(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2  آبان 1390- شماره 20056

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اوباما دنبال شغل مي گردد ! (يادداشت روز)
اهداف پشت پرده نامه نگاري جديد اشتون به ايران
كلك (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
خراسان جنوبي فردا ميزبان رئيس جمهور است
به ميزباني رييس قوه قضاييه جلسه سران سه قوه امشب برگزار مي شود
ارتباط مشاور وزير دفاع سابق انگليس با گروه هاي برانداز ايراني
فوق تخصص در واكس زدن چكمه صدام (خبر ويژه)
جلوي كيهان را بگيريد اپوزيسيون را تحقير مي كند (خبر ويژه)
پارازيت پي درپي آقاي رئيس در صداي آمريكا (خبر ويژه)
گاردين: ليبي ممكن است به كابوس هاي آمريكا در عراق و افغانستان اضافه شود (خبر ويژه)
محمود عباس به عرفات هم خيانت كرده بود (خبر ويژه)



اوباما دنبال شغل مي گردد ! (يادداشت روز)

به راستي اوباما چه در سر دارد؟ اين سوالي است كه اين روزها، بسياري در ايران، سراسر خاورميانه وحتي خود واشينگتن مي پرسند. مسئله اي كه ابهام زيادي ايجاد كرده اين است كه هدف آمريكا از بازي هاي اخير عليه ايران چيست و آيا آمريكا قادر خواهد بود راهي را كه آغاز كرده تا انتها برود؟ مهم تر از اين، آيا اساسا آمريكايي ها مي دانند كجا قرار است بروند؟روز چهارشنبه دو هفته پيش دو مقام آمريكايي در ادعايي كه بيشتر به شوخي شبيه بود گفتند يك ايراني كه ظاهرا عقل درست و حسابي هم ندارد با يك باند قاچاق مواد مخدر در مكزيك وارد مذاكره شده بود تا سفير سعودي در واشينگتن را ترور كند. آمريكا و عربستان سعودي بلافاصله از شوراي امنيت سازمان ملل خواستند به اين موضوع رسيدگي كند. بعد از آن و در حالي كه هياهويي عجيب درباره اين موضوع به راه افتاده بود، به يكباره احمد شهيد گزارشگر انتصابي آمريكايي در مورد آنچه «حقوق بشر در ايران» مي خوانند گزارشي را كه قرار بود سپتامبر گذشته به نشست مجمع عمومي سازمان ملل ارائه كند منتشر كرد و در آن انواع و اقسام اتهام ها را به ايران نسبت داد بي آنكه حتي در يك مورد به منطق حقوقي خفته در پس رفتارهاي ايران هم اشاره اي بكند. بعد از انتشار گزارش احمد شهيد چند مقام غربي كه اغلب باعنوان منبع آگاه با خبرگزاري هاي غربي گفت وگو مي كنند، گوشه و كنار گفتند اميدوارند شوراي حقوق بشر سازمان ملل هر چه زودتر بر مبناي گزارش احمد شهيد موضوع حقوق بشر ايران را به شوراي امنيت ارجاع دهد. در كنار همه اين موارد مجموعه اي از گزارش ها در منابع كم و بيش معتبر غربي منتشر شد كه يوكيا آمانو مدير كل ظاهرا ژاپني و در واقع آمريكايي آژانس بين المللي انرژي اتمي تصميم دارد در گزارش ماه نوامبر خود با انتشار اسناد جعل شده توسط سيا اعلام كند يك جنبه نظامي بالفعل در برنامه هسته اي ايران وجود دارد. انتشار پي در پي اين خبرها كه رسانه هاي غربي از آن به عنوان «رگبار خبرهاي بد» ياد مي كنند اين سوال را بوجود آورده است كه واقعا آمريكايي ها چه قصدي دارند؟ آيا اين رگبار يك اقدام مبتكرانه و بخشي از يك سناريو از پيش نوشته شده عليه ايران است يا اينكه بايد آن را اساسا مجموعه اقداماتي واكنشي و انفعالي دانست كه علت اصلي آن عقب ماندگي راهبردي از ايران در منطقه و ترس از واگذار كردن رقابت انتخاباتي به جمهوري خواهان است؟ اين يادداشت تلاش مي كند پاسخي اجمالي براي اين سوال ها فراهم كند.
قبل از ورود به اصل بحث توجه به اين مقدمه لازم است كه بدون شك هم اكنون و در ماه هاي آينده هيچ ضرورتي براي باراك اوباما به اندازه انتخاب مجدد در انتخابات رياست جمهوري سال2012 و واگذار نكردن اتاق بيضي شكل كاخ سفيد به جمهوري خواهان حياتي نخواهد بود، همچنان كه متقابلا براي جمهوري خواهان نيز هيچ چيز مهم تر از آن نيست كه از تكرار دولت اوباما جلوگيري كنند. در مورد هر موضوع مرتبط با دولت آمريكا در ماه هاي آينده بايد با لحاظ اين پيشفرض تحليل كرد. جمهوري خواهان هيچ كاري نمي كنند كه به نفع اوباما تمام شود و اوباما هم فعلا همه هدف گذاري هاي غير انتخاباتي را از اولويت كاري خود خارج كرده است. حالا سوال اين است كه پرونده سازي هاي جديد درباره ايران با اين پيشفرض بنيادين چگونه قابل تركيب است؟به دو ماه پيش بازگرديم؛ زماني كه لئون پانتا وزير دفاع آمريكا براي نخستين بار پس از تحويل گرفتن كليدهاي پنتاگون از رابرت گيتس به اسراييل رفت. در اين ترديدي نيست كه مهم ترين موضوع در اين سفر براي پانتا جلب حمايت اسراييل از اوباما و متقابلا براي اسراييلي ها طرح مسئله ايران بوده است. مجموعه اطلاعات نشان مي دهد دو طرف اولويت هاي خود را اينگونه تركيب كرده اند. صهيونيست ها به فرستاده اوباما گفته اند كه هم اكنون 3 نگراني عمده درباره ايران دارند:
1- اسراييلي ها گفته اند از اين نگران هستند كه ايران بتواند بدون نقض ان پي تي به وضعيت آستانه اي برسد.
2- اسراييلي ها تاكيد كرده اند ايران در حال تثبيت برتري راهبردي خود در منطقه است و اكنون حتي اگر ديگر بحث هسته اي هم مطرح نباشد ايران در حال تغيير ژئوپلتيك منطقه عليه اسراييل و آمريكاست.
3- و در نهايت صهيونيست ها گفته اند نگران هستند كه غرب به ناچار و نااميد از متوقف كردن برنامه هسته اي ايران، غني سازي در اين كشور را در چارچوب برخي ابتكارهاي ديپلماتيك جديد كه اخيرا مطرح شده بپذيرد.
پس از طرح اين 3 نگراني اسراييلي ها به دو نكته مهم اشاره كرده اند. مورد اول يك بلوف تمام عيار است كه متاسفانه مدت هاست آمريكايي ها و اروپايي ها آن را جدي گرفته اند و آن هم اينكه اگر اوباما به زودي اقدامي عليه ايران انجام ندهد و به اصطلاح مورد علاقه صهيونيست ها جديت خود را در متوقف كردن ايران به اثبات نرساند آن وقت ناچارند خود دست به كار شوند. و دوم، اسراييلي ها گفته اند حمايت لابي يهودي آمريكا از اوباما در انتخابات 2012 كاملا مشروط به اين است كه اوباما ثابت كند براي امنيت اسراييل كه اكنون بيش از هميشه از جانب ايران تهديد مي شود اهميت قائل است.
از طرف ديگر و صرف نظر از موضوع اسراييل، اوباما در فضاي داخلي آمريكا دچار يك بحران عبور ناپذير شده است. اكنون -همانند انتخابات كنگره در سال گذشته كه دموكرات ها آن را هم واگذار كردند- مهم ترين اولويت راي دهندگان آمريكايي مسائل اقتصادي است. بحران وال استريت اكنون وضعيتي بوجود آورده است كه راي دهندگان آمريكايي روز به روز بيشتر متقاعد مي شوند كه اوباما نه مي خواهد و نه اگر بخواهد مي تواند مشكلات آنها را حل كند. بنابراين، روند امور در محيط سياست داخلي آمريكا به سمتي پيش مي رود كه در آن اوباما قطعا بازنده خواهد بود مگر اينكه يك اتفاق فوق العاده صحنه را عوض كند. اوباما در ماه هاي آينده شديدا نياز به حادثه اي دارد كه مسائل اقتصادي را از دستور كار افكار عمومي در آمريكا حذف كرده و يك دغدغه ديگر مثلا مسائل امنيتي را به جاي آن بنشاند (برخي روشنفكران آمريكايي مي گويند براي مردم اين كشور فقط يك چيز مهم تر از جيبشان است كه آن هم جانشان است). طرح موضوع تلاش نيروي قدس براي ترور يك ديپلمات نحيف و بي دست و پاي سعودي در واشينگتن اين فرصت را به اوباما داد كه براي مدتي دستور كار افكار عمومي آمريكا را عوض كند و با طرح اين مسئله كه عده اي قصد جان شهروندان آمريكايي را كرده اند آنها را از پي گيري فوري دغدغه هاي اقتصادي و اجتماعي شان منصرف نمايد.
با اين حال مسئله مهم براي اوباما هنوز حل نشده است. او براي جلب نظر اسراييل به عنوان كارفرماي لابي يهودي در آمريكا چاره اي جز اين ندارد كه يك دور تحريم جديد عليه ايران اعمال كند. اوباما خوب مي داند كه تحريم هاي خارج از شوراي امنيت هيچ كاركردي ندارد و اگر مي خواهد ادعا كند اقدامي موثر انجام داده بايد مجددا مكانيسم اعمال فشار به ايران را در شوراي امنيت احيا كند. اما مشكل بزرگ در اينجا اين است كه همه كشورهاي عضو شوراي امنيت به جز فرانسه و انگليس به آمريكا گفته اند كه قصد موافقت با هيچ اقدام جديدي عليه ايران در شوراي امنيت را ندارند چرا كه عميقا به اين باور رسيده اند كه اولا تحريم ها بر اراده ايران بي تاثير است و ثانيا هدف از تحريم هاي جديد آمريكا نه ملزم كردن ايران به پاي بندي به مقررات آژانس بلكه تغيير رژيم در ايران است كه طبعا هيچ سودي براي روسيه، چين و حتي آلمان ندارد.
در خلاصه ترين روايت ممكن قصه از اين قرار است: اوباما در حال رساندن 3 پرونده هسته اي، حقوق بشر و تروريسم به «وضعيت مرزي» است تا نه گفتن روسيه و چين و ديگر كشورها به درخواست اقدام عليه ايران در شوراي امنيت را هر چه بيشتر سخت كند.
اما در اينجا يك مسئله لاينحل هست و آن هم اينكه ظاهرا هيچ يك از پرونده ها آن مقدار كه دولت اوباما مي خواست بحراني نشده است. پرونده ترور در حال تبديل شدن به يك لطيفه است، گزارش ها نشان مي دهد آمانو پذيرفته است كه نمي تواند برنامه هسته اي ايران را نظامي اعلام كند و گزارش احمد شهيد هم خام تر از آن است كه بتوان آن را مستند اقدام در شوراي امنيت قرار داد. در نتيجه احتمالا آقاي اوباما بايد به فكر يك شغل جديد براي خود پس از دسامبر 2012 باشد!
مهدي محمدي

 



