(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 مهر 1390- شماره 20038

تهران در حسرت يك روز هواي پاك
سردار احمدي مقدم: حكمي براي تعقيب متهمان اختلاس نداريم
8 بيمار با اهداي عضو حيات دوباره يافتند
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست خبر داد توليد روزانه 48 هزار تن پسماند عادي در كشور
صدور 7 هزار گواهينامه هوشمند در البرز
فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان شرقي: دستگير شدگان اغتشاشات درياچه اروميه مجرمان سابقه دار هستند
انفجار مهيب در خرم آباد 2 كشته بر جاي گذاشت
در آذربايجان غربي بارش برف پاييزي ارتفاعات خوي و اشنويه را سفيدپوش كرد
واژگوني تير برق يوسف آباد بر روي خودرو
آتش سوزي در خط لوله نفتي ري-تبريز مهار شد
عضويت كارشناسان اتاق عمل و هوشبري در سازمان نظام پرستاري
دستگيري سارق مسلح با جعل عنوان پليس در اهواز
19 كوهنورد گمشده در ميانه پيدا شدند
ميمون باغ وحش انگشت دختر 3ساله را خورد
حوادث كوتاه از كشور
نقض آشكار آزادي مدني



تهران در حسرت يك روز هواي پاك

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با اعلام اين كه تهران از ابتداي سال حتي يك روز هواي پاك نداشته است گفت: در هفته نخست مهرماه و پس از بازگشايي مدارس وضعيت هوا در شرايط ناسالم بوده است.
يوسف رشيدي با بيان اين كه پس از آغاز مهرماه و بازگشايي مدارس وضعيت هوا در شرايط ناسالم بوده است گفت: اين در حاليست كه هوا از نظر هواشناسي وضعيت مناسبي داشته و شاهد وزش باد در شهر بوده ايم.
وي تصريح كرد: از روز بازگشايي مدارس در تهران از نظر آلودگي هوا روز «سالم» نداشته ايم و در مورد ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون وضعيت هوا در شرايط ناسالم بوده است.
رشيدي تاكيد كرد: ناسالم بودن وضعيت هوا در شرايطي است كه هم اكنون از نظر هواشناسي در شرايط مناسب هستيم و با توجه به سرد شدن تدريجي هوا و احتمال ايجاد حالت اينروژن، ممكن است وارد مراحل بدتر آلودگي هوا نيز بشويم.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران خاطرنشان كرد: از ابتداي سال تاكنون حتي يك روز هواي پاك در شهر نداشته ايم و تنها 69 روز هواي سالم را سپري كرده ايم، همچنين 123 روز هواي شهر ناسالم و 3 روز بسيار ناسالم بوده است.
وي به مهر گفت: متاسفانه براي حل معضل آلودگي هوا بيشتر از آن كه كار عملي و اجرايي صورت گيرد، حرف زده مي شود و جان و سلامتي تمام شهروندان به خاطر شرايط بد آلودگي هوا در خطر است.

 



