(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 آبان 1390- شماره 20058

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نسخه نوع بيماري
با سقوط ديكتاتورهاي منطقه سيرنزولي منحني اقتدار آمريكا آغاز شده است
پاسخ رهبر معظم انقلاب به مامور سرشماري: منزل ما سازماني و الان خانواده ام دو نفري است
انتقاد محافل داخلي از پيام تسليت هاشمي و احمدي نژاد به ملك عبدالله
ناكامي همه عمليات هاي 11 ماه گذشته گروهك هاي تروريستي در شرق كشور
پرونده فساد بزرگ بانكي تا يك ماه ديگر روي ميز دادگاه
لاوروف: ايران احساس مي كند غرب در مذاكره جدي نيست و فقط به دنبال فشار است
آغاز به كار هجدهمين نمايشگاه مطبوعات در مصلاي تهران
حاشيه هاي روز اول نمايشگاه مطبوعات به روايت خبرنگار كيهان
اينديپندنت: اتهام ترور عليه ايران تبليغاتي است



نسخه نوع بيماري

آريل شارون پس از شش سال از كماي مطلق خارج شده و از خود عكس العمل نشان مي دهد؛ گيلعاد شارون فرزند بزرگ شارون در اين باره گفته است: «پدرم چشمانش را باز كرده، صحبت هاي ما را مي شنود و به آن عكس العمل نشان مي دهد همچنين پدرم در پاسخ به درخواست ما انگشتانش را تكان مي دهد.»
درمان
ما براي كمك به خانواده شارون به جناب گيلعاد (فرزند ارشد آريل شارون) توصيه مي كنيم جهت بهبود حال پدرش، خبر سقوط حسني مبارك، معمر قذافي، بن علي و عبدالله صالح را به آريل شارون بدهد تا ببينيم اين بار كجايش را تكان مي دهد؟!؟!
همچنين جناب گيلعاد مي تواند تصاوير جنبش هاي اعتراضي وال استريت و ديگر شهرهاي آمريكا را به پدرش نشان دهد و مطمئن باشد آريل شارون بعد از ديدن شعارها و دست نوشته هاي آنان بر ضد نظام سرمايه داري، ديگر هيچ جايش را تكان نخواهد داد!!! براي محكم كاري به ايشان تجويز مي كنيم تصاويري از خالد مشعل و اسراي آزاد شده فلسطيني را به شارون نشان دهد و پس از آن با اطمينان كامل، خود را براي مراسم خاكسپاري و كفن و دفن پدر (آريل شارون) آماده كند!!

 



بيانيه 231 نماينده مجلس در حمايت از بيداري اسلامي
با سقوط ديكتاتورهاي منطقه سيرنزولي منحني اقتدار آمريكا آغاز شده است

