(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 مهر 1390- شماره 20036

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله آملي لاريجاني: با همه عوامل فساد بزرگ برخورد مي شود
رئيس جمهور در همايش ملي تجليل از جانبازان قطع نخاع: جانبازي، شهادت مستمر است
آيت الله سيداحمد خاتمي: بايد با اختلاس گران در هر پست و مقامي برخورد شود
حداد عادل: جبهه پايداري به دعوت آيت الله مهدوي كني پاسخ مثبت دهد
هشدار آيت الله مصباح درباره تفكرات گمراه كننده جريان هاي انحرافي
بادامچيان: اصولگرايان ذيل منشور جامعتين به وحدت مي رسند
مشاهده ردپاي برخي مسئولان در اختلاس 3 هزار ميلياردي
انديشمند روس در توصيف اجلاس بيداري اسلامي در تهران:امام خامنه اي مرا شگفت زده كرد
نظارت هاي درون سيستمي براي جلوگيري از اختلاس ضعيف بوده است



آيت الله آملي لاريجاني: با همه عوامل فساد بزرگ برخورد مي شود

رئيس دستگاه قضا گفت همه كساني كه در اختلاس اخير مشاركت داشته اند به طور جدي محاكمه مي شوند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه شوراي اداري استان زنجان اظهار كرد: برخوردهاي قوه قضائيه در بحث مفاسد به ويژه مفاسد اقتصادي قاطع بوده و ترديدي در آن راه ندارد.
وي با اشاره به قاطعيت قوه قضائيه در بخش مفاسد اقتصادي افزود: در حال حاضر ليست بلندبالايي از محكوميت هاي مالي و مجازات هاي مالي و غيرمالي در دادگاه هاي مختلف وجود دارد، كه زياد مطرح و اعلام نمي شود.
رئيس قوه قضائيه از ارائه ليست پرونده هاي ارائه شده توسط قوه مجريه و رياست جمهوري خبر داد و افزود: در ليستي كه اخيرا توسط رياست جمهوري به قوه قضائيه ارائه شده است پرونده رسيدگي به 300 پرونده بود كه بسياري از اين پرونده ها مختومه و محكوم شده و تعدادي از پرونده ها نيز در حال رسيدگي است.
وي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: ما از قوه مجريه انتظار داريم ما را در شناسايي مجرمان و مفسدان اقتصادي كمك كنند.
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اين كه تعدادي از پرونده هاي موجود بدون مستندات كامل و كافي است، افزود: در برخورد با مفاسد اقتصادي نبايد شعاري و تبليغاتي عمل كنيم.
وي با اشاره به فساد اقتصادي اخير نيز گفت: اين پرونده در قوه قضائيه از تاريخ 15 مرداد مطرح شده است كه از آن زمان در استان خوزستان پرونده با كمك عوامل ذيربط دنبال مي شود.
رئيس دستگاه قضا ادامه داد: در اين پرونده شخصي با استفاده از رانت هاي دولتي و غير دولتي 39 شركت تشكيل داده و به اين وسيله فساد اقتصادي كلاني را دنبال كرده است.
وي گفت: در رسيدگي به پرونده فساد اقتصادي با همه كساني كه به اين فرد كمك كردند، برخورد مي شود.وي با تأكيد براينكه بايد از اظهار نظر بي جا در اين زمينه خودداري شود، تأكيد كرد: بايد قبل از اظهار نظر جوانب مختلف پرونده بررسي شود.
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينكه در اين فساد فردي توانسته ال سي يا وام كلاني را از بانك هاي مختلف با عناوين مختلف دريافت كند كه طبيعي نيست، ادامه داد: در رسيدگي به اين پرونده با همه كساني كه به اين فرد كمك كردند برخورد خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه در قانون اساسي در برخورد با مفاسد خط قرمزي وجود ندارد، تصريح كرد: در اين نظام كه براساس قانون اساسي و قرآن بنا شده است، هر كس تخلف كند بايد پاسخگو باشد.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه همه مردم از مسئولان برخورد با مفسدان را انتظار دارند، افزود: ممكن است مردم با كاستي ها و برخي كمبودها كنار آيند، ولي زير بار ظلم و فساد نمي روند.
وي رسيدگي قاطع به مفاسد را موجب استحكام نظام دانست و افزود: نبايد بر اينگونه مسائل سرپوش گذاشت چرا كه نظام، قدرت برخورد با مفاسد را دارد.
آيت الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتظارات مردم از قوه مجريه افزود: مردم تقاضاها و انتظارات فراواني دارند، كه دولت نيز در راستاي تأمين آنها تلاش مي كند.
رئيس دستگاه قضا اجراي قانون هدفمندي يارانه ها را از اقدامات شجاعانه دولت خدمتگزار خواند و افزود: در كنار اجراي اين قانون وظايف ديگري برعهده دولت است، كه رسيدگي به وضعيت صنايع در راستاي اين قانون يكي از اين مباحث است.
