(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 12 مهر 1390- شماره 20039

تكميل ظرفيت رشته هاي تحصيلي دوره كارداني و ارشد
جمع آوري كمك 7 ميلياردي در جشن عاطفه ها
دانشجويان 34 كشور دنيا در دانشگاه تهران تحصيل مي كنند
واردات قرآن چيني به كشور ممنوع شد
سازمان بهزيستي اعلام كرد واردات خودرو معلولان شامل معافيت گمركي مي شود
اعلام اسامي خوراكي هاي قابل عرضه در بوفه مدارس
استقرار 50 طلبه خانم در ايستگاه هاي مترو
برخورد با خودروهاي بي پلاك آغاز شد
اختصاص 10 ميليارد تومان اعتبار در بخش پيشگيري اوليه از اعتياد
ممنوعيت ورود اتوبوس ها به داخل تونل توحيد
پس از 4 سال كودك ربوده شده به آغوش مادرش بازگشت
اعزام مجروح انفجار مهيب خرم آباد به اصفهان
اعدام 8 قاچاقچي و متجاوز به عنف در شيراز و ساري
مرگ دانشجوي دختر در خوابگاه دانشگاه اميركبير
پيرمرد ماهشهري طعمه گربه هاي دست آموزش شد
كشف يك هزار و 900 سكه بدلي در كازرون



تكميل ظرفيت رشته هاي تحصيلي دوره كارداني و ارشد

كليه داوطلبان كنكور سراسري سال 90 اعم از داوطلبان مجاز و غيرمجاز به انتخاب رشته كه در آزمون پذيرفته نشده اند مي توانند در تكميل ظرفيت رشته هاي تحصيلي دوره كارداني موسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي شركت كنند.
براساس اعلام سازمان سنجش آموزش كشور، كليه شركت كنندگان كنكور 90 اعم از داوطلبان مجاز و غيرمجاز به انتخاب رشته كه در رديف پذيرفته شدگان نهايي آزمون مذكور قرار نگرفته اند، با توجه به عدم تكميل ظرفيت رشته هاي تحصيلي دوره كارداني موسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي، در صورت تمايل براي ادامه تحصيل در رشته هاي مربوطه مي توانند با ارائه كارنامه نتايج علمي نسبت به ثبت نام به صورت مشروط اقدام كنند.
بر اين اساس، افراد مايل به ادامه تحصيل مي توانند با ارائه كارنامه نتايج علمي (كارنامه اوليه داوطلبان كه از طريق سايت اينترنتي اين سازمان به نشاني: wwwsanjeshorg قابل دريافت است) و اصل و كپي شناسنامه و كارت ملي و گواهينامه پيش دانشگاهي شخصا به يكي از موسسات غيرانتفاعي پذيرنده رشته هاي تحصيلي مقطع كارداني براساس مندرجات دفترچه راهنماي انتخاب رشته مراجعه و نسبت به ثبت نام خود به صورت مشروط در يك رشته تحصيلي كارداني اقدام كنند.
داوطلبان مايل به ادامه تحصيل در اين رشته ها مي توانند از روز شنبه 61 مهرماه سال 09 تا روز دوشنبه 52 مهرماه سال 09 شخصا به يكي از موسسات غيرانتفاعي پذيرنده رشته هاي تحصيلي مقطع كارداني مراجعه كنند. نتايج نهايي اين مرحله از تكميل ظرفيت از سوي سازمان سنجش آموزش كشور متعاقبا به موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي ذيربط اعلام خواهد شد.
هر داوطلب منحصرا مجاز به انتخاب يك رشته كارداني، از يك موسسه آموزش عالي غيرانتفاعي خواهد بود و در صورت انتخاب بيش از يك رشته و يا ثبت نام در بيش از يك موسسه غيرانتفاعي، مشخصات داوطلب متقاضي از رديف متقاضيان تكميل ظرفيت حذف شده و شهريه هاي پرداختي وي نيز قابل استرداد نيست.
افزايش ظرفيت پذيرش در تكميل ظرفيت كنكور ارشد
ظرفيت پذيرش رشته هاي جديد و تكميل برخي از كد رشته محلهاي آزمون كارشناسي ارشد سال 09 باز هم افزايش يافت و 763 نفر به اين ظرفيت اضافه شد.
سازمان سنجش آموزش كشور ظرفيت پذيرش در اين رشته ها را با توجه به اعلام دانشگاهها و ميزان ظرفيت پذيرش آنها اعلام كرد.
همچنين براساس اعلام سازمان سنجش، كد رشته محلهاي 2103، 5141، 1969، 3195، 4204، 5204، 2206، 9212، 5215، 6215، 2969، 8283، 9283، 2750 و 3750 مربوط به دانشگاه قم براساس درخواست دانشگاه مذكور از رديف رشته محلهاي مندرج در اطلاعيه دوم تكميل ظرفيت حذف شده و پذيرش دانشجو نخواهند داشت. ظرفيت پذيرش مابقي كدرشته هاي دانشگاه قم نيز به درخواست دانشگاه كاهش يافته است.تمامي داوطلبان مجاز به انتخاب رشته كنكور كارشناسي ارشد سال 09 مي توانند از 01 تا 31 مهرماه جاري با مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور برحسب مورد نسبت به انتخاب كد رشته هاي موجود كه در سايت قرار مي گيرند، اقدام كنند.

