(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 27 شهریور 1390- شماره 20026

برگزاري جشن سلامت دانش آموزي در هفته اول مهر
ارسال برگ قرمز غيبت و تاريخ جديد اعزام به نشاني مشمولان غايب
باند بزرگ ضرب سكه هاي تقلبي متلاشي شد
اعتراض غرفه داران به مديريت سازمان ميادين ميوه و تره بار
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا اعلام كرد آلودگي هوا عامل مرگ و ميرهاي ناگهاني
رانندگان زن براي سرويس دختران دبيرستاني به كار گرفته مي شوند
خواستگاري در هيرمند 3 مجروح گرفت
نماز خواندن مسلمانان در خيابان ممنوع شد
زلزله جنت آباد زرين دشت را لرزاند
معاون سازمان محيط زيست اصفهان: عاملان كشتار خرس ماده و 2 توله آن در سميرم دستگير شدند
حوادث رانندگي در سمنان 7 كشته برجاي گذاشت
تصادف در جاده پلدختر- خرم آباد 3 كشته گرفت
5 جفت دو قلو در يك مدرسه
اوضاع وخيم سيل زدگان پاكستاني
ماجراجويي خلبان 80 ساله
زبان درازترين زن دنيا



برگزاري جشن سلامت دانش آموزي در هفته اول مهر

مديركل فرهنگي شهرداري از برگزاري جشن هاي بازگشايي مدارس، جشن سلامت و دانش آموزي و برنامه گوهر رحمت در سطح مدارس شهر به مناسبت آغاز سال تحصيلي خبر داد.
به گزارش ايسنا رمضاني گفت: شهرداري تهران با آماده سازي و بهسازي مدارس و اجراي اقدامات فرهنگي، اقدامات لازم را براي بازگشايي مدارس به انجام رسانده است.
وي با اشاره به اقدامات فرهنگي شهرداري تهران به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد، اظهار كرد: براي بازگشايي مدارس، شهرداري ستادي را تشكيل داده كه بخشي از آن به مباحث مربوط به حوزه ترافيك و روان سازي مسيرها مي پردازد و بخشي مربوط به مسائل فني عمراني و بهسازي جداول است و در اين ميان قسمتي از اقدامات به مسائل فرهنگي اختصاص دارد.
رمضاني ادامه داد: كمك به آماده سازي در امر بهسازي، رنگ آميزي و تعميرات جزيي مدارس پيش از بازگشايي توسط شهرداري تهران به انجام مي رسد و بر اين اساس، در هر منطقه بايد بهسازي و آماده سازي مدارس محروم به انجام رسد.
مديركل فرهنگي شهرداري تهران افزود: برگزاري جشن بازگشايي مدارس در يكي از مدارس هر محله با حضور شهرداران نواحي به انجام رسيده و علاوه بر آن شهرداري تهران به مناسبت بازگشايي مدارس بحث ارائه يك شاخه گل و كارت تبريك را براي تمامي دانش آموزان مدارس سطح شهر پيش بيني كرده و همچنين در قالب برگزاري اين جشن، هدايايي براي دانش آموزان درنظر گرفته شده است.
رمضاني با بيان اينكه «جشن سلامت دانش آموزي» در هفته اول مهر در تمامي مدارس مناطق 22گانه شهر برگزار خواهد شد، عنوان كرد: برنامه گوهر رحمت نيز توسط اداره كل بانوان در مدارس دخترانه با رويكرد حجاب و عفاف برگزار مي شود.

 