وكلاي ملت در بيانيه اي، سقوط ديكتاتورهاي منطقه را نقطه آغاز سير نزولي منحني اقتدار آمريكا دانستند.
روز گذشته هم مانند صبح يكشنبه، مجلس ميزبان فردي بود كه ترجيح مي داد، اظهاراتش را پشت درهاي بسته بشنود، به همين خاطر دومين روز كاري صحن بهارستان در اين هفته هم مدتي غيرعلني برگزار شد. خبر كشته شدن قذافي در كنار اتهام ترور به جمهوري اسلامي از سوي آمريكا هم البته ديروز مبناي تحليلي را شكل داد كه اهالي بهارستان آن را در قالب بيانيه اي كه 231 امضا پاي آن بود، ارائه كردند.
متن اين بيانيه كه توسط محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس قرائت شد به شرح زير است:
سقوط ديكتاتورهاي منطقه از مبارك گرفته تا بن علي و از قذافي گرفته تا عبدالله ناصالح و ديگران كه به عنوان مهره هاي آمريكا و غرب در نوبت قرار دارند نشانه بارز تحقق اين وعده الهي است كه مستضعفان را بر مستكبران با اراده خويش پيروز مي گرداند.
در محاسبات سياسي امروز جهان اين ديكتاتورها سرشاخه هاي قدرت منطقه اي آمريكا بودند كه با سقوط آنها منحني اقتدار آمريكا در منطقه سير نزولي خود را آغاز نموده و با شكست سياست هاي اين ابرقدرت در عراق، افغانستان و خاورميانه با هزينه صدها هزار ميليارد دلار اين بحران به داخل جامعه آمريكا كشيده شده است و ما امروزشاهد جنبش ضد وال استريت به عنوان فرياد بلند ملت آمريكا عليه حاكميت ظالمانه اين كشور هستيم. به هلاكت رسيدن قذافي جنايتكار با اراده ملت به پا خاسته ليبي موجي از خوشحالي را در جهان به ويژه ملت بزرگ ايران ايجاد نمود و نشان داد كه اراده مردمي به پا خاسته با انگيزه الهي، بزرگترين قدرت ها را به زير خواهد كشيد.
امروز آمريكاي شكست خورده در منطقه و نگران از وضعيت داخلي و بيداري ملتش در يك سياست گذاري فرافكنانه طرح شيطاني ادعاي ترور سفير عربستان در واشنگتن را به جمهوري اسلامي ايران نسبت مي دهد و به دو عنصر طرفدار آمريكا يعني احمد شهيد گزارشگر حقوق بشر و آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي هسته اي توصيه نموده است، گزارش هاي منفي عليه جمهوري اسلامي ايران ارائه نمايد با اين هدف كه فضاي بين المللي را عليه جمهوري اسلامي ايران تحريك نمايد و افكار عمومي ملت آمريكا و جهان را از اين سياست هاي غلط آمريكا منحرف نمايد.
ما نمايندگان ملت ايران ضمن محكوم كردن توطئه هاي جديد آمريكا و به سخره گرفتن طرح شيطاني ترور سفير عربستان در واشنگتن و محكوم كردن تروريسم جهاني، به آمريكا اعلام مي نماييم كه هيچ توطئه اي نمي تواند در اراده ملت بزرگ ايران كه پيرو مقام معظم رهبري هستند خللي ايجاد نمايد بلكه روز به روز منسجم تر و با استحكام بيشتر در جهت تحقق اهداف بلند نظام جمهوري اسلامي ايران به پيش خواهند رفت.
استيضاح ها
فورا اعلام وصول مي شوند
نمايندگان در اصلاح آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، هيئت رئيسه را موظف كردند طرح هاي استيضاح را پس از دريافت در اولين جلسه علني اعلام وصول كند.
مجلسي ها در جلسه علني روز سه شنبه ادامه بررسي طرح اصلاح موادي از آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي را در دستور كار داشتند.
نمايندگان مجلس در اصلاح ماده 220 قانون آيين نامه داخلي مجلس كه مربوط به استيضاح وزيران است مقرر كردند در استيضاح بايد موضوع به صورت صريح و با ذكر مورد يا موارد، معين شود و به صورت كتبي تنظيم و به هيئت رئيسه تسليم گردد.
همچنين هيئت رئيسه موظف شد در اولين جلسه علني استيضاح را اعلام وصول كند و در همان روز متن استيضاح را براي وزير يا وزيران مورد استيضاح ارسال و همزمان چاپ و بين نمايندگان توزيع كند.
براساس تبصره 1 اين ماده مقرر شد علاوه بر امضاكنندگان استيضاح، ساير نمايندگان مي توانند تا قبل از طرح استيضاح در جلسه علني استيضاح را امضاء نمايند.
در تبصره 2 اين ماده هيئت رئيسه موظف شده است در روز برگزاري استيضاح، متن استيضاح و نام آخرين متقاضيان استيضاح را چاپ و توزيع كند.
تبصره 3 نيز تصريح دارد پس از اعلام وصول استيضاح در جلسه علني، فقط در صورتي استيضاح از دستور كار مجلس خارج مي شود كه تمامي امضاءكنندگان به صورت كتبي استرداد استيضاح را بخواهند در اين صورت مي توانند دلايل خود را توسط نماينده منتخب خود ظرف 5 دقيقه در جلسه علني مطرح كند.
در جلسه سه شنبه مجلس شوراي اسلامي همچنين وكلاي ملت با الحاق دو تبصره به ماده 200 قانون آيين نامه داخلي مجلس مقرر كردند در صورت ارجاع گزارش تحقيق و تفحص به قوه قضاييه، اين گزارش بايد خارج از نوبت بررسي شده و حداكثر ظرف سه ماه راي مقتضي صادر شود.
همچنين براساس اين تبصره ها، هيئت رئيسه مي تواند نماينده كميسيون و يا نماينده حقوقي مجلس را به عنوان شاكي جهت طي مراحل تجديدنظرخواهي به قوه قضاييه معرفي نمايد.
