(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 مهر 1390- شماره 20036

رشد 44درصدي جذب حامي براي طرح اكرام
سحرخيز:واگذاري دوره پيش دانشگاهي به بخش خصوصي غيرقانوني و ممنوع است
آغاز طرح ضربتي برخورد با لايي كش ها در تهران
شهردار تهران در مراسم روز آتش نشاني: هيچ كس با مال حرام به جايي نخواهد رسيد
شهريه مهدهاي كودك منطقه اي و بومي شد
قانون تابعيت فرزندان زنان ايراني عطف به ماسبق مي شود
تحقيق مأموران بر روي لوازم آرايشي آغشته به مواد مخدر
وزنه برداري با حجاب اسلامي در مسابقات المپيك لندن
سازنده صفحات جعلي در فيس بوك دستگير شد
توزيع فلورايد در مدارس ابتدايي
اعلام آمار جديد مبتلايان به ايدز در كشور
ويزاي مسافران حتي با يك گرم موادمخدر باطل مي شود
درگيري طايفه اي در خاش 5 كشته بر جاي گذاشت
كشف ميليون ها عدد موادمحترقه در آب هاي كيش
3200 آمريكايي در صف اعدام
مهاجمان مسلح كودكي را در قلعه گنج به قتل رساندند



كميته امداد اعلام كرد
رشد 44درصدي جذب حامي براي طرح اكرام

مدير كل امور ايتام و زنان سرپرست خانوار كميته امداد امام خميني(ره) از رشد 44درصدي جذب حامي براي طرح «اكرام» و «محسنين» در سال جاري نسبت به سال گذشته خبر داد.
عليرضا چگيني، با بيان اينكه طرح اكرام به عنوان پيشروترين طرح در بين ساير طرح هاي اين نهاد محسوب مي شود، گفت: با الگوپذيري از اين طرح و به منظور بهره گيري از ظرفيت هاي خيرين و حاميان، طرح محسنين با هدف جلب مساعدت هاي مردمي براي خانواده هاي نيازمند غير يتيم آغاز شده و تاكنون استانهاي تهران و البرز در اين طرح اقدامات موثري انجام داده اند.
وي با اشاره به رشد 46درصدي جذب حاميان طرح هاي «اكرام» و «محسنين» در استان تهران نسبت به سال گذشته، خاطرنشان كرد: استانهاي تهران، اردبيل و همدان به ترتيب بيشترين آمار جذب را در پايگاه ها به خود اختصاص داده اند.
مدير كل امور ايتام و زنان سرپرست خانوار كميته امداد يادآور شد: ايتام و خانواده هاي واگذار شده در استان تهران نسبت به سال گذشته نيز 32درصد رشد داشته است و پيش بيني مي شود مبلغ جذب شده توسط حاميان تا پايان امسال 229 ميليارد و 785 ميليون و 640 هزار ريال شود.
وي با اشاره به جمع آوري اطلاعات 265 زنداني از تمامي استان ها و ارائه پرونده آنان در جشن گلريزان، به ايسنا گفت: از اين تعداد 100 نفر با مشاركت مردم و 54 نفر با مساعدت مشترك سرپرست كميته امداد و مساعدت هاي مردمي آزاد و به آغوش خانواده هاي خود بازگشتند.

 