سردار احمدي مقدم: حكمي براي تعقيب متهمان اختلاس نداريم

فرمانده نيروي انتظامي گفت: دستگاه قضايي تاكنون حكمي براي تعقيب بين المللي متهمان اختلاس 3هزار ميليارد توماني صادر نكرده است.
احمدي مقدم در مورد آخرين وضعيت پرونده اختلاس 3 هزار ميليارد توماني اظهار داشت: پرونده همچنان در مرحله مقدماتي است و نيروي انتظامي به صورت مستقيم وارد اين پرونده نشده است و در صورت ضرورت وارد اين پرونده مي شويم.
وي ادامه داد: دستگاه قضايي تاكنون حكمي براي تعقيب متهمان اين پرونده صادر نكرده و درخواستي از پليس نشده است.
استفاده از هواپيماي
بدون سرنشين براي كنترل مرزها
سردار احمدي مقدم به طرح كنترل مرز اشاره كرد و گفت: امروز 9 فروند هواپيما براي كنترل و شناسايي در كوير داريم و به زودي 10 فروند ديگر نيز خريداري و مورد استفاده قرار مي گيرد. ضمن اينكه از انواع كايت هاي موتوردار و جايروپلن استفاده مي كنيم. به زودي شاهد استفاده از هواپيماي بدون سرنشين براي كنترل مرزهاي دريايي و زميني خواهيم بود.
وي اظهار داشت: همزمان با اجراي طرح امنيت اخلاقي در سواحل شمال كشور شاهد كاهش 30 تا 50 درصدي ناهنجاريهاي اجتماعي و اخلاقي هستيم.
احمدي مقدم ادامه داد: در حوزه امنيت اخلاقي و اجراي طرح عفاف و حجاب شاهد بهبود ظاهر افراد بوده و ادارات نيز اقداماتي در اين زمينه انجام داده اند.
كاهش جرائم خشن
در كشور
به گزارش مهر فرمانده نيروي انتظامي از كاهش وقوع جرائم خشن در كشور خبر داد و تاكيد كرد: متاسفانه در نيمه سال 88 تا 89، به دليل بروز فتنه با افزايش جرائم روبرو بوديم اما با تلاش دستگاه ها و تقويت طرح ارتقاء امنيت روند وقوع جرم سير نزولي به خود گرفت به صورتيكه در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل سرقت مسلحانه 20 درصد، سرقت به عنف 10درصد، سرقت طلا فروشي 19 درصد، راهزني 50 درصد، آدم ربايي 27 درصد، قتل 7 درصد، شرارت 6 درصد و سرقت تحت عنوان مامور قلابي 21درصد كاهش يافته است.
كشف 216 تن موادمخدر در كشور
وي با اعلام كشف 216 تن انواع موادمخدر در 6 ماهه نخست امسال اظهار داشت: امسال با تقويت مرزباني 54 درصد كشفيات در مرزهاي شرقي انجام شد. اين در حاليست كه 28 درصد كشفيات در استانهاي حاشيه مرز و 18 درصد در ساير استانها كشف شد. خوشبختانه همزمان با كاهش ورود موادمخدر به كشور كشفيات افزايش دو درصدي را نشان مي دهد.
جمع آوري ماهواره بدون حكم قضايي جرم است
فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد جمع آوري ماهواره بدون حكم قضايي گفت: گاهي اوقات ماهواره ها در حريم خصوصي يا مشاعات قرار دارند. در هر دو صورت ماموران بايد با حكم قضايي وارد عمل شوند و حق ندارند بدون حكم اقدام به جمع آوري ماهواره كنند. در تهران و در بيشتر عمليات ها نماينده دستگاه قضايي نيز حضور دارد يا براي مشاعات حكم منطقه اي و عمومي صادر مي كند. به ماموران توصيه كرده ايم براي جمع آوري ماهواره وارد حريم خصوصي و منازل افراد نشوند.
تصويربرداري از سطح شهر براي رصد وضعيت جامعه
فرمانده نيروي انتظامي گفت: براي رصد وضعيت اخلاقي جامعه از دوربين هاي شهري استفاده مي كنيم.
سردار اسماعيل احمدي مقدم با اعلام رصد وضعيت اخلاقي جامعه از طريق دوربين هاي شهري گفت: با تصويربرداري از سطح شهر در ماههاي مختلف وضعيت اجتماعي را رصد مي كنيم.
وي افزود: هر چند اين كار اخلاقي نيست اما مجبوريم براي رصد وضعيت جامعه اين كار را انجام دهيم.

 



8 بيمار با اهداي عضو حيات دوباره يافتند

سرويس شهرستانها-
اهداي 8 عضو دو بيمار مرگ مغزي در شهرستان بابل و چهارمحال و بختياري به 8 بيمار نيازمند زندگي دوباره بخشيد.
به گزارش خبرنگار ما از بابل 4 عضو از بدن فاطمه فغاني كه در اثر تصادف دچار مرگ مغزي شده بود در بيمارستان شهيد بهشتي اين شهرستان به 4 بيمار نيازمند اهدا شد.
گفتني است؛ اين مادر 53 ساله داراي 5 فرزند بود.
همچنين به گزارش ايرنا، دكتر محمود اخلاقي معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي چهارمحال و بختياري از اهداي 4 عضو يك بيمار مرگ مغزي به نام معصومه كشاورز 39 ساله اهل روستاي امام قيس اين استان به چهار بيمار نيازمند خبر داد.

