(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 مهر 1390- شماره 20050

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور دانشجويان كرمانشاه:
نظام سرمايه داري رامردم اروپا و آمريكا به آتش مي كشند
حاشيه هاي سفر رهبر انقلاب
اعضاي جديد هيئت منصفه مطبوعات آغاز به كار كردند
بازتاب گسترده سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه هاي خارجي
معاون وزير آموزش و پرورش: 20 هزار مدرسه، هوشمند مي شوند
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي كشور: 100 شناور به ناوگان دريايي كشور افزوده شد
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: 3 ميليارد دلار صرف افزايش تخت هاي بيمارستاني مي شود
فرمانده نيروي دريايي ارتش: ماموريت نيروي دريايي ارتش ايران فرامنطقه اي است
آيت الله نوري همداني: اتهام واشنگتن عليه جمهوري اسلامي نقشه اي كودكانه است
صادرات اولين محموله سوخت هواپيماي جت از پالايشگاه نفت بندرعباس
اخبار ادبي و هنري



رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور دانشجويان كرمانشاه:
نظام سرمايه داري رامردم اروپا و آمريكا به آتش مي كشند

رهبر انقلاب تاكيد كردند كه نظام سرمايه داري در اتش خشم ملت هاي آمريكا و اروپا خواهد سوخت.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي در پنجمين روز سفر به استان كرمانشاه ، در جمع پرشور هزاران نفر از استادان ، دانشجويان و دانشگاهيان ، با بيان مستدل و تشريح دلايل « جواني ذاتي و طراوت هميشگي اهداف و آرمان هاي نظام اسلامي » ، انعطاف در مهندسي نظام و « تغيير به هنگام » در ساز و كارها و سياست هاي تحقق اين آرمان ها را از ظرفيت هاي نظام اسلامي برشمردند و با اشاره به مقاصد پشت پرده سناريوي آمريكا از جنجال و تهمت هاي اخير تروريستي به جمهوري اسلامي ، به دشمنان ملت ايران هشدار دادند هر گونه توطئه و حركت مخرب و مزاحم با مقابله قاطع و پشيمان كننده جمهوري اسلامي روبرو خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي با ابراز خرسندي فراوان از حضور در جمع پرشكوه ، پر مغز و بسيار دلنشين دانشگاهيان استان كرمانشاه ، حضور در جمع پرطراوت جوانان را باعث نشاط و روحيه مضاعف مسئولان دانستند و افزودند: نقش جوانان در گذشته و حال و آينده كشور ، نقش بسيار برجسته اي است بنابراين ديدار با جوانان دانشجو و تحصيل كرده از اين لحاظ نيز ، اهميتي خاص دارد.
ايشان ، امروز را روز مجاهدت ، ايستادگي و بصيرت خواندند و با اشاره به بيداري اسلامي و كشمكش هاي آشكار و پنهان و گرايش هاي مختلفي كه بر سر نظام هاي جايگزين در مصر ، تونس و ديگر كشورهاي منطقه بوجود آمده افزودند: در اين دوران حساس شكل گيري نظام هاي نو در منطقه ، اوضاع كلي نظام جمهوري اسلامي ، يكي از عوامل تاثيرگذاري است كه مي تواند در حال و آينده منطقه ، نقش مهمي ايفا كند بنابراين بازخواني و تامل در شاكله كلي نظام اسلامي، اهميت مضاعفي يافته است .
ايشان اين بازخواني را از زاويه ضرورت واقع بيني و حركت آگاهانه نظام نيز مهم دانستند و افزودند حركت هايي كه بي اعتنا به واقعيات و بدون توجه به افق هاي دوردست صورت مي گيرد ، غالبا به گمراهي و اشتباه مي انجامد بنابراين بايد از اين زاويه نيز مسير طي شده و وضع فعلي را بازنگري كنيم .
حضرت آيت الله خامنه اي با طرح چند سوال اساسي ، اهميت اين بحث را براي استادان و دانشجويان استان كرمانشاه ، مورد تاكيد بيشتر قرار دادند : مسئله پيري و جواني نظام اسلامي چگونه قابل تحليل است ؟ آيا نظام، روزي پير و از كار افتاده خواهد شد ؟ آيا راهي براي جلوگيري از اين فرسودگي وجود دارد ؟ و آيا اگر اين وضع پيش آمد راه علاجي وجود خواهد داشت؟
رهبر انقلاب اسلامي با توصيه به اصحاب فكر و فضيلت به ويژه در دانشگاه و حوزه و مراكز تصميم گيري و تصميم سازي براي تامل و تفكر درباره سوالات مطرح شده، به ترسيم زنجيره اي منطقي از مراحل شكل گيري ، حركت و استمرار نظام اسلامي پرداختند.
ايشان خاطرنشان كردند: انقلاب اسلامي يعني جنبشي كه حكومت فاسد ستمشاهي را سرنگون و زمينه را براي تشكيل نظام فراهم كرد ، نظام اسلامي يعني هويت و شاكله كلي كه مردم براي كشور انتخاب كردند ، تشكيل دولت اسلامي به معناي استقرار مجموعه دستگاه هاي مديريتي و نظام هاي اداره كشور ، تشكيل جامعه اسلامي و سپس تشكيل امت اسلامي ، حلقه هاي مختلف زنجيره اي هستند كه راه گذشته ، حال و آينده را مشخص مي سازد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به شكل گيري سه حلقه اول اين زنجيره، مرحله چهارم يعني تشكيل جامعه اسلامي را هدفي مياني اما بسيار مهم و والا دانستند و سخنان مهم خود را در اين زمينه متمركز كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در تعريفي كلان از جامعه اسلامي افزودند: جامعه اسلامي ، جامعه اي است كه آرمان ها و اهداف و آرزوهاي بزرگ اسلام براي بشر ، در آن تحقق مي يابد.
ايشان در تشريح عيني اين جامعه خاطرنشان كردند : برخورداري از عدالت و آزادي ، نقش آفريني موثر مردم در اداره كشور و تعيين سرنوشت خويش ، برخورداري از عزت و استغناي ملي ، رفاه عمومي و از بين رفتن فقر و گرسنگي ، بهره مندي از پيشرفت هاي همه جانبه « علمي - سياسي - اقتصادي - اجتماعي و فرهنگي » و دوري از سكون و توقف و پيشروي دائم از خصوصيات بارز جامعه اسلامي است كه ملت ايران و نظام اسلامي به سمت تحقق آن حركت مي كنند.
ايشان در همين زمينه افزودند : البته هدف نهايي جامعه اسلامي ، رسيدن انسان ها به كمال « معنوي و عبوديت و معرفت » پرودگار است كه چنين جامعه اي، خود زمينه تشكيل امت اسلامي خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي براي پرهيز از هر گونه برداشت مشترك ميان مفاهيم و ويژگي هاي جامعه اسلامي با مفاهيم غربي ، به مرزبندي صريح و روشن اين مفاهيم پرداختند و با ذكر چند مثال تاكيد كردند : مفاهيمي همچون عدالت - آزادي ، تكريم انسان و ديگر ويژگي هاي جامعه اسلامي ، فقط در معناي عميق اسلامي ، مورد نظر است و با مفاهيم مشابه در غرب كاملا متفاوت است.
