(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 آبان 1390- شماره 20058

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صدا و تصويري بدون پارازيت (يادداشت روز)
خاكسپاري (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
سيدحسن نصرالله : نياز آمريكا به مذاكره علت متهم كردن ايران است
ناكامي دوباره پروژه آمريكا عليه ايران رويترز: آمانو ارزيابي مطلوب آمريكا را منتشر نمي كند
همينه كه BBC و VOA اين قدر شير تو شير شده! (خبر ويژه)
اولاً سابقه ات كو؟ثانياً چرا حالا كه اخراج شدي؟! (خبر ويژه)
عجب غلطي كرديم كه اسراي فلسطيني را آزاد كرديم! (خبر ويژه)
ببين تفاوت ره از كجاست تا به كجا! (خبر ويژه)
فقط صحبت «جرس» نيست همه رو به قبله شده ايم (خبر ويژه)



صدا و تصويري بدون پارازيت (يادداشت روز)

1- حدود 10 ماه پيش و در 17 دسامبر 2010 وقتي طارق طيب محمدبن بوعزيزي جوان 26 ساله تونسي كه به دستفروشي در بازار شهر «سيدي بوزيد» اشتغال داشت خود را به آتش كشيد تصور نمي شد شعله اين اتفاق زبانه بكشد و به حركتي اعتراضي عليه رژيم زين العابدين بن علي تبديل شود و در فاصله كوتاهي در 14 ژانويه مردم تونس پيروزي انقلاب خود و سرنگوني يك حكومت ديكتاتوري را جشن بگيرند. جشني كه جشن هاي بزرگتري را نويد مي داد و ناظران سياسي آن را نمي ديدند...
2- قيام مردم تونس جرقه اي بود كه به بشكه باروت و آماده انفجار در ساير كشورهاي اسلامي زده مي شد. پيام قيام ملت تونس عليه عنصر سرسپرده و دست نشانده اي چون «بن علي» مرزهاي ديگر كشورهاي عربي و مرتجع را نيز درنورديد و تونس الهام بخش انقلاب هاي اسلامي عليه سياست هاي اسرائيلي- آمريكايي، حكومت هاي وابسته و ديكتاتورهاي غربگرا شد.
اين چنين بود كه قيام ها و انقلاب هاي اسلامي دومينووار به مصر، يمن، بحرين، اردن، ليبي و... رسيد و برونداد اين حركت ها در بستر بيداري اسلامي رخدادهايي چون سقوط رژيم كمپ ديويدي حسني مبارك، تسخير سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره توسط انقلابيون، سقوط دولت معمر قذافي و اخيرا به جهنم رفتن سرهنگ را رقم زد.
3- اما اكنون در آستانه يك سالگي انقلاب هاي اسلامي، خروجي تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا حكايت از واقعيتي دارد كه در تمامي ماه هاي گذشته آمريكايي ها و كشورهاي غربي متحد آن به لطايف الحيل تلاش داشتند آن را در نطفه از بين ببرند كه نتوانستند و آن تمايل روزافزون ملت ها به الگوي حكومتي اسلام است.
از همين روي؛ پيروزي انتخابات 23 اكتبر (يك شنبه گذشته) مجلس موسسان تونس به وضوح نشان مي دهد كه نه تنها ماهيت اسلامي بودن انقلاب ها قابل انكار نيست بلكه انقلاب هاي اسلامي به مرحله تثبيت خود نزديك و نزديك تر مي شوند و بالاخره آنكه توطئه مصادره انقلاب هاي اسلامي منطقه از سوي آمريكايي ها و دو، سه كشور اروپايي نگرفته و آنها ناكام مانده اند.
نكته حائز اهميت آن كه پيروزي مقتدرانه حزب النهضه و اسلام گراها در انتخابات سه روز پيش تونس كه به شكست جريان هاي سكولار انجاميد آشكار ساخت كه خروجي حركت ها و قيام هاي ملت هاي منطقه به سوي يك مدل اسلامي است و به تعبير پايگاه خبري «گالف نيوز»، پيروزي اسلام گراها در انتخابات تونس به لحاظ راهبردي الهام بخش براي ديگر جنبش ها و قيام هاي منطقه خواهد بود.
4- از همان ابتداي شكل گيري تحولات منطقه تفسيرها و قرائت هاي مختلفي به ميان آمد تا ماهيت اسلامي بودن قيام ها و انقلاب ها را به چالش كشانده و در نهايت آن را نفي و انكار نمايد.
ابتدا رونق بازار اين قرائت ها بر اين گمانه متمركز بود كه همه اين تحولات و اتفاقات در كشورهاي عربي و حتي سقوط دولت هايي دست نشانده و وابسته مثل رژيم بن علي يا مبارك يك ترفند آمريكايي است! و نتيجه كار بدانجا ختم مي شد كه همه تحولات و رخدادهاي منطقه زير سر آمريكاست و اوباما بر مبناي استراتژي «تغيير» و «قدرت هوشمند» در پس اين دگرگوني ها سرنخ اين بازي خطرناك را در دست دارد!
همچنين بسياري با برجسته كردن عنصر اقتصادي و معيشتي تلاش مي كردند در تحليل رخدادها و اتفاقات القاء نمايند كه اعتراضات گسترده مردمي در تونس، مصر، يمن، بحرين و... بخاطر «نان» است و ريشه سياسي نداشته و با اصلاح ساختارها شرايط رو به بهبودي و تنش زدايي خواهد رفت.
اما اكنون با برگزاري اولين انتخابات- تجلي گاه خواسته ملت- پس از تحولات منطقه آنچه كه محرز و يقيني بوده و هست تصوير يك تقابل بنيادين است و آن تقابل الگوي حكومتي «اسلام» و «سكولاريسم» است.
تقابل و مواجهه اي بنيادين كه در صحنه اجتماع و سياست و در پهنه تصميم گيري هاي كلان بروز و ظهور يافته است.
اينجاست كه يك روز پس از انتخابات تونس كه نشان از پيروزي اسلام گراها و حزب النهضه دارد راشدالغنوشي رهبر اين تشكل اسلامي اعلام مي كند: «اسلام مرجع ماست و هيچ كس در اين موارد اختلاف نظري ندارد.»
و جالب است كه همين رهبر حزب النهضه پيش از اين با نگارش كتابي به عنوان «امام خميني و تجديد حيات اسلامي» امام خميني(ره) را احياگر اسلام در قرن حاضر معرفي كرده و انقلاب اسلامي ايران را الگويي براي حركت ها و انقلاب هاي اسلامي ارزيابي مي كند.
5- هر چند شرايط معيشتي و اقتصادي مردم تونس مي تواند از جمله عواملي براي اعتراضات عليه يك رژيم ديكتاتوري و وابسته به غرب باشد اما فراموش نمي شود كه با سقوط بن علي و خاتمه بيش از نيم قرن دوران اختناق كه در زمان او و حبيب بورقيبه حاكم بود بلافاصله اولين اقدام انقلابيون حضور در مساجد و شركت در نمازهاي جماعت بود كه پيش از اين در اين حكومت هاي سكولار غربگرا مردم اجازه نداشتند آزادانه در مسجد و نماز جماعت حضور بيابند.
ضمن آن كه برپايي راهپيمايي ها و تظاهرات گسترده و پرشمار عموم مردم از محل نمازهاي جمعه شكل مي گرفت و با شعارهاي اسلامي رونق مي يافت.
اينها نمونه ها و شواهدي غيرقابل خدشه است كه بيانگر دغدغه اصلي و حياتي انقلابيون است و آن اداره حكومت بر مبناي يك الگوي اسلامي است.
و اين خواسته به حق و معنادار در سراسر جغرافياي منطقه قابل مشاهده است. به عنوان نمونه، دو روز پيش در جشن آزادي ليبي پس از كشته شدن قذافي ديكتاتور، مصطفي عبدالجليل رئيس شوراي ملي انتقالي اين كشور در حضور هزاران نفر از شركت كنندگان در اين جشن اعلام كرد قوانين اسلامي و شريعت اسلام منبع اصلي قانون گذاري ليبي خواهد بود.
پيش از اين نيز در مصر و اردن انقلابيون اعلام كرده بودند كه خواستار تدوين قانون اساسي بر مبناي قوانين اسلامي و آموزه هاي شريعت اسلام هستند.
شعار «اسلاميه، اسلاميه» به شعار محوري و مشترك تمامي تجمعات و راهپيمايي ها و تظاهرات مردم در قيام ها و انقلاب هاي اسلامي منطقه تبديل شده است.
بنابراين انتخابات تونس و پيروزي اسلام گراها نشانه روشني از يك دگرگوني عميق فراتر از مسايل داخلي اين كشور است و از نقطه عطفي حكايت مي كند كه در تحولات منطقه اي ايجاد شده و آن پيگيري و رهگيري مدل حكومت بر مبناي آموزه هاي اسلامي و حضور پررنگ اسلام گراها در صحنه مديريت و سياست جامعه است.
6- در تقابل بنيادين «اسلام» و «سكولاريسم» در صحنه تحولات منطقه پروژه سكولاريسم كه حافظ وضع موجود بود و از سوي آمريكا و دو، سه كشور غربي مديريت مي شد در برابر «اسلام» كه از دل انقلاب ها و قيام ها در بستر بيداري اسلامي قد كشيده بود شكست خورد و حتي الگوهاي سكولار با روكش اسلامي نيز در انزوا قرارگرفته اند چرا كه اين باور در جان و دل ملت هاي مسلمان ريشه دوانده كه مسير استقلال، آزادي، عدالت و جمهوري واقعي از «اسلام» مي گذرد.
7- و بالاخره آنچه گفتني است و روي ديگر شكست الگوي سكولاريسم در اداره و مديريت جامعه است اوضاع و احوال اين روزهاي اروپا و آمريكاست كه در اقدامي بي سابقه در بيش از 1000 شهر از 82 كشور دنيا مردم خواهان برچيده شدن نظام سرمايه داري و ليبرال دموكراسي هستند كه خروجي بي واسطه الگوي سكولاريسم بوده است.
جنبش وال استريت كه به جنبش 99 در برابر 1 تبديل شده است و ميليون ها معترض فرياد مي كشند كه حقوق و منافع 99درصد از مردم آمريكا برابر با حقوق و منافع تنها 1درصد است تصوير روشن و واضحي است كه از به بن بست رسيدن سكولاريسم و در پي آن نظام سرمايه داري حكايت دارد.
اين تصوير هنگامي ديدني تر است كه نسخه اورجينال و اصلي سكولاريسم و سرمايه داري از سوي يك كارگردان مشهور و مستندساز آمريكايي خلق شود: «18ميليون كودك آمريكايي شبها گرسنه مي خوابند، بيش از 46 ميليون نفر در آمريكا فقير هستند، 50 ميليون نفر در آمريكا به هيچ بيمه درماني دسترسي ندارند، ثروت 400 نفر از ثروتمندان بزرگ آمريكايي بيشتر از مجموع ثروت 150ميليون آمريكايي است و... و اين يعني پايان نظام سرمايه داري در قرن 21 كه خلاف دموكراسي واقعي است.»
نتيجه كاملاً روشن است دنيا همچنان كه رهبر حكيم انقلاب چندي پيش بيان فرمودند در يك پيچ تاريخي است؛ به موازات طنين صداي اسلام خواهي، تصوير سكولاريسم بي جان و بي رمق عيان گشته و عنقريب بدنه پرقدرت امت اسلامي با بناي رفيع تمدن بزرگ اسلامي براي هميشه تاريخ ساز خواهند شد. ان شاء الله.
حسام الدين برومند