گزارش تحليلي كيهان
اهداف پشت پرده نامه نگاري جديد اشتون به ايران

منابع غربي اعلام كردند كاترين اشتون به نامه 15 شهريور دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران پاسخ داده است.
فردريك دال خبرنگار خبرگزاري رويترز در وين در گزارشي كه روز جمعه 29 مهر 1390 (21 اكتبر 2011) منتشر شد، خبر داد كه اين نامه به مقام هاي ايراني تحويل شده و بخش هايي از آن را هم منتشر كرد.
اين نامه در حالي توسط رويترز منتشر شده است كه ديپلمات هاي ايراني مي گويند نامه روز جمعه به سفارت ايران در بروكسل تحويل شده و هنوز به تهران واصل نشده است و اقدام رويترز حاكي از آن است كه اعضاي 1+5 براي رسانه اي كردن اين موضوع عجله داشته اند.
نامه اشتون در واقع پاسخي است به نامه روز سه شنبه 15 شهريور 1390 (6 سپتامبر 2011) دكتر سعيد جليلي كه در آن تاكيد شده بود «ايران به يافته شدن يك راه حل مذاكراتي پاي بند است و در چارچوب راهبرد گفت وگو براي همكاري حول نقاط مشترك، آماده است درباره مجموعه اي از مسائل از جمله مسئله هسته اي به شكل كلي شامل مسائل خلع سلاح، عدم اشاعه و همكاري صلح آميز مذاكره كند».
بر مبناي آنچه فردريك دال در گزارش خود در رويترز نوشته و ديپلمات ها در تهران هم آن را تاييد مي كنند، نكات زير در نامه جديد اشتون وجود دارد:
1- اگر ايران آماده باشد درباره گام هاي ملموسي براي اعتماد سازي بدون پيش شرط گفت وگو كند ما حاضر خواهيم بود درباره ملاقات آينده در چند هفته آتي در مكاني كه هر دو طرف آن را قبول داشته باشند به توافق برسيم.
2- من از پيشنهاد شما براي از سرگيري مذاكرات استقبال مي كنم تا گام هايي اساسي براي همكاري پايدار برداشته شود.
3- هنگامي كه درصدد تداوم مذاكرات مان برمي آييم لازم است به دنبال نتايج ملموس باشيم و تجربه استانبول را تكرار نكنيم. ما بايد مطمئن شويم كه وقتي دوباره با يكديگر ملاقات مي كنيم مي توانيم به پيشرفت واقعي در زمينه انرژي هسته اي دست يابيم.
4- هدف اصلي همچنان به دست آمدن يك راه حل جامع از طريق مذاكرات است كه اعتماد بين المللي به ماهيت منحصرا صلح آميز برنامه هسته اي ايران را احيا كند.
5- براي اينكه چنين روندي آغاز شود، هدف اوليه ما، شركت در اعتمادسازي با هدف تسهيل گفت وگوي سازنده بر مبناي تعامل دوگانه و يك رويكرد گام به گام است.
ديپلمات ها در تهران مي گويند در اصل در اين نامه هيچ نكته جديدي وجود ندارد و همه سخن اشتون را مي توان در دو نكته خلاصه كرد و آن هم اينكه اولا اشتون از ايران مي خواهد بدون پيش شرط وارد مذاكره شود يعني ديدگاه هاي خود در مذاكرات استانبول را تكرار نكند و ثانيا خود را براي برداشتن يك گام اعتماد ساز عملي در ابتداي مذاكرات آماده كند تا راه براي مذاكرات بيشتر آماده شود.
مذاكرات استانبول ميان ايران و 1+5 روزهاي جمعه و شنبه اول و دوم بهمن 1389 (12 و 13 ژانويه 2011) با دستور كار «همكاري حول نقاط مشترك» برگزار شد. ايران در آن مذاكرات تاكيد كرد كه بر مبناي دستور كار توافق شده در مذاكرات ژنو 3، اگر غرب به دستور كار «گفت وگو حول نقاط مشترك براي همكاري» پايبند است، بايد به عنوان الزامات همكاري اولا به صراحت حق ايران براي غني سازي را بپذيرد و ثانيا تحريم هاي غير قانوني اعمال شده عليه ايران را لغو كند. اشتون پس از پايان مذاكرات استانبول، در روز 22 ژانويه 2011 با صدور بيانيه اي اين درخواست هاي ايران را «پيش شرط گذاري براي مذاكرات» خواند و خواهان حذف اين پيش شرط ها شد. اين در حالي است كه ايران تاكيد دارد پيش شرطي در كار نيست و آنچه مطرح شده الزامات منطقي دستور كار «گفت وگو براي همكاري حول نقاط مشترك» است.
به دليل همين اختلاف نظر كه در واقع چيزي جز عدم پايبندي 1+5 به دستور كار توافق شده در مذاكرات ژنو 3 با ايران نيست، مذاكرات با ايران از ژانويه گذشته به اين سو متوقف شده است.
اما پرسشي كه در اينجا وجود دارد اين است كه چرا كاترين اشتون اين مقطع خاص را براي پاسخ به نامه دكتر جليلي برگزيده است. مجموعه اطلاعات موجود نشان مي دهد دلايل اصلي اين اقدام چنين است:
1- در اولين گام، 1+5 مايل است تاكيد كند به رغم همه بحران هاي موجود در براي مذاكره باز است. اين نشان دهنده آن است كه غرب مي خواهد بگويد راهبرد دو مسيره فشار-مذاكره همچنين برقرار است و در كنار تلاش براي افزايش فشارها بر ايران، در براي گفت وگو بسته نخواهد شد.
2- در مرحله بعد به نظر مي رسد اعلام آمادگي اشتون براي مذاكره با فشارهاي اخير آمريكا بر ايران و گزارش ماه آينده آمانو مرتبط است. تصور اشتون و جناح تندرو گروه 1+5 اين است كه اين اعلام آمادگي اگر با مخالفت ايران مواجه شود زمينه را براي جلب نظر روسيه، چين و آلمان به عنوان مخالفان انتشار گزارش تند و تيز از سوي آمانو فراهم خواهد كرد و اگر با اين موضوع موافقت كند آن وقت آمريكا مي تواند استدلال كند كه ايران از فشارها تاثير پذيرفته است.
3- سومين نكته اين است كه اين اعلام آمادگي احتمالا با طرح روسيه مرتبط است. اگرچه در اين باره ترديدهايي وجود دارد كه اشتون و آمريكا با طرح گام به گام لاوروف موافقت نهايي كرده باشند ولي اين احتمال جدي است كه نامه جديد اشتون تلاشي براي سوق دادن ايران به سمت پذيرش طرح گام به گام يا چيزي شبيه آن به عنوان چارچوب مذاكرات آينده باشد.
4- و نهايتا، اين موضوع قطعي است كه گروه 1+5 اكنون نگاه خود را به داخل ايران دوخته است و يكي از اميدواري هاي غرب اين است كه دعوت به مذاكره اختلافات دروني ايران بويژه ميان گروهي كه معتقد به ضرورت مذاكره فوري با غرب است و آنها كه عقيده دارند فعلا ورود به مذاكره سودي ندارد را جدي تر كند.

