(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 آبان 1390- شماره 20058

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد : قذافي را كشتند تا اسرار غربي ها را فاش نكند
اعلام آمادگي مجدد ايران براي كمك به ملت ليبي
با حضور دو عضو ارشد جبهه پايداري اصولگرايان قزوين به وحدت نزديك تر شدند
تداوم اختلال شبكه تلفن همراه در خرم آباد تا دو ماه ديگر
نماينده مردم قصر شيرين در مجلس: شهرستان هاي مرزي اعتبار بيشتري از سفر رهبري مي گيرند
يكي از اقلام راهبردي صنعت حفاري بومي سازي شد
نگراني از روند توليد محصولات راهبردي در حوزه كشاورزي
نماينده ولي فقيه در گلستان در جمع اعضاي اتاق بازرگاني:بهترين عمل صالح فعال اقتصادي، توليد است
با معرفي آثار برتر هفتمين جشنواره فيلم رويش در مشهد پايان يافت



در جمع صميمي مردم بيرجند
احمدي نژاد : قذافي را كشتند تا اسرار غربي ها را فاش نكند

رئيس جمهور با تأكيد بر اين كه هر اقدامي كه تسلط و نفوذ بيگانه را تثبيت كند قطعاً عليه منافع ليبي است تصريح كرد: انتظار جهان از مردم انقلابي ليبي اين است كه خودشان كشورشان را اداره كنند.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در چهارمين سفر استاني هيئت دولت به استان خراسان جنوبي در اجتماع پرشور مردم بيرجند در ورزشگاه آزادي اين شهرستان خاطرنشان كرد: ملت ليبي ملتي ريشه دار است كه سابقه طولاني مبارزه با استعمار دارد. اين ملت براي عدالت و ارزش هاي الهي حركت كرده است، اما مستكبران به جاي اين كه به آنها كمك كنند، با سوء استفاده از شوراي امنيت و صدور قطعنامه مبهم و چند پهلو به بهانه كمك به مردم ليبي، ارتش ناتو را وارد ماجراي ليبي كردند و هواپيماها، توپ ها و تانك هاي خود را وارد ليبي كردند و مردم ليبي را كشتند و اجازه ندادند آماري از كشتارهاي مردم توسط ناتو منتشر شود و امروز ليبي را به يك ويرانه تبديل كرده اند.
به گزارش ايسنا وي گفت: امروز هم اهداف آن ها كاملاً روشن است. آنها تلاش مي كنند بر ليبي و منابع آن تسلط پيدا كنند و به بهانه بازسازي، ثروت اين ملت را چپاول كنند و بحران اقتصادي خود را با اين كارها برطرف كنند. من خبرهاي موثق دارم كه نشان مي دهد از هم اكنون اين كشور و منابع آن را بين خود تقسيم مي كنند و ويرانه ها را مي خواهند با قيمت هاي چند برابر بازسازي كنند.
رئيس جمهور تصريح كرد: آنها آمده اند تا ليبي را چپاول كنند و اين خطر بزرگي است. من خطاب به لشگريان ناتو اعلام مي كنم كه امروز مشت شما باز شده است و همه شما دروغگوهاي بي شرم و فريبكار هستيد. ملت شما را شناخته اند و دوره استعمار شما به پايان رسيده است و اين را در مخ خود فرو كنيد كه دوره استعمار ديگر برنمي گردد. خيال كرده ايد با يك تكه كاغذ از شوراي امنيت كه امروز بي آبروترين نهاد بين المللي است مي توانيد ثروت ليبي را تقسيم كنيد؟ كور خوانده ايد. اين بار ملت ليبي با مشت محكم بر دهان هركسي كه براي تصاحب ثروت و استقلال ليبي تلاش مي كند مي زند.
احمدي نژاد اضافه كرد: از مسير سقوطي كه در آن هستيد برگرديد، اين به نفع شماست. شما بين ملت ها آبرو و جايگاه نداريد و رو به اضمحلال هستيد و چنين كارهايي شما را نجات نخواهد داد. دست از زشت كاري برداريد و دل هايتان را پاك كنيد و انسان شويد. من به شما بيدارباش مي دهم. ملت هاي منطقه از ظلم و اهانت ها و دخالت هاي شما به ستوه آمده است و قيام ها عليه شما و ديكتاتورهاي ساخته دست شماست.
