(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 مهر 1390- شماره 20036

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بنگاه تعطيل است ! (يادداشت روز)
چرت و پرت !(گفت و شنود)
متن و حاشيه اختلاس بزرگ مديرعامل بانك ملي برمي گردد ؟
كيهان و خوانندگان
اجلاس حمايت از انتفاضه فلسطين امروز در تهران تشكيل مي شود
خط آهن ايران-تركمنستان-قزاقستان تحول آفرين است
ربع پهلوي:من يك دموكرات سلطنت طلب و جمهوريخواه و سكولار و هر چه شما بخواهيد هستم!(خبر ويژه)
غول سياست هم باشي بادت را خالي مي كنند!(خبر ويژه)
روايت يك گروهكي تازه گريخته از حباب توهم هاي اپوزيسيون(خبر ويژه)
يك سايت حق العمل كار، به بهانه خبري خلاف واقع به كيهان حمله كرد.(خبر ويژه)
لگدپراني منافقين به مخالفان خود در ژنو(خبر ويژه)
قبولي هاي كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد از امروز ثبت نام كنند



بنگاه تعطيل است ! (يادداشت روز)

دستگيري همكاران بي بي سي فارسي در تهران به مثابه شوكي بزرگ براي ماشين جنگ نرم دشمن عليه ايران عمل كرده است. اعلام غيرمنتظره خبر شناسايي و دستگيري اين افراد در حالي كه دولت انگليس تصور مي كرد توانسته در پوشش بي بي سي، يكي از امن ترين شبكه هاي جمع آوري اطلاعات را در داخل ايران ايجاد كند، نشان داد كه در واقع هيچ نوعي از امنيت و پوشش غير قابل كشف براي شبكه هاي مرتبط با بيگانه در داخل ايران وجود ندارد و دوران پنهان كاري طويل المدت به سر آمده است. اگر موضوع را در بستر تاريخ نه چندان بلند حضور بي بي سي فارسي در فضاي رسانه اي فارسي زبان ببينيم، راحت تر مي توان فهميد كه چرا كشف اين شبكه يك حادثه به شدت تكان دهنده بوده، به گونه اي كه اگرچه بي بي سي ظرف دو هفته گذشته همه تلاش خود را كرده است تا با حداقل سر و صدا از كنار موضوع بگذرد، اما هر روز بيش از گذشته خود را درگير با مسئله مي يابد و اكنون دريافته است كه لاجرم بايد به شكنندگي وضعيت خود اعتراف كند.
بي بي سي فارسي روز نخست با دو هدف آشكار و پنهان راه اندازي شد. هدف آشكار دولت انگليس از اين اقدام آن بود كه با عرضه يك «كلاس» متفاوت از كار رسانه اي، در حالي كه طبقه متوسط جامعه ايراني سخت به دنبال دانستن است و اين وضعيت روز به روز تشديد مي شود، بر گرده اين نياز سوار شود و به تدريج با ايجاد نوعي مرجعيت فكري، تحليلي و اطلاعاتي براي بي بي سي، منبعي قدرتمند براي جهت دهي به فكر و رفتار مردم ايران بوجود بياورد كه خارج از هرگونه نظارت و كنترل -يا دقيق تر بگوييم كاملا تحت نظارت و كنترل اتاق هاي عمليات رواني سرويس هاي غربي- باشد. بنابراين، در يك جمله بي بي سي قرار بود در شرايطي كه جريان اصلاح طلب در داخل ايران رو به زوال است، به نوعي با به خدمت گرفتن چهره هاي رسانه اي اين جريان و نشاندن آنها در كنار ضد انقلاب تابلودار، جبهه سياسي جديدي ايجاد كند كه كاركردهاي جبهه قبلي را داشته باشد بي آنكه محدوديت هاي كار سياسي در داخل كشور آن را مقيد كند.
اما هدف پنهان تشكيل بي بي سي به همين ميزان و بلكه بيشتر اهميت داشت. بيش از يك دهه است كه سرويس هاي اطلاعاتي غربي سعي مي كنند از شيوه هاي سنتي كار اطلاعاتي و امنيتي كه مستلزم پنهان كاري و روي آوردن به عمليات ويژه مخفيانه است، فاصله بگيرند و عمليات اطلاعاتي را در پوشش هايي كاملا مدني ادغام كنند. فرمول اين كار همواره اين بوده است كه بايد شرايطي بوجود آورد كه عمليات اطلاعاتي يك پوشش واقعي داشته باشد نه پوششي ساختگي و جعلي كه بتوان با كنار زدن آن حقيقت موضوع را آشكار كرد. به عنوان نمونه، وقتي داستان پيچيده ايجاد سازمان هاي غير دولتي (NGO) را در ايران مرور مي كنيم همه قصه چيزي بيش از اين نيست كه پروژه هاي اطلاعاتي در پروژه هاي مدني به گونه اي ادغام شود كه ديگر نتوان آنها را از هم تفكيك كرد. برادران علايي در پوشش مبارزه با ايدز مشغول شبكه سازي از پزشكان و جمع آوري اطلاعات حساس از نهادهاي دولتي بودند. هاله اسفندياري تلاش مي كرد در قالب سفارش پروژه هاي تحقيقاتي و برگزاري كنفرانس هاي علمي شناخت آمريكايي ها از مكانيسم هاي سياست داخلي ايران را دقيق كند. كيان تاج بخش در پوشش سفارش پروژه هاي تحقيقات اجتماعي در صدد به دست آوردن نبض جامعه ايراني بود تا به سياست گذاري هاي نرم دولت آمريكا كمك كند. موسسه نظرسنجي آينده در ظاهر يك موسسه خصوصي بود كه خدمات افكار سنجي ارائه مي داد اما در واقع با چند لايه پوشش و پس ازگذر از چند واسطه، كاري كه مي كرد اين بود كه به سوال هاي موجود در ذهن تحليلگران اطلاعاتي غربي درباره گره ها و نقاط كور الگوي فكر و رفتار جامعه ايراني پاسخ بدهد.
در تمام اين موارد - و بسياري موارد ديگر از اين دست كه اينجا جاي بحث از آنها نيست- با يك الگوي واحد مواجهيم و آن هم اين است كه شيوه سنتي عمليات اطلاعاتي تغيير كرده و مرداني با پالتوهاي مشكي و كلاه هاي لبه دار، كه در بيغوله ها قرار مي گذارند -به عنوان نمادهاي سنتي عمليات اطلاعاتي- جاي خود را به نوعي كنشگران فعال داده اند كه سرويس دهي اطلاعاتي و عملياتي به كارفرمايان خود را با ابعادي از زندگي روزمره به نحو تفكيك ناپذيري در هم آميخته اند.
بي بي سي بنا بود در پوشش كار رسانه اي سه كاركرد پنهان مهم را عملي كند. نخست، جمع آوري و تحليل اطلاعات، دوم، شبكه سازي از نخبگان و سوم، پر كردن خلأهاي ايجاد شده در شبكه هاي سنتي ضدامنيتي. كاركرد اول اكنون نوعي وظيفه استاندارد براي همه رسانه هايي است كه داراي ارتباطات تعريف شده با دولت ها از جمله نهادهاي اطلاعاتي هستند و بي بي سي به عنوان رسانه اي كه رسما وابسته به دولت بريتانياست و حتي در مواردي با مجوز يك شوراي عالي رتبه، حق دروغ گفتن هم دارد، جزو اصلي ترين نهادهايي است كه در انگلستان خدمات جمع آوري و تحليل به سرويس هايي مانند MI6 ارائه مي كند. كاركرد دوم بويژه از اين رو اهميت دارد كه دولت هاي آمريكا و انگليس همچنان از يافتن يك سازوكار مطمئن براي گردهم آوردن گروه هاي مختلف اپوزيسيون و خط دهي مشترك به آنها عاجز مانده اند. بي بي سي اكنون چند سال است كه تلاش مي كند به بهانه كار رسانه اي سران گروه هاي مختلف ضد انقلاب را كنار هم بنشاند و الگوهاي فكري و عملي مشترك ميان آنها ايجاد كند. به عنوان نمونه در جريان درگيري اخير سپاه با پژاك، بي بي سي تلاش فراوان و نماياني كرد تا با استفاده از امكانات رسانه اي خود گروه هاي متعدد كردي را كه اغلب روابط خوبي هم با هم ندارند عليه سپاه متحد كند و جلوي ريشه كن شدن پژاك را كه اسراييلي ها سرمايه گذاري سنگيني روي آن كرده بودند بگيرد كه در اين تلاش ناكام ماند.
كاركرد سوم اما عملياتي تر است. در اين بخش، بي بي سي تلاش مي كند در مواقع اضطراري خدمات ويژه امنيتي به گروه هايي ارائه كند كه درمسير درگيري با نظام دچار تنگنا شده اند. مثال دم دست اين موضوع مجموعه اقداماتي است كه بي بي سي در ايام فتنه 88 در دستور كار خود قرار داد؛ اقداماتي كه هيچ توجيه رسانه اي نداشت و فقط به عنوان بخشي از عمليات خرابكاري در داخل ايران قابل فهم و تفسير بود. در موارد متعدد بي بي سي سعي كرد نقش شبكه پيامك را براي آشوبگران ايفا كند، تاريخ و مكان تجمعاتي كه هنوز برگزار نشده بود را به صورت رپرتاژ اعلام مي كرد، از كشته شده ها و قربانياني حرف مي زد كه حتي هرگز صحت ادعاهاي مطرح درباره آنها ثابت نشد و در كنار همه اينها هرگز حتي با هدف ظاهرسازي هم كه شده هيچ وقت سعي نكرد اطلاعات و استدلال هايي را كه نشان دهنده درستي مواضع جمهوري اسلامي بود پوشش بدهد.
بي بي سي براي رسيدن به اين اهداف آشكار و پنهان 3 راهبرد را در پيش گرفت:
1- در وهله اول بي بي سي سعي كرد -و هنوز هم به نحو رقت انگيزي سعي مي كند-كه خود را بي طرف نشان بدهد. ژست بي طرفي براي بي بي سي بسيار حياتي بود چرا كه نام اين شبكه با يك سابقه تاريخي به شدت منفي و نفرت انگيز از عملكرد دولت انگليس به مثابه خبيث ترين دشمن ملت ايران گره خورده بود و اين گره خوردگي امكان هرگونه مانور موثر روي ذهن جامعه ايراني را از آن مي گرفت. فتنه 88 نقاب اين بازي مسخره را به طور كامل از چهره بنگاه رسانه اي دولت انگليس كنار زد و به خوبي آشكار كرد كه گردانندگان بي بي سي همكاران همان مسلسل به دست هايي هستند كه به دستور آقاي جان ساورز در خيابان هاي تهران دانشمندان و دانشگاهيان را به رگبار مي بستند.
2- در گام دوم، بي بي سي اصرار داشت كه خود را يك رسانه پاك كه جز مناسبات حرفه اي چيز ديگري در آن جريان ندارد، جلوه بدهد. رسوايي هاي اخلاقي اخير در اين شبكه كه افكار عمومي فارسي زبان حساسيت ويژه اي هم به آن نشان داده اين ظاهرسازي را هم بي اعتبار كرده است. در همين يكي دو ماه گذشته معلوم شده پشت پرده ظاهر اتوكشيده و آرام گردانندگان بي بي سي بحران هاي روحي و اخلاقي حادي در جريان است كه عملا ماهيت اين رسانه را به نوعي بنگاه دلالي جنسي و مالي تبديل كرده است.
3- و نهايتا بي بي سي در تمام مدت سعي كرده خود را معتبر، دقيق و عميق نشان بدهد. صرف هزينه هاي كلان براي برنامه سازي و در اختيار گرفتن شبكه اي بزرگ از امكانات مادي و انساني كه از لندن تا واشنگتن و حتي تا درون كاخ سفيد را در بر مي گرفت -همان شبكه اي كه مصاحبه اختصاصي با باراك اوباما با لابي آن براي بي بي سي مهيا شد و بنا بود در آن مصاحبه كدهاي مهمي به جامعه ايراني القا شود- فقط توانست بخشي از مشكل بي بي سي در اين راه را حل كند اما مشكل بزرگتر كه ارتباط با داخل ايران و توان برنامه سازي درون جامعه ايراني بود همچنان پابرجا ماند. مديران بي بي سي براي حل اين مشكل به شبكه سازي پنهان و اعمال غيرقانوني در داخل ايران روي آوردند با اين تصور كه پوشش كار رسانه اي و مستند سازي مانع لو رفتن آن خواهد شد. اما اكنون و با متلاشي شدن اين شبكه و همچنين با جو سنگين ضد انگليسي كه در جامعه هنري و رسانه اي كشور پديد آمده، دورنماي خطري ويران كننده براي بي بي سي آشكار شده و آن هم اين است كه با قطع دسترسي هايش به داخل ايران در زماني كوتاه به شبكه اي شبيه تلويزيون بغداد در دوران صدام و يا شبكه تلويزيوني كنوني منافقين تبديل شود كه بدون دسترسي به هرگونه داده هاي واقعي از درون ايران صرفا توهمات خود را بازتوليد مي كنند.
مهدي محمدي