ارسال برگ قرمز غيبت و تاريخ جديد اعزام به نشاني مشمولان غايب

سازمان وظيفه عمومي ناجا از ارسال برگ اعلام غيبت و تعيين مجدد تاريخ اعزام به آدرس مشمولان غايب خبر داد.
اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي اعلام كرد: در راستاي اجراي قانون و به منظور تعيين تكليف مشمولان غايب از اين پس برگ اعلام غيبت و تعيين مجدد تاريخ اعزام براي كليه مشمولاني كه به هر دليل در اعزام حضور نداشته اند صادر مي شود.
در اين اطلاعيه آمده است: كليه مشمولاني كه در تاريخ اعزام قانوني خود حاضر نشوند، مرتكب غيبت شده و غايب محسوب مي شوند و در اجراي قانون بايد نسبت به شناسايي و تعيين تكليف آنان اقدام شود. در اين راستا اين برگ كه به رنگ قرمز نيز طراحي شده به منظور اعلام اخطار و اطلاع مشمول از تاريخ مجدد اعزام وي صادر و به آدرس محل سكونت آنان ارسال مي شود.
در اين برگ ضمن تعيين تاريخ مجدد اعزام و درج سه ماه اضافه خدمت، به مشمول ابلاغ مي شود كه موظف به حضور در محل و تاريخ تعيين شده ثانوي است و چنانچه در موعد اعلام شده بعدي براي اعزام به خدمت مراجعه نكند، حسب قانون از طريق مراجع ذيربط تحت تعقيب قرار گرفته، دستگير و با درج شش ماه اضافه خدمت در سوابق خدمتي، به يكي از مراكز آموزش نيروهاي مسلح اعزام مي شود.
در ادامه سازمان وظيفه عمومي ناجا، با اشاره به ماده 10 قانون خدمت وظيفه عمومي تاكيد كرد كه انجام اموري مانند: شركت در آزمايشات رانندگي و اخذ گواهينامه، دريافت هرگونه وام و كمك هاي كشاورزي، صنعتي، دامداري و مسكن از طريق وزارتخانه ها، موسسات دولتي و وابسته به دولت و نهادهاي قانوني، كانديدا شدن براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ساير شوراها و انجمن هاي قانوني، تحويل اصل گواهينامه يا پايان نامه دوره هاي تحصيلي ديپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه، صدور پروانه كسب و اجازه اشتغال و عضويت در شركت هاي تعاوني در مورد مشمولان خدمت وظيفه عمومي مستلزم ارائه مدركي دال بر رسيدگي به وضعيت مشموليت آنان از سوي سازمان وظيفه عمومي ناجا است. بنابراين كليه مشمولان خدمت وظيفه عمومي بايد به موقع و قبل از ورود به غيبت نسبت به تعيين تكليف مشموليت خود اقدام كنند.
شرايط پذيرش سربازمعلم
معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اين كه امسال در حدود 5300 نفر به عنوان سرباز معلم در مراكز آموزش و پرورش كشور مشغول به خدمت مي شوند گفت: تعداد اين سهميه هر سال بنا به درخواست سازمان آموزش و پرورش و تشخيص ستاد كل نيروهاي مسلح تعيين مي شود.
سرهنگ رحمان عليدوست افزود: سرباز معلم، مشمولاني هستند كه براساس علاقه مندي خود براي خدمت در آموزش و پرورش به ادارات اين سازمان در سراسر كشور مراجعه مي كنند و پس از ارائه درخواست، مراحل گزينش و انتخاب اين افراد از سوي سازمان آموزش و پرورش انجام مي شود. وي با بيان اين كه در سال جاري حدود دو هزار نفر از مشمولان داراي مدرك ديپلم و مابقي از مشمولان داراي مدرك كارداني و كارشناسي گزينش مي شوند به ايسنا گفت: اين دسته از مشمولان با رعايت ضوابط و شرايط ابلاغ شده از طريق مركز آموزش و پرورش استان ها پذيرش مي شوند.
به گفته معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا، نداشتن غيبت، عضويت در بسيج و عدم سوءسابقه از شرايطي است كه درخواست كنندگان براي سرباز معلمي بايد دارا باشند و در استان هاي داراي درخواست بالا عضويت در خانواده شهدا و ايثارگران نيز احتمال پذيرش مشمولان را افزايش مي دهد.
عليدوست ادامه داد: پس از طي مراحل گزينش در آموزش و پرورش هر استان، اسامي مشمولان واجدشرايط در ارديبهشت ماه هر سال به ستاد كل نيروهاي مسلح تحويل داده مي شود و ستاد هم با در نظر گرفتن سهميه پيش بيني شده و انجام تحقيق، اسامي افراد تاييد شده را به سازمان وظيفه عمومي ارائه مي كند.

