(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 مهر 1390- شماره 20050

راه اندازي سامانه پايش آلودگي هوا
پليس60 اوباش معروف تهران را زمينگير كرد
هلاكت 2 قاچاقچي مسلح در درگيري با پليس
كنگره 1200 شهيد منطقه 18 برگزار شد
اختصاص بيش از 10 ميليارد ريال براي آباداني مساجد
با افتتاح يا اجاره مدرسه جديد كلاس هاي شلوغ تعديل مي شود
آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد 91 از 17آبان
متقاضيان اعزام، زودتر از موقع به دفاتر پليس+10 مراجعه كنند
از هر هكتار پسته كار نيشابوري 26تن محصول برداشت كرد
كشف يك كيلوگرم مواد مخدر و دستگيري 91 حاجي
انهدام باند كلاهبرداري در قالب سفر زيارتي
مرگ مشكوك نيكوكار و خير سراب چنگايي
باند آدم ربا در شهريار متلاشي شد
مرگ كارگر چاه كن در عمق 12متري زمين
حوادث كوتاه از كشور
تصادف حاجيان پاكستاني



راه اندازي سامانه پايش آلودگي هوا

سامانه جامع و يكپارچه لحظه اي و بر خط (آنلاين) پايش آلودگي هوا ديروز با حضور رئيس سازمان محيط زيست راه اندازي شد.
محمد جواد محمدي زاده در اين مراسم با اعلام اينكه هم اكنون 100 نقطه از كشور مجهز به سيستم جامع و يكپارچه لحظه و بر خط (آنلاين) است، افزود: اگر سرعت و پهناي باند اينترنت اجازه بدهد به زودي اين تعداد به 130 پايگاه افزايش مي يابد.
وي در ادامه گفت: براساس برنامه چشم انداز 1404 سازمان محيط زيست تعهد دارد كه جامعه را از يك محيط زيست سالم بهره مند سازد و طبق بند ب ماده 172 قانون پنجم توسعه موضوع راه اندازي سامانه پايش لحظه اي مورد تاكيد قرار گرفته است.
رئيس سازمان محيط زيست در ادامه عنوان كرد: تاكنون 1677 سيستم پايش هوشمند در كشور در حال فعاليت داريم كه از اين تعداد 916 سيستم براي پايش فاضلاب، صدا و هوا هستند و 761 سيستم براي پايش منابع زميني از جمله آب و خاك طراحي شده اند كه از اين تعداد 246 سيستم درون سازمان محيط زيست و 515 سيستم فراتر از سازمان محيط زيست در حال فعاليت هستند.
محمدي زاده با بيان اينكه بعضي از اين سيستم ها قادر هستند بيش از 120 مولفه را پايش و آناليز كنند، عنوان كرد: با راه اندازي اين سيستم مي توان با نيروي كم از طريق امكانات مجازي بيشترين كار را انجام داد و نيز از اين طريق خطاها و يا حتي خلاف هاي مامورين سازمان نيز منتفي مي شود، چرا كه گاهي شاهد آن بوديم كه متاسفانه مامورين ما متهم به رشوه گيري و يا خطاي انساني مي شدند.
وي ادامه داد: از طريق اين سيستم كشور ما در منظر جهانيان هم اعتبار كسب مي كند، چرا كه در كل كشورهاي منطقه چنين سيستم سنجشي وجود ندارد و در منطقه خاورميانه كشورها حتي به فكر راه اندازي اين سيستم نيز نيستند.