ايشان ، برداشت غربي از مفاهيم جامعه اسلامي را از جمله مشكلات سال هاي دور و نزديك دانستند و افزودند : در ارزش گذاري اين مفاهيم، از هيچ زاويه اي، نبايد تابع و پيرو راه منحرف غرب شد بلكه براي درك معناي حقيقي اين واژه ها، بايد از منطق اسلام و قرآن بهره گرفت.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه خاطرنشان كردند : البته غربي ها حتي به معاني غربي اين واژه ها نيز پايبند نيستند و همانگونه كه در افغانستان ، عراق ، ليبي و ديگر كشورها نشان داده اند زير تابلوهايي نظير دمكراسي ، مبارزه با سلاح اتمي و مقابله با تروريسم ، اهدافي شيطاني همچون كنترل مناطق مهم اقتصادي و سوق الجيشي جهان ، تسلط بر منابع و ذخاير ملت ها ، حمايت از رژيم صهيونيستي و تكميل زنجيره استكباري خود را دنبال مي كنند و ما، با استناد به همين واقعيات، قاطعانه مي گوييم كه دمكراسي رايج در غرب، عمدتا دروغين و پوشالي است.
ايشان پس از تبيين جامعه اسلامي و آرمان هايي كه پروردگار براي چنين جامعه اي هدف گذاري كرده است اين سوال را مطرح كردند كه آيا جامعه برخوردار از چنين آرمان ها و ويژگي ها، هرگز پير و كهنه خواهد شد ؟
حضرت آيت الله خامنه اي در پاسخ به اين سوال به فطري بودن آرمان هايي نظير عدالت طلبي ، آزادي خواهي ، و كمال جويي اشاره و تاكيد كردند : اين آرمان ها فطري و خدايي هستند به همين علت ذاتا «كهنه شونده» نيستند و هيچگاه از طراوت و تازگي نمي افتند بنابراين جامعه اي نيز كه به دنبال اين اهداف والا حركت كند، هيچگاه دچار كهنگي و فرسودگي نمي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي، سپس با تفكيك آرمان ها از ساز و كار دستيابي به آرمان ها، به تبيين اين واقعيت پرداختند كه با توجه به دگرگوني اوضاع و شرايط ، ممكن است مهندسي ، ساز و كارها ، سياست ها و نظام هايي كه براي ايجاد جامعه اسلامي، پيش بيني شده، كهنه شود و كارآيي خود را از دست بدهد كه در اين صورت ، تغيير و نو كردن آنها، هيچگونه ايرادي ندارد.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين بيشتر اين نكته يعني احتمال تغيير ساز و كارهاي رسيدن به آرمان ها، به ذكر چند مثال از جمله سياست هاي اصل 44 قانون اساسي پرداختند و خاطرنشان كردند : در قانون اساسي ، هدف از تقسيم بندي فعاليت بخش هاي مختلف اقتصادي، شكوفايي اقتصادي كشور اعلام شده است و هنگامي كه اين هدف با ساز و كار گذشته، محقق نشد سياست هاي اصل 44 تبيين شد .
ايشان دستور امام براي حذف پست نخست وزيري از ساختار قوه مجريه را يكي ديگر از موارد تغيير ساز و كار و مهندسي كلي نظام براي تحقق آرمان ها برشمردند و افزودند : در شرايط فعلي نظام سياسي كشور ، رياستي است و رئيس جمهور با انتخاب مستقيم مردم برگزيده مي شود كه شيوه خوب و موثري است اما اگر روزي در آينده احتمالا دور ، احساس شود كه نظام پارلماني براي انتخاب مسئولان قوه مجريه بهتر است هيچ اشكالي در تغيير ساز و كار فعلي وجود ندارد.
رهبر انقلاب اسلامي درباره ظرفيت منعطف نظام براي نوسازي ساز و كارهاي پيش بيني شده تاكيد كردند : البته هر گونه تغيير و نوسازي و بازسازي در «سياست ها، خطوط و مهندسي نظام» بايد متكي بر اصول اسلامي و برگرفته از آنها باشد ضمن اينكه در قانون اساسي هم تدابير لازم در اين زمينه پيش بيني شده است.
رهبر انقلاب در جمع بندي اين بخش از سخنانشان خاطرنشان كردند: نظام اسلامي هم ثبات دارد و هم تغيير . ثبات در «حركت مستمر و بدون تذبذب و انحراف در مسير تحقق آرمان ها » و انعطاف و تغيير در ساز و كارها، خطوط و شكل حركت.
ايشان تاكيد كردند : نوسازي نظام، به هيچ وجه به معناي تجديد نظر در آرمان ها نيست بلكه به معناي تغيير در سياست ها و نظام ها و تدابير است كه اين مسئله مي تواند مانع از تحجر نيز بشود و با تكيه بر « آرمان هاي هميشه جوان و نو » نظام اسلامي را، هميشه جوان، شاداب، بالنده و پيش رونده نگه دارد.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان به تبيين مفهوم حقيقي ولايت فقيه و رهبري در نظام اسلامي پرداختند و با اشاره به تعريف ولايت فقيه از ديدگاه امام افزودند: از ديد امام ، ولايت فقيه يعني مديريت زنده ، بالنده و پيش رونده كه البته امام بزرگوار ما ، خود مظهر تام و تمام اين مفهوم بود.
ايشان با اشاره به مغالطه عده اي در تعبير حضرت امام مبني بر ولايت مطلقه فقيه ، خاطرنشان كردند : آنها سعي كردند نظر امام را به معناي بي اعتنايي ولايت فقيه به قوانين تفسير كنند اما امام بزرگوار ملت، ضمن تاكيد بر ولايت مطلقه فقيه ، خود بيشتر از همه به رعايت قوانين ، اصول ، مباني و جزييات احكام شرعي مقيد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين شرايط حساس و دقيق ولايت فقيه از ديدگاه امام افزودند : اگر اين شرايط از بين برود، رهبري، حتي اگر كسي او را عزل نكند ، خود بخود عزل مي شود و اين مسئله، نشان دهنده اهميت فراوان اين موضوع است.
ايشان ، رهبري را يك مديريت كلان ارزشي خواندند كه با مديريت اجرايي و مسئوليت مستقيم سه قوه متفاوت است و ضمن نظارت بر فعاليت هاي مسئولان، از حركت كلي نظام مراقبت مي كند و اجازه نمي دهد كه آنها به هر دليل، نظام اسلامي را به انعطافي غير لازم و غير جايز وادار كنند.
ايشان با اشاره به سخنان برخي در مورد اينكه فلان مسئله بدون نظر رهبري تصميم گيري نمي شود افزودند : مسئولان قوه مجريه - نمايندگان مجلس ، مسئولان قوه قضائيه ، با اختيارات كامل و قانوني ، وظايف خود را انجام مي دهند و ممكن است تصميماتي بگيرندكه رهبري با آن مخالف باشد اما رهبري نه حق دارد نه مي تواند و نه قادر است كه در اين مسائل دخالت كند مگر در جايي كه اتخاذ سياستي، به كج شدن راه انقلاب منجر مي شود كه طبعا در اين هنگام به مسئوليت هاي خود عمل خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، در تعبير ديگري از رهبري نظام ، افزودند: در تصميمات و عمل رهبري ، عقلانيت بايد در خدمت به اصول و واقع بيني بايد در خدمت آرمان گرايي قرار گيرد.
