(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2  آبان 1390- شماره 20056

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مدير مسئول كيهان: دو جريان «سياه نما» و «حاشيه ساز» تابلوي داخلي و مشتري خارجي دارند
رئيس جمهور در ديدار سفير جديد سودان:
كشورهاي مستقل امروز در جبهه تاريخي و سرنوشت سازي قرار دارند
نامگذاري روزهاي دهه ولايت و امامت
وال استريت ژورنال: مردم عراق از آمريكا متنفر ولي عاشق ايرانند
محسني اژه اي امشب درباره پرونده فساد بزرگ بانكي به مردم گزارش مي دهد
جبهه پايداري به دنبال ليست واحد براساس گفتمان واحد است
معاون اول قوه قضائيه: عدالت قضايي در گرو كار كارشناسي است
دانشجو: بورسيه دانشجويان مرتبط با فتنه 88 سريعاً لغو مي شود
ديدار وزير دفاع با رئيس جمهور آذربايجان
معاون وزارت خارجه: تصميمي براي بازگشت سفير ايران به منامه اتخاذ نشده است
6 هزار پرنده به تالاب هاي پلدختر پر كشيدند
در پي بارش نخستين برف پاييزي استان هاي خراسان شمالي و گلستان سفيدپوش شدند
رئيس سازمان محيط زيست: وابستگي 85 درصدي خودروهاي كشور به بنزين قابل تحمل نيست
رئيس اتاق بازرگاني ايران: برگزاري نمايشگاه ها بايد به تشكل ها واگذار شود
وزير اقتصاد و دارايي: حمايت از سرمايه گذاران خارجي اولويت كاري ما است
پرداخت 2 هزار ميليارد ريال جوايز معوقه صادركنندگان
نماينده مردم بروجرد در مجلس: استقبال شيعه و سني در كرمانشاه از رهبر انقلاب، خنثي كننده توطئه ها بود
تعطيلي 20درصد از كارخانجات لوازم خانگي بدون كيفيت تا پايان سال
اخبار ادبي و هنري



در همايش روحانيون قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص)
مدير مسئول كيهان: دو جريان «سياه نما» و «حاشيه ساز» تابلوي داخلي و مشتري خارجي دارند

مدير مسئول روزنامه كيهان حاكميت اسلام ناب را علت اصلي كينه و عداوت مستكبران جهان با انقلاب اسلامي ايران دانست و گفت: كانون قدرت ملت ايران، اسلام نابي است كه بر كرسي حاكميت اين كشور نشسته است.
حسين شريعتمداري كه در ششمين همايش علمي روحانيون قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) سخن مي گفت، ظلم ستيزي، محصور نبودن به مرزهاي جغرافيايي و در قلب ها جاي داشتن را از خصوصيات اسلام ناب توصيف كرد و گفت: علت اصلي دشمني آمريكا و ساير مستكبران با انقلاب اسلامي از زماني شروع شد كه اسلام ناب محمدي از لا به لاي كتاب ها و ذهن ها بيرون كشيده شد و به كرسي حاكميت نشست.
شريعتمداري افزود: كانون قدرت ملت ايران، اسلام نابي است كه بر كرسي حاكميت نشسته است و دشمن امروز اين كانون قدرت را هدف قرار داده است و بايد يا اسلام ناب را از كرسي حاكميت پايين بكشد كه نمي تواند يا در مفاهيم و آموزه هاي آن دست كاري كند و اين همان موضوع جنگ نرم است.
وي ادامه داد: در دو حالت درگيري نظام سلطه با انقلاب اسلامي خاتمه پيدا مي كند، اول اين كه ما دست از حاكميت اسلام ناب برداريم و دين را از سياست جدا كنيم و دوم آن كه نظام سلطه دست از خوي استكباري خود بردارد و از آن جا كه هيچ كدام از اين دو حالت در افق پيش روي ديده نمي شود درگيري با نظام سلطه همچنان ادامه دارد.
مدير مسئول كيهان با اشاره به مستندات و نمونه هايي از جايگاه و نقش برجسته ايران اسلامي در تحولات و خيزش هاي منطقه گفت: امروزه به اعتراف دشمنان بيروني و تابلودار نظام، چشم ملت هاي خاورميانه به جمهوري اسلامي ايران دوخته است و در خيزش هاي سرنوشت ساز خود از نسخه انقلاب اسلامي الگو مي گيرند. وي افزود: دو جريان شناخته شده در داخل كشور كه يكي از آنها به «سياه نمايي» و ديگري به «حاشيه سازي» مشغول است، اگرچه تابلوي داخلي دارند ولي شواهد نشان مي دهد كه شناسنامه آنها خارجي است و مخدوش كردن الگوي ايران اسلامي در نگاه ملت هاي مسلمان منطقه را دنبال مي كنند.
به گزارش سپاه نيوز، شريعتمداري با تأكيد بر ريشه داشتن بيداري اسلامي و انقلاب هاي منطقه در انقلاب اسلامي ايران، اسلامي بودن، ضد استكباري بودن و مردمي بودن را از ويژگي هاي انقلاب هاي منطقه توصيف كرد و گفت: اين سه ويژگي دقيقاً همان ويژگي هاي انقلاب اسلامي ايران است.

 



رئيس جمهور در ديدار سفير جديد سودان:
كشورهاي مستقل امروز در جبهه تاريخي و سرنوشت سازي قرار دارند

رئيس جمهور با بيان اين كه «جمهوري اسلامي ايران و سودان در يك جبهه تاريخي و سرنوشت ساز قرار دارند» گفت: دولت ها و ملت هاي مستقل بايد همه توان خود را براي برپايي عدالت و پاكي در جهان بكار گيرند و در اين راستا ايران و سودان نقش مهم و تاثيرگذاري دارند.
دكتر محمود احمدي نژاد عصر شنبه در ديدار «ميرغني ابابكر الطيب بخيت» سفير جديد سودان در ايران اظهار كرد: روابط تهران - خارطوم برادرانه، عميق و برخاسته از فرهنگ و اعتقادات اسلامي دو كشور و دو ملت است كه اميدوارم اين روابط با ظرفيت حداكثري بيش از پيش گسترش يابد.
رئيس جمهور با اشاره به اين كه «امروز شرايط سختي بر جهان حاكم است و مستكبران سراب هايي را به ملت ها نشان داده و وعده هايي مي دهند كه به هنگام نياز به آن ها عمل نمي كنند» گفت: برخي انتظار داشتند بعد از جدايي جنوب سودان، فشارها عليه اين كشور كمتر شود، اما اين اتفاق رخ نداد و اين موضوع نشان دهنده آن است كه سلطه گران اهداف ديگري را پيگيري مي كنند.
احمدي نژاد با اشاره به اين كه «نبايد در برابر هجوم دشمنان و مستكبران كوتاه آمد» خاطرنشان كرد: امروز به لحاظ آن كه سيستم هاي تصميم گيرنده دنيا در اختيار مستكبران و زياده خواهان است، فشارها بر ملت هاي آزاديخواه و عدالت طلب زياد مي باشد و آن ها مخالف هر ملتي هستند كه مي خواهد پيشرفت كند؛ البته امروز خودشان نيز با مشكلات فراواني مواجه هستند.
رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه «جمهوري اسلامي ايران تا رفع تمامي مشكلات و در حد توان خود در كنار دولت و ملت سودان قرار خواهد داشت» خاطرنشان كرد: كشورهاي مستقلي مانند ايران و سودان در يك جبهه تاريخي سرنوشت ساز قرار دارند و بايد همه توان خود را براي برپايي عدالت و پاكي در جهان بكار گيرند.
«ميرغني ابابكر الطيب بخيت» سفير جديد سودان نيز ضمن تقديم استوارنامه خود به دكتر احمدي نژاد، روابط جمهوري اسلامي ايران و سودان را ويژه و ممتاز دانست و برگسترش روزافزون اين روابط تاكيد كرد.
سفير جديد سودان همچنين به مشكلات پيش روي اين كشور پس از جدايي جنوب سودان اشاره كرد و گفت: سودان معتقد است، تعميق و تحكيم روابط و مناسبات كشورهاي مستقل، فتنه گري و اختلاف افكني سلطه گران را خنثي خواهد كرد.
رئيس جمهور همچنين ديروز استوار نامه عبدالله سيسه سفير جديد ساحل عاج و دي پي سريو استاوا سفير جديد هند را نير دريافت كرد.