 



پليس60 اوباش معروف تهران را زمينگير كرد

رئيس پليس تهران بزرگ از دستگيري 60 تن از اراذل و اوباش معروف تهران خبر داد.
سردار ساجدي نيا گفت: در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور و درخواست هاي شهروندان، اين طرح اجرا و طي آن 60 نفر از مخلان نظم عمومي و اراذل و اوباش سابقه دار بازداشت شدند.
وي تصريح كرد: هماهنگي با مرجع قضايي انجام شده و پليس قاطعانه در 27 جرم تعريف شده، طرح امنيت محله محور را اجرا مي كند.
وي در ادامه صحبت هايش با اشاره به برخورد با فروشندگان و حاملان سلاح سرد تصريح كرد: طرح برخورد با اين افراد نيز در دستور كار پليس تهران بزرگ است و همزمان با ديگر طرح هاي امنيت محله محور از صبح ديروز آغاز شده است.
سردار ساجدي نيا از شهروندان خواست در صورت مشاهده نقاط آلوده به فروش و توزيع مواد مخدر و معتادان خطرناك مراتب را با پليس 110 درميان گذاشته تا پليس بتواند به درخواست مردم طبق برنامه هاي انجام شده رسيدگي كند.
ساجدي نيا گفت: پليس تهران بزرگ آمادگي دارد تا در خصوص جمع آوري معتادان و خرده فروشان مواد مخدر مانند گذشته اقدام كند و اميدواريم ساير ارگانهاي مرتبط نيز در اين راه به وظايف خود عمل كنند.
رئيس پليس پايتخت در پايان از اجراي مقتدرانه طرح هاي مذكور به صورت روزانه در سركلانتري هاي پليس پايتخت خبر داد.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان خبر داد
هلاكت 2 قاچاقچي مسلح در درگيري با پليس

زاهدان- خبرنگار كيهان:
در جريان درگيري ماموران نيروي انتظامي با قاچاقچيان مسلح دو قاچاقچي به هلاكت رسيدند و 111 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط شد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان سيستان و بلوچستان در تشريح اين خبر گفت: قاچاقچيان مسلح با موتورسيكلت مواد مخدر را به ارتفاعات زاهدان انتقال و از آنجا با خودرو به شهر زاهدان و سپس به ساير استان هاي كشور منتقل مي كردند.
سرهنگ رضا ناظري افزود: انهدام اين باند در دستور كار پليس قرار گرفت و ماموران محورهاي فرعي تردد خودروهاي حامل قاچاق را تحت نظر قرار دادند و به محض وارد شدن خودروهاي مزبور به سمت آنها تيراندازي كردند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان سيستان و بلوچستان در پايان گفت: در اين درگيري دو قاچاقچي به هلاكت رسيدند و بقيه قاچاقچيان از محل متواري شدند و ماموران در پاكسازي محل درگيري موفق شدند 111 كيلوگرم ترياك به همراه دو دستگاه تلفن همراه را كشف و ضبط كنند.
كشف 51 كيلوگرم حشيش
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان كنارك از كشف 51 كيلوگرم حشيش در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمد خواجه علي در گفت وگو با خبرنگار ما در تشريح اين خبر گفت: ماموران انتظامي ايست و بازرسي پيردف شهرستان كنارك، هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودروي پژو پارس كه به سمت جاسك در حال حركت بود مشكوك شدند.
وي افزود: ماموران به خودرو فرمان ايست داده ولي راننده با سرعت از محل متواري شد كه ماموران در تعقيب و گريز موفق شدند خودرو را در حوالي يكي از روستاهاي اطراف متوقف كنند.
فرمانده انتظامي شهرستان كنارك گفت: ماموران در بازديد از خودرو مزبور مقدار 50 بسته مواد مخدر از نوع حشيش به مقدار تقريبي 51 كيلوگرم را كشف و ضبط كردند.
گفتني است: متهم به هويت علي-ن دستگير و به همراه خودرو و مواد مخدر مكشوفه تحويل مراجع قانوني شد.

 