 



كلك (گفت و شنود)

گفت: بعد از چند ماه تبليغ روزنامه آسيا درباره رستوران هاي زنجيره اي KFC آمريكا، روز پنج شنبه مديرارشد كي اف سي وارد ايران شد.
گفتم: حالا اين كي اف سي چي هست؟
گفت: يك رستوران زنجيره اي آمريكايي شبيه «مك دونالد» كه عمدتا ساندويچ و همبرگر عرضه مي كند.
گفتم: مگر در ايران قحطي رستوران و ساندويچ فروشي و همبرگرفروشي آمده است كه امتياز آن را به اين رستوران زنجيره اي آمريكايي داده اند؟
گفت: كجاي كاري؟ همين روزنامه آسيا، انگار كه با يك مشت خل و چل طرف است ، با افتخار!! تيتر زده بود كه با ورود كي اف سي، توانسته ايم تحريم هاي آمريكا را دور بزنيم!!
گفتم: مگر آمريكا فروش ساندويچ و همبرگر به ايران را تحريم كرده بود كه آقايان ادعا مي كنند «شاه» كار به خرج داده و تحريم ها را دور زده اند!
گفت: چه عرض كنم؟! آقايان زرنگ! فرصت هاي شغلي را از دست ايرانيان خارج مي كنند و به آمريكايي ها مي دهند، و تازه افتخار هم مي كنند كه تحريم ها را دور زده اند!
گفتم: يارو مي گفت امروز به پياز فروش دوره گرد حسابي كلك زدم. بهش گفتم يك كيلو پياز بده و در حالي كه حواسش نبود، ساعت طلاي خود را در كفه سنگ ترازو انداختم و به جاي يك كيلو پياز يك كيلو و 100گرم پياز گرفتم. پرسيدند، بعدا ساعت طلا را برداشتي؟ يارو گفت؛ نه! اگر برمي داشتم مي فهميد بهش كلك زده ام!!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
نتيجه بالاي 30 سال دسيسه و توطئه هاي گوناگون شيطان بزرگ در ايران و منطقه اين شده است كه پرچم اين كشور و رژيم اشغالگر قدس در خود غرب نيز به آتش كشيده مي شود تا آتشفشان خشم 99 درصد مردم غرب سمت و سوي آينده روشن خود را نشان بدهد. فراموش نكنيم اين وضعيت را رهبر فرزانه و حكيم انقلاب حضرت امام خامنه اي از قبل هشدار داده بود. اين حركتي كه شروع شده آغاز راهي است كه اكثريت مردم مورد ظلم واقع شده غرب آن را كليد زده اند و با گذشت زمان بايد به تدريج يكايك خواسته هاي برحق خويش را تحقق ببخشند.
محمودي
¤ حماسه اي كه در سفر حضرت آقا به استان كرمانشاه و استقبال كم نظير مردم منطقه از معظم له به عنوان امام المسلمين خلق شد براي همه از دوست و دشمن جاي درس گرفتن است توصيه بنده به سران فتنه و كساني كه در داخل و خارج عليه نظام توطئه مي كنند اين است كه راه توبه باز است و مي توانند با جبران گذشته به آغوش اسلام و ملت برگردند.
عليمرداني
¤ اين چند بيت شعر را بعد از سفر امام خامنه اي و از زبان زوار خانه خدا از مردم كرمانشاه كه در سفر حضرت آقا به استان حضور نداشتند سروده ام و اميدوارم در اين ستون چاپ بشود.
الا يا اهل عالم يوسفم آمد به كرمانشاه و رفت
ديده روشن شد از دل غم جانكاه رفت
كجا دانند حال ما تمام اهل ديگر شهرها
ما طواف عشق رفتيم كز نهاد حاجيان صد آه رفت
يك شهروند
¤ سرنگوني قذافي ديكتاتور ليبي را به تمام مردم اين كشور به ويژه جوانان تبريك عرض مي كنم. اميدوارم هرچه سريعتر پرچم اسلام ناب محمدي در تمام نقاط جهان برافراشته بشود.
5910---0916
¤ از شهردار محترم تهران براي چندمين مرتبه سؤال مي كنيم دليل حذف تصوير شهيد هادي نصرالله فرزند سيدحسن نصرالله از روي ديوار پايتخت كشور اسلامي ايران چيست و چرا ايشان در اين مورد سكوت اختيار كرده و حرف نمي زند.
8847---0919
¤ يكي از هم وطنان از طريق اين ستون اطلاع داده كه فردي در كربلا هتلي با نام جعلي هتل خليج عربي راه اندازي كرده است و از وزارت خارجه خواسته به موضوع رسيدگي كند. بنده عرض مي كنم اگر سازمان حج و زيارت و كاروان هاي عازم كربلا، رفتن به اين هتل را تحريم كنند مسئله خود به خود حل مي شود.چون عمده زائران كربلا، ايراني هستند.
نجفي از قم
¤ جاده محور آبادان- سربندر بار ديگر حادثه آفريد و اين دفعه نوبت يك خانواده فرهنگي بود تا قرباني شود. مسئول طول كشيدن اين پروژه و در نتيجه خسارت هايي كه به واسطه اين مشكل بر مردم وارد مي شود كيست؟
9376---0916
¤ افراد شاغلي كه هر ماه حقوق خود را به صورت كامل دريافت مي كنند به دليل وجود گراني در كشور نمي توانند از عهده مخارج سنگين زندگي خودشان برآيند. تصور بفرماييد كه بر كاركنان كارخانه نساجي قائم شهر كه 13 ماه حقوق دريافت نكرده اند چه گذشته و مي گذرد؟
6256---0911
¤ 17 سال پيش تعداد 150 سهام يكي از شركت هاي تحت پوشش وزارت نيرو را خريداري كردم. هنوز از سرنوشت اين سهام هيچ خبري نيست. از مسئولين وزارت نيرو بخواهيد ما سهامداران را از وضعيت آينده اين سهام آگاه كنند كه بالاخره چه خواهد شد؟
