(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 مهر 1390- شماره 20038

حديث دشت عشق
مسابقات بين المللي تكواندوي منچستر7 مدال حاصل تلاش تكواندوكاران ايران در روز نخست
حامد با NBA خداحافظي مي كند؟! احتمال بازگشت حدادي به ليگ بسكتبال ايران
طلسم 10 ساله شكست تيم كانوپولوي كشورمان قهرمان آسيا شد
تركش حذف سپاهان از آسيا گريبان ساكت را گرفت
مديريت سابق سپاهان متهم به ارتباط با دلالان شد!
نماينده واليبال كشورمان پنج شنبه در قطر
كميته ملي المپيك دست به جيب شد پرداخت 24 ميليارد ريال به 35 فدراسيون
اخبار كوتاه از فوتبال



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمد رضازاده لواف»
اين قفس بهر عاشقان تنگ است
... بسيار خسته بود و خواب چشمانش را فرا گرفته؛ دم سنگر نشسته بود. گفتم: چرا نمي رويد استراحت كنيد؟ گفت: «فرمانده چند روز است نخوابيده و حالا داخل سنگر به خواب رفته است. نشسته ام كسي وارد نشود تا او استراحت كند!...»
به تشويق پدر و مادرش بعد از دوره دبستان وارد حوزه علميه كاشان شده و در مدرسه آيت الله يثربي به خواندن ادبيات مشغول شد. او همواره همپاي انقلاب اسلامي بود و وظيفه شناس! در كنار تحصيل علوم ديني به شدت به تهذيب اخلاق پرداخته، از مطرح شدن و شهرت طلبي پرهيز داشت. از طريق جهاد سازندگي كاشان به جبهه ها اعزام شد و در تداركات و گروه رزمي مهندسي در جزيره مجنون به جاده سازي و سنگربندي مي پرداخت، اما بنابر وظيفه الهي خويش پيشنهاد معاونت فرماندهي گردان رزمي و مهندسي به او داده شد كه پذيرفت.
طلبه مجاهد محمد رضازاده در حالي كه لحظاتي قبل از شهادت با چفيه اش دست خون آلوده رزمنده اي را كه در كنارش زخمي شده بود، مي بست، با تركش خمپاره اي به كاروان شهيدان پيوست.
طلبه بسيجي شهيد «محمد رضازاده لواف »، سال 1341 در كاشان متولد شد و در 4/10/1365 در عمليات كربلاي چهار به شهادت رسيد.

 



مسابقات بين المللي تكواندوي منچستر7 مدال حاصل تلاش تكواندوكاران ايران در روز نخست