وي ادامه داد: گران شدن حامل هاي انرژي و نيروي كار، بار سنگيني بر دوش كارخانه ها و مؤسسات صنعتي گذاشته است، كه بايد دولت براي رفع اين معضل اقدام اساسي انجام دهد.
وظيفه روحانيت
بسيار سنگين است
آيت الله آملي لاريجاني همچنين در ديدار با روحانيون استان زنجان هم با اشاره به اينكه در حال حاضر جوان هاي ما دچار شبهات اعتقادي شده اند، اظهار داشت: وظيفه علماي ما در حوزه است كه به سؤالات به وجود آمده براي جوانان پاسخ منطقي دهند.وي افزود: نظام ما به وسيله روحانيون به وجود آمده، براي همين وظيفه روحانيت در اين فضا بسيار سنگين است.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه دين خدا رقيب ندارد اما در دنياي كنوني ادعاهاي فريبنده اعتقادات جوانان ما را تهديد مي كند، خاطرنشان كرد: مبلغان و مبشران ديني بايد تبليغات را طوري ارائه دهند كه در قلوب جوانان اثر كند.
وي با بيان اينكه در روزگار ما فقط به فقه و اصول اكتفا كردن كافي نيست، تصريح كرد: كار حوزه و مبشران و مبلغان ديني بايد فراتر از فقه و اصول بوده و مبشران بايد به مباحث فلسفي و كلامي مسلط باشند تا بتوانند در مقابل رقباي ديگر موفق عمل كنند.لاريجاني با اشاره به اينكه امروزه بي خبري حوزه از وضعيت دانشگاه ها دانشجويان ما را نابود مي كند، افزود: معارف در جامعه بايد اسباب هدايت باشند چرا كه ما راه پيامبر را انتخاب كرده ايم و راه پيامبر ارشاد جامعه به سمت سعادت بود.
آملي لاريجاني به علاوه در ديدار با نخبگان، اعضاي هيأت علمي دانشگاه ها و دانشجويان استان زنجان نيز اظهار كرد: در بحث علوم انساني خوب است كه به زير مجموعه هاي اين علوم مثل حقوق، آزادي هاي فردي و حقوق بشر پرداخته شود كه اين هم نكته درستي است، زيرا ما تا زماني كه شناخت دقيقي از زير مجموعه هاي اين علوم نداشته باشيم، نمي توانيم علوم انساني متناسب با ارزش ها و اعتقادات ديني خودمان داشته باشيم.
وي ادامه داد: تبيين اين مطالب نيازمند اين است كه آنچه را در فرهنگ هاي ديگر روي اين موضوعات كار نشده را بدانيم. ما تا ندانيم حقوق بشر غربي بر چه مبنايي استوار است، نمي توانيم نگاه دقيقي در اين زمينه عرضه كنيم و متوليان نيز بايد به اين نكته توجه داشته باشند.
رئيس قوه قضائيه گفت: برخي ريشه مشكلات قوه قضائيه را در اين دانستند كه پرونده هاي قوه قضائيه ناتمام است و مقصودشان اين است كه قوانين عناوين مجرمانه را زياد كرده است و نگاه شان اين است كه از قانون افعالي را جرم دانسته در حالي كه نياز نيست جرم شناخته شوند.
آملي لاريجاني افزود: قانون اساسي چيزي را جرم مي داند كه قانون آن را جرم بداند و بعيد مي دانم ريشه پرونده هاي كيفري اين باشد كه عناوين مجرمانه زياد است. چرا كه ما در قوه قضائيه بعد از وقوع پرونده كارمان شروع مي شود و ريشه هاي رواني، اجتماعي و... است كه در جامعه منجر به وقوع جرم مي شود.
وي با تأكيد بر اهميت بحث پيشگيري از جرم گفت: ما بايد اين مسأله را پيگيري كنيم تا منتهي به جرم و نزاع هاي حقوقي در جامعه نشويم و در اين مسأله همه قواي كشور، نهادهاي فرهنگي و حوزه هاي علميه بايد شركت كنند و اين تنها برعهده قوه قضائيه نيست.
رئيس قوه قضائيه با بيان اين كه بحث پيشگيري از جرم بايد خيلي زودتر شروع شود، گفت: تعليمات ما در مدارس و دانشگاه ها براي پيشگيري از جرم واقعاً كفايت نمي كند. حتي برخي از مسئولان ما قوانين و اين كه چه كارهايي جرم است را نمي دانند. به طور مثال قانون ارتشاء تصريح مي كند هر كارمند دولت هر گونه وجهي براي انجام يا عدم انجام كاري دريافت كند، در حكم اختلاس است.
وي با اشاره به ايجاد معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه گفت: اميدوارم با تصويب قانون پيشگيري از وقوع جرم حركتي در اين زمينه انجام شود كه البته ممكن است آثار آن به زودي ديده نشود، ولي در آينده آثار خوبي خواهد داشت.
گفتني است همچنين در دومين روز از سفر آيت الله آملي لاريجاني به استان زنجان، دبيرخانه الكترونيكي سراسري قوه قضائيه نيز به منظور افزايش دقت و كارآيي در ارايه خدمات اداري افتتاح شد.
براساس بخشنامه صادر شده از سوي آيت الله آملي لاريجاني خطاب به رؤساي دادگستري ها از اين پس تمامي مكاتبات اداري از طريق اين سيستم انجام مي شود.

