(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23 مهر 1390- شماره 20048

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ما درد مي كشيم !
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در نماز جمعه تهران:
جنبش وال استريت به نابودي آمريكا و نظام سرمايه داري منجر خواهد شد
سفير هند در ايران: دهلي نو آماده همكاري با تهران در زمينه هاي مختلف است
امام جمعه قم: حضور رهبري در بين مردم سبب تحكيم پايه هاي انقلاب است
جانشين فرمانده كل سپاه:
شكست هاي متعدد آمريكا در سياست خارجي عامل طرح اين اتهام بي اساس عليه ايران است
كارشناسان اطلاعاتي و امنيتي آمريكا: كلاس سپاه قدس بالاتر از آن است كه سفير عربستان را ترور كند
واكنش مقام هاي ايراني به انتشار اسامي 29 فرد تحريم شده از سوي اروپا
النجيفي : منافقين بايد خاك عراق را ترك كنند



ما درد مي كشيم !

سيدمحمد عماد اعرابي
نمي دانم! شايد اين روزها زمان خوبي براي اين حرف ها نباشد، آخر ما عادت كرده ايم كه فقط در تابستان نگران حجاب و عفاف باشيم؛ عادت كرده ايم كه پاييز فصل نوشتن از مدرسه و سال تحصيلي است و البته اين ايام عادت كرده ايم كه فقط از اقتصاد و اختلاس بنويسيم اما شايد بد نباشد تا گاهي چرتمان را با شنيدن اين قصه ها پاره كنيم:
پيرمرد فيلسوف با آن هيكل تكيده و موهاي سفيدش به روي سن رفت، از پشت شيشه هاي ضخيم عينكش نگاهي به جمعيت كه گوش تا گوش در سالن نشسته بودند انداخت و گفت: «سنت زدايي[دين زدايي] با دردهايي همراه است كه من از آنها به عنوان دردهاي رهايي نام مي برم...[دردهايي] كه بايد از سوي دينداران و باورمندان به سنت، تحمل شود.» هابرماس آن روز در تالار فردوسي دانشكده ادبيات و زبان فارسي دانشگاه تهران صادقانه از دين زدايي سخن مي گفت و ما چقدر بي خيال بوديم كه حرف هايش را جدي نمي گرفتيم. حالا سال هاست درد مي كشيم؛ دردي به نام رهايي(!) كه بايد از جانب مردم مومن و مذهبي تحمل شود.
درد دل:
يك سال بعد از آن كه هابرماس به ايران آمد اتفاق ديگري در تالار بزرگ شهر اسلو افتاد. از ميان چندين نامزد سرشناس جايزه صلح نوبل، جايزه به زني رسيد به نام شيرين عبادي. مردم جهان كه تا آن زمان شناخت شان از شيرين عبادي به اندازه سياه چاله هاي فضايي هم نبود، حال با اسم و رسم كسي آشنا شدند كه تا چند سال بعد برخي خيابان ها و ميادين شهرشان به نام او شد و بسياري از ماليات هاي شان در قالب جايزه هاي حقوق بشر به جيب او ريخته شد اما تا اينجا زياد عجيب نيست. مردم مومن و مسلمان وقتي درد كشيدند كه مسئولين برگزاري مراسم در اطلاعيه هاي رسمي و غيررسمي، در مصاحبه ها و گفت وگوها، و در تمام مدت اجراي مراسم نوبل، با اصرار و سماجتي خاص، عبادي را به عنوان يك «زن مسلمان» معرفي كردند. كسي كه بدون هيچ نشاني از حجاب اسلامي در مراسم حاضر شد، با مسئولين برگزاري جايزه، دست داد و مصافحه كرد و در آخر وقتي اين درد به عمق جان مردم ديندار و مذهبي جهان رسيد كه فهميدند او حامي همجنس بازان نيز هست. عبادي نطق خود را قرائت كرد: «به عنوان يك «زن مسلمان» از دريافت اين جايزه خوشحالم.» و تمام كساني كه دل در گرو خدا و دين داشتند از اين درد به خود پيچيدند، دردي كه هابرماس آن را درد رهايي خواند و براي دين زدايي لازم مي دانست.
باز هم درد دل:
هنوز چند سالي از آن ماجرا نگذشته بود كه اتفاق ديگري افتاد، درست از همان جنس و با همان نشاني. اين بار سينماي هاليوود صاحب بازيگراني ايراني شد؛ بازيگراني كه اولين و آخرين بازي عمرشان را در هاليوود انجام دادند، هرچند سهم آنان از اين سينما كمتر از 12دقيقه در يك فيلم 90 دقيقه اي بود اما همين مقدار و جلسات حاشيه اي آن كافي بود تا تمام بوق هاي خبري، چهره زناني را به تصوير بكشند كه هيچ نشانه اي از حجاب و آداب اسلامي نداشتند اما به عنوان «زن مسلمان» معرفي مي شدند. مردم ديندار و مؤمن ايران اسلامي همچنان درد مي كشيدند و وقتي اين درد شدت گرفت كه يكي از همين بازيگران با سلام و صلوات به ايران بازگشت، در رسانه ملي به عنوان زني مؤمن و محجبه در نقشي تلويزيوني ظاهر شد و در جشنواره فيلم فجر نيز حضور يافت. انگار علاجي براي دردهايمان نبود يا بهتر بگويم اصلا كسي براي مداوا نبود!
درد دلي ديگر:
شبكه تلويزيون دولتي آمريكا npr برنامه اي ويژه براي مسلمانان تدارك ديد. برنامه اي دردآور كه در مقابل چشمان هزاران مسلمان در اقصي نقاط جهان قرار گرفت. آنها طي اين برنامه 12زن مسلمان را در مقابل دوربين ايالات متحده نشاندند و از آنها خواستند تا پيش چشم تمام بينندگان، حجاب خود را از سر بردارند. npr در توصيف اين برنامه و اين زنان با خطي درشت نوشت: ««زنان مسلمان» از انتخاب خود براي طرد حجاب مي گويند؛ بسياري از آنان فقط هنگام نماز روسري مي پوشند.» باز هم همان درد هميشگي يعني الگوسازي از «زن مسلمان» مطابق با معيارهاي غرب.
آخرين درد دل:
آخرين درد دل را با مسئولين محترم مي كنم؛ با آنها كه چشم هايشان را بستند، با آنها كه گفتند اعتقادي به تهاجم فرهنگي ندارند اما خوب مي دانند: ما درد مي كشيم! سالهاست كه درد مي كشيم و دل خوش كرده ايم به برنامه ريزي هاي فرهنگي نداشته مان! دل خوش كرده ايم به سازمانهاي عريض و طويل فرهنگي كه فقط تعدادشان زياد مي شود! اما حالا ديگر كارد به استخوان رسيده؛ آقايان محترم! بزرگان فرهنگ و فرهنگ سازي كشور! آقايان مجلسي ها و شوراهاي فرهنگي! عزيزاني كه تنها در فصل گيلاس و گوجه سبز به ياد حجاب و عفاف مي افتيد! اينجا ايران، در تمام طول سال، وضعيت حجاب قابل قبول نيست!
اين روزها بيشتر به ياد فرانتس فانون مي افتم؛ نويسنده الجزايري كه در كتابش نوشت:
«اولين اقدام ضد فرهنگي كه فرانسه در الجزاير صورت داد، تلاش براي از بين بردن حجاب بود و در اين كار موفق شد؛ و هر چه بدن زن الجزايري را بيشتر عريان كرد، چنگال استعمارگر، بيشتر به حلقوم الجزايري فرو رفت... هر چادري كه دور انداخته شود افق جديدي كه بر استعمارگر ممنوع بوده در برابر او مي گشايد و بدن الجزايري را كه عريان شده است تماما به او نشان مي دهد و پس از ديدن هر چهره بي حجاب اميدهاي حمله ور شدن اشغالگر ده برابر مي شود... [اشغالگران مي دانستند] اگر بخواهيم به تار و پود بافته جامعه الجزاير هجوم بريم و استعداد و مقاومت او را معدوم سازيم بايد بدوا زن ها را تحت تسلط قرار دهيم.»
راستي! پيرمرد فيلسوف قصه ما در سفرش به ايران خاطره ديگري هم داشت؛ خاطره اي كه شايد ريشه اين خيانت فرهنگي را براي ما بيشتر روشن كند؛ هابرماس مي گفت:
«خانمي كه راهنماي ميهمانان بود و مرا در ديدار از تخت جمشيد همراهي مي كرد [...] اطمينان كامل داشت كه پس از اولين انتخاب خاتمي خيلي چيزها در زمينه «مسائل فرهنگي» (آزادي هاي فردي) تغيير يافته است. براي تائيد اين مطلب او روسري خود را نشان داد. روسري او به اندازه يك كف دست، عقب تر رفته بود.»