 



چرت و پرت !(گفت و شنود)

گفت: بالاخره مديرعامل بانك ملي فرار كرده يا بعضي ها او را فراري داده اند؟!
گفتم: كدام بعضي ها؟!
گفت: مثلا، همان ها كه به فلان وزير نامه مي نوشتند و به او دستور مي دادند هواي فلان مفسد اقتصادي را داشته باشد!
گفتم: روابط عمومي بانك ملي اعلام كرده بود كه وي براي يك ماموريت به انگليس رفته و پنج شنبه برمي گردد و البته، هنوز برنگشته است.
گفت: كسي كه به خاطر پرونده 3هزار ميليارد توماني چند بار احضار شده و مورد بازپرسي قرار گرفته است، چگونه اجازه يافته كه به ماموريت خارج از كشور برود؟!
گفتم: ولي هنوز اتهام وي ثابت نشده و معلوم نيست مقصر است يا قاصر . شايد هم بازگشت وي به خاطر سركشي به خانواده اش كه ساكن كانادا هستند به تاخير افتاده است.
گفت: اين كه عذر بدتر از گناه است! براساس كدام منطق به كسي كه خانواده اش ساكن خارج كشور است پست به اين مهمي مي دهند؟!
گفتم: اي عوام!! بعضي ها در كيش به «پانته آ فيوضي» كه خودش هم ساكن آمريكاست يك پروژه 450 ميليارد توماني داده بودند.
گفت: چه عرض كنم؟! يعني سرانجام اين پرونده به كجا مي رسد؟!
گفتم: يارو مي گفت؛ از قلبم پرسيدم فرق عشق و دوستي چيه؟! جواب داد؛ كار من رساندن خون به رگ هاست، از من سؤالات چرت و پرت نكن!

 