 



نامگذاري روزهاي دهه ولايت و امامت

به مناسبت ايام فرخنده و مبارك عيد غدير خم از سوي بنياد بين المللي غدير اين ايام تحت عنوان دهه امامت و ولايت در ده عنوان نامگذاري شد.
به گزارش روابط عمومي بنياد بين المللي غدير با توجه به ضرورت تبيين، ترويج و اشاعه فرهنگ غني غدير و با الهام از فرمايشات مقام معظم رهبري و حضرت امام اين بنياد اقدام به نامگذاري روزهاي دهه امامت و ولايت كه همزمان با عيد سعيد قربان آغاز و تا چهارشنبه 25 آبان ماه ادامه خواهد يافت، نموده است، براساس اين گزارش روز 16 آبان مصادف با عيد قربان با نام «توحيد، ولايت، اطاعت» روز 17 آبانماه با نام «ولايت، وحدت، بيداري اسلامي» روز 18 آبانماه با نام «ولايت بصيرت، دشمن ستيزي» روز 19 آبانماه با نام «ولايت، ايثار، شهادت»، روز 20 آبانماه با نام «ولايت، عدالت، انتظار» روز 21 آبانماه با نام «ولايت، امامت، هدايت»، روز 22 آبانماه با نام «ولايت، معرفت، محبت»، «روز 23 آبانماه با نام «ولايت، اخلاق، سياست»، روز 24 آبانماه مصادف با عيد سعيد غدير خم با نام «غدير، امامت، ولايت» و روز چهارشنبه 25 آبانماه با نام «ولايت و حكومت اسلامي» نام گذاري شده است.

 



تازه ترين نگراني هاي واشنگتن در آستانه خروج اشغالگران از بغداد
وال استريت ژورنال: مردم عراق از آمريكا متنفر ولي عاشق ايرانند

سرويس سياسي-
در حالي كه نيروهاي نظامي آمريكا براي خروج از عراق آماده مي شوند، مقامات اين كشور از نفوذ ايران در ميان ملت عراق نگران هستند.
براساس توافق ميان دولت عراق و آمريكا قرار است كه نيروهاي نظامي آمريكا تا پايان سال جاري ميلادي از عراق خارج شوند، اما آنچه كه باعث شده است مقامات آمريكايي نگران شوند علاقه شديد مردم عراق به جمهوري اسلامي ايران است كه رسانه هاي ضد ايراني از اين علاقه به شدت در هراس هستند.
روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال دراين زمينه با بيان اينكه مقامات دولتي آمريكا از گسترش نفوذ ايران در عراق ابراز نگراني كرده اند نوشت: مقامات دولتي آمريكا اعلام كرده اند خروج نيروهاي نظامي آمريكا از عراق تا پايان سالجاري ميلادي اين نگراني را براي دولت آمريكا بوجود آورده است كه ايران نفوذهاي خود را در عراق بيشتر كند و ميدان را براي تاخت و تازهاي خود مناسب بداند. خروج نيروهاي نظامي آمريكا از عراق حتي متحدان آمريكا در منطقه را نگران كرده و آنها را به وحشت انداخته است. اين روزنامه افزود: نزديك تر شدن روابط ديپلماتيك ايران با دولت نوري المالكي نخست وزير عراق و پشتيباني دولت عراق از ايران در مسائل مهم منطقه اي نظير حمايت از مواضع ايران در توليد نفت سازمان كشورهاي صادر كننده نفت و همچنين حمايت دولت عراق از بشاراسد رئيس جمهور سوريه، باعث نگراني بسياري از كشورهاي خاورميانه شده است.
روزنامه وال استريت ژورنال با موضع گيري در حمايت صهيونيستها مي نويسد حتي اين سناريوي خطرناك مطرح شده است كه با خروج نيروهاي نظامي آمريكا از عراق، اين كشور مي تواند نقش سوريه را براي ايران جهت انتقال سلاح و مهمات براي گروههاي مبارز شيعه نظير گروه حزب ا... لبنان و گروه حماس در فلسطين به اجرا درآورد. يكي از مقامات ارشد دولت هاي عرب در منطقه مي گويد خروج نيروهاي نظامي آمريكا از عراق بيانگر عدم تعهد آمريكا نسبت به منطقه است. به نوشته اين روزنامه مايكل روبين يكي از مقامات سابق وزارت دفاع آمريكا كه هم اكنون در موسسه نظرسنجي تينك تنك آمريكا فعاليت دارد مي گويد بي شك تصميم باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا براي خروج نيروي نظامي آمريكا از عراق تا سي ويكم دسامبر جاري سبب خشنودي و شادي وصف ناپذير آيت ا... خامنه اي رهبر معظم ايران شده است. وال استريت ژورنال در ادامه مي نويسد اين احتمال وجود دارد با خروج نيروهاي نظامي آمريكا از عراق، ايران به يك آسودگي خاطر دست يابد و كانون توجه خود را در جاي ديگري نظير افغانستان و مرزهاي شرق خود كه هم اكنون بيش از يكصد هزار سرباز آمريكايي مستقر هستند متمركز نمايد. محسن سازگارا يكي از ضدانقلابهاي خارج از كشور به اين روزنامه مي گويد: هر جايي كه سربازان آمريكا حضور داشته باشند ايران در آن نقطه متمركز خواهد شد زيرا بخوبي مي داند بهترين مسير ورودي براي وارد كردن فشار به آمريكا از همين نقطه است.
خبرنگار شبكه سي ان ان هم گفت: آمريكا با اقداماتش عراق را دو دستي به ايران تحويل داده است.
آروه ديمون در ادامه در پاسخ به اين سوال كه چرا آمريكا با دولت عراق نتوانست درباره تمديد حضور نيروهاي نظامي آمريكايي به توافق برسد تا با اين كار مانع از افزايش نفوذ ايران در عراق شود گفت: مقامات آمريكا و عراق، در اين زمينه مذاكرات زيادي انجام دادند. مساله اعطاي مصونيت به نظاميان آمريكايي در عراق، مشكل اصلي در اين مذاكرات بود كه مانع از حصول توافق براي تمديد حضور نظاميان آمريكايي در عراق شد. مقامات عراقي مخالف بودند به نيروهاي آمريكايي در عراق مصونيت داده شود. علت اين مساله هم عملكرد گذشته نيروهاي نظامي آمريكايي در عراق بود و قرباني شدن افراد بيگناه در حملات نيروهاي آمريكايي بود.
شبكه سي ان ان در ادامه به نگراني آمريكا از ادامه حضور نيروهايش در عراق مي پردازد و مي گويد: در عين حال بايد توجه داشت مقتدي صدر، روحاني شيعه در عراق هشدار بسيار بسيار جدي مطرح كرد و گفت اگر حضور نيروهاي نظامي آمريكايي در عراق براي مدتي فراتر از مهلت مورد توافق قبلي تمديد شود، با استفاده از شبه نظاميان تحت امرش به اين اقدام واكنش نشان خواهد داد و ماموريت نيروهايش، هدف قرار دادن نيروهاي نظامي آمريكايي در عراق خواهد بود. بي ترديد نوري المالكي، نخست وزير عراق و دولت او در محاسبات خود اين هشدار را مدنظر داشتند كه اين مساله گوياي نفوذ و قدرت مقتدي صدر در عراق است. البته قدرت مقتدي صدر نشان دهنده نفوذ و قدرت ايران در عراق است چرا كه ايران از متقدي صدر و نوري المالكي براي تشكيل دولتي حمايت كرد كه در حال حاضر در عراق، عهده دار امور در عراق است.
يك ژنرال بازنشسته ارتش آمريكا هم با اشاره به عملكرد غيرقابل دفاع آمريكا در عراق گفت: آمريكا با عملكردي كه در عراق داشته است، عملا اين كشور را تقديم ايران كرده است جيمز ماركس به سي ان ان گفت: به احتمال زياد در سالهاي آينده، عراق با ايران و حتي با سوريه متحد شود. آمريكا هرگز در پيش بيني آينده وضع خوبي نداشته است و اميدواريم وضع فوق پيش نيايد اما وضع كنوني به صورتي است كه سير امور در عراق به نفع ايران است.

