(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 23 مهر 1390- شماره 20048

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ولي امر مسلمين در تبيين سناريوي ايران هراسي مطرح فرمودند:
اقتدار روز افزون ايران آمريكا را به پريشان گويي انداخته است
حاشيه هاي سفر رهبر معظم انقلاب
سرپرست حجاج ايراني: هدف ايران در حج تقويت وحدت است
معاون رئيس جمهور: ايران در توليد موشك خودكفاست
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس: اتهام واهي آمريكا عليه ايران يك دروغ بزرگ است
اخبار ادبي و هنري



ولي امر مسلمين در تبيين سناريوي ايران هراسي مطرح فرمودند:
اقتدار روز افزون ايران آمريكا را به پريشان گويي انداخته است

مراسم مشترك يگان هاي نظامي و انتظامي مستقر در استان كرمانشاه عصر پنج شنبه با حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در محل پادگان لشگر 81 زرهي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
فرمانده كل قوا در ابتداي ورود به پادگان لشگر 81 زرهي ارتش، در محل يادمان شهداء حضور يافتند و با قرائت فاتحه، ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس را گرامي داشتند و علوّ درجات آنان را مسئلت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس از يگانهاي حاضر در ميدان سان ديدند.
فرمانده كل قوا در اين مراسم در سخناني با اشاره به اقتدار روز افزون نظام جمهوري اسلامي ايران در سه دهه گذشته تأكيد كردند؛ امروز ملت ايران، نظام جمهوري اسلامي و نيروهاي مسلح در ميان ملتهاي منطقه عزيز و مورد احترام هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي علت اصلي تلاش قدرت هاي استكباري براي ايران هراسي و اسلام هراسي را عزت و اقتدار روزافزون نظام اسلامي ايران در منطقه دانستند و خاطر نشان كردند: تكرار شيوه هاي ابلهانه و بي خاصيت سياستگذاران درمانده و پريشان غربي براي ايران هراسي، باز هم نتيجه نخواهد داشت و بار ديگر طعم تلخ شكست را خواهند چشيد.
ايشان افزودند: رژيم مستكبر آمريكا گرفتار مشكلات و باتلاق هايي شده كه نتيجه سياستها و عملكرد غلط اين رژيم است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: راه خلاصي آمريكا از اين باتلاق ها همچون باتلاق افغانستان، شيوه هاي مادي، نگاه متكبرانه و روحيه تجاوزكارانه نيست بلكه راه حل، روش جمهوري اسلامي ايران يعني منطق، عقل و معنويت است.
حضرت آيت الله خامنه اي نيروهاي مسلح ايران را داراي امتيازات و ويژگيهاي ممتازي دانستند و افزودند: حفظ امنيت بعنوان بستر پيشرفت در همه عرصه ها، و ايمان مستحكم براي فدا كردن جان، دو ويژگي برجسته نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است.
ايشان با اشاره به شكست رژيم صدام و قدرت هاي حامي اين رژيم از جمله شيطان بزرگ آمريكا، در جنگ تحميلي 8 ساله، خاطر نشان كردند: ايستادگي و پيروزي ملت ايران در جنگ تحميلي، به دنيا ثابت كرد كه تهاجم به جمهوري اسلامي ايران پرهزينه است.
پيش از سخنان فرمانده كل قوا، امير سرتيپ پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به طرح تحول اين نيرو در بخشهاي ساختار و سازمان، نيروي انساني، و تجهيزات گفت: مرحله اجرايي طرح تحول ساختاري نيروي زميني ارتش آغاز شده و آموزش مستمر كاركنان پايور و وظيفه و مجهز كردن يگان ها به تجهيزات پيشرفته بومي در اولويت قرار گرفته است.
سرتيپ دوم منوچهر كاظمي فرمانده قرارگاه منطقه غرب نيروي زميني ارتش نيز گزارشي از آمادگي يگان هاي مختلف اين نيرو در منطقه غرب كشور ارائه كرد.
در پايان اين مراسم يگان هاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.
بسيج 20 ميليوني بايد تبديل به بسيج ده ها ميليوني شود
رهبر معظم انقلاب اسلامي با تاكيد بر نقش فرادوره اي بسيج، بر ضرورت ايستادگي بسيجيان در مقابل همه انحرافات تاكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در سومين روز از سفر به استان كرمانشاه صبح جمعه با هزاران نفر از بسيجيان سرافراز و دلاور اين استان ديدار كردند. ديداري كه سرشار از عشق و دلدادگي بسيجي به انقلاب و ولايت بود.