گزارش خبري كيهان
متن و حاشيه اختلاس بزرگ مديرعامل بانك ملي برمي گردد ؟

اين روزها به دنبال فساد عظيم بانكي اخير، مسئله خروج مديرعامل بانك ملي، استعفاي او و بازگشتش به كشور به مهم ترين خبر پيرامون پرونده فساد مالي 3هزارميلياردتوماني تبديل شده است. ماجرا از آنجا شروع شد كه اواسط هفته گذشته خبر استعفاي محمودرضا خاوري مديرعامل بانك ملي و بعد متن نامه اين استعفا از طريق وزارت امور اقتصادي و دارايي رسانه اي شد.
در متن استعفاي منتسب به خاوري با اشاره به اينكه ريشه اصلي سوءاستفاده اخير مالي در بانك صادركننده اعتبارات اسنادي بوده و ترديدي در مسئوليت بانك صادرات نمي باشد آمده بود: ليكن «اداره كل امور شعب» بانك ملي ايران هم با تجاوز از حدود اختيارات، بدون توجه به دستورات كتبي اين جانب و عضو ذي ربط هيئت مديره و نقض تذكرات كتبي مديريت امور اعتباري و مديريت امور نظارت و بازرسي، با قبول ريسك فوق العاده عظيمي در تنزيل اعتبارات اسنادي (صرفا به اتكاي تعهد قطعي بانك صادرات ايران) در شكل گيري اين پديد شوم بي تاثير نبوده است.
لذا اين جانب از طرف خود و كاركنان شريف و زحمتكش بانك ملي ايران با ابراز تأسف از عملكرد «اداره كل امور شعب مناطق آزاد» از محضر مقام معظم رهبري و ملت شريف ايران عذرخواهي كرده و ضمن تاكيد بر بقاي مسئوليت بانك صادرات ايران، به احترام افكارعمومي استعفاي خود را تقديم حضور جناب عالي مي كنم.
اما در پي انتشار اين استعفانامه از سوي خاوري، روابط عمومي بانك ملي سه شنبه گذشته-5/7/90- اين موضوع را رد كرد. در اين ميان آنچه كه باعث شد بطور مشخص روشن نشود كه آيا وزير اقتصاد و دارايي استعفاي خاوري را پذيرفته است يا نه، سفر شمس الدين حسيني به واشنگتن بود كه براي شركت در اجلاس بانك جهاني در آمريكا به سر مي برد.
يك روز پيش از سفر وزير اقتصاد و دارايي به واشنگتن، محمود بهمني رئيس كل بانك مركزي نيز براي شركت در اجلاس پاييزه بانك جهاني و صندوق بين المللي پول به آمريكا سفر كرده بود.
بدين ترتيب، آنچه كه در ادامه اتفاق افتاد اين بود كه با گذشت چند روز از خبرهاي مرتبط با خاوري مديرعامل بانك ملي كماكان ابهامات پيرامون اين مسئله در ميان افكارعمومي و در سطح رسانه ها وجود داشت.
حتي پس از بازگشت بهمني رئيس كل بانك مركزي به كشور، وي چهارشنبه گذشته در حاشيه جلسه هيئت دولت درباره خروج يا فرار خاوري مديرعامل بانك ملي اظهار بي اطلاعي كرد.
البته درباره خاوري گمانه زني هاي مختلفي مطرح مي شود و در اين ميان آنچه كه جاي تامل داشت اظهارات محمد جهرمي مديرعامل بركنار شده بانك صادرات بود.
جهرمي پس از بركناري از سمت مديرعاملي بانك صادرات با انتشار بيانيه اي ادعا كرد:
امروز هم با كنار گذاشتن بنده باز هم آدرس غلطي را به مردم مي دهند زيرا با فرار آقاي خاوري (مدير عامل بانك ملي) به كانادا برخي از آنان دچار سردرگمي و دست پاچگي شده اند. آقاي خاوري كه با توجه به گستردگي فساد در بانك ملي در اين پرونده و پرونده هاي ديگر، احتمال دستگيري خود را به خاطر ارتباط با اين پرونده ها و عوامل پشت پرده آن ها مي داد به كانادا گريخت و اكنون عوامل مرتبط با وي در بانك مركزي و دولت در صدد رفع و رجوع اين فرار، كه با كمك و پشتيباني برخي از آنان انجام گرفته است، هستند و از ترس گسترده تر شدن ابعاد اين موضوع با شخص اصلي پيگيري كننده و شكايت كننده اصلي اين پرونده برخورد نمودند.
جهرمي همچنين اعلام كرد: اكنون مسئولاني كه اقدام به واگذاري زمين هاي بسيار ارزان به آقاي مه آفريد امير خسروي و گروه امير منصورآريا كرده اند و براي دادن مجوز تأسيس بانك به اين گروه و واگذاري پروژه هاي بزرگ كشور بدون مناقصه به آن ها پيگير بوده اند، بايد پاسخگوي مردم و قوه قضائيه باشند.
آن هايي كه آقاي خاوري مدير عامل بانك ملي را كه از اول، خود و خانواده اش مقيم كانادا بودند و با داشتن اقامت در كانادا به نظر نمي رسد هيچ تعهدي به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران داشته باشند، انتخاب نمودند، اكنون بايد پاسخگوي اين فساد مالي توسط اين نوع افراد باشند.
در حالي كه بازار اما و اگرها و ابهامات در مسئله استعفا و خروج خاوري و بازگشت وي به كشورهمچنان داغ بود حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي ناظر ويژه پرونده فساد عظيم بانكي اخير به جمع خبرنگاران آمد و در حاشيه سفر به زنجان در پاسخ به سؤالات خبرنگاران پيرامون خاوري، خروج او از كشور را تاييد كرد.
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به اين سؤال كه شنيده شده خاوري مديرعامل بانك ملي ايران از كشور خارج شده و برخي از شايعات حكايت از فرار وي از كشور دارد گفت: اينكه اين فرد از كشور خارج شده است صحت دارد.
دادستان كل كشور تصريح كرد: بنده در بررسي هايي كه انجام دادم دو نامه از اين شخص به دستم رسيد كه در يكي سخن از استعفا و قطع همكاري وي مي داد و در نامه دوم كاملاً موضوع متفاوت بوده و صحبت از بازگشت وي به ايران و ديدار با همكارانش بوده است.
دادستان كل كشور افزود: زمان بليت بازگشت خاوري روز پنج شنبه [7/7/90] بوده است كه با توجه به اينكه اين فرد عنوان كرده به زودي به ايران باز مي گردد بايد منتظر ماند و ديد كه نتيجه چه مي شود.
محسني اژه اي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه آيا خاوري ممنوع الخروج بوده يا خير گفت: نه به هيچ عنوان اين فرد ممنوع الخروج نبوده و مي توانسته از كشور خارج شود.
وي در پاسخ به سؤال يكي ديگر از خبرنگاران گفت: اگر به هر دليلي خاوري از بازگشت به ايران خودداري كند آيا ساز و كاري براي بازگشت وي به ايران وجود دارد گفت: به نظر نمي رسد خاوري به كشور بازنگردد.
وي تصريح كرد: اگر او به هر دليلي به كشور بازنگردد اتهاماتي كه اين روزها بر سر زبان ها افتاده متوجه او مي شود و شايعاتي كه امروز وجود دارد واقعي جلوه مي كند.
محسني اژه اي در نهايت خطاب به خاوري مديرعامل بانك ملي هشدار داد و اعلام كرد: به نفع خاوري است كه به كشور بازگردد و احياناً از خود دفاع كند.
آنچه كه تا زمان نگارش اين گزارش محرز است اين است كه خاوري مديرعامل بانك ملي به كشور بازنگشته است. شنيده ها حكايت از آن دارد كه خاوري قرار بود ساعت 2 و 40 دقيقه بامداد روز جمعه با پرواز شركت هواپيمايي بريتيش ايرويز به تهران بازگردد اما وي به كشور بازنگشته است.
اكنون هر چند از سويي دستگاه قضايي با نظارت مستقيم دادستان كل كشور اين موضوع را پيگيري و تعقيب مي كند و از سوي ديگر به گفته نمايندگان مجلس موضوع خروج يا فرار خاوري در دستور كار كميسيون اصل 90 نيز قرار گرفته است ولي سؤالات جدي در اين زمينه وجود دارد.
صرفنظر از اينكه آيا خاوري در موضوع فساد مالي اخير قصور يا تقصير كرده اين سؤال مطرح است كه چرا كساني كه خانواده هاي آنها خارج از كشور هستند در پست هاي حساس و كليدي به كار گرفته مي شوند؟
برخي منابع مطلع اين احتمال را قوي مي دانند كه خاوري به كشور بازنخواهد گشت، تا عمق يك جريان انحرافي بيش از اين سر باز نكند. البته در سوي ديگر اين ماجرا برخي گزارش ها حاكي از آن است كه تلاش هايي در ميان است تا خاوري به كشور بازگردانده شود.
آنچه اكنون از دستگاه قضايي كه عزم جدي دارد تا اين پرونده را قاطعانه و عادلانه به سرانجام برساند، انتظار مي رود بررسي ويژه اين مسئله است كه آيا خاوري فرار كرده است و اگر پاسخ به اين سؤال مثبت است چه گروه و جرياني وي را فراري داده اند؟ و آيا فراري دهندگان وي از افشاي حضور موثر خود در پرونده اين فساد اقتصادي كلان در هراس نبوده اند؟