نمايندگان مجلس به علاوه با الحاق يك تبصره به ماده 194 قانون آيين نامه داخلي مجلس مقرر كردند با تغيير وزير، آن دسته سوالات نمايندگان كه به تشخيص كميسيون تخصصي مجلس مربوط به عملكرد فردي وزير است از دستور كار خارج و گزارش آن به هيئت رئيسه ارائه مي شود.
عادل آذر در جلسه غيرعلني بهارستان
همانطور كه اشاره شد، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پيش از رسميت يافتن جلسه سه شنبه خود، گزارش عادل آذر، رئيس مركز آمار ايران درخصوص سرشماري اخير نفوس و مسكن را استماع كردند.
رئيس مركز آمار ايران در جلسه غيرعلني صبح ديروز وكلاي ملت، گزارشي از نحوه آمارگيري و سرشماري نفوس و مسكن در سال 90 ارائه داد و توضيحاتي را پيرامون جلسه اي كه روز گذشته با مقام معظم رهبري داشتند، مطرح كرد.
رئيس مركز آمار ايران در جلسه غيرعلني وكلاي ملت با بيان اينكه 56هزار نفر آمارگير از روز گذشته فعاليت خود را براي سرشماري نفوس و مسكن در كشور آغاز كرده اند، گفت: فرم تهيه شده براي سرشماري داراي 70 سوال است و نتايج مثبتي از اين آمارگيري از جمله نرخ دقيق بيكاري به دست خواهد آمد.
روز گذشته همچنين سوالات ملي عبدالرضا مرادي نماينده ممسني از مجيد نامجو وزير نيرو درباره «علت عدم شروع عمليات اجرايي سدها و شبكه هاي آبياري از مصوبات استاني دولت» و «علت عدم رعايت عدالت در توزيع اعتبارات تاسيسات فاضلاب و تصفيه خانه هاي كشور» اعلام وصول شد.
در همين حال سوال ملي نادر قاضي پور و جواد جهانگيرزاده نمايندگان اروميه از مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت درباره علت عدم سرمايه گذاري سازمان گسترش و نوسازي ايران در استان هاي محروم و مرزي كشور اعلام وصول شد.
سوال از رئيس جمهور
از حدنصاب افتاد
محمدحسين فرهنگي عضو هيئت رئيسه مجلس هم، روز سه شنبه در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: با اعلام انصراف تعداد زيادي از سوال كنندگان از رئيس جمهور اين تعداد از 74 نفر پايين تر آمده و امكان سوال از رئيس جمهور به دليل نرسيدن تعداد سوال كنندگان به حد نصاب لازم ممكن نيست.
عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي همچنين هرگونه اعمال فشار اعضاي هيات رئيسه مجلس بر سوال كنندگان از رئيس جمهور براي بازپس گيري امضاهاي خود را نادرست خواند.
وي خاطر نشان كرد: تعداد زيادي از سوال كنندگان از رئيس جمهور درخواست اعلام انصراف خود را به هيات رئيسه داده اند و حتي اين اعلام انصراف ها ممكن است بيشتر هم شود.
فرهنگي در پاسخ به اين سوال كه برخي سايت ها 86 نفر از اسامي سوال كنندگان را منتشر كرده اند و آيا اين درست است يا خير؟ گفت: اين اسامي از سوي هيات رئيسه نبوده و قرار نيست درخصوص انصراف كنندگان اسامي از سوي هيات رئيسه به رسانه ها داده شود.
در همين راستا كواكبيان عضو فراكسيون اقليت مجلس هم ديروز طي تذكري آيين نامه اي خواستار انتشار اسامي نمايندگاني شد كه امضايشان را پس گرفته اند.
در اين ميان، محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در غياب لاريجاني رياست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به اين تذكر گفت: انتشار اسامي نمايندگاني كه امضاهايشان را از طرح سوال از رئيس جمهور پس گرفتند، ضرورتي ندارند و ما موظف نيستيم اين اسامي را رسانه اي كرده و اعلام كنيم.
باهنر تاكيد كرد: آقاي كواكبيان قطعا امضايشان را از طرح سوال از رئيس جمهور پس نگرفته اند.
نطق ميان دستور نمايندگان
نطق هاي وكلاي ملت، ديروز دو محور عمده داشت يكي تمركز دشمن بر مسئله ولايت فقيه و ديگري فساد بانكي اخير.
در همين رابطه محمدرضا شعباني نماينده كرمانشاه گفت: امروز يكي از محورهاي مخالفت استكبار با جمهوري اسلامي، مخالفت شديد آنها با اصل ولايت فقيه است كه اين مخالفت كينه توزانه، خود دليلي گويا و روشن بر حقانيت نظام ولايي و تاثير آن در مبارزه با استكبار و استثمار است.
محسن كوهكن نماينده مردم لنجان در مجلس هم گفت: به نظر مي رسد كه شروع هرگونه انحرافي از زاويه پيدا كردن با ديدگاه ولايت فقيه پيدا مي شود و رمز موفقيت و طي طريق در مسير پرتلاطم چند دهه پيروز انقلاب از طرف مردم فهيم ايران اسلامي اعتقاد راسخ به همين موضوع است. سيدحسين نقوي حسيني، نماينده ورامين نيز عنوان كرد: آمريكا نابودي و انحطاط خود را در دوام و بقاي نظام جمهوري اسلامي ايران مي بيند. لذا تلاش مي كند با بكارگيري همه ابزارها به مقابله همه جانبه با جمهوري اسلامي بپردازد.
همچنين نيره اخوان كه بخشي از نطق ميان دستورش را به موضوع فساد بانكي اخير اختصاص داده بود گفت: انتصابات باندي و فاميلي يكي از دلايل فساد مالي اخير بود.
سيدعلي طاهري نماينده گرگان هم در همين ارتباط، عزم قواي سه گانه در برخورد با فساد بانكي اخير را ستودني دانست.

