(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2  آبان 1390- شماره 20056

حديث دشت عشق
چرا استيلي در جمع سرخپوشان ماندگار شد؟!
انتخاب سرمربي جديد دغدغه هيات مديره پيروزي
اخبار كوتاه از فوتبال
جلسه مشترك مربيان كشتي فرنگي
2 مدال طلا از مسابقات جهاني مي خواهيم
رضازاده : تمام دنيا وزنه برداري ايران را باور كرده است
حادثه تلخ در رالي موتور جي پي
موتورسوار ايتاليايي جان باخت
صعود كاپيتان تيم ملي جودو به جايگاه 40 رده بندي جهاني
برابر آرژانتين هم شكست خورديم
عنوان چهارمي تيم ملي فوتسال در رقابت هاي جايزه بزرگ برزيل
رقابت هاي هندبال انتخابي المپيك
كويت نخستين حريف هندباليست هاي ايران
تلاش هاي رئيس فدراسيون جواب داد
ليگ برتر كشتي فرنگي امسال برگزار مي شود
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

خاطره اي از شهيد «مجيد آل شعبان»
حسين حسين مي گيم ميريم كربلا!
مادر شهيد نقل مي كند:
اون موقع ها نمي دانم مردم چه طور كربلا مي رفتند. از اينكه من نمي توانستم و امكانش برايم فراهم نبود ناراحت بودم. مجيد كه ناراحتي منو مي ديد يكروز به من گفت: مادر ناراحت نباش من خودم مي برمت كربلا. به او گفتم: مادر كارتو نيست كه منو ببري. بعد از شهادتش كه به كربلا، سوريه و مكه رفتم يه شب به خوابم آمد و گفت: مادر ديدي بهت نگفتم كه مي برمت كربلا. حالا از من راضي باش. شهيد «مجيد آل شعبان» در روستاي سالكويه از توابع شهرستان لنگرود زميني شد و در 29مردادماه سال 1367 اين مجاهد خستگي ناپذير در محل سردشت آسماني گشت.

 



چرا استيلي در جمع سرخپوشان ماندگار شد؟!
انتخاب سرمربي جديد دغدغه هيات مديره پيروزي