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤صحنه هاي زيباي تفقد رهبر معظم انقلاب از جانبازان و سربازان امام خميني(ره) را ديديم. خدايا ولي امر زمان ما را از ما راضي كن و ما را هم از سربازان مخلص او قرار بده.
6654---0914
¤نخستين همايش ملي تجليل از جانبازان قطع نخاعي كاري خوب ولي خيلي ديرهنگام است. اكنون 24 سال از پايان جنگ مي گذرد.
سيد آقا
¤مي خواستم خطاب به شهيد بزرگوار آويني درد دلي در قالب شعرواره عرض كنم:
گرچه نه پلاك و راه شهيد مي بينيم
بعد از تو هنوز مستند مي بينيم
ديگر خبر از روايت فتح ات نيست
هر هفته دوشنبه ها 90 مي بينيم!
محمود شريفي - تهران
¤چرا مسئولين فكري براي تركيب خانه سينما نمي كنند.متاسفانه عده اي به اين خانه نفوذ كرده اند و با استفاده از تريبون مجاني كه در اختيار گرفته اند هرگونه توهين و جسارتي كه فتنه گران به دنبال آن هستند عليه نظام جمهوري اسلامي روا مي دارند. نيروهاي امنيتي چند روزي است كه از گرفتار شدن چند مستندساز خائن خبر داده اند و اين ها در همين چند روز در حمايت از اين افراد خودفروخته تا توانسته اند عليه نظام جمهوري اسلامي هتاكي كرده اند.
حميد محمودي-تهران
¤اعتقاد به ولايت فقيه دستم را بسته است وگرنه چنان رعبي به جان حمايت كنندگان از ماموران جاسوس بي بي سي مي افكندم كه نپرس.
ضياءالدين علايي
¤چرا هيئت نظارت بر مطبوعات هيچ نظارت جدي بر برخي مطبوعات كه آب به آسياب دشمن مي ريزند نمي كند. روزنامه اي تيتر اول خود را به مذاكرات هسته اي كشورمان اختصاص داده و نوشته است: اگر سوخت بدهيد غني سازي نمي كنيم. اين تيتر به اين معناست كه اگر سوخت به ما بدهند ما غني سازي را متوقف مي كنيم در صورتي كه هيچ موقع چنين تعبيري را نه گفته ايم و نه با آن موافق هستيم.
يك هموطن
¤بانك ... دامغان متاسفانه از 1/3/90 بدون هيچ دليلي از پرداخت وام مسكن مهر كه حدود 4-3 ميليارد تومان است خودداري مي كند و به همين علت اكثر واحدهاي مسكن كه مرحله پاياني را طي مي كند امكان تكميل نهايي و تحويل آنها به متقاضيان نيست. از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي شود ضمن رايزني نسبت به رفع مشكل ياد شده اقدام نمايند. آيا اين پولها هم در اختلاس امثال امير منصورها صرف شده است.
هيئت مديره ساخت مسكن مهر دامغان
و جمعي از اهالي محل
¤از وزير محترم علوم تقاضا مي كنم كه تدابيري براي دوري مسافت دانشجويان علمي كاربردي بيانديشند. بسياري از اين دانشجويان نان آور خانواده هاي خود مي باشند و اين مسئله باعث بيكار شدن آنها مي شود.
مادر يك دانشجو-ورامين
¤از وزير محترم بهداشت و درمان تقاضا مي كنم خودشان يا نماينده اي از طرف ايشان به صورت سرزده از بيمارستان هاي چابهار بازديد كنند تا متوجه شوند كه در اين بيمارستان ها به هيچ وجه بهداشت رعايت نمي شود.
علي اصغر رهبر-چابهار
¤از شهرداري محترم تهران درخواست ساماندهي پاركبان ها در خيابان هاي تهران را دارم. برخي از پاركبان ها بدون توجه به نرخ هاي ابلاغ شده خودسرانه پول هاي گزافي از رانندگان اخذ مي كنند و اگر راننده اي تمكين نكند شماره پلاك وي را براي جريمه بيشتر يادداشت برداري مي كند.
كاسب از تهران
¤ بعد از چند سال كه از آغاز به كار اتوبان زنجان- قزوين مي گذرد تمامي خودروهاي سنگين ترانزيت و غيرترانزيت با توجه به بد بودن آسفالت اين اتوبان همچنان از جاده قديم تردد مي كنند، به طوري كه حوادث ناگواري را در پي داشته است. از مسئولان وزارت راه و ترابري درخواست رسيدگي داريم.
يك شهروند از تهران
¤ متاسفانه هيچ نظارتي بر كار نانوايي ها صورت نمي گيرد. همين عدم رسيدگي باعث شده كه نانوايي ها هرگونه كه دلشان بخواهد نان تحويل مي دهند.
حسن راد- تهران و چند تماس مشابه ديگر
¤ از ابتداي اجرايي شدن قانون هدفمند شدن يارانه نرخ تخم مرغ نزديك به 300 درصد افزايش داشته است. از رئيس جمهور تقاضا مي كنم براي كنترل دقيق قيمت ها مكانيزم جدي تري به كار ببرد.
عباس البرز
¤ مرحله اول و دوم يارانه افرادي كه موفق به دريافت آن نشده اند و در فرمانداريهاي شهر خود ثبت نام نمودند كي پرداخت مي شود؟
3270---0917
¤ از مسئولين ستادهاي نمازجمعه درخواست مي شود زمان نمازجمعه ها را كمي كاهش دهند. در رباط كريم خطبه ها و نمازجمعه 75 دقيقه طول مي كشد كه زمان زيادي است.
8028---0919
¤ مگر قرار نبود پس از حذف يارانه شير دولت محترم آن را به دامداران پرداخت نمايد پس چه شد؟ متاسفانه نه تنها آن را پرداخت نكرد بلكه جلوي تورم 80درصدي علوفه را هم نتوانست بگيرد. هزار وعده خوبان يكي وفا نكند؟
1384---0912
¤ شهريه دانشگاه آزاد اسلامي مقطع كارشناسي ارشد ورودي سال 90 خيلي افزايش داشته است. از وزير علوم و مسئولين نظارتي درخواست مي شود پيگيري نمايند.
3786---0911
¤ در بخش عسلويه متاسفانه آنتن دهي تلويزيون بسيار نامناسب است و به همين علت افراد به ناچار به سمت آنتن ماهواره مي روند. از مسئولين صداوسيما درخواست مي شود اين مشكل را در عسلويه حل نمايند.
6258---0935
¤ در پاسخ به سؤال رئيس جمهور از دانش آموزان مي خواستم بگويم كه بنده اگر رئيس جمهور بودم اولين كاري كه مي كردم بي اعتمادي كه هم اكنون در ميان مردم خطرآفرين شده است را ريشه كن مي كردم.
پيكر
¤ از آقاي وزير آموزش و پرورش مي خواستم بپرسم كه آيا تعطيلي مدارس ابتدايي شامل حال مدارس غيردولتي هم مي شود، يعني آنها نيز موظف به تعطيل كردن مدارس در روز پنجشنبه هستند؟
خانم حسيني
پاسخ سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 23/6/90 با عنوان «تدابيري براي جلوگيري از ورود سگ به پاركها بكنيد» به آگاهي مي رساند: تابلو ممنوعيت از ورود حيوانات به پاركها در كليه پاركها نصب و تذكرات لازم در اين مورد به نگهبانان ابلاغ گرديده است.
¤ برگزاري اجلاس بيداري اسلامي در ايران با توجه به شرايط حساس منطقه نشان از تدبير و مديريت مسئولين كشور به ويژه شخص مقام معظم رهبري دارد. سخنان حكيمانه و راهگشاي معظم له در اين اجلاس نقشه هاي توطئه آميز دشمنان را خنثي مي كند. به داشتن چنين رهبر هوشياري افتخار مي كنيم.
5489-0939
¤ 29 سال از تاريخ مصدوميت و جانبازي بنده مي گذرد. بنياد شهيد با فروش قسطي اتومبيل دنده اتوماتيك به بنده كه جانباز 70درصد هستم موافقت نمي كند در نتيجه بالاجبار خانه نشين شده ام. صداي اعتراض ما را به گوش مقامات بالاتر برسانيد.
5590-0935
¤ از وزير محترم ورزش و جوانان درخواست مي شود مشكل ورزش بانوان را بدون حضور مربيان مرد مرتفع نمايند. متاسفانه مشاهده مي شود كه در برخي از ورزشها مثل واليبال خانم منشي و داور مرد قرار داده شده است.
5030-0914
¤ برنامه «كندو» كه از شبكه 4 پخش مي شود برنامه اي كه محتوا داشته باشد نيست. از مسئولين درخواست تجديدنظر در پخش آن با توجه به هزينه هاي بالاي آن را دارم.
0398-0916
¤ اينجانب سابقه 20ساله در شركت برق تهران دارم. مسئولين وقت اين شركت بدون هيچ گونه مجوزي اقدام به قطع سه سال حقوقم نموده بودند. اما با تلاش و پي گيري قضايي موفق شدم بخشي از مطالباتم را بگيرم و در حال حاضر حدود بيست ميليون تومان طلبكارم كه متاسفانه مسئولين اين شركت هيچ وقعي به قانون نمي نهند و اعلام مي دارند هركاري از دستت برمي آيد انجام بده؟! آيا نبايد سازمان بازرسي و مراجع ذي ربط نسبت به گستاخي برخي از مديران واكنش نشان دهد تا مانع بي حرمتي و پايمال نمودن حقوق كارگران و كارمندان شوند؟ از وزير محترم نيرو و دولت خدمتگزار درخواست حل مشكل و دريافت حقوق قانوني خود و زن و بچه ام را دارم.
كسائيان
¤ سفر جناب آقاي دكتر احمدي نژاد به نيويورك و حضور در مقر سازمان ملل با پشتوانه مردم و حمايت مقام معظم رهبري با حفظ حكمت، مصلحت و اقتدار نظام همراه بود تاثير آن را از آنجا مي توان فهميد كه به هنگام نشانه رفتن قلب استكبار و استبداد غرب آنها جلسه را ترك كردند خدا را شاكريم كه اين بار نيز اين سرباز ولايت اين سفر را در تاريخ جمهوري اسلامي با افتخار و اقتدار به ثبت رساند.
محمودي
¤ از وزير محترم بهداشت و نيز رفاه درخواست مي شود كه عصب كشي دندان را جزء بيمه تامين اجتماعي قرار دهند تا فشار كمتري به قشر حقوق بگير و مستضعف وارد شود.
طريقي بهفر از افسريه
¤ مگر قرار نبود مدت اندكي پس از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها، تورم كاهش يابد پس چطور تخم مرغ 200توماني به 300تومان رسيد؟
6928-0935
¤ براي ساكنين فاز 2 شهرك اعتماديه در همدان واقعا تلخ و زجرآور است كه پس از 20سال انتظار براي احداث مركز فرهنگي- ورزشي حالا مشاهده كنند به جاي آن برج مسكوني بالا برود. چه كسي مي تواند عوامل و دست اندركاران اين تخلف آشكار و قانون شكني را به پاي ميز محاكمه بكشاند.
5913-0912
¤ ضمن تشكر از آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري به خاطر نطق انقلابي در سازمان ملل شايسته بود ايشان افرادي را كه حضورشان در اين اجلاس غيرضروري و هزينه بر بود همراه خود نمي بردند.
8853-0912
¤ خانه آپارتماني را كه سال 83 با قيمت 58ميليون تومان از شركت آتي ساز در منطقه وردآورد در جاده تهران- كرج پيش خريد كرده ايم بعد از هفت سال هنوز تحويل نداده اند. طبق قرارداد بايد سال 86 تحويل مي دادند. چهار سال است كه خلف وعده مي كنند و به هيچ صراطي هم مستقيم نيستند.
طاها
¤ جايگاه سوخت بزرگراه نيايش به دفعات و بدون اطلاع قبلي تعطيل مي شود. چنين جايگاه سوختي نبودش از بودش بهتر است.
1202-0912
¤ امسال در رشته برق دانشگاه صنعتي قم قبول شدم ولي در روز ثبت نام اعلام كردند به دانشجويان ساكن استان هاي البرز و تهران خوابگاه تعلق نمي گيرد. مجبور شدم انصراف بدهم .آيا مسئولين جوابي براي كار خود در روز قيامت دارند كه بدهند؟
9312-0936
¤ در برنامه فيتيله كه روز جمعه 1/7/90 مصادف با روز سوم هفته دفاع مقدس پخش شد در دو قسمت نمايش لباسي كه به تن خرس پوشانده شده بود شبيه لباس مقدس بسيج بود و اين توهين به ارزش ها محسوب مي شود. چرا مسئولين صدا و سيما متوجه اين گونه خطاهاي فاحش نيستند.
9126-0912
¤ خطاب به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي عرض مي كنيم آيا صرفا با روبوسي كردن با 10نفر از ايثارگران در صحن مجلس حق آزادگان و ايثارگران ادا مي شود؟ به جاي اين گونه تشريفات، جواب بدهند چرا قانون جامع ايثارگران و ماده 13 در حمايت از آزادگان را به اجرا نمي گذارند؟
3520-0913
¤ مسئوليني كه در قبال سيستم پيمانكاري (شركتي) معمول شده در دستگاه هاي دولتي و شركت ها سكوت اختيار كرده اند و اقدامي براي تغيير وضعيت نمي كنند چگونه با چنين سيستم ارباب رعيتي صحبت از مقدمه سازي براي ظهور حضرت ولي عصر مي كنند؟
5185-0912
¤ اميدواريم بتوانيم در هفته دفاع مقدس تا حدي از جان فشاني هاي ايثارگران و رزمندگان 8 سال دوران دفاع مقدس و جنگ تحميلي تشكر و قدرداني بكنيم. بدون شك پيشرفت و آرامش و آسايش ايران امروز مديون ايثارگري و از جان گذشتگي رزمندگان است. آنها اگرچه به خاك افتادند اما نگذاشتند ايران و ايراني نزد بيگانگان سر خم كند. رفتند تا ايران و اسلام بماند ما امروز وظيفه سنگيني بر دوش داريم و بايستي بتوانيم اداء دين بكنيم.
بختياري
¤ وقتي در برنامه هاي سيما خانم هاي مجري محجبه با خانم هاي بدحجاب بسيار خاكسار و حتي نسبت به آنها منفعل هستند فرزندان من كه برنامه را تماشا مي كنند چگونه بپذيرند بدحجاب بودن كار بدي است و بايد از اين عمل منكر دوري كنند.
3546-0939
