(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 مهر 1390- شماره 20050

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تاريخ در چند قدمي پيچ بزرگ ! (يادداشت روز)
رئيس جمهور: توسل به ترور كار دولتمردان بي فرهنگ آمريكاست
حلوا (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
معاون اول قوه قضاييه: بازگرداندن خاوري به ايران براي ما دشوار نيست
بيانيه وزارت خارجه ايران در باره سناريوسازي آمريكا:
مسئوليت هرگونه تنش در امنيت بين المللي بر عهده واشنگتن است
نيويورك تايمز: سفير عربستان عياش و مرتبط با مافياي مواد مخدر مكزيك است (خبر ويژه)
وحشت از حج ابراهيمي آل سعود را به دست و پا انداخت (خبر ويژه)
بفرمائيد! اين هم عمليات موفقيت آميز منافقين! (خبر ويژه)
يونسي: سلامت انتخابات را چند بار با دليل به كروبي ثابت كردم (خبر ويژه)
سيدحسن خميني اگر بخواهد به نظر حضرت امام وفادار بماند... (خبر ويژه)
تعويق جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد توجيه ناپذير است (خبر ويژه)



تاريخ در چند قدمي پيچ بزرگ ! (يادداشت روز)

1- روز سه شنبه 29 مارس 2011- 9 فروردين ماه 1390- «توماس دانيلون» مشاور امنيت ملي آمريكا طي سخناني در «بنياد كارنگي» در واشنگتن كه بازتاب گسترده اي داشت با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي ايران اصلي ترين دشمن و كانون فعال تهديد عليه آمريكا در منطقه و عرصه بين المللي است، مي گويد «مقابله با ايران اسلامي از فهرست اولويت هاي سياست خارجي آمريكا حذف نمي شود». دانيلون در بخش ديگري از سخنان خود به ترسيم چشم انداز برخورد آمريكا با جمهوري اسلامي ايران پرداخته و درباره چگونگي برنامه ريزي براي رسيدن به اين هدف- به گفته او- استراتژيك توضيح مي دهد «سياست آمريكا در برخورد با ايران را تحولات دروني اين كشور تعيين مي كند. يعني رخدادها و تحولاتي كه در داخل ايران جريان دارد و يا در حال شكل گرفتن است به ما مي گويند، چه بگوئيم، روي كدام نقطه تمركز كنيم و از كدام حركت و يا جريان سياسي حمايت كنيم»! مشاور امنيت ملي آمريكا، حمايت از جنبش سبز!!- فتنه آمريكايي اسرائيلي 88- را در همين راستا ارزيابي كرده و از ناكامي اين حركت با تاسف ياد مي كند. توماس دانيلون در بخش ديگري از سخنراني بيش از يكساعت و نيمه خود خطاب به كارشناسان و برنامه ريزان امنيتي آمريكا كه در «بنياد كارنگي» گرد آمده اند به «ضريب حمايت مردم» از رهبري اشاره كرده و آن را اصلي ترين فاكتور در محاسبات آمريكا مي داند و پنهان نمي كند كه غلظت اين فاكتور براي آمريكا چيزي شبيه يك «كابوس» است.
2- توماس دانيلون در همان نشست توجيهي كه در گرماگرم انقلاب ها و تحولات اسلامي منطقه تشكيل شده بود و سقوط بن علي در تونس و حسني مبارك در مصر را به دنبال داشت، تاكيد مي كند «امروزه براي آمريكا هيچ اولويتي بالاتر و بااهميت تر از اين نمي شناسيم كه از تبديل ايران به يك «الگو» براي ملت هاي مسلمان منطقه جلوگيري كنيم» و در توضيح اين «اولويت» مي گويد «به خاورميانه و شمال آفريقا نگاه كنيد، اندونزي و مالزي و پاكستان و حتي تركيه را هم ناديده نگيريد. ملت هاي مسلمان در كشورهاي اسلامي بعد از تحولاتي كه شاهد آن هستيم در آستانه يك انتخاب تاريخي قرار گرفته اند و الگوي ايران را به عنوان «نقطه ايده آل» پيش روي خود دارند. و همين نگراني جدي است كه پيشگيري از الگو شدن ايران را به اولويت اصلي ما در خاورميانه تبديل كرده است».
3- ساموئل هانتينگتون استراتژيست بلندآوازه آمريكايي و واضع نظريه معروف «جنگ تمدن ها» كه چند سال قبل چشم از جهان فرو بست و در ديار باقي به اسلاف توطئه گر خود پيوست، در كتاب «موج سوم دموكراسي» به فرمولي براي ارزيابي ميزان مشروعيت- اينجا به معني مقبوليت- نظام هاي حكومتي اشاره مي كند كه صرف نظر از هويت هانتينگتون، يك فرمول علمي و قابل قبول است. او در اين باره مي نويسد؛ كاهش مشروعيت گروه ها و احزاب سياسي در يك نظام حكومتي فقط هنگامي نشانه كاهش مشروعيت آن نظام حكومتي در ميان مردم است كه مردم در اين كشورها، اعتماد خود به كانون اصلي مشروعيت نظام را از دست داده باشند و در غير اين صورت يعني چنانچه ملت ها به كانون اصلي مشروعيت نظام اعتماد و اعتقاد داشته باشند، گروه ها و احزابي كه با نظام زاويه گرفته اند، روي قوس نزولي رفته و به پايان مشروعيت خود نزديك مي شوند.
4- ساموئل هانتينگتون در اجلاس «دموگرافي» كه اوايل سال 2005 در نيكوزيا، پايتخت قبرس تشكيل شده و كارشناسان و صاحبنظران بسياري در آن حضور داشتند، از «ولايت فقيه» به عنوان كانون اصلي مشروعيت جمهوري اسلامي ايران ياد كرده و گفته بود، ميزان مشروعيت و پايداري جمهوري اسلامي ايران با ميزان اعتماد و اعتقاد مردم به ولي فقيه ارتباط مستقيم دارد و با تاسف(!!) يادآوري كرده بود «تمامي داشته ها و برداشت هاي ما از اعتماد و اعتقاد توده هاي عظيم مردم ايران به [آيت الله] خامنه اي [حفظه الله تعالي] حكايت مي كند و همين رويكرد مردمي است كه برنامه هاي برخورد با رژيم جمهوري اسلامي را دشوار و به مرز «ناممكن» رسانده است. هانتينگتون در اجلاس نيكوزيا با اشاره به همين نكته نتيجه مي گيرد كه گروهها و احزاب سكولار و آمريكوفيل- طرفدار آمريكا- در ايران براي ادامه فعاليت خود و جذب طرفدار ناچارند كه علي رغم ميل و خواست دروني خود بر اعتقاد به ولايت فقيه تاكيد كنند!
هانتينگتون زنده نبود تا ببيند كه «بني فتنه» و «بني انحراف» چگونه توصيه او را وانهادند و به توصيه مشترك «ريچارد رورتي، جرج سوروس و جين شارپ» هويت واقعي و مشمئزكننده خود را بيرون ريختند و چه زود به آخر خط رسيدند.