 



پاسخ رهبر معظم انقلاب به مامور سرشماري: منزل ما سازماني و الان خانواده ام دو نفري است

پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي، روايتي از شركت رهبر انقلاب در سرشماري عمومي نفوس و مسكن منتشر كرد كه در ذيل آمده است:
ساعت نزديك 11 است و مديران مركز آمار ايران در اتاق جلسات در انتظار رهبر انقلاب جمع شده اند؛ 25 آقا و 7 خانم، دكتر عادل آذر، رئيس مركز آمار هم پشت ميكروفون نشسته و از تمركز كردنش مي توان حدس زد كه دارد حرف هايش را توي ذهن مرور مي كند. سكوت محض بر اتاق حاكم است. چند دقيقه از 11 گذشته كه با ورود صاحبخانه به اتاق، عادل آذر از طرف جمع به استقبال مي رود. بعد از سلام و عليك ابتدايي، همه مي نشينند و جلسه با سوال آقا شروع مي شود: «اين لباس مخصوص آمارگيرهاست؟» اشاره رهبر به لباس فرمي است كه بيشتر آقايان حاضر در جلسه بر تن كرده اند. رئيس مركز آمار جواب مثبت مي دهد و صحبت هايش را شروع مي كند.
ابتداي صحبت هاي رئيس مركز آمار ايران، دو تشكر است: يكي بابت اين كه رهبر انقلاب همه مردم و مسئولين را به آمار رسمي ارائه شده توسط مركز آمار ارجاع مي دهند و دومي بابت سفر ايشان به كرمانشاه. معلوم مي شود خود عادل آذر هم اهل خطه غربي كشور است.
جلسه، نماد ديگري هم از كرمانشاه دارد؛ تابلوي خطاطي شده روبه روي صندلي آقا و زير عكس امام خميني(ره)، كه دستخط مرحوم آيت الله نجومي است و آقا در ديدار با روحانيون كرمانشاه ماجراي آن تابلو و نوشته اش را بيان كرده بودند. حالا ديگر نوشته اش بيشتر جلب توجه مي كند: روي تابلو نوشته شده بود «من نصب نفسه للناس اماما فليبدا بتعليم نفسه قبل تعليم غيره وليكن تديبه بسيرته قبل تديبه بلسانه و معلم نفسه و مودبها احق بالجلال من معلم الناس و مودبهم» (نهج البلاغه، خطبه 73)
دكتر عادل آذر صحبت هايش را با گله از بعضي رسانه ها و سياسيون ادامه مي دهد كه حتي عليه آمار رسمي هم موضع مي گيرند و بعد مي رود سراغ طرح بزرگي كه از امروز آغاز شده و خودش اصرار دارد كه نام آن را يك «رويداد ملي» بگذارد: «طرح سرشماري عمومي نفوس و مسكن».
قرار است 54 هزار مامور سرشماري در 21 روز، آمار 21 ميليون خانوار كشور را با روش «چهره به چهره» ثبت و ضبط كنند. آن هم با فرم هاي تفصيلي ويژه اي كه قبلا فقط براي 10 درصد مردم و به عنوان نمونه آمار به كار رفته است. در بخش هايي از تهران هم از كامپيوترهاي دستي براي تكميل فرم استفاده مي شود تا اين روش براي توسعه به كل كشور در دوره بعدي سرشماري به كار رود.
رئيس مركز آمار از توجه ويژه به موضوعاتي مثل زلزله خيزي كشور و فقرزدايي ازمناطق محروم در اين دوره از سرشماري مي گويد و ادعا مي كند كه امروز مركز آمار ايران از پيشرفته ترين تجهيزات جمع آوري و پردازش و كنترل داده ها برخوردار است. بعد هم از امنيت داده ها در مركز مي گويد و اين كه: «تا امروز حتي يك شكايت از مركز، بابت درز اطلاعات مردم به بيرون نداشته ايم.»
حرف هاي دكتر عادل آذر، با يك درخواست به پايان مي رسد: «به مردم توصيه كنيد با ما همكاري كنند و به صداوسيما بگوييد اهميت كار و نياز به آن را براي مردم تشريح كند.»
رهبر صحبت هايشان را با بيان اهميت آمار شروع مي كنند: «آمار، ستون فقرات برنامه ريزي است؛ چه سياسي، چه اقتصادي، چه فرهنگي و حتي ديپلماسي.» بعد هم از مردم مي خواهند كه همكاري كامل را با ماموران سرشماري داشته باشند و البته توصيه اي هم به اين ماموران دارند: «با حوصله تمام كار كنيد و اخلاق اسلامي را در برخورد با مردم رعايت كنيد.»
در ميان صحبت ها هم گريزي مي زنند به وظيفه مركز آمار: «گزارش هاي سازمان، در هر سطحي از طبقه بندي اطلاعاتي، بايد دقيق، علمي و بي طرفانه باشد و هيچ انگيزه اي بر آن اثر نگذارد. اين كار اعتماد كامل مردم را هم به دنبال خواهد داشت.»
صحبت هاي آقا كه تمام مي شود، رئيس مركز آمار اجازه مي گيرد تا فرم سرشماري مربوط به حضرت آيت الله خامنه اي را پر كند. رهبر هم از او مي پرسند: «كارت شناسايي هم كه داريد؟» و با خنده حضار و پاسخ مثبت عادل آذر، سرشماري آغاز مي شود. اولين سوال: نام و نام خانوادگي؟
- سيدعلي حسيني خامنه اي.
جمعيت صلوات مي فرستد. سوال دوم، تاريخ تولد است.
- تيرماه .1318 البته اين در شناسنامه است. ظاهرا تاريخ صحيح بايد فروردين ماه باشد.
جمعيت مجدد صلوات مي فرستد. قبل از اين كه عادل آذر به سوال بعدي برسد، آقا مي گويند: «نمي شود كه با هر سوال يك صلوات بفرستيد.»
عادل آذر از نحوه تصرف منزل مي پرسد: «ملكي؟ استيجاري؟ در برابر خدمت؟»
- منزل ما سازماني است.
گوش همه تيز شده كه از ساير اطلاعات رهبر هم باخبر شوند كه مامور سرشماري مي گويد بقيه سوال ها باشد براي بعد، چون بايد اعضاي خانوار فهرست شوند. اما انگار آقا خيالشان از همه اطلاعاتي كه مي خواهند بدهند، راحت است: «ما اعضايي نداريم، فقط 2 نفريم. كارت ملي خودم را هم آورده ام.» لبخند روي لب ميهمانان مي نشيند و همه مجدد آماده ضبط اطلاعات نفوس و مسكن رهبر مي شوند. اما مامور سرشماري مي گويد اين كار حدود 20 دقيقه وقت مي گيرد و كار را به بعد موكول مي كند؛ گويا مامور آمار در حفظ اسرار مردم عزمي جدي دارد. جلسه تمام مي شود و قرار مي شود خود رئيس مركز آمار ايران براي تكميل فرم اطلاعات آيت الله «سيدعلي حسيني خامنه اي» اقدام كند. كاري كه براي سران قوا و چند نفر ديگر از مسئولين درجه اول هم انجام خواهد داد.

 