رئيس جمهور ادامه داد: در گفت وگويي كه با خبرنگار آمريكايي داشتم به او گفتم كه در 25 سال گذشته هيچ يك از رؤساي جمهور و معاونان كشور ما با ديكتاتور ليبي ديدار نكرده بودند. هر چند كه با مردم ليبي همواره دوست بودند اما شما از رؤساي جمهور و نخست وزيرهاي اروپايي يكي را به من نشان دهيد كه به كشور ليبي سفر نكرده باشد.
به گزارش ايسنا، رئيس جمهور در ادامه سخنانش اظهار كرد: عده اي بر اين عقيده هستند كه قذافي را مانند بن لادن كشتند تا حرف ها را نزند؛ چرا كه اگر قرار بود اين آقا محاكمه شود و بگويد براي انتخابات به چه كساني پول داده و از سوي چه كساني حمايت مي شده است، آن وقت خيلي از مسائل عوض مي شد.
وي با بيان اين كه دوره استعمار، برده داري و لشگركشي گذشته است و ديگر برنخواهد گشت، خطاب به مردم ليبي گفت: اي مردم مؤمن ليبي، شما از نسل عمر مختار و انقلابيوني هستيد كه كمر استعمار اروپايي را شكست. حضور و تسلط بيگانه بر ليبي اجازه نخواهد داد كه شما طعم عدالت، پيشرفت و تحقق آرزوهايتان را بچشيد.
رئيس جمهور با تأكيد بر اين كه هر اقدامي كه تسلط و نفوذ بيگانه را تثبيت كند، قطعاً عليه منافع ليبي است، تصريح كرد: انتظار جهان از مردم انقلابي ليبي اين است كه خودشان كشورشان را اداره كنند. مبادا اختلاف نظرهاي كوچك و نقش آفريني انسان هاي كوچك فرصت تاريخي عزت، عظمت و افتخار را از ملت ليبي سلب كند. من مطمئنم كه ملت ليبي به شكل متحد خواهد ايستاد و تا آخرين نفر نيروهاي ناتو را با ذلت از خاك ليبي اخراج خواهد كرد.
احمدي نژاد هم چنين خطاب به ملت هاي منطقه اظهار كرد: آزادي، كرامت، احترام و توحيد حق ملت هاست. ملت ها حق دارند كه حاكمانشان را خودشان انتخاب كنند و براي سرنوشت شان تصميم بگيرند، اما بايد با تفاهم در كنار يكديگر بنشينند و هيچ كس كسي را نكشد؛ چرا كه كشتار از سوي هر طرف كه باشد، مسأله را حل نخواهد كرد و تخريب به نفع دشمنان است.
وي انتخابات آزاد، حق تعيين سرنوشت، آزادي و عدالت را از جمله حقوق ملت ها برشمرد و افزود: دولت ها بايد با كمك ملت ها اين حقوق اساسي را محقق كنند و ملت ها هم بدون درگيري و با همفكري و همدلي تصميم بگيرند و كشورهاي خود را آزاد كنند و در عين حال مراقب دشمنان باشند؛ چرا كه آمريكايي ها و متحدان آنها مترصد اين هستند كه از پنجره وارد شوند.
رئيس جمهور با بيان اين كه معيار مردمي بودن، عدالت طلبي و آزادي خواه بودن اين است كه ملت ها در برابر آمريكا و متحدانش بايستند، گفت: بيداري و هوشياري ملت ها مانع از آن خواهد شد كه آمريكا و متحدان آن بار ديگر بر منطقه ما مسلط شوند.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود به اهميت ساختن ايران اشاره و تصريح كرد: امروز ساختن ايران به معناي ساختن تاريخ، آينده بشريت و برپا كردن پرچم توحيد، عدالت و بازگشت به راه پيامبر اسلام است. يك ملت هر چه بزرگ باشد و استعداد و نعمت داشته باشد، اگر پيشرفته و قدرتمند نباشد در فضاي امروز دنيا جايي براي زندگي، عزت و مشاركت نخواهد داشت.
بنابراين اگر مي خواهيم بمانيم بايد پيشرفت كنيم و هركس بايد كار خود را در راستاي پيشرفت ايران تنظيم كند.
وي با بيان اين كه ملتي پيروز و ماندگار است كه منافع شخصي خود را در راستاي منافع ملي تعريف كند، تاكيد كرد: امروز هر حركت، حرف و اقدامي كه ذهن و اراده ملت را از ساختن ايران منصرف كند، حتما از ناحيه دوست و دوستدار ايران نيست. ترس دشمنان از ساختن و پيشرفت ملت ايران است و تحريم هاي پي درپي و متهم كردن ملت ايران به تروريسم نيز بر همين اساس است.