بدون ترديد انتخاب سرمربي جديد دغدغه اين روزهاي مديران باشگاه پيروزي است.
باشگاه پيروزي روزهاي دشواري را پشت سر مي گذارد. هواداران اين باشگاه پس از آن كه صاحب هيات مديره و مديرعامل جديد شدند، اميد زيادي داشتند كه تيم فوتبال محبوب شان نتايج بد چند هفته ابتدايي فصل يازدهم ليگ برتر را جبران كند و به صدر جدول نزديك شود اما در براي پيروزي روي پاشنه نچرخيد و انتخاب هيات مديره جديد نيز تا به امروز سود چنداني براي اين باشگاه نداشته است.
اعضاي هيات مديره جديد پيروزي پس از شروع به كار در اين باشگاه بنا را بر حمايت از كادر فني نسبتا ناموفق تيم گذاشتند و حتي پس از گذشت 10هفته از ليگ و با وجود اين كه پيروزي امسال بدترين نتيجه را در تاريخ فوتبال خود در ليگ برتر كسب كرده است، همچنان بر ماندن حميد استيلي و دستيارانش تاكيد داشتند اما پس از هفته دهم و شكست پيروزي برابر مس كرمان به يكباره صحبت از بركناري يا استعفاي استيلي وارد مصاحبه هاي برخي از اعضاي هيات مديره اين تيم شد؛ جايي كه محمد پنجعلي به صراحت از بركناري استيلي صحبت مي كرد و مي گفت به نفع خود استيلي است كه استعفا دهد تا پيروزي بتواند گزينه ديگر را به جاي او بنشاند.
گزينه اي كه پنجعلي روي آن بسيار تاكيد داشت، علي دايي بود و اين در حالي بود كه سرمربي فصل گذشته پيروزي، امسال با قراردادي دو ساله هدايت راه آهن را برعهده دارد و بارها تاكيد كرده است كه قصد ندارد قراردادش را زير پا گذاشته و به پيروزي بازگردد. ضمن اينكه نتايج ضعيف راه آهن با دايي و همچنين اتفاقات سال گذشته جاي هيچ توجيهي را براي بازگشت دايي به پيروزي در اين مقطع باقي نمي گذاشت.
پنجعلي اما به جز دايي نام گزينه ديگري را نيز مطرح كرده است؛ مصطفي دنيزلي. سرمربي ترك تبار چند فصل پيش پيروزي كه خاطرات خوب و بدي با اين تيم دارد، در حال حاضر مهمترين گزينه جانشيني حميد استيلي است. با اين حال دنيزلي بارها اعلام كرده است كه شرايطش براي بازگشت به ايران مناسب نيست و حتي سخن از قراردادي با تلويزيون تركيه براي كارشناس مسابقات فوتبال به ميان آورده است كه مانع از حضورش در پيروزي مي شود.
در حالي كه به نظر مي رسيد پس از شكست پيروزي برابر مس كرمان و پيروز نشدن برابر نفت تهران در ورزشگاه آزادي ديگر بايد شاهد بركناري يا استعفاي سرمربي سرخپوشان باشيم، هيات مديره اين باشگاه بار ديگر فرصتي دوباره به استيلي و دستيارانش داد. اين در حالي بود كه صبح روزي كه پيروزي قرار بود در برابر نفت تهران صف آرايي كند، محمد رويانيان از احتمال تغييراتي در كادر فني اين تيم سخن رانده بود و غالب صحبت هاي برخي از اعضاي هيات مديره اين باشگاه نيز در همين راستا قرار داشت.
مسئولان باشگاه پيروزي در حالي به استيلي فرصتي ديگر داده اند كه به نظر مي رسد مساله بركناري او بيش از هر زمان ديگري جدي است و نكته اي كه ذهن هيات مديره پيروزي را به خود مشغول كرده، فردي است كه بتواند در جايگاه حميد استيلي قرار گيرد و تيم را از بحراني كه در آن گرفتار شده است، نجات دهد.
علي دايي، مصطفي دنيزلي، حميد درخشان، يك مربي درجه يك آلماني، يك مربي كروات يا هركس ديگري كه جايگزين احتمالي حميد استيلي در پيروزي باشد بايد بداند كه راه سختي در پيش خواهد داشت، هرچند هيات مديره پرطرفدارترين تيم آسيا در انتخاب اين جايگزين احتمالي دچار پريشان احوالي زيادي شده است و مشخص نيست تكليف اين تيم در پايان فصل يازدهم ليگ برتر به كجا خواهد انجاميد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تغيير برنامه ليگ و جام حذفي
عزيز محمدي در مورد تغيير زمان پايان بازي هاي ليگ برتر و جام حذفي گفت: مربيان تيم ملي پيشنهادهايي در مورد برنامه هاي ليگ برتر و جام حذفي به ما داده اند. اين پيشنهادها را بررسي مي كنيم و پس از نهايي شدن اين مسئله را اطلاع رساني خواهيم كرد.گفتني است در روزهاي گذشته مربيان برخي از تيم هاي باشگاهي انتقادهايي را از برنامه مسابقات با مربيان تيم ملي در ميان گذاشته بودند.
احتمال همكاري باقري با تيم ملي