كنگره 1200 شهيد منطقه 18 برگزار شد

با حضور جمعي از خانواده هاي شهدا، جانبازان، ايثارگران و اهالي منطقه 18 تهران، سومين كنگره يك هزار و 200 شهيد اين منطقه در مجتمع ورزشي شهيدان اسماعيلي برگزار شد.
به گزارش ايسنا، شهردار تهران با حضور در اين كنگره گفت: بدون شك، خانواده هاي معظم شهدا بعد از شهدا در رده اي هستند كه همه ما مكلفيم قدر آنها را بدانيم و احترام آنها را نگه داريم چرا كه همه ما مديون شهدا و خانواده هاي آنها هستيم.
وي ادامه داد: امروز وقتي از تاريخ ايران سخن مي گوييم و به آن افتخار مي كنيم مي بينيم كه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، اين كشور در هر مقطعي كه توسط ديگر كشورها مورد هجمه قرار گرفته، بخشي از آن جدا شده است ولي در دوران دفاع مقدس با وجودي كه همه دنيا در كنار هم قرار گرفتند و به ايران حمله كردند، به بركت نظام ولايي و درك و فهم درست از اسلام و فرهنگ اهل بيت(ع) توسط مردم، نتوانستند وجبي از اين خاك را جدا كنند، وي افزود: دنيا امروز ديگر ما را با قرارداد تركمنچاي نمي شناسد بلكه ما را به فتح خرمشهر مي شناسد و همين موضوع باعث شده است تا ما خاري در چشم دشمنان باشيم.
شهردار تهران با اشاره به روزهاي پاياني جنگ و تعبير امام از پذيرش قطعنامه 598 به نوشيدن جام زهر گفت: در آن زمان كه قطعنامه امضا شد و امام اين قطعنامه را پذيرفتند خيلي افراد شروع به متلك گويي كردند اما امروز مي بينيم كه به بركت خون شهدا در همان عراق كه روزي صدام رئيس حكومت آن بود يك حكومت شيعي بر سر كار آمده است.
وي گفت: اگر امروز آمريكا در اوج ذلت است به بركت خون شهداست و بدانيد تا زماني كه ما در مسير اهل بيت(ع)، ولايت، فرهنگ جهاد و شهادت حركت كنيم عزت دنيوي و اخروي نصيب ما خواهد شد و ما نيز تا روزي كه جان در بدن داشته باشيم با همان عهدي كه با شهدا و همرزمان و همسنگرانمان داشته ايم پايبنديم.
قاليباف در ادامه اظهار داشت: ديروز در ميدان جنگ كارآمدي دين در اداره جنگ را به اثبات رسانديم. آن روز وظيفه ما در دست گرفتن اسلحه بود ولي امروز مهمترين وظيفه ما خدمت به مردم و تحقق آرمان هاي شهداست.در ادامه مهندس مداحي شهردار منطقه 18 نيز گزارشي از كارهاي انجام شده در اين منطقه در رابطه با ترويج فرهنگ دفاع مقدس ارائه كرد.
وي چاپ كتاب وصيتنامه هاي شهدا، انتشار شرح زندگي 30 شهيد بهزيستي اين منطقه، احداث موزه شهدا در منطقه و برگزاري 200 يادواره شهيد در محلات مختلف و نامگذاري معابر و خيابان ها به نام شهدا را از فعاليت هاي شهرداري منطقه 18 براي حفظ و انتقال ارزش هاي دفاع مقدس و آرمان هاي شهدا برشمرد.
در پايان اين كنگره شهردار تهران سايت اينترنتي شهداي منطقه 18 را رونمايي كرد.

 



شهردار منطقه 19 خبر داد
اختصاص بيش از 10 ميليارد ريال براي آباداني مساجد

شهردار منطقه 19 در ديدار با نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل(ع) از اختصاص بيش از 10 ميليارد ريال براي عمران و آباداني مساجد اين منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 19، در اين ديدار مهندس عبادالله فتح اللهي با اشاره به جايگاه مساجد در شهر ديني گفت: ساختن شهر بدون مسجد و پرداختن به امور شهري بدون توجه به معنويت انجام وظيفه ناقص و ناكارآمد است.
وي با اشاره به نقش شوراياران در عمران و آباداني محله ها گفت: نگاه و توجه مديريت شهري به گونه اي است كه مسجد را كانون توجه محله و محله را مركز توسعه، امرار و آباداني شهر مي داند و اين نگاه شهرداري تهران با محوريت مساجد موجب شده است تا با همت شوراياران، مردم بر كارهاي شهرداري نظارت كنند و در تخصيص عادلانه بودجه ها و امكانات، شهرداري را ياري دهند.
شهردار منطقه از تخصيص 11 ميليارد و 200 ميليون ريال اعتبار به مساجد منطقه خبر داد و افزود: تاكنون 7 ميليارد و 400 ميليون ريال در مساجد هزينه شده است.
وي به ساخت مساجد توسط شهرداري در محله هاي شريعتي جنوبي، شهرك فرهنگيان، محله بستان، نعمت آباد و شكوفه شمالي اشاره كرد و گفت: با توجه به پيشرفت فيزيكي ابنيه اين مساجد و نظارت مستمر شوراياران بر ساخت آنها اميدواريم تا پايان امسال اين مساجد آماده بهره برداري قرار گيرند.

