(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 مهر 1390- شماره 20038

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عبور از خط قرمز (يادداشت روز)
كميسيون پارلماني اجلاس تهران بر تحريم كالاهاي اسرائيلي و تصويب قوانين ضد صهيونيستي تاكيد كرد
پمپ بنزين (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
در ادامه دور چهارم سفرهاي استاني رئيس جمهور اين هفته به همدان سفر مي كند
سهام بي صداي خاتمي در بانك پر صداي سامان (خبر ويژه)
بيانات آيت الله خامنه اي نقشه راه آزادي فلسطين است (خبر ويژه)
منوشه امير از حال رفت! (خبر ويژه)
آمريكا، چريك هاي پشيمان را شرمنده تر كرد؟! (خبر ويژه)
اوباما همان غلطي را نتوانست بكند كه شما نتوانستيد (خبر ويژه)
همكار سازمان سيا: جنبش سبز تلف شده است (خبر ويژه)



عبور از خط قرمز (يادداشت روز)

1- سه دهه پيش با ظهور انقلاب اسلامي و طنين صداي «نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي» در منطقه خاورميانه شيمون پرز كه از تحليل انقلاب اسلامي ايران مستأصل و سردرگم شده بود به اين تك مضراب بسنده كرد كه خاورميانه سرزمين شن هاي روان است.
هر چند كنايه «شن هاي روان» اعتراف «پرز» بر شتاب تحولات منطقه و شكل گيري معادلات جديد در پهنه منطقه استراتژيك خاورميانه را نشان مي داد اما در تمامي 33 سال گذشته صهيونيست ها با همراهي آمريكايي ها نخواسته اند عمق حقيقتي به نام انقلاب اسلامي ايران را درك كنند.
اين رويه و مشي خودخواهانه مقامات واشنگتن و تل آويو تاكنون نيز استمرار و تداوم داشته است. اما شواهد و قرائن، آشكارا بيانگر اين است كه بيرون از اراده تل آويو و واشنگتن كه منافع درهم تنيده اي دارند رخدادهاي بزرگي در حال به وقوع پيوستن است. در آمريكا امروز اوضاع به گونه اي تغيير يافته است كه ديگر نام «وال استريت» بازار بورس و تحولات اقتصادي آمريكا را به خاطر نمي آورد. «وال استريت» اكنون اعتراض گسترده آمريكايي ها به سياست هاي نظام سرمايه داري را نشان مي دهد.
اعتراض فراگير و دامنه داري كه در قامت يك جنبش ظاهر شده است. جنبشي كه روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز از آن به عنوان «جنبش تسخير وال استريت» نام مي برد.
گزارش هاي منتشره حكايت از آن دارد كه موج اين جنبش نيويورك را درنورديده و به شهرهاي شيكاگو، لس آنجلس، سان فرانسيسكو و حتي واشنگتن نيز رسيده است.
اما نكته قابل تامل و درس آموز اين است كه رسانه هاي آمريكايي-و از جمله نيويورك تايمز- به اين مسئله اعتراف دارند كه جنبش جوانان معترض آمريكايي از جوانان معترض مصري درميدان التحرير الهام گرفته اند.
نكته اي كه چند ماه پيش رهبرحكيم انقلاب اسلامي به روشني آن را پيش بيني و تاكيد كرده بودند كه اين بيداري ملت ها آمريكا و اروپا را نيز دربرخواهد گرفت.
صهيونيست ها نيز كه همواره و در طول 6 دهه جنايات و تجاوزات مشمئزكننده خود از حمايت آشكار واشنگتن بهره برده اند نيز در موقعيتي بغرنج و مخمصه اي هلاك كننده اسير شده اند. موج مواج بيداري اسلامي طي 9-8 ماه گذشته رژيم صهيونيستي را در يك انزواي مرگ بار فرو برده است.
از ابتداي تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا، مقامات اين رژيم از شكل گيري يك انقلاب اسلامي ديگر در منطقه اظهار نگراني كرده و عجز آلود واهمه و ترس خود را علني كردند. جالب است كه نتانياهو و شيمون پرز چندبار موضع گرفتند و نتوانستند خاطر پريشان خود را پنهان نمايند.
حتي در بحبوحه اين تحولات و پس از آنكه دولت حسني مبارك شريك راهبردي رژيم صهيونيستي سقوط كرد و در پي آن لغو پيمان كمپ ديويد و مختومه شدن طرح سازش به يكي از اصلي ترين خواسته انقلابيون مسلمان مصر تبديل شد آويگدور ليبرمن وزير خارجه اين رژيم باز هم مهم ترين مشكل و خطر رويارويي رژيم صهيونيستي را انقلاب اسلامي و حكومت ايران برمي شمارد.
راديو اسرائيل به نقل از ليبرمن تصريح مي كند كه پس از مسئله ايران، مقوله رسيدن به صلح با فلسطينيان بزرگترين مشكل اسرائيل است.