سحرخيز:واگذاري دوره پيش دانشگاهي به بخش خصوصي غيرقانوني و ممنوع است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برخورد قانوني با آموزش و پرورش مناطقي كه به نحوي آموزش دوره پيش دانشگاهي را به آموزشگاه هاي علمي آزاد واگذار مي كنند خبر داد.
ابراهيم سحرخيز از ممنوعيت واگذاري دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي به آموزشگاه هاي علمي آزاد خبر داد و گفت: مدارس به هيچ وجه مجاز به اين كار نيستند و در صورت مشاهده آموزش و پرورش منطقه مربوطه با اين موضوع برخورد خواهد شد.
وي با اشاره به سالي واحدي شدن نظام آموزشي دوره پيش دانشگاهي و به تبع آن تغييرات ايجاد شده در آيين نامه امتحانات اين دوره، گفت: دليل اين اتفاقات ناظر بر اين است كه دانش آموزان، مدرسه را به عنوان كانوني تربيتي جدي بگيرند و همه چيز را فداي كنكور نكنند.
وي با اعلام اينكه با اين طرح سال چهارم دبيرستان (دوره پيش دانشگاهي) با 3 پايه اول دوره متوسط هماهنگ شد، افزود: دانش آموزان در اين دوره مكلف هستند، مانند ديگر پايه هاي تحصيلي دوره متوسطه از اول مهرماه تا پايان ارديبهشت ماه در مدرسه حاضر باشند.
سحرخيز ادامه داد: نمرات مستمر و پاياني نوبت اول دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي با ضريب 4 و نمرات امتحانات پاياني نوبت دوم با ضريب 6 در معدل نهايي محاسبه خواهد شد كه اين نمرات مستمر و پاياني به شرط حضور دانش آموزان در مدرسه از اعتبار لازم برخوردار خواهد بود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد، غيبت بيش از حد دانش آموزان در دوره پيش دانشگاهي برابر آيين نامه به منزله ترك تحصيل دانش آموزان خواهد بود.
سحرخيز اضافه كرد: ثبت نام صوري دانش آموزان در دوره پيش دانشگاهي با هماهنگي آموزشگاه هاي آزاد توسط برخي مدارس دولتي و غيردولتي خلاف مقررات است، به طوري كه تدابير لازم براي عدم معرفي اين چنين دانش آموزان به حوزه هاي امتحان نهايي انديشيده شده است.
وي با اعلام اينكه به لحاظ حضور دانش آموزان در مدرسه هيچ تفاوتي بين حضور دانش آموزان در دوره پيش دانشگاهي و سه ساله اول متوسطه وجود ندارد افزود: در اين دوره در طول يك سال تحصيلي 24 واحد ارائه مي شود كه طبيعتاً دانش آموزان مي توانند با هماهنگي مدير مدرسه اين 24 واحد را در 4 روز هفته آموزش ببينند.
به گزارش ايسنا، سحرخيز ادامه داد: مقرر شده است ناظريني در فاصله امتحانات و طي سال تحصيلي با مراجعه به مدارس غيردولتي از نزديك حضور و غياب دانش آموزان و نمرات مستمر آنان را نظارت جدي كنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با توصيه به مديران مدارس غيردولتي كه بعضاً مرتكب اينگونه تخلفات مي شوند خاطرنشان كرد: اين مديران نبايد رسالت تعليم و تربيتي خود را فداي جلب نافع مالي آني و زودگذر كنند و با آبروي تعليم و تربيت و جايگاه رفيع دانش آموزان، معلمان و مدارس بازي كنند و بايد دقت نمايند كه نظارت آموزش و پرورش جدي خواهد بود.

 



آغاز طرح ضربتي برخورد با لايي كش ها در تهران

رئيس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به تنگتر شدن حلقه تخلفات شبانه از آغاز طرح ضربتي برخورد با لايي كش ها در تهران خبر داد و گفت: در شب اول اجراي اين طرح بيش از 250 دستگاه خودرو توقيف و حدود 300 خودرو نيز اعمال قانون شدند.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه متأسفانه از ساعت 22 به بعد تعدادي از جوانان، اتوبان هاي پايتخت را محل تاخت و تاز خود قرار داده و اقدام به حركات مخاطره آميز، كورس گذاري با يكديگر و لايي كشي مي كنند، افزود: با توجه به درخواست هاي مردمي در خصوص برخورد با اين دسته از متخلفان كه امنيت بزرگراه هاي تهران را به خطر مي اندازند و برابر تدبير انديشيده شده از شامگاه پنجشنبه هفتم مهرماه مأموران گشت پليس نامحسوس بزرگراه طرح ضربتي برخورد با لايي كش ها را در اتوبان هاي پايتخت به مرحله اجرا گذاشتند.
وي با بيان اين كه در اين طرح با حركات مارپيچ، سرعت و سبقت غيرمجاز، دورزدن هاي غيرمجاز و... برخورد مي شود، تصريح كرد: اجراي اين طرح به طور جدي از شب گذشته در پايتخت آغاز شده و اين دسته از رانندگان متخلف بايد بدانند كه اتوبان هاي تهران محلي براي چنين كارها نيست و قطعاً پليس با اين افراد به شدت برخورد كرده و اجازه نمي دهد حركات اين افراد جان ساير رانندگان قانونمند را به خطر اندازد.
رئيس پليس راهور تهران گفت: براساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي افرادي كه مرتكب سرعت و سبقت غيرمجاز و لايي كشي شوند ضمن اخذ گواهينامه، انتقال خودرو آنها به پاركينگ براي تست سلامت روحي و رواني نيز به مراجع ذيربط معرفي مي شوند.
به گزارش ايسنا وي از خريد دستگاه هاي جديد تست الكل و مواد مخدر و روان گردان خبر داد و به ايسنا گفت: اين دستگاه ها بزودي در اختيار پليس بزرگراه قرار گرفته و از متخلفاني كه حركات مخاطره آميز داشته و مشكوك و استفاده از مواد روانگردان يا مشروبات الكلي باشند، تست سلامت در محل به عمل مي آيد.