 



جمع آوري كمك 7 ميلياردي در جشن عاطفه ها

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد گفت: براساس آمار پايگاه هاي كميته امداد، ميزان كمك هاي مردمي در جشن عاطفه هاي امسال تا به امروز به 7 ميليارد و 500 ميليون تومان رسيده است.
سعيد ستاري، معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) در خصوص ميزان كمك هاي جمع آوري شده در جشن عاطفه هاي امسال اظهار داشت: جشن عاطفه ها امسال از ششم مهر در سه روز متوالي برگزار شد و بيش از 15 هزار پايگاه در سراسر كشور كمك هاي مردمي را جمع آوري كردند.
وي با بيان اينكه هنوز رقم نهايي كمك هاي جمع آوري شده در مدارس اعلام نشده است به فارس گفت: براساس آماري كه تا به امروز از ميزان كمك هاي مردمي در پايگاه هاي كميته امداد به دست آمده، تاكنون بيش از 7 ميليارد و 500 ميليون تومان كمك مردمي براي دانش آموزان نيازمند جمع آوري شده است.
ستاري ادامه داد: كمك هاي مردمي طي هفته آينده با هماهنگي هايي كه با آموزش و پرورش انجام شده است، بين دانش آموزان نيازمند توزيع مي شود.
كمك 9 ميليارد توماني مردم به قحطي زدگان سومالي
براساس آخرين آمار كميته امداد امام خميني(ره)، مردم ايران اسلامي تا به امروز 9 ميليارد تومان به مردم قحطي زده سومالي كمك كردند.
سعيد ستاري، معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد در خصوص آخرين آمار درباره ميزان كمك هاي جمع آوري شده براي مردم سومالي گفت: از نخستين روز اعلام جمع آوري كمك هاي مردمي به قحطي زدگان سومالي تا به امروز، 9 ميليارد تومان در پايگاه هاي كميته امداد جمع آوري شده است.
وي اظهار كرد: جمع آوري و ارسال محموله كمك هاي مردمي كميته امداد براي مردم سومالي همچنان ادامه دارد.

 



دانشجويان 34 كشور دنيا در دانشگاه تهران تحصيل مي كنند

معاون آموزشي دانشگاه تهران گفت: تقاضاي دانشجويان خارجي براي تحصيل در دانشگاه تهران زياد است كه اين دانشگاه بايد بررسي كرده و نتيجه نهايي را اعلام كند.
به گزارش فارس مهدي قمصري افزود: تقاضاهاي دانشجويان خارجي براي تحصيل به دانشگاه تهران ارسال شده كه گروه ها بايد پرونده ها را بررسي كنند و هفته آينده جلسه شوراي نقل و انتقال برگزار مي شود و تصميم نهايي در اين خصوص گرفته مي شود.
قمصري در پاسخ به اين سؤال كه بيشتر دانشجويان كدام كشورها تقاضاي تحصيل در دانشگاه تهران را دارند؟ خاطرنشان كرد: در سال گذشته دانشجوياني از 34 كشور در دانشگاه تهران مشغول تحصيل بودند و در اين ميان تعداد دانشجويان عراقي و افغاني درصد بالاتري داشت.
معاون آموزشي دانشگاه تهران تصريح كرد: تعداد دانشجويان آسياي ميانه در درجه دوم و دانشجويان سوري، مصري، هند و پاكستان در رده هاي بعدي هستند و حتي از اروپا نيز براي تحصيل در دانشگاه تهران دانشجو داشتيم.

