(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 مهر 1390- شماره 20036

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
... و من و كوچه مي دانيم جانباز قطع نخاع گردني يعني چه؟
پيام رهبرمعظم انقلاب به تيم ملي واليبال : از اين كه ملت ايران را خوشحال كرديد متشكرم
امام جمعه قم: نبايد در رسيدگي به پرونده اختلاس بزرگ اهمال كاري شود
دعوت وزير خارجه افغانستان از ايران براي شركت در اجلاس بن
آيت الله جنتي : مراقب باشيد مفسدان در پرونده اختلاس نفوذ نكنند
برگزاري مراسم خطبه خواني در حرم حضرت معصومه(س)
رئيس يك مركز مطالعاتي در عراق: انقلاب اسلامي ايران جرقه مقابله با ديكتاتوري ها را برافروخت
تحويل سامانه موشكي ميان برد مرصاد به يگان هاي پدافند هوايي
معاون وزير علوم، تحقيقات و فن آوري: 35 هزار دانشگاهي به عمره مفرده مشرف مي شوند
جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران: گروهك پژاك تمام شرايط جمهوري اسلامي را پذيرفت
فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:
ناوهاي آمريكايي از ترس با اسكورت در خليج فارس تردد مي كنند
معاون اول قوه قضائيه:آيت الله محمدي گيلاني در عرصه مقابله با فساد خوب درخشيد
اخبار ادبي و هنري



گزارشي از حواشي ديدار جانبازان با رهبر انقلاب
... و من و كوچه مي دانيم جانباز قطع نخاع گردني يعني چه؟