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار به تبيين خاستگاه بسيج و ويژگي هاي منحصربه فرد آن، به عنوان يكي از ابتكارهاي ماندگار و معجزه آساي امام راحل(ره) و همچنين نياز همه عرصه هاي كشور به روحيه بسيجي براي ادامه مسير حركت پيشرفت نظام اسلامي و مقابله با چالش ها، پرداختند و تأكيد كردند: روحيه بسيجي بايد روز به روز در همه اركان و بخش هاي مختلف كشور گسترش و تعميق يابد و ملت ايران به لطف خداوند با همين روحيه بسيجي قله هاي اقتدار جهاني را فتح خواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، سپاه را شاخه برومند برآمده از ريشه انقلاب دانستند و در تشريح چگونگي شكل گيري بسيج به عنوان يك حادثه بديع و بي نظير در مجموعه حوادث انقلاب اسلامي افزودند: از آنجا كه لازمه هر نهضت و حركتي، واژه سازي و نهادسازي متناسب با اهداف آن نهضت است، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز، امام بزرگوار (ره) با مطالبه سازماندهي بسيج، عمق و ژرفاي نگاه خود به نياز آينده را نشان دادند.
ايشان با اشاره به آرمان هاي بلند نظام اسلامي و ايستادگي اين نظام در مقابل نظام سلطه و استكبار، خاطرنشان كردند: چنين نظامي قطعاً همواره با چالش هاي مختلفي مواجه خواهد بود و بر همين اساس امام خميني(ره) بسيج را به عنوان يكي از اركان آمادگي دفاعي دائمي كشور پايه گذاري كردند و در آن زمان فرمودند «اگر كشوري بيست ميليون انسان آماده دفاع داشته باشد، هيچ قدرتي توانايي طمع ورزي به آن را نخواهد داشت و آن كشور شكست ناپذير خواهد بود.»حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: البته اين آمادگي بسيجي به اين معنا نيست كه همه جامعه نظامي شود، بلكه به اين معناست كه همه آماده دفاع و مبارزه هستند و ملتي كه همه آحاد آن براي مبارزه آماده اند، شكست نخواهد خورد و محور چنين ابتكاري امام خميني (ره) بود.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه بسيج بيست ميليوني مورد نظر در سال 58، اكنون بسيج ده ها ميليوني مورد نظر است، افزودند: البته مسائل نظامي و دفاعي فقط يك بعد بسيج است و ابعاد متنوع ديگري همچون علم، نوآوري و ابتكار را نيز در بر مي گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به پيام امام خميني(ره) در سال 67 مبني بر تشكيل بسيج دانشجو و طلبه، آن را نشان دهنده نياز كشور به روحيه بسيجي در حوزه هاي علميه و دانشگاه ها دانستند و خاطرنشان كردند: عشق و ايمان و اعتماد به نفس همراه با ابتكار مهمترين ويژگي هاي روحيه بسيجي در عرصه هاي مختلف است كه هم در بعد دفاعي و هم در بعد سياسي و مديريتي كارايي برجسته اي خواهد داشت.
ايشان در عرصه دفاعي به ابتكار در فرماندهي، سازماندهي، جنگ آوري و جنگ افزار اشاره كردند و افزودند: در بعد سياسي نيز ابتكار در عرصه گسترده ديپلماسي نيز كه با انواع شيطنت ها همراه است، كارآمدي بالايي دارد و لازمه ديپلماسي هوشمند و با ابتكار عمل، روحيه بسيجي است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر گسترده بودن دايره روحيه بسيجي خاطرنشان كردند: روحيه بسيجي مي تواند شامل عرصه هاي مختلفي همچون پيشرفت علمي و علم آموزي بسيجي، توليد ثروت و اقتصاد بسيجي، سياست ورزي بسيجي، مديريت بسيجي و سازماندهي بسيجي باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي، گمنامي و اخلاص در كار را از ديگر ويژگي هاي برجسته روحيه بسيجي برشمردند و افزودند: روحيه بسيجي با اين مختصات، مي تواند در همه عرصه هاي كشور بروز و ظهور يابد و البته اين روحيه بسيجي به معناي غافل شدن از بسيج آمادگي دفاعي نيست.
ايشان با اشاره به ايستادگي 32 ساله ملت ايران و ظهور تدريجي تفكر اسلامي و انقلابي اين ملت در منطقه و توطئه چيني دائمي قدرت هاي جهاني، خاطرنشان كردند: تا رسيدن به پيروزي نهايي، قطعاً چالش و مبارزه وجود خواهد داشت، بنابراين نظام اسلامي همواره نيازمند يك نيروي دفاعي توانا، بيدار، مستحكم و آماده به كار است كه همان روحيه بسيجي در عرصه دفاعي است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه صبر و استقامت و ايمان به وعده پيروزي خداوند، عوامل اصلي پيروزي جبهه حق است، افزودند: روحيه بسيجي در عرصه هاي دفاعي، انتظامي، دولتي و ديپلماسي، اين پيروزي را سرعت خواهد بخشيد.
حضرت آيت الله خامنه اي دفاع از اصول تغيير ناپذير اسلامي را از مهمترين وظايف بسيج دانستند و تأكيد كردند: بسيج نسبت به حركت عمومي انقلاب و نظام اسلامي يك نقش فرادوره اي دارد و اگر انحرافي در حركت مستقيم انقلاب و نظام ديده شود، بسيج در مقابل آن خواهد ايستاد.
