(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 17 مهر 1390- شماره 20043

سخني با فرماندار جديد بابل
ديدار استاندار زنجان با سفير كبير ژاپن در ايران
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان مازندران: مطالعه و تفكر مقدس ترين اعتياد درجهان است
كم باراني ناشي از تغييرات اقليمي دنياست
استان يزد ميزبان سي و چهارمين دوره مسابقات قرآن كريم
در شهر ما
كوتاه از ورزش شهرستانها
انتصابات جديد در شهرستان ها
انتصاب اعضاي ستاد برگزاري انتخابات مجلس در خوزستان



يادداشت خبرنگار
سخني با فرماندار جديد بابل

فرماندار جديد شهرستان بابل كه خوشبختانه اهل اين خطه هم است در بالاترين منصب اجرائي اين شهر قرار گرفت.
شهرستان بابل كه يكي از بزرگ ترين شهرهاي استان مازندران از لحاظ جغرافيايي، جمعيت، اقتصادي و آموزشي است؛ متأسفانه با چالش هاي گوناگوني از جمله فقدان وحدت رويه سياسي، مديريتي، مشكل بيكاري (كه متأسفانه بالاترين رقم را در استان به خود اختصاص داده است) مواجه است.
معضل بزرگ نا هنجاري هاي اجتماعي، مشكل ترافيكي و شهري و اجرايي نشدن طرح هاي عمراني، مشكل و كمبود آب آشاميدني شهري به خصوص در تابستان، مشكل عدم گازرساني به روستاهاي تابعه، عدم تحقق نشدن اعتبارات سفرهاي رياست جمهوري- كه در اين خصوص بعضي از پروژه هاي سفر دوم و سوم هنوز به بهره برداري نرسيده است -و ... از جمله مواردي است كه هنوز اين شهرستان با آنها دست به گريبان است.
بابل كه در نوع خود بالاترين فوق تخصص و متخصص هاي رشته هاي گوناگون پزشكي را دارا مي باشد به لحاظ فضاي دانشگاهي و حوزوي و همچنين تعداد دانشجويان در استان بسيار تأثيرگذار است؛ كه اين ويژگي در كنار امتيازات ناشي از وجود مراكز تجاري و اقتصادي موجود در سطح استان قابل توجه است.
امتيازات ديگري از جمله بالاترين رقم توليد برنج، لبنيات و اراضي كشاورزي و طبيعت بكر و خدادادي چشمگير كه خداوند متعال براي اين شهرستان ارزاني داشته است؛ نيز نبايد مورد اغماض قرار گيرد.
وجود ده ها مركز تاريخي و مذهبي كه در صنعت گردشگري شهرستان كم نظير است؛ از جمله ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل اين شهرستان است؛ كه مي بايست مورد توجه قرار گيرد. اما با همه اين امكانات و نعمت هاي الهي كه ذره اي از آن مورد اشاره قرار گرفت؛ متأسفانه به قول امام جمعه شهرمان، بابل همچنان محروم مانده است.
لذا فرماندار جديد اين شهرستان مي بايست با اولويت قرار دادن يكايك مشكلات و توجه به كمبودها و ايجاد ستادي چند لايه و به كارگيري كارگروه هاي تخصصي و با وحدت و همدلي سياسي- مديريتي ميان دوستداران و شيفتگان خدمت به اين شهرستان، اقدام هاي بايسته و شايسته اي انجام دهد و مطمئنا اگر خود در اين زمينه پيشقدم شود مردم و ساير مسئولان به حمايت از او بر خواهند خاست.
لذا از فرماندار محترم انتظار مي رود در راستاي برداشتن گام هاي موثر در توسعه و آباداني اين شهرستان اقدامات زير را در دستور كار خود قرار دهد؛ چنان كه حضور موثرشان دربازه زماني خدمت در اين شهرستان همچنان به عنوان عملي صالح در اذهان مردم بابل باقي بماند.
1- استفاده از نيروي انساني مستعد و دلسوز و معتمد در راستاي حل مشكلات مردم و شهرستان.
2- كمك به جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي در حوزه هاي مختلف گردشگري، صنعت و...
3- ارتباط نزديك و چهره به چهره با مردم و شهروندان بابلي از طريق ارتباط مستقيم، ارتباط حضوري يا افراد معتمد به ويژه از طريق حضور در مصلي نماز جمعه و برنامه هاي مذهبي.
4- توجه به خدمت به مردم و شايسته سالاري به دور از خط بازي هاي سياسي و انحصارطلبي گروه يا افراد سفارش شده.
5- توجه به حوزه هاي فرهنگي و برنامه هاي فرهنگي در سطح شهرستان و اولويت بندي در راستاي برداشتن گام هاي موثر در حل چالش هاي فرهنگي با محوريت جذب و توسعه صنعت گردشگري.
علي كفائي مهر- خبرنگار كيهان در بابل