 



با افتتاح يا اجاره مدرسه جديد كلاس هاي شلوغ تعديل مي شود

مديركل آموزش و پرورش شهرستان هاي تهران با تاييد اينكه برخي از كلاس هاي درس مدارس حومه تهران داراي تراكم بالايي هستند، گفت: كلاس هاي شلوغ را با افتتاح يا اجاره مدرسه جديد تعديل مي كنيم.
رحيم زماني افزود: قرار شد حجم بالاي دانش آموزان در برخي از كلاس ها را با افتتاح مدارس جديد برطرف كنيم. به همين دليل ابتداي سال تحصيلي 48 مدرسه تحويل گرفتيم و 12مدرسه ديگر را نيز به زودي راه اندازي مي كنيم.
مديركل آموزش و پرورش شهرستان هاي تهران افزود: به هيچ وجه مدارس را براي كاهش تراكم دانش آموزي دونوبته نخواهيم كرد و اگر در يك منطقه مدرسه نوساز هم نداشته باشيم يك ساختمان جديد اجاره مي كنيم.
هم اكنون بسياري از مدارس منطقه 2 شهر ري داراي تراكم بيش از حد دانش آموز و كلاس هاي بالاي 40 نفر هستند كه قطعا در ادامه سال موجب افزايش افت تحصيلي دانش آموزان مي شود.
زماني درباره تعداد دانش آموزان اتباع بيگانه در مدارس حومه تهران نيز به مهر گفت: پيش بيني ما اين بود كه 75 هزار دانش آموز اتباع بيگانه مجاز و غيرمجاز در مدارس حومه تهران ثبت نام كنند اما هم اكنون تعداد آنها كمتر است.

 



خدايي خبر داد
آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد 91 از 17آبان

قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد 91 از 17آبان ماه خبر داد.
ابراهيم خدايي قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس از آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد سال 91 از 17آبان ماه خبر داد و مهلت داوطلبان براي ثبت نام را 8 روز اعلام كرد.
به گفته وي ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد 91 تا 25 آبان ماه ادامه خواهد داشت.
قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد سال 91 را روزهاي 26 تا 28 بهمن ماه اعلام كرد.
وي از افزايش تعدادي رشته بين رشته اي در آزمون كارشناسي ارشد 91 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ظرفيت پذيرش آزمون كارشناسي ارشد سال 91 هنوز مشخص نيست.

 



متقاضيان اعزام، زودتر از موقع به دفاتر پليس+10 مراجعه كنند

سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي از مشمولاني كه خواستار اعزام زودتر از موقع به خدمت هستند خواست به دفاتر پليس+10 مراجعه كنند.
سازمان وظيفه عمومي ناجا با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: مشمولان متقاضي تعجيل در تاريخ اعزام به خدمت دوره ضرورت خود مي توانند براي اعزام در ماههاي آبان و آذر سال جاري از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي پليس+10 اقدام كنند.
بنابراين اطلاعيه در پي درخواست هاي مكرر مشمولان مبني بر اعزام زودتر از موعد مقرر خود و با توجه به ظرفيت ايجاد شده در نيروهاي مسلح آن دسته از مشمولاني كه برگ آماده به خدمت به تاريخ سه ماهه آخر سال جاري و سه ماهه اول سال 1391 (متولدان سال 1371) را در دست داشته و تمايل به اعزام به خدمت در ماههاي آبان و آذر سال جاري را دارند، مي توانند درخواست خود را به يكي از دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي پليس+10 محل سكونتشان ارائه كنند.