 



باند بزرگ ضرب سكه هاي تقلبي متلاشي شد

باند بزرگ ضرب و توزيع سكه هاي تقلبي توسط مأموران پليس آگاهي تهران بزرگ شناسايي و متلاشي شد.
بنابه گزارش رسيده شاكي اين پرونده كه مرد ميانسالي است، در تاريخ 29 مردادماه با مراجعه به شعبه اول دادياري دادسراي ناحيه 14 تهران (شهيد محلاتي) طي دادخواستي گفت: من يك مغازه طلافروشي در خيابان پيروزي دارم. عصر پنج شنبه گذشته يك جوان، حدوداً 25 ساله جهت فروش تعدادي سكه طلاي يك گرمي به مغازه ام آمد.
وي ادامه داد: تعداد 12 عدد از سكه ها را به قيمت روز از او خريدم. چون سكه ها برچسب معتبر داشت و حتي من با لمس انگشتان از واقعي بودن آنها مطمئن شدم در زمان خريد، وكيوم كارت ها را باز نكرده و به همان صورت تحويل گرفته و پول سكه ها را پرداخت كردم اما در بررسي هاي بعدي فهميدم سكه ها تقلبي است و آرم، برچسب، وكيوم و همه مواردي كه براي يك طلافروش با تجربه اي مثل من مي توانست به آن شك كند بسيار ماهرانه رعايت شده بود و تنها موردي كه مي توانست من را از جعلي بودن اين سكه ها مطمئن كند، خارج كردن سكه ها از وكيوم آن بود كه من اين كار را نكردم.
با دستور فرخاك فر پرونده جهت رسيدگي تخصصي به كارآگاهان مبارزه با جعل و كلاهبرداري پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد. در ابتدا با نظارت مستقيم رئيس پايگاه، تيم ويژه اي جهت شناسايي و دستگيري متهم يا متهمان تشكيل شد.
كارآگاهان با توجه به شرايط اخير بازار داخلي و جهاني سكه و طلا و به منظور رسيدگي ويژه اين پرونده براي جلوگيري از فروش و انتشار گسترده سكه هاي جعلي در بازار، تحقيقات ميداني خود را از همان طلافروشي و از شاكي نخست پرونده آغاز كردند.
از آنجائي كه طلافروشي مجهز به دوربين مداربسته بود، تصوير متهم كه مردي جوان را نشان مي داد به عنوان مهمترين سرنخ مورد بررسي قرار گرفت با تهيه تصوير اين فرد و احتمال سابقه دار بودن وي در پليس آگاهي، كارآگاهان از اين طريق به نتيجه نرسيدند. لذا در مرحله بعد به تعدادي از اماكن، ادارات و مراكزي كه مي توانست در شناسايي متهم كمك كند نيز مراجعه كردند.
با رسيدگي به اين پرونده و در هفته هاي بعد چندين شكايت ديگر از سوي شهروندان، به ويژه صاحبان طلافروشي و صرافي ها به پايگاه ششم و ساير پايگاه هاي پليس آگاهي واصل شد كه با توجه به نوع جعل به نظر مي رسيد در اغلب اين پرونده ها جاعلان، همان افراد تحت تعقيب پرونده نخست باشند.
با پيگيري هاي مستمر تيم تحقيق پرونده جعل سكه ها، متهم تحت تعقيب، توسط پايگاه بسيج يكي از مساجد در شرق تهران مورد شناسايي قرار گرفت، با شناسايي هويت اين فرد به نام «محمد 24 ساله» و تحت نظر قرار گرفتن محل سكونت وي، در تاريخ 20 شهريور ماه در محدوده خيابان 17 شهريور دستگير و به پايگاه ششم منتقل شد.
با انتقال متهم و تحقيقات پليسي از اين فرد، وي اعتراف كرد سكه ها را از يك نفر به نام «مجيد» تحويل گرفته اما از محل سكونت يا محل كارش هيچ اطلاعي ندارد. با تعقيب و مراقبت و تلاش تيم مبارزه با جعل و كلاهبرداري پايگاه ششم كه از زمان وصول شكايت براي اين كار بسيج شده بودند در تاريخ 22 شهريور ماه مخفيگاه و محل كار دو برادر به اسامي «مجيد 38 ساله» و احمد 40 ساله»، در محدوده خيابان 17 شهريور (خيابان شكوفه) شناسايي و با هماهنگي قضايي با داديار پرونده، اين دو برادر در منزل پدري كه به كارگاهي مجهز براي ضرب و جعل سكه طلا و برچسب هاي مربوطه تبديل شده بود، دستگير شدند.به گزارش فارس سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ درباره اين باند به فارس گفت: اين افراد اقدام به ضرب تعداد زيادي سكه تقلبي كرده بودند كه تعدادي از اين سكه ها وارد بازار شده بود اما پيش از آنكه بتوانند همه اين سكه ها را وارد بازار كنند دستگير شدند.

