(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 آبان 1390- شماره 20058

حديث دشت عشق
هفته سوم ليگ برتر واليبال
جدال مربيان جوان و تيم هاي مدعي در تهران
اخبار كوتاه از فوتبال
ليگ برتر بسكتبال وارد هفته دوم شد
مدعيان به ميهماني مي روند
نخستين دربي تبريز در مرحله يك شانزدهم جام حذفي
استقلال و ذوب آهن در انديشه جبران ناكامي گذشته
حضور قطعي 6 تيم در ليگ برتر كشتي آزاد
برنامه كامل جام جهاني واليبال اعلام شد
ژاپن ، كوبا و صربستان در گروه ايران
خواندني از ورزش ايران
كناره گيري مالارا از هدايت تيم ملي واترپلو
9 بازيكن بارسلونا و 4 بازيكن رئال نامزد كسب عنوان بهترين فوتباليست جهان



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «فتح الله صالحي» آزاده شهيد
حوزه علميه نجف آباد كانوني براي نيروهاي حزب اللهي و انقلابي بود كه با بصيرت تمام از رهبري هاي داهيانه امام راحل(ره) و علماي نجف آباد بويژه آيت الله ايزدي حمايت مي كردند. شهيد صالحي از طلاب اين حوزه بود كه به خاطر مبارزات سياسي و مذهبي اش عليه رژيم سفاك پهلوي توسط ساواك دستگير شد.
او پس از آزادي، دروس حوزه را تا پايان لمعتين خواند و براي خدمت عازم روستاهاي دورافتاده گرديد تا زلال معارف را به كام تشنگان بچشاند. مدتي نيز عازم كردستان شد و شش ماه در آن ديار به تبليغ و ارشاد مردم پرداخت كه در ادامه همين ماموريت در جاده ديواندره به اسارت مزدوران دموكرات در آمد و پس از مدتي شكنجه كه به بدترين صورت انجام گرفت و منجر به قطع پاهايش گرديد به شهادت رسيد.
طلبه بسيجي شهيد «فتح الله صالحي»، سال 1335 در نجف آباد متولد شد و در 4/12/1361 در منطقه كردستان به شهادت رسيد.

 



هفته سوم ليگ برتر واليبال
جدال مربيان جوان و تيم هاي مدعي در تهران

هفته سوم ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران امروز با برگزاري هفت مسابقه برگزار خواهد شد.
هفته سوم ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران امروز با انجام هفت مسابقه در شهرهاي مختلف برگزار خواهد شد كه در جذاب ترين بازي هاي اين هفته تيم هاي پيكان، مدافع عنوان قهرماني برابر تيم هميشه مدعي ليگ برتر يعني كاله آمل قرار مي گيرد. جدال شاگردان پيمان اكبري جوان با شاگردان بهروز عطايي جوان كه هر دو از مربيان آينده دار واليبال ايران هستند روز چهارشنبه از ساعت 16 در خانه واليبال تهران برگزار خواهد شد.
ديگر مسابقه تهران را تيم هاي نوين كشاورزي وگيتي پسند اصفهان برگزار مي كنند. اصفهاني ها كه با جذب ستاره ها تيمي قدرتمند را روانه مسابقات كرده اند در هفته دوم كمي دچار مشكل شدند و با نتيجه 3 بر 2 از سد نماينده اروميه گذشتند. با اين حال قطعا مصطفي كارخانه و شاگردانش براي مسابقه در تهران انگيزه بالايي دارند و با برنامه هاي جديدتري نسبت به دو هفته گذشته برابر شاگردان مسعود آرمات صف آرايي خواهند كرد.
سايپاي صدرنشين هم در اين هفته در كرج برابر تيم جوان پيشگامان قرار خواهد گرفت. نارنجي پوشان سايپا كه اين فصل براي شكستن طلسم عنوان دومي وارد مسابقات شده اند هم اكنون در صدر جدول قرار دارند و براي ماندن در اين مكان از هيچ تلاشي دريغ نمي كنند. هرچند كه بازيكنان سايپا خود را مدعي نمي دانند و مي خواهند با گفتن اين حرف ها خود را از حاشيه ها دور كنند، اما به عقيده كارشناسان سايپايي ها با هدايت فرهاد نفرزاده از مدعيان جدي قهرماني محسوب مي شوند.
برنامه ديدارهاي هفته سوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
¤ پيكان تهران- كاله آمل
¤ باريج اسانس كاشان- كرمان
¤ هاوش گنبد- ميزان خراسان رضوي
¤ شهرداري تبريز- مناطق نفت خيز
¤ آلومينيوم المهدي بندرعباس- شهرداري اروميه
¤ سايپاي البرز- پيشگامان كوير يزد
¤ نوين كشاورز- گيتي پسند اصفهان

