(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 مهر 1390- شماره 20050

حديث دشت عشق
پايان مسابقات قايقراني آسيا و بي توجهي مسئولان وزارت ورزش
نخستين قهرماني تاريخ قايقراني ايران با 32 مدال
اخبار كوتاه از فوتبال
انتقادات رئيس از منتقدان فدراسيون واليبال
داورزني: اگر دعوا برسر ميز رياست است آن را نمي خواهم
با كسب 2 طلا، يك نقره و 6 برنز ايران نايب قهرمان كاراته جهان شد
محمدبنا بهترين مربي كشتي فرنگي جهان
مسابقات جودوي جايزه بزرگ امارات نخستين نماينده ايران حذف شد
خواندني از ورزش ايران
آغاز اردوهاي المپيكي از 15 آبان بازگشت سوريان به تيم ملي كشتي فرنگي



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمد ابوطالبي»
بسيجي مرگ آگاه
يكي از اقوام مي گفت: محمد جان تو به اندازه سهمت به جبهه رفته اي! گفت: «مگر اسلام را قسمت كرده اند؟!»
طلبه فاضل محمد ابوطالبي، دو سال حجره نشين مدرسه علميه امام محمدتقي(ع) بود. پژواك صداي امام و مقتداي خويش را شنيد و عازم جبهه هاي نور شد. اين آخرين بار يعني در سومين اعزامش بود كه يار او را به خود فراخواند. در آخرين ديدار به خانواده اش گفت: اگر تا ده روز قبل از عيد از جبهه آمدم كه هيچ و اگر نيامدم جنازه ام را مي آورند! و چنين شد كه جنازه اش را آوردند! قلبي مهربان داشت. منيع الطبع و ساده زيست بود و قناعت و بي پيرايگي پيرايه وجودش بود. پدرش مي گفت: مدتها از شهادتش بي خبر بوديم تا به همراه نه تن از همرزمانش آنها را به روستا آوردند و در جوار همرزمان شهيدش آرميد.
طلبه بسيجي شهيد «محمد ابوطالبي»، سال 1348متولد شد و در 29/12/1366در عمليات والفجر 10(حلبچه) به شهادت رسيد.

 



پايان مسابقات قايقراني آسيا و بي توجهي مسئولان وزارت ورزش
نخستين قهرماني تاريخ قايقراني ايران با 32 مدال