5- انبوه متراكم جمعيت در استقبال بي نظير از رهبرمعظم انقلاب در سفر ايشان به كرمانشاه كه پيش از اين در سفر حضرت آقا به شهر مقدس قم و ساير نقاط اين مرز و بوم نيز تجربه شده بود، براي هيچ ناظر بي طرف و حتي دشمنان نشان دار و بيماردل، كمترين ترديدي باقي نمي گذارد و اجازه كمترين ترديدي نمي دهد كه قلب تمامي مردم ايران در پيوند با امام خامنه اي مي تپد. تا آنجا كه امام خامنه اي آينه تمام نماي همه مردم ايران و همه مردم ايران در امام خامنه اي خلاصه مي شوند. شرح اين دلدادگي، مثنوي هفتادمن كاغذ است و به درازا مي كشد بي آن كه نقطه پاياني داشته باشد و كوتاه سخن
«چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است»؟ چند سال پيش، خبرنگار شبكه تلويزيوني CNN از نگارنده پرسيد، نسبت ميان آيت الله خامنه اي و امام خميني را چگونه مي بيني؟ و پاسخ اين بود كه «روح مطهر امام خميني از كالبد جوان امام خامنه اي طلوع كرده است» و به قول شاعر نكته سنج عرب «روح او، روح من و روح من، روح اوست و عجيب آن كه يك روح در دو بدن حلول كرده است».
اين نوشته اما، موضوع ديگري را پي مي گيرد و آن، پيام روشن و خالي از ابهام اين دلدادگي متقابل امت و امام است. اشاره اي در چند «بند» كه فقط اندكي از بسيارهاست و بسنده كردن به مشتي از خروارها.
6- پيوند يكپارچه و مثال زدني امت با امام خامنه اي و پيروي برخاسته از شور و شعور و ريشه گرفته از دلدادگي توده هاي مردم به حضرت آقا، توهم پراكني چندين و چندساله و مخصوصا چندماهه اخير آمريكا و متحدانش را نقش بر آب كرد كه با بهره گيري از غول هاي رسانه اي خود در منطقه و گروه ها و احزاب فسقلي و دم دستي خويش در داخل كشور، بر طبل پر سر و صدا و صد البته، توخالي «كمرنگ شدن رابطه مردم با نظام اسلامي مي كوبيدند»!مردم كرمانشاه در استقبال بي نظير و مثال زدني خود كه نمونه اي بارها تكرار شده و بارها تكرار شدني در جاي جاي ايران اسلامي است، به دشمنان بيروني نشان دادند- بخوانيد فهماندند- كه نه فقط بر پيمان الهي خود با انقلاب اسلامي كه وجود مبارك امام خامنه اي جلوه ملكوتي آن است، پابرجا هستند، بلكه با درك شرايط حساس كنوني بارها بيشتر و فراتر از هميشه بر اين پيوند و پيمان تاكيد مي ورزند. بنابراين در پي اظهارنظر مايوسانه «ريچارد هاس» مسئول شوراي روابط خارجي آمريكا كه بعد از حماسه 9 دي گفته بود «مهندسي معكوس فوكوياما براي جدايي مردم از ولي فقيه نتيجه معكوس داده است» امروزه بايد به قيافه ديدني «توماس دانيلون» مشاور امنيت ملي آمريكا خنديد كه مي بيند آنچه در ايران اسلامي در جريان است، تكرار همان كابوس هميشگي آمريكا و متحدانش است و به «لئون پانتا» رئيس سابق سازمان «سيا» و وزير دفاع كنوني آمريكا تسليت گفت كه در ملاقات اخيرش با «نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي به وي دلداري داده بود «تضعيف پايگاه مردمي آيت الله خامنه اي مي تواند از الگو شدن ايران براي كشورهاي در حال تحول منطقه پيشگيري كند»!
اين بخش از اظهارنظر مشترك «لئون پانتا» و «توماس دانيلون» قابل قبول است كه كشورهاي اسلامي در آستانه يك انتخاب تاريخي قرار گرفته اند. رهبر فرزانه ما نيز در كرمانشاه از «پيچ بزرگ تاريخ» خبر دادند. اما بخش ديگر اظهارات آنها- بخوانيد آرزوي آنها- نقش بر آب شده است. آنجا كه از تلاش براي پيشگيري از الگو شدن ايران اسلامي براي انقلاب هاي منطقه سخن مي گفتند.
7- پيوند به نمايش درآمده مردم و رهبري بار ديگر و براي چندمين بار به اصحاب فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 نشان داد كه نه فقط كمترين پايگاهي در ميان مردم ندارند، بلكه فقط از صدقه سر رهبري و به احترام ايشان است كه علي رغم آنهمه وطن فروشي و خيانت و جنايت هنوز فرصت حضور
- بخوانيد زندگي نباتي- در كشور را دارند. آيا در اين حال و هوا كه به وضوح شاهد آنند، مسخره و خنده دار نيست كه در يك جنگ زرگري و بازي كودكانه براي شركت در انتخابات شرط و شروط هم مي گذارند؟!
8- حماسه بي نظير كرمانشاه پاسخي دندان شكن به كساني بود كه از كاهش اعتماد مردم به نظام سخن مي گفتند و با اظهارات بي پايه خود بر صدر اخبار رسانه هاي بيگانه مي نشستند و به خيال خويش توصيه مي كردند كه بايد اعتماد از دست رفته مردم به نظام بازگردانده شود! و براي بازگرداندن اين اعتماد- به قول آنها كاهش يافته!- به نسخه اي اشاره مي كردند كه فلان تاريخ در نماز جمعه تهران ارائه كرده بودند! اكنون بايد به اين آقايان گفت؛ بهتر است در فكر نسخه اي براي توبه خود و پذيرش آن از سوي مردمي باشيد كه زلال انديشه و بصيرت و استحكام پيمان آنان با ولي امر مسلمين را پاس نداشتيد و در بزنگاه آزمون بزرگ فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 از دوستان گسستيد و با دشمنان همنوا شديد!
9- حماسه اخير پيام كوبنده اي براي جريان انحرافي نيز داشت كه با بهره گيري انگل گونه از رانت هاي ثروت- بخوانيد بيت المال- و قدرت، هر از چندگاه با حاشيه سازي هاي سفارشي، به دشمنان اميد از دست داده بيروني و اصحاب از نفس افتاده فتنه 88، تنفس مصنوعي مي دادند.
10- و بالاخره بايد از پيام هشداردهنده ديگري ياد كرد كه حماسه بي نظير كرمانشاه و قم و... براي برخي از «خودباوران» در پي داشته و دارد. آنان كه گاه به غفلت و يا به وسوسه اطرافيان، انگيزه رويكرد مردم به خويش را فراموش مي كنند و به خاطر نمي آورند. مردم- به قول ملاي رومي- با «ترازوي احدخوي» رهبري به ارزيابي مسئولان در هر جايگاه و رده اي كه باشند، مي نشينند و هرجا كه ميان عملكرد و مواضع مسئولان با رهبر و مقتداي خويش زاويه اي ببينند، بدون كمترين ترديدي، راه رهبري را برمي گزينند.
حسين شريعتمداري