 



با حضور در گفت وگوي ويژه خبري
محسني اژه اي امشب درباره پرونده فساد بزرگ بانكي به مردم گزارش مي دهد

ناظر ويژه پرونده فساد بزرگ بانكي امشب درباره آخرين تحولات اين پرونده به مردم گزارش مي دهد.
غلامحسين محسني اژه اي دادستان كل كشور كه از سوي رئيس قوه قضائيه به عنوان ناظر ويژه پرونده فساد بزرگ بانكي منصوب شده، دعوت رسانه ملي را پذيرفته و دوشنبه شب با حضور در برنامه گفت وگوي ويژه خبري آخرين تحولات اين پرونده را به اطلاع ملت ايران خواهد رساند.
به گزارش فارس، محسني اژه اي در اولين برنامه تلويزيوني خود راجع به اين پرونده كه سه هفته پيش برگزار شد، قول داد به محض اينكه تحولات مهمي در پرونده رخ داد مردم را از جزئيات آن آگاه كند.
شنيده هاي خبرنگار فارس حاكي از آن است كه اژه اي امشب مطالب و اخبار مهمي را مطرح خواهد كرد.

 



در نخستين همايش جبهه پايداري تأكيد شد
جبهه پايداري به دنبال ليست واحد براساس گفتمان واحد است

در نخستين همايش جبهه پايداري انقلاب اسلامي تأكيد شد كه دغدغه اصلي اين جبهه رسيدن به ليست واحد براساس گفتمان واحد اصولگرايي است.
در اين همايش كه با حضور اعضاي شوراي مركزي جبهه پايداري در قم برگزار شد حميد رسايي عضو شوراي مركزي اين جبهه در پاسخ به اين سؤال كه تفاوت جبهه پايداري با 8+7 چيست، اظهار داشت: ما اكثر دوستاني كه در 8+7 هستند را قبول داريم اما با ساز و كار و ساختار مشكل داريم ما مي گوييم از اين ساختار كانديدايي بيرون نمي آيد كه اين بدنه دلش مي خواهد، بدنه اي كه در فتنه خون دل خورد و در فتنه زير آتش فتنه بود.
وي با بيان اينكه ما مدعي وحدت هستيم، ابراز داشت: ما مي گوييم اين ساز و كار وحدت بدنه را به همراه نمي آورد شايد ما آن بالا بنشينيم دست روي گردن هم بندازيم يك عكس يادگاري بندازيم ولي اين مردم آن مردم چهار سال قبل نيستند اين ها يك كودتا به بزرگي كودتاي 88 را درك كردند، يك كودتا كه در رأس آن چند نفر آدم بودند باسابقه رياست جمهوري و سابقه هاي خيلي بيشتر.
وي افزود: ما منتظريم آن چيزي از اين 8+7 بيرون بيايد كه در فتنه تكليفش را روشن كرده باشد و نسبت به ولايت استقامت خود را نشان داده باشد.
رسايي با بيان اينكه دوستان ما در 8+7 تمام دغدغه شان رسيدن به ليست واحد است، ابراز داشت: ولي ما در جبهه پايداري همه دغدغه مان رسيدن به گفتمان واحد اصولگرايي است، ما در مجلس هشتم به ليست واحد رسيديم اما نتيجه اش وقف 250 هزار ميليارد تومان اموال دانشگاه آزاد بود كه همين مجلس تصويب كرد چون گفتمان واحد نبود بلكه فقط ليست واحد بود.
وي تصريح كرد: ما مي گوييم اگر ما به گفتمان واحد برسيم به ليست واحد هم خواهيم رسيد و اين بدنه آن ليست واحد را كه گفتمان واحد دارد مي پذيرد نه ليست واحدي كه گفتمان واحد ندارد.
به گزارش فارس، در اين همايش همچنين قاسم روانبخش ديگر عضو شوراي مركزي جبهه پايداري، در پاسخ به اين سؤال كه برخي مي گويند جبهه پايداري به صورت سري با جريان انحرافي در ارتباط است، خاطرنشان كرد: ضرب المثلي در عرب است كه مي گويند زن بچه مرده هم به اين موضوع مي خندد، زيرا اصل جبهه پايداري براي مقابله با جريان انحرافي است.
گفتني است؛ آقا تهراني، زارعي و كوچك زاده از ديگر كساني بودند كه در اين همايش ديدگاه هاي جبهه پايداري را تشريح كردند.

 