- آقا سر راهي برو كنار.
تازه وارد حسينيه شده بودم و رفته بودم سروقت شيريني هايي كه براي پذيرايي گذاشته بودند دم در كه يك نفر بلند گفت: آقا سر راهي برو كنار. برگشتم و ديدم يك تخت بيمارستاني منتظر است تا كنار بروم تا مردي درشت هيكل كه بيسيم به كمر دارد (و احتمالا يكي از محافظ هاست) آن را هل بدهد. كنار رفتم و با بهت نگاه كردم به مردي نحيف كه روي تخت دراز كشيده بود و ملحفه اي رويش بود و...
محافظ كه با تحكم با من صحبت كرده بود، به مرد نحيف مهربانانه گفت: حلال كن اگر اذيت شدي. بعد پيشاني اش را بوسيد و رفت احتمالا سر پستي كه رهايش كرده بود به خاطر مرد نحيف. روي سينه مرد نحيف كارتي بود و روي كارت اسمش را نوشته بود:«سعيد».
از همان اول فهميديم كه ديدار رهبر با جانبازان قطع نخاعي ديداري متفاوت است.
سركي كشيدم به فضاي حسينيه و چند جانباز نشسته روي ويلچير را ديدم و همان آقا «سعيد» كه روي تخت بود و تازه حكمت آمبولانس هايي كه صبح داخل بيت مي شدند را فهميدم. ديدار، ديدار جانبازان قطع نخاعي بود با رهبر انقلاب؛ البته جانبازان قطع نخاع از گردن! خودشان مي گويند «گردني». گردني يعني كسي كه مهمترين رگ گردنش را در راه خدا داده و از سينه به پايين را پيش پيش فرستاده بهشت ولي اين جسم بهشتي را با تخت و ويلچير در اين دنيا با خودش اين طرف و آن طرف مي كشد.
و من و تو چه مي دانيم كه جانباز قطع نخاع گردني يعني چه؟!
تا آقا بيايد رفتيم سراغ بعضي از جانبازها. «سعيد» سال 59 مجروح شده بود و 31 سال از عمر 50 ساله اش را روي تخت افتاده بود. خانه نداشت، حتي خانه مهر. در حاشيه كرج زندگي مي كرد و همراهش مي خواست به رهبر شكايت اين را بكند كه پرونده جانبازي او را از خوزستان به كرج نمي فرستند، كاري كه يك مدير ساده احتمالا مي تواند انجام دهد. 8 ميليون تومان وديعه مسكن داده و ماهي 480تومان اجاره اي كه مي دهد از حقوقش چيزي باقي نمي گذارد.
به نظرم علاوه بر بنياد شهيد، كميته امداد هم بايد او را تحت پوشش قرار دهد. و من و تو چه مي دانيم كه جانباز قطع نخاع گردني يعني چه؟!
«اسماعيل» هم يكي ديگر از جانبازهايي بود كه روي تخت بودند. او در روزهاي آخر بهار 67 با تير تك تيرانداز دشمن از گردن قطع نخاع شد. 23 سال روي تخت است و بزرگ شدن 3 بچه اي كه قبل از جانبازي داشته را از روي همين تخت تماشا كرده و 5نوه اش هم پدربزرگشان را از روز اول با همين تخت ديده اند. اهل شوش بود و عرب. روحيه اش خوب بود. از مشكلات پرسيديم و جواب هايي شنيديم. در بين جواب هايش نظرم به زحمت ها و مصايب همسرش جلب شد. پرسيدم: فكر مي كني شما زودتر وارد بهشت مي شويد يا خانومتان؟ بلافاصله جواب داد: ان شاءالله خانمم.
روي «اسماعيل» هم ملحفه كشيده شده بود و شايد براي اينكه دست و پاي كم رمق و كيسه دفع ادرار و... ديده نشود و من و تو چه مي دانيم كه جانباز قطع نخاع گردني يعني چه؟!
بين چند نفري كه با تخت آمده بودند وضع «غلامرضا» كمي متفاوت بود. او قبلا روي ويلچر مي نشسته و دست هايش حس داشته و فرمان مي برده ولي حركت و فعاليت تركش هاي داخل بدن مجبورش كرده ويلچر را با تخت عوض كند. و بايد سخت باشد اين تغيير ولي روحيه اش خوب بود. تخريب چي بوده و يك بار كه از ماموريتي برمي گشته به كمين دشمن خورده. مي گفت 25 سال پيش در زمان رزمنده بودنش قرعه به نامش افتاده تا برود و امام را ببيند. رزمنده مسن تري از او خواهش مي كند جايش را به او بدهد و اميد به سال هاي جواني داشته باشد. عليزاده هم فرصت ديدار با امام خميني را به هم رزمش مي بخشد كه بعدتر شهيد شد و خودش هم توفيق ديدن امام را پيدا نكرد ديگر؛ چون سالهاي جواني اش را روي ويلچر و تخت بوده است. و من و تو چه مي دانيم كه جانباز قطع نخاع گردني يعني چه؟!
ديگر حسينيه پر شده از جانبازها و موقع آمدن رهبر انقلاب است. محافظي كه ايستاده جلوي ما به يكي از جانبازهايي كه خوابيده روي تخت مي گويد ما را دعا كن.
رهبر وارد شدند و يكراست رفتند سراغ تختي ها و اول از همه «سعيد» كه از دوران سربازي اش مجروح شده. رهبر كارت او را نگاه كرد به اسم سلام عليك كرد و بعد خم شد و بوسيدش؛ نه يك بار نه دو بار نه سه بار... شايد پنج شش بار بوسيدش. اين رفتار تا آخر تكرار شد. مثل پدري كه بچه كوچكش را مي بوسد. بعد از او سراغ «اسماعيل» رفت و دست به سر و رويش كشيد و بوسيدش و حرف زد. رهبر به «غلامرضا» كه رسيد چون تختش كوتاه بود، زانو زد براي بوسيدنش.
صداي بوسيدن روي جانبازها را مي شنيدم. ولي فاصله مان اندازه اي بود كه حرف هايشان را به سختي مي شنيدم. جانبازي سيستاني با رهبر گپي طولاني تر زد. بعدي دستش هم مثل دست رهبر جانباز است. با دست هاي مجروح شان با هم دست مي دهند و جانباز دست رهبر را مي بوسد و رهبر سر و صورت جانباز را. جانباز ديگري به رهبر گفت: آقا بذار دستت را ببوسم و منتظر اجازه رهبر نماند و بوسيد. و ادامه داد: آقا مي شه بغل تون كنم و رهبر خم شد و جانباز روي ويلچر نشسته را در آغوش گرفت و جانباز او را يك دقيقه اي نگه داشت و گريست.
يكي ديگر از جانبازها هم چند تا عكس به آقا نشان داد و آقا عكس ها را ديدند و راجع به آنها با هم صحبت كردند. دست آخر هم دو تا از عكس ها را قرار شد اسكن كنند و برگردانند.
رهبر به جانبازي رسيد و گفت: حالت چطوره؟ جانباز جواب داد: شما خوب باشيد ما هم خوبيم. بعد از رهن و اجاره مسكنش گفت. از اينكه سه دهه روي ويلچر است. و رهبر نگاه كردند به رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران. «سالم موسوي». آقا اسمش را از روي كارتش خواندند و مثل بقيه رويش را چند باره بوسيدند. «سالم» گفت: آقاجان... رهبر گفت: جان. سالم گفت: آن دست راستت را بده من ببوسم.
- سلام عليكم. دست هات را فرستادي بهشت پيش پيش؟
رهبر اين را به جانبازي گفت كه دو دستش از مچ قطع بود، علاوه بر اينكه قطع نخاع بود. جانباز هم بعد از سلام و عليك گفت: «آقا به فكر نسل سومي ها باشيد. به مسئولين بگيد به فكر جوان ها باشند. خدا امام حسين را بيامرزه. اگر هيئت هاي عزاداري نبود كه ديگه هيچي...»
- من شنيدم شما گفتيد جانباز اعضاي مجروحش را زودتر فرستاده بهشت. به ما ميگن 70 درصد. دعا كنيد آن 30درصد هم بهشتي شود.
رهبر جواب داد: خدا نصيب تان كند.
¤
- آقا قربون شما بشم كه از دست دوست و دشمن زجر مي كشيد.
- رهبر آيه اي را كه بالاي جايگاه نوشته شده بود را نشان دادند و گفتند: آن جا را ببين. نوشته: فاستبشروا ببيعكم الذي بايعتم به و ذلك هو الفوزالعظيم.1
¤
جانباز ديگري بود كه روي ويلچر نشسته بود ولي اختيار دست و پايش را كامل نداشت. حرف هم نمي توانست بزند. به سختي صداهاي نامفهوم از گلويش بيرون مي آمد. رهبر كه فهميد جانباز نمي تواند حرف بزند ساكت كنارش ايستاد. جانباز دستش را بالا آورد و كشيد به صورت و محاسن رهبر. يك بار، دو بار، سه بار. دستش به اختيار نبود و مي خورد به عينك و صورت رهبر. صدايش از گلو به ناله بيرون مي آمد. عكاس و فيلم بردار و مسئول و خبرنگار و حاضر و ناظر همه به گريه افتادند. رهبر بعد از حدود يك دقيقه دست جانباز را گرفت و گفت: ديگر بسه. يعني ديگر ناله و ناراحتي نكن. يعني من متوجه محبت تو شدم. يعني خودت را اذيت نكن. و دعا كرد: خدا به شما اجر و شفا و صبر بدهد. و من و تو چه مي دانيم كه جانباز قطع نخاع گردني يعني چه؟!
يكي از جانبازها به رهبر گفت: به فكر جانبازهاي قطع نخاعي كه در روستاها هستند باشيد. اگر بشود اينها را بياورند به شهر...
رهبر رو به رئيس بنياد شهيد كردند و گفتند: بايد خدمات را ببرند به محيط زندگي جانباز. آوردن جانباز به شهر يعني جدا شدن او از محيط زندگي و خانواده. اين نبايد اتفاق بيفتد.
ديد و بازديد كه تمام شد، رهبر رفتند و نشستند روي صندلي شان و قاري جانبازي، قرآن خواند و رئيس بنياد شهيد و فرمانده سپاه از 57 جانباز حاضر گفتند و از 220 نفري كه نمي شد آوردشان. با اينكه در حسينيه صندلي نبود، ولي همه روبه روي رهبر نشسته بودند؛ همه روي ويلچر و 4-5 نفر روي تخت دراز كشيده بودند. جانبازي به نمايندگي از بقيه صحبت كرد: ديگر نه پايي داريم و نه دستي كه ياري تان كنيم ولي با زبان مان حمايت تان مي كنيم، تنها كاري كه ازمان برمي آيد.
و من و تو چه مي دانيم كه جانباز قطع نخاع گردني يعني چه؟!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- توبه، آيه 111: اكنون بشارت باد بر شما به داد وستدي كه با خدا كرده ايد و اين پيروزي بزرگي براي شما است.
¤ منبع: پايگاه اطلاع رساني حضرت آيت الله العظمي خامنه اي