ايشان پايبندي به قوانين و ضوابط را از لوازم بسيج و روحيه بسيجي برشمردند و تأكيد كردند: همانگونه كه بسيج و بسيجي بايد قوانين را رعايت كند، از طرف ديگر، اگر قوانين و ضوابط دست و پاگيري مقابل بسيج و گسترش روحيه بسيجي وجود داشته باشد، بايد كساني كه تغيير قوانين به عهده آنان است، اين موانع را برطرف كنند.
رهبر انقلاب اسلامي، جوانان به ويژه جوانان بسيجي را به تعميق معارف ديني، گسترش تأثيرگذاري در محيط پيراموني و تقويت ارتباط معنوي توصيه كردند و افزودند: پايبندي نسل جوان امروز به اعتقادات و ارزش هاي اسلامي بيشتر و عميق تر از سال هاي اول انقلاب است.
حضرت آيت الله خامنه اي با انتقاد از افرادي كه چشم خود را بر نقاط مثبت و پيشرفت ها بسته اند و فقط برخي ناهنجاري ها را مي بينند، خاطرنشان كردند: اين روش غلط است. البته ناهنجاري وجود دارد اما اگر سير اين ناهنجاري ها، به سمت علاج باشد، بايد آنرا علامت درست بودن كارها دانست.
ايشان آينده كشور را بر خلاف ميل دشمنان و انسان هاي غرض ورز و بدخواه، بسيار روشن ارزيابي و خاطرنشان كردند: حركت انقلاب اسلامي، حركتي موفق بوده است و دليل آن هم تجربه هاي عيني و واقعيات موجود و پيشرفت هاي برجسته 32 ساله ملت ايران است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: حركت رو به جلو و پيشرفت انقلاب به معناي نبود مشكلات نيست اما اكنون تجربه هاي متراكمي در عرصه هاي گوناگون وجود دارد كه مي تواند الهام بخش مديران بخش هاي كلان و بخش هاي مختلف ديگر باشد.
در ابتداي اين ديدار جمعي از ورزشكاران بسيجي سپاه نبي اكرم (ص)، به اجراي ورزش باستاني و پهلواني پرداختند.
در اين ديدار همچنين سردار سرلشكر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به آمادگي بالاي دفاعي تمام يگان هاي سپاه در منطقه غرب كشور گفت: نيم ميليون بسيجي ضمن تعميق معارف ديني خود، دژي مستحكم در برابر تهديدهاي سخت و نرم تشكيل داده اند.
سردار سرتيپ دوم عظيمي فرمانده سپاه نبي اكرم (ص) نيز ضمن خيرمقدم به فرمانده كل قوا، گزارشي از آمادگي هاي دفاعي اين سپاه ارائه كرد.
موج سوم گرايش به اسلام
آغاز شده است
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي چهارشنبه گذشته در ديدار علماء، فضلاء، روحانيون و طلاب شيعه و اهل تسنن استان كرمانشاه، با اشاره به موج سوم گرايش به اسلام بعد از حركت هاي اخير منطقه و جنبش ضدسرمايه داري در غرب، وظيفه روحانيت را مضاعف دانستند و تأكيد كردند: امروز كه سخن جمهوري اسلامي مبني بر بي نتيجه بودن نظام ماركسيستي تحقق يافته و در مورد نظام سرمايه داري نيز در حال تحقق است، علماء و روحانيون بايد با استفاده از مباني مستحكم عقلي و متناسب با نيازهاي روز، معارف منطقي و ريشه دار اسلام را براي مشتاقاني كه در سراسر دنيا، در حال افزايش است، ارائه كنند.
رهبر انقلاب اسلامي روحانيون را به كسب آمادگي هاي معنوي و علمي براي ورود به عرصه هاي جديد و سخت توصيه كردند و افزودند: نبايد از دشواري هاي كار بهراسيد بلكه همواره بايد به سراغ كارهايي رفت كه به ظاهر محال و نشدني است.
حضرت آيت الله خامنه اي، پيروزي انقلاب اسلامي ايران و همچنين پيروزي بزرگترين انقلاب دوره كنوني در مصر را از اتفاقات بظاهر محال دانستند و افزودند: روحانيت در تبليغ دين و انجام وظيفه بايد اهداف بزرگ را مد نظر قرار دهد.
ايشان كسب آمادگي براي مقابله با شيوه هاي تهاجم مخالفان دين اسلام را از جمله ضروريات ورود به عرصه اهداف بزرگ خواندند و تأكيد كردند: امروز مخالفان از سخت افزارها و نرم افزارهاي مدرن براي تهاجم به اسلام و ايجاد شبهه افكني در ميان جوانان استفاده مي كنند كه بايد براي مقابله با آنها، از شيوه ها و روش هاي متناسب با نيازهاي نسل جوان استفاده كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني يكي از روش ها براي تضعيف اسلام است افزودند: علماي شيعه و اهل سنت بايد به شدت مراقب توطئه ها باشند و با برگزاري جلسات مشترك و همكاري با يكديگر راه هاي مقابله با طراحي هاي مخالفان را بيابند.
حضرت آيت الله خامنه اي مقابله با تكفيري ها را يكي از وظايف علماي شيعه و اهل سنت برشمردند و با اشاره به وظيفه مهم روحانيت براي تبليغ خاطرنشان كردند: بهترين روش براي تبليغ شناخت مخاطب و آماده كردن مطالب مورد نياز او، با زبان روز است.