 



خاكسپاري (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: وزير خارجه كشورمان براي شركت در مراسم تشييع جنازه و دفن وليعهد و وزير دفاع آل سعود به عربستان رفته است!
گفت: كاش در مراسم تشييع و خاكسپاري هزاران زن و مرد و كودك مسلمان و مظلوم بحريني و يمني كه به دست نظاميان آل سعود به شهادت رسيده اند شركت مي كرد.
گفتم: البته وزارت خارجه كشورمان قتل عام مردم مظلوم بحرين و يمن توسط رژيم آل سعود را هم محكوم كرده است.
گفت: اگر قتل عام مردم يمن و بحرين را جنايت مي داند چرا در تشييع جنازه همان جنايتكاران شركت مي كند؟! نمي شود كه هواي هر دو طرف را داشت!
گفتم: چه عرض كنم؟! شخصي نزد قاضي رفت و از شخص ديگري شكايت كرد. قاضي بعد از شنيدن حرف هاي او گفت؛ حق با توست. ساعتي بعد، طرف ديگر نزد قاضي آمد و شخص اول را ظالم و خطاكار معرفي كرد و قاضي به او هم گفت؛ بله بله حق با توست! منشي دادگاه كه شاهد ماجرا بود به قاضي اعتراض كرد كه اين چه قضاوتي است؟! و قاضي اندكي فكر كرد و گفت؛ راست مي گويي ها، به نظر بنده، حق با تو نيز هست!؟