معاون اول قوه قضائيه: عدالت قضايي در گرو كار كارشناسي است

معاون اول قوه قضائيه با اشاره به نقش كارشناسان رسمي دادگستري در بررسي پرونده ها گفت: اتقان آراء در گرو كارشناسي دقيق است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي كه در مراسم بزرگداشت «روز كارشناس رسمي دادگستري» در مجتمع شهيد بهشتي سخن مي گفت، افزود: به هر ميزان نظر كارشناسي و كارشناسان در پرونده ها از استحكام و اتقان برخوردار باشد، رأي قاضي نيز مبتني بر استحكام و اتقان مي شود.
معاون اول قوه قضائيه، به شرايط كار كارشناسي اشاره كرد و اظهاركرد: هر فردي كه در هر حوزه اي كارشناس است بايد به تمام زواياي كار خود آشنا باشد و كارشناس بدون تخصص داراي اسمي بي محتوا است.
وي گفت: هر چه علم و دانش كارشناس تخصصي تر باشد ارزش كار او بيشتر خواهد شد و براي حايز شدن سمت كارشناسي، داشتن شرايطي كه در قانون آمده و بيانگر داشتن حداقل ها است لازم و تجربه و كسب دانش از ضروريات كار كارشناسي است.
معاون اول قوه قضائيه، مورد وثوق بودن، اطمينان بخشي و مورد اعتماد بودن را شرط دوم در كار كارشناسي دانست و گفت: شايد بتوان از شرط دانش حداكثري تا حدودي به سطح مياني مدارج علمي عدول و يا تنزل كرد ولي جاي تنازل براي هيچ صاحب انديشي در بحث مورد وثوق بودن و اطمينان بخشي كارشناس نيست.
وي با اشاره به واژه «رسمي» كه در قانون براي كارشناس دادگستري آمده است اظهار كرد: كارشناس رسمي دادگستري تابلوي اعتماد آفرين نظام و مجموعه كارشناسي كشور را دارد و مجموعه مي خواهد كه فرد مورد اعتماد و اعتماد آفرين باشد.
معاون اول قوه قضائيه، بر شناخت موضوع در پرونده ها تأكيد كرد و گفت: كارشناس نقش مهمي در اين حيطه برعهده دارد و شناخت موضوع از اهميت خاصي در رأي قاضي برخوردار و احكام مبتني بر نظر كارشناسي است و براي تأمين و تعميم عدالت لازم است.
حجت الاسلام رئيسي، عادل و نفوذ ناپذير بودن را در كار كارشناسي ضرورت دانست و گفت: نظر كارشناسي كه با اعمال نفوذ و غير كارشناسي باشد از درجه اعتبار ساقط و براحتي از سوي صاحبان انديشه و كارشناسي قابل تشخيص است.
معاون اول قوه قضائيه، احترام به بزرگان حرفه كارشناسي را لازم دانست و بر اين نكته تأكيد كرد كه بايد در اين زمينه به همه ميدان داده شود.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي كارشناسان را بازوان محاكم دانست و گفت: آرا و نظريات كارشناسي منشأ تحول، ابطال باطل و زنده كردن حق است و گاهي يك نظر كارشناس، منشأ بحث هاي تكميلي در دانشگاه ها و مراكز علمي مي شود.

 



دانشجو: بورسيه دانشجويان مرتبط با فتنه 88 سريعاً لغو مي شود

وزير علوم با تاكيد بر اينكه شرايط دانشگاه ها را طوري فراهم مي كنيم كه هر كسي با هر تفكري كه دارد بتواند در دانشگاه ها ادامه تحصيل بدهد، گفت كه بورسيه دانشجويان خارج از كشور مرتبط با جريان فتنه سريعاً قطع مي شود.
كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گفت وگو با فارس، درباره تمهيدات اين وزارتخانه در قبال دانشجويان بورسيه اي كه با استفاده از پول بيت المال بر ضد نظام جمهوري اسلامي ايران فعاليت مي كنند، گفت: در آموزش عالي كشور با كساني كه در انتخابات رياست جمهوري سال 88 به هر يك از 4 كانديدا مطرح راي داده و يا در ستاد آنها فعاليت كرده است، با توجه به اينكه آن 4 نفر را نظام در معرض راي مردم گذاشته ، هيچ مشكلي نداريم و اين حق افراد است كه در هر ستادي فعاليت كرده و به هر كسي راي بدهند.
وي ادامه داد: نه تنها ما با اين افراد هيچ مشكلي نداريم بلكه قدرداني هم مي كنيم كه در تعيين سرنوشت كشور مشاركت كردند، اما بحث اصلي اينجاست كه بعد از 9 دي و نماز جمعه خرداد حضرت آقا كه با امت و ملت اتمام حجت كردند از اين تاريخ به بعد ديگر بحث، بحث رأي نبوده و كساني كه از عوامل فتنه سبز باشند را معاند نظام مي شناسيم.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري خاطرنشان كرد: نه تكليف دانشگاه ها و بلكه تكليف نظام با معاندين نظام كاملا مشخص است.
دانشجو با بيان اينكه نه ما مي توانيم و نه ملت به ما اجازه مي دهند كه از بيت المال به معاندين نظام اختصاص دهيم، گفت: هركجا مصداقي وجود داشته باشد و مراجع ذي صلاح و نه سليقه به ما معرفي كنند كه جزء فتنه و از عوامل فتنه است و ما اطلاع پيدا كنيم حتما اگر بورسي داده شده باشد، بلافاصله قطع مي كنيم.
وي گفت: اما از طرف ديگر شرايط دانشگاه ها را طوري فراهم مي كنيم كه هر كسي با هر تفكري كه دارد بتواند در دانشگاه ها ادامه تحصيل بدهد.

 



ديدار وزير دفاع با رئيس جمهور آذربايجان

سردار احمد وحيدي، وزير دفاع كشورمان با الهام علي اف، رئيس جمهور آذربايجان ديدار و گفت وگو كرد.
احمد وحيدي، وزير دفاع كشورمان در اين ديدار سلام رييس جمهور ايران را به الهام علي اف رساند و نامه احمدي نژاد را به رئيس جمهور آذربايجان تقديم كرد.
در اين ديدار در رابطه با توسعه همكاري هاي دو كشور رايزني هايي صورت گرفت و بر لزوم ادامه رايزني ها و رفت وآمدها ميان مقامات دو كشور جهت افزايش همكاري هاي دو كشور تاكيد شد.
وزير دفاع ايران كه براي سفري كاري به جمهوري آذربايجان سفر كرده است همچنين با صفر ابي اف، همتاي آذري خود ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار وزيران دفاع آذربايجان و ايران در مورد راه هاي حل و فصل مناقشه قره باغ كوهستاني با همديگر مذاكراتي را انجام داده اند.

 



معاون وزارت خارجه: تصميمي براي بازگشت سفير ايران به منامه اتخاذ نشده است

معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه كشورمان تاكيد كرد كه تصميمي براي بازگشت سفير ايران به منامه اتخاذ نشده است.
حسين اميرعبداللهيان با اشاره به تحولات منطقه در خصوص بحرين گفت: جمهوري اسلامي ايران در عالي ترين سطح از مطالبات مردم بحرين دفاع كرده و مي كند. به صراحت اعلام كرديم ما به دنبال مداخله در امور داخلي بحرين نيستيم. در بحرين مطالبات جدي مردمي وجود دارد كه بايد مدنظر قرار گيرد و چاره انديشي شود.
وي به فارس گفت: حضور نيروهاي نظامي عربستان با پوشش سپر جزيره خطاي راهبردي و استراتژيك در بحرين بود كه تا الان نه تنها كمكي به حل مشكل نكرده، بلكه روز به روز وضعيت را پيچيده تر و بدتر كرده است.
معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه تصريح كرد: بارها گفته شد كه بايد به مطالبات مردم توجه و با گفت وگوي واقعي، موثر و اقدامات اعتماد آفرين كار دنبال شود. در عين حال حتما اين طور نبوده كه روابط ما با حكومت در بحرين دقيقا با روابط مان در گذشته هم طراز باشد. به محض اينكه اولين كشتارها در خيابان هاي بحرين صورت گرفت سفيرمان را به عنوان اعتراض نسبت به شهادت رساندن مردم و توهين به مردم بحرين فرا خوانديم و تا امروز هيچ تصميمي براي بازگشت سفيرمان گرفته نشده به دليل اينكه تغييري در شرايط ايجاد نشده است.
وي افزود: ارتباطاتمان، تذكراتمان و نصايح مان به دولت بحرين از كانال هاي رسمي و كانال هاي مختلف ديگر كه امكانپذير بوده، مرتبا جريان داشته و رسانه هاي جمهوري اسلامي واقع بينانه تحولات بحرين را رصد و منعكس كردند.
امير عبداللهيان اضافه كرد: اين مردمي كه كف خيابان ها هستند بايد مطالباتشان جدي گرفته شود و اگر امروز بخواهيم در يمن و بحرين كاري انجام دهيم حتما به حاكمان اين كشورها در مذاكره مستقيم و غيرمستقيم دائما اين تذكر را مي دهيم كه تا اين وضعيت در كف خيابان هاي شماست براي ما قابل قبول نيست و ما نمي توانيم يك كار درازمدتي را با هم انجام دهيم. بايد مطالبات مردم جدي گرفته شود و مورد توجه قرار گيرد.