 



اعتراض غرفه داران به مديريت سازمان ميادين ميوه و تره بار

سرويس اجتماعي-
تعدادي از توليدكنندگان و غرفه داران با حضور در محل روزنامه كيهان به شدت از مديريت ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران انتقاد كردند.
يكي از اين غرفه داران در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: طي چند سال اخير مديريت سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران با انجام سياست هاي شتابزده و غيرمنطقي باعث ايجاد بحران در اين سازمان و ميادين تابعه شده است به طوري كه از سويي رضايت مشتريان نسبت به قبل كاهش پيدا كرده و از طرف ديگر نيز وضعيت توليدكنندگان و غرفه داران
روز به روز بحراني تر شده است.
اين غرفه دار افزود: با سياست هاي غلط سازمان ميادين ديگر مشتريان تمايلي براي خريد از بازارهاي سازمان ميادين ندارند چرا كه قيمت كالاها در سازمان ميادين نسبت به مغازه هاي سطح شهر نه تنها پايين نيست بلكه در مواردي بالاتر بوده و به صورت طبيعي مشتري تمايلي براي حضور در بازارهاي سازمان ميادين ندارد.
اين شخص كه به نمايندگي از چند غرفه دار حاضر در محل روزنامه سخن مي گفت افزود: كاهش 50درصدي فروش در غرفه هاي مرغ و تخم مرغ شاهدي بر ادعاي فوق است.
افزايش شديد هزينه هاي توليدكنندگان و غرفه داران از ديگر مواردي بود كه نمايندگان تشكل هاي توليدي به آن اشاره كردند.
يكي ديگر از غرفه داران به خبرنگار ما گفت: مبلغ دريافتي از غرفه هاي مرغ و تخم مرغ از حدود 500 هزار تومان براي فروش 30 كيلو مرغ در روز تا 5/3 ميليون تومان براي فروش هزار كيلو در نوسان است كه با احتساب هزينه كارگر، بيمه و ساير هزينه ها از حدود 2/1 ميليون به 6 ميليون در ماه و به عبارتي 40 تا 200 هزار تومان در روز مي رسد.
جولان واسطه ها
در ميادين تره بار
غرفه داران در ادامه سخنان خود به ايجاد سامانه عرضه كالا توسط سازمان ميادين اشاره كرده و گفتند: اين سامانه با هزينه زياد و ايجاد يك ساختمان لوكس در ميدان مركزي ميوه و تره بار از حدود 2 سال قبل شروع به كار كرده و با دلايلي نظير شفافيت در عرضه و خريد كالا، قطع دست دلالان، كاهش قيمت از طريق رقابت در عمل باعث واگذاري مرغوب ترين و پرفروش ترين بازارها به دلالان شده است در حالي كه طبق قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي اين غرفه ها بايستي به توليدكنندگان واگذار مي شد.معترضان در پايان گفتند: اين سامانه اقدام به اخذ 5/1 درصد از ميزان فروش روزانه غرفه داران به بهانه كارمزد كرده است اين در حالي است كه سازمان هيچ كاري براي غرفه داران انجام نداده و توليدكنندگان از خود مي پرسند كه سازمان مزد كدام كار را اخذ مي كند.

 



مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا اعلام كرد آلودگي هوا عامل مرگ و ميرهاي ناگهاني