 



پيام رهبرمعظم انقلاب به تيم ملي واليبال : از اين كه ملت ايران را خوشحال كرديد متشكرم

در پي قهرماني تيم ملي واليبال جمهوري اسلامي ايران در آسيا، حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي در پيامي از قهرمانان تيم ايران قدرداني كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت قهرماني تيم ملي واليبال جمهوري اسلامي ايران در آسيا، از ايشان قدرداني كردند.
¤ متن پيام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
از اينكه ملت ايران را خوشحال كرديد، متشكرم.
سيدعلي خامنه اي
7 مهر 1390
پيام تبريك رئيس جمهور به ملي پوشان واليبال
رئيس جمهور در پيامي نخستين قهرماني تيم ملي واليبال كشورمان در جام ملت هاي آسيا را تبريك گفته و آن را نويدبخش قهرماني در جهان براي اين رشته ورزشي كشور دانست.
محمود احمدي نژاد شامگاه (پنجشنبه) به دنبال كسب نخستين عنوان قهرماني تيم ملي واليبال كشورمان در طول 16 دوره رقابت هاي واليبال جام ملت هاي آسيا، اين پيروزي را نشانه ديگري از به ثمر نشستن نهال خودباوري در ايرانيان عزيز به ويژه جوانان برومند اين سرزمين الهي عنوان كرد.
متن پيام رئيس جمهور به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
«اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه»
ايستادن مقتدرانه تيم ملي واليبال كشورمان بر سكوي قهرماني جام ملت هاي آسيا را به ملت بزرگ ايران و بازيكنان، مربيان و زحمت كشان تيم ملي واليبال صميمانه تبريك مي گويم.
نخستين قهرماني تيم ملي واليبال كشورمان در مسابقات جام ملت هاي آسيا نشانه ديگري از به ثمر نشستن نهال خودباوري در ايرانيان سرافراز به ويژه جوانان برومند اين سرزمين الهي و نويدبخش قهرماني جهان براي واليبال كشور است.
يقينا رويش جوانه هاي خودباوري و اميد در نسل جوان، فتح بلندترين قله ها را در همه عرصه ها ممكن مي سازد و صد البته ملت افتخارآفرين ايران اين شايستگي بزرگ را دارد.
از همه دست اندركاران ورزش واليبال كه پرچم زيبا، الهي و پرافتخار ايران عزيز را به اهتزاز درآوردند، صميمانه سپاسگزاري مي نمايم و از خداوند متعال عزت روزافزون ملت ايران و سرافرازي فرزندان مومن و قهرمان ميهن اسلامي را مسئلت دارم.
محمود احمدي نژاد
رئيس جمهوري اسلامي ايران
پيام تبريك رئيس مجلس به مناسبت قهرماني تيم ملي واليبال
در پي كسب مقام قهرماني تيم ملي واليبال كشورمان در مسابقات قهرماني جام ملت هاي آسيا پيام تبريكي از سوي دكتر علي لاريجاني منتشر گرديد.
متن پيام بدين شرح مي باشد:
بسم الله الرحمن الرحيم
كسب مقام قهرماني از سوي جوانان دلاور و سرافراز جمهوري اسلامي ايران در شانزدهمين دوره مسابقات واليبال جام ملت هاي آسيا موجب افتخار و مباهات گرديد اگر چه كسب اين رتبه ارزشمند و پرافتخار براي اولين بار به دست آمده اما جوانان سلحشور ايران اسلامي بارها قدرت و ايمان خود را در همه عرصه هاي داخلي و بين المللي به اثبات رسانده اند. اين جانب از سوي خود و ساير نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به دست آوردن اين مقام قهرماني را به همه مسئولان ورزش كشور، مربيان و اعضاي تيم ملي واليبال تبريك گفته و از خداوند متعال توفيق آنان در همه صحنه ها را آرزو مي كنم.

 



امام جمعه قم: نبايد در رسيدگي به پرونده اختلاس بزرگ اهمال كاري شود

امام جمعه قم با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار ميليارد توماني گفت: نبايد در رسيدگي به پرونده اختلاس بزرگ اهمال كاري شود.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم با اشاره به دهه كرامت اظهار داشت: در ميان مردم ما و در تاريخ و تقويم كشور ما دو دهه وجود دارد كه با شور و عشق اداره مي كنند كه يكي از آنها دهه عاشورا است كه از ديرباز مردم براي اهل بيت و اباعبدالله الحسين(ع) اقامه عزا مي كنند و دهه ديگر دهه مباركه كرامت است.
وي افزود: در هر دو دهه نقش يك برادر و خواهر برجسته تر از ديگران است، در عاشورا نقش حضرت زينب(س) در كنار امام حسين(ع) و در دهه كرامت نقش حضرت معصومه(س) در كنار امام رضا(ع) مورد توجه قرار گرفته است.
وي افزود: اگر در دهه عاشورا خطبه هاي آتشين حضرت زينب نبود كربلا محصور مي ماند، درباره هجرت حضرت رضا(ع)، اگر هجرت حضرت معصومه از مدينه به قم نبود، اين شهر به مركز توليد و نشر معارف اهل بيت تبديل نمي شد.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي خاطرنشان كرد: هر دوي اين دهه ها الگوي اقامه عزاي صحيح و الگوي برپايي جشن و شادي اسلامي را ارائه مي كنند.
وي يادآور شد: هر دو بانويي كه در اين دو دهه نقش آفرين بودند خواهر، دختر و عمه امام بودند كه براي ايشان درود مي فرستيم.
متولي آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) تصريح كرد: ما ضمن تبريك ميلاد حضرت معصومه(س) در ابتداي دهه كرامت و ميلاد علي بن موسي الرضا(ع) و بزرگداشت مقام حضرت شاهچراغ، تاكيد مي كنيم كه مردم براساس الگوهاي ارائه شده جشن ها و شادي ها را مشخص كرده و در حفظ شعائر الهي و اسلامي بكوشند.
وي گفت: ورود تعدادي از جانبازان بعد از زيارت رهبري به قم را ارج مي نهيم و انشاء الله مسئولان در خدمت گزاري به اين عزيزان و رفع مشكلاتشان تلاش كنند.
وي در پايان سخنان خود با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار ميليارد توماني تأكيد كرد: امروز مردم عزيز كشور ما به حق از متصديان و مسئولان نظام درباره توضيح نسبت به فساد اقتصادي مطالبه جدي دارند، مردم از هرگونه فرافكني، شايعه سازي، خبرهاي نادرست و اهمال كاري در ريشه كردن اين فساد بزرگ به شدت معترض هستند.
امام جمعه قم گفت: مسئولان ما بايد با توكل به خدا و رهنمودهاي رهبري با حفظ همه ضوابط اسلامي كاري كنند كه جلوي ورود عوامل مفسد را در شريان اقتصادي كشور بگيرند.