ملت ايران نيازي به ترور ندارد
رئيس جمهور اضافه كرد: بي شرمانه ترين كار اين است كه مظلوم ترين ملت دنيا و ملتي كه خودش بزرگ ترين قرباني تروريسم است و يك ملت فرهنگ ساز و تاريخ ساز محسوب مي شود را به تروريسم متهم كنند. ترور كار آدم هاي ترسو، منافق و تجاوزطلب است. ملت ايران چه نيازي به اين كار دارد؟ البته اين ها همه بهانه است تا بتوانند از اين ابزارها استفاده كنند و جلوي پيشرفت ايران را بگيرند و متاسفانه كساني هم در داخل كشور هستند كه با دشمن همراهي مي كنند و مي خواهند فضاي كشور را از اراده براي ساختن دور كنند.
احمدي نژاد با اشاره به اين كه كار بر زمين مانده فراوان است؛ اگرچه كارهاي انجام شده نيز زياد است، افزود: يكي از مهم ترين كارهايي كه امروز دولت و ملت بايد انجام دهند ايجاد اشتغال براي جوانان و ريشه كن كردن بيكاري است و البته اين امر شدني است. دولت به لطف مردم و با كمك همه بخش هاي قول داده است كه 5/2 ميليون شغل ايجاد كند و ان شاءالله اين كار را خواهد كرد.
براي ملت ايران عيب است كه بهترين جوان ها را در اختيار داشته باشد، ولي در برخي مناطق و شهرها ببيند كه جوان ها از بيكاري رنج مي برند.
وي با بيان اين كه متاسفانه بعضي ها دانسته يا ندانسته در خط دشمن حركت مي كنند، اظهار كرد: برخي افراد به جاي اين كه به انجام كارها كمك كنند، شروع به بهانه تراشي كرده اند و بدين ترتيب به دولت و كشور هجوم آورده اند و با متهم كردن اين و آن، سنگ اندازي مي كنند تا كارها انجام نشود.
بنده و همكارانم مصمم هستيم كه در مسير سازندگي ايران تلاش كنيم و به خدا اگر دشمنان از آسمان سنگ و گلوله هم بريزند ما از مسير نوكري مردم و كار براي كشور دست نخواهيم كشيد.
رئيس جمهور خطاب به مخالفان خود گفت: شما با من مشكل داريد، ولي با مردم كه نبايد مشكل داشته باشيد. هر چه دلتان مي خواهد به ما بگوييد، ما هم كه جواب نمي دهيم و اين مسئله را آزاد گذاشته ايم، ولي بدانيد كه اين ملت بيدارند و اگر وقتش برسد و هركس كه بخواهد جلوي پيشرفتشان بايستد ظرف 2 ثانيه او را از جلوي راه برخواهند داشت.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود با ارائه گزارشي از سفرهاي قبلي استاني دولت به خراسان جنوبي گفت: در سه سفر استاني قبل مجموعا 469 مصوبه داشته ايم كه از ميان آن ها 186 مصوبه كاملا اجرا شده، 182 مصوبه در حال اجراست و روي 101 مصوبه نيز هيچ كاري انجام نشده كه بيشتر اين مصوبه هاي انجام نشده نيز متعلق به سفر سوم دولت است.
احمدي نژاد گفت: در جلسه هيئت دولت در اين استان روند اجراي مصوبات را بررسي مي كنيم، اين كه چرا برخي از مصوبات اجرا نشده اند و چه موانعي پيش روي آن ها بوده و اين كه چرا اجراي برخي مصوبات تاكنون طول كشيده است. ما به آنچه قول داده ايم تا پاي جان هستيم و اميدوارم تا پايان دولت دهم همه 469 مصوبه يا اجرا شود يا وارد روند اجرا شود.
دكتر احمدي نژاد بعد از سخنراني در جمع مردم بيرجند، عازم شهر نهبندان و سربيشه شد تا با مردمان اين شهرستان ها نيز ديدار و گفتگو كند. ديدار با علماي استان خراسان جنوبي از ديگر برنامه هاي روز اول سفر رئيس جمهور به استان بود.
در جريان سفر اعضاي هيئت دولت به خراسان جنوبي تعدادي از اعضاي كابينه به شهرستان هاي مختلف اين استان سركشي مي كنند و به مراجعات مردمي در هر شهرستان پاسخ داده خواهد شد.
سفر به خراسان جنوبي، سومين سفر استاني هيئت دولت در قالب دور چهارم سفرهاي استاني است.