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران علت بسياري از مرگ و ميرهاي ناگهاني از جمله ايست قلبي را آلودگي هوا از جمله ذرات معلق موجود در هوا دانست.
يوسف رشيدي با اشاره به خسارات گسترده اي كه آلودگي هوا در حوزه اقتصادي و اجتماعي بر شهر وارد مي كند گفت: انبوه امراض قلبي و ريوي و انواع سرطان هاي ناشي از آلودگي هوا كه بخش قابل توجهي از آن منجر به فوت افراد قلبي مي شود و آسيب هاي جبران ناپذير بر سرمايه هاي انساني بر جاي مي گذارد.
وي خسارات مادي ناشي از آلودگي هوا بر سرمايه هاي ملي را نيز غيرقابل جبران دانست و افزود: اين درحالي است كه با نگاهي گذرا به تجارب كشورهاي موفق در زمينه كنترل و كاهش آلودگي هوا به اين نكته مي رسيم كه شاه كليد مقابله با آلودگي هوا «گسترش حمل و نقل عمومي» است.
رشيدي با اعلام اين كه دليل 80 درصد آلودگي هوا در تهران وسايل نقليه فرسوده يا خودروهاي ظاهراً جديدي هستند كه به ميزان وسايل نقليه فرسوده و بلكه بيشتر آلودگي توليد مي كنند، اضافه كرد: البته موتورسيكلت ها نيز از وسايل نقليه هستند كه توليد آلودگي آنها بسيار بالاست.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با بيان اين كه تقريباً همه جاي تهران آلوده است و در همه نقاط شهر آلودگي وجود دارد و از اين نظر تفاوتي بين شمال و جنوب شهر وجود ندارد و تقريباً همه شهروندان به يك نسبت در معرض آلودگي هوا قرار دارند.
وي با انتقاد از كوتاهي در زمينه اجراي قوانين و مقررات مربوط به كاهش آلودگي هوا به مهر گفت: متأسفانه تلمباري از قوانين اجرا نشده و كلكسيوني از مقررات عملي نشده در اين زمينه در كشور وجود دارد كه مورد بي توجهي قرار گرفته است.
رشيدي با تأكيد بر اين كه مهم ترين مشكل آلودگي هوا اين است كه اجراي قانون به شكل يك اولويت اصلي در كشورمان درنيامده، اضافه كرد: البته تا وقتي قوانين و مقررات مورد كم توجهي قرار بگيرد وضعيت از اين بهتر نمي شود.
مجوز ورود به پالايشگاه ها
و نيروگاه ها را نداريم
وي ضرورت تصويب و اعمال قوانين و مقررات سفت و سخت زيست محيطي را مورد تأكيد قرار داد و اظهار كرد: به عنوان نمونه در كشورهاي اسكانديناوي كه در بسياري از روزهاي سال معابر آن ها از يخ پوشيده شده و با يخ بندان روبه رو هستند، استفاده از لاستيك يخ شكن به دليل خراش آسفالت و در نتيجه توليد ذرات آزبست ممنوع است.
رشيدي با اشاره به اين كه علاوه بر نقش پررنگ خودروها در آلودگي هوا نمي توان نقش صنايع و كارخانجات آلاينده را در نظر نگرفت، تصريح كرد: شركت كنترل كيفيت هوا از نظر قانوني مجاز به ورود به مراكزي مانند پالايشگاه ها و نيروگاه ها نيست.وي با بيان اين كه 6 آلاينده اصلي در هواي تهران به وفور وجود دارد، گفت: متأسفانه اخيراً آلاينده جديد ذرات معلق با قطر 5/2 ميكرون نيز از كشورهاي همجوار به آلاينده هاي هواي تهران اضافه شده است.مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا در پايان خاطرنشان كرد: ناگفته نماند به دليل حذف سرب از بنزين مصرفي در تهران به عنوان اقدامي مثبت شاهد كاهش ميزان سرب موجود در هواي تهران هستيم و اميدواريم در خصوص ساير آلاينده ها از جمله آزبست و بنزين نيز به همين ترتيب اقدام شود.

 



رانندگان زن براي سرويس دختران دبيرستاني به كار گرفته مي شوند

رئيس پليس راهور تهران از الزام مدارس براي به كارگيري رانندگان زن براي سرويس دختران دبيرستاني خبر داد.
سردار حسين رحيمي از نظارت ويژه بر رانندگان سرويس مدارس خبر داد و افزود: در سال تحصيلي جديد رانندگان زن براي جابجايي دختران دبيرستاني به كارگيري مي شوند اما مدارس راهنمايي و دبستان مي توانند از راننده مرد استفاده كنند.
وي افزود: متأسفانه خودروهاي تاكسي كه به عنوان سرويس مدرسه مورد استفاده قرار مي گيرند براي اين نوع خدمات رساني مناسب نيستند و مشكلاتي دارند. البته با هماهنگي هاي انجام شده نظارت بر اين خودروها به شدت افزايش يافته است.
رئيس پليس راهور تهران تأكيد كرد: از خودروسازان مي خواهيم خودروي مناسبي براي سرويس مدرسه توليد كنند كه مناسب سن دانش آموزان باشد و استانداردهاي لازم را داشته باشد.
به گزارش مهر، سردار رحيمي از ساماندهي 14 هزار سرويس مدرسه همزمان با مهرماه خبر داد و گفت: پليس با رانندگان سرويس مدارس كه براي آنها كارنامه آموزش صادر كرده است در صورت مرتكب شدن تخلف برخورد جدي مي كند. اين در حاليست كه در گذشته تنها دو هزار سرويس از سوي پليس ساماندهي شده بود با اين حال اميدواريم امسال با رفع نقص، به انسجام بيشتري در اين حوزه دست يابيم و به سمت استاندارد كردن سرويس مدرسه حركت كنيم.