 



اخبار كوتاه از فوتبال

شگفتي در جام حذفي
حذف تيم هاي تراكتورسازي و سپاهان و صعود پيروزي
مرحله يك شانزدهم نهايي رقابت هاي جام حذفي با حذف چند تيم ليگ برتري پيگيري شد. دراين مرحله از رقابت هاي جام حذفي كه عصر ديروزبا برگزاري هشت ديدار در شهرهاي مختلف پيگيري شد تيم فولاد خوزستان با گل دقيقه 60 آرش افشين، سپاهان را در اهوازاز پيش رو برداشت و به مرحله بعد رسيد. داماش گيلان هم در ضربات پنالتي و با نتيجه 6 بر 5 برابر نفت تهران به برتري رسيد. شهرداري ياسوج اما مهم ترين شگفتي اين مرحله را رقم زد و موفق شد در ضربات پنالتي تيم مدعي تراكتورسازي را با نتيجه 4 بر3از پيش رو بردارد. سايپا ديگر تيم ليگ برتري هم در اين مرحله ناكام بود. نارنجي پوشان كرجي با گل دقيقه 85 محمد سهيمي برابر سياه جامگان شكست خوردند. ملوان هم با قبول شكست 3 بر 2 برابر ابومسلم نتوانست به مرحله بعد صعود كند. سلمان زحمتكش (14)، سعيد خاني (35) و افشين دانشيان (67) براي ابومسلم و محمد همرنگ (45) و مهدي دغاغله (82) براي ملوان گلزني كردند. فجر سپاسي با تك گل جواد ضيغمي (51) اتكاي گرگان را شكست داد و شاهين بوشهر با پيروزي 3 بر يك برابر نيروي زميني به مرحله بعد رسيد. در اين ديدار ايوان پتروويچ (46)، عباس پورخسرواني (50) و حميدرضا سليمي (85) براي شاهين و سيدرضا اميري براي نيروي زميني گلزني كردند.
آخرين بازي ديشب هم با برگزاري ديدار تيم هاي پيروزي و مس رفسنجان به پايان رسيد كه در اين ديدار پيروزي در وقت اضافه و با نتيجه 2 بر يك از سد مس رفسنجان قعرنشين گروه «الف» ليگ دسته اول را از پيش رو برداشت.
در اين ديدار كه با قضاوت احمد صالحي در ورزشگاه آزادي برگزار شد، شيث رضايي(39) و محمد نوري(118) براي پيروزي و عليرضا نورمحمدي(84- گل به خودي) براي مس رفسنجان در اين بازي گل زدند.
تيم پيروزي در اين مسابقه عملكرد ضعيف و پرانتقادي را از خود ارائه كردو در نهايت توانست با پيروزي در وقت هاي اضافه به مرحله بعدي صعود كند تا وداع زودهنگامي با اين جام نداشته باشد.
شجاعي 5 ماه ديگر به ميدان بازمي گردد
بازيكن ايراني تيم فوتبال اوساسونا ابراز اميدواري كرد تا پنج ماه ديگر سلامت پاي آسيب ديده خود را به طور كامل بازيابد. شجاعي در گفتگويي اظهار داشت: من پس از اينكه انگشت پاي خود را عمل كردم از آنجايي كه محل جراحت ديده دچار عفونت شد مجبور شدم بار ديگر پاي خود را به تيغ جراحان بسپارم. پزشك من گفته كه 6 هفته ديگر دوباره بايد پاي مرا عمل كند و بدين ترتيب مي توانم سلامتي خود را بازيابم.هافبك اوساسونا در خصوص زمان بازگشت خود به فوتبال اظهار داشت: پس از عملي كه يك ماه و نيم آينده انجام مي شود، سه ماه نياز به استراحت دارم و پس از آغاز تمرينات، آماده بازي مي شوم كه فكر مي كنم در مجموع پنج ماه ديگر به فوتبال بازگردم.
اعتراض كفاشيان و تست سرنوشت ساز دندان
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان به جهت تاخيري كه كميته انضباطي فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) در اعلام راي پرونده دعاوي فدراسيون ايران و عراق بر سر تيم هاي المپيك شان داشته است، در تماس تلفني با دبيركل فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) خواهان تسريع در صدور راي مربوطه شد.
ظاهرا وكلاي ايراني، سوئيسي و انگليسي فدراسيون در آخرين درخواست شان براي اثبات تخلف عراق، بحث گرفتن آزمايش از طريق دندان را مطرح كرده اند. در حالي اين تعلل چند ماهه براي صدور راي بوجود آمده كه فيفا راي به بازنده بودن ايران در مسابقه رفت دو تيم را خيلي زود اعلام كرد!
كي روش به تهران بازگشت
كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان كه پس از ديدار با بحرين به مرخصي رفته بود، بامداد ديروز وارد تهران شد. كي روش تا شروع تمرينات تيم ملي كه از دهم آبان خواهد بود، جلساتي را با مسئولان فدراسيون خواهد داشت. كي روش از سازمان ليگ درباره اعمال تغييراتي در برنامه مسابقات درخواست هايي داشته است كه عزيزمحمدي رئيس سازمان ليگ در اين باره گفت: تمام تلاشمان را مي كنيم تا خواسته هاي كادر فني تيم ملي را در برنامه ريزي مسابقات اعمال كنيم.