ايشان با تأكيد بر لزوم ارائه مستدل و منطقي معارف اسلامي به منظور تأثيرگذاري در لايه هاي عميق ذهن مخاطب افزودند: يكي ديگر از وظايف روحانيون، حضور در مسائل اجتماعي است كه بايد همراه با اخلاق، نصيحت و ارائه طريق باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با تقسيم بندي امواج گرايش به اسلام در دنيا به سه مقطع، خاطرنشان كردند: موج اول گرايش به اسلام، همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شد و موج دوم نيز بعد از شكست نظام ماركسيستي شكل گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي حركت هاي مردمي اخير در منطقه و مأيوس شدن مردم غرب از نظام سرمايه داري را موج سوم گرايش به اسلام دانستند و تأكيد كردند: در چنين شرايط حساس و سرنوشت سازي، روحانيت اسلام، بايد به سلاح معنويت و علم مجهز باشد تا بتواند معارف دين را با استفاده از كتاب و سنت بصورت عقلاني و قابل فهم براي نسل امروز ارائه كند.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به علماي ديني بزرگ كرمانشاه و حضور خانواده هاي علمي بزرگ در اين استان، از مقام علمي و معنوي شهيد محراب آيت الله اشرفي و برخي علماي بزرگ كرمانشاه تجليل كردند.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين علماء نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمانشاه با اشاره به سابقه ديني مردم اين استان و حضور علماء و شخصيت هاي ديني برجسته در كرمانشاه گفت: در استان كرمانشاه زمينه گسترش مدارس ديني و تربيت علماي بزرگ همچنان وجود دارد كه نيازمند بر طرف شدن برخي مشكلات است.
آيت الله ممدوحي نماينده مردم استان كرمانشاه در مجلس خبرگان نيز در سخناني با اشاره به معارف عقلاني و منطقي دين اسلام كه از كتاب و سنت استخراج شده است، گفت: حوزه هاي علميه نقش اساسي را در ارائه الگوي مديريتي فقه اسلامي، براساس نيازهاي روز دارند.
صبر و بصيرت اصلي ترين عامل رسيدن ملت ايران
به قله هاست
در دومين روز از سفر رهبر انقلاب اسلامي به كرمانشاه، صبح پنج شنبه خانواده هاي معظم شهداء، ايثارگران و جانبازان در فضايي معطر به عطر شهداء و ياد و خاطره جان فشاني آنان، با حضرت آيت الله خامنه اي ديدار كردند.
رهبر انقلاب اسلامي در اين مراسم، ديدار با خانواده هاي شهداء، ايثارگران و جانبازان را يكي از باعظمت ترين ديدارها خواندند و تأكيد كردند: روحيه ايثارگري نجات بخش يك كشور و ملت است و هيچ جامعه اي بدون روحيه ايثارگري به عزت و عظمت نخواهد رسيد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه يكي از ابعاد و جهات روحيه ايثارگرانه، شناخت نياز لحظه و عمل به وظيفه است، افزودند: كيمياي هوشمندي و موقعيت شناسي شهداء و ايثارگران، نقطه برجسته اي است كه بعنوان يك درس بزرگ، همواره مورد نياز كشور است.
ايشان بروز غفلت در جامعه و تشخيص ندادن نياز لحظه را نتيجه استفاده نكردن از ظرفيت عظيم مردم دانستند و خاطرنشان كردند: حصار مستحكم در دفاع از هويت و عزت يك ملت و نجات كشور از توطئه ها، در گرو آگاهي مردم و نقش دادن آگاهانه به آنان است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: نظام ايران، جمهوري اسلامي به معناي مردم سالاري اسلامي است كه لازمه آن نقش آفريني واقعي مردم در همه عرصه ها و استفاده غير صوري از ظرفيت مردم است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تجليل از صبر و بصيرت خانواده هاي شهداء، ايثارگران و جانبازان، خاطرنشان كردند: صبر و بصيرت يگانه عامل رسيدن به قله ها است و اگر ملتي داراي اين دو ويژگي ممتاز بود، قطعاً در تشخيص هدف ها و مسير رسيدن به اين هدف ها دچار ترديد و سردرگمي نخواهد شد.
ايشان با يادآوري نگاه بصير و نافذ امام راحل(ره) افزودند: هنگامي كه همه چيز در ظاهر نااميد كننده و غير قابل دست يافتني بود، امام بزرگوار(ره)سخن از اميد و پيشرفت و موفقيت مي گفتند و در نهايت هم، همه ناباورانه، شاهد تحقق اين سخنان بودند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيچيده تر شدن تحولات و مسائل، هوشمندي و وظيفه شناسي بهنگام نياز را بسيار ضروري خواندند و تأكيد كردند: به لطف خداوند امروز هوشمندي مردم متعهد، مؤمن و معتقد ايران و پايبندي آنان به آرمان ها بسيار زياد است.
در ابتداي اين ديدار تعدادي از خانواده هاي شهداء و جانبازان، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، حماسه سرايان و فرزندان شهداء در استان كرمانشاه، مطالب، اشعار و دل نوشته هايي را در خصوص دوران دفاع مقدس و مقام شهداء قرائت كردند.
آقاي زريبافان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز در اين ديدار گزارشي از شهداء، جانبازان و آزادگان استان كرمانشاه ارائه كرد.