 



6 هزار پرنده به تالاب هاي پلدختر پر كشيدند

پلدختر- خبرنگاركيهان:
با فرارسيدن فصل پاييز، شش هزار پرنده مهاجرت خود را به تالاب هاي زيباي پلدختر آغاز كردند.
رئيس محيط زيست پلدختر افزود: يازده تالاب فصلي و دائمي در پلدختر با وسعت 15هزار هكتار وجود دارد كه به واسطه مواد غذايي غني موجود و اينكه محيط زيست آبي امني براي استراحت و حضور پرندگان است سالانه ميزبان شش هزار پرنده مهاجر از نوع عقاب ماهي گير، سنقر تالابي، حواصيل خاكستري، اگرت، چنگر، كشيم بزرگ و كوچك، اردك سرحنايي، اردك ارده اي و غاز خاكستري كه عمدتا آبزي و كنارآبزي هستند به اين تالاب ها آمده كه قسمتي از گذران خود در حين كوچ زمستاني است.
اسماعيل سعيدي گفت: اين پرندگان مهاجر از مناطق سرد مثل سيبري وارد پلدختر مي شوند و پس از استراحت و تقويت قواي جسماني، تالاب هاي اين منطقه را به مقصد آب هاي خوزستان ترك مي كنند.
رئيس محيط زيست پلدختر گفت: براي حفاظت از اين پرندگان، تالاب هاي شهرستان هم اكنون به عنوان منطقه شكار و صيد ممنوع است كه چنانچه اين تالاب ها به منطقه حفاظت شده ارتقا يابند، به واسطه نيروي انساني و امكاناتي كه به منطقه تعلق مي گيرد، حفاظت و حمايت از گونه هاي گياهي و جانوري موجود در آن در سطح بالايي قرار خواهد گرفت.
وي افزود: اداره محيط زيست شهرستان پلدختر با وجود كمبود پرسنل، به خصوص محيط بان با برنامه ريزي، گشت و كنترل و ايجاد ايست بازرسي ها تمام انرژي خود را در جهت حفظ و حمايت از گونه هاي جانوري و گياهي به كار برده و با متخلفان صيد و شكار با همكاري مراجع قضايي برخورد قانوني مي كند.

 



در پي بارش نخستين برف پاييزي استان هاي خراسان شمالي و گلستان سفيدپوش شدند

بارش نخستين برف پايبزي همزمان با اولين روز آبان مناطقي از خراسان شمالي و گلستان را سفيدپوش كرد.
به گزارش ايرنا بارش باران كه طي دو سه روز اخير اين استان را فرا گرفته بود ديشب با برودت هوا به صورت برف مناطق سردسير و كوهستاني خراسان شمالي را دربرگرفت و ارتفاعات منطقه را سپيد كرد.
بارش برف در ارتفاعات موجب كاهش دماي هواي اين استان در شنبه شب و ساعات اوليه صبح يكشنبه شد و برخي از شهروندان را وادار به پوشيدن لباس هاي گرم زمستاني كرد.
اداره كل هواشناسي خراسان شمالي ميزان بارش باران در اين استان را طي سه روز گذشته 24 ميليمتر اعلام كرده بود.
بنا به گزارش اين اداره، دماي هواي بجنورد مركز استان خراسان شمالي صبح يكشنبه با كاهش هفت درجه اي نسبت به شنبه، به هفت درجه سانتيگراد رسيد.
همچنين به گزارش مهر، بارش اولين برف پاييزي در ارتفاعات گلستان از جمله مناطق چاله باغ، درازنو و توسكستان، اين مناطق را سفيدپوش كرد.
بارش برف در مناطق ييلاقي و ارتفاعات گلستاني موجي از شور و شعف را بين كودكان و روستاييان استان بوجود آورده است.
طبيعت گلستان نه تنها در پاييز، بهار و تابستان بلكه در زمستان و به رغم بارش برف هاي پاييزي زيباست و از جاذبه هاي گردشگري استان به شمار مي آيد.
در همين رابطه بنابر اعلام مسئولان راه و ترابري گلستان هم اكنون تمامي محورهاي اصلي و فرعي استان باز است.

 