 



رئيس جمهور در همايش ملي تجليل از جانبازان قطع نخاع: جانبازي، شهادت مستمر است

رييس جمهور در اولين همايش ملي تجليل از جانبازان قطع نخاع با اشاره به اهميت ايثار و فداكاري گفت: جانبازي شهادت مستمر است و در واقع جاري كردن شهادت در رگ و خون جامعه است.
محمود احمدي نژاد با بيان اين كه كساني جاويد شده اند كه در مسير اصلاح جامعه ايثار و فداكاري كرده اند، اظهار كرد: كساني كه همه وجود خود را تقديم كردند، كساني هستند كه تمام قله ها را يك جا فتح كرده اند.
رئيس جمهور با بيان اين كه شهادت نقطه اوج ايثار است، گفت: كساني كه شهيد مي شوند به يك باره پرواز بلندي مي كنند ولي جانبازي شهادت مستمر است.
رييس جمهور با بيان اين كه هر ارزشي كه در جامعه بشري ماندگار شده، به ما رسيده و به نسل هاي بعدي منتقل مي شود، حاصل ايثار و فداكاري است، گفت: محال است كه شما يك زيبايي در عالم و تاريخ ببينيد و پشت سر آن ايثاري نهفته نباشد. زيبايي و شكوفايي انسان حاصل ايثار است.
احمدي نژاد افزود: خدا را سپاسگزاريم كه در انقلاب انسان هاي فداكاري به قله رسيدند و براي همه الگو شدند از مرز خاك جغرافيا و تن عبور كردند و اكنون روي ويلچرها نشستند صبور و آرام اما طوفاني هستند.
رئيس جمهور با اشاره به حمله دشمنان به كشور ما و جنگ هشت ساله دفاع مقدس گفت: كساني كه آن زمان به ايران حمله كردند تصور مي كردند در عرض چند روز مي توانند ايران را تصرف كنند و ما را ريشه كن كنند، امروز كجا هستند تا ببينند ملت ايران و انقلاب ايران كه پرچم دار توحيد و عدالت است، كجا است.
رئيس جمهور در ادامه افزود: آن چيزي كه شما 30سال پيش در سنگرهايتان تكرار مي كرديد و به خاطر آن ايثار و فداكاري مي كرديد امروز زمزمه تمام آزادي خواهان جهان است. امروز عليه آمريكا چه فريادهايي زده مي شود و در اقصي نقاط جهان اين گونه است.
احمدي نژاد به سفر خود به سودان و حضور در جمع جوانان سوداني و سخنان آن ها اشاره كرد و گفت: در آن جلسه هر چه كه ما مي خواستيم بگوييم، آن ها بهتر از ما گفتند و همه آماده براي قيام جهاني بودند.
رئيس جمهور ادامه داد: يك روزي شما در اوج مظلوميت ايستاديد، پرچم را بلند نگه داشتيد و اين پرچم امروز بر فراز تمام كاخ هاي استكبار به اهتزاز در آمد. دشمن كه فكر مي كرد در چند روز مي تواند ريشه ما را بكند، امروز در كاخ هاي خود سنگر گرفته اند و در موضع دفاعي قرارگرفتند.
رئيس جمهور خطاب به جانبازان ادامه داد: شما تراز انساني را بالا كشيديد و توقع انسان را از خود بالا برديد اين كار پيامبران و مصلحان است. شما در اين راه بهاي سنگيني را پرداختيد بهاي سلامتتان را، اما كار بزرگي را در عالم انجام داديد.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به حاضران در جلسه گفت: به شما عرض مي كنم بيداري كه در راه است به زودي به يك طوفان ستم برافكن تبديل خواهد شد و نشانه هاي آن ديده مي شود و من نيز در آنجا به آن ها گفتم كه طوفان عظيمي در راه است كه تمام بنيان هاي ستم شما را ريشه كن خواهد كرد.
رئيس جمهور با اشاره به اعطاي نشان دولتي ايثار به اين جانبازان در اين جلسه گفت: به نمايندگي از تمام ملت ايران و آزادي خواهان جهان و بر اساس قانون اساسي امروز نشان ايثار به شما تقديم مي شود البته نه اين كه اين نشان چيزي به شما اضافه كند اما بيانگر چند حقيقت است؛ حقيقت اول، بيانگر قدرشناسي ملت ايران از شما عزيزان است و شما در نزد ملت ايران بالاترين رتبه را داريد شما كلاس سيار و درس مستمر هستيد.
رئيس جمهور اظهار داشت: حقيقت دوم اين است كه نشان مي دهد راه عزت و كمال همين است، ايستادن و آماده فداكاري بودن، و اين عزت مي آورد همه بشر امروز فهميده اند كه راه اين است.
رئيس جمهور با بيان اين كه از شما و خانواده شما به نمايندگي از ملت ايران تشكر مي كنم، با اشاره به فداكاري هاي خانواده جانبازان ادامه داد: در اين جلسه دوستان گفتند خانواده ها در ثواب جانبازان شريك هستند ولي من مي خواهم بگويم جانبازان در ثواب خانواده هايشان شريك هستند.
به گزارش ايسنا،در اين مراسم با حضور رئيس جمهور به 57 جانباز قطع نخاع از سر و گردن كه در اين جلسه حضور داشتند، نشان دولتي اهدا شد.

 



آيت الله سيداحمد خاتمي: بايد با اختلاس گران در هر پست و مقامي برخورد شود

چهاردانگه- خبرنگار كيهان:
امام جمعه موقت تهران گفت: مردم خواهان برخورد علوي و قاطعانه با متخلفان هستند.
آيت الله خاتمي در شانزدهمين يادواره 61 شهيد منطقه گلشهر، چهاردانگه و اسلامشهر با اشاره به اختلاس 3 هزار ميليارد توماني در بانك صادرات گفت: اين اقدام ناشايست تمام علاقه مندان و وفاداران به نظام مقدس جمهوري را ناراحت و آزرده خاطر كرده، لذا بايد با اختلاس گران در هر پست و مقامي كه باشند، قاطعانه برخورد شود. وي گفت: چطور مي شود يك زوج جوان براي دريافت وام 2 ميليوني، دچار گرفتاري هاي كاذب اداري شوند، در حالي كه افرادي بانفوذ در دستگاه ها به راحتي سرمايه هاي اين مملكت را به تاراج مي برند.
وي افزود: بايد به همان اندازه كه به امنيت اجتماعي و ناهنجاري هاي جامعه پرداخته مي شود، به مسائل اقتصادي در جامعه نيز اهميت داده شود.
آيت الله خاتمي بيان داشت: مسئولان بدانند كه اگر با چند نفر متخلف دانه درشت، برخورد قاطعانه صورت بگيرد، مملكت و نظام مقدس اسلامي نه تنها تضعيف نمي شود، بلكه باعث رشد و اقتدار و تقويت اين مملكت خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: همه افراد متدين و آزاده مملكت از بي حجابي و ابتذال هاي فرهنگي در جامعه رنج مي برند و كشف حجاب ها و بي بند وباري ها به شدت مردم را آزرده است ومردم حداقل انتظاري كه از مسئولان نظام دارند اين است كه باكساني كه از دولت حقوق مي گيرند ولي حجاب را رعايت نمي كنند، برخورد جدي داشته باشند.