آب پيكر از گيلان
¤ 5 سال قبل در ملاقات حضوري با رياست محترم جمهوري از ايشان قول گرفتم كه در رابطه با تعويض اتوبوس قديمي كه زير پا دارم مساعدت بكنند و اين مشكل بنده حل بشود. ولي هنوز به اين وعده عمل نشده است .
باقري
¤ در سايت وزارت آموزش و پرورش قسمت ارتباط با مسئولين قطع است و نمي توان با وزير مربوطه ارتباط برقرار كرد. لطفاً رسيدگي شود.
1852---0913
¤ نامه هايي كه به سامانه سامد (ارتباط مردمي رئيس جمهور) ارسال مي كنيم پاسخ داده نمي شوند. چرا؟ لطفاً پيگيري شود.
4598---0913
¤ چرا با وجود اطلاع بيشتر مسئولين امر از قطع شدن مرتب آب در شهرهاي اسلام شهر و رباط كريم هيچ اقدامي براي رفع اين گرفتاري انجام نمي گيرد.
9455---0935
پاسخ روابط عمومي دانشگاه شهيد بهشتي
در پاسخ به مطلب مندرج در «كيهان و خوانندگان» در 21 مهرماه 1390 در خصوص بازسازي قبور مطهر شهداي گمنام، به اطلاع مي رساند: در سال 1386 پس از استقبال مديريت كنوني دانشگاه شهيد بهشتي از تدفين شهداي گمنام در دانشگاه و با آماده سازي محيط و بسيج دانشجويان، اساتيد و كاركنان صديق دانشگاه، پيكر پنج شهيد عظيم الشأن در كنار مرقد مطهر امامزاده عزيز به خاك سپرده شد و اين روز يعني 27/10/86 براي هميشه در ياد و خاطره دانشگاهيان شهيد بهشتي ثبت گرديد. پس از تدفين شهدا، همگان بر ضرورت احداث فضايي درخور شأن شهدا و امامزاده در كنار مسجد دانشگاه وقوف يافتند. پس از بررسي هاي ابتدايي مقرر شد طرحي فاخر و ارزشمند كه متناسب با مؤلفه هاي فرهنگي و اسلامي و مفهوم شهادت و ارزش شهيد و در منزلت امامزاده باشد تهيه گردد.
از اين رو، تهيه طرح به دانشكده معماري دانشگاه شهيد بهشتي كه در طراحي چنين طرح هايي سرآمد مي باشد واگذار گرديد و مجري طرح كه از همكاران همان دانشكده بود با برگزاري جلسات متعدد با تعدادي ديگر از اساتيد آن دانشكده، به تهيه فاز اول طرح اقدام نمود. طرح در دانشكده پذيرفته شد و با توجه به شأن و شئونات شهدا و امامزاده طرحي متناسب با مراكز مذهبي دانشگاه شهيد بهشتي تهيه شد و طي 4 نوبت در شوراي مربوط به پرديس شهدا در وزارت علوم مطرح شد و به عنوان بهترين و يا يكي از بهترين طرح هاي پرديس شهداي كشور تلقي گرديد. پس از تصويب طرح، عليرغم اينكه اجراي آن نيازمند اعتبارات مالي مصوب بود و برخي مراكز هم كه قول تأمين اعتبارات آن را داده بودند، از تأمين هزينه ها سر باز زدند. دانشگاه با عزمي راسخ به اجراي طرح مذكور پرداخت.
با توجه به اينكه طراحي پرديس يك نوع طراحي سنتي بود و هر پيمانكاري آمادگي اجراي آن را نداشت، مقرر گرديد از سوي مجري طرح هاي عمراني دانشگاه، فوندانسيون اجرا شود و در حين كار، پيمانكار تعيين گردد.
از خرداد سال جاري خاكبرداري و اجراي فوندانسيون شروع و تا شهريور ماه، به پايان رسيد و در اين يك ماه اخير تعيين پيمانكار و عقد قرارداد نيز به انجام رسيده و انشاءالله اقدامات پيمانكار هم در چند روز آينده شروع مي شود.
بديهي است هر اصلاح و سازندگي نيازمند تخريب وضع موجود، خاكبرداري و اجراي فوندانسيون مي باشد.
پاسخ شهرداري منطقه 12
در پاسخ به پيام مردمي مندرج در مورخ 23/7/90 با موضوع وجود قاچاقچيان دارو در زيرگذر اميركبير به اطلاع مي رساند: طبق اعلام حوزه معاونت امور شهري اين منطقه، محل فوق جهت تردد عابرين پياده احداث گرديده و بحث امنيت زيرگذر در حوزه وظايف منطقه نمي باشد.
پاسخ دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 26/5/90 با عنوان «شكايت از يكي از پرسنل بيمارستان لقمان» براساس گزارش مديريت مركز پزشكي، آموزشي و درماني لقمان حكيم به اطلاع مي رساند:
با بررسي هاي انجام گرفته هيچ موردي در خصوص مورد مذكور گزارش نشد معذالك اقدامات زير انجام گرفت.
1- عدم دسترسي تمامي كاربران به سرگرمي ها و بازيهاي رايانه اي توسط واحد IT
2- موظف نمودن مسئولين واحدها در شيفت صبح، سوپروايزرها و كشيك هاي اداري در شيفت عصر و شب بمنظور نظارت و كنترل بيشتر كاربران
پاسخ شهرداري منطقه 2
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 24/6/90 با عنوان «پله برقي پل عابر پياده تقاطع بزرگراه چمران با خيابان ستارخان» بدينوسيله اعلام مي گردد:
با عنايت به مكاتبه صورت گرفته در سنوات گذشته از طريق حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك طي نامه شماره 183345/8940 مورخ 28/2/89 مكانيزه نمودن پل هوايي عابر پياده منصوبه در بزرگراه چمران - باقرخان مورد تائيد سازمان حمل و نقل و ترافيك قرار نگرفته است.
 