 



در پيام تبريك صالحي به عبدالجليل عنوان شد
اعلام آمادگي مجدد ايران براي كمك به ملت ليبي

علي اكبر صالحي، وزير امورخارجه جمهوري اسلامي ايران با ارسال پيامي خطاب به مصطفي عبدالجليل، رئيس شوراي انتقالي ليبي، پيروزي ملت مسلمان ليبي و آزادي كامل آن كشور را تبريك گفت.
صالحي در اين پيام با تاكيد بر اينكه پيروزي انقلاب ليبي به ياري خدا و مجاهدت و پايمردي تحسين برانگيز فرزندان انقلابي ملت مسلمان ليبي محقق گرديده است، ابراز اميدواري نمود كه با آغاز مرحله نوين حيات سياسي در ليبي، زمينه هاي اعمال حاكميت ملي توسط مردم هموار گرديده و نظامي مبتني بر پايه مردم سالاري ديني با حفظ استقرار و ثبات كشور و بدون نفوذ و دخالت هرگونه نيروي خارجي بر سر كار آيد.
وزير امورخارجه كشورمان دراين پيام خواهان همكاري رئيس شوراي انتقالي براي روشن شدن سرنوشت امام موسي صدر و همراهانش و يافتن محل نگهداري آنان گرديد.
صالحي در پايان پيام خود آمادگي مجدد جمهوري اسلامي ايران براي كمك به ملت ليبي در همه زمينه ها را اعلام كرد.

 



با حضور دو عضو ارشد جبهه پايداري اصولگرايان قزوين به وحدت نزديك تر شدند

قزوين- خبرنگاركيهان:
اصولگرايان قزوين با برگزاري نشستي با حضور دو عضو ارشد جبهه پايداري انقلاب، راهكارهاي فراروي خود را براي وحدت هرچه بيشتر مورد ارزيابي قرار دادند.
در اين جلسه حاضران بر ضرورت حركت بر مدار وحدت و اتحاد جريان اصولگرايي تأكيد كردند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در اين نشست بيان كرد: عده اي مي خواهند بين اصولگرايان اختلاف ايجاد كنندكه به همين منظور به فرافكني در مورد گروه ها و جبهه پايداري روي آورده اند. حجت الاسلام آقا تهراني ادامه داد: اين جبهه تنها با هدف تثبيت وحدت شكل گرفته است؛ بنابراين هر گروه كه بخواهد با هدف اختلاف افكني بين اصولگرايان وارد شود، خيلي زود رسوا شده و مقبوليت خود را در ميان مردم از دست مي دهد.
در ادامه مسئول امور استان هاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي اظهار داشت: تشكل ها، انجمن ها و به ويژه كساني كه احزاب و تشكل هاي مختلف اصولگرايي استان قزوين را تشكيل مي دهند؛ بايد به نتيجه نهايي مجلس نهم توجه جدي داشته باشند تا خروجي نهايي مجلس براي كشور، چالش امنيتي ايجاد نكند. علي اصغر زارعي اضافه كرد: اگر بخواهيم در مجلس نهم چالش هاي امنيتي به وجود نيايد، قسمتي از اين امر جزو مسئوليت جبهه متحد اصولگرايان است كه بايد تلاش كند اين اتفاق نيفتد.
در ادامه آيت الله هادي باريك بين امام جمعه قزوين و نماينده مجلس خبرگان و آيت الله اسلامي نماينده مجلس خبرگان و امام جمعه تاكستان و حجت الاسلام عبدالكريم عابديني امام جمعه موقت قزوين و حجت الاسلام سيد مرتضي حسيني و حجت الاسلام علي عباسي و تني چند از حاضران ديدگاه هاي خود را مطرح كردند.