انتقاد محافل داخلي از پيام تسليت هاشمي و احمدي نژاد به ملك عبدالله

سرويس سياسي-
پيام تسليت رئيس جمهور و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خطاب به پادشاه عربستان سعودي به مناسبت درگذشت وليعهد اين كشور سؤالاتي را در اذهان افكار عمومي ايجاد كرده است.
دكتر احمدي نژاد و آقاي هاشمي در حالي اقدام به نگارش اين نامه كرده اند كه نماينده دائم عربستان در سازمان ملل در بيانيه اي رسمي خطاب به دبيركل اين سازمان از وي خواسته است شوراي امنيت را در جريان آنچه كه آن را «توطئه كثيف ترور سفير عربستان» در آمريكا خوانده است قرار دهد.
اين پيام دوستانه در شرايطي به طرف سعودي ارسال شده است كه عاري از بديهي ترين ويژگي هاي يك پيام است.
پايگاه اينترنتي مشرق درباره اشكالات اين نامه نوشت:
نخست اينكه با ملك عبدالله و نيز آيه اي از سوره مباركه بقره آغاز شده كه بيشتر در پيام هاي مراجع شيعه كاربرد دارد و ذكر آن در مكاتبات رسمي بين دو مقام دولتي، نابجاست.
ثانياً بكارگيري صفت براي يك مقام رسمي آن هم صفت دروغين «خادم الحرمين»، آن هم براي جايگاهي كه امام خميني(ره) در ديدار با رئيس جمهور و نخست وزير وقت، از آن مقام با عنوان «خائن الحرمين الشريفين» نام برده اند، جاي تعجب فراوان دارد و نمي توان به سادگي آن را ناديده گرفت.
حتي شيوه تحيت گفتن در يك نامه رسمي، معمولاً منحصر به «سلام عليكم» است و مشخص نيست احمدي نژاد چه ضرورتي براي چنين درود و تحيت گرم و كاملي احساس كرده كه بايد علاوه بر سلام عليك عادي، خواستار نزول رحمت و بركات الهي بر شاه مملكتي شود كه خواهان قرار گرفتن كشورمان در موقعيتي جنگي است.
جنايات و فجايعي كه «سلطان بن عبدالعزيز» در طول دوره زندگي ذلت بار خود رقم زده است، به سختي به شمارش درمي آيد. كمك هاي متعدد به رژيم بعثي عراق در طول جنگ تحميلي، كمك به سركوب و كشتار شيعيان شرق عربستان، پشتيباني از عمليات نسل كشي شيعيان شمال يمن، اعزام تجهيزات نظامي و كشتار مردم به پاخاسته و مظلوم بحرين و ده ها پرونده فاجعه بار ديگر، تنها گوشه اي از اقدامات ننگين اين شاهزاده 86 ساله سعودي بوده است.
اقدامات وي در داخل عربستان و عليه مردم اين كشور و نقض حقوق بشر، به حدي بوده است كه پس از انتشار خبر مرگ وي، مردم و انديشمندان عربستان، در محافل خود به ابراز شادماني پرداخته و در شهر قطيف نيز به خيابان ها ريختند.
مشخص نيست علت همدردي محمود احمدي نژاد با ملت عربستان در مرگ اين جلاد خون آشام، چه توجيهي دارد و آيا ضرورتي داشت كه در يك پيام رسمي كه مخاطب آن، شاه يك كشور است، ملتي را كه جانش از مظالم آن حكومت به لب رسيده و در انتظار گوشه چشمي از سوي دولت جمهوري اسلامي ايران به عنوان پناهگاه مظلومان و مستضعفان جهان است، وارد كرد؟
رئيس جمهور به عنوان نماينده ملتي كه ام القراي جهان اسلام محسوب مي شود و در شرايطي كه بيداري بزرگ اسلامي و نه به زعم جريان انحرافي بيداري انساني- به اوج خود رسيده و با الهام گرفتن از انقلاب شكوهمند اسلامي موجب سرنگوني ديكتاتورهاي آمريكايي شده، مي بايست از ملت هاي مظلوم مسلمان و مستضعف حمايت كند و صريحاً نسبت به «سرسلسله سرسپرده» غربي ها در منطقه يعني ملك عبدا... سعودي اعلام انزجار كند، نه اينكه براي وي پيامي بفرستد و اين خائن كه دستش به خون شيعيان مظلوم بحرين آلوده است را «خادم الحرمين شريفين» خطاب كند. مگر نه اينكه رئيس جمهور به عنوان مجري قانون طبق اصل سوم قانون اساسي موظف شده است سياست خارجي كشور را براساس معيارهاي اسلام، تعهد برادرانه نسبت به مسلمانان و حمايت بي دريغ از مستضعفان جهان تنظيم كند.
سفر وزير خارجه ايران به رياض
در همين حال علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان به منظور شركت در مراسم تشييع جنازه امير سلطان بن عبدالعزيز، وليعهد عربستان و يك ديدار چند ساعته از عربستان سعودي ديروز، عازم رياض شد.

 



معاون امنيتي وزير كشور خبر داد
ناكامي همه عمليات هاي 11 ماه گذشته گروهك هاي تروريستي در شرق كشور

علي عبدالهي گفت كه با توجه به اشراف اطلاعاتي و اقدامات پيشگيرانه، گروههاي تروريستي شرق كشور در 11 ماه گذشته هيچ گونه عمليات تروريستي نداشته اند.
علي عبدالهي معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور با اشاره به جلسات اخير هيئت پاكستاني با هيئت ايراني گفت: مذاكره ما با پاكستان در بسياري از موضوعات پيشرفت خوبي داشته و مذاكرات ما با آنها كه اسمش را ديپلماسي امنيتي مي گذاريم، گام هاي خوبي براي ايجاد امنيت در شرق كشور بوده است.
وي تأكيد كرد: با توجه به اشراف اطلاعاتي و اقدامات پيشگيرانه كه انجام داده ايم، در حدود 11 ماه پيش گروه هاي تروريستي در شرق كشور با وجود تلاش هاي فراوان موفق به انجام هيچ گونه عمليات تروريستي نشده اند.
معاون امنيتي انتظامي وزير كشور كه با فارس گفت وگو كرده با بيان اينكه در بحث مقابله با گروه هاي تروريستي در شرق كشور دستگيري و برخورد با عوامل تروريستي را داشته ايم، اظهار داشت: مذاكرات امنيتي ايران و پاكستان در مقابله با گروه هاي تروريستي شرق كشور بسيار مؤثر بوده است.
عبدالهي همچنين در خصوص انسداد مرزهاي مشترك ايران و افغانستان متذكر شد: انسداد اين مرزها جواب داده و مرز ما با افغانستان تقريباً بسته شده است كه به دنبال آن تردد مواد مخدر در اين مرزها به سختي صورت مي گيرد و هزينه بالايي دارد.
وي در همين زمينه يادآور شد: با توجه به اقدامات ما در مرزهاي ايران و افغانستان قاچاقچيان براي قاچاق مواد مخدر به سمت مرزهاي مشترك ما با پاكستان روي آورده اند. كه ما نيز در اين خصوص براي مقابله با قاچاقچيان با پاكستان مذاكراتي داشته ايم.
علي عبدالهي همچنين با بيان اينكه امنيت همه جانبه انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي را تأمين خواهيم كرد، اظهار داشت: براي تأمين امنيت انتخابات تدابيري كه بايد انجام داده شود انديشيده شده، و جلساتي را نيز در همين راستا برگزار كرده ايم.
وي افزود: براي تأمين امنيت انتخابات پيش بيني هاي لازم انجام شده و خوشبختانه انتخابات ما از ساختار خوبي برخوردار است.
معاون امنيتي انتظامي وزارت كشور با اشاره به اينكه دشمنان قسم خورده نظام همواره در حال توطئه چيني عليه نظام جمهوري اسلامي ايران هستند، اظهار داشت: بايد مردم و دستگاه هايي كه در راستاي تأمين امنيت كشور فعاليت مي كنند هوشيار بوده و اجازه هيچ گونه دخالت و تصرفي را به دشمنان ندهند؛ هرچند كه ما برنامه ريزي هاي لازم را انجام داده ايم و اميدواريم هيچ گونه مشكلي انتخابات آتي را تهديد نكند.
عبدالهي با تأكيد بر اينكه اجازه هيچ گونه فعاليت ضد امنيتي در زمان انتخابات را نخواهيم داد، عنوان كرد: در راستاي تأمين امنيت انتخابات همه استانداري ها، فرمانداري ها نسبت به اين قضيه توجيه شده اند و دستورالعمل هاي لازم نيز ابلاغ شده است.
وي با بيان اينكه در موضوع امنيت كشور و مردم با كسي شوخي و تعارف نداريم، افزود: كساني كه قصد مخدوش كردن انتخابات را دارند بايد بدانند مقوله امنيت شوخي بردار نيست.
معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور در پايان ابراز اميدواري كرد: در سايه امنيت موجود در كشور انتخابات آتي در امنيت كامل برگزار خواهد شد.