 



از هر هكتار پسته كار نيشابوري 26تن محصول برداشت كرد

مدير جهاد كشاورزي نيشابور گفت: كشاورز پسته كار نيشابوري با استفاده از توصيه هاي فني كارشناسان اين مديريت توانست از هر هكتار باغ تا 26 تن محصول برداشت كند.
سيدغلامرضا نبوي نامقي ديروز در گفت وگو با فارس در نيشابور اظهار داشت: «مصيب لطفي» پسته كار بخش مركزي نيشابور توانست در باغ 28 هكتاري خود ميانگين برداشت را از 3 هزار و200 كيلوگرم به 7 هزار كيلوگرم برساند و در حدود دو هكتار از باغ پسته توانست اين رقم را تا 26 تن پسته تازه برساند.
معاون سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي اظهار داشت: اين پسته كار برتر شهرستان با استفاده از كودهاي آلي و ريزمغذي و كنترل به موقع آفات و بيماري ها و تجهيزات چند ساله خود توانست به اين موفقيت دست يابد كه ميانگين باغ 28 هكتاري خود را تا دوبرابر ميانگين شهرستان افزايش دهد. مدير جهاد كشاورزي نيشابور گفت: با توجه به تغيير 3 هزار اصله درخت پسته از ارقام اوحدي و كله قوچي كه از عملكرد پايين تري برخوردار بوده و تبديل آن به ارقام پرمحصول نظير اكبري، سفيد و احمدآقايي توانست از دو هكتار بيش از 26 تن محصول برداشت كنند و اين رقم را تا هشت برابر برساند.

 



كشف يك كيلوگرم مواد مخدر و دستگيري 91 حاجي

مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر از كشف حدود يك كيلوگرم مواد مخدر از حجاج و دستگيري 91 نفر در اين رابطه در هفته آغازين حج تمتع امسال خبر داد.
به گزارش مهر محمد مسعود زاهديان با بيان اين كه طي يك هفته گذشته حدود 30 هزار نفر به حج تمتع مشرف شده اند گفت: با سلسله اقداماتي كه در رابطه با كنترل مبادي خروجي در ايام حج تمتع امسال انجام شده است، 91 نفر در فرودگاه هاي كشور به جرم حمل مواد مخدر دستگير شده اند.
وي با اعلام اين كه از مجموع دستگيرشدگان در يك هفته نخست حج تمتع امسال، حدود يك كيلوگرم مواد مخدر كشف شده است، افزود: 53 نفر از زائران دستگير شده مرد و 38 نفر آنان زن بوده اند.
مديركل مقابله با عرضه ستاد اظهار داشت: برخورد قاطع و سخت پليس فرودگاه در مبادي خروجي كشور، نظارت و پيگيري مراجع قضايي و طراحي مقررات و قوانين سخت و لازم الاجرا از سوي كشور، موجب شد تا از خروج حجاج حامل مواد مخدر از كشور جلوگيري و آنان براي هميشه از سفر معنوي حج محروم شوند.
زاهديان تصريح كرد: پرونده افراد دستگير شده براي ابطال گذرنامه به مبادي ذي ربط ارسال خواهد شد و آنان براي هميشه ممنوع الخروج خواهند شد و نخواهند توانست به كشور خارجي ديگري مسافرت كنند.