 



شهردار تهران در مراسم روز آتش نشاني: هيچ كس با مال حرام به جايي نخواهد رسيد

شهردار تهران گفت: اگر فرزند ما دچار آسيب مي شود بايستي پيش از آن كه او را مؤاخذه كنيم خودمان را بازخواست كنيم و از خود بپرسيم كه آيا مال حرام به او داده ايم يا مال حلال.
به گزارش ايسنا محمد باقر قاليباف در مراسم ويژه روز آتش نشان گفت: بنابر وعده الهي هيچ كس با مال حرام به جايي نخواهد رسيد.
شهردار تهران، انقلاب اسلامي ايران را نعمت بزرگي دانست و افزود: اين كه حيات ما در دوران انقلاب اسلامي سپري مي شود، منت بزرگي است كه خداوند بر سر يكايك ما گذاشته است و در نظامي زندگي مي كنيم كه يك ولي فقيه مجتهد جامع الشرايط در راس آن قرار دارد.
قاليباف تأكيد كرد: امروز مجاهدان واقعي در راه حق كساني هستند كه خالصانه به مردم خدمت مي كنند و به دنبال اثبات كارآمدي دين در اداره جامعه هستند.
وي بار ديگر به آتش نشانان توصيه كرد با نيت الهي جان خود را براي انجام مسئوليت خود به خطر بياندازند و تلاش كنند كه تنها براي خدا به خلق خدا خدمت كنند.
مدير عامل سازمان آتش نشاني نيز با اعلام هشدار مجدد مبني بر اينكه پاساژ علاءالدين منطقه اي كاملاً پرخطر است گفت: هنوز نتوانسته ايم مديريت اين پاساژ را به انجام اقدامات ايمني مجاب كنيم.
سيدرضا خوشزاد در مراسم روز آتش نشان ضمن گراميداشت هفتم مهرماه و تقدير از مديريت هاي پيشين سازمان آتش نشاني اظهار كرد: در شش سال گذشته اقدامات متعددي نظير افزايش و نوسازي ايستگاه ها، توسعه ناوگان خودرويي سازمان آتش نشاني، افزايش نيروي انساني و توسعه فناوري اطلاعات در سازمان در دستور كار اين سازمان قرار داشت.
وي با بيان اينكه در طول شش سال گذشته 22 ايستگاه جديد آتش نشاني تأسيس و 17 ايستگاه قديمي بازسازي و نوسازي شد، اظهار كرد: براين اساس شاهد 30 درصد رشد در حوزه افتتاح ايستگاه هاي جديد آتش نشاني در مقايسه با سال 84 هستيم.
خوشزاد با بيان اينكه شمار خودروهاي عملياتي سازمان آتش نشاني نيز در سال 89 در مقايسه با سال 84 حدود 76 درصد رشد داشته است، خاطرنشان كرد: علاوه بر اين شمار نيروي انساني به كار گرفته در سازمان آتش نشاني نيز با 59 درصد رشد از حدود 2 هزار و 670 نفر به 4 هزار و 264 نفر افزايش يافته است.
وي خاطرنشان كرد: بنا داريم كه از پتانسيل دفاتر خدمات الكترونيك شهرداري تهران نيز براي رتبه بندي ايمني اماكن استفاده كنيم كه اميدواريم در سه ماهه سوم سال جاري اين موضوع محقق شود.
رئيس سازمان آتش نشاني شهر تهران با اشاره به اينكه فرهنگ ايمني در كشور ما پايين است گفت: براين اساس اقدامات ترويج فرهنگ ايمني درجامعه به انجام رسيده كه از مهمترين اين اقدامات استفاده از توان آتش نشانان داوطلب است.
گفتني است در مراسم ويژه روز آتش نشان از جمعي از آتش نشانان نمونه و نجات گران شجاع سازمان ايمني و آتش نشاني شهر تهران با حضور شهردار تهران، معاون خدمات شهري شهردار و رئيس سازمان آتش نشاني تجليل شد.