ايشان مراقبت رهبري در مسئله هسته اي در دوره اي كه نزديك بود به تعطيلي فعاليت هاي هسته اي ايران منجر شود و نيز مراقبت در بحث رابطه با آمريكا را از جمله مواردي خواندند كه رهبري، بر اساس وظايف خود، از ايجاد انحراف در حركت كلي نظام جلوگيري كرده است.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان در نگاهي اجمالي به بحث تحزب خاطرنشان كردند : ما با تحزب مطلقا مخالفتي نداريم و معتقديم تحزب با وحدت جامعه منافاتي ندارد به شرط آنكه با نگاه درست ايجاد شود.
رهبر انقلاب افزودند: اگر حزبي براي كانال كشي و كادرسازي و هدايت فكري جامعه در زمينه هاي سياسي - ديني - عقيدتي و ديگر عرصه ها بوجود آيد و قصد خود را در دست گرفتن قدرت قرار ندهد، كاري خوب و مورد تاييد است كه البته اينگونه احزاب، اگر در رقابتهاي سياسي هم وارد شوند، به طور طبيعي برنده مي شوند.
ايشان در نفي احزاب قدرت طلب افزودند : برخي احزاب مانند احزاب كنوني غرب در واقع باشگاههايي براي كسب قدرت هستند و سعي مي كنند از هر طريق از جمله زد و بند سياسي به قدرت برسند كه ما اينگونه تحزب را تاييد نمي كنيم اما اگر كساني با همين نگاه دنبال تشكيل حزب باشند، جلوي آنها را نمي گيريم.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش پاياني سخنانشان به سناريوي جنجالي اخير آمريكا در زدن اتهام تروريستي به جمهوري اسلامي ايران اشاره كردند و با اشاره به رصد دقيق و مراقبت كامل نظام اسلامي از مقاصد پشت پرده اين سناريوي آمريكايي، به سردمداران واشنگتن هشدار دادند جمهوري اسلامي با هرگونه توطئه و حركت مخرب و مزاحم، با همه توان مقابله خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي از اهداف احتمالي آمريكا از جار و جنجال اخير را تحت الشعاع قرار دادن جنبش وال استريت خواندند و افزودند: مردم حداقل 80 كشور از اين حركت رو به گسترش حمايت كرده اند و اين، براي مقامات آمريكايي خيلي تلخ و دشوار است.
ايشان، تلاش دولت آمريكا را براي سركوب مردم مورد اشاره قرار دادند و افزودند : ممكن است آنها با پليس و ارتش اين حركت را سركوب كنند اما از بين نمي رود و همچون آتش زيرخاكستر باقي مي ماند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تسلط شبكه خبيث صهيونيستي بر مقامات آمريكا و اروپا به دولتمردان غربي هشدار دادند: روزي كه ملت هاي شما علت واقعي بدبختي و مشكلات خود يعني حقارت شما در برابر صهيونيستها را درك كنند يقينا شعله هاي خشم آنان، نظام سرمايه داري استكبار را به آتش مي كشد و به خاكستر تبديل مي كند.
ايشان به مقامات غربي خاطرنشان كردند: شما به مردم خود پشت كرده ايد و نزد اكثريت آنها منفوريد اما در جمهوري اسلامي اوضاع برعكس شماست و اجتماعات عظيم مردم نشان دهنده عزم راسخ ملت و پايداري آنها در مقابله هرگونه توطئه است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به باج ندادن جمهوري اسلامي در 32 سال اخير در مقابل هر گونه فشار و توطئه ، تاكيد كردند : همه ملت ما ، در صحنه اند، ما همه جزو ملت و سرباز نظام و اسلام هستيم و اين پيكره يكپارچه متحد و مستحكم در مقابل هر طرح و اقدام شيطاني مي ايستد و كوچكترين باجي نمي دهد.
رهبر انقلاب اسلامي بار ديگر تأكيد كردند: اگر مسئولان آمريكايي در برخي خيالات به سر مي برند بدانند كه هر حركت ناشايست چه سياسي و چه امنيتي با برخورد قاطع ملت ايران روبرو خواهد شد.
ايشان، در پايان سخنانشان دشمني خبيث ترين شياطين جهان را با ملت ايران و جمهوري اسلامي، نشان دهنده وعده هاي صادق پروردگار دانستند و تاكيد كردند: به فرموده قرآن، اين خباثتها تنها بر «ايمان ما و ملت ما» مي افزايد و نصرت و ياري الهي و پيروزي ملت ايران را بر همه توطئه گران ، براي مردم ما اثبات مي كند .
در آغاز اين ديدار شماري از استادان و دانشجويان به نمايندگي از جامعه دانشگاهي استان كرمانشاه ديدگاه هاي دانشگاهيان استان را درباره مسائل مختلف بيان كردند.
دكتر محمدمهدي خدايي رئيس دانشگاه رازي كرمانشاه ، ضمن خير مقدم اعلام كرد دانشگاهيان استان كرمانشاه ، با همان ايمان و پايداري پدران و مادرانشان در دفاع مقدس ، در شرايط حساس منطقه و جهان ، همه تلاش خود را براي پيشرفت علمي كشور به كار مي گيرند.
آقاي عليرضا احمدي دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه ، يكپارچه كردن تحقيقات دانشگاهي را ضروري خواند و پيشنهاد ايجاد مركز بين المللي حجامت را در سطوح پيشرفته علمي مطرح كرد.
خانم سارا نژادي دانشجوي پزشكي و عضو بسيج دانشجويي ، با انتقاد از سستي برخي مسئولان دانشگاه ها در راه اندازي كرسي هاي آزاد انديشي ، پرهيز بعضي مسئولان از كارهاي سطحي و مقطعي فرهنگي را خواستار شد و تاكيد كرد جديت كامل در برخورد با فساد بانكي اخير خواسته اساسي مردم مومن و انقلابي است .
آقاي سجاد محمدي دانشجوي رشته برق و نفر اول ليگ ربات هاي انسان نما ، با اشاره به موفقيت هاي ملي و جهاني دانشجويان استان كرمانشاه ، پيشنهاد كرد مركز پژوهشي انرژي هاي نو در استان ايجاد شود.
آقاي فردين نعلي دانشجوي دكتراي شيمي آلي ، با تاكيد بر توزيع عادلانه امكانات دانشگاهي در سطح كشور ، تلاش مضاعف براي استفاده بيشتر و بومي سازي فناوري هاي نوين را ، محور اصلي فعاليت هاي دانشگاه هاي كرمانشاه در سال جهاد اقتصادي اعلام كرد.
آقاي محمد امين احمدپور دانشجوي رشته ادبيات و نفر اول مسابقات قرآني استان ، تكيه بر منابع درسي غربي ، جزوه سالاري ، مسائل مديريتي ، كم توجهي به ميراث غني فرهنگ اسلامي ملي ، كمبود سعه صدر و نبود معيارهاي دقيق علمي را از جمله مشكلات علوم انساني دانست.
آقاي حسين اميري طلب ، دانشجوي روانشناسي و دبير جامعه اسلامي دانشگاه رازي نيز با اشاره به اعتراض رو به گسترش ملت هاي غربي به نظام سرمايه داري بر هوشياري دانشجويان در مقابله با توطئه و فتنه تاكيد كرد و خواستار تلاش بيشتر صدا و سيما در استفاده از منابع و ذخاير انساني سراسر كشور شد.