 



خبر خوش اژه اي براي مردم
پرونده فساد بزرگ بانكي تا يك ماه ديگر روي ميز دادگاه

دادستان كل كشور گفت: ظرف يك ماه آينده پرونده فساد بانكي را براي كيفرخواست به دادگاه ارسال مي كنيم.
متهم اصلي توضيح نمي داد
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي دوشنبه شب با حضور در برنامه گفت وگوي ويژه خبري در خصوص آخرين اقدامات دستگاه قضايي براي پيگيري پرونده فساد مالي اخير در سيستم بانكي و ابعاد تازه اين پرونده اظهار كرد: متهم اصلي اين گروه (اميرمنصور خسروي) به دليل اعتمادي كه نسبت به كارهايش داشت، حاضر به توضيح درباره چگونگي امور كاري اش نبود كه در اين مقطع هم خودش و هم مرتبطين در حال توضيح دادن هستند و مسئله را دارند باز مي كنند. اين افراد از همان اول تفهيم اتهام شدند ولي او نسبت به اتهام خود حاضر به توضيح نبود تا مسئله را باز كند ولي در حال حاضر بسياري از ابعاد پرونده به مرحله جديدي رسيده است.
67 نفر احضار شدند
دادستان كل كشور تأكيد كرد: قبلاً اعلام كرديم كه 22نفر احضار شدند و از آنها تحقيق شده است و 12 الي 13 نفر در بازداشت بودند در حال حاضر از 67 نفر به عنوان متهم در رده هاي مختلف اعم از مديران و مسئولان شركت هاي وابسته به شركت توسعه سرمايه گذاري اميرمنصور آريا و كساني كه حامي اين گروه ها بودند و توصيه مي كردند كه آنها بتوانند تسهيلات و ال سي هاي ريالي را باز كنند و از آنها حمايت مي كردند احضار شده اند. يعني 45 متهم جديد به اين پرونده اضافه شده و تقريباً سه برابر شدند و 31 نفر نيز در بازداشت به سر مي برند.
شبكه مهندسي شده
وي اضافه كرد: در ابتداي امر كه به اين پرونده نگاه مي كرديم به نظر مي آمد كه يك كلاف سردرگمي بوده و كار بي برنامه اي است كه اتفاق افتاده است. با كمي دقت به اين نتيجه رسيديم كه اتفاقاً كاري برنامه ريزي شده، مهندسي و طراحي شده است و در نگاه دوم احساس كرديم كه يك شبكه اي است كه از اين شبكه يك گره كوري خورده كه باز شدن آن مشكل است. بحمدالله كارشناسان خبره وقت خوبي روي پرونده گذاشتند به طوري كه بعضي از اين كارشناسان به لحاظ مطالبه به حق مردم جمعه و شنبه نداشتند به اين نتيجه رسيدند كه اين كار مهندسي شده است و شبكه اي است و اين افراد طرح و برنامه داشتند و در نهايت ابعاد اين قضيه را باز كردند.
رديابي پولها
محسني اژه اي با اشاره به اينكه يكي از كارهاي صورت گرفته در اين پرونده رديابي وجوه بود، اظهار كرد: بخش عمده اي از وجوهي كه اين افراد از بانك گرفته بودند در خود شركت وجود نداشت و در حساب هاي شركت واريز نشده بود كه با پيگيري و رديابي كه شد مشخص شد متهم اصلي اين پرونده در حالي كه مي توان گفت اين شركت يك شخصيت حقوقي بوده است اما اين شخصيت حقوقي چون راس ماجرا را به دست خود گرفته و اعضاي هيئت مديره و بازرس را دور زده و كنار گذاشته، چند حساب شخصي در بانك باز كرده است و بيش از هزار ميليارد تومان از اين پول ها را به حساب شخصي خود واريز كرده است و همين مسئله كار را مشكل كرده بود در واقع يك پولشويي جدي در گرفتن واريزها و پرداختن پول صورت گرفته بود. يعني در فعاليت تجاري و بانكي كه داشتند يك كار پولشويي صورت گرفته بود كه با رديابي كه انجام داديم مشخص شد كه پول ها به كجا واريز شده است و بخش اعظمي از اين پول كه به حساب شركت واريز نشده بود مشخص شد كه به حساب شخصي يكي از متهمان اصلي اين پرونده واريز شده است.
زنجيره تقلب و فرار از ماليات
دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: اين افراد علاوه بر اينكه پول ها را به صورت متقلبانه از بانك به عنوان اعتبار اسناد ريالي گرفتند و بعد با اعمال متقلبانه تنزيل كردند و براساس آنچه كه بايد كجا صرف كنند بخشي از اين اسناد را براي تأسيس بانك خصوصي برده بودند به عنوان مثال قراردادي بستند كه 300 هزار تن جنس را به اين مبلغ به ما بدهيد ولي مشخص شده كه يك كيلو جنس هم رد و بدل نشده بود در واقع يكي از كارهايي كه مي خواستند انجام دهند فرار از ماليات بوده است. يعني با اين اقداماتي كه انجام داده اند ماليات دولت را هم پرداخت نكردند. در واقع مي توان گفت علاوه بر فسادي كه در بانك انجام شده بود متأسفانه در بخش پرداخت ماليات هم اقدامات متقلبانه اي صورت گرفته است.