 



حاشيه هاي سفر رهبر معظم انقلاب

بي تابي كودكان براي ديدار با رهبر معظم انقلاب
در ميان جمعيت مشتاق، بچه هاي كوچك كه سربندهايي با نوشته هاي «جانم فداي خامنه اي رهبرم»، بر سر داشتند و عكس هايي از آقا در دستهايشان بود، بيشتر از همه براي ديدن مجدد آقا بي تابي مي كردند.
بر روي لباس يكي از آنها نوشته شده بود؛ «رواق منظر چشم من آشيانه توست»، او با اشتياق چشم به در سالن امام دوخته بود و با زبان كودكانه اش سؤال مي كند: آقا كي ميان؟ دلم براشون تنگ شده.
مادر علي مي گويد: از ديروز كه از روي شانه هاي پدرش رهبر انقلاب را ديده است دائم بي تابي مي كند كه من دوباره مي خواهم رهبر را ببينم.
اشك شوق ديدار خانواده هاي ايثارگر با آقا
¤ همسر شهيد سيدمراد جاودان درباره حس و حال خود از ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي مي گويد: همسرم در سال 64 به خاطر اعتقاداتش به شهادت رسيد. امروز آمدم تا به رهبرم بگويم 5 فرزند ديگر نيز براي تقديم به ملت ايران دارم، جانم فداي رهبر.
ديدار به پايان رسيده است خانواده هاي شهدا، جانبازان، ايثارگران و آزاده ها با چشماني گريان سالن ورزشي امام خميني(ره) كرمانشاه را ترك مي كنند.
¤ مادر شهيد محمدمراد ايماني مي گويد: از شهرستان هرسين تا اينجا را فقط به عشق رهبري آمده ام و از ديدار با ايشان خيلي خوشحال هستم.
¤ همسر شهيد نبي پدرامي نيز مي گويد: رهبر جمهوري اسلامي ايران منت بر روي ديدگان كرمانشاهيان گذاشتند در دو روزي كه ايشان به كرمانشاه آمده اند سر از پا نمي شناسم و دائم اخبار مربوط به ديدارهاي ايشان را رصد مي كنم.
¤ فرزند شهيد شمس الله آذررخش مي گويد: من سال هاست كه محبت پدري را نديده ام امروز با ديدن ايشان احساس وصف ناشدني به من دست داد.
بسيجيان كرمانشاه
از حس و حال ديدار مي گويند
¤ به گزارش فارس از كرمانشاه، علي اصغر باتماني از بسيجيان كرمانشاه در ديدار رهبر با بسيجيان استان، از احساس خوبي كه دارد مي گويد: حس خوبي دارم هميشه آرزو داشتم رهبر را از نزديك ببينم، خدا را شكر كه به اين آرزوي ديرينه ام رسيدم.
وي مي گويد: وقتي چهره نوراني آقا را ديدم نتوانستم خودم را كنترل كنم و از شوق ديدار ايشان گريه ام گرفت خيلي دوست داشتم از نزديك دستان مهربان ايشان را مي بوسيدم.
¤ احمد محمدي مي گويد: احساسم را نمي توانم بيان كنم ان شاءالله افتخار ديدن آقا از نزديك نصيب همه شود.
¤ شمسي سعيدي 37 ساله كه به شوق ديدار آقا گريه مي كرد، مي گويد: وقتي توي سالن چهره نوراني آقا را ديدم گرماي وجودش را از دور احساس مي كردم.
¤ سعيدي با گريه مي گويد: من جانم را فداي رهبرم مي كنم.
¤ فاطمه مرادي 25 ساله مي گويد: وقتي آقا را داخل سالن ديدم، خشكم زده بود و هيچ كس و هيچ چيزي را جز چهره نوراني ايشان نمي ديدم.
¤ افشين الفتي جوان بسيجي و برادر شهيد كه براي دومين بار رهبر را از نزديك زيارت كرده است مي گويد: من خيلي خوشحالم كه ايشان را براي بار دوم از نزديك ديدم و اميدوارم همه دوستداران و عاشقان رهبر موفق به زيارت ايشان از نزديك شوند.
استقبال با لباس سنتي كردي از رهبر معظم انقلاب
بسيجيان جوانرود، روانسر، ثلاث باباجاني، پاوه و اورامانات براي ديدار با رهبري لحظه شماري مي كردند.
به گزارش فارس از كرمانشاه، بسيجيان شهرستان پاوه و اورامانات با توجه به ارادت رهبر معظم انقلاب به همزيستي اقوام و مذاهب در كرمانشاه با پوشيدن لباس كردي كه نمادي از هويت مردم اين منطقه است، براي ديدار با ايشان لحظه شماري مي كردند.
بسيجيان اين منطقه در ديدار روز دوشنبه خود با رهبر انقلاب حماسه تاريخي ديگري را خلق كردند.
عزيمت نمايندگان رهبر معظم انقلاب
به شهرهاي مختلف
به گزارش فارس از كرمانشاه، از پنجشنبه هيئت هايي از سوي رهبر معظم انقلاب براي سركشي به شهرستان هاي استان كرمانشاه رفتند.
براساس اين گزارش، آيت الله سيدهاشم رسولي محلاتي نماينده مقام عظماي ولايت به همراه حجت الاسلام موسوي كاشاني به اسلام آباد و حميل رفتند.
همچنين حجت الاسلام سيدرضا تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه به همراه حجت الاسلام ابراهيمي به شهرستان هاي سنقر، صحنه، بيستون و هرسين عازم شدند.
اين گزارش مي افزايد: حجت الاسلام مروي معاون ارتباطات حوزوي دفتر ولي فقيه نيز به همراه حجت الاسلام جليلوند به شهرستان هاي ثلاث باباجاني، روانسر و جوانرود عزيمت كردند.
همچنين حجج اسلام محمدي عراقي و علوي به نمايندگي از سوي رهبر معظم انقلاب از آسايشگاه هاي بهزيستي استان كرمانشاه در روز پنجشنبه بازديد كردند.