خراسان جنوبي فردا ميزبان رئيس جمهور است

استاندار خراسان جنوبي گفت: رئيس جمهور و هيئت دولت فردا به خراسان جنوبي سفر مي كنند.
به گزارش فارس از بيرجند، قهرمان رشيد شنبه شب در نشست خبري با اشاره به اينكه دور چهارم سفر رياست جمهوري روز سه شنبه اين هفته به استان خراسان جنوبي است، اظهار داشت: بررسي مصوبات سه سفر قبلي و جايگزين كردن طرح هاي جديد براي طرح هاي اجرا نشده از برنامه هاي دولت در چهارمين سفر به استان است. وي ادامه داد: مقدمات سفر رياست جمهوري و هيئت دولت به استان از نيمه دوم شهريور انجام شده و خراسان جنوبي آمادگي كامل براي سفر رياست جمهوري را دارد.
استاندار خراسان جنوبي با اشاره به اينكه برخي از مصوبات اجرايي نشده به دليل عدم وجود زيرساخت هاي لازم بوده است، گفت: ايجاد راه آهن استان، راه اندازي چهار كارخانه پتروشيمي و انتقال آب از خارج استان از مهم ترين پروژه هايي بوده كه در استان اجرايي نشده است.
رشيد به اجرايي شدن تنها 33 درصد مصوبات سفر سوم دولت به استان اشاره كرد و افزود: با توجه به عدم وجود زيرساخت هاي لازم براي اجرا شدن مصوبات سفر سوم اكثر اين مصوبات اجرا نشده است و در سفر چهارم طرح هاي جايگزيني براي اين مصوبات مطرح شده است.