 



تداوم اختلال شبكه تلفن همراه در خرم آباد تا دو ماه ديگر

شركت مخابرات استان لرستان از بروز اختلال در ارتباطات شبكه تلفن همراه شهرستان خرم آباد به دليل اجراي عمليات فني و بهسازي شبكه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات لرستان، براساس اعلام شركت مخابرات لرستان، ارتباطات شبكه تلفن همراه شهرستان خرم آباد از اول آبان ماه دچار اختلال شده و به مدت دوماه اين وضعيت ادامه خواهد داشت. براساس اين گزارش، اجراي عمليات ارتقا و بروزرساني آنتن هاي تلفن همراه در شهرستان خرم آباد، علت بروز اختلال در ارتباطات شبكه تلفن همراه اين شهرستان است.

 



نماينده مردم قصر شيرين در مجلس: شهرستان هاي مرزي اعتبار بيشتري از سفر رهبري مي گيرند

نماينده مردم قصرشيرين در مجلس گفت: به شهرستان هاي مرزي در حوزه ارزش هاي ديني و دفاع اعتبار بيشتري از سفر رهبري تعلق مي گيرد.
فرهاد تجري در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه اظهار كرد: شهرستان هاي مرزي قصرشيرين، گيلانغرب و سرپل ذهاب كه داراي مرز مشترك طولاني با كشور عراق هستند از اعتبارات بيشتري در حوزه ارزش هاي ديني و دفاع برخوردار مي شوند.
نماينده مردم قصرشيرين در مجلس شوراي اسلامي به دستاوردهاي معنوي و پر خير و بركت سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي اشاره كرد و ادامه داد: مهم ترين دستاورد سفر ايشان، ايجاد موج معنوي و خير و بركتي بود كه بين مردم به وجود آمد و سفر معظم له به استان موجب خوشحالي مردم كرمانشاه شد.
وي خاطرنشان كرد: علاوه بر دستاوردهاي معنوي سفر رهبري به استان مي توان به تمهيداتي كه در اين سفر براي اشتغال جوانان و رفع محروميت اتخاذ شده است، اشاره كرد.
نماينده مردم قصرشيرين در مجلس شوراي اسلامي به اختصاص اعتبار براي توسعه استان اشاره و اظهار كرد: عمده اين اعتبارات مربوط به حوزه تجارت و انجام زيرساخت هاي لازم در استان است كه از جمله آنها مي توان به اعتبارهاي مربوط به اتمام راه آهن غرب تا مرز خسروي تا پايان سال 92، ايجاد شبكه هاي پايين دست سدهاي احداثي قصرشيرين، گيلانغرب و سرپل ذهاب، تكميل بزرگراه كربلا و ايجاد مراكز آموزشي اشاره كرد.
تجري در پايان گفت: سفر مقتداي مسلمين جهان داراي دستاوردهاي معنوي، بين المللي و داخلي زيادي بود و اميدواريم مشكل اصلي استان كه اشتغال است حل شده و بتوانيم در آينده شاهد ايجاد اشتغال در شهرستان قصرشيرين باشيم.

 



يكي از اقلام راهبردي صنعت حفاري بومي سازي شد

به همت متخصصان ايراني در سال جهاد اقتصادي، يكي از اقلام راهبردي صنعت حفاري در كشور بومي سازي شد.
به گزارش فارس مدير تداركات و امور كالاي شركت ملي حفاري ايران اظهار داشت: توليد پكينگ المنت (Packing element) تا پيش از اين تنها در انحصار شركت هاي غربي بود.
محمدحسن عليزاده گفت: اين قطعه در جلوگيري از نشت و فوران و آتش سوزي در دستگاه هاي حفاري كاربرد دارد و به تازگي به توليد انبوه رسيده است.
وي با بيان اين كه در سال جاري توليد يك هزار و 500 قطعه پرمصرف در صنعت حفاري به سازندگان داخلي واگذار شده است كه تحت نظارت متخصصان اين شركت به ساخت آنها اقدام مي شود، افزود: بخشي از اين قطعات توليد انبوه شده و بخشي نيز مراحل ساخت و تست هاي ميداني را مي گذراند.
عليزاده تصريح كرد: با بومي سازي اين قطعات، شمار قطعات پرمصرف در صنعت حفاري كه در يك دهه گذشته به تدريج ساخت داخل شده است، به 18 هزار قلم افزايش خواهد يافت.