 



سرپرست حجاج ايراني: هدف ايران در حج تقويت وحدت است

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ضمن رد برخي شايعات مبني بر برنامه هاي خاص ايران در حج امسال، وحدت را يكي از محورهاي اصلي برنامه هاي زائران ايراني عنوان كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر پس از ورود به فرودگاه مدينه در جمع خبرنگاران گفت: تلاش هاي چند ماهه دست اندركاران حج اكنون به نتيجه رسيده است و امروز زائران منظم به مدينه و جده وارد مي شوند.
وي افزود: در چند روز گذشته شرايط مطلوب بوده و زائران با هيچ گونه مشكلي در عربستان مواجه نشده اند، سرپرست حجاج ايراني با بيان اين كه فضاي حج امسال مشخص و شفاف است، ادامه داد؛ اميدواريم همه زائران با رعايت مصالح جمهوري اسلامي و كشور ميزبان، حجي آرام را بگذرانند و با انجام اعمال مقبول به وطن بازگردند.
قاضي عسكر با اشاره به شعار حج امسال «وحدت، بيداري و مسئوليت اسلامي،» گفت: درخواست ما از عموم مردم اين است كه مسائل مطرح در اين شعار را رعايت كنند تا همان طور كه توصيه امام(ره)، همواره راه حل ما بوده است، در اين مكان مقدس به مسائل عبادي و ارزش هاي اخلاقي و ديني بيشتر توجه شود.
وي هم چنين به زائران توصيه كرد به نكاتي كه در فرمايشات مقام معظم رهبري درباره حفظ وحدت مطرح شده است نيز توجه داشته باشند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ادامه داد: نكته مهمي كه بايد به آن توجه كرد، اين است كه در آستانه حج، فتنه هايي آغاز شده است كه نشان مي دهد دشمنان از وحدت و رفتار وحدت گرايانه ما متاثر شده اند.
وي افزود: شايعاتي در خارج و داخل كشور پخش كرده اند كه ايراني ها برنامه هاي ويژه اي در حج دارند و از اين رهگذر دنبال ايجاد فتنه هستند، اما بايد بگوييم ايراني ها همان طور كه در گذشته ثابت كرده اند حج شان نمونه و در مسير معنويت و گرايش به وحدت بوده است.
برنامه هاي ما هم كاملا مشخص و منظم است.
قاضي عسكر بيان كرد: اميدوارم بتوانيم در فضايي آرام و معنوي به اهدافي كه براي حج در قرآن و سنت پيامبر (ص) در نظر گرفته شده است، برسيم، تلاش ما نيز اين خواهد بود كه همچون گذشته تعامل مثبت و سازنده اي را با مسئولان عربستان داشته باشيم تا در فضايي صميمي حجي مطلوب برگزار كنيم.
وي يادآور شد: خوشبختانه در عمره امسال تعامل مثبتي با برادران سعودي داشتيم كه شرايطمان نسبت به گذشته بهتر بود. اخباري هم در چند روز گذشته داشتيم كه بيان گر اين است كه آن ها نيز تمايل ندارند افراد تندرو روابط ما را تيره كنند، اميدواريم همين خط مشي را در حج امسال دنبال كنند.
همچنين سفير ايران در عربستان از حل مشكل انگشت نگاري از بانوان ايراني خبر داد.
سيدمحمدجواد رسولي با اعلام اين خبر گفت: در روزهاي نخست اعزام زائران چنين گزارش هايي داشتيم كه با تماس با مقامات عربستاني اين مشكل مرتفع شده و هم اكنون تنها از مردان و آن هم به صورت موردي انگشت نگاري مي شود.
رسولي افزود تاكنون هيچ زائري به دليل حمل مواد مخدر دستگير نشده است.