 



حاشيه هاي سفر رهبر انقلاب

ديدار رهبر انقلاب با شيرزن گيلانغربي
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در سفر به شهرستان كرمانشاه، علاوه بر ديدار با برخي خانواده شهدا، با شيرزن گيلانغربي نيز ديدار كردند.
به گزارش ايسنا، فرنگيس حيدرپور كه در زمان جنگ تحميلي، عزادار برادر شهيدش بود و در عين حال حدود شش نفر از نزديكان خود را بر اثر اصابت گلوله توپ از دست داده بود، به محض مشاهده دو عراقي در روستاي اوازين، يكي از آنها را با ضربه تبر به درك واصل كرد. دومين سرباز بعثي نيز كه توسط حيدرپور زخمي شده بود، تسليم رزمندگان اسلام شد. پس از جنگ تحميلي، تنديسي از فرنگيس حيدرپور به عنوان شيرزن ايراني در «بوستان شيرين» كرمانشاه نصب شد.
دانشگاهيان كرمانشاه با مقتدايشان ديدار كردند
بنا به پيش بيني صورت گرفته، 10 هزار كارت ملاقات در ميان دانشجويان دانشگاههاي مختلف استان براي حضور در مراسم ديدار با رهبر معظم انقلاب توزيع شده بود كه با توجه به محدوديت مكان ديدار، نماينده ولي فقيه از اقشار دانشگاهي كه موفق به حضور نشدند، عذرخواهي كرد.
سارا نژادي دانشجوي رشته پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه و نماينده تشكل بسيج دانشجويي در حضور رهبر انقلاب به ايراد سخن پرداخت و به عنوان نماينده بسيج دانشجويي از ايشان به دليل عدم برگزاري مطلوب كرسي هاي آزادانديشي در دانشگاهها عذرخواهي كرد.
تفأل ولي امر مسلمين در منزل يكي از شهدا به ديوان حافظ
به گزارش فارس، خواهر شهيد خالصي گفت: وقتي حضرت آقا در منزل ما تشريف داشتند، از ايشان خواستيم تا به اشعار حافظ تفألي بزنند؛ ايشان هم ديوان را باز كردند كه اين غزل آمد «سپهر دور خوش اكنون كند كه ماه آمد/ جهان به كام دل اكنون رسد كه شاه رسيد/ زقاطعان طريق اين زمان شوند ايمن/ قوافل دل و دانش كه مرد راه رسيد».
مسئولان هفتمين نمايشگاه كتاب كشوري
چشم انتظار ورود رهبر انقلاب
به گزارش خبرنگاركيهان در كرمانشاه، با حضور رهبر معظم انقلاب در اين استان، هفتمين نمايشگاه سراسري كتاب داير مي شود.
حجت الاسلام محمد آفتابي مديركل ارشاد اسلامي استان كرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: در اين نمايشگاه 400 ناشر از سراسر كشور حضور دارند كه از اين تعداد 26 ناشر از استان كرمانشاه هستند.
وي افزود: اين نمايشگاه از 25 لغايت يكم آبان ماه با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني در محل دائمي نمايشگاههاي كرمانشاه داير است و اميدواريم ولي امر مسلمين جهان نيز با قدوم مبارك شان، محيط نمايشگاه را متبرك كنند.
ختم قرآن به نيت سلامتي فرمانده كل قوا
در پنجمين روز از سفر رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه حضرت آيت الله خامنه اي در جمع 10 هزار دانشجو دانشگاههاي كرمانشاه حضور يافتند.
قابل ذكر است در اين ديدار پر از مهر و عاطفه دانشجويان استان كرمانشاه به نيت سلامتي رهبر معظم انقلاب قرآن را ختم كردند.
نمايندگان رهبر معظم با جانبازان ديدار كردند
به گزارش خبرنگاركيهان در پنجمين روز از سفر رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه نمايندگان رهبري با جانبازان ديدار كردند.
قابل ذكر است، نمايندگان حجت الاسلام محمدي عراقي، حجت الاسلام موسوي كاشاني و همچنين حجت الاسلام سيدرضا تقوي ضمن ديدار با خانواده معظم شهداي شهرستان هاي كرمانشاه از نزديك به ديدار جانبازان بالاي 70درصد رفتند و پيام رهبري را به جانبازان 8 سال دفاع مقدس اعلام داشتند.
بيمارستان 96 تختخوابي سنقر وكليايي به بهره برداري رسيد
به گزارش خبرنگاركيهان در كرمانشاه به بركت سفر مقام عظماي ولايت به اين استان، بيمارستان 96 تختخوابي شهرستان سنقر و كليايي به بهره برداري رسيد.
قابل ذكر است بيمارستان 96 تختخوابي سنقر و كليايي كه يكي از مطالبات مردم آن شهرستان بود با حضور دكتر مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي افتتاح و به بهره برداري رسيد.

 