 



شهريه مهدهاي كودك منطقه اي و بومي شد

رئيس سازمان بهزيستي كشور گفت: شهريه مهدهاي كودك براساس قيمت هاي منطقه اي و بومي نيمه دوم مهرماه ابلاغ مي شود.
همايون هاشمي، در حاشيه همايش بزرگداشت هفته جهاني ناشنوايان در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: تا پيش از ابلاغ شهريه هاي جديد هيچ مهد كودكي اجازه افزايش شهريه را ندارد و در صورت مشاهده خلاف طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.
براساس اظهارات رئيس سازمان بهزيستي كشور، ميزان شهريه هاي جديد براساس همكاري سازمان بهزيستي با ستاد حمايت از حقوق مصرف كنندگان تعيين شده است و تا نيمه دوم مهرماه ابلاغ خواهد شد.
شهروندان و خانواده ها در صورت مشاهده تخلفات در مهدهاي كودك مي توانند با خط 124 سازمان تعزيرات حكومتي و يا از طريق سيستم پيام كوتاه 30008530 موضوع را به اطلاع سازمان بهزيستي برسانند.
ناتواني بهزيستي در برخورد با كمپ هاي غيرمجاز
مدير كل دفتر پيشگيري و درمان اعتياد با بيان اينكه 244 كمپ ترك اعتياد مجوزدار در كشور فعاليت مي كنند، گفت: هيچ مركز ترك اعتياد در كشور بدون مجوز بهزيستي مجاز به فعاليت نيست.
دكتر فرهاد اقطار با اشاره به روش هاي غيرمجاز ترك در اين كمپ ها اظهار كرد: سگ درماني، ترس درماني، آويزان كردن، كتك درماني از جمله روش هاي غيرمجاز و آسيب زايي است كه در اين مراكز اعمال مي شود، ضمن اينكه از ديگر مشكلات اين كمپ ها انتقال بيماري هايي مانند هپاتيت و ايدز به معتادان در حال ترك است.
وي در ادامه با بيان اينكه بهزيستي توان برخورد با كمپ هاي غيرمجاز را ندارد، به ايسنا گفت: بهزيستي ارگان نظارتي نيست و آمار دقيقي از مراكز ترك اعتياد غيرمجاز در دست ندارد.
اقطار همچنين اظهار كرد: برخي مراكز و كمپ هاي ترك غيرمجاز نمي خواهند قانوني باشند و مي خواهند با نفوذ به اهرم قدرت شاخص هاي استاندارد را پايين بياورند اما سازمان بهزيستي اصرار دارد طبق دستورالعمل مجوز دهد و حمايت هاي بيمه اي از مراكز مجوزدار به عمل مي آورد، كمپ هايي كه تمايل به گرفتن مجوز دارند مي توانند با مراجعه به سامانه اينترنتي سازمان براي گرفتن مجوز اقدام كرده و از حمايت هاي سازمان برخوردار شوند.



 



قانون تابعيت فرزندان زنان ايراني عطف به ماسبق مي شود

مشاور رئيس جمهور و رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري اعلام كرد: مصوبه جديد دولت مبني بر اعطاي تابعيت ايران به فرزندان زنان ايراني كه با اتباع خارجي ازدواج كرده اند، شامل حال فرزنداني كه پيش از اين قانون به دنيا آمده اند نيز مي شود.
به گزارش مهر مريم مجتهدزاده در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه جديد دولت درباره فرزندان آن عده از زنان ايراني كه با اتباع خارجي ازدواج كرده اند، گفت اين افراد نيز تبعه ايراني شناخته مي شوند.
وي افزود: فرزندان زنان ايراني كه با مردان خارجي ازدواج كنند، مي توانند از تمام مزاياي يك شهروند ايراني از جمله امتيازات فرهنگي، آموزشي و اجتماعي استفاده كنند و داراي تابعيت ايراني خواهند بود.
مجتهدزاده تصريح كرد: اين قانون صرفا شامل حال فرزنداني نخواهد بود كه از اين پس به دنيا مي آيند بلكه اين قانون شامل حال فرزنداني هم كه پيش از اين قانون به دنيا آمده اند نيز مي شود.