 



رئيس جمهور: توسل به ترور كار دولتمردان بي فرهنگ آمريكاست

رئيس جمهور با اشاره به سناريوسازي جديد استكبار عليه ايران، خطاب به دولتمردان آمريكايي تاكيد كرد: ملت با فرهنگ ايران احتياجي به ترور ندارد و ترور متعلق به شماست.
«محمود احمدي نژاد» صبح ديروز در دومين نشست پنجمين دوره مجلس دانش آموزي كه در ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي آغاز شد، افزود: آنها هر روز براي جوسازي عليه ايران تلاش و در اين مرحله ايران را متهم به ترور مي كنند اما بايد به آنان تفهيم كرد كه ترور كار آدم هاي بي فرهنگ است.
احمدي نژاد تاكيد كرد: تمامي اين فشارها براي اين است كه ملت ايران پيشرفت نكند و از نظر فكر، فرهنگ و انديشه قدرتمند نشود.
وي با اشاره به وضع حاكم بر دنيا گفت: شرايط بد است و شايسته انسانيت انسان نيست.
رئيس جمهور افزود: شرايط امروز جهان اجازه بزرگ شدن به انسان را نمي دهد به همين دليل كسي اين شرايط را نمي تواند بپذيرد و همه از وضع موجود ناراضي هستند.
احمدي نژاد با بيان اين كه در شرايط كنوني همه انسانها به دنبال تغيير هستند، خاطرنشان كرد كه اگر راه حقيقت به درستي معرفي شود همه آن را مي پذيرند.
رئيس جمهور با بيان اينكه مستكبران چند صد سال بر دنيا حاكم هستند، ادامه داد: آنها بلاهايي بر سر بشريت آورده اند كه روي همه بدكاران تاريخ را سفيد كرده است.
احمدي نژاد تاكيد كرد: آن ها وقتي با پرچم ايران و روحيه ملت ايران رو به رو مي شوند، برايشان بسيار سخت است و تلاش مي كنند با اعمال فشارها مانع پيشرفت ما شوند.
موافقت با تاسيس
مجلس جهاني دانش آموزي
رئيس جمهور با پيشنهاد تاسيس مجلس بين المللي دانش آموزي موافقت كرد.
وي تاكيد كرد: مجلس دانش آموزي از نهادهاي ارزشمند كشور است چرا كه اين مجلس فرصت و امكان برنامه ريزي براي كشور را فراهم آورده است و بايد آن را تقويت كرد. وي با اشاره به پيشنهاد وزير آموزش و پرورش مبني بر تاسيس مجلس بين المللي دانش آموزي خطاب به دكتر حاجي بابايي گفت: با اين پيشنهاد آقاي وزير موافق هستيم چرا كه نگاه ما جهاني است اما بايد كميسيون هاي مختلفي را تشكيل دهيد و پيشنهادهاي خود را در اين باره ارايه كنيد.
رئيس جمهور در اين رابطه پيشنهاد برگزاري يك ساعت از جلسه هيئت دولت در مجلس دانش آموزي و با حضور نمايندگان اين مجلس را مطرح كرد و گفت: دولت در اين جلسه مي تواند راجع به پيشنهادهاي شما بحث كند و يا طرح ها و لايحه هايي كه امروز قرار است مورد بررسي قرار دهيم با حضور شما مطرح شود.
احمدي نژاد با اشاره به سخنان يكي از نمايندگان مجلس دانش آموزي كه گفته بود چرا مصوبات اين مجلس خاك مي خورد و مورد استفاده قرار نمي گيرد، گفت: بايد بگويم مصوبات خاك نمي خورند بلكه خاك، مصوبات را مي خورد. از ابتداي تاريخ نيز انديشه هاي بلندي بوده كه در حال خاك خوردن هستند و هم اكنون بايد به اين فكر باشيم كه چگونه از آن ها استفاده كنيم و اين به خودمان برمي گردد. به اعتقاد من اگر دانش آموزي تصميم بگيرد كاري را انجام دهد و اراده براي فتح قله اي داشته باشد من بدون ترديد مي گويم اين اهداف محقق مي شود چرا كه همه عالم در دست انسان است.
وي ادامه داد: اگر شما تصميم بگيريد كاري را دنبال كنيد راهتان باز مي شود و هر هدف بلندي را دنبال كنيد به آن خواهيد رسيد و اگر ملتي به خواسته هاي دم دستي اكتفا كند و همواره خود را به تنهايي ببيند خدا هم همان مقدار را به او عطا مي كند چرا كه خداوند انسان هايي كه آرزوهاي كوچك دارند را دوست ندارد و معتقد است انسان ها را با كرامت بالا و براي جانشيني آفريده است.
احمدي نژاد در ادامه تاكيد كرد: بايد قدر خودمان را بدانيم و هر كم كاري كه دولت، مجلس و هر سازمان و دستگاه ديگر داشت باز هم به پيشرفت و تعالي خود و سپس به جامعه فكر كنيم و برنامه ريزي داشته باشيم چرا كه انسان اگر رشد نكند نمي تواند مشكلات جامعه را نيز حل كند و راه بزرگ شدن و خدايي شدن نيز تلاش براي اصلاح جامعه و خدمت به ديگران است.
كلمه تعطيلي بايد تغيير كند
احمدي نژاد ضمن تاييد مجدد تعطيلي روزهاي پنج شنبه در مدارس كشور گفت: به اعتقاد من بايد نام تعطيلي را برداشت چرا كه تعطيلي به معناي معطل ماندن است اما هم اكنون دانش آموزان در كنار خانواده و همراه با آنها هستند كه اين خود يك نوع كار است و به معناي تعطيلي نيست.
وي با اشاره به روشنفكراني كه از تعطيلي پنجشنبه ها انتقاد مي كنند تصريح كرد: همه اين افراد رد پايشان در مكان هاي تفريحي كشور است و هم اكنون در حال پر كردن جدول خارج از كشور خود هستند و در نهايت اداي روشنفكرها را در مي آورند و مي گويند تعطيلي پنجشنبه ها به ضرر كشور است.
اساس فعاليت ما
دانش آموزمحوري است
دكتر حميدرضا حاجي بابايي پيش از سخنان رئيس جمهور ضمن اعلام آمادگي آموزش و پرورش براي راه اندازي مجلس دانش آموزي جهاني، اساس فعاليت آموزش و پرورش را دانش آموز محوري و ايجاد تحول عظيم در نوع كلاس درس دانست و افزود: سند تحول بنيادين وزارت آموزش و پرورش بزودي پس از امضاي رئيس جمهور ابلاغ خواهد شد و تا 2 سال آينده طعم اين تحول بنيادين را در آموزش و پرورش خواهيم چشيد. حاجي بابايي درباره تعطيلي مدارس در پنجشنبه ها هم گفت: اين برنامه در فصل بهار امسال در 98درصد مدارس دوره ابتدايي بطور داوطلبانه اجرا شد و امسال نيز در بيش از 95 درصد مدارس راهنمايي و دبيرستان هاي يك نوبته به صورت داوطلبانه و آزمايشي اجرا مي شود و نتايج آن را در آينده دانش آموزان، والدين و فرهنگيان مشاهده خواهند كرد.