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323
كيهان و خوانندگان

¤ پيام مردم كشور ما به تمام ملت هاي بپاخاسته در جهان از جمله در كشورهاي اروپايي و آمريكا برگزاري انتخابات سالم و به دور از اعمال نفوذ سرمايه داران بزرگ و روي كار آمدن افراد شايسته براي اداره امور مي باشد. همانندكشور تونس كه قيام از اين كشور شروع شد و تجربه انتخابات را با پيروزي اسلامگرايان پشت سر گذاشت و به آينده روشن چشم دوخته است.
صدري
¤ نخريدن سوغات توسط حجاج يك موضوع جدي است. چرا بايد از عربستان خريد كنيم تا او هم از درآمدهايش براي سركوب بيشتر شيعيان در بحرين و شرق عربستان و حزب الله لبنان و حماس و... استفاده كند.
2281---0219
¤ دست آمريكا به مدت حداقل 8 سال در آستين گشاد مدعيان اصلاح طلبي بود كه با پاره شدن آن آستين آن دست هم رسوا شد. امروز نيز به لطف خدا نظام سرمايه داري آمريكا هم در حال فروپاشي است و مدعيان اصلاح طلب آمريكايي نه راه پس دارند و نه راه پيش!
9005---0319
¤ يكي از اعضاي ستاد نامزد ساده لوح انتخابات گذشته گفته است كه اصلاح طلبان بايد نام ديگري غير از اصلاحات براي خود انتخاب كنند. به نظر من بهترين نام براي آنها، قدرت طلبي، ثروت اندوزي و كشورفروشي است.
يك خانم هموطن
¤ به آقاي بهمني رئيس كل بانك مركزي بفرمائيد پس از شش ماه دوندگي از بنياد شهيد مجوز دريافت 10ميليون تومان وام از بانك ملت گرفته ام اما وقتي با يك ضامن معتبر جوازدار به بانك ملت ميدان شهدا مراجعه كردم گفتند بايد ضامني بياوري كه نامه كسر حقوق هم داشته باشد. وقتي به ايشان يادآور شدم كه آقاي بهمني گفته اند نيازي به اين گونه ضامن ها نيست ايشان به صراحت گفتند من با آقاي بهمني كاري ندارم.
محمدعلي اخلاقي- خانواده شهيد
¤ از ماندگارترين بركات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان دلاورمردان كرمانشاه تقويت وحدت بين برادران اهل سنت و شيعه بود كه همگان در نماز جماعت با اقتدا به مقتدايشان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، اين وحدت را عملاً به رخ دشمنان كشيدند.
سليمان بلغار
¤ در بدرقه آقا از كرمانشاه؛
ببين كه شهر دل ما پر از نشانه توست
حرير ديده مان، ماه آشيانه توست
اگر چه ماه، تو رفتي ز شهر كرمانشاه
نمي روي ز دل ما كه خانه خانه توست
6044---0935
¤ وقتي دادگاه هاي محاكمه حسني مبارك ديكتاتور ساقط شده مصر غيرعلني برگزار شود بايد هم قذافي ديكتاتور ليبي كه زنده دستگير شده بود كشته بشود.
6654---0914
¤ يك روزنامه اصلاح طلب اين روزها از زبان مدعيان دروغين اصلاح طلب مطرح مي كند كه اطمينان مردم از انتخابات آينده بايد حاصل شود. در جواب شيطنت هاي اين روزنامه و گردانندگان آن بنويسيد كه خيال مردم بابت انتخابات آينده راحت است شما اگر قصد و غرضي نداريد به آغوش مردم بازگرديد و دست از القاهاي شيطاني برداريد.
شريف لو
¤ وقتي مقام بلندپايه انگليسي را در كشور ليبي پس از قذافي از تلويزيون ديدم ياد كفتارهايي افتادم كه از فواصل دور بوي طعمه را حس كرده و هجوم مي آورند. در اين مورد بوي نفت ليبي بدجوري كفتاران جنايتكار غرب را مست كرده است.
5741---0912
¤ از مسئولين محترم دولتي تقاضا مي كنم كه به وضعيت وخيم مردم در حميديه اهواز رسيدگي كنند. مردم اين منطقه واقعاً مظلوم واقع شده اند.
خسرو- اهواز
¤ همان طور كه از سوي شركت مترو اعلام شده بود، يك واگن به قسمت خانم ها اضافه شده است، اما متاسفانه كسي نيست كه از ورود آقايان به قسمت خانم ها جلوگيري كند و برخي از خانم ها نيز همچنان وارد واگن قسمت آقايان مي شوند!
زهره اي و يك شهروند ديگر
¤ چرا وزارت بازرگاني هيچ نظارتي بر افزايش افسارگسيخته قيمت لبنيات ندارد. اين چگونه نظارتي است كه هر ماه و حتي كمتر از يك ماه با افزايش قيمت اين نوع محصولات مواجه مي شويم. مگر افزايش قيمت تابع قواعد و قوانين نيست.
خانم جلالي- تهران
¤ با تعطيلي پنج شنبه ها مشكلات فراواني براي معلمين مدارس روستايي شهرستان شيروان در خراسان شمالي ايجاد شده است. به طوري كه به علت عدم برنامه ريزي مناسب به جاي 24 ساعت موظفي بايد حداقل 28 ساعت تا 30 ساعت در مدرسه حضور داشته باشند.
محمدي
¤ مي خواستم بپرسم كه، دليل افزايش بهره بانكي وام جانبازان چيست؟ متشكرم.
محمدتقي نوج بيگي
¤ لطفا به اداره مخابرات بفرماييد كه سيستم پيامگير 1717 آن اداره ايراد دارد.
يك تلفن
¤ چرا نانوايي ها شماره تلفن هاي نصب شده نظارت شوراي آرد و نان را از داخل نانوايي ها و پشت شيشه ها برداشته اند. نكند نظارت تعطيل شده است. شماره 1803 نيز كه قبلا اعلام شده بود بي فايده است تماس مي گيريم و آدرس نانوايي كم فروش را مي دهيم مي گويند تعزير شد! پس از تعزير آيا نانوايي اصلاح شد؟
0485---0935
¤ آقاي رحيمي معاون اول رياست محترم جمهوري در سفر دولت به همدان اعلام كرد تمام نيازهاي آموزش و پرورش برطرف شده و مطالبات اين وزارتخانه را پرداخت كرده ايم. در حالي كه طلب بنده بعد از گذشت دو سال هنوز پرداخت نشده است. از يارانه مسكن نيز بعد از سه سال هيچ خبري نيست. مسئولين قبل از هر مصاحبه به خودشان زحمت بررسي بدهند.
2066---0911
¤ چرا امسال شير به كلاس اول دبستاني ها نمي دهند. از مسئولين امر درخواست توضيح و رسيدگي دارم.
مهدي خواه
¤ مرخصي زايمان كه دو ماه افزايش يافته است از كي اجرايي مي شود. از وزارت بهداشت و متوليان امر درخواست رسيدگي داريم.
0926---0917
¤ با توجه به مشكل مسكن و بيكاري و وجود ميهمانان ناخوانده افغاني در كشور و اشغال بسياري از مشاغل و مسكن شايسته است مسئولين امر تدبيري اتخاذ كنند كه اين ميهمانان به كشور خود مراجعت نمايند تا بخشي از مشكل مسكن و بيكاري در كشور حل شود.
گرجي
¤ از كيهان به خاطر انعكاس مشكلات روستايمان و از اداره برق آبادان به خاطر برق رساني پس از 15 سال تقدير و تشكر مي شود.
عضو خانواده شهدا
¤ در تاريخ 1/8/90 ساعت 25/23 دقيقه از مشهد مقدس با قطار رعد 6 تخته شركت رجا كه گويا از رده خارج است عازم تهران شديم و پس از 14 ساعت و 10 دقيقه وارد راه آهن تهران شديم. متاسفانه قطار نيز بسيار كثيف و غيربهداشتي بود و رستوران آن نيز نه آب آشاميدني داشت و نه ناني براي خوردن. از مسئولين درخواست پاسخ منطقي به اين معضل را دارم. با اين همه ريل گذاري و تلاش مسئولين قابل قبول نيست كه قطار اين مسير پرتردد زوار داخلي و خارجي بيش از 3 ساعت تاخير داشته باشند و كسي نيز اطلاع رساني نكند و عذرخواهي هم ننمايد.
نيكويي
¤ سال گذشته در شهرستان ساري با اين كه دانش آموزان 6 روز هفته به مدرسه مي رفتند پول سرويس ماهيانه 35 هزار تومان بود ولي امسال كه مدرسه 5 روز شده بايد 45 هزار تومان پول سرويس بپردازيم. واقعا هيچ حساب و كتابي در كار نيست.
0380---0911
¤ چرا دانشگاه دولتي هنر اسلامي تبريز بايد براي دانشجويان خود خوابگاه نداشته باشد و دانشجويان مجبور شوند سالي يك ميليون اجاره بها پرداخت كنند در صورتي كه تمامي دانشگاه هاي دولتي خوابگاه دارند. از وزير علوم درخواست مساعدت داريم.
يك دانشجوي كميته امداد امام خميني(ره)
¤ از مسئولين محترم صدا و سيما تقاضا داريم هر 30 شبكه استاني كشور را از طريق گيرنده هاي ديجيتال به صورت شبكه و كانال مستقل قابل دريافت براي تمام شهرستان ها بكنند.
01777---0910
¤ نظام هماهنگ پرداخت حقوق در خصوص بازنشستگان كشوري و لشكري به اجرا گذاشته شده ولي در مورد بازنشستگان تأمين اجتماعي اين اقدام صورت نگرفته است. عرض مي كنم چرا مسئولين به چنين تبعيض آشكار رضايت داده و موجب نارضايتي و بدبيني گروهي از شهروندان شده اند.
فلاح
¤ ملاك انسانهاي عاقل و در خط ولايت حسن عاقبت آنهاست نه نماز شب و حتي دانستن اسم اعظم. چرا كه بنا به رواياتي بلعم باعورا اسم اعظم را مي دانست و عاقبت بخير نشد، شمر جانباز جنگ صفين بود و بسياري در تاريخ بودند كه نيمه اول عمرشان و برخي حتي تا لحظه مرگشان به ظاهر در صراط مستقيم بودند ولي ختم به شر شدند. پس ملاك ولايتمداري تا آخرين نفس شرط است آن هم با عمل نه شعار! چنان كه در فتنه88 ديديم بسياري از مدعيان ولايت و خط امامي را كه عاقبت به شر شدند.
محمديان ـ طلبه
¤ وظيفه خود مي دانم از برادرانم در استان كرمانشاه در استقبال از ولي امر مسلمين امام خامنه اي تشكر كنم كه به اسلام، انقلاب و كشورمان عظمت و آبرو بخشيدند ان شاءالله هميشه در نزد خداي عزيز و مقتدر سربلند باشند.
داودآبادي از اراك
¤ نمايندگان شوراي شهر تهران اگر نماينده تهراني ها هستند چرا به نفع بخش خصوصي كرايه ها را افزايش داده اند. لطفاً توجيه نكنند!
2748---0912
¤ شعور و شعر و شعارم امام خامنه اي است
گل هميشه بهارم امام خامنه اي است
پس از خدا و رسول و ائمه اطهار
تمام دار و ندارم امام خامنه اي است
محمد غلامي زاده
¤ جانبازي هستم كه با بيش از 50 تركش در بدن خود به خاطر برخي مشكلات در حال زجر كشيدن هستم از رياست محترم جمهوري درخواست ملاقات حضوري دارم و فكر مي كنم توقع بيجايي هم نباشد.
1580---0911
¤ از جمله كساني هستم كه در كارگاه گهر اميرمنصور آريا كار مي كردم حالا بيكار شده ام، فكري به حال مطالبات و حقوق عقب افتاده ما كنيد.
3351---0912
¤ براساس نامه اي كه از مدرسه استعدادهاي درخشان براي تحصيل 2 فرزندم در مقطع راهنمايي و دبيرستان آمده براي هزينه فوق برنامه و هزينه هاي تحصيلي بايد بيش از 750 هزار تومان بپردازم. اولا چرا تحصيل چنين دانش آموزان نخبه اي رايگان نيست ثانياً چرا بنا به دستور تبعيض آميز وزير محترم آموزش و پرورش فرزندان فرهنگيان از پرداخت شهريه معافند؟!
9671---0915
¤ مگر خواسته ملت بحرين استقلال با مراجعه به آراي عمومي (رفراندوم) نبود، پس آل خليفه چه مي گويد.
1163---0912
¤ با مدعي مگوييد اسرار عشق و مستي