 



دعوت وزير خارجه افغانستان از ايران براي شركت در اجلاس بن

وزير امور خارجه افغانستان در ديدار با علي اكبر صالحي، خواستار مشاركت ايران در اجلاس آتي بن شد.
وزير امور خارجه ايران در حاشيه برگزاري شصت وششمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك با همتاي افغاني خود ديدار و گفت وگو كرد.
علي اكبر صالحي وزير خارجه كشورمان در اين ملاقات با اشاره به جايگاه افغانستان در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه ثبات و امنيت و رفاه كشورهاي منطقه به يكديگر مرتبط است و اين امر در پرتو مشاركت و اهتمام كشورهاي منطقه به دور از دخالت خارجي محقق مي شود.
وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته آماده هرگونه كمك و مشاركت در جهت تامين توسعه، رفاه، ثبات و صلح و امنيت است.
وزير امور خارجه افغانستان نيز در اين ديدار بااشاره به دوستي و نزديكي دو ملت، تاكيد كرد: هيچ زمان د رتاريخ، دو كشور مانند ايران و افغانستان به يكديگر نزديك نبوده و رفت وآمدهاي متقابل مقامات و مسئولين دو كشور دليلي بر اين نزديكي و دوستي است.
وي تصريح كرد كه همواره و در هر جا گفته ايم از ديدگاه ما دوستي با ايران قطعي است و قابل بحث نمي باشد.
در اين ديدار همچنين پيرامون راههاي گسترش بيش از پيش مناسبات، از جمله در امور مرزي، آبهاي مشترك و چند دهه ميزباني جمهوري اسلامي ايران از مهاجرين افغاني مورد توجه قرار گرفت.
در اين ديدار همچنين وزير امور خارجه افغانستان ضمن تشريح آخرين تحولات كشورش و هدف از تشكيل اجلاس بن، خواستار مشاركت كشورمان در اين اجلاس شد و تاكيد كرد كه مديريت اين نشست با مقامات افغان و با محوريت همكاري هاي منطقه اي خواهد بود.
وي تاكيد كرد كه حضور جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس اساسي، سازنده و تاثيرگذار خواهد بود.
همچنين شيخ خالدبن احمد آل خليفه - وزير خارجه بحرين- در مصاحبه با روزنامه شرق الاوسط ضمن تكرار ادعاهاي خود درباره دخالت ايران در امور بحرين با اشاره به ديدار چند روز گذشته خود با صالحي مدعي شد، وزير امور خارجه ايران به دنبال بازگرداندن و عادي سازي روابط ميان تهران و منامه است.

 