 



رئيس سازمان حفاظت محيط زيست خبر داد توليد روزانه 48 هزار تن پسماند عادي در كشور

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به رشد 5 تا 7 درصدي ميزان پسماندهاي خانگي و بهداشتي در كشور گفت: در حال حاضر روزانه 48هزار تن پسماند عادي و 400تن پسماند بهداشتي در كشور توليد مي شود.
محمدجواد محمدي زاده، ديروز در همايش مديريت پسماند كه در سازمان محيط زيست برگزار شد، افزود:روزانه 48 هزار تن پسماند عادي، 170 ميليون تن پسماند كشاورزي، 8 هزار تن پسماند صنعتي و 400 تن پسماند بهداشتي در كشور توليد مي شود.
به گفته وي، پسماندهاي مختلف خانگي و بهداشتي در ايران به شكل روزانه از محل توليد جمع آوري و حمل شده و سپس در محل دفن مشخص يعني در چاله هاي مخصوص تخليه و آهك اندود مي شوند.
به گفته وي با توجه به برنامه تدوين شده پيش بيني مي شود در سال 1392فقط 20درصد پسماندهاي غيرصنعتي در زمين به صورت بهداشتي دفن مي شوند، 40درصد آن كمپوست، 20درصد تفكيك در مبدأ و 20درصد ديگر قابليت تبديل شدن به سوخت جايگزين را داشته و به جاي سوخت فسيلي مورد استفاده قرار گيرند.
رئيس سازمان محيط زيست تأكيد كرد: در حال حاضر با توجه به رشد همه جانبه فناوري ها پسماندها گوناگون شده و تنوع پيدا كردند و از اين رو وجود پسماندهاي الكترونيكي مانند انواع تلفن هاي همراه، رايانه ها، چاپگرها و امثال آن نيازمند نگاه نوين در مديريت مطلوب اين دسته از پسماندها است.
وي افزود: علاوه بر اين مواد شيميايي مانند جيوه به شدت حيات بشري در خاك را تهديد مي كند كه از اين نظر براي مقابله با اين مواد بايد ابزارهاي بين المللي تدوين شود.
سرمايه گذاري 100 ميليون دلاري بخش خصوصي
در جمع آوري پسماندها
مسئول مركز منطقه اي كنوانسيون بازل از سرمايه گذاري يكصد ميليون دلاري شركت هاي خصوصي در راستاي جمع آوري و انتقال پسماندها دركلان شهرهاي ايران خبر داد.
فرهاد پورسخا افزود: مركز منطقه اي بازل نمايندگي 14مركز منطقه اي از ميان 177 كشور عضو سازمان بازل را به عهده دارد.
به گفته وي از بين كشورهاي عضو، كنوانسيون هاي زيست محيطي مختلف در راستاي مديريت پسماند برخي از كشورها به عنوان اعضاي ارشد مديريت منطقه اي مشخص شده اند.
پورسخا تصريح كرد: اين كشورها آموزش و انتقال فناوري هاي نوين براي مديريت پسماند به كشورهاي زيرمجموعه خود را به عهده گرفته اند كه ايران به واسطه ظرفيت هايي كه دارد در جمع كشورهاي آسيايي در كنار چين و اندونزي در حوزه خاورميانه عهده دار مسئوليت در بخش بازل است.
وي اظهار داشت: ايران توانسته براي ايجاد مركز منطقه اي استكهلم موافقت مراجع رسمي و بين المللي اين كنوانسيون را اخذ كند.
مسئول مركز كنوانسيونهاي بازل استكهلم با اشاره به ظرفيت ايران در زمينه هاي مختلف محيط زيست تأكيد كرد: در كشور نزديك به 20 دانشگاه به طور تخصصي در زمينه محيط زيست فعال بوده و بخش مديريت پسماند حتي به عنوان موضوع بسياري از پايان نامه هاي مقطع دكترا انتخاب مي شود.