 



حلوا (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: در خبرها آمده كه كره جنوبي قرار است 16 نيروگاه اتمي در عربستان احداث كند!
گفت: موش توي سوراخ نمي رفت، جارو هم به دمش بسته بود! براي آل سعود كه در سراشيبي تند سقوط دست و پا مي زند، تصميم به احداث 16 نيروگاه اتمي خنده دار است.
گفتم: مي خواهند وانمود كنند كه اوضاع عربستان به اندازه اي آرام است كه به فكر ايجاد 16 نيروگاه اتمي نيز افتاده اند!
گفت: حيوونكي ها از نزديكي سقوط خود آنقدر دلهره دارند و نگرانند كه عقلشان نمي رسد براي رد گم كردن لااقل به احداث يك نيروگاه اشاره كنند، نه 16 تا كه مرغ پخته را هم به خنده مي اندازد.
گفتم: يارو به همسرش گفت، براي ناهار حلوا درست كن! و همسرش گفت؛ نيم كيلو آرد بخر با 5 كيلو روغن! يارو با تعجب پرسيد؛ مگه چه خبره! براي نيم كيلو آرد كه 5 كيلو روغن لازم نيست و همسرش گفت؛ مرد حسابي! خودت هم كه ميدوني از حلوا خبري نيست، پس بذار چرب تر باشه!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤اعلام دور جديد تحريم ها عليه 29 مقام مسئول ايراني در حقيقت چراغ سبزي به پالس هاي صادر شده از سوي سران فتنه در ايران است كه هراز گاه در جلسات خود طرح موضوع مي كنند و به نوعي از طريق اين فشارها قصد دارند نظام را وادار به سهم دادن به كساني نمايند. آنان در زمين دشمن بر عليه نظام دسيسه چيني مي كنند، و اين چيز تازه اي نيست. اتحاديه اروپا و هم مسلك استكباري اش خبر ندارند كه با اين حماقت ها مردم ايران را بيشتر راغب به حضور در عرصه هاي مختلف كشور از جمله انتخابات مي نمايند. به راستي اگر مسئولين دلسوز نظام حساب و اندوخته ارزي شخصي داشتند آن وقت دشمنان بيشتر هو و جنجال مي كردند ولي پاكدستان نظام جمهوري اسلامي به علت صداقت و درستي شان مورد بغض دشمنان داخلي و خارجي قرار گرفته اند.
محمودي
¤دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بيهوده دست و پا نزنند. ملت ايران هرچه در تحريم و در فشارهاي گوناگون قرار بگيرند هرگز دست از ولايت برنخواهند داشت و اگر مسئولي خطايي نمايد آن را به حساب نظام نخواهند گذاشت.
مشاط
¤به بهانه ديدار آقا با مردم غيور كرمانشاه:
جان خود را در ره اولاد علي مي بازيم
همچو مالك به عدوان علي مي تازيم
اي كه گويي كه خلايق ز ولي خسته شدند
كوري چشم تو بر سيد علي مي نازيم
ذات عجم
¤خوشا به حال مردم غيرتمند كرمانشاه، اميدواريم ما بندري ها نيز شاهد حضور مبارك اين ابرمرد زمان باشيم.
سليمي از بندرعباس
¤ اين جمله بسيار كوتاه ولي پرمغز حضرت آيت ا... حسن زاده آملي بسيار رهگشاست: دائماً طاهر باش و به حال خويش ناظر باش و عيوب ديگران را ساتر باش و خداشناس باش در هر لباس باش. با اين اميد كه به اين توصيه ها عمل شود.
4107---0911
¤فيدل كاسترو مي گفت اميدوارم جرج بوش اين قدري كه تصويرش نشان مي دهد احمق نباشد. در اتهام اخير به ايران توسط آمريكا چهره احمقانه وزير دادگستري كه چنين اتهامي را قرائت مي كرد از عدم اطمينان به اين اتهام حكايت مي كرد. وي حتي به گفته خودش هم اعتماد نداشت.
جانباز راعي - خواننده 50 ساله كيهان
¤ابرقدرت شيطاني و مستكبر آمريكا در حال احتضار به هذيان گويي افتاده است. اما وعده الهي ان شاءالله محقق مي شود.
2057---0914
¤با توجه به جو شايعه پراكني آمريكا و رژيم صهيونيستي در مورد ترور سفير عربستان در آمريكا از سوي ايران بايد وزارت امور خارجه فرمايش امام سجاد(ع) را با آب طلا بر سر در وزارتخانه نوشته و نصب نمايد كه فرمود: «حمد و ستايش خداوندي را سزاست كه دشمنان ما را از احمق ها قرار داده است».
4150---0913
¤براي تهيه كتاب نيمه پنهان اشرف پهلوي از انتشارات كيهان چگونه اقدام نمايم.
3324---0911
كيهان: شما اين كتاب را مي توانيد از فروشگاه انتشارات كيهان رو به روي دانشگاه تهران و يا از طريق تلفن 66469475 پي گيري نمائيد.
¤ايران اسلامي نيازي به ترور مگس ها ندارد با اجراي عدالت و مبارزه با فساد و بي عدالتي الگوي ملتها مي شويم و عملا حكام ظالمشان به حاشيه رانده شده و از جامعه طرد مي شوند.
ج. پناهي
¤مشكلات قشر كارگر را در روزنامه منعكس كنيد. مدتي است كه جمعي از كارگران كارخانه هاي لوله و ورق پس از 19-18 سال سابقه از كار بيكار شده اند. فردي مثل گنجي مقيم آمريكا كه از يك كارگاه 200 متري سازنده چسب به 100-80 كارخانه رسيده و براي فتنه سبز و ربع پهلوي ميليونها دلار هزينه كرد از كجا به اين همه كارخانه رسيده آيا امثال او نيز از راه منصور آرياها نرسيده اند؟
جمعي از كارگران از كار بيكار شده
¤ نزديك به 50 سال است كه مسئولين وعده خط آهن شمال را به مردم گنبد كاووس داده اند ولي افسوس كه به زبان گفتن خيلي راحت است ولي به عمل سخت و حتي غيرممكن.
بزرگ علي بيگلي
¤ مي خواستم بپرسم چرا بانك ها قبض هاي پرداخت هزينه برق و آب و... را نمي پذيرند؟ من كه پيرمردي هستم 85 ساله، 2 بار هم سكته كرده ام و چشمم خوب نمي بيند چطور مي توانم از طريق سيستم الكترونيك اين قبض ها را بپردازم. از رئيس كل بانك مركزي خواهش مي كنم رسيدگي كند.
يك هم وطن
¤ يك روزنامه طي دو روز از قول آقاي جمشيد نورصالحي اطلاع رساني نموده كه وي در تاريخ 23/7/90 از ساعت 16-14پاسخگوي متقاضيان مسكن مهر است متأسفانه اين شماره تلفن كه اعلام شده اصلاً پاسخگو نيست از مديران اين روزنامه كه دولتي است تقاضا مي شود با اين كارها به اعتبار دولت خدشه وارد نكنيد.
جمعي از متقاضيان مسكن مهر
¤ گويا صندوق مهر امام رضا(ع) به بايگاني سپرده شده است. جوانان بيكار چه بايد كنند؟ از مسئولين امر درخواست زنده و فعال كردن اين صندوق را داريم.
0295---0935
¤ از رياست محترم جمهور و وزير بهداشت درخواست مي شود نسبت به تربيت بانوان متعهد در زمينه هاي تخصصي پزشكي در تمام ابعاد كه نياز خانم هاست اقدام نمايند. تا در آينده اي نه چندان دور از مراجعه بانوان به پزشك مرد به كلي پرهيز شود.
2773---0913
¤ مگر قرار نبود امسال افزايش شهريه دانشگاه ها را نداشته باشيم پس چرا شهريه دانشگاه پيام نور افزايش يافت؟
9327---0919
¤ از شهريار تماس گرفته ام. با رو به سردي رفتن هوا مجدداً فرصت براي سودجويي يك عده در بخش گاز سيلندري در اين شهر فراهم شده. تو را به خدا بنويسيد مسئولين امر مديريت كنند و جلوي سوءاستفاده سودجويان را بگيرند.
3910---0912
¤ چرا مسئولين سازمان حج و زيارت از همان روز اول اعلام نكردند ظرفيت حج 5/2ميليون نفر است، تا بقيه يعني مازاد بر اين تعداد تكليف خودشان را بدانند و با زحمت و قرض گرفتن از ديگران اقدام به ثبت نام نكنند.
5428---0912
¤ رئيس جمهور 2 سال پيش دستور الحاق محله مسگرآباد را به منطقه 15شهرداري تهران صادر كردند. از آن زمان تاكنون براي طي مراحل اداري اجرايي شدن اين دستور عيناً مثل يك كارمند به وزارت مسكن و شوراي شهر (آقاي چمران) رفت و آمد مي كنيم ولي تاكنون حاصلي مشاهده نشده است. از رئيس جمهور محترم تقاضاي رسيدگي داريم.
عبدالرحيم كلهر
¤ شش ماه قبل آخرين قسط وام خود را به بانك سپه شعبه شاهين شهر پرداخت كردم. اما حالا بانك مدعي شده در محاسبه سود اشتباه پيش آمده و 95 هزار تومان مطالبه كرده است. از آنجا كه حساب حقوقي بنده نزد بانك مي باشد قصد دارند يك طرفه اقدام به برداشت اين پول بكنند. مي خواستم سؤال كنم آيا اين كار بانك مربوط قانوني است يا خير؟
7820---0913
¤ ديوان عدالت اداري قريب به يك سال قبل، شهرداري را از هرگونه اقدام عملي در مورد جريمه هاي شهري برحذر داشته بود. ولي متأسفانه اخيراً شاهديم كه شهرداري با هر مغازه داري در خيابان هاي پيروزي مشكل دارد جلوي مغازه اش را با بلوك سيماني سد مي نمايد. كساني كه ادعاهاي سياسي بزرگ دارند بايد بيشتر به قانون پايبند باشند.
صباغيان
 