آيت الله جنتي : مراقب باشيد مفسدان در پرونده اختلاس نفوذ نكنند

آيت الله جنتي با تأكيد بر اينكه بايد اخبار پيگيري پرونده اختلاس به موقع به مردم اطلاع رساني شود، گفت: پرونده را به دست قاضي اي بسپاريد كه نتوانند بر او نفوذ كنند، زيرا اين خطر وجود دارد.
به گزارش فارس، آيت الله احمد جنتي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادي سياسي جمعه در ابتدا با تبريك ميلاد حضرت معصومه(س) ايشان را منشأ خير و بركات فراوان خواند و اظهار داشت: «وجود مقدس حضرت معصومه(س) در قم بركات بي شماري دارد»، امروز پيام حوزه در كنار مرقد حضرت معصومه(س) به اقصي نقاط دنيا منتشر مي شود و در بسياري از كشورهاي دور و نزديك، عمامه به سري از قم برخاسته كه پيام اسلام را به گوش جهانيان مي رساند.
وي سپس به سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: در اين هفته صدا و سيما و نيروهاي مسلح عملكرد تبليغي خوبي داشتند. ما بايد قدردان رزمندگان و ايثارگري هاي آنها در دفاع مقدس باشيم.
خطيب نمازجمعه تهران افزود: دوران دفاع مقدس نعمات بي شمار زيادي را به ما ارزاني كرده است، دفاع مقدس باعث اقتدار و عزت نظام اسلامي شد و دشمن براي هميشه هوس تجاوز به كشور اسلامي مان را از سر بيرون كرد.
آيت الله جنتي ادامه داد: امروز همه دستاوردهاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي ما به بركت دفاع مقدس است.
وي با بيان اينكه انسان ارزش بالايي دارد، خاطرنشان كرد: در دفاع مقدس انسان سازي انجام شد و روح معنوي كه در دفاع مقدس ايجاد شد هنوز در حال انسان سازي و ساختن نيروهاي بسيجي در كشور است.
امام جمعه موقت تهران به ملاقات مقام معظم رهبري با جانبازان دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: اين صحنه به اندازه هزاران منبر و 10 هزار كتاب ارزش دارد و آموزنده است؛ ما در مقابل ايثارگري رزمندگان و جانبازان در پيشگاه امام زمان(عج) خجالت مي كشيم كه هنوز براي اسلام و انقلاب كاري نكرده ايم.
آيت الله جنتي با بيان اينكه شهدا و ايثارگران براي همه ما پيام دارند، اظهار داشت: شهدا نسبت به كساني كه حجاب خود را رعايت نمي كنند و نسبت به دنياطلبان، اساتيد دانشگاه و روحانيون پيام دارند، آنها از ما سؤال مي كنند كه ما براي اسلام جان خود را فدا كرديم و شما چه كرده ايد؟
وي تأكيد كرد: عده اي بايد به شهدا و جانبازان و در مقابل فداكاري هايشان جواب دهند؛ چون روز قيامتي وجود دارد و به كساني كه به مردم، اموال عمومي و نظام خيانت مي كنند هشدار مي دهم كه روز قيامت وجود دارد.
وي با تمجيد از فعاليت كاروان هاي راهيان نور گفت: اين سفرها پربركت است و بايد ادامه دار باشد، چرا كه باعث تحول در روح و رفتار جوانان مي شود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به آغاز سال تحصيلي اشاره كرد و در اين باره گفت: انسان ها در بدو تولد ذاتاً پاك هستند، ولي بر اثر برخورد با ديگران و بزرگترها كه برخي از آنها منحرفند، آلوده مي شوند؛ بنابراين در مدارس و دانشگاه، معلم و استاد وظيفه سنگيني دارند، اين فرزندان امانت خدا هستند كه بايد در جهت تربيت و پرورش آنها تلاش كرد.
آيت الله جنتي همچنين متذكر شد: در 2 سال خدمت سربازي مي توان روي جوان كار كرد و آن را نمازخوان كرد و اصلاح كرد، اين دوران فرصت خوبي است كه اين جوانان تربيت شوند.
وي در بخش بعدي سخنان خود به پرونده اختلاس اخير نيز اشاره كرد و با بيان اينكه بايد در اين فضا مراقب باشيم دينمان را از دست ندهيم و بي گناهي را متهم نكنيم، متذكر شد: هرچند تحقيقات در قوه قضائيه در خصوص اين پرونده ادامه دارد ولي بايد توجه كرد كه، چطور شد اين فساد به وجود آمد؟ سيستم بانكي ما چه مشكلي دارد كه توانستند در چند بانك اختلاس كنند؟ سيستم نظارت بانكي ما دچار ضعف است، چرا قانون و مقررات بانكي رعايت نشد؟ تا آنجا كه مسلم است رشوه هاي فراوان داده شده است؛ چرا زود كشف نشده است؟ براي حل اين نقص ها بايد مسئولان به فكر باشند.
خطيب نمازجمعه تهران افزود: بايد مراقب باشيم بي گناهان متهم و بي مورد دستگير نشوند، جلوي خطر شايعه سازي گرفته شود، همچنين نبايد مجرمي در اين پرونده تبرئه شود.
آيت الله جنتي خطاب به آيت الله لاريجاني، درخواست كرد: پرونده را به دست قاضي اي بسپارند كه 95درصد مطمئن باشد، چون كسي كه توانسته 2ميليارد رشوه بدهد باز مي تواند رشوه بدهد و اين خطرناك است. پرونده را به دست قاضي اي بسپاريد كه نتوانند بر او نفوذ كنند، زيرا اين خطر وجود دارد. بايد مراقب باشيد قاضي عادل و مورد قبول مردم و دستگاه قضا مسئول پرونده شود.
وي افزود: بسياري در اين فضا حرف هاي نسنجيده مي زنند، لذا بايد آبروي افراد حفظ شود و بي جهت آبروي افراد بي گناه خدشه دار نشود.
دبير شوراي نگهبان ادامه داد: دستگاه قضا بايد كاري كند كه اين آخرين تخلف باشد. در اين پرونده قاطعيت لازم است، لذا بايد اطلاع رساني به موقع به مردم انجام شود.
آيت الله جنتي در خطبه اول نماز جمعه با تشريح برخي ابعاد اخلاق جنگ در اسلام گفت: جنگ در اسلام براي انتقام نيست بلكه براي خدا و انتقال پيام خداست.
وي افزود: زماني كه بشر از انبياء و دين بريده شد بدبخت شد و امروز دچار بحران شده است كه نه دنيا دارد و نه آخرت، نه امنيت دارد و نه آرامش.
آيت الله جنتي در خاتمه به تبليغات عليه اسلام و پيامبر عظيم الشأن اسلام اشاره كرد و گفت: دشمن سعي دارد دنيا را به انحراف بكشاند، بنابراين ما بايد حقيقت اسلام و فلسفه احكام آن را براي مردم دنيا بيان كنيم كه در اين صورت مردم حق را مي پذيرند.

 



همزمان با دهه كرامت انجام شد
برگزاري مراسم خطبه خواني در حرم حضرت معصومه(س)

خادمان حرم حضرت معصومه(س) ضمن برگزاري مراسم خطبه خواني با نثار شاخه هاي گل به بارگاه حضرت معصومه(س) به اين بانوي گرامي عرض ارادت و احترام كردند.
به گزارش فارس از قم روز پنجشنبه خادمان حرم حضرت معصومه(س) پس از خطبه خواني با دسته هاي گل به سوي حرم آن حضرت شتافتند تا اين روز مبارك و ميمون كه مايه فخر جهانيان است را تبريك گويند و عرض ارادتي ناچيز به پيشگاهش داشته باشند.
در ادامه اين مراسم، نمايشگاه و جشنواره كريمه اهل بيت(س) با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افتتاح شد.
به گزارش فارس از قم، پيش از ظهر پنجشنبه، جشنواره و نمايشگاه كريمه اهل بيت(س) با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، استاندار قم و خراسان رضوي و مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي افتتاح شد.
سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اهميت جشن هاي دهه كرامت گفت: در اين ايام جشن هاي مختلفي در تكايا، مساجد و مكان هاي مختلف برگزار مي شود.
وي با اشاره به استقبال بي نظير از جشنواره بين المللي امام رضا(ع) اظهار كرد: بيش از 103 هزار اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شد.
حسيني ارائه معارف اسلامي به كودكان را بسيار ضروري دانست و گفت: با محكم كردن اعتقادات كودكان هرگونه نگراني در بروز هجمه هاي فرهنگي برطرف مي شود.
وي در مراسم افتتاح نخستين جشنواره يك تصوير از يك حديث رضوي كه در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قم برگزار شد، بيان كرد: هنگامي مي توانيم كاري اساسي در جامعه انجام دهيم كه بر روي كودكان و نوجوانان سرمايه گذاري كنيم.
وي تصريح كرد:اگر شهيد مطهري كتاب داستان راستان و علامه طباطبايي صاحب تفسيرالميزان، كتاب آموزش دين را براي دانش آموزان مي نويسند براي جذب اين قشر به سوي معارف بلند اسلامي است و از اهميت اين مسئله حكايت دارد.