اعضاي جديد هيئت منصفه مطبوعات آغاز به كار كردند

اعضاي جديد هيئت منصفه مطبوعات با اداي سوگند بطور رسمي فعاليت خود را آغاز كردند.
مراسم تحليف اعضاي جديد هيئت منصفه مطبوعات روز يك شنبه در دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد و طي آن ابلاغ اعضاي دوره جديد هيئت منصفه مطبوعات به افراد ارائه شد و با قيام، اعضاي هيئت منصفه مطبوعات، مراسم سوگند بجا آورده شد.
اين مراسم با حضور حجت الاسلام رئيسي معاون اول قوه قضاييه، آوايي رئيس كل دادگستري استان تهران و جمعي ديگر از مسئولان عالي قضايي در مجتمع امام خميني(ره) برگزار شد.
به گزارش ايسنا، دكتر عباس شكري از صنف پزشكان، حبيب الله عسگراولادي مسلمان به نمايندگي از اصناف و بازاريان، علي اكبر كساييان از طرف صنف دبيران و آموزگاران، جمال شورجه به نمايندگي از جامعه هنري، حجت الاسلام والمسلمين رحيميان به نمايندگي از خانواده شهدا، يوسف غروي قوچاني از صنف روزنامه نگاران، عليرضا سربخش به نمايندگي از بسيجيان، عيسي زارع پور از سوي صنف كارمندان، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا آقامير به نمايندگي از فعالان عرصه فن آوري اطلاعات، نادر قدياني به نمايندگي از ناشران، جواد نجم الدين به نمايندگي از جامعه مهندسي و كارگري، منيره نوبخت، مينو اصلاني و پروين سليحي به نمايندگي از زنان، سيداحمد زرهاني و احمد مومني راد به نمايندگي از اساتيد دانشگاه، ايرج سبقتي به نمايندگي از جامعه رسانه اي، محمود خسروي وفا از سوي جامعه ورزش، احمد بيگي حبيب آبادي به نمايندگي از حقوقدانان و وكلا، حجت الاسلام والمسلمين شهاب مرادي به نمايندگي از روحانيون و حجت الاسلام والمسلمين نصير نيك نژاد به نمايندگي از جامعه فرهنگيان، اعضاي دوره جديد هيئت منصفه مطبوعات هستند كه از اين تعداد، 10 نفر از اعضاي قبلي و 11 نفر عضو جديد معرفي شده اند.
عملكرد 2 ساله
هيئت منصفه مطبوعات
در همين حال، معاون دادستان كل كشور به ارائه گزارشي كوتاه از عملكرد هيئت منصفه مطبوعات استان تهران طي دو سال گذشته پرداخت.
ناصر سراج در مراسم تحليف اعضاي دوره جديد هيئت منصفه مطبوعات استان تهران گفت: هيئت منصفه مطبوعات استان تهران طي دو سال اخير 145 جلسه برگزار كرده و 216 مورد اتهامي را مورد رسيدگي قرار داده است كه از اين تعداد 84 مورد مجرم دانسته شده اند.
نماينده رئيس قوه قضاييه در هيئت انتخاب اعضاي هيئت منصفه مطبوعات با بيان اينكه اعضاي هيئت منصفه مطبوعات در استان تهران 21 نفر و در ساير استان ها 14 نفر هستند، اظهار كرد: جمعا 441 عضو هيئت منصفه مطبوعات در سراسر كشور فعال هستند.

 