تا بي خبر بميرد از درد خودپرستي
اخيراً شبكه هاي سلفي شيوه هاي محلي عزاداري حسيني را به تمسخر مي گيرند و آن را غيرعاقلانه معرفي مي كنند! غافل از اينكه راه عقل دنياطلب و عشق از هم جداست و عشق را نمي شود با زبان عقل مادي تفسير كرد- شايد به همين جهت برخي از به اصطلاح عقلاي قوم امام حسين(ع) را از رفتن به كربلا با زن و بچه منع مي كردند.
4309---0915
¤ آيا سخنگوي وزارت خارجه اطلاع ندارد كه سناريوي ادعاي ترور سفير عربستان با هماهنگي سران رياض كليد خورده است؟ در ضمن ما چه روابط دوستانه و برادرانه اي با وهابيون عامل شهادت حجاج در سال 1366 و برادركشي ها در يمن، بحرين و بسياري از كشورهاي اسلامي داريم.
فاراب
¤ اگر در زمان حضرت اميرالمؤمنين(ع) يك عمار بود كه روشنگري مي كرد ولي به لطف خداوند، امام خامنه اي (حفظه الله) هزاران عمار بصير دارند. بسياري از علما و نخبگان و مردم فهيم و بصير كشورمان را مي توان اشاره كرد. هر وقت يادداشتهاي آقاي شريعتمداري را مي خوانم به وجد مي آيم. توفيق الهي تان روز افزون.
حضرتي
¤ باتوجه به بي توجهي برخي از زنان به حجاب اسلامي و عدم قاطعيت ناجا متأسفانه اتباع خارجي نيز از اين وضعيت سوءاستفاده نموده و با بلوز و شلوار در اماكن و شهر ظاهر مي شوند كه نمونه آن 26/7/90 خانمي از يكي از كشورهاي شرقي بود كه در ميدان ونك با بلوز و شلوار لي عبور مي كرد!
9912---0919
¤ از يادداشت روز 25/7/90 آقاي شريعتمداري كمال تشكر و سپاسگزاري را دارم. سفر پر خير و بركت امام خامنه اي به كرمانشاه و اجتماع پرشور مردم نشان از ولايتمداري و وفاداري مردم به ولايت و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دارد. ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند.
سعيد رفيعي
¤ چرا مسئولين بانك صادرات بابت تمامي مشتريان خود از آنها هزينه كم مي كنند به آنها توصيه مي كنم كه نه اجازه اختلاس بدهند و نه از مردم گدايي كنند.
احمدزاده
¤ هفته نامه اميد جوان تك جنسيتي كردن دانشگاهها را فرصت سوزي ازدواج جوانان تحليل كرده است. خوب بود كه پرده پوشي نمي كرد و بدون خجالت حرف دل خودش را مي زد يعني اينكه جدا بودن دانشگاه دختران از پسران فرصت برقراري روابط غيرشرعي را از جوانان مي گيرد و اين كار خلاف توسعه و پيشرفت است! مگر دانشگاه آژانس بي ضابطه همسريابي است؟
7468---0911
¤ 12 سال قبل در تعاوني چيني گستر شهرستان اردستان سپرده گذاري كردم. در حال حاضر متوجه شديم كه بانك تمام مستغلات اين تعاوني را به نفع خود مصادره كرده و سر ما اعضا بي كلاه مانده است. از مسئولين امر بخواهيد جواب قانع كننده بدهند.
4178---0912
¤ صاحب پروژه احداث مجتمع تجاري بلوار فردوس با مجوز شهرداري منطقه5 علاوه بر پياده رو قسمتي از خيابان را هم تصرف و مسدود كرده است. در نتيجه خودروها بالاجبار از يك لاين حركت مي كنند و ترافيك سنگيني به وجود آمده است. شهرداري معلوم كند طرف مردم و حقوق شهروندي است يا به خاطر منافع، حقوق شهروندان را ناديده مي گيرد.
4537---0912
¤ اتوبوس هاي داخل شهري خط ميدان اختياريه- مترو حقاني اوقات صبح و عصر كه ازدحام مسافر وجود دارد در ايستگاه هاي مبداء و مقصد حضور ندارند و دانش آموزان سرگردان مي شوند. مشكلي را كه با نظارت و كنترل قابل حل مي باشد چرا بايد مسئولين مربوط اجازه دهند به وجود بيايد.
حاجيان
¤ روز چهارشنبه 28/7/90 از تلويزيون مسابقه اي از بازي هاي واليبال قهرماني آسيا بين دانش آموزان پخش شد كه در آن بازي تيم ملي ايران در مقابل اروميه قرار گرفته و باعث تعجب همگان گرديده بود. مگر قهرماني آسيا بين كشورهاي منطقه برگزار نمي شود؟ پس تشكيل تيم مستقل و جداگانه با عنوان تيم اروميه و مقابل قرار دادن آن با تيم ملي ايران در فينال چه معنا و مفهومي دارد؟
منتظري
¤ بسيار مقرون به صرفه خواهد بود كه دانشجويان پيرو خط امام و رهبري با كسب اجازه از بزرگان و مسئولين امنيتي كشور براي تحقق طرح لزوم تشكيل سازمان ملل اسلامي حركت هايي را در ايران شروع كنند و از اين طريق مطالبات انقلابي در سطح منطقه و جهان را مطرح و دنبال نمايند.
گودرزي از اصفهان
¤ در جايي كه حضرت امام خميني(ره) شهيدبهشتي را يك ملت مي داند چرا بايد فردي مثل مشايي با آن شهيد بزرگوار مقايسه شود، بهتر اين بود كه مقايسه كننده، اين فرد مورد علاقه خود را با فرزند شهيد بهشتي كه در فتنه بعد از انتخابات نقش آفريني كرد مقايسه مي كرد كه به واقعيت نزديك تر باشد.
سوري
¤ در روز 30/7/90 در محله گل باغ شهرستان رشت به همراه جمعي از شهروندان شاهد مرگ دلخراش يك مادر و فرزند در اثر تصادف با كاميون بوديم. در اين محله سه باب مدرسه كنار هم وجود دارد ولي از پل هوايي عابر پياده براي عبور از عرض خيابان خبري نيست. اگر آقاي استاندار و فرماندار فرزندان خودشان را با سرويس و اتومبيل راهي مدرسه نكنند و مثل مردم زندگي كنند متوجه مي شوند كه مردم به خاطر كوتاهي هاي آقايان با چه مشكلاتي زندگي مي كنند.
جباري
¤ ساعت 2 بعدازظهر روز چهارشنبه ساعت 28/7/90 در ايستگاه مترو دروازه دولت براي شارژ كارت به فروشنده مراجعه كردم و مبلغ دو هزار تومان پول دادم. در كمال تعجب ديدم يك عدد كارت جديد با موجودي شارژ 1500 تومان تحويل داد. مبلغ 500 تومان دردي از بنده درمان نمي كند ولي چرا بايد در دستگاه شهرداري چنين كم فروشي هايي بشود؟
8847---0919
¤ چرا صداوسيما در گزارش فوتبال از كارشناسي دعوت مي كند كه خود و خانواده اش در آمريكا اقامت دارند يا براي گرفتن اقامت دائم خود زير پرچم شاهنشاهي با دست بند سبز فتنه براي خوشحالي ضدانقلاب در آمريكا به عنوان فوتباليست يا پيشكسوت بازي مي كنند؟
7307---0911
¤ در سال گذشته در موسسه فن آوري حكيم كه مدعي داشتن مجوز از سازمان فني حرفه اي استان بود با واريز مبلغ سيصد و شصت هزار تومان به مدت 2 ماه در كلاسهاي حسابداري شركت كردم. با گذشت يك سال از پايان دوره، موسسه مزبور قادر به ارائه مدرك به دانش آموختگان نيست و متاسفانه سازمان فني حرفه اي اصفهان نيز نظارتي بر چنين مجموعه هايي ندارد.
حقيقي
¤ در دبيرستان شهيد مطهري كرمان شخصي دانش آموزان را به باد كتك و فحاشي مي گيرد. از مسئولين آموزش و پرورش كرمان درخواست رسيدگي داريم.
4208---0912
¤ از روابط عمومي دستگاههاي دولتي درخواست مي شود مطالب غيرواقع را در پاسخ مطبوعات به درخواست هاي خوانندگان منعكس ننمايند. اداره برق 17 شهريور اعلام نموده كه مشكل روشنايي كوچه زارع نژاد منشعب از خيابان داود دژكام حل شده است در صورتي كه اين محل فاقد چراغ روشنايي است و مشكل روشنايي آن همچنان باقي است. از خوانندگان نيز درخواست شده است تا با سامانه پيامگير شماره 85121 تماس بگيرند اما متاسفانه به پيامها كمتر توجه مي شود.
حبيبي
¤ چرا در خط كرج، پل فرديس- شمشيري صبح ها سرويس خط وجود ندارد؟ از مسئولين امر حل اين مشكل را تقاضامندم.
6478---0919
¤ به جرات مدعي ام كه اگر بودجه و پول بيت المال المپيك لندن را به من بدهند مشكل بيكاري و ازدواج جوانان تمام كشور را حل مي كنم.
دكتر مهاجري
¤ آيا انصاف است كه آقاي رويانيان به تمام بازيكنان تيم فوتبال پيروزي كارت اعتباري چند ميليوني اهدا كند در حالي كه اين حقير بايد بابت دو فرزند دانشجوي آزادم هر ترم دو ميليون تومان بابت شهريه بدهم و هر ماه نيز ششصد هزار تومان قسط پرداخت كنم؟!
نظري نيا يك فرهنگي بازنشسته
¤ از شبكه يك سيما كه قبل از ساعت 8 صلوات خاصه امام رضا(ع) را پخش مي كند تشكر مي كنم. كار جالبي است ان شاءالله ديگر شبكه ها نيز از اين شبكه پيروي كنند.
0224---0912
¤ برخي كاركنان خانم داروخانه ها از جمله داروخانه ميدان فردوسي وضع حجاب خوبي ندارند. از مسئولين بهداشت و ناجا درخواست رسيدگي دارم.
5890---0912
¤ از ناحيه يك شهرداري منطقه 14 درخواست مي شود نسبت به نصب تعدادي پايه چراغ روشنايي در فضاي سبز ايجاد شده در ضلع شمالي بزرگراه شهيد محلاتي حد فاصل خيابان شهيد مخبرشمالي تا خيابان شهيد تاجيك اقدام نمايد.
حبيبي
¤ ما مردم كرمانشاه به بركت وجود رهبر عزيزمان بر خود مي باليم و آرزو داشتيم كه اين ميزباني هر سال ادامه داشته باشد و ان شاءالله سايه رهبر عزيزمان را هميشه بر سرمان همواره مستدام باشد.
خزايي
¤ از سازمان حج و زيارت تقاضا مي كنم 5/2ميليون نفري كه قرار است از ميان 5 ميليون ثبت نام شده به سفر عمره عزيمت كنند، از ميان كساني انتخاب شوند كه تاكنون حتي يك بار هم به اين سفر معنوي مشرف نشده باشند.
خانم خليليان- كرمانشاه
¤ مي خواستم به خاطر مطلبي كه درباره مشكلات كارگران لوله سازي خوزستان در اهواز درج كرده بوديد تشكر و قدرداني كنم. شما كاري كه روزنامه هاي محلي نتوانسته بودند انجام دهند به تنهايي و به خوبي انجام داديد و آلام دل ما را مطرح كرديد.
حسن مقدم- كارگر
¤ درود بر آقاي سلحشور هنرمند متعهد و ارزشي سينماي ايران و نفرين بر هنرمندنمايان بي ارزشي كه تنها هنرشان جلب توجه اجانب و استفاده ابزاري از نقش زن در سينما مي باشد.
سعيدي
¤ آرزو مي كنم كه عامل اصلي به شهادت رساندن حجاج در جمعه خونين مكه 1366 هم مثل وليعهد اين كشور به ديار باقي بشتابد تا دل خانواده هاي اين شهدا كه هنوز داغدار آن جنايت وهابي هاي عامل آمريكا هستند اندكي خنك شوند.
يك هم وطن
¤ خدا را شكر مي كنم كه سريال ستايش در شرف به اتمام رسيدن است و اين بار غم كه در جمعه شب ها بر ما تحميل شده بود بر زمين گذاشته خواهد شد. از دست اندركاران سازنده اين گونه سريال ها هم خواهش مي كنم كه ديگر اين گونه سريال ها را نسازند.
يك خانم هم وطن
¤ اگر 3 جاسوس آمريكايي را به اين راحتي آزاد نمي كردند شايد امروز شاهد اتهامات آمريكايي عليه جمهوري اسلامي ايران نبوديم. به نظر مي رسد كه اين گونه حوادث از ضعف ديپلماسي خودمان است.
طوماري

