(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2  آبان 1390- شماره 20056

بزرگراه يادگار امام به آزادراه تهران - ساوه متصل مي شود
شمال غرب كشور لرزيد
زلزله 7/2 ريشتري در تركيه
اعضاي جوان بسيجي در قزوين به 13نفر اهدا شد
برخورد قطار با عابر پياده قرباني گرفت
سرنوشت سرنشينان شناور غرق شده جزيره سيري در هاله اي از ابهام
6 غواص محبوس شده در شناور كوشا جان باختند
تا پايان سال جاري 6 هزار واحد مسكن مهر تحويل فرهنگيان فاقد مسكن مي شود
ساخت اولين گرمخانه ويژه زنان بي خانمان در پايتخت
مترو به ورودي غربي پايتخت رسيد
مشاور وزير بهداشت:بيمه هاي تكميلي تعهدات خود را هنوز با تعرفه هاي سال گذشته پرداخت مي كنند
حوادث كوتاه از كشور
موافقت با 615 درخواست عفو در 6 ماهه اول سال
كلاهبرداري 290 ميليوني با دلارهاي سياه
سالانه 800 ميليون دلار لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق وارد كشور مي شود
كمپ هاي عقيم سازي سگ در تهران



بزرگراه يادگار امام به آزادراه تهران - ساوه متصل مي شود

معاون فني عمراني شهردار تهران از طراحي فاز بعدي بزرگراه يادگار امام خبر داد.
مازيار حسيني در گفت وگو با ايسنا، با بيان اينكه بزرگراه يادگار امام در فاز بعدي به ميدان فتح متصل خواهد شد، افزود: در ادامه مسير، اين بزرگراه از ميدان فتح به آزادراه تهران - ساوه و بزرگراه آزادگان متصل مي شود.
وي با اشاره به اينكه در طراحي فاز بعدي بزرگراه يادگار امام بخشي از مسير نيز به ميدان 9 دي (حق شناس) متصل خواهد شد، افزود: يكي از اين دو بخش عملكرد شرياني دارد و بخش ديگر آن عملكرد بزرگراهي خواهد داشت.
وي با اشاره به اينكه فاز طراحي ادامه بزرگراه يادگار امام توسط كارشناسان حوزه فني و عمراني شهرداري تهران در حال انجام است تاكيد كرد: تلاش شده كه طرح ياد شده جامع الشرايط باشد به گونه اي كه به عنوان مثال بخشي از ادامه بزرگراه يادگار امام از كريدور هوايي فرودگاه عبور مي كند و در اين منطقه محدوديت ارتفاع وجود دارد.
حسيني ادامه داد: بر اين اساس كارشناسان از هم اكنون در حال تدوين طرح با همه ابعاد آن و نيز از طريق تعامل و همكاري با دستگاه هاي مرتبط هستند.
به گفته معاون فني عمراني شهرداري تهران طرح ادامه بزرگراه يادگار امام تا پايان امسال تكميل خواهد شد و سپس پوسته اين طرح براي تصويب به كميسيون ماده 5 خواهد رفت.
معاون عمراني شهرداري تهران در پاسخ به زمان احداث ادامه بزرگراه يادگار امام گفت: اين موضوع به تصميم شهردار تهران بستگي دارد. حسيني در خاتمه يادآور شد: بخشي از بزرگراه يادگار امام كه هم اكنون در دست احداث است تا پايان امسال به بهره برداري خواهد رسيد.

 