چهاردهمين دوره مسابقات قايقراني قهرماني آسيا و انتخابي المپيك لندن با كسب سومين مدال طلا براي احمدرضا طالبيان به پايان رسيد.
آخرين روز از چهاردهمين دوره مسابقات قايقراني آب هاي آرام قهرماني آسيا و انتخابي المپيك لندن با كسب سه مدال طلا و نقره ديگر براي كشورمان به پايان رسيد.
در مسابقات قايقرانان در سه ماده كاياك و كانوي مردان و زنان در بخش ماراتن (5 هزار متر) به رقابت پرداختند كه در نهايت ايران موفق به كسب دو نشان طلا و يك نقره ديگر شد. در مسابقات روز يكشنبه احمدرضا طالبيان سومين مدال طلاي خود در مسابقات قهرماني آسيايي تهران را به دست آورد. عادل مجللي هم در ماده كانو كانادايي طلايي شد. آرزو معتمدي دومين قايقران المپيكي كشورمان هم در رده دوم كاياك ايستاد. نتايج آخرين روز اين مسابقات به اين ترتيب است:
كاياك 5 هزار متر مردان: 1- احمدرضا طالبيان از ايران 2- ازبكستان 3- چين
كاياك 5 هزار متر زنان: 1- چين 2- آرزو معتمدي از ايران 3- كره جنوبي
كانو كانادايي 5 هزار متر مردان: 1- عادل مجللي از ايران 2- قزاقستان 3- چين
با برگزاري اين سه مسابقه، ايران در مجموع صاحب 32 مدال شامل 18 نشان طلا، 11 نقره و 3 برنز در مسابقات قهرماني آسياي تهران شد تا براي اولين بار در مجموع هر سه بخش بزرگسالان، جوانان و معلولين آسيا به عنوان قهرماني دست يابد.
همچنين در اين رقابت ها كه جنبه انتخابي المپيك لندن را داشت، ايران موفق شد براي اولين بار در تاريخ قايقراني كشورمان صاحب دو سهميه المپيك در بخش كانوئينگ در بخش زنان و مردان شود.
نكته قابل توجه در اين رقابت ها حضور نداشتن مسئولان ورزشي از ايران در طول مسابقات و حتي مراسم اهداي جوايز بود به طوري كه به نظر مير سد اولين قهرماني ايران در تاريخ اين رشته چندان هم براي دست اندركاران ورزش رويداد مهمي تلقي نمي شود. تنها مقام مسئول در اين رقابت ها دنيا مالي رئيس فدراسيون قايقراني بود كه در مراسم اهدا جوايز قهرمانان حضور داشت.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تغييرات احتمالي در كادر فني پيروزي
مديرعامل باشگاه پيروزي گفت: كميته فني پيروزي همچنان به قوت خود باقي است اما اگر لازم باشد كارهايي فراتر از تغييرات نيز انجام خواهيم داد.
محمد رويانيان درباره شكست پيروزي برابر مس كرمان گفت: پس از بررسي هاي لازم و به موقع درباره اين شكست تصميم خواهم گرفت و صحبت مي كنم. وي درباره تغييرات در كميته فني گفت: كميته فني به قوت خود باقي است و اگر لازم باشد حتي كارهايي فراتر از تغييرات هم در اين كميته انجام خواهيم داد. محمد پنجعلي عضو هيئت مديره باشگاه پيروزي هم ضمن انتقاد از تاكتيك دفاعي و ضعف گلزني اين تيم گفت: عصر دوشنبه در جلسه هيئت مديره باشگاه عملكرد تيم را ارزيابي كرده و در خصوص وضعيت كادر فني تصميم گيري خواهيم كرد. وي در پاسخ به اين پرسش كه «آيا در شرايط فعلي بايد از كادر فني حمايت كرد يا نه؟»، اظهار داشت: ساعت 14 عصر دوشنبه در جلسه هيئت مديره باشگاه عملكرد تيم را ارزيابي كرده و هر يك از اعضاي هيئت مديره نيز نظرات خود را مطرح خواهد كرد. آنگاه در مورد اينكه آيا بايد از كادر فني حمايت شود و يا اينكه تغييراتي در مجموعه فني تيم به وجود آيد تصميم گيري خواهيم كرد.
پيروزي بارسلونا و رئال با درخشش آرژانتيني ها
تيم هاي بارسلونا و رئال مادريد در شب درخشش ستاره هاي آرژانتيني خود با پيروزي مقابل حريفان، به رقابت شانه به شانه در صدر جدول ادامه دادند؛ والنسيا اما با دريافت گل ديرهنگام از كسب پيروزي بازماند.
رقابت هاي لاليگا شنبه شب وارد هفته هشتم شد و دو مدعي اصلي قهرماني حريفان خود را شكست دادند. بارسلونا در ورزشگاه نيوكمپ با گل هاي ژاوي و مسي (2بار) ريسينگ سانتاندر را شكست داد و رئال مادريد هم 4 بر يك رئال بتيس را درهم كوبيد. كاكا و هيگوآين (3بار) براي شاگردان مورينيو گلزني كردند. جدول رده بندي لاليگا: 1-بارسلونا 17امتياز، 2-رئال مادريد 16امتياز، 3-لوانته 14امتياز (يك بازي بيشتر) و...
تشكيل تيم فوتبال زير 22سال
كنفدراسيون فوتبال آسيا دستورالعمل تشكيل تيم فوتبال زير 22سال را به تمام كشورهاي آسيايي ابلاغ كرد.
كنفدراسيون فوتبال آسيا جهت پشتوانه سازي بيشتر براي تيم هاي ملي فوتبال در آسيا، دو ماه پيش تشكيل تيم هاي زير 22سال و برگزاري مسابقات در اين رده سني را تصويب كرد. اين مصوبه به تمام كشورهاي آسيايي ابلاغ شده و مسابقات انتخابي نخستين دوره رقابت هاي قهرماني زير 22سال آسيا ژوئن سال 2012 (خردادماه 1391) برگزار خواهد شد. به همين دليل قرار است در نشست بعدي كميته تيم هاي ملي در خصوص انتخاب سرمربي و برنامه هاي آماده سازي اين تيم بحث و بررسي صورت گيرد تا علاوه بر تيم هاي زير 16سال (نوجوانان) و زير 19سال (جوانان)، اعضاي كادر فني اين تيم هم مشخص شود.
جدايي رسمي بوناچيچ از سپاهان
همكاري هاي دوجانبه باشگاه سپاهان و لوكا بوناچيچ سرمربي پيشين فوتبال اين باشگاه با توافق طرفين به پايان رسيد.
پس از نشست سه ساعته عليرضا رحيمي مديرعامل باشگاه سپاهان با بوناچيچ، همكاري هاي دوجانبه با رضايت و توافق دو طرف خاتمه يافت. رحيمي در اين نشست با سپاس از زحمات لوكا بوناچيچ كه هدايت اين تيم را از ابتداي فصل جاري برعهده گرفته بود، براي وي آرزوي موفقيت و سرافرازي كرد.
تمرينات تيم فوتبال سپاهان اصفهان زير نظر كريم قنبري به عنوان سرمربي پيگيري مي شود تا در ادامه هيئت مديره باشگاه تصميمات لازم را در اين مورد اتخاذ كند.
سرمربي تيم فوتسال پيروزي نيامده، اخراج شد
رضا كردي كه پس از جلسه هفته گذشته از پيروزي خداحافظي كرده بود، پس از حضور در تمرينات متوجه شد كه حق كاركردن در تيم را ندارد.
هفته گذشته حسين شمس به اتفاق رضا كردي در جلسه اي كه با قائم مقام باشگاه پيروزي داشتند، خواسته هايشان را مطرح كردند كه به دليل مخالفت با آنها، اين دو نفر از ادامه همكاري با پيروزي صرف نظر كردند. سه روز پس از اين اتفاق رضا كردي به درخواست حسين شمس و پيگيري بازيكنان، حاضر شد تا دوباره كارش را با تيم فوتسال پيروزي آغاز كند. اين مربي روز شنبه بر سر تمرينات تيم حاضر شد، اما اجازه كار كردن را پيدا نكرد.
ملاقات كي روش با دژاگه در اروپا
كارلوس كي روش در اروپا با اشكان دژاگه ملاقات مي كند و مي خواهد در بازي برگشت تيم ملي برابر بحرين از اين بازيكن استفاده كند. تمرينات تيم ملي براي بازي برگشت برابر بحرين از 10 آبان در كمپ تيم هاي ملي آغاز مي شود. اين تمرينات 9 روز ادامه دارد و تيم ملي 18 آبان عازم بحرين مي شود تا بيستم آبان در منامه برابر اين تيم بازي كنيم. آن طور كه به نظر مي رسد كي روش روي دژاگه نظر دارد و مي خواهد هرچه زودتر از اين بازيكن در تيم ملي استفاده كند.