 




در مصاحبه با المنار تاكيد كرد
سيدحسن نصرالله : نياز آمريكا به مذاكره علت متهم كردن ايران است

دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به سناريوي ساختگي تلاش ايران براي ترور سفير عربستان در واشنگتن تصريح كرد كه رد درخواست آمريكا از سوي ايران براي خط ارتباط مستقيم باعث خشم كاخ سفيد و طراحي فتنه جديد عليه ايران در منطقه شد.
حضرت حجت الاسلام و المسلمين سيدحسن نصرالله، در گفت وگويي 3 ساعته با شبكه تلويزيوني المنار به توضيح در مورد موضوعات مختلف منطقه پرداخت.
وي با اشاره به فتنه انگيزي اخير آمريكا عليه ايران و تهمت به تهران در ترور سفير عربستان سعودي در واشنگتن گفت: آمريكا از مدتها پيش به دنبال ديدارهاي دوجانبه با ايران بود، اما ايرانيها هرگز اين ديدارها را قبول نكردند، به همين علت استفاده از اين فتنه براي تحميل تحريم هاي بيشتر به ايران و همچنين به چالش كشيدن مناسبات ايران و عربستان سعودي و تغذيه فتنه ميان دو طرف صورت گرفته است. علت اصلي تمام اينها نيز رد شدن درخواست آمريكا براي ايجاد خط ارتباط مستقيم با ايران از سوي تهران است.
نصرالله ادامه داد: آمريكايي ها به دنبال ايجاد خط ارتباط مستقيم با ايراني ها بودند و در همين زمينه يك ژنرال آمريكايي را انتخاب كردند، آنها همچنين يك فرمانده ايراني نيز كه دوست دارند طرف آنها در مذاكرات باشد، انتخاب كردند، اما ايران اين موضوع را رد كرد.
سيدحسن نصرالله تاكيد كرد: آمريكا مي خواست در زمينه عراق و افغانستان با ايران وارد مذاكره شود، اوباما مي داند كه ايران در اين كشورها تاثير دارد، اما رد شدن اين درخواست از سوي ايران خشم آمريكايي ها را برانگيخت و به همين علت بود كه آنها اقدام به ساختن اين اتهامات عليه ايران كردند تا بتوانند خط ارتباط مستقيم با ايران را از اين طريق راه اندازي كنند.
آمريكا توان حمله به ايران را ندارد
وي در بخش ديگري در مورد تهديدات جديد آمريكا عليه ايران ابراز داشت كه آمريكايي ها قادر نيستند كه وارد جنگ جديدي شوند. علت آن هم شكست هاي نظامي، امنيتي و مالي است كه ارتش آمريكا در عراق و منطقه دريافت كرده است، به اعتقاد من كانديداي جمهوري خواهان در انتخابات توقف تمامي كمك هاي مالي آمريكا براي حل بحران مالي در اين كشور را مطرح خواهد كرد.
دبيركل حزب الله لبنان ادامه داد: من بروز جنگ جديد آمريكا با ايران را بعيد مي دانم و معتقدم كه آنها تنها مي خواهند تا ايران عقب نشيني كرده و با پروژه هاي آنها همكاري كند، من اميدوارم كه سعودي ها به اين فتنه ها كشيده نشوند، آنها بايد هوشيار باشند و به منافع آمريكا در منطقه خدمت نكنند، هر چالشي ميان ايران و عربستان به نفع كشورهاي منطقه نيست.
تلاش آمريكا براي احياي طرح خاورميانه جديد
سيدحسن نصرالله موجوديت رژيم صهيونيستي را تهديدي براي تمام كشورهاي منطقه دانست و با اشاره به تلاش آمريكا براي احياي طرح خاورميانه جديد آن را در راستاي تجزيه كشورهاي منطقه برشمرد.
دبيركل حزب الله لبنان در ادامه مصاحبه با شبكه تلويزيوني المنار وابسته به حزب الله، اظهار داشت: بايد مشخص كنيم كه تهديد چيست، در واقع خطر را مشخص كنيم و اين كه آيا نيازي هست در برابر آن ائتلافي تشكيل داد و با هم متحد شويم.
وي افزود: اولين تهديدي كه در منطقه وجود دارد، موجوديت اسرائيل است كه اين تهديدي براي تمام كشورهاي منطقه است.
نصرالله دومين تهديد را طرح آمريكا در خاورميانه دانست و تصريح كرد: طي آن واشنگتن تلاش بسيار دارد، خاورميانه جديد مورد نظر خود را پس از ناكامي در تشكيل آن مجددا احيا كند؛ اين كه مي گوييم چرا طرح خاورميانه جديد يك تهديد است، به اين دليل كه اين طرح خواهان تقسيم منطقه به كشورهاي جديد براساس طايفه و نژاد است و اين كشورها همچنان با هم درگير باقي بمانند تا اسرائيل تنها رژيم قدرتمند در منطقه باشد و اين تهديدي براي مسلمانان و مسيحيان و تمام كشورهاي منطقه بشمار مي آيد.
عقب نشيني آمريكا از عراق پيروزي واقعي براي محور مقاومت
سيدحسن نصرالله عقب نشيني آمريكا از عراق را يك «پيروزي واقعي» براي ملت عراق دانست و گفت: به اعتقاد ما آنچه اتفاق مي افتد، يك پيروزي واقعي براي ملت عراق و محور مقاومت و تمام كساني است كه در كنار اين ملت ايستادند و مانع تبديل عراق به لقمه چرب و نرم آمريكا تا به راحتي آن را از گلوي خود پايين ببرد و ببلعد و اين شكستي تاريخي براي آمريكايي هاست، و در واقع ورود يك قدرت سياسي اصيل به روند و عمليات سياسي عراق منجر به تشكيل پارلمان و دولتي شد كه حامي ملت باشد و در برابر آمريكا سر فرود نياورد و دليل تمام اين موفقيت ها ايستادگي ملت عراق و مشاركت آنها در امور عراق است.
ايستادگي در مقابل آمريكا
مبناي حمايت از سوريه
سيدحسن نصرالله در ادامه گفت وگوي خود با شبكه المنار به اوضاع كنوني در سوريه اشاره كرد و گفت: برخي تلاش مي كنند اين را بگويند كه مواضع ما در قبال اوضاع سوريه دوگانه است، من به ياد دارم كه تعامل ما با تمام جنبش هاي ملي براساس معيارهاي ثابتي است، ما گفتيم كه معيارهاي ما اين است كه اول بايد موضع آن نظام با آمريكا مورد توجه قرارگيرد، اگر تسليم منافع آمريكا باشد، موضوع يك چيز است، اما اگر از آمريكا دور يا در جبهه مقابله با آمريكا باشد موضوع چيز ديگري است، نمي توان اين را ناديده گرفت.
وي افزود: موضوع دوم اين است كه آيا اين كشور قادر به انجام اصلاحات است يا نه، ما با كساني هستيم كه در مقابل هر نظام وابسته به آمريكا مي ايستند و اصلاح آن را رد مي كنند، در سوريه اولا نظام موجود بازدارنده است، ما به ياد داريم كه در سال 1982 آمريكايي ها موضوع تسويه آرمان فلسطين را مطرح كردند و در آن زمان سوريه با ملت هاي منطقه در برابر اين طرح ايستاد تا آن را از بين ببرد، همه به ياد داريم كه بعد از اشغال عراق كاولين پاول، بشار اسد را تهديد كرد، اما او تسليم نشد و فعاليت خود را در كنار جنبش هاي مقاومت در فلسطين و لبنان و عراق ادامه داد، وي شايد تنها رئيس عربي باشد كه از عراق صحبت كرد.
درباره سلاح مقاومت
تسامح نمي كنيم
دبيركل حزب الله لبنان احتمال حمله نظامي رژيم صهيونيستي به لبنان را با توجه به فضاي داخلي اين رژيم و توانمندي هاي مقاومت بعيد دانست.
سيدحسن نصرالله در پايان اين مصاحبه درباره حمله احتمالي رژيم صهيونيستي به لبنان گفت: هيچ كس نمي تواند بگويد كه قطعا اسرائيل جنگي به راه نخواهد انداخت اما ما تحليل خود را از اين جريان ارائه مي كنيم. بخش نظامي بدترين احتمالات را در نظر مي گيرد اما در تحليل سياسي بايد بگويم كه اگر نگاهي به اطلاعات مربوط به فضاي داخل اسرائيل، محيط استراتژيك منطقه و توانمندي مقاومت در لبنان بياندازيم متوجه خواهيم شد كه احتمال جنگ اسرائيل عليه لبنان بعيد به نظر مي رسد.
وي درباره سخنان اخير بان كي مون دبيركل سازمان ملل درباره سلاح مقاومت افزود: سلاح مقاومت، برخورداري ازآن، فرهنگ آن و مثلث مقاومت، ملت و ارتش مايه و عنصر توانمندي ماست و درباره آن تسامحي نمي كنيم. هيچ بيانيه اي از اينجا و آنجا يا يك مجمع بين المللي بر ما تاثيري نخواهد گذاشت.
 