البته با توجه به آنچه كه در بالا آمد يك نكته مشخص مي شود و آن اينكه تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي و موج بيداري ملت ها عليه سياست هاي آمريكايي و صهيونيستي تا قلب اروپا و آمريكا همگي ناشي از يك پديده تعيين كننده و شاخص روشن است: «بروز و ظهور انقلاب اسلامي بيرون از دو اردوگاه شرق و غرب».
2- اتفاق بزرگي كه از آن مي توان به نقطه اشتراك تحولات منطقه خاورميانه و شكل گيري موج گسترده اعتراضات در آمريكا و اروپا نام برد روي برگرداندن مردم و افكار عمومي از مدل حكومتي سكولاريسم است.
در پي بيداري اسلامي، شاخصه مهمي كه ملت ها در قالب قيام ها و انقلاب ها آن را پيگيري و رهگيري نمودند حاكميت موازين اسلامي در قانون اساسي و حكومت هاي جديد است. در مصر، اردن، ليبي و ... بارها انقلابيون بر عملي شدن آموزه هاي اسلامي در سطح زندگي و جامعه تاكيد كردند.
پيوست اين خواسته انقلابيون نظرسنجي هاي متعددي بود كه نشان مي داد ملت هاي منطقه از سياست هاي آمريكايي، غربي و صهيونيستي در اداره كشورشان بيزار هستند. شعار «اسلاميه، اسلاميه» نيز همواره ترجيع بند اين خواسته انقلابيون بوده كه در راهپيمايي ها و تظاهرات طنين انداز بوده است. به موازات اين خواسته ايجابي ملت هاي مسلمان، در سوي ديگر يعني در اروپا و آمريكا، مردم و افكار عمومي يك خواسته سلبي را به صحنه اجتماع آورده اند و آن برچيده شدن اقتصاد كاپيتاليستي و سياست سكولاريستي است كه معتقدند يك نظام ناعادلانه و تبعيض آميز را بر مردم آمريكا تحميل كرده است.
3- رهبر معظم انقلاب اسلامي دو روز پيش در اجلاس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين كه به فاصله كوتاهي پس از اجلاس بيداري اسلامي برگزار شد بر نكته مهم و عميقي دست گذاشتند. «آقا» كه قبلا بيداري ملت ها را تا قلب اروپا و آمريكا ديده بودند و حكيمانه اين پيش بيني را به ميان كشيده بودند اكنون به حاميان صهيونيست ها هشدار داده و گفتند: «رئيس جمهور آمريكا مي گويد كه امنيت اسرائيل خط قرمز اوست، اين خط قرمز را چه عاملي ترسيم كرده است؟ منافع ملت آمريكا يا نياز شخصي اوباما به پول و پشتيباني كمپاني هاي صهيونيستي براي بدست آوردن كرسي دومين دوره رياست جمهوري؟»
سپس رهبر معظم انقلاب با طرح اين پرسش كه تا كي شماها خواهيد توانست ملت خود را فريب دهيد تاكيد كردند: «بدانيد اين خط قرمز اوباما و امثال او به دست ملت هاي به پا خاسته مسلمان شكسته خواهد شد.»
و بالاخره امام خامنه اي در اين بخش از سخنانشان اين پيام و پيامد بيداري ملت ها را ترسيم كردند كه؛ «... آن روزي كه ملت هاي اروپا و آمريكا دريابند كه بيشترين گرفتاري هاي اقتصادي و اجتماعي و اخلاقي آنان منشأ گرفته از سلطه اختاپوسي صهيونيسم بين الملل بر دولت هاي آنهاست و دولتمردان آنان بخاطر منافع شخصي و حزبي خود مطيع و تسليم در برابر زورگويي هاي كمپاني داران زالوصفت صهيونيست در آمريكا و اروپايند، آن چنان جهنمي براي آنان بوجود خواهند آورد كه هيچ راه خلاصي از آن متصور نيست.»
بنابراين فراتر از تحولات منطقه اي آنچه كه مهم است و بايد در صدر توجهات انديشمندان و نخبگان اسلامي قرار بگيرد مقطع تاريخي كنوني دنياست كه از يكسو اين قابليت را داراست تا بناي رفيع تمدن بزرگ اسلامي را پس از قرن ها پي ريزي و استوار سازد و از سوي ديگر براثر بيداري ملت ها، فريب و جاه طلبي و افزون خواهي و غارتگري نظام سلطه را برچيند.
و بدون ترديد اين مسئوليت بزرگ و تاريخي موقعي به بار مي نشيند كه اولاً يك «نقشه راه» وجود داشته باشد و ثانياً اين نقشه راه جامع و مانع باشد بطوري كه همه موانع و مشكلات و آفت ها در آن ديده شده باشد و در نقطه مقابل راهكارهايي داده باشد كه تا رسيدن به نقطه هدف از بستر اصلي منحرف نشود.
از همين روي، سخنان استراتژيك و راهگشاي رهبر انقلاب در دو اجلاس بين المللي اخير در تهران بايد سطر به سطر و بند به بند در دستور كار كشورهاي اسلامي و ملت هاي مسلمان باشد تا با شكستن خط قرمز اوباما و امثال او فردايي بدون سلطه اختاپوسي صهيونيسم آغاز شود كه نشانه ها و قرائن آن به وضوح قابل رؤيت است.
حسام الدين برومند