بازتاب گسترده سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه هاي خارجي

سخنان مقام معظم رهبري در پاسخ به توطئه آمريكا بازتاب گسترده اي در رسانه هاي خارجي به دنبال داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار با مردم گيلان غرب جنجال رسانه هاي وابسته به شبكه صهيونيستي بين الملل را درباره حمايت ايران از تروريزم، حلقه اي از توطئه هاي پي درپي مستبدان جهاني خواندند و افزودند: آنها با نسبت دادن يك تهمت مهمل و بي معنا به چند ايراني تلاش كردند بهانه اي به دست آورند و جمهوري اسلامي ايران را به عنوان مدافع تروريزم مورد هجوم تبليغاتي سياسي قرار دهند اما اين توطئه نيز نگرفت و نخواهد گرفت و مانند ديگر اقدامات آنها بي فايده و بي اثر مي ماند و برخلاف تصورشان به انزواي بيشترشان منجر خواهد شد.
در همين زمينه شبكه تي وي پنج فرانسه گزارش داد: واشنگتن، تهران را متهم كرده است كه پشت توطئه اي قرار دارد كه هدف از آن به قتل رساندن سفير عربستان سعودي در آمريكا بود. اين شبكه افزود: آيت الله علي خامنه اي رهبر معظم ايران در پاسخ به اين اتهام فرمود: آمريكا به صورت بي فايده و بي دليل چند ايراني و جمهوري اسلامي ايران را به حمايت از تروريسم متهم مي كند. ايشان در جواب دندان شكني فرمودند: آمريكا مرتب عليه ما توطئه مي كند اما اتهامات آنها عليه ما كه با هدف منزوي كردن ما انجام مي شود بي فايده است و در نهايت خودشان منزوي مي شوند.
شبكه تلويزيوني يورونيوز گزارش داد: ايران به شدت اتهامات واشنگتن را اين بار از زبان (آيت الله) خامنه اي رهبر معظم اين كشور رد كرد. آيت الله (خامنه اي) كه جهت گيري هاي اصلي سياسي ملي و بين المللي ايران را مشخص مي كند بار ديگر تأكيد كرد كه كشورش در توطئه اي احتمالي براي قتل سفير عربستان سعودي در آمريكا دست نداشته است. به گفته مقام شماره يك ايران، (اين اتهامات) توطئه آمريكا براي منزوي كردن جمهوري اسلامي و براي سرپوش گذاشتن بر شكست هاي سياست آمريكا در خاورميانه است.
روزنامه عراقي الرأي العام در نسخه اينترنتي خود بخشي از بيانات مقام معظم رهبري در كرمانشاه را بازتاب داد و نوشت: رهبر انقلاب اسلامي ايران در جمع علما و طلاب حوزوي استان كرمانشاه تأكيد كردند انقلاب ملت هاي منطقه و نااميدي مردم در كشورهاي غربي از نظام سرمايه داري بيانگر آغاز مرحله جديدي است. اين روزنامه عراقي در ادامه افزود: امام خامنه اي در جمع علما و حوزويان اهل سنت و شيعه با بيان اينكه علماي دين مسئوليت خطيري دارند و بايد به نيازهاي روز پاسخ دهند و از طرفي به گسترش اسلام در جهان همت كنند خاطرنشان كردند: نظام اسلامي در ايران شكست نظام كمونيستي را پيش بيني كرد و ديديم كه شكست آن محقق شد و امروز نظام سرمايه داري به همان سرنوشت دچار خواهد شد. امام خامنه اي انقلاب مصر را رويدادي بس مهم دانستند و تأكيد كردند: بايد براي دفاع ازاسلام آماده بود، چرا كه دشمن از روش هاي گوناگوني براي ضربه زدن به اسلام استفاده مي كند كه از جمله آن ايجاد شبهه بين جوانان است.
روزنامه الرأي العام با اشاره به ديدگاه رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه سه مرحله بر روي آوردن ملتها به اسلام وجود دارد نوشت: ايشان پيروزي انقلاب اسلامي را نخستين گام اين روند قلمداد كردند.
اين روزنامه در پايان از زبان ايشان نوشت: فروپاشي كمونيسم را به عنوان دومين مرحله و انقلاب هاي منطقه و نااميدي مردم در غرب را از نظام سرمايه داري آخرين مرحله اقبال ملتها به اسلام دانستند.
شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي به بيانات رهبر معظم انقلاب در رد ادعاي آمريكا مبني بر دست داشتن ايران در توطئه ترور سفير عربستان سعودي اشاره كرد.
بنابر گزارش اين شبكه، آيت الله سيدعلي خامنه اي در سخناني كه در جمع مردم شهرستان گيلان غرب اظهار داشتند، به اين نكته اشاره كردند كه هيچ دولتي در جهان به اندازه آمريكا خوار و منفور نيست.
رهبر معظم انقلاب در بخشي از سخنان خود، اظهار داشتند: آمريكا از اين توطئه ها به وفور عليه ما داشته است كه البته همگي بي فايده و بي اثر هستند. آنها مي گويند مي خواهند ايران را به انزوا بكشانند، اما خودشان منزوي شده اند.
سي ان ان گزارش داد رهبر معظم ايران اتهامات اخير آمريكا عليه اين كشور را بي معنا و عبث توصيف كرد.
شبكه تلويزيوني سي ان ان اعلام كرد: آيت الله علي خامنه اي رهبر عالي ايران روز شنبه در اولين واكنش مستقيم خود به اتهامات آمريكا مبني بر حمايت ايران از طرحي براي ترور يك ديپلمات سعودي در آمريكا گفت؛آمريكا تلاش مي كند ايران را منزوي كند.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت چاپ فلسطين اشغالي نوشت: آيت الله علي خامنه اي، رهبر عاليقدر ايران ادعاي واشنگتن را مبني بر دست داشتن ايران در توطئه ترور سفير عربستان در واشنگتن و حمله به سفارتخانه هاي عربستان و اسرائيل تكذيب كرد.
اين روزنامه صهيونيستي در نسخه اينترنتي خود نوشت: آيت الله خامنه اي روز شنبه اتهامات آمريكا را مبني بر اينكه دو ايراني نقشه ترور سفير عربستان در واشنگتن را كشيده اند بي اساس خواند. (آيت الله) خامنه اي كه در جمع مردم استان كرمانشاه در غرب ايران سخن مي گفت افزود: «آنها با نسبت دادن يك تهمت مهمل و بي معنا به چند ايراني در آمريكا تلاش كردند بهانه اي براي معرفي جمهوري اسلامي به عنوان حامي تروريسم به دست آورند.»
وي افزود: اين توطئه نگرفت و نخواهد گرفت.
آيت الله خامنه اي كه براي يك سفر نه روزه به اين استان سفر كرده، گفت: غرب مكرراً اتهامات بي اساسي را عليه ايران مطرح كرده است. وي گفت: «آنها به طور منظم اتهاماتي را به ايران وارد مي كنند كه بي فايده است. آنها مي گويند كه مي خواهند ايران را منزوي كنند اما خودشان را منزوي كرده اند.»
به نوشته شماره ديروز پايگاه اينترنتي روزنامه اماراتي الخليج، (آيت الله) علي خامنه اي رهبر عاليقدر جمهوري اسلامي ايران روز شنبه اتهامات «مسخره و قديمي» واشنگتن را به كشورش مبني بر سازماندهي توطئه ترور سفير عربستان سعودي در واشنگتن رد كرد.
(آيت الله) خامنه اي در سخنراني خود در جمع مردم گيلانغرب از توابع استان كرمانشاه، كه از تلويزيون پخش شد، گفت «آمريكا در چند روز اخير اتهامات بي معنايي را به چند نفر ايراني نسبت داد و كشور را به حمايت از تروريسم متهم كرد.»
الشرق الاوسط نوشت: رهبر معظم جمهوري اسلامي ايران آيت الله علي خامنه اي ديروز اتهامات واشنگتن بر ضد ايران درباره توطئه ترور سفير عربستان در واشنگتن را رد و آن را سخيف توصيف كرد.
وي طي سخناني در سفر به غرب كشور كه تلويزيون ايران آن را پخش كرد، گفت: آمريكا داستان كاملي را سرهم كرد كه شامل اتهامات سخيفي بر ضد برخي از ايرانيها است و ايران را به حمايت از تروريسم متهم كرد اما اين نوع توطئه براي منزوي كردن جمهوري اسلامي ناموفق خواهد بود.
واشنگتن پست نوشت: رهبر عالي ايران اتهامات تازه آمريكا عليه كشورش را «بي معنا» توصيف كرده است.
اين روزنامه در پايگاه اينترنتي خود افزود: آيت الله خامنه اي روز شنبه اتهامات مطرح شده از سوي آمريكا مبني بر دست داشتن ايران در طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن را محكوم كرد و آن را بهانه اي براي ايجاد يك ائتلاف بين المللي عليه كشورش خواند.
رهبر عالي ايران در سخنراني در استان غربي كرمانشاه افزوده است كه آمريكايي ها تلاش مي كنند با طرح اتهامات بي پايه و اساس عليه برخي اتباع ايراني در آمريكا، بهانه اي براي برخورد با ايران پيدا كنند.
اين روزنامه افزود: ايران قوياً اتهام تلاش براي ترور سفير عربستان را رد كرده است.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: 20 هزار مدرسه، هوشمند مي شوند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از هوشمندسازي بيش از 20 هزار مدرسه در سراسر كشور خبر داد و گفت: اولويت اين امر بيشتر بر مدارس متوسطه است.
«ابراهيم سحرخيز» برخورداري مدارس از فناوري هاي نوين را يكي از اهداف آينده آموزش و پرورش عنوان كرد و افزود: سازمان نوسازي مدارس كشور مكلف شده است كه 320 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده را براي هوشمندسازي مدارس در سال جاري اختصاص دهد كه اين بودجه به تنهايي براي اين كار كافي نيست و نيازمند توجه ويژه مسئولان استاني نيز است.
به گفته سحرخيز در حال حاضر آموزش و پرورش در مسير تحول نوين و بنيادين قرار دارد و هوشمندسازي مدارس موجود در سطح كشور يكي از ابعاد اين تحول است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بيان اين كه طي سال هاي آينده تمام مدارس كشور به سمت الكترونيكي شدن حركت مي كنند، يادآور شد: در حال حاضر روش هاي آموزش سنتي پاسخگوي نيازهاي اين افراد نيست و ايجاد كلاس هاي جذاب براي دانش آموزان با بهره گيري از امكانات و تكنولوژي هاي روز جامعه ميسر مي شود.

 



فرمانده مرزباني نيروي انتظامي كشور: 100 شناور به ناوگان دريايي كشور افزوده شد

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي كشور گفت: 100 شناور به ناوگان دريايي كشور افزوده شد.
به گزارش ايسنا، سرتيپ حسين ذوالفقاري ديروز در شهرستان نهبندان از كشف محموله اي به ميزان يك تن و 800 كيلوگرم مواد مخدر در يك شناور در بندر گناوه خبر داد و بيان كرد: در چند روز گذشته در منطقه ميناب نيز محموله اي ديگر به مقدار يك تن و 300 كيلوگرم انواع مواد مخدر را كشف و ضبط كرديم.
فرمانده مرزباني ناجا در ارتباط با برقراري امنيت بيشتر در ناوگان دريايي اظهار كرد: در حال حاضر بيش از 100 شناور به ناوگان دريايي اضافه شده و در آينده اي نزديك نيروهاي در حال آموزش در راستاي به حد مطلوب رساندن امنيت دريا، به اين مناطق اعزام مي شوند.
ذوالفقاري از برنامه ريزي طرحي بسيار مهم در راستاي افزايش و ارتقاي امنيت ملي خبر داد و تصريح كرد: اين طرح با هفت كارگروه و توام با همكاري تمامي دستگاه هاي امنيتي، نظامي و انتظامي برنامه ريزي شده است.
وي از تصويب اين طرح در شوراي امنيت ملي اظهار اميدواري كرد و افزود: براي اجراي اين طرح ملي بيش از 4 هزار ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده كه اگر اختصاص اين اعتبارات به وضعيت كنوني باشد اجراي كامل اين طرح حدود 40 سال به طول مي انجامد. فرمانده مرزباني ناجا خاطرنشان كرد: موضوعات محوري از قبيل افزايش امنيت مرزها، توجه به توسعه مرزها و بهبود وضعيت اقتصادي و معيشت عشاير و مرزنشينان در اين طرح داراي اولويت خاصي است.
وي مهمترين اقدام مرزباني در سال گذشته را اختصاص صددرصدي اعتبارات براي مرزها دانست و اظهار كرد: در سال گذشته مبلغي بالغ بر 76 ميليارد تومان براي اقدامات عمراني و امنيتي مرزها در نظر گرفته شد كه خروجي آن بسيار موفقيت آميز و سبب ارتقاي سطح امنيت ملي شد.
فرمانده مرزباني ناجا از مصوب شدن اعتباري معادل 72 ميليارد تومان در بحث مرزهاي داراي توسعه كمتر و مشكلات خاص خبر داد و گفت: اين اعتبارات در راستاي توسعه راه ها، خدمات زيربنايي، خريد رادارها، توسعه پاسگاه هاي مرزي و تامين وسايل امنيتي هزينه مي شود.