رئيس سازمان محيط زيست: وابستگي 85 درصدي خودروهاي كشور به بنزين قابل تحمل نيست

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه بالغ بر يك ميليون و 200 هزار تن آلاينده در سال وارد هواي تهران مي شود گفت: از اين ميان سهم خودروهاي فسيلي 830هزار تن است.
مهندس محمدجواد محمدي زاده، معاون رئيس جمهور در نخستين كنفرانس ملي انرژي، فناوري هاي خودرو و توسعه پايدار كه صبح ديروز در پژوهشگاه نيرو آغاز به كار كرد، با بيان اينكه بخش قابل توجهي از آلايندگي زيست محيطي در كلانشهرها متاثر از خودروهايي است كه منشأ تامين سوخت آنها فسيل است، گفت: اين يك زخم كهنه است كه با توجه به فناوري هاي نوين و بكارگيري تكنولوژي هاي جديد مي توان پاره اي از مشكلات را در اين ميان حل كرد.
محمدي زاده در ادامه با تاكيد بر اينكه صنعت خودرو يكي از شاخص هاي توسعه يافتگي در دنياست، خاطر نشان كرد: از وقتي كه صنعت خودروسازي كشور رشد يافته و روز به روز از نظر كمي ارتقاء مي يابد، بسيار خرسنديم اما از اين موضوع ناراحتيم كه از همين خودروها سالانه 830 هزار تن آلايندگي را در پايتخت تحمل مي كنيم و اين ناپايداري در توسعه قابل تحمل نيست.وي افزود: پس از گذشت 40 سال از تولد صنعت خودرو در كشور لازم است به فناوري هاي نوين و كاهش آلايندگي توجه شود. چرا كه توسعه اي پايدار است كه در آن مولفه هاي محيطي در زيرساخت هاي توليد لحاظ شوند. محمدي زاده در ادامه با اشاره به فعاليت هاي ايران خودرو، گفت: مديرعامل ايران خودرو خبر از توليد سمند و تاكسي نيتروهيبريد در كشور داده است اما همچنان توليد انبوه اين خودروها در هاله اي از ابهام قرار دارد و نمي توان به اين تك نقطه هاي اميد دل بست.
وي افزود: در اروپا برنامه ريزي براي رساندن شمار خودروهاي هيبريدي به 11 درصد تا سال 2020 و در آمريكا 25 درصد تا امسال هدفگذاري شده است و در كشور ما نيز وزارت نفت يك درصد از برنامه ريزي ها براي پوشش يك درصدي از ظرفيت خودروهاي هيبريدي در كشور را پيشنهاد داد كه اين موضوع در ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت با وجود مخالفت زياد مورد بررسي قرار گرفت و در اين ميان رسيدن به رقم پنج درصد براي خودروهاي هيبريدي تا پايان برنامه پنجم توسعه هدفگذاري شد.
رئيس سازمان محيط زيست با تاكيد بر اينكه وابستگي 85 درصد خودروهاي كشور به بنزين نه تنها از لحاظ زيست محيطي بلكه از نظر امنيتي هم براي كشور مناسب نيست، گفت: مقاومت ها براي استفاده از فناوري هاي نوين در صنعت شكسته شده و در اين ميان بايد قدرت ريسك پذيري براي توليد خودرو با سوخت پاك را از طريق آموزش صنعتگران بالا ببريم.
وي در ادامه با اشاره به سوخت هاي با منشأ گياهي و خودروهايي كه سوخت آنها الكل است، گفت: با توجه به فعاليت كشت و صنعت هاي خوزستان و الكل خالصي كه اين كشت و صنعت ها توليد مي كنند مي توان صنعت خودرو كشور را به سمت استفاده از سوخت هاي گياهي و الكل سوق داد.
محمدي زاده در ادامه با اعلام اينكه تصميم گيري ها در كشور براي استفاده از سوخت هاي پاك از دو سال پيش انجام و اجرايي شد، گفت: در صورت تحقق اين برنامه ريزها در سال 1403 در كشور 5/1 ميليون خودروي هيبريدي و الكتريكي داريم.
وي در ادامه از حمايت سازمان محيط زيست از واردات خودروهاي هيبريدي در برنامه پنجم توسعه، گفت: اين موضوع انتقال تكنولوژي و فرهنگسازي را در كشور به دنبال دارد. همچنين بايد به موضوع مونتاژ و توليد قطعات خودروهاي هيبريدي و الكتريكي در كشور توجه ويژه شود.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه تاكيد كرد: خودروسازان داخلي بايد از جايگزيني فناوري هاي هيبريدي در ساختارهاي قديمي خودرو اجتناب كنند. زيرا اين توليد، توليد گران قيمت است و بايد خودروسازان در اين ميان رويكرد عملگرانه اي را اتخاذ كنند و از بهترين فناوري ها براي توليد خودروهاي هيبريدي و الكتريكي استفاده كنند.
وي در ادامه با اشاره به اجباري شدن استاندارد يورو 4 براي برخي از خودروها تا 22 بهمن امسال و براي تمام خودروها تا سال آينده، گفت: در سال آينده هم استاندارد يورو 5 را در صنعت خودرو اجباري مي كنيم هر چند كه اين سطح هم كفايت نمي كند.
معاون رئيس جمهوري در ادامه با اشاره به بهينه سازي مصرف انرژي در كشور تاكيد كرد: با انجام بهينه سازي مصرف انرژي در كشور از مصرف روزانه 110 ميليون ليتر بنزين در كشور به 62 ميليون ليتر در كشور رسيديم. اين اقدام، كار شجاعانه و مديريت بهنگامي بود كه انجام شد و اكنون لازم است به سمت توازن در محيط و توجه به مولفه هاي محيط زيستي حركت كنيم.

 



رئيس اتاق بازرگاني ايران: برگزاري نمايشگاه ها بايد به تشكل ها واگذار شود

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در نامه اي خطاب به مهدي غضنفري، وزير صنعت، معدن و تجارت خواستار برگزاري نمايشگاههاي تخصصي از سوي تشكل هاي مربوطه شد.
محمد نهاونديان در اين نامه به وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام كرده است: موضوع توسعه و توانمندسازي تشكل هاي اقتصادي، يكي از اولويت هاي اصلي در برنامه هاي توسعه اي كشور بوده و در قانون برنامه پنجم توسعه و همچنين سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، بر كمك به توسعه و توانمندسازي تشكل هاي بخش خصوصي و واگذاري امور تصدي گري دولت به آنها تاكيد شده است.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع معادن ايران افزود: از جمله اين كه در مواد 94 و 97 قانون برنامه پنجم توسعه به وزارت بازرگاني اجازه داده شده تا در راستاي اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي و به منظور ارتقاي مشاركت و افزايش سهم تشكل ها در اقتصاد كشور، برخي امور اجرايي حوزه تجارت و بازرگاني را به تشكل ها واگذار كند و در مقابل تشكل هاي موضوع اين ماده در برابر اختيارات واگذار شده، پاسخگو باشند.
وي تصريح كرد: بر همين اساس و در راستاي كمك به توسعه و توانمندسازي تشكل هاي صادراتي كه از وظايف ماموريت هاي اصلي آن وزارتخانه و اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران است، تفاهم نامه همكاري مابين سازمان توسعه تجارت ايران و اتاق ايران با موضوع كمك به اين مهم منعقد شده و در آن، نقش ها و وظايف سازمان موصوف، اتاق ايران و تشكل ها تعيين شده است.
به گفته نهاونديان، متاسفانه عليرغم تاكيدات و موارد فوق الاشاره، توفيقات و عملكرد مثبت 10 ساله اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان مبلمان ايران در برگزاري كمي و كيفي نمايشگاه هاي مبلمان اداري، خانگي و ماشين آلات و يراق آلات درسال هاي اخير از سوي كميته ارزيابي و صدور مجوز نمايشگاهي سازمان توسعه تجارت ايران مورد عنايت واقع نشده است؛ لذا كميته مزبور ضمن ممانعت از صدور مجوز برگزاري نمايشگاه براي اتحاديه موصوف، مجوز اين امر را به نام شركتي انتفاعي صادر كرده است.
احمديان رئيس اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان مبلمان ايران نيز در اين باره اظهار داشت: با توجه به كيفيت برگزاري نمايشگاهها و همچنين رشد كمي و كيفي نمايشگاهها كه موجبات تبديل يك نمايشگاه در سال 86 را به 3 نمايشگاه تخصصي در سال 89 داده است، اتحاديه به عنوان الگوي برگزاري نمايشگاهها بوده است.
وي اظهار داشت: همچنين مهمترين هدف اتحاديه به عنوان تشكل صادراتي از برگزاري نمايشگاهها ارتقاء صنعت مبلمان و دكوراسيون كشور، توسعه صادرات و همچنين مديريت واردات بوده است.
احمديان خاطرنشان كرد: مكاتبات و پيگيري هاي مكرري با سازمان توسعه تجارت به عمل آمده است؛ ولي متاسفانه تاكنون اقدامي در اين خصوصي صورت نپذيرفته است.
همچنين مظفر عليخاني، دبيركل كنفدراسيون صادرات ايران هم در اين مورد گفت: قانون يا مقررات متكي به قانون بخشنامه يا دستورالعملي نداريم كه برگزاري نمايشگاه توسط اتحاديه ها و تشكل ها را منع كرده باشد؛ بلكه بالعكس در اساس نامه تشكل هاي مختلف توليدي و صادراتي برگزاري كنفرانس، همايش، ميزگرد و نمايشگاه يكي از ابزارهاي بازاريابي و توسعه صادرات قلمداد شده و جزو وظايف آن ها ذكر شده و تشكل ها طبق وظيفه خود مبادرت به برگزاري نمايشگاه مي كنند.