 



فرمانده پليس راهور تهران و البرز خبر داد
صدور 7 هزار گواهينامه هوشمند در البرز

كرج- خبرنگار كيهان:
تعداد 7 هزار جلد گواهينامه رانندگي به صورت هوشمند در استان البرز صادر شد.
فرمانده پليس راهور تهران و البرز با بيان اين خبر گفت: علاوه بر گواهينامه هاي جديد، گواهينامه هاي تعويضي نيز به هوشمند تبديل مي شود.
سرهنگ حبيب كمالوند افزود: استان البرز در مقايسه با سال گذشته در حوزه صدور گواهينامه 13 درصد رشد داشته است.
وي در خصوص مزاياي گواهينامه هاي هوشمند اظهار داشت: زيبايي و استاندارد بودن اين گواهينامه، تلفيق تمام گواهينامه ها در يك گواهينامه و كاهش حجم خطاهاي ماموران از مهمترين مزاياي اين طرح جديد است.
كمالوند، امكان پرداخت الكترونيكي جرايم و امكان ابطال و غيرفعال كردن گواهينامه چه به صورت هوشمند و چه به صورت خودكار پس از پايان مهلت انقضاء را به عنوان ديگر مزاياي اصلي اين گواهينامه عنوان كرد.

 



فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان شرقي: دستگير شدگان اغتشاشات درياچه اروميه مجرمان سابقه دار هستند

فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان شرقي گفت: اكثر دستگير شدگان اغتشاشات مربوط به درياچه اروميه مجرمان سابقه دار هستند كه اهدافي به غير از درياچه اروميه داشته اند.
مسعود خرم نيا ديروز در گفت وگو با فارس در تبريز با اشاره به شرايط اجتماعي در زمينه درياچه اروميه نجات آن را يك خواست عمومي دانست و بر استفاده از روش هاي معقول و تعيين شده در اين زمينه تأكيد كرد.
وي با اشاره به برخي تحركات و اغتشاشات صورت گرفته به بهانه درياچه اروميه اظهار داشت: تحركاتي جزئي كه صورت گرفت عمدتاً با اهدافي به غير از نجات درياچه اروميه بوده و روش هاي نامعقول در اين زمينه به كار گرفته شد.
فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان شرقي گفت: اين دسته از افراد با توجه به اعمال مجرمانه و بر هم زدن امنيت عمومي دستگير و پس از تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
وي اظهار داشت: دسته اي از افراد نيز كه نقش محوري در اين تحركات نداشته و فريب خورده بودند عمدتاً پس از اخذ وثيقه آزاد شدند.
فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان شرقي گفت: بخشي از افراد نيز كه در جمع آوري حاضران در صحنه به صورت اتفاقي دستگير شده بودند پس از پالايش آزاد شدند.
خرم نيا با تأكيد بر اينكه نيروي انتظامي به احدي اجازه برهم زدن نظم عمومي را نخواهد داد، گفت: اقدام برخي از افراد در تجمعات تبريز به دليل ايجاد مزاحمت براي مردم و اصناف و كسبه بازار، جرم بود و بايد نسبت به برخورد با آنها اقدام مي شد.

 



انفجار مهيب در خرم آباد 2 كشته بر جاي گذاشت

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
انفجار مهيب در منطقه هزار دستگاه خرم آباد يك ساختمان سه طبقه را ويران كرد و دو كشته و 5 مجروح برجاي گذاشت.
بر اثر اين انفجار كه حوالي ظهر يكشنبه رخ داد مادر و فرزندي جان سپردند و 5 تن ديگر از ساكنان ساختمان مجروح شدند كه جهت درمان به بيمارستان انتقال يافتند.
بر پايه اين گزارش هنگام انفجار دود سفيد رنگي از محل حادثه به آسمان بلند شد و بر اثر صداي مهيب انفجار و شدت آن به حدود 10 واحد مسكوني اطراف خسارت وارد شد.
هنوز گزارشي درباره علت اين حادثه مخابره نشده است.