در اولين روز از رقابت هاي تكواندو بين المللي منچستر نمايندگان ايران در اوزان مختلف موفق به كسب 2 مدال طلا، 4 نقره و دو برنز شدند.
اين رقابت ها با حضور 450 تكواندوكار از 40 كشور در سه رده سني مختلف آغاز شد كه در رده سني بزرگسالان 13 نماينده ايران در اولين روز موفق به كسب هفت مدال رنگارنگ شدند. در بخش بانوان هر پنج تكواندوكار كشورمان از دور مسابقات حذف شدند تا نگراني ها از بابت كسب سهميه المپيك افزايش يابد.
اما در بخش مردان، تكواندوكاران كشورمان عملكرد بهتري داشتند. در وزن 54- كيلوگرم ميثم باقري با برتري مقابل نمايندگان روسيه
(7-4)، اسپانيا (11-1) و مصر
(6-5) به مدال طلا دست پيدا كرد. در وزن 58- كيلوگرم سعيد اميري پس از برتري مقابل تكواندوكاران آلمان
(4 بر صفر)، ايتاليا (4-5) و پرتغال (9-5) راهي مرحله نيمه نهايي شد. وي در اين ديدار مقابل «لوانت تونكات» آلماني در راند طلايي باخت و به نشان برنز دست پيدا كرد.
در همين وزن هادي مستعان با شكست همه رقباي خود راهي ديدار پاياني شد. وي ابتدا نماينده لبنان را 6 بر صفر شكست داد. سپس مقابل ساسان دليري نژاد تكواندوكار ايراني الاصل تيم آلمان در پايان راند سوم به تساوي 9 بر 9 دست يافت و در راند طلايي پيروز شد. مستعان در مرحله نيمه نهايي هم تكواندوكاري از فرانسه را شكست داد و به ديدار نهايي رسيد. وي در بازي پاياني مقابل «لوانت تونكات» آلماني قرار گرفت و او نيز همانند اميري شكست خورد. مستعان اين ديدار را با نتيجه 18 بر 6 واگذار كرد و نقره گرفت.
عليرضا نصر آزاداني با نظر مربيان تيم ملي در وزن 68- كيلوگرم كه يك وزن المپيكي است محك خورد و با يك پيروزي و يك شكست از دور مسابقات كنار رفت. وي ابتدا «واسلي نكيتين» از روسيه را 9 بر 2 شكست داد ولي به «دانيل منز» از آلمان 10 بر 9 باخت و حذف شد. درهمين وزن عباس شيخي در دور نخست به فرانسه باخت و كنار رفت.
نمايندگان وزن 74- كيلوگرم كشورمان به مدال هاي نقره و برنز دست پيدا كردند. بهنام بيات در مبارزه نهايي 10 بر سه مغلوب «توران ميزوري» از فرانسه شد و نقره گرفت. وي براي رسيدن به بازي نهايي پس از استراحت در مرحله نخست، مصر (3 بر يك)، اسپانيا (9 بر 3) و ايرلند (5 بر صفر) را شكست داده بود.
در همين وزن فرشاد فروغي كيا هم دور اول استراحت داشت. وي سپس نماينده انگلستان را در راند طلايي شكست داد و با برتري 9 بر 6 مقابل تكواندوكاري از اسپانيا به مرحله نيمه نهايي راه يافت و در اين مرحله به «ميزوري» از فرانسه در راند طلايي باخت و برنز گرفت.
ديدار نهايي وزن 84+ كيلوگرم يك فينال ايراني تمام عيار بود. در اين وزن حسين تاجيك با شكست «گري فينگ» از هلند با نتيجه 5 بر يك، «پاسكال ژنتيل» چهره نامدار فرانسوي ها با نتيجه 6 بر 2 و «دانيل هابكر» آلماني در راند طلايي به فينال راه پيدا كرد. در آن سوي جدول هم كوروش رجلي با شكست رقباي خود به ديدار نهايي رسيد. وي «كايا» از آلمان را 7 بر يك شكست داد. سپس «كارلو مولفتا» از ايتاليا را 7 بر 6 از پيش رو برداشت و در نهايت با برتري 4 بر يك مقابل «خوان گارسيا» به ديدار تاجيك در بازي نهايي رفت. ديدار فينال را تاجيك به نفع خود خاتمه داد و به مدال طلا دست پيدا كرد. تيم ايران در بخش مردان سه نماينده و در بخش بانوان هم چهار نماينده در روز پاياني داشت كه نتايج آن در شماره بعدي به چاپ خواهد رسيد.

 