 



وزير اقتصاد و دارايي: حمايت از سرمايه گذاران خارجي اولويت كاري ما است

وزير اقتصاد و دارايي بر حمايت همه جانبه از سرمايه گذاران خارجي تأكيد كرد.
به گزارش فارس از كرج، سيد شمس الدين حسيني ظهرديروز در نخستين همايش بين المللي معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري استان البرز كه در پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران مستقر در كرج برگزار شد، اظهار داشت: كشورمان داراي فرصت هاي بسيار خوبي براي سرمايه گذاري است، از اين رو از سرمايه گذاران خارجي استقبال كرده و آنان را با آغوش باز مي پذيريم.
وي ادامه داد: حمايت از سرمايه گذاران خارجي در اولويت كاري است و براي اين اقدام تمهيدات لازم انجام شده است.
وزير اقتصاد و دارايي تأكيد كرد: بر اين اساس ستاد ملي براي حمايت از سرمايه گذاران تشكيل شده است كه در اين راستا سرمايه گذاران خارجي به عنوان شهروند افتخاري جمهوري اسلامي ايران پذيرفته مي شوند.
حسيني اظهار داشت:با توجه به تمهيدات انديشيده شده از سوي رئيس جمهور بايد اقدامات لازم به منظور كاهش حذف بروكراسي اداري در بخش سرمايه گذاري انجام شود تا سرمايه گذاران بدون دغدغه اقدامات خود را به منظور سرمايه گذاري در كشور انجام دهند.
به گفته وي به منظور تحقق اهداف از سوي رئيس جمهوري هيئتي براي كاهش حذف بروكراسي اداري در بخش سرمايه گذاري تشكيل شده است.
وزير اقتصاد و دارايي با اشاره به اين كه سال گذشته
3 هزار و 773ميليون دلار سرمايه خارجي در كشور جذب شده است، افزود: بايد زمينه هاي لازم به منظور توسعه جذب اين سرمايه گذاري ها در كشور فراهم شود.
حسيني تصريح كرد: براي تحقق اهداف و توسعه سرمايه گذاري خارجي در كشور در سال جاري براي سرمايه گذاري خارجي جايزه ويژه در كشور تعيين شده است.
وي خاطرنشان كرد: اين اقدام مي تواند گامي مهم در جهت توسعه سرمايه گذاري خارجي در كشور باشد و در اين راستا مي توانيم ظرفيت اين گونه سرمايه گذاري ها را در كشور ارتقا دهيم.
وزير اقتصاد و دارايي در ادامه سخنان خود به تعداد واحدهاي صنعتي در استان البرز اشاره كرد و گفت: در استان البرز 3هزار و 500 واحد صنعتي فعال است كه در اين زمينه مي توانيم با تمهيدات لازم زمينه هاي سرمايه گذاري خارجي را ارتقا دهيم.
حسيني ادامه داد: براساس برآوردهاي انجام شده 10 درصد اين واحدهاي صنعتي قابليت جذب سرمايه گذاري خارجي را دارند.

 



به دستور رئيس جمهور در هفته جاري پرداخت مي شود
پرداخت 2 هزار ميليارد ريال جوايز معوقه صادركنندگان

شهركرد- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور دستور پرداخت مبلغ 2 هزار ميليارد ريال جوايز معوقه صادراتي به صادركنندگان نمونه را در سراسر كشور صادر كرد.
مدير كل دبيرخانه شوراي عالي صادرات غيرنفتي كشور كه در همايش تجليل از صادركنندگان نمونه كالاها در استان چهارمحال و بختياري سخن مي گفت با اعلام خبر فوق افزود: اين مبلغ تا پايان هشتمين هفته به صادركنندگان نمونه پرداخت مي شود.
عين الله محمدخاني غياثوند با اشاره به اينكه 2 هزار ميليارد ريال ديگر جوائز معوقه صادراتي به صادركنندگان نمونه كالاها باقي مانده است؛ اضافه كرد: اين مبلغ نيز در آينده به آنان پرداخت خواهد شد.
وي بدهي هاي معوقه ياد شده به صادركنندگان نمونه كشورمان را از سال 86 تا 89 نيز اعلام كرد.
محمدخاني غياثوند ميزان صادرات غيرنفتي كشور در سال 83 را مبلغ 8/6 ميليارد دلار اعلام كرد؛ و اظهار داشت: پيش بيني مي شود اين رقم در سال 90 به 45 ميليارد دلار برسد.
وي گفت: در 6 ماهه اول امسال از مبلغ فوق 50 درصد آن محقق شده است.
محمدخاني غياثوند صادركنندگان كالاها را سربازان و مدافعان واقعي خط مقدم جبهه اقتصادي كشورمان توصيف كرد.
گفتني است؛ در اين همايش از 7 نفر صادركننده نمونه كالاهاي غيرنفتي در استان چهارمحال و بختياري تجليل و قدرداني شد.

 



نماينده مردم بروجرد در مجلس: استقبال شيعه و سني در كرمانشاه از رهبر انقلاب، خنثي كننده توطئه ها بود

رئيس كميسيون اجتماعي مجلس گفت: استقبال شيعه و سني در كرمانشاه از رهبر انقلاب خنثي كننده توطئه ها بود.
به گزارش ايسنا هادي مقدسي در جمع خبرنگاران افزود: يكي از ستون هاي محكم نظام جمهوري اسلامي ايران كه مردم با تمام وجود به آن عشق مي ورزند و آن را ستون خيمه نظام يعني ولايت مي دانند رهبر معظم انقلاب است.
وي اظهار كرد: آنچه تاكنون در قالب توفيقات در عرصه داخلي و بين المللي ايران به آن رسيده نشات گرفته از رهنمودهاي پيامبرگونه ولي امر مسلمين است.
نماينده مردم بروجرد با بيان اين كه استقبال مردم كرمانشاه از رهبر انقلاب مي تواند پاسخي به شيطنت هاي تدارك داده شده دشمن باشد، تصريح كرد: دشمن سعي دارد با اختلاف ميان تشيع و تسنن در كرمانشاه تبليغات سوء راه اندازي كند، اما حضور يكپارچه مردم و اهل سنت و تشيع در جانفشاني در راه مردم و انقلاب در قالب استقبال از رهبر، تمام آن توطئه ها را خنثي كرد.
وي خاطرنشان كرد: بيانات مهم و تاريخي رهبر معظم انقلاب در جمع مردم مومن و هميشه در صحنه كرمانشاه تير خلاص به همه توطئه ها بود.