 



كميسيون پارلماني اجلاس تهران بر تحريم كالاهاي اسرائيلي و تصويب قوانين ضد صهيونيستي تاكيد كرد

بر اساس بيانيه كميسيون پارلماني پنجمين كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه ، اعضاي كميته پارلماني توافق كردند تا در مجالس خود اقدامات لازم براي تصويب قوانين ملي در جهت حمايت از مسئله فلسطين را به عمل آورند.
به گزارش فارس، اعضاي كميسيون پارلماني پنجمين كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين در اين بيانيه مسئله فلسطين را اصلي ترين موضوع و محور مسائل خاورميانه دانستند و بر ضرورت تحريم كالاهاي صهيونيستي و جلوگيري از هر اقدامي كه مي تواند به تقويت اين رژيم جعلي بينجامد، تأكيد كردند.
متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:
كميسيون پارلماني پس از بررسي ابعاد مختلف مسئله در پرتو آخرين تحولات منطقه اي و جهاني موارد ذيل را مود تأكيد قرار دادند:
1- مسئله فلسطين اصلي ترين موضوع و محور همه مسائل خاورميانه است. بدين لحاظ بايد دولت هاي اسلامي، مجالس اسلامي، تشكيلات و احزاب مختلف و كليه آزاديخواهان جهان موضع يكپارچه اي در اين باره اتخاذ كنند و مساعي خود را براي احقاق حقوق تاريخي ملي و قانوني ملت مقاوم فلسطين به كار بندند. باشد تا سرزمين فلسطين آزاد و دولت مستقل و يكپارچه فلسطين در سراسر سرزمين فلسطين به پايتختي شهر قدس شريف برپا شود.
2- كميته پارلماني جنگ افروزي ها و تجاوزات آشكار اسراييل عليه ملت فلسطين در سرزمين هاي اشغالي و نوار غزه را كه نقض آشكار قوانين بين المللي است محكوم نموده و معتقد است كه اين اقدامات ضد بشري مصداق بارز اعمال مجرمانه عليه بشريت است و بايد مسئولان مجرم رژيم صهيونيستي به محاكمه سپرده شوند.
3- كميته پارلماني پايداري مردم فلسطين در برابر تجاوزات اسراييل و محاصره ظالمانه اين ملت به ويژه در غزه را ارج مي نهد و بار ديگر بر حمايت همه جانبه خود از مقاومت اين ملت كه بر اساس همه قوانين و ميثاق هاي بين المللي حق مشروع ايشان است تأكيد مي كند.
4- كميته پارلماني ضمن محكوم كردن اقدام ضدبشري محاصره نوار غزه كه بيش از چهار سال 5.1 ميليون فلسطيني را تحت فشار قرار داده و آنان را از حقوق اوليه خود محروم ساخته است خواستار تلاش همه جانبه كليه مجامع بين المللي و كشورهاي جهان براي رفع اين محاصره مي باشد. محاصره مرم غزه بايد به طور كامل رفع شود و كليه گذرگاه هاي زميني، دريايي و هوايي گشوده شود.
5- اقدامات غيرقانوني اسراييل در انجام حفاري در مسجدالاقصي و محيط پيراموني آن و ويران ساختن آثار اسلامي را محكوم كرده آن را گامي ديگر در راستاي اهانت به مقدسات اسلامي به شمار مي آورد و از سازمان ملل متحد و جامعه بين الملل مي خواهد تا مسئوليت قانوني و اخلاقي خود را به طور كامل به انجام رسانده و با اعمال فشار به رژيم صهيونيستي اين تجاوزات را پايان بخشند.
6- سياست شهرك سازي رژيم صهيونيستي كه در تعارض با قوانين بين المللي است را محكوم كرده بار ديگر به ضرورت پايان بخشيدن به اين اقدامات تأكيد مي كند
7- بازگشت آوارگان و مشاركت در تعيين سرنوشت ملت فلسطين حق قانوني و تاريخي آنان است كه كليه مجامع بين المللي و كشورهاي اسلامي و آزاده جهان بايد حمايت لازم را در اين باره به عمل آورند.
8- كميته پارلماني هرگونه اقدام در راستاي جداسازي سرزمين فلسطين و قطع ارتباط طبيعي جغرافيايي و تلاش براي يهودي سازي شهر قدس شريف را محكوم نموده و از همگان به ويژه رهبران ديني جهان مي خواهد تا در راستاي احترام به بعد معنوي اين شهر درتمامي اديان الهي اقدامات رژيم صهيونيستي در اين زمينه را محكوم كنند.
9- ضرورت تحريم كالاهاي صهيونيستي و جلوگيري از هر اقدامي كه مي تواند به تقويت اين رژيم جعلي بيانجامد بر همگان آشكار است از كليه كشورهاي اسلامي درخواست مي شود تا با بذل توجه جدي به اين مسئله اقدامات مقتضي براي جلوگيري از ورود كالاهاي اسراييلي را صورت دهند.
10- كميته پارلماني رفتار تجاوز كارانه رژيم صهيونيستي در ربايش و محبوس كردن جمع كثيري از نمايندگان منتخب ملت فلسطين را محكوم نموده و از آزاي هرچه سريعتر ايشان و تضمين آمد و شد آزادانه ديگر اعضاي مجلس در كرانه باختري را خواستار است كليه مجامع بين المللي به ويژه ipu بايد به وظيفه خود در اين باره عمل كنند.
11- مجالس كشورهاي اسلامي و ديگر نمايندگان حاضر در اين كميته تأكيد كردند كه بايد از فرصت هاي بين المللي پارلماني براي رساندن صداي مظلوميت ملت فلسطين به جهانيان و فضاسازي لازم براي احقاق حقوق اين ملت بهره برداري لازم به عمل آيد.
12- كميته پارلماني ضرورت فعال سازي اتحاديه پارلمانتاريست هاي طرفدار مسئله فلسطين را مورد تأكيد قرار داده و دبيرخانه دائمي كنفرانس بين المللي حمايت از مسئله فلسطين را مكلف مي كند تا پيگيري لازم در اين زمينه را به عمل آورد.
13- اعضاي كميته پارلماني توافق كردند تا در مجالس خود اقدامات لازم براي تصويب قوانين ملي در جهت حمايت از مسئله فلسطين را به عمل آورند. دبيرخانه موظف است اطلاعات مربوطه را در اختيار اعضاي شركت كننده قرار دهد و اخبار فعاليت هاي آنان در اين زمينه را به اطلاع ديگران برساند.
14- كميته پارلماني ضمن تشكر از اقدامات صورت گرفته از سوي جمهوري عربي مصر براي گشايش گذرگاه رفح از رياست عاليه كنفرانس مي خواهد تا موضوع سفر يك هيئت پارلماني به نوار غزه براي اعلام همبستگي با مردم مظلوم فلسطيني غزه را پيگيري كرده و هماهنگي لازم را به عمل آورد.
15- اعضاي كميته پارلماني توافق كردند ساز و كار مناسبي براي جمع آوري اعانات مردمي در كشورهاي مختلف را طراحي و اجرا نمايند. هدف آن است كه آحاد ملت هاي مسلمان و آزاده جهان در اين اقدام انساني مشاركت كنند. دبيرخانه موظف است هماهنگي لازم ميان اعضاي كنفرانس را به عمل آورد.
16- اعضاي كميته پارلماني قيام عظيم ملت هاي منطقه را گرامي داشته و ضمن عرض تبريك به مردم كشورهاي مصر، تونس و ليبي كه توانسته اند نظام هاي استبدادي را سرنگون سازند اميدوار است در پرتو اين تحول شگرف، پارلمان هاي مقتدري در اين كشورها شكل گيرد كه به عنوان نمايندگان حقيقي ملتها گام جدي و مهمي در جهت تحقق آمال و آرزوي آنان يعني آزادي سرزمين فلسطين بردارند. بديهي است همه ملتها ضمن آنكه مي كوشند تا با رفع ظلم و ستم و برچيدن نظام هاي استبدادي و تحت سيطره اجانب اما با هرگونه مداخله نيروهاي بيگانه در امور داخلي ايشان به شدت مخالفند زيرا نيروهاي بيگانه دل مشغول منافع خويشند و به عنوان يك مانع جدي در برابر تحقق دموكراسي حقيقي مبتني بر فرهنگ اصيل شرقي و اسلامي خاورميانه عمل مي كنند.
17- كميته پارلماني لازم مي داند مراتب و قدرداني خود را از جمهوري اسلامي ايران براي برگزاري اجلاس ابراز دارد و از حضور و سخنراني ارزشمند مقام معظم رهبري سپاسگذاري كند. همچنين ميزباني صميمانه مجلس شوراي اسلامي و مديريت حكيمانه آقاي لاريجاني رياست محترم موجب امتنان و تشكر است. زحمات دبيركل محترم و اعضاي دبيرخانه دائمي كنفرانس نيز مورد تقدير است.