حامد با NBA خداحافظي مي كند؟! احتمال بازگشت حدادي به ليگ بسكتبال ايران

احتمالي حضور حامد حدادي در باشگاه مهرام تهران افزايش يافت.
مصطفي هاشمي سرمربي تيم بسكتبال مهرام در آخرين صحبت هاي خود در خصوص شرايط تيم بسكتبال مهرام گفت: حامد آفاق، صمد نيكخواه بهرامي و مهدي كامراني در كنار نفراتي مانند اميرحسين صديقي، سجاد مشايخي، حسين رحمتي، ميلاد عزيزي و محمد درگي تركيب تيم مهرام را براي مسابقات امسال تشكيل مي دهند. البته اين تركيب نهايي تيم مهرام نيست. دنبال نفرات ديگري هم هستيم تا بتوانيم تركيب خود را در هر پست كامل كنيم. با گزينه هايي هم مذاكره شده است اما هنوز نتيجه اي مشخص و نهايي حاصل نشده است.
سرمربي تيم بسكتبال مهرام در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «صحبت هاي مطرح شده در مورد جذب حامد حدادي به كجا رسيد و آيا مذاكره با اين بازيكن نتيجه اي داشته است؟ اصلا با حضور حدادي در تركيب مهرام موافقيد؟»، گفت: حامد بازيكني است كه حضورش در هر تيمي و براي هر مربي مثمرثمر است. دليلي براي مخالفت با جذب اين بازيكن نيست. به واقع از جذب حدادي استقبال مي كنم اما هيچ اطلاعي از روند مذاكرات صورت گرفته در اين زمينه ندارم!
هاشمي تاكيد كرد: به هر حال مسابقات بسكتبال قهرماني مردان آسيا تازه تمام شده و مدت زمان زيادي از بازگشت تيم نمي گذرد. حدادي هم تا همين چند روز گذشته درگير اين رقابت ها بود. نمي دانم پس از بازگشت تيم ملي مذاكره اي با او شده است يا نه؛ اما در كل بازيكني مي خواهيم كه بتواند در تمام طول فصل و حتي ليگ غرب آسيا در كنارمان باشد. به هر حال حامد مدتي در ليگ NBA بوده و بايد قوانين اين رقابت ها را براي جدايي بازيكنان به طور كامل در نظر گرفت.
وي از جذب بازيكن خارجي براي تيم بسكتبال مهرام خبر داد و يادآور شد: اولين بازيكن خارجي را براي آغاز مسابقات ليگ برتر و در پست 5 جذب مي كنيم سپس براي پست 4 و براي حضور در مرحله پلي آف و ليگ غرب آسيا اقدام به جذب دومين بازيكن خارجي مي كنيم.

 



طلسم 10 ساله شكست تيم كانوپولوي كشورمان قهرمان آسيا شد

تيم ملي كانوپولوي مردان ايران با شكست ژاپن پس از 10 دوره حضور در رقابت هاي كانوپولوي قهرماني آسيا به عنوان قهرماني اين مسابقات رسيد.
سومين و آخرين روز از مسابقات كانوپولوي قهرماني آسيا و انتخابي رقابت هاي جهاني عصر ديروز در درياچه آزادي تهران با برگزاري ديدار بين دو تيم ايران و ژاپن در بخش مردان پيگيري شد.در اين ديدار تيم كانوپولوي مردان كشورمان كه براي دومين بار در چارچوب اين مسابقات به مصاف تيم ژاپن رفته بود با يك تاكتيك منطقي و درست برابر اين تيم به پيروزي رسيد تا براي اولين بار طي 10 دوره حضور خود در اين رقابت ها به مدال طلاي آسيا دست يابد.تيم ملي كانوپولوي ايران با كسب اين عنوان جواز حضور در مسابقات كانوپولوي قهرماني جهان را بدست آورد.

 



تركش حذف سپاهان از آسيا گريبان ساكت را گرفت
مديريت سابق سپاهان متهم به ارتباط با دلالان شد!