 



به ميزباني رييس قوه قضاييه جلسه سران سه قوه امشب برگزار مي شود

جلسه سران سه قوه امروز به ميزباني رييس قوه قضاييه برگزار مي شود.
اين جلسه در ادامه نشست هاي سه جانبه سران سه قوه و با حضور محمود احمدي نژاد رييس جمهور و علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در دفتر آيت الله آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه برگزار خواهد شد. اين جلسه در ساعت 12 و 45 دقيقه روز دوشنبه انجام مي شود.

 



ديلي ميل فاش كرد
ارتباط مشاور وزير دفاع سابق انگليس با گروه هاي برانداز ايراني

«آدام وريتي»، مشاور ليام فاكس، وزير دفاع سابق انگليس از سوي نهاد امنيتي «ام آي 6» هشدار يافته بود كه دخالت وي در سياست هاي مربوط به «ايران»، ديپلماسي انگليس در خاورميانه را به خطر انداخته است.
روزنامه انگليسي ديلي ميل با اعلام اين مطلب مي افزايد: در اين هشدار به «وريتي» گفته شده بود كه بايد در سياست هاي خود مبني بر برقراري ارتباط با گروه هاي مخالف جمهوري اسلامي ايران كه خواستار تغيير نظام سياسي ايران بودند، تغيير ايجاد كرده و فعاليت هاي خود را مهار كند.
فاكس كه هفته پيش در اثر فشار افكار عمومي مجبور به استعفا شد، متهم بود كه از طريق آدام وريتي، دوست و مشاور قابل اعتماد خود در حال دنبال كردن يك سياست خارجي مستقل از دولت انگليس است.
بنابراين گزارش، وريتي تلاش كرده است تا ام آي6 را نيز وارد تلاش هاي خود درخصوص ايران كند اما از سوي اين نهاد امنيتي با اين هشدار مواجه شده كه كارهاي او در حال ضربه زدن به سياست خارجي انگليس درخصوص ايران -سياست هاي مبتني بر ديپلماسي- است.
به گزارش فارس، به نوشته ديلي ميل، آدام وريتي يك «كارشناس خودخوانده در مسائل ايران» بود كه با سفير انگليس در اسرائيل رابطه اي ويژه داشت و ديدارهاي متعددي را با مقامات اسرائيلي برگزار مي كرد. وي رابطه مستحكمي نيز با موساد داشت.
گزارش ديلي ميل حاكي از آن است كه علاقه زياد وريتي به برقراري رابطه با گروه هاي برانداز در ايران به دردسري براي سياست خارجه انگليس تبديل شده و نهاد امنيتي مهمي چون ام آي 6 را به واكنش واداشته است.
گفتي است؛ آدام وريتي سرانجام با افعال نابخردانه خود شرايطي را فراهم آورد كه شبيه به اخراج محترمانه ليام فاكس از وزارت دفاع بود.
خاطرنشان مي شود چندي پيش نيز روزنامه اينديپندنت طي مطلبي از ارتباطات آدام وريتي با موساد و از سوي ديگر گروه هاي برانداز و مخالف نظام جمهوري اسلامي پرده برداشته بود.

 



فوق تخصص در واكس زدن چكمه صدام (خبر ويژه)

شماري از اعضاي سازمان تروريستي منافقين با چراغ سبز دولت آمريكا، مقابل كاخ سفيد تجمع كرده و خواستار حذف نام اين گروهك از فهرست سازمان هاي تروريستي شدند.
رسانه هاي اروپايي و آمريكايي پيش از اين بارها گزارش داده اند كه منافقين براي راه اندازي تجمعاتي از اين دست اقدام به خرج كردن پول و دادن وعده سفرهاي تفريحي و... مي كنند.
«تام ريج» جمهوريخواه كه زماني وزير امنيت داخلي آمريكا بود و «راد رندل» يكي از مقامات بلندپايه دموكرات آمريكا كه به انتخاب اوباما كمك كرد با حضور در تجمع گروهك تروريستي منافقين در مقابل كاخ سفيد از اوباما خواستند ترتيبي اتخاذ كند كه اين گروه به جمع آوري پول در داخل آمريكا بپردازد.
آنها اعتراف كردند كه اين گروهك در افشاي تاسيسات هسته اي و ترور روحانيون به آمريكا خدمت كرده است و نبايد مورد بي مهري آمريكا قرار بگيرد.
سخنرانان اين اجتماع اعتراض آميز در ادامه همچنين گفتند: آمريكا بايد به حمايت از 3 هزار نفر از اعضاي مجاهدين خلق كه در اردوگاه اشرف در عراق زندگي مي كنند ادامه دهد زيرا آنها كساني بودند كه در كنار صدام با ايران جنگيدند. به نوشته آسوشيتدپرس، آمريكا حمايت از گروهك تروريستي منافقين را به خاطر آسيب نديدن گروههاي ميانه رو (اصلاح طلب) در ايران متوقف كرده است.
رندل رئيس سابق حزب دموكرات آمريكا در اجتماع روز شنبه گفت: ما مي خواهيم باراك اوباما صداي اعتراض ما را بشنود.
سازمان منافقين غير از فهرست بلند جنايت هاي تروريستي عليه مقامات و شهروندان ايراني، متهم به جنايات جنگي در كنار صدام و عليه كردها و شيعيان عراق هستند اما با اين حال اجازه فعاليت مخفيانه در آمريكا را دارند. سازمان منافقين به خاطر سوابق خيانت خود، حتي در ميان بسياري از گروه هاي اپوزيسيون نيز اسباب شرم و انزجار هستند. راديو فردا دراين باره معتقد است كه «حذف نام اين سازمان از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا، حتي از سوي ايرانيان ميانه رو نيز، نادرست و به منزله حمايت از تروريسم تلقي مي شود». گفتني است يكي از سايت هاي وابسته به اپوزيسيون با اشاره به جناياتي كه منافقين تحت حمايت صدام انجام داده اند نوشته بود «تنها تخصص اين سازمان واكس زدن چكمه صدام است».