شمال غرب كشور لرزيد

زلزله اي با قدرت 4/6 ريشتر شهرستان خوي در استان آذربايجان غربي را لرزاند.
به گزارش فارس اين زلزله در ساعت 14 و 11 دقيقه و 27 ثانيه ديروز به وقوع پيوست.
معاون پژوهشي پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله با بيان اينكه زلزله ديروز شمال شرق تركيه در مرز ايران ميان خوي و شهر وان تركيه رخ داده است، گفت: اين زلزله در 10 كيلومتري زمين رخ داده و شهرهاي مرزي استان آذربايجان غربي را لرزاند.
معاون پژوهشي پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله، بزرگي اوليه اين زلزله را 2.7 ريشتر عنوان كرد و اظهار داشت: كانون اين زلزله در شرق درياچه وان در مرز ايران ميان خوي و درياچه وان گزارش شده است. دبيركل جمعيت هلال احمر نيز گفت: در پي وقوع زمين لرزه 2/7 ريشتري روز يك شنبه حوالي وان تركيه، نيروهاي اعزام سريع هلال احمر استان آذربايجان غربي به حالت آماده باش درآمدند.
به گزارش ايرنا رستمي با بيان اين مطلب كه گروه هاي عمليات بهداشت و درمان اضطراري و واحد جستجو و نجات جمعيت هلال احمر استان آذربايجان غربي به عنوان نخستين واحد امداد و نجات از دقايق اوليه پس از وقوع زلزله به حالت آماده باش در آمدند،افزود: اين گروه هاي عملياتي با استفاده از تجهيزات انفرادي و بهره گيري از خودروهاي امدادي، بسته هاي نجات، دستگاه هاي زنده ياب، سگ هاي تجسس و نجات براي حضور در منطقه آسيب ديده آمادگي كامل دارند و در صورت نياز كشورهمسايه اقدام به اسكان اضطراري وانجام ترياژ (اولويت بندي) اوليه مصدومين و انتقال آنان از محل حادثه به كشورمان خواهند پرداخت. تا لحظه تنظيم اين خبر ازميزان خسارات احتمالي اين زلزله در شهرستان خوي و مناطق همجوار اطلاع دقيقي در دست نيست.

 



زلزله 7/2 ريشتري در تركيه

زمين لرزه شديدي به قدرت 2/7 ريشتر ديروزاستان وان واقع در شمال شرق تركيه را لرزاند.
بنا به گزارشهاي رسيده اين زمين لرزه بيش از يكهزار كشته وحداقل 50 زخمي داشته است.به گفته شهردار استان وان بر اثر اين زمين لرزه ساختمانهاي زيادي ريزش كرده اند. خبرگزاري رويترز نيز خبر از ريزش يك ساختمان 7 طبقه داد كه ساكنان آن در زير آوارها گرفتار شده اند. رسانه هاي داخلي تركيه نيز گزارش دادند، كليه خطوط تلفن و برق منطقه قطع شده است . بر اساس اعلام مركز لرزه نگاري آمريكا اين زمين لرزه بيش از 6پس لرزه داشته كه بزرگترين آنها 5/5 ريشتر بوده است.
معاون نخست وزير تركيه نيز اعلام كرد حداقل 45 ساختمان به طور كامل در استان وان ويران شده است. بشير آتالاي گفت: زلزله همچنين 30ساختمان و يك خوابگاه را در شهر اريكس منهدم كرده است. گفتني است وان شهري 380هزار نفري است كه در 1200كيلومتري آنكارا پايتخت تركيه واقع شده است.

 



اعضاي جوان بسيجي در قزوين به 13نفر اهدا شد

قزوين - خبرنگار كيهان:
پدر و مادر يك بسيجي در قزوين اعضاي بدن فرزندشان را به 13 نفر اهدا كردند.
محمد نظربلند يكي از بسيجيان دلاور و فعال پايگاه ولي عصر(عج) قزوين در حين انجام ماموريت بر اثر تصادف با خودرويي دچار مرگ مغزي شد و پس از چند روز و با رضايت والدينش تعدادي از اعضاي بدنش را به 13 بيمار نيازمند اهدا كرد.
پدر اين بسيجي در گفت وگويي اظهار داشت؛ محمد نزديك به 18 سال بود كه در بسيج فعاليت داشت و به طور دائم در هيئت هاي مذهبي قزوين و در مناسبت هاي مختلف و در تمام زمينه ها فعاليت مي كرد.
اصغر نظربلند افزود: او عاشق امام حسين(ع) بود و در ايام ماه محرم تلاشش در بسيج و هيئت ها و مساجد شهر دوچندان مي شد، محمد از خصوصيات اخلاقي خاصي برخوردار بود و نسبت به همگان به ويژه پدر و مادر احترام خاصي مي گذاشت.
وي گفت: او در زمان عمر كوتاه اما پر خيرش، منشأ خدمات شبانه روزي بود و خداوند عنايت فرمود كه پس از مرگش نيز اعضاي بدنش چند نفر را از مرگ حتمي نجات دهد و به عقيده من او مزد سال ها ارادت، خدمت به مردم و به خاندان اهل بيت(ع) را در نهايت اوج زيبايي گرفت.
گفتني است اصغر نظربلند پدر بسيجي دلاور مرحوم محمد نظربلند از همكاران دفتر نمايندگي روزنامه كيهان قزوين و ساختمان مطبوعات اين شهرستان است.
لذا دفتر نمايندگي روزنامه كيهان در قزوين ضمن تسليت به خانواده نظربلند براي اين بسيجي عزيز آرزوي غفران و همنشيني با اولياء و انبياء الهي دارد.