اولين تركش حذف ناباورانه تيم فوتبال سپاهان از ليگ قهرمانان آسيا به دليل سهل انگاري ديگر مديريتي در فوتبال ايران نصيب محمدرضا ساكت مديرعامل پيشين اين تيم شد كه پس از 10 سال مديريت كمتر از دو ماه پيش از سمتش استعفا كرد.
كنار رفتن از ليگ قهرمانان آسيا به رغم پيروزي در دو مسابقه رفت و برگشت مرحله يك چهارم نهايي و بروز خطا در باشگاهي كه بيشترين سابقه بين المللي در اين رقابت ها را ميان تيم هاي ايراني دارد آنقدر تعجب برانگيز بود كه بالاخره رئيس هيئت مديره باشگاه را وادار به توضيح و افشاگري درباره ناگفته هايش كرد! رئيس هيئت مديره اي كه با ورودش به مجموعه سپاهان تغييرات بسياري را در اين باشگاه بوجود آورد. حسيني روز گذشته در توجيه ناكامي اخير سپاهان در ليگ قهرمانان آسيا مصاحبه اي با خبرگزاري ايسنا انجام داد كه گزيده اي از صحبت هاي وي در ادامه مي آيد:
¤ ظاهراً دوستان بعد از 10 سال مديريت در باشگاه دوست دارند دوباره به مسئوليت شان برگردند. تغييرات مديريتي در باشگاه به صلاحديد رؤساي ارشد مجموعه سپاهان و سهام داران اين باشگاه بود چرا كه بايد در وضعيت مالي باشگاه شفاف سازي مي شد. متأسفانه ارقام دو، سه ميليارد توماني كه در ابتدا براي بدهي هاي باشگاه عنوان مي شد اكنون به بيش از 10ميليارد تومان رسيده است و بعضي دلالي ها در زيرمجموعه باشگاه وجود دارد.
¤ شرايط سپاهان مثل بمب ساعتي بود كه اگر جلوي آن را نمي گرفتيم با تلنبار شدن بدهي ها و رسيدن به مبالغ حدودي 20 تا 30ميليارد تومان، سه، چهار سال ديگر مي تركيد و تا سال ها آثار تخريب آن در باشگاه و فوتبال اصفهان باقي مي ماند.
¤ در مباحث فرهنگي فقط روي كارهاي شعاري و رسانه اي مانور مي دادند. مشخص نبود چرا سه مرتبه در اين مجموعه جشن قهرماني گرفته شد اما بعد فهميديم براي اين بوده تا از اين طريق بتوانند به فلان شخصي كه فاميل شان است، پول بدهند!
¤ شايد طرح بعضي موارد ديگر باعث ايجاد جنجال شود اما واقعاً حتي در بستن ليست بازيكنان امسال و جذب چند بازيكن، باز هم ردپاي دلالان فوتبال ديده مي شود!
¤ سيدمهدي رحمتي فصل گذشته 800 يا 850 ميليون تومان از سپاهان پول گرفته است و ما حاضر شديم امسال 10درصد هم به اين رقم بيافزاييم كه متأسفانه قبول نكرد و به تيم استقلال ملحق شد.
¤ مطمئن باشيد اگر روند مديريتي قبلي ادامه پيدا مي كرد اتفاق ناگواري كه در مجموعه مديريتي باشگاه ذوب آهن افتاد با شكل و شمايل بزرگتر و جدي تري در سپاهان هم مي افتد؛ چرا كه اينجا ارقام سنگين تر و قراردادها كلان تر است.
البته اين پايان بخش ماجراي باشگاه سپاهان نبود زيرا پورسينا عضو سابق هيئت مديره سپاهان در مقام پاسخگويي برآمد و ضمن رد اتهامات رئيس هيئت مديره سپاهان عنوان داشت ورود حسيني و برخي اعضاي ديگر به هيئت مديره باشگاه كاملاً سياسي بود. حتي ايشان به هيئت مديره تحميل و از سوي كارخانه فولادمباركه شرط شد كه تنها در صورت حضور او در هيئت مديره، بودجه هاي لازم در زمان مقرر به باشگاه تخصيص داده مي شود.
سؤال بنده اينجاست كه تخصص آقاي حسيني در كار مديريت ورزشي چيست؟ او فقط عضو هيئت مديره كارخانه فولاد بود كه اكنون هم ديگر نيست. چرا اصلاً شايسته سالاري براي تصدي گري مديران كه در تمام دنيا اجرا مي شود و ما هم از آن دم مي زنيم، در اينجا اتفاق نيفتاد؟!