دادستان كل كشور با اشاره به شگردهاي جابجايي 300ميليون تومان با كيسه و كيف پول براي باقي نگذاشتن رد از خود گفت خزانه دار ومعاون ذي ربطشان در اعترافاتش مي گويد: اوايل پول ها را درون كيسه مي گذاشتيم ولي وقتي ديديم كه حجم شان زياد است كيف هايي تهيه كرديم (پول كيفي) كه همه اين مسائل روشن شده است و دارند به آن اعتراف مي كنند.
پرونده تا يك ماه ديگر
به دادگاه مي رود
دادستان كل كشور در پاسخ به سؤالي درباره اينكه اولين كيفرخواست چه زماني به دادگاه ارسال مي شود، تصريح كرد: ما تلاش مي كنيم واقعاً در اولين زمان ممكن كيفرخواست صادر شود، بنده نمي توانم وقت تعيين كنم اما اميدوارم ظرف يك ماه آينده بحث اصلي پرونده را براي كيفرخواست به دادگاه ارسال كنيم اميدوارم ظرف اين مدت اين امر صورت بگيرد اما بايد گفت كه براي تحقيقات پرونده نمي توان زمان تعيين كرد.
اتهام اصلي
اخلال در نظام اقتصادي است
محسني اژه اي درباره اينكه اتهام اخلال در نظام اقتصادي به كليه متهمان تفهيم شده است اظهار كرد: در لسان بسياري از مسئولان اين مسئله به نام اختلاس ياد شده بود ولي آنچه بازپرس به متهمان تفهيم كرده است اخلال در نظام اقتصادي كشور چه به عنوان شريك يا معاون يا مشاور جرم است. ولي اين مسئله به اين معني نيست كه متهمان اتهام ديگري نداشته باشند بعضي از اين متهمان اختلاس، بعضي پرداخت رشوه، اخذ رشوه، جعل و سندسازي را دارند، لذا ممكن است يك متهم چهار اتهام به او تفهيم شده باشد.
تحت تاثير فشارها قرار نمي گيريم
وي در پاسخ به سؤالي درباره اينكه همان طور كه گفته بوديد هرگونه فشاري براي اعمال نفوذ در تغيير اين پرونده تأثيرگذار نخواهد بود آيا همچنان بر سر مواضع قبلي خود هستيد، گفت: فشار مي آورند و توقع نداشته باشيد كه بر روي پرونده اي در اين حد و سطح فشار نياورند. افراد مختلف با انگيزه هاي مختلف فشار مي آورند ما اميدوار هستيم كه تحت تأثير اين فشارها قرار نگيريم. در حال حاضر مسئولان مصمم هستند كه با اين فشارها برخورد شود و همان طور كه مقام معظم رهبري از سال هاي قبل هميشه به همه مسئولان تأكيد مي كردند كه با فساد اقتصادي جدي مبارزه كرده و دست اين افراد را قطع كنيد و اين فسادها اگر نهادينه شود فردا مشكل ايجاد مي كند آنچه كه بنده تأكيد داشته و دارم و دستگاه قضايي بر روي آن تأكيد دارد انشاء الله تحت تأثير اين فشارها قرار نخواهيم گرفت.
آورده اقتصادي نداشته است
محسني اژه اي در پاسخ به اين سؤال كه آيا متخلفاني كه در اين پرونده مطرح شده اند، آورده اقتصادي هم داشته اند، اظهار كرد: با كمال تأسف اين گروه يا چند نفر از اعضاي اين خانواده كه همه آنها به يك نفر بازمي گردد هرچه استفاده كردند از منابع بانكي و امكانات دولتي بوده است و آورده اي نداشته اند يا اگر آورده اي از خانواده خود در اين قضيه به ميان آورده اند بسيار ناچيز بوده است. عمدتاً با سوء استفاده از منابع بانكي چه ال سي چه تسهيلات ديگر از دولت بوده است. در واقع پول متقلبانه اي از بانك گرفته و همين پول را پيش پرداخت پروژه كرده و همان پروژه را وثيقه بانك قرار داده اند در واقع چرخه اي نسبت به كارهاي خودشان بوده منتهي عمده كارهاي شان به سيستم بانكي مربوط بوده است.
خاوري عاقبت خوشي ندارد
محسني اژه اي در ادامه با اشاره به فرار خاوري به خارج از كشور گفت: تجربه نشان داده است كساني كه مورد اتهام قرار گرفته اند و خارج از كشور رفته اند عاقبت خوبي نداشته اند. توصيه من به ايشان اين است كه وي اگر برگردد يقيناً به نفع دنياي اش است اما از وضع وي بي اطلاع نيستم بالاخره نيروهاي امنيتي موضوع را تعقيب مي كنند و اطلاعاتي دارند و در اختيار ما قرار مي دهند اما بايد بگويم كه ما از بازگشتن وي به كشور مايوس شده ايم و اگر احساس كنيم كه واقعاً به كشور بازنمي گردد، ناچار هستيم از طريق اينترپل و مقررات قانوني اقدام كنيم.