 



انهدام باند كلاهبرداري در قالب سفر زيارتي

جانشين پليس اتباع خارجي گفت: باند 2 نفره اي كه با تكيه بر اعتقادات مذهبي مردم اقدام به كلاهبرداري از آنها كرده بودند، متلاشي شد.
به گزارش فارس، سرهنگ سهراب اردلان افزود: يك باند كلاهبرداري دو نفره با استفاده از اعتمادي كه مردم به معتمدين محلي و ريش سفيدان مساجد داشته اند به صورت غيرمجاز اقدام به ثبت نام 180نفر از زائرين عتبات عاليات كرده بودند.
وي ادامه داد: اين افراد از طريق 3 مسجد در محدوده جنوب شرق تهران با اين شيوه كه فردي به دليل خروج فرزندش از كماي دوساله نذر كرده تا تعدادي از زائرين عتبات عاليات را به صورت كم هزينه به اين سفر زيارتي بفرستند از اين افراد كلاهبرداري كرده و به اين اقدام مجرمانه مبادرت ورزيدند.
سرهنگ اردلان بيان داشت: عدم استفاده از گذرنامه، دريافت تنها 70 هزار تومان از زائرين از جمله عواملي محسوب شدند كه پليس نسبت به موضوع بيش از پيش حساس شد.
جانشين پليس اتباع خارجي اظهار داشت: يكي از اين افراد كه با اسم مستعار در مساجد اقدام به ثبت نام كرده بودند در روز جمعه بيست و دوم مهر در هنگام سوار كردن مردم در 5 اتوبوس دستگير شد و ديگري 12ساعت بعد با توجه به اطلاعات بدست آمده از متهم رديف اول در محلي ديگر دستگير شد.
وي ادامه داد: يكي از اهدافي كه اين متهمان به دنبال آن بودند سرگردان كردن مردم در شهر مهران و متواري شدن از محل بوده است.
اين فرمانده انتظامي اظهار داشت: براساس آزمايشات اعتياد صورت گرفته از اين افراد آنها معتاد به ماده صنعتي شيشه هستند و براساس تحقيقات صورت گرفته يكي از مجرمان داراي سابقه محكوميت كيفري است.

 



مرگ مشكوك نيكوكار و خير سراب چنگايي

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
نيكوكار سراب چنگايي به طرز مشكوكي جان سپرد.
جنازه نيكوكار و از بزرگان سراب چنگايي كه مورد احترام عموم بود، در روستاي اطراف پيدا شد.
بر پايه اين گزارش، جنازه محمدباقر ناصريان خرم آبادي نوه حاج علي اصغر ناصريان خرم آبادي خير مشهور لرستاني، بامداد يكشنبه در روستاي قبال سياه به سمت رودخانه واقع در حدود چهار كيلومتري منزل آن مرحوم پيدا شد.
وي كه 75 سال سن داشت از افراد مورد احترام عموم، مردمدار و نيكوكار سراب چنگايي بود.
سروان امين موسوي رئيس پاسگاه بدرآباد خرم آباد ضمن تاييد اين خبر، گفت: حدود ساعت دو بامداد خبر مرگ شادروان خرم آبادي به اين مركز اطلاع داده شد كه بلافاصله ماموران پليس در محل حاضر شدند و اقدامات قانوني را اعمال كردند.
ماموران با حضور در محل حادثه با جنازه آن مرحوم كه از ناحيه چشم چپ صدمه ديده بود مواجه شدند.
برپايه اين گزارش يك اكيپ ويژه از ماموران آگاهي مشغول بررسي علت حادثه هستند.
دكتر پيمان آستركي رئيس پزشكي قانوني استان لرستان ضمن تاييد مرگ شادروان محمدباقر ناصريان خرم آبادي، گفت: اظهارنظر در مورد علت مرگ نياز به تحقيقات جامع قضايي دارد كه در آينده نزديك با همكاري و پيگيري قضايي انجام خواهد شد.

 



باند آدم ربا در شهريار متلاشي شد

كرج- خبرنگاركيهان:
فرمانده نيروي انتظامي استان البرز از متلاشي كردن يك باند آدم ربايي در شهريار خبر داد.
سرتيپ عليرضا اكبرشاهي فرمانده نيروي انتظامي استان البرز در نشست خبري با خبرنگاران گفت: ماموران پس از اطلاع از آدم ربايي با اقدامات ويژه موفق به شناسايي و دستگيري دو نفر از مظنونين شدند.
وي افزود: گروگانگيرها با اطلاع از دستگيري دو همدست خود توسط پليس، فرد ربوده شده را آزاد كردند.
اكبرشاهي تصريح كرد: با شناسايي مكان نگهداري فرد ربوده شده كه در يك كارخانه مجهز به دوربين مداربسته بود ماموران پليس در يك عمليات غافلگيرانه موفق شدند 4 مرد و 3 زن كه در حال استعمال مواد مخدر بودند دستگير كنند.
فرمانده نيروي انتظامي استان البرز گفت: افراد دستگير شده با اعتراف به اين گروگانگيري گفتند كه هدفشان اخاذي بوده است.