 



حداد عادل: جبهه پايداري به دعوت آيت الله مهدوي كني پاسخ مثبت دهد

عضو كميته داوري 8+7 تاكيد كرد: بايد به شدت مراقب باشيم كه دچار اختلاف و جنگ لفظي بين خودمان نشويم، اين همان چيزي است كه مخالفان اصولگرايان دنبال آن هستند.
غلامعلي حداد عادل نماينده مردم تهران در مجلس و عضو كميته داوري 8+7 گفت؛ شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان آماده و اميدوار است كه جبهه پايداري هم به اين مجموعه ملحق شود.
وي همچنين ادامه داد: ما مثل گذشته دعوت خود را براي الحاق جبهه پايداري به اين مجموعه تكرار مي كنيم چرا كه راه براي پيوستن جبهه پايداري باز است.
عضو كميته داوري 8+7 خاطرنشان كرد: بايد به شدت مراقب باشيم كه دچار اختلاف و جنگ لفظي بين خودمان نشويم، اين همان چيزي است كه مخالفان اصولگرايان دنبال آن هستند.
حداد عادل در ادامه تاكيد كرد: ما معتقديم كه دوستان ما در جبهه پايداري به مجموعه جبهه متحد ملحق شوند و صحبت هاي خود را در آن مجموعه بزنند، تصور مي كنم كه اگر آنها به دعوت آيت الله مهدوي كني پاسخ مثبت بدهند، اين به سود جريان اصولگرايي خواهد بود.

 



هشدار آيت الله مصباح درباره تفكرات گمراه كننده جريان هاي انحرافي

آيت الله مصباح يزدي گفت بايد به جريان هاي انحرافي شك كرد؛ اين چه حرفي است كه امروز مي گويند امام زمان(عج) اين حكومت را اداره مي كند؟
آيت الله مصباح يزدي در نشست بصيرت كه با عنوان «مهدويت و جريان هاي انحرافي» در موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني برگزار شد، خاطرنشان كرد: حق و باطل به اذن خداوند و براساس يك سري مصالح در اين دنيا با هم آميخته شده اند زيرا شيطان قسم ياد كرده كه با استفاده از لعاب خوش رنگي بر روي امور باطل، انسان را منحرف سازد.
آيت الله مصباح يزدي اختلاط حق و باطل را ساخته شيطان يا تربيت شدگان ابليس دانست و ابراز داشت: آنها با استفاده از شعارهاي ظاهري به فريب مردم مي پردازند اما تنها به دنبال منافع خود هستند و بايد توجه داشت كه در اين عالم حق صرف وجود ندارد زيرا شياطين مانع از اين امر مي شوند و با آميزه اي از حق، باطل را گسترش مي دهند.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: در اين عالم هر چقدر يك شي داراي ارزش بيشتري باشد انگيزه براي به وجود آوردن بدل از روي آن نيز افزايش مي يابد در حالي كه اشياي كم قيمت چنين خصوصيتي ندارند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه شيطان سعي مي كند براي گمراه ساختن مردم، خداشناسي بدلي و جعلي ايجاد كند، اظهار داشت: اين تلاش شيطان همين طور ادامه مي يابد تا آنجا كه امام زمان دروغين نيز مي سازد.
وي افزود: شيطان به دنبال كاري است كه موجب ارتباط نداشتن مردم با خداوند شود و اين همان قسمي است كه در آغاز خلقت بشر در نزد خداوند ياد كرد.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ادامه داد: در كشور ما نيز به ويژه در صد سال اخير دست هاي زيادي براي اين كار در ميان بوده اند و بررسي تاريخچه اين فعاليت ها و چگونگي شناخته شدن اين افراد در ميان مردم براي شرايط امروز بسيار مفيد است، زيرا بهترين نتيجه از مطالعه تاريخ، آسيب شناسي حوادث براي مبتلا نشدن مجدد است. وي در ادامه به ظهور مذاهب دروغيني چون بابيت و بهائيت در ايران اشاره كرد و افزود: رقابت انگليس و روسيه بر سر ايران در آن زمان موجب شده بود كه آنها به اعتقادات و ارزش هاي مردم نيز نفوذ كنند و نخستين بار روسيه به وسيله جاسوسان خود و با بهره گيري از فردي ساده لوح مذهب بابيت را در اين كشور بنا نهاد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه در اين زمان انگليس عرصه رقابت را از چنگ روسيه درآورد، اظهار كرد: اين كشور فرقه جديدي به نام بهائيت در ايران به وجود آورد و پس از مرگ رئيس اين مذهب دروغين او را در سرزمين هاي اشغالي دفن كرده و پايگاه بهائيت را در اسرائيل بنا نهاد.
وي تصريح كرد: اين موارد نخستين عبرتي است كه مردم بايد از جريانات انحرافي بگيرند و بايد مراقب باشند كه فريب اشخاص را نخورند زيرا ممكن است بسياري از انحرافات ابتدا از يك خواب و ادعاي ساده شروع شود و كار به جايي برسد كه اشخاص خود را پيامبر جديد معرفي كرده و دين جديدي عرضه كنند.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اينكه اغواگري شيطان تمام نشده است، تاكيد كرد: اكنون ابليس با تجربه بيشتري سعي در فريب مردم دارد و شگردهاي جديدي توسط شياطين به كار گرفته مي شود.
وي در ادامه به برخي از راهكارهاي جديد شيطان اشاره كرد و افزود: يكي از اين جريانات انحرافي اعتقادات برخي از متصوفه است كه امام زمان(عج) را نه يك شخص بلكه يك مقام معنوي مي دانند كه قطب هاي آنها پس از سير و سلوك و پيمودن مراحل خاصي به آن دست مي يابند و روح آنها با امام زمان(عج) مرتبط مي شود.
مصباح يزدي افزود: مسئله ديگر اين است كه برخي افراد امروزه ادعاي ارتباط با امام زمان(عج) كرده و ممكن است كه بعدها ادعا كنند كه خود، امام عصر(عج) هستند و مي گويند امام زمان كسي است كه خواهان اجراي عدالت در جامعه است.
استاد اخلاق حوزه علميه با بيان اينكه اين افراد بعدها ادعا مي كنند كه ما به مراجع تقليد نيازي نداريم و دستورات را مستقيما از امام زمان و شايد پس از آن از خداوند دريافت مي كنيم، گفت: امروزه بابيت مدرن در جامعه ظاهر شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: امروز متناسب با ادبيات روز و مرتبط با مسائل فلسفي و عرفاني جهان مسائل جديد مطرح مي شود اما خط اصلي همان است كه در گذشته وجود داشت و ما بايد نگران اين قضيه باشيم زيرا نترسيدن از اين جريانات موجب مي شود كه دچار مشكلاتي شويم.
وي با بيان اينكه در شرايط كنوني راه براي ظهور يك باب جديد وجود دارد، ابراز كرد: بايد به جريان هاي انحرافي شك كرد زيرا اين چه حرفي است كه امروزه مي گويند امام زمان اين حكومت را اداره مي كند؟ در حالي كه در جامعه ما يكي از نواب عام امام عصر(عج) رهبري جامعه را بر عهده گرفته است.
مصباح يزدي گفت: ممكن است اين اشخاص فردا خود را امام زمان معرفي كنند در حالي كه ما امروزه به مرجع و رهبري افتخار مي كنيم كه افتخار مي كند جان خود را فداي خاك پاي امام زمان(عج) كند.
وي تأكيد كرد: زماني كه انسان گمراه شود عقل او ربوده شده و منطق او نيز از بين مي رود و در نتيجه خطوط قرمزي براي خود در ارتباط با برخي اشخاص تعيين مي كنند كه اين امر هيچ دليلي ندارد.
مصباح يزدي راه صحيح را مسير مراجع تقليد و بزرگان و خادمان دين و رهبر انقلاب دانست و افزود: آيت الله خامنه اي امروز افتخار جهان اسلام و تمام مسلمانان است و افرادي چون برهان الدين رباني و نماينده كردستان در مجلس خبرگان رهبري هزينه سنگيني بابت اين ارادت خود پرداخت كرده و جان خود را فدا كردند زيرا لازمه عشق به حق، پايداري است.
عضو مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: راه صحيح انساني، خداپرستي و اطاعت پروردگار است بنابراين بايد با شناخت احكام و اجراي دقيق آن از انحرافات جلوگيري كرد زيرا جريان هاي انحرافي ممكن است موجب تغيير 180 درجه اي برخي افراد شوند.