¤ نمايندگان محترم مجلس تا وقتي كه به خانه ملت راه پيدا نكرده اند براي نماينده شدن به مردم هر نوع التماسي مي كنند و وعده هاي مختلف مي دهند. ولي امروز كه طرح نظارت مجلس بر نمايندگان مطرح شده مرتب از اينكه به اين طرح گردن بگذارند فرار مي كنند. واقعا جاي تاسف و تامل دارد.
رجبي
¤ وضعيت بهداشت در بيمارستان شهرستان چابهار و همچنين درمانگاه هاي سطح شهر واقعا تاسف آور شده است. در ضمن از وجود دكتر فوق تخصص كاملا محروم هستيم. پزشك متخص نيز فقط چند نفر هستند كه جوابگوي جمعيت شهر نيست. اصلاح اين شرايط نياز به مساعدت مسئولين امر به ويژه وزير محترم بهداشت دارد كه اميدواريم اتفاق بيفتد.
علي اصغر رهبر
¤ مي خواستم به مناسبت روزهاي مقدسي كه در آن به سر مي بريم ( سالگرد آغاز دفاع مقدس) بگويم كه فرق ما با شهدا در اين است كه شهدا حواسشان جمع بود ولي ما نه.
احمدي- تهران
¤ به علت غيراستاندارد بودن سرعت گيرهاي شهر تهران خسارات زيادي به خودروهاي عبوري وارد مي شود. از مسئولان شهري درخواست رسيدگي به اين موضوع را داريم.
عزيز خامسي
¤ اداره محيط زيست صدور پروانه شكار را مشروط به پرداخت 40هزار تومان كرده است. در حالي كه سال گذشته 20هزار تومان و در سال 88 هم 6500 تومان بود. چرا مجري قانون به جاي افزايش قانوني سالانه 10درصد بيش از 100 درصد به قيمت پروانه شكار اضافه كرده است. آيا اداره محيط زيست با اين وضعيت مي تواند انتظار داشته باشد كه شكارچيان تخلف نكنند.
رفيعيان از طرف جمعي از شكارچيان تبريز
¤ در روزنامه مورخ چهارشنبه 30 شهريور به نقل از آقاي جليل الماسي معاون حمل و نقل پايانه هاي استان كرمانشاه نوشته بوديد كه 20درصد به قيمت بليت اتوبوس ها اضافه شده است در حالي كه نه تنها قيمت بليت ها افزايش نيافته است بلكه ما راننده ها به خاطر فشارهاي ناشي از كسادي مجبور شديم بليت 16هزار توماني را از مسافرين 12هزار تومان بگيريم.
اصغر كردبچه- پايانه جنوب تهران
¤ لعن و نفرين خدا و اهل بيت(ع) بر اختلاس كنندگان 3هزار ميليارد توماني و بانيان اين دزدي بزرگ تاريخ ايران. والسلام
ابوالفضل رسولي- رامسر
¤ با مدرك ليسانس در رشته رياضي به مدت يك سال سابقه حق التدريس در آموزش و پرورش كرمان دارم ولي امسال ما را جذب نكردند. تكليف چيست؟
2736-0913
¤ آن زماني كه پول هاي اختلاس شده ريز و درشت كشور به سر سفره ما مردم بازگردانده شد و ما اين را با چشمان خود ديديم باور مي كنيم عدالت صورت گرفته در غير اين صورت مصاحبه هايي كه مسئولين مي كنند و پخش مي شود ما را قانع نمي سازد.
1407-0916
¤ با تشكيل همايش بيداري اسلامي در ايران اسلامي تأثيرگذاري كشورمان در تحولات منطقه ثابت شد. اما با انفعال دستگاه ديپلماسي وزارت خارجه چه بكنيم.
5976-0912
¤ اكثر دستگاههاي دولتي نيروهاي شركتي خود را پس از چند سال استخدام كرده اند.ولي صداوسيما متأسفانه در اين مورد اقدام نمي كند. بنده ده سال تمام است كه به صورت شركتي در اين سازمان كار مي كنم. هر بار كه درخواست استخدام رسمي كرده ام تهديد به اخراج شده ام.
م-ع
¤ مردم بايد مواظب باشند كه اختلاس اخير آنان را از پرونده آقازاده فراري به انگلستان و متهم به فتنه گري در سال 88 غافل نكند.
3397-0912
¤ دشمنان انقلاب و نظام منتظرند كه بعضي از بزرگان مثل آقاي هاشمي رفسنجاني صحبت بكنند و بعضي از مطالب سخنان آنان را كه مي تواند باعث اختلاف و تفرقه شود پوشش بدهند تعجب بنده اين است كه چرا امثال آقاي هاشمي اين هوشياري را ندارند و بعضا با نوع موضع گيري هاي خويش بيگانگان را خوشحال مي سازند.
8853-0912
¤ وقت و انرژي بسياري از جوانان كشور به دليل بي كار بودن هرز مي رود و بعضا دست به كارهاي خلاف مي زنند. مقصر كيست؟
8147-0913
¤ براي بنده سؤال است كه چرا برخي از اصول گرايان اصرار دارند در گروه 8+7 كساني كه در جريان فتنه موضع دو پهلو گرفته اند و با اقدام نسنجيده خود بنزين روي آتش فتنه ريختند حضور داشته باشند و براي آنان امكان تعيين نامزد انتخاب مجلس فراهم بشود.
4255-0915
¤ اختلاس هايي مانند اختلاس سه هزار ميلياردي اخير باعث ترويج اين نگرش غلط در جامعه مي شود كه هر كس به بيت المال دسترسي داشته باشد راه براي خلافكاري او باز است و چنين نگرشي براي نظام اسلامي خطرناك مي باشد.
6333-0911
¤ از مسئولان بانك هايي كه در جريان اختلاس چندهزار ميلياردي سهل انگاري و قصور كرده اند مي خواهيم كه محترمانه استعفا دهند قبل از آنكه مردم خود وارد عمل شوند.
يك هم وطن
¤ انجام اختلاس با اين مبلغ كلان اگرچه تعجب آور است ولي سوال اصلي اين است كه متخلفين تا كجا مي خواستند پيش بروند، اگر اين اختلاس كشف نمي شد.
محمدحسين
¤ 6 ماه از سال مي گذرد اما آموزش و پرورش عيدي و پاداش 200 نفر از بازنشسته هاي خودش را پرداخت نكرده است.
يك بازنشسته
¤ رئيس كل بانك مركزي اعلام كرده كه نرخ سكه و طلا براساس قيمت جهاني محاسبه مي شود سوال بنده و خيلي از بازنشسته ها اين است كه پس افزايش 10 درصد حقوق آنها از سوي دولت براساس جداول حقوقي مردم كدام كشور جهان محاسبه مي شود.
بيژن غفاري ساروي-تهران
¤ شهرداري ابتداي خيابان دربند، رو به روي بانك پارسيان كوچه حميد را اقدام به جدول گذاري كرده است و مدتي است كه نيمه كاره رها كرده و رفته اند و هر چه سيمان و ماسه و سنگ را كنار خيابان رها كرده اند.
محبتي
¤ چه رابطه اي است ميان بستني 400هزار توماني و اختلاس چند هزار ميليارد توماني؟
حسين-آلمان
¤ سال 79 يك ميليون تومان در شركت پتروشيمي كرمانشاه سرمايه گذاري كرده ام. تا اين لحظه هيچ سودي به ما پرداخت نكرده است.
اين در حالي است كه اين شركت به تاكيد رئيس جمهور به خاطر سوددهي خوبي كه داشته است قرار بود وارد بورس شود. از مسئولان شركت مي خواهيم، تكليف مردم را مشخص كنند.
مجيد دشتي
¤ بانك صادرات به ازاي اعلام موجودي توسط تلفن بانك مبلغ 25 تومان تا 100 تومان از حساب ها كسر مي كند. چرا؟
جليل آقازاده
¤ در شهرك غرب تقاطع دادمند و خيابان خوردين، بر روي تابلوهاي نصب آگهي و تبليغات شهرداري عكس زني با «شلوار لي» با وضعيت نامطلوبي با هدف تبليغ لباس چسبانده اند. شهرداري متاسفانه مدتي است كه براي كسب درآمد در اين مسير پيش مي رود و توجهي به زير پا گذاشته شدن ارزش ها ندارد.
نوري
¤ چطور مي شود كه آموزش و پرورش نيروهاي تربيت شده، و در مصاحبه پذيرفته شده با بالاترين رتبه در كنكور و معدل فارغ التحصيل بالا در تربيت معلم را به راحتي كنار گذاشته و بعد از كمبود معلم حرف مي زند؟!
3775---0936
¤ اي كاش كساني كه قانون ارتقاء بهره وري پرستاران را نوشته اند يك شب تا صبح بيدار مي ماندند تا خطرات بي خوابي اجباري پرستاران براي بيماران را درك مي كردند.
0875---0915
¤ پول چند قلم دارو شامل يك عدد پماد، دو برگ قرص سلكسيب و دو برگ باكلوفن با دفترچه درماني نيروهاي مسلح كه بيمه مكمل نيز دارد 40 هزار تومان به بالا شده است. چرا هيچ حساب و كتابي در كار نيست و هر كس هر كاري كه مي خواهد مي كند؟
9802---0912
¤ براي اينكه دچار انحصارات بخش خصوصي نشويم بهتر است توليد آزمايشگاهي، علم و تكنولوژي كارخانه هاي بزرگ در يك شركت عمومي غيردولتي متمركز بشود.
1008---0912
¤ اگر چه دوربين هاي مداربسته نصب شده در اماكن عمومي و بعضي از فروشگاه ها مانند طلافروشي ها مزايايي دارد اما اين كار بايد با مجوزهاي لازم صورت گيرد و دوربين ها نيز به تعداد مشخص و در جلو ديد و منظر عمومي نصب شود تا از سوءاستفاده هاي احتمالي توسط افراد مريض الحال و فرصت طلب و سودجو جلوگيري به عمل آيد.
محمود بليغيان
¤ از مسئولين وزارت بهداشت درخواست مي شود نظارت بيشتري بر قيمت دارو در داروخانه ها داشته باشند هر كدام مثل مغازه هاي بقالي و... هر قيمتي كه بخواهند به عنوان حق فني مي گيرند اكثر مردم هم كه سردرنمي آورند حتي داروها را بالاتر از قيمت مندرج در روي دارو عرضه مي كنند.
0210---0912
¤ قسمتي از سطح خيابان قزوين به مسير اتوبوس اختصاص يافته و هر 15 دقيقه يك اتوبوس عبور مي كند. مي خواستم سؤال بكنم آيا چنين مديريتي در ترافيك شهر از مصاديق اسراف نيست؟
2645---0912
¤ مادران شهيدان بابت نبوسيدن چادرهايشان ناراحت نيستند بلكه از بي توجهي مسئولين نسبت به وصيت هاي شهدا ناراحت هستند.
0204---0912
¤هر روز به خاطر شغلم مسير قزوين- كرج را طي مي كنم و خودروهايي را مي بينم كه برخي خانمهاي سرنشين آنها كشف حجاب كرده اند و گويا با برنامه حساب شده اقدام به ترويج بي بندوباري و بي غيرتي مي كنند كه لازم است نيروي انتظامي برخورد لازم را با آنها داشته باشد.
0966---0912
¤بانك صادرات براي تماس از مانده حساب فرد 250 ريال كارمزد كم مي كند، آيا اين قانوني است؟!
مهدوي
¤منطقه برق بوعلي قول مساعد داده بودند كه در آينده نزديك مشكل روشنايي پيچ ورودي به خيابان خواجه نصيرالدين طوسي منشعب از خيابان شريعتي را مرتفع مي نمايند ولي با گذشت يك سال از تعهد آنها متاسفانه اقدامي صورت نگرفته است. از مسئولين امر درخواست مي شود مشكل روشنايي فوق را مرتفع نمايند.
محسني
¤پارك غدير اصفهان براي يك شب با چادر مسافرتي براي كسي كه در آنجا به استراحت مي پردازد مبلغ نه هزار تومان دريافت مي كند.
5304---0914
¤از اداره مخابرات درخواست مي شود نسبت به راه اندازي دكل همراه اول كه مدت مديدي است در خيابان بعثت هفت وايين شهرستان شهريار نصب شده اقدام نمايند. هم اينك به سختي مي توان ارتباط برقرار كرد.
9313---0919
¤جمعي از نيروهاي شركتي استانداري كرمان كه به دستور رياست محترم جمهوري به قراردادي تبديل عضويت داده بوديم متاسفانه پس از 5 ماه مجددا به شركتي تبديل شديم. از مسئولين امر درخواست پي گيري را داريم.
5480---0913
¤كارگران شهرداري پس از ماه مبارك رمضان زباله هاي بوستان 9 منبع شور باقرآباد را خيلي نامنظم جمع آوري مي كنند. از مسئولين شهرداري درخواست نظارت بيشتر و رفع مشكل را داريم.
9912---0919
¤هنوز خبري از تغيير قيمت بنزين نيست اما تاكسي هاي شهرستا ن پاكدشت براي بار دوم در سال جاري كرايه ها را افزايش داده اند. قبل از پايان سال 89 كرايه 200 توماني در بهار 90 به 250 تومان و الان به 300 تومان رسيد و مسئولين نيز پاسخي نمي دهند.
1928---0919
¤از مسئولين اداره برق شهرستان ميناب درخواست مي شود به مشكل ساكنين محله كلات دهستان كربان رسيدگي نمايند. فشار برق سيار ضعيف است و نمي توان از كولر استفاده كرد.
9366---0938
¤يكي از راههاي جلوگيري از خشك شدن درياچه اروميه به جاي انتقال آب به اين درياچه انتقال جمعيت مصرف كننده آب به كنار رود ارس است مشروط به اينكه شهرهايي با امكانات مركز استان در فواصل مختلف از اين رودخانه ساخته شود.
ايراني
¤روز يكشنبه 26/6/90 در خط دو مترو تهران و در چهار راه سرسبز نارمك چند نفر اقدام به فروش يك فيلم ضد ايراني و غيراخلاقي مي كردند. چرا مسئولين با عوامل تهيه و توزيع اين فيلم ها برخورد قانوني نمي كنند؟
5025---0919
¤در اخبار آمده بود جمهوري اسلامي قصد دارد تعداد 17 هزار خانه در كشور ونزوئلا بسازد و تحويل بدهد كه البته جاي افتخار دارد ولي تقاضا دارم قبل از كشور ياد شده فكري براي يك سرپناه براي بنده بكنند چرا كه بعد از 25 سال خدمت و كار كردن مستاجر هستم و صاحب خانه نشده ام.
9382---0914
¤وقتي هر سال تعداد زيادي از كاركنان و مديران دولتي بدون نوبت به سفر عمره فرستاده مي شوند به همان ميزان نوبت شهروندان عادي جامعه اشغال مي شود و سفر زيارتي آنان به تعويق مي افتد. اين وضعيت بايد اصلاح شود و همت و اراده مسئولين را مي طلبد.
3373---0912
 