 



سردار مؤيدي خبر داد
تحقيق مأموران بر روي لوازم آرايشي آغشته به مواد مخدر

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اعلام اينكه قانون مبارزه با شيشه توقعات پليس را به طور نسبي برطرف كرده است گفت: ماموران در حال تحقيق بر روي لوازم آرايشي آغشته به مواد مخدر هستند.
به گزارش ايسنا سردار علي مؤيدي افزود: اين طرح در بخش هايي اجازه ورود پليس به موضوع شيشه را داده اما به طور كامل توقع و انتظار پليس را برآورده نكرده است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: در اجراي اين طرح تلاش مي كنيم متناسب با شيوه ها و شگردها در بحث فضاسازي و ايجاد ظرفيت هاي قانوني جديد به نتايجي برسيم، چرا كه اگر پليس و دستگاه قضايي به روز نباشد، قطعاً دراين مورد نمي توانند پاسخگو باشند.
مؤيدي در ادامه درباره توزيع دستمال هاي كاغذي و محصولات آرايشي آغشته به مواد مخدر گفت: در حال حاضر از كشفياتي از اين نوع مطلع نيستم اما اين امر قابل بررسي است و در حال حاضر ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر مشغول انجام تحقيقات و بررسي بر روي اين موضوع هستند.

 



وزنه برداري با حجاب اسلامي در مسابقات المپيك لندن

يك زن ورزشكار مسلمان موفق شد با حجاب اسلامي در مسابقات بين المللي حضور يابد.
به گزارش عصر ايران به نقل از روزنامه الوطن كويت، «كلثوم عبدالله» زن مسلمان آمريكايي 35ساله توانست با جلب رضايت فدراسيون جهاني وزنه برداري، با پوشش اسلامي در مسابقات بين المللي انتخابي المپيك 2012 لندن حاضر شود.
براساس مقررات بين المللي، زنان در مسابقات وزنه برداري بايد تي شرت و دوبنده بپوشند.اين وزنه بردار مسلمان علاوه بر اين توانست در مسابقات ملي آمريكا در رشته وزنه برداري نيز شركت كند.

 



سازنده صفحات جعلي در فيس بوك دستگير شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
فردي كه با ساختن صفحات جعلي در فيس بوك به نام دو شهروند اصفهاني اقدام به انتشار اخبار و ايميل هاي دروغي به نقل از اين دو شهروند مي كرد توسط پليس فتاي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در پي دادخواهي دو شهروند اصفهاني مبني بر اينكه شخص يا اشخاصي با انگيزه نامعلوم اقدام به ايجاد صفحاتي جعلي به نام آنها در فيس بوك كرده اند و از اين طريق اخبار و ايميل هاي دروغي را از قول آنان در فضاي مجازي اينترنت انتشار مي دهند، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان متخصص اين پليس قرار گرفت.
«سرهنگ ستارخسروي» افزود: در اين رابطه فردي به نام «محمد -م» 22 ساله شناسايي و دستگير شد.
وي گفت: متهم ابتدا منكر هرگونه جرمي بود، پس از روبرو شدن با اسناد و مدارك جمع آوري شده به بزه انتسابي خود با انگيزه انتقامجويي اقرار كرد.
سرهنگ خسروي گفت: اين جوان با انجام اين جرم صدمات روحي، رواني و حتي شغلي و اقتصادي زيادي به اين دو شهروند وارد كرده بود.

 



از آبان ماه آغاز مي شود
توزيع فلورايد در مدارس ابتدايي

معاون مركز سلامت و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش از توزيع فلورايد از اول آبان در مدارس ابتدايي خبر داد.
محمدجينيان گفت: با هماهنگي اي كه با وزارت بهداشت صورت گرفت امسال مشكلي در توزيع فلورايد نخواهيم داشت و براساس برنامه از آبان ماه توزيع آن در مدارس ابتدايي آغاز مي شود.
محمد جينيان با اشاره به برنامه هاي حوزه سلامت آموزش و پرورش در سال تحصيلي جديد اظهار كرد: نگاه ويژه به بخش سلامت دانش آموزان از اصلي ترين برنامه هاي سال تحصيلي جديد است و در اين راستا توسعه مدارس مروج سلامت در دستور كار آموزش و پرورش قرار دارد.
وي با بيان اينكه اين مدارس با رعايت مباحث هشت گانه نسبت به آگاه سازي دانش آموزان و مديران از سلامت برنامه ر يزي شده اند، به ايسنا گفت: امسال 12 هزار و 500 مدرسه تحت پوشش مدارس مروج سلامت قرار مي گيرند.