 



نماينده واليبال كشورمان پنج شنبه در قطر

تيم واليبال پيكان به منظور شركت در هفتمين دوره مسابقات واليبال جام باشگاه هاي جهان روز پنج شنبه تهران را به مقصد دوحه ترك مي كند.
پيكان به عنوان قهرمان مسابقات جام باشگاه هاي آسيا در سال 2011 در اين دوره از رقابت هاي باشگاه هاي جهان شركت مي كند. پيكان طي دو دوره گذشته نيز به عنوان نماينده ايران و آسيا در اين رقابت ها شركت كرد و به ترتيب موفق به كسب عنوان چهارم و مدال برنز شد. هفتمين دوره مسابقات واليبال جام باشگاه هاي جهان طي روزهاي 16 تا 22 مهرماه برگزار مي شود. در اين دوره از مسابقات كه براي سومين سال متوالي به ميزباني قطر برگزار مي شود، پيكان در گروه A با نمايندگان لهستان، كانادا و روسيه همگروه است. گروه بندي هشت تيم شركت كننده به اين شرح است:
گروه A: جاستر زبسكي لهستان، ترنيتي اسپارتانز كانادا، زنيت كازان روسيه و پيكان ايران
گروه B: ترنتينو ايتاليا، الاهلي مصر، سسي برزيل و العربي قطر.

 