با حضور بيش از 50 هيئت پارلماني
اجلاس حمايت از انتفاضه فلسطين امروز در تهران تشكيل مي شود

پنجمين اجلاس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين به ميزباني مجلس شوراي اسلامي از امروز آغاز به كار كرد.
اين همايش بين المللي با حضور روسا و نمايندگان پارلمانها، دبيران كل و نمايندگان سازمانهاي منطقه اي و بين المللي، شخصيت هاي برجسته سياسي، فرهنگي و ديني خاورميانه و جهان، رهبران گروهها و شخصيت هاي برجسته فلسطيني و نمايندگان سازمانهاي غيردولتي حامي حقوق ملت فلسطين از سراسر جهان برگزار مي شود.
هدف اصلي اين كنفرانس، زمينه سازي براي بسيج كليه امكانات و ظرفيت هاي رسمي و غيررسمي امت اسلامي و ملت هاي آزاد جهان در حمايت از انتفاضه و مقاومت ملت فلسطين براي تحقق حقوق اوليه خود از جمله در زمينه رفع اشغال و آزادي فلسطين و بيت المقدس، بازگشت آوارگان به خانه و كاشانه خود، اعمال حق تعيين سرنوشت و استقلال فلسطين، عنوان شده است.
در همين رابطه حسين شيخ الاسلام، دبير اين همايش خاطر نشان كرد: پس از خيرمقدم علي لاريجاني رئيس مجلس به مهمانان اين اجلاس، سخنراني افتتاحيه انجام مي شود و سپس روساي هيئت هاي حاضر در اجلاس به سخنراني مي پردازند. مشاور امور سياست خارجي و بين الملل رئيس مجلس همچنين گفت: اجلاس تا اذان مغرب به طول خواهد انجاميد و سپس هيئت هاي حاضر در ضيافت شام رئيس مجلس شركت خواهند كرد.
شيخ الاسلام با بيان اينكه پنجمين همايش حمايت از انتفاضه فلسطين به مدت دو روز برگزار مي شود، گفت كه اعضاي هيئت رئيسه مجلس و برخي از نمايندگان پارلمان هم در اين همايش حضور خواهند داشت.
گفتني است، بيش از 50 هيئت پارلماني، شخصيت ها و انديشمندان و صاحب نظران سياسي و برخي مقامات سياسي از برخي كشورهاي اسلامي و غيراسلامي در اين همايش حضور يافته اند.
همچنين در حاشيه برگزاري اين همايش نيز علي لاريجاني رئيس مجلس كشورمان با روساي مجالس حاضر در همايش و روساي هيئت ها ديدارهاي دوجانبه اي خواهد داشت. نواب رئيس مجلس هم در حاشيه اين اجلاس با برخي مقامات ديدار مي كنند.
براساس گزارش هاي رسيده، رئيس مجلس قطر، رئيس مجلس لبنان، رئيس مجلس سوريه، رئيس مجلس عراق، رئيس مجلس اندونزي، رئيس مجلس كويت، رئيس مجلس پاراگوئه، رئيس مجلس زيمباوه، رئيس مجلس زنگبار، رئيس مجلس كومور، رئيس مجلس مالاوي، هيئت پارلماني مصر، هيئت پارلماني عمان، رئيس ديوان عالي ساحل عاج، رئيس گروه دوستي- پارلماني مكزيك، هيئت پارلماني مالزي، رئيس كميسيون فلسطين اردن، رئيس گروه دوستي- پارلماني قرقيزستان، رئيس گروه دوستي-پارلماني كوبا، نايب رئيس مجلس سودان، نايب رئيس مجلس بوليوي، رئيس اداره مسلمانان قفقاز، نايب رئيس كميسيون سياست خارجي مجارستان، هيئت پارلماني كلمبيا، رئيس جمهور سابق تانزانيا، هيئت پارلماني پاكستان، نايب رئيس مجلس سريلانكا، نايب رئيس مجلس مالديو، رئيس گروه دوستي-پارلماني سيرالئون و روساي مجالس افغانستان از جمله گروه هايي هستند كه در پنجمين همايش بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين شركت كرده اند.