 



حجت الاسلام والمسلمين صديقي در نماز جمعه تهران:
جنبش وال استريت به نابودي آمريكا و نظام سرمايه داري منجر خواهد شد

امام جمعه موقت تهران گفت: جنبش وال استريت به نابودي كامل آمريكا، اروپا و نظام سرمايه داري منجر خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در نماز جمعه ديروز تهران به سفر مقام معظم رهبري به استان كرمانشاه و حضور پرشور مردم در اين استان اشاره كرد و اظهار داشت: تلاش آمريكا و اروپا اين بود كه ايران را نيز در كنار ساير كشورهايي قرار دهند كه مبتلا به نارضايتي هاي مردمي هستند اما حضور پرشور مردم اين تلاش آنها را خنثي كرد.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه اين سفر تجلي عشق عميق و همه جانبه اقشار مختلف مردم استان كرمانشاه بود، تصريح كرد: ارادت عميق مردم را نمي توان با فيلم و قلم نشان داد؛ هم امام راحل و هم خلف صالحشان مقام معظم رهبري به اين مردم عشق مي ورزند.
وي بر همين اساس رابطه مردم با رهبري را درس عبرتي براي حكام دنيا دانست و اضافه كرد: حكام دنيا و حكومت هاي منفور بايد همين راهي را كه امام (ره) و مقام معظم رهبري مي روند در پيش بگيرند تا در دل ها براي خود كرسي پيدا كنند؛ چرا كه هر كس در دل بندگان خداست، عرش نشين است.
حجت الاسلام صديقي در ادامه به بيانات مقام معظم رهبري در جمع مردم كرمانشاه كه براي مسئولان بسيار آموزنده بود اشاره كرد و گفت: با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري حضور مردم همواره موجب پيروزي هاي ملت ايران بوده و صاحبان اصلي انقلاب، مردم هستند.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: مقام معظم رهبري همچنين به چالش هاي نظام، همچون جنگ 8 ساله، دو فتنه پيچيده 18 تير و انتخابات 88، تحريم اقتصادي و مسائل هسته اي اشاره كردند كه حضور مردم موجب پيروزي و سرافرازي در همه آنها شد.
حجت الاسلام صديقي به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با مقامات كرمانشاه اشاره كرد و گفت: همانگونه كه مقام معظم رهبري فرمودند ايجاد اختلاف بين علماي شيعه و سني براي شكاف بين مسلمانان است؛ از اين رو علماي شيعه و سني بايد با به روز كردن اطلاعات خود بتوانند شرايط كنوني منطقه را رهبري كنند.
وي تصريح كرد: امروز اگر مشكل نابساماني، اختلاس يا اخلال در شبكه اقتصادي كشور پيش آمده، مسئولان به تنهايي نيروي كافي براي اصلاح آن را ندارند از اين رو مردم در اين صحنه نيز بايد حضور داشته باشند؛ هرجا حضور، تعيين و تشويق مردم وجود داشته همواره با موفقيت همراه بوده است.
حجت الاسلام صديقي با تاكيد بر اينكه در جريان اقتصادي اخير كه رقم بالايي است ، مردم دل آزرده شدند، افزود: فرصتي پيش آمده كه قواي سه گانه با حمايت مردم بتوانند شفاف سازي كرده و دست هاي خباثت را با يك برنامه مستمر در تمامي ادارات قطع و از مفاسد اقتصادي جلوگيري كنند.
وي با تأكيد بر اينكه هر جا دولت زمينه را براي حضور مردم فراهم كرده موجب پيروزي شده است، اظهار داشت: در مسئله جهاد اقتصادي علي رغم قطع دست خيانت ها بايد قوانين مناسب را آماده و براي شفاف سازي ، ايجاد سيستمي كه اين فجايع ديگر واقع نشود را براي مردم به وجود آورد.
حجت الاسلام صديقي تصريح كرد: بانك ها بايد كساني را كه رشوه داده و خيانت كرده اند را مجازات و راه براي حضور و فعاليت مردم بويژه جوانان باز كنند؛ عزم قوه قضائيه در اين زمينه جدي است و بررسي اين موضوع در دستور كار قرار دارد و كسي كه اين مسئوليت را بر عهده دارد از مردم نيز كمك خواسته است اما بايد صبر كرد تا همه عوامل مشخص شود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود در خصوص مسائل جهاني و منطقه اي نيز گفت: بي آبرويي آمريكا و آغاز فروپاشي نظام سرمايه داري، جنبش وال استريت و تظاهرات مردم در صدها شهر آمريكا خود يك هشدار بزرگ است.
وي افزود: كساني كه دم از آزادي بيان مي زنند و در كشوري اگر يك صداي كوچك شنيده شود آن را در بوق و كرنا كرده و مدعيان حقوق بشر اعلاميه مي دهند و تهديد به دخالت نظامي مي كنند حال كه مردم كشورهاي خودشان بيدار شده اند برخورد بسيار خشني با آنها دارند، از اين رو ممكن است در يك مقطعي با زور نظامي بتوانند اين صدا را خاموش كنند اما اين جنبش به نابودي كامل آمريكا، اروپا و نظام سرمايه داري منجر خواهد شد؛ همانگونه كه بيداري اسلامي قطعا نظام جعلي اسرائيل را از بين خواهد برد.
امام جمعه موقت تهران خاطر نشان كرد: در بحرين و يمن همچنان ظلم آمريكا و عربستان ادامه دارد اما با مقاومت اسلحه هاي آنها را از كار مي اندازند.
حجت الاسلام صديقي همچنين در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران، به بحث حيا پرداخت و اظهار داشت: شخصي نزد امام رضا(ع) مطرح كرد كه بنده فقير نيستم اما دزدي در مسير، اموال مرا گرفته است به من وام بدهيد تا به وطنم بازگردم و اگر دسترسي نداشتم همه آن را صدقه مي دهم.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: وقتي حاضرين به اندرون رفتند امام رضا(ع) 200 اشرفي را درون جامه اي قرار داده و از بالاي در به آن فرد دادند؛ وقتي از امام پرسيدند چرا به اين شكل به وي پول داديد ايشان فرمودند كه شايد از ما خجالت بكشد.
وي همچنين به حياء خوف هم اشاره كرد و گفت: انسان در برابر قصور در شكر نعمت يا در اثر تخلف در وظايفش زماني كه به پيشگاه معبود مي رود خجالتي كامل دارد.
حجت الاسلام صديقي همچنين گفت: پيامبر اكرم (ص) خطاب به اباذر فرمودند« اي اباذر خداوند متعال فرشتگاني دارد كه همواره سرشان پايين است تا زماني كه خداوند به اسرافيل در روز قيامت دستور دميدن در صور را بدهد و اين فرشتگان تا آن زمان سر به زير هستند و از خجالت اينكه آنچنان كه خداوند سزاوار بود نتوانسته اند عبادت كنند، سرشان پايين است.»

 



سفير هند در ايران: دهلي نو آماده همكاري با تهران در زمينه هاي مختلف است

سفير هند در تهران گفت: دهلي نو آماده همكاري با تهران در زمينه هاي مختلف است و در اين راه تمام تلاش خود را به كار خواهد گرفت.
«دينكار پراكاش سريواستاوا» پنجشنبه شب در ديدار با استاندار آذربايجان شرقي، با تاكيد بر اهميت همكاري هاي منطقه اي، افزود: ايران و هند دو كشور مهم و تاثير گذار در منطقه هستند كه منافع مشتركي را در اين منطقه پيگيري مي كنند.
وي اظهار كرد: ديدارها و ملاقات نخست وزير هند با رئيس جمهوري اسلامي ايران در سال هاي اخير نشان دهنده عزم و اراده دو طرف براي بسط و توسعه همكاري هاي دوجانبه است كه بايد از اين فرصت براي گسترش روابط تهران و دهلي نو به بهترين شكل ممكن بهره برد.
سفير هند در ايران، نياز اين كشور به انرژي ايران را مورد اشاره قرار داد و با بيان اينكه زمان كوتاهي در زمينه پرداخت ها مشكلاتي بين تهران و دهلي نو پديد آمد، افزود: خوشبختانه اين مشكل با همكاري دولت هاي دو طرف و بانك مركزي ايران حل شد و هم اكنون هند آمادگي كامل براي همه گونه همكاري در زمينه هاي اقتصادي و تجاري و انرژي با جمهوري اسلامي ايران را دارد. سريواستاوا، توسعه روابط هند و ايران را بسيار مهم دانست و گفت: با توجه به اشتراكات فرهنگي و زباني بين اين دو كشور، بايد تلاش نمود حجم مبادلات تجاري دو طرف افزايش يابد.