 



پمپ بنزين (گفت و شنود)

گفت: يكي از اعضاي حزب مشاركت و از حاميان فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 در مصاحبه اي گفته است «حركت اعتراضي در سوريه اسلامي ترين حركت منطقه است»!
گفتم: يعني به همين علت است كه آمريكا و اسرائيل و آل سعود و آل خليفه از آن به شدت حمايت مي كنند و عربستان تاكنون 20 ميليارد دلار به آنها كمك كرده است؟!
گفت: پس دارند حق نمك به جا مي آورند! چون آمريكا و اسرائيل و آل سعود با همه توان از سران و عوامل فتنه 88 هم حمايت كرده و پول و پله كلان پاي آنها ريخته بودند!
گفتم: چه عرض كنم؟!
گفت: يعني خجالت نمي كشند كه هنوز هم از اسرائيل و آمريكا دنباله روي مي كنند؟!
گفتم: اي عوام!! اين حرفها چيه؟! به يارو گفتند جلوي پمپ بنزين سيگار نكش! گفت؛ من جلوي بابام هم سيگار مي كشم چه رسد به پمپ بنزين!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤طرح تشكيل كشور مستقل فلسطين توطئه اي سرشار از مقاصد شوم و شيطاني دشمنان خدا و دين و انسانيت است كه مي خواهند به اين وسيله زمينه هاي چشم پوشي مسلمانان جهان از حقوق حقه خودشان خصوصا از سرزمين اشغالي فلسطين را فراهم كنند.
سليمان بلغار
¤از ارباب رسانه ها خواهشمندم در مطالب خود نسبت به حذف كلمه اسرائيل - كه كاربرد آن به مفهوم پذيرش رسميت اين موجوديت جعلي است - اقدام نمايند و به جاي آن از كلماتي نظير رژيم اشغالگر، رژيم غاصب صهيونيستي، رژيم نامشروع استفاده نمايند.
4491---0912 و 6315---0911
¤آيا شده كه آرزو كني دست يا پا نداشته باشي يا حسرت اين كه جاي يك آدم فلج باشي؛ بنده يك جانباز شيميايي هستم وقتي ديدار جانبازان قطع نخاعي را با حضرت آقا ديدم كه چگونه در آغوش مهربان رهبر عزيز جاي گرفتند گفتم خدايا: آقامون را حفظ فرما و شهادت نصيب ما گردان و اي عزيز نويسنده چه مي داني جا ماندن يعني چه؟
آيت ا رستمي
¤ديدار رهبر معظم انقلاب با جانبازان قطع نخاعي بار ديگر عطر عاشقي را بين دل و دل دادگان در فضاي كشور و در هر خانه و كاشانه پراكنده كرد. خداوند سايه با عزت معظم له و خلف صالح حضرت امام خميني(ره) را براي هميشه بر سر يكايك ما مردم مستدام بدارد.
محمودي و چند تماس مشابه
¤شبي كه ديدار جانبازان عزيز را با حضرت آقا ديدم از خودم خجالت كشيدم و تاسف خوردم از بابت اينكه دولتمردان ما سر اختلافات سليقه اي كه دارند بسياري از مسايل مهم يعني حال و روز جانبازان را نمي بينند.
رمضان نژاد-رشت
¤امام راحل فرمودند، حفظ نظام از نماز واجب تر است خدا مي داند مفسدين اقتصادي كه بعضا گرگهايي در لباس ميش هستند، اصل نظام را نشانه رفته اند.
يك شهروند
¤اين سخن احمدي نژاد كه ما براي مديريت جهان برنامه داريم سخن حقي است كه برآمده از شعارهاي انقلاب است و حقيقت امر نيز همين است كه دين و فرهنگ ما چنين ظرفيتي را دارد. حالا يك عده اي كه در برابر فرهنگ غرب رنگ مي بازند و چنين شعارهايي را به تمسخر مي گيرند بايد آن ها پاسخگو باشند نه احمدي نژاد.
شكيبايي-اهواز
¤آقاي سيدحسن خميني در مصاحبه اي گفته اند دروغ گفتن بدتر از شرب خمر است قابل توجه كساني كه به دروغ گفتند كه در انتخابات تقلب شده است.
سوري
¤از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي تقاضا مي كنم كه وزير امور خارجه را به خاطر ملاقات با همتاي بحريني خود براي پاسخگويي در اين خصوص به مجلس فرا خوانند.
يك شهروند
¤برخلاف آن چند پزشك ترسو، اگر رهبرم اذن دهد با سر اجابت مي كنم خصوصا اگر آن ميدان در سوريه و حمايت از مقاومت ضد صهيونيستي باشد.
دكتر فصيحي متخصص بيماري هاي عفوني
¤بنده كه از مديران هستم با توجه به مصوبه دولت در خصوص انتقال از كلان شهر به شهرهاي كوچك، درخواست انتقال دادم اما نه تنها خودم بلكه ديگراني هم كه به اين استان منتقل شده اند از امتيازهاي اعلام شده از سوي دولت، اعم از وام، افزايش حقوق، مسكن و غيره بهره مند نشده ايم.
فرهادي
¤ اكثر دانشگاه هاي معتبر تهران به جولانگاه دانشجويان داراي سهميه هيئت علمي دانشگاه ها تبديل شده است در صورت تداوم اين روند نبايد به قبول شدن در دانشگاه هاي دولتي تهران اميدوار بود.
7028---0919، 7980---0919
¤ كمبود جايگاه هاي سوختگيري گاز طبيعي سي ان جي در شهر اصفهان و اطراف آن به خصوص در داخل اين شهر بزرگ به صورت يك معضل عمومي و اجتماعي و يك مشكل اساسي براي دارندگان خودروهاي گازسوز و دوگانه سوز عمومي و شخصي- كه بايد ساعتهاي متوالي در صف هاي طويل براي سوختگيري وسيله نقليه خود منتظر بمانند- درآمده است و متأسفانه گويا قول مسئولين محترم هم براي اضافه كردن جايگاه هاي سوختگيري جديد به دست فراموشي سپرده شده است.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود با توجه به اينكه به يك پنجم حقوق ما كسورات تعلق مي گيرد نسبت به حذف ماليات از حقوق فرهنگيان اقدام نمايند.
6988---0936
¤ از وزير كشور بپرسيد چرا در طول دولت دهم سه استاندار در استان هرمزگان تعويض و جابه جا شدند مگر اين استان آزمايشگاه مديريتي وزارت كشور است؟ استاندار متخصص، متعهد و بومي براي شاهرگ اقتصادي كشور ضروري است.
7026---0917
¤ شايسته است با توجه به اختلاس پيش آمده به وضعيت كارمندان بانكها نيز رسيدگي كنند. يكي از فيش هاي شاغلين را ديدم كه 10 نوع وام كم بهره از شعبه محل خدمت خود دريافت نموده است.
1277---0914
¤ به علت فرسودگي و به اميد دريافت وام بازسازي بافت هاي فرسوده، منزلم را تخريب كردم. در حال حاضر بانك ها اعلام مي نمايند كه اين وامها قطع شده است و افرادي مثل بنده چه بايد بكنيم؟! چند نفر مفسد با اختلاس هزاران ميلياردي كار ميليونها نفر را مختل مي كنند؟!
3066---0911
¤ لايحه اصلاح ماده 190 با موضوع برقراري مستمري آزادگان بسيجي در رديف آزادگان نيروهاي مسلح براي ارائه نظر به كارگروه متشكل از وزارت دفاع، بنياد شهيد و ستاد فرماندهي كل قوا ارجاع داده شده است. درخواست ما اين است كه اين اصلاحيه خواسته شده را براي مشمول گذشت زمان ،طولاني نكنند بلكه هرچه سريع تر مورد رسيدگي قرار گيرد و نتيجه كار اعلام گردد.
6394---0915
¤ براي اطلاع از نتيجه تكميل ظرفيت كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد وقتي مشخصات فردي خود را وارد سايت مورد نظر مي كنيم، در جواب پيام مي دهد كارنامه موجود نيست. با اين وصف چگونه از نتيجه آگاه بشويم و تكليف چيست؟
4598---0913
¤ اداره ماليات بر ارزش افزوده واقع در خيابان ظفر يك باجه بانك براي وصول ماليات از مؤديان مالياتي ندارد به طوري كه روزانه هزاران نفر مراجعه كننده بايد يك كيلومتر دورتر به بانك ملي مراجعه و وجوه مالياتي را واريز نمايند. به مسئولان بفرماييد رسيدگي كنند.
حسيني
پاسخ روابط عمومي شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 23/6/1390 صفحه 2 ستون كيهان و خوانندگان با مضمون «دريافت پول براي استفاده از سرويس هاي بهداشتي» به آگاهي مي رساند به واسطه تخلفات پيمانكار مربوطه، اين پيمانكار از مورخ 01/07/90 فسخ قرارداد شده و از اين پس خدمات رايگان ارائه مي گردد.
 