معاون اول قوه قضاييه: بازگرداندن خاوري به ايران براي ما دشوار نيست

حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي بازگشت مديرعامل سابق بانك ملي و پاسخگويي به دادگاه را بهترين گزينه خواند و در عين حال تاكيد كرد كه بازگرداندن و احضار وي براي پيگيري اتهاماتش مشكل نيست.
معاون اول قوه قضاييه كه در حاشيه مراسم تحليف اعضاي هيئت منصفه مطبوعات در جمع خبرنگاران سخن مي گفت درباره پرونده فساد مالي اخير گفت: مي توانيم به مردم عزيز اين اطمينان را بدهيم كه امروز يك اراده بسيار جدي در دستگاه قضايي براي رسيدگي به اين پرونده با تمام ابعادش وجود دارد، زيرا ابعاد اين پرونده بسيار وسيع است و همين ابعاد مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است و كميته هاي كاري به قضات پرونده و حجت الاسلام محسني اژه اي در بخش هاي حسابرسي مالي، ريالي و ارزي كمك مي كنند. علاوه بر آن نيز در بخش مسائل حقوقي اين قضيه اميدواريم مردم عزيز اين اعتماد و اطمينان را داشته باشند كه اراده دستگاه قضايي در اين قضيه بسيار جدي است و برخورد با مفسدان اقتصادي يكي از اولويت هاي اين دستگاه تلقي مي شود و به تعبير مقام معظم رهبري دست مفسدين اقتصادي را قطع خواهيم كرد.
رئيسي در خصوص وضعيت مديرعامل سابق بانك ملي افزود: براي نظام جمهوري اسلامي ايران اين مسئله مشكلي ندارد كه بخواهد فردي كه مورد اتهام قرار گرفته را از طريقي كه لازم بداند كه يك طريق آن پليس بين الملل است پيگيري و احضار كند، ولي ما معتقديم همچنان كه سخنگوي قوه قضاييه توصيه كرد، برگشتن او و پاسخگويي به دادگاه بهترين گزينه است، اين موضوع حتما به نفع و صلاح خود او خواهد بود.
رئيسي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: رسيدگي به پرونده مطبوعات و اصحاب رسانه همانند ديگر رسيدگي ها نيست و يك رسيدگي خاصي تلقي مي شود. يعني بايد در درجه اول در اين رسيدگي به شخصيت متهم نگاه كرد و در درجه دوم بايد به اوضاع و احوالي كه اين اتهام به آن فرد واقع شده و افكار عمومي توجه شود، زيرا مطبوعات با افكار عمومي سر و كار دارند، بدين معني كه نمايندگان افكار عمومي در هيئت منصفه حضور دارند كه كار اين افراد توام با انصاف است. يعني محور حركت آنها انصاف است كه بايد همه جوانب را بسنجند و تشخيص دهند.
به گزارش ايسنا، معاون اول قوه قضاييه افزود: نقش هيئت منصفه به عنوان تشخيص موضوع، كمك بسيار ارزشمندي است براي قضات. قضات نيز بايد از هيئت منصفه استقبال كنند كه هيئت منصفه در تشخيص موضوع مي توانند خيلي خوب عمل كرده و به آنها كمك كنند و ابعاد موضوع را كاملا باز كنند زيرا با افكار عمومي در ارتباط هستند و نمايندگان افكار عمومي به حساب مي آيند.