 



بادامچيان: اصولگرايان ذيل منشور جامعتين به وحدت مي رسند

قائم مقام حزب موتلفه اسلامي تاكيد كرد كه اصولگرايان ذيل منشور جامعتين و نظرات آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي به وحدت مي رسند.
اسدالله بادامچيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نظام سلطه درصدد است كه از فرصت انتخابات براي براندازي استفاده كند گفت: دشمنان تلاش مي كنند كه از فرصت انتخابات به عنوان تهديدي براي نظام استفاده كنند بنابراين ما بايد هوشيار بوده و مراقب شبيخون سياسي دشمن باشيم.
وي در ادامه با اشاره به لزوم وحدت اصولگرايان گفت: تنها منشور جامعتين محور وحدت نيست بلكه نظرات آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي نيز بسيار اهميت دارد. برخي ها تصور مي كنند تنها منشور اصولگرايي مطرح است و لاغير. لذا بايد در نظر گرفته شود كه نظرات آيت الله مهدوي كني و محمد يزدي نيز همانند منشور اهميت دارد.
بادامچيان در پاسخ به اين سوال كه يكي از بندهاي اين منشور تاكيد مي كند كه افرادي كه عليه فتنه و جريان انحرافي موضع گيري نداشتند، نبايد در مركزيت وحدت اصولگرايان باشند، آيا اين بند اجرايي شده است؟ گفت اين نظر برخي از دوستان است. منشور اصولگرايي تصريح مي كند كساني كه در فتنه بوده اند نبايد در مركزيت باشند، فرض بر اينكه اين بحث هم باشد الان در سياست جذب حداكثري و دفع حداقلي چه كسي بايد اين موضوع را اجرايي كند. جز دو آيت حق؟
عضو حزب موتلفه در ادامه با اشاره به مواضع لاريجاني در مورد فتنه گران گفت: بنده معتقدم آقاي لاريجاني در فتنه خيلي موضع گيري قوي داشتند. منتهي برخي جاها اقتضا مي كرد كه رئيس مجلس مقداري فراتر از بنده كه نماينده مجلس هستم، عمل كند و مداراهايي را داشته باشند.
وي گفت: آيت الله مهدوي تمايل داشت بين 4 نامزد جبهه پيروان آقايان متكي و حبيبي معرفي شوند يعني به جاي آقاي باهنر آقاي حبيبي بيايند اما ما بر طبق راي گيري آقاي باهنر را معرفي كرديم.
بادامچيان در پاسخ به اين سوال كه چرا در اينجا برخلاف نظر آيت الله مهدوي كني عمل كرديد گفت: نه اين طور نيست اگر آقاي مهدوي امروز بگويد كه نظر من اين نيست ما تبعيت مي كنيم.
قائم مقام حزب مؤتلفه ديدار حزب متبوعش با هاشمي رفسنجاني را براساس وظيفه دانست و گفت: استنباط ما اين است كه ولي امر مسلمين مايل نيستند كسي آقاي هاشمي را در خط فتنه تعريف كند. وقتي تمايل ايشان براي ما حجت مي شود ما به وظيفه خود عمل مي كنيم. حالا اگر وظيفه ما هزينه هاي سياسي هم داشته باشد مهم نيست. وقتي انسان تكليفش را انجام مي دهد، ديگر برايش هزينه مطرح نخواهد بود. برخي مي گويند چرا ديدار كرديد. ما به آنها مي گوييم چرا ديدار نكنيم.
وي در ادامه به برخي از ديدارهاي حزب مؤتلفه با فتنه گران هم اشاره كرد و افزود: آقاي حبيبي ما، همراه با همسرش بعد از فتنه به منزل آقاي كروبي رفت. با خانمش رفت تا خانوادگي باشد. حالا اگر كسي بگويد چرا با كروبي ملاقات كردي، مي گوييم كه وظيفه ما بود.
بادامچيان در مورد ديدار اعضاي مؤتلفه با موسوي نيز گفت: به طور مستقيم با وي ديدار نداشتيم، اما گروهي را براي ملاقات با وي فرستاديم، تا اگر توانستيم آنها را يك قدم نگه داريم.
عضو حزب مؤتلفه درباره ديدار اعضاي اين حزب با فتنه گران گفت: مگر امام حسين(ع) حضرت ابوالفضل را براي رايزني با عمرسعد مامور نكرده بود. من مي گويم امام حسين(ع) براساس وظيفه عمل كرد و اگر ما نيز جايي برويم امر به منكر نخواهيم كرد، قطعاً و حتماً امر به معروف مي كنيم.
بادامچيان همچنين درباره پيوستن جبهه پايداري به كميته 8+7 اصولگرايان و نظرات آيت الله مهدوي كني گفت: نظر آيت الله مهدوي كني كاملاً روشن است. ايشان فرمودند كه جبهه پايداري بايد با دو نماينده اش در جلسه 8+7 شركت كند. يكي از مسائل منفي در اين ماجراها تصور غلط رويارويي آيت الله مصباح با آيت الله مهدوي كني است كه اين كاملاً منفي است، وقتي اين طور شود يك عده افراد احساسي در حمايت از جبهه پايداري عليه آيت الله مهدوي كني و عده اي در مخالفت با جبهه پايداري عليه آيت الله مصباح يزدي موضع گيري خواهند كرد كه اين بسيار منفي است. نمايندگان جبهه پايداري دو ساعت با آيت الله مهدوي كني جلسه داشتند با گروه 7 هم تشكيل جلسه دادند و نظراتشان را گفته اند حالا بهتر است در جلسات شركت كنند.