 



لاوروف: ايران احساس مي كند غرب در مذاكره جدي نيست و فقط به دنبال فشار است

وزيرخارجه روسيه گفت: تهران احساس مي كند كه غرب خواهان توافق جدي نيست بلكه مايل است به هر نحو ممكن ايران و اقتصاد آن را در تنگنا قرار دهد.
به گزارش سايت رسمي وزارت خارجه روسيه، سرگئي لاوروف، در گفت وگو با ايستگاه راديويي «صداي روسيه» با انتقاد از تحريمهاي يك جانبه برخي از كشورها عليه ايران گفت: مجازات هاي يك جانبه به جاي كمك كردن به كار به آن لطمه وارد مي كنند زيرا جبهه متحده را به هم مي زنند، اگر ما را قانع مي كنند كه بايد به شكل يكپارچه اقدام كنيم و در شوراي امنيت سازمان ملل به توافق برسيم پس كسي نبايد از اين موضع نه در طرف كاهش مجازات هاي اعمال شده و نه افزايش آنها منحرف شود. در غير اين صورت موضع ما ديگر نمي تواند موضع جمعي ناميده شود.لاوروف گفت: به همين دليل تهران احساس مي كند غرب خواهان توافق جدي نيست بلكه مايل است به هر نحوه ممكن ايران و اقتصاد آن را در تنگنا قرار دهد. اين رويكرد باعث رويارويي مي شود ولي ما مي خواهيم هر شريك بين المللي كه در موردش سوالي مطرح است به گفت وگو جلب و همه امور به كمك مذاكره تنظيم شود. اين تفاوت اصولي رويكرد روسيه با رويكرد برخي شركاي غربي ما است.وي همچنين در پاسخ به پرسش ديگري در مورد نظام سياسي ايران گفت: اين سوال در حيطه صلاحيت ملت ايران قرار دارد، در ايران انتخابات به طور منظم برگزار مي شود و اين انتخابات در مقايسه با برخي كشورهاي همسايه ايران خيلي دموكراتيك است. وقتي رهبران و وزراي ما از ايران ديدار مي كنند طرف ايراني هم ملاقات با رئيس جمهور و هم رهبري روحاني ايران را ترتيب مي دهد.

 



آغاز به كار هجدهمين نمايشگاه مطبوعات در مصلاي تهران

هجدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها روز سه شنبه سوم آبان ماه گشايش يافت.
نمايشگاه هجدهم با حضور 600 نشريه و خبرگزاري در فضايي به مساحت 90 هزار متر مربع برپا شده است.
براي نخستين بار حدود 80 پايگاه اطلاع رساني در نمايشگاه امسال حضور دارند.
بخش بين الملل نمايشگاه مطبوعات نيز با حضور نمايندگان 100 رسانه از 50 كشور جهان، ششم آبان ماه گشايش مي يابد و تا پايان برگزاري رويداد يادشده برپاست. نشريات و خبرگزاري هاي كشورهاي عراق، افغانستان، ارمنستان و سوريه به ترتيب بيشترين حضور را در نمايشگاه مطبوعات امسال دارند.
هجدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري سوم تا دهم آبان ماه در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) تهران برپاست.
علاقه مندان مي توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 20شب از نمايشگاه مطبوعات بازديد كنند.

 



حاشيه هاي روز اول نمايشگاه مطبوعات به روايت خبرنگار كيهان

پژمان كريمي، خبرنگار كيهان در نمايشگاه مطبوعات-
روز اول نمايشگاه مطبوعات با استقبال خوب مخاطبان به پايان رسيد. حاشيه هاي يك روز حضور در غرفه كيهان در ادامه مي آيد.
¤ مراجعه كنندگان به غرفه مؤسسه كيهان اغلب درباره روز و ساعت حضور مدير مسئول كيهان پرس و جو مي كردند.
¤ مراجعه كنندگان به غرفه كيهان سي دي دفاعيات مدير مسئول كيهان در دادگاه را خواستار مي شدند.
¤ تا ساعت 17 از ميان مسئولين تنها وزير ارشاد اقدام به بازديد از نمايشگاه كرد.
¤ مجموعه كتاب هاي نيمه پنهان مورد استقبال خوب بازديدكنندگان قرار گرفت.
¤ در اولين روز نمايشگاه بسياري از غرفه ها كار تزيين خود را تكميل نكرده بودند.
¤ روزنامه كيهان با انبوه مخاطبان براي دريافت شماره ديروز مواجه بود.
¤ بخش شهداي عرصه رسانه در نمايشگاه با استقبال مخاطبان روبه رو شد.¤ وزير ارشاد از غرفه كيهان بازديد كرد و جوياي حال مشاور فرهنگي مدير مسئول كيهان آقاي شايانفر شد.

 



اينديپندنت: اتهام ترور عليه ايران تبليغاتي است

روزنامه اينديپندنت در مقاله اي به اتهام ترور از سوي آمريكا عليه ايران اشاره كرد و گفت: اين اتهام بيشتر جنبه تبليغات انتخاباتي براي دولت باراك اوباما دارد.
«پاتريك كاكبرن» در مقاله اي در نسخه الكترونيكي اين روزنامه نوشت: محتمل ترين انگيزه براي دولت باراك اوباما كه توطئه ايران براي ترور سفير عربستان را اعلام كرد مي تواند زمينه سازي براي انتخابات رياست جمهوري سال 2012 باشد.
آمريكا در اول اكتبر ايران را متهم به برنامه ريزي ترور عادل الجبير سفير عربستان در واشنگتن كرد كه جمهوري اسلامي و منصور ارباب سيار «فرد متهم» اين اتهامات را رد كرده اند.
كاكبرن در مقاله خود مي نويسد: اين گونه اتهامات بايد در ابتدا جدي گرفته شود زيرا كه نشان مي دهد كاخ سفيد با اعتبار بخشيدن به آنها در بالاترين سطوح در پي تقابل با ايران بمنظور تهيه مقدمات براي انتخابات سال آتي است.
اين نويسنده در ادامه مطلب خود آورده است: اين توطئه فرضي حتي بوسيله استانداردهاي دروغ از نوع داستانهايي است كه از سوي دولت جرج بوش پيش از سال 2003 مطرح شد و بر آن بود تا نشان دهد كه صدام حسين در حال ساخت تسليحات كشتار جمعي است.
كاكبرن مي نويسد: بسياري از سياست هاي مبهم آمريكا در عرصه بين الملل بايد در اين راستا ارزيابي شود كه افراد صاحب قدرت، آن را براي انتخاب مجدد اجرا مي كنند و سياست هاي اقتصادي و اجتماعي اوباما شكست خورده و دولت وي اكنون به دنبال انحراف افكار عمومي از اين شكست ها، چنين اتهاماتي را عليه ايران مطرح مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14