 



اعلام آمار جديد مبتلايان به ايدز در كشور

براساس آمار جمع آوري شده از دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، تا تاريخ اول تيرماه سال 90، مجموعا 23هزار و 125 مبتلا به ايدز در كشور شناسايي شده اند.
به گزارش خبرگزاري ها در جديدترين آمار وزارت بهداشت آمار مبتلايان به اين بيماري از طريق برقراري ارتباط جنسي افزايش نشان مي دهد. به طوري كه موارد ابتلا به ايدز از طريق برقراري روابط جنسي از 8/20 درصد تا اول فروردين امسال، به 1/21 درصد تا اول تير 90 افزايش يافته است.
از مجموع 398 مورد جديد ابتلا به ايدز، 5/91 درصد را مردان و 5/8 درصد را زنان تشكيل مي دهند. در حالي كه در سه ماهه قبل از آن، 7/91 درصد مبتلايان مرد و 3/8 درصد آن زن بوده اند.
دكتر عباس صداقت رئيس اداره ايدز نيز در اين رابطه گفت: علل ابتلا به HIV در بين كل مواردي كه از سال 1365 تاكنون در كشور به ثبت رسيده اند به ترتيب، تزريق با وسايل مشترك در مصرف كنندگان مواد(8/69 درصد)، رابطه جنسي(10 درصد)، دريافت خون و فرآورده هاي خوني(1/1 درصد) و انتقال از مادر به كودك(8/0درصد) بوده است و راه انتقال در 3/18 درصد اين گروه نامشخص مانده است.
به گفته دكتر صداقت، در مقايسه اين آمار با مواردي كه ابتلا آنان در سال 1389 گزارش شده است، اعتياد تزريقي 4/66 درصد، برقراري روابط جنسي 1/21 درصد و انتقال از مادر مبتلا به كودك 5/2 را تشكيل داده است. در 10 درصد از موارد شناسايي شده در اين سال راه انتقال نامشخص بوده و هيچ مورد جديد ابتلا از راه خون و فرآورده هاي خوني گزارش نشده است.

 