 



ليگ برتر بسكتبال وارد هفته دوم شد
مدعيان به ميهماني مي روند

هفته دوم ليگ برتر بسكتبال امروز برگزار مي شود و در اين هفته مدعيان قهرماني در زمين حريفان خود به ميدان خواهند رفت.
هفته دوم ليگ برتر بسكتبال در حالي امروز آغاز مي شود كه در آن مدعيان قهرماني بايد به شيراز و ماهشهر سفر كنند. به اذعان بسياري از كارشناسان، هفته اول به دليل آماده نبودن تيم ها و ناهماهنگي آنها چنگي به دل نزد و اهالي بسكتبال بازي هاي سردي را از تيم ها شاهد بودند. حال بايد ديد با وجود گذشت يك هفته باز هم شرايط به همين صورت خواهد بود، يا گرما به ليگ باز خواهد گشت.
مهرام تهران كه در اين فصل نيروهاي جواني را به تيم خود تزريق كرده است، در غياب صمد نيكخواه بهرامي كه از ناحيه چشم مصدوم شده است، بايد در ماهشهر به مصاف تيم تازه وارد صنايع پتروشيمي برود. به نظر مي رسد مهرامي ها در غياب بازيكن خارجي خود و مصدوميت صمد و با توجه به اينكه پتروشيمي يار خارجي خود را در اختيار دارد، كار سختي را پيش رو داشته باشند.
در اهواز ياران حدادي در تيم ملي حفاري ميزبان دانشگاه آزاد هستند. ملي حفاري ها كه هفته اول را به لطف حضور حامد حدادي برابر شهرداري گرگان به برد پرامتياز دست يافتند، بايد ديد در اين هفته هم مي توانند شاگردان مهران حاتمي را شكست دهند يا خير. مهران شاهين طبع كه تنها چند روز مانده به آغاز مسابقات ليگ برتر هدايت پتروشيمي بندر امام را برعهده گرفت، در هفته اول نتيجه خوبي را كسب كرد و توانست صدرنشين شود. اين تيم در هفته دوم بايد به تهران بيايد و مقابل بانك سامان قرار بگيرد كه با وجود ناشناخته بودن و داشتن بازيكنان جوان، هفته گذشته مقابل نماينده قم به پيروزي خوبي دست يافت. برنامه هفته دوم ليگ برتر بسكتبال به اين شرح است:
چهارشنبه 4 آبان:
صنايع پتروشيمي- مهرام تهران
فولاد ماهان اصفهان- شهرداري زنجان
آ.اس شيراز- ذوب آهن اصفهان
ملي حفاري اهواز- دانشگاه آزاد تهران
بانك سامان- پتروشيمي ماهشهر
شهرداري گرگان- جهش ترابر قم
تمامي ديدارها ساعت 16 آغاز مي شود.