ناكامي دوباره پروژه آمريكا عليه ايران رويترز: آمانو ارزيابي مطلوب آمريكا را منتشر نمي كند

به رغم تلاش آمريكا براي وادار كردن مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي به ارائه گزارشي كاملاً ضد ايراني، خبرگزاري رويترز اعلام كرد كه آمانو ارزيابي مطلوب آمريكا را منتشر نخواهد كرد.
«فردريك دال» در گزارشي براي اين خبرگزاري رويترز كه روز دوشنبه 2 آبان 1390 (24 اكتبر 2011) منتشر شده نوشت: «ديپلمات هاي غربي مي گويند پيش بيني مي شود آژانس بين المللي انرژي اتمي به زودي اطلاعاتي را در مورد ابعاد نظامي فعاليت هاي هسته اي ايران منتشر كند اما با صراحت اعلام نخواهد كرد كه تهران در تلاش براي ساخت بمب اتمي است».
گزارشگر رويترز ادامه داد: «به هر حال بي ميلي روسيه و چين ممكن است مانع از هرگونه تلاش غربي ها براي استفاده از گزارش ماه آينده آژانس بين المللي انرژي اتمي در اعمال تحريم هاي بيشتر شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران شود».
به اين ترتيب روشن است كه آمريكا به هدف اصلي خود از گزارش نوامبر نخواهد رسيد چرا كه آمريكايي ها از آمانو خواسته بودند روشن ترين ارزيابي ممكن را در اين باره ارائه بدهد كه برنامه هسته اي ايران داراي بعد نظامي هست يا نه و اكنون روشن شده كه آمانو چنين چيزي را اعلام نخواهد كرد.
رويترز در اين گزارش علت اين اتفاق را مخالفت روسيه و چين با اتهام زني آمانو به ايران اعلام كرده و نوشته است: «روسيه و چين هفته گذشته اعلام كردند زمان انتشار گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي ممكن است به فرصت ها براي استفاده از ديپلماسي به منظور حل و فصل مناقشه موجود بر سر برنامه هسته اي ايران آسيب برساند. ديپلمات ها گفتند روسيه و چين از مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي درخواست كرده اند پيش از ارائه گزارش جديد خود درباره فعاليت هاي هسته اي ايران كه قرار است ماه آينده منتشر شود به ايران فرصت دهد تا اطلاعاتي را كه آژانس قصد ارائه آنها را دارد بررسي كند و به ادعاهاي مطرح شده در مورد بعد نظامي احتمالي برنامه هسته اي خود پاسخ دهد اقدامي كه نشان دهنده اختلاف نظر ميان پنج كشور عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان بر سر اين مسئله است».
گزارش جديد آمانو درباره برنامه هسته اي ايران اوايل نوامبر منتشر خواهد شد.
در ادامه گزارش رويترز آمده است: «روسيه و چين از سال 2006 تاكنون از 4 قطعنامه تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران حمايت كرده اند اما آنها سال گذشته از آمريكا و اتحاديه اروپا به علت اقدامات يكجانبه عليه ايران انتقاد كردند. روسيه همچنين تأكيد كرده است با هرگونه تحريم هاي جديد شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران مخالف است».
دال در ادامه گزارش نوشته است با اين حال ديپلمات هاي غربي چندان ناراضي نيستند و مي گويند اين گزارش فرصت لازم براي تشديد وضعيت عليه ايران را در اختيار آنها مي گذارد.
رويترز در ادامه اين گزارش همچنين تأكيد كرده است كه احتمال ارجاع مجدد پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت منتفي است. دال مي نويسد: «ديپلمات هاي غربي مي گويند روسيه و چين در نشست اواسط نوامبر شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي احتمالاً از ارجاع دوباره پرونده ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متحد براساس اين گزارش آژانس حمايت نخواهند كرد».
در اين گزارش آمده است: «يك فرستاده غربي گفت بسياري از كشورها از آمانو درخواست كرده اند روشن ترين ارزيابي ممكن خود را در مورد بعد نظامي احتمالي برنامه هسته اي ايران ارائه كند. اين ديپلمات ها افزودند اما اكنون دانستن اينكه آمانو چه چيزي اعلام خواهد كرد دشوار است. همچنين زود است كه اكنون قضاوت كنيم آيا آنچه آمانو در گزارش خود ارائه خواهد كرد مي تواند پايه اي براي ارجاع اين مسئله به شوراي امنيت سازمان ملل متحد، مانند آنچه كه در سال 2006 رخ داد، باشد يا خير».