 



واردات قرآن چيني به كشور ممنوع شد

رئيس دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامي كشور گفت: با هماهنگي وزارت ارشاد و سازمان تبليغات اسلامي، واردات قرآن و تابلوهاي قرآني به ايران از كشور چين ممنوع شد.
به گزارش ايرنا، «مهدي قره شيخلو» روز يكشنبه در شهركرد اظهار داشت: در حال حاضر در كشور توانمندي چاپ قرآن با كيفيت عالي و قيمت مناسب وجود دارد و نيازي به واردات نيست.
وي در زمينه تابلوهاي قرآني نيز گفت: براي واردات اين محصولات، بايد تائيديه دفتر چاپ و نشر سازمان تبليغات كشور اخذ شود.
قره شيخلو گفت: 60 مصحح قرآني در كشور وظيفه تصحيح قرآن را برعهده دارند.
اين مسئول همچنين از برگزاري جشنواره محصولات قرآني موسسات قرآني در كشور در 6 ماهه دوم سال جاري خبر داد و افزود: در اين جشنواره ظرفيت هاي موسسات قرآني شناسايي و طرحهايي كه قابليت ملي شدن دارند معرفي مي شوند.
رئيس دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامي گفت: در پنج سال گذشته 12 هزار حافظ قرآن ساماندهي شدند كه از اين تعداد يكهزار و 200 حافظ قرآن كريم مدرك تخصصي در مقطع ديپلم تا دكترا دريافت كردند.
وي از تشكيل انجمن خيرين قرآني در كشور با عنوان «هر ايراني يك خير قرآني» خبر داد و افزود: هدف از تشكيل اين انجمن، سهيم كردن جمعيت حداكثري در گسترش فرهنگ قرآني در كشور است.

 



سازمان بهزيستي اعلام كرد واردات خودرو معلولان شامل معافيت گمركي مي شود

پيرو جلسه سازمان بهزيستي با وزارت صنايع، مصوبه واردات خودرو با استفاده از معافيت گمركي براي معلولان اجرايي مي شود.
مصطفي كرباسي، با بيان اينكه در اين مصوبه اجازه واردات خودرو و يا قطعات آن از طريق شركت هاي خودروسازي داده شده است، اظهار كرد: خللي كه تاكنون در اجراي اين مصوبه به وجود آمده به خاطر اشكالاتي بود كه در كارگروه تطبيق قوانين مجلس به آن وارد شد.
وي افزود: قطعا واردات 4 هزار و 700 خودرويي اين مصوبه جوابگوي همه نياز معلولان نيست و در حال رايزني با بانك ها هستيم تا از اين طريق تسهيلات لازم براي توليد خودروي مناسب سازي شده ويژه معلولان فراهم شود.
به گزارش ايسنا، معاون توانبخشي و پيشگيري سازمان بهزيستي در پايان با اشاره به تفاهم نامه پيشين سازمان بهزيستي با شركت پارس خودرو عنوان كرد: طبق آن مصوبه دو هزار خودروي مناسب سازي پرايد و ال90 براي معلولان در نظر گرفته شد و سازمان بهزيستي هزينه مناسب سازي آنان را پرداخت كرد و تسهيلات 5 تا 7 ميليون توماني هم به معلولان اعطا شد و آنان تنها با اختلاف يك تا دو ميليون تومان صاحب خودرو شدند. همچنين در صورت به نتيجه رسيدن رايزني ها با بانكها براي جذب تسهيلات، طرحي مشابه اين طرح در سال جاري اجرايي مي شود.