 



بيانيه وزارت خارجه ايران در باره سناريوسازي آمريكا:
مسئوليت هرگونه تنش در امنيت بين المللي بر عهده واشنگتن است

وزارت خارجه كشورمان با صدور بيانيه اي ضمن تكذيب ادعاي اخير مقامات آمريكايي عليه ايران، مسئوليت ايجاد تنش و مخدوش كردن امنيت بين المللي را از ناحيه اين سناريوهاي تبليغاتي بي پايه، متوجه آمريكا دانست.
در اين بيانيه با اشاره به سناريوسازي آمريكا آمده است: ضمن تكذيب قاطع و شديد هرگونه ارتباط جمهوري اسلامي ايران با اين ادعاي مقامات آمريكايي، يادآوري مي كند رفتار غيرمنطقي دولت آمريكا در طراحي انتساب سخيف اين سناريو و نمايش سياسي- رسانه اي آن صرفاً در چارچوب شكست همه جانبه سياست خارجي آمريكا در پرتو بيداري اسلامي، ناكامي همه اقدامات غيرقانوني آن كشور عليه جمهوري اسلامي ايران و مشكلات فزاينده داخلي آن كشور قابل توجيه است.
بديهي است مسئوليت ايجاد تنش و مخدوش كردن امنيت بين المللي از ناحيه اينگونه سناريوهاي تبليغاتي بي پايه متوجه دولت آمريكاست.
در بخش ديگري از بيانيه وزارت امور خارجه تصريح شده است: پايه ادعاي مقامات آمريكايي صرفاً گزارش يك مامور مخفي بي نام و نشان است كه براساس اظهارات توأم با حدس و گمان افراد دخيل در قاچاق مواد مخدر تهيه شده است! در اين گزارش، هيچ سند و مدرك محكمه پسندي ارائه نشده است. براساس معيارهاي شناخته شده حقوقي، چنين ادعاي غيرحرفه اي در هيچ دادگاه صالح و بي طرفي قابل تائيد نيست.
پاسخ مهمان پرست
به اظهارات سعود الفيصل
در همين حال، سخنگوي وزارت خارجه كشورمان در واكنش به اظهارات غيردوستانه و نامعتبر وزير خارجه عربستان گفت: هدف سناريوسازي آمريكا اخلال در روابط ايران و همسايگان است و منطق و آينده نگري حكم مي كند از اظهارنظرهاي نسنجيده و عجولانه خودداري شود.
رامين مهمان پرست در پاسخ به اظهارات سعود الفيصل پيرامون اتهامات اخير مقامات آمريكايي عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: منشأ اينگونه اظهارات غيردوستانه و فاقد اعتبار، ادعاهاي واهي مقامات قضايي آمريكا است كه تاكنون هيچگونه سندي براي اثبات ادعاهاي خود نيز ارائه نكرده اند.
وي گفت: شواهد موجود نشان مي دهد كه يكي از اهداف اين سناريوي بي اساس، اخلال در روابط جمهوري اسلامي ايران با همسايگان به ويژه كشورهاي منطقه خليج فارس بوده و بيانگر اين است كه آنان خواهان استقرار، ثبات و مناسبات برادرانه بين كشورهاي اسلامي نيستند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، سخنگوي دستگاه ديپلماسي افزود: آنچه از اتهامات و ادعاهاي مقامات آمريكايي برداشت مي شود نشان دهنده سناريويي ضد ايراني با هدف تحت الشعاع قرار دادن جمهوري اسلامي ايران و سرپوش گذاشتن بر اقدامات مداخله جويانه آمريكا در نقاط مختلف جهان است كه انحراف افكار عمومي از نارضايتي هاي رو به افزايش مردم آمريكا را نيز دنبال مي كند.

 



نيويورك تايمز: سفير عربستان عياش و مرتبط با مافياي مواد مخدر مكزيك است (خبر ويژه)