 



نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي خبر داد
نگراني از روند توليد محصولات راهبردي در حوزه كشاورزي

نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي وضعيت توليد برخي محصولات راهبردي در حوزه كشاورزي را نگران كننده خواند.
كاظم فرهمند امروز در گفت وگو با فارس در مهريز با نگران كننده توصيف كردن روند توليد برخي از محصولات كشاورزي اظهار داشت: اين نگراني در حالي وجود دارد كه وزارت جهاد كشاورزي برنامه ريزي هايي در زمينه توليد اين محصولات داشته اما برخي از آنها موفقيت آميز نبوده است.
نماينده مردم مهريز در مجلس با بيان اينكه در توليد گندم مشكل خاصي وجود ندارد، افزود: با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها مصرف گندم و ضايعات آن كاهش يافته و به دليل واردات بيش از نياز در سال گذشته، مقداري گندم در سيلوها باقي مانده است كه به همين دليل نيازي به واردات اين محصول وجود ندارد.
فرهمند، بروز خشكسالي در برخي از استان هاي كشور را موجب بروز مشكلاتي براي توليد محصولات راهبردي از جمله گندم خواند و بيان كرد: البته بايد وزارت جهاد كشاورزي با برنامه ريزي از طريق اصلاح روش ها، افزايش بهره وري و افزايش توليد تبعات ناشي از خشكسالي را كاهش دهد.
وي ادامه داد: تنها يك نگراني درباره گندم وجود دارد و آن اين است كه با توجه به افزايش قيمت جو در سال جاري، ممكن است در سال زراعي 91-90 سطح زيركشت جو افزايش يافته و سطح زير كشت گندم كاهش يابد.
فرهمند با تأكيد بر اينكه بيشترين نگراني درباره توليد دانه هاي روغني نيز مربوط به ذرت است، تصريح كرد: وضعيت كشت ذرت تا حدودي نگران كننده است زيرا سطح زير كشت آن كاهش يافته و به دليل كاهش بارندگي با كمبود آب مواجه هستيم.
نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس ادامه داد: وزارت جهاد كشاورزي بايد به برنامه هاي كشت ذرت توجه بيشتري را معطوف كرده و برنامه افزايش توليد اين محصول را در دستور كار قرار دهد.
وي با بيان اينكه سطح زير كشت و توليد برنج در سال جاري افزايش يافته است، يادآور شد: از سال گذشته مقداري برنج وارداتي در انبارها باقي مانده و با توجه به افزايش توليد، نيازي به واردات وجود ندارد.
فرهمند با بيان اينكه هنوز تا كاهش ضايعات برنج و مكانيزه كردن مراحل توليد و پس از توليد فاصله زيادي وجود دارد، گفت: بيشترين ضايعات برنج مربوط به فرسوده بودن دستگاه هاي برداشت و شاليكوبي هاست كه اگر وزارت جهاد كشاورزي تسهيلاتي را براي خريد و واردات ماشين آلات جديد و مدرن اختصاص دهد، به طور حتم ميزان ضايعات برنج در آينده بيش از پيش كاهش مي يابد.

 



نماينده ولي فقيه در گلستان در جمع اعضاي اتاق بازرگاني : بهترين عمل صالح فعال اقتصادي، توليد است