 



اعلام اسامي خوراكي هاي قابل عرضه در بوفه مدارس

اسامي مواد خوراكي قابل عرضه در پايگاه تغذيه سالم در مدارس از سوي دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت اعلام شد.
دكتر فروزان صالحي كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه افزود: انواع خوراكي هاي بسته بندي شده بايد پروانه ساخت از وزارت بهداشت، علامت استاندارد، نام و نشاني كارخانه، تاريخ توليد و انقضاي معتبر، مشخصات تركيبات تشكيل دهنده، پوشش سالم و تمبر داشته باشند و ترجيحا اين مواد از موادي انتخاب شوند كه داراي برچسب موادغذايي باشد.
وي افزود: اين مواد شامل خشكبار، خرما، انواع ميوه خشك، انواع مغزها، كشمش، نخودچي، آجيل، سويا، توت خشك، انجير خشك و انواع ماست، انواع شير، پنير، بستني (به جز بستني يخي) كه همه بايد پاستوريزه يا استريليزه باشد، است.
اين كارشناس تغذيه ادامه داد: انواع ميوه سالم كه شسته شده و ضدعفوني شده و در بسته بندي هاي يك نفره وكيوم شده قرار دارند و نوشيدني هايي مانند دوغ بدون گاز و انواع آبميوه طبيعي (استريليزه يا پاستوريزه)، ماءالشعير و آب معدني از جمله اين اقلام هستند همچنين بيسكويت، كيك و كلوچه توصيه مي شود كه بهتر است بيسكويت از نوع سبوس دار و كيك و كلوچه، از نوع غني شده و تهيه شده با روغن حاوي اسيدچرب با ترانس زير 10 درصد باشد.
به گفته صالحي، لقمه سالمي كه در بوفه مدارس عرضه مي شود بايد نان و پنير و گردو، نان و تخم مرغ، نان و پنير و خيار، نان و پنير و گوجه فرنگي و نان و كره و عسل باشد و حتما بايد خيار و گوجه فرنگي، شسته شده و ضدعفوني شده باشد.
وي توصيه كرد: بهتر است از نانهاي سفيد به علت دارا بودن نمايه گليسمي بالا، كمتر استفاده شود و به جاي آن از انواع سبوس دار و غني شده استفاده شود.
اين كارشناس تغذيه تاكيد كرد: عرضه غذاهاي پخته مانند انواع آش و سوپ، لوبيا، عدس، حليم، شله زرد و فرني، به شرط داشتن كليه شرايط تهيه آنها بلامانع است همچنين آشپزخانه مدارس بايد آيين نامه بهداشت محيط مدارس داشته باشند.
صالحي افزود: لازم است ارايه موادغذايي در ظروف يكبار مصرف بوده و پخت روزانه باشد و نظارت انجمن اولياء و مربيان بر پخت و توزيع آنها ضروري است همچنين غذاهايي كه از بيرون (مراكز پخت) تهيه مي شوند، وضعيت بهداشتي مركز پخت و شرايط حمل و نقل غذا بايد مطابق با آيين نامه مرتبط با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي باشد.

 



استقرار 50 طلبه خانم در ايستگاه هاي مترو

مديرعامل شركت بهره برداري مترو گفت: طي 10 روز آينده 50 طلبه خانم در ايستگاه هاي مترو مستقر مي شوند.
به گزارش فارس علي محمد قلي ها درباره حضور طلبه هاي خانم در ايستگاه هاي مترو، گفت: در راستاي حضور و استقرار روحانيون در ايستگاه هاي مترو قرار است طي 10 روز آينده طلبه خانم براي مشاوره و پاسخگويي به سؤالات مذهبي در ايستگاه هاي مترو حضور يابند.
وي افزود: در ادامه طرح استقرار روحانيون طلبه هاي خانم براي بانواني كه بخواهند سؤالاتشان را از يك فرد مؤنث بپرسند در نظر گرفته شده اند.
قلي ها تصريح كرد: استقبال از اين طرح بسيار جدي و زياد بود و تعداد بسياري از مسافران به روحانيون ايستگاه ها مراجعه كرده بودند و مردم خواهان استمرار حضور اين افراد هستند.