كاپيتان پيشين تيم فوتبال پيروزي با بيان اين كه قصد دارد با كارلوس كي روش ديداري داشته باشد و درباره احتمال همكاري با تيم ملي با او صحبت كند، گفت: خود آقاي كي روش از من دعوت كرد تا كنار ملي پوشان باشم و من هم با كمال ميل پذيرفتم.كريم باقري درباره احتمال همكاري اش با تيم ملي خاطر نشان كرد: قرار است با كي روش پس از بازگشتش از اروپا ديداري داشته باشم. خود ايشان از من خواسته است كه براي اين ديدار وقتي تعيين كنيم. نمي دانم بعد از اين ديدار چه اتفاقي مي افتد و اصلا نمي دانم قرار است در مورد چه مسئله اي با من صحبت كند. براي همين تا زماني كه با ايشان حرف نزنم، نمي توانم نظر نهايي ام را بگويم.
تراكتورسازي برهاني را مي خواهد
مدير عامل باشگاه تراكتورسازي با بيان اين كه مساله جذب آرش برهاني فقط در حد حرف مطرح شده است، اظهار كرد: هنوز هيچ اقدام عملي براي جذب برهاني انجام نداده ايم و همه چيز فعلا در حد حرف بوده است. اگر اين بازيكن توسط باشگاه استقلال آزاد اعلام شود براي جذب او وارد عمل مي شويم. محمدحسين جعفري همچنين درباره آخرين وضعيت مهدي كياني نيز خاطر نشان كرد: فعلا چهار تيم سايپا، راه آهن ، ماشين سازي و مس سرچشمه رسما خواسته اند كه كياني را به خدمت بگيرند و اين بازيكن هم چند تيم را به عنوان اولويت هايش به ما معرفي كرده است كه در حال بررسي هستيم.
پيش از اين از احتمال معاوضه كياني با يكي از بازيكنان پيروزي نيز مطرح شده بود كه جعفري در اين رابطه، توضيح داد: اين مساله كاملا منتفي شده است چون اولويت ما در معاوضه كياني با يك دروازه بان بود كه پيروزي با اين انتقال مخالفت كرد.
انتظار فوتبال ايران بيهوده است!
مسئولان برگزاري مسابقات فوتبال انتخابي المپيك 2012 لندن درحالي اميرحسين كريم پور را به عنوان ناظر مسابقه تيم هاي فوتبال اميد عراق و استراليا در مرحله سوم انتخابي المپيك انتخاب كردند كه فدراسيون فوتبال ايران پيگير شكايت از تيم فوتبال اميد عراق به علت استفاده از بازيكن صغرسني در ديدار با تيم فوتبال اميد كشورمان است.اين مسابقه به دليل مشكلات ميزباني در كشور عراق، روز دوم آذردر شهر دوحه قطر برگزار مي شود كه دومين ديدار دو تيم در مرحله سوم انتخابي المپيك 2012 لندن است. در حالي هماهنگي لازم براي برگزاري اين مسابقه با معرفي ناظران و داوران خصوصا يك ناظر ايراني كه بسيار معنا دارد است، صورت مي گيرد كه تاج نايب رئيس فدراسيون فوتبال چندي پيش با صراحت از حذف تيم اميد عراق سخن گفته بود.
16آبان، دربي سرخابي ها در جام ولايت
دوتيم فوتبال پيروزي و استقلال در قالب حضور در جام ولايت 16 آبان به مصاف هم مي روند. رقابت هاي جام ولايت با حضور سه تيم پيروزي ، استقلال و ناسيونال پاراگوئه از روز پنج شنبه 12 آبان ماه آغاز مي شود و دربي دو تيم پيروزي و استقلال دوشنبه 16 آبان برگزار خواهد شد. قرار بود اين مسابقات با حضور چهار تيم برگزار شود و در پي آن مذاكرات با يك تيم ليگ برتري براي اضافه شدن به اين جام ادامه دارد. ناسيونال پاراگوئه سال گذشته قهرمان ليگ آپرتورا كشورش شده است.
صدرنشيني رئال ،ناكامي بارسلونا و مسي
تيم فوتبال رئال مادريد با درخشش «كريستيانو رونالدو» به صدر جدول رده بندي رقابت هاي لاليگا صعود كرد. رئال مادريد شنبه شب در چارچوب هفته هشتم رقابت هاي لاليگا با نتيجه پرگل 4 بر صفر از سد ميزبان خود مالاگا گذشت. گونزالو هيگواين در دقيقه 11 و كريستيانو رونالدو (24، 28 و 38) گل هاي رئال مادريد را در اين بازي به ثمر رساندند. رئال مادريد با اين پيروزي با يك امتياز بيشتر از بارسلونا به صدر جدول رده بندي رقابت هاي لاليگا صعود كرد.بارسلونا در ديگر ديدار برگزارشده اين هفته با نتيجه تساوي بدون گل مقابل سويا در ديداري خانگي متوقف شد. در اين ديدار پربرخورد كه با اخراج دقايق پاياني «فردريك كانوته» و «خاوير ناوارو» از سويا همراه بود، ليونل مسي در وقت هاي تلف شده يك ضربه پنالتي را از دست داد.جدول رده بندي:1- رئال مادريد 19 امتياز،2- بارسلونا 18 امتياز،3- لوانته 17 امتياز و...