 



رئيس ديوان عدالت اداري خبر داد
مشاهده ردپاي برخي مسئولان در اختلاس 3 هزار ميلياردي

رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به حضور يك جريان در اختلاس اخير، گفت: در اختلاس 3 هزار ميلياردي ردپاي برخي مسئولان مشاهده مي شود.
حجت الاسلام محمد جعفر منتظري در حاشيه ديدار با اقشار مختلف مردم زنجان و در گفت وگوي اختصاصي با فارس در زنجان اظهار داشت: دستگاه قضا با كساني كه امنيت كشور را مخدوش كنند برخورد جدي مي كند.
وي با بيان اينكه بعضي از مسئولان و دست اندركاران زمينه ساز پرونده 3 هزار ميليارد توماني هستند، افزود: امكان ندارد يك نفر به تنهايي پرونده به اين حجم را به وجود آورده باشد. بلكه يك جريان پشت اين قضيه است.
رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به اينكه بايد جلوي مفسدان اقتصادي و اجتماعي گرفته شود، خاطرنشان كرد: قوه قضائيه در چارچوب قانون و براساس وظيفه در برابر مفسدان اقتصادي ايستاده و همه هزينه هاي مبارزه با اخلالگران را براي احقاق حقوق ملت ايران مي پردازد.
بررسي 8 هزار سند، مرتبط با اختلاس 3 هزار ميلياردي
به گزارش فارس از زنجان، حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي درجمع خبرنگاران در زنجان با اشاره به برخي از اظهارنظرها در خصوص سه برابر كردن مبلغ يارانه ها ادامه داد: با اعلام مجلس و دستگاه هاي نظارتي در حال حاضر دولت در پرداخت همين مبلغ يارانه نيز با مشكل مواجه است.
پورمحمدي يادآور شد: سازمان بازرسي سه برابر شدن يارانه ها را غير كارشناسي تلقي كرده و معتقد است اين يك نظر ابتدايي است.
وي با اشاره به اينكه برخي از اظهارنظرها پس از علني شدن موجب ايجاد توقع در جامعه مي شود، ادامه داد: بايد قبل از انجام و اجراي هر طرح كارهاي كارشناسي روي اين طرح ها قرار گيرد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه قريب به 8 هزار سند ورودي و خروجي طلبكاري و بدهكاري در ارتباط با اختلاس اخير، به منظور رسيدگي وجود دارد، اضافه كرد: بررسي و كنترل اين تعداد پرونده كارآساني نيست.
وي اذعان داشت: دستگاه قضا بسيج شده و پرونده هاي بانكي را ثبت مدرك و مورد به مورد بررسي مي كند و مسئولان قضا با جديت در تلاش به منظور رسيدگي به اين پرونده هستند و بدون هيچ گونه ملاحظه اي با متخلفان برخورد مي شود.
دستگيري 11 متهم مرتبط با اختلاس 3 هزار ميلياردي
فرهاد افشارنيا دادستان عمومي و انقلاب اهواز در گفت وگو با فارس در اهواز درباره پرونده فساد مالي بزرگ اظهار داشت: هم اكنون شمار بازداشت شدگان و افرادي كه با قرار آزاد شده اند به 22 نفر رسيده و در حال حاضر در ارتباط با اين پرونده 11 نفر با قرار بازداشت موقت بازداشت هستند.
وي ادامه داد: در مرداد ماه گذشته از بازرسي بانك صادرات خوزستان گزارشاتي دريافت كرديم كه فساد مالي در بانك مستقر در گروه ملي صنعتي فولاد رخ داده است.
افشارنيا افزود: براين اساس پرونده مقدماتي تشكيل و ضابطيت آن به اداره كل اطلاعات محول شد و پس از انجام تحقيقات كامل تر و تهيه گزارشات تخصصي، هم زمان عوامل دخيل در اين فساد نيز شناسايي شدند.
وي خاطرنشان كرد: در همان ابتداي ماجرا رئيس شعبه بانك دستگير و وجوه نسبتاً هنگفتي كه به عنوان رشوه از متهم دريافت كرده بود و تحت عنوان پولشويي به حساب هاي ديگر به نام اشخاص ديگر واريز كرده بود ردگيري و توقيف شد.افشارنيا ادامه داد: با توجه به اينكه اين تخلف از طريق اعتبارات اسنادي صورت گرفت، متخلفان در بانك عامل و بانك كارگزار رديابي و شناسايي شدند و اشخاصي كه در اين زمينه دخالت داشتند نيز دستگير شدند.
دادستان اهواز با اشاره به اينكه هيئت كارشناسي تعيين شده براي بررسي اين پرونده در حال كار هستند، افزود: تمام املاك و اموال اين فرد كه قابل شناسايي بود، تاكنون شناسايي شده همچنين حساب هاي مالي توقيف و هرگونه نقل و انتقالي در اموال متوقف و ممنوع و متهمان اصلي پرونده فساد مالي ممنوع الخروج و ممنوع المعامله شده اند.
اين مقام مسئول شايعه دخالت تعدادي از مسئولان خوزستاني را در اين پرونده رد كرد و افزود: تنها مسئول استاني كه بازداشت شده مديركل بانك صادرات خوزستان است؛ همچنين يكي از معاونان بانك صادرات كشور و مسئول بانك ملي كيش نيز در بازداشت هستند.
وي در ادامه در مورد ادعاي بانك صادرات مبني بر كشف اين تخلف بزرگ مالي، تصريح كرد: ما معتقديم هيچ كشفي در بين نيست و بانك صادرات آن را كشف نكرده بلكه اين تخلف در اثر عدم پرداخت يكي از سررسيدهاي مربوط به LCها به نوعي رسوا شد در حالي كه سيستم بانكي نتوانسته بود آن را كشف كند.افشارنيا همچنين از دولت براي بركناري مديرعامل بانك صادرات و احترام به افكار عمومي تشكر كرد.