 



برخورد با خودروهاي بي پلاك آغاز شد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از آغاز طرح ويژه برخورد با خودروهاي فاقد پلاك، پلاك خارجي و پلاك مناطق آزاد از روز سه شنبه در تهران خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه متأسفانه اخيراً تعدادي از نمايندگي ها نسبت به تحويل خودرو بدون پلاك به مالكان اقدام مي كنند افزود: به تمامي مالكان خودروها هشدار مي دهيم از روز سه شنبه 12 مهرماه هيچ خودرويي بدون پلاك از نمايندگي تحويل نگيرند چرا كه پليس در صورت مشاهده خودرو بدون پلاك، داراي پلاك خارجي يا پلاك منطقه آزاد نسبت به انتقال آن به پاركينگ اقدام مي كند.
وي با اشاره به اينكه براساس قانون، شناسنامه خودرو، پلاك آن است تصريح كرد: خودروهاي بدون پلاك در صورتي كه تصادف كنند در هر شكل مقصر حادثه بوده و مشمول بيمه نيز نمي شوند.
رئيس پليس راهور تهران از برخورد جدي با نمايندگي هايي كه نسبت به تحويل خودروهاي بي پلاك اقدام مي كنند خبر داد و به ايسنا گفت: پس از انتقال خودروهاي فاقد پلاك به پاركينگ، نمايندگي كه اين خودروها را به مالك تحويل داده شناسايي شده و راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نسبت به پلمب و لغو مجوز نمايندگي متخلف اقدام مي كند.
به گزارش ايسنا رحيمي با تأكيد بر اينكه محل نصب پلاك خودروها مشخص است گفت: از روز سه شنبه تمامي خودروهايي كه به هر دليلي پلاك خود را از محل تعيين شده جابجا كرده، به پشت يا جلو شيشه منتقل كرده و يا نسبت به پاك كردن اعداد و يا تغيير آن اقدام كنند، متخلف شناخته شده و نسبت به انتقال خودرو آنها به پاركينگ و معرفي فرد متخلف به مراجع قضايي اقدام مي شود.

 



اختصاص 10 ميليارد تومان اعتبار در بخش پيشگيري اوليه از اعتياد

مدير كل فرهنگ و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حدود 10 ميليارد تومان اعتبار در بخش پيشگيري اوليه از اعتياد در سال جاري اختصاص يافته است.
به گزارش ايسنا حميد صرامي افزود: رقم اعتبارات سال 90 در بخش پيشگيري اوليه از اعتياد و انجام فعاليت هايي در جهت مصون سازي جامعه، حدود 10 ميليارد تومان است كه از اين ميزان اعتبار دو ميليارد و 300 ميليون تومان به سازمان بسيج مستضعفين، سه ميليارد تومان به آموزش و پرورش، دو ميليارد و 380 ميليون تومان به صدا و سيما، 500 ميليون تومان به دانشگاه هاي وابسته به وزارت علوم، يك ميليارد و 900 ميليون تومان به بهزيستي و 500 ميليون تومان براي اجراي طرح هاي ويژه فرهنگي اختصاص مي يابد.
وي گفت: در مجموعه آموزش و پرورش، امسال جلساتي آموزشي براي والدين دانش آموزان مقطع متوسطه با هدف آشنايي والدين با مهارت هاي زندگي و پيشگيري اوليه از اعتياد برگزار مي شود، همچنين براي مديران، معلمان و مربيان مدارس متوسطه كشور هم كارگاه هايي آموزشي با موضوع پيشگيري اوليه از اعتياد، با هدف ارتقاي سطح آگاهي دانش آموزان در 18 استان كشور برگزار مي شود.

 



ممنوعيت ورود اتوبوس ها به داخل تونل توحيد

جانشين پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از ممنوعيت ورود اتوبوس ها به داخل تونل توحيد خبر داد.
به گزارش ايرنا سرهنگ جمال بذرافشان گفت: ورود انواع وسايل نقليه سنگين از جمله اتوبوس و كاميون به داخل تونل توحيد و تونل رسالت ممنوع است و با خاطيان برخورد قانوني مي شود.
وي ادامه داد: ورود موتورسيكلت نيز به داخل تونل توحيد ممنوع بوده و با راكبان برخورد خواهد شد.
بذرافشان افزود: اين طرح از هفته گذشته و همزمان با آغاز سال جديد تحصيلي در تهران به اجرا درآمده است و همچنان ادامه دارد.
جانشين پليس راهور تهران همچنين گفت: با اجراي اين طرح عوامل پليس در جلوي ورودي هاي شمالي و جنوبي تونل توحيد مستقر شده و اقدام به كنترل خودروها داخل تونل مي كنند.