نماينده ولي فقيه در استان گلستان گفت: توليد ، بهترين عمل صالح براي فعالان حوزه اقتصادي است.
به گزارش فارس در گرگان، آيت الله سيد كاظم نورمفيدي در جمع اعضاي اتاق بازرگاني استان با اشاره به مسائل اقتصادي روز و راهكارهاي توسعه اقتصادي استان اظهار داشت: مسئوليت اعضا در اتاق بازرگاني نبايد منفك از نگاه به توليد باشد.
به عقيده وي تنها مسير موجود در رسيدن به نقطه مطلوب رونق اقتصادي، توليد قوي است.
نماينده ولي فقيه در استان گلستان افزود: توليدي تنها نگاه به داخل داشته باشد به قهقرا مي رود و اين همان فاكتوري است كه سياست گذاران اقتصادي آن را براي شكافتن بازارهاي دنيا هدف قرار داده اند.
نورمفيدي با بيان اينكه شرايط اقتصادي به لحاظ وضع درآمدهاي نفتي در سال هاي اخير بي سابقه بوده است، خاطرنشان كرد: قرار بود اصلاح ساختاري اقتصاد كشور با ابلاغ سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي انجام شود، اما اين كار با سرعت مطلوب انجام نشده و از سوي ديگر با توجه به شرايط اقتصادي فعلي ناچار از استفاده از روش هاي غيرمرسوم و نامتعادل در مبادلات هستيم.
وي با اشاره به فلسفه وجود اتاق گفت: اتاق بازرگاني و صنايع و معادن بايد به توليد توجه داشته باشد و اين مساله تمام استان هاي كشور را شامل مي شود.
امام جمعه گرگان، ايران را به لحاظ وجود ظرفيت ها و استعدادها بسيار ثروتمند معرفي كرد و افزود: با وجود اين كه گلستان در بخش كشاورزي به عنوان يك قطب مهم كشور مطرح است كشاورزان در آن داراي مشكلات عديده اي هستند. اين مسئول وضعيت كشاورزي را در استان گلستان در گذشته بسيار متفاوت و مطلوب اعلام كرد و بيان داشت: گلستان نياز به مديريت درست و سرمايه گذاري دارد تا دوباره بتواند مانند گذشته فعال و پررونق در كشور ظهور يابد.
نورمفيدي ضمن تشريح واژه جهاد در عرف اسلامي اذعان داشت: اين كلمه به معناي تلاش و كوشش و در ميدان اقتصادي به معناي جنگ است و جنگ ما رونق اقتصاد ما در راستاي آن توليد قوي است.

 



با معرفي آثار برتر هفتمين جشنواره فيلم رويش در مشهد پايان يافت

هفتمين جشنواره فيلم كوتاه رويش با حضور بازيگران و كارگردانان سينماي كشور در مشهد به كار خود پايان داد.
به گزارش فارس از مشهد در اين مراسم كه شامگاه دوشنبه برگزار شد از فعاليت هاي چند ساله كارنامه هنري درخشان سيدرضا ميركريمي كارگردان سينما و فيلم يه حبه قند وي تقدير شد.
از نكاتي كه تماشاگران به نوعي در مراسم اختتاميه شوكه شدند حضور مجيد مجيدي كارگردان توانمند سينماي ايران در اين مراسم بود و هنگامي كه به سخنراني پرداخت اين جمله را گفت: من در اين مراسم حاضر شده ام تا با دوست و يار ديرينه ام جوان خوش ذوق سيدرضا ميركريمي ديدار كنم و بايد بدانيد همين الان از سر صحنه فيلم محمد(ص) آمده ام.
محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري كشور با اشاره به بين المللي شدن جشنواره هشتم رويش گفت: اعضاي سياست گذاري جشنواره بايد اين موضوع را تحليل و بررسي كنند كه سال بعد احتمالا بين المللي شود همچنين ما خواستار اين موضوع هستيم تا دبيرخانه شرايطي را فراهم آورد كه ماهي يك جلسه با موضوع بيداري اسلامي در تهران و مراكز استان ها برگزار شود.
در بخش بيداري اسلامي تنديس بهترين فيلم در بخش بين الملل تعلق گرفت به فيلم 18 روز در مصر اثر رمضان صلا محمد و احمد صلا سوني در ادامه جايزه دومين فيلم بخش بين المللي تعلق گرفت به پال مويرا از فرانسه و در پايان اين بخش تنديس فيلم سوم تعلق گرفت به راشد رادوان از كشور اسپانيا با فيلم گردان عاليه.
در ادامه اين مراسم در بخش جهاد اقتصادي مبلغ 25 ميليون ريال و همچنين تنديس جشنواره به فيلم روايت نخل اثر سيد محمدرضا خردمندان تعلق گرفت.
در بخش پويانمايي لوح تقدير به ترتيب به بهترين فيلم اين بخش ماسوله اثر بهرام عظيمي، نبرد خليج فارس اثر فرهاد عظيما، و مرمت اثر محمد حدادي پور اهدا شد. در بخش مستند بهترين فيلم مشتي اسماعيل شناخته شد و همچنين مبلغ 40 ميليون ريال به بازيگر نقش مشتي اسماعيل و همچنين تنديس و مبلغ 25 ميليون ريال به كارگردان اين اثر مهدي زمان پور اهدا شد.
در پايان مراسم در بخش داستاني فيلم پشت بام بهترين فيلم داستاني و همچنين كارگرداني را دريافت كرد كه در ادامه آن تنديس و لوح جشنواره به فائزه عزيزخاني تعلق گرفت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14