 



جلوي كيهان را بگيريد اپوزيسيون را تحقير مي كند (خبر ويژه)

عضو متواري حلقه كيان كه به واسطه قلم زدن باب ميل سازمان سيا روزگار مي گذراند، مي گويد كيهان، اعضاي جريان هاي ضدانقلاب را با برچسب زدن تحقير و كوچك مي كند.
مجيد محمدي با استناد به مطالب ستون اخبار ويژه كيهان مدعي شد: متون كيفرخواست بازداشت شدگان يا از روي بخش اخبار ويژه كيهان نسخه برداري مي شوند يا نويسندگان كيهان آنها را مي نويسند(؟!)
وي همچنين در سايت راديو فردا نوشته است: خط ديگر تبليغاتي، معرفي اپوزيسيون به عنوان نفوذي و خبرچين هاي نظام و ماموران وزارت اطلاعات است. بسياري از مخالفان مدحي 2 نام گرفته اند. چهره هاي شناخته شده در رسانه هاي فارسي زبان (تلويزيون فارسي بي بي سي و صداي آمريكا) و فعالان احزاب سياسي اصلاح طلب كه در طي دو سال گذشته به خارج مهاجرت كرده اند بيش از همه مورد اين گونه اتهامات قرار گرفته اند (برنامه صداي آمريكا را كيهان مي نويسد، كيهان 20 مهر 1390). به عنوان نمونه احمد باطبي متهم مي شود «به لو دادن برخي از اعضاي اپوزيسيون در تماس با ايران» (كيهان، 27مهر 1390) يا مجتبي واحدي و اردشير اميرارجمند به عنوان نفوذي جمهوري اسلامي مطرح مي شوند. (باور كنيد من نفوذي نيستم، كيهان 13تير 1390)
عضو سابق حلقه كيان البته ترجيح داده به دلايل كاملا روشن توضيح ندهد كه تمام اخبار مورد استناد وي در كيهان، عينا از قول رسانه ها و محافل و فعالان ضدانقلاب نقل شده و اين اعضاي اپوزيسيون هستند كه از برخي افراد مشخص به عنوان مدحي شماره 2 و 3 و نفوذي و كلاهبردار و شارلاتان و بندباز و عياش و... نام مي برند و كيهان اغلب مجبور است براي حفظ اخلاق و عفت عمومي، بسياري از اين نوشته ها را پاستوريزه يا سانسور كند!
اما درباره لفظ «مزدور» بايد يادآور شد كه همين فرد چند ماه پيش با انتشار مقاله اي مبتذل، سعي كرد از جاسوسي و قلم زني به نفع آمريكا و برخي دولت هاي غربي قبح زدايي كنند. او تصريح كرده بود فروش اطلاعات و گرفتن پول از دولت هاي خارجي امري شرافتمندانه است كه جريان هاي محبوب اپوزيسيون بايد به آن تن دهند. بنابراين اگر هم در ميان مخالفان كسي بايد غيرتي شود و از تعابير مزدور و خائن بر سر غيرت آيد، قطعا آن فرد، مستخدم دون پايه و خودفروخته سازمان سيا نيست. (به قول معروف شما مشغول كار خودت باش و «آ»بت را بخور).
اخبار موثق از داخل راديو فردا حاكي از آن است كه مديريت آمريكايي اين راديو-سايت چندين بار به صرافت افتاده تا عذر نامبرده را به اعتبار هزينه هايي كه براي فتنه سبز به ارمغان آورده و باعث رو شدن دست فتنه گران در حوزه ضديت با اسلام و انقلاب شده، بخواهد. محمدي در اوج فتنه 88 نوشته بود كه اصل مشكل جنبش سبز با اسلام است و نه جمهوري اسلامي يا قانون اساسي و ولايت فقيه.
برخي اصلاح طلبان (منافقين نقابدار) به همين دليل به محمدي مشكوكند و معتقدند او با تحركات و مواضع خود، علنا همان كاري را مي كند كه سيستم امنيتي جمهوري اسلامي درصدد اثبات آن است و آن، دشمني فتنه گران با اصل دين اسلام است. با اين حال كيهان كه بارها از روشنگري!هاي نامبرده در ستون اخبار ويژه استفاده كرده، تاكيد مي كند كه وي صرفا از سر ابوجهل بازي، به اين افتضاحات دامن مي زند و مزدور دوجانبه و از اين حرف ها نيست.


 



پارازيت پي درپي آقاي رئيس در صداي آمريكا (خبر ويژه)