 



برخورد قطار با عابر پياده قرباني گرفت

مدير روابط عمومي اورژانس تهران از برخورد يك دستگاه قطار با يك عابر 20 ساله خبر داد.
حسين عباسي با بيان اين كه در ساعت 57/13 روز پنج شنبه تكنسين هاي اورژانس از طريق تماس مردمي در جريان وقوع حادثه اي در منطقه «قلعه حسن خان» قرار گرفتند، گفت: امدادگران اورژانس پس از حضور در صحنه حادثه دريافتند يك دستگاه قطار حين حركت با يك عابر پياده برخورد كرده است.
وي افزود: اين عابر پياده كه زني 20 ساله بود بر اثر شدت جراحات وارده ناشي از برخورد با قطار حين حركت جان خود را پيش از رسيدن تكنسين هاي اورژانس از دست داده بود.

 



سرنوشت سرنشينان شناور غرق شده جزيره سيري در هاله اي از ابهام

از سرنوشت شش سرنشين شناور غرق شده يك فروند شناور باري در چهار مايلي جزيره سيري هنوز اطلاعي در دست نيست.
معاون دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به اينكه هيچ خبري از ناخداي كشتي نيست و شناور مذكور به تماس هاي راديويي پاسخ نمي دهد، احتمال غرق شدن سرنشينان وجود دارد.
الله مراد عفيفي پور افزود: مركز جست وجو و نجات دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان ساعت 23 شنبه گذشته پس از آگاهي از اين موضوع، بلافاصله اقدام به اعزام يك فروند بالگرد و دو فروند شناور مخصوص جست و جو و نجات دريايي به محل حادثه كرده است.
وي ابراز داشت: اما تا ساعت 12 ظهر روز يكشنبه - لحظه مخابره خبر - هنوز هيچ خبري از شناور مذكور و سرنشينان آن نيست.
اين مقام مسئول درخصوص اينكه اين شناور حامل چه محموله اي بوده و مبدا و مقصدش كجا بوده، گفت: هنوز اطلاعات دقيقي در اين خصوص نداريم.
جزيره سيري با 18 كيلومتر مربع وسعت از جمله جزاير 14 گانه هرمزگان در خليج فارس است كه در حدود 72 كيلومتري خط ساحلي ايران در جنوب بندر لنگه و 40 كيلومتري غرب جزيره ابوموسي واقع شده است.

 