 



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: 3 ميليارد دلار صرف افزايش تخت هاي بيمارستاني مي شود

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي 3 ميليارد دلار صرف افزايش تخت هاي بيمارستاني مي شود.
به گزارش ايرنا دكتر «مرضيه وحيد دستجردي» عصر روز شنبه در محل بيمارستان امام خميني بهشهر در استان مازندران در جمع خبرنگاران افزود: اين اعتبار از محل افزايش درآمدهاي نفتي در سال جاري در اختيار وزارت بهداشت قرار مي گيرد.
به گفته وي، از محل بخشي از اين اعتبار بيش از يك هزار دستگاه تخت ويژه بيمارستاني به تعداد تخت هاي بيمارستاني اضافه مي شود.
وي با تاكيد بر تامين تجهيزات مورد نياز بهداشتي و پزشكي و ارتقاي خدمات درماني و بهداشتي اظهار داشت: توسعه بخش هاي ويژه بيمارستاني نظير بخش هاي آي سي يو و سي سي يو نيز در دستور كار اين وزارتخانه قرار دارد.
وحيد دستجردي به كمبود بيش از 30 هزار پرستار در كشور اشاره كرد و گفت: با توجه به افزايش مراكز خدمات درماني و بهداشتي و ضريب اشغال تخت هاي بيمارستاني و بخش هاي مختلف بيمارستاني، اين كمبود وجود دارد كه تلاش براي رفع آن به عنوان يك امر ضروري ادامه دارد.

 



فرمانده نيروي دريايي ارتش: ماموريت نيروي دريايي ارتش ايران فرامنطقه اي است

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: ماموريت نيروي دريايي ارتش در حال حاضر فرامنطقه اي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، امير دريادار حبيب الله سياري ظهر ديروز در جمع كاركنان آموزش تخصص هاي دريايي رشت بر اهميت آموزش در نيروي دريايي ارتش تاكيد كرد.
وي با اشاره به اعزام شانزدهمين ناوگروه ارتش به درياي سرخ و فراتر از آن، تصريح كرد: آموزش هاي ارائه شده در آموزش تخصص هاي دريايي رشت عملا در يگان هاي عملياتي آزمايش مي شود.
وي حضور نيروي دريايي در درياهاي دوردست را به دليل آموزش هاي قوي در مركز آموزش تخصص هاي دريايي رشت و دانشگاه امام خميني«ره» در نوشهر توصيف كرد و ابراز داشت: جوانان در اين مراكز توسط اساتيد بايد به گونه اي آموزش داده شوند كه در عرصه بين المللي بدرخشند.
سياري با تاكيد بر اين كه دانش نيروي دريايي ارتش بايد به روز باشد، عنوان كرد: تحول در آموزش و منطبق كردن آموزش ها با علم روز از ويژگي هايي است كه مربيان بايد مدنظر داشته باشند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش وجود دانش و فناوري روز را در عرصه درياها تاثيرگذار خواند و متذكر شد: دانش به روز امكان استمرار ماموريت هاي نيروي دريايي ارتش در درياهاي دوردست را امكان پذير مي كند.
وي با اشاره به ارتقاي توان آموزشي و استفاده از شبيه سازها در امر آموزش، خاطرنشان كرد: تمام آموزش هاي تخصصي بايد در بستر معنوي انجام شود.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اين كه در حال حاضر فرامنطقه اي انجام ماموريت مي كنيم، اذعان داشت: آموزش هاي ارائه شده در عرصه درياها آزمايش مي شود.

 



آيت الله نوري همداني: اتهام واشنگتن عليه جمهوري اسلامي نقشه اي كودكانه است

آيت الله نوري همداني، با بيان اينكه امروز استكبار و اتحاديه اروپا كلافه شده اند و از اين رو دست به هر اقدامي مي زنند، اتهام افكني واشنگتن عليه جمهوري اسلامي ايران را محكوم كرد و آن را نقشه اي بچگانه و كودكانه توصيف كرد.
اين مرجع تقليد بيان داشت: به بركت انقلاب اسلامي امروز ملت هاي دنيا بيدار شده و چشم به جمهوري اسلامي ايران دوخته اند، از اين رو ما بايد در عرصه هاي مختلف الگو و اسوه دنيا باشيم.
وي اضافه كرد: امام با به ميدان آوردن اسلام ناب محمدي اردوگاه شرق و غرب را كنار زد و هيمنه استكبار را درهم شكست و ملت هاي جهان را بيدار كرد و ما امروز شاهد تحقق فرمايشات امام راحل مبني بر صدور انقلاب اسلامي هستيم.
آيت الله نوري همداني بيان كرد: امروز موج بيداري به كشورهاي مختلف اسلامي و حتي آمريكا و اروپا نيز رسيده است و آنها خيال مي كنند با كشتن مردم و اوباش ناميدن مردم مي توانند جلوي روند گسترش موج بيداري را بگيرند.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه امروز استكبار و اتحاديه اروپا كلافه شده اند و از اين رو دست به هر اقدامي مي زنند، اتهام افكني واشنگتن عليه جمهوري اسلامي ايران را محكوم كرد و آن را نقشه اي بچگانه و كودكانه توصيف كرد.