 



همينه كه BBC و VOA اين قدر شير تو شير شده! (خبر ويژه)

رسانه هاي اپوزيسيون خارج كشور از بلبشوي اخلاقي كامل در BBC و VOA خبر مي دهند.
پايگاه اينترنتي «كدوم دات كام» در اين باره نوشت: در ماه هاي اخير علاوه بر حملات رايج مقامات ايران عليه بخش هاي فارسي بي بي سي و صداي آمريكا، اخباري نيز درباره پشت پرده اين رسانه ها منتشر شده است. براي مثال اخيراً خبر اخراج كوروش صحتي، احمد باطبي، جمشيد چالنگي و رودي بختيار از بخش فارسي صداي آمريكا و در عوض استخدام آرش سبحاني(از گروه كيوسك) مطرح شده است. داستان هاي روابط جنسي مجريان و مديران در بي بي سي فارسي و در صداي آمريكا نيز ماه هاست كه در وبلاگ ها مطرح شده اند. براي مثال شايعه اي در مورد يكي از مجريان زن بي بي سي فارسي مطرح شده است يكي از جنجالي ترين خبرهاي سال پيش نيز شكايت الهام[س] خبرنگار سابق بخش فارسي صداي آمريكا بود كه همكار خود را متهم كرد كه مي خواسته به زور با او رابطه جنسي داشته باشد و وقتي او از آن همكار به مديريت شكايت كرده وي(خانم س) اخراج شده است. وكيل وي آقاي «كليمن» در رابطه با آزار جنسي خانم[س] تقاضاي 150 ميليون دلار غرامت كرده است.
اين سايت مي افزايد: اخباري نيز درباره جدايي سامان اربابي مجري برنامه پارازيت از همسرش ملودي صفوي در پي رابطه اربابي با خانمي به نام يوسچا(آزاده) از آلمان و شراكت تجاري منتشر شده است. خبر يا شايعه ديگري نيز درباره جدايي آرش سبحاني (موسس گروه كيوسك) از نامزد سابق خود لونا شاد(مجري سابق برنامه شباهنگ صداي آمريكا) در پي روابط جديد آرش سبحاني با... منتشر شده است. از سوي ديگر منتقدين بي بي سي و صداي آمريكا، تغييرهاي مكرر در مديريت، خط مشي، و اعضاي اين رسانه ها، و همچنين عدم پاسخگويي اين رسانه ها به اخبار مذكور را نشانه ضعف مديريتي آنها مي دانند.

 



اولاً سابقه ات كو؟ثانياً چرا حالا كه اخراج شدي؟! (خبر ويژه)

آقاي باطبي و شركا! اگر بر اساس ادعاي شما، صداي آمريكا رسانه در اختيار جمهوري است، چرا سال ها در خدمت چنين رسانه اي بوديد و حقوق و مزايا از صداي آمريكا دريافت كرده ايد؟»
يكي از مخالفان خارج نشين با طرح اين پرسش، تصريح كرد باطبي بايد ادعاي دانشجو بودن و 9 سال حضور در زندان را ثابت كند. «اميني-م» در خودنويس نوشت: آقاي احمد باطبي ادعا مي كنند كه به عنوان دانشجو از تاريخ 1378 به مدت 9 سال زندان بوده اند. اينك بايد ايشان ثابت كنند كه دانشجو بوده اند و دوما تمام مدت اين 9 سال را در زندان به سر برده اند. از ايشان مي خواهيم مداركي دال بر دانشجو بودن خود و نيز مداركي دال بر اقامت طولاني مدت خويش در زندان ارائه فرمايند. اينجانب به عنوان يك روزنامه نگار و فعال حقوق بشر كه سال ها اخبار زندانيان سياسي را تحت نام «كميته بحران زندانيان سياسي» دنبال مي كردم و با بيشتر زندانيان سياسي در ارتباط بوده ام، هيچگاه از هيچيك از زندانيان تاييدي بر اقامت دايمي آقاي باطبي در زندان و در آن مدت 9 سال نشنيدم. باطبي مي بايد مدركي دال بر دانشجو بودن خود ارائه كند. اين درخواست زيادي نيست كه نتواند يا نخواهند به آن پاسخ دهد. و در وهله دوم، ايشان حكم دادگاه خود و ميزان مدتي را كه در زندان بوده و برگه هاي مرخصي خود را نشان دهند چرا كه در هر برگه مرخصي، مدت مرخصي ذكر مي شود. چرا ايشان تا به حال هيچكدام از اين مدارك را در جايي منتشر نكرده اند؟
وي با اشاره به نامه و دستخط يكي از زندانيان كه طي آن باطبي را متهم به لو دادن افراد كرده و تشكيك باطبي در اصالت اين نامه تصريح كرد: من دستخط و ادبيات اين زنداني را مي شناسم چون با او آشنايي داشتم و مكاتبات وي در آرشيو من و برادرم موجود است. بنابراين مي توان سنديت دستخط را هم روشن كرد اما سؤال آخر اين است كه آقايان باطبي و شركا، اگر براساس ادعاي شما صداي آمريكا رسانه در اختيار جمهوري اسلامي است، شما چرا سال ها در خدمت چنين رسانه اي بوده و حقوق و مزايا از صداي آمريكا دريافت كرده ايد؟
يادآور مي شود باطبي در پي شكايت همسرش و حساس شدن اف بي آي به اين موضوع كه وي با ايران در تماس است، از سوي پليس احضار شد. رسانه هاي ضدانقلاب نوشتند باطبي در تماس هاي خود برخي اعضاي مخفي و فعال اپوزيسيون در ايران را لو داده است. پس از اين ماجرا باطبي از VOA اخراج شد اما او و دوستان اخراجي اش ادعا كردند صداي آمريكا در خدمت جمهوري اسلامي قرار دارد و مدير آن سياست هاي ايران را پيگيري مي كند.
«خودنويس» ضمن انتشار مطلب اعتراض به باطبي، تصريح كرده كه اين مطلب چند بار بازنويسي و در نهايت بخش هايي از آن نيز حذف شده است.

 



عجب غلطي كرديم كه اسراي فلسطيني را آزاد كرديم! (خبر ويژه)

صهيونيست ها معتقدند با آزادي اسراي فلسطيني، روحيه مضاعفي به مقاومت اسلامي فلسطين داده اند و روزهاي سختي را بايد در آينده انتظار بكشند.
اسحاق مردخاي وزير جنگ اسبق اسرائيل گفت: آزادي اسيران فلسطيني كار اشتباهي بود و سبب بالا رفتن روحيه گروه هايي چون حماس و جهاد اسلامي خواهد شد.
وي كه با شبكه 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي مصاحبه مي كرد، افزود: در نتيجه آزادي فلسطيني ها از زندان، اسرائيل روزهاي سختي را پيش رو خواهد داشت. اسراي آزاد شده به زودي فعاليت هاي ضد اسرائيلي را از سر مي گيرند.
به گزارش خبرگزاري قدس، شائول موفاز نماينده عضو كنست و وزير سابق نيز گفته است: ما با اين اقدام خود فلسطيني ها را تشويق به مقاومت كرديم و احتمالا در آينده تعدادي از نظاميان ما به اسارت درخواهند آمد. ما به آنها مشوق داديم تا تعداد بيشتري از نيروهاي ما را به اسارت درآورند.
در حالي كه تزيپي ليوني وزير خارجه سابق گفته «آزادي اسراي فلسطيني باعث انزواي اسرائيل و تقويت گروه حماس شده»، هاگي بن آرتس داماد نتانياهو مي گويد: من از اين پس سعي مي كنم با او روبرو نشوم و دست ندهم زيرا نتانياهو مسئول جان هر اسرائيلي است كه در آينده به دست فلسطيني ها كشته شود. او با اين كار خود به فلسطيني ها روحيه و جرأت مبارزه داد. ما در زمان آزادي شيخ احمد ياسين نيز مي گفتيم او پيرمردي مريض بيش نيست اما هم او پس از آزادي، رهبر انتفاضه دوم شد و بيش از هزار تن از ما را به كام مرگ فرستاد.
وي همچنين گفته است: امضاي توافقنامه آزادي اسراي فلسطيني، از هر توافقنامه ديگري در تاريخ اسرائيل ذلت بارتر و دردناك تر بود. حماس به زودي وعده خود براي اسارت نظاميان اسرائيلي را عملي و آرزوهاي ما را نقش بر آب مي كند. من عاجزم از اينكه بتوانم عواقب تصميم مقامات تل آويو را وصف كنم. نتانياهو آدم ضعيفي است.