 



معاون رئيس جمهور: ايران در توليد موشك خودكفاست

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: ايران امروز از لحاظ توليد موشك در ابعاد مختلف خودكفاست.
به گزارش خبرگزاري فارس از دشتستان، حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا ميرتاج الديني در مراسم بزرگداشت يادواره 5 تن از شهداي روستاي تنگ فارياب بخش ارم دشتستان در ارتباط با خودكفايي ايران در بخش هاي مختلف هوافضا، هسته اي و موشكي سخناني بيان كرد و گفت: پيشرفت ايران اسلامي در عرصه هاي مختلف هوافضا و صنايع موشكي تمام شدني نيست و ايران امروز از لحاظ توليد موشك در ابعاد مختلف خودكفاست و هيچ نياز به كسي ندارد و جوانان اين مرز و بوم خودشان توانايي ساخت موشك را دارند و مي سازند.
معاون رئيس جمهور تصريح كرد: اين ملت يك اقتدار معنوي دارد كه مؤلفه هاي اين اقتدار معنوي را دشمن ندارد و آن ايمان به خدا و ارتباط ولايي بين امت و ولايت است.

 



رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس: اتهام واهي آمريكا عليه ايران يك دروغ بزرگ است

رئيس كميسيو ن امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: اتهام واهي و بي اساس آمريكا مبني بر همكاري ايران براي ترور يك ديپلمات سعودي يك دروغ بزرگ است.
به گزارش فارس از خرم آباد، علاءالدين بروجردي در حاشيه مراسم بزرگداشت سالگرد 18 شهيد لرستان در خرم آباد در جمع خبرنگاران در خصوص اتهام واهي و بي اساس آمريكا مبني بر همكاري ايران براي ترور يك ديپلمات سعودي گفت: با توجه به دگرگوني وضعيت داخلي آمريكا و ماجراي وال استريت و اين خيزش عظيمي كه برخلاف همه محاسبات بزرگترين قدرت دنيا در درون جامعه خود اتفاق افتاده است، آن ها به شدت نيازمند يك فضاي كاذب بودند تا بتوانند اين فضا را تغيير داده و يك انحرافي را در افكار عمومي آمريكا و همه جامعه جهاني انجام دهند.
وي افزود: به همين منظور اين سناريوي مضحك را ترسيم كردند كه برخلاف همه اصول نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است كه به آن معتقد است، زيرا ما بزرگترين قرباني تروريسم در دنيا و از سردمداران مبارزه با تروريسم هستيم.
بروجردي در ادامه به اين سؤال كه آمريكايي ها جديدا رئيس جمهور را هم دخيل اين ترور دانستند، گفت: اين مطلب مضحك تر از مطالب ديگر است، زيرا ما اين افتخار را داريم كه رئيس جمهور كشورمان در سال هاي متعدد در اجلاس سازمان ملل با شجاعت و صراحت مواضع ايران اسلامي را بيان و به دفاع از همه مسلمانان و مستضعفين جهان پرداخته است و اين قدرت را از طرف ملت ايران به نمايش مي گذارند كه در قلب دشمن حضور پيدا مي كند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: آمريكايي ها بدانند كه با اين ترفندها راه به جايي نمي برند. وي در خصوص شباهت وال استريت با قيام هاي منطقه و انقلاب اسلامي گفت: قطعا نقش انقلاب اسلامي و انقلاب هاي منطقه در اين زمينه بي تاثير نيست، زيرا رهبر معظم انقلاب در اوج خيزش هاي اسلامي پيش بيني كرده بود كه اين بيداري به غرب هم مي رسد. رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه درباره استعفاي مطهري گفت: استعفا در قانون مجلس نياز به راي نمايندگان دارد و اين استعفا به تنهايي قانوني نيست.