 



جلسه مشترك مربيان كشتي فرنگي

جلسه مشترك محمدبنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي با سرمربيان تيم هاي نوجوانان و جوانان كشورمان برگزار شد.
در اين جلسه كه عصر شنبه برگزار شد ناصر نوربخش و خليل رشيد محمدزاده سرمربيان تيم هاي كشتي فرنگي جوانان و نوجوانان برنامه ها و درخواست هاي خود را براي حضور در رقابت هاي جهاني و آسيايي سال آينده تشريح كردند. محمدبنا نيز در اين نشست با تأكيد بر اينكه كار در رده هاي سني پايه اهميت بسيار بالايي دارد و تمام تلاش خود را مي كند تا از كادر فني و برنامه هاي اين تيم حمايت كافي به عمل آيد، از سرمربيان تيم هاي جوانان و نوجوانان خواست با تمام وجود براي رشد كشتي فرنگي ايران تلاش كنند.
تيم هاي كشتي فرنگي جوانان و نوجوانان كشورمان سال آينده بايد در رقابت هاي آسيايي و جهاني شركت كنند.

 



2 مدال طلا از مسابقات جهاني مي خواهيم
رضازاده : تمام دنيا وزنه برداري ايران را باور كرده است

رئيس فدراسيون وزنه برداري مي گويد: امروز تمام دنيا وزنه برداري ايران را باور كرده و بايد قبول كرد كه آرام آرام وزنه برداري آسيا تحت سيطره ايران قرار مي گيرد.
حسين رضازاده در مورد شرايط ملي پوشان وزنه برداري ايران در آستانه رقابت هاي قهرماني جهان گفت: شرايط خوبي بر اردوي تيم ملي در آستانه رقابت هاي قهرماني جهان حاكم است. رقابت ها از 14 آبان ماه آغاز مي شود و اولين گروه از ملي پوشان 12 آبان و دومين گروه 16 آبان به پاريس اعزام مي شوند. البته در آستانه رقابت ها از فشار تمرينات كاسته شده است. طبق برنامه ريزي قصد داريم در همان مرحله اول 6 سهميه المپيك را كسب كنيم ضمن اينكه روي مدال 2 تا 3 نفر از ملي پوشان در اين رقابت ها حساب باز كرده ايم. اميدوارم با كمك خداوند و دعاي خير مردم به اهداف مدنظرمان برسيم.
وي در مورد پيش بيني اش در مورد اين مسابقات گفت: پيش بيني سخت است چرا كه كشورهاي مختلف با قدرت هر چه تمام براي كسب مدال ها و سهميه هاي المپيك به اين رقابت ها مي آيند. در حضور 800 وزنه بردار كسب مدال دشوار است، اما دوست داريم حداقل 2 مدال طلا را كسب كنيم. رضازاده در مورد اينكه حسين توكلي و محمدعلي فلاحتي نژاد به تازگي به عنوان سرمربيان تيم هاي ملي عمان و عراق انتخاب شده اند، گفت: يك سري منتقدان مي گويند چرا اسطوره هاي ايران در حال كوچ هستند اما بايد قبول كنيم كه امروز تمام دنيا وزنه برداري ايران را باور كرده و بايد قبول كرد كه آرام آرام وزنه برداري آسيا تحت سيطره ايران قرار مي گيرد. تا همين چند سال پيش براي آوردن مربي التماس مي كرديم اما امروز خوشبختانه ما را قبول كرده و مربيان ايراني را براي كشورهاي خود به استخدام در مي آورند. من هم براي كمك به اين 2 نفر هر كمكي از دستم بر بيايد انجام مي دهم تا موفق باشند و در كنار آن شرايط را فراهم مي كنيم تا ساير ملي پوشان سابق هم در كشورهاي ديگر دست به كار شوند.