 



انتقادات رئيس از منتقدان فدراسيون واليبال
داورزني: اگر دعوا برسر ميز رياست است آن را نمي خواهم

رئيس فدراسيون واليبال ايران گفت: اگر دعواي منتقدان براي رسيدن به ميز رياست است من اين ميز را نمي خواهم.
محمدرضا داورزني گفت: برخي دنبال موقعيتي در فدراسيون هستند و در اين راستا حرف هاي قشنگ و بزرگ مي زنند، اين در حالي است كه جايي تاكنون اين حرف ها را ثابت نكرده اند. فردي كه شعار مي دهد حداقل بايد يك باشگاه يا تيم را درست مديريت و مربيگري كرده باشد؛ آيا اين آقايان چنين كاري كرده اند؟
داورزني با درخواست ايجاد وحدت از اهالي واليبال تصريح كرد: اگر دعوا سر ميز رياست فدراسيون است من اين ميز را نمي خواهم و ميز براي خودشان، اما اگر دغدغه مربوط به پيشرفت واليبال ايران است دست تمامي آنها را مي بوسم.
وي ادامه داد: آقايان صرفاً منتقد حتي اتاق فكر فدراسيون را هم قبول ندارند و مي گويند چون ما در آن نيستم قبولش نداريم. اين در حالي است كه 20 بازيكن و مربي ملي را جمع كرده ايم تا از آنها براي موفقيت واليبال ايران استفاده كنيم، اما منتقدان نامش را اتاق فكر نمي دانند. بايد از افرادي كه راهكار ارائه مي دهند و به فكر پيشرفت واليبال هستند و اگر انتقادي مي كنند از سر كينه توزي و جاه طلبي و كسب موقعيت نيست استفاده كرد.
رئيس فدراسيون واليبال ايران گفت: جام جهاني ژاپن فرصتي است تا تيم ما 11 بازي سنگين برگزار كند و انتظار مردم اين است كه ملي پوشان ايران خوب بازي كنند. سعي ما اين است كه تيم هاي آسيايي و آفريقايي را شكست دهيم و مقابل تيم هاي اروپايي هم جنگنده ظاهر شويم و اين دو موضوع از اهداف فدراسيون است، اما نبايد انتظار كسب سهميه المپيك را در اين مسابقات داشته باشيم، چرا كه اين امر جزو آرزوهايي است كه احتمال تحققش بسيار ضعيف است. برنامه ريزي ما براي زيرگروه المپيك است تا بتوانيم سهميه ايران را در آن پيكارها به دست بياوريم.
داورزني در پايان در مورد ليگ برتر واليبال ايران گفت: فكر مي كنم ليگ امسال منظم تر از گذشته سال هاي گذشته برگزار شود. با توجه به اينكه تعداد تيم ها به 14 رسيده است به گونه اي برنامه ريزي كرديم كه تا اسفند ماه ليگ تمام شود و از ابتداي سال 91 اردوهاي تيم ملي آغاز شود تا با قدرت در مسابقات زير گروه المپيك حاضر شويم.