 



ببين تفاوت ره از كجاست تا به كجا! (خبر ويژه)

هاشمي رفسنجاني گفت: اولويت من در اين مقطع اين است كه تا آنجا كه مي توانيم از تفرقه، طرد و عوامل كينه ساز خودداري كنيم.
وي در ديدار «جمعي از روزنامه نگاران» نياز فوري و حياتي كشور را اتحاد و همدلي ميان همه اقشار دانسته و گفته است: در شرايط كنوني هيچ گونه تفرقه و درگيري را به صلاح نمي دانم.
هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سوالي درخصوص پارلماني شدن ساختار سياسي كشور، با اشاره به اينكه طبق قانون اساسي، جمهوريت و اسلاميت دو ركن غيرقابل تغيير نظام جمهوري اسلامي هستند، گفت: البته رهبري اين موضوع را به آينده دور كه ممكن است قابل بررسي باشد، محول كردند، چون تحقق محتمل اين كار مستلزم تغيير در قانون اساسي آن هم با سازوكار خود و تغيير در جمهوريت نظام است، در غير اين صورت تضعيف بخش جمهوريت نظام خلاف قانون اساسي است و قدرت انتخاب مردم محدود و محصور مي گردد كه قطعا اين مهم مدنظر رهبري نبوده است.
يادآور مي شود جريان متبوع آقاي هاشمي طي دو سال گذشته برخلاف اظهارات وي بر ايجاد تفرقه و درگيري اصرار داشته است. مواضع وي در آستانه انتخابات دو سال پيش نيز يكي از عوامل تشديد تشنج در فضاي انتخاباتي بود. همچنين پس از وقوع برخي آشوب هاي سازمان يافته از سوي دشمن، برخي اطرافيان آقاي هاشمي (نظير فائزه و مهدي هاشمي) در دامن زدن به التهابات نقش مستقيم داشتند.
اما صرف نظر از اين موضوع، درباره نگراني مطرح شده از سوي آقاي هاشمي (تضعيف جمهوريت در صورت پارلماني شدن نظام) ظاهرا خطايي در فهم موضوع صورت گرفته است والا همه آشنايان با مقدمات حقوق اساسي مي دانند كه نه «نظام رياستي»، تنها مصداق «جمهوري» است و نه نظام پارلماني در تقابل با جمهوريت قرار دارد. توضيح آن كه هم اكنون نيز جمهوري هاي موجود در دنيا بعضا رياستي و برخي ديگر پارلماني هستند. در شيوه پارلماني، نيز رأي مردم نقش اصلي را دارد.
يادآوري اين نكته هم ضروري است كه به دنبال بيانات رهبرمعظم انقلاب در جمع دانشجويان استان كرمانشاه، برخي رسانه ها با تحريف بيانات روشن ايشان چنين القا كردند كه نظر معظم له، معطوف به دولت فعلي است حال آن كه ايشان تصريح كردند بررسي اين موضوع، در آينده دور محتمل است. نكته ديگر اينكه اصل دغدغه رهبر انقلاب، دعوت به انديشيدن نخبگان درباره موضوع ارتقاي كارآمدي اجزاء حاكميت در عين حفظ اصول و چارچوب ها بود.
همچنين احتمالا يكي از دغدغه هاي معظم له كه دغدغه نخبگان هم هست، هزينه هاي غيرضرور ناشي از تقابل مجلس و دولت است و يكي از گزينه هايي كه مي توان به آن فكر كرد رويكرد به نظام پارلماني است كه در آن، مردم نمايندگان پارلمان را انتخاب مي كنند و آنگاه منتخبان مردم، نخست وزير و كابينه را برمي گزينند كه طبعاً مقيدند همراهي بيشتري با دولت داشته باشند و از تقابل ها كم كنند.
با اين اوصاف، درباره دغدغه هاي رهبري معظم انقلاب و مردم و فاصله آن با گمانه زني هاي سياست زده- كه گاه «رجماً بالغيب» هم هست- بايد گفت ببين تفاوت ره از كجاست، تا به كجا!

 



فقط صحبت «جرس» نيست همه رو به قبله شده ايم (خبر ويژه)

ارگان رسانه اي حلقه لندن كه اعلام ورشكستگي مالي كرده، تلويزيون سبزهاي مقيم پاريس را به نوزادي ناقص الخلقه تشبيه كرد و نوشت: همه از همان آغاز مي دانستند اين نوزاد زنده نمي ماند.
گردانندگان جرس، در مطلبي كه ظاهراً براي كتمان بالا كشيدن پول هاي بادآورده نگاشته شده، مدعي شده اند كه ورشكستگي اين سايت از سر سوءمديريت و بي تدبيري بوده است. در مطلب يادشده آمده است: اعلان همزمان كسر بودجه رسانه هاي سبز جرس و رسا، با شماره حساب هاي شبيه به هم از يك شعبه بانك نشان از آن دارد كه بانيان اصلي اين دو رسانه كه بايد براي سالهاي آتي جنبش سبز برنامه ريزي داشته باشند، در يك حركت از سر اضطرار اقدام به راه اندازي رسانه كرده اند و اينك با اختلاف زماني كمتر از يك هفته اعلان ورشكستگي مي كنند. حضور جرس ولو بدون برنامه منسجم در گرماگرم جنبش قابل قبول است اما شروع به كار رسانه اي تصويري به نام رسا در زماني كه تامين بودجه بدون كمك خارجي تقريباً قريب به محال است باهيچ توجيهي قابل پذيرش نيست. نگاهي به هر دو رسانه نشان از آن دارد كه يا بانيان اين رسانه نگاه واقعي به مسائل پيراموني نداشته اند و يا براي راه اندازي رسانه اي در قد جنبش سبز مجهز نبوده و كار را به كارآشنا نسپرده اند كه اميدوارم اشتباه دوم را تكرار نكنند و سرنوشت اين دو رسانه را باهم گره نزنند. براي هر آن كسي كه اندك شناختي با رسانه دارد پر واضح است كه اول بايد «چاه را كند بعد منار را دزديد.»
«جرس» آنگاه با طعنه به «رسا» نوشت: راه اندازي يك رسانه تصويري برخلاف يك رسانه نوشتاري نيازمند برنامه ريزي دقيق تر و كارشناسي تر است كه متأسفانه «رسا» فاقد آن بوده است. رسا با همه زيبايي اش [!] نوزاد ناقص الخلقه اي بود كه در زمان مناسب پاي به حيات نگذاشت و هر چند اطرافيانش را شاد كرد اما همه مي دانستند چند صباحي بيشتر مهمان آنان نخواهد بود و دير يا زود رخت برمي بندد.
در ادامه اين مطلب انتحاري آمده است: كمتر كسي مي تواند بپذيرد روشنفكران و مبارزان سياسي با ده ها سال سابقه تنها «سه هفته» مانده به پايان، فرياد از نداشته ها سر دهند. اين اعلان شتاب زده به نداشتن بودجه كافي براي سايتي كه افقهاي بزرگتر سياسي را در نظر دارد غريب است و باور نكردني. مگر مي توان براي ساختن فرداي ايران برنامه داشت اما براي اداره يك سايت در تاريكي حركت كرد؟!
اما بخوانيد از «نيك آهنك- ك» كاريكاتوريست خارج نشين كه همواره سايه كديور و مهاجراني را با تير مي زده و حالا كه فرصت پيدا كرده، مي نويسد: جرس در آستانه تعطيلي قرار گرفته و بايد به هر طريقي كمك كرد تا بماند. خود من بارها به اين رسانه در دوره مديريت مهاجراني و جميله كديور اعتراض كرده ام اما انتقادهاي تند من به معناي مخالفت با يك رسانه نيست. اشتباه نكنيد. نمي خواهم نمك روي زخم كسي بپاشم. من طبيعتاً موافق پاسخگو كردن كساني هستم كه در قدرت بوده اند. جرس در دوره اي عملاً سخنگوي كساني بود كه در قدرت بودند ولي پاسخگويي را واجب نمي دانستند. گروهي كه همه بدي ها را مربوط به دوره بعد از خروج از قدرت شان مي دانستند. گروهي كه پاسخگويي خاندان هاشمي در قبال معادلات سياسي و معاملات نفتي و هزار و يك بازي سياسي ديگر را بي اهميت مي دانستند. يكي از مديران نخستين جرس گفته بود كه در دوره اي، خاندان هاشمي حامي جرس بوده اند. به نظر مي رسد اين حمايت بعد از خروج مهاجراني قطع شده باشد. جرس در آن دوران گاه مطالبي منتشر مي كرد كه دقيقاً متناسب با منافع و خواست اعضايي از خاندان هاشمي بود.
وي در ادامه مشكل جرس را فراتر از مسئله مالي دانسته و با اشاره به افول فتنه مي نويسد: اما مسئله چيز ديگري است. رسانه جرس خود را متكي به «جنبش سبز» مي بيند. يعني هويت خود را از اين جنبش گرفته است. اگر فرض كنيم جنبش سبز دچار افول شده، آيا رسانه اي كه خواه ناخواه به اين جنبش وابسته است با اين كشتي پايين نمي رود؟ گرچه بايد بگويم كه اين مي تواند سرنوشت همه رسانه هاي آنلايني باشد كه به نحوي در چند سال اخير ايجاد شده اند و چه بسا خودنويس نيز بايد از الان به فكر خودش باشد!
وي اين را هم نوشته است كه بزرگان جرس در دوره اي داعيه رياست هم داشتند اما نتيجه اي در برنداشت.


 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14