يك روزنامه آمريكايي، سفير عربستان را فردي عياش و خوشگذران توصيف كرد.
روزنامه نيويورك تايمز در تحليلي كه به جنجال آمريكا درباره طراحي ترور عادل الجبير توسط ايران مربوط مي شود، نوشت: 4 سال از سفارت الجبير در آمريكا مي گذرد و او به عياشي و خوشگذراني با ديگر افراد و ديپلمات ها در مهماني هاي مختلف شبانه در واشنگتن و شهرهاي ديگر شهرت دارد اما ناگهان او در راس يك جنجال پيش بيني نشده مورد توجه رسانه هاي جهان از جمله شبكه ان بي سي نيوز، شبكه مرتبط با كاخ سفيد و نخبگان سياسي قرار گرفت.
اين روزنامه افزود: مشاوران اوباما هفته گذشته اعلام كردند كه يك تبعه ايراني- آمريكايي كه فروشنده خودرو بوده با همكاري يك كارتل قاچاق مواد مخدر مكزيكي قصد ترور عادل الجبير، سفير عربستان در آمريكا را داشته است. اما مساله اين است كه چگونه شده آقاي جبير كه خود ارتباطات نزديكي با مافياي مواد مخدر مكزيكي دارد، مورد هدف آنها قرار گرفته است؟ جبير از رسانه ها فراري است. تاكنون يك مصاحبه حتي با يك روزنامه نداشته و هر وقت كه خبرنگاران با سفارتخانه عربستان تماس گرفته اند، همواره اين عبارت را شنيده اند؛ «افراد بسياري دائما تماس مي گيرند ولي او نمي خواهد با كسي حرف بزند.» او ياد گرفته است كه اگر مي خواهد هدف قرار نگيرد بهتر است خود را در رسانه ها نشان ندهد، حتي وقتي نزديك به يك ماه پيش از او خواسته شد كه در كنار آمريكا نسبت به تحولات اخير واكنشي نشان دهد، هيچ واكنشي از خود نشان نداد.
نيويورك تايمز با اشاره به حوادث 11سپتامبر مي نويسد: در سال 2002 هنگامي كه غربي ها شاهزادگان عربستاني را متهم مي كردند كه به گروههاي تروريستي و جهادي كمك هاي مالي مي كنند، او در مصاحبه هاي مختلف تلويزيوني در سراسر آمريكا حاضر مي شد و ضمن رد اين اتهام ها مي گفت «مگر عربستان ديوانه است به افرادي كمك مالي كند كه تلاش دارند ما را بكشند.»
اين روزنامه آمريكايي يادآور شده است: استيو كلمونس، تحليلگر و پژوهشگر مسائل بين الملل كه آشنايي بسياري با جبير دارد، مي گويد «او كسي است كه افراد خوشگذران بسياري او را احاطه كرده اند، او نه تنها مي داند كه چگونه رفتار يك آدم به روز را داشته باشد بلكه خوب هم بلد است كه چگونه از واشنگتن بهره ببرد.»
يك ديپلمات عرب مي گويد «شاهزاده بندر، كه فرزند يكي از 7 فرزند قدرتمند شاه اسبق عربستان، بنيانگذار عربستان سعودي است، بسيار تحت تاثير دايي اش ملك عبدالله است. براي همين بسياري از آمريكايي ها به ويژه مشاوران جورج بوش، مي گفتند كه او با پشت گرمي پادشاه هر آنچه بخواهد به ما مي گويد و هر بازي كه بخواهد با ما مي كند.
نيويورك تايمز در پايان نوشت: در ماههاي اخير تنش در روابط ايالات متحده آمريكا با عربستان بر سر چگونگي تعامل با تحولات خاورميانه به شدت افزايش يافت و در كانون اين تنش ها جبير قرار داشت. عربستان از اين كه آمريكا از حسني مبارك، رئيس جمهوري سابق مصر حمايت نمي كند، ناخرسند بود و آمريكا نيز از اين كه عربستان براي سركوب تظاهرات در بحرين نيروي نظامي به اين كشور فرستاده بود، دلخور شده بود.




 



وحشت از حج ابراهيمي آل سعود را به دست و پا انداخت (خبر ويژه)

يك شاهزاده سعودي به روش فرار به جلو و براي مهار اعتراض ميليوني حجاج كشورهاي اسلامي در راهپيمايي برائت از مشركان، نسبت به ايجاد آشوب در موسم حج هشدار داد!
به گزارش العربيه، خالد الفيصل امير منطقه مكه گفته است: هيچ گونه آشوب و ناامني در مراسم حج براي عربستان پذيرفتني نيست.
او مي گويد: سازمان استخبارات ما جلوي ورود حجاج متخلف را به مكه خواهد گرفت و مسئوليت ما مراقبت از آسايش و امنيت حاجيان است. ما اجازه نمي دهيم چيزي روند حج را مختل كرده و زائران را ناراحت كند(!)
موسم حج ابراهيمي امسال، با بيداري اسلامي ملت هاي انقلابي منطقه همراه شده و امواج اين انقلاب در شمال و جنوب عربستان (بحرين و يمن) و همچنين برخي مناطق داخلي اين كشور نظير قطيف در جريان است. به همين دليل هم آل سعود هراسانند شعارهاي الموت لاسرائيل و الموت لامريكا در جريان برائت از مشركين، عملا آتش بيداري اسلامي در عربستان را شعله ور سازد.
نيروهاي نظامي عربستان با اشغال بحرين، به سركوب وحشيانه مردم اين كشور پرداخته اما در توقف انقلاب اسلامي اين كشور موفق نشده اند.
آل سعود در جريان حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به لبنان و نوار غزه (جنگ هاي 33 و 22روزه)، صهيونيست ها را به سركوب مقاومت اسلامي لبنان و فلسطين تشويق مي كرد. سقوط حسني مبارك، بن علي و قذافي در مصر و تونس و ليبي و قريب الوقوع بودن سقوط آل حمد و عبدالله صالح در بحرين و يمن، سران سعودي را به وحشتي پايان ناپذير انداخته است.
مراسم برائت از مشركين نيمه آبان ماه انجام مي شود.
2 ميليون زائر مسلمان از 5 قاره جهان در مراسم حج ابراهيمي شركت مي كنند.

 



بفرمائيد! اين هم عمليات موفقيت آميز منافقين! (خبر ويژه)

شبكه ضد انقلابي بالاترين به حالت نيمه تعطيل درآمده و در عين حال از سوي برخي اعضاي ورشكسته و بيكار گروهك تروريستي منافقين قبضه شده است.
يكي از كاربران بالاترين كه از اين وضعيت از هم پاشيده ناراضي است، به اعتراض نوشت: اين روزها گويي بالاترين نيز تحت تاثير بازي هاي سياسي قرار گرفته، و يا اين كه به نظر مي رسد بيشتر بازديدكنندگان از اين سايت و يا كاربران فعال آن، تمايل چنداني به فعاليت ندارند و حتي از راي دادن به لينك ها هم خودداري مي كنند. در اين اوضاع، گروه هاي فرصت طلب و گروهك هاي درون بالاتريني و نفوذي هاي ديگر كه خط مشي خاصي را پيروي ميكنن به راحتي ميتونن باعث داغ شدن و يا حذف شدن يك لينك بشن. كافيست لينك هاي 24 ساعت گذشته را مروري كوچك كنيم تا به عنوان نمونه لينك هاي فرقه رجوي را ببينيد با چه اختلاف رايي داغ شدن، اونم در چند دقيقه! كه اين نشان از اين هماهنگي دارد. افزون بر اين عوامل، نقص هاي فني بالاترين نيز شرايط را براي فعاليت خيلي از كاربران سخت تر نموده كه متاسفانه عليرغم گوشزد كردن كاربران و اعضا هيچگونه بهبودي در حساب هاي كاربري و اعتباردهي كاربران ايجاد نشده است.