 



روساي جمهور ايران و تركمنستان تاكيد كردند
خط آهن ايران-تركمنستان-قزاقستان تحول آفرين است

روساي جمهور ايران و تركمنستان در گفت وگوي تلفني بهره برداري از خط آهن ايران-تركمنستان-قزاقستان را براي منطقه تحول آفرين توصيف كردند.
دكتر محمود احمدي نژاد روز پنج شنبه در تماس تلفني قربانقلي بردي محمد اف، رئيس جمهور تركمنستان ضمن بررسي روند اجراي پروژه مهم و عظيم خط آهن مشترك ايران-تركمنستان-قزاقستان، بر رفع همه موانع جهت تسريع در اتمام اين پروژه تاكيد كرده و آن را پروژه اي تاريخي و مهم براي منطقه توصيف كرد. رئيس جمهور تركمنستان نيز در اين گفت وگوي تلفني مواضع و سخنان موفق، تاثيرگذار و قاطع احمدي نژاد در شصت وششمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد را به دولت و ملت ايران تبريك گفته و اظهار اميدواري كرد تا بهره برداري از اين خط آهن مشترك هرچه سريع تر آغاز شود.

 



ربع پهلوي: من يك دموكرات سلطنت طلب و جمهوريخواه و سكولار و هر چه شما بخواهيد هستم!(خبر ويژه)

شاهزاده ناكام پهلوي مي گويد به رغم تمايل به سلطنت، حاضر است با طرفداران جمهوري سكولار نزديك شود!
رضا ربع پهلوي در پاسخ برخي انتقادها كه اطرافيانش را بي تحمل و به دور از منطق توصيف مي كند، نوشته است: من يك دموكرات و مدافع حقوق بشر هستم و ارجحيتم رسيدن به دموكراسي سكولار است بنابراين علي رغم تمايل به پادشاهي، خود را به طرفداران جمهوري سكولار كاملا نزديك مي دانم و اين بحث ها درباره نوع حكومت كاملا بحثي حاشيه اي است.
او همچنين گفته است كه براي من محتواي حكومت مهم است نه ظاهر آن و اينكه سكولار و جداي از اين باشد.
رضا ربع پهلوي توضيح نداد، كه چگونه سلطنت و جمهوري را مي شود با هم جمع كرد الا اينكه به روش پدر و پدربزرگ وي استناد كنيم چنان كه رضاخان بي سواد نيز به توصيه انگليسي ها با شعار جمهوريت كودتا كرد و عملا استبدادي ترين حكومت را تشكيل داد. پس از وي نيز پسرش محمدرضا، نامزد سفارشي انگليسي ها براي جانشيني انتخاب شد و با كودتاي 28 مرداد به اسم پادشاهي مشروطه، رژيم كاملا سركوبگر و وابسته تشكيل داد.
ربع پهلوي و سلطنت طلبان هم كيسه وي البته اميد زيادي به فتنه سبز بسته و علنا از كساني چون موسوي حمايت مي كردند اما شعور انقلابي و تاريخي ملت ايران، اميد آنان را نااميد كرد.

 



غول سياست هم باشي بادت را خالي مي كنند!(خبر ويژه)

يكي از عناصر ضدانقلاب خارج نشين به اعتبار تجربه خود تصريح كرد امر به اغلب عناصر فراري مشتبه شده و تازه در خارج كشور بادشان خالي مي شود.
وي كه در لندن اقامت دارد و با امضاي مستعار دلقك با شبكه بالاترين همكاري مي كند، به بهانه خروج مهدي خزعلي از كشور (پس از يك دوره شلنگ تخته بازي) نوشت: من اين كليشه را باور ندارم كه رژيم توانسته باشد مردم را شست و شوي مغزي دهد اما در يك مورد خاص ايمان يقيني دارم در توفيق رژيم. و آن مورد «بي آبرو كردن و از انتفاع ساقط كردن اپوزيسيون خارج از كشور در نزد مردم داخل كشور» است. به عبارت ديگر و به دليل وجود زمينه اين باور عيني در ذهن توده كه خارج نشين ها در فرنگ-عشق و حال مي كنند و گاهي هم از سر شكم سيري اپوزيسيون بازي درمي آورند؛ جمهوري اسلامي اين باور توده را تقويت كرده است. و البته نوع عملكرد رسانه هاي بيشمار زرد گفتاري و نوشتاري و ديداري معروف به لس آنجلسي از جمله مهمترين دلايل توفيق رژيم در بي آبرو كردن خارج نشينان در داخل كشور است.
فرد ياد شده با تصريح بر اينكه «عناصر درجه دو و فاقد حداقل پايگاه در بين مردم نمي توانند در خارج كشور نقش مثبتي به نفع اپوزيسيون بازي كنند»، به مثال مجتبي واحدي اشاره كرد و نوشت: سردبير سابق روزنامه نه چندان مهم آفتاب يزد با استفاده از رانت سخنگويي كروبي در حبس و حصر، يكباره از حوزه رسانه و مدني وارد حوزه فعاليت سياسي شد. امر بر خود او هم مشتبه شده كه سياست حوزه اي آسان و بي در و پيكر است كه هر تازه وارد مقاله نويسي مي تواند با يك جهش شبانه بر صدر بنشيند و كاري كند كارستان مثل تشكيل «كنگره ملي» در حالي كه اگر موضوع به اين سادگي بود كه نيازي به زندان و حبس و حصر و كاريزما و... نبود نمونه هاي خروج سازماني خيلي زياد نيستند. و فقط اخيراً دو نمونه از آنان را پيدا مي كنيم كه تازه خودشان هم ماموريت حزبي داشتن خود را قبول ندارند و انكار مي كنند. اين دو نفر يكي اردشير اميرارجمند است كه به نظر مي رسد از سوي جبهه مشاركت ماموريت دارد. و ديگري رجبعلي مزروعي كه نماينده حزب مجاهدين انقلاب است. البته مزروعي كمي شفاف تر از اميرارجمند است و تاييد مي كند كه رهبري شاخه خارج از كشور مجاهدين انقلاب اسلامي هم با اوست. ولي اميرارجمند كه شورايي به نام «راه سبز اميد» را هم تحت رياست و هدايت دارد نه تنها به ماموريت حزبي خود مقر نيست، بلكه مدعي رهبري جنبش سبز به قائم مقامي موسوي هم هست.
در حالي كه هر كوري هم مي فهمد كه شوراي معروف به «راه سبز اميد» كساني نيستند غير از كميته هاي مركزي دو حزب مجاهدين و مشاركت در داخل كشور. و هر آنچه آنان تصميم بگيرند اميرارجمند و مزروعي هم در قالب استراتژي آنان عمل كرده اند و مي كنند.
نويسنده سپس به ماجراي خروج مهدي خزعلي از كشور نوشت: خروج وي كه با توجه به جايگاه پدرش در داخل مي توانست نيم نفسي براي اميد دادن به مذهبي هاي سبز باشد، واجد هيچ اثر بيروني نخواهد بود. او قبل از لمس خاك فرنگ خودش را توي هواپيما ممنوع الورود به ايران معرفي كرده است- در حالي كه عاقلانه اين بود كه مدتي زيست سياسي آزمايشي را تست مي كرد و مسافرتش را درماني يا تحصيلي و از اين قبيل مي ناميد تا در صورت عدم تطبيق ذهنياتش با عينيات تلخ فعاليت در خارج مي توانست به راحتي برگردد- اما واقعيت اين است كه مهدي خزعلي غول سياست و انديشه هم باشد در خارج از كشور بادش را خالي خواهند كرد، بزودي با مدحي 2 ناميدنش توسط اپوزيسيون خارجي و جزو «اين گروه عشق و حال در خارج از كشور» ثبت كردنش توسط توده هاي داخلي!
خاطرنشان مي شود خزعلي ناشر كتاب «هويت» (اقتباس شده از يك برنامه تلويزيوني مستند عليه گروهك هاي ضدانقلاب به ويژه عناصر خارج نشين)، مي باشد و به همين دليل پيش از پيوند با فتنه سبز، مورد اعتراض تند طيف هايي از گروهك ها قرار داشت اما به دنبال آلودگي نامبرده به محافل ضدانقلاب، حضرت آيت الله خزعلي نسبت به وي اعلام برائت و او را طرد كرد.
گفتني است در خبر ديگري از قول مهدي خزعلي آمده است كه وي براي كار تجاري به دوبي رفته و بزودي به ايران بازمي گردد.