 



مرگ كارگر چاه كن در عمق 12متري زمين

كارگر جوان چاه كن در حين فعاليت در چاه دچار برق گرفتگي شد و پس از سقوط در عمق 12متري چاه جان سپرد.
به گزارش فارس، در پي وقوع اين رخداد شهروندان با سامانه 125 آتش نشاني تماس گرفتند كه بي درنگ ستاد فرماندهي آتش نشاني زنگ ايستگاه 61 را عصر ديروز به صدا درآورد.
آتش نشانان بلافاصله به سوي محل وقوع حادثه واقع در نياوران، خيابان فرهنگسرا، حركت كردند.
اسماعيل گشايش فرمانده حاضر در محل گفت: در يك ساختمان پنج طبقه در زير زمين منفي دو كارگر در حال كندن چاه بودند كه يكي از كارگران بي هوش در عمق 12متري افتاده بود و صدا و حركتي از وي ديده نمي شد.
آتش نشانان با استفاده از طناب داخل چاه رفته و پس از بستن هارد نس، كارگر چاه كن را از عمق 12متري چاه خارج كردند.
امدادگران اورژانس پس از معاينه، مرگ اين كارگر را تاييد كردند. در بررسي ها مشخص شد اين كارگر در اثر برق گرفتگي از طريق سيم بكسل بالابر دچار برق گرفتگي و مرگ شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

حادثه اي با 3 كشته و 15 مجروح
زاهدان-خبرنگاركيهان: بدنبال اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر يك فقره تصادف در 15 كيلومتري پاسگاه حرمك زاهدان، ماموران اين پاسگاه با حضور در محل اين سانحه ديدند كه يك دستگاه اتوبوس ولوو با يك دستگاه كاميون تصادف كرده كه در اثر آن 3 نفر از مسافران اتوبوس جان باخته و 15 نفر ديگر مجروح شدند. مجروحان با كمك نيروهاي امدادي به بيمارستان زاهدان انتقال يافتند.
دستگيري سارقان مسلح
ايسنا: ماموران انتظامي كلانتري 16 مدني در همدان در يك اقدام پليسي، فرد مسلحي را كه پس از سرقت يك دستگاه خودرو قصد فرار داشت را خلع سلاح و به همراه هم دستش دستگير كردند.
اين متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
بازداشت شرور مسلح
ايسنا: رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي كهگيلويه و بويراحمد از دستگيري يكي از اراذل و اوباش شهر ياسوج كه مدتي به اتهام نزاع مسلحانه و شرارت تحت تعقيب پليس بود، خبر داد.
سرهنگ اسحاق زماني گفت: ماموران پليس با شناسايي مخفيگاه اين شرور در يك عمليات ضربتي او را دستگير كردند. از اين متهم يك قبضه كلت كمري، 7 عدد فشنگ، يك قبضه شمشير با غلاف و يك تيغ موكت بري كشف شد.

 



تصادف حاجيان پاكستاني

تصادف اتوبوس حامل زائران پاكستاني خانه خدا 31 نفر را روانه بيمارستان كرد.
به گزارش ايسنا اتوبوس اين زائران روز شنبه در 75 كيلومتري شهر مدينه دچار سانحه شد.
به گفته مقامات پاكستاني اين اتوبوس با 40 زائر پاكستاني از شهر مكه عازم مدينه بود.
به گفته نيروهاي امداد مجروحان پس از حادثه سريعاً به بيمارستان منتقل شدند. به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس، وضعيت جسمي آنان مساعد اعلام شده است و قادر به ادامه سفر هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14