 



معاون وزير نفت خبر داد
صادرات اولين محموله سوخت هواپيماي جت از پالايشگاه نفت بندرعباس

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
با تكميل خط لوله ارسال سوخت جت توليدي شركت پالايش نفت بندرعباس به اسكله شهيد رجايي، منتظر صادرات اولين محموله از اين محصول در كشور هستيم.
مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران در حاشيه بازديد از شركت پالايش نفت بندرعباس و پروژه هاي در دست اقدام اين شركت با اعلام اين خبر گفت: اقدامات اوليه جهت بارگيري و صدور اولين محموله از سوخت جت مهيا شده تا بدين وسيله برگ زرين ديگري از استقلال ايران اسلامي را در تاريخ جهان به ثبت برسانيم.
معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران در ادامه قول مساعدت و پيگيري جهت تامين اعتبار باقي مانده از سهم احداث بزرگراه بندرعباس-بندرلنگه-عسلويه و راه اندازي دانشكده نفت و شيمي را مطرح كرد.
ضيغمي به اولويت نيروي بومي جهت استخدام نيز اشاره كرد و افزود: سياست وزارت نفت بهره مندي از افراد بومي در پروژه هاي اجرايي اين وزارت خانه است.
مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش پس از بازديد از پالايشگاه ستاره خليج فارس، با اشاره به پيشرفت 46درصدي پالايشگاه ستاره خليج فارس، افزود: اين شركت جزو مدرن ترين پالايشگاه هاي منطقه خاورميانه و داراي آخرين استاندارد كشورهاي اروپايي (يورو 5) است و با ساخت و راه اندازي اين پالايشگاه، ايران اسلامي جزو صادركنندگان عمده بنزين در خاورميانه خواهد بود.
وي اظهار داشت: با راه اندازي دو پالايشگاه 300 هزار بشكه اي نفت خام فوق سنگين هرمز و 360 هزار بشكه اي ستاره خليج فارس و اجراي طرح افزايش ظرفيت بنزين در شركت پالايش نفت بندرعباس اميد مي رود اين منطقه به قطب پالايشي و تصفيه نفت خام كشور تبديل شود.

 



اخبار ادبي و هنري

نفوذ عنصر ضدانقلاب در بدنه مديريت تئاتر كشور!
يك عنصر مسئله دار و ضدانقلاب در بدنه مديريت تئاتر كشور نفوذ تاثيرگذاري كرده است.
به گزارش خبرنگاركيهان، «محمد-ي» كه كارگردان تئاتر است، هم اينك در حلقه تصميم گيري مديريت تئاتر كشورمان قرار دارد.
اين فرد از حاميان فتنه 88 و از طرفداران براندازي نظام جمهوري اسلامي است و جاي تعجب است چگونه وي، براي «تصميم گيري»، معتمد و حرفه اي تشخيص داده شده است.
«محمد- ي» از معدود فعالان تئاتر است كه با وجود پايين بودن رتبه حرفه اي و علمي، همواره از بودجه هاي كلان تئاتر بهره برده است و در عين حال هميشه نيز تلاش كرده است از خود چهره اي مخالف نظام و دين ترسيم كند.
بكارگيري عنصري معاند مانند «محمد-ي» در حالي صورت مي گيرد كه هنرمندان متعهد فراواني در عرصه تئاتر كشور فعال اند.
ميدان دهي به اين عناصر معاند سبب شده است كه عرصه تئاتر كشور، در دست طيف معاندان معنا شود!
كيهان بر خود واجب مي داند در صورت استمرار حضور بيگانگان با مردم در عرصه تئاتر، درباره ماهيت برخي چهره هاي نفوذي، دست به اطلاع رساني بزند.
سلحشور: گفت وگوي من درست منعكس نشده
فرج الله سلحشور با اعلام اين مطلب كه گفت وگويش با يكي از سايت ها بد منعكس شده، اظهار داشت: من گفته ام كه آوردن بازيگري مثل «آنجلينا جولي» اهانت به خود بازيگران سينماي ايران است.
فرج الله سلحشور تهيه كننده و كارگردان سينما و تلويزيون در گفت وگو با فارس گفت: در ميان بازيگران ايران، انسان هاي پاك، هنرمند و فرهيخته وجود دارد. من در آن گفت وگو گفتم چرا با وجود اين همه بازيگر خوب ايراني، بايد يك بازيگر هرزه بين المللي بياوريد.
وي افزود: منظور من اين بود كه آوردن يك بازيگر هرزه خارجي، پايين آوردن شأن سينماي ايران و بازيگران زن است.
شان پن: روح قيام وال استريت را مي ستايم
«شان پن»، بازيگر برنده اسكار هاليوود، از «باراك اوباما» خواست تا با معترضان وال استريت ملاقات و به خواسته هايشان گوش كند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري فاكس نيوز، «شان پن»، بازيگر در مصاحبه تلويزيوني اخير خود ضمن اعلام حمايت از قيام مردمي «وال استريت» از «باراك اوباما»، رياست جمهوري آمريكا خواست تا خود به جمع معترضان بيايد و با آنها درباره خواسته هايشان گفت وگو كند.
«پن» گفت: به هر صورت كه به اين قضيه نگاه كنيم، اين يك معامله بزرگ است، من روح آنچه را هم اكنون در وال استريت روي مي دهد، مي ستايم و اميدوارم كه تعداد سازمان هايي كه به اين موج اعتراضات مي پيوندند، روز به روز افزايش يابد.
دردسرهاي «پرسپوليس» اين بار براي ساتراپي
مرجان ساتراپي كارگردان فيلم هاي ضد ايراني «پرسپوليس» و «مرغ با آلو» كه در ابوظبي است از پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره درگيري هاي ايجاد شده درباره فيلم «پرسپوليس» در تونس طفره رفت.
به گزارش فارس، مرجان ساتراپي كه با فيلم «مرغ با آلو» اين بار در جشنواره ابوظبي شركت كرده است به علت پخش فيلم ضد ايراني «پرسپوليس» در تونس كه موجب ايجاد درگيري هاي شديد در هفته پيش در اين كشور شد مورد توجه رسانه هاي عربي قرار گرفته است.
وي به خبرنگاران رسانه هاي عربي كه از او درباره اين درگيري ها مي پرسيدند پاسخ نداده و تنها گفته است: اين فيلم قبل از اين در تونس به نمايش گذاشته شده بود و چنين واكنش هايي در پي نداشت و پخش آن در اين دوران انقلابي در تونس باعث اين گونه واكنش ها شده است.
پخش فيلم ضد ايراني «پرسپوليس» از يك شبكه تلويزيوني تونس در تلاش براي برانگيختن احساسات اسلامي مردم اين كشور و براي تخريب وجهه ايران در هفته پيش انتقادات رسانه اي بسياري در اين كشور ايجاد كرد كه به درگيري شديدي بين پليس و مردم اين كشور انجاميد.
پس از اين درگيري ها بود كه مدير شبكه «نسمه تي وي» كه اين فيلم را پخش كرده بود از پخش اين فيلم عذرخواهي كرد.
همچنين قرار است به زودي دوبلور فيلم «پرسپوليس» در تونس و همچنين نماينده قانوني شركت «صدا و تصوير زنان» به دليل تهيه نسخه اي از اين فيلم براي شبكه «نسمه تي وي» به دادگاه بروند.
سفارت ايران در تونس نيز در بيانيه اي «فيلم الحادي» پرسپوليس را در راستاي ارائه صورت غيرواقعي از جامعه ايراني دانست و عنوان كرد: اين فيلم بخشي از جريان لابي رسانه اي جهان براي توهين به اسلام و اعتقادات و مقدسات آنان است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14