 



پس از 4 سال كودك ربوده شده به آغوش مادرش بازگشت

«مهدي مباركي» نوزاد دوماهه اي كه در سال 84 در بندر عامري شهر دلوار ربوده شده بود، پس از 4 سال به آغوش مادر بازگشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، در سال 86 زني در بندر عامري از توابع بخش دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر نوزاد دو ماهه اي را به سرقت برد و از بوشهر به ورامين فرار كرد.
تلاش ها براي پيدا كردن اين نوزاد دو ماهه در چند سال اخير ادامه داشت و مأموران انتظامي تنگستان و ورامين سرانجام موفق شدند نوزاد را در ورامين در منزل زني پيدا كنند كه سابقه دوستي با مادر مهدي داشت.
اكنون مهدي كودكي 4 ساله است و به كانون خانواده خود بازگشته است.
براساس اين گزارش متهمه دستگيري شده و هم اكنون در زندان مركزي بوشهر به سر مي برد.
فرد دستگير شده در اظهارات اوليه عنوان داشت كودك را در ازاي مبلغي در بوشهر خريده است اما در تحقيقات بعدي گفت كه به دليل بچه دار نشدن به فكر ربودن بچه افتاده است.
متهم با طرح آشنايي با مادر كودك به منزل وي مراجعه و نوزاد را در يك فرصت مناسب ربوده بود.

 



اعزام مجروح انفجار مهيب خرم آباد به اصفهان

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
يكي از مجروحان انفجار يكشنبه گذشته خرم آباد كه دچار 60درصد سوختگي شده بود، به دليل كمبود امكانات در اين شهر، به اصفهان منتقل شد.
فرد مصدوم كه بنابه تشخيص تيم معالج او در بيمارستان شهداي عشاير اين شهر حدود 60 درصد از بدنش دچار سوختگي شديد شده بود، به يكي از بيمارستان هاي اصفهان انتقال يافت.
در حالي كه تا لحظه مخابره اين خبر حدود 40 ساعت از وقوع حادثه مي گذرد، كارشناسان علت بروز انفجار شديدي كه منجر به تخريب كامل خانه اي سه طبقه شد را كشف نكرده اند.
بنابه گفته همسايگان خانه تخريب شده، پس از بروز انفجار، دود سفيد رنگ غليظ همراه با بوي مواد منفجره از محل بلند شد و احتمال وقوع حادثه با مواد آتش زا را تقويت كرد.گفتني است زمينه تشييع پيكرهاي دو جان باخته اين حادثه به نام هاي سميرا فرج زاده 23 ساله و فرزند شش ساله اش به نام حسين در روز دوشنبه مهيا شده بود.

 



اعدام 8 قاچاقچي و متجاوز به عنف در شيراز و ساري

شيراز- خبرنگار كيهان:
حكم اعدام 8 نفر از قاچاقچيان مواد مخدر و متجاوز به عنف كه توسط دادگاه هاي انقلاب استان فارس و مازندران صادر شده بود در شيراز و ساري اجرا شد.
به گزارش خبرنگار ما از شيراز هفت متهم در شهرستان هاي آباده، ني ريز، كازرون، بوانات و شيراز دستگير و محاكمه شدند كه حكم اعدام آنان پس از طي مراحل قانوني و تشريفات دادرسي در شيراز اجرا شد.
اعدام شدگان «عبدالماجد -الف»، «محمدرضا -الف»، «عبدالرسول -ت»، «محسن -ع»، «احمد-ك»، «هادي -ك» و «مسيح-ك» نام دارند كه اتهام آنان خريد و فروش، نگهداري و ترانزيت مواد مخدر سنتي و صنعتي اعلام شد. در همين زمينه يك متجاوز به عنف نيز صبح يكشنبه در شهرستان ساري به دار مجازات آويخته شد.
حجت الاسلام جعفري، دادستان عمومي و انقلاب ساري با اعلام اين خبر گفت: فرد محكوم با معرفي خود به عنوان ضابط، زني را با اغفال و تهديد به مكاني منتقل كرده و پس از سرقت طلاهايش، وي را مورد تجاوز قرار داده بود كه با شكايت زن قرباني، متهم دستگير و به جرمش اعتراف كرد.
وي افزود: پرونده اين شخص به صورت ويژه مورد رسيدگي قرار گرفت و پس از طي تشريفات قانوني و قطعيت يافتن حكم اعدام، اين راي به مرحله اجرا درآمد.