 



با كسب 2 طلا، يك نقره و 6 برنز ايران نايب قهرمان كاراته جهان شد

تيم كاراته ايران در مجموع دو رده سني 14-15 و 16-17 سال به مقام نايب قهرماني جهان رسيد.
تيم ملي كاراته ايران در مجموع دو رده سني 14-15 و 16-17 سال با كسب 2 مدال طلا، يك نقره و 6 برنز به عنوان نايب قهرماني مسابقات كاراته قهرماني جهان دست پيدا كرد.
در اين رقابت ها تيم مصر با كسب 5 مدال طلا، 3 نقره و دو برنز اول شد. ايران در جايگاه دوم ايستاد و ژاپن با 2 طلا و يك نقره رده سوم را از آن خود كرد. همچنين تركيه با كسب يك مدال طلا و 5 مدال نقره عنوان چهارمي را به دست آورد.
تيم ملي كاراته ايران در حالي در بخش مردان به عنوان نايب قهرماني جهان دست پيدا كرد كه مسعود پرويز در فينال وزن 70+ كيلوگرم موفق شد با شكست حريف تركيه اي خود علاوه بر كسب مدال طلا عنوان نايب قهرماني را از تركيه گرفته و اين عنوان را به جمهوري اسلامي ايران برساند.
در اين پيكارها كاراته كاران مصر در قسمت مردان عملكرد موفقي داشتند و با كسب 5 طلا در قسمت مردان و در مجموع 8 طلا در هر دو بخش آقايان و بانوان قهرمان جهان شدند.
در بخش كلي توزيع مدال ها مصر با 8 طلا قهرمان شد؛ تركيه با 6 طلا دوم شد و ژاپن با 5 طلا در مكان سوم ايستادند.
تيم ملي ايران بدون حضور بانوان در اين پيكارها در مجموع در جايگاه چهارم جهان قرار گرفت.

 



محمدبنا بهترين مربي كشتي فرنگي جهان

از سوي فدراسيون جهاني كشتي، محمدبنا به عنوان مربي برتر سال 2011 جهان انتخاب شد.
در نامه فدراسيون جهاني كشتي كه با امضاي رافائل مارتينتي رئيس فيلا به رئيس فدراسيون كشتي ايران ارسال شده، آمده است: لازم است با افتخار به اطلاع شما برسانم محمدبنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران به عنوان مربي برتر كشتي فرنگي سال 2011 جهان انتخاب شده است.
مراسم تجليل از محمد بنا همزمان با برگزاري كلاس بين المللي مربيگري كشتي فيلا در تهران و با حضور رافائل مارتينتي رئيس و ميشل دوسون دبير كل فيلا انجام مي شود.
بنا: اين عنوان را تنها متعلق به خودم نمي دانم
محمد بنا پس از اين انتخاب گفت: خوشحالي من از اين است كه اين جازه به همه زحمتكشان كشتي فرنگي، كادر فني تيم ملي، مديريت و مربيان سازنده سراسر كشور تعلق مي گيرد و اين بزرگي كشتي فرنگي ايران را نشان مي دهد. من تنها نماينده آن ها هستم و خوشحالي من به اين خاطر نيست كه اين عنوان را به شخص من مي دهند.
بنا در ادامه در مورد محروميت دو ساله علي اكبري و قرباني، گفت: از چند ماه پيش كه اين مسأله پيش آمد، ما فكرهايمان را كرديم كه بدون آن ها راهمان را ادامه دهيم. در مسابقات جهاني هم هيچ كدام از اين دو مهره را نداشتيم. در حال حاضر در وزن 96 كيلوگرم قاسم رضايي با قدرت ادامه مي دهد و در كنارش كشتي گيران خوبي مثل گيل نيرنگ، علي ياري، اكبري و عسگري زاده را هم داريم. ما به داشته هايمان قانع هستيم و با همين ها براي المپيك آماده مي شويم.
وي تصريح كرد: البته مجازات و تشويق در ايران شكل صحيحي ندارد. اين دو آنقدر كه براي مجازات شان در ايران معروف شدند، وقتي قهرمان جهان يا قهرمان بازي هاي آسيايي شدند، به شهرت نرسيدند.