كميته ملي المپيك دست به جيب شد پرداخت 24 ميليارد ريال به 35 فدراسيون

كميته ملي المپيك با دريافت 30 درصد اعتبار تصويب شده از رديف بودجه متفرقه، بخشي از بودجه 35 فدراسيون را پرداخت كرد كه طي آن كميته ملي پارالمپيك سهم بيشتري نسبت به ديگر فدراسيون ها داشت.
علاوه بر بودجه 240 ميليارد و 900 ميليون ريالي كه براي پرداخت به كميته ملي المپيك تصويب شده است، 100 ميليارد ريال هم از رديف بودجه متفرقه براي اين كميته تصويب شد كه اخيرا معاونت برنامه ريزي و بودجه 30 درصد اين بودجه معادل 30 ميليارد ريال را در اختيار كميته ملي المپيك قرار داده است. كميته ملي المپيك از مجموع مرحله نخست بودجه دريافتي از رديف بودجه متفرقه، 24 ميليارد ريال (2 ميليارد و 400 ميليون تومان) را در اختيار 35 فدراسيون ورزشي قرار داد و مابقي آن را به عنوان حقوق مربيان خارجي پرداخت كرد.
از ميان فدراسيون هايي كه از مرحله نخست اعتبارات پرداخت شده از رديف بودجه متفرقه سهم برده اند فدراسيون هاي پرورش اندام، بيليارد، تنيس، گلف، نجات غريق و اسكيت با دريافت 20 ميليون تومان كمتر از ديگر فدراسيون ها بودجه گرفتند. كميته ملي پارالمپيك هم سهم بيشتري از مرحله نخست اعتبارات رديف بودجه متفرقه داشته است. اين كميته در اين مرحله 400 ميليون تومان دريافت كرد. همچنين از مرحله نخست اعتبارات دريافت شده از رديف بودجه متفرقه 300ميليون تومان به منظور تامين حقوق مربيان تيم اميد در اختيار فدراسيون فوتبال قرار داده شده است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سرمربي تيم ملي مسافر مالزي مي شود
از سوي فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا، فريدون معيني به عنوان مدير فني فدراسيون و كارلوس كي روش به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال ايران به كنفرانس آناليز رقابت هاي جام ملت هاي آسيا 2011 كه از 28 تا 30 نوامبر 2011 (7 تا 10 آذرماه 1390) در مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا در كوالالامپور برگزار مي شود، دعوت شده اند. در اين كنفرانس مديران فني فدراسيون ها و سرمربيان تيم هاي ملي ژاپن، استراليا، كره شمالي، ازبكستان، قطر، اردن، ايران، عراق، چين، بحرين، سوريه، كره جنوبي، امارات، كويت، عربستان، هند، عمان ، تايلند، يمن و ويتنام شركت خواهند داشت.
ته وز در آستانه جريمه دوميليون پوندي
مهاجم آرژانتيني تيم فوتبال منچسترسيتي در آستانه جريمه دو ميليون پوندي از سوي اين باشگاه قرار گرفت. ته وز در جريان بازي مقابل بايرن مونيخ در چارچوب ديدارهاي هفته سوم از مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا در آليانز آره نا از دستور روبرتو مانچيني، سرمربي منچستر سيتي مبني بر حضور در زمين سرپيچي كرد.وي بعدتر مدعي شد كه قصد بي احترامي به نظر مربي را نداشته و در اين ميان فقط يك سوءتفاهم پيش آمده است. با وجود عقب نشيني اين بازيكن، مسئولان باشگاه ليگ برتري منچسترسيتي روز گذشته ته وز را تا دو هفته از همراهي تيم محروم كردند و در تازه ترين تصميم مقرر شده كه اين بازيكن در كميته انضباطي باشگاه شركت كند.
برگزاري دومين جلسه هيات مديره استقلال
اعضاي هيات مديره باشگاه استقلال امروز از ساعت 16 در محل باشگاه استقلال جلسه هيات مديره را برگزار مي كنند. اين دومين جلسه هيات مديره جديد باشگاه استقلال است.
تساوي بدون گل ياران خلعتبري و عقيلي
رويارويي محمدرضا خلعتبري و هادي عقيلي در دو تيم الغرافه و العربي برنده نداشت و دو تيم در هفته سوم ليگ قطر به تساوي بدون گل رضايت دادند. در اين ديدار خلعتبري يك بار فرصت گلزني داشت اما ضربه سر وي به تير دروازه برخورد كرد. الغرافه با اين تساوي 4 امتيازي شد و در رده پنجم جدول جا خوش كرد. العربي نيز فرصت صعود به صدر جدول را از دست داد و با 5 امتياز در مكان سوم جدول دوازده تيمي ليگ ستارگان قطر قرار گرفت.
غيبت سه هفته اي فابرگاس
سسك فابرگاس به دليل آسيب ديدگي از ناحيه زانو تا سه هفته نمي تواند بارسلونا را همراهي كند. فابرگاس در تمرين روز جمعه دچار آسيب ديدگي شد و طبق اعلام مسئولان باشگاه بارسلونا ديدار برابر تيم هاي اسپورتينگ گيخون و راسينگ سانتاندر در چارچوب رقابت هاي لاليگا و ويكتوريا پلژن در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا را از دست خواهد داد.
بازيكن نيمكت نشين پيروزي در تيم ملي
جواد كاظميان بازيكن پيروزي روز گذشته به اردوي تيم ملي دعوت شد. كاظميان با اينكه بازيكن فيكس سرخپوشان نيست نامش در ليست مدعوين به تيم ملي ديده مي شود. كي روش شنبه شب براي بازي با بحرين 21 بازيكن را به تيم ملي دعوت كرد كه اسامي آنها به اين شرح است: سيدمهدي رحمتي، خسرو حيدري، پژمان منتظري، آندرانيك تيموريان، مجتبي جباري و ميلاد ميداودي (استقلال)، عليرضا حقيقي، علي كريمي، مازيار زارع و غلامرضا رضايي (پيروزي)، شهاب گردان، حسين ماهيني و محمد قاضي (ذوب آهن اصفهان)، سيدجلال حسيني (سپاهان)، مهرداد پولادي (مس كرمان)، احسان حاج صفي (تراكتورسازي تبريز)، كريم انصاريفرد (سايپاي البرز)، جواد نكونام (اوساسوناي اسپانيا)، هادي عقيلي (العربي قطر)، محمدرضا خلعتبري (الغرافه قطر) و پژمان نوري (الامارات امارات).
كرار از استقلال قهر كرد
هافبك تيم فوتبال استقلال پس از ديدار با ملوان همراه كاروان اين تيم به تهران بازنگشت.جاسم كرار هافبك عراقي استقلال كه در اواسط اين مسابقه جاي خود را به محسن يوسفي داد به نشانه اعتراض با اين تيم به تهران بازنگشت. در همين خصوص برخي منابع خبري به خبرگزاري فارس اعلام كردند كرار به نشانه اعتراض به صورت شخصي و جدا از كاروان اين تيم به تهران بازگشته است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14