 



رئيس يك مركز مطالعاتي در عراق: انقلاب اسلامي ايران جرقه مقابله با ديكتاتوري ها را برافروخت

رئيس مركز مطالعات جنوب عراق تاكيد كرد كه انقلاب اسلامي ايران توانست جرقه هاي مقابله با انواع ديكتاتوري را برافروزد.
«علي رمضان الاوسي» در گفت وگو با فارس به تشريح ماهيت اسلامي انقلاب هاي اخير عليه ديكتاتورها و حاكمان نزديك به غرب پرداخت و با اشاره به اثرات مثبت انقلاب اسلامي ملت ايران در اين انقلاب ها گفت: حقيقتا بايد بگوييم كه تاريخ وامدار انقلاب اسلامي است.
وي با بيان اينكه انقلاب مبارك اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) و جانشين بر حق آن سيدعلي خامنه اي توانست جرقه مقابله با انواع ديكتاتوري را برافروزد، گفت: ملت هاي منطقه و آزادگان جهان درس عزت، كرامت و دفاع از خود و بزرگي و آزادگي را از انقلاب اسلامي ايران آموختند. مايلم اين نكته را اضافه كنم كه ما نه تنها پژواك انقلاب ايران را در كشورهاي منطقه مي بينيم بلكه نور انقلاب اسلامي ملت ايران بر همه انسانيت تابيدن گرفته است.
وي در تشريح ديدگاه اسلامي نسبت به حكومت داري گفت: از ديدگاه اسلامي حكومت از آن خداست و با اين اوصاف دموكراسي در لباس و مفهوم غربي اش در كشورهاي اسلامي قابليت تطبيقي و اجرايي ندارد، ولي مساله ا رزش ها، آزادي و آزادگي و همچنين مشورت در اسلام وجود دارند بنابراين معتقدم كه آمريكا در صدد گمراه كردن ما با استفاده از مفهوم دموكراسي غربي است.
اين استاد دانشگاه نفوذ آمريكا و قدرت هاي استكباري به مراكز تصميم گيري انقلاب ها را تهديدي جدي بر سر روند انقلاب هاي اسلامي خواند و گفت: در حقيقت بايد بگويم كه ملت هاي منطقه ما از گروهي كه از روي ضعف خود را در آغوش آمريكا و كشورهاي غربي قرار مي دهند؛ رنج مي برند. اين گروه عقبه هاي خطرناكي بر سر روند انقلاب ها به شمار مي روند؛ بدين معني كه آمريكا اين گروه را به عنوان جبهه نخست خود براي مصادره دستاوردهاي انقلاب هاي مردمي اتخاذ مي كند و از طريق آنها سياست هاي خود را اجرايي مي كند.
وي تاكيد كرد كه نبايد راه براي ورود آمريكايي شدگان محلي باز گذاشت. البته بايد بگويم كه به رغم چالش هايي كه ا ز سوي قدرت هاي استكباري، انقلاب هاي اسلامي را تهديد مي كند ولي عزم جدي مردم براي مبارزه با استكبار و طاغوتيان زمان، اميد را در دل ها روشن كرده و بسياري از نگراني ها درخصوص مصادره اين انقلاب ها را مي كاهد.

 



با حضور اميرصباحي فرد انجام شد
تحويل سامانه موشكي ميان برد مرصاد به يگان هاي پدافند هوايي

سامانه موشكي مرصاد رونمايي و به شكل انبوه، به يگان هاي پدافند هوايي تحويل داده شد.
سامانه موشكي ارتفاع متوسط (ميان برد) مرصاد روز پنجشنبه با حضور امير سرتيپ عليرضا صباحي فرد جانشين فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء، در منطقه پدافند هوايي تهران رونمايي شد.
سامانه موشكي ميان برد موشكي مرصاد به صورت صددرصد بومي و داخلي و توسط متخصصان كشورمان ساخته شده است.
سامانه موشكي ميان برد مرصاد شامل مركز كنترل آتش، رادار جستجوگر ارتفاع پست جويا، رادار جستجوگر پالسي ارتفاع متوسط كاوش، رادار ردگير هادي، سكوي پرتاب ديجيتال، مولد برق و خودرو حمل موشك و بارگيري است.
در اين مراسم، صباحي فرد با اشاره به سامانه موشكي مرصاد خاطرنشان كرد: اين سامانه به صورت صددرصد بومي و داخلي ساخته شده تا خاري بر چشم حاكمان زورگوي جهان باشد.
جانشين فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء در ادامه تصريح كرد: سامانه موشكي برد متوسط مرصاد كليه تست هاي سنگين ميداني را در همه شرايط انجام داده و مي توانيم از امروز اين سامانه را در شبكه يكپارچه پدافند هوايي مستقر كنيم. وي با بيان اين كه «تركيب و انسجام وزارت دفاع و دانشگاه و همچنين نيروهاي مسلح موجب شده تا در بحث راداري، موشكي و توپخانه اي به دستاوردهاي مهمي برسيم» اظهار كرد: سامانه موشكي ميانبرد مرصاد يكي از موفقيت هايي است كه هدف ها را با سطح مقطع بسيار كم شناسايي و انهدام مي كند.
صباحي فرد تصريح كرد: مركز كنترل فرماندهي اين سامانه كاملاً ديجيتال و بسيار پيشرفته است و مجهز به «سيميلاتور» بوده و همچنين مجهز به آخرين نيازمندي هاي عملياتي است.