 



اخبار ادبي و هنري

انتقاد ضرغامي از نقطه ضعف صداوسيما
رئيس سازمان صداوسيما گفت: عدم ارائه تصوير كامل از تلاش شبكه هاي ماهواره اي بيگانه در ضربه زدن به خانواده هاي ايراني از جمله نقاط ضعف صداوسيماست.
عزت الله ضرغامي در مصاحبه با برنامه اخير «صرفا جهت اطلاع» در پاسخ به اينكه چه انتقادي از سازمان تحت مديريت خود دارد گفت: ما تا به حال نتوانسته ايم آن طور كه بايد درباره شبكه هاي ماهواره اي و تلاشي كه در ضربه زدن به جامعه ايراني واسلامي ما دارند، سخن بگوييم.
وي ادامه داد: شبكه هاي بيگانه براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي از راه هاي مختلفي وارد عمل مي شوند اما متاسفانه ما تا به حال نتوانسته ايم اين تلاش گسترده را به خوبي به مردم نشان دهيم و آگاهي بيشتري دراين باره به مردممان بدهيم. رئيس رسانه ملي گفت: صداوسيما در اين نقطه دچار ضعف است و اميدوارم بتوانيم اين نقطه ضعف را حل كنيم.
خانه مالك «فارسي وان» در محاصره معترضين آمريكايي
معترضين آمريكائي خانه راپرت مرداك را زير پايش لرزاندند. او صاحب شبكه هاي مختلف تلويزيوني از جمله فاكس نيوز و فارسي وان است.
به گزارش الف، معترضين جنبش تصرف وال استريت با هدف اعتراض به تبعيضي كه ميلياردرها عامل آنند، در مقابل خانه راپرت مرداك در شمال شرقي منهتن تجمع كردند.
معترضين وال استريت مي گويند راپرت مرداك امپراطوري رسانه اي خود را جهت تزوير عليه جنبش وال استريت استفاده كرده است. برخي از مردم كه در اين اعتراضات شركت داشتند تابلوهائي به دست داشتند كه خواستار پرداخت مالياتي سنگين از راپرت مرداك بود. راپرت مرداك صاحب شبكه هاي مختلف تلويزيوني از جمله فاكس نيوز و فارسي وان است.
گفتني است، شبكه ضدايراني «فارسي وان» با هدف ترويج فساد و فحشا در كشور ما راه اندازي شده و زيرنظر امپراطوري رسانه اي راپرت مرداك قرار دارد.
مستند حمله آمريكا به هواپيماي مسافربري ايران
به روايت پرستويي
فيلم مستند «موج زنده» به كارگرداني «حبيب احمدزاده» در پنجمين جشنواره بين المللي سينما حقيقت روي پرده خواهد رفت.
در اين فيلم مستند، بازيگر معروفي پس از بازي در فيلمي با موضوع شهداي ايرباس، سعي مي كند تا در واقعيت نيز ماجرا را دنبال كند. اين بازيگر مشهور پرويز پرستويي است.
گفتني است: پنجمين جشنواره بين المللي فيلم مستند ايران: سينما حقيقت، طي روزهاي 16 تا 21 آبان در «تهران» برگزار خواهد شد.
سينماي سرمايه داري جنبش ضدسرمايه داري را نمايش مي دهد
با وجود گذشت كمتر از چند هفته از آغاز جنبش وال استريت عليه نظام سرمايه داري حاكم بر آمريكا، هاليوود در يك فيلم به اين موضوع خواهد پرداخت.
اين فيلم «شهر درهم شكسته» نام دارد و آلن هيوز آن را كارگرداني خواهد كرد. خبرگزاري ها درباره داستان اين فيلم گزارش داده اند كه: اين فيلم بخشي از فسادي را كه در جريان انتخابات شهرداري شهر نيويورك رخ مي دهد، به تصوير مي كشد.
با توجه به حاكميت سرمايه داران صهيونيست بر صنعت سينماي آمريكا، انتظار مي رود كه اين فيلم هاليوودي بسياري از واقعيت هاي جنبش وال استريت را تحريم كرده يا ناديده بگيرد. همچنان كه در ساير فيلم هاي هاليوودي اين موضوع اتفاق افتاده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14