پس از اخراج 3 تن از همكاران صداي آمريكا، مشاور ارشد بخش فارسي اين رسانه نيز اخراج شد.
به گزارش راديو كوچه، «رودي بختيار» مشاور ارشد رئيس صداي آمريكا بود كه روزجمعه اخراج شد. او چندي پيش به دعوت رامين عسگرد رئيس تازه كار صداي آمريكا مشغول به كار شده بود. او پس از جمشيد چالنگي، كوروش صحتي و احمد باطبي چهارمين نفري است كه اخراج مي شود. اين اخراج ناگهاني و بدون اطلاع قبلي بوده است.
دو مامور انتظامات صداي آمريكا، بختيار را به خارج از ساختمان صداي آمريكا منتقل كرده اند.
اين گزارش همچنين حاكي است بين برنامه سازان بخش «پارازيت» در صداي آمريكا نيز درگيري هايي پيش آمده و سامان اربابي و كامبيز حسيني حسابي به تيپ همديگر زده اند.
يادآور مي شود پيش از اين محسن سازگارا نيز به خاطر كم كاري و نخ نما شدن توليدات، از صداي آمريكا اخراج شده بود.
اين خبر در حالي منتشر مي شود كه مديران صداي آمريكا همواره از برنامه پارازيت به عنوان يكي از برنامه هاي موفق صداي آمريكا ياد كرده اند و وجود اختلافات شديد در صداي آمريكا موضوع تازه اي نيست و پيش از اين نيز در زمان مديريت علي سجادي تغيير و تحولاتي اتفاق افتاده بود كه باعث اعتراض كاركنان صداي آمريكا شد، اما اين تغييرات در زمان عسگرد شكل تازه اي پيدا كرده و دامن رده هاي بالاي مديريتي را هم مي گيرد. در اين مدت برخي از كاركنان صداي آمريكا، از همكاران خود به دلايل مختلف شكايت كرده اند.
حتي در مورد اخراج جمشيد چالنگي از صداي آمريكا گفته شده، بركناري جمشيد چالنگي توسط واحد حفاظت صداي آمريكا، به دليل شكايت ستاره درخشش صورت گرفته است.
رامين عسگرد مدير صداي آمريكا كه بسياري او را عامل بروز اين اختلافات مي دانند، ديپلمات وزارت امور خارجه آمريكاست كه پيش از پذيرفتن مديريت بخش فارسي صداي آمريكا در مقام مشاور سياسي رئيس ستاد فرماندهي مركزي آمريكا با ژنرال ديويد پترائوس و سپس ژنرال جيمز ماتيس همكاري داشته است.
وي همچنين در گذشته مسئوليت هايي چون، مدير دفتر حضور منطقه اي ايران در دوبي، معاون مشاور سياسي در رياض؛ مقام دفتر اقتصادي- بازرگاني در كابل؛ مقام دفتر سياسي- اقتصادي در امارات متحده عربي و كارمند كنسولي در تركيه را بر عهده داشته است.

 



گاردين: ليبي ممكن است به كابوس هاي آمريكا در عراق و افغانستان اضافه شود (خبر ويژه)

يك روزنامه انگليسي معتقد است ابراز شادي باراك اوباما از سقوط قذافي همان قدر ممكن است زودگذر باشد كه شادي اشغال افغانستان و عراق براي جرج بوش.
روزنامه گاردين نوشت: سقوط ليبي ممكن است نشان موفقيت اوباما به نظر بيايد. البته در دسامبر 2002 هم افغانستان موفقيتي براي بوش به شمار مي آمد. به نظر مي رسد ايده چنداني براي آينده ليبي وجود ندارد. دخالت در ليبي چندان تفاوتي با افغانستان و حتي عراق ندارد. بنابراين شادي امروز اوباما مي تواند به همان اندازه جنگ عراق و افغانستان زودگذر باشد. شوراي ملي انتقالي ليبي تا چه اندازه قدرت دارد و آيا قادر خواهد بود انتقال به يك رژيم مشروع را انجام دهد؟ اگر افراط گرايان اسلامي به قدرت اصلي بدل شوند چه؟ و يا اگر گروه نظامي ديگري قدرت را در دست بگيرد چه؟ اگر كشور در چند ماه آينده دچار جنگ داخلي شود، آن وقت باز هم مي توانيم از موفقيت صحبت كنيم؟
گاردين با اشاره به برخي فضاسازي ها عليه ايران نوشت: ايران، ليبي نيست، و شوراي امنيت آمريكا هم اين مسئله را به خوبي مي داند و به همين دليل شايد مصلحت گرايي اوباما در اين مورد بيشتر به صبر و انتظار محدود شود. اوباما چرا بايد ميدان را در انتخابات آينده - به واسطه درگيري با ايران- به جمهوريخواهان آمريكا واگذار كند؟
يادآور مي شود هم اكنون 8 سال از حمله به عراق و 11 سال از اشغال نظامي افغانستان مي گذرد، اما اغلب تحليلگران و سياستمداران جهاني اتفاق نظر دارند كه آمريكا بازنده بزرگ اين دو اقدام بود.

 



محمود عباس به عرفات هم خيانت كرده بود (خبر ويژه)

«محمود عباس حتي به ياسر عرفات هم خيانت كرده بود و تماس هاي پنهاني با مقامات رژيم صهيونيستي براي ساقط كردن عرفات داشت.
به تازگي گيلعاد پسر آريل شارون(نخست وزير نگون بخت رژيم صهيونيستي) نامه ها و مذاكرات و سخنراني هاي پدر خود را در كتابي به چاپ رسانده است. يكي از اين مكاتبات، دست خط شيمون پرز وزير خارجه وقت اسرائيل است كه طي نامه اي به شارون خبر مي دهد ابومازن در جلسات مشترك براي براندازي عرفات مشاركتي گسترده دارد.
به گزارش قدسنا پرز در اين نامه خطاب به «شارون» از مفاد جلسه محرمانه خود و ابومازن خبر داده است. او مي نويسد: «ابومازن بارها تاكيد كرده است چنانچه اين جلسات محرمانه افشا شود او را حتما خواهند كشت».
پرز در نامه خود نوشته است: ابومازن از اسرائيل مي خواهد كمتر از خوبي هاي او در رسانه ها بگويند تا او بتواند كار براندازي عرفات را آسانتر دنبال كند.
پرز در اين نامه تاييد مي كند كه او در جلسه گذشته راه هاي سرنگوني عرفات را با ابومازن بررسي كرده است.
يادآور مي شود ابومازن(رئيس تشكيلات خودگردان) بهايي است و اخيرا تلاش گسترده اي را ترتيب داده تا از طريق فريبكاري و ادعاي به رسميت شناخته شدن دولت فلسطيني، رژيم اشغالگر قدس به رسميت شناخته شود و اشغال 90 درصد سرزمين فلسطين رسميت يابد. اما برگزاري كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين و تاكيد ولي امر مسلمين حضرت آيت الله خامنه اي مبني بر اينكه فلسطين همه فلسطين از بحر تا نهر است و نه حتي يك وجب كمتر، توطئه مشترك آمريكا و اسرائيل و محمود عباس را نقش بر آب كرد.
جرج بوش در دوران رياست جمهوري خود و در ازاي خيانت هاي رئيس تشكيلات خودگردان، او را از جمله اصلاح طلب ها و دموكرات هاي خاورميانه كه بايد مورد حمايت و پشتيباني آمريكا قرار گيرد معرفي مي كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14