ويزاي مسافران حتي با يك گرم موادمخدر باطل مي شود

فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور با بيان اينكه حمل موادمخدر به هر اندازه جرم محسوب مي شود تصريح كرد: نيروي انتظامي مطابق قانون از ادامه سفر مسافراني كه حتي يك گرم موادمخدر حمل كنند جلوگيري مي كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار نبي اله حيدري با اشاره به فرا رسيدن ايام حج و عزيمت زائران ايراني به كشور عربستان گفت: صد هزار نفر از سفيران كه نماينده 75 ميليون نفر از جمعيت كشور هستند درباره كمتر از دو ماه به سرزمين وحي اعزام مي شوند كه انشاءالله بتوانند ضمن به نمايش گذاشتن شايستگي نظام جمهوري اسلامي ايران، در بين زائران ديگر كشورها نمونه و الگو قرار بگيرند.
حيدري در ادامه اظهار داشت: پيش از پرواز زائران، با تمهيدات و اقداماتي كه صورت گرفته، تمام زائران توسط مديران كاروان ها كاملا توجيه مي شوند و تمام اتمام حجت ها با آنها مي شود كه اگر پليس در فرودگاه از زائري موادمخدر كشف كند، قطعا از پرواز اين افراد جلوگيري خواهد شد.
به گفته وي، پليس فرودگاه به منظور آگاه سازي زائران از تبعات سوء ناشي از حمل موادمخدر به كشور عربستان اقدام به نصب بنر، پلاكارد و ارائه بروشور كرده است.
اين مقام مسئول، حمل سلاح سرد و گرم، موادمخدر، قرص ترامادول و متادون را از جمله اشياي ممنوعه براي زائران اعلام كرد و گفت: همراه داشتن برخي از داروهاي درماني نيز در عربستان جرم است و دارويي مانند متادون و ترامادول كه در كشورمان براي معتادان پرخطر استفاده مي شود، در كشور عربستان ممنوع و جرم است و افرادي كه آن را به همراه داشته باشند در فرودگاه آن كشور دستگير خواهند شد.
فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور با بيان اينكه حمل موادمخدر به هر اندازه جرم محسوب مي شود و ادامه سفر براي حامل مواد غيرممكن خواهد بود، تصريح كرد: نيروي انتظامي مطابق قانون از ادامه سفر مسافران پروازهاي داخلي و يا خارجي چه سياحتي و يا زيارتي كه براي مصرف خود حتي يك گرم موادمخدر حمل كنند، جلوگيري كرده و پاسپورت و ويزاي آنها باطل و مطابق قانون با آنها برخورد مي شود.
وي با اشاره به قانون تشديد مبارزه با موادمخدر گفت: همچنين افراد مزبور علاوه بر جريمه به حداقل 5سال و در صورت تكرار جرم خود به مدت 15 سال از ادامه سفر به كشورهاي خارجي و حتي از سفرهاي زيارتي محروم خواهند شد.
اين مقام مسئول تاكيد كرد: پليس عربستان در مبارزه با موادمخدر سختگيري مي كند و بر اين اساس پليس ايران تشديد بازرسي و بازبيني در زمينه حمل موادمخدر را سرلوحه كار خود قرار داده است.
فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور افزود: در صورت دستگيري زائر به اتهام حمل مواد از سوي پليس عربستان، وي مستقيما به زندان اعزام و پس از گذراندن اعمال شاقه و نيز سپري كردن محكوميتش در زندان هاي عربستان به دولت ايران تحويل داده مي شود.
فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور از زائران خواست از حمل هر نوع داروي روانگردان در هنگام ورود به كشور عربستان خودداري كنند و در صورت بيماري و نياز به مصرف داروي خاصي حتي استفاده قرص هاي آرام بخش و كدئين دار حتما بايد نسخه پزشك را به همراه داشته باشند.
وي از مديران و پزشكان كاروان ها خواست ضمن توجيه زائران از آنها بخواهند تا از حمل متادون و ترامادول به عربستان خودداري كنند.

 



درگيري طايفه اي در خاش 5 كشته بر جاي گذاشت

اختلافات خانوادگي و درگيري هاي طايفه اي در شهرستان خاش موجب كشته شدن سه زن، يك پسر بچه و يك مرد شد.
به گزارش پنجشنبه ايرنا به نقل از مركز اطلاع رساني پليس استان سيستان و بلوچستان در اين جنايت كه در جاده خاش به زاهدان رخ داد، سه زن به همراه يك پسربچه و يك مرد قرباني كينه هاي شخصي و اختلافات طايفه اي شدند و جان خود را از دست دادند.اين گزارش حاكي است، اين افراد با يك دستگاه خودرو زانتيا در حال عزيمت به شهرستان زاهدان بودند كه سرنشينان يك دستگاه خودرو 405 پس از واژگون كردن خودرو آنان با شليك گلوله به زندگيشان پايان دادند و متواري شدند.براساس تحقيقات پليس خاش و بنابر اظهارات خانواده مقتولان مشخص شد قاتل يا قاتلان از بستگان و آشنايان خانوادگي مقتولان بوده و به علت اختلافات قبلي دست به اين جنايت زده اند.براساس اين گزارش، تحقيقات پليس به منظور شناسايي و دستگيري قاتلان فراري ادامه دارد و در اين رابطه دو نفر مظنون در شهرستان زاهدان دستگير شدند.

 