 



روايت يك گروهكي تازه گريخته از حباب توهم هاي اپوزيسيون(خبر ويژه)

يكي از اعضاي گروهك ملي-مذهبي كه مدتي است به پاريس گريخته، محافل اپوزيسيون را به سطحي نگري و هيجان زدگي بي فرجام متهم كرد. عليجاني همچنين تصريح كرد كه غرب براي مقابله با جمهوري اسلامي حاضر نيست جلوي صف بايستد و خود را هزينه كند.
رضا عليجاني در جمع گروهي از عناصر ضد انقلاب مقيم هلند، نقطه ضعف فرار روزنامه نگاران به خارج كشور را تحميل تحليل هاي تفسيري و شعار به تحليل هاي استراتژيك خواند و با اذعان به اينكه توازن قوايي ميان اپوزيسيون و جمهوري اسلامي وجود ندارد، گفت: موضع گيري هاي غربي ها براساس توزان قواست و نه ايدئولوژيك. آنها منافع محور هستند. براي مثال مي توان به مواضع هيلاري كلينتون و اوباما در رابطه با مصر، ليبي يا سوريه اشاره داشت. آنها ابتدا موضع دونبشي داشتند تا ببينند كفه كدام طرف سنگين تر است و با قوي تر شدن جنبش، كم كم مواضع شان به سمت آن چرخيد. غرب همچنين حوادث ايران و آنچه درون حاكميت و داخل جامعه مدني و جنبش اجتماعي و مردم مي گذرد را رصد مي كند. غربي ها از منظر تناسب قوا به مسائل مي نگرند. آنها براي به وجود آوردن تغييرات در ايران جلوي صف نمي ايستند و خود را هزينه نمي كنند.
وي اين نگرش كه غربي ها عامل ايجاد و دموكراسي در منطقه هستند را محل ترديد دانست و با رد اين توهم كه نظام در حال فروپاشي است، تصريح كرد: ارزيابي ها و راه حل هاي كوتاه مدت ابتدا ايجاد هيجان مي كند ولي بعد از آن يأس و انفعال را به دنبال دارد. بايد در ارزيابي طبقه متوسط واقع بين بود. قدرت و انگيزه نيرويي كه در سال 88 به خيابان آمد در سطحي نبود كه به سمت اعتصاب برود. جنبش سبز نتوانست تمام شكاف هاي اجتماعي را در خودش ادغام كند.
عضو گروهك ملي - مذهبي همچنين با بيان اينكه شركت در انتخابات مجلس عقلايي نيست، گفت: اما بايد از فضا استفاده كرد و به توان افزايي و ظرفيت سازي پرداخت و در پايان به سمت تحريم رفت.
وي اين راهم گفته است كه اپوزيسيون خيال مي كرد با اعتصاب غذا و... مي شود مثل تونس و جاهاي ديگر انقلاب راه انداخت اما در حالي كه هدي صابر و هاله سحابي مردند، هيچ اتفاقي نيفتاد.

 



گاف جديد سايت حق العمل كار
يك سايت حق العمل كار، به بهانه خبري خلاف واقع به كيهان حمله كرد.(خبر ويژه)

سايت آينده كه حتي نقش آفريني در فتنه سبز را پوششي براي برخي بده بستان هاي ناسالم اقتصادي قرار داده و از اين جهت دل خوشي از روشنگري هاي كيهان ندارد، به كيهان حمله كرده كه چرا عليه همراهي عروس و نوه رئيس جمهور با وي در سفر نيويورك موضع نگرفته است.
آينده پرسيده كه اگر چنين اتفاقي در دولت هاشمي و خاتمي رخ مي داد، كيهاني ها چه واكنشي نشان مي دادند و آيا اقدام به خودسوزي نمي كردند؟
اين در حالي است كه مركز ارتباطات، اطلاعات و تبليغات دفتر رئيس جمهور انتشار اخبار نادرست در خصوص سفر رئيس جمهور به نيويورك را تكذيب كرد.
در بيانيه صادره آمده است: متاسفانه طي روزهاي اخير برخي سايت هاي خبري اقدام به انتشار خبري نادرست مبني بر «همراهي دختر، داماد و نوه دكتر احمدي نژاد» در سفر كاري رئيس جمهور محترم به آمريكا نموده اند كه اين خبر به هيچ وجه صحت نداشته و تكذيب مي شود.
گفتني است سايت آينده در مقابل اين تكذيب سكوت اختيار كرده و تلويحا به كذب بودن ادعاي خود تاكيد كرده است. بدين ترتيب، اين گردانندگان سايت مذكور هستند كه بايد سندي بر ادعاي خود اقامه كنند يا اينكه اعلام كنند مطلبي كذب را منتشر كرده و به اعتبار امانتداري! تكذيبيه صادره را نيز سانسور كرده و از نشر آن سرباز زده اند.
اين در حالي است كه موضع كيهان نسبت به رويكردهاي دولت و رئيس جمهور كاملا مشخص است. هر جا كه مشي و منشي اصولگرايانه ديده، به تكريم آن پرداخته و هرجا تخطي از اين اصول را در هر يك از دولتمردان- چه دولت فعلي و چه دولتهاي قبلي- ملاحظه كرده در انتقاد و اعتراض مجامله نكرده است؛ برخلاف برخي رسانه هاي حق العمل كار كه خط كش مدح و ذم و تمجيد و تقبيح شان، عقده گشايي هاي سياسي يا جاذبه و دافعه هاي اقتصادي و مالي محض است.

 



لگدپراني منافقين به مخالفان خود در ژنو(خبر ويژه)

چماقدارهاي وابسته به گروهك تروريستي منافقين، تجمع و افشاگري برخي اعضاي جدا شده عليه مركزيت سازمان در ژنو را تحمل نكرده و به آنها حمله ور شدند.
چند تن از اعضاي جدا شده سازمان اخيرا ضمن حضور در ژنو، كوشيدند توجه اجلاس سالانه كميسيون حقوق بشر سازمان ملل را به فعاليت هاي غيرانساني اين گروهك جلب كنند و مقدمات آزادي برخي اعضاي نادم پادگان اشرف از اسارت سران سازمان را فراهم آورند اما عناصر اجير شده ضمن حمله به آنها و ضرب و شتم و فيلمبرداري، جداشدگان را تهديد به ترور كردند.
يكي از جداشدگان سازمان در گزارشي كه اينترلينك منتشر كرده، نوشت: سازماني كه حتي ظرفيت يك انتقاد ساده و يا تجمع گروهي از منتقدانش را ندارد چطوري مي تواند مدعي دفاع از حقوق بشر، دمكراسي و آزادي باشد؟ سازماني كه هنوز در قدرت نيست و اينطور وحشيانه به منتقدانش حمله ور مي شود تصور كنيد خداي ناخواسته وقتي به قدرت مي رسد چه كارها مي كرد؟ اگر سازمان يك درصد توان جوابگويي و دفاع از خودش را داشت و اگر يك درصد به دمكراسي و شعارهايي كه خودش مي دهد ايمان داشت، منطق حكم مي كرد يك كنفرانس آزاد ترتيب دهد و از طرف هاي مخالف بخواهد پرسش و پاسخ هايشان را داشته باشند. ولي واقعا چرا چنين ظرفيتي ندارد؟ چرا به جاي پاسخگويي، از تهديد به مرگ و اعمال خشونت و توهين استفاده مي كند؟
براساس اين گزارش، تروريست ها ضمن ضرب و شتم، اقدام به تصويربرداري كرده اند تا در وقت مناسب به ترور آنها در اروپا بپردازند.

 



قبولي هاي كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد از امروز ثبت نام كنند

ثبت نام از پذيرفته شدگان كنكور كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد از امروز آغاز مي شود.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد، كارنامه پذيرفته شدگان تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد سال 90 اين دانشگاه از ساعت 14 روز پنج شنبه مورخ 7/7/90 در پايگاه اينترنتي اعلام نتايج به نشاني www.azmoon.com قابل مشاهده است.
بنابر اين گزارش پذيرفته شدگان اين مرحله مي توانند روزهاي شنبه و يكشنبه مورخ 9و 01 مهرماه جهت ثبت نام به واحدهاي دانشگاهي محل پذيرش مراجعه نمايند.
اطلاعيه مربوط به زمان و چگونگي ثبت نام از داوطلبان در روزنامه آفرينش مورخ 7/7/09 و به طور همزمان در پايگاه اطلاع رساني مركز آزمون به آدرس www.pubr-azmoon.com منتشر شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14