6 غواص محبوس شده در شناور كوشا جان باختند

مديرعامل پارس جنوبي گفت: با انتقال اتاقك فشار از زير دريا به ساحل و باز شدن درب اين اتاقك، مشخص شد كه تمام شش فرد محبوس شده در اتاقك فشار جان باخته اند.
سيد پيروز موسوي در گفت وگو با خبرنگار فارس در عسلويه اظهار داشت: گروه غواصي در پي عمليات تجسس و نجات شش نفر محبوس در اتاقك فشار، صبح ديروز اين اتاقك را به ساحل آورد و با باز شدن درب اتاقك فشار مشخص شد كه همگي اين افراد جان باخته اند.موسوي تأكيد كرد: اجساد پس از طي مراحل قانوني تحويل مسئولان هندي داده مي شوند.
فرمانده عمليات تجسس و نجات دريايي استان بوشهر گفت: تاكنون 4 جسد هندي از عمق 72 متري به شناور منتقل شده اند.محمد راستاد اظهار داشت: تاكنون (ساعت 9 و نيم) روز يك شنبه تعداد چهار غواص فوت شده با تلاش گروه هاي امدادي به شناور منتقل شده اند و به زودي اين اجساد به ساحل منتقل مي شوند.
وي افزود: تلاش براي يافتن ساير افراد مفقود نيز ادامه دارد و عمليات امداد و نجات كماكان با همان كيفيت و شتاب ادامه دارد و تا يافتن آخرين مفقودان نيز اين امر را ادامه مي دهيم.
اين مسئول ارشد دريايي استان بوشهر يادآور شد: تلاش براي ورود به اتاقك فشار در عمق 72 متري امري بسيار سنگين و سخت بود كه توسط تيم هاي ويژه عملياتي انجام گرفت كه متأسفانه تمام شش غواص هندي فوت شده بودند.بر اساس اين گزارش، شناور (Supply Boat) «كوشا يك» متعلق به شركت خصوصي درياكوش، پس از پايان عمليات «تأمين تكيه گاه لوله هاي گازي فاز 12 پارس جنوبي دربستر دريا» عصر پنجشنبه 28 مهر با 73 سرنشين به طرف بندر عسلويه در حركت بود كه دچار حادثه شد كه 60 نفر از سرنشينان آن نجات يافتند.
عمليات جست وجو براي يافتن شناور غرق شده «كوشا يك» و نجات سرنشينان مفقود شده، توسط غواصان مجرب به وسيله يك مخزن كروي ويژه اعماق زياد در خليج فارس آغاز شد كه اين شناور درعمق 72 متري خليج فارس پيدا شد.تعداد 13 نفر از سرنشينان شناور ياد شده مفقود شده بودند كه جسد شش نفر از آنان در اتاقك فشار پيدا شد اما تاكنون از هفت مفقود شده ديگر خبري در دست نيست.

 



تا پايان سال جاري 6 هزار واحد مسكن مهر تحويل فرهنگيان فاقد مسكن مي شود

تا پايان سال 6 هزار واحد مسكن مهر تحويل فرهنگيان بدون مسكن مي شود.
نامدار عبداللهيان مديركل تعاون، رفاه و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش با اعلام اينكه 124 هزار نفر از فرهنگيان مسكن ندارند، گفت: 36 هزار واحد مسكن مهر در دست ساخت است كه تا پايان سال 6هزار واحد آن تحويل داده مي شود.
وي در گفتگو با مهر افزود: سال گذشته از فرهنگيان فاقد مسكن خواستيم كه با مراجعه به تعاوني هاي مسكن استان خود براي ثبت نام در طرح مسكن مهر اقدام كنند كه در نهايت 124 هزار نفر در اين طرح شناسايي شدند.
عبداللهيان با بيان اينكه پس از پالايش اوليه، 80 هزار نفر واجد شرايط معرفي شدند، گفت: در سال 1389، سه هزار واحد مسكوني به فرهنگيان تحويل داده شده و در سال جاري 6 هزار واحد ديگر نيز آماده و بهره برداري مي شود.
مديركل تعاون، رفاه و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: البته 55 هزار واحد مسكوني نيز از سوي تعاوني هاي مسكن فرهنگيان در دست ساخت است كه تا پايان سال 1391 به واجدين شرايط تحويل داده مي شود.به گفته مديركل تعاون، رفاه و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش، 702 تعاوني مسكن فرهنگيان در كشور وجود دارد كه تنها در اين ميان 448 مورد از آنها فعال هستند.