 



تعطيلي 20درصد از كارخانجات لوازم خانگي بدون كيفيت تا پايان سال

رئيس اتحاديه لوازم خانگي كشور گفت: تا پايان امسال 20درصد از كارخانجات لوازم خانگي كه فاقد كيفيت هستند تعطيل خواهند شد.
به گزارش مهر، مهدي طحانپور شنبه در خصوص همايش رؤساي اتحاديه هاي لوازم خانگي سراسر كشور كه در حاشيه سيزدهمين نمايشگاه بين المللي لوازم خانگي در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه برخي از توليدكنندگان بر اين باورند كه مردم بايد هر نوع محصولي را كه آنها توليد مي كنند بخرند و اين در حالي است كه مردم نيز توقع دارند كالاي با كيفيتي كه داراي خدمات پس از فروش است تهيه كنند.
رئيس اتحاديه لوازم خانگي كشور گفت: در شرايطي كه كارگاه هاي كوچك براي توليدكنندگان بزرگ مزاحمت ايجاد كرده اند و بدون توجه به نياز مردم به توليد كالاي بي كيفيت مي پردازند، مصرف كننده با عدم خريد اين كالاهاي بي كيفيت اين كارگاه ها و حتي كارخانجات بي كيفيت را به حاشيه مي راند و باعث تعطيلي آنها مي شود.
وي با اشاره به نقش نمايشگاه در شفاف سازي ميان صاحبان صنايع و دولت اظهار داشت: از نمايشگاه بين المللي مشهد تشكر مي كنم كه زمينه گردهمايي رؤساي اتحاديه هاي لوازم خانگي كشور را در سيزدهمين نمايشگاه لوازم خانگي فراهم كرد.
طحانپور گفت: قبل از اين گردهمايي تصور بر اين بود كه مشكلات صنعت لوازم خانگي خيلي گسترده نباشد اما همين مسئله زمينه اي شد تا به مباحثي از قبيل خدمات پس از فروش كالاهاي ايراني، صندوق هاي pos و ارزش افزوده پرداخته شود.
رئيس اتحاديه كشوري لوازم خانگي با اشاره به حضور هيئت تجاري عراقي در سيزدهمين نمايشگاه بين المللي لوازم خانگي افزود: متأسفانه عراقي ها نيز از كالاهاي بي كيفيت ايراني ناراضي بودند كه البته اين موضوع قبلا به تجار عراقي اعلام شده بود اما آنها با علم بر اين مسئله نسبت به خريد اقدام كرده بودند.
وي افزود: تجار عراقي تمايل بسيار زيادي براي همكاري با ايران در حوزه لوازم خانگي داشتند كه البته اين همكاري با محدوديت هايي مواجه است كه عدم امنيت در عراق و برخي قوانين ايران از جمله آنها است.

 



اخبار ادبي و هنري

«مختارنامه» به هشت نسخه سينمايي تبديل مي شود
تهيه كننده مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» از ساخت هشت نسخه سينمايي جداگانه از دل اين مجموعه تلويزيوني خبر داد.
محمود فلاح در گفت وگو با فارس گفت: طبق دستور آقاي ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما قرار شده 8 كار 90 دقيقه اي با داستان هاي كاملاً جداگانه از دل مجموعه تلويزيوني مختارنامه بيرون بياوريم.
وي ادامه داد: اين هشت فيلم كه هشت داستان مجزا را روايت مي كنند، عاشورا، قيام مختار، نقش ايراني ها در قيام مختار، دليران ايران، نهضت توابين، نقش زنان در قيام مختار، قصه ابن زياد و عبدالله زبير و نسبتش با عاشورا نام دارند و ما در تلاشيم تا عاشورا را زودتر از بقيه آماده كنيم كه در بعدازظهر روز عاشورا به نمايش دربيايد.
فلاح تصريح كرد: اين قصه ها زير نظر سيما فيلم از دل همان دو هزار و 400 دقيقه اي كه توليد شده تهيه مي شود. البته اين نسخه ها در سينما به نمايش درنمي آيد و فقط براي تلويزيون آماده مي شود.
وي همچنين درباره آخرين وضعيت لوكيشن هاي سريال نيز توضيح داد: همچنان پيگير هستيم، البته از سوي صدا و سيما تا به حال اقدام خاصي صورت نگرفته، ولي صاحبان زمين فعلاً با ما مساعدت كرده اند و دست به تخريب دكورها نزده اند.
انتساب حافظ به مسيحيت!
شبكه مسيحي محبت در ادامه مواضع ضد اسلامي- ايراني خود، شاعر بزرگ و مسلمان ايران، حافظ شيرازي را به مسيحيت منتسب كرد.
به گزارش مشرق به نقل از جام،«د- شايسته»، كارشناس و ميهمان شبكه مسيحي «محبت»، به تاريخ در ادعايي قابل تأمل، شاعر بزرگ مسلمان و فارسي زبان ايران زمين، لسان الغيب، حافظ شيرازي را به مسيحيت منتسب كرده و رسماً او را يك مسيحي معرفي نمود.
«شايسته» كه به عنوان كارشناس، ميهمان برنامه «سيماي مسيح» شده بود، در ادعايي خنده دار و در عين حال تكراري گفت: «امروز در ايران صدها هزار نفر مسيحي وجود دارند كه از ترس خود سكوت اختيار كرده اند و من باور مي كنم كه حافظ يكي از آنها بوده است، متأسفانه مي توان فهميد كه در زندگي حافظ ترس وجود داشته است.»
ادعاي شبكه مسيحي «محبت» به اندازه اي مبتذل و مستهجن است كه باور داريم مطرح كردن آن حتي در خارج از ايران، خنده مخاطب را به دنبال خواهد داشت. خوشبختانه حافظ شيرازي به اندازه اي شهرت جهاني دارد كه افرادي ضد ايراني هرگز نمي توانند در آن خدشه كرده و تاريخ زندگي او را (همانند كتاب مقدس خود) مورد تحريف قرار دهند و اما در اثبات مسلمان بودن حافظ همين نكته بس كه تخلص وي به «حافظ»، به اين دليل بوده كه وي حافظ قرآن كريم بوده است.
شبكه نمايش سيما روي آنتن ديجيتال رفت
شبكه نمايش سيما روي آنتن ديجيتال تلويزيون قرار گرفت.
به گزارش فارس، شبكه تخصصي فيلم و سريال با نام (شبكه نمايش) روي گيرنده هاي ديجيتال تهران اضافه شده و در شبكه 16 قابل دريافت است.
اين شبكه كه هنوز برنامه هاي آن آغاز نشده است، به تدريج به فرستنده ديجيتال ساير شهرها نيز اضافه خواهد شد.
بنا به گفته دارابي، در شبكه فيلم و سريال هم از فيلم و سريال هاي داخلي استفاده خواهد شد و هم از آثار نمايشي خارجي.
همچنين شنيده مي شود كه «حسين كرمي» كه هم اكنون قائم مقام معاون سيماي سازمان صدا و سيما است، با حفظ سمت، مسئوليت شبكه نمايش را نيز بر عهده خواهد گرفت.
«محمد خزاعي» خبر دبيري جشنواره فيلم فجر را تاييد كرد
در حالي كه خبر رسمي «انتصاب دبير جشنواره سي ام فيلم فجر» منتشر نشده، «محمد خزاعي» خبر صدور حكم دبيري اش را تاييد كرد.
براساس گزارش فارس، چندي پيش نامزدي «محمد خزاعي» به عنوان گزينه دبيري جشنواره فليلم فجر مطرح شده بود و ديروز نيز وي در گزارش فارس به عنوان «يكي از گزينه ها» مطرح شد در حالي كه احتمال بيشتر روي دبيري «حسن نجاريان» بود.
گفته مي شود گزينه هايي چون «نجاريان» يا «ميرزاخاني» احتمال دارد به عنوان مدير موسسه امور جشنواره ها منصوب شوند.
«محمد خزاعي» تاكنون جشنواره هايي چون «كيش»، «مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس» كوثر و ... را برگزار كرده است.
خبر دبيري «محمد خزاعي» هنوز از سوي معاونت سينمايي تاييد نشده است و حكم رسمي رئيس موسسه امور جشنواره ها و نيز حكم دبير جشنواره فيلم فجر با صدور از سوي «جواد شمقدري» و از سوي «روابط عمومي معاونت سينمايي» رسميت مي يابد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14