 



انديشمند روس در توصيف اجلاس بيداري اسلامي در تهران:امام خامنه اي مرا شگفت زده كرد

يك انديشمند روس كه در اجلاس بيداري اسلامي در تهران شركت داشت طي مقاله اي نوشت، سخنان امام خامنه اي رهبر روحاني ايران مرا شگفت زده كرد.
به گزارش فارس، «الكساندر پروخانوف» كه در اجلاس بيداري اسلامي در تهران حضور داشت طي مقاله اي كه در هفته نامه «زافترا» منتشر شد، به بررسي اين اجلاس و نتايج آن پرداخت. در بخش هايي از اين مقاله آمده است: اينجانب كه مسيحي ارتدوكس هستم، از قضا از اصل مركز انفجار انقلاب اسلامي سر درآوردم. مرا به تهران براي شركت در همايش بيداري اسلامي دعوت كردند. فرستادگان كشورهايي كه دستخوش آتش انقلاب اسلامي شده اند، در تهران گردهم آمدند، اعم از انديشمندان ديني، فلاسفه، علماي ديني و نمايندگان گروه ها و احزاب سياسي، لباس هاي بلند، عمامه هاي سياه و سفيد و ريش هاي با عظمت دور و بر مرا گرفته بودند.
آنجا انقلابيون تونس كه جديدا حاكم منفور خود را سرنگون كردند، اخوان المسلمين از ميدان آتشين تحرير قاهره، رزمندگان كشور ستمديده و خونين عراق و افغانستاني كه صحنه درگيري ها در كوه ها و دره ها شده است؛ قهرمانان حماس و حزب الله كه هنوز اثرات شكنجه با آتش در سياه چال هاي اسرائيل و گلوله هايي كه در خيابان هاي غزه شليك شدند، بر روي بدنشان حفظ شده است، حضور داشتند.
من سخنان تاجيك ها و قرقيزهايي را گوش كردم كه از شعله آتش جنگ داخلي گذشتند. آنجا نفس جهان آتشين عرب، جمعيت مسلمان اندونزي و هند و نفس شخصيت هاي سياه پوست آفريقاي مركزي و آمريكاي لاتين شنيده مي شد. اين افراد پرعاطفه، متعالي و با ظاهر فرد بيدار شده از يك خواب طولاني ايذايي، آب جوش احساسات و آتش ملت هاي انقلابي خود را به تالار مي ريختند. اين شعله هاي قيام ها، اين اخگرهاي نبردهاي جاري و آتي، اين جرقه هاي حريق اسلامي جهاني به هم پيوسته و يك مشعل واحد انقلاب جهاني اسلامي را تشكيل دادند كه از انقلاب ايران كه به دست امام خميني به وقوع پيوست، آتش گرفته است.
كساني كه آنجا گردهم آمدند، در مباحثات الهي و مناظرات سياسي خود سعي مي كردند علل عميق اين انفجار آني انقلابي را پيدا كنند كه انرژي خود را از يك كشور به كشور ديگر مي ريزد و از اين نظر به آتش سوزي جنگلي شباهت دارد كه از بالاي يك درخت به درخت ديگر منتقل مي شود و فضاهاي بي كران و توده هاي بي شمار مردم را احاطه مي كند.
آن ها سعي كردند اصول اين انقلاب جهان شمول را كه شروع شده است، فرمول بندي كنند، تلاش ها و مهارت هاي خود را يكي بكنند و با تشكيل جبهه واحد مقاومت، به صورت دسته جمعي با ستمكاران غربي مقابله كنند.
من كنار اخوان المسلمين نشسته بودم كه براي من راهبرد بلندمدت ده ها ساله اين جنبش كم نظير را توضيح دادند كه اكنون حاضر است رياست انقلاب بسياري از كشورهاي اسلامي را برعهده خود بگيرد.
من دست رباني، رئيس جمهور سابق افغانستان را فشردم كه دسته هاي ويژه ارتش شوروي در زمان خود در مناطق كوهستاني هرات با او جنگيده بودند.
سخنان امام خامنه اي رهبر روحاني ايران مرا شگفت زده كرد. آيت الله كه عالم و عارف است، سخنان خود را به رسم سياستمدار حسابگري تنظيم كرد كه بر نظريه و عمل انقلابي مسلط است.
وي انقلابيون جوان را از ارتكاب اشتباهات بالقوه بر حذر داشته و توجه آن ها را به چالش ها و خطرات آينده اي جلب كرد كه در كمين نشسته و مي توانند موجبات تغيير هويت و نابودي انقلاب را فراهم كنند.سخنان محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران هم مرا شگفت زده كرد. نه سياستمداري كه به قدرت رسيده و آرام شده باشد، نه شخص حسابگر آگاه به فناوري هاي حكومتي و متمايل به استفاده از آمارها و فرمول هاي محتاطانه بلكه يك شاعر آتشين و فيلسوف ژرف انديش ديني و سخنران بي نظير سخنراني كرد كه فورا توجه همه حضار را به خود جلب كرد به طوري كه همه نفس در سينه حبس كرده و سخنان يك ساعته او را گوش كردند.
آنجا در برابر ديدگانم، در همان تالار، ستاد انقلابي تشكيل شد تا انقلاب هاي گوشه و كنار جهان را اداره كند. كميته دائمي براي اداره روند انقلابي، پشتيباني و هماهنگي انقلاب ها در مناطق مختلف جهان و تامين معنوي، سياسي و سازماني اين انقلاب ها تشكيل شد.