در ادامه دور چهارم سفرهاي استاني رئيس جمهور اين هفته به همدان سفر مي كند

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور در دومين سفر از دور چهارم سفرهاي استاني خود به همدان سفر مي كند.
استاندار همدان در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان گفت: محمود احمدي نژاد به اتفاق اعضاي هيات دولت تا پايان هفته جاري به همدان سفر مي كند و اين استان دومين ميزبان رئيس جمهور در دور چهارم سفرهاي استاني است. به گفته پيريايي هدف از اين سفر، بررسي و پيگيري طرح ها و مصوبات بلاتكليف و اجرايي نشده سفرهاي استاني دوره هاي قبل است و رئيس جمهور و اعضاي هيات دولت در تمامي شهرستان هاي استان حضور خواهند يافت.
وي از وجود 90 مصوبه مشكل دار سفرهاي قبلي در استان خبر داد كه بايد چرايي و چگونگي آنها بررسي شود.
به گفته استاندار، عملكرد مناسب و انسجام مديران اجرايي استان به ويژه در تحقق تعهدات اشتغالزايي و نيز ميزان اجرايي شدن مصوبات سفرهاي دور قبل، از دلايل انتخاب همدان به عنوان دومين ميزبان رئيس جمهور است.
علي اكبر فاميل كريمي معاون سياسي امنيتي استانداري همدان نيز گفت: اجراي 200 برنامه براي سفر چهارم رئيس جمهور و هيات دولت به استان، تدوين شده است.
وي افزود: حضور رئيس جمهور در همه شهرستان ها و ديدار با مردم، بازديد از يكي از روستاهاي استان، ضيافت شام با منتخبان استان، نشست با ايثارگران از جمله اين برنامه هاست.
رئيس جمهور در اولين روز سفر خود به همدان در مجتمع ورزشي قدس اين شهر و در جمع مردم سخنراني خواهد كرد.

 



سهام بي صداي خاتمي در بانك پر صداي سامان (خبر ويژه)