 



حادثه تلخ در رالي موتور جي پي
موتورسوار ايتاليايي جان باخت

ماركو سيمونلي راننده ايتاليايي در آغاز رقابت هاي موتور جي پي گرندپري مالزي دچار سانحه شد و جانش را از دست داد.
در دور نخست اين رقابت سيمونلي سرپيچ با موتور كولين ادواردز و والنتينو روسي برخورد كرد و جانش را از دست داد. شدت سانحه به حدي بود كه كلاه اين موتورسوار از سرش به بيرون پرتاب شد. سيمونلي پس از اين سانحه به كنار پيست سپانگ انتقال پيدا كرد و پزشكان پس از معاينه اوليه متوجه شدند كه شدت ضربه زياد بوده و بايد به بيمارستان منتقل شود. انتقال هوايي اين موتورسوار به بيمارستان هم سودي نداشت و سيمونلي لحظاتي بعد به دليل شدت ضربه وارد جانش را از دست داد. اين رقابت ها پس از اين سانحه تلخ متوقف شد.

 



صعود كاپيتان تيم ملي جودو به جايگاه 40 رده بندي جهاني

محمدرضا رودكي كاپيتان تيم ملي جودوي ايران در تازه ترين رده بندي رنكينگ جهاني 4 پله صعود داشت.
در رده بندي جديد جهاني كه بعد از مسابقات «گرندپريكس» امارات اعلام شد محمدرضا رودكي جودوكار وزن 100+كيلوگرم ايران با چهار پله صعود در جايگاه 41 رنكينگ جهاني قرار گرفت. در اين رده بندي تغييري در جايگاه علي معلومات، امير قاسمي نژاد و جواد محجوب صورت نگرفت. رنكينگ جودوكاران جهان ازآن جهت با اهميت است كه براساس آن مي توانند به المپيك ورود پيدا كنند. طبق اعلام فدراسيون جهاني 22 نفر اول رنكينگ جهاني به طور مستقيم به المپيك لندن راه پيدا خواهند كرد. تا برگزاري المپيك حدود 15 مسابقه كسب سهميه المپيك از سوي فدراسيون جهاني تدارك ديده شده است كه حضور در اين مسابقات تضميني براي كسب سهميه المپيك خواهد بود.

 



برابر آرژانتين هم شكست خورديم
عنوان چهارمي تيم ملي فوتسال در رقابت هاي جايزه بزرگ برزيل

ملي پوشان فوتسال كشورمان با قبول شكست مقابل آرژانتين در ديدار رده بندي هفتمين دوره مسابقات فوتسال جايزه بزرگ برزيل به عنوان چهارمي اين دوره از رقابت ها بسنده كردند؛ عنواني كه در دوره گذشته اين مسابقات نيز به دست آمده بود.
تيم ملي فوتسال كشورمان كه با تحمل باخت 4 بر يك مقابل برزيل از راهيابي به ديدار نهايي هفتمين دوره مسابقات فوتسال جايزه بزرگ برزيل بازمانده بود، براي دستيابي به عنوان سوم اين دوره از رقابت ها بامداد يكشنبه به ديدار آرژانتين رفت. ملي پوشان فوتسال ايران در اين بازي كه در سالن «آمادئو تكسيرا» شهر مانائوس برگزار شد با نتيجه 4 بر 2 تن به شكست داده و با كسب عنوان چهارمي به كار خود در هفتمين دوره مسابقات فوتسال جايزه بزرگ برزيل خاتمه دادند. براي تيم ملي فوتسال آرژانتين در اين بازي «آلاميرو واپوراكي» (2 گل)، «لوييز گونزالز» و «لئوناردو ميگوئل پلانس» گل زدند و گل هاي تيم كشورمان توسط مهدي جاويد به ثمر رسيد. تيم كشورمان در حالي به اين عنوان رسيد كه در برابر قدرت هاي برتر فوتسال جهان حرفي براي گفتن نداشت و در هر دو ديدار سخت خود تن به شكست داد.