 



نخستين دربي تبريز در مرحله يك شانزدهم جام حذفي
استقلال و ذوب آهن در انديشه جبران ناكامي گذشته

مرحله يك شانزدهم جام حذفي امروز در حالي با انجام هفت ديدار به پايان مي رسد كه استقلال و ذوب آهن در فكر جبران ناكامي هاي خود در اين جام هستند و برگزاري دربي تبريز جذابيت اين جام را افزايش خواهد داد.
مرحله يك شانزدهم نهايي بيست وپنجمين دوره مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري هفت ديدار به پايان مي رسد و 16 تيم حاضر در مرحله يك هشتم نهايي حريفان خود را خواهند شناخت. در اصفهان ذوب آهن كه هفته پيش برابر استقلال در ليگ برتر شكست خورد، ميزبان گسترش فولاد تبريز است. شاگردان ابراهيم زاده كه فصل گذشته در اين مرحله مغلوب شهرداري ياسوج شدند وداع تلخي با اين جام داشتند، امروز هم كار سختي برابر گسترش فولاد خواهند داشت. اين تيم تبريزي در مرحله گذشته اين مسابقات استيل آذين را حذف كرد و مي خواهد همانند دو فصل گذشته به ديدار نهايي اين جام برسد.
راه آهن شهرري در كرج ميهمان سايپا مهر كرج است و صباي قم هم در خانه برابر پيام مخابرات فارس قرار مي گيرد. غلامحسين پيرواني هم كه روزهاي پرفراز و نشيبي را با صنعت نفت تجربه مي كند، در آبادان پذيراي گهر زاگرس لرستان، است. شهرداري اراك هم ميزبان مس سرچشمه است كه طبق اعلام مسئولان اين تيم كرماني، با تيم دوم خود به ميدان مي روند.
نخستين دربي جام حذفي هم در تبريز بين دو تيم شهرداري تبريز، ماشين سازي تبريز برگزار مي شود. يسيج كه نخستين شهرآورد فصل جاري تبريز را با نتيجه سنگين به تراكتورسازي واگذار كرد، در شرايطي فعلي روزهاي آرامي را با شهرداري تجربه مي كند، امروز به مصاف ماشين سازي مي رود كه چند روز پيش با شكست برابر شيرين فراز كرمانشاه، صدرنشيني گروه «ب» دسته اول را از دست داد. پيروزي در اين شهرآورد جايگاه يسيج و وضعيت اين را بهتر خواهد كرد.
استقلال صدرنشين ليگ برتر در آخرين ديدار از مرحله يك شانزدهم نهايي جام حذفي ميزبان شيرين فراز كرمانشاه است. آنها پس از پيروزي مقابل ذوب آهن در ليگ، از وضعيت نامناسب هفته هاي گذشته فاصله گرفته اند و هدفشان رسيدن به برتري پرگل برابر اين تيم دسته اول و افزايش روحيه خود براي حضور قدرتمند در مسابقات ليگ برتر هستند. البته اگر اسير شگفتي هاي جام حذفي نشده و دوباره به وضعيت قرمز باز گردند.
مرحله يك شانزدهم نهايي مسابقات جام حذفي باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري ديدارهاي زير به پايان مي رسد.
چهارشنبه 4/8/90
¤ صنعت نفت آبادان - گهر زاگرس لرستان (ساعت 55:16)
¤ سايپا مهر كرج - راه آهن شهرري (ساعت 15)
¤ شهرداري اراك - مس سرچشمه (ساعت 15)
¤ صباي قم - پيام مخابرات فارس (ساعت 15)
¤ ذوب آهن اصفهان - گسترش فولاد تبريز (ساعت 15)
¤ شهرداري تبريز - ماشين سازي تبريز (ساعت 15)
¤ استقلال تهران - شيرين فراز كرمانشاه (ساعت 18)

 



حضور قطعي 6 تيم در ليگ برتر كشتي آزاد

در فاصله چند روز به آغاز رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد تاكنون فقط حضور شش تيم در اين رقابت ها قطعي است.
تاكنون فقط تيم هاي خونه به خونه بابل، نفت تهران، سايپاي شمال، ثامن الحجج خراسان رضوي، شهرداري همدان و آبفاي زنجان براي حضر در رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد جام ولايت مبلغ وروديه 15 ميليون توماني خود را پرداخت و بتدريج كار ثبت قرارداد با كشتي گيران خود را آغاز كرده اند. چند تيم ديگر از جمله مجاهدان صنعت برق ايران قهرمان ليگ دسته اول نيز براي حضور در اين مسابقات اعلام آمادگي كرده اند اما تيم ها فقط در صورتي كه مبلغ 15 ميليون تومان وروديه خود را پرداخت كنند مي توانند در اين مسابقات شركت كنند.
ليگ برتر كشتي آزاد با حضور هشت تيم در دو گروه چهار تيمي برگزار مي شود و مسئولان كميته ليگ فدراسيون كشتي 9 آبان ماه را براي شروع اين مسابقات در نظر گرفته اند ولي به نظر نمي رسد اين برنامه محقق شود.

