 لندن از اول آبان ماه سال جاري با حضور 12 تيم در دو گروه به مدت 11 روز در سئول كره جنوبي برگزار مي شود و تيم ملي ايران در گروه نخست اين مسابقات با تيم هاي عربستان، قطر، عراق، كويت و ازبكستان همگروه است.

 



لغو اعزام تيم ملي ژيمناستيك به ژاپن

تيم ملي ژيمناستيك در رقابت هاي جهاني و گزينشي المپيك كه در ژاپن برگزار خواهد شد، شركت نمي كند.
در اين دوره در بخش تيمي 8 تيم نخست سهميه المپيك لندن را كسب خواهند كرد.
پيش از اين اعلام شده بود كه تيم ملي ايران نيز در اين دوره حضور خواهد داشت اما حسن ميرقائمي مربي تيم ملي از لغو سفر تيم ملي به ژاپن خبر داد.
اردوي تيم ملي ژيمناستيك كه براي مسابقات جهاني دانشجويان برپا شده بود پس از اين رقابت ها تعطيل شده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤محمد عباسي با صدور حكمي بهروز منتقمي را به عنوان مديركل ورزش و جوانان استان البزر منصوب كرد. منتقمي به پيشنهاد سيد احمد رسولي نژاد، معاون حقوقي، امور مجلس و هماهنگي امور استانهاي وزارت ورزش و جوانان و موافقت وزير به اين سمت منصوب شد. منتقمي پيش از اين سمت مدير كل هماهنگي امور استانهاي وزارت ورزش و جوانان(سازمان تربيت بدني) را بر عهده داشت.
¤ پس از ناكامي تيم ملي كشتي فرنگي آذربايجان و درخشش ايران، آذربايجاني ها به محمد بنا پيشنهاد سرمربي گري تيم ملي كشورشان را دادند. همچنين در استانبول، سوئدي ها هم تمايل بسياري براي جذب محمد بنا نشان دادند كه البته سرمربي كشتي فرنگي ايران به تمام اين پيشنهادات جواب سر بالا داد و اعلام كرد كه آرزويش گرفتن مدال هاي المپيك به همراه تيم ملي كشورش است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14