براساس يك خبر موثق كه كيهان در جريان پي گيري ماجراي غارت 3هزارميلياردتوماني اخير به آن دست يافت، آقاي سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور سابق و از سران فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 يكي از سهامداران بانك سامان است. و آقاي سيدعلي خاتمي برادر رئيس جمهور سابق و رئيس دفتر وي در سال هاي پاياني رياست جمهوري سيدمحمدخاتمي نيز، مدير شركت سرمايه گذاري اين بانك است. بانك سامان همراه با بانك غيرقانوني و هنوز تاسيس نشده «آريا» در غارت 3هزار ميليارد توماني از سيستم بانكي كشور دست داشته كه مديرعامل آن به همين اتهام از كار بركنار شده و در انتظار محاكمه به سر مي برد.
گفتني است بيانيه اخير حزب غيرقانوني و منحل شده مشاركت در محكوميت اختلاس 3هزار ميليارد توماني با توجه به ماهيت اين حزب براي كيهان تعجب آور و غيرمنتظره بود چرا كه دست اندركاران اصلي غارتگري اخير با شماري از سردمداران حزب مشاركت هويت مشابهي دارند و عوامل اين حزب تاكنون در برخي از پرونده هاي فساد كلان اقتصادي دخيل بوده اند، بنابراين، اولين احتمال آن بود كه حزب منحله مشاركت با صدور بيانيه مورد اشاره در پي بهره گيري از ترفند «فرار به جلو» باشد. اين احتمال از آنجا قوت بيشتري گرفت كه محتواي بيانيه حزب مشاركت بيشتر از آن كه در محكوميت اختلاس و غارت بيت المال باشد، عليه تماميت نظام جمهوري اسلامي ايران تنظيم شده بود، يعني دقيقا همان خطي كه در جريان فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88 دنبال مي كردند كه دريافت كمك هاي مالي كلان از پادشاه عربستان و برخي سران كشورهاي اروپايي، همراهي سرمايه داران بزرگي نظير جرج سوروس صهيونيست، تأمين هزينه هاي هنگفت رسانه اي غرب و اختصاص و راه اندازي چند شبكه تلويزيوني در حمايت از فتنه گران و... از جمله آنها بوده است.
پي گيري هاي بعدي از برخي روابط نه چندان پنهان ميان عوامل اصلي اختلاس با جريان فتنه حكايت مي كرد و سرانجام معلوم شد كه آقاي سيدمحمد خاتمي يكي از سهامداران بانك سامان است كه در ماجراي اختلاس اخير دست داشته است. اكنون بايد به آقاي خاتمي گفت؛ اگر دانستن را حق مردم مي دانيد- كه نشان داده ايد، نمي دانيد- با صراحت اعلام كنيد كه چند درصد از سهام بانك سامان متعلق به شماست؟! و شركت سرمايه گذاري بانك سامان كه اخوي و مدير دفتر سابق شما رياست آن را برعهده دارد، در اين ماجرا چه نقشي داشته است؟!


 



بيانات آيت الله خامنه اي نقشه راه آزادي فلسطين است (خبر ويژه)

2 مبارز ارشد فلسطيني و لبناني، بيانات حضرت آيت الله خامنه اي در كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين را «نقشه راه آينده دفاع از فلسطين» توصيف كردند.
دكتر محمود الزهار عضو ارشد جنبش حماس در گفت وگويي تصريح كرد: سخنان آيت الله خامنه اي، نقشه راه آينده مقاومت فلسطين را ترسيم كرد و نياز به تفكر و تامل جدي دارد. ايشان در اين پيام تاكيد كردند كه فلسطين فقط به صاحبان اصلي آن، و نه هيچ كس ديگر، تعلق دارد.
وزير خارجه سابق دولت حماس با بيان اينكه بيانات ولي امر مسلمين يك پيام جامع و كامل بود و بايد بهترين استفاده از راهكارهاي مندرج در آن براي آزادي فلسطين صورت گيرد، افزود: طبق اين بيانات، كشور فلسطين فقط متعلق به ملت فلسطين است و مسلمان و مسيحي و يهودي بايد در آن در كنار هم زندگي كنند و بين يهوديان فلسطين و يهوديان صهيونيست اشغالگر بايد مرزبندي مشخصي وجود داشته باشد.
الزهار در گفت وگو با «قدسنا» درباره نشست بين المللي حمايت از انتفاضه گفت: اين همايش با دعوت از گروهي از برگزيده ترين شخصيت هاي جهان اسلام، برنامه ريزي در خصوص حمايت از قضيه فلسطين و مقاومت را در دستور كار خود قرار داده و برنامه هاي آن مرحله جديدي در خصوص آينده مساله فلسطين به شمار مي آيد.
وي تاكيد كرد كه يكي از اهداف اين همايش يكپارچه كردن افكار و آراء جهت آزادسازي كامل سرزمين هاي فلسطين از رژيم صهيونيستي است و نه تنها بخشي از آن.
در همين حال سمير قنطار مبارز پرسابقه لبناني كه سالهاي طولاني را در زندان هاي رژيم صهيونيستي سپري كرده، با استقبال از بيان روشنگر و قاطع حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كرد: مواضع امام خامنه اي درباره مسئله فلسطين شرافتمندانه است.
«سمير قنطار» گفت: واضح است امروز امپرياليسم جهاني تلاش مي كند از قيام هاي عربي به نفع خود بهره برداري كند اما امام خامنه اي با اظهارات و موضع گيري آشكار خود، نكات مهمي را بيان نمود و همانطور كه موضع جمهوري اسلامي ايران در گذشته نيز در مورد پرونده فلسطين مشخص بوده، ايشان نيز بر همان مواضع تاكيد كردند.
وي افزود: امام خامنه اي در اظهارات خود بر وحدت فلسطينيان و تلاش براي متحد كردن آنان با هدف اتخاذ موضعي قدرتمند و واحد تاكيد داشتند. بنده معتقدم سخن رهبر انقلاب ايران دربردارنده پيام هايي آشكار بوده كه تاكيدكننده مواضع شرافتمندانه جمهوري اسلامي ايران و امام خميني(ره) در مورد فلسطين بوده است.
وي در مورد موضع و اظهارات اخير رئيس تشكيلات خودگردان گفت: به نظر بنده اظهارات «محمود عباس» بدون مفهوم و بي معني بود زيرا چگونه مي شود فلسطينيان بتوانند با استفاده از يك كرسي صاحب يك كشور شوند. تنها راه رسيدن فلسطينيان به سرزمين خود و اعاده حقوقشان تكيه بر سلاح مقاومت است.
«قنطار» كه با تابناك گفت وگو مي كرد، افزود: متاسفانه محمود عباس به دنبال منطقه اي است كه 22درصد خاك فلسطين را شامل مي شود اما تمام مناطق اشغالي، متعلق به ملت فلسطين است.
قنطار درباره تاثير انقلاب اسلامي ايران بر جنبش هاي منطقه گفت: بنده معتقدم انقلاب اسلامي ايران و نيز مواضع ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي سوريه و پس از آن پيروزي حزب الله لبنان در جنگ 33روزه و پيروزي مقاومت اسلامي در جنگ 22روزه غزه يكي پس از ديگري به صورت سلسله وار در تحريك احساسات ملت هاي عرب براي قيام عليه رژيم هاي حاكم و ديكتاتورها تاثير بسزايي داشته و موجب آگاهي اين ملت ها براي قيام شده است.