 



در كميته بررسي فساد مالي اخير در مجلس عنوان شد
نظارت هاي درون سيستمي براي جلوگيري از اختلاس ضعيف بوده است

عضو كميته بررسي فساد مالي اخير در مجلس با اشاره به ضعف دستگاه هاي نظارتي، ميزان نظارت هاي درون سيستمي براي جلوگيري از اختلاس اخير را بسيار پايين دانست.
غلامرضا اسداللهي عضو كميته بررسي كننده اختلاس 3 هزار ميليارد توماني كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نتايج بررسي هاي اين كميته براي رسيدگي به موضوع اختلاس اظهار داشت: گزارش كميته بررسي كننده اختلاس سه هزار ميلياردي اين هفته به كميسيون اصل 90 ارائه مي شود.
وي با بيان اينكه كميته جلسات متعددي را با حضور دستگاه هاي نظارتي مانند سازمان بازرسي كل كشور، وزارت اطلاعات، سازمان حسابرسي و برخي از بانك ها مانند بانك مركزي، ملي، صادرات، سامان، پارسيان، پاسارگاد، سپه و رفاه كارگران برگزار كرده است، گفت: تخلفات عديده اي در جريان اختلاس سه هزار ميليارد توماني صورت گرفته و دستگاه هاي نظارتي در اين زمينه عمل نكرده اند و نظارت هاي درون سيستمي كم بوده است و عده اي به دنبال تخلف و مسائل اين چنيني بودند.
اين عضو كميسيون اصل 90 مجلس در بخش ديگري از اين گفت وگو به برخي اخبار منتشره مبني بر درست نبودن عدد سه هزار ميليارد براي تخلف صورت گرفته اشاره كرد و در اين زمينه توضيح داد: رقم دقيق تاكنون مشخص نشده است، يكسري اموال از اين متخلفان توقيف شده و تسهيلاتي هم دريافت كردند كه بايد مورد بررسي قرار گيرد تا رقم صحيح و دقيق اين تخلف مشخص شود.
وي با بيان اينكه بيشتر وجوه داخل كشور است، به فارس گفت: تاحدودي ريخت وپاش هايي انجام شده اما بايد دقيقا اسناد و تسهيلات گرفته شده توسط افراد مورد رسيدگي قرار گيرد و رقم دقيق اعلام شود.
اين عضو كميته بررسي كننده اختلاس سه هزار ميلياردي با بيان اينكه رقم كمي نسبت به اختلاس سه هزار ميلياردي كه 30 ميليارد تومان است، از ايران خارج شده است، گفت: متخلفان اين مبلغ را به دبي فرستادند و دوباره براي پذيره نويسي بانك آريا برگشت داده اند كه خبر دقيق اين موارد را انشاءالله بعدا اعلام مي كنيم.
سيد فاضل موسوي ديگر عضو كميسيون اصل 90 هم با اشاره به كميته تشكيل شده در كميسيون متبوعش براي بررسي پرونده اختلاس سه هزار ميليارد توماني، اظهار داشت: حسين فدايي نماينده تهران و غلامرضا اسداللهي نماينده تربت جام اعضاي اين كميته هستند كه تاكنون بيش از 30 جلسه با حضور دستگاه هاي مختلف مرتبط با اين امر و برخي وزارتخانه ها برگزار كردند.
وي افزود: از روزي كه كميسيون اصل 90 از سوي مجلس مامور رسيدگي به اين موضوع شد، در همان روز كميسيون اقدام به تشكيل كميته اي براي پيگيري اين موضوع مهم كرد و در همان روز نامه اي را به سازمان ها و نهادهاي مختلف كه به نوعي مي شد از آنها در اين زمينه اطلاعاتي كسب كرد و به نوعي مرتبط با اين امر بودند، ارسال كرد كه در آن نامه سوالات جامعي در زمينه اختلاس سه هزار ميلياردي مطرح شده بود.
به گفته وي، روزي كه اين كميته تشكيل شد، مقرر شد كميته مسئول بررسي اختلاس سه هزار ميلياردي نتايج بررسي خود را ظرف 15 روز به كميسيون اعلام كند كه اين فرصت يكشنبه (10 مهر) به پايان مي رسد.
اين نماينده مجلس همچنين متذكر شد: كميسيون كار جدي را در اين زمينه آغاز كرد و اميدواريم نتيجه آن به گونه اي باشد كه بتوان مشكلات به وجود آمده در نظام بانكي مانند موضوع امنيتي تاحدودي حل شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14