 



رقابت هاي هندبال انتخابي المپيك
كويت نخستين حريف هندباليست هاي ايران

با انصراف تيم عراق از حضور در مسابقات هندبال انتخابي المپيك لندن در كره جنوبي، برنامه مسابقات ايران تغيير كرد تا هندباليست هاي كشورمان در اولين گام به مصاف تيم كويت بروند.
رقابت هاي هندبال انتخابي المپيك لندن در بخش مردان در سئول آغاز شد و تيم ايران كه براي نخستين بار در آن شركت كرده است ديشب به مصاف كويت رفت. با انصراف تيم عراق از گروه اول، برنامه مسابقات تيم ايران هم در اين دوره از رقابت ها تغيير كرد. تيم هندبال ايران در اين رقابت ها در گروه اول با تيم هاي عربستان، قطر، كويت و ازبكستان همگروه شده است. ادامه برنامه تيم هندبال ايران در اين رقابت ها به اين ترتيب است:
دوشنبه 2 آبان ماه
ايران- عربستان (ساعت 17)
پنجشنبه 5 آبان ماه
ايران- ازبكستان(ساعت15)
جمعه 6 آبان ماه
ايران- قطر( ساعت 15)
دو تيم اول هر گروه به مرحله نيمه نهايي صعود مي كنند. يكشنبه و دوشنبه هشتم و نهم آبان ماه هم شاهد برگزاري مسابقات در مرحله نيمه نهايي، فينال و رده بندي خواهيم بود. تيم اول اين رقابت ها به طور مستقيم راهي المپيك 2012 لندن مي شود. تيم دوم هم بايد در مسابقات بين قاره اي شركت كرده و جواز حضور در المپيك را بدست آورد.

 



تلاش هاي رئيس فدراسيون جواب داد
ليگ برتر كشتي فرنگي امسال برگزار مي شود

رقابت هاي كشتي فرنگي ليگ برتر باشگاه هاي كشور با تلاش رئيس فدراسيون كشتي در سال جاري برگزار شد.
برگزار نشدن رقابت هاي كشتي فرنگي ليگ برتر باشگاه هاي كشور در سال گذشته باعث شد تا بسياري از كشتي گيران و مربيان نسبت به اين امر معترض باشند. براساس اين گزارش، در حالي كه ليگ كشتي آزاد از هفته آينده و با حضور هشت تيم آغاز مي شود، هنوز تيمي براي حضور در ليگ فرنگي اعلام آمادگي رسمي نكرده است. در حالي كه تلاش هاي مسئولان كميته ليگ فدراسيون كشتي براي برگزاري ليگ فرنگي تاكنون به جايي نرسيده است، يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي دست به كار شده است و با انجام رايزني درصدد آغاز ليگ اين رشته است.به نظر مي رسد بايد در اواخر ماه جاري شاهد آغاز رقابت هاي كشتي فرنگي ليگ برتر باشگاه هاي كشور با حضور تمامي چهره هاي شاخص و با حضور 6 تا 8 تيم باشيم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مريم رنجبر در بخش انفرادي كامپوند، قهرمان آسيا شد . رنجبر ديروز در بخش انفرادي كامپوند بانوان با نتيجه 139 بر 134 رقيب كره اي خود را پشت سر گذاشت و به طلاي اين بخش دست يافت. رنجبر كه اولين حضورش را در در مسابقه هاي رسمي تجربه مي كند توانست به مقام اول كامپوند انفرادي دست يابد.
¤ هيئت رئيسه كنفدراسيون تيراندازي آسيا با ميزباني ايران براي برگزاري مسابقات سلاح هاي بادي قهرماني آسيا در سال 2013 موافقت كرد.
¤ رقابت هاي بوكس قهرماني كشور و انتخابي تيم ملي از روز ششم آبان ماه با حضور 215 بوكسور به ميزباني آبادان برگزار خواهد شد و پنج روز ادامه پيدا مي كند. در پايان اين رقابت ها 11 بوكسور برتر به همراه 9 بوكسور مسابقات باكو در اردوي تيم ملي كه از تاريخ 15 آبان آغاز مي شود، شركت خواهند كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14