 



معاون وزير علوم، تحقيقات و فن آوري: 35 هزار دانشگاهي به عمره مفرده مشرف مي شوند

معاون وزير علوم، تحقيقات و فن آوري از اعزام 35 هزار دانشگاهي به عمره مفرده در سال جاري خبر داد.
«غلامرضا خواجه سروي» روز جمعه در حاشيه سفر به يزد، در گفت وگو با ايرنا افزود: اين افراد اساتيد، دانشجويان پسر و متاهلين هستند.
وي با اشاره به اين كه كار ثبت نام دانشگاهيان براي اعزام به سرزمين وحي آغاز و تا 20 مهرماه جاري در همه مراكز دانشگاهي ادامه دارد، گفت: كساني كه تاكنون موفق به ثبت نام نشده اند مي توانند به پايگاه اينترنتي عمره دانشجويي كشور مراجعه و در اين خصوص اقدام كنند.
معاون فرهنگي وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: قرعه كشي براي مشخص شدن زمان اعزام دانشگاهيان به عمره مفرده در 23 و 24 مهرماه جاري در سطح همه استان ها و تحت نظارت ستادهاي عمره انجام مي شود.
خواجه سروي همچنين با اشاره به اين كه مقدمات اعزام دانشگاهيان به سرزمين وحي فراهم شده است، گفت: اعزام قشر فرهيخته دانشگاهي در قالب عمره مفرده در ارتقاي فرهنگ معنوي، ارزشي و ديني بسيار موثر است.

 



جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران: گروهك پژاك تمام شرايط جمهوري اسلامي را پذيرفت

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه گفت: گروهك پژاك تمام شرايط جمهوري اسلامي را پذيرفت و با سرافكندگي دست هاي خود را به نشان تسليم بالا برد و از ارتفاعات جاسوسان عقب نشيني كرد.
به گزارش فارس از قم، سرتيپ عبدالله عراقي در سخنراني خود در جمع بازديدكنندگان از نمايشگاه ياد ياران ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس، ياد و خاطره شهداي لشكر 17 علي بن ابيطالب(ع) و شهداي منطقه شمال غرب را ارج نهاد.
وي ادامه داد: گروهك پژاك در منطقه عمومي خوي، سلماس، ماكو، منطقه چالدران در اروميه و منطقه دالام پردا، اشنويه و پيرانشهر تا سردشت كه چيزي حدود 200 كيلومتر در طول و حدود 40 كيلومتر در عمق، داخل خاك ايران، عراق و تركيه است، پايگاههايي را ايجاد كرده اند كه نامش را منطقه «مديا» گذاشته اند، يعني منطقه آزاد شده اي كه بستر اوليه كردستان بزرگ است.
سرتيپ عبدالله عراقي گفت: اين گروهك در كنار مرز اقليم كردستان عراق و پيوسته به حكومت اقليم، منطقه بزرگي را اشغال كرده اند و آنجا دارند براي خودشان حكومت مي كنند.
سرتيپ عراقي با اشاره به اينكه آمريكايي ها و اسرائيلي ها كاملا اين گروهك را سازماندهي مي كنند و به اعضاي آن آموزش نظامي و تجهيزات مي دهند، اظهار داشت: در روزهاي ابتدايي كه اين گروهك كارهاي تروريستي خودشان را در تركيه آغاز كرده بود، مهم ترين سلاح آنها سلاح هاي انفرادي و كلاشينكف بود اما امروز تا آخرين مراحل جنگ از خمپاره هاي پيشرفته و پدافند هوايي به ويژه پيشرفته ترين انفجارات مهندسي روز دنيا كه اسرائيلي ها به اينها آموزش داده بودند، استفاده مي كردند.
عراقي با بيان اينكه به همت بسيجيان و سپاهيان موفق شديم همه مناطق را پس بگيريم، اظهار داشت: ارتفاعي به نام جاسوسان وجود دارد كه در جريان عمليات در آن، تعدادي از رزمندگان ما شهيد شدند اما با اقتدار پاسداران سرافراز، اعضاي اين گروهك تروريستي نهايتا دستان خود را بالا برده و تمام شرايط ما را قبول كردند.
جانشين فرمانده نيروي زمين سپاه عنوان كرد: هفته گذشته اين گروهك با سرافكندگي دست هاي خود را به نشان تسليم بالا كرد و از ارتفاع جاسوساني كه از آن به عنوان شرافت خود ياد مي كردند، عقب نشيني كردند و اكنون رزمندگان اسلام در بالاي ارتفاعات جاسوسان مستقر شده اند و در حال حاضر مشغول استحكامات و محكم سازي در ارتفاعات هستيم.

 



فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:
ناوهاي آمريكايي از ترس با اسكورت در خليج فارس تردد مي كنند

فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: بزرگترين ناوهاي آمريكا كه ده ها فروند هواپيماي جنگنده روي سطح آن مستقر است از ترس، تحت اسكورت در خليج فارس تردد مي كند.
به گزارش ايرنا، سرتيپ علي رزمجو چهارشنبه شب در آيين بزرگداشت روز جهاني دريانوردي افزود: علت اين امر حضور مقتدرانه نيروي دريايي سپاه در خليج فارس است كه با روحيه شهادت طلبي نشأت گرفته از دوران دفاع مقدس با آمادگي كامل در راستاي امنيت اين آبراه انجام ماموريت مي كند.
فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه اظهار داشت: واگذاري تعداد قابل توجهي موشك براي دفاع از خليج فارس و درياي عمان به نيروي دريايي سپاه و ارتش با حضور وزير دفاع، گام مهمي در راستاي ارتقاي توان بازدارندگي جمهوري اسلامي است.
وي افزود: هم اينك جمهوري اسلامي ايران از لحاظ تاريخي و راهبردي از وضعيت و موقعيت استراتژيكي و ممتازي در خليج فارس، درياي عمان و اقيانوس هند برخوردار است. فرمانده ارشد سپاه در استان بوشهر اضافه مي كند: هر كشوري كه توانسته فراتر از مرزهاي آبي خود حضور پيدا كند از ظرفيت دريا بيشتر استفاده مي كند.