 



ساخت اولين گرمخانه ويژه زنان بي خانمان در پايتخت

معاون سازمان رفاه، خدمات و مشاركتهاي اجتماعي شهرداري تهران از ساخت گرمخانه ويژه زنان بي خانمان در پايتخت خبر داد و افزود: به دنبال مكاني مناسب در جنوب تهران هستيم.
رضا جاگيري در گفتگو با مهر ضمن بيان اينكه تعداد افراد بي خانمان و كارتن خواب متقاضي براي حضور در گرمخانه ها در تهران بيشتر از سال گذشته است، گفت: به دليل ارائه خدمات مطلوب بهداشتي و اقامتي تقاضا براي ورود به گرمخانه ها بيشتر شده است.
وي افزود: اين در حالي است كه با وجود بازديد مسئولان استانداري تهران و وزارت كشور و تاكيد آنها براي همكاري سازمانهاي مرتبط با امور بي خانمانها و متكديان هنوز هيچ نهادي براي بررسي وضعيت بي خانمانها و متكديان تهراني اعلام آمادگي نكرده و شهرداري تنها وظيفه نگهداري موقت آنها را برعهده دارد.

 



مترو به ورودي غربي پايتخت رسيد

شهردار منطقه 9 از آماده شدن ايستگاه مترو استاد معين خبر داد و گفت: اين ايستگاه آماده بهره برداري است و شهرداري منطقه آمادگي انتقال شهروندان را دارد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 9، نصرا آباديان با بيان اين مطلب افزود: ايستگاه استاد معين نزديك ترين ايستگاه به ميدان آزادي است و به طور قطع حجم عظيمي از شهروندان در اين ايستگاه تردد مي كنند.
وي با اشاره به اينكه متولي اصلي اين ايستگاه شركت راه آهن قطارهاي شهري تهران و حومه است، خاطرنشان كرد: شهرداري منطه 9 بايد براي انتقال مسافران خروجي و ورودي اين ايستگاه برنامه ريزي كند كه كارهاي آن انجام شده است.
آباديان تصريح كرد: ايستگاه استاد معين در خط 4 مترو تهران قرار دارد كه از شرق تا منتهي اليه غرب تهران را پوشش مي دهد.
وي ادامه داد: خط 4 مترو كه مسير شهرك اكباتان، خيابان هاي آزادي، انقلاب و پيروزي با گذر از مهمترين ميدان هاي تهران مانند ميدان آزادي، انقلاب، شهدا و شهيد كلاهدوز طي مي شود و با خط تهران-كرج در ايستگاه اكباتان تقاطع دارد.
شهردار منطقه 9 شهرداري تهران در ادامه با اشاره به اينكه حركت به سمت حمل و نقل عمومي، امري اجتناب ناپذير است، تاكيد كرد: منطق جابجايي مي گويد بيشتر سفرها بايد با وسايل عمومي انجام شود و ما بايد در اين جهت قدم برداريم.

 



مشاور وزير بهداشت: بيمه هاي تكميلي تعهدات خود را هنوز با تعرفه هاي سال گذشته پرداخت مي كنند

مشاور وزير بهداشت در امور سلامت تاكيد كرد: برخلاف توافقنامه امضا شده در حضور وزير بهداشت، بيمه هاي تكميلي از زير بار تعهدات خود خارج شده اند و 7 ماه است كه هنوز با تعرفه هاي پارسال هزينه هاي مردم و مراكز درماني را مي پردازند در حالي كه پول آن را گرفته اند.
سيدمحمود طباطبايي در گفت وگو با فارس در خصوص حل نشدن موضوع بيمه هاي تكميلي و عدم عقد قرارداد آنها با بيمارستان هاي خصوصي گفت: همه بيمارستان هاي تابع انجمن صنفي بيمارستان هاي خصوصي تهران در جلسه اي با حضور وزير بهداشت و نماينده بيمه ها حضور يافتند و اعلام كردند آمادگي عقد قرارداد با بيمه ها را براساس توافق به عمل آمده دارند.
وي افزود: بيمه ها زير بار اين توافق نمي روند و مي خواهند مانند سال هاي قبل زير قيمت تعرفه هاي مصوب قرارداد ببندند در حالي كه پول آن را گرفته اند.طباطبايي تصريح كرد: در آن جلسه نماينده بيمه ها نيز حضور داشت كه توافقنامه را امضاء كرد.وي يادآور شد: با اين وجود بيمه ها از زير بار تعهدات خود خارج شده اند و در حالي كه توافقنامه را امضاء كرده اند. 7 ماه است كه هنوز با تعرفه هاي پارسال مي پردازند.