 



در آذربايجان غربي بارش برف پاييزي ارتفاعات خوي و اشنويه را سفيدپوش كرد

اروميه- خبرنگار كيهان:
بارش برف پاييزي ارتفاعات شهرستان خوي و اشنويه را در آذربايجان غربي سفيدپوش كرد.
اداره هواشناسي خوي اعلام كرد بارش برف كوه اورين و بلندي هاي منطقه الند در شهرستان خوي را سفيدپوش كرد.
با ورود يك جبهه هواي پرفشار، دماي هوا در منطقه حداقل به صفر درجه رسيد كه در مقايسه با روزهاي گذشته حدود 6 درجه كاهش يافت.
بارش برف و كاهش دماي هواي منطقه سبب شد اهالي به استفاده از وسايل گرمايشي روي آورند.
اداره كل هواشناسي آذربايجان غربي هم بارش شديد باران و وقوع سيلاب و آبگرفتگي معابر را از امروز در استان پيش بيني كرد.
همچنين ورود يك سامانه مديترانه اي به آذربايجان غربي موجب بارش برف در ارتفاعات «كلاشين»، «دندوله» و«بابوله» اشنويه شد.بارش برف همچنين موجب كاهش ناگهاني دماي هواي اشنويه شده و مردم اين منطقه را مجبور به پوشيدن لباس هاي گرم و پوشاك زمستاني كرد.

 



واژگوني تير برق يوسف آباد بر روي خودرو

واژگوني تير چراغ برق خيابان روي خودروي سواري باعث وارد آمدن خسارات مالي به خودرو و براي ساعاتي بسته شدن خيابان فتحي شقاقي شد.
صبح ديروز در پي تماس شهروندان با سامانه 125 با ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران اعلام شد كه يك تير چراغ برق در خيابان فتحي شقاقي واژگون شده و خودرويي دچار آسيب شده است.
براساس اين گزارش آتش نشانان ايستگاه 18 و گروه نجات 14 بلافاصله راهي محل حادثه شدند.
به گفته عليرضا جبارزاده، فرمانده آتش نشانان، اين حادثه براي ساعتي موجب مسدود شدن خيابان و ايجاد ترافيك شده بود كه آتش نشانان با ايمن سازي اوليه و درخواست حضور ماموران شركت برق تير چراغ برق را از روي خودرو سواري برداشتند.
به گزارش مهر وي علت سقوط تير چراغ برق را فرسودگي پايه آن اعلام كرد و افزود: در اين حادثه خوشبختانه به كسي آسيب نرسيد.

 



آتش سوزي در خط لوله نفتي ري-تبريز مهار شد

مدير شركت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال غرب از رفع پارگي و مهار آتش سوزي در خط لوله 14 فرآورده هاي نفتي ري-تبريز در شهرستان ميانه خبر داد.
به گزارش ايرنا رئوف احمدي، گفت: خط لوله «14 فرآورده هاي نفتي ري-تبريز» در كيلومتر 433 واقع در شهرستان ميانه صبح روز هشتم مهرماه جاري بر اثر اصابت ناخن بيل مكانيكي شركت زرين چاي اين شهرستان با لوله هواگيري يك اينچ نصب شده بر روي خط حامل بنزين موتور، كه در حال اجراي طرح آبرساني به مسكن مهر ميانه بوده است؛ دچار پارگي شد.
وي افزود: به محض اطلاع از وقوع حادثه، نيروهاي واحدهاي فني و عملياتي تجهيز با ماشين آلات سبك و سنگين به محل حادثه اعزام شدند و عمليات ترميم در كمترين زمان ممكن انجام شد و اين خط راس ساعت 15 و 30 دقيقه همان روز آماده بهره برداري شد.
گفتني است؛ بنابه اظهارات اين مدير حادثه مذكور هيچگونه تلفات جاني در پي نداشته است.