 



معاون اول قوه قضائيه:آيت الله محمدي گيلاني در عرصه مقابله با فساد خوب درخشيد

معاون اول قوه قضائيه گفت: آيت الله محمدي گيلاني جلوه به هم آميختن نظريه با عمل است.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي عصر پنجشنبه در همايش نكوداشت مقام شامخ آيت الله محمد محمدي گيلاني در مجتمع آموزشي رفاهي صدا و سيما در زيباكنار اظهار داشت: شخصيت اخلاقي و عرفاني آيت الله محمدي گيلاني كمتر مورد بحث قرار گرفته است.
وي بحث عرش و اشك را نكته مهمي عنوان كرد و افزود: عرش انسان قلب اوست و قلب مومن عرش خداست.
رئيسي با اشاره به اينكه اگر عرش بر اشك قرار گرفته باشد داراي جايگاه ارزنده و قيمتي است، تصريح كرد: آيت الله محمدي گيلاني در خوف و رجاء اهل اشك است و اين اشك به دل ايشان جلا مي دهد.
معاون اول قوه قضائيه سلاح مجاهد در راه خدا را اشك توصيف كرد و گفت: سيره اوسط اخلاقي و عرفاني آيت الله محمدي گيلاني براي ديگران جهاد اكبر است.
وي غلبه عشق بر عقل را در مبارزه با نفس مؤثر خواند و ابراز داشت: آيت الله محمدي گيلان در اوج مسائل قضايي، قضات را تربيت مي كرد و آداب قضاوت را به آنها مي آموخت.
رئيسي با بيان اينكه آيت الله محمدي گيلاني در نگاشتن و بيان مطالب عالمانه تلاش بسياري كرد، خاطرنشان كرد: اين امر جلوه هايي از حكمت است.
معاون اول قوه قضائيه فرقان در آيت الله محمدي گيلاني را ثمره تقوا ذكر كرد و بيان داشت: آيت الله محمدي گيلاني بود يا نبود را در هستي شناسي تشخيص دادند.
وي جامعه را نيازمند فرقان خواند و يادآور شد: آيت الله محمدي گيلاني اين ملكه را دارند.
رئيسي اخلاق آيت الله محمدي گيلاني را قرآني ناميد و اذعان داشت: بزرگان در مبارزه با فساد مردانه حضور پيدا مي كنند ضمن اينكه عالمان ديني به موقع حركت كرده و نمي توانند نسبت به فساد بي تفاوت باشند.
معاون اول قوه قضائيه با تأكيد بر اينكه آيت الله محمدي گيلاني با مؤمنان بسيار رئوف و متواضع بود، متذكر شد: ايشان در مقابل كفار و منافقين كوتاه و كنار نيامدند.
وي تأكيد كرد: آيت الله محمدي گيلاني در عرصه مقابله با فساد و تعديل حضور پيدا كردند و خوب درخشيدند.
رئيسي، آيت الله محمدي گيلاني را فقيهي متبحر ناميد و تصريح كرد: قلم ايشان براي بزرگان فصل الخطاب بود. معاون اول قوه قضائيه، آيت الله محمدي گيلاني را اجراكننده حدود قصاص اعلام كرد و افزود: ايشان حدود قصاص را تبيين كردند.
وي آيت الله محمدي گيلاني را جلوه بصيرت دانست و اضافه كرد: آيت الله محمدي گيلاني انساني با بصيرت هستند و دوست و دشمن را خوب مي شناسند.

 



اخبار ادبي و هنري

سفارش سريال سازي به همكاران بي بي سي فارسي در سيما!
همزمان با ادامه همكاري سيما با مديرعامل خانه سينما با وجود حمايت اين تشكل از ماموران بي بي سي در توليد يكي از پروژه هاي تلويزيوني، يكي از پايگاه هاي خبري از سفارش توليد يك سريال به دو تن از افرادي كه سابقه همكاري با اين رسانه ضد ايراني را دارند خبر داد.
اين روزها دو تن از مستندسازاني كه سابقه سفارش گرفتن از شبكه بي بي سي براي ساخت دو مستند و پخش آن از همين شبكه را دارند، در عين ناباوري پشت دوربين يكي ديگر از سريال هاي در حال توليد سيماي جمهوري اسلامي قرار گرفته اند.
براساس گزارش رجانيوز، «كيوان عليمحمدي» و «اميد بنكدار» در حالي اين روزها مشغول آماده سازي آخرين مراحل سريال «حيراني» براي پخش از شبكه اول سيما هستند كه ساخت دو مستند «هيچ كس با هيچ كس سخن نمي گويد» و «عشق تنهاست» را به سفارش شبكه بي بي سي فارسي در كارنامه خود دارند. مستندهايي كه هر دو با حضور تني چند از مشهورترين بازيگران سينماي ايران ساخته شده اند و هر دو هم به موضوعات غيراخلاقي مي پردازند.
نويسنده فيلم ضدايراني، كتاب ضداسلامي نوشت
فرانك ميلر، نويسنده فيلم ضدايراني «300» كه طي 35 سال فعاليت در عرصه نويسندگي و فيلمسازي، اغلب كارهايش رنگ و بوي سياسي دارد، سرانجام پس از گذشت پنج سال، كتاب ضداسلامي «ترور مقدس» را در آمريكا منتشر كرد.
به گزارش فارس به نقل از سايت آندرواير، اين كتاب مصور تنها 18 روز پس از سالگرد حادثه 11 سپتامبر منتشر شده است. نكته جالب توجه اين است كه رسانه هاي غربي براي تبليغ اين كتاب و دامن زدن به موج اسلام هراسي مدعي شده اند كه، براي «ميلر» اين خطر وجود دارد كه از سوي برخي از روحانيون مسلمان مهدورالدم اعلام شود. قهرمان داستان «ميلر» در اين كتاب كه به بتمن شباهت هايي دارد در برابر حملات تروريستي مسلمانان از شهر گوتام سيتي دفاع مي كند! اين نويسنده و تهيه كننده آمريكايي در كتاب «ترور مقدس» از هرگونه توهيني به مسلمانان حذر نكرده و دين اسلام را عامل ترور و خشونت در دنيا بالاخص در حادثه 11 سپتامبر معرفي مي كند تا جايي كه در يكي از صفحات اين كتاب نام مبارك پيامبر گرامي اسلام را نيز هدف وهن و بي حرمتي قرار داده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14