 



حوادث كوتاه از كشور

جمع آوري تجهيزات ماهواره
اصفهان- خبرنگار كيهان: رئيس پليس امنيت عمومي استان اصفهان اظهار داشت: در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي با محوريت مبارزه و جمع آوري تجهيزات دريافت از ماهواره، طرح جمع آوري اين تجهيزات و پاكسازي تعدادي مجتمع مسكوني واقع در يكي از شهرك هاي حاشيه شهر اصفهان در دستور كار ماموران عملياتي اين يگان قرار گرفت.
«سرهنگ ميرعباس صوفي وند» افزود: در جريان اين طرح تعداد يك هزار و 361 قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره شامل 604 عدد ال ان بي، 326 عدد ديش، 12 عدد ريسيور، 326 عدد پايه ديش، 90 عدد سوئيچ و 3 عدد كنترل مربوطه جمع آوري و ضبط شد.
ناكامي سارقان خودرو
اليگودرز- خبرنگار كيهان: دو سارق كه يك دستگاه تاكسي را از شهر اليگودرز به سرقت برده بودند و براي اين كه با ماموران پليس برخورد نكنند تغيير مسير دادند و از جاده ديگري قصد فرار داشتند اما با يك دستگاه پژو تصادف و تاكسي مسروقه واژگون شد. در اثر اين حادثه يكي از سارقان به شدت مصدوم و سارق دومي توسط پليس دستگير شد.

 



دادگستري استان تهران خبر داد
موافقت با 615 درخواست عفو در 6 ماهه اول سال

دادگستري استان تهران در شش ماهه اول سال با 615 درخواست عفو موافقت كرده است.
كميسيون عفو، تخفيف و تبديل مجازات دادگستري استان تهران اعلام كرد كه در شش ماهه اول سال 1390 از ميان 1884 فقره درخواست وارده به كميسيون تعداد 1518فقره منتهي به اتخاذ تصميم شده است.
براساس اين گزارش، طبق آمار اعلامي تعداد 615 فقره از موارد مختومه اي به راي موافق و 803 فقره نيز به راي مخالف منجر شده و همچنين براي 360 مورد ديگر نيز درخواست عفو مجدد شده است.
كميسيون عفو، تخفيف و تبديل مجازات دادگستري استان تهران همچنين اعلام كرده است كه مراتب رسيدگي به درخواست هاي عفو در كميسيون مذكور به روز شده و در آينده نزديك در جهت تسهيل در امور مربوطه، متقاضيان مي توانند از طريق سايت اينترنتي كه متعاقبا راه اندازي و اطلاع رساني مي شود، اقدام كنند.

 



كلاهبرداري 290 ميليوني با دلارهاي سياه

رئيس پليس اتباع خارجي نيروي انتظامي با اعلام افزايش كلاهبرداري تحت عنوان فروشندگان دلار سياه گفت: مردم بايد مراقب اين نوع كلاهبرداري باشند.
به گزارش مهر، سردار محمود صادقي صبح يك شنبه در نشست خبري با اشاره به افزايش كلاهبرداري با دلار سياه اظهار داشت: دو ماه قبل ماموران پليس موفق به انهدام باند 11 نفره اتباع آفريقايي كه اقدام به كلاهبرداري با دلار سياه مي كردند شدند. اين اتباع با حضور در ميدان فردوسي و خيابان هاي اطراف چند دلار سالم را با رنگ سياه كرده و سپس كاغذهايي را در قطع 100 دلاري بريده و سياه مي كردند. وي ادامه داد: اين افراد سپس اقدام به فروش دلارهاي سياه كرده و در مواجهه با خريداران مدعي بودند در طول مسير جوهر روي دلارها ريخته و با دادن ماده اي شوينده ظرف 48 ساعت آينده وضعيت دلارها به حالت اوليه بازمي گردد.
رئيس پليس اتباع خارجي ناجا تاكيد كرد: با شناسايي اين باند و دستگيري متهمان، پليس متوجه فعاليت 3 باند ديگر با همين شيوه شد، در اين رابطه 3 مالباخته كه به ترتيب 80، 50 و 160 ميليون تومان از آنها كلاهبرداري شده بود به پليس مراجعه و از كلاهبرداران شكايت كردند كه با بررسي هاي تخصصي پليس مشخص شد متهمان اين پرونده به خارج از كشور متواري شده اند. صادقي با هشدار به شهروندان در مورد اين شيوه كلاهبرداري تصريح كرد: از مردم مي خواهيم ارز موردنظر خود را از صرافي ها و مراكز مجاز تهيه كنند.
اين باندها در شگرد خود براي وسوسه طعمه هايشان دلارها را نصف قيمت مي فروختند.