 



برنامه كامل جام جهاني واليبال اعلام شد
ژاپن ، كوبا و صربستان در گروه ايران

رقابت هاي جام جهاني واليبال 2011 ژاپن از 29 آبان با شركت 12 تيم آغاز مي شود.
جام جهاني واليبال يكي از معتبرترين رقابت هاي واليبال در سطح جهان است كه هر چهار سال يك بار يك سال پيش از شروع رقابت هاي المپيك برگزار مي شود و 12 تيم از قاره هاي مختلف جهان در اين رقابت ها شركت مي كنند. در همين راستا تيم هاي قهرمان بازي هاي قاره اي و برترين هاي تيم هاي رنكينگ جهاني و همچنين كشور ميزبان براي ايستادن بر بام واليبال جهان به رقابت با يكديگر مي پردازند.
تيم ملي واليبال ايران براي اولين بار با قهرماني در آسيا، در اين دوره از جام جهاني شركت مي كند و در مرحله مقدماتي با تيم هاي صربستان، آرژانتين، لهستان، ژاپن و كوبا همگروه است.
در ديگر گروه مرحله مقدماتي اين بازي ها نيز تيم هاي چين، آمريكا، ايتاليا، روسيه، مصر و برزيل شركت مي كنند. برنامه بازي هاي تيم ملي واليبال ايران در مرحله مقدماتي به شرح زير است:
29 آبان
ايران.......................... ژاپن
30 آبان
ايران........................... كوبا
اول آذر
ايران..................... صربستان
3 آذر
ايران....................... لهستان
4 آذر
ايران....................... آرژانتين

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم كشتي آزاد شهرداري همدان ثبت قرارداد با كشتي گيران مورد نظر خود را براي حضور در ليگ برتر آغاز كرد كه در اولين گام صادق گودرزي دارنده سه مدال نقره و برنز كشتي آزاد جهان در وزن 74 كيلوگرم و سعيد ابراهيمي نايب قهرمان سال 2007 جهان در وزن 96 كيلوگرم با اين تيم همداني قرارداد امضا كردند.
¤ در فاصله 10 روز مانده تا آغاز هفتاد و نهمين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان، ويزاي تمامي اعضاي تيم ملي وزنه برداري ايران از سوي سفارت فرانسه صادر شد.
¤ پوركاظمي رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي و دبير كل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) اعلام كرد كه در جريان رقابت هاي قايقراني و تيراندازي با كمان قهرماني آسيا در مجموع تعداد 25 تست دوپينگ از ورزشكاران شركت كننده در اين رقابت ها گرفته شد.

 



كناره گيري مالارا از هدايت تيم ملي واترپلو

سرمربي ايتاليايي تيم ملي واترپلو از ادامه همكاري با اين تيم انصراف داد.
سرمربي تيم ملي واترپلو همكاري اش را با فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو قطع كرد. مالارا سرمربي ايتاليايي تيم ملي واترپلو كه در كارنامه خود نايب قهرماني المپيك 2008 پكن را به همراه تيم ملي ايتاليا دارد، حدود يك سال هدايت تيم ملي واترپلو ايران را بر عهده داشت.

 



9 بازيكن بارسلونا و 4 بازيكن رئال نامزد كسب عنوان بهترين فوتباليست جهان

اسامي 50 بازيكني كه از بيشترين شانس براي تصاحب عنوان بهترين فوتباليست جهان در سال 2011 برخوردار هستند، اعلام شد.
مراسم انتخاب بهترين بازيكن سال 2011 فوتبال جهان تا چندي ديگر برگزار مي شود. به همين منظور نيز اسامي 50 بازيكن مورد نظر براي تصاحب اين عنوان اعلام شد. تيم بارسلونا با داشتن 9 بازيكن به نام هاي مسي، اينيستا،ژاوي، ويا، پيكه، پويول، آلوز و آبيدال و فابرگاس بيشترين سهم را دارد و همين مساله نيز احتمال رسيدن توپ طلا به يكي از بازيكنان اين تيم را بيشتر مي كند.آبي و اناري پوشان در سالي كه نه جام ملت هاي اروپا و نه جام جهاني برگزار شد، توانستند عنوان قهرماني باشگاه هاي اروپا، سوپر كاپ قاره سبز و لاليگا را از آن خود كنند.
همچنين از رئال مادريد نيز كاسياس، رونالدو، اوزيل و ژابي آلونسو در ليست 50 نفره حضور دارند. ضمن اينكه نام هاي مطرحي همچون رونيف خاوير هرناندز، آگوئرو، اتوئو و ابراهيموويچ نيز ديده مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14