 



عضويت كارشناسان اتاق عمل و هوشبري در سازمان نظام پرستاري

رئيس شوراي عالي نظام پرستاري اعلام كرد: براساس مصوبه يكصد و سي ويكمين جلسه شوراي عالي نظام پرستاري كشور، از اين پس كارشناسان اتاق عمل و هوشبري مي توانند عضو سازمان نظام پرستاري شوند و كارت عضويت و شماره نظام دريافت كنند.
سيديعقوب جعفري در جلسه شوراي عالي نظام پرستاري كشور اظهار داشت: بنا داريم در دوره جديد علاوه بر تقويت و فعال سازي كميسيونهاي تخصصي شوراي عالي، نسبت به سازماندهي اين كميسيونها در هيئت مديره هاي نظام پرستاري سراسر كشور نيز اقدام كنيم تا با جذب نظرات همه افراد مجموعه، تصميم گيري هاي جمعي به صورت خالص تر و پخته تر به منصه ظهور برسد.
وي با تاكيد بر لزوم اصلاح آيين نامه هاي گذشته سازمان نظام پرستاري، افزود: به نظر مي رسد بخشي از مصوبات مندرج در قانون سازمان نظام پرستاري نيازمند اصلاح و بازنويسي است. به عنوان مثال با توجه به حذف برخي از رشته هاي كارداني و ارتقاي آن به كارشناسي بايد در ماده 16 قانون نظام پرستاري تغييراتي ايجاد شود.
جعفري با اشاره به شيوه برگزاري جلسات شوراي عالي نظام پرستاري، گفت: تلاش مي كنيم در اين دوره جلسات شوراي عالي نظام پرستاري را با تشكيل جلسات كميسيونها و انجام كار تخصصي بر روي موضوعات مطروحه آغاز كنيم و از اين پس مصوبات و مباحث شوراي عالي را پس از اعلام نظر كميسيونهاي تخصصي به تصويب مي رسانيم تا تصميمات علمي تر و كارشناسي تري اتخاذ شود.

 



دستگيري سارق مسلح با جعل عنوان پليس در اهواز

فردي كه با استفاده از هويت جعلي و همچنين جعل عنوان مامور پليس اقدام به سرقت مسلحانه مي كرد، توسط ماموران كلانتري 15 اهواز دستگير شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس خوزستان، فرمانده انتظامي اهواز اظهار كرد: ماموران كلانتري 15 اهواز، براساس مشخصات به دست آمده از مالباختگان، موفق به شناسايي فردي به نام «سيدجاسم» شدند كه تحت عنوان مامور پليس مبادرت به انجام سرقت مي كرد.
سيدحسين سيدحقيقي افزود: با دستگيري وي، پس از هماهنگي با مقام قضايي، متهم، مورد بازجويي هاي فني و پليسي قرار گرفت و مشخص شد كه نام واقعي او «محسن» است كه از سارقان حرفه اي و سابقه دار خوزستان به شمار مي رود.
اين مقام مسئول گفت: متهم همچنين به سه فقره سرقت مسلحانه با همدستي سه نفر به نام هاي «حامد»، «رضا» و «عادل» اعتراف كرد كه اين افراد نيز شناسايي شدند و اقدامات براي دستگيريشان ادامه دارد.

 