 



در همايش نحوه پيشگيري و مبارزه با قاچاق و تقلب عنوان شد
سالانه 800 ميليون دلار لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق وارد كشور مي شود

معاون پيشگيري و هماهنگي سازمان ها و استان هاي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز رياست جمهوري گفت: سالانه حدود 800 ميليون دلار لوازم آرايشي و بهداشتي به صورت قاچاق يا تقلبي وارد كشور مي شود.
سردار مهدي ابويي روز يكشنبه در گردهمايي نحوه پيشگيري و مبارزه با قاچاق و تقلب افزود: مصرف وسايل آرايشي در كشور عربستان يك ميليارد و 600 ميليون دلار برآورد شده است كه از اين مقدار بخش بسياري به فروش مي رسد. اين در حالي است كه مصرف كشور ما در اين زمينه يك ميليارد و 200 ميليون دلار است كه بخش قابل توجهي از آن مصرف مي شود.
وي با بيان اينكه واردات قانوني ما در لوازم آرايشي بهداشتي به طور متوسط 150 ميليون دلار است، گفت: اين در حالي است كه توليدات ما در داخل 10 درصد هم جوابگو نيست و حداقل 800 ميليون دلار از نياز ما از طريق قاچاق وارد مي شود. ابويي با بيان اينكه همه كالاهاي وارداتي بايد قابل رهگيري باشد و وارد سيستم كدينگ شود، گفت: قاچاق دارو و مكمل هاي غذايي، دارويي، خوراكي و تجهيزات پزشكي از آسيب هاي دو دهه اخير جامعه ما است.
مردم اقلام بدون برچسب اصالت خريداري نكنند
احمد شيباني رئيس سازمان غذا و دارو هم گفت: در حال حاضر حدود 80 هزار فرآورده غذايي كشور داراي مجوز است در حالي كه حدود 10 هزار فرآورده غذايي كه از خارج وارد كشور مي شود نيز بايد رسيدگي و مورد تاييد قرار گيرد.
وي افزود: تلاش مي شود تا داروهاي وارداتي با همكاري شركت هاي واردكننده تحت ليسانس قرار گيرد تا انگيزه افراد سودجو از اين طريق از بين برود.
رئيس كميته مبارزه با قاچاق كالا و ارز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: براي جلوگيري از ورود اقلام تقلبي و قاچاق، برچسب اصالت براي اقلام تعريف شده است تا از اين طريق افراد به راحتي پي به تقلبي بودن يا نبودن اقلام ببرند.
شيباني با بيان اينكه هم اكنون بسياري از داروها داراي برچسب اصالت است، گفت؛ اقلام غذايي، آرايشي و بهداشتي نيز به تدريج داراي برچسب اصالت خواهد شد.
نيروي انتظامي و دستگاه قضايي موظف به تعامل با وزارت بهداشت شدند
«سيد عيسي حسيني» معاون حقوقي و امور مجلس ستادمركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز رياست جمهوري هم از ديگر سخنرانان اين گردهمايي بود كه گفت: وزارت بهداشت از اختيارات قانوني براي برخورد با قاچاق ارز و كالا برخوردار خواهد بود.
وي با اشاره به روند تصويب لايحه اي در مجلس گفت: ضابط بودن وزارت بهداشت در نسخه اوليه اين لايحه حذف شده بود كه ضمن مذاكره با اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس، مواد 32 و 33 اين لايحه به ضابط بودن اين وزارتخانه اختصاص يافت و وزارت بهداشت به عنوان سازمان كاشف تلقي شد.حسيني اضافه كرد: به موجب مواد 32 و 33 اين لايحه، نيروي انتظامي و دستگاه قضايي مكلف شدند تا با وزارت بهداشت تعامل داشته باشند.
وي اضافه كرد: به موجب اين لايحه قاچاق داروهاي تقلبي و غيرتقلبي در حوزه كالاهاي ممنوعه ديده شد و مجازات قاچاق دارو علاوه بر جزاي نقدي، حبس و شلاق نيز تعيين شد و مرجع رسيدگي كننده به اين جرايم نيز دادگاه انقلاب اسلامي معرفي شد.
جرايم بهداشتي
غيرقابل بخشش است
در همين حال سرپرست دادسراي ناحيه 19 جرايم ويژه امور پزشكي، دارويي، آرايشي و بهداشتي گفت: جرايم بهداشتي جزو جرايم عمومي و غيرقابل بخشش است.
جلال توحيدي نافع تاكيد كرد: براساس قانون ورود لوازم آرايشي و بهداشتي از گمرك به بازار مستلزم كسب مجوز از وزارت بهداشت است.