 



منوشه امير از حال رفت! (خبر ويژه)

يك سايت صهيونيستي نشاندار، ژست مضحك دفاع از فلسطين را به خود گرفت.
سايت بالاترين كه از سوي منوشه امير مديريت مي شود با تظاهر به دفاع از فلسطين مدعي شد موضع جمهوري اسلامي ايران در مخالفت با طرح محمود عباس، همسو با موضع رژيم صهيونيستي است.
براساس طرح ديكته شده از سوي آمريكا و صهيونيست ها به رئيس تشكيلات خودگردان، وي خواستار به رسميت شناخته شدن منطقه اي چند درصدي از فلسطين اشغالي به عنوان فلسطين شده و مابقي (حدود 90 درصد سرزمين فلسطين) را به صهيونيست ها مي بخشد حال آن كه در همان چند درصد خاك به رسميت شناخته شده نيز حق تشكيل حاكميت مستقل فلسطيني را ندارد و صرفا به اشغالگري نامشروع صهيونيست ها پس از 63 سال مشروعيت و رسميت داده مي شود. آمريكا و رژيم صهيونيستي براي جذاب كردن اقدام فريبكارانه رئيس بهايي تشكيلات خودگردان، تظاهر به مخالفت با طرح ابومازن كرده اند.
سايت صهيونيستي بالاترين در حالي وارد بازي نخ نماي آمريكا و رژيم صهيونيستي شده كه هفته گذشته به فاصله چند روز ماهيت كامل خود را لو داد و ضمن قرار دادن نشان ستاره داود بر صفحه اول خود، مخاطبان را به وزارت خارجه آمريكا نيز ارتباط داد.
تيم لوده مديريت بالاترين همچنين گويا از خاطر برده كه در اوج تحريك به فتنه و آشوبگري در سال 1389، علنا از شعار « نه غزه نه لبنان» حمايت مي كرد و به سرزنش جمهوري اسلامي به خاطر حمايت از آرمان فلسطين به ويژه در روز جهاني قدس مي پرداخت. لودگان بالاترين همچنين با تلاش مشابه براي ترور شخصيت جنبش هاي مقاومت حماس و حزب الله ادعا كرده بودند اعضاي اين جنبش در سركوب فتنه گران شركت دارند!
يادآور مي شود بيانات حكيمانه و تحليل مستند رهبرفرزانه انقلاب در پنجمين نشست بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين كه با حضور مهمانان بيش از يكصد كشور برگزار شد، بازتاب بسيار گسترده اي در محافل سياسي منطقه و جهان داشت و عملا پروژه خائنانه آمريكا و اسرائيل براي قرباني كردن فلسطين به پاي اشغالگران را از خاصيت انداخت.

 



آمريكا، چريك هاي پشيمان را شرمنده تر كرد؟! (خبر ويژه)

اعلام حمايت رسمي وزارت خارجه آمريكا از يك عضو مركزيت سازمان مجاهدين انقلاب، با سكوت و رضايت ضمني اعضاي اين گروه مواجه شده است.
ويكتوريا نولند سخنگوي وزارت خارجه آمريكا روز جمعه در واكنش به صدور حكم 6 سال زندان براي محسن آرمين، از نامبرده اعلام حمايت و نسبت به حكم صادره عميقا ابراز نگراني كرد. خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داده كه هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا از زنداني شدن اين اصلاح طلب در ايران سخت برآشفته شده است.
با وجود سپري شدن 3 روز از اين موضع گيري صريح دولت آمريكا، هيچ يك از اعضاي مركزيت سازمان حاضر به اعتراض در اين زمينه نشده اند. رجب مزروعي نيز كه خود را سخنگوي سازمان شاخه خارج كشور معرفي مي كند، واكنشي از خود نشان نداده است.
يادآور مي شود مركزيت سازمان در سالهاي نه چندان دور ژست مبارزه با امپرياليسم آمريكا گرفته و بسياري از نيروهاي انقلاب را متهم به كاهلي در امر مبارزه مي كردند، اما به تدريج سازمان دچار ارتجاع فكري و عملي در اين زمينه شد و سازمان از منطق مبارزه با آمريكا -حتي در حد دفاع از صدام در ماجراي حمله به كويت و توصيف وي به عنوان خالدبن وليد يا دعوت به ائتلاف با طالبان در مقابل كاخ سفيد- به موضع تسليم طلبي تنزل كرد و سرانجام به جايي رسيد كه تمام مواضع سالهاي اخير آن به عنوان تيتر اول صداي آمريكا و راديو فردا و... برگزيده مي شود.
طيف افراطي اصلاح طلبان شامل اكثريت سازمان مجاهدين، حزب مشاركت و برخي اعضاي مجمع روحانيون در ماجراي فتنه سال 88 عملا در پروژه براندازي آمريكا و اسرائيل به ايفاي نقش پرداختند. بيش از يك سال است مقامات آمريكايي علنا اعلام مي كنند از اصلاح طلبان در ايران حمايت مي كنند.
ظاهرا اين اولين بار است كه سخنگوي سازمان (آرمين) مورد حمايت علني دولت آمريكا قرار مي گيرد. پيش از اين كساني چون بهزاد نبوي مورد حمايت رسمي برخي دولت هاي اروپايي نظير انگليس قرار گرفته بودند. اتحاديه اروپا در سال 1382 با اشاره به رد صلاحيت كساني چون بهزاد نبوي اعلام كرده بود انتخابات مجلس ايران را مشروع نمي داند.
مبارزه با استكبار آمريكا جزو آرمان هاي اصلي موسيسن متدين و انقلابي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي است كه شماري از آنها به شهادت رسيده و گروه ديگر، از اين سازمان جدا شدند و سازمان رسماً منحل شد. با اين وجود برخي عناصر فرصت طلب، در دوره جديد به اسم احياي سازمان، اقدام به استحاله اهداف آن كرده و از تابلوي موجه سازمان براي خيانت به كشور و ملت بهره بردند.
هاشم آغاجري عضو مركزيت سازمان در دوره اصلاحات به جسارت علني عليه امامت و مرجعيت شيعه پرداخته و با اعتراض شديد مردم مواجه شده بود.