 



خواستگاري در هيرمند 3 مجروح گرفت

شليك گلوله در يك مجلس خواستگاري در شهرستان هيرمند سه مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، پس از اين كه يك مجلس خواستگاري با مخالفت خانواده دختر به هم خورد، فردي به نام «الف» با سلاح كلاشينكف بر روي مهمانان آتش گشود و سه نفر را به شدت مجروح و راهي بيمارستان كرد.
ماموران انتظامي شهرستان هيرمند بلافاصله به محل حادثه كه يكي از روستاهاي شهرستان هيرمند بود، اعزام و موفق شدند ضمن جلوگيري از گسترش درگيري شرايط را كنترل و با دستگيري ضارب، چهار نفر ديگر را دستگير كنند.
ماموران از ضارب يك قبضه سلاح به همراه مهمات مربوطه را كشف و تحقيقات بيشتر در زمينه علت و چگونگي اين حادثه در دست بررسي است.

 



نماز خواندن مسلمانان در خيابان ممنوع شد

مقامات فرانسه قانون جديدي ارائه كرده اند كه براساس آن پليس فرانسه موظف خواهد شد با مسلماناني كه در خيابان هاي شهر پاريس اقدام به خواندن نماز مي كنند، برخورد كند.
به گزارش ايسنا، روزنامه ديلي ميل نوشت: اگرچه دولت فرانسه اظهار گلايه از نماز خواندن مسلمانان در خيابان ها را بهانه اي براي در نظر گرفتن اين قانون خوانده، اما همزمان، اين اقدام راديكال دولت فرانسه خشم بسياري از افراد به ويژه مسلمانان را در پي داشته است.«كلود گئان»، وزير كشور فرانسه مدعي شده است: نماز خواندن در خيابان ها موجب برانگيخته شدن حساسيت بسياري از شهروندان فرانسوي مي شود!«كلود گئان» كه بر حفظ ماهيت سكولار كشور فرانسه تاكيد دارد، گفت كه قانون جديد به زودي شهرهاي ديگر كشور فرانسه را كه به گفته وي با اين «مشكل» روبه رو هستند، در بر خواهد گرفت.اشاره وي به شهرهايي همچون ليون و مارسي است كه ميزبان بخش بزرگي از جامعه 5 ميليون نفري مسلمان فرانسه هستند.
وزير كشور فرانسه تاكيد كرد كه با دقت نظري تزلزل ناپذير بر اجراي اين قانون نظارت خواهد كرد.وي مدعي شد كه نماز خواندن در خيابان ها در شان تكاليف مذهبي نيست و اصول سكولاريسم را نقض مي كند و همه رهبران مسلمانان با يكديگر در اين زمينه توافق دارند!فرانسه پيش از اين در ماه آوريل با اعمال قانون جديدي پوشيدن روبند را از سوي زنان مسلمان در اين كشور ممنوع كرد.در همين حال شيخ محمد صلاح حمزه، مسئول مسجدي در شمال شهر پاريس دولت فرانسه را متهم كرد كه با وي و ديگر مسلمانان همچون «حيوانات» رفتار مي كند.يكي ديگر از مسلمانان فرانسه نيز تاكيد كرد: اين اقدام نمونه ديگري از اقدامات دولت فرانسه در تحت فشار قرار دادن مسلمانان است. اگر آنها نمي خواهند ما را درخيابان ها ببينند بايد مسجدهاي بيشتري برايمان بسازند.

 



زلزله جنت آباد زرين دشت را لرزاند

مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اعلام كرد: زمين لرزه اي به قدرت چهار و چهار دهم ريشتر بامداد ديروز جنت آباد از توابع زرين دشت فارس را لرزاند.
به گزارش ايرنا، زلزله ساعت سه و 37 دقيقه و 40 ثانيه شنبه رخ داده است.اين زمين لرزه در 56 كيلومتري حاجي آباد مركز شهرستان زرين دشت، 59 كيلومتري داراب ثبت شده است.
از خسارات اين زمين لرزه تا لحظه مخابره خبر، گزارشي دريافت نشده است.