 



مرگ دانشجوي دختر در خوابگاه دانشگاه اميركبير

يك دانشجوي دختر دانشگاه صنعتي اميركبير ظهر ديروز براثر استنشاق گاز اسيد چاه فاضلاب فوت كرد.
به گزارش فارس آمنه-ز دانشجوي 21 ساله دانشگاه صنعتي اميركبير كه در مقطع كارشناسي و در رشته پليمر و رنگ در اين دانشگاه مشغول تحصيل بود پيش از ظهر ديروز در خوابگاه شهيد مرادي واقع در خيابان رشت دانشگاه صنعتي اميركبير فوت كرد.
اين دانشجو در حين استحمام بي هوش و توسط دانشجويان در ساعت 45:12 به بيمارستان فيروزگر منتقل مي شود و در نهايت تلاش پزشكان به نتيجه اي نرسيده و اين دانشجو در ساعت 55:13 فوت كرد.
نظريه اوليه كارشناسان اين بوده كه اين دانشجو در حين استحمام و براثر استنشاق گاز اسيد كه از چاه فاضلاب منتشر شده دچار گازگرفتگي شده و فوت كرده است.

 



پيرمرد ماهشهري طعمه گربه هاي دست آموزش شد

پيرمرد 80 ساله ماهشهري پس از مرگ طعمه گربه هاي خانگي اش شد.
به گزارش خبرنگار مهر، پيرمرد 80 ساله ماهشهري كه در شهر چمران زندگي مي كرد، تنهايي زندگي اش را با گربه هايي كه خود تربيت كرده بود در يكي از مناطق زاغه نشين اين شهر پر مي كرد و هر روز بخشي از غذاي خود را به گربه هايش مي داد تا آنها وسيله اي براي سرگرم كردن روزهاي سخت تنهايي اش باشند.
اين پيرمرد چند روز قبل بر اثر كهولت سن فوت كرد ولي به علت اينكه تنها زندگي مي كرد كسي متوجه مرگ وي نشد و چند روزي جسد وي در خانه ماند اما گربه هايش بعد از چند روز گرسنگي را تحمل نكردند و پيرمرد را طعمه خود قرار دادند.
سرانجام يكي از همسايگان كه غيبت پيرمرد را طولاني ديد به منزلش رفت و بعد از اينكه متوجه شد بوي بدي از داخل خانه به مشام مي رسد اقدام به گشودن در كرد و با جسد پيرمرد 80 ساله مواجه شد كه صورتش به صورت كامل طعمه گربه هايش شده بود.
پزشك قانوني شهرستان ماهشهر علت مرگ اين پيرمرد را ناشي از كهولت بالاي سن تشخيص داد.

 



كشف يك هزار و 900 سكه بدلي در كازرون

يك هزار و 900 عدد سكه كه به سبك سكه هاي دوره سلوكي يعني فاصله سال هاي 330-270 قبل از ميلاد به شكل حرفه اي ساخته شده و همگي بدلي است و به فردي در يكي از روستاهاي كازرون فروخته شده بود، كشف شد.
به گزارش ايرنا، فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان فارس بيان داشت: در پي مراجعه فردي از اهالي كازرون به دادگستري و شكايت از افرادي در شهرستان دورود لرستان مبني بر فروش تعدادي سكه بدلي به وي، دادگستري اين شهرستان موضوع را براي تحقيقات بيشتر به معاونت آگاهي ارجاع كرد.
سرهنگ محمدحسن صفري با اشاره به اين كه مشخص شد در جريان خريد و فروش سكه ها يك نوع كلاهبرداري صورت گرفته است، افزود: با بررسي و اعلام نظر دايره مبارزه با قاچاق كالا و اداره كل ميراث فرهنگي فارس، سكه هاي موصوف نيز مورد بررسي كارشناسان قرار گرفت و اين سكه ها كه جزئيات سكه هاي سلوكي را داراست، بدل تشخيص داده شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14