 



اوباما همان غلطي را نتوانست بكند كه شما نتوانستيد (خبر ويژه)

تحليلگر يك موسسه آمريكايي مي گويد شكست اوباما در برابر جمهوري اسلامي ايران، اسباب سرشكستگي دموكرات ها در مقابل جمهوري خواهان را فراهم كرده است.
ارگان موسسه «رند» در تحليلي به قلم تريتا پارسي نوشت: جمهوري خواهان مي گويند ايران، ضعف دولت اوباما را به نمايش مي گذارد. آنها مي گويند او به اندازه كافي از آشوب اپوزيسيون در سال 2009 حمايت نكرد همچنان كه ديپلماسي دولت وي در برابر برنامه هسته اي ايران كسل كننده و ناتوان بوده و تحريم ها راه به جايي نبرده اند.
وي مي افزايد: به اعتقاد جمهوري خواهان، نه ديپلماسي اوباما و نه تحريم هاي وي هيچ يك در مهار ايران موفق نبوده اند و همين مي تواند به زيان فعاليت هاي انتخاباتي دموكرات ها تمام شود.
يادآور مي شود اگرچه اعلام بي كفايتي و ناتواني اوباما در قبال ملت ايران، تحليل كاملا درستي از سوي جمهوري خواهان است اما بايد توجه داشت كه جمهوري خواهان 8 سال تمام در دولت بوش انواع حربه هاي فشار عليه جمهوري اسلامي ايران را آزمودند و سرانجام نيز دولتي بي حيثيت، لطمه ديده و منفور و منزوي را به ارث گذاشتند كه در باتلاق عراق و افغانستان فرو رفته و در مقابل رويكرد مقتدرانه جمهوري اسلامي به توسعه فعاليت هاي هسته اي نيز عاجز مانده بود. دقيقا به همين دليل و همچنين قرباني كردن منافع مردم آمريكا در پاي منافع كارتل هاي بزرگ هم بود كه جمهوري خواهان از اوباما شكست خوردند و بنابراين هر دو حزب به يك اندازه دچار سرشكستگي مقابل ملت ايران شده اند.
خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس در دوران رياست بوش در تحليلي تاكيد كرده بود: ملت ايران، روساي جمهور بسياري در آمريكا نظير كارتر و ريگان و كلينتون را تحقير كرده و اگر بوش نيز با مردم ايران پنجه در پنجه بيفكند، سرشكسته خواهد شد.
سرشكستگي هايي كه دولت بوش براي حاكميت آمريكا درست كرد، چنان عميق بوده كه دولت بعدي آمريكا هنوز نتوانسته از عواقب خسارت بار آن- از جمله در عراق و افغانستان و فلسطين و لبنان- خلاصي پيدا كند.

 



همكار سازمان سيا: جنبش سبز تلف شده است (خبر ويژه)

«آيا جنبش سبز يك نيروي تلف شده است؟» اين سؤال را ارگان رسمي سازمان سيا مطرح كرد و در پاسخ نوشت بزرگان اين جريان به جاي انديشيدن به مبارزه در فكر شركت در انتخابات هستند.
سايت راديو فردا در تحليلي به قلم يكي از تحليلگران همكار سازمان سيا (الكس وطنخواه) نوشت: جنبش سبز نفوذ خود را در ميان مردم ايران از دست داده است. همراه با از راه رسيدن انتخابات مجلس، اين جريان ناتوان از ارائه يك پيام موثر است و اين يك ضعف اساسي است.
راديو فردا با دعوت دست اندركاران فتنه سبز به بازگشت به «استراتژي تغيير رژيم» نوشت: آنچه نگران كننده است اين است كه سران شناخته شده جنبش سبز به جاي انجام اقداماتي در جهت مخالفت و واكنش به حصر موسوي و كروبي، در فكر شركت در انتخابات مجلس هستند. بحث در مورد شركت سياستمداران اصلاح طلب در اين شرايط، موجب دلخوري هايي شده است.
نويسنده تحليل با بيان اينكه اصلاح طلبان به 3 دسته تقسيم شده اند، نوشت: بخش اول كه شايد معرف راديكال ترين ديدگاهها است معتقد است حضور در انتخابات مجلس افتادن به دام رژيم است. از جمله آنها مصطفي تاج زاده معاون وزير كشور در دوره خاتمي است كه مي گويد حتي اگر تعدادي از نامزدان اصلاح طلب تاييد صلاحيت شده و راي بياورند به هيچ وجه اجازه نخواهند يافت انحصار اقتدارگرايان را به چالش بكشند. بخش دوم با خاتمي شناخته مي شوند. اين جريان طرفدار «مشاركت مشروط» است. شروط او آزادي رسانه و زندانيان سياسي و حذف نظارت استصوابي شوراي نگهبان است. با اين همه آقاي خاتمي بارها اعلام كرده كه بعيد است حاكميت يك چنين شرايطي را بپذيرد. بخش سوم، اصلاح طلباني هستند كه براي شركت در انتخابات آينده مجلس هيچ شرطي را اعلام نكرده است. اكثريت اين طيف را نمايندگان اصلاح طلب مجلس فعلي تشكيل مي دهند. با وجودي كه اين گروه به شدت از دولت انتقاد مي كنند ولي به نظر مي رسد كه همزمان بر وفاداري خود به مقام رهبري كاملا پايبند هستند.
راديو فردا همچنين مواضع گروه موسوم به «شوراي هماهنگي سبز» را ضعيف توصيف كرده و نوشت: به نظر مي رسد شكاف ميان دين باوران يا سياستمداران سابقا حكومتي با گرايش ها و شخصيت هاي سكولار در جنبش سبز هنوز هم جدي است. در يك چنين شرايطي چگونگي برخورد سياستمداران اصلاح طلب در مورد انتخابات و يا هر نوع ديالوگ ديگر با رژيم سنجش مهمي براي آينده اين جنبش خواهد بود.
خاطرنشان مي شود رسانه هاي ضدانقلاب طي هفته هاي اخير با نااميدي از اقبال مردم، اين بار پيشنهاد كرده اند فتنه گران سناريوي تحريم انتخابات را در دستور كار قرار داده اما آن را علني نكنند تا بتوانند از فضاي انتخاباتي براي تخريب و نفاق افكني استفاده كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14