 



كمپ هاي عقيم سازي سگ در تهران

رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران از ايجاد كمپ هاي زنده گيري و عقيم سازي سگهاي ولگرد در تهران خبر داد و گفت: سالانه 8هزار سگ تلف مي شوند كه براي كاهش اين ميزان به سمت عقيم سازي مي رويم.
محمد هادي حيدرزاده در گفتگو با مهر با بيان اينكه براي كنترل جمعيت سگهاي ولگرد در پايتخت برنامه هاي جديدي داريم گفت: در كنار اتلاف سگهاي ولگرد كمپ هاي عقيم سازي ايجاد مي شود.
وي با اشاره به اينكه در تمام دنيا سگهاي ولگرد عقيم مي شوند، گفت: سالانه 8 هزار سگ تلف مي شوند كه براي كاهش اين ميزان به سمت عقيم سازي مي رويم.
حيدرزاده اضافه كرد: برخورد با جمعيتهاي حمايت از حيوانات با اين مسائل احساسي است و مشكلات و عوارضي را كه سگهاي ولگرد براي شهروندان به وجود مي آورند در نظر نمي گيرند. وي افزود: چندي قبل دختر دانشجويي كه براي پروژه عكاسي به شهرك غرب رفته بود توسط سگهاي ولگرد مورد حمله قرار گرفته و فوت كرد و مشكلات قضايي براي شهردار آن منطقه به وجود آمد.
وي اضافه كرد: وظيفه شهرداري برخورد و كنترل اين سگ ها است زيرا از حريم تهران سگ وارد شهر مي شود اما اگر در بيابانها باقي بمانند با آنها كاري نداريم.
حيدرزاده با اشاره به افزايش جمعيت گربه ها در پايتخت نيز گفت: دو پروژه مطالعاتي عقيم سازي گربه ها در دست مطالعه داريم كه از سال آينده فعاليتهاي اجرايي آن آغاز مي شود.
وي ادامه داد: جمعيت گربه هاي شهر به اندازه اي است كه اگر بخواهيم با آنها برخورد كنيم بايد كل كارهاي شهرداري را تعطيل كنيم.
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با بيان اينكه در حال حاضر برنامه اي براي مقابله با گربه ها نداريم، گفت: احتمال دارد به جز عقيم سازي، گربه ها را به كشورهاي آسياي شرقي صادر كنيم زيرا گوشتي لذيذ براي مردمان اين منطقه محسوب مي شوند. البته اين موضوع در حد حرف است زيرا مباحث فقهي بسياري دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14