 



معاون سازمان محيط زيست اصفهان: عاملان كشتار خرس ماده و 2 توله آن در سميرم دستگير شدند

معاون محيط طبيعي سازمان محيط زيست استان اصفهان جزئيات كشته شدن خرس ماده و دو توله در منطقه شمس آباد ونك شهرستان سميرم استان اصفهان را تشريح كرد.
مهدي انصاري در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره جزئيات اين حادثه افزود: زمان حادثه نزديك به دو هفته پيش بوده كه شكارچيان منطقه وارد منطقه شكار ممنوع شده و يك خرس ماده را به ضرب گلوله و دو توله وي را با چاقو كشتند.
وي ادامه داد: نيروهاي سازمان محيط زيست پس از اطلاع از حادثه در كمتر از 20 ساعت عاملان و شكارچي ها را دستگير كرده و در حال حاضر اين افراد تحويل مراجع قضايي جهت رسيدگي پرونده قضايي خود شده اند.
معاون محيط طبيعي سازمان محيط زيست استان اصفهان در ادامه با اشاره به اين كه كشتار چنين حيواناتي به طور كلي ممنوع است، تصريح كرد: اين خرس قهوه اي از لحاظ تنوع زيست محيطي جزو حيوانات كميات است كه بايد از آنها براي نسل هاي آينده حراست شود.
وي ادامه داد: اين حيوان با وجود برخي از باورهاي ذهني از حيوانات كم آزار است و تاكنون مرسوم نبوده كه به كسي آسيب برساند مگر در صورتي كه اسباب اذيت و آزار آن ايجاد شده باشد و از طرفي اگر خسارتي نيز وارد كند اين خسارت پرداخت مي شود.
انصاري يادآور شد: نبايد به زيستگاه اين حيوانات تجاوز كرد زيرا اين حيوانات به زيستگاه هاي ما وارد نمي شوند.
معاون محيط طبيعي سازمان محيط زيست استان اصفهان گفت: اين خرس ماده به همراه دو توله اش در منطقه شمس آباد ونك شهرستان سميرم كه منطقه شكار ممنوع است كشتار شده است.

 



حوادث رانندگي در سمنان 7 كشته برجاي گذاشت

سمنان-خبرنگار كيهان:
رئيس پليس راه استان سمنان از وقوع 7 فقره سانحه رانندگي منجر به فوت در 48 ساعت گذشته در اين استان خبر داد.
سرهنگ عليرضا رضوي خبير گفت: بي توجهي رانندگان به هشدارهاي پليس متاسفانه 7 كشته و 13 مجروح برجاي گذاشت.وي افزود: از اين تعداد سوانح رانندگي 5 مورد آن واژگوني خودرو بوده است.
وي با بيان اينكه سه مورد از پنج حادثه رانندگي روز جمعه در محورهاي استان سمنان از نوع واژگوني و در مسير اصلي تهران-مشهد رخ داد گفت: رعايت نكردن حق تقدم، ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه ناشي از خستگي و خواب آلودگي و بي توجهي راننده به جلو از جمله دلايل وقوع اين حوادث بوده است.
وي گفت: در اين حوادث خودروهاي پرايد، پيكان، پژو 405 و سمند دچار حادثه شدند. برابر آمار موجود بيش از 70درصد سوانح رانندگي در جاده هاي كويري استان سمنان واژگوني وسيله نقليه است.

 



تصادف در جاده پلدختر- خرم آباد 3 كشته گرفت

تصادف در جاده پلدختر- خرم آباد هفت كشته و مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش فارس از پلدختر، بر اثر برخورد سه وسيله نقليه پيش از ظهر ديروز در جاده پلدختر- خرم آباد سه نفر كشته و چهار نفر مجروح شدند.
يك دستگاه كاميون ايسوزو كه از پلدختر به سمت خرم آباد در حركت بود با يك دستگاه سواري پژو در نزديكي ويسيان تصادف كرد و سپس پژو كرايه اي كه از خرم آباد به سمت پلدختر در حركت بود با پژو ديگري برخورد كرد.
شدت تصادف به حدي بود كه راننده پژو كرايه اي و يك سرنشين آن در دم جان باختند و همچنين يك سرنشين پژو ديگر كشته و چهار سرنشين اين خودرو مجروح شدند.
مجروحان حادثه به بيمارستان خرم آباد انتقال داده شدند. علت حادثه از سوي پليس در دست بررسي است.