 



يونسي: سلامت انتخابات را چند بار با دليل به كروبي ثابت كردم (خبر ويژه)

وزير اطلاعات دولت خاتمي مي گويد چندبار با دليل به كروبي ثابت كرده بود كه انتخابات رياست جمهوري سال 84 سالم برگزار شده است.
كروبي در انتخابات رياست جمهوري سال 84 ادعا كرده بود كه چند ساعت در شب شمارش آرا خوابيده و وقتي بلند شده ديده كه انتخابات را واگذار كرده و به مرحله دوم راه نيافته است!
علي يونسي وزير اطلاعات دولت اصلاحات كه همچنان ارتباطات نزديكي با خاتمي دارد، در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي اعتماد گفته است: انتخاباتي را كه زمان آقاي خاتمي صورت گرفته است من تاييد مي كنم، آقاي كروبي چندين بار اعتراض داشتند كه ما با دليل ثابت كرديم انتخابات سالم برگزار شده است. سالم برگزار شدن به اين معني نيست كه ايراد ندارد، اگر ايراد هم داشته باشد در مجموع انتخابات سالم بوده است. در دوره اول آقاي احمدي نژاد برنده انتخابات بود و وزارت كشور هم وظيفه خود را انجام داد و ما هم وظيفه خود را انجام داديم حالا اگر كسي انتخاب شد و ما نمي پسنديديم اين دليل نمي شود كه انتخابات اشكال داشته است، انتخابات درست انجام شد و آقاي احمدي نژاد راي آورد.
يونسي درباره احتمال نامزدي در انتخابات مجلس نيز گفته است كه به هيچ وجه نامزد نمي شود و اگر تاكنون سمتي داشته براساس تكليف بوده و شخصا داوطلب هيچ سمتي نبوده است.
يادآور مي شود كروبي در انتخابات رياست جمهوري سال 88 شماري از عناصر تندرو و ساختارشكن را در ستاد خود جمع كرد كه مشورت هاي غلط آنان باعث سقوط شديد آراي وي (به حدود 330 هزار رأي و كمتر از آراي باطله) شد. با اين حال، وي پس از آن كه هيجان زدگي و استعداد ميرحسين موسوي براي فتنه انگيزي را ديد، بلافاصله از فرصت استفاده كرد و مدعي شد در انتخابات تقلب شده است.
پيش از اين خاتمي و موسوي لاري بر صحت و سلامت انتخابات برگزار شده در دوران خود تاكيد كرده اند.
روز گذشته نيز كواكبيان عضو فراكسيون اقليت گفت:من بارها گفتم در انتخابات سال 88 تقلب نشده اما تخلف شده است.

 



سيدحسن خميني اگر بخواهد به نظر حضرت امام وفادار بماند... (خبر ويژه)

يك عضو فراكسيون اقليت مجلس با اشاره به سيره حضرت امام(ره) در منع حاج سيداحمد خميني از فعاليت هاي انتخاباتي، احتمال نامزدي سيدحسن خميني را رد كرد.
محمدرضا خباز درباره تشكيل گروهي موسوم به 1+7 در ميان اصلاح طلبان با محوريت سيدحسن خميني گفت: بنده نمي دانم انتشار اين اسامي كار چه كسي است، اما وقتي آقا ياسر خميني اصلش را رد كرد، قضيه روشن است؛ البته بنده از اول هم مي دانستم اين خبر درست نيست چون اصولاً بناي خانوده امام(ره) اين نيست كه در انتخابات نامزد شوند. زمان حيات حضرت امام هم ايشان حاج احمدآقا را از حضور در انتخابات و مسئوليت ها منع كردند.
وي در گفت وگو با «خبر آنلاين» و درباره اين پرسش كه فراكسيون شما در چند ماه گذشته درباره انتخابات مجلس، نشست هايي را برگزار كرد، آخرين تصميم شما در اين جلسات چه بوده، اظهار داشت: تصميم بر اين است كه اگر كسي فضا را براي خود فراهم مي بيند، شركتش به صورت انفرادي هيچ مانعي ندارد. ولي اگر قرار شد فراكسيون نظر بدهد، طبيعتاً با اصلاح طلبان بيرون از مجلس هماهنگ خواهند كرد. ما قرار است تا آخر مهر ماه صبر كنيم تا بتوانيم برآورد دقيقي از فضاي انتخاباتي داشته باشيم. ما هم خبر برگزاري نشست اصلاح طلبان را شنيده ايم ولي فراكسيون اقليت درباره آن تصميم گير نبوده است.

 



تعويق جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد توجيه ناپذير است (خبر ويژه)

برخي خبرها از به تاخير افتادن موضوع انتخاب رئيس جديد دانشگاه آزاد تا بعد از انتخابات مجلس حكايت مي كند.
قرار بود اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد هفته گذشته برگزار شود كه انجام نشد.
زهره الهيان نماينده مردم تهران با انتقاد از تاخير در برگزاري اولين جلسه هيات امناي دانشگاه آزاد، خواستار پاسخگوي وزير علوم دراين باره شده است.
وي در گفت وگو با «جهان» با بيان اينكه اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد قرار بود هفته گذشته برگزار شود، گفت: طبق اعلام قبلي وزير و شورايعالي انقلاب فرهنگي زمان برگزاري جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد حداكثر تا هفته گذشته اعلام شده بود، اما متاسفانه اين جلسه تاخير افتاد و زمان برگزاري آن به بعد از انتخابات مجلس نهم موكول شد!
وي با بيان اينكه «وزير بايد توضيح دهد كه علت عدم برگزاري اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد و تعيين رئيس جديد اين دانشگاه چيست؟»، گفت: وزير علوم بايد پاسخ دهد كه با تاخير در برگزاري اين جلسه تا بعد از انتخابات مجلس نهم، چه اهداف پشت پرده اي توسط جريان خاص در دانشگاه آزاد دنبال مي شود؟
الهيان گفت: در توجيه اين تاخير، به مصوبه اي از سوي وزارت كشور مبني بر عدم تغيير مديران تا قبل از انتخابات مجلس نهم استناد شده است!!
وي افزود: اين امر سوال جدي در افكارعمومي و در ميان دانشجويان آگاه و عدالت طلب متبادر مي نمايد كه آيا اهداف انتخاباتي و به دست آوردن كرسي هايي در مجلس آينده در جهت تامين منافع جريان خاص در دانشگاه آزاد مطرح است.
نماينده تهران اضافه كرد: به راستي اين جريان چه منافعي در دانشگاه آزاد دنبال مي كند كه اينچنين با چنگ و دندان به دنبال حفظ موقعيت مدير 30 ساله دانشگاه آزاد مي باشد.
الهيان تصريح كرد: قطعا از نظر افكارعمومي و نمايندگان مردم استناد به مصوبه وزارت كشور امري غيرقابل قبول مي باشد چرا كه دانشگاه آزاد به عنوان يك موسسه غيردولتي و غيرانتفاعي به هيچ عنوان مشمول اين مصوبه نمي باشد.
يكي از دلايل تشكيل هيئت امناي جديد دانشگاه آزاد و لزوم تعيين رئيس جديد، ساماندهي به اموال و دارايي هاي 250 هزار ميليارد توماني اين دانشگاه اعلام شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14