19 كوهنورد گمشده در ميانه پيدا شدند

مدير ستاد بحران شهرستان ميانه گفت: 19 كوهنورد مفقود شده در دره مندجين از توابع بخش كاغذكنان ميانه پيدا شدند.
تقي خلفاپور ديروز در گفت وگو با فارس در ميانه گفت: 19 كوهنورد از منطقه كاغذكنان كه از روستاي گاو به سمت دويچ در حال كوهنوردي بودند، ميان روستاهاي سنجده و دويچ مفقود شدند.
وي منطقه ياد شده را به لحاظ وجود حيوانات وحشي و درنده، خطرساز خواند و اظهار داشت: در پي اين گزارش تيم هاي تجسسي شهرستان اعم از فرمانداري، هلال احمر، محيط زيست، نيروي انتظامي و بخشداري كاغذكنان عازم منطقه مورد نظر شدند.
وي افزود: در اين ميان تيم تجسسي 12 نفره پياده در ساعت پنج و 30 دقيقه بامداد موفق به پيدا كردن اين كوهنوردان در دره «مندجين» شده و اين 19 كوهنورد گمشده در مسير را به روستاي سنجده انتقال دادند.
شهرستان ميانه در استان آذربايجان شرقي قرار دارد.

 



حوادث كوتاه از كشور

سقوط خودروي هوو به دره
آوج- خبرنگار كيهان: يك دستگاه تريلر هوو بونكر كه از شهرستان رزن به طرف قزوين در حال حركت بود به علت نامعلومي در محلي به نام پيچ خروس دره به قعر دره اي در گردنه آوج به عمق 20 متر سقوط كرد كه در اين حادثه هر دو سرنشين آن به نام هاي حميد نجفي 27 ساله و علي نوروزي به طرز دلخراشي جان خود را از دست دادند.
واژگوني خودرو
سبزوار- فارس: فرمانده نيروي انتظامي سبزوار در جمع خبرنگاران گفت: بر اثر واژگوني خودروي سواري در كيلومتر 25 جاده شاهرود- سبزوار 4 تن از سرنشينان اين خودرو در دم جان باختند و راننده و همسرش نيز به بيمارستان منتقل شدند. وي افزود: علت اين حادثه بي احتياطي راننده بوده است.
فرار گراز به مدرسه
تبريز- خبرنگاركيهان: يك قلاده گراز كه به دنبال حمله سگ ها به مدرسه دخترانه اي در روستاي هروي باسمنج وارد شده بود توسط ماموران محيط زيست استان آذربايجان شرقي بيهوش شد و به ارتفاعات سهند و بالادست روستاي سفيده خان بازگردانده شد.
دستگيري سارقان طلاجات
زاهدان- فارس: رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان گفت: به دنبال سرقت 85 ميليون توماني طلاجات و اسناد هويتي از يكي از منازل شهروندان زاهداني، ماموران مجرب اداره مبارزه با سرقت رسيدگي به اين پرونده را به عهده گرفتند. محسن عطار افزود: ماموران موفق شدند 3 متهم را در اين رابطه دستگير كنند. با دستگيري اين سارقان حرفه اي يك مالخر و يك سارق ديگر بازداشت شدند و اموال سرقتي به مالباخته عودت داده شد.
جريمه قاچاقچي
همدان- فارس: مديركل تعزيرات حكومتي استان همدان گفت: فردي كه اقدام به قاچاق 2 هزار و400 كيلو چاي بسته اي خارجي كرده بود توسط ماموران انتظامي مستقر در گلوگاه شهيد زارعي دستگير شد كه در ادامه شعبه ويژه رسيدگي به جرائم قاچاق كالا و ارز مستقر در گلوگاه شهيد زارعي تعزيرات حكومتي همدان علاوه بر ضبط كالاهاي كشف شده متهم را به پرداخت 163ميليون و 332 هزار ريال در حق دولت محكوم كرد.
تخريب يك مغازه
همدان- خبرنگاركيهان:گودبرداري جهت احداث ساختماني در خيابان دكتر شريعتي همدان، حادثه آفريد.
بر اثر گودبرداري در محل احداث يك ساختمان، مغازه مجاور آن كه عرضه كننده مواد پروتئيني بود، فرو ريخت.
اين حادثه تلفات جاني دربر نداشت و صاحب مغازه در هنگام ريزش ساختمان، بيرون از فروشگاه مشغول صحبت با تلفن همراه خود بوده و جان سالم بدر برده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