 



ديدار استاندار زنجان با سفير كبير ژاپن در ايران

زنجان- خبرنگاركيهان:
استاندار زنجان و سفير كبير ژاپن در ايران در ديدار با يكديگر راه هاي توسعه ارتباط و همكاري اقتصادي را بررسي كردند.
رئوفي نژاد در اين ديدار با بيان اينكه زنجان داراي ظرفيت هاي بالايي در بخش هاي مختلف است؛ افزود: مهم ترين اين ظرفيت ها بخش علمي و فرهنگي بوده و اين استان با داشتن بيش از 30 مركز آموزشي و دانشگاه هاي مختلف به قطب علمي و فرهنگي در كشور تبديل شده است.
وي گفت: زنجان با قرار گرفتن در مسير بين المللي و ترانزيت شمال جنوب و شرق به غرب كشور، دروازه ورود شمال غرب كشور و كشورهاي اروپايي به مركز ايران محسوب مي شود.
استاندار زنجان، با بيان اينكه زنجان با داشتن چنين ويژگي هايي، يكي از استان هاي مهم در ابعاد اقتصادي، اجتماعي و سياسي كشور محسوب مي شود؛ گفت: اين استان به عنوان يك كريدور حاصل خيز مي تواند به تبادل اطلاعات و ارتباطات اقتصادي و سرمايه گذاري با كشور ژاپن بپردازد.
كين ايچي كومانو در ادامه ديدار با استاندار و مديران كل استان زنجان، با بيان اينكه اين استان در همه ابعاد مستعد است، افزود: ژاپن در يك همكاري مشترك، اطلاعات لازم براي مديريت آبهاي زيرزميني در اختيار شركت آب منطقه اي زنجان قرار خواهد داد.
وي، خاطر نشان نمود: به اين منظور يك كنفرانس با موضوع مديريت آبهاي زيرزميني با كارشناسان زنجاني و ژاپني در اين استان برگزار خواهد شد.
كومانو، با بيان اينكه زنجان داراي منابع غني بسياري در بخش برق و آب است، اظهار كرد: كنفرانس براي توسعه و پيشرفت اين بخش ها بوده و اميد مي رود كه ژاپن كمك بسيار خوبي در اين زمينه باشد. سفير كبير ژاپن در ايران، با اسرار بر شناخت كشور ايران و تنوع ظرفيتهاي اين كشور اشاره كرد و گفت: از اين نظر از هر فرصتي براي شناخت ايران و توانمنديها و مردم آن استفاده كرده و از امكانات براي شناخت ظرفيت هاي استان هاي مختلف براي ايجاد فرصت هاي مختلف همكاري ميان ايران و ژاپن بازديد خواهم كرد.

 



مديركل كتابخانه هاي عمومي استان مازندران: مطالعه و تفكر مقدس ترين اعتياد درجهان است

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان مازندران گفت: مقدس ترين اعتياد درجهان اعتياد به مطالعه و تفكر است.
«محمد اسماعيل امامزاده» در نشست خبري سيماي طبرستان گفت: درهيچ مكتب و نحله و حتي مشارب بشري به جز اسلام بركتاب، مطالعه و تفكر تاكيد نشده است و غربي ها از ديرباز اسلام و مسلمانان را با توليد كتاب و فراواني كتابخانه هاي جامعه اسلامي مي شناختند. وي با بيان رهنمود هاي رهبر معظم انقلاب درباب مطالعه و كتابخواني و تاكيد بر دغدغه هاي ايشان در بالا بردن سطح مطالعه و كتابخواني در جامعه، به علت شكل گيري سند نهضت مطالعه و مفيد دركشور اشاره كرد و افزود: به واسطه تاكيدات دائمي رهبر انقلاب و عدم عنايت كافي به حوزه و كتاب و كتابخواني، شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوبه اي در اواخر سال گذشته تحت عنوان «سند نهضت مطالعه مفيد» داشت كه اين سند سي ام مرداد ماه امسال به مازندران واستاندار ابلاغ شد.
وي با اشاره به آمارهاي كنوني سطح مطالعه و فضاي كتابخانه اي دركشور و استان مازندران خاطر نشان كرد: به لحاظ فضاي كتابخانه اي، كشور ايران بين 56 كشور مطرح در امر كتابخواني رتبه چهل و يكم را داراست و استان مازندران هم بين 31 استان به لحاظ متوسط جمعيت بيست و هفتم است، حال اينكه به گفته معاونت راهبردي رياست جمهوري، مازندران جزء 5استان به غايت فرهنگي كشور است.دبير سند نهضت مطالعه مفيد در استان افزود: به لحاظ اعضاي كتابخانه هاي عمومي ، استان مازندران در رتبه پنجم قرار دارد كه اين خود نشان دهنده اقبال مردم عزيز استان به امر كتاب و كتابخواني است.
امامزاده با اظهار تاسف و نگراني از آمارهاي نگران كننده شاخص هاي كتابخانه اي دراستان گفت: ما از فقر دو شاخص دراستان زنج مي بريم كه علاوه بر فضاي كتابخانه اي، در بخش منابع هم متاسفانه درجايگاه خوبي قرار نداريم.
مديركل كتابخانه هاي استان با ذكر اين نكته كه كشور ايران دربين 56 كشور مطرح جهان در شاخص منابع رتبه چهل و هشتم را دارا است و مازندران نيز بين 31 استان كشور رتبه بيست و دوم را به خود اختصاص داده است، افزود: در ازاي هر 100 نفر ايراني حدود 3 مترمربع فضاي كتابخانه اي دركشور وجود دارد كه در مازندران اين عدد يك متر و ده سانتيمتر است؛ حال آنكه اين مقدار درپايان برنامه پنجم توسعه بايد به 4متر مربع برسد.

 



كم باراني ناشي از تغييرات اقليمي دنياست

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
خشكسالي و كم باراني ناشي از شرايط اقليمي دنياست براين اساس دستگاه هاي اجرايي گلستان حساسيت لازم را داشته باشند.
معاون عمراني استاندار گلستان در جلسه مشترك شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان هاي كلاله و مراوه تپه در سالن اجتماعات فرمانداري كلاله ضمن اعلام مطلب فوق افزود: خشكسالي ها و كاهش بارندگي هاي ناشي از تغييرات اقليمي، باعث شده كه در برخي از مناطق جنگلي منطقه، رطوبت خاك به 10درصد و پايين تر كاهش يابد.
عبدالرضا دادبود با بيان اين كه جنگل هاي مناطق كلاله و مراوه تپه از شرايط و ويژگي هاي خاصي برخوردار است، اظهار داشت: جنگل هاي مناطق مذكور عموما سوزني برگ بوده و شرايط لازم را بيش از ساير گونه ها به خصوص در فصل برگ ريزان، براي آتش سوزي دارند.
معاون عمراني استاندار گلستان در ادامه به ضرورت بيمه واحدهاي مسكوني و تجاري اشاره و خاطر نشان كرد: گلستان از جمله استان هاي پيشرو كشور در بيمه ساختمان هاي مسكوني و تجاري است. به گفته دادبود، هر واحد مسكوني يا تجاري با مبلغ ناچيزي، تا سقف 80 ميليون ريال خسارت، در برابر حوادث مختلف بيمه مي شوند.
فرماندار كلاله نيز با اشاره به حادثه خيز بودن اين شهرستان اعلام كرد: كلاله 40 هزار هكتار مرتع، 20 هزار هكتار جنگل دست كاشت و 63 هزار هكتار جنگل طبيعي عموما سوزني برگ دارد كه در فصل برگ ريزان مناسب براي حريق هستند. نورالله نوراللهي افزود: چهار شهرستان منطقه در فصل پاييز و برگ ريزان با مشكل حريق روبه رو هستند. براين اساس ضرورت دارد پايگاه اطفاي حريق با امكانات و تجهيزات لازم دريكي از اين شهرستان ها بويژه كلاله مستقر شود تا از خسارت ها پيشگيري شود.

 



همزمان با سراسر كشور روي مي دهد
استان يزد ميزبان سي و چهارمين دوره مسابقات قرآن كريم

يزد-خبرنگاركيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد از برگزاري سي و چهارمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم در چهار رشته حفظ، ترتيل و مفاهيم در دو مرحله شهرستاني و استاني خبر داد.
حجتالاسلام محمدمهدي حاتمي رشد و تعالي معرفت ديني و انس با قرآن كريم در جامعه به ويژه در ميان نسل جوان و گرايش بيشتر نوجوانان را از اهداف برگزاري اين دوره از مسابقات بيان كرد و اظهار داشت: اين دوره از مسابقات براي دو گروه سني شكوفه ها و بزرگسالان برگزار مي شود.
وي افزود: اين دوره از مسابقات قرآن كريم براي رده سني شكوفه ها در رشته حفظ يك جزء و دو نيم جزء تا مرحله شهرستان، در رشته حفظ پنج جزء و 10 جزء تا مرحله استاني و در رشته حفظ 20 جزء و حفظ كل قرآن كريم و رشته هاي قرائت، ترتيل و مفاهيم تا مرحله كشوري برگزار مي شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه يزد اضافه كرد: بزرگسالان در اين دوره از مسابقات قرآن كريم در رشته حفظ 10 جزء تا مرحله استاني، رشته حفظ 20 جزء تا مرحله كشوري و رشته هاي حفظ و قرائت كل قرآن تا مرحله بين المللي مي توانند شركت كنند.
حاتمي، شرايط شركت در اين دوره از مسابقات قرآن كريم در گروه سني شكوفه ها را متولدين سال 74 به بعد عنوان كرد و گفت: حافظان 10 جزء و 20 جزء قرآن كريم نيز بايد محفوظات خود را به صورت پيوسته حفظ كنند و در غير اين صورت بايد شامل دو بخش مساوي باشند. وي افزود: رتبه هاي اول استاني، راه يافتگان به مرحله فينال مسابقات كشوري، نفرات اول مسابقات كشوري سازمان ها و نهادها در سال گذشته از مرحله شهرستان معاف و به مرحله استاني راه مي يابند.
حاتمي همچنين گفت: نفرات اول تا سوم مسابقات بين المللي ساير كشورها در سال 90 نيز از مرحله شهرستان و استاني معاف و به مرحله كشوري راه پيدا مي كنند.

 



در شهر ما

كمبود خودپرداز
در شهرستان شوشتر
برخي بانك ها در شهرستان شوشتر دستگاه خودپرداز ندارند و مشكلاتي را براي شهروندان و گردشگران و دانشجويان به وجود آورده اند. همچنين شعبه مركزي بانك هاي مستقر در سطح شهر نيز با اينكه در قسمت شلوغ شهرستان قرار دارند اما آنها يك دستگاه خودپرداز دارند لازم است روساي اين بانك ها نسبت به نصب يك دستگاه خودپرداز ديگر اقدام كنند.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

دوچرخه سواري از مشهد اردهال تا مشهد الرضا(ع)
كاشان- خبرنگار كيهان:
تيم دوچرخه سواري سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان به مناسبت هفته كرامت در قالب تور دوچرخه سواري حرم تا حرم مسافت بين مرقد مطهر سلطانعلي ابن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال تا حرم مطهر امام رضا(ع) را ركاب زدند.
اين حركت ورزشي براي چهارمين سال متوالي با همكاري هيئت دوچرخه سواري كاشان با حضور 14 ركابزن برگزار شد.
ركابزنان كاشاني مسافت يكهزار و 240 كيلومتري مشهد اردهال كاشان تا مشهد مقدس را با عبور از 5 استان قم، تهران، مازندران، گرگان و خراسان رضوي به مدت 10 روز دوچرخه سواري كردند.

قزويني ها دويدند
قزوين-خبرنگار كيهان: يك دوره مسابقه دو 100 متر به مناسبت گراميداشت دهه كرامت با حضور 50 تن از ورزشكاران بسيجي در دو رده سني نوجوانان و نونهالان در قزوين برگزار شد.
در رده سني نونهالان اين رقابت ها، ميثم عبدالله پور عنوان قهرماني را بدست آورد و نيما نيكدل و ابوالفضل غياثوند نيز عناوين دوم و سوم را از آن خود كردند.
در بخش نوجوانان نيز حسين غفاري مقام نخست را كسب كرد. محمد نوري دوم شد و ميكائيل اميري نيز در جاي سوم قرار گرفت.
افتتاح سالن ورزشي
دهلران- خبرنگار كيهان: سالن ورزشي چند منظوره شهداي شهرك انقلاب دهلران به بهره برداري رسيد. اين سالن با زيربناي 798 مترمربع و صرف 304 ميليون تومان اعتبار احداث شده است
بسيجيان سمنان سوم شدند
سمنان- خبرنگار كيهان: تيم واليبال بسيج حوزه شهيد فهميده سمنان با شركت در مسابقات بسيج دانش آموزي كشور كه در سالن مركز تربيت معلم نسيبه تهران برگزار شده بود توانست تنها با يك شكست به مقام سوم واليبال اين مسابقات دست يابد.
برگزاري مسابقه تيراندازي
مسابقه تيراندازي با سلاح جنگي بين مسئولان در ميدان تير برگزار شد.
در اين مسابقه سروان نوري رئيس اداره راهنمايي و رانندگي آوج با كسب بالاترين امتياز برنده شد وهديه اي به وي اهدا شد.
رقابت 60 اسكواش باز در اراك
اراك- خبرنگار كيهان: در مسابقات اسكواش آزاد بانوان كشور يادواره مرحومه عاطفه السادات شريفي با شركت 60 ورزشكار در قالب 9 استان شامل تهران، گلستان، مركزي، خوزستان، اصفهان، يزد، فارس، آذربايجان شرقي و همدان) به صورت حذفي در اراك برگزار شد در اين دوره از مسابقات سوگل ثمودي از تهران به مقام نخست دست يافت و الهام رمضاني از تهران در جايگاه دوم قرار گرفت و فاطمه السادات حيدري از خوزستان هم عنوان سوم را به خود اختصاص داد.
كسب مقام سوم پاورليفتينگ توسط قزويني ها
قزوين- خبرنگار كيهان: ورزشكاران تيم پاورليفتينگ قزوين در اوزان 53، 59، 66، 74، 83، 105 و 120 كيلوگرم موفق به كسب سه عنوان قهرماني، دو مقام دومي و شش عنوان سومي شدند.
مسابقات قهرماني پاورليفتينگ قهرماني كشور با حضور 14 تيم از 12 استان در زرين شهر اصفهان برگزار شد.
انتصاب رئيسان هيئت فوتبال
اراك- خبرنگار كيهان: طي احكام جداگانه از سوي محمدرضا غفاري رئيس هيئت فوتبال استان مركزي، قدرت الله شاه علي و محسن فرمهيني به ترتيب به عنوان رئيسان هيئت فوتبال شهرستانهاي تفرش و فراهان منصوب شدند.
معرفي تيم هاي قهرمان فوتسال
بناب- خبرنگاركيهان: مسابقات فوتسال در رده هاي سني نونهالان با شركت 10تيم نوجوانان و جوانان با شركت 12 تيم در شهرستان بناب برگزار شد. در پايان اين مسابقات در بخش نونهالان، تيم صندوق نصر به مقام قهرماني رسيد. همچنين در بخش نوجوانان و جوانان به ترتيب تيم هاي آموزشكده سماء و البدر طلايي آسيا قهرمان اين دوره از مسابقات شدند.
معرفي دبير ورزش بانوان
جاسك- خبرنگاركيهان: طي حكمي، نيلوفر اقبالي به عنوان دبير ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان شهرستان جاسك منصوب و مشغول به كار شد. وي داور درجه3 بدمينتون و داور درجه2 فوتسال و مربي درجه3 فوتسال است.
تجليل از داوران فوتبال
¤ به مناسبت روز جهاني داور، طي مراسمي از داوران فوتبال شهرستان جاسك تجليل شد. در اين مراسم كه از سوي اداره ورزش و جوانان جاسك و همكاري هيئت فوتبال اين شهرستان برگزار شده بود از مسئول كميته داوران فوتبال استان هرمزگان خواسته شد از داوران فوتبال جاسك در امر قضاوت مسابقات ليگ استان استفاده كنند و همچنين از برگزاري كلاس داوري درجه3 فوتبال در اين شهر خبر داده شد.
برپايي جشنواره فرهنگي ورزشي روستايي
¤ جشنواره فرهنگي ورزشي روستائيان شهرستان گنبدكاووس با شعار ترويج فرهنگ روستانشيني با حضور جمع كثيري از روستائيان گنبدي به ميزباني روستاي سلطانعلي اين شهرستان برگزار شد.
در اين جشنواره با حضور بيش از 2هزار نفر از روستائيان دهستان هاي بخش هاي مركزي و داشلي برون و مسئولان ادارات و نهادهاي شهرستان برنامه هاي مختلف از جمله كشتي آليش، طناب كشي، لاله خواني، كجاوه عروس با شتر، ذكر خنجر، موسيقي سنتي، چوب بازي، برنامه هاي مذهبي و ديني و... برگزار شد.
در اين مراسم از خانواده شهدا، آزادگان، نخبگان ورزشي، هنري و فرهنگي روستايي گنبدكاووس تجليل شد.
افزايش سرانه فضاي ورزشي دانش آموزان
يزد- خبرنگاركيهان: رئيس تربيت بدني اداره كل آموزش وپرورش استان يزد گفت: امسال 10سالن سرپوشيده با اعتبار بيش از 20ميليارد ريال و 4زمين چمن مصنوعي با اعتبار دوميليارد ريال در شهرستان و مناطق استان به بهره برداري رسيد.
محمدحسين رضائي با اشاره به مهمترين سالن هاي ورزشي احداث شده در شهرستان هاي ميبد، تفت، دستگردان، هرات، مهريز، شهيد زيني و مدارس ناحيه2، خليلي و دانش يغمائي اظهار داشت: با بهره برداري از اين سالن ها 9هزار مترمربع به سرانه ورزشي سرپوشيده دانش آموزان استان اضافه شده است.
اهداي كاپ حجاب به دانشجويان هرمزگان
بندرعباس- خبرنگاركيهان: معاون علمي دانشگاه پيام نور استان هرمزگان گفت: در پنجمين دوره المپياد ورزشي دانشجويان دختر پيام نور سراسر كشور كه در مشهد مقدس برگزار شد 2تن از دانشجويان اين استان از لحاظ اخلاق و حجاب برتر شناخته شدند. اميدعلي پورعليمردان اظهار كرد: مينا خنفري كه در رشته هندبال شركت كرده بود، الگوي حجاب اين دوره از مسابقات را از آن خود كرد.
وي مقام اول استان در رشته هندبال را در كارنامه خود دارد و عضو تيم سوپر ليگ هندبال هرمزگان است. همچنين فاطمه مرادي نمونه اخلاق رشته واليبال انتخاب شد، وي تاكنون 4دوره قهرماني استان را با عضويت در اين تيم در كارنامه خويش دارد.
موفقيت گلستان در رنكينگ كشور
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: رئيس هيئت انجمن هاي ورزشي شهرستان گنبدكاووس موفقيت تيم هاي گنبدكاووس را دليل حضور استان گلستان در رده نخست رنكينگ كشوري دانست.
«فرهاد شيبك» افزود: تيم سپك تاكراي گنبدكاووس در سال جاري توانست با درخشش بانوان ملي پوش خود در دو بخش رگووهوپ تاكرا مقام نايب قهرماني كشور را بدست آورد.
وي گفت: همچنين مربي گري تيم ملي بانوان ايران برعهده يك گنبدي است و چهار بازيكن از اين شهرستان نيز در اردوي تيم ملي بانوان حضور دارند كه اين امر نشان دهنده اقتدار بانوان گنبدي در اين ورزش است. وي در ادامه اظهار داشت: ما در بخش آقايان نيز حرف اول كشور را مي زديم ولي متأسفانه در سال هاي اخير به دليل سرمايه گذاري بالاي شهرهاي ديگر برخي از بازيكنان گنبدي با قراردادهاي كلان جذب اين تيم ها شدند و اين امر باعث افت سپك تاكراي گنبد در بخش آقايان شده است.
لازم به ذكر اينكه در بخش آقايان نيز استان گلستان توانسته است رده چهارم رنكينگ كشوري را بدست آورد.
در رنكينگ اعلام شده از سوي انجمن سپك تاكراي كشور در بخش بانوان به ترتيب استان هاي گلستان با 4500امتياز، گيلان با 3600امتياز و مركزي با 3150امتياز عناوين اول تا سوم را كسب كرده اند.
در بخش آقايان نيز گلستان با 4250 امتياز پس از استان هاي مركزي، زنجان و گيلان در جايگاه چهارم قرار گرفته است.
برگزاري مسابقات رزمي
¤ مسابقات انتخابي رزمي سبك «وويتام» انتخابي تيم استان گلستان در سالن شمشيربازي گنبدكاووس برگزار شد. در اين مسابقات بيش از 100 رزمي كار از 9شهر استان گلستان در سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان براي بدست آوردن پيراهن تيم منتخب استان گلستان و حضور در رقابت هاي قهرماني كشور به رقابت پرداختند.
نفرات اول تا سوم اوزان مختلف اين رقابت ها در هر سه رده سني به اردوي تيم منتخب استان گلستان دعوت شدند. رقابت هاي قهرماني كشور سبك «ووينام» اواخر مهرماه جاري به ميزباني تهران برگزار خواهدشد. در پايان اين رقابت ها به نفرات برتر مدال و حكم ورزشي اهدا شد.
معرفي دوچرخه سواران گلستاني
¤ به همت حوزه مقاومت بسيج رسالت شهرستان گنبدكاووس يك دوره مسابقه دوچرخه سواري ويژه جوانان به مناسبت هفته دفاع مقدس در اين شهرستان برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات كه به مسافت 100كيلومتر از گمرك اينچه برون تا برج قابوس بن وشمگير در گنبدكاووس با حضور 35نفر از دوچرخه سواران استان گلستان برگزار شد، سعيد بسطامي از گرگان، بهرام راحيم پور از گنبدكاووس و سروش عزيزي از گرگان به ترتيب به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند.به نفرات برتر هدايايي اهدا شد.

پياده روي عمومي در فيروزآباد فارس
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان:
پياده روي عمومي با شركت 2 هزار نفر از مردان و زنان در رده هاي مختلف سني در فيروزآباد فارس برگزار شد.
شركت كنندگان مسير خيابان هاي 22 بهمن، ميدان طالقاني، بلوار امام حسين(ع)، بلوار شهيد بهشتي و خيابان شهيد مقدسي اين شهر را طي كردند. در پايان به 4 نفر از شركت كنندگان كمك هزينه سفر مشهد به مبلغ 50 هزار تومان اهدا و به 50 نفر ديگر لوازم خانگي و ورزشي اهدا شد.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

رشت- خبرنگاركيهان: طي حكمي مهندس فردين چراجي به عنوان مدير جديد شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه گيلان معرفي شد.
¤ درنشست شوراي اداري بندرانزلي سعادتمند داوودي به عنوان فرماندار جديد اين بندر معرفي شد.
بابل- خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي وزير كشور، محمد مهدوي به سمت فرماندار جديد بابل منصوب شد.
حسين حسيني از سوي كميته امداد استان مازندران به عنوان مديركميته امداد امام خميني (ره) بابل منصوب و مشغول به كار شد.
اراك - خبرنگاركيهان: براساس احكام جداگانه از سوي مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي استان مركزي، «محمدحسن افشاري»، «حجت الله فدايي» و «مجتبي شاه حسيني» به ترتيب به عنوان سرپرست معاونت فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خمين و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان تفرش منصوب شدند.
گرگان - خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي رئيس سازمان جهاد كشاورزي، حسين كاوياني به عنوان سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع انساني سازمان منصوب شد.
سبزوار - خبرنگاركيهان: وزير كشور با صدور حكمي ابراهيمي را به سمت فرماندار جديد شهرستان خوشاب منصوب كرد.

 



با حكم مستقيم استاندار صورت گرفت
انتصاب اعضاي ستاد برگزاري انتخابات مجلس در خوزستان

اهواز - خبرنگار كيهان:
سيدجعفر حجازي استاندار خوزستان در احكام جداگانه اعضاي ستاد برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس در استان را منصوب كرد.
بنابر اين احكام، حميد قناعتي، مديركل سياسي انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري خوزستان به عنوان مسئول كميته سياسي و آموزشي، عبدالامير جامعي، مديركل امنيتي استانداري خوزستان به عنوان مسئول كميته امنيتي و انتظامات، رسول صالحي، رئيس روابط عمومي و امور بين الملل استانداري خوزستان به عنوان مسئول ستاد اطلاع رساني، محسن سزاري مديركل مسئول كميته حفاظت فيزيكي و خداداد محمدي مديركل اداري و مالي استانداري خوزستان به عنوان مسئول كميته پشتيباني و تداركات ستاد انتخابات استان در برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي منصوب شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14