 



5 جفت دو قلو در يك مدرسه

مدرسه ابتدايي منطقه «بريد لينگتون يورك شاير» در آلمان سال تحصيلي جديد را با 5 جفت دوقلو آغاز كرده است.
«هري و جيمي»، «جاسمين و لوسي»، «آليسا و كايرا»، «كاني و ديلن» و «رابي و جيك» 5 جفت دوقلوي چهارساله اي هستند كه قرار است در يك مدرسه درس بخوانند. به گفته مسئولان مدرسه، فقط 2 جفت از اين دوقلوها به لحاظ ظاهري با هم تفاوت دارند كه اين موضوع كار معلمان را سخت تر مي كند.

 



اوضاع وخيم سيل زدگان پاكستاني

سيل در حالي پاكستان را دربر گرفته و صدها هزار نفر را بي خانمان كرده است كه هنوز مردم و مسئولان اين كشور پيامدهاي سيل پارسال را تحمل مي كنند.
سيلي كه زندگي 20 ميليون نفر را مختل كرد و لااقل 2 هزار كشته برجا گذاشت. طي هفته هاي اخير بارش شديد باران هاي موسمي در پاكستان سبب جاري شدن سيل در بخش هايي از اين كشور شده است. استان سند در جنوب پاكستان بيش از ديگر مناطق از سيل آسيب ديده است. گزارشهاي رسيده حاكيست تاكنون بيش از 242 تن جان باخته اند و صدها هزار نفر نيز مجبور به ترك منازل خود شده اند. همچنين سيل يك ميليون و200 هزار باب خانه را تخريب كرده و 700 هزار هكتار زمين زراعي را نيز زير آب برده است.
مردم پاكستان در مناطق سيل زده براي تامين آب آشاميدني با مشكلات زيادي مواجه هستند و به شدت از روند كند كمك رساني دولت خشمگين اند.سازمان ها و مقامات بهداشتي درباره شيوع بيماري هاي واگير در مناطق سيل زده هشدار داده اند. برخي گزارش ها از مرگ 8 نفر به دليل ابتلا به حصبه در پي جاري شدن فاضلاب در مناطق سيل زده حكايت دارد. دو هزار تن نيز به مالاريا مبتلا شده اند.
دولت پاكستان اعلام كرده است به كمك هاي جهاني مانند چادر، مواد غذايي و آب آشاميدني نياز دارد.

 



ماجراجويي خلبان 80 ساله

سقوط يك هواپيماي قديمي در جايگاه تماشاچيان نمايشي هوايي در جنوب غرب آمريكا دست كم 3 كشته و 75 زخمي بر جا گذاشت.
به گزارش فارس به نقل از شبكه «راشاتودي»، يك هواپيماي مدل قديمي از جنگنده هاي جنگ جهاني دوم در يك نمايش هوايي در منطقه اي در جنوب غرب آمريكا به جايگاه تماشاچيان برخورد كرد و دست كم 3 كشته و 75 زخمي بر جا گذاشت.
بنابراين گزارش، مقامات گروه پزشكي اعلام كردند كه يكي از كشته شدگان اين حادثه «جيمي ليوارد» خلبان 80 ساله اين حادثه بوده است.برخي گزارش هاي تاييد نشده از اين حكايت دارد كه تعداد تلفات اين حادثه احتمالا به 12 نفر و بيشتر از آن افزايش خواهد يافت.
اين گزارش افزود: در حال حاضر بيش از 20 نفر با وضعيت بسيار وخيم به بيمارستان منتقل شده اند.
برخي شاهدان خلبان جيمي را قهرمان ناميدند چون در ثانيه هاي قبل از برخورد سعي كرد هواپيما را با مهارت از روي تماشاچيان عبور دهد كه البته از بالاي جمعيت 300 نفري عبور داد و به جايي كه جمعيت كمتر بود، برخورد نمود.
گفتني است، حدود 7500 تماشاچي حين وقوع حادثه مشغول تماشاي مسابقه بودند.

 



زبان درازترين زن دنيا

«شنل تاپر» دانشجوي آمريكايي لقب زبان درازترين زن جهان را از آن خود كرد.
اين دانشجوي 21ساله از كاليفرنيا كه طول زبانش به 10سانتيمتر مي رسد، موفق شد نام خود را در كتاب ركوردهاي جهاني گينس ثبت كند.به گزارش ايسنا، زبان اين دختر آمريكايي به لطف درازبودنش به راحتي به نوك بيني اش مي رسد!

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14