سقوط خودروي هوو به دره
آوج- خبرنگار كيهان: يك دستگاه تريلر هوو بونكر كه از شهرستان رزن به طرف قزوين در حال حركت بود به علت نامعلومي در محلي به نام پيچ خروس دره به قعر دره اي در گردنه آوج به عمق 20 متر سقوط كرد كه در اين حادثه هر دو سرنشين آن به نام هاي حميد نجفي 27 ساله و علي نوروزي به طرز دلخراشي جان خود را از دست دادند.
واژگوني خودرو
سبزوار- فارس: فرمانده نيروي انتظامي سبزوار در جمع خبرنگاران گفت: بر اثر واژگوني خودروي سواري در كيلومتر 25 جاده شاهرود- سبزوار 4 تن از سرنشينان اين خودرو در دم جان باختند و راننده و همسرش نيز به بيمارستان منتقل شدند. وي افزود: علت اين حادثه بي احتياطي راننده بوده است.
فرار گراز به مدرسه
تبريز- خبرنگاركيهان: يك قلاده گراز كه به دنبال حمله سگ ها به مدرسه دخترانه اي در روستاي هروي باسمنج وارد شده بود توسط ماموران محيط زيست استان آذربايجان شرقي بيهوش شد و به ارتفاعات سهند و بالادست روستاي سفيده خان بازگردانده شد.
دستگيري سارقان طلاجات
زاهدان- فارس: رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان گفت: به دنبال سرقت 85 ميليون توماني طلاجات و اسناد هويتي از يكي از منازل شهروندان زاهداني، ماموران مجرب اداره مبارزه با سرقت رسيدگي به اين پرونده را به عهده گرفتند. محسن عطار افزود: ماموران موفق شدند 3 متهم را در اين رابطه دستگير كنند. با دستگيري اين سارقان حرفه اي يك مالخر و يك سارق ديگر بازداشت شدند و اموال سرقتي به مالباخته عودت داده شد.
جريمه قاچاقچي
همدان- فارس: مديركل تعزيرات حكومتي استان همدان گفت: فردي كه اقدام به قاچاق 2 هزار و400 كيلو چاي بسته اي خارجي كرده بود توسط ماموران انتظامي مستقر در گلوگاه شهيد زارعي دستگير شد كه در ادامه شعبه ويژه رسيدگي به جرائم قاچاق كالا و ارز مستقر در گلوگاه شهيد زارعي تعزيرات حكومتي همدان علاوه بر ضبط كالاهاي كشف شده متهم را به پرداخت 163ميليون و 332 هزار ريال در حق دولت محكوم كرد.
تخريب يك مغازه
همدان- خبرنگاركيهان:گودبرداري جهت احداث ساختماني در خيابان دكتر شريعتي همدان، حادثه آفريد.
بر اثر گودبرداري در محل احداث يك ساختمان، مغازه مجاور آن كه عرضه كننده مواد پروتئيني بود، فرو ريخت.
اين حادثه تلفات جاني دربر نداشت و صاحب مغازه در هنگام ريزش ساختمان، بيرون از فروشگاه مشغول صحبت با تلفن همراه خود بوده و جان سالم بدر برده است.

 



نقض آشكار آزادي مدني

«تريسي شاه» يك زن انگليسي است كه از سال 2003 مسلمان شده است به شدت مورد تمسخر و اذيت و آزار همشهريانش قرار مي گيرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري تلگراف آرگوس؛ اين زن كه مادر سه فرزند است، هر روز هنگامي كه فرزندانش را از مدرسه به خانه مي آورد مورد آزار و اذيت و تمسخر دانش آموزان قرار مي گيرد.
«شاه» 31 ساله ساكن شيپلي فقط به خاطر داشتن حجاب و مسلمان بودن مورد آزار و اذيت قرار مي گيرد. او هر روز هنگام عبور از جاده مورد توهين و آزار قرار مي گيرد و مزاحمان سمت دختر 2 ساله اش آب پرتقال پرتاب مي كنند و از پنجره هاي اتوبوس به رويشان آب مي پاشند و به آنها ناسزا مي گويند. «تريسي» در سال 2003 قبل از ازدواج با همسرش مسلمان شده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14