كشف ميليون ها عدد موادمحترقه در آب هاي كيش

كيش-خبرنگاركيهان:
فرمانده درياباني جزيره كيش از كشف و ضبط ميليون ها عدد موادمحترقه و آتش زا، انواع دستگاه هاي ريسيور ماهواره، گوشي هاي تلفن همراه و داروهاي نيروزا از يك فروند لنج باري در آب هاي جزيره كيش خبر داد.
بنا به گفته سرهنگ عزيز الله ملكي، يك فروند لنج باري كه توسط قاچاقچيان اجاره شده بود به هنگام عبور از منطقه دريايي جزيره كيش با هوشياري دريابانان نيروي انتظامي كيش مورد شناسايي قرار گرفت و پس از توقف و بازرسي آن بيش از 51 ميليون عدد موادمحترقه و آتش زا، 70 هزار قوطي قرص و كپسول نيروزا، چهار تن پودر نيروزا، دو هزار و 800 بطري از انواع شربت هاي مايع نيروزا و 600 دستگاه گيرنده ماهواره از اين لنج باري كشف و ضبط شد.
فرمانده درياباني كيش، مسير اين لنج باري را از كشورهاي حوزه خليج فارس به طرف بوشهر اعلام كرد و گفت: اين محموله به بندر بوشهر حمل مي شد كه در 25 مايلي سواحل خليج فارس توقيف و 11 نفر نيز در همين رابطه دستگير كه پس از سير مراحل بازجويي به مراجع قضايي در دادگستري كيش معرفي شدند.

 



3200 آمريكايي در صف اعدام

در حالي كه آمريكا از مجازات اعدام در ساير كشورها به شدت انتقاد مي كند، در حال حاضر 3200 زنداني در اين كشور منتظر اعدام هستند و در ضمن مقامات آمريكايي برنامه اعدام خود را تا سال 2013 آماده كرده اند.
به گزارش فارس، پايگاه اطلاع رساني «كامن دريمز» در گزارشي با پرداختن به موضوع اعدام «تروي ديويس»، زنداني سياه پوست آمريكايي كه به جرم قتل يك مأمور پليس با تزريق سم اعدام شد، فاش كرد 3200 زنداني آمريكايي در حال حاضر در انتظار اعدام به سر مي برند.
اين پايگاه اينترنتي تصريح كرد كه اعدام «تروي ديويس» نه يك اعدام كه در واقع يك قتل بوده است. براي ديويس سه بار نوبت اعدام صادر شد كه دوبار اول به دلايلي لغو و بار سوم در 21 سپتامبر اجرا شد.گزارش برخي منابع خبري نشانگر آن است در حالي كه از سال 1608 ميلادي تا 1991، جمعاً 15 هزار و 269 نفر در آمريكا اعدام شده اند، آمار اعدام از سال 1976 تا 2010 حدود 1200 نفر بوده است.براساس اين گزارش طي سال هاي 2000 تا 2010 نرخ اعدام در آمريكا نسبت به دهه ماقبل ناگهان دو برابر شده است. 9 سال از اين دوره مصادف با دوران پس از 11 سپتامبر و مصادف با افزايش جو امنيتي در آمريكا بوده است.
آمريكا در حالي كه خود از احكام اعدام ديگر كشورها انتقاد دارد، برنامه اعدام هاي خود را تا سال 2013 اعلام كرده و قرار است در سپتامبر 2011 دو نفر ديگر، در اكتبر همين سال 6 نفر، در نوامبر 3 نفر، در ژانويه 2012 دو نفر، در فوريه يك نفر، در ماه مارس دو نفر و از اين پس تا پايان ماه آگوست 2013 هر ماه يك نفر اعدام شوند.

 



مهاجمان مسلح كودكي را در قلعه گنج به قتل رساندند

در تيراندازي مستقيم با كلت، مهاجمان مسلح كودكي 9 ساله را در قلعه گنج به قتل رساندند.
معاون سياسي اجتماعي فرماندار قلعه گنج روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار فارس در قلعه گنج با اشاره به قتل روز چهارشنبه يك كودك 9 ساله در اين شهرستان اظهار داشت: ظهر چهارشنبه اين كودك در حاشيه جاده قلعه گنج به چالك به دست افراد ناشناسي به قتل رسانده است.
حميد برفي افزود: اين كودك بي گناه به نام ميلاد شهاب دوستي بر سر مسائل مالي و اختلافات قاچاق مواد مخدر در مسير خانه تا مدرسه با شليك گلوله به مرگ محكوم شده است. به گزارش فارس، پيش از ظهر چهارشنبه كودكي 9 ساله در روستاي چالك واقع در 22 كيلومتري مركز شهرستان قلعه گنج مورد تيراندازي مهاجمان قرار گرفت و كشته شد و مهاجمان از منطقه متواري شدند. خبرنگار فارس در قلعه گنج در تماس با مسئولان فرماندهي انتظامي اين شهرستان علت وقوع اين قتل را جويا شد كه مسئولان اين نيرو از پاسخگويي خودداري كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14