 



مسابقات جودوي جايزه بزرگ امارات نخستين نماينده ايران حذف شد

نخستين نماينده ايران از دور مسابقه هاي جودوي جايزه بزرگ امارات حذف شد .
در نخستين روز اين رقابت ها كه 372 جودوكار از 61 كشور حضور دارند، در وزن 66ـ كيلوگرم وحيد بنا در دور اول استراحت كرد و در دور دوم به مصاف سرهي دربت از اوكراين نفر هفدهم رنكينگ جهاني رفت و اين حريف را شكست داد اما بنا در دور سوم مقابل سرگيلين از قزاقستان شكست خورد و از دور رقابت ها كنار رفت.
اين رقابت ها امروز در اوزان 73ـ و 81 ـ كيلوگرم برگزار خواهد شد كه طبق برنامه در وزن 73ـ كيلوگرم كه 42 نفر حاضر هستند، سعيد مولايي در دور اول با سلام امام نظراف از تاجيكستان روبرو مي شود و در صورت پيروزي بر اين حريف به مصاف نماينده مغولستان كه نفر دوازدهم رنكينگ جهاني است، مي رود. در همين وزن علي معلومات در دور اول با ماركو مادولاني از ايتاليا روبرو خواهد شد. معلومات يك ماه قبل در مسابقه هاي جام جهاني ازبكستان اين حريف ايتاليايي را شكست داد و به مدال برنز دست يافت.
در وزن 81ـ كيلوگرم امير قاسم نژاد در دور اول استراحت دارد و در دور دوم به مصاف فلاويو كانتو از برزيل مي رود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ در ادامه رقابت هاي واليبال دانش آموزان آسيا در اروميه، تيم واليبال دانش آموزي ايران در سه ست پياپي از سد مالزي گذشت.
¤ فدراسيون جهاني شنا(فينا) تغييرات اخير در فدراسيون شناي ايران و حضور غلامرضا جعفري به عنوان سرپرست جديد اين فدراسيون را تاييد كرد.
¤ مهران شاهين طبع كه سال گذشته با مهرام به عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور و نايب قهرماني مسابقات باشگاه هاي آسيا دست يافت عصر ديروز قرارداد خود را با مسئولان تيم پتروشيمي بندرامام نهايي كرد و هدايت اين تيم را براي مدت يك فصل بر عهده گرفت.
¤ جشن روز ملي پارالمپيك صبح ديروز در سالن 12 هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي تهران و با حضور حدود 7 هزار كودك معلول و غير معلول و خانواده هاي آنها برگزار شد. در اين جشن چهره هاي سرشناسي از جمله محمد عباسي، وزير ورزش و امور جوانان ، محمود مشحون، رئيس فدراسيون بسكتبال، محمد رويانيان، كريم باقري و... حضور داشتند.

 



آغاز اردوهاي المپيكي از 15 آبان بازگشت سوريان به تيم ملي كشتي فرنگي

اردوهاي المپيكي تيم ملي كشتي فرنگي ايران از 15 آبان آغاز مي شود.
جلسه محمد بنا سرمربي تيم ملي فرنگي با محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي براي بررسي برنامه هاي كشتي فرنگي جهت حضور قدرتمند در رقابت هاي المپيك لندن در فدراسيون كشتي برگزار شد كه در اين نشست مقرر شد اولين مرحله اردوي تيم ملي كشتي فرنگي براي حضور در رقابت هاي گزينشي المپيك در قزاقستان از روز 15 آبان و با حضور حدود 18 كشتي گير از جمله حميد سوريان در خانه كشتي آغاز شود. حضور در رقابت هاي آزمايشي المپيك در آذرماه و در لندن نيز در برنامه هاي تليم ملي قرار دارد. شش مرحله اردو با اضافه شدن نفرات برتر رقابت هاي قهرماني كشور در سقز تا رقابت هاي گزينشي المپيك در قزاقستان در فروردين ماه سال آينده در نظر گرفته شده است. كشتي فرنگي ايران بايد چهار سهميه باقي مانده المپيك در اوزان 55، 74، 84 و 96 كيلوگرم را بدست آورد. همچنين سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي از حضور سامان عبدولي و محمد نوربخش در رقابت هاي آسيايي بزرگسالان در كره جنوبي خبر داد. اين دو كشتي گير در رقابت هاي جوانان جهان در روماني به ترتيب صاحب مدال هاي نقره و برنز اوزان 55 و 90 كيلوگرم شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14