 



امام جمعه قم: حضور رهبري در بين مردم سبب تحكيم پايه هاي انقلاب است

امام جمعه قم با اشاره به سفر رهبرمعظم انقلاب به كرمانشاه گفت: سفر رهبري و حضور ايشان در ميان مردم سبب تحكيم پايه هاي انقلاب در دل و جان مردم است و اين از ويژگي هاي حاكم اسلامي است.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم، سفر رهبرمعظم، به استان كرمانشاه را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم دلير كرمانشاه در دوران دفاع مقدس دفاعي جانانه از ميهن اسلامي داشتند و افتخارآفريني كردند.
وي اظهار كرد: سفر رهبري و حضور در ميان مردم سبب تحكيم پايه هاي انقلاب در جان و دل مردم است و اين از ويژگي هاي حكومت اسلامي است كه رهبران الهي بهترين و شيرين ترين روزهاي حكومتشان روزهايي است كه در ميان مردم هستند.
سعيدي با بيان اينكه رهبر انقلاب دلتنگي ها و خستگي ها را با حضور در جمع مردم و خانواده معظم شهدا از تن مي زدايند، گفت: اين روزها در آستانه سالگرد سفر رهبرانقلاب به قم هستيم و به ياد داريم كه چگونه ايشان با مردم قم، خانواده شهدا و جانبازان صميمانه برخورد مي كردند.
وي بيان كرد: خانواده شهدا و ايثارگران و جانبازان وقتي آقا در جمع آنها حضور دارند غم نبودن شهيد و بدن آسيب ديده را با نگاه به جمال مقام معظم رهبري فراموش مي كنند.
امام جمعه قم تاكيد كرد: دشمنان خارجي و منحرفان داخلي وقتي طوفان عاطفه، عشق و ارادت را در حمايت از رهبرمعظم انقلاب مي بينند و از سوي ديگر سقوط ديكتاتورها را مشاهده مي كنند و مي بينند كه مردم فلسطين در اثر مقاومت توانسته اند هزار و 27 اسير خود را آزاد كرده و رايحه نهضت بيداري به قلب نظام كفر يعني آمريكا و اروپا وارد شده است، از خشم به خود مي پيچند و ديوانه وار به ياوه گويي مي افتند و سناريوي كهنه شده ايران هراسي را به پيش مي كشند.
وي گفت: دنيا بداند يگانه رهبر بر حقي كه در لواي عنايات حضرت حجت بن الحسن العسگري(عج) محبوبيتش از مرزهاي كشورش عبور كرده و به سراسر دنيا رسيده است، رهبرمعظم انقلاب اسلامي ايران است.
سعيدي خاطر نشان كرد: كساني كه توطئه كرده و با تضعيف روحيه مردم به دنبال خدشه دار كردن وحدت مردم هستند بدانند كه عاشقان ولايت و امامت در عصر غيبت حمايتي گسترده از رهبر خود داشته و به انتظار خورشيد جمال مهدي آل محمد نشسته اند.
وي افزود: ما در سايه حمايت از رهبر انقلاب انتظار حكومت جهاني را مي كشيم و جريان توحيدي و الهي در متن تاريخ هستيم.
توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اضافه كرد: اين سفرهاي پرخير و بركت پيام ها و كلام هاي بسياري دارد، گفت: رهبر انقلاب در اين سفر مواضع خود را نسبت به مسائل مختلف داخلي و خارجي اعلام كرده و نكات بسيار مهمي را تبيين كرده اند.
وي اضافه كرد: در ايران اسلامي چون مردم به نظام اعتماد داشته و به خداوند توكل دارند در سايه تحريم ها و از دل اين تحريم ها راهي براي پيشرفت باز مي كنند.
سعيدي گفت: بايد مسئولان قدر اين فضا را بدانند و هر كس در اين موقعيت بخواهد به روحيه و وحدت مردم لطمه وارد كند طبق فرموده رهبرانقلاب مردم او را حذف خواهند كرد.
وي افزود: رهبر انقلاب سال ها است كه بر مسئله مقابله با مفاسد اقتصادي تاكيد داشته اند و مبارزه با فساد اقتصادي يكي از پايه هاي اصلي حكومت اسلامي است.
وي تاكيد كرد: نخستين دستگاهي كه بايد با مفاسد اقتصادي مقابله كند دولت است، دولت بايد سينه سپر كرده و وارد ميدان شود و نگذارد زياده خواهان وارد عرصه شوند.

 



جانشين فرمانده كل سپاه:
شكست هاي متعدد آمريكا در سياست خارجي عامل طرح اين اتهام بي اساس عليه ايران است

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به اتهام اخير آمريكا مبني بر طرح سپاه براي ترور يك ديپلمات عربي در خاك كشورش، اين سناريو را مضحك و بي اساس خواند.
سردار سرتيپ سلامي با تكذيب ادعاي آمريكا عليه سپاه پاسداران گفت: اين گونه اقدامات سناريويي نخ نما و بي اساس بوده و در حقيقت نوعي فرافكني و ايجاد انحراف در افكار عمومي دنيا از نهضت ضدسرمايه داري وال استريت و ناكامي هاي آمريكا در اجراي سياست هاي استكباري خود در منطقه و جهان است.
وي ايجاد شكاف بين امت اسلامي را ديگر هدف طراحان اين توطئه توصيف كرد و ادامه داد: اين گونه اتهامات در شرايط كنوني با اهداف تفرقه افكنانه بين شيعه و سني و ايجاد گسست در اتحاد جهان اسلام و كشورهاي اسلامي و متاثر از ناتواني آمريكايي ها در خروج از بحراني است كه موج بيداري اسلامي در خاورميانه براي آنها ايجاد كرده است.
سلامي با اشاره به ناتواني در مهار بحران وال استريت كه امروز آمريكا با آن دست و پنجه نرم مي كند گفت: شكست هاي پي درپي و ناكامي هاي سردمداران آمريكايي در سياست خارجي باعث شده تا با طراحي مباحثي مضحك و بي اساس و بي پايه سعي در انحراف افكار عمومي جامعه بين الملل از شكست نظام سرمايه داري و ايجاد تفرقه بين مسلمين كنند كه به فضل الهي همچون ساير دسايس آنها خنثي خواهد شد.
لاريجاني: آمريكا فرافكني مي كند
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز، سناريوي جديد آمريكا در وارد ساختن اتهام به جمهوري اسلامي ايران را دروغي مضحك خواند و اظهار داشت: آمريكا در انقلاب هاي منطقه اي، متحدان خود را يك به يك از دست داده است و براي فرافكني شكست هاي خود در اثر بيداري مردم مسلمان منطقه به اين سناريوسازي ها و فتنه انگيزي ها متوسل شده است.
بروجردي: ايران خود قرباني تروريسم است
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اين كه دولت آمريكا در حال حاضر با شرايط نامناسبي به دليل اعتراضات گسترده مردمي و افزايش مشكلات اقتصادي، مواجه شده، ادامه داد: به همين دليل آمريكايي ها بشدت نيازمند فضاسازي كاذب به منظور تغيير اين فضا و ايجاد انحراف در افكار عمومي جهان هستند.
نماينده مردم لرستان در مجلس يادآور شد: وضعيت به هم ريخته كشور آمريكا در عرصه داخلي و همچنين جنبش عظيم اعتراضي مردم اين كشور عليه دولت، مشكلات جدي و عديده اي را براي دولتمردان آمريكايي بوجود آورده است.
علاءالدين بروجردي در ادامه گفت: جمهوري اسلامي ايران خود يكي از قربانيان اصلي تروريسم است و برخلاف اين تبليغات دروغين، ايران امروز يكي از سردمداران مبارزه با تروريسم است.
ديدار با سفير عربستان در تهران
حسين امير عبدالهيان معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه كشورمان در ديدار با سفير عربستان در تهران، اتهامات واهي مطرح شده از سوي دادستان كل ايالات متحده آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران مبني بر طراحي توطئه ترور سفير عربستان در واشنگتن را سناريوي نخ نما و طراحي شده از سوي محور آمريكا و رژيم صهيونيستي توصيف كرد كه حتي كشورهاي غربي نيز بر ساختگي بودن آن اذعان دارند.
سفير دولت عربستان در تهران نيز ضمن تاكيد بر علاقمندي كشورش براي توسعه روابط بين دو كشور، موضعگيري رسمي وزارت خارجه عربستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس اين موضعگيري هيچ كشوري مورد اتهام قرار نگرفته و موضع رسمي رياض پس از تكميل تحقيقات اعلام خواهد شد.
وي اضافه كرد كه براي انجام حج باشكوه زائران ايراني در سال جاري هرگونه تسهيلات فراهم است و ما اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نخواهيم داد.
سفير ايران در سازمان ملل: شبيه سناريوهاي هاليوودي است!
محمد خزاعي سفير و نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل در پاسخ به جوسازي هاي غيرواقعي آمريكا بر ضد تهران، اظهار داشت: ما به ادعاهاي بي اساس برخي مقامات آمريكا ظرف سه دهه اخير عادت كرده ايم، اما دروغ بزرگي كه امروز مطرح كردند، آنقدر بي اساس است كه مانند كار سناريونويس هاي هاليوود شده و توهين شديد به عقل سليم مردم عادي در سراسر جهان و آمريكا است.
خزاعي در گفت وگو با سي ان ان افزود: اين دروغ بزرگ در متهم كردن ايران به اقدام براي ترور سفير كشوري اسلامي و همسايه در واشنگتن، توسط جنگ افروزاني كه فضا را براي ايجاد رعب و وحشت در ذهن مردم مسموم مي كنند، درست شده است.
وي تاكيد كرد: آنها خطرات امنيتي ساختگي ايجاد مي كنند تا اهداف سياسي خود را پيش ببرند و عطش سيري ناپذير ايجاد دشمن ساختگي خود را عيان مي كنند. فراموش نكنيم كه در جنگ با عراق براساس اين ادعاها چه كردند.
سروري: آمريكا منفعل و عربستان منزوي است
پرويز سروري، عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران امروز دست برتر را در منطقه دارد، تصريح كرد: آمريكا اكنون در حالت انفعال بوده و عربستان هر روز منزوي و منفورتر مي شود؛ رژيم صهيونيستي نيز يكي پس از ديگري متحدان خود را در منطقه از دست داده و در محاصره كشورهاي اسلامي است.
عضو شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي بر همين اساس ادامه داد: با توجه به اين شرايط چه ضرورتي دارد كشوري كه هر روز وضعيت قدرتمندتري را در منطقه پيدا مي كند وارد اين بازي خطرناك شود؛ از اين رو سناريوي جديد آمريكا عليه ايران به نفع خود آمريكايي ها است.
سروري با بيان اينكه اگر فرضا اين ترور صورت مي گرفت موضوع وال استريت از صدر رسانه ها به اين موضوع اختصاص مي يافت، افزود: همچنين عربستان دچار مظلوم نمايي شده و اسرائيل براي خود تنفس گاهي پيدا مي كرد و از اين رو اين اتهامات يك سناريوي از پيش تعيين شده براي برهم زدن موضوع حساس وال استريت است.
عضو كانون وكلا:
آمريكا سند ندارد
نجات بهرام، عضو كانون وكلا گفت: با توجه به اين كه آمريكا پس از 11 سپتامبر خود را مدعي مقابله با تروريست مي داند اين بار نيز با اتهام زدن به 2 فردي كه هنوز اتهام آنان در دادگاه آمريكا به اثبات نرسيده است درصدد محكوم كردن ايران به عنوان كشور تروريست در جهان مي باشد.
وي تروريست را يك عامل خشونت آميز پنهاني تعريف كرد و اظهار داشت: نمي توان افراد را فقط به دليل قصد و نيت محاكمه كرد چرا كه آمريكا 5 ماه گذشته به گفته رسانه هاي داخلي خودشان از اين امر اطلاع داشته اند لذا اقدام ضد اين 2 تبعه پنهاني نبوده است.
نجات بهرام در ادامه خاطرنشان كرد: دادگاه هاي آمريكا به دليل عدم وجود اسناد كافي و لازم مجبور مي شوند تبعه ايراني را بزودي آزاد نمايند.
معتضد: تكرار حقه «زيبرمن»
خسرو معتضد كارشناس مسائل تاريخ معاصر، با اشاره به ادعاي مقامات آمريكايي درخصوص كشف طرح ترور سفير عربستان در آمريكا، اين طرح را سناريوي رژيم صهيونيستي براي وارد كردن آمريكا به جنگ خود با ايران دانست و آن را شبيه طرح «زيبرمن» خواند.
وي افزود: در زمان جنگ جهاني اول، انگليس تلاش بسياري كرد تا آمريكا را وارد جنگ با آلمان كند اما موفق نشد. اين كارشناس مسائل تاريخ معاصر ادامه داد: در اين بين اسنادي مربوط به سفير آلمان در مكزيك منتشر شد كه بر مبناي آن زيبرمن سفير آلمان مكزيكي ها را تشويق به حمله به آمريكا كرده و قول حمايت به آنها داده است تا مكزيك نيز زمين هاي اشغال شده خود از سوي آمريكا را بازپس گيرد. انتشار اين سند كه از سوي انگليس صورت گرفت باعث خشم مقامات آمريكايي شد و در كنار مورد اصابت قرار گرفتن كشتي تجاري آمريكايي توسط نيروي دريايي آلمان، آمريكا وارد جنگ عليه اين كشور شد، اما بعدها مشخص شد كه اين سند ساختگي بوده است.
معتضد يادآور شد كه امروز نيز رژيم صهيونيستي متوسل به همين حربه شده كه در روابط بين الملل به حقه زيبرمن معروف است، چرا كه رژيم صهيونيستي تمايل به حمله به ايران را دارد اما خود را در حد و اندازه مقابله با كشورمان نمي بيند پس ناچار دست به دامان آمريكا شده است.

 



كارشناسان اطلاعاتي و امنيتي آمريكا: كلاس سپاه قدس بالاتر از آن است كه سفير عربستان را ترور كند

سرويس سياسي-
سناريوي جديد آمريكا براي اتهام زني به ايران حتي براي مأمورين امنيتي اين كشور نيز غيرقابل باور است.
آمريكا روز چهارشنبه ايران را متهم كرد كه قصد داشته عادل الجبير سفير عربستان در آمريكا را ترور كند. اين ادعاي آمريكا در حالي مطرح شده است كه بسياري از كارشناسان غربي صحت آن را زير سؤال برده اند. بسياري از كارشناسان غربي تاكيد كرده اند ايران هيچ نفعي از اين عمليات نمي برد و ضمنا اين نوع از عمليات با روش هاي معمول ايران به هيچ وجه همخواني ندارد.
در همين رابطه فيليپ ژرالدي، افسر پيشين سازمان سيا در واشنگتن با صراحت به شبكه پرس تي وي گفت: همه جزييات منتشر شده در اين باره مضحك است.
وي با اطمينان كامل گفت: ايران بدون شك هيچ انگيزه اي براي انجام چنين كاري ندارد. من به عنوان يك افسر حرفه اي سيا مي گويم كه هيچ سرويس اطلاعاتي حرفه اي چه در ايران و چه در هر كجاي ديگر، چنين كاري نمي كند؛ آن هم با يك چنين روش احمقانه اي كه مورد توجه اف بي آي قرار گيرد.
مك گاورن هم كه تا پيش از اين تحليل گر سازمان اطلاعاتي آمريكا بود از ماجراي جالبي پرده برداشت. وي تصريح كرد: پترائوس رئيس جديد سيا همكاري كاملي در اين پروژه انجام مي دهد تا ايران را بدنام كند.
اين تحليل گر آمريكايي با يك سؤال موضع خود را تشريح كرد و گفت: اگر شما مأمور مخفي ايران بوديد و دستور داشتيد تا شخصي را براي ترور سفير عربستان اجير كنيد، چه لزومي داشت كه اين مسئله را با يك قاچاقچي موادمخدر در مكزيك در ميان بگذاريد، تا مشخص شود كه نقشه و تأمين مالي آن توسط ايران انجام شده است؟
اين همان اشكال بزرگي است كه در اين سناريوي ساختگي ذهن بسياري از كارشناسان غربي را به خود معطوف ساخته است.
به گزارش روزنامه «نيويورك تايمز»، «گري سيك» مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا هم كه در حال حاضر در مؤسسه خاورميانه دانشگاه كلمبيا فعاليت دارد، در مطلبي كه در وبلاگ خود قرار داد، در رابطه با صحت توطئه ترور سفير عربستان در واشنگتن ابراز ترديد كرد و نوشت: باور اين موضوع براي من بسيار سخت است.
وي در ادامه اين مطلب نوشت: اگر فرض را بر اين گيريم كه اين توطئه نيز واقعيت داشته باشد، باور اين قضيه بسيار دشوار است كه بپذيريم ايران براي انجام چنين اقدامي به يك گروه جنايتكار غيراسلامي براي انجام چنين مأموريتي اعتماد كرده است.
مشاور امنيتي ملي آمريكا در دوره رياست جمهوري «جرالد فورد»، «جيمي كارتر» و اندكي نيز در دوره «رونالد ريگان» ادامه داد: ايران دلايل بسيار زيادي را براي خشمگين بودن از آمريكا و عربستان سعودي دارد و از جمله آنها مي توان به درخواست عربستان براي بمباران ايران توسط آمريكا اشاره كرد، اما ايران براي انجام مأموريت هايي اين چنين نائبان قابل اعتمادي چون حزب الله لبنان را دارد كه براي انجام چنين مأموريت هايي مي توانند با تغيير هويت خود فعاليت كنند. به همين خاطر دشوار است كه بپذيريم ايران به چنين گروه جنايتكاري اعتماد كرده است.
مهمتر از همه آنكه آمريكايي ها در جريان بازي تبليغاتي اخير، ايران را متهم به همكاري با كارتلي كرده اند كه يك ماه پيش افشا شد، سران آن توسط آمريكا آموزش ديده و از اين كشور سلاح دريافت مي كنند.
مجله «نيو امريكن» در گزارشي به قلم «الكس نيومن» به نقل از يك منبع مطلع در سيا كه اظهاراتش در روزنامه واشنگتن تايمز منتشر شده، مي نويسد كه مقامات آمريكايي به طور فعالانه اي به سازمان هايي مانند كارتل «سينالوئا» با ارائه اسلحه و مصونيت كمك مي كردند تا به اصطلاح مانع قدرت گرفتن كارتل هاي ديگر شوند. به عبارت ديگر، آمريكا عملا وارد جنگ كارتل ها در مكزيك شده و خود حامي كارتل سينالوئا در اين كشور است.
بنابراين گزارش، ظاهرا سيا همچنين نقش اصلي را در ايجاد و استفاده از برنامه تبادل اسلحه دولت آمريكا براي تجهيز سازمان هاي جنايتكار خاصي را داشته است. اين طرح كه تاكنون جان افراد بي شماري از جمله افسران پليس آمريكايي و مكزيكي را گرفته است منجر به انتقال هزاران قبضه از تسليحات آمريكايي به كارتل هاي مختلف شده است.
بنابر گزارش فوق، حتي بسياري از رهبران كارتل لزتاز كه ظاهرا رقيب سينالوئا محسوب مي شود، در يك مركز بدنام آموزشي به نام «مدرسه آمريكايي ها» آموزش ديده اند. اين در حالي است كه آمريكا ايران را به همكاري با لزتاز در يك عمليات موهوم براي قتل سفير عربستان در آمريكا محكوم كرده است.
اواخر ماه گذشته گزارشي جنجالي تر به نقل از فيل جوردن، رئيس سابق اداره مبارزه با مواد مخدر آمريكا منتشر شد. وي گفت كه دولت اوباما به لزتاز تسليحات نظامي را از طريق يك شركت پيشرو كه در مكزيك ايجاد شده، مي فروشد.
«رابرت توش پلاملي»، خلبان سابق سيا كه ادعاهاي جوردن را تاييد مي كند به روزنامه «ال پاسوتايمز» گفت: «آنها تسليحات ضدهوايي و نارنجك هاي دستي مربوط به دوران جنگ ويتنام را يافته اند.»
همانطور كه مجله نيوامريكن گزارش داده است حتي اعضاي لزتاز نيز اين اتهامات را تاييد كرده اند. «جيزز ام ماميتو آگيلار»، يكي از موسسان اين كارتل به پليس مكزيك در يك بازجويي ضبط شده كه به طور علني پخش شد گفت كه سازمان متبوع وي تسليحات خود را مستقيما از سوي دولت آمريكا دريافت مي كند.
در اين ميان اما آنچه در ديد طراحان اين سناريو دور مانده است، قدرت و توان شناخته شده سازمان امنيتي ايران است كه پذيرش چنين نقشه بچه گانه اي را غيرقابل باور مي سازد.
در اين رابطه روزنامه انگليسي اينديپندنت در مقاله اي به قلم «ديويد كاك برن» نوشت: ادعاهاي آمريكا درباره طراحي عمليات ساده ترور سفير عربستان در خاك آمريكا با توان اطلاعاتي ايران همخواني ندارد. اين ادعا كه ايران يك فروشنده اتومبيل دست دوم را استخدام كرده است تا با چك تقلبي، گانگسترهاي مسيحي را به استخدام خود درآورده و سفير عربستان سعودي را در آمريكا ترور كند، كاملا مغاير اطلاعات همگان از سيستم فوق پيچيده امنيتي ايران است.
شبكه صداي آمريكا هم از رابرت باوئر مامور كهنه كار سيا نقل كرد كه وضع سپاه قدس خيلي بهتر از اين حرف هاست كه بخواهد چنين سناريويي را دنبال كند. به گفته باوئر اگر سپاه قدس تصميم بگيرد كسي را بكشد، آن شخص قبل از اينكه متوجه بشود، مرده است!
روزنامه TAGES ANZEIGER نيز طي مقاله اي به قلم توماس آوناريوس نوشته كه سياست داخلي ايران اغلب به هم خورده توصيف مي شود. اين روزنامه نيز تاكيد كرده كارشناسان امر در موضوع طرح ايران براي ترور سفير سعودي ترديد دارند و اين سؤال را مطرح مي كنند كه رژيم ايران چه سودي مي توانسته از اين موضوع ببرد؟ شايد نيز بتوان اين نتيجه را گرفت كه با طرح اين توطئه يعني ترور عادل الجبير، سفير عربستان سعودي در واشنگتن قرار بوده كه روابط سرد بين رياض و تهران بطور نهايي تيره ساخته شود و اين امر در نهايت باعث تحكيم پيوند رياض و واشنگتن شود كه بخاطر بهار عربي و حمايت آمريكا از آن و همچنين مخالفت واشنگتن با به رسميت شناخته شدن استقلال فلسطين در اين ميان دچار بحران شده و در اينجا اين سؤال پيش مي آيد كه آيا طرح توطئه مزبور، گل زدن ايران به دروازه خود بوده است؟!
اين روزنامه با اشاره به توانمندي هاي سپاه ايران نوشته است: اين موضوع كه سپاه قدس سوءقصدي را در آمريكا با اين بي نظمي طراحي كرده باشد نيز غيرمحتمل به نظر مي رسد و مردان حكومت ايران براي اجراي چنين طرح مهم و بزرگي خيلي حرفه اي تر عمل مي كنند!

 



واكنش مقام هاي ايراني به انتشار اسامي 29 فرد تحريم شده از سوي اروپا

سرويس سياسي-
اسامي 29 تن از مقامات كشورمان كه توسط اتحاديه اروپا تحريم شده اند توسط سفارت انگليس منتشر شد.
سفارت انگليس در تهران اسامي 29 تن از مقامات جمهوري اسلامي ايران كه به تازگي از سوي اتحاديه اروپا مورد تحريم قرار گرفته اند منتشر كرد.
اين افراد عبارتند از:
1- محمود عباس زاده مشكيني، مديركل دفتر سياسي و انتخابات وزارت كشور
2- عليرضا اكبرشاهي فرمانده انتظامي استان تهران
3- سيد عليرضا آوايي رئيس كل دادگستري استان تهران
4- جابر باتشي دادستان شيراز
5- سيد حسن فيروزآبادي فرمانده ستاد كل نيروهاي مسلح ايران
6- مصطفي برزگر گنجي دادستان شهرستان قم
7- محمدرضا حبيبي دادستان عمومي و انقلاب اصفهان
8- محمد حجازي فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
9- نبي الله حيدري رئيس پليس فرودگاههاي كشور
10- يدالله جواني رئيس اداره سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
11- مسعود جزايري معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح
12- محمد صالح جوكار رئيس سازمان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان
13- بهروز كماليان مدير گروه امنيت سايبري آشيانه، مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي؛ متولد 1983
14- موسي خليل اللهي دادستان عمومي و انقلاب تبريز
15- صادق محصولي وزير سابق كشور
16- مجتبي ملكي دادستان عمومي و انقلاب كرمانشاه
17- مهرداد اميدي مدير كل جرايم خاص و رايانه اي معاونت آگاهي نيروي انتظامي
18- محمود سالاركيا معاون دادستان تهران در امور زندانها
19- حسين طلا فرماندار تهران تا سپتامبر 2010
20- مرتضي تمدن استاندار تهران و از اعضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
21- حسين ذبحي معاون قضايي دادستان كل كشور
22- محمد كاظم بهرامي رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح
23- سيد مرتضي بختياري وزير دادگستري، فرماندار سابق اصفهان و مدير سازمان زندانها
24- سيد محمدحسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
25- حيدر مصلحي وزير اطلاعات
26- حجت الله سوري مدير بازداشتگاه اوين
27- عزيز حاج محمدي قاضي سابق شعبه يك دادگاه اوين و قاضي فعلي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران
28- محمدباقر باقري معاون دادگستري استان خراسان جنوبي
29- حسن آفريان رئيس بند 1 زندان رجايي شهر.
پيش از اين نيز اتحاديه اروپا 32 تن ديگر از مقامات كشورمان را هدف تحريم هاي خود قرار داده بود.
پول هايم را صرف معترضان وال استريت كنيد
در همين ارتباط محمود عباس زاده مشكيني مدير كل سابق سياسي وزارت كشور به عنوان نخستين نامي كه در اين ليست قرار دارد، در گفت وگو با فارس، در واكنش به انتشار اسامي برخي مسئولين ايران كه از سوي اتحاديه اروپا تحريم شده اند، اظهار داشت: افتخار مي كنم كه نام بنده در ليست تحريمي شيطان بزرگ و هم پيمانانش قرار گرفته است.
وي با تأكيد بر اينكه ذلت در دوستي با شيطان است، گفت: برخلاف دولتمردان غربي كه به واسطه خوش خدمتي براي سرمايه داران كلان و صهيونيست ها در طول مدت خدمت، ثروت انبوهي جمع مي كنند، مسئولان جمهوري اسلامي ايران، ساده زيستي و پاكدستي را افتخار مي دانند.
وي افزود: اگر اروپايي ها و انگليسي ها در بانك هاي خودشان اموالي به اسم بنده پيدا كردند به اوباما و كامرون توصيه مي كنم آن اموال را در انگليس و آمريكا به نفع معترضين و قربانيان اقتصاد سرمايه داري ليبرال كه در وال استريت و بورس لندن تجمع كرده اند، هزينه كنند.
مشكيني ادامه داد: بنده امشب قرار بود براي شركت دراجلاس ميثاق بين المللي حقوقي، مدني و سياسي عازم سوئيس شوم، لذا نمايندگان اتحاديه اروپا و آمريكا در اجلاس حقوق بشر و كنوانسيون رفع تبعيض در ژنو تاكنون دوبار منطق اسلامي ايراني ملت ايران را از زبان بنده شنيده و رويكرد نمايندگان ملت هاي آزاده دنيا به منطق جمهوري اسلامي ايران را تجربه كرده اند.
وي در خاتمه تأكيد كرد: براساس ماهيت و سياست هاي اين دولت هاي مستكبر، بنده از قبل انتظار چنين بداخلاقي هاي غير دموكراتيك و غير منطقي را از سوي اين غاصبان خانه دموكراسي داشتم.

 



النجيفي : منافقين بايد خاك عراق را ترك كنند

رئيس پارلمان عراق با تاكيد بر غيرقانوني بودن حضور منافقين در خاك اين كشور ، بر لزوم اخراج هر چه سريعتر اين گروهك تروريستي از خاك عراق تاكيد كرد.
دفتر اطلاع رساني رياست پارلمان عراق با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: «اسامه النجيفي» رئيس پارلمان عراق از اظهارات چندي پيش «نوري المالكي» نخست وزير عراق درباره لزوم خروج اعضاي مجاهدين خلق(منافقين) از خاك عراق ، حمايت مي كند و معتقد است آنها بايد خاك كشور را هر چه زودتر ترك كنند.
در اين بيانيه كه نسخه اي از آن در اختيار خبرنگار خبرگزاري فارس در بغداد قرار گرفته ، آمده است: حضور نيروهاي مجاهدين خلق (منافقين) در خاك عراق طبق قانون اساسي كشور ، غير قانوني است و آنها بايد هر چه زودتر و طبق توافقات قبلي عراق را ترك كنند.
در ادامه تلاش ها براي اخراج گروهك منافقين ، چندي پيش «نافع عيسي» رئيس كميته قانوني پيگيري جنايتهاي گروهك منافقين به خبرنگار خبرگزاري فارس گفته بود: گروههاي مدني و فعالين حقوق بشر در چند روز آينده بزرگترين كمپين جمع آوري امضاء در تاريخ عراق را به منظور اخراج هر چه سريعتر منافقين از خاك كشور ، برگزار خواهند كرد كه در آن 2 ميليون امضاء از شهروندان عراقي جمع آوري و تقديم دولت عراق و سازمان ملل خواهد شد.
وي همچنين براي اولين بار از درخواست سازمان ملل از دولت عراق براي ابقاي منافقين در اردوگاه اشرف خبر داد و گفت: چندي پيش سازمان ملل از دولت عراق درخواست كرد پس از پايان سال 2011 ميلادي ، مدت زمان حضور منافقين را تمديد